Diskuze k článku

Veřejný sektor utržený ze řetězu

Příspěvků 50

16.1.2021 0:48

Trefa.

Jan Hanuš 193.?.?.?

Tak nad tím přemýšlím už delší dobu a pořád tomu nerozumím. Kamarád se ukotvil na střední škole poté, co úplně selhal ve sféře soukromé. Všude ho vyhodili, tady je ale hvězda a chrochtá si doma v křesle. Nezávidím mu to, ale mám s tím přeci jenom problém. Jsem z učitelské rodiny, ale z té špatné, komoušské. Máma to po revoluci moc dlouho nevydržela. Učitelé si určitě zaslouží dobrý plat, protože výuka současných puberťáků je na provaz, ale teď je to nějak podivně v dalším extrému. Ti lidé v soukromých firmách také pracují a sotva dýchají. Učitelé a úředníci zas tak moc ne. Je to nějak naruby, v dalším extrému. Možná je to to kyvadlo událostí, teď je zase v extrému.

385753

16.1.2021 12:48

"Učitelé"

Joseph Chlor 89.?.?.?

Reakce na 385753

působí na voliče - současné i budoucí. Pokud si je státní moc dokáže zavázat více , tak pak je velmi pravděpodobné, že oni pak budou na ty voliče působit tak, aby tato moc byla spokojena - více.
Působí mnoho učitelů zejména na budoucí voliče, navíc tak, že jim de facto i de iure mohou přikazovat - jak mají tito myslet a hodnotit. Mohou formovat jejich názory, jejich preference, jejich porozumění (pakliže už není jen pouhý drillem)...atd.
Mají obrovskou moc...a měli by mít tedy i velkou odpovědnost. Kterou však povíceru nemají, berou to mnohdy jen jako nějaký zábavný večírek, sponzorovaný mecenášem, kterého však klamou a podvádějí, za jeho peníze.
Ztratil jsem iluze o tomto kdysi to " povolání" (poslání už velmi dlouho ne) poté, kdy jsem měl tu možnost s několika " učiteli" se setkat a hovořit s nimi. Zkrátím to - místo odměny bych je několikrát přetáhl řemenem, bylo by to pro ně i pro společnost mnohem užitečnější a efektivnější.
Čest výjimkám (zejména v oblasti věd tvrdých - fyzika , matematika, strojírenství , deskriptiva apod.).

Ve vztahu k hodnocení společenského prostředí za Hitlera se tomuto jevu, kdy také i " učitelský" stav rezignoval na kritické myšlení a přijal za své jednobarevné vnímání a hodnocení světa a dějů v něm probíhajících (zejména dějepis, společenské vědy....), říkalo se tomuto " glajchšachtování" ....a poválečná benigní inteligence oprávněně tyto procesy kritizovala, usuzovala o nich jako o nebezpečných, měla za to, že je jim třeba se bránit na všech možných úrovních....
(pravda, někdy se i tato inteligence nechala koupit).
Dnes to již není v kurzu, dokonce zdá se, že glajchšachtující mají určité výsady a výhody a že glajchšachtovaných i proto přibývá (každý se chce mít lépe a lépe, ne hůře a hůře).
Průvodním jevem tohoto nešťastného stavu je pak i to, že často takoví opovrhují těmi, kdo na ně makají, jsou si zřejmě vědomi toho, že to oni (" učitelé" ) a jejich produkty drží a budou držet moc , včetně moci nad formováním veřejného mínění. Vědí také i to, že když, tak si moc někde půjčí...a třeba i v těžkých dobách ,a třeba se (on avšak zadlužuje převážně ty dole) i zadluží, a třeba i tak, že to bude znamenat velký problém (pro ty dole).
Prostě večírek, flám. Takřka nevázaný a nezřízený - ve vztahu k onomu kdysi to " poslání".

385771

16.1.2021 14:30

RE:

Joseph Chlor 89.?.?.?

Reakce na 385771

Omluva, vždy by mělo být " glajchšaltování", mám to docela blbě zažité, stejně jak někdy píšu Rothschield (to je zřejmě dáno asociací s rudým štítem, anglicky shield).

385772

17.1.2021 18:13

RE:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 385772

Máte pravdu. Známá pracuje na střední v neučitelské pozici. Maká tam za 3 lidi za směšný plat, protože se zvedal vždy jen učitelům. Těm co jsou zavalení eurounijním papírováním a nesmyslnými vyhláškami čím dál víc, nepřidali ani korunu.

A na to že ty děcka v 18 vyplivnou do pracovní sféry zcela nepřipravené a nepoužitelné, si učitelé berou královský plat.
Hlavní pracovní náplň učitele je předstírat že učí něco smysluplného a že studentovi ta škola k něčemu bude.
Totálně potěmkinovské školství:

Já předstírám že tě učím, ty předstíráš že se učíš, ale já z toho mám slušný prachy, zatímco ty papír/titul se kterým můžeš akorát opékat hamburgery nebo vnucovat důchodcům předražené hrnce.

Ale ty děcka už dnes nejsou hloupé. Ony tu habaďůru často prokouknou a pak se bouří a mají z těch šašků za katedrou jen srandu. Ale i vztek, že maří čas nesmysly.

385786

16.1.2021 23:53

RE:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 385771

Já jsem v 90. letech absolvoval tzv. střední školu, a výplach mozků (tehdy to bylo pravicování) prováděli i učitelé těch ,,tvrdých" věd, o ,,netvrdých" vědách ani nemluvě. Normálních učitelů kteří by přišli - odučili - odešli, bylo minimum, většina kromě výplachu mozků do pravicování měla potřebu i ,,vychovávat", starat se až s ,,otcovským" přístupem, s latentními pedofilními sklony-to bylo obzvlášť časté ale tehdá se to tak nebralo. Když si na ně vzpomenu, tak jenom v představě že bych je přetáhl řemenem taky. Učitele je potřeba brát jako policajty - a slušný člověk ví, že se s policajty nebaví.

385781

17.1.2021 20:06

RE:

gippius 213.?.?.?

Reakce na 385781

Školou jsem prošel jako každý, nejhorší zkušenost /a nejen moje/ byl druhý stupeň základky - úplné obludárium, takřka nikdo na svém místě - všecko buďto ujetí neutotici, nebo líní, tupí, důležití rutinéři.Mezi nima pár /doslova/ normálních jedinců. Dnes je na druhém stupni syn. Neurotiků o cosi ubylo, ale o to víc je většina ostatních línější, otupělejší, "důležitější" ,zajetější. Distanční výuka je jeden den v týdnu pět hodin - hodina ale netrvá 45 minut, jako ve škole, ale dvacet minut. Někdy jsou ale tyto hodiny jen dvě a někdy nic. Prostě na to úplně EoU. No co, šak přidané dostanou, tak naco ještě něco dělat. Syna doslava učíme doma, škola je úplně k hounu a to houno ještě platíme z daní.
Musím říct naplno, náš stát je dnes už ve značném úpadku, ale co je dnes naše školství, to nejde popsat slušnými výrazy. Možná slovo "katastrofa" jakž takž sedí, ale katastrofa proběhne a pak se věci začnou zlepšovat. Ale tohle jde od desíti k pěti a nedělá se s tím zhola nic.

385790

18.1.2021 10:11

RE: Trefa.

Xanidil 78.?.?.?

Reakce na 385753

Vzhledem k tomu, že si z komoušské učitelské rodiny, tak mě tvůj příspěvek až tak nepřekvapuje. Ty zkrátka nevíš, že státního zaměstnance platí stát a zaměstnance v soukromé sféře právě ten majitel - podnikatel. A protože je to zloděj, tak platí co nejméně. A stát nemůže podnikateli nařídit, kolik má platit. Já bych učitelům přidal, ale práci.

385802

19.1.2021 20:57

RE: Trefa.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 385802

Dobrý den,

A Vy jste někdy učil nebo jenom tak tlacháte?

385853

16.1.2021 1:26

Vláda každé kriplovské strany jakmile je u koryta a chce se tam udržet...

R.E. 37.?.?.?

...okamžitě začne nadbíhat státnímu ouřednictvu a navyšovat jeho stavy a korumpovat jej všemi prostředky včetně navyšováním vejplat a to proto, aby jej motivovala pro příští volby, aby věděli koho mají volit...
Je to cesta do pekel...

385755

16.1.2021 1:42

To je trend trhu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a0b.?.?.?

Všichni jedete bontón a humanitu keci ale reálně život je jiný a prostě nejednají v sociopatickém systému vrcholoví predátoři jemně jelikož jim chybí vlastnosti lidí se znaménkem + v rámci mamona který je středobodem dění. Ovšem výsledky jsou viditelné dnes již ze dne na den v soutěži odstraňování konkurencí i za cenu vlastních existencí. Prostě v rovině kdo z koho. První sociopatují lidské zdroje na zisk a ono se směnu sprintovat nedá i když prokazatelně existoval idiot který plaval v severním moři dva dny s hrůzou jak vysvětlí že nezaplatil splátku na mopeda a byla to první jeho starost po vylovení jestli mu ho nezabaví. [smích] Ostatní se topí v mrazivé vodě do tří minut. Dá se předpokládat že kovid je zastírací manévr na celková vyčerpání a výsledek chronické únavy schvácením a japonci na ten výsledek procesu mají slovo na smrt z práce.
No a dáreček tam neporoučel, tak teď cože tam lempl, děti.

385756

16.1.2021 5:25

Pamatujte, že

neřeknu 90.?.?.?

"čím hůř, tím líp !"

To je logika KazisvětůTM (vždyť už víte, čí).

385757

16.1.2021 6:45

No, je to trochu jinak

Heriot 185.?.?.?

Jedna věc je bujení nesmyslných úřadů a institucí, tam by bylo potřeba udělat rázný řez. Stejně tak udělat řez v naprosto nemravných příjmech na některých vedoucích postech. Ředitel ČT budiž typickým příkladem...
Druhou věcí jsou celkově platy. V soukromém sektoru jsou žebrácké mzdy a jediná věc, která je drží, aby nebyly ještě "žebráčtější" je to, že je výše alespoň do jisté míry táhnou platy ve státním a veřejnoprávním prostoru.
Představa, že by se mzdy v soukromém sektoru nějak zvedaly, kdyby se snížily platy v sektoru státním je iluzorní. Právě naopak.
A byl by ještě vetší prostor veřejné peníze rozkrádat mafiemi přisátými na státní rozpočet a odklánět je do daňových rájů a za domečky v Karibiku apod.

385758

17.1.2021 16:48

RE: No, je to trochu jinak

Roman z hor 85.?.?.?

Reakce na 385758

Myslím, že přistála hlavíčka na hřebíčku. Úředník, ať jakýkoli, je placen z toho co stát vybere na daních. celkové daňové zatížení je přiblížně 48%. tedy vše co vydělá soukromý sektor 52% v něm zůstává.
Jednoduchým uchopením problému zjistíme, že stát, ač mám menší celkový objem peněz k dispozici dává na mzdy větší procento. Soukromník prostě lidem nedá peníze, ten je pochválí, řekne "sám mám málo" a koupí manželce nové BMW.
Asi tak. To co bylo napsáno v článku je absolutní nepochopení fungování toku peněz.

385785

16.1.2021 7:19

Stát coby dojná kráva.

gippius 213.?.?.?

Erár vybere prachy a ledacos se v něm ztratí. Můžou se zaměstnat příbuzní, kamarádi, známí a to v místech, která jsou pohodlná, komfortní, nikdo je nebude moc pr at a kde plat stále pravidelně poroste. A tohle bude do té doby, dokud bude stát jakžtakž fungovat. Je to ale prů ser, protože stát fungovat musí, ale pro své občany, nejen pro kamarády na teplých postech. Je taky zajímavé, že nepřibývá zdravotních sester a lékařů, tam je nutné velké úsilí a je to i namáhavé, přibývá zbytečných úřadů, kde jde zaměstnat kamarády.

385759

16.1.2021 7:24

I ti učitelé...

gippius 213.?.?.?

Do očí bije i neustálé přidávání peněz a ubývání práce u učitelů. Není v současném čr disfunkčnějšího sektoru, než je školství a situace se stále více zhoršuje, co s ní provede ještě covid za naprosté pasivity ministerstva školství při aplikaci distanční výuky raději ani nedomýšlet. Ale přidávat na platech se bude, ať to stojí, co to stojí, čím hloupější děcka, tím lépe placení učitelé.

385760

16.1.2021 17:02

RE: I ti učitelé...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 385760

Máte naprostou pravdu, pane Gippie. Jak pro kategorii učitelů, tak pro většinu ostatních státních zaměstnanců. Učitelé by přece měli naučit své žáky porozumět alespoň těm základním aspektům života, jako např.:

- kdo stvořil všechny živé organismy (vč. člověka) a za jakým účelem,
- co je to hodnotový žebříček,
- co je to zlo,
- jak spolu souvisí náš vlastní žebříček hodnot se zlem,
- co je tou pro život nejdůležitější (klíčovou) činností člověka,
- co je to láska,
- jakými základními metodami získává člověk zdroje k uspokojování svých potřeb,
- jak vzniká bohatství,
- co jsou to peníze,
- jaké funkce plní peníze,
- kde se berou nové peníze pro stále přibývající lidi,
- co je to štěstí,
- která je základní životní motivace lidí,
- ...

Na většinu z těchto otázek neumí správně odpovědět ani graduovaný vysokoškolák. Na otázku "Jaké metody pro podporu rozhodování užíváte a kolik jich celkem znáte?" nedokážou odpovědět ani nejvyšší představitelé státu. Neznají totiž žádnou. Stejně jako drtivá většina české populace. Ovšem drtivá většina populace umí popsat rozdíl mezi bliznou a pestíkem. I malí kluci znají správné odpovědi na to, co jsou hokejoví brankáři, jaké funkce plní ve svých mužstvech a kde se berou noví hokejoví brankáři (paralela k otázkám na peníze).

A ještě k problému motivace. Čím jsou motivováni lidé v soukromém sektoru? Základní podmínkou úspěšného podnikání je ZÍSKAT PRO SVŮJ PRODUKT CO NEJVÍCE PLATÍCÍCH ZÁKAZNÍKŮ. Lhostejno zda u krejčího, na pile, či v bance. A docílit toho, aby tržby od nich převyšovaly náklady. To není snadné.

Co je motivací státního zaměstnance? Vykázat co nejvíce "nezbytných" činností a přesvědčit svého nadřízeného o potřebnosti jejich vykonávání. A tak vzniká "potřeba" zaměstnávat stále větší množství školních asistentů, ačkoliv ještě před několika málo léty v podstatě neexistovali. Počty policistů také neustále rostou, ačkoliv jich máme na jednoho obyvatele už dvakrát tolik, co Polsko. I ti nejnižší vedoucí na úřadech se domáhají dalších podřízených. Protože jejich platové ohodnocení se odvíjí především od počtu podřízených a nikoliv od množství a kvality odvedené práce. A zuby nehty se brání využití výpočetní techniky, neboť by to mohlo omezit počet jejich podřízených. A to jejich nadřízení vítají, neboť i jejich výše platového zařazení se řídí tímto nesmyslným byrokratickým pravidlem.

Schválně si tipněte, jaký výsledek bychom zjistili v libovolném státním úřadě, pokud bychom tam provedli standardní časový snímek dne.[mrknutí jedním okem]

385774

18.1.2021 4:10

RE: I ti učitelé...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 385774

Dobrý den,

jeden rychlý test "mistře", ať víme, kdo a hlavně co Vás reálně naučil. Ju?

Odpovězte prosím na následující otázky:

1) Kdo stvořil všechny živé organismy (vč. člověka) a za jakým účelem?
2) Co je to hodnotový žebříček?
3) Co je to zlo?
4) Jak spolu souvisí náš vlastní žebříček hodnot se zlem?
5) Co je tou pro život nejdůležitější (klíčovou) činností člověka?
6) Co je to láska?
7) Jakými základními metodami získává člověk zdroje k uspokojování svých potřeb?
8) Jak vzniká bohatství?
9) Co jsou to peníze?
10) Jaké funkce plní peníze?
11) Kde se berou nové peníze pro stále přibývající lidi?
12) Co je to štěstí?
13) Která je základní životní motivace lidí?

Jsem zvědav jaká moudra z Vás "vylezou".

Děkuji. [mrknutí jedním okem]

385797

18.1.2021 4:41

RE: I ti učitelé...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 385774

"A ještě k problému motivace. Čím jsou motivováni lidé v soukromém sektoru? Základní podmínkou úspěšného podnikání je ZÍSKAT PRO SVŮJ PRODUKT CO NEJVÍCE PLATÍCÍCH ZÁKAZNÍKŮ. Lhostejno zda u krejčího, na pile, či v bance. A docílit toho, aby tržby od nich převyšovaly náklady. To není snadné."

Velmi, ale opravdu velmi zjednodušeno. Výsledkem výše popsaného je leda tak materiální mamon, viz. nadprodukce a následné plýtvání vším, včetně potravin.

Turbo kapitalismus nerovná se ekonomika. Ekonomika je o vztazích ne jen o byznys modelu.

"Sedlák" potřebuje pokrýt náklady (energie, materiál, opravy), rozumný rozvoj grutnu + vlastní spotřebu a sem tam plat nějakého toho pacholka. Ovšem né dividendy v řádech desítek procent.

Zkuste se prosím příště opravdu zamyslet než budete plodit další nesmysly hodné leda tak první poválečné dekády po druhé světové válce a ne třetí dekády 21. století. Ju?


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Co je motivací státního zaměstnance? Vykázat co nejvíce "nezbytných" činností a přesvědčit svého nadřízeného o potřebnosti jejich vykonávání."

Většina motivaci nemá, respektive jejich motivace končí u vidiny víkendu, dovolené v Chorvatsku a obžerství na Velikonoce a Vánoce. V práci / zaměstnání pouze plní zadané úkony a jede na autopilota. Jestli víte, co to znamená.

A netýká se to jen státních zaměstnanců, ale všech jež jsou v pozici podřízeného.
Ale to byste asi prvně musel chápat lidskou přirozenost, která pramení z toho, že většina (85% => 5 ze 6 lidí) nechtějí zodpovídat za druhé, natož je řídit a plánovat jim (celé společnosti) "lepší" zítřky pramenící z vědomí získaného studiem a poznáním (zejména sebe samého).

Výsledkem je pak stav, ve kterém se aktuálně nacházíme, protože se na přední pozice napříč celým spektrem společnosti derou jedinci, kteří by z fleku mohli obdržet psychiatrickou diagnózu z kategorie workoholik, sociopat či rovnou psychopat. Ale pššššt....

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kde se tihle mudrcové berou? [oči v sloup]

P. S.: Práce je pro ty, co chtějí pracovat. Zaměstnání pro ty, kteří chtějí být zaměstnaní. Zaměstnaní nějakou (mnohdy jakoukoliv) činností. Jestli jste tedy schopen pochopit význam slova zaměstnat.

385798

18.1.2021 18:23

RE: I ti učitelé...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 385798

Díky za reakci, pane "46". Rád Vám odpovím. Ovšem pro editora jsem nepřijatelný. Zvu Vás tedy k soukromé debatě na mail apear@atlas(tečka)cz. Určitě Vám odpovím na otázku, která Vás nejvíce zajímá. Stačí naznačit. Nabízím i jiná témata, třeba:

- v čem spočívá smysl života,
- co je to moudrost,
- proč lidé tolik touží po moci,
- ...

V. [smích]

385814

18.1.2021 23:02

RE: I ti učitelé...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 385814

Děkuji, ale s radostí odmítnu.

Jste-li moudrý, jak si asi o sobě myslíte, tak víte, že debaty na téma, co je to láska či v čem spočívá smysl života jsou naprosto irelevantní neb každý jest vnitřně individuem (vědomím na oko odděleným od celku), vnímajíc exteriér skrze interně vytvořené filtry vnímání.

P. S.: Ale cvičně zkuste naspat, co je to ta láska. Ať víme odkud vítr ve Vašem vnímání reality vane. [mrknutí jedním okem]

385819

19.1.2021 13:07

RE: I ti učitelé...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 385819

Na téma "co je to skutečná láska" jsem zde už psal, pane "46", viz http://zvedavec.org/nazory_2711.htm#ptr167215 .

Třeba se to bude líbit i Vám. [smích]

385835

19.1.2021 16:55

RE: I ti učitelé...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 385835

Hezky jste to popsal. "Láska je spojení něhy, důvěry, úcty a vášně."

Ovšem tento výklad je mnohem prostší. [mrknutí jedním okem]

A pak je zde i tento anebo tento či tento.

Proto jsem psal, že je vše in/divi/duální neboť každý jest in/divi/duem "na oko" odtrženým od celku se svými vnitřními filtry percepce.

385841

16.1.2021 22:10

RE: I ti učitelé...

Lomos 51.?.?.?

Reakce na 385760

Také tomu nerozumím. Teď v době, kdy víc učí rodiče než učetelé je přidávání peněz hodně zvláštní. Mám několik známých na různých školách. Učňák, půl uřčitelů ho má jen jako zástěrku k vlastnímu podnikání či soukromým aktivitám. Nějak odbýt a pryč. Nenechat propadnout, protože tím si akorát přidělám práci a budu muset jít na konci prázdnin řešit přezkoušení, atd.

385780

17.1.2021 20:11

RE: I ti učitelé...

gippius 213.?.?.?

Reakce na 385780

Máme syna na základce ve druhém stupni. Distanční výuka, jak se provozuje je jedním slovem katastrofa. Jeden den v týdnu se učí pět hodin, ale ta hodina trvá dvacet minut. Další tři dny se učí dvě až tři takovéto hodiny a jeden den není nic. NIC. Se synem se učíme doma, škola v takovémto "režimu" je zcela zbytečná. A takovýmto lemplům a darebákům se bude přidávat? Nechápu, kam až to došlo. Žádná zodpovědnost, žádná motivovanost, jen lenost, rutina a bohorovná důležitost.

385791

18.1.2021 9:15

RE: I ti učitelé...

Vousy 84.?.?.?

Reakce na 385791

"Kadry rešajut vsjo.", jak pravil nejgramotnější politik 20. století.

Školství je systémově špatně řízeno, ale učitel je až ta poslední instance v celém řetězci. Většina to myslí s dětmi upřímně dobře, co mají dělat? Jsou jak průvodčí, kterým stupidní cestující nadává, že vlak má zpoždění.

Nicméně můžete si dohledat osnovy a učební plány pro každý ročník a to porovnávat s tempem výuky. U nás na vesnici jsme to jako rodiče udělali a jedna z učitelek, která nebyla zrovna efektivní, časový skluz výuky dohnala s dětmi za 2 měsíce po našem nátlaku. Svoboda neznamená pouze kritiku, ale aktivně se zapojit.

A obecně vzato: výuka je jedna z nejdůležitejších společenských funkcí, neboť formuje nové generace lidí a tím i celou budoucnost. Je třeba změnit celý systém vzdělávání, aby odpovídal realitě a tím i vychovávat nové učitelské kádry.

385801

16.1.2021 18:32

Podmienka

Šoty 95.?.?.?

Podmienkou pre akékoľvek zvyšovanie platov, financovaných z verejných zdrojov, by malo byť vyrovnané hospodárenie. Bez deficu. Neviem, ale v ČR to bude asi rovnaké ako na Slovensku: tým blbečkom-úradníkom sa to premietne aj do penzie!

385776

16.1.2021 19:30

Fašistický stát vytváří silnou vrstvu státem dobře placených loajálních parazitů,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

ti parazité jsou hlavní opora fašistického státu. Tohleto autor neví?

385777

20.1.2021 0:46

RE: Fašistický stát vytváří silnou vrstvu státem dobře placených loajálních parazitů,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 31.?.?.?

Reakce na 385777

A neví ani, že vládnoucí klika už nepotřebuje žádné daně na uživení parazitů...deficit 500mld sem, 500mld tam...a to je nic proti tomu, jaké deficity mají na západě...Je přece ten kovid ne? A to je jen začátek. Je to fakt sranda...zlatý kovid...teď už vás nepotřebujeme, tak vám kšefty zavřeme, prachů si vyrobíme kolik chceme....a už jedeme z kopce bez brzd...a nikdo to už nezastaví...konečná zastávka hyperinflace a HLADOMOR

385856

16.1.2021 20:01

Položte si otázku, komu vyhovuje chaos? Kto sú vládcovia chaosu?

lubosmat 95.?.?.?

Pojem chaos v nás môže vyvolávať rôzne predstavy:

1) Entropia – stupeň neusporiadanosti systému,
2) Distopia – utópia postavená na absolútnom chaose,
3) Plutokracia – vnášanie pravidiel do správy vecí verejných bez spoločenskej diskusie,
4) Liberalizmus – absolútne slobodné podnikanie s vylúčením akejkoľvek zodpovednosti,
5) Voľný trh – neviditeľná ruka trhu, ktorá sama určí, čo je odpad a čo je diamant,

V diskusii zaznieva kritika stávajúceho spoločenského poriadku prameniaca z rastúcej nedôvery ľudí vo všetky inštitúcie nielen vo vzdelávací systém.

Z čoho ale pramení tá nedôvera napríklad u nás v slovenskej gubernii?:

1) vo vládnu moc – sú tam samí plagiátori, nevzdelanci a gauneri, teda osoby vzbudzujúce oprávnené obavy v ich kompetentnosť,

2) v úrady ako také – kde prístup k správnym výkonom sa stáva tortúrou občana v sieti zdanlivo nezmyselných požiadaviek, kedy úradníci sediaci za jedným stolom od Vás žiadajú 2x prakticky to isté a jeden žiada vyjadrenie k veci toho druhého, nevediac dokonca ani to, kto z nich sa má vyjadriť skôr,

3) vo vzdelávací systém – aký že to je vzdelávací systém, kde prejde cez sito kdejaký plagiátor,

4) v systém zdravotného zabezpečenia – nová choroba a odozva rovnajúca sa kolapsu tohto systému,

5) v armádu – zneužitie tejto poslednej bašty „istoty“ na pochybné celoplošné testovanie prevažne zdravej populácie nasvedčilo, že v súčasnej podobe sa na nič nehodí, nieto ešte na obranu „štátu“,

6) v justíciu – v podstate nevinní ľudia zatýkaní a braní do väzby na základe vykonštruovaných a falošných obvinení + prepúšťanie reálne obvinených na základe obštrukcií a nečinnosti orgánov v trestnom konaní,

7) v políciu – voľakedy najvyšsí predstaviteľ tejto poslednej silovej zložky „štátu“ vo výslužbe zomiera vo veku 51 rokov za podivných okolností vo vyšetrovacej väzbe, kam sa sám prihlásil...

Je to neuveriteľné, v akom šate, alebo skôr bez odevu sa nám odkryla spoločnosť v ktorej žijeme. Hľadáme nejakú právnu istotu, však by sme si ju mali asi za našu poslušnosť a loajalitu zaslúžiť, ale chyba lávky, odmena za vernosť je arogancia moci.

Je načase prečítať si dielo Dominika Tatarku „Démon súhlasu“: Ani Veľkí Figurovia, ale ani drobné figúrky, disciplinované a poslušné až do totálneho osprostenia, nezachránia svet, ak ho nezachránia obyčajní ľudia, statoční občania.

385778

17.1.2021 2:16

RE: Položte si otázku, komu vyhovuje chaos? Kto sú vládcovia chaosu?

prednohor 78.?.?.?

Reakce na 385778

K tomuto perfektne a zrozumiteľne napísanému príspevku niet čo dodať, len na odzrkadlenie súčasného vývoja s dovolením - na odľahčenie témy - k bodu 6. a 7. chcem pripomenúť vývoj situácie voľby prezidenta našej kolónie spred roka - keď to vyhrala dovtedy nikým nepoznaná mimovládková princezná zo skládky - vtedy po internete koloval vtip, že to mohol byť prezident už rovno boss Miky Černák , pretože má charizmu a rešpekt a narobil by tu so všetkými poriadky - aj keď po svojom..... Niečo na štýl Nývlt/Francjozef/ z Cimrmana....
Nuž ale v súčasnosti je po tragickej udalosti akosi veľa nezodpovedaných, zahmlievaných a až detinsky prekrúcaných čiastkových správičiek a hoaxov - ako za C&K monarchie. Dokonca aj ten Nývlt - matkovrah, otcovrah, bratrovrah a tetovrah mal rukavice, keď škrtil FrancJozefa...

385782

17.1.2021 10:42

Za virtuálnu prácu virtuálnu odmenu

Dan z Piesku 178.?.?.?

Reakce na 385778

Život je katalyzátorom nárastu entropie. Entropia = neusporiadanosť systému. Čím viac ľudí, tým viac entropie. V systéme rastu entropie narastá obtiažnosť riadenia, predlžujú sa organizačné procesy a na rovnaký výsledok treba viac práce. Práca sa virtualizuje. Klesá výťažok práce na vloženú energiu. Voľakedy jeden "čatár" riadil 10 - 15 robotníkov, až ten nad ním bol vedúci. Riaditeľ bol niekto, kto riadil stovky podriadených. Na vojne to bol desiatnik až podplukovník. Pretože pluk, to je odjakživa min. cca 1500 ľudí, alebo ich ekvivalent v technike.
Ja som na vojne zažil útvar, ktorý mal viac dôstojníkov ako vojakov a poddôstojníkov základnej služby. Ako čatár/absolvet, som riadil čatu o 48 ks vojakov poddôstojníckej školy a môj najbližší nadriadený bol rotmajster=čatár vo veku 19 rokov[smích] Naša rota mala dvoch dôstojníkov, troch poddôstojníkov a vysoký premenlivý počet žiakov/vojakov. Predstavte si to ako školu s piatimi zamestnancami od školníka až po riaditeľa. Prvá rota boli šoféri, dôstojníci a štáb, t.j. koncentrovaný manažment.
Lenže, socialistická armáda bola schopná do troch dní sa rozvinúť na armádu polmiliónovú. Dnes do testovania je armáda schopná postaviť 5500 mužov zo cca 8000 nachádzajúcich sa na území Slovenska. Máme profesionálnu armádu s väčšinou mužstva a techniky v zahraničí. Do troch týždňov nedokážeme v prípade potreby premiestniť bojaschopnejšiu časť armády na územie Slovenska ani z polovice. Teoreticky je naša armáda vyspelejšia a lepšie vybavená ako tá socialistická. Prakticky sú jej schopnosti oproti stavu spred 30 rokov ani nie desatinové. Počet bojaschopných tankov a stíhačiek je tajný, aby sa nám v zahraničí nesmiali. Aj tak sa Erdogan z armády EU vysmieva.
Nie je to o armáde, ale o elektrónoch. Žiaden počítač cestu alebo most nepostaví. Hladné krky nenakŕmi. Práca sa virtualizuje, stáva sa neviditeľnejšia a ... zbytočnejšia.
Tým sa ešte ľahšie nahradí/zruší. Vivat práca z domu/práca doma.
Za pácu v pohybe elektrónov budeme nakoniec platení v elektrónoch. Len nie v záznamoch banky, ale v kapacite baterky.

385783

17.1.2021 23:08

RE: Za virtuálnu prácu virtuálnu odmenu

wes 81.?.?.?

Reakce na 385783

S tou entropii je to jinak. Zivot sam osobe je spise negativni katalyzator, brzdic narustu entropie, nikoliv akcelerator, nebo katalyzator. Zivot konzervuje cast energie na planete, nez dojde k jejimu vyzareni do vzdalenejsiho vesmiru.
Neco jineho je pak socialni system, ktery popisujete. Tam muze nastat ledacos. Zalezi tez, jak stanovite hranice systemu a hledisko, ze ktereho system popisujete.
Bez seriozne definovanych predpokladu nelze stanovovat podobne zobecnujici zavery.
Vasi uvahu by slo popsat i tak, ze obtiznost rizeni stoupa narustem parazitismu ve spolecnosti. Klidne i se stoupajici mirou anarchie, nebo nezvladnute slozitosti. Byva tezke spojit entropii/neusporadanost s neorganizaci, kdyz se nam zda, ze prave ta nase spolecnost je casem stale vic organizovanejsi. Zrejme je tedy organizovana postupem casu slozite, ale tez spatne, neoptimalne. Jelikoz ne vzdy slozitost kopiruje kvalitu.
Melo by platit, ze slozitost zvysujeme pouze za cenu zjevneho zlepseni kvality s respektovanim dalsich okolnosti a kriterii. Hledame optimum.
Jinak to jede vedle.

385793

18.1.2021 10:34

RE: Za virtuálnu prácu virtuálnu odmenu

AntePortas 109.?.?.?

Reakce na 385793

Zivot je aj negativny aj pozitivny katalyzator entropie v zavislosti od podmienok. Vsetko sa pohybuje v intervale a teda ma v danom okamihu vrchol aj spodok. Dolezitym prvkom je, ze interval je vdaka prirodnym zakonom na splostenej kruznici, tak ako vesmirne telesa. Takto sa extremy intervalu svojim vzdalovanim sa mozu k sebe priblizovat a naopak.
Svet riadia prirodne zakony. Zakon akcie a reakcie tvrdi, ze vzdy stoja proti sebe dve rovnake sily. Proti entropii tak stoji monopol. Monopolizaciou, po novom globalizaciou, sa entropia teda chaos zvysuje. Je to tym, ze monopol trha povodne vazby, cim meni usporiadanie. Miera usporiadania vsak klesa, pretoze nie vsetky povodne vazby su kompatibilne s vazbami, ktore vytvara monopol. V praxi to vyzera tak, ze temer nikto nevie co ma robit. Naburava sa efektivne planovanie a miznu staticke body stanovene povodnymi vazbami.
Monopolizacia je snahou o unifikaciu, zjednotenie, ale len v uzkom intervale moznosti. Kedze aj zivot je len moznost, monopol ma aj priaznivy i nepriaznivy dopad nan. Do urciteho momentu je prospesny a odtial je destruktivny, kedze bojuje proti konkurencii a tak rastie na jej ukor.
Vysoky rast platov v statnej sfere je toho odrazom. Stat ziskal monopol prakticky na vsetko. Stat urcuje, co clovek moze a co nie. Vysledkom je rast statnej spravy a platov v nej na ukor slobodneho zivota a podnikania. Ale...
Do tohoto zasa vstupuju prirodne zakony ako poistka. Kazdy organizmus je celok, ktory vznikol usporiadanim castic. Plati vsak, cim vacsi organizmus, tym vacsia hmotnost a tym vacsi tlak. Tlak zvysuje teplotu a teplotou sa meni skupenstvo. Zvysujusim sa monopolnym postavenim statu tak dochadza k vacsiemu tlaku na spolocnost. Tlak statnej spravy je tiez zavisly od jej usporiadania. Cim vertikalnejsia, tym vyssi stlpec a s nim vyssi tlak na plochu, cim horizontalnejsia, tym vacsia zlozitost a s nou riziko vacsej chybovosti podporujuca entropiu. Spolocnost sa tlakom moze zmenit zo stabilnej podoby, pevneho skupenstva, na minimalne stabilnu, plynne skupenstvo. Plyn je vsak daleko citlivejsi na zmenu teploty. Cim je vyssia teplota, tym je sila plynu vacsia a tak je potrebne intevaly, medze spolocnosti v zakonnom ramci, drzat pevnejsie. Lenze na to je potrebna obrovska sila a na taku silu nie je energia k dispozicii dlhodobo. Je len otazkou casu, kedy plyn vyfuci. Jeho teplota sa tak znizi a on skondenzuje alebo zamrzne.
Nasilne vazby, akou je aj monopolizacia, nemozu trvat vecne a preto sa kazdy nasilny system rozpadne. Dlhodobe vazby musia vznikat symbioticky, dobrovolne. Aj preto media tlacia na ludi a snazia sa ich presvedcit,aby im uverili a ich mysle sa tak podvolili a dobrovolne prijali, co im monopol ponuka. Ale...
To je len zbozne prianie naivnych hlupacikov. Keby sa to vo vesmire darilo, tak tu uz davno nie je. Nasi "riadiaci" si myslia, ze spolocnost dospela technologicky do bodu, kde je mozne vybudovat absolutnu moc. Zial, taky bod neexistuje. Pokrok je otvoreny interval. Nepomoze im ani monopol ani nic ine nasilne. Potrebuju symbiozu. Ich cielom je teda vymietit odpor. Le...Automaticky kráceno

385805

19.1.2021 9:23

RE: Za virtuálnu prácu virtuálnu odmenu

ping789 31.?.?.?

Reakce na 385805

vaše výstižná metafora byla ukrácena o pointu,
tak jen můj dojem : trvalé dosažení oné monopolní moci řek' bych není účel, nýbrž jen prostředek ke konečnému účelu a tím je náboženský terminální rituál

385827

17.1.2021 18:34

Souhlasím s Heriotem - výše

Velekněz Ratata 90.?.?.?

Rozhodně to není tak jenoduché, že mzdy "by mohly být vyšší", pokud by se nezvedaly platy, a tedy, pokud by se snížila daňová kvóta a "stát nechal lidem v kapsách víc peněz". Sorryjako, možná za klasičtějšího kapitalismu, a přesněji řečeno - kapitalismu, kde peníze neztratily několik základních funkcí v ekonomice (když nic jiného). Teď tohle (a další klasické ekonomické poučky) takhle nefunguje, a poukazují na to i ekono-nobelisti. Něco je jinak.

Přesto je popsaný vývoj úplně blbě. Bylo to vidět i v Řecku, kde to bylo úplně na palici. Snem každého mlaďase bylo hlavně dostat se do zaměstnání pod veřejnou správou a "definitivou", a pokud se zadařilo, jako správný Řek se smyslem pro rodinnou solidaritu často dotoval méně úspěšné příbuzenstvo, které se plácalo v příležitostných džobech u soukromníků, kteří na tom většinou - zde doopravdy - taky nebývali valně. A pokud teda nebyli dotováni z důchodu, jako ta rodina z Athén, která měla dědečka kvůli důchodu ještě deset let doma ve skříni, než se na to přišlo. V tamním podnebí se dá velkému hnití lépe předejít. Rozdíl je v tom, že oni tam neměli a nemají ani tolik těch montoven, kde by se dalo přežívat za mzdu řekněme v prvním kvartilu. Průměrné mzdy a zejména důchody vyšší, ale žije z toho víc lidí než u nás, a pracovní právo, industrial relations, soc zab asi jak u nás za časů Šmerala. Ve finále je vidět, k čemu to vedlo. Je to spíš takový symptom než jasná kauzalita, ale souhlasím, že je to úplně blbě.

Nedává to smysl ani z hledisek, která se vždycky hlásala jako zásady pro veřejnou správu (službu) a která by naopak snad měla pořád platit. Kvalitní lidi do VS nenalákáte na vysoké platy, musíte jim tedy nabídnout něco jiného (stabilitu, profesní růst, sabbaticals atd atp), i s vědomím, že takhle získáte hlavně určitý typ kvalitních lidí. Třicet let to platilo (u nás, jinde samozřejmě déle, a teda aspoň nominálně to platilo, jak se nakonec napsal zákon, je trochu jiná pohádka), a teď že je to jinak ? To něco znamená.

385788

18.1.2021 9:12

RE: Souhlasím s Heriotem - výše

lubosmat 212.?.?.?

Reakce na 385788

V Grécku boli po druhej svetovej vojne zrelé podmienky pre socialistickú revolúciu po vzore Československa, keďže sa ale písal rok 1949 vytvorili Spojené Štáty klasickú marionetovú vládu, ktorú vyzbrojili a pomohli jej k moci dokonca aj priamym zapojením sa do bojov s "komunistickou" opozíciou.

Neskôr dokonca v Grécku vojenská chunta určitú dobu vládla, hoc bolo Grécko v tom čase Členom NATO nikomu to nevadilo, lebo chunta bola protikomunistická, podstatné však bolo, odkiaľ pritekal hlavný kapitál pre domáci "rozvoj".

Odmena za zažehnanie "Komunistickej hrozby" boli pôžičky, materiálna pomoc a toky peňazí do Gréckej ekonomiky napríklad aj z vojenskej prítomnosti US army.

Deformácie v gréckej infraštruktúre vyplývajú z umelého riadenia postaveného na kupovaní si "potrebných ľudí", rovnaké dôsledky na štátny aparát to má aj u nás, udalosti okolo riešenia tzv. pandémie potvrdzujú mentálny a morálny úpadok politických elít poskakujúcich pod taktovkou USA, šíriacich túto nákazu do rezortov ktoré "riadia".

Dá sa na to použiť pojem tzv. "Ukrainizácia" čiže napumpujem do rozvratu kopu dolárov a vychovám hyeny, ktoré sa po ukončení kŕmenia vrhnú na všetko živé dookola. Netušil som, že je to možné aj v našich podmienkach, realita však nenecháva na pochybách nikoho. Jediné šťastie pre nás je, že nemáme bojaschopnú armádu, ktorá by sa dala proti ľuďom efektívne použiť, jedine pozývací list po vzore 1968, tentoraz už ale "kamarátom" z úplne opačnej svetovej strany.

385800

18.1.2021 10:15

RE: Souhlasím s Heriotem - výše

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a0b.?.?.?

Reakce na 385788

Co že to platilo 30 let ?
Do státní správy se hlásili jen neschopní, případně lidi na místa kde byla flákárna a oni to brali jen jako jistotu, přičemž vedle toho podnikali v pracovní době.

Jediné v čem byly úřední místa smysluplné, jako jakási jistota pro matky samoživitelky. Ale ty se tam často nedostaly protože to byly místa protekční pro manželky podnikatelů, které by se jednak ukousaly doma nudou a druhak by jim z té nudy zahýbaly s kdejakým řemeslníkem a pošťákem.

385803

18.1.2021 11:55

RE: Souhlasím s Heriotem - výše

Velekněz Ratata 90.?.?.?

Reakce na 385803

Ano, však taky neříkám, že to nutně platilo v praxi, ale co se bralo jako zásada a co ostatně dá selský rozum. V roce 1990, byl jsem u toho ještě jako študák, to - jako mnohé - bylo ohromné moudro překládané se zatajeným dechem od hostujících expertů z Holandska či Francie. No a zákon o veřejné službě, který mohl být napsaný slušně nejpozději v 1992, se patlal další desítky let a dopadlo to jako u Černomyrdina. (Souběžné množení úřednictva je taky symptom nezvládnuté "transformace" ). Změna je možná v tom, že teď se skutečný stav rozjíždí se zásadami "dobré praxe" už úplně ostentativně a pokud něco, tak se spíš hledají argumenty, proč je to jako vlastně dobře. Což samo o sobě je výstražný signál.

385807

18.1.2021 16:42

Veřejný sektor utržený ze řetězu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2001:x:x:x:x:x

A k tomu běsní i kapitalisté utržení z řetězu. Jsem proto, aby všichni byli na řetěže. Jinak to nejde. Kapitalisté mají problém, pokud stát zaplatí lidi lépe a oni je budou chtít zaměsnat, musí zaplatit lépe. A nikdo nemůže chtít po kapitalistovi, aby platil lépe - to může chtít jen závistivý hlupák. Pokud stát zdaní kapitalitsty, krachuje, protože kapitalisté na něj nebudou dělat - už jste někdy viděli stávkující kapitalisty? Já bych to docela vidět chtěl. Zatím je podnikatelů jako smetí a všichni vyhrožují, že když je stát zdaní, přestanou podnikat a pak všichni uvidíte! A ti, co se ve veřejném sektoru neuchytí závidí zrovna tak jako kapitalisté, kterým se nedaří vykořisťovat. A aby nebylo vidět, že závidí, obviňují ze závisti všechny ostatní, ale zdůrazňují, že oni nezávidí a normálně ze závisti neobviňují. Na závist máme právo. Ale možná by jsme měli přestat řešit, kdo závidí, a zamyslet se nad tím, kdo má doopravdy vyšší příjmy než si zalsouží. Mohli bychmom začít seznamem nejbohatších lidí. Ale pardon, kdo se jen opovážní naznačit, že si nezaslouží to, co mají, je závistivec. Oni jsou prostě ti inteligentnějí nadlidé a vše si zalsouží. Z boží vůle nezpochybnitelného kapitalismu. A nemusíte psát, že jsem závistivec. Vím že si to mylsíte. Ale pravda je taková, že se obviňováním ze závisti všech proti všem dobře bavím. A čekám, kdy lidem dojde, že se mají bavit o tom, kdo si co a proč zaslouží a ne o závisti, kterou používají jen ti, kteří si dělají z ostatních srandu, nebo ti, kteří nemají argumenty. Nemám proti tobě argument? Jsi závistivec. Hurá!!!

385812

18.1.2021 23:56

Ale kdo zbytečné úřady zruší?

Frank51 89.?.?.?

Babiš před volbami sliboval, že sníží počty klotových rukávů a výsledek každý vidí sám.

385822

19.1.2021 10:03

Čest práci soudruzi

Franta Vomáčka 212.?.?.?

V SSSR tvořila politická třída (nomenklatura plus vojáci všeho druhu) 0.1% celkového počtu obyvatelstva (asi 400 tisíc lidí při počtu obyvatel přibližně 300 milionů). (Údaje z roku 1981).

385829

19.1.2021 21:56

spartak

spartak 2a00:x:x:x:x:x

Zřejmě se naplňuje nový model vládnutí . EU zakazuje podnikání státu , tak si stát vytváří moc v podobě státních zaměstnanců a přeplácí je . Pak stačí být vstřícný k důchodcům a vládnutí je jednodušší.

385854

20.1.2021 12:09

Špatně se autor vyspinkal?

mitula 90.?.?.?

Čistě a s chladnou hlavou - lidi jsou potvory a sobci a je to přirozené. Podobný článek bych čekal spíše od mainstreamových novinářských pisálků, kteří mají přímo v popisu práce rozeštvávat lidi, ale na Zvědavci bych to nečekal. Často si říkám, jak se autoři článků zde musí každé ráno probouzet do světa, který nenávidí, a totéž si občas myslím i o některých diskutujících pod články, tolik žlučovitosti a hořkosti se jen tak nevidí.

Úvodem - nejsem učitel. Jsem přesvědčený, že většina učitelů nenávidí Babiše a ANO, takže nevidím důvod k tomu, že tím, že se učitelům zvýší platy, má Andrej automaticky zajištěný jejich hlas. V podstatě v diskuzi pod článkem jsou asi pouze dva racionální názory, zbytek je pochvalné ovčí bečení, bez jakékoliv hlubší myšlenky.

Kolik by tedy měli brát lidi ve veřejném sektoru? Méně nebo více než v soukromém? Pokud méně, tak proč? Je snad veřejný sektor méně důležitý než ten soukromý? Všichni přece čas od času potřebujeme od státu nějakou službu. Pokud by měl být plat ve veřejném sektoru větší, proč? Je snad veřejný sektor důležitější než soukromý? Já tohle porovnávání úplně nemám rád a už mi to začíná lézt na nervy - kdo koho živí, kdo je potřebnější, kdo si víc zaslouží. Chybí určitá přejícnost. Chápu, že někdo, kdo dělá ve fabrice u pásu za 15k měsíčně, může na toho učitele žárlit a závidět mu. Může mít pocit nespravedlnosti. Ale to, že má někdo 15 tisíc přece není vina toho učitele. Nebo si má ten učitel taky snížit plat na 15 tisíc, aby se ten u pásu cítil lépe? Není spíš řešení a klíč přidat tomu u pásu než ubírat těm, co maj víc?

Ano, dobrý plat nedělá dobrého učitele, nemyslím si, že když bude průměrný plat učitele 45k, že svou práci začnou dělat všichni vyučující lépe a radostněji. Ale snadná práce to není a já bych ji nechtěl dělat ani za prase. Všimněte si třeba toho, jak prská Dlouhý, prezident Hospodářské komory, když se přidává ve veřejném sektoru? Oni budou mít jako firmy a podnikatelé menší zisky, zbude jim méně z jejich koláče? Nemyslím si. Růst platů ve veřejné sféře totiž vytváří tlak na růst platu ve sféře soukromé. A mně by se asi nechtělo čekat na to, až mi šéf v soukromé sféře přidá, protože velká část podnikatelů, pokud nemusí přidávat, tak nepřidává. A tím jsem na začátku - všichni jsme sobci, někdo větší, někdo menší, ale všichni chtěj víc. Přirozený a smutný zároveň. Mně třeba 15% růst platů učitelů přijde přehnaný, ale měly by asi špatné odbory, kdyby řekly "Ne, my letos přidávat chtít nebudeme, nám ten plat stačí."

385869

20.1.2021 20:00

RE: Špatně se autor vyspinkal?

ping789 31.?.?.?

Reakce na 385869

Pane, vynasnažím se zůstat věcný, nehořký a nežlučovitý i když vâmi zveřejněný text je mimo realitu, souvislosti a tuzemskou kauzalitu, že se to " jen tak nevidí".
- je mi jedno, jak vysoký plat učitelé pobírají a jaké mají podmínky pro práci, měli na to 31 roků, aby se chovali - začali chovat - jako lidé a nikoliv jako fašistická satanská sebranka sloužící kriminální mafii
- tento/minulý rok je nastavením zrcadla tzv. vzdělaným lidem, a v této zkoušce propadli až na dno žumpy, ukazuje se, že tzv. vzdělání je pohroma pro druh homo, zdravotníci se postavili spolu s fízly a úředníky na úroveň gestapa a učitelé na úroveň lektorů ahnenerbe
- kdo stojí o služby státu ? jako první parazit který na těchto "službách" vydělává, ostatní to jen platí , raději nebudu pokračovat, snadno bych sklouznul do neslušnosti
p.s. i vy jako produkt školství ilustrujete úroveň školství v předmětu " Sledování cizích zájmů" , a těm 34 jednotlivcům z ČR z řad Učitelů, Policie a Zdravotníků se omlouvám, výše uvedené se jich netýká

385877

20.1.2021 23:27

RE: Špatně se autor vyspinkal?

R.E. 78.?.?.?

Reakce na 385877

Souhlas !!!

385881

21.1.2021 9:49

RE: Špatně se autor vyspinkal?

mitula 90.?.?.?

Reakce na 385877

Opět příspěvek bez hlavy a paty, taková klasika na Zvědavci, jen ideologie a nenávist. Čekal jsem, že v klidu budete reagovat na každý bod v mém příspěvku. Místo toho jste sepsal blábol, ze kterého nevím, co si vzít. Nemáte rad učitele? Bili vás? Trauma z dětství/mládí? Vadí vám, co a jak učitelé učí? Vadí vám, že se nebouří jako vy tady na Zvědavci? Roky tady na Zvědavci čtu apokalyptické vize o světě, ale nevidím žádné konkrétní výsledky od diskutujících zde. Vidím jen to, že si tady statečně povídáme a kritizujeme všechno okolo. Mně se taky spousta věcí nelíbí, asi každý z nás by chtěl jiný, lepší svět. Nebo aspoň normální. Proto mi přijde pokrytecké státní zaměstnance kritizovat. Chcete, aby se vzbouřili? Aby nebyli tak prorežimní? Bohužel, tak to je. Před lety jsem zde četl povzdech, že čte málo lidí Zvědavce, že je třeba otevřít lidem oči a tak. Cíl je to pěkný, ale nemyslím si, že každý chce číst pesimistické a depresivní články od autorů naštvaných na systém, kteří píší, jak je všechno špatně, čímž neříkám, že mnohdy nemají pravdu. Ale když člověk přijde z práce, tak toho plný kecky, a na nějaký občanský aktivismus nebo revoltu už nezbývá energie. Nebo jinak - lidi mají svých starostí dost a většina už nemá sílu se rvát ještě za druhé.

Pokud narážíte na distanční výuku, tak tu si zjevně učitelé nevymysleli. Doporučuji se odstěhovat někam za polární kruh. Já mám třeba na učitele dobré vzpomínky, žádný z nich netahal do výkladu ideologii nebo politiku, takže bych úplně nekritizoval to, že se snaží každý v tohle kapitalisticko-sobeckým systému, o kterém si myslím své, urvat co nejvíc a myslet hlavně na sebe. Kdo by nechtěl mít víc?

385886

21.1.2021 10:16

RE: Špatně se autor vyspinkal?

mitula 90.?.?.?

Reakce na 385869

A kolik lidí by tohle řeklo v soukromém sektoru? Ano, můžou jít dělat něco jiného, ale to taky není řešení, protože pak určité profese nebude mít kdo vykonávat. Za komančů se takovéhle diskuze nevedly, lidi netušily, kolik bere doktor, policista, učitel, hasič, úředník. A mám pocit, že tehdy byl větší sociální smír. Ano, asi nebyly takové rozdíly mezi soukromým a veřejným sektorem, ale spíš je problém v povaze lidí: "Ha, on má o 3 000 víc než já, já to chci taky!"

Dnes víme, kolik kdo bere, kolik se komu přidá a to není dobře. Stejně tak debaty o tom, kdo je potřebnější, čí práce je užitečnější. nádherně ty příkopy kopeme, hlavně se požírat mezi sebou aneb rozděl a panuj...

Já rozhodně nejsem pro, aby se přidávalo třeba 15 %, když je krize. Babiš taky nemusel slibovat učitelům 45k, když nikdy neví, jaká krize přijde. Třeba ve Finsku bere učitel asi jen o 10 % víc, než je tamní průměrná mzda. Takže u nás by měl mít učitel tak 39 000 hrubého maximálně. Stejně tak se vždycky směji, když slyším, že jsou učitelé nejhůř placení vysokoškoláci. Myslím, že dost vysokoškoláků může o nástupním platu učitele jen snít.. Ale když byl před deseti lety nástupní plat učitele 20 tisíc hrubého, tak to opravdu nebylo nic moc.

A když by se nezvedaly platy ve veřejném sektoru ani minimální mzda, tak pro soukromý sektor by to byl ráj. Docela by mě zajímalo, kolik zaměstnavatelů a podnikatelů přidává, že chce, a kolik přidává, že musí. Vzpomeňme na tanečky kolem minimální mzdy - 500, 1 000, 1 500? Licitujeme jak na koňským trhu. Sobci jsou jak ve státním, tak v soukromým. Proto naprostý souhlas s příspěvky Heriota a Romana z hor. Zajímavé je, že taková nenávist mezi soukromým a státním sektorem před rokem 89 nebyla. Pořád musíme hledat viníky, nepřátele toho, co se tady děje. Čím víc rozhádaná společnost, tím lépe.

385887

21.1.2021 14:18

RE: Špatně se autor vyspinkal?

AntePortas 109.?.?.?

Reakce na 385887

Z ludskeho hladiska mate pravdu. Je dobre, ked maju ludia vyssie ako nizsie mzdy a platy a to bez ohladu na to, co robia.
Z hladiska efektivity je to trochu inak. Vzdy sa deli len jeden mesec a ak niekto dostane viac, iny zakonite dostane menej. Cize, z pohladu efektivity, uzitku, by sa malo delit s ohladom na prospech pre celu spolocnost. Ak to tak nie je, potom sa vytvara nerovnovaha a ta sa musi skor ci neskor vyrovnat. Problem je, ze nikto presne dopredu nevie, co to vyrovnanie bude obnasat.
Stat ma monopol. Moze ovyplvnovat dianie nielen vo verejnom sektore ale aj podnikatelskom. To nie je dobre, lebo a deli len jeden mesec. Stat tak ziskava absolutnu vyhodu voci podnikatelom, mimo tych kapitalovo najsilnejsich, ktory mozu stat cez svoj kapital dokonca riadit a obmedzovat tak zvysnu konkurenciu. To je velmi lad a stale sa stensuje.
Stat robi jednu vec dobre. Vytvara umele cinnosti. Reaguje tym na pokrok. V dnesnej dobe by kopec ludi nemalo kde pracovat. Polnohospodarstvo sa spriemyselnilo a vyroba sa zautomatizovala. Najmenej polovica ludi by bola na chodniku. A tak zakroci stat a vymysli nove odvetvia. Lenze tie su financne nakladne a tak sa stat rozhodne podchytit vsetky mozne zdroje. Ale ani to nestaci, tak neustale zvysuje dane a poplatky. Tlaci tak sukromny sektor, aby bol efektivnejsi. A tak prve co sukromnik urobi je to, ze krati resp. zamedzuje rastu miezd. Mozno by aj viac zaplatil, ale je to riziko. Riadenie nad jeho podnikanim postupne prebera stat, zakonmi, vyhlaskami, nariadeniami, vstupovanim do zmluvnych vztahov so zamestnancami. Jednoducho, citi stat na kazdom kroku a preto je opatrny. Nemoze uzitocne planovat, lebo stat neustale meni podmienky. Meni ich, lebo potrebuje stale viac penazi, aby uzivil stale viac zamestnancov. Sukromnik sa nakoniec stava lovnou zverou, na ktoru nema nikto pekne slovo. Pritom ide s kozou na trh, nesie riziko mozneho neuspechu, je zaviazany svojim zamestnacom vyplacat mzdu a statu odvody, i ked nema istotu zarobku.
Byt dnes podnikatelom je omnoho tazsie ako byt statnym zamestnancom a je to aj tazsie ako byt akymkolvek zamestnancom, lebo zamestnanca chrani stat.
Tento trend sa bude len zhorsovat. Stat bude rast a podnikatel bude upadat. A vsetkym ostatnym to bude jedno. Ved preco aj nie, ked priemerny vek spolocnosti je 45 rokov. Asi 1/4 berie dochodok, asi 1/4 su deti a mladez , asi 1/5 statni zamestnanci, asi 1/4 ostatni zamestnanci, asi 1/10 podnikatelia. To znamena, ze 90% spolocnosti je osud podnikatelov ukradnuty a tomu zodpoveda aj dnesna nalada spolocnosti.

385892

21.1.2021 18:09

RE: Špatně se autor vyspinkal?

mitula 90.?.?.?

Reakce na 385892

Máte z velké části pravdu, jen bych úplně nesouhlasil s tím, že stát je špatný a podnikatel chudák, kterým stát ubližuje, a že čím méně státu a regulací, tím bychom se měli všichni lépe. Vím, že jste to takhle přímo nenapsal, ale lehce to z vašeho příspěvku cítím. Souhlasím i s tím, že stát chce často rozhodovat o věcech, do kterých mu nic není (čím mají lidi topit, čím jezdit). Ale obecně je dobře, že tady stát je. Nebýt státu, bylo by to tady jak na Divokým západě. Stát rozhodně není ideál, ale drží lidi trochu na uzdě přes zákony (minimální mzda, zákoník práce), takže pokud tady většina diskutujících považuje státní sektor za parazita, tak já nemusím naopak sektor soukromý. On se často chová podobně vykořisťovatelsky a stát ho jen drží na uzdě. Kdyby tady nebyl stát, jsem přesvědčený, že se ocitneme v 19. století v Anglii a 12hodinová pracovní doba bude standard. Že stát strká nos, kam nemá, že přespříliš zasahuje do života občanů, je pravda a neměl by to dělat. Na druhou stranu si zkouším představit, jaké by to bylo mít minimální nebo žádný stát. Myslím, že by to vedlo k privatizaci školství, zdravotnictví, lidi by si museli platit každou blbost a na to většina lidí není připravena. Vemte si koronakrizi, i ti hodně velcí odpůrci státu, kteří v minulosti státem opovrhovali, najednou natahují ruku a chtějí kompenzace. Najednou stát tak špatný není. Já to nekritizuji, jen mi to přijde úsměvné. Nebo Pavel Bém, ex-primátor, co chtěl malý a levný stát, a pak způsobí průšvih Opencard. Pro mě moc není rozdíl mezi státem a soukromým sektorem, oba chtějí peníze a přetahují se o veřejné zdroje.

Stát vznikl proto, že se tak dohodla společnost, nebylo to z nudy, ale proto, aby spravedlivěji distribuoval zdroje, aby se postaral o slabší a potřebné. A pokud jde bobtnání státu, opět mi přijde logické a normální. Často se tvrdí, že za Rakousko-Uherska neměli úřednici počítače, měli jen tužky a papír, bylo jich méně. Ale taky nebyly důchody, mateřské čili čím víc od státu chceme, tím víc musí být lidí, kteří to kontrolují. Čím víc zákonů, tím víc musí lidi dohlížet na jejich dodržování. A není to problém jen porevoluční:

https://www.euro.cz/politika/hejno-trubcu-se-zvetsuje-cesky-statni-aparat-bobtna-uz-od-prvni-republiky

A jinak úředníků je z těch 470 tisíc zaměstnanců státu asi jen 70 tisíc.

Vložený obrázek

385898

21.1.2021 18:48

RE: Špatně se autor vyspinkal?

mitula 90.?.?.?

Reakce na 385892

A ještě poznámečka - stát nikdy nebude efektivní. Z pohledu kapitalistů má smysl jen to, co vydělává nebo generuje peníze. Zas prachy prachy prachy. Když budete pekař, budete se snažit vyrobit co nejvíc rohlíků. Cílem podnikání je maximalizace zisku. Lidi nepodnikají z bohulibých a altruistických důvodů, nýbrž především proto, že pokud budou v podnikání úspěšní, můžou se mít lépe než běžný zaměstnanec. Dalším důvodem může být to, že je to baví, že se v něčem našli nebo že prostě nesnesou mít někoho nad sebou (šéfa), případně nemají rádi rutinu. Mimochodem, Česká republika má nejvíc živnostníků na počet obyvatel z celé EU, což je podle mě důkaz, že to se státem tak špatně nemají:

https://www.investicniweb.cz/ekonomika-politika/pocet-podnikatelu-v-cr-za-prvni-pololeti-stoupl-o-19-tisic

A pak přijdete na úřad, třeba pro řidičák, a pokud jste tam jako jediný klient, můžete mít pocit, že ta úřednice se z vašich daní fláká, protože není vytížená celou pracovní dobu.

Nebo obráceně - přijdete na úřad, kde je fronta jako hrom, vy tam musíte čekat delší dobu a v tu chvíli si možná řeknete, že těch úředníků není víc.

To, co se snažím říct, je to, že nelze porovnávat efektivitu dělníka u pásu, pekaře s efektivitou úředníka. To, že dělník ve šroubárně vyrobí šroub, pekař rohlík a obojí se dá prodat, neznamená, že ta úřednice je nepotřebná, protože nic nevytváří. Sice negeneruje nic, co by vytvářelo zisk, ale stejně je potřeba, tak jako doktor, učitel a tak. Tím, že budeme posuzovat užitečnost profesí jen podle toho, kolik chechtáků nám přinesou, tak tím se vracíme do klausovských devadesátek, a to fakt nechci.

A úředník se nestane úředníkem sám od sebe. Stane se úředníkem, protože stát vytváří místa. Kdyby bylo méně stupidních zákonů, bylo by potřeba méně úředníků. Úředník si sám práci nevymyslí. Zákony tvoří vláda a Parlament, tam by měl směřovat hněv občanů, a nikoliv na samotné úředníky, kteří v podstatě jen vykonávají vůli státu, úředník si zákony nevymýšlí, úředník jen vykonává agendu, kterou mu předepisují zákony. Jiná věc je, že by úředník měl být vždycky milý a vstřícný, on je tam pro lidi, nikoliv lidi pro něj. Ale nedivme se, že když se mladý člověk vybírá, zda půjde do fabriky makat každé ráno od pěti, nebo bude úředníkem, vybere si druhou možnost. Obecně bych řekl, že stát je lepší zaměstnavatel než soukromý sektor, a nemyslím platama, ale celkově přístupem a chováním.

385899

Tuto stránku navštívilo 2 210