Diskuze k článku

Odpouštět je možné, ale zapomínat nelze!

Příspěvků 16

15.3.2021 1:51

Také mám někdy dojem

Joseph Chlor 89.?.?.?

jako by zde v květnu 1945 byli jen samí nevinní Němci na kterých si svůj vztek formou urážek, bití, mučení, vraždění a vyhánění vylívaly masy Čechů, Moraváků, Slezanů - krvavých zlotřilců hnaných slepou vášní ubližovat nevinným Němcům (opravdu nevinní, kterým bylo ublíženo, prominou, včetně 18 - ti letých výrostků z Hitlerjugend, farmy SS).
Z jednoho extremu do druhého. Přitom se nestydí takovýmto popisům říkat " historie" a "evropská tradice "(ta je ale pythagorejská, tedy dialektika protikladů, parametrizovaných, ne bezbřehá magie ideologií apod.) , co ale chtít po nedospělých spratcích ? Nic nemůžete chtít, budete rádi když vás nepřekřičí nebo nebudou pronásledovat. Zatímto ale jde, zatím mají do svých předchůdců z papežské kurie, inkvizice, SD, gestapa či StB dost daleko.

Odpouštět lze za sebe, ne za jiné. A požadovat pokání, pokud pokání (uvědomění si svého hříchu a snaha o nápravu ) chybí , je ten, jemuž byla snaha odpustit, stále viníkem. Melte si svoje co chcete, tak to prostě ve slušné společnosti má být.
Takže pokud se např. Havel omlouval, např. za zvěrstva napáchaná např. za nacismu, tak mohl maximálně mluvit za své předky, on sám, coby kluk těžko mohl něco hodně zlého učinit. Pokud však měl tendenci se omluvit za všechno , všechny a všem...tak si prostě dělal z lidí blázny, což je nečestné a nesportovní.

Už Platon tvrdí, že velkou výhodou člověka bohatého je to, že může , v rámci pokání, napravit (respektive kompenzovat, událost již nejde vrátit) snadněji křivdy, které napáchal, na majetku či na zdraví, životech či ekologii.
My však toto často neumíme vynutit, stává se dosti obvyklým že takový bohatec zaleze do své díry a účet za něj zatáhnou masy lidí chudých, ať již relativně chudých či absolutně.
Lze toto vztáhnout i na státy (státy bohaté a státy chudé) ?

387321

15.3.2021 10:42

RE: Také mám někdy dojem

R.E. 78.?.?.?

Reakce na 387321

Ano, opět tu máme to výročí a opět ten veskrze zkurvený mainstream i politici drží ty jinak uřvané rypáky, které si před 21. srpnem můžou vzteky a výpady proti Rusům přímo roztrhat...
Máte pravdu, pro každého byla ta okupace jiná a proto ji každý posuzuje ze své pozice. Jinak ji bral ten "foglio di putana" Havel a jinak ji bral třeba můj tenkrát 17-ti letý strejda, který utekl před Němci k partyzánům, protože si od nich chtěl i s mladším bráchou vzít zpět jimi mu zrekvírovaného koně, ale nepovedlo se to a mladšího bráchu mu Němci tak zřídili, že za několik dní zemřel na zranění a zápal plic...
Strejda byl šikovný a měl dobrou fyzičku a dobré učitele, tak se brzy vypracoval na skvělého ženistu a přesto a právě proto se mu válku podařilo, sice s těžkým zraněním přežít a vrátit se do republiky...přesto si z války odnesl tolik památek a dojmů, že mu vystačily na celý zbytek života a sotva se dožil důchodu, zemřel na počátku 80. let v souvislosti s následky jeho zranění z dob války, kterou pak prožil od léta 1944 už v sestavě našeho 1.armádního sboru v SSSR, se kterým po osvobození Běloruska prošel i Duklu, kde byl raněn...

Zbyl mi po něm takový ten vojenský dřevěný kufr, se kterým naši dědci v 38. mobilizovali a naši fotři jej po válce fasovali, když šli na vojnu.
Mám tam po něm zajímavé autentické historické artefakty a suvenýry včetně jeho deníku a pracovního manuálu a "výkazu práce", kteréžto vedl i když to bylo voj. řády přísně zakázáno...
Strejda si k Němcům vytvořil velmi vřelý vztah, který vycházel z úplně jiných emocí, než které prožíval zmetek Havel a prožívá úlisný a prolhaný Bakšiš.

Mimo jiné mi řekl, že každá i ta nejmenší nedůslednou se může převrátit v katastrofu a jako ženista/pyrotechnik věděl o čem mluví a jen se štěstím si to nemusel potvrdit sám na sobě, když jednou při práci chystání průchodu v min.poli pro pěchotu nepředpisově odložil svůj PPŠ, aby mu nepřekážel při práci. Narazila něj německá hlídka a on je musel, aby přežil, vyřešit sám pokud možno potichu, aby splnil úkol a nebyly z toho následky...Vyřešil to polní lopatkou...
On, po tom, co zažil a viděl jako partyzán v Bělorusku, už nikdy se nikoho nesnažil zajmout, pokud měl dotyčný něm.voják, nebo pro říši sloužící v ruce zbraň "řešil" ho a to i když měl obě ruce nad hlavou...
O tom říkával, že je potřeba být důsledný a že ten dotyčný se nevzdává, nýbrž i v tak vypjaté situaci si to nacistické ýbrmenšácké svinstvo neodpouští a hajluje dokonce oběma rukama...

Tož asi tak k tomu dnešnímu výročí i nás čeká to hořké poučení z nedůslednosti a ignorace reality minulé i té dnešní...[oči v sloup]

387327

15.3.2021 12:21

Dobře!

Vlast 37.?.?.?

Ano, dobře jste to napsal! Odpouštění není rehabilitace činu, který je odpouštěn!

387329

15.3.2021 14:20

Autore

uzivatellll 213.?.?.?

Píšete o připomenutí kontextu, ale je to demagogie, vybral jste jen co se hodilo pro váš názor, že za všechno můžou ostatní (hlavně Německo) a my za nic nemůžeme, jsme jen oběť co se brání a svět je černobílý. Kde máte vznik ČS a okolnosti, závazky a problémy z toho plynoucí a které vrcholily právě koncem 30. let? Kde máte částečnou mobilizaci ČS z května 1938? Kde máte okolnosti, které vedly k březnu 1939?

K plánu "Zelený", v jakém světě žijete, takové scénáře má vypracované snad každá vyspělá země, tohle není něco co se plánuje za pochodu ale předem, nepřisuzujete tomu význam, který to nemá.

"Německé plány na ovládnutí světa", snad jste se smál při psaní alespoň tak jako já při čtení, zbytečné se ptát čím tohle smělé tvrzení můžete dokázat. Pokud ale opravdu věříte tomu, že se celá ta historie odehrála tak, že "Hitler chtěl ovládnout svět, ČS bylo první oběť", tak je to alarmující.

387332

15.3.2021 20:49

RE: Autore

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 387332

Každý jak bylo napsáno prožil ty smutné roky jinak na vlastní kuži. že pánovi vyčítáte jeho nedostarečnou nebo spíše málo známou historií to není fér.Ten kdo ví více je smutný a stále smutnější protože nic neskončilo všechno trvá velké národy mají zkrátka dlouhodobé zájmy a ten zájem momentálně je zadupat Ceskou sátnost spolu s Cechy jednou provždy do země. Dalo by se toho napsat mnoho : kdo a v jakém a čím zájmu naplánoval odstranění Haydrycha ti vojáci hrdinové to provedli jak to nejlepe šlo s horoucím srdcem a čistou duší pro svou vlast nemohli vědět,že sutečný cíl byl uplně jiný a dopady teto akce na Ceský národ jsou upně druhořadé. Tak to těm pánum které kritizujete odpustte psali to také srdcem a duší planoucí.

387342

16.3.2021 1:16

Oběti jsou vinny

Gój 46.?.?.?

Reakce na 387342

Přečtěte si nový Mein Kampf - Kaus Schwab, Covid-19: The Great Reset, ať víte, do čeho se řítíte.

>velké národy mají zkrátka dlouhodobé zájmy
Velké národy nebo nebo mocní banksteři?

Heydricha nechali zlikvidovat ti samí, kteří založili válku a vyzbrojovali různé, proti sobě běsnící armády. Heydrich byl málo zaslepený, prý měl jakousi kartotéku. Dodělal ho v nemocnici vrchností vyslaný „specialista“ v bílém plášti.
Překrmený Posselt (podobně jako místní protektorátní mocenská sebranka, KDU, Piráti) je v žoldu a moci těch samých, kteří provozují koronateror.

>v případě Německa pak trváme na jasné sebereflexi německého národa a distancování se od tzv. Sudetoněmeckého landsmanšaftu.
Píše jakýsi Marek Adam nebo Adam Marek. Adam Vojtěch nebo Vojtěch Adam. Proč tito lidé tak často zamlžují podstatu? Z oddanosti ke své vrchnosti, ke skupině?
Z jiné strany. Mohu já za dovádění Hřiba, Gregorové nebo Jourové?

387350

16.3.2021 16:39

RE: Oběti jsou vinny

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 387350

No aby se mohlo hrát představení loutkového divadla je potřeba spousty věcí také scénář a loutky a loutkoherci už zařídí zbytek nevím co se Vám na tom nelíbí? Domníváte se,že Velká Francouzská revoluce byla něco náhodného a spontálního? Omyl první z řady barčevných a sametových revolucí prošpikované oběma světovými válkami aby to mělo spád a potřčebnou štávu.

387376

16.3.2021 10:02

RE: Autore

Joseph Chlor 89.?.?.?

Reakce na 387332

No a kde máte vy Habsburgy, Hohenzollery a další kdejakou obdobnou veteš, dále kde máte okolnosti které k tomu vedly (např. zřejmě to v posledku vadné mýty, vycházející z neuspokojené touhy po heroismu, takto projektovaná frustrace pak může samozřejmě stát se parafrázi i onoho Drang nach Osten, ovšem kolonizovat zde již neměli celibátnici z Řádu, ale germánská spodina z neřádů, nová vrstva otrokářů ).

No a Hitler a spol, tedy netoužili po vládě nad nižšími rasami, netoužili po tom realizovat General Plan Ost, zmocnit se naftových polí v Asii, v Africe ....

Takže vy máte také plán jak přepadnout cizí zemi, její lid zotročit a posléze vyhubit a tu část lidu, o které si rozhodnete, že vám inklinuje , tak uzivatelovat ?
Každý k svému. Člověk k člověku, opičák k opičákovi.


Hezký den.

Douška.
My dycky říkali, že potrefená hus gagně. No a vy jste zřejmě dostal kulku přímo na temnou komůrku....

387356

16.3.2021 16:07

RE: Autore

uzivatellll 46.?.?.?

Reakce na 387356

Pokud je něco relevantní k tématu na které jsem reagoval, tak to do kontextu přidejte, zatím nic.

GeneralPlan Ost navrhli, takže ho chtěli a museli nějaký mít pro ta území. Nepochybuju, že i Němci se během válečných operací zmocňovali důležitých zdrojů, nic nového.

Já osobně takový plán nemám, proč se mě ptáte, vy snad máte takový plán?

387372

16.3.2021 11:21

RE: Autore

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 387332

... a pak že na Zvědavci nepracují sudeťáci [chechtot]

387360

15.3.2021 23:12

Okupace jako počátek evropské integrace???

Jsem Váš hlas! 81.?.?.?

Mám obavu, aby se jednou naše děti ve škole neučily, že okupace byla "první snaha o evropskou integraci"!!!

387348

16.3.2021 1:48

RE: Okupace jako počátek evropské integrace???

R.E. 78.?.?.?

Reakce na 387348

...ale to je přece podstata a už se k tomu tlačí, aby se to jednou děti učily chápat právě v tomto duchu,...
Navíc ono to tak taky bylo. Aby Dolfa udolal bolševika, dostal k dispozici celou Evropu a protože to byl křupan a spěchal, udělal to po svém, ale teď, teď se na to jde od lesa, tedy naoko po dobrém přes blbost a korupci, ale smysl je identický, jako tenkrát, jen lidi jsou ještě blbější, zdegenerovaní, než byli tenkrát...a to po celé Evropě...

387352

16.3.2021 17:05

RE: Okupace jako počátek evropské integrace???

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 387352

No prominte ale hluboce se mýlíte o tom Dolfim byl to vul ale užitečný pak se stal těžko ovladatelným.Doporučuji prostudovat si počátek bitvy o Británii síly nasazené v této bitvě,odlet Rudolfa Hesse do Británie začátek operace Barbarosa a síly Luftvafe v této operaci a přečtěte si knihu " Kdo přesvědčil Hitlera že má napadnout Sovětský svaz" Mnoho věcí Vám zapadne do sebe......:

387379

17.3.2021 1:27

RE: Okupace jako počátek evropské integrace???

R.E. 37.?.?.?

Reakce na 387379

Tu knihu mám a samozřejmě, že jsem ji četl.
Ale mýlíte se Vy, Dolfa nebyl vůl, on byl takovej, jak byl Němec, ale kamarádil s Anglánama a stejně, jako i ostatní, na to doplatil, moc jim důvěřoval, chtěl svojí úlohu splnit a pak se rozdělit, ale to zas oni nechtěli, tak to dopadlo tak, jak to známe...
Je sporné, kdo z těch dvou byl větší gauner, ale nejtragičtější, že jsme to právě my a nejen my, kteří jim oběma dnes děláme voly a to doslova a navíc s takovým nadšením...

387390

16.3.2021 11:44

Poznámka k panu Adamovi a jeho slátanině

nikitfjord 80.?.?.?

Pan Adam zcela správně zdůrazňuje, že "každý důsledek má totiž svou historickou příčinu". Podle něj a jemu podobných ale existují historické příčiny až od roku 1938. Schválně „zapomíná“, že historické příčiny existovaly také při vzniku Československa i mnoho desetiletí před ním a také jejich důsledkem byl rok 1938. Po rozpadu Rakousko-Uherska byly krom jiného snahy vytvořit stát více národností na způsob Švýcarské konfederace. To se ale nikdy nepodařilo prosadit (také "zásluhou" pana Beneše) - proč asi? Ať se páni Adamové kroutí sebevíce, faktem bylo, je a zůstane, že se v případě Němců (sudetských i karpatských) jednalo o vyhnání v podobě etnické čistky na principu kolektivní viny, kdy za opravdové zločince museli pykat také miliony nevinných žen, dětí a starců. A statisíce zařízených bytů a domů byly Němcům jednoduše ukradeny.

387361

16.3.2021 16:49

RE: Poznámka k panu Adamovi a jeho slátanině

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 387361

To tak po prohrané válce bývá je to smutné ale spávně bylo na začátku řečeno,že kdože z Německé strany sype si popel na hlavu za vystěhování čechu ze sudet v roce 1938? čím kdo hází tím též schází.

387377

Tuto stránku navštívilo 644