Diskuze k článku

České zdravotnictví

Příspěvků 45

24.7.2013 7:22

hm -

timur 85.?.?.?

takže slováci majú - a pani Zvolenská s nimi-zrušiť súkromné poisťovne - alebo nie?

293805

24.7.2013 7:34

Opět tu máme autorovy bláboly

Dan13 37.?.?.?

VZP je zdravotní pojišťovnou pro všechny, kdo má zájem být u nich pojištěný. Pokud má autor pocit, že VZP hradí za klientovu uskutečněnou zdravotní péči více a efektivněji než jiné pojišťovny, mohl ve svém článku doporučit všem zájemcům, aby do VZP přešli. Proč to neudělal ?

Dále musím poznamenat, že za poslední roky mám dostatek osobních zkušeností, abych mohl prohlásit, že přístup k pacientovi je v soukromých zařízeních po všech stránkách výrazně lepší než ve "státních" nemocnicích a poliklinikách. Naběhal jsem se kvůli naší rodině po doktorech spoustu času a přístup některých lékařů i sester ve státním sektoru k pacientům (i příbuzným) je až šokující. Mnou v praxi zažité soukromé kliniky jsou v přístupu k lidem o něčem úplně jiném.

293806

24.7.2013 7:59

RE: Opět tu máme autorovy bláboly

opus111 89.?.?.?

Reakce na 293806

Blábolem je ten váš příspěvek. Článek není o doporučování k přechodu do VZP, ale je o plýtvání peněz pojištěnců. A přístup k pacientům také nijak nesouvisí s faktem, že se plýtvají peníze a je ve zdravotnictví korupce na každém kroku.

293808

24.7.2013 16:50

RE: Opět tu máme autorovy bláboly

Dan13 213.?.?.?

Reakce na 293808

Co jste napsal vážený, je totální hovadina. Nepsal jsem, že je článek o doporučování k přechodu k VZP, ale poukazuju na to, že když je podle autora soukromý sektor pojišťoven tak špatný a drahý, tak proč se autor tváří, že neexistuje pro pojištěnce právo volby ? Každý si přece může pojišťovnu svobodně vybrat a přejít tam, ne ?

Těmi názory na plýtvání peněz pojištěnců autor pomíchal všechno možné do nesmyslného guláše. Hned první větou začíná článek kravinou, cituji "Soukromé zdravotnictví je obrovská černá díra" a do toho začne plácat sumy vybrané na zdravotním pojištění. Jednak většinu vybraných peněz spolkne zdvotnictví státní (veřejné) a ne soukromé (!!) a jednak zrovna soukromé kliniky netrpí těmi nešvary, kterými trpí zdravotnická zařízení zřízená státem - jako např. autorem zmíněné plýtvání při nákupu služeb externími firmami a předraženého zdravotního zařízení.

A to víte, že přístup k pacientům s tím vším souvisí. Pokud se nebudou ve státních zdravotních zařízeních chovat k lidem natolik slušně, jak jsem mnohokrát zažil v tom soukromém, nelze tvrdit, že je soukromé zdravotnictví horší než to státní. Penězi se totiž plýtvá také více v tom státním sektoru, než v tom soukromém.

Argumentace autora trpí takovou jakousi schizofrenií, kdy na jednu stranu útočí na soukromé zdravotnictví a současně poukazuje na obrovské plýtvání, ke kterému ale paradoxně dochází zejména ve zdravotních zařízeních zřízených a řízených státem. Tomu se říká dát si gól do vlastní branky nebo také si tzv. nakálet do vlastního hnízda.

293838

24.7.2013 18:21

RE: Opět tu máme autorovy bláboly

Andrew Siddur 77.?.?.?

Reakce na 293838

>poukazuje na obrovské plýtvání, ke kterému ale paradoxně dochází zejména ve zdravotních zařízeních zřízených a řízených státem

Brožurka ODS09?
Kolektivní pravičácké dogma?
Pseudorozumová apologetika současného stavu "peníze na prvním místě a na těch dalších NIC"?

293842

25.7.2013 17:29

Zbytočný a predražený medzičlánok

Erika 52 91.?.?.?

Reakce na 293838

Súkromné poisťovne sú len zbytočný parazitujúci medzičlánok, ktorý odčerpáva peniaze určené na zdravotnú starostlivosť a keď si z toho jablka časť odhryznú, /svoj zisk/ ohlodaný ohryzok vrátia do systému.
Zisk môžu mať len v prípade, že z peňazí, ktoré vyzbierali, si časť ponechajú a to naozaj aj robia a o tento zisk sa na Slovensku dojkonca súdili so štátom. Vďaka skorumpovanému ÚS ten spor vyhrali.
Chápem, ak si niekto chce vyberať medzi lekármi, prípadne zariadeniami. Ale aký význam má voliť medzi poisťovňami?
Veď ony nič neposkytujú, len rozdeľujú vybrané peniaze.
Navyše hore uvedeným spôsobom.

293888

27.7.2013 9:01

RE: Zbytočný a predražený medzičlánok

Dan13 37.?.?.?

Reakce na 293888

Soukromé pojišťovny by bylo možné považovat za zbytečný (parazitující) mezičlánek v případě, kdyby státní pojišťovna VZP fungovala a hospodařila ideálně, bez plýtvání a tunelování vybraných prostředků od pojištěnců. Což je ovšem utopie.

Takto se díky konkurenčnímu prostředí vytváří aspoň nějaký tlak na VZP, aby se v tom svém plýtvání nějak ovládala a krotila, plus aby její nabídka pro pojištěnce nebyla ohlodána až na kost. Zkuste si představit, jak by to vypadalo, kdyby měla VZP monopol zajištěný státem, který zároveň vždycky zamázne všechny ty tunely a průsery, kterých je VZP plná.

293919

24.7.2013 7:59

RE: Opět tu máme autorovy bláboly

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 293806

Já věřím, že se v našem zdravotnictví plýtvá, ale nemyslím, že by to mělo tu podobu, kterou zmiňuje autor, zejména v otázce nákupu zařízení. Investice každá nemocnice (zejména soukromá) pečlivě zvažuje a pokud není předpoklad, že by se zařízení využívalo intenzivně, tak ho nekoupí, protože by se to nezaplatilo. Pojišťovny platí za výkony. To co by pomohlo by bylo, kdyby pojišťovny posílaly elektronické výpisy pojištěncům, jaké úkony byly na jeho konto vyúčtovány. Tím by se dost zamezilo účtování falešných výkonů.

293809

24.7.2013 8:29

Pro soukromá zdravotní zařízení jste jistě vážený klient, pokud máte v kapse dost peněz

Barney 82.?.?.?

Reakce na 293806

Ne tak ovšem pro soukromé pojišťovny. Ty, jako každý soukromý subjekt, chtějí maximalizovat zisk a toho nejlépe dosáhnou, když výdaje na péči zkrátí co možná nejvíce, ideálně na nulu.

Čím méně za vás soukromá pojišťovna zaplatí (méně péče), tím větší má zisk

A vo tom to je.

293811

26.7.2013 8:38

Na lidském neštěstí se nejlépe vydělává

Saša 24.?.?.?

Reakce na 293811

EMC Instytut Medyczny vydělala na pacientech 3,2 milionu korun a jeho hrubý zisk vzrostl o 8,7 procenta přibližně na miliardu Kč. Dle Hospodářských novin tuto společnost zakoupila Penta Investments, která v ČR ovládá společnost řídící síť stovek lékáren Dr.Max a na Slovensku získala loni firmu Svet zdravia provozující deset nemocnic.

Organizátoři kšeftů se zdravím, s nemohoucími a důchodci spolu s pojišťovnami předčí supy než dají osobu soukromému krematoriu. Po vzoru amerického bratra vzhůru za bezkonkurenčně nejvyšší zdravotní pojistky a nejdražší zdravotnictví. Proč mrzáka neokrást, když je bezmocný a pracující blbci nakrmí i soukromou pojišťovnu.

Nejedná se o lékaře a zdravotnický personál, těm se dá malý úplatek a ten zdravotnický personál bude na konec pracovat bez odborů ještě levněji pro vychcaného soukromníka.

293901

24.7.2013 8:32

pohled z 2. strany

Kojotisko 5.?.?.?

Reakce na 293806

Jsem sice zaměstnaný, ale v mém věku už nikdo nekouká na praxi a zkušenosti, takže si soukromou kliniku nemůžu ani ve snu dovolit. Ale loni jsem byl na složité (a pravděpodobně velice drahé) operaci srdce v IKEM. Operace se zdařila (pacient nezemřel), ale zaplatil jsem POUZE poplatek za pobyt. A doktoři a sestry? Kupodivu naprosto perfektní, ani náznak "kašli na něj, vod je chudák na VZP". Doufám, že státní VZP ještě aspoň nějaký rok vydrží.

293812

24.7.2013 9:14

VZP není jen "tunel Blanka",

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 293806

ale i velice zákeřná součást neuvěřitelného vyděračského úředního pavouka který natahuje své nenasytné pařáty nad svými pojištěnci, a rozprostírá se od sociální správy přes živnostenský úřad a zainterersované exekutory až po jí v podstatě řízené mengelovské české zdravotnictví a končí pohřebními službami. Nejde jen o dotování dříve nevídaných mengelovských výzkumů pro zahraniční farmaceutické korporace, ale jen čekám, kdy bude u nás uzákoněna eutanázie, a místo řepky olejné začne babiš stavět továrny na výrobu pentabarbitalu a "suicide klinik" jako třeba ve švýcarsku. A tak nakonec zanikne zemědělství, a z každého českého důchodce se vyrobí 5-10 kg bionafty a 10 kg různě kvalitní / radioaktivní/ kostní moučky. A že už jich na ten budoucí byznys vyrůstá....

293814

24.7.2013 13:22

che, che

Robin 89.?.?.?

Reakce na 293814

Nemocní duchodci by se měli kompostovat, jak jinak chcete zajistit hnojení řepky olejné v dnešní složité době ?
[chechtot] [chechtot]

293827

25.7.2013 18:56

RE: Opět tu máme autorovy bláboly

Saša 24.?.?.?

Reakce na 293806

>zažité soukromé kliniky jsou v přístupu k lidem o něčem úplně jiném.

No jistě, vždyť je to kšeft, mohou mrzáka podojit! Mají životní zájem udržet Vás nemocného, operovat a nejlépe dvakrát, vždyť jsou v tom prachy. [velký smích]

293890

24.7.2013 7:49

Outsourcing sám o sobě není zlo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Outsourcing má smysl tehdy, když šetří náklady. Např. držet si servismany pro nějaké zařízení, kdyby se pokazilo, ať jej mohou ihned opravit a po zbytek času jsou "v pohotovosti", je nesmysl. Stejně tak držet si dodávku, aby s ní jednou za týden někdo něco odvezl je blbost. Zařízení musí být v chodu, jinak je coby investice mrtvola. To, jak outsourcing proběhl v našich nemocnicích je druhá věc. Zbavování se těch činností, kdy jsou vlastní zaměstnanci nebo vlastní investiční zařízení plně vytíženi je blbost, protože pak kromě nákladů platíme i zisk organizaci, která nám to zajišťuje. Umím si představit, jak ředitelé přihrávají spřáteleným nebo "spřáteleným" firmám kšeftíky a to je samozřejmě špatně. Nevím jaká je úroveň kontrolingu (manažerského účetnictví) ve zdravotnických zařízení, ale myslím, že to outsourcování mohlo proběhnout i bez znalosti nákladů na jednotlivé činnosti.

293807

24.7.2013 9:52

Informace

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Dobrý den,
s velkým zaujetím jsem si přečetl Váš článek. Bohužel s ním musím souhlasit. Několik let jsem pracoval na řídící funkci ve VZP a musím potvrdit, že prakticky všechna výběrová řízení se politicky rozdělovala a byla navýšená vždy cca o čtvrtinu.

293815

24.7.2013 9:58

Nesouhlasím

Fornik 92.?.?.?

Já si myslím, že autor montuje několik věcí dohromady a nezamýšlí se nad tím.
1) státní, krajská, nebo prostě podivně vlastněná nemocnice asi rozhazuje. Ve vedení je někdo politicky dosazený a chce rozkrádat, má podíl v uklízecí firmě, tak jí dá zakázku
2) nemyslím si, že by soukromá nemocnice chtěla rozkrádat. Pokud by to pan ředitel udělal a někdo ze zaměstnanců to na něj práskl majitelům, tak pan ředitel poletí zavřenýma dveřma a ještě ho zažalujou
Stejně si myslím, že se montuje dohromady VZP (státně polostátní) a jiné pojišťovny (polosoukromé) - ty si ohlídají, kolik platí za výkony. VZP je polostátní moloch. Tam si dovedu představit, že to funguje na podobným principu. Neboli, nějakej úředník přimhouří očko, bo za to dostane něco bokem. Případně i jeho šéfík. A tak se v poklidu rozkrádá.

Suma sumárum.
1) státní regulace je nutná - měly by se nastavit zákony, že například pojišťovny nemůžou odepřít zdravotní pojištění nikomu (ani těm, co už měli rakovinu něčeho). To je to, co musí stát zajistit svým občanům
2) na druhou stranu by se měl stát zbavit vlastnictví nemocnic a VZP - měl by ji prostě prodat. Tím zamezí rozkrádačky.

A lidi si musej zvyknout na to, že musí za svý práva trošku bojovat. Tomu se říká občanská společnost. Nenechat si srát na hlavu.
Buď máš socialismus - stát kontroluje, úředníci rozkrádají nebo berou obálky.
Nebo máš kapitalismus - služby poskytuje firma, která se snaží vydělat, ovšem taky poskytnout adekvátní službu, bo nechce přijít o zákazníka. Ovšem, někdy se jí víc vyplatí zákazníka ojebat. Pak se zákazník musí ozvat regulátorovi, televizi, právníkům.

Pořád bych radši volil kapitalismus.
A snažil se na minimum omezit rozkrádačky tím, že státní firmy nevedu.

293817

24.7.2013 11:00

RE: Nesouhlasím

Saša 24.?.?.?

Reakce na 293817

Soukromé oproti řízené státem
Především polostátní či polosoukromé je nesmysl jako napůl těhotná nebo neposkvrněné početí.
Náš „kapitalistický“ systém je přirozený, ale i ta přirozenost má své mouchy, vydělávat na nemocných a umírajících je nějak nechutné, obdobně jako různé třídy péče o nemocné atp. Vše co vede stát (oproti soukromníkům) nebývá nejefektivnější a je vystaveno obzvláště v ČR korupci a politikaření. Přes to v řadě kapitalistických zemích z hlediska „spotřebitele“ státem spravované zdravotnictví a pojištění všeho druhu přijde levněji a je i kvalitnější. Je třeba dohledu a nejen státu, ale i toho „spotřebitele“. Podobně to platí o policii, armádě (pokud ji tedy vůbec potřebujeme)atp. Dále je těžké si představit peněžní ústavy bez státního dohledu, ale kooperativně, vkladateli vedené banky (družstva) si opět vedou na „kapitalistickém západě“ docela dobře a jsou pro zákazníka a společnost výhodnější a bez poplatků. Vím, že to nepracuje v Čechách, tam se vytuneluje všechno, na tom divokém středu Evropy. Tam kde je každý spotřebitelem, jako zdravotní pojištění, je nesmyslem nechat na tom pár jedinců vydělávat a jediným zájmem každého soukromníka je zisk.
Všechny druhy pojištění státem jsou levnější oproti soukromým pojišťovnám.

293819

24.7.2013 15:01

RE: Nesouhlasím

Fornik 92.?.?.?

Reakce na 293819

Polostatni muze byt hovadina, ale jak jinak nazvat soucasny stav, kdy VZP je vlastnena statem, predstira ze se castecne chova trzne, ale pritom se tam krade kde to jenom jde?
Ve stejnem modu jsou CSA nebo Budvar. Tam se MOZNA nekrade tak zjevne. Pripadne uz je to rozkradeny.
Obecne v rade "kapitalistickych" zemi je statem spravovane zdravotnictvi v PRISERNEM stavu. Vlastni zkusenost z Italie. Sdilena zkusenost z Irska, vypraveni a zazitky znamych z Francie,... Mozna pozitivni zkusenost ze Svycarska (obrovska spoluucast pacientu), pripadne severskych zemi (kde zatim neni tolik spoluRomskych spoluobcanu). Ale to je vyrazna, vyrazna mensina, spis vyjimka.
Kazdy NENI spotrebitelem zdravotniho pojisteni vsude (tedy bylo tomu tak v minulosti). Napriklad v USA to zavedli relativne nedavno (Medicare, Mediaid) a zacinaji mit opravdu VELKE problemy s financema - protoze je to neefektivni a rozkrada se, tak se ceka ze se to zase vrati zpet.
Dava smysl nechat podnikat v teto oblasti a jenom to omezene regulovat. Proste si to myslim.
Jakou byste videl vy alternativu?

293833

24.7.2013 19:42

RE: Nesouhlasím

Saša 24.?.?.?

Reakce na 293833

>Proste si to myslim.
>Jakou byste videl vy alternativu?
Co si myslíte záleží na Vaší víře nebo nevíře „ve volnou ruku kapitalismu“. Stoprocentní spoluúčast populace je nutná. Problémy státem spravovaného zdravotnictví a zdravotního pojištění jsou především v „přirozené“ stálé snaze po maximalizaci příjmů svého vedení, lékařů a personálu. Dále každá státní instituce bojuje s odbory, rozkrádáním, podvody, motivací atp. Lidé jsou prostě od přírody do kšeftu [chechtot]
Někdy před tou volnou rukou podnikatelů potřebujete státem řízenou ochranu spotřebitele a divoký kapitalismus musí být krocen. USA má světově nejdražší zdravotnictví a Obama se pouze snaží o povinné pojištění u soukromých firem. Vždy si vyprávíme hororové zážitky a mám převážně dobrou zkušenost z řady zemí, trvale žiji mimo ČR..

293847

24.7.2013 14:39

RE: Nesouhlasím

Mareš 217.?.?.?

Reakce na 293817

A jak se říká stavu, kdy služby poskytuje soukromá firma, která se snaží vydělat, a úředníci berou obálky za to, že stát nekontroluje a regulátor nereguluje? A kdy televize a média o tom mlčí, jelikož jejich majitelé jsou na tom hmotně zainteresováni? Já jen, abych věděl, jestli tedy jako teď žijeme v kapitalismu, nebo v socialismu. [velký smích]

293829

24.7.2013 14:54

RE: Nesouhlasím

Fornik 92.?.?.?

Reakce na 293829

No to je kapitalismus, prorostlej klientelismem a zlodejema. Myslim, ze Lenin to nazval Imperialismus, nejvyssi stadium kapitalismu.
Ackoliv komunisty a socialisty nesnasim, pravdepodobne byla toto vize pravdy.

Otazka je, jestli je vule se soucasnym stavem neco delat - alespon u policie. A fakt si ale myslim, ze cim min stat zasahuje do vseho, tim lip. Cim min urednik rozhoduje, tim min obalek muze dostat a tim min muze ukrast. To si myslim, ze je nevyvratitelny fakt.
Stat by mel slouzit vyhradne a jenom k ochrane mensin (socialne slabsich), protoze se to dlouhodobe vyplati. Tou mensinou muzou byt i vazne nemocni, atd.

293831

24.7.2013 20:30

RE: Nesouhlasím

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Reakce na 293817

To je velmi zajimava teze o kapitalismu,ale proc nadelal ten "vytecny" kapitalismum obrovske statni dluhy,prakticky nesplatitelne,vcetne toho naseho!

293848

24.7.2013 11:53

U pokladny stál

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Je jeden z nejlepších filmů s V. Burianem. Za starého režimu jsme ho nemohli pochopit, dnes mi připadá jako natočený včera. Např. slova J. Marvana - "nemocenská pokladna to unese...".

293820

24.7.2013 14:07

prevence ve vlastní sebekázni....

fohat 194.?.?.?

před lety si člověk vychutnal počátky Babišových dobrot a rozhodl se přesedlat na rostlinnou píci...Když jeden den cítí,že to přehnal,druhý den si naordinuje hladovku o vodě...a tak to funguje leta...za pulrok vycenit tesáky na zubní prevenci..jedna návštěva gratis,druhá za třicet s dph...jednou za rok si nechat vyčistit uši,aby člověk LÉPE slyšel např. Moravce....to je za třicet..spousta mých vrstevníku se šourá o holích,jsou kámoši s kdejakým lapiduchem a nenapadla je ani omylem PREVENTIVNÍ KÁZEN...když sežeru vepřovku,tak si pak střihnu škubánky,nebo něco se zeleninou,nebo DEN nežeru vubec...denní masité menu ovšem končetiny zchromí do přepéče nenažraných doktoru... [oči v sloup]

293828

24.7.2013 21:29

RE: prevence ve vlastní sebekázni....

Jana Hanzlíková 77.?.?.?

Reakce na 293828

Konečně jeden smysluplný příspěvek.
Komunistický režim svojí dojemnou péčí zbavil lidi zodpovědnosti o svůj zdravotní stav.
Tenkrát byl zájem na co nejmenších výdajích, tak zbylo i na křížkové lázně po každé banální operaci.
V setrvačnosti a dobré víře, že zdravotnictví každou nemoc vyléčí je přece i dnes daleko pohodlnější zodpovědnost za zdravotní stav svůj i svých dětí nechat na lékařích. Na rozdíl od dob minulých to ale znamená, degradovat se na materiál, skrze který se generují zisky.
Plynulý proud příjmů naruší úplné vyléčení a smrt pacienta. Obojí je v dnešní době nežádoucí.
Narvaná parkoviště a zaplněné čekárny všech ordinací jsou výsledkem udržování populace v cílené a absolutní zavislosti na farmaceutických produktech.
Před čtvrtstoletím v každém menším měste stačila jedna lékárna na náměstí, dnes jich je tam pět a všude fronty.
Jen málo nemocí má genetický základ. Většina nemocných si za svůj stav může sama svou vlastní pohodlností a jejich počty raketově rostou.
Udržováni hrstmi pilulek s často protichůdnými účinky s nemožností žít plnohodnotný život hnijí zaživa.
Rozumní lidé s prevencí ve vlastní sebekázni, kteří pojišťovny jen podporují a nic nečerpají jsou přínosem pro pojišťovny, nikoli však pro systém.

293852

24.7.2013 16:18

V této zemi je tunelování a rozkrádání státního vyvolenými legální

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Má to však několik podmínek.Hlavní z nich je, aby vyvolený byl voličem či lépe sponzorem pravice bez záznamu v trestním rejstříku. Ve zdravotnictví se točí hodně peněz, proto nejrůznější pravicové mafie toto důležité odvětví považují za důležitou sféru zájmů a zdroj obrovských zisků. Na klíčová místa, kde se rozhoduje o toku peněz, dosazují své lidi.Většina lékařů a zdravotníků v tom nejede a zaslouží uznání za záchranu životů a zdraví, žáby na prameni sedí na úřadech, kde se o přidělování a toku peněz rozhoduje. Na potřebné léčení nemocných pak stále častěji chybí peníze, které končí na privátních účtech vyvolených a mafií. Principy tržní ekonomiky prosazované pravicí podle amerického vzoru jsou namířené proti zájmům běžných občanů a slouží výlučně zájmům vyvolených a mafií.V konečném důsledku jsou velmi nehumánní a české zdravotnictví velmi prodražují.

293836

24.7.2013 22:59

Soukromé zdravotnictví je zločin

Heriot 85.?.?.?

A černá díra na peníze. Občan je nucen platit obrovské zisky soukromých subjektů a farmaceutického průmyslu. Bláboly nedovzdělaných hlupáků o tom jak si každý za svůj zdravotní stav může sám, skončí ve chvíli, kdy mu doktoři diagnostikují třeba roztroušenou sklerózu a on zjistí, že nemá tisíce na léky. Což by se mu za té "dojemné péče" dřívějšího režimu stát tedy rozhodně nemohlo, protože ta péče byla péčí, nikoliv fabrikou na zisky nenažranců...

293854

25.7.2013 3:26

RE: Soukromé zdravotnictví je zločin

Jiri Radosta 173.?.?.?

Reakce na 293854

Pokud se Heriote nemylim, tak vam dnes stat penize za leky po prekroceni urcite castky vrati.
Naproti tomu za komunistu se vam take mohlo stat, ze leky sice byly zadarmo, ale nebyly.
Proste na ne nezbyly valuty, stejne jako nezbyly valuty na ruzna zarizeni (vcetne umelych ledvin) a tak vas nechali komunisti umrit s blahym pocitem, ze je vsechno zadarmo.
O socialistickych zubarich, zdarma trhajicich a vrtajicich bez umrtveni se radeji nebudu rozepisovat, pusobi mi to i po letech fyzickou bolest.
Nevim jak vy, ale ja radeji tu soukromou peci. S nejakou tou statni regulaci.

293860

25.7.2013 17:25

RE: Soukromé zdravotnictví je zločin

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 293860

Obhajoba současného systému je dlouhodobě neudržitelná. Celý tento mafiánský systém je jen o tom, jak přechytračit spoluobčany a stát. Kdo to umí a na státu a spoluobčanech si parádně mastí kapsy, ten na současné poměry nedá dopustit a donekonečna omílá mantru o hrůzách socialismu.Pravdu tím ale nezmění.

293887

25.7.2013 13:37

RE: Soukromé zdravotnictví je zločin

Jana Hanzlíková 77.?.?.?

Reakce na 293854

Až na to, že ti podle Vás blábolící nedovzdělané hlupáci ten systém dotují.

293879

25.7.2013 22:12

RE: Soukromé zdravotnictví je zločin

Heriot 85.?.?.?

Reakce na 293879

No práve, dotují... A ještě ho obhajují. [chechtot]

293896

25.7.2013 15:39

RE: Soukromé zdravotnictví je zločin

fohat 194.?.?.?

Reakce na 293854

nooo,právě...moje psychika musí harmonizovat s tělem tak,abych NEMUSEL si nechat cokoliv diagnostikovat...naposledy jsem byl u výstupní lékařky,donucen při výpovědi a odchodu do penze.Diagnostikovala mi vysoký tlak a již s chystala načmárat nějaké recepty na zaručeně učinné jedy.Opáčil jsem sebevědomě,že výtah nefunguje, ordinace je ve třetím patře a v čekárně jsem DLOUHO nečekal...copak vám to sdělí milá doktorko? Odkráčel jsem z ordinace ZDRÁV a bez receptu na cokoliv a s propouštěcím lejstrem...Ostatně, každý,kdo strčí nos mezi dveře čekárny,muže si být JISTÝ,že mu lékař VŽDY něco najde...a moje maličkost nehodlá být degradovaná na POUHÉ ZBOŽÍ...

293882

25.7.2013 7:03

Mlácení prázdné slámy

Nikdo 81.?.?.?

Celá společnost je od základů nemocná a proto je úplně lhostejné, jestli kradou kapitalisté či socialisté. Z mrtvého koně je třeba sesednout.

293864

25.7.2013 13:22

RE: Mlácení prázdné slámy

josifek nci (zavináč) gm (tečka) com 217.?.?.?

Reakce na 293864

Presne tak, prave dnes jsem slysel v jednom ceskem radiu zpravu o internetovem obchodu. Provozovatele maji problem, nebot cesti zakaznici vyuzivaji vseobecneho EU narizeni, moznost vraceni zakoupeneho zbozi do 14 ti dnu. Takze si kupuji veci na pujcku a pak to vrati. Fenomen, ktery se jinde na svete nevyskytuje. A tet budeme vsichni lamentovat nad korupci, rozkradanim, uplaceni a podivne fungujicim zdravotnictvi. Cesky narod je divny narod!

293877

26.7.2013 8:56

RE: Mlácení prázdné slámy

Nikdo 81.?.?.?

Reakce na 293877

První nesmysl.

293902

25.7.2013 21:34

RE: Mlácení prázdné slámy

Josef Rozum 81.?.?.?

Reakce na 293864

máte pravdu - jenom komunisté nekradli to byli ti slušní a proto museli od válu

293894

26.7.2013 8:58

RE: Mlácení prázdné slámy

Nikdo 81.?.?.?

Reakce na 293894

Druhý nesmysl. Komunisté jsou druh socialistů a kradou, lžou atd. také.

293903

26.7.2013 10:49

RE: Mlácení prázdné slámy

Saša 24.?.?.?

Reakce na 293894

>máte pravdu - jenom komunisté nekradli to byli ti slušní a
>proto museli od válu

Komunisté byli úplní břídilové, kradli jednotlivci a relativně v malém, co je to oproti církevním „restitucím“, dani z „přidané“ hodnoty, placené zdravotní péči, sníženému sociálnímu a důchodovému zabezpečení atd. Systém však nepracoval, není totiž vymyšlen dle přírodních zákonů, kde žere jeden druhého, Marx byl naivní jedinec. Nechceme být dobrovolně ani sociální a tak se socialismem a komunismem se dnes straší malé děti. Někteří mají i přirozený odpor k levičáctví neb jim to zavání levou a naopak do krve brání „pravičáky“ protože je to přeci ta „pravá“, o všem rozhoduje trh a důležitá je ta teoretická možnost 1:1 000 000 stát se dolarovým milionářem. Romové jsou jistě pravičáci všichni, nejsou přeci žádní blbci.

293907

25.7.2013 8:13

Hruza hruzouci .....

Satanist 75.?.?.?

Za komancu OUNZ - (odevzdej uplatek nebo zemres) a v dnesni dobe to je prej jeste horsi..... A vubec, dnes sem se vratil z USA, , Winthrop, Oroville atd ....zkratka old Cascade Highway ve Washington state ma svy kouzlo, nadherna priroda a v okoli Diablo Dam miles perfektnich MTB trails. Jednoho sem si v USA prece jen vsimnul a to ze USA uz neni to co bejvala a je tam draho, i kde se neplatilo se uz plati, neni jeden placek na camping free jako kdysi protoze US eraru kterej je zadluzenej tece do prdele a de po penezich jak slepice po flusu .....Za parking chce 10 dolaru a je mu jedno jestli zaparkujete na hodinu nebo na den - to aby z blbejch americanu z kterejch ma vic jak tretina zuby protoze si nemuze dovolit zubare jak noty na buben - taky samou pauzu vyrazil prachy za to, ze chce cummnout na american heritage...... By the way, tolik vandraku a bezdomovcu v USA taky tolik nikdy nebejvalo ....

293869

25.7.2013 9:02

Budeme se stále jen hádat?

MilanMilan 77.?.?.?

Nebudu zdržovat blábolením, proto jen stručně:
Vypadá to, že jsou pojišťovny, farmaceutické firmy atd. velmi dobře promyšleným způsobem, jakým ultrabohatí a jejich "organizace" luxují ze všech států "legálně" vagony peněz.
A dělají to tak dokonale, že je vše v mlze.
Pak se tu hádáme jako pitomci, platíme to a podstata nám utíká.

Rockefelerův klan a nejen on už od přelomu 19 a 20 století důmyslně rozvíjejí systém jakým ze států sebrat obrovské peníze skrze "zdraví". I ve světové zdravotnické organizaci má prsty a my máme jen platit a mít strach z nemocí.
Svým způsobem tu v diskuzi má každý v něčem dobrý postřeh - všimněte si že nemluvím o PRAVDĚ.
Není to soutěž o větší pravdu. Jde nám přece o to, prohlédnout to jejich hnusné intrikování s našimi penězy. Stačí dobře poslouchat a hned ty lži jsou slyšet.
Každý NÁZOR je prostě NAZÍRÁNÍ, tedy pozorování určité věci z nějakého úhlu a hlavně s nějakými zkušenostmi. A pak to uvnitř vyhodnotíme a začneme o tom něco povídat.
Je velmi důležité SDĚLOVAT si tu zkušenosti, ne se osočovat.
Je velmi důležité SDÍLET spolu útržky poznání, postupně nám z toho vznikne celkový obraz. Není to boj o názor.

Ti kdo tu nejvíc kradou, manipulují vlády, ničí péči o zdraví lidí (nepíší o molochu zdravotnictví) CHTĚJÍ abychom se hádali.
Pak se uhádáme mezi sebou.

Zdravotnictví má úplně všechny stránky na které tu VŠICHNI společně poukazujeme. Někde je to docela dobré, jinde strašné.
Peníze ale v tom celku mizí strašlivě a to se všem v tomto obchodě zapletených líbí - jsou to gigantické peníze od slepých platících kteří už nevidí co se s penězy děje.

My bychom tu mezi sebou už mohli chápat rozdíly:
- že chirurgie, která zachrání téměř rozbitého člověka po nehodě je takový malý ZÁZRAK
- naproti tomu vysokou školou dobře vychovaný otupený doktor rvoucí do lidí chemii ........

A to všechno v jednom velkém úmyslně neprůhledném klubku, abychom se my navzájem pořád a pořád přeli.
Pojďme si tu navzájem všímat toho, co někdo z nás zajímavého objevil a nechme mu jeho zkušenost.
Zlobíme se snad na zahradě na nějaké jablko, že ještě není zralé? Počkáme si až dozraje. Takto potřebujeme zrát všichni. A pro mě každý věcný názor je tu zajímavý. Nezajímavé jsou ty tahanice mezi sebou. Ztráta času.
A také plýtvání energií na provokatéra nebo prostě jen nezralého člověka.
Prostě jen reaguje naše EGO. Pojďme se SPOJOVAT, ne hádat.

Podstatné je to, jestli to celé podivné divadlo okolo pojišťoven chceme dál nesmyslně platit. A na to abysme řekli dost, na to jsme ještě asi trochu nezralí.

Stát již svou funkci prakticky v ničem neplní. Zdravotnictví tak jak v čem, ale asi je faktem, že šíleně draze.
Tak si tu pojďme sdělovat nápady, které někam mohou vést.

Přeji nám všem, dobrou náladu [smích]

293870

25.7.2013 10:53

je to tak

nymburk 212.?.?.?

To co popisujete skutecne se deje.Mam příbuznou doktorku v zeleznicni poliklinice Nymburk(nyní soukroma i když nazev zustal).Par lekaru tam "tahnou"masinerii která se zivi s pojistovny ale lekari musí chodit s natazenou rukou nejen kvůli vyplate ale hlavne i vybaveni.Nesmyslne věci pro rozsáhlou administrativu však mají prednost.I tech konkubin je tam dost.

293875

25.7.2013 21:40

poslední zmínka o něm...

fohat 194.?.?.?

byla,že se pohybuje ve Sněmovní ulici,kde se jeho stopa ztrácí..http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/ustecky/clanek.phtml?id=786159

293895

27.7.2013 11:02

soukromé zdravotnictví

brasol 46.?.?.?

Zdravotnictví by mělo být čistě soukromé.

Pokud máte nějakou banalitu typu chřipky tak funguje dobře jak státní tak i soukromé, kde díky vysoké konkurenci budou normální ceny.
Pokud ovšem onemocníte nějak závažněji státní zdravotnictví se na vás vysere, protože to je zbytečně komplikované a je třeba šetřit náklady, naopak soukromé se na vás vysere jen pokud nemáte prachy.

Suma sumárum jste na tom líp - pokud nemáte ani kontakty ani prachy chcípnete tak jako tak. Pokud máte kontakty jste na tom dobře v obou případech a jediný rozdíl je v tom, když nemáte kontakty, ale máte alespoň prachy - ve státním zdravotnictví vám reálně hrozí, že chcípnete dřív, než stihnete vytáhnout peněženku.
To silně převažuje fakt, že soukromé zdravotnictví by mohlo u složitější případů fungovat čistě komerčně. (tj radši vemou desetinu pacientů za stonásobek ceny, protože se to vyplatí - za zdraví jsou lidé ochotni zaplatit hodně, takže se vyplatí pořádně osolit ceny tam, kde to jde)

Co se týče rozkrádání, tak tam jasně bude vést státní zdravotnictví, kde z cizího krev neteče. Takzvané "zdravotní pojištění" má s pojištěním málo společného - je to daň.

Jediné případy, kdy se vám vyplatí státní zdravotnictví mě napadají pouze "politicky sexy nemoci" typu fetování nebo situace, kdy nemáte žádné příjmy a zatáhnou to za vás ostatní.

293922

5.8.2013 5:26

Josef Vít - odborník na všechn ! On "někde četl" nebo "slyšel", ale všemu rozumí.

Mejla 85.?.?.?

Perlou je např. Vítovo tvrzení, že za komunistů se přístroje přidělovaly rovnoměrně. Tím opravdu prokázal, že neví, o čem plácá. Dodnes si pamatuji např. první tomograf v ČR, který sloužil výhradně pro potřeby stranické elity - holt rovnoměrnost podle Víta. Ten si ani neuvědomuje, že dozorčí rada ředitele neodvolává atd. Outsourcing služeb je běžná věc, nemůžete si prostě dovolit držet specialistu na všechno atd. Vít už není schopen nazírat svět jinak než svým komunistickým mindrákem vůči ODS. Že socialisti kradou stejně nebo více, to už mu nevadí. Jinak korupce u nás nevznikla v r. 1990, ta se budovala již od r. 1948 a do r. 1989 československá společnost vstoupila již jako celek, kde korupce je běžná.

294083

Tuto stránku navštívilo 5 348