Diskuze k článku

Chceme emigrovat do Kanady - poraďte

Příspěvků 77

9.8.2000 18:18

Kanada je krasna zeme,ale...

Dana Horejsi horejsidana (zavináč) hotmail (tečka) com 24.?.?.?

Mili ctenari Zvedavce,plne souhlasim s autorem tohoto clanku. O jeho zkusenostech s Kanadany a o zivote v Kanade,jsem mela moznost seznamit se na vlastni kuzi. Do Kanady jsem prijela pred tremi mesici a jeste stale se vzpamatovavam z kulturniho soku. A muzete mi verit,ze Kanada,nejlepsi zeme na svete k ziti,neni raj na zemi.I tady se musi dodrzovat zakony,platit dane,tvrde pracovat a navic,clovek tu bude vzdycky pristehovalec.A tak Vy vsichni,kteri uvazujete o emigraci do Kanady,premyslejte zodpovedne.Ta zkusenost za to stoji,protoze co nezazijes,nepochopis./ale cena,muze byt nekdy hodne vysoka/ Good luck!

1

16.1.2012 23:17

RE: Kanada je krasna zeme,ale...

Anna 96.?.?.?

Reakce na 1

Vazeni ctenari.
Ja absolutne nesouhlasim s tim co pisatel napsal. Jsem a ziji v Kanade s manzelem a dvouma dcerama vice nez 4 roky a jsem tady stastna. Ano, je to tady jine, ale s tim snad musi clovek, ktery sem prijde, pocitat. Pokud s tim nepocita tak je to osel. V cesku jsem pracovala jako blbec a nic z toho. Tady studuji (manzel a deti take), mame krasny veky byt, nemam problemy platit svoje ucty a jidla je tady pro kazdeho dost. Mam cas na sebe, deti, rodinu, zabavu i skolu. Prijela jsem tady bez penez, ale Kanada mi nabidla srdce na dlani. Postarali se o nas (i o naseho psa), umoznili mi zacit chodit okamzite do skoly, aby nase zacleneni do Kanadske komunity bylo co nejrychlejsi a my se tady citili dobre. To ze lide ani po absolvovani skoly pro "immigrants" nerozumeji, tak to vubec nevadi, maji moznost, stejne tak jako zahranicni studenti a nebo Kanadane, na svem jazyku pracovat a je to zadarmo. Kanadane jsou velmi pratelsti, a vzdy ochotni pomoci.
V podstate me tento clanek velice rozzuril. Neni mi jasne, proc autor zije v Kanade, kdyz to tady nema rad, kdyz si mysli, ze je tady vsechno jinak a spatne. Moje dcery jsou tady stastne, stejne tak jako my. To ze si autor mysli, ze z devcat vyrostou feministly, Hmm, sorry, mozna z jeho deti,protoze je neumi vychovavat a nechava to jenom na skole. Rodice jsou zaklad vseho, ale to neni nic noveho, krome autora to vime vsichni.
Je toho vice, co by jsem napsala, ale je mi z toho clanku na zvraceni.
Ano, immigrace neni jednoducha a take neni pro kazdeho, jen silni jedinci ji zvladnou a dokazi se srovnat s jinou kulturou, jazykem a celkovou jinakosti zeme. Je mi lito, ze to pisatel ani po tak dlouhe dobe co zije v Kanade denokazal.

Musim uznat, ze takhle rozzurena uz jsem dlouho nebyla.

30656

28.10.2012 19:50

RE: Kanada je krasna zeme,ale...

Peter McGragor 78.?.?.?

Reakce na 30656

Nic si stoho nedělejte někteří prostě mají potřebu nadávat ať jsou kde jsou a rozhodně jsou i tací kteří píšou články o státech jak jsou strašlivé ale nikdy v nich nebyly

30672

24.3.2014 21:22

RE: Kanada je krasna zeme,ale...

MICHAl21 89.?.?.?

Reakce na 30656

Zdravim take uvaziji o emigraci do kanady ale docela se bojim mam 2male děti a chtěla bych proně lepši život nez mame my manzel nemuže najit praci jelikoš je rom a to je c česke republice ze všim ano vim že mezi nami jsou i ty špatny ale proč zato maji trpět i to co žijou normalně , a ještě bych se chtěla zeptat jestli když tam rodiče emigrovali před4lety muhly by se vratit muže my někdo poradit jak na emigraci a jetli se

30701

25.2.2015 13:24

RE: Kanada je krasna zeme,ale...

Renata 217.?.?.?

Reakce na 30656

Ahoj Anno 'mohly bychom si psat soukrome?

30713

8.6.2015 10:17

RE: Kanada je krasna zeme,ale...

Miladka 91.?.?.?

Reakce na 30656

Ahoj Anna, aj mna by celkom zaujmal tvoj príbeh [smích] Nemáš nejaký email, kde by som mohla napísať? ďakujem moc

30717

27.7.2015 19:02

RE: Kanada je krasna zeme,ale...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

Reakce na 30656

Dobry den, mohla bych se vas zeptat pres email? Mame jednoho syna a uvazujeme s manzelem o prestehovani se do Canady. Mohla by jste me prosim napsat na email [email protected] ? Moc dekuji.Andrea

30719

17.9.2015 18:48

RE: Kanada je krasna zeme,ale...

Hana hana (tečka) najmah (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Reakce na 30656

Anno, dobrý den. Mohla byste se mi prosím ozvat na mou emailovou adresu? Děkuji Hana

30722

15.11.2015 12:36

RE: Kanada je krasna zeme,ale...

Nikol Grossmannova Grossmannova (tečka) n (zavináč) seznam (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 30656

Dobry den, Anno,
mela bych velky zajem o blizsi informace o vasi zkusenosti.
Mohla byste se mi, prosim, ozvat na muj e-mail?

Predem moc moc dekuji [smích]

Nikol Grossmannova

30724

29.6.2016 11:03

RE: Kanada je krasna zeme,ale...

Adka 33carodejka (zavináč) azet (tečka) sk 86.?.?.?

Reakce na 30656

Dobry den Anna.
Prosim ak sem este nirkedy zabludite rada by som sa vas opytala par veci k imigracii
Mame velky zaujem.sa prestahovat do Canady.
Dakujem
[email protected]

30733

29.7.2016 11:20

RE: Kanada je krasna zeme,ale...

Daniela C 165.?.?.?

Reakce na 30656

ahoj Anno,
s vasim prispevkem jste mi trochu otevrela oci a rada bych se o prestehovani do Kanady dozvedela vice. Jelikoz mam dve male deti 2 roky a 3,5 let, psa a manzela, neni to tak jednoducha vec a trochu se tohoto kroku bojim. A vsak ikdyz semnou mozna nekdo nebude souhlasit, zacinam se v CR bat. na internetu je spoustu vyzev zabijeni a vyvrazdovani v okolnich statech a me prijde nejlepsi odjed nekam do bezpeci. Prosim Anno ozvete se mi na email [email protected] mam spoustu dotazu jak zacit zit, co vse je potreba dopredu naplanovat a zaridit. predem moc dekuji i treba ostatnim kdo si to precte a rad by pomohl. predem moc dekuji

30734

3.6.2017 19:15

RE: Kanada je krasna zeme,ale...

risi 188.?.?.?

Reakce na 30656

Krasne slova , gruss got ,

Bylo by krasne si spolu napsat par slov o ceste do noveho zivota kde jste pokud budete chtit.
Muj email je uveden nize.
Stastny zivot a dekuji

30740

14.8.2000 10:47

Petre....

Milan Karel Cermak cealcermak (zavináč) aol (tečka) com 195.?.?.?

Kanada, Australie, Novy Zeland, atd. - kolik zemi by bylo mozne jmenovat. Realita je jina nez predstavy formovane filmy a propagacnimi letaky. Zivot je vsude tvrdy a v zapadnich zemich daleko tvrdsi. Ekonomicka emigrace - do teto skupiny patris, je vsude nezadouci i v Cechach. Reakce na Tvuj dopis je velmi pravdiva ale myslim, ze se k jeho obsahu verejne mnoho emigrantu neprihlasi. Cesi si nepomahaji, spis si ublizuji. Poznal jsem to na sve kuzi. Nemam problemy bezneho emigranta, odesel jsem do vlasti svych rodicu. V Cechach je potrebne nove narodni obrozeni, zbavit se nezdrave hrdosti, naucit se trpelivosti, velkorysosti a objektivite, respektovat nazory druhych a nemyslet si, ze musi zbohatnout, za kazdou cenu a hned. Nehrat si na svem pisecku, ci sedet na dvou zidlich. Svejkovska je zabavna, ale neni k nicemu. Jo, a .... doma je doma, nezapomen na to! Milan, [email protected]

2

14.8.2000 20:01

No jasne

Jakub jakub (zavináč) starjak (tečka) virtualave (tečka) net 63.?.?.?

Kazdy podle sebe. Zda se mi ze Cesi si mysi ze kdyz se dostanou za velkou louz tak najdou nejakou praci (delat to same jako doma) a za to dostanou tisice dolaru za ktery si koupi barak a bourak a bude to proste raj.
Nebude! Pivo je tu spatne a drahe, s lidma si o svete nepopovidas (to uz musis dlouho hledat) a pracovat budes tvrde. Chces mit vikend volny? No, tak kdyz zrovna nebude nejaka 'deadline', tak by to slo. A po osmi hodinach chces vecer domu. Tak az dokoncis tu rozdelanou praci. Kultura je dost chuda, jen ve velkych mestech se da neco najit.

A Cesi si nepomuzou, to je prokazane. Teprve druha a treti generace se nauci, ti lide jsou casto zlati a jsou moc radi kdyz si muzou poslechnout zpravy z Cech a popovidat si v rodnem jazyce.

A konecne: there is no place like home!

3

17.8.2000 21:35

Diky za moznost napsat nejen o svych zkusenostech

Jan Cap jan3 (zavináč) canoemail (tečka) com 204.?.?.?

Jsem nad miru udiven, ze za obdobi 14 dnu poslali prispevek k tomuto velmi hodnotnemu clanku jen tri ctenari. Osobne jsem byl prekvapen, ze v uvodu, ci na konci chybi pod clankem jmeno autora a ze pisatel vyzaduje po ctenarich, jak jmeno, tak e-mail. Muj nazor je ten, ze jeden udaj se dal klidne ozelet a misto toho, mel pan vydavatel nasadit na stranku pocitadlo. Predpokladam, ze zapis poskytla tak 1/4 % ze sta.K clanku chci dodat, ze "nema chybu". Doporucuji k pretisteni v ceskoslovevskych zdelovacich prostredcich.A ty Pavle, zustan obema nohama na zemi. Kanada ma tisice lidi bez pristresku nad hlavou a je zajimave, ze 90 % bezdomovcu jsou prave muzi. Zeny jsou v praci casto uprednostnovane pred muzi, coz nasvedcuji i tyto cisla. Nebo, ze by otazka bezdomovcu mela neco spolecneho s pohlavim? Diskriminaci Podle veku, jsem zazil na vlastni kuzi. Muze se vam stat Pavlove..... ze vase draha a mila z let minulych najednou rekne:"DOST a koncim"! A slovo abuse (zneuziti) najednou uslysite casovat ve vsech tvarech. Pak prijde "sbohem a satecek" a rozchod. Zmena mista, mesta, staveni... ... ze je vam o dvacet let vice? NEZAJEM. Ve ctyriceti jste pro Kanadu a pro Pana zamestnavatele uz stary. A pak s timto koncem, pro nekoho, ten opravdovy KOLOBEH ZIVOTA jen zacina...! Zdravi Honza Doplnění vydavatele: V tiráži Zvědavce je větička, že nepodepsané články jsou dílem vydavatele. Připadá mi hloupé podepisovat každý článek znovu svým jménem. Jinak souhlasím s autorem, autoři přízpěvků opravdu nemusí své komentáře podepisovat. Počítadlo jsem přidal, jak doporučeno. Vladimír Stwora

5

23.8.2000 12:07

Nespletl jsi si zemi?

Pavel Průša p_ozi (zavináč) hotmail (tečka) com 24.?.?.?

Ahoj Vladimíre, výborný článek a tak pravdivý, že by jeden až brečel.Když jsem četl tvůj článek, dlouho jsem si nebyl jistej jestli náhodou nepíšeš o Austrálii. Nepíšeš, jedinej rozdíl (asi) bude v tom že tady u nás ( v Austrálii) se v hospodách chlastá, a to docela hodně.Pardon ještě jeden rozdíl, je tu tepleji.Upozornění pro nové příchozí. Chcete-li poznat jaký je to pocit nepatřit nikam, tak emigrujte.

7

24.8.2000 12:26

Snad to není TAK zlé...

Mirek Čábela cabela (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Musím říct, že mi Váš článek připadá hodně negativistický. Vy tomu, tuším, říkáte anti-korektní. Věřím, že ve spoustě věcí máte pravdu, ale všechno snad není tak hrozné a něco je možná lepší než v Čechách. Určitě se na vás kanadští úředníci nedívají tak přezíravě a nepřátelsky jako ti čeští. Určitě, pokud koupíte dům či byt (v Kanadě na rozdíl od Čech trh s bydlením existuje), nemusíte za úřední zapsání nemovitosti dát mnohatisícový úplatek, nebo bezmocně čekat několik let. Určitě se u vás nevyhrávají soudy uplácením soudců. Ani neuplácíte, aby se vaše dítě dostalo na školu. Nebo abyste nebyl potrestán za dopravní nehodu, kterou způsobil někdo jiný. Nebo abyste směl podnikat. Určitě vám v nemocnici nevyoperují zdravý orgán a nenechají vás naprosto bez zájmu, pomoci a jakékoli hygieny ležet ve špinavém a přeplněném pokoji. A ani váš premiér asi nemůže být veřejně usvědčen ze špinavých pomluv, lží a podvodů, pravomocně odsouzen za pohrdání soudem a přesto dál vesele předsedat vládě.Nemyslím si, že Kanada je ráj a že se tam žije jako v bavlnce, ale některé věci tam prostě musí fungovat lépe než v Čechách a pokud se rozhodnu emigrovat nebude to s vidinou luxusu a skvělé životní úrovně, ale s vidinou alespoň trochu fungujícího školství, zdravotnictví, úřadů, vlády...

10

8.9.2008 17:53

RE: Snad to není TAK zlé...

Bozena Buryanska bozena (tečka) buryanska (zavináč) freenet (tečka) de 92.?.?.?

Reakce na 10

Konecne jeden rozumny clovek ktery odpovedel vsem !!! Jsem rada ze jsem se docetla neco positivniho ,,,, Podle meho nazoru je snad lepsi zit v zakonech ktere plati pro bohate i chude !Ja osobne mam rodinu v kanade ktera emigrovala v roce 1997 do ted si nikdo z nich neztezuje i kdyz kazdy pracuje ,
Lidi neverte kazde trubce ktera pise o Kanade jako o gestapu neni to tak verte [mrknutí jedním okem] [mrknutí jedním okem] [mrknutí jedním okem]
Vsem kteri pocitaji s emigraci kam koliv preji hodne uspechu a hodne stesti ,,,lepsi emigrovat nez trpet v Cechach Ja osobne ziji 10 let v Nemecku a nepocitam ze bych se nekdy do Ceske Republiki vratila
Buryanska Nemecko [chechtot] [chechtot] [chechtot]

30595

11.2.2010 9:00

RE: Snad to není TAK zlé...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 30595

To je zajímavé, že zrovna pro Vás rozhodně zákony neplatí. Dlužíte mi 370 tis. Kč a penále, které jsem Vám odpustila když začnete splácet. Dlužíte je 10 let. Bodejď by ses vrátila když dlužíš kam se podíváš a jen vysáváš další lidi.

30612

27.4.2011 8:44

RE: Snad to není TAK zlé...

Helča 94.?.?.?

Reakce na 30612

No vidíte a z tohoto důvodu i my se rozhodli z Čech odejít, bratr dluží zde v Čechách spoustu peněz a náš stát s tím nic nedělá..emigroval před 3 mi lety a celou rodinu zruinoval..a on si blaze žije v jiné zemi a vy se tu třeba po..Tak kde je ten náš zákon? Já vydělávala, platila vše a k ničemu..nakonec jsem jako ručitel musela za něj vše zaplatit a nikdo neřešil,že on si své závazky neplní a já že jsem samoživitelka..napálili mi splátky,že jsem neměla ani na suchý chléb a to nás bylo 6 ručitelů....já to za něj platila a stejnak jsem s ostatníma zkončila u soudu..v domě ,kde bydlím lidi neplatí nájem a poplatky..na co? Když to ve vyučtování ostatní zaplatí...a opět žádná pomoc a dovolání spravedlnosti..už se to táhne 5 let,jim dluhy rostou,ale bydlí a žijí dál...tady vidíte..ano paní Vám dluží..a mě můj bratr spoustu peněz..ale nikdy je neuvidíme..když jim náš stát umožnil zdrhnout a nenáhání je...tak to je realita Čech.. [bliji]

30645

27.4.2011 8:33

RE: Snad to není TAK zlé...

Helí 94.?.?.?

Reakce na 30595

Velice milý a super názor. I já se ve svých 38 letech chystám emigrovat z Čech..a v mém okolí je spousta lidí co stojí za mnou a uvažují o tom..tak nám držte palce [smích]

30644

26.8.2000 22:44

.....to snat nie?!

Rony ronyb (zavináč) pobox (tečka) sk 195.?.?.?

Vazeny pan Vladimir,je skutocne fajn,ze sa moze clovek dozvediet nieco o state kde sa chce prestahovat.To vsak by muselo byt objektivne!Napisali ste rozsiahli clanok,absolutne cely negativny.Dovolim si reagovat.Stravil som v Kanade niekolko mesiacov,ale nevrazivost voci cudzincom....a este k tomu bielym je na minimalnej urovni.Ked zijete v Kanade viete,ze su prisne zakony proti rasovej neznasanlivosti.A voci bielym z Europy asi ziadna/ked chcete vediet co je nevrazivost voci pristahovalcom chodte do Nemecka alebo Svajciarska/.Ja som si v Kanade nasiel zamestnanie uz za tri tyzdne.O uprednostovani tmavsich ludi som nic nepocul a ani som nemal takyto problem.Zobrali ma bez problemov.Suhlasim s vami,ze chcu kanadske pracovne skusenosti.O pomoci rodakov.....mate uplnu pravdu.Avsak to je asi vsetko co je na tomto clanku pravdive a objektivne.Ze dcera bude sebavedoma feministka ktora nenavidi muzov...,co su to za kraviny.Budete mat dieta ake si vychovate vy!Nezvalujte svoju zlu vychovu na niekoho druheho.Iste vonkajsie vplyvy poznacia vychovu,ale 80% je na vas.Ked budete mat rozmaznaneho syna mozete si za to VY, nie spolocnost alebo stat.A ze nemozete svoje dieta placnut po zadku?Ano viem o takom Kanadskom zakone,ale viem aj o sudnom spore ktory takyto "postihnuty" rodic/placol svoje dieta a niekto ho udal/ vyhral a zalobcom bol stat.Hovorite o skolskom systeme?Po strednu skolu vseobecne vzdelanie a asi nizsie ako v Cechach alebo na Slovensku,avsak s vysokou skolou zacina absolutne nieco ine.Preco ste nenapisali o vysokych skolach,asi preto ze su spickove.Ak mi chcete povedat,ze su horsie ako doma tak vy v Kanade nezijete.To sa nezmienujem o prijmani na vysoke skoly.Uplatky a podobne tam nepoznaju/asi ste zabudli ako to funguje tu/.Ano musi sa za skolu platit a nie malo/10.000CAD-25.000CAD rocne,v zavislosti od skoly/,ale existuju granty,stipendia,sporenia od mladosti,samozrejme pozicky a nie na 15-20% urok ako v Ceskoslovensku.Zivotna uroven...,myslite to vazne!? Ze je " ne o tolik vyssi....."Myslite to naozaj vazne?!?!S tymto vasim vyjadrenim ste ma dorazili.Vas clanok mi pripomina socialisticke televizne noviny.Z tridsat minutoveho spravodajstva bolo pat minut pravdivych/vacsinou sport/.Podla vasho clanku si vas prestavujem ako 45-55 rocneho,ktory odisiel este zo socialistickeho Ceskoslovenska,a ktoremu zostali presne tie spomienky ako sa tu v vtedy zilo.Ale vazeny to uz je davno prec.Ked si dnes hladate zamestnanie tiez vas nezoberu do prvej roboty.A pritom je malo volnych miest.Uz nie je 100%zamwstnanost ako kedysi.Trh s bytmi je sice fajn,ale vacsina na predaj/o urokoch z uverov vam nebudem ani pisat/ ,do podnajmu mizeria a ked ano tak za strasnych podmienok.Neviem kedy ste boli naposledy v Cechach,ale doporucil by som vam sa tam pozriet/na Slovensku je to iste/,lebo myslim ze nemate predstavu ako sa to zmenilo od vtedy co ste odisli.Na zaver by som vam odporucil,ked najblisie budete niekomu "pomahat"v rozhodovani ci odist do Kanady,alebo nie,zistite si ako je teraz "doma" a potom to napiste formou porovnania Kanady s Cechmi.Pretoze tento clanok nema s objektivnostou nic spolocne.A myslim,ze ked si ho precitate s nezaujatim okom to pochopite sam.Nenapisali ste tam ani jednu pozitivnu vetu!Amoja posledna rada.Ked je vam v Kanade tak strasne zle vratte sa do Ciech.S Kanadskymi dolarmi budete kralom.Vela stastia!

12

27.8.2000 0:54

Nelze (bohuzel) nez souhlasit

Peter 152.?.?.?

Velmi vystizny, i kdyz musim priznat ze ponekud depresivni clanek (kdyz jsou vsechny zkusenosti shrnuty dohromady) o emigraci do Kanady lze tez aplikovat na Spojene staty. Je bezesporu, ze jsou v U.S. mnohe prednosti, avsak kulturni zivot, osobni pratelstvi ci pracovni pomery (vztahy) ktere vladly v Evrope jsou zde neznamou velicinou. I kdyz se zpetnym pohledem musim doznat, ze bych se zrejme pro emigraci rozhodl znovu, bylo by to s odlisnymi idealy roku 1968. Jak jeden z ctenaru jiz podotkl, co jsi nezazil na vlastni kuzi, nemuzes nikdy zcela docenit.

13

28.8.2000 11:42

Je to až neuvěřitelné ...

Jarda JardaP (zavináč) core (tečka) com 216.?.?.?

...jak jsou ohlasy na Tvůj článek černobílé. Pisatelé z Čech nevěří a dokud nezkusí tak neuvěří - emigranti (nic jiného nejsme) naopak jako jeden souhlasně přitakávají. Není podstatné jestli jde o Kanadu, Austrálii, Nový Zéland či Ameriku - to co jsi napsal platí v podstatě bez větších rozdílů všude. Snad jen emigrace v Rakousku či Německu má dnes již o kapánek snazší situaci než ti ostatní. Minimálně v tom, že to mají "domů" kousek autem a žijí v zemi, kulturně nám Čechům a Slovákům nepochybně bližší. Snad mohu trochu srovnávat, strávil jsem dosti času v Rakousku a mám tam blízké přátele již od dávných socialistických časů - domů do Čech nyní jezdí třeba jen na víkendovou návštěvu rodičů a Ti zase naopak k nim do Vídně. Mám část rodiny v Torontu, sám jsem poznal život v Kanadě, i když již nějaký ten rok žiju v Americe. Máš naprostou pravdu, přestože takhle shrnutá fakta do jednoho článku působí opravdu dost depresivně. Ale jak jsi sám řekl, kolik z těch co žijí v emigraci více let, si umí představit svůj návrat do Česka, kdo má sílu emigrovat dvakrát za život ? Musel jsem se usmívat, když jsem četl reakci čtenáře "Ronyho" na Tvůj článek, který Ti doporučuje, když je Ti v Kanadě tak zle, ať se se svými kanadskými dolary vrátíš do Čech a budeš tam králem (by the way - netušil jsem, že provozování "Zvědavce" je natolik výnosná činnost). Je těžké vysvětlit někomu kdo to nezažil, že emigrací člověk ztrácí jednou provždy pocit příslušnosti někam a k něčemu, že se vlastně sám odsoudí k tomu být po zbytek života všude jen cizincem a to i tam, kde se původně narodil. Ale budiž - možná že bychom se měli pokusit najít na životě zde i nějaké plusy, nemyslíš ? Třeba to, že běžní lidé si tu až tolik nezávidí. Nebo že když potkají opravdu dobrého přítele, dokáží si toho vážit. Že Tvoje děti už nebudou mít problémy s vlastní identitou, že ... Proboha, je půl páté ráno, končím. Takhle bychom ten kapitalismus nevybudovali.

14

2.9.2000 5:59

Pro pana Petra

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Před rokem jsem udělal to,o čem pan Petr přemýšlí. Vzal jsem ženu, čtyřletého syna a dva batohy a odletěli jsme do Kanady. V Čechách jsme pochopitelně všechno prodali,abychom měli něco do začátku. Tady v Kanadě jsme neměli kontakt na nikoho,takže začátek byl opravdu těžký,ale s tím jsme sem letěli.Byt jsme sehnali po 4 nocích v motelu.Práci jsem sehnal po měsíci.Tak pozdě proto,protože jsem dříve žádnou nehledal.Chtěl jsem si vzít dovolenou po tom všem,co mě v Čechách ničilo.Barva pleti opravdu hraje roli při výběru uchazeče o práci.Většinou to totiž probíhá po telefonu a po oznámení,že jsem Čech, následovala otázka "Are you gipsy"(jsi cikán?)."Nejsem." "Máš práci." Tato otázka nepadla jen jednou.Také,na rozdíl od imigrantů ze třetího světa,neříkám,my nepotřebujeme práci,ale peníze.Ano,pracuji fyzicky,nejsem totiž zparchantělej luxusem a dělám to hlavně pro svého syna.Ten se jednou určitě bude mít tady líp,než kdyby zůstal v tom svrabu za který on nemůže.Po roce tady máme zařízený byt,auto a brzy budeme druhé kupovat ,spoustu přátel a vidinu zlegalizování našeho pobytu tady.Neznám nikoho,kdo by pracoval za minimální mzdu.Já jsem na začátek dostal její dvounásobek a nyní skoro sahám na kanadský průměr.Lékaři tu jsou opravdu idioti,pokud nepocházejí z Evropy.Před několika měsíci jsem si zlomil nohu.Žena mne odvezla k doktorovi,který mne poslal na rentgen.Po shlédnutí snímků mi oznámil,že noha je zlomená,že on neví,co má dělat,že mám jít domů,nohu si masírovat a hýbat s ní.Také jsem si prohlédl snímky,zjistil,že kosti jsou tak jak mají být,jen na dvou místech zlomené.Šel jsem domů a sádru mi udělala žena.Teď už normálně chodím a noha snese pracovní zatížení,jen po ránu bolí,než ji rozhýbu,ale to mě bolí všechny dosavadní úrazy.S půjčkami to tu také není tak horké.Stačí,když tu má člověk práci a trvalý pobyt.To také mohu doložit vlastní zkušeností.Za měsíc se stěhujeme do domu.Dokonce to tu funguje tak,že když bance půjčku nesplácíte,tak se nic neděje,akorát 7 let žádnou nedostanete.85 procent Kanaďanů je zadluženo více než 15.000 dolarů.Ti všichni asi mají zlatou žílu,když prokázali že mají několikanásobek půjčené částky.Naši místní známí nám denně telefonují a výjimkou nejsou půl až hodinové rozhovory.Nevzpomínám si,že bychom byli o víkendu doma a nudili se.Pořád je co slavit,a tak jsme často zváni na různé akce.Zkušeností mám samozřejmě víc,ale toto snad stačí na vyvrácení totálních nesmyslů pisatele článku.Asi žije v nějaké jiné Kanadě než já.Nechce to jen sedět doma před televizí a cpát se kdejakým svinstvem,ale je třeba vyjít ven a koukat okolo sebe.Pane Petře neváhejte.Každý začátek je těžký,ale ODVÁŽNÉMU ŠTĚSTÍ PŘEJE.Jméno a adresu neuvádím,protože by mě místní závistiví Češi,kteří tu jsou déle a nestrpí nově příchozí,udali,tak jak to dělali v Čechách.

20

4.1.2016 21:20

RE: Pro pana Petra

Honza...H.. Janhusak3 (zavináč) seznam (tečka) cz 178.?.?.?

Reakce na 20

Ahoj..???.. Nevím kdo jsi ale přečetl jsem tvuj příspěvek a ty jediný máš v sobě asi to co já. Je mi 35 a mám 3 děti( kluky). Chci pro ně lepší život a vybral jsem si Kanadu.V čechách se mám dobře,dělám stavařinu, obklady atd..potřebuju ale pár upřimných rad jak to vše udělat.. Nepojedu tam jako žebrák, hotovost budu mít, nemám v plánu někoho využívat a čekat na pomoc,ale nemuzu a nebudu delat machra když nevím oco jde..chci jen aby kluci vyrostli jinde nezli tady..práce se nebojim s tím problém nemám a na luxus taky necekam. Rád bych si prostě jen promluvil s někym kdo má v hlavě jasno a podstoupí tuhle obět pro svoje děti.. A já to chci udělat taky... Děkuju předem kdyby ses ozval... [email protected]

30726

4.9.2000 0:58

Reakce na článek "Pro pana Petra"

Vladimir Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Je-li měřítkem kvality života pouze dům a dvě auta v garáži, pak ano, tohoto standardu dosáhnete snáze v Kanadě než v Čechách. Osobně vidím kvalitu života v něčem jiném. To za prvé.Za druhé: Autor si na jedné straně libuje kolik má tady přátel, že je stále zván na různé akce a večírky, na druhé straně (v poslední větě) píše, že adresu raději neuvádí, aby ho jeho přátelé neudali. Tak nevím.Za třetí: Ještě jsem neslyšel, že by banka odpustila dluh tomu, kdo ho nesplácí, a že jediná nevýhoda je dalších sedm let čekání na novou půjčku. Pisatel má asi na mysli vyhlášení osobního bankrotu. Po tomto vyhlášení opravdu musíte sedm let čekat - tak dlouho je uložen váš záznam o bankrotu u credit agency. Drobným problémem je, že o dům samozřejmě přijdete. Banka ho prodá v tzv. Power of sale. To, co jste do domu dříve vložili, ovšem ztrácíte. Pokud by banka neutržila za dům tolik, kolik vám půjčila, zabaví vám další věci. Za čtvrté: Autor nenapsal, zda pracuje legálně nebo na černo, ani neuvedl svůj věk. Podle toho, co píše o "vidině zlegalizování pobytu", soudím, že pracuje na černo. Nemá-li status "landed immigrant", nemůže mít ani SIN (Social Security Number), takže se nemůže o legální práci ucházet. Při práci na černo platí jiná měřítka výběru i platu. Obecně platí: čím vyšší kvalifikace, tím přísnější požadavky na tzv. "canadian experience" a kanadské vzdělání.

22

4.9.2000 14:04

Myslite to vazne?

Dana Junek djunek (zavináč) sprint (tečka) ca 149.?.?.?

Vazeny pane Stwora.(Predpokladam, ze jste autorem clanku "Chceme emigrovat do Kanady - Poradte", i kdyz je bez podpisu.) Vas clanek vzbudil hodne kontraverze, jak vidim z dopisu ctenaru. I ja jsem dostala hodne e-mailu, z ruznych koutu sveta, jakozto reakce na Vas clanek..Musim rict, ze i kdyz na mnohych bodech o kterych pisete je neco pravdy, nektere jsou primo absurdni. Zpusob jakym to pisete je pesimisticky a negativni. Vsechno se da podat nekolika zpusoby a dalo by se dlouho na vsechna ta tema diskutovat. Zrejme zalezi na zkusenostech ktere clovek nasbira a jeho schopnostech se zapojit. Na rozdil od Vas si ovsem myslim, ze Kanada JE zeme neomezenych moznosti a ze zalezi na jednotlivci jak se umi szit s novym prostredim. Emigrace je horka pilulka? Emigrace jiste neni srandicka, ale kdyz je clovek mlady, jedna se spis o touhu po dobrodruzstvi, romantice a dalkach. Osobne neznam nikoho, kdo byl stihan zakonem a musel opravdu "utikat". Vsichni jsme utikali proto, ze jsme se chteli mit lepsi a take zajistit lepsi budoucnost pro nase deti. Myslim, ze prave to se nam ve vetsine pripadech podarilo i pres ruzne zadrhely a kotrmelce po ceste. Mnozi z nas to nemeli lehke, ale clovek by nemel zatrpknout proti zemi, ktera nam dala sanci a lidem, kteri nam pomohli. Emigrace neni pro vsechny a vsude je chleba o dvou kurkach. Urcite ale ne vsichni Kanadani jsou negramotni ignoranti, ("studeni, dokonce bezpohlavni, omezeni, bez prehledu o svete, sebevedomi, chladne zdvorili a povrchni"[mrknutí jedním okem], tak jako ne vsichni Cesi ziji v ulite, jsou zavistivi, rozhadani, pomlouvacni a vyuzivacni, navic neochotni pomoci.Kanadske zeny, ve Vasich ocich mozna nehezke, rozhodne nejsou dusevni muzatky, ktere potlacuji sexualitu.Problem sexualniho "haraseni" jak jiste vite neni exkluzivne problemem kanadskym, ale celosvetovym.V Kanade se neflirtuje a nezahyba? Neexistuje osloveni zeny muzem? To si snad delate legraci!Nehlede k tomu, ze pro pana Petra, kteremu to pisete, tohle neni podstatne ani aktualni, vzhledem k tomu, ze je zenaty s ditetem. Myslite, ze emigrace rozbije jeho manzelstvi? Proc nevzit v uvahu, ze emigrace naopak muze manzelstvi zpevnit?Mam obavy, ze by nekdo mohl vzit vazne i Vas nepovedeny vtip, ze Kanada vychova z jeho dcery prazdnou sebevedomou feministku, ktera nenavidi muze?????Na zaver bych chtela rict, ze nikdo se v Kanade nemusi mit spatne. Kazdy je strujcem osudu sveho a kdyz chce, najde si spoustu pratel. Myslim si ovsem, ze na te Kanade i ve Vasich ocich bude preci alespon neco dobreho, jinak byste tu preci nezil.ZdraviDana Junkova

23

5.9.2000 8:59

ja vam rozumim pani Junkova.....

al aoldrichp (zavináč) yahoo (tečka) com 216.?.?.?

Mozna mate jine zkusenosti, jako ZENA a pan vydavatel zase JINE jako muZ. Nakonec o trochu podobne problematice FEMINISMU muzeme zase cist na jinem miste. i ja jsem muZ. Myslim, ze autor clanku situaci nikterak neprehnal, jelikoz ja nekdy vidim situaci tady v Canade daleko jeste v "tmavsich" barvach. A kdyz uz to mam az "po krk", prichazi mi na mysl, ze komousi byli "BRIDILOVE". /Necht me odpusti ti, kteri za jejich vlady vice trpeli, jak ja sam.../ Snad rozumite, kdyz napisi slovo m a f i a n i. Mnozi vi, co si pod tim predstavovat. Mozna ze se jim v anglickem jazyce rika jeste jinak, ale na tom zase tak nezalezi.Co prichazi, je me osobni svedectvi, nikterak "pribarvovane."Opravdu, pani Dano Junkova hodne zalezi take na tom, kdo jsme - muZ ci Zena.Mozna, take zalezi na nasem vzhledu, jestli nevypadane jako ti BRADATI KOZLOVE. Mozna, mam silny "napadny" akcent. Nakonec, kdo ho nema, kdyz nekdo emigruje v 36 letech?Na uradech (i mimo ne) jsem se setkal za poslednich 18 mesicu jenom s podvodniky. Myslite proto, ze jsem muZ? Nevim. Asi. Pracovnice, aby upozornila na to: "ze to proste nejde" zavolala na emigracni... a k tomu jeste pridala pohadku a premie byla na ceste... Vzdyt chytla bradateho vola!Policie, to jsou lide bez patere, kteri i po prisaze nad BIBLI, lzou s rutinou profesionala. Vzdyt maji vzory v te nejvyssi politicke garniture.Tak proc ne?Videli jste nekdy krasne cervene rajske jablicko po rozkrajeni plne ZELENYCH klicku? Ano, takove prodava Overwaitea v Alte a BC. I sam novinar-ka se podivila a slibila tento "zazrak" modifikacni "prirody" proverit. A opet zaplava lzi a nepravd. Do dneska se mlci, jelikoz jsem jen mala ryba...I nase info stredisko obsuhuje zena. Jak jsme radi, ze ZDARMA muzeme napsat e-mail i slovo do Zvedavce! Co to zase pisu? Za ty dane by mohli podavat i kaficko!Jsem MUZ chybujici a pretahl jsem svou pulhodinku o dve /2/ minuty. Reakce Zeny /asi stejny rocnik/ byla ta, ze me potrestala tim, ze vytahla snuru ze zasuvky. A tak dvacetiminutova napsana zprava odesla do neznama... Branil jsem se, ale nic z toho. KONCIL osmi zen rozhodl, ze jsem kacir a do roku 2001 cervence 11. pozastavuje nicemovi pristup a polozeni ruky na kliku u dveri. Marne jsem volal:"vsak me neznate!, kdo tak prosim rozhodl?, mohu mluvit s Konsilem"? Ano, muzete rekla arogantne "predstavena" - jeste jednou rekla datum 11.7.2001 a polozila sluchatko.Ze jsme se na konci psani prenesli do minuleho stoleti? Ne, to je Petre a Dano dnesni Canada. Oni dobre vedi, ze neoplyvam penezi a ze se nebudu s nimi soudne vybavovat. Vzdyt proc take. Jsou to stvoreni Libusino a je nezajima ze dalsiho muze odhodily do propadliste k zapomenuti...k vrazde duse...I takova je Canada dnesnich dnu.Stastny to clovek, ktery se tomu vsemu muze jen usmivat a ktery ma zkusenosti jen takove, ktere napomahaji, aby se opet o Canade i napresrok hovorilo, ze ANO to je ta zeme zaslibena, oplyvajici mlekem a srdim...

25

9.9.2000 3:45

Go for it !

Rejzek rejz (zavináč) myna (tečka) com 216.?.?.?

Je to proste , kazda mince ma dve strany . Neco ztratis ,neco ziskas .Nic neni zadarmo .Kazda zivotni zkusenost je ale pozitivni.Dokonce i ta negativni.Martin

27

10.9.2000 11:23

Jen par slov.

Bigfoot bigfoot_bc (zavináč) hotmail (tečka) com 207.?.?.?

Jedna je tu tri mesice, nemuze se vzpamatovat z kulturniho soku, coz bych jeste chapal, a tvrdi (z vlastni zkusenosti?) ze tu clovek bude vzdy jenom pristehovalec. You are what you think you are!Ja jsem v Kanade jiz pres tricet let, prisel jsem kdyz me bylo devatenact, a jiz nejmene osum a dvacet let se zde citim doma. A nikdy jsem si to neuvedomoval vice nez vzdy kdyz jsem byl v Cesku na navsteve.Ze se tu musi tvrde pracovat, platit dane a hlavne dodrzovat zakony? Ano! Proto ta zeme za neco stoji!A kazdy je odmenen podle svych schopnosti.Ze pry tu neni dobry pivo.If this statment wasn't so ludicrous I might even take it seriously.Priteli tak se odstehujte zpet do Ceska kde maji pivo dobre.Pane Oldrichu vas zde take nikdo nedrzi. Vzdyt muzete zit v Cesku kde kdyz se pristavuje nove patro na stary panelak, vubec se nehledi zda nejakemu staremu panovi zijicimu ve vrchnim poschodi prsi do bytu. A je dobre znamo jak dlouho to trva nez se stavba dokonci.Chudak stary pan, tez nikoho nezajima ze ho odhodily do propadliste k zapomenuti.Na vice "rebuttals" nemam ani chut ani cas.Cheers.

29

14.9.2000 19:29

emigrantska kocovina

Zdena 209.?.?.?

Asi tak nejako by sa dal nazvat tento clanok.dala som ho precitat mnohym znamym a vsetci odporucaju len jedno pre tvorcu tohto clanku.Vratit sa.To by bolo aspon honest.Nedavno som sedela na jednj pivnej party v krcme. Bolo nas tam asi 30 ludi. Cesi,Slovaci,Moravania.Boli 2 gytary,1 benjo,harmonika. Spievali sme dobre 2 hodiny.Zacali sme pesnickou:sama kralovna..a skoncili slovenskymi mamickami.Nikto neprotestoval,myslim,ze sa to okoliu aj pacilo. Asi poviete,ved mali kseft. Samozrejme.Ale tak mi prislo na um.Ako by to vyzeralo,keby takych 30 Madarov zacalo spievat v krcme niekde na strednom slovensku? To by bola sranda. Alebo 30 Slovakov v Madarsku? To by bola mozno este vacsia sranda.A skusme sa posunut. Co tak 30 Chechov v Nemecku,alebo opacne? Bola by sranda?Ved ide tiez len o kseft..Aj o tom je Kanada.Nenasla som to v tom clanku.tak ako mnoho inych veci.

31

15.9.2000 19:33

Kanada - raj alebo nocna mora?

Richard Stilicha richard (zavináč) stilicha (tečka) com 204.?.?.?

Osobne si dovolim poznamenat len jedno - pre kazdeho je emigracia takou skusenostou, v akej psychickej osobnostnej skale (rozpatie od prehnaneho optimizmu k ubijajucemu pesimizmu) sa prave nachadza. Kazdy je strojcom svojho stastia a je uplne normalne ze ked sa niekomu dari tak sa na svet pozera odlisnou optikou ako niekto kto so zivotom tazko zapasi. Moje osobne skusenosti su uplne odlisne od skusenosti pisatela. Svoje prestahovanie do Toronta som si dobre uvazil, zhodnotil klady a zapory a prestahoval som sa na zaklade dobre uvazeneho rozhodnutia. Dnes, po tristvrte roku pobytu v Kanade mozem povedat, ze som urobil dobre a vacsina z toho co som si predsavzal sa splnila.Nejde ani tak o vonkajsie prostredie - o to kam clovek patri a kam nie (osobne sa citim, ze patrim aj do Kanady, aj na Slovensko, ale aj do Afriky co na Sibir - podla toho kde sa prave nachadzam), nejde o to ci ma clovek priatelov a ma si s kym pokecat (ak chce, tak si ich najde vsade, a nielen spomedzi krajanov ale aj spomedzi prislusnikov cca. 150 narodov, zijucich na uzemi Kanady), a nejde ani o to kde je lepsie pivo ci zeny a ako kto chlasce. Rozhodujuca je osobnost cloveka. Ak je niekto naladeny optimisticky a pozitivne, bude sa citit dobre vsade, v Kazachstane, na Gronsku ci v USA, jednoducho vsade, pretoze sa bude snazit najst a zuzitkovat kladne vlastnosti prostredia, v ktorom sa nachadza. Rychlo sa adaptuje, najde si priatelov, job, frajerku i domov. Zacne sa mu darit, pretoze ho k tomu predurci vlastny optimizmus a chut do zivota.Pre toho, kto je rodeny pesimista nebude dobra ani ta najlepsia krajina (objektivne - podla komplexneho hodnotenia OSN je nou uz 5 rokov po sebe Kanada), ludia, zeny, pivo, zakony, atd... pretoze jeho jedinym cielom bude vsade hladat a kritizovat chyby. V takom pripade je naozaj tazke radit, preliecenie na "optimistu" je zdlhave a vysledok neisty. Ostava uz len drzat palce a verit, ze si takato individulita dozije svoj zivot v relativnou pokoji. Niekedy pomaha i motto: "Nikdy nemoze byt najlepsie ale vzdy moze byt horsie"...Tymto malym zamyslenim som chcel len naznacit, ze jednoznacna a objektivna odpoved na klasicku otazku kazdeho emigranta: "Kedy mi je lepsie - teraz alebo predtym?" neexistuje a kazdy si tuto dilemu musi vyriesit vo svojom vnutri.

32

15.9.2000 19:35

Jak vystizne....

Vlastik vata28 (zavináč) hotmail (tečka) com 24.?.?.?

Autor clanku PRESNE vystihl tema a SPRAVNE doporucil PETROVInovou zaslibenou zemi.Musim rici ,ze autor cetl me myslenky a za to mu moc dekuji !

33

18.9.2000 17:10

Niekolko poznamok

Gabo gabrielp (zavináč) canada (tečka) com 207.?.?.?

Demografický faktor=barva kůže - demograficky faktor nema nic z barvou pleti, je to cislo urcene kanadskou vladou a je rovnake pre kazdeho (v urcitom obdobi samozrejme). Bodovy system je rovnaky pre vsetkych bez ohladu na farbu pleti. Moja skusenost: pri prijmani do zamestnania nikoho nezaujma farba pleti ale vzdelanie, prax atd. Aj mimokanadsku prax beru zamestnavatelia do uvahy - je pravda ze mozno nie v kazdej profesii, urcite sa ale akceptuje v IT.Poziciavanie penazi - s dobrym prijmom a s credit history nie je problem si pozicat na dom. Vyzaduje sa min. 5% downpayment - teda to co musi dat v hotovosti - odporuca sa 10%, najvyhodjesie je mat 25% (usetri s na poisteni). Skratka - tvrdenie, ze banka pozicia len ked tie peniaze uz mas nie je pravda. A ze banka nepozicia niekomu kto predtym nesplacal - za to jej velmi dakujem, lebo si nezelam mat vyssie uroky kvoli flakacom, ktori nesplacaju - aj keby to mali byt ceski alebo slovenki flakaci. Keby banka poziciavala takymto ludom, musela byt vseobecne zvysovat uroky aby pokryla riziko.Poznamky o zenach: aby so to skratil - nezmysel.Co vychova Kanada s dcery? Mozno keby autor nenechal vychovavat dceru "Kanade" ale by ju vychovaval sam, dopadlo by to inak.Poucenie z clanku: aj v Kanade ziju rasisti a sovinisti ako mapriklad autor clanku.

34

29.8.2002 0:32

RE: Niekolko poznamok

Jerry jerry_xaragua (zavináč) hotmail (tečka) com 24.?.?.?

Reakce na 34

Bodovy system je rovnaky pre vsetkych bez
ohladu na farbu pleti.
az na jeden detail - "refugees" tvoria 10-12% pristahovalcov vacsinou z krajin, kde "bieli" neprevladaju a neda sa hovorit o ekonomickom prinose pre Kanadu, skor sa musia zivit a zvysuju kriminalitu.

Moja skusenost: pri prijmani do zamestnania
nikoho nezaujma farba pleti ale vzdelanie, prax atd.
Farba pleti nie, ale vzdelanie a prax velmi. Ak si vystudoval a robil outside USA & Canada mas vacsinou smolu, v Cesku alebo na Slovensku si mohol byt aj prezident tu si nula...

Aj mimokanadsku
prax beru zamestnavatelia do uvahy - je pravda ze mozno nie v kazdej
profesii, urcite sa ale akceptuje v IT.
vacsinou, "urcite" je prilis silne slovo.

Poznamky o zenach: aby so to skratil - nezmysel.
neviem, neviem buddy... urcite tiez plne nesuhlasim s autorom clanku, ale pokial sa tyka zien v Kanade ma dost pravdu. takze z mojho pohladu tvoje tvrdenie, ze autorov nazor o zenach je nezmysel je pre mna tiez nezmysel.
Co
vychova Kanada s dcery? Mozno keby autor nenechal vychovavat dceru
"Kanade" ale by ju vychovaval sam, dopadlo by to inak.
mozno, mozno je tv & school sytem piece of s*it!

3661

28.9.2000 18:48

Iny nazor

Davor Davor19 (zavináč) yahoo (tečka) com 147.?.?.?

Podla problem autora je, ze sa nedokazal zabyvat v Kande.Podobny problem ma aj moj otec (arab), ktory sa nedokazal usadit na slovensku.Nezijem v Kanade ale zil som v rakusku a viem ake som mal ja problemy. Prvy mesiac som sa chcel kazdy den vratit domov. Potomom som si nasiel priatelov a vsetko sa zmenilo.Co sa tyka nuznavania skol a praxe z ciech (to iste plati i o slovensku), tak kto na slovensku by uznal prax a skolu niekomu kto by vystudoval univerzitu v Tirane a potom by mal aj 10 rocnu albansku prax. Dovolim si povedat, ze nikto, preto sa netreba divit kanadanom.Co sa tyka vychovy deti, tie si si mal vychovat hlavne ty a nenechat to na skolu, potom sa nediv. Nakoniec mozes byt rad, keby si to nechal na ceske alebo slovenske skoly asi by z tvojej dcery bola fetacka. To ci z tvojej dcery bude feministka alebo nie, nezavisi od skol, hadam len v Irane a Jemene by to bolo inak.To ze v kanade sa nesmu bit deti, by normalnym ludom nemalo vadit ak to tebe vadi asi mas nasilie v krvi a potom je pre teba asi niej vhodna ziadna civilizovana krajina.Sexual harasment sa zachvilu dostane aj do ciech a na slovensko, lenco yacnu normalne fungovat sudy a advokati v tom najdu dobry biznis.K tomu co si uviedol v jednom zo svojich komentarov, ze si nemyslis ze dve auta a dom su meritkom kvality zivota. Tak to ste asi za poslednych 10 rokov nebol v Cechach alebo na slovensku.Jeden priklad za vsetky kamarat ma 28 rokov ziskal titul PhD v rakusku (na najlepsej rakuskej univerzite) dnes robi asistenta na univerzite na slovensku. Dostava 6500Sk za mesiac. Z toho si ani garsonku neprenajmete, nieto este aby ste z toho vyzil.Na kupu domu by usetril po 10 rokoch dalsich 15 rokov by ho splacal. A to pocitam s tym ze by z platu neminul ani korunu. Neviem ako by uzivil rodinu.Neviem co stoji v kanade chlieb ale predstavte si, ze by ste dostaval plat vo vyske 300nasobku ceny chleba.Asi by ste mali trochu ine zivotne priority.A to este nehovorim o kriminalite. Sidliska su po zotmeni zdraviu nebezpecnym miestom. Lachko sa niekomu kto ma auto a dom hovori ze peniaze niesu najdolezitejsie.S pozdravomDavor

35

21.2.2001 1:41

jen nekolik slov

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 207.?.?.?

Ziji v Canade 4roky a mam hodne ceskych rodin jako dobrych pratel. Na zadnou pomoc od druhych nespoleham.Kanada je alespon zemi, kde je snaha vse pro lidi konat.

113

30.5.2001 16:07

Neco k te nasi Kanade

Zdenka zavadsky (zavináč) videotron (tečka) ca 24.?.?.?

Po 12-ti letem pobytu nemuzu jinak nez plne souhlasit s autorem.Dokazal velmi presne popsat to , co tu zijeme kazdy den. Az na ty hezky holky, v Montealu jich mame vic nez v Toronte, ale zase ne tolik jako v Praze nebo v Bratislave.(Posledni navsteva doma pred mesicem 4.2001.) Chtela bych jen pripomenout vsem cechum a slovakum,zijicim doma, aby se trochu podivali okolo sebe a uvidi jakymi milovymi kroky se deji vsechny zmeny.Loni na vanoce jsme byli poprve doma od roku 1988, a neverili jsme vlastnim ocim. Co tam stihli vsechno vybudovat! Vetsina nasich znamych jsou podnikatele, ne vsichni milionari, ale ziji si pekne i na kanadske pomery. Lidi maji cas i chut se jit zabavit. A to dobre pivo!!!!! Co se tyka deti z tech se stanou za par let kanadani, kteri v sobe nemaji nic ceskeho nebo slovenskeho, ba naopak, stydi se za svoje rodice, kteri nemluvi tak dokonale jako oni, a mysli taky trochu jinak nez oni.Nase vzpominani je pro ne smesnou zalezitosti.Nejlepsi reseni se mi zda to co aji delali nasi predkove za 1.republiky. Vydelat penize a hura domu.

198

19.9.2004 15:26

RE: Neco k te nasi Kanade

jana 195.?.?.?

Reakce na 198

Neda mi nezareagovat, navstivila som Kanadu po 2 krat a musim len suhlasit, ze je to nadherna krajina. Ale vsetko krasne je len docasne a ja sa hlboko skalanam pred kazdym, kto sa rozhodne doma zahodit pracu, priatelov, rodinu a odide do doslova ineho sveta. Ja som tu moznost mala, ale neskusila som to. Neoslovolo ma to az na tolko a povedzme si uprimne dolare sa zarabaju velmi, velmi tazko. Je krasne "vydrzat" 5 ci 7 rokov a potom to uz vraj pojde, ale ved zivot je predsa taky kratky. Suhlasim, ze nasi dedkovia a babicky co tu prisli zarobit a vratit sa, robili spravne. Neviem, pri predstave, ze moje deti budu poznat Slovensko len z obrazkov ci videa mi presiel mraz po chrbate. Vratila som sa. A som rada.
Este raz, obdivujem toho kto vsetko zahodi a zacne odznova.

30177

23.8.2001 3:22

Stoji to za tu zkusenost

Rebeca 65.?.?.?

Podle me to stoji za tu zkusenost, kterou nikde jinde nevyctes z knih ani nevykoukas ze satelitu. Kazdy clovek je sveho stesti tvurce, pokud si troufas spolehat se sam na sebe tak to zkus. Je dobre, ze Ti autor nenasazuje ruzove bryle, protoze tak to je, tak to funguje, ale myslim, ze to proste za to stoji. Gorkij kdysi rekl, ze cesta, ktera nema prekazek nevede asi nikam. Proste v zivote neni nic zadarmo, jasne bude Ti smutno, nebude Ti lehko, prijdes o par pratel proc? Ma to smysl? Na to si musis odpovedet sam. Priprav se, ze tech prekazek bude hodne, ale smysl to podle me ma.

279

13.12.2002 17:25

Chceme emigrovat do Kanady - poraďte

Racek 24.?.?.?

Kdyz chcete emigrovat do Kanady, preju Vam stesti, ja jsem z toho vaseho nazoru uplne vedle, vy jste se asi zblaznily, ne? To bylo v mode, jak tu bylo jeste v te Kanade OK, dnes se z toho tu asi poserete!

6861

13.10.2003 15:23

Chceme emigrovat do Kanady - poraďte

petr horacbarcelona (zavináč) hotmail (tečka) com 213.?.?.?

ahoj vsem.rad bych ziskal nejake informace o novem zelandu.jake sou moznosti prace bez pracovniho povoleni nebo jake jsou sance si ho vyridit.

20698

22.3.2004 20:29

Chceme emigrovat do Kanady - poraďte

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

[smích] [smích] [smích] [chechtot] [chechtot] [naštvaný] [zahanbení] [zahanbení] [překvapení] [překvapení] [pláč] [pláč] [vyplazený jazyk] [vyplazený jazyk] [vyplazený jazyk] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [cool] [cool] [cool] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [zmaten] [zmaten] [zmaten] [mrknutí jedním okem] [mrknutí jedním okem] [mrknutí jedním okem] [mrknutí jedním okem]

26862

1.9.2004 20:02

Chceme emigrovat do Kanady - poraďte

havranek damul (zavináč) interia (tečka) pl 62.?.?.?

spierdalajte !!!!!!!!!!!!!!!!! ne kanada to se neda !!!!!!!!!!!!

30170

8.9.2004 17:11

Chceme emigrovat do Kanady - poraďte

hyperboreus 160.?.?.?

Asi píšu o tomto pozdě,hooodně pozdě,ale nedalo mi to.Jsem přesvědčen,že to co je v člověku,on sám pozná,vydrží li neemigrovat,žít důstojně tam,kde se narodil,chovat se k ostatním jako člověk...znám opravdu mnoho lidí nezávistivých,slušných,pracovitých,veselých a přátelských a jsou to Češi a Moravani/Slezani/žijící v ČR.Jak je to možné??Neemigrovali a žijí spokojeně.A NEJSOU to materialisté,ženoucí se za mamonem,vyznávají jiné hodnoty.Žijí spokojeně ve své vlasti,kde jsou jen úplatkáři,závistivci,mafiáni,atd.JAK je to možné??A žijí v regionu s nejvyšší nezaměstnaností.JAK je to možné??..Možná proto,že nepovažují za pupek světa sami sebe...Nechci se nikoho dotknout,tím méně VS,ale říkám jedno,emigrujte všichni a pak zde OPRAVDU zůstanou jen ti,s kterými jsou slušní lidé házeni do jednoho pytle a kvůli nimž nemáme zrovna dobré renomé venku. A ještě jedno,asi je to jen můj dojem...díval jsem se na odpovědi na článek VS a víc proti jsou Slováci....čím to je???

30174

13.9.2004 21:53

Chceme emigrovat do Kanady - poraďte

Mikloš Ivan-minister fin 217.?.?.?

Emigrovat je dobré ak si na Slovensku roboš!Makat možeš aj tam ako čierny!!! [vyplazený jazyk]

30175

21.9.2004 11:45

Chceme emigrovat do Kanady - poraďte

Mikloš Ivan-minister SR 217.?.?.?

Do Kanady?Ak si roboš/majster neváhaj!Ak si VS/Univerzita,zabudni na to .?aká sa tam za 8-15 CAD/hod.
Nájom stojí:900-1500,skolka:500,zradlo:200/hlavu.Kolko ti zostane:-auto,magage.Hovno. [smích] [překvapení]

30179

14.2.2005 4:17

Chceme emigrovat do Kanady - poraďte

Sona Hudcova 65.?.?.?

Tento clanek je napsan za mne a mnoho dalsich, s kterymi sdilim uplne to stejne tady v Kanade. I ja si tu pripadam diskriminovana a podcenovana. ( a znam mnoho dalsich ). Co je vsak na tom nejhorsi, ze clovek ztrati i deti. Chtel pro ne to nejlepsi a pak zjisti presne to, co se pise v clanku. Omyvaji jim tu mozky zrovna tak, jako je omyvali nam za komunistu. Ale oni jsou proud Canadians. Kdybych mohla cas vratit zpet, v zivote bych nikam neemigrovala a zustala tam, kde patrim. Doma a ten mame jenom jeden.

30299

14.2.2005 16:49

RE: Chceme emigrovat do Kanady - poraďte

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 30299

Ano, to je velmi dobrý postřeh. Tato země vám vezme děti.

30304

15.2.2005 3:50

Chceme emigrovat do Kanady - poraďte

Zdenek 65.?.?.?

Je to sice uz 4.5 roku co tento clanek vysel, ale je tezko se ubranit reakci. Pan Stwora to napsal spravne: zapomente na to!! Pro Cecha je nejlepe v Cesku, pro Itala v Italii atd. S Kanadou to jde od 10ti k 5ti. Zkaza...(neomezeny hovadizmus v mnoha smerech). Stane se z Vas lidska odumrelina. Mam bohate zkusenosti, jsem tu 25 let, 1 rok jsem zil ve Statech. Rozvedl se a kompletne vse(vc. deti) ztratil. Mam nyni druhou rodinu(pani neni Ceska, ale DEFINITIVNE ne Kanadanka) a i kdyz oba pracujeme, jen tak-tak zapasime o slusne zivobiti. Znam jednoho Slovaka inzenyra-stavare a tady se po dlouhem procesu predelava na - elektrikare... Je daleko snadnejsi zmenit doma vladu i cekou politickou scenu nez byt stastny v cizine!

30305

3.11.2014 0:15

RE: Chceme emigrovat do Kanady - poraďte

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 30305

Pro pana Stworu: Mohl byste v diskusních příspěvcích zveřejnit i rok příspěvku? Je tam čas i den a měsíc, ale není tam rok. Např. u této diskuse, s počátkem asi v roce 2000 přispívají lidé postupně a zajímalo by mne, jak se časem, léty, tyto názory (i Kanada) mění.
Zdeněk uvedl aspoň orientačně dobu. "Je to sice už 4.5 roku... ", ale jiní ani to. Myslím, že je to dost podstatný údaj.
Děkuji.

30709

8.3.2005 19:25

Chceme emigrovat do Kanady - poraďte

Ja moj 67.?.?.?

My sme prisli do Kanady pred 4 rokmi zo Slovenska. Velmi suhlasim so vsetkymi co hovoria, ze Kanada vyzera lepsie zo Slovenska alebo z Ciech. Naslubovali nam hory-doly o tom ako sa tu budeme mat dobre,ale pravda je to,ze vsetky miesta su tu uz obsadene kanadanmi,co si kupuju mozgy z europy aby mohli robit roboty co oni sami nechcu a ani nemozu

30342

16.5.2005 3:48

Chceme emigrovat do Kanady - poraďte

canadan 68.?.?.?

ludia ktorym sa v Kanade dari boli dost uspesni aj doma
zaklad kanadskeho zivota su money cely zivot v kanade sa toci len okolo money, kanadania maju dva zakladne komplexy a tie sa slovakom a cechom nepodari prekonat
1. komplex z europskeho VS vzdelania
2. komplex z europskej praxe

ak nemate v kanade skutocnych priatelov tak uvazujte ze 1 az 3 roky budete robit tie najhorsie prace za max 10$/h a budete ako to hovoria domaci cakat na svoju velku prilezitost

cinania to maju jednoduchsie, cinan cinanovi pomoze, takisto aj ine komunity tu drzia nielen slovnymi slubmi ale pomahaju si, cesi a slovaci vas budu max utesovat ze musite cakat (ale vsak to sme cakali aj doma [smích])))))))))))))))))))

kanadska vlada Vas na zaciatku vyzmyka o velke mnozstvo penazi
ak sa Vam nepodari zarobit prve tri roky na aspon nejaky kurz alebo
skolu tak sa nist nezmeni pokojne mozete cakat do konca zivota

za 3 roky budete z roznych robot tak zblbnuti ze budete z radostou kazdemu vykladat ako tazko ste sa vypracovali ako je v kanade SUPEEEEEEEEEEEEEEER

nastastie som nemal moznost vyuzit sluzby kanadskych doktorov, ale podla tunajsich budem citovat "kludne Vas odpadnuteho nechaju lezat v cakarni" ono vsetko je to o MONEY ked nebudete zarabat dostatok tak na kvalitnejsieho doktora zabudnite, okrem ineho tu prekvita pre slaboduchych rozny sarlatani ktori sa Vam nasackuju do domu a budu Vam ponukat rozne zazracne mediciny (staci sa pozriet na akych autach sa dotycny vozia a je Vam to jasne)

v kanade je normalne ze budete makat v 2 az 3 robotach aby ste dosiahli isty zivotny standard, zadarmo vam nikdo nikde nist neda
vsetci sa budu na vas usmievat budu hrozne zdvorily ale ked pride na otazku ci vam pomozu tak radsej nic od kanadanov necakajte vy ste len pristahovalec imigrant

diskriminacia imigrantov v kanade ma niekolko stupnov
1. neviete po anglicky - pravda je ze samotny kanadania nerozmueju sami sebe, a castokrat nevedia po anglicky
2. nemate kanadske vzdelanie - kanadske studium pre beznych ludi nema uroven, nedosahuje ani urovne socialistickych skol u nas, pokial chcete mat uznavane vzdelanie potrebujete casto zaplatit nehorazne peniaze
3. ked uz viete po anglicky a mate vzdelanie nemate kanadsku prax - ta sa neda ziskat nijako ina ako v kanade, takze je to zacarovany kruh,

jedna z moznosti ako ziskat kanadsku prax je robit ako volunteer(dobrovolnik) to vsak v mnohych kanadskych instituciach a firmach znamena ze "hura nasli sme vola co bude robit zadara" pripomina mi to socik, zadarmo ani pes nezere, spomente si kolko ste uz investovali do kanadskej vlady, do leteniek, do zaciatku
a zratajte si za kolko rokov sa vam vratia naklady

kanada krajina bez mafie - to si snad robite prdel!!!!!!!!!!!!!!!
kanada je splet narodov a kazdy z nich ma svoje vlastne podsvetie, je pravda ze sa s nim nestretnete ako napr. v europe, ale tu su obrovske vzdialenosti...
50% vecernych sprav je o kriminalite = neni tu ziadna kanada proste raj na zemi!

30409

7.11.2011 10:49

RE: Chceme emigrovat do Kanady - poraďte

Barberode barberode (zavináč) gmail (tečka) com 58.?.?.?

Reakce na 30409

Tak to musim souhlasit s timto nazorem, bohuzel nejsem v Kanade, ale v Australii a myslim ze to je velmi podobne, ale vratme se k tem zkusenostem, i zde v AU chteji australske pracovni zkusenosti a takzvane Referees, lidi kteri daji reference z byvalych zamestnani, clovek nesmi mit strach a musi byt drzej a pokud takovy stupidni system, pozaduje neco co logicky evropanum nedava smysl, tak to musi prekonat. Tento system chce byt klaman, a tak znam lidi a hodne to tu provozuji, ze si davaji cisla svych kamaradu jako referees a vymysli si ze tam pracovali v nejake pozici a ze ti kamaradi byli jejich nadrizeni, no a zamestnavatel zavola dostane to co chce a prace je doma, clovek musi v tomto svete byt drzej, upravovat so pravdu tak jak to chteji vsichni slyset a o tom to je, clovek tu nema co ztratit a neprisel sem aby se tu mel hur, ne? Ale to je o zkusenostech a jeste k te barve pleti, zde v Australii jsou pekni rasisti a byt cerny je zaruka na dlouhodobou nezamestnanost, takze budme radi ze jsme bili.

30652

8.5.2006 11:45

Hladám si svojho otca

Jiří Řáda durikaba (zavináč) pobox (tečka) sk 195.?.?.?

Dobrý den Vám prajem som zo Slovenska a chcel by som si najst svojho otca ktory este v roku 1988 emigroval do Kanady. V roku 1991 som mal este kontakt co viem vtedy bol v Quebecku a mal meno Georg Rada. Jeho české meno bolo Jiří Řáda. Veľmi by som sa podakoval za každú radu už som to skusal aj na telefonnom zozname Kanady zialbohu som neuspel. Kto vie niečo o ňom ozvite sa na mailovu adresu [email protected] Zatial dopredu dakujem

30502

31.12.2008 21:00

Emigrovat do Kanady...A proc ne...????

Martin Kir 94.?.?.?

Zdravim vsechny zucastnene,samozrejme kazdy ma svuj nazor na
vec:
Nejlepsi zkusenosti jsou asi ty vlastni...Bydlim uz nekolik let na sidlisti Janov(mesto Litvinov-severni cechy) a nase pocity jsou velmi smisene...
Nezije se tu zrovna nejlepe,mame male deti-bojime se o jejich zdravi,bezpeci a dvakrat se tu dobre necitime.Tady uz nejde o to jestli je clovek ROM nebo ne..Ziji tady i slusni lide,kteri chteji zit a pracovat.
Do toho si sem chodi dokazovat-NEVIME PORADNE CO...???Takzvana Delnicka strana svou pravdu....
Nevim myslim,ze to tady asi lepsi bude tezko,pokud si NACKOVE v nasi ceske zemi budou delat co chteji...
Takze si mluvte co chcete jestli nekde je dobre nebo ne...,ale zkuste si bydlet tady v Janove a pak mluvte jak se Vam zije.Byl jsem i v zahranici za praci,ale s timhle jsem se opravdu jinde nesetkal...
Neverim,ze to muze byt jinde horsi.Proto i ja jsem zastancem prislovi-Odvaznemu stesti preje.

Ps:A proto...Vzhuru za lepsim zivotem a lepsi budoucnosti pro nase deti.


Martin Kir
Janov-Litvinov.

30600

11.2.2010 9:07

buryanská

Budínská 90.?.?.?

p. Buryanská - Ráda zde čtu, že zákony jsou pro všechny jelikož pro Vás zrovna neplatí. Dlužíte mi 370 tis. Kč + penále za 10 let co nehodláte nic splatit. Věřím že se zpátky nevrátíte protože dlužíte na koho se podíváte a holt hodláte vysávat další nevinné lidi někde jinde. [mrknutí jedním okem]

30613

18.9.2010 15:35

RE: buryanská

Martin Kir 89.?.?.?

Reakce na 30613

Dobry den

Vazena pani Buryanska nevim kdo jste,ale docela rad bych to zjistil,protoze mne asi znate,ale nejsem jsi vedom,ze by jsme se nekdy potkali a neco Vam dluzim..
Dale mne docela zarazila castka,kterou jste uvedla.Muzete mi prosim zdelit o co konkretne jde-nebo slo,kdyz uz je to tedy 10 let...???
Zrejme ale mate dobre informace,kdyz vite ze mam DLUHY NA KOHO SE PODIVAM....
Ale myslim si ze to jestli je mam nebo ne je asi moje vec co rikate..???Nejsem si vedom,ze by nekdo za mne neco zaplatil nebo splaci...Byl bych docela rad,kdyby jste celou zalezitost mohla dolozit a potvrdit,pokud tedy se jedna o muj dluh.Kdyz uz jste mne takto verejne narkla..Rad bych vedel kdo jste..
[email protected]

30629

17.3.2010 23:44

Vsude chleba o 2 kurkach.....

Dana Cogan 68.?.?.?

Musim reagovat.
Ziji v Kanade 5 let,a vetsina lidi s kterymi jsem se setkala byli mili,pozitivni a uprimne se zajimali odkud jsem. Jsem v provincii Alberta.
Pochopitelne jsem neocekavala,ze okamzite najdu praci v oboru,to je opravdu naivni ocekavani jakehokoli emigranta. Teprve tento rok jsem dostala praci ve stejnem oboru,ucitel. Samozrejme pomohlo,ze krome ceskeho pasu vlastnim i pas anglicky a do Kanady jsem tedy nepotrebovala VISA ci pozvani.
Clovek,ktery emigruje do Kanady musi ocekavat,ze nedostane stejnou nebo stejne placenou praci jako doma a ze mu pochopitelne take neuznaji vysokoskolske vzdelani. Mnohdy k nemu ale prihlizeji.
S mnohymi vecmi souhlasim,nicmene tento popis Kanady je popisem muze,ktery je 'bitter' nebo ma rodinne problemy.
I ja souhlasim, ze oblekat male holcicky do podprsenek prijde nekomu divne,nicmene jako otec by nemel byt proti vzhledem k tomu kolik pedofilu a jinych podivinu je na verejnych mistech.
Se mzdou je to tez velmi individualni.Ja se taky musim smirit s tim,ze jako zacinajici ucitel mam 16-18 dolaru na hodinu,prestoze mam vysokoskolske vzdelani,zatimco muj manzel pres 30,protoze pracuje na severu v Oilsands a to ma stredoskolske vzdelani.
Ano,zdravotni sestry nejsou k mani. Stejne jako v Britanii i jinde. Vetsina doktoru v Kanade je z mnoha duvodu z Jizni Afriky.
Mozna by meli v Cesku publikovat ceny leku,a navstev lekare a hlavne zubare. Pocet emigrantu by se timto jiste snizil.
Problemy s emigraci jsou vsude na svete a souhlasim s tim, pokud chce nekdo z Ceska odejit z ekonomickych duvodu,bude velmi zklaman.
Tvrzeni,ze vsechny zeny v Kanade jsou muzatky mi pripada opravdu velmi urazlive.Je totiz velmi tezke specifikovat,kdo je presne Kanadan/ka, protoze to muze byt Ceska, Slovenka,Francouzka i Japonka. Vetsina Kanadanu jsou emigranti nebo deti a vnuci emigrantu.
Pokud jste mlady, vysokoskolsky vzdelany,flexibilni co se prace tyce, ovladate nekolik jazyku a hlavne mate rodinu v Kanade,nevidim duvodu emigrovat.
Pokud mate deti,stredoskolske vzdelani,neumite anglicky,je vam pres 30,a nikoho v Kanade neznate, velmi si to rozmyslete.
Behem 5 let jsem tu potkala jen 4 Cechy,a je pravdou,ceska komunita nedrzi pospolu jako Italove,Cinane nebo Iranci.
Co tu stoji za to? Nadherna priroda,hory, zadne fronty pri lyzovani,relaxni zpusob zivota,nejlepsi steak,levne znackove obleceni a vetsinou prijemni lide....

[mrknutí jedním okem]

30617

27.9.2011 9:52

Jak emigrovat s 6 členou rodinou do kanady

Milada Hrušková hruskova (tečka) milada (zavináč) email (tečka) cz 90.?.?.?

Dobrý den, jsme dva dospělí a 4 děti ( 18,10,5,4 roky), prosím poradí nám někdo jak se nejlépe dá emigrovat do kanady, chceme aby naše děti byly na tom jednou lépe než mi, v české republice budoucnost pro naše děti není příliš dobrá. Děkuji za každý příspěvek kdo napíše.S pozdravem.

30650

17.1.2012 1:45

Autorovy zkreslene a casto nesmyslne nazory na zivot v Kanade....

J.G.W.ca 96.?.?.?

V 90% uvedenych poznatku autora na zivot v Kanade zcela nesouhlasim.Nektere vyroky ex. ze vase dcera vyroste jako feministka a bude nenavidet chlapy, nebo ze Kanadaci jsou velice neosobni,nepratelsti,rasisti a ja nevim co jeste tak to je obycejny nesmysl ktery pan autor v uvodnim clanku napsal.Z mych vlastnich zkusenosti Kanadaci jsou velice mili a pratelsti lide ( Cesi by se mohli od nich ucit) kteri Vam vzdy pomohou kdyz jste na dne a to ne jen financne.ANO - stydim se za komunitu Cechu tady v Kanade [zahanbení] kteri jsou zavistivi,pomlouvaji, udavaji na uradech a dokazi ublizit a to bez problemu ale to je uz takova ta typicka Ceska povaha ktera nikdy nezmizne. Je mi z toho zle a uz jsem par takovych zkusenosti z Cechy zazil a to byla vlastni rodina(jak rika jedna tetka VELEBNOSTI JDU BLEJT).Ale POZOR nehazejme vsechny do jednoho pytle jsou tady i takovi kteri pomuzou v jakekoliv situaci a berou to jako samozrejmou vec ( myslim tim ceske emigranty). Je jich malo ale zaplat panbuh jsou tady a ja jim zato dekuji.Emigrovat do jine zeme (Kanada)je urcite velka zkouska pro rodinu a pro partnersky vztah jednou tolik. Ale stat jako takovy se ovas postara nenecha vas jen tak na ulici,zaplati studium,na zacatek dostanete podporu, zdravotni pojisteni vam taky kryjou sice jen to nejnutnejsi ale daji takze si myslim ze co se socialni stranky tyce tak to je tady na dobre urovni.Az uz potom clovek zacne pracovat tak si musi take vse plati tak jako v CR ale to prece neni nic noveho ze? [cool]
A ze se zde vyzaduji znalosti Kanadskych norem,zakonu,skol,English jazyk tak to je snad samozrejmost zijes tady tak budes se ridit nasimy pravidly to neni nic noveho a melo by to plati vsude na svete.To je vse ... [velký smích]

30657

19.1.2012 11:23

PROSIM PORADTE!!!

Natalia 92.?.?.?

PRIATEL JA A NAS ROCNY SYN BY SME CHCELI ODIST ZIT DO KANADY... ako a kde sa to vybavuje???

30658

4.2.2012 2:05

Canada = právní stát

Martin 22 109.?.?.?

Pro mladé Moravany přívětivá země - pokud dosáhnete legálního pristěhování nebudete litovat.
"Problémy" které poznáte během prvních měsíců - musíte vydržet !!
Pak pochopíte že nejsou způsobeny chybou Canady ale vaším návykem na nesystémový řád v ČR.
Pak máte šanci uvidět svět možná ne ideální, ale o hodně přímočařejší férovější s lepší perspektivou než to co je v ČR.

30659

9.2.2012 16:29

Kanada - muj celezivotni sen...

Jurij Stepko 81.?.?.?

Mili ctenari. Nihdy v zivote v Kanade nebyl ale jeto muj celezivotni sen. Takovy a mozna i horsi clanek muzu napsat i pro CR.Tak se stalo ze jsem prijel a bydlim v Cechach uz 13let tady zadny zazrak. Moc spatne chovani k cizincum. Hdyz nemas znamosti nesezenes zajimavu prace.Muzes mit 5 vysokych skol, ale prace pro cizince muzi je na stavbe, a pro zeny uklid. K ciganam lepsi chovani nez k cizincum. Mam kamarada v Kanade tam zije stejne jako ja tady, ma uz davno obcanstvi, a ja tady mam ho... jen trvaly pobyt, jezdi na dovolenu na Kubu, a ja zatim zadnu ne mnel to je rozdil co. Zapad je zapad, a CR tak zastavka mezi zapadem a vychodem. Hdyby ja mnel tu moznost tak do Kanady jedu i dnes vecer. S pozdravem Jurij.

30661

9.5.2012 22:42

Kanada

JiříF naugi75 (zavináč) gmail (tečka) com 194.?.?.?

Zdravím,

je mi 37 let mám dvě děti a žiju s družkou takzvaně na hromádce. Jsem rozhodnut odstěhovat se s rodinou do Kanady, ale všude slyším, že to dnes již není možné a to i přes to, že v Kanadě žije můj vlastní otec, který tam emigroval ještě za totality. Ví prosím vás někdo jestli jestli to možné je ??? Pokud může někdo poradit, byl bych za to moc vděčný.

30664

28.10.2012 19:32

Pár podivností

Peter McGragor 78.?.?.?

No co mě zajímá nejvíc proč se všechny články o USA,Kanadě,Austrálii a Novém Zélandu tak nenápadně podobají jako by je vymýšlel jeden člověk (nemyslím tím na tomto serveru ale tak všeobecně). Každopádně s toho co tu píšete nevím jestli jste pouze v Kanadě byl nebo v ní žijete vás můžu ujistit že Česko v ničem odlišné neni někde sem dokonce četl o tom že musíte u Kanadský soud přesvědčit že jste neviný to je dobré v Česku musíte soudce podplatit jinak nemáte šanci i kdybi jste měl nezlomné důkazy jelikož soudce je zde placen od kusu. Ohledně Kanadské praxe pokud vím tak už to tak uplně neplatí ba naopak východo-evropští zaměstnanci mají častokrát lepší šance na práci protože narozdíl od rodilých Kanaďanů jsou zvyklí na buzeraci,makání a nemotají všude svá práva. "Jestliže se rád otočíte za hezkou ženou, v Kanadě na to brzy zapomenete".
To jsem docela nepochopil alespoň ve Windsoru mě přišly Kanaďanky docela v pohodě a takové co tu popisujete jsou možná v Calgary nebo v Edmontonu.Vlastně upřímě konec vašeho článku mě přišel jako směs poměrně přemrštěných blbostí. Každopádně pro všechny jenž chtějí emigrovat do Severní Ameriky zkuste nejdříve raději USA a až pak Kanadu v USA je všechno jednoduší když už tam žijete

30671

11.11.2012 11:43

Kanada

Cerchenka cerchenka (zavináč) hotmail (tečka) cz 77.?.?.?

S mou ženou jsme šly do Kanady před 4 lety začít nový život. S článkem nahore plne souhlasim. Zily jsme tam 3 roky, drely a vypracovaly se, stalo nas to hodne usili. osililo nas to. Nevysla nam imigrace, Kanada nas nechtela, musely jsme se po 3 letech vratit do CR a jsme tady nestastne, Snazime se dostat nazpet pres LMO. Prinejhorsim jit zit jinam, napr. UK, Holandsko. muj blog o zivote v Kanade www.huradokanady.weebly.com

30673

12.11.2012 17:33

zeme zaslibena...

Cerchenka 77.?.?.?

Zily jsme ve Vancouveru 3 roky .... www.huradokanady.weebly.com

30674

23.6.2013 15:57

KANADA

King 89.?.?.?

PRESNE TAK AKO NAPISAL PAN MAGOR [chechtot] EMIGRACIA [zmaten]

30692

22.10.2013 22:31

Pravda

Vojta44 194.?.?.?

Je to neuveritelne uprimny a pravdivy clanek, samozrejme jsem byl take v Kanade, jinak bych si neco takoveho nedovolil tvrdit. Vetsinou totiz, pokud clovek emigruje nebo se jen rozhodne jet do Kanady, obetuje tomu hodne, a pak se mu tezko priznava, ze byl nebo by byl vlastne v cechach spokojenejsi. Ja tam byl rok, mel jsem stesti, ze jsem nasel praci (ovsem na doporuceni kamaradky cesky), jinak jsem poslal a obesel stovky nabidek bez vysledku, a ze bych se nedokazal jazykove vymacknout, tak spatne jsem na tom nebyl, a ceska vysoka skole a zkusenosti opravdu nemaji nejmensi vahu. Je to neuveritelna zkusenost, protoze vam to otevre oci, zacnete zit ne ve snech, jak to bude jinde a jindy lepsi, jak se pak budete mit lip a proste se zacnete mit lepe ted a tady. Uvedomite si, ze "stesti" neni o tom kde jste, ale pokud hlavne samy sobe dovolite byt stastni. A hlavne, coz jedine chybelo v clanku, tretinka piva za $7, myslel jsem, ze umru [chechtot]

30698

27.12.2014 9:14

Mě záleží na moci!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Ja osobně vůbec nechápu jak vy všichni vlastně
Přemýšlíte o dokonalé zemi!Vykašlete se na kulturu lidi!
Tak schválně jak vám pomůže kultura až země zbankrotuje hé?
Ňjak!Vemte si třeba řecko:kdysi nejvyspělejší země bankrotuje
Kromě mramoru už jí nic nezachrání a už vůbec ne kultura!
Takže zapojte vaše české mozečky a zamyslete se!
Víte jak dlouho bude ta naše zemička s tou
Podělanou ekonomikou a zastaralím politikařením
žít? No, moc dlouho ne davám jí tak 30 let
max!Ale teď k tématu o Kanadě!Můj strýc se svou
manželkou emigrovali do Kanady.Ještě za komunistů
Stále netuším jak se jimto povedlo.Měli s sebou jen
úspory a letenky. Odletěli z francie do Kanady.Je pravda
že strýc byl hrdý a pracovitý muž,takže z ničeho vybudo
val nový domov.Žije ve Vancrouvru [Venkůvru] mimocho
dem 9 nejkrásnější město na světě.A teď žije v nejbohat
ší čtvrti, má velkou firmu a skvělé vztahy s kanaďany.
Průměrně má Kanada velice velkou životní úroveň.Víte
Proč?Protože Kanada nenechá nikoho v úzkých protože
si chce udržet na zebříčku (kde je mimochodem 2) v
Nejlepších zemí k žití!Takže je mi líto všech občanů 21 st
že zde zůstanou.Ja chci být někdo a pro to emigruji do
KANADY!A budu hrdým kanaďanem!
(Jo a píšu na mobilu takže se omlouvám že tu nejsou
gramatické chyby, nejsem totiž negramotný, jako někdo)

30710

4.1.2016 23:19

Priatel Kanadan

Ivka 62.?.?.?

Ahojte, mam priatela kanadana. Chcem sa za nim do Kanady prestahovat (Alberta). Pracujem ako interna auditorka.Takze som skilled professional. Nie ekonomicky alebo politicky migrant.
Chcela by som sa tam s nim usadit, casom urcite aj vziat.
Viete mi prosim poradit, ci kanadske urady mi daju viza a prac.povolenie? Predsa nemozu chciet,aby zivotni partneri zili oddelene? Alebo sa mylim,a take lahke to nie je?
Vyhodnotili sme,ze je pre nas vyhodnejsie byt tam,nez v Prahe.prosim o radu.........[smích]
Moc vam dakujem.

30727

27.2.2016 20:32

RE: Priatel Kanadan

Janka 80.?.?.?

Reakce na 30727

Veľa záleží na tom či a kedy ste boli v Kanade. Kanada poskytue veľa imigračných programov . Najviac pre Vás mi ale vychádza http://www.pracavkanade.sk/kanada/imigracia-do-kanady/sponsoring-your-family/

30728

25.6.2016 23:36

Ako do Kanady aj vo vyššom veku

Aduska 33carodejka (zavináč) azet (tečka) sk 81.?.?.?

Ahojte
Vie niekto poradiť ako sa čo najskôr dostať legálne s rodinou do Kanady aj vo veku 39 s bohatými pracovnými skúsenosťami priamo z UK kde žijeme uz 4 roky.
Vďaka. E-mail [email protected]

30732

16.1.2019 20:21

Co vše je potřebné k emigraci do Kanady?

Sandra Sandra9876 (zavináč) seznam (tečka) cz 2a00:x:x:x:x:x

Dobrý večer,
Jsem rada , ze jsem našla tuto stránku a jak jsem již viděla, tak jste ochotni odpovídat. Já s manželem uvažujeme také emigrovat do Kanady. Máme dvě malé děti , takže se do toho nevrhame po hlavě. Manžel mluví plynule anglicky a německy. Jak už jsem zjistila z informaci , tak naše školy tady v ČR jsou nám k ničemu... Bohužel jsem otěhotněla brzo , a tak jsem přišla o dobré pracovní místo. Nebudu tady vypisovat cely svůj příběh a zatěžovat vás a určitě nejsem jediná , která má problémy... kor v dnešní době. Touto Česku bych Vás , kteří již jste v Kanadě chtěla požádat o informace , co bych měla vše vyřídit již tady v ČR , abychom neměli na blint.
Děkuji Vám všem předem

30742

11.1.2020 16:36

iiiiiiiiii

Anita 197.?.?.?

Velké poděkování Dr. Wealthymu, že nikdy nevěřím, že po všech těch letech zklamání z obrovských spamerů na internetu, kteří chodí po podvodných lidech, stále existuje opravdové kouzlo smrti, dokud jsem nebyl vhodný setkat se s dr. Wealthy skutečným kouzlem kouzel, přes blízkého přítele jménem Jennifer, kterého mi Dr. Wealthy předtím pomáhal, když jsem ho kontaktoval se svým e-mailem na [email protected], vysvětluji, jak mi můj bývalý manželé dávají problém v mém manželství, nikdy mi nedovolila chvilku klidu a Musím to ukončit tím, že ji zabiju, a nechci využít vraha, protože to bude riskantní, tak jsem to musel udělat duchovně, proto jsem se ho rozhodl kontaktovat, ujistil mě, že se nebudu bát Kontaktoval jsem správnou osobu ve správný čas, spolupracoval jsem s ním a za méně než týden byla moje ex mrtvá, spala a nikdy se neprobudila díky Dr. Wealthy, opravdu je to opravdu skromný muž. můžete kontaktovat dr. Wealthyho s jakýmkoli smrtelným kouzlem, jako je zabít svého nadřízeného v kanceláři a zaujmout jeho místo, kouzlo smrti zabít svého otce a zdědit jeho bohatství, smrtelné kouzlo zabít každého, kdo vás v minulosti obětoval, kouzlo pro zvýšení mezd, kouzlo pro povýšení v kanceláři, kouzlo, aby se váš bývalý milenec vrátil, pokud věci ve vašem životě nefungují dobře, pak ho musíte kontaktovat nyní e-mailem [email protected] zavolejte nebo přidejte jej na WhatsApp +2348105150446.

30744

Tuto stránku navštívilo 20 178