Diskuze k článku
Amerika: Nová Saúdská Arábie? (1.část)
Příspěvků 32
tezba bridlicoveho plynu je urcite hodne velke svinstvo, ale tento clanek zapacha.
Nešlo by to rozvést? Prozraďte nám kde má článek největší slabiny.
Voda prece prochazi dukladou cistici procedurou. Tam nemuze zadny takovy plyn vydrzet.
--- Já vám v žádném případě nechci brát iluze, ale vy vážně předpokládáte, že na venkově mají nějaké čistící stanice ? A co domácí vodárny z vlastní studny ? Snad ani v USA netahají pitnou vodu ze studny ručně rumpálem. Jistě, vždy je nebezpečí, že nás v médiích bude chtít někdo "oblafnout." Nadšení nad " břidličným plynem a ropou " je asi i tak předčasné. Než riskovat zamoření zdrojů pitné vody, která je pro veškerý život daleko důležitější než plyn a ropa, je hazard.
29.3.2013 21:42
Různé zajímavé hydráty metanu
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?
Reakce na 287329
se dají vyrobit snadno i na mrazáku v ledničce. Hořící led, a po ohřátí hořící voda není nic výjimečného. Na tom snímku ale nehoří metan, ale samozřejmě něco jiného, protože čistý metan zvláště vzniklý ohřátím hydrátu hoří horkým bleděmodrým plamenem, který na světle není skoro vidět, a snadno proto popálí ruku.
29.3.2013 22:52
RE: Fotografie s ohnem je jasny podvrh
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?
Reakce na 287329
Taky je problém v tom, že metan se ve vodě téměř nerozpouští. Metan ve vodovodním potrubí, za tlaku kolem 6 atmosfér, by se choval fyzikálně podobně, jako vzduch ve vodovodním potrubí, když např. po výměně gumičky u kohoutku napustíte do potrubí vodu a pak otočíte kohoutkem. Jistě jste to zažili, jak se vzduch prudce rozpíná a s třeskotem se dere ven. Teď si představte, že to není vzduch, ale metan, který zapálíte. Asi byste nemohli v klidu stát vedle, aniž by vás obrovský plamen neožehl a nepopálil.
30.3.2013 0:49
RE: Fotografie s ohnem je jasny podvrh-tak to nefunguje priteli!!!
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 66.?.?.?
Reakce na 287333
Jak to funguje jest: Zemni plyn nemusi byt pouze metan (metan asi hlavni slozkou) a stejne jako vzduch ve vode se snazi dostat do nejvyssiho bodu potrubi a to je kohoutek. Potrubi je pruchodne az k kohoutku tudiz je to jedine misto na akumulaci, kdyz se otevre kohoutek , zachyti se v umyvadlu , kde muze horet po zapalu a zalezi na mnozstvi kysliku jak. Mnozsvi zemniho plynu v potrubi zalezi na konstruckci potrubi a studny a pripadne vodarny.
Prime zapaleni zemniho plynu u kohoutku neni tak nebezpecne , neb je zapotrebi spravna smes kysliku a zemniho plynu abychom dostali nejvyssi horlavou rychlost(nebezpecnou). A tak mi pripada fotografie realisticka , neb jsem ji taky videl toto on YouTube.
Prosim udelejte "vyhledej" na YouTube a porovnejte. Praci Cest
30.3.2013 19:58
RE: Fotografie s ohnem je jasny podvrh-tak to nefunguje priteli!!!
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?
Reakce na 287335
Pane,oceňuji Váš vysoce přírodovědecký výkon, v němž jste mi vysvětlil, že plyn, lehčí než voda, stoupá vzhůru. Ale evidentně jste nikdy gumičku u vodovodu nevyměnil. Někdy to zkuste. Problém je ten, že plyn (jakýkoli, vzduch, metan, ... ) je v potrubí pod stejným tlakem jako voda, tj. 6-8 atmosfér, nebo-li 600-800 kPa. Zatímco například zemní plyn, na kterém se vaří, ohřívá voda v karmě, topí a podobně, má max. 2,3 kPa. Viděl jste někdy rozebraný vařidlový hořák ze sporáku? Plyn do něj proudí malinkou dírečkou, tzv. tryskou o průměru zhruba špendlíku, menším než 1 mm. A teď si představte, že otevřete vodovodní kohoutek, za nímž je místo vody zemní plyn, pod tlakem 600 kPa, a ještě u toho škrtnete sirkou. Nepřežil byste to. Samozřejmě plyn by nehořel v potrubí, pokud v něm není smísen s kyslíkem, ale do místnosti by se v krátké době uvolnilo tolik plynu, že by to bylo, jako byste stál před ústím plamenometu.
31.3.2013 3:04
RE: Fotografie s ohnem je jasny podvrh-tak to nefunguje priteli!!!
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?
Reakce na 287362
Stačí kapka vody, např kondenzát, a ten sporák přestane fungovat vůbec, kvůli té malé dírce. Na druhé straně potrubní voda obsahuje vzduchové bublinky, netřeba dlouholetých studií. Proč by nemohla obsahovat směs plynů? Životu nebezpečné to je, a hlavně kdyby koncentrace plynu v místnosti dosáhla mezi výbušnosti. Záběry kdy hoří uvolněný plyn v koupelně byly i v televizi.
Co dokáže prosakující z porušeného těžbou podloží metan, v nejméně očekávaných místech, třeba ve sklepě by mohli vzpomenout na Ostravsku.
31.3.2013 17:31
RE: Fotografie s ohnem je jasny podvrh-tak to nefunguje priteli!!!
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?
Reakce na 287367
Celé je to o tom, že fotografie není reálná, je to montáž, nebo zobrazuje něco jiného. Kdyby byly ve vodě jen malé bublinky metanu, podobně, jako jsou v ní za normálních okolností bublinky vzduchové, nebylo by je možné zapálit. Pokud by metan pronikl do vodovodního řadu ve větším množství, bylo by to velmi nebezpečné. Pak už by ale metan nemohl být ve vodě stejnoměrně rozpuštěn, není to CO2 - byly by tam velké kapsy hořlavého plynu pod velkým tlakem. Je taky velký rozdíl mezi tím, kdyby zemní plyn byl v městském nebo obecním vodovodu, a tím, co popisuje čtenář o jeden příspěvek níže - malý, lokální vodovodní systém, kde voda, načerpaná ze studny může téct pod malým tlakem z vyvýšené nádrže jen o pár metrů výše, než je kohoutek. Pak by se plyn hromadil spíše v té nádrži, a zapálit by ho bylo možné například u "odvzdušňovacího" ventilu té nádrže. Opět nikoli u vodovodní baterie. Proto - velmi správně - problém metanu ve vodě řešili odvětrávací nádrží, jak popisuje pán žijící v Kanadě.
To, co je na obrázku, vypadá však, jako by někdo vylil hořlavou kapalinu do dřezu a zapálil, hodil do dřezu plného vody kus karbidu vápenatého (a pak v něm hořel vodou probublávající acetylen, ten má opravdu žlutý plamen, kdežto metan má modrý) a nebo hořlavý plyn vystupuje dřezem, přes odpad, např. ze septiku. Nejspíše však fotografie zobrazuje plamen rozlité kapaliny hořící ve dřezu - plyn by jen rychle "pšoukl" a zhasl, a nebylo by co fotit.
Vždyť já se nehádám o fotce. Každý den tu máme ve schránkách tuny reklamních letáků, kde je všechno ještě lepší, živější, barevnější a žhavější než oheň. Jde pouze o fakt, že ve směsi plynů, jež obsahuje voda z kohoutku, může být i složka hořlavá, jako metan. Fotka na obrázku je samozřejmě patent, ten umělecký.
Vela teoretickych vedomosti moze byt niekedy na skodu, skuste radsej toto:
www.youtube.com
search: fracking water fire
A teraz poprosim druhu esej
31.3.2013 3:36
RE: Fotografie s ohnem je jasny podvrh-tak to nefunguje priteli!!!
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?
Reakce na 287362
Ziji na severu Kanady. Jiste ze plyn tu ve vode byl. Resilo se to tim, ze se voda ze studne cerpala do nadrze s odvetravanim a z te do tlakove nadrze. Bylo to diky prirodnmu plynu. Samozdrejme to tu zaplavily teraske spolecnosti a nadelaly paseku.
31.3.2013 1:40
RE: Fotografie s ohnem je jasny podvrh-tak to nefunguje priteli!!!
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?
Reakce na 287335
Zemní plyn se zachytí v umyvadle??? Víte vůbec, že je metan lehčí, než vzduch, takže v tom umyvadle nepočká, aby si vesele plápolal jako třeba rozlitý a zapálený petrolej??
Kdesi byl clanek, ze Rusko umyslne plasi o nebezpeci se zamorenim.
Jim vadi pokles na cene plynu, coz je jeich hlavni vydelecny zdroj.
Ovsem zde je mozne, ze tohle je jen politicky manevr snizit ceny paliva a ne dlouhodoba strategie.
Kolem roku 2050 ma nastat prechod na nove zdroje elektrickeho proudu. V te dobe jiz plyn i olej nebude hrat hlavni roli.
Zamoreni chemikaliemi je vazna vec ale v USA se zrejme nehledi na rozsahle prazdne konciny.
29.3.2013 21:26
RE: Fotografie s ohnem je jasny podvrh
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?
Reakce na 287321
co má nastat kolem roku 2050?
Masivni prechod na el. energii. Solarni farmy v poustich a konecne vyreseni fuze (Tokamak)
Zda se ze maji vse naplanovane a do te doby je oleje, plynu a uhli doslova prebytek.
Samozrejme, ze vsechno nejde na elektricky proud ale velky pokles spotreby bude znamenat ohromny prevrat v olejovem prumyslu.
Kazda predpoved se ne vzdy splni ale tohle vypada logicke.
30.3.2013 3:16
RE: Fotografie s ohnem je jasny podvrh
Plestiodon latiscutatus 95.?.?.?
Reakce na 287321
Voľakde viseli tiež články o rusofóboch, ktorí veria v appolohoax, pričom Rusku upierajú čo i len vlohy k základom vývoja.
Usa na rozdiel od Ruska nijakú ropu, ani plyn neťažia, sú úplne bez surovín a ich hdp dvíha výlučne high tech a rybárstvo. A aj tak našli prostriedky na blahodárne šírenie slobody do sveta.
Vládno–Súkromné ruské spoločnosti by si priali čo najvyššiu cenu, čo je prirodzené jednanie, okrem skromných usa. Nedržia vám kanón pri hlave, aby ste nakupovali u nich, spotrebitelia nutne potrebujú ropu, len majú dilemu ako udržať svoju chamtivosť v chode v súlade s krokmi napomáhania rozvoja tých, ktorých plánujú rozdláviť.
Rozumní berú nákupy ako obvyklý obchod, nič politické a už vôbec nie socialistické požiadavky o zastavení „závislosti“ na druhých ich nezaujímajú. Ten trápny americký etatizmus nazvaný patriotizmus je na smiech. Súdruhovia znivočte si prírodu, tým budete neodvislý od dovozu z Ruska, o to ide ideologickým štváčom, pretláčajú nenávisť všade.
Tak si o tom nieco pozri na yt - burning water fracking
7.4.2013 23:34
RE: Fotografie s ohnem je jasny podvrh - mýlíte se
Jiří Malík, STOP HF CZ 89.?.?.?
Reakce na 287293
Mýlíte se, to je častá realita v USA. Stovky případů, hoří i zapalovaná voda v řece. Vybuchují studny díky metanu z frakování, který do nich a do vodovodní sítě migruje.
29.3.2013 1:16
Těžaři břidlicového plynu jsou jako cikáni, co opalují kabely, aby z nich dostali kov
Tihle břidlicoví biřicové, co chtějí najednou těžit plyn z kamení, jsou po blamáži "proud z fotovoltaických elektráren skoro zadarmo - hlavně pro podnikatele" dalším krystalickým produktem dnešní doby, která hledá, kde by se JEŠTĚ dalo co urvat, klidně (a tím líp!) co nejprimitivnějším, nejhumpoláčtějším způsobem, zcela neefektivně a neekologicky (bavíme se o skutečné ekologii, ne té vyhoaxované výrobci zateplovacích systémů, elektroaut a zmršených motorů, které nejedou, nevydrží, mají šílenou spotřebu, ale jinak jsou hrozně ekologické) co možná nejnesmyslněji (neboť zásoby břidlicového plynu jsou pramalé, jsou-li vůbec).
Důležitý je okamžitý zisk. Žádná touha po vzdělání, jak najít příhodnější, větší zdroj, nebo jak stávající zdroje vytěžit aspoň takovým způsobem, který by se dal označit za technicky dokonalý a etický. Jako u toho cikána...
V čem je vlastně podle článku těžba plynu z břidlice nafouknutá bublina podobná té internetové z roku 2001... Jediné čeho jsem si jako kritiky té těžby všiml je to, že ta těžba je neekologická a místně ničí životní prostředí.
Ale to přeci neznamená, že to USA skutečně nepomůže k energetické soběstačnosti - dejme tomu za cenu toho, že z určitých oblastí USA bude jedovatá poušť. To z hlediska celých USA stále ještě může být dočasně výhodné.
Doufám, že v další části článku bude víc o tom, proč je ta těžba jen bublina.
kvůli kaspické a irácké ropě. V té době před 10 lety se o možnosti těžby břidlicového plynu předběžně uvažovalo s výhledem až cena ropy dosáhne stovky dolarů za barel, což byla v té době cena výhledově v nejbližších desetiletích nedosažitelná.
Pak nám spekulanti ukázali, že cenu snadno dokáží zvýšit na 170 dolarů a za pár měsíců pak cena prudce spadla ke 40 dolarům. Teď již několik let je cena ropy na stovce a břidlicový plyn má konjuktůru. Perspektivy ohromné, USA nejenže budou soběstačné, ale i sami budou svět plynem zásobovat.
Tedy, dalo by se říci, že bušistán již nemá důvod kvůli ropě a plynu vést války.
Proč tedy bušistán organizoval státní převraty v celé severní Africe? Proč válčil v Lybii? Proč vede tak urputně válku v Sýrii? Proč NATO válčí v Mali? A to v době, kdy americká vláda penězi přímo neoplývá? Přesto stamiliony dolarů na vedení války si dál půjčuje.
Uvěřím tomu, že USA budou v blízké budoucnosti energeticky soběstačné, až bušistánská vláda přestane vést ve světě kořistnické války. O to, čeho je nadbytek, není důvod bojovat.
Ale princip je v tom že se bojí, že by se lidi měli dobře. Byl i jeden kreslený for v dikobrazu, který jsem nechápal "vaše imperialistické snahy zhatí naši vepři boubelatí" toto pro ně nelze , radši GMO, ale to zjistili že potom jsou chované nemocné a brzy umírají, houby kšeft a hodí se to namleté akorát do hamburgrů, tak teď gates propaguje veganství, dobrou chuť. V maďarsku jim okolo polí s GMO včely napadali lidi, co potom to dělá asi s nimi. V americe to mohli svádět na jihoamerické a africké, ale jak to bylo tak asi i tušíme. A ta náhlá úmrtí včelstev v blízkosti pěstované GMO asi taky nebudou náhodou, že by prevence proti pobodání. Jo, investice se ochraňují jakkoliv, že?
Samozřejmě jenom záminka.Bojovat a vraždit dál
"jeden musí padnout...
Dokud nezůstane jenom izrael a USA
29.3.2013 17:27
RE: Bušistán šel do války v Afganistánu a v Iráku
udo1 udo321123 (zavináč) azet (tečka) sk 85.?.?.?
Reakce na 287307
Multi-level-single-tasking
Usraelský TodeSStern si asi nedostatočne uvedomuje, že
Parazit má Parazita.
Presnejšie:
1.Boli starí Egypťania a starí Hé-ba-ré.
Dnes niet starých Egypťanov a ich 3000 ročnej ríše.
Ostali len Hé-ba-ré.
2.Boli starí tzv. Gréci, presnejšie He-el-léni, Iz-ka(n)d´ar a jeho ríša ríš.
Dnes niet starých Hellénov.
Ostali len Hé-ba-ré
3.Starý 1000-ročný Rím bol tiež "príležitosťou" pre Hé-ba-ré.
Dnes niet Rimanov.
Ostali len Hé-ba-ré.
(..a starí Egoptania, Helléni, či Rímani
veru nie sú dnešní Arabi, Gréci, či Taliani)
Pt-ah?
Vojsko Ega, jeho plameň nový,
léno, obraz boha-vraha..
nedal mieru svetla deťom blaha.
4.Múdrejší z tzv.američanov vedia, že nemajú možno ani tých 100 rokov a zostanú len čeľuste.
Kocúr v čižmách tichých
Otázka je:
Kto riadi Samosata toho?
Kto je mozgom jaws?
Kto za nich sa skrýva
a koho oni samy neznajúc
tučný ticho v tieni zíva?
Spartoi Rabinaios
Každ zub, čo v boji z tlamy vypadne,
obeťou otcovi temnoty sa stane
i synak nový v deň ôsmy vstane.
..a či utonie..ta ně?
Ako sa po dedinách správne hovorieva:
Asi ide o to, kto bude mať dlhší dych.
(kto rozpozná a naviaže sa, uriadi dlhodobejší objektívny proces)
PPP
Porážka Parazita Porazených?
Sám hostiteľa nikdy neľutuje,
no ak si vlastného nevšimne
sám jeho rukou zahynie.
Peknééé... A ako Cesi vravia "výmluvné"...
29.3.2013 13:19
RE: Bušistán šel do války v Afganistánu a v Iráku
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?
Reakce na 287303
Globalistické kabbale a jejímu Golemu USraeli zdaleka nejde jen o ropu (a suroviny, komodity).
Války jsou důležitým prvkem v získávání plynu fraktováním. Bez nich by totiž cena ropy klesala úměrně s množstvím plynu na trhu. A to by prodejnost takto získaného plynu doslova zničilo, stejně jako tento ničí ekologii. Celé je to paradoxní nesmysl.
Úplně stačí emise metanu a snaha o jeho spalování. Jsem zvědav, zda si můj pennsylvánský kontakt uvědomuje, že nejen kapaliny, ale i plyny se dokažou šířit neočekávanými směry a rychlostí geologickými poruchami hornin, a to zejména po narušení přirozeného stavu vrty. Posílal mi nedávno mail o skvělé budoucnosti levné americké energie... Stačí se pídit po EROEI toho krakovacího nesmyslu, to už je lepší bioetanol a bioplyn...
je nepředstavitelné svinstvo a znamená totální zničení životního prostředí v místě těžby. Kdo se chce seznámit s podrobnostmi:
http://stophf.cz/
Pro ČR je naprosto nevhodné.
Autor zasvěceně rozkrývá HF loby a Wall Streetem nafouknutou bublinu výnosnosti a soběstačnosti. Výnosy z břidlic jsou v průměru za rok o 64% dolů, to nutí firmy vrtat 7000 tisíc nových vrtů ročně. Ekonomické nůžky se při tom otevírají. Je do toho napůjčováno obrovské množství peněz - navrch desetiletí dotací vlády USA. Koncová cena plynu není tedy realita - ale bublina, která splaskne až se zjistí, že HF firmy nejsou sto splácet. Je to celkem prosté. U nás naletěla vláda a ODS, a je lobováno veřejné míněné každý druhý den (patrně koupenými) články o boomu břidlic v USA. Další věcí je, že firmy de facto nebudou platit dlouhodobější škody, které vyplynou až když těžaři břidličné pole opustí.
Tuto stránku navštívilo 4 852