Diskuze k článku
Urážet náboženské symboly v 21. století je opravdu nemístné
Příspěvků 17
Ve vztahu k víře a respektu k věřícím jsem dospěl po delším bloudění zhruba tam, kam autor. Ne k "Respektu", prosím.
Vztah k církvi, především katolické, mám jako ke každé jiné organizaci či spolku, která/ý dělá z lidí hlupáky a vymývá jim mozky a tím jim brání v obyčejné lidskosti žít v pokoře, ale ne ve strachu - tak jako západní "svoboda a demokracie" z druhé strany z lidí dělá zvířata.
K J.X. Doležalovi jako novinářskému guru svobodomyslných a demokratických idiotů se vyjadřovat nebudu. Nestojí mi za to.
Hezký den
Jako každé organizované náboženství, i katolická potažmo protestantská církev má za úkol shromažďovat nesvéprávné jedince do organizovaného stáda, aby penízky cinkaly. Je to jako s každou jinou firmou, nejde vůbec o nic jiného.
Když katolíci ukradli "pohanům" všechny jejich svátky a začali je vydávat za vlastní, najednou měli co nabídnout. Předtím neměli nic.
Vzpomeňme, kolikrát církev vraždila ve jménu jidovského boha, kterého si také přivlastnila. Ten jidovský pámbů je totiž pěkná svině, vrah a sadista. Stačí si přečíst tu první část knížky, kde je vše hezky popsáno. Je tam nějaká tolerance? Absolutně žádná!
Tak proč by si z toho nemohl někdo dělat prdel, zejména, když zaplaťjidovskýpámbů, jsou minimálně 2/3 místního obyvatelstva ateisti (nebo spíše pohani).
Církev udělala na světě tolik zla, že nějaká přiblblá reklama tomu nesahá ani po kotníky.
A pokud nějaký Ježíš existoval (a že podobných osvícenců bylo v historii nespočet), dnes by se musel poblít z toho, co z něj církev udělala a co v jeho jménu natropila.
5.1.2018 20:54
RE: Církev dělala nesrovnatelně horší věci během své historie
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?
Reakce na 361776
Ať už si myslíte o církvích a náboženských společnostech cokoliv, zesměšňování náboženských symbolů nezasáhne je jako instituce, ale jen jednotlivé lidi. Pokud i s tím souhlasíte, dostáváte se do pozice "oběť si zaslouží být obětí", protože udělala něco špatně. K zobecnění je už jenom krok...
Podle tohoto principu, je to nejen věřící, který si pro svou "hloupost" zaslouží výsměch, ale taky někdo "hloupý" jiným způsobem si zaslouží svoje okradení, jinak "hloupá" žena svoje znásilnění, nemocný svou nemoc (nežil dost zdravě, něco přece musel zanedbat...), starý člověk svou osamělost (protože špatně vychoval svoje děti),... Hloupý národ si tak zaslouží svoje zotročení a ztrátu své země. A jeden "mistr světa" si zaslouží, aby ho převálcoval jiný, ještě větší "mistr světa".
Místo údajné svobody jednotlivce (který si přece může dělat co chce) tu najednou máme peklo mezilidských vztahů.
Ale zpět k tomu zesměšňování náboženských symbolů. Prožitý výsměch věřící lidi neosvobodí ani omylem, naopak je k jejich církvi víc připoutá a od ostatních víc oddělí... Pokud ta náboženská společnost opravdu manipuluje s lidmi a zneužívá je, tak jste její "egregor", vliv, ducha, právě posílil. Takže i z hlediska nevěřícího člověka se spasitelským komplexem je výsledek dost kontraproduktivní.
Abych to shrnul - ostatním se vysmívá z jakéhokoli důvodu jenom hlupák a nebo vnitřně nevyrovnaný člověk, který si v dané chvíli libuje v ubližování ostatním.
Máte značně omezený pohled. To s tím "zlem apod.", jak píšete, nevypovídá nic o církvích a náboženství, ale o člověku! Hlavní "zboží" náboženství je spása duše (za života - jako např. u budhistické nirvány - či po smrti - jako např. u monoteistických vír...). A jsou zde jedinci, kteří "to zboží" pro sebe i druhé realizují upřímně, a jiní, kteří na tom parazitují a věc sobecky zneužívají, čímž těm prvním škodí... Primárně bych tedy církvím jejich bohatství nevyčítal. Koneckonců stály u zrodu současné evropské vzdělanosti a i u mnoha jiných dobrých věcí... Prostě každá mince má svůj rub i líc. Berte to takto.
"Koneckonců stály u zrodu současné evropské vzdělanosti a i u mnoha jiných dobrých věcí..."
Pro kristovy drahý rány... Toto tvrzení je, při vší úctě, totéž, jako bych řekl:
USA je vzorem práva a demokracie.
Jidové v Izrahelli vybudovali kvetoucí zahradu z pouště.
Ale abych vám to trochu osvětlil, pane Čumiloviči. Katolická církev není jen "spása duše", ale celý komplexní společenský systém včetně právního. Dokonce i ten kalendář je katolický. Šlo o kompletní změnu (násilnou) obrovské části pozemské populace, která do té doby (než zcela v rámci Ježíšova učení přijeli vojáci, kteří povraždili muže, znásilnili ženy a připravili půdu pro "duchovenstvo" žila naprosto odlišným způsobem od dnešní tzv. jidokřesťanské "civilizace". Neexistovalo například něco jako "svátost manželská", hodiny katechismu a další "vymoženosti evropské vzdělanosti". Lidé kupodivu žili spokojeně, spolupracovali spolu, nezáviděli si, nevraždili se navzájem, neupalovali se na hranicích atd.
Možná o tom nevíte, ale vzdělání a zejména znalost skutečné historie je předpokladem k fungování zdravé společnosti. Církev naopak zcela zlikvidovala původní historii, kulturu a vztah k přírodě a nahradila ho uměle vykonstruovanými nesmysly, díky nimž Země trpí všemi svinstvy, které se tu odehrávají.
Mluvíte o člověku, jednotlivci, ale církev záměrně udělala z jednotlivců dav, který je snázeji ovladatelný, rozmanitost nahradila uniformitou (což se neobešlo bez hromad mrtvol) a do myslí všech zasadila nekončící strach související s potlačovanou sexualitou.
Kdo si myslíte, že chodí do kostela? Mentálně zdraví a sebevědomí jedinci? Tak ty jsem tam vzkutku nepotkal. Zato spoustu nebožáků, kteří se bojí nejen smrti, ale i života, nenaplněni v tomto obludném otrokářském systému.
To, že je pro vás tento svět nejlepší možný, je dáno pouze tím, že nevíte, jak to bylo dřív, zato můžete porovnávat například se středověkem, který byl ovšem zcela pod kontrolou tzv. církve "svaté".
Už vás někdy napadlo, proč církev sedí na vatikánských archivech, které do světa nepustí? Je to snad jeden z jejích příspěvků k evropské vzdělanosti?
Věc se má velmi prostě , slušný člověk neuráží libovolnou víru a její symboly . S postojem ( souhlasným či odsuzujícím ) k takové víře a jejím symbolům to prostě nemá nic společného. Věcná debata o podstatě libovolné víry není zesměšňování věřících a jejich symbolů.
Zesměšňování je naopak nepřáteli lidstva často a úspěšně používáno v rámci nadřazené strategie : rozděl a panuj.
P.S. smažka není partner do relevantní debaty , viz. jeho strategie zesměšňování nejen víry .
...tzv. "slušný lidi" jsou nahovno...a "jezdit po prdeli" před nějakým pánembohem je už dávno prověřený nesmysl, je jich tolik, že kdyby měl našinec vyhovět alespoň některým z nich, měl by biskupa, jako homosexuální pavián z pavilónu opic....
„Satan není metafora nebo mlhavý pojem, ale skutečný člověk, který je vyzbrojen temnými silami,“ řekl papež během televizního rozhovoru katolickému kanálu TV2000, uvádí the Telegraph. Papež František také varoval věřících před tím, že Ďábel je chytřejší než obyčejní smrtelníci a proto není třeba s ním diskutovat.
http://img25.rajce.idnes.cz/d2502/13/13911/13911946_808d0759383b71d11ca3dd9c776cdef4/images/crucifier.jpg?ver=0
http://www.ovkscmfm.estranky.cz/clanky/postrehy-k-duvodum-viry/
jen aby to ostracizovani Krista nebylo souladu s Bruselem, kde se nechaji muslimove lezt na vanocni stromky a trhat je dolu, kde se sundavaji krize z kostelu, a kde se nesmi rici ze ten Arab/Islamec/African napadl a znasilnil nejakou nemuslimku, prevazne bilou.. pokud se to deje na zapade od Ase tak je to u mne v poradku, tam jsou vsecky byvale kolonialni mocnosti a mocnustky, ktere si v predminulem stoleti zadelaly spolu s Amerikou na nynejsi prusery, ale proc my, se mame zajimat ci hadat o Jezisi, a tim lezt do prdele vyvolenym (ted nemluvim o zidech) a potlacovat nasi krestanskou viru.. ono je to tezke, z jedne strany nam rikajim ze Jezis byl zidovsky rabin a jeho matka kurva, a z druhe strany ho davaji na uroven blazniveho mohameda takze...
A pak lidem zakázat dělat si z toho srandu. Že pitomci nejvíce nesnášejí, když si z nich člověk dělá prču, to už jsem si stihla všimnout. Čím větší pitomec, tím více touží po formální "úctyhodnosti" právě proto, že se domnívá, že pak přestane být směšný. A já jsem neznaboh a šašci zůstanou šašky i kdyby se navlíkli do ornátu.
https://www.youtube.com/watch?v=4N0YUetiYPE
Dospělí lidé, vyzrálé osobnosti, leccos snesou. Dokonce i sami ze sebe si srandu udělat umí. Nepotřebují, aby jim jejich kroky posvěcovalo stádo hlupáků beroucích se smrtelně vážně už s přihlédnutím k tomu, že všichni jsme tu jen na chvíli a pak si pro nás pro všechny přijde zubatá. Nikdo neunikne. Touto realistickou optikou nazíráno, jsme opravdu směšní všichni.
7.1.2018 13:00
RE: Cokoli lze prohlásit za svaté či posvátné
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?
Reakce na 361804
To všechno je pravda. Člověk se nemá brát příliš vážně. Toužit po formální úctyhodnosti je projev hlouposti.
Dospělí, vyzrálí lidé leccos snesou. Ale když to někteří jiní nesnesou, tak co z toho plyne? Zaslouží si proto posměch? Co dobrého z toho může vzejít? Proč by vyzrálý člověk měl něco takového dělat?
A potom, zesměšňování náboženských symbolů, to přece není dělání si legrace z nějakého veledůstojného "šaška v ornátu", ale spíš třeba z kříže a na něm visícího umřelého Ježíše Krista, Ježíšovy matky Marie, z Buddhy nebo i z muslimského Mohameda.
Ano, existuje zenový kóan "Oklepávání popela na Buddhu", dokonce se tak jmenuje i jedna knížka. Smyslem toho kóanu je odvést člověka od ulpívání na vnějších věcech, k nimž patří i náboženské symboly a "uctívání svatých" k jediné podstatě všech věcí, která je za (tím i ne-tím) vším a je slovy nepostižitelná. Takže adeptovi zenu nevadí takový kóan, ale jeho význam není zesměšnění a zneuctění - a to ani omylem nebo náhodou.
Když někdo o sobě prohlašuje že je "přesvědčený a zásadový buddhista" (podle článku, k němuž je tato diskuze - tedy prý J. X. Doležal), zní mi to zhruba stejně jako "přesvědčený a zásadový křesťan, komunista nebo cokoliv jiného (co v nějakém lidském provedení může mít pozitivní obsah; snad se nikdo neurazí za to srovnání)". To znamená mírně směšně, protože přístup k nepostižitelné a nekonečné Podstatě všech věcí nevede přes tu "přesvědčenost a zásadovost". Tedy aspoň po větší a finální část cesty ne.
Ale stejně si nezaslouží zesměšnění, a to ani na oplátku, za názor s nímž nesouhlasím. Stejně jako si výsměch nezaslouží žádný člověk za svou nevědomost. Protože kdo z nás není v nějakém smyslu nevědomý?
Je-li někdo nevědomý a nehodlá se poučit, neb mu jeho nevědomost vyhovuje, přičemž požaduje býti brán vážně, pak fakticky směšný je a nic na tom nikdo nezmění. KAŽDÝ může být zesměšněn. Dokonce i já, si představte. A počítám s tím. Navíc tomu ve skutečnosti denodenně čelím, jsem komunistka s rudou knížkou a sdílím domácnost s podvratným živlem. Můj nejlepší přítel je monarchista a věřící. A věřte mi, že se spolu řehtáme všichni a všemu. A nejvíce právě symbolům, jejich vyprazdňování, posouvání jejich významu tak, aby vyhovovaly současnosti a hlavně současným potřebám, jak správně vykládat minulost. Nemám problém vyslovit třeba to, že Gusta Fučíková byla pěkná číča a ti, co se z ní snažili učinit symbol, by potřebovali teplou, studenou a do kazajky. Že Julek byl asi docela čuňas a nebál se toho, nicméně jeho kvality se projevily právě tváří v tvář situaci, kdy šlo o kejhák. Milovníci symbolů to mívají zpravidla opačně. Žijí jako ti správní "lepšolidé" a když se dostanou do mezní situace, kdy mají na vybranou zabránit kamenování či začít kamenovat, všichni víme, jak se zachovají a historický význam symbolu si následně přizpůsobí současným požadavkům. A ještě si myslí, jak jsou úžasní a chytří (protože jim to politicky myslelo, chápete, vy šmejdi!?).
Pardon, tedy toto je opravdu směšné.
Víra a symbol jsou dvě rozličné věci. Každý blbec se touží státi symbolem a každá zájmová klika vyhledává symboly, které mají za úkol odvést pozornost od pravé podstaty jejích snah a jaksi zpečetit správnost jejího počínání.
Církev svatá je největší a nejstarší nadnárodní korporace obchodující s ničím. To je fakt. Jak to má s daněmi, to by mě tedy zajímalo.
(Islám je naproti tomu ideologie, která nemá jinou ambici, nežli šíření, přetváření nemuslimů na muslimy až k naprostému potlačení čehokoli jiného, i za cenu smrti. V tomhle připomíná virus s jeho replikacemi za použití - a zničení - hostitelských buněk.)
Církev sobě za symbol vyvolila kříž. Někdy s Kristem, někdy bez. Neúcta k symbolům je normální symptom vývoje, který směřuje k osvobození se od symbolů i od jejich nositele směrem k úsudku na základě co nejobjektivnějších informací. Nedivím se, že někteří tak prskají.
Jde-li o Krista v reklamě, tedy pardon, tady to spíše zavání neoprávněným použitím něčeho (skutečně symbolu?), co si fakticky přivlastňuje kdekdo a k zuřivosti všech zúčastněných si to nelze patentovat. Nikoli hanobením.
Jestli však mají církve problém s užíváním Krista v reklamách, už dávno si měly vyřešit tuto právní stránku věci. Nátlakové a lobbystické zázemí na to mají. Jakože by bylo jasně a jednoznačně zákonem stanoveno, že užití osoby Ježíše Krista či jeho nápodoba je vyhrazena pouze k účelům náboženským. A už se těším, jak by si s takovouto norm...Automaticky kráceno
...
... A už se těším, jak by si s takovouto normou poradili například pastafariáni.
Posmívání se čemukoli, to si vyhrazuji a vyhrazuji to i pro všechny lidi. Už Mark Twain psal, že smích je největší a nejúčinnější zbraní lidstva. A milý Clemens dobře věděl, o čem psal. Vidíme to denně. Lidé klidně budou házet hlasy gaunerům a podvodníkům, klidně si je vyvolí do čela a budou je podporovat zavírajíce při tom oči před jejich gauneřinami. Ovšem ani největší OVCE s kouskem zdravého rozumu nebude takto přistupovat ke směšným trapákům. A nejsměšnější a nejtrapnější jsou právě ti, kteří se neumí zasmát sami sobě. Tím více si výsměch zaslouží.
7.1.2018 18:11
RE: Cokoli lze prohlásit za svaté či posvátné - pokr.
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?
Reakce na 361815
Směšná je přece spíš konkrétní situace, než člověk. Zřejmě je tedy zcela bezpečné Vás zesměšnit, nikdo tím neublíží Vám a ani Vy potom někomu na oplátku .
Přesto si myslím, že se moudry člověk zesměšňování jiných vyhýbá, přinejmenším pokud to není v úzkém kruhu a neví jak to bude přijato.
Ale máte pravdu, že se diskuze postupně od reklamy přesunula k jinému tématu.
S nevědomostí je to, myslím, jinak. Nikdo si neřekne, jsem nevědomý, ó bože, jak je to báječné, zůstanu tak! Nikdo si taky neřekne, je tak prima být svině, půjdu a udělám něco zlého! Nevědomý si obvykle svou nevědomost nepřipouští a zvnějšku ho poučit nelze. A zlé věci lidé většinou dělají v domněnce, že páchají dobro.
Pastafariáni, dovolte mi, prosím, vyjádřit svůj, možná dostatečně nevytříbený názor, jsou většinově volové. Vysmívají se něčemu, o čem nemají ani ponětí. Asi jako kdysi jedna paní učitelka, která kdysi řekla, že Bůh není, protože soudruh Gagarin přece vyletěl do vesmíru a žádného Boha tam nikde neviděl.
Smích je bohužel zbraň dvousečná a právě hlupáci a gauneři se nejvíce vysmívají věcem, které mají nějakou hodnotu. Využívají obecné vlastnosti člověka, že výsměch má rád jen málo kdo. Dost spolehlivě odradí jiné lidi, ale nejen od hloupostí, ale třeba taky, aby udělali něco dobrého, například i zadarmo.
Ten váš komunismus, myšlenku sociální spravedlnosti pro všechny, zlikvidovali a zdiskreditovali v očích lidí mj. právě takhle. Kdo by to dneska chtěl, jedině snad úplný looser, který sám nic nedokáže, ne? Před pár desítkami let jste mohla slyšet "zadarmo ani kuře nehrabe" a kdyby někdo šel na sobotní brigádu, byl by podle nich úplný debil. S neomylným čichem vrátili své rudé knížky právě včas a dneska oni, nebo jejich stejně vychovaní potomci, jsou nalezlí v nových partajích, které nám vládnou. Vsadím se, že za projev své nevědomosti to nemá nikdo z nich.
7.1.2018 21:11
RE: Cokoli lze prohlásit za svaté či posvátné - pokr.
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?
Reakce na 361815
Dovolte mi ještě jednu poznámku. Nevěděl jsem, že jste komunistka. "Přesvědčený a zásadový komunista" mi nezní směšně, i když dneska se to spojení používá spíš pejorativně. Mám takového kolegu v práci, na rozdíl od jiných si rudou knížku ponechal a nepřevlékl kabát. Když jsem onemocněl rakovinou, neodtáhl se, ale nabídl mi pomoc. Na rozdíl jiných "kamarádů".
Nemístné spojení mi to připadá u křesťana a ještě víc u buddhisty, protože ti mají, předpokládám, duchovní aspirace. V nich víc pomáhá prožitá zkušenost, odvaha prožité zkušenosti uvěřit a pak i odvaha ji znovu korigovat nebo opustit, když neodpovídá pozorování. Lpění na nějaké doslovné formulaci, cizí ještě k tomu, skutečnému pochopení moc nepomůže. Ale pomáhá od strachu, pokud to někdo potřebuje... Na rozdíl od rozšířeného názoru, nejde o sílu přesvědčení, že věci se mají tak a tak.
U komunisty naopak předpokládám čirý materialismus. Pevné setrvání u základních principů, které mi byly v době studentských let nedobrovolně vštěpovány, je asi pochopitelné. Nemyslím, že je v tom všechno špatně, jen jste většinou poněkud rychlí v úsudku, střílíte od boku a při vašem způsobu kácení lesa třísky zasahovali spoustu nevinných. Tak proto jsem jsem já tu rudou knížku jako student odmítl. Ale budiž komunistům připsáno ke cti, že mi za to nijak neublížili, i když, zcela zřejmě, mohli.
9.1.2018 14:26
Hulvátství jako přirozené lidské právo
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?
Reakce na 361815
Hulvátství jako přirozené lidské právo
To tedy koukám, i když jsem si zde na ledacos zvykl.
Smotat dohromady Tweina, zdravý smích s náboženskými symboly, je možné jen z úrovně, která připouští možnost prohlásit cokoli za posvátné. Snad by se šlo ještě „posmívat“ lecčemu dobře vyfutrovanou argumentací, ale víru a její symboly slušný člověk vynechá, už jen při vzpomínce na věřící lidi, kteří mohou i po své smrti sloužit živým v tom podstatném za příklad.
Do diskuse se ale chystají jinačí kalibry, než výsměch. Nepřehlédněte, jsou již za dveřmi. Nejdříve se tím vybaví silové rezorty, aby měli pravdu takřka definitivní. To bude panečku teprve adresná demokratická diskuse.
9.1.2018 16:35
RE: Hulvátství jako přirozené lidské právo
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?
Reakce na 361849
Samozřejmě ta možnost se nabízí, zrovna tak že nakonec bude mít každý vojenský prak výsadkáře a kromě dronu sestřelí i souseda, definitivně.
Tuto stránku navštívilo 1 556