Diskuze k článku

Indie: Geneticky upravené osivo, zemědělská produktivita a politický podvod

Příspěvků 9

11.4.2013 14:53

Tento článek jsem nepochopil.

MARTin-anonym 94.?.?.?

Chápu, že je to o výnosech u zemědělských plodin. Chápu, že kritizuje úředníky a agronomy (neporozuměl jsem tomu proč). Chápu, že upozorňuje na rekordní výnosy některých farmářů. Ale celkově nerozumím tomu, o čem ten článek je. Mohl by mi to prosím někdo přežvýkat do pár vět, aby to bylo jasné i mně jako v zemědělství úplnému laikovi? Děkuji.

288012

11.4.2013 15:21

RE: Tento článek jsem nepochopil.

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 205.?.?.?

Reakce na 288012

>Ale celkově nerozumím tomu, o čem ten článek je.

Hihi, já také moc ne. Myslím, že to je o tom, o čem jste napsal. A autor se zřejmě snaží upozornit, že GM osivo nepřináší větší úrodu. Je jen jedovatější, nebezpečnější a dražší.

288013

11.4.2013 20:29

RE: Tento článek jsem nepochopil.

popolvar 85.?.?.?

Reakce na 288012

Jednoduché:
1. skorumpovanosť vládnych predstaviteľov /predseda vláda a minister poľnohospodárstva/ za poriadny úplatok od Monsanta nastavujú podmienky v poľnohospodárstve tak, aby bol rozšírený vplyv Monsanta
2. znížiť počet farmárov zo 148 mil. na 1 mil. - ľahšie ovplyvníte a prinútite 1 mil. farmárov,ktorých pôdna výmera bude oproti terajšiemu stavu 148 x väčšia, k používaniu pesticídov a následne GMO osív /na veľkých výmerách je proste problém pestovať plodiny tradičným spôsobom bez chémie - veľké monokultúry sú proste rajom pre škodcov a choroby rastlín/, veľké plochy bez ťažkých mechanizmov neobrobíte - to vedie zase k znižovaniu úrodnosti a životaschopnosti pôdy ako živého organizmu cez zhutňovanie = utláčanie pôdy, a to
3. povedie k produkcii potravín so zníženým obsahom životne dôležitých živín a zvýšeným obsahom rezíduí pesticídov, plus genetické mutácie rastlín, čo zase povedie ku genocíde obyvateľstva - znížená plodnosť, skrátenie života, zvýšená chorobnosť /tu nastúpi ďalší genocídny hráč - klasická západná farmácia/
Výsledok: redukcia obyvateľstva a odpojenie preživšej časti populácie od prírody, HNR = Boha, v druhej najľudnatejšej krajine sveta - spojenca Ruska, Číny a Iránu... a ešte sa pritom aj pekne nabalia...
Zbytok nech si každý domyslí sám.

288030

12.4.2013 8:46

RE: Tento článek jsem nepochopil.

osa x 193.?.?.?

Reakce na 288030

v hučících vodách a šumících borech máme tuto etapu již dávno za sebou nejen za naprosté ignorace 90% obyvatelstva (městské lůzy) ale dokonce za nadšeného cinkání [pláč]

288043

12.4.2013 17:18

souhlasím s predmetem článku

ppppp 178.?.?.?

Také mám silné podezrení, že pri GMO jde o částečné šarlatánství ve jménu vedy, a nekdy spíše o vysávání penez z naivních lidí.

Zkoušel jsem sadit párkrát kukurici, málokdy se povedla, bývalo sucho. Semeno bylo odkud bylo. Ale nešlo mi to moc do hlavy, když jsem videl, že kolem občas je i lepší kukurice, a také nezalévají.

Obstaral jsem si semeno od tradičního sedláka, co nekupoval odjinud, ale nechával si své. Pak byl prumerný rok, a nestačil jsem se divit. Na stejném míste, kde toho nikdy moc nevyrostlo najednou normální kukurice. Jezdím do značné dálky kolem po vesnicích, a vídám lány označené odrodou a cedulkou Pioneer... co sice není GMO, ale šlechtení a biznis už ano.
V tomtéž roce minimálne polovina techto šlechtených odrod byla zjevne horší, a u další poloviny jsem to buď neumel ríct, nebo byla srovnatelná. Takže já sem si pak toho sedláka také srovnal s profesionálními šlechtiteli.

Problém Indie a sebevraždy farmáru jsem kdysi četl, po nezdareném výnosu následovalo alibi, že plodinám nezabezpečili adekvátní podmínky. Podmínky na odliv penez však byly zabezpečeny náležite. Takže pravidlo - spolehni se na sebe, a nic od jiného jen tak nečekej. Není jistota, že GMO predstavuje ty pravé hodnoty, jednak je otázka, zda nepusobí alergicky, nebo človeka nepretučňuje, a zda nejde více méne o odbyt osiva, když se povedlo zabránit množení. Podvodníku je dnes moc, a všichni chtejí dobre žít.

288052

13.4.2013 16:08

RE: souhlasím s predmetem článku

popolvar 85.?.?.?

Reakce na 288052

sám som vyštudovaný poľnohospodársky inžinier s viac ako 15-ročnou praxou, plus záhradka ako hobby -relax. Prešiel som postupne v záhradke všetkým: predjarné postreky, postreky proti škodcom, plesniam, atď., atď. Prvé 2-3 roky úroda bola vyššia, krajšia, či aj zdravšia, to som vtedy neriešil. Od 4. roku to stagnovalo až degradovalo a náklady na chémiu rástli. Tak som s tým prestal. Trvalo cca 4-5 rokov, pokiaľ sa záhrada prirodzene zregenerovala, zbavila jedov a cudzorodých látok. Nestriekam nič, ani múčnatku, ani plesne, ani škodcov, akurát manuálne zlikvidujem mravce a premnožené vošky na mladých výhonkoch, keď je už toho veľa. Jedine čo okrem, maštaľného hnoja a kompostu využívam, je biologické hnojivo Darina a pracujem v súlade s lunárnymi cyklami a fázami zvieratníka. Paradajky, ak nemrzne, oberám na voľnom záhone ešte aj začiatkom októbra, a to som severnejšie ako Poprad, cca 100 km na východ. O chuti a výživnej sile plodov ani nehovorím. V podstate návrat k poznatkom v čase opomenutým, no napriek tomu stále funkčným.
Z poľnohospodárskej veľkovýroby som už cca 8 rokov preč.
Stretol som sa s bývalými kolegami nie tak dávno a preberali sme aj túto tému, tému poľnohospodárstva bez pesticídov a kvanta umelých hnojív. Navrhoval som im, aby sa začali postupne pripravovať na takéto poľnohospodárstvo, pretože inej trvalo udržateľnej možnosti do budúcna niet. Najsmutnejšie na tom bolo to, že si to ani nevedia predstaviť v podmienkach veľkovýroby. V tomto majú zo svojho pohľadu pravdu... ono tie stáhektárové lány monokultúr ani bez chémie nejakú rentabilnú úrodu nie sú schopné priniesť. Proste monokultúra terajších odrôd a šľachtencov na veľkej ploche je menej obranyschopná. To ako keby v miliónovom meste žili len 35 roční blonďaví, 180 cm vysokí úradníci /uhladení, oholení s kultivovaným prejavom, idoly mestskej slečinky, ale v prírode mimo mestského pohodlia neživotaschopní/ - a nikto iný. Veď to musí vydochnúť... /tu poprosím zdržať sa protinámietok o veľkoproducentoch "bio"potravín v rámci EU. To sú len potraviny, kde je znížená dávka pesticídov a tie najagresívnejšie sú vylúčené. To už na seminároch o biopoľnohospodárstve začiatkom tisícročia sme sa smiali nad bio produktmi z Holandska a spol. To by vtedy bola "BIO" celá produkcia Slovenska pri tej mizérii vstupov aj bez akýchkoľvek certifikátov/. Proste cestou ďalšej intenzifikácie a koncentrácie výroby v poľnohospodárstve ľudstvo nevyživíme. Zámerne som použil nevyživíme, lebo nasýtiť ešte ako tak. /to sú tie stavy, keď sa najeme "normálnej" stravy a ešte nás niečo núti kutrať v chladničke: "ešte by sme si niečo dali". Proste brucho plné, ale nič výživné.../nemá to nič do činenia s kalóriami a inými nezmyselnými hodnoteniami kvality potravín/. Preto je všade taká široká ponuka a kampaň na doplnky výživy. Sama oficiálna poľnohospodárska a potravinová "veda" vie...Automaticky kráceno

288064

14.4.2013 17:30

RE: souhlasím s predmetem článku

borky 64 186.?.?.?

Reakce na 288064

Mozes nas poucit v com su potraviny ochudobnene? Predpokladam, ze hovoris hlavne o zakladnych polnohospodarskych produktoch ako psenica, kukurica atd. O nizkych obsahoch vitaminov a mineralov v ovoci a zelenine dnes v porovnani spred cca tridsiatimi rokmi som informacie nasiel, ale o zakl. potravinach nemam ziaden udaj.
Holandska zelenina je este stale tou lepsou alternativou v porovnani s hlavnym dovozcom Spanielskom. Maju komplexne vypracovane programy biologickej ochrany. Realitu vsak nepoznam, nebol som tam.
Tzv. certifikacne institucie, to je len vynikajuci biznis, to co beru za udeleny certifikat je nehorazne. Tym padom maly vyrobca na to nema a velky ich podplati.

288082

17.4.2013 23:46

RE: souhlasím s predmetem článku

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 288064

Škoda, že jste mi to neposlal emailem, uveřejnil bych to jako samostatný článek.

Možná byste ještě mohl. Okopírujte to, co tu je, doplňte to, co bylo odřezáno, a pošlete mi to emailem. Je to zajímavé a důležité.

288299

13.4.2013 16:12

RE: souhlasím s predmetem článku

popolvar 85.?.?.?

Reakce na 288052

pokračovanie...
že terajšia tzv. "normálna" strava je neplnohodnotná... To je ako s holobytom - byt mám, ale či sa dá v ňom aj plnohodnotne bývať?

288066

Tuto stránku navštívilo 2 991