Diskuze k článku

Ludvík Svoboda – najlepší prezident v histórii Československa

Příspěvků 44

6.8.2020 2:47

To jsou mi veci, tydlety veci!

Rudolf_K 145.?.?.?

"Do americkej pasce sa chytilo veľa politikov, pretože aj mnohí vedúci predstavitelia krajín východnej Európy vtedy ešte Američanom dôverovalo a ich informácie považovali za pravdivé. (viac na Operácia CIA Splinter Factor)."

"Podiel na jeho uväznení mal aj divízny generál B. Reicin, ktorý pripravoval a realizoval čistky v armáde. Nakoniec ho štátna mašinéria zomlela a Reicin bol v decembri 1952 popravený."

To jsou mi veci, tydlety veci! Jak znamo procesy v CSR zacal Rudolf Slansky. To jemu a Reicinovi CIA poslala nejaky podvrzeny telegram o zradcich? A potom poslala zase nejaky telegram "statni masinerii", ze zradci jsou vlastne Slansky a Reicin? To vsechno Stalinovi pod nosem?

Rudolf Kavan
https://voxpopuliblog.cz/author/rudolf_k/

380999

6.8.2020 8:50

RE: To jsou mi veci, tydlety veci!

Šifrin 90.?.?.?

Reakce na 380999

Slánského do toho nemíchejte. To bude jiná záležitost. Dodávky zbraní - na jiné místo, než bylo místo určení. A vezlo se jich v tom dost. Ani Stalina do toho nemíchejte. Tomu všechny tyto čistky šly krkem, viz třeba V. Bilak Až po mé smrti.

381005

6.8.2020 9:26

RE: To jsou mi veci, tydlety veci!

Xanidil 78.?.?.?

Reakce na 380999

Článok je o prezidentu Svobodovi, vieš čítať? [pláč]

381007

6.8.2020 3:01

General svoboda

lindsay ntqld (zavináč) mail (tečka) com 2001:x:x:x:x:x

tady vydite jaka bancda jsou marxisti (komunisti, socialisti, NSDAP feministky) verbez ktera by se mela vyvratit nic jineho nez smrt jsou jejich cile musim dodat ze i adolf Hitler byl socialista

381000

6.8.2020 3:19

RE: General svoboda

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 63.?.?.?

Reakce na 381000

Uz v 45., presne 12. kvetna - se rozhodl G. Bush o nutnosti humanitarne dosadit do funkce presidenta V. havla. Pri ceste na Hrad se vsak 13. kvetna opet ozrali a zapomneli na ucel spolecne vyjizdky. Vzpomneli si az v 89. a bohuzel se neozrali.
Jsem si naprosto jisty, ze pristi brezydend ceske republiky bude cerny buzerant z Biafry.

381001

6.8.2020 7:11

RE: General svoboda

Šifrin 77.?.?.?

Reakce na 381000

Tady vidíte, jak vzniká jedna skupina lidí s vydrhnutým mozkem - v pár řádcích textu mají hromadu chyb. Východiskem je slabé vzdělání a nepozornost - z toho vzniká nepřesné myšlení. Takoví potom jsou schopni "sežrat" kdejakou nástrahu - pitomost, které potom věří. Zde máme přímo výstavní příklad.
Čest památce Ludvíka Svobody!

381003

6.8.2020 6:40

Skutečný generál

Woodu woodu1212 (zavináč) gmail (tečka) com 178.?.?.?

Generál Ludvík Svoboda byl dosazen do funkce prezidenta proto aby se zamezilo občanské válce. A poprosím někoho o informace , že tomu tak nebylo.

381002

6.8.2020 11:08

RE: Skutečný generál

vladimir7 213.?.?.?

Reakce na 381002

Pamätám si na pána generála zo základnej školy na obraze, ako visel nad katedrou, každý deň som sa naň díval, z toho obrazu priam sálala čestnosť.
Dnešní šašci na podobných obrazoch je des.

381011

6.8.2020 12:54

RE: Skutečný generál

Šifrin 90.?.?.?

Reakce na 381002

Toto asi pravda není - v době zvolení k tomu totiž (alespoň navenek) nebyl důvod. Myslím, že se jednalo o čistě vykalkulovaný populistický krok "budovatelů" "pražského jara", kteří si mysleli, že Ludvík Svoboda bude snadno manipulovatelnou loutkou. Nejspíše to byla součást celého souboru akcí, které měly definitivně zlikvidovat suverenitu Československa. Já osobně si ostatně nemyslím, že v době, kdy Dubček byl 1. tajemníkem ÚV KSČ, bylo Československo suverénním státem.

381015

7.8.2020 14:25

RE: Skutečný generál

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 381002

Generál L. Svoboda tam byl dosazen SSSR aby mohli v ČSSR rozmístit jaderné zbraně, čemu bránil prezident Novotný (byl proti).

381058

6.8.2020 8:26

Svoboda pomohol instalovat bolsevicky rezim

nezalezi 193.?.?.?

1, 1945-1948 Umoznil bolsevikom riadenym ruskymi poradcami ovladnut Ministerstvo narodnej obrany
2, 1946- 1948 umoznil ozbrojit teroristicke oddiely KSC - "Ludove milicie"
3, Vo februari 1948 odmietol vyslat armadu do ulic zabranit bolsevickemu pucu

381004

6.8.2020 10:31

RE: Svoboda pomohol instalovat bolsevicky rezim

R.E. 89.?.?.?

Reakce na 381004

...a udělal dobře !!!

381009

6.8.2020 13:45

RE: Svoboda pomohol instalovat bolsevicky rezim

Xanidil 78.?.?.?

Reakce na 381004

A udělal to nejlepší, co se v té době dalo udělat. To jste chtěl říci ne?

381017

6.8.2020 16:05

RE: Svoboda pomohol instalovat bolsevicky rezim

Rudolf_K 2001.?.?.?

Reakce na 381004

Presne tak. Svoboda zradil prezidenta Benese v unoru 48.

381023

6.8.2020 9:00

Stalo se módou

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 78.?.?.?

Dneska je snaha intenzivně měnit pojetí našich dějin. Teď se stal terčem L. Svoboda, že prý v roce 1968 zradil národ. Nejlepší na tom je, že to kritizují lidé, kteří tu dobu ani nezažili.Situaci nezvládl hlavně A. Dubček, že se raději vyhýbal jednáním s ostatními (především sovětskými) představiteli, přičemž tito mu dávali mnoho varování i šancí. Všichni přímí účastníci hodnotí Svobodovo rozvážné jednání, výhodu znalosti spousty významných generálů atd. Co by asi dokázali, kdyby nepodepsali (a tím "nezradili národ"?). Každý z těch dnešních chytrých by si to měl zkusit. A nezanedbatelné je, že 21. 8. proběhl za souhlasného mlčení západních zemí.
Tenkrát jsem to vnímal jako křivdu, dneska jako dalších dvacet klidných let, než jsme spadli do těch dnešních exkrementů.

381006

6.8.2020 11:25

RE: Stalo se módou

Miroslava 46.?.?.?

Reakce na 381006

Přesně tak, vnímám to podobně.

381013

6.8.2020 10:23

Kolik Cechu je ochotno plivat na vlastni minulost

outrata 94.?.?.?

Az se z toho kybl zveda.
Za normalizace jsem patril k mlcici vetsine, jez nemela komunisty prilis v lasce a nikdy bych necekal, ze prijde cas, kdy se jim budu za takovy pristup omlovat. Tedy omlouvam se a dekuji za klidnych a relativne spokojenych 20 let, jez mi bylo i diky generalu Svobodovi umozneno prozit.
Naprosto netusim, co vede tolik lidi (a dle meho je to vetsina) k tomu, ze natolik opovrhuji vlastni minulosti a historickymi osobnostmi- vlastenci.
Obavam se, ze cesky narod si svoji vecnou porobu zaslouzi.
A zaroven se nedivim mladym, ze jen co muzou, z republiky zdrhnou. Zit v tak asocialnim, nesebevedomem a hasterivem prostredi, to je jen pro silne povahy, vedouci si svuj marny boj s do oci se vysmivajici patou kolonou.

381008

6.8.2020 16:04

RE: Kolik Cechu je ochotno plivat na vlastni minulost

Rudolf_K 2001.?.?.?

Reakce na 381008

Ona ta doba zas tak poklidna nebyla. Denodenne jsme ze vsech tlampacu slyseli stvani, propagandu, ideologii, agitaci, rinceni zbranemi.

Omlouvat se komunistum za to, ze uz tady neni jejich diktatura ... Nemam slov!
https://voxpopuliblog.cz/komunisticke-silenstvi-v-...

381022

6.8.2020 16:14

RE: Kolik Cechu je ochotno plivat na vlastni minulost

Jan Hanuš 193.?.?.?

Reakce na 381022

To je zvláštní, já nic takovýho neslyšel. Nebude to ze zpráv TV? Tam takhle žvaní.

381024

6.8.2020 16:53

RE: Kolik Cechu je ochotno plivat na vlastni minulost

libertarian 31.?.?.?

Reakce na 381008

>Za normalizace jsem patril k mlcici vetsine, jez nemela komunisty prilis v lasce
>a nikdy bych necekal, ze prijde cas, kdy se jim budu za takovy pristup omlovat.
- omluvať sa im nebudem, ale ta nenávisť k nim slabne.

>Naprosto netusim, co vede tolik lidi (a dle meho je to vetsina) k tomu, ze
>natolik opovrhuji vlastni minulosti a historickymi osobnostmi- vlastenci.
- TOTO je ta najväčšia katastrofa dneška. A nielen nenávisť k svojej minulosti, ale aj nenávisť ku vlastnej kulture, k vlastnému národu, k vlastnej reči. Tato nenávisť je však aj zárukov zničenia národa, reči, kultury.

>Obavam se, ze cesky narod si svoji vecnou porobu zaslouzi.
- a tiež ostatné slovanské národy, s výnimkou Rusov.

>A zaroven se nedivim mladym, ze jen co muzou, z republiky zdrhnou. Zit v tak
>asocialnim, nesebevedomem a hasterivem prostredi, to je jen pro silne povahy,

- z republiky zdrhnou do horšieho a nepriateľského prostredia.

381026

7.8.2020 9:11

RE: Kolik Cechu je ochotno plivat na vlastni minulost

outrata 94.?.?.?

Reakce na 381026

Byli komuniste srdcem a dusi a byli karierni oportunisticti „komuniste“, coz byla inkorporovana (dnesni) pata kolona, jez nakonec zvitezila. Pravi komuniste se totiz zcela vycerpali na rozmazlenych obcanech, pozadujicich stale vice pozitku za stale mene prace. Realni komuniste tak bojovali na dvou frontach, coz nemohli zvladnout. Ze to nakonec vzdali a bez boje, s ohledem na lid, ustoupili, jim slouzi pouze ke cti.

381050

6.8.2020 10:40

A jeste dodatek ke Gustavu Husakovi

outrata 94.?.?.?

I ten si zaslouzi byt v ucebnicich. Jako kazdy clovek udelal mnoho dobreho a mnohe se mu nepovedlo, ovsem podtrzeno a secteno byl jeho prinos kladny. Bohuzel nejakeho objektivniho zpracovani husakovske ery (predevsim formou verejne diskuze) neni nase „demokraticka“ spolecnost naprosto (!) schopna.
Husak provazel narod/y ve velmi tezkem obdobi s vypetim vsech sil a s myslenkami na jeho/jejich dobro, o tom jsem presvedcen. Vymazat takoveho cloveka z historie, ci ho dokonce pomlouvat a hanet, to se jednou musi zle nevyplatit.
No, musim rici, ze bych se nikdy nenadal, ze budu zit v tak hnusne dobe, navic z valne casti zhnusene dobrovolne a zevnitr, velkou casti nasich tzv. spoluobcanu.

381010

6.8.2020 18:12

RE: A jeste dodatek ke Gustavu Husakovi

Miroslava 46.?.?.?

Reakce na 381010

Naprostý souhlas. Člověka a jeho skutky je nutno hodnotit vcelku, protože absolutně u každého člověka se najde nějaká špatná stránka, nějaký špatný skutek.
Neznám zcela ideální politiky, snad kromě Gandího. Na každém najdeme něco. U někoho méně, u někoho více. Je ovšem potřeba hodnotit politika především z aspektu toho, zda pracoval na zlepšení společnosti a tohoto světa či naopak na jeho destrukci.
Osobně se domnívám, že např. ve srovnání s "ikonou" liberálů Havlem je Svoboda světcem.

381029

6.8.2020 12:57

Přemýšlím nad "nezalezi"

Jan Hanuš 193.?.?.?

Znám jenom jednoho člověka, který podobně uvažuje. Je to restituent, kterému byl vrácen velký majetek a jeho rodině komunisti šlápli na nohu. Teď je bohatý, extrémně lakomý a své děti vychovává ve stejném duchu. Nenávist a majetek se bude dědit dál.
Člověk, který se musel živit normální prací a ne zlodějnou to vidí jinak. I já se zpětně komunistům omlouvám, byl jsem asi nevděčný parchant. Teď si to teprve uvědomuju naplno. A i díky těm, co jim na ničem nezáleží.

381016

6.8.2020 16:00

RE: Přemýšlím nad

Rudolf_K 2001.?.?.?

Reakce na 381016

Zadny clovek, ktery ma trochu sebeucty, by nechtel dobrovolne zit v diktature. A v diktature sekty pomatenych ideologu uz vubec ne.

https://voxpopuliblog.cz/komunisticke-silenstvi-v-...

381021

6.8.2020 16:24

RE: Přemýšlím nad

Šifrin 90.?.?.?

Reakce na 381021

Opakujete se a navíc s naprostými pitomostmi. To, na co se odkazujete, je zcela zcestný blábol - prostě nevíte o té dávné - a nijak ideální době - vůbec nic. Ale v každém případě to byla úplně jiná společnost, s určitými "svatými" hodnotami - a následkem toho ve své povaze úplně jiná. Co se týče svobody - to není nic jiného, než osvobození od mravního zákona - a to je klíč a jádro pudla současných problémů - gigantických problémů. Co se týče diktatury - ta dnešní "demokratická" hrůza je podstatně horší společnost - ve skutečnosti jsme ztratili jak svobodu, tak i suverenitu - ale hlavně se tato společnost dostala do stavu postupného rozkladu. Zkuste se podívat na http://pospolne.cz. Tam můžete najít nějaké základy těch společenských rozdílů. Další budou v knihách Manipulace vědomí (vydám snad na konci roku), a Sovětská civilizace (2021, 2022).

381025

6.8.2020 18:35

RE: Přemýšlím nad

Miroslava 46.?.?.?

Reakce na 381025

Naprostý souhlas. Osvobození se od mravního zákona vždy představuje pro národy zhoubu a někdy i sebevraždu. Tak tomu bylo po věky věků...

381032

6.8.2020 19:08

RE: Přemýšlím nad

Rudolf_K 198.?.?.?

Reakce na 381025

"Sovětská civilizace". Uz sam nazev napovida, ze to bude skutecna perla.

Vy komousi si neuvedomujete, ze napr. v Polsku a Madarsku komunismus nikdy zadne zazemi nemel. Tj. nikdy nebyl masovym hnutim jako v Cesku. Komunisticka administrativa, kterou Stalin dosadil v Polsku a Madarsku byla vetsinou slozena ze Zidu; zadny normalni Polak nebo Madar by komunistou vubec nebyl.

Dalsi vec, kterou si neuvedomujete, je, ze Rusko NENI bytostne komunisticke. Rusko neni totozne s komunismem. Svedci o tom napr. milionova Vlasovova armada. Kdyz Rusko prestalo byt komunisticke, tak tato premisa padla. Jiste, Cesko mohlo zustat jedinou komunistickou zemi v Evrope. Mohli jsme vyrvavat, ze Gorbacov je zradce, spotrebni zbozi veskere zadne, devizovy prislib i na Slovensko.

381033

6.8.2020 21:07

RE: Přemýšlím nad

outrata 94.?.?.?

Reakce na 381033

Mluvite uplne s cesty. Rika vam neco Madarska republika rad? Asi ne, ze jo. To byla druha republika sovetskeho typu na svete. Jiste byste radsi uvital Pilsudskeho s Horthym, o tom nemam pochyby. Chce to mene ideologie a vice vedomosti.

381036

7.8.2020 2:26

RE: Přemýšlím nad

Rudolf_K 2a0b:x:x:x:x:x

Reakce na 381036

Pripadam si tady jako na komunistickem skoleni. To jsem si teda myslel, ze uz mame davno za sebou.

Vy komousi se chytate kdejakeho stebla. Par pucistu se prodralo k moci za bezvladi po rozpadu Rakousko-Uherska. Mimochodem, byli to taky prevazne Zidi.

Vykladejte nejakemu Madarovi jak hrozne mate rad tu jejich Republku Rad. Nezapomente si vzit s sebou obraz Bely Kuna.

381043

7.8.2020 6:33

RE: Přemýšlím nad

vladimir7 213.?.?.?

Reakce na 381043

Nazývaš nás komunisti, no my nikdy sme neboli s komunistami stotožnení. Takým ako ty, u nás hovoríme užitočný idiot.

381046

6.8.2020 21:16

RE: Přemýšlím nad

outrata 94.?.?.?

Reakce na 381033

Jste naprosto mimo, rika vam neco druhy sovetsky stat na svete, Madarska republika rad? Asi ne, ale Horthyho byste bral, o tom nepochybuji. Mene ideologie, vice vedomosti.

381037

6.8.2020 22:18

RE: Přemýšlím nad

Šifrin 77.?.?.?

Reakce na 381033

Znalosti žádné, ale názor máte. Ani jste se nepodíval, o co jde. Takoví jsou nejlepší. A samozřejmě ani v nejmenším nechápete, co to ten "komunizmus" byl. A tak strýček ze Saturnina s klidem laika plácal strašlivé odborné nesmysly...

381038

9.8.2020 21:00

RE: Přemýšlím nad

hank 91.?.?.?

Reakce na 381025

"...ve skutečnosti jsme ztratili jak svobodu, tak i suverenitu..."

My jsme po roce 1945 někdy byli suverénní stát? Ani náhodou. Nejblíž k tomu bylo asi za Antonína Novotného aka Krásného Tonyho, který zuby-nehty bránil Brežněvovi poslat sem sovětské vojsko, takže když ho pak v lednu 1968 soudruzi vyhazovali od koryta, nezastal se ho v ČSSR ani jeden ze stalinisticko-brežněvovských ultras.

V roce 1968 Sovětům nešlo především o vnitřní uspořádání v ČSSR nebo o riziko demontáže socialismu, ale o zabránění změně geopolitické rovnováhy. Pochopitelně přitom sledovali výhradně svoje vojensko-strategické zájmy. A poslední kapka, kterou sud jejich vyčkávání přetekl a která rozhodla o tom, že invaze byla z jejich hlediska nutná, byla ta známá studie o možné alternativní vojenské doktríně ČSSR vydaná na Vojenské politické akademii v červnu 1968. Však taky těch asi 40 generálů, kteří na tom tenkrát pracovali, byli první, koho tady po 21. srpnu sovětská vojenská kontrarozvědka naháněla. A někteří - především tedy samozřejmě generál Prchlík - si to po roce 1968 škaredě odskákali.

Teď jste možná někteří chytří, když teď víme spoustu toho, co jsme v 70. a 80. letech nevěděli. (Stejně toho ještě další spoustu nevíme a moje generace už se toho o moc víc ani nedozví, protože některé archívy se otevřou, až všichni, kdo to pamatujeme, vymřeme. Ale na posouzení některých věcí stačí i to, co víme už teď.) Nicméně když se na to podíváme z toho geopolitického hlediska, tak zřejmě i vstup vojsk (kromě řady dalších věcí) přispěl k udržení té rovnováhy strachu, kdy se obě supervelmoci držely v clinchi a tím jedna druhé bránily provádět podobné hovadiny jako byla karibská krize. A ty ostatní následky byly ty třísky lítající při kácení lesa. Na tom kácení se pak velice rychle začaly podílet i československé režimní struktury, včetně těch, které se za pražského jara nechaly "lidem" oslavovat. (Výjimky byly vzácné, za všechny budiž jmenován František Kriegel.) V srpnu 1968 sice Sovětům neskočily na špek a dělnicko-rolnickou vládu je nenechaly založit, ale už v srpnu 1969 rozkázaly střílet do vlastních lidí.

A Krásný Tony, když už jako presidentský důchodce hrával v jedné radlické hospodě s dalšími důchodci svůj oblíbený mariáš, nakonec vždycky skončil u toho: "Za mě, pánové, sem Rusové nevlezli. Za mě teda určitě ne." Však taky část pražské omladiny po 21. srpnu 1968 nosila na oblečení placky, na nichž stálo: Sorry, Tony.

Nic není jednoduché a nic není černobílé. Ani ta historie, kterou jsme zažili.

381097

10.8.2020 9:08

RE: Přemýšlím nad

Šifrin 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 381097

1) Ale ano, po válce, pod bezesporu ochrannými křídly SSSR, jsme dosáhli té nejvyšší suverenity, jakou jsme měli tak asi od Jiřího z Poděbrad. (Sovětské vojsko u nás bylo z jiného důvodu - alespoň částečné dorovnání hustoty vojsk v NSR - zkuste se podívat, kolik jich tam bylo - u nás, pokud vím, jen dva svazky - tak 8:1).
2) Antonín Novotný kromě jiného neměl rád Brežněva a dost mu to dával najevo.
3) V roce 1968 se na náš účet sehrály dvě dost špinavé záležitosti a ono "pražské jaro" bylo jejich přímým důsledkem. Jednou byla odpověď Spojených států na dohodu západní Evropy s Brežněvem o zásobování plynem a ropou - zkusili (vedle Francie) destabilizovat hlavní tranzitní zemi - vyvolat u nás občanskou válku. To byla bezprostřední příčina. Ale kromě toho situace využil Izrael, aby odvedl pozornost od okupovaných Golanských výšin - a přinutili Brežněva odsouhlasit vojenskou intervenci (Brežněv se jí bránil). Pro nás to fakticky znamenalo odvrácení občanské války (i když tím hodili vidle do amerických plánů).
4) Šlo nejen o vnitřní uspořádání Československa, ale i SSSR - viz Kosyginova "tajná" cesta do ČSSR.
5) Špinavého převlíkače kabátů Kriegla bych raději ponechal stranou - o mrtvých jen dobré.
6) V podstatě volbou Dubčeka 1. tajemníkem ÚV KSČ čs. elity dělaly jednu chybu za druhou - a na nátlak Brežněva se až po velmi dlouhé době začaly vzpamatovávat. Kdy Československo potom opět nabralo suverenitu? Snad v letech 1975-1980 (až skoro se slábnutím Brežněva).
Máte pravdu, nic není černobílé. I ty naše dějiny jsou kapánek složitější.

381106

6.8.2020 18:26

RE: Přemýšlím nad

Miroslava 46.?.?.?

Reakce na 381016

Vlastnit velký majetek je skutečně velké pokušení, domnívam se pro většinu. A pokud to člověk nepochopí, nic dobrého mu to, ani jeho rodu nepřinese. Ba naopak, může ho to zcela zničit. Holt každý zde máme nějakou životní zkoušku či zkoušky a záleží jen na nás, jak je projdeme.
A záležet či ne záležet na něčem vyšším, ušlechtilém nezávisí na objemu peněženky....

381030

7.8.2020 8:17

RE: Přemýšlím nad

nezalezi 193.?.?.?

Reakce na 381016

Nedristat somariny

Tebe asi nevrazil STBak v nedelu do obyvacky, ked mas na navsteve 30 ludi, tebe neustvali STBaci na smrt tvojho stareho otca, tvoj otec nemal prikazane miesto pobytu odkial ho nepustili bolsevici ani na pohreb svojho otca, ty asi nevies ako vyzeraju kadrove materialy za bolsevika, kde si mal zakazane studium na strednej skole.....nie kazdy chlipal z bolsevickej riti ich mentalne sracky o blahobyte v komunizme....

381048

6.8.2020 17:13

Filipika proto vlastenčení

MUF mufovo (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Je zajímavé, že těm bojovníkům proti "zrádcům" národa, nevadí dnešní kolaboranti.
Duo Topolánek+Schwarzenberg podepsalo Lisabonskou smlouvu, kterou jsme ztratili samostatnost.
Babiš na uvázal do záruky společných evropských dluhů, čímž jsme ztratili svrchovanost.
To jsou u mě skuteční vlastizrádci, jak z učebnice

381027

6.8.2020 22:53

Kdykoliv

Stepe 85.?.?.?

kdykoliv jedu kolem sochy L.Svobody (vím jen o této jediné),tak mu s úctou zasalutují....

381039

7.8.2020 0:18

Celkem slušný postulát pro 2. polovinu 20. století

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

V těchto dnech dospívám k přesvědčení, že zásadní chybou byla závislost KSČ na SSSR, působení sovětských poradců, atd. Kdyby KSČ měla možnost uplatňovat svůj volební program z roku 1946 v rámci demokratického systému, aniž by tady nastolila diktaturu, to by bylo dobře!

381040

7.8.2020 8:47

RE: Celkem slušný postulát pro 2. polovinu 20. století

ping789 91.?.?.?

Reakce na 381040

sekta KDYBYstů je zábavná, komuniste bez diktatury ? kdyby tygr žral vojtěšku nemusel by být v kleci zoo , leda byste byl pozitivni s následky na duši

381049

7.8.2020 9:24

RE: Celkem slušný postulát pro 2. polovinu 20. století

Miroslava 46.?.?.?

Reakce na 381040

Malé země budou vždy závislé na velmocích a budou se přidržovat jejich ideologií. Podívejte se na současnou situaci, na západní "demokracii" a její temné hodnoty, na působení západních poradců a jejich "nevládní" org., které štědře financujeme ze stástního rozpočtu. Dnes máme přátele na Západě a co je to lepší? Proč se jimi necháme manipulovat a neuplatňujeme vlastní politiku? Vždyť se podívejte, co s námi dělají, jak postupně mění národ na lidský dobytek a původní národy doplňují zcela jinými kulturami? Proč je posloucháme, proč nemáme vlastní politiku?

381051

7.8.2020 19:46

RE: Celkem slušný postulát pro 2. polovinu 20. století

Šifrin 77.?.?.?

Reakce na 381040

Bylo to trochu jinak. Na jedné straně je (viz předchozí odpověď) nutná opora velmoci, na druhé straně situace stála jinak - to lid dotlačil KSČ k "diktatuře" (diktatuře mravního zákona). KSČ nic takového v plánu neměla, přečtěte si paměti Štrougala - toto píše velmi otevřeně a mám dojem, že ani netuší, jak se tím shazuje.
Jde o to, že "komunizmus" lze chápat buď v rámci liberálního světonázoru - potom to je víceméně trockizmus a to sklouzává k fašizmu, NEBO v rámci neliberálního světonázoru - a to je ten pravý "komunizmus" (tradiční společnost), jehož základem je všeobecně platný (totální) mravní zákon. Právě toto si vynutil lid. Bohužel inteligence, stejně jako stranické kádry byly liberalizované a tradiční společnost (z vlastní hlouposti) odmítly.

381062

16.8.2020 0:37

Ceska Historie je Chuda na Opravdove Vudce

coinageboy 198.?.?.?

Benes - ztratil odvahu v jednani s komunisty.
Gottwald - se stale obaval o zivot, zbabele kolaboroval
Svoboda - general ktery sice bojoval u Buzuluku, ale po "dostani na prdel" - odsunuti do civilu, delal snad v JZD, nenasel odvaku k postoji
Husak - odsouzeny komunisty k smrti, prakticky kolaboroval - Ceskoslovensko bylo snad nejutazenejsi zemi za jeho vlady (mozna se deli o to prvenstvi s Erichem Honeckerem)
Havel - skoda slov.....

381247

Tuto stránku navštívilo 1 877