Diskuze k článku
Zvědavec se opět převlékl
Příspěvků 46
>Převažující hnědá barva vyvolávala asociace - všichni víme s čím, že?
Ano. Hnědá barva vyvolává asociace s lidskou přirozeností, ale kupříkladu takový nářez po špenátu, či po borůvkách, rozhodně nemá hnědou barvu.
Na kolenou prosím, vraťe předcházející barvičky! Tahle jedovatá hrůza rve oči.
Souhlasim s Tomem, jedovate, mooooc jedovate. Zelenou mam rad ale tyhle odstiny k sobe nejdou a ani jeden neni sam o sobe hezky. No a ta cerna na podkladu chapu ze je to vyraznejsi ale co je moc to je moc.
4.10.2004 16:38
RE: Zvědavec se opět převlékl
Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?
Reakce na 34286
Já bych si jen dovolil upozornit, že ty barvy nejsou náhodně vybrané, ale pečlivě vypočítané a k sobě se hodí podle teorie barev. Na pomoc jsem si vzal stránku http://www.telecable.es/personales/alberto9/color/index.htm.
Omlouvam se, zapomel jsem napsat "dle meho nazoru k sobe nejdou". Teorii barev znam ale je to jen teorie. Na ocicko me to nelahodi. Kdyby ta druha zelena byla odstinem prvni neceknu uz ani pismeno.
Barvy ladí. Působí to velice vkusně. Ještě bych si trochu pohrál s fonty (sjednotil je) a bude to úplně skvělé..
Z kolen na nožky, Tome, a pošlete nějakou "srandanalýzu". Přece Vás nějaká brčálovka nerozklepe..Někdo mě předběhl - zelená uklidňuje, třeba p. Stwora místo zneklidňování textem začal uklidňovat grafickou úpravou . A možná se jedná o pokus o rovnováhu - jednota protikladů se stává hnacím motorem Zvědavce.
Přiznám se: v první vteřině jsem také lekl , ale školíce se v netečnosti(je to stále v běhu, nikoliv u konce) k obklopujícím mě jevům, zaujal jsem postoj lhostejného pozorovatele a nyní jako realistický optimista a grafický neodborník, který musí dále žít, si říkám: vždyť je to docela hezké..
>"...ale školíce se v netečnosti(je to stále v běhu, nikoliv u konce) k obklopujícím mě jevům, zaujal jsem postoj lhostejného pozorovatele a nyní jako realistický optimista a grafický neodborník, který musí dále žít, si říkám: vždyť je to docela hezké."
Tak už i vy, pane Hade? Ha! vás, že ta zelená šlamastika uklidňuje? Teda, takhle rychle si zvyknout! "Z kolen na nožky" jo, vám se to řekne. Ale mě když se udělalo zeleno před očima, tak jsem spadnul se židle - rovnou na chrbát; ako hovoria bratja slováci. Mám totiž takovej blbej zvyk, když čtu pohodové stránky, jako zrovna Zvědavce, mám nohy na stole a jak tak přitakávám, tak se setrvačností houpu na židli. No, zhoupnul jsem se jenom jednou ...
>třeba p. Stwora místo zneklidňování textem začal uklidňovat grafickou úpravou
Víte, mě ty jeho texty uklidňujou. Já si občas přelítnu zprávy na TV Debilce, něco mě napadne, a pak to na Zvědavci vidím černé na bílém. K té pohodové symbióze mi právě ta dřívější grafická úprava, náramně vyhovovala. Nerušila.
Slovo hovoří, nese myšlenku, laská, slovo bije, slovo může být strašná zbraň i v rukou nemohoucích. Řeč barev je jednoznačná. Účelové zneužití barev - reklamy, barevná loga, řvavé barvy politických stran zrovna tak, jako barvy cirkusového šapitó, či červené lucerny bordelů - to jsou laciné triky na blbce. Zrovna tak, nevhodná kombinace barev, a to i barev k sobě ladících, může mít přesně opačný účinek, než bylo původně zamýšleno.
Tam, kde je myšlenka, měla by být barva, jako nosné médium, zcela neutrální. Jedině tak, si člověk může utvořit, z neseného slova, svůj vlastní názor.
4.10.2004 3:17
Zvědavec se opět převlékl
Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?
Ja myslim,ze v celku ani na barve nezalezi,spise zalezi ,jak se zde pise a jak se vymenuji informace ,ktere nam jinde unikaji a nebo je vubec nezachytime. Svoboda projevu a slova je mnohem dulezitejsi ,nez obal prodavaneho zbozi a tak doprejme panu Stworovi ,aby delal Zvedavce k obrazu svemu,kdyz on nese mnohe ,co jini ne!!!
A,tak se spise snazme veci ulehcit a prispivat do diskuse kvalitnimi prispevky a dobrymi nazory na reseni dnesni spolecnosti,nebot hlas democracie pomalu a jiste slabne v techto dnech a tak prosim ,nedejme mu zaniknout.
Myslim,ze jsem pro dnesek napsal az ,az.
4.10.2004 4:31
RE: Zvědavec se opět převlékl
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 129.?.?.?
Reakce na 34232
K tomu Vasemu nazoru se pridavam.
Pane Nohejl
plne jste to vystihl, souhlasim s vami, ale zmenu mam obcas rada.....
pane Stwora, nadherne prekvapeni, opravdu se vam to tentokrate povedlo po vsech strankach. Ocekavam zmenu take ve zbytku zvedavce, nebo bude zmenen pouze portal? V mem pripade barva sedi ale to je mozna tim, ze mam novy monitor
Pane Stwora,
rozhodne je to vyrazne vylepseni z nudneho novinarskeho designu. Ja take nejsem grafik, ale podle mne se Vam to moc podarilo.
Tak neviem... Mne to strasne pili oci. Vobec sa mi ten novy dizajn nepaci. Predtym to bolo lepsie. Asi som konzervativny.
>Tak neviem... Mne to strasne pili oci. Vobec sa mi ten novy
>dizajn nepaci. Predtym to bolo lepsie. Asi som
>konzervativny.
Přidávám se a souhlasím rovněž s panem Nohejlem. Příliš kontrastu není dobré. Možná by v dané kombinaci chtěla bílá stránka trochu podbarvit nějakou světlou barvou. Ovšem každé podbarvení na druhé straně může zhoršit čitelnost. Nejsem však na to odborník - je to jen osobní laický názor.
Este som si vsimol, ze mi obcas miznu kusy textu (v IE aj v Mozille), alebo sa obcas prekryvaju niektore casti (v Mozille)...
Zivot je zmena, zmena je zivot i kdyz zvyk je zelezna kosile....
Tenhle spenatovy narez je sila, predtim to bylo o mnoho lepsi a mohl jsem se soustredit na text. (Hneda mi evokuje cokoladu, kdyz uz jsme u toho ). Co se tyce vylepseni se dvemi sloupci, tak to se povedlo.
Proboha, pane Stwora, já sice grafik také nejsem, ale do příbuzného oboru (sazba, DTP) dělám již víc jak pět let, a z celého srdce se přimlouvám se za návrat k předchozímu, dle mého názoru velmi zdařilíému, designu.
Pohled na současnou grafickou úpravu ve mě vyvolal zděšení.
Co se tyce obsahu tak jen potlesk.Ale p.Stwora,predchozi design byl mnohem lepsi a navic vicemene odpovidal stylu jakym se maji psat web stranky,az na ten prehrsel aktivnich prvku.V jednoduchosti je krasa,ne ty dnesi zpatlaniny z barvicek,Javascriptu,ActiveX atp.Mrknete na stranky www.useit.com od uznavaneho odbornika na design www stranek Jacoba Nielsena.Web byl stvoren pro to,aby nam poskytoval informace,ne proto aby nas otravoval stupidni reklamou,vyskakujicimi okny,viry,nemyslnymi barvickami atp. ( mne osobne to netrapi,protoze pouzivam alternativy programu ktere jsou pod Win )
Se vubec divim, proc na www.useit.com jsou pouzity barvy, zbytecne odvadeji pozornost . Je to dost minimalisticke. Nu proti gustu zadny disputat, ale ja moc nadsen z www.useit.com nejsem.
Me se to libi !
grafik
ufff, tak tohle jste ulitnul!
1. ta zelena barva je ok, ale proc tam do toho davate tu silenou modro-zelenou (registrace, rozcestnik vlevo)???
modro-zelenou pryc, misto toho bud svetle zelenou nebo tmave zelenou...
2. kolem registrace mate tmavy okraj - pryc s nim
3. nadpisy clanku bych udelal tmavsi
4. sjednotil bych styly u rozcestniku vlevo a "ve zkratce", bud oba kulate rohy nebo oba hranaty...
5. "ve zkratce" bych udelal nejaky oddelovac mezi zpravickama
6. ten horni obrazek s prihlasovanim bych udelal stejne jako rozcestnik a "ve zkratce" - bud vse hranaty nebo vse kulaty rohy...
jak uz nekdo tady podotknul - dulezity je obsah, ale to utrpeni pri cteni, kdyz je na te strance tolik rusivych elementu...
mate me uznani za to, co zde publikujete a kolik tomu venujete casu...jen tak dal...
maddox
5.10.2004 1:28
RE: Zvědavec se opět převlékl
Scorpio eminence (zavináč) sendme (tečka) cz 160.?.?.?
Reakce na 34271
Chce to jiný odstín jinak je to prfektní, ale proč to tak slovně rozepisuješ, není lepší si stáhnout některé grafické prvky od tud, předělat je po svém a následně předvést se svolením autora původních k posouzení čtenářům?
Vypadá to vkusně. Možná bych trochu zmenšil písmo, aby se toho vešlo víc na stránku..
Pokud mam byt uprimny pane Stwora, tak nynejsi uprava Zvedavce, je v celkove pohode. .... Ale mel bych na Vas velikou prosbu. Nemohl by jste "upravit" menovy kurz USD k Ceske korune v kolonce - sloupci "Měnové kurzy", aby byla koruna k US dollaru aspon v pomeru 40 korun za jeden US dollar ? Moc by se mi to nyni hodilo. Dekuji predem za tuto upravu.
4.10.2004 15:27
Zvědavec se opět převlékl
delta.100 delta (tečka) 100 (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?
Ajta krajta, koukám jako blázen!
Ale vážně: mě se ta změna líbí
A navíc: zelená je dobrá na oči!
Zmena se mi libi, ale taky bych to trochu zjednodusil a hlavne sjednotil. Je to trochu moc rozhazene, jak barevne, tak i krivkove.
Zkuzte se trochu zamyslet na zjednoduseni. Optimalni je vetsinou kombinace dvou nebijicich se barev, ci odstinu. Ale taky nejsem grafik, tak Vam tady mozna nekteri poradi vic.
Vsak Vy uz si vyberete
Je to pěkný se mě na to fakt dobře kouká
4.10.2004 16:02
Zvědavec se opět převlékl
Jan Bryscejn bryscejn (zavináč) itam (tečka) cas (tečka) cz 147.?.?.?
Ten nový design je jednoznačně lepší než předchozí, pokud ho budete měnit, tak jen lehounce.
Hlasuju pro minuly design Pokud zustane tento novy, tak bych zvolil jine barvy (takove, ktere maji mensi kontrast) a na titulni strance bych oddelil vodorovnou carou jednotlive prispevky ve sloupci "Ve zkratce".
mozna by bylo zajimave vytvoreni alternativnich stylu...
proste ten stavajici nechat jako hlavni a ty postarsi nabidnout k vyberu...
Pane Stwora,
asi Vam nezbude nic jineho, nez se kazdeho zeptat, jake ma rad barvy a kazdemu udelat Zvedavce podle jeho vkusu. Urcite nemate cely den co delat, tak co Vam to udela, kdyz kazdemu udelate Zvedavce "na zakazku."
>Urcite nemate cely den co delat, tak co Vam to udela, kdyz kazdemu udelate Zvedavce "na zakazku."
Tak to jsem nevěděl, že nemá celej den co dělat. Ale nevypadá na to, co? To nicnedělání ovšem mění situaci: Já mám rád modrou! A že jako děkuju
A při tom nicnedělání každému na zakážku mu zbyde ještě spousta času na to, aby se mohl šťourat třeba i v HTTP! HTTP je taková barevná sprosťárna, takže slabším povahám vřele nedoporučuji.
http://www.visibone.com/colorlab/
http://www.webcolors.freeserve.co.uk/
A když si tady http://www.cosmin.com/ stáhne "color detector" a přejede si myší po těle, tak bude hned vědět, jaká barevná kombinace mu jde k pleti.
Nevim sice na jakych zakladech stavi onen nastroj na michani barev, nicmene z praxe webdesignera bych rad uvedl nekolik pripominek:
- Doporucuji ponechat jednu barvu v odstinu zelene a doplnit ji o neutralnimi odstiny svetle sede barvy (max. 3 dalsi odstiny)
- V pripade ponechani soucasneho poctu odstinu zelene, rozhodne doporucuji vyrazne barvy odlehcit a zvolit mnohem svetlejsi a mene kriklave odstiny. V tuto chily pusobi barvy velmi rusive
- Dale doporucuji rozhodne nepouzivat na jednom miste ostre a kulate hrany - viz prihlasovaci tabulka a tabulka na Kratke zpravy
- A jako posledni doporucuji "prebarvit" i "bary" u ankety, ktere zustaly zrejme omylem hnede.
Jinak je to urcite krok spravnym smerem, ale chce to dodelat
5.10.2004 1:25
RE: Zvědavec se opět převlékl
Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?
Reakce na 34313
Díky. Uvážím.
5.10.2004 8:41
RE: Zvědavec se opět převlékl
Sidonius ZdenekM (zavináč) Shaw (tečka) ca 24.?.?.?
Reakce na 34317
>Díky. Uvážím.
----------------------------------------------------------------
Pokud si taky mohu zakibicovat, tak tu zelenou bych i nechal, ale použil bych možná "spruce", pozadí by vždy mělo být co nejvíc neutrální, tedy oči netahajíce. Jinak si myslím, že je to přetěžký úkol, jak vyhověti všem. "Není na světě člově ten, aby se zachoval lidem všem". Pokud to svedete, smekám, ale zatím jsem přesvědčen o opaku. Já si myslím, že všichni ti písmákové, jak jim docela vtipně říká Chrastěj,velmi dobré a vtipné ozdravění Vašeho Zinu, budou psát ať už jsou ty barvy všelijaké. To, že se "vladyko" písmácký, snažíte nějak vtěstnat svoje libůstky, či snad podbízivé, jinotaje barevné, na svůj web, je mi takořka úplně tam u toho otvoru, ktrerý by jste určitě zcenzuroval, kdybych to napsal. Ale Vy se tady snažíte nabízet snad nějaký jídelníček, i když se vlastně jedná jen o přílohu, jídlo je pořád jen to samé! Tak vo čem je řeč ? Nenchte se vyvést z koleje. Jen tak dál a ještě hustší kapky. Podívejte se na starý Řím, čím víc dostávali přes držku, tím víc se snažili. Podlézat! Tady ta squadra není o nic lepší. Šaksej, Baksej. Vyjde to na stejno.
Jeto lepší než bylo, ale ten jedovatý odstín , udělejte s tím něco pane Stwora, v Corelu nebo ve Vašem případě v Gimpu nastavit odstín imagů dejme tomu do modra, to se dá stihnout cca za 5 minut .
Mám nápad, co tu udělat soutěž o nejlepší vzhled Zvědavce z návrhů čtenářů kontra Vladimír Stwora. Kdo dostane nejvíce hlasů ten následně vypracuje kompletní grafickou formu celého webu a bude někde dole uveden jako čestný grafik těchto stránek nebo tak něco .l
dulkezite je co se pise, ostatni je fuk.
pan Stwora dobre zvolil, prilis mnoho barev unavuje oci i psyche. Prijemna se mi zda kombinace barev na TDbank webu.
ok. Pridam jeden stary vtip o cokolade.
KRaci dva a jednomu se neco prilepi na botu. Hele, co to mas na bote? Aale, no, chutna to jako cokolada.. jeste ze to nebylo to druhe.
chcelo by to jednu z použitých zelenych nahradit inou - tieto sa "biju"
Dobrý den.
Změna designu je vždy fajn.
Koneckonců, zase to táhne návštěvníky.
Ale! Nevím, jak je váš "new" web psán, tato nová verze však
příliš nebere v úvahu prohlížeče.
Byť mám Explorer, vidím namísto ovládání na boku
znaky podobné arabštině, celé je to rozházené.
Myslím, že jste nezvolili dobrou cestu.
Psaním webů se zabýváme, běžně vidím všechno, co je psané
"vstřícně" pro uživatele.
V podstatě jsem nucen nechodit, než se stránky upraví do ideální podoby, jelikož vidím jen seznam hlavních článků na "home."
Možná jde o chybu, o které třeba ani nevíte.
Nevím, jestli si web píšete sám, nebo jej někdo dělal
na zakázku nebo za dobré slovo.
Spíš mi to vyznívá, že jde o osobní postoj vůči platformě
Microsoft. Jenomže: tady jde "o názory co na webech hledáme,"
ne o boj proti SW a prohlížečům.
A věřte mi, kvůli jednomu webu bude málokdo měnit navyklé
cesty.
Berte to prosím jako upřímný názor a možná i radu.
Jde o uživatele. Mně osobně to vlastně trápit nemusí,
mohu chodit kamkoli.
Chápejte - a takto uvažuje spousta uživatelů.
Přeji vám krásný den.
Petr
5.10.2004 15:24
RE: Zvědavec se opět převlékl
Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?
Reakce na 34346
Vyčistěte si cash memory a přechodné soubory a pak zkuste znovu.
Ty ČEHUNI už lezou do pr.e.e každýmu
Demokratický kandidát na amerického prezidenta John Kerry získal čestné občanství Horního Benešova na Bruntálsku. V městečku s 2500 obyvateli v podhůří Jeseníků se totiž v roce 1873 narodil Kerryho dědeček Fritz Kohn.
"Protože tady žil Kerryho předek a sám senátor a brzy snad americký prezident je velice pozoruhodná osobnost, tak se většina zastupitelstva rozhodla o udělení čestného občanství," potvrdil hornobenešovský starosta Josef Klech (nez.) a dodal, že město dosud nikomu čestné občanství neudělilo.
"Někteří občané byli sice proti a protestovali, že podlézáme a jiní lidé by si to zasloužili více, jenže žádný jiný návrh nebyl," vysvětlil starosta. Horní Benešov prezidentského kandidáta osloví a pozve ho do České republiky. "Pokud by zůstal senátorem, tak věřím, že by přijel i na Bruntálsko. V prezidentské funkci by to asi bylo časově horší."
Klech ani nevylučuje možnost, že by se někdo z Horního Benešova vypravil za oceán. "Ale počkáme na výsledky voleb," konstatoval starosta. Předek Fritz Kohn požádal v roce 1901 o změnu příjmení na Kerry a o čtyři roky později odplul za oceán. Nakonec skončil špatně - v roce 1921 jako obuvník spáchal v Bostonu sebevraždu. Naštěstí už měl šestiletého Johna, senátorova otce. Dům, ve kterém Kohn v Horním Benešově bydlel, už nestojí. Místo něj je jen pozemek se zahradou
http://www.novinky.cz/04/12/50.html
Po pravdě musím říct, že nový vzhled se moc (podle mě) nepovedl. Zařadil bych ho tak na úroveň toho předminulého. Minulej byl suveréně nejlepší.
Tuto stránku navštívilo 6 706