Diskuze k článku

Finsko se stane první zemí na světě, která se zbaví všech vyučovacích předmětů

Příspěvků 51

16.2.2017 0:28

Takže...

Abbe 108.?.?.?

Všichni budou vědět všechno, ale dohromady nebudou vědět nic...[chechtot] Nad 16 let, je specializace nutná, univerzálnost není řešení...

355736

16.2.2017 10:36

RE: Takže... fasci-nácia liberastov v praxi

udo2 95.?.?.?

Reakce na 355736

Interdisciplinárne predmety,
hľadanie A) súvislostí v odlisnostiach,
namiesto B) starého-dobrého osvedčeného
schizofrenizujúceho "boja protikladov"?

Tož nápad to dobrý,
len keď cieľ jasný,
idiokracia temna je,
presoľme hneď a poriadne.

Idiokracia je zabezpečenie informačného,
náskoku j-elít edukačného ..
Keď tečie do bôt,
už i vrabce šaty ceasarove vysmievajú,
ventil povoľovať treba..
to je aj z pohľadu sociopatov jasné,
tak rovno pustíme im, ním aj spršku sr..čiek,
veď v školách dávno inkvizícia kraľuje a nie veda.

Kto tú páku reguluje ZATIAĽ, aký pako..
a je kým vôbec zameniť ho dáko?

355746

16.2.2017 6:55

Hm.

Jacob 193.?.?.?

Tak tímto způsobem se oddělí tzv. obyčejní lidé od elit. Právo mít kvalitní vzdělání bude mít jen tzv. šlechta ostatní budou vychovávání ve stylu, než se zredukují, život a práce hrou.

355737

16.2.2017 8:02

Efektivita

Kdesi_cosi 185.?.?.?

Prakticky to samozřejmě dopadne tak, že 90% žáků nebude dělat nic a zbytek jim bude pomáhat. Chodím na střední školu, tak vím, jak to vypadá.

355739

16.2.2017 9:07

Tím získají nové vzdělání kategorie D - jako debil

F&T 212.?.?.?

Pan Pjakin v jedné přednášce říkal, že toto je vzdělání kategorie D a jeho výsledek je debil.
Pokud někdo chce toto pro svoje děti, tak proč ne? Ale nutit to většinové společnosti je sebevražda národa.

Ono už teď je to dost špatné: http://leva-net.webnode.cz/products/proc-je-zapad-...

355740

16.2.2017 9:31

Bravo!

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Hlavně jsem zvědav na výuku technických předmětů a matematiky. Budeme integrovat, aniž bychom tušili něco o derivacích? Nebo zavrhneme vektory, budou nám stačit matice? Už dnes budoucí elektrotechnici a elektronici neznají schematické značky součástek, schémata zařízení asi nepotřebují. A tak je to dnes se vším - studenti, kteří nehrábli na práci a netuší, čím se budou živit, naprosto přesně vědí, co a jak by se měli učit (nejlépe nic). A nedej Bože se na něco zeptat, tj. požadovat nějaké znalosti. Stížnosti a udání následují.

355743

16.2.2017 12:09

RE: Bravo!

kolokol 213.?.?.?

Reakce na 355743

On ani ten tradiční model výuky nejspíš není to pravé ořechové. Ostatně jsem se v jeho rámci "naučil" opravdu hromadu nesmyslů a nepotřebného a potřebně ideologického. A například to, že výuka může být podvodná záležitost jsem poznal už jako šesťák, když nás učitel "naučil", že pí = 3,14 a že už teda umíme vypočítat obvod kruhu. Tehdy jsem frustrovaný poprvé porozuměl, že je něco shnilého ... Na gymnáziu se frustrace jen dále prohloubila a vysokou jsem raději prolezl ve stavu méně než polostřízlivém.
Dnes ovšem vím, že vzdělávací systém je jedním z důležitých pilířů prolhaného světa a dávno hledám poznání u jiných zdrojů. Ovšem příležitosti mladí dychtivého po poznání přišly v niveč. To tedy jo, přísahám!

355751

16.2.2017 13:07

RE: Bravo!

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 355751

Vzdělávací systém je sice jedním z pilířů systému, kterému nerozumíte a jen cítíte, že je asi něco špatně a tak jste frustrován. Přijměte tedy rozvrstvení populace podle schopností jako fakt a neobviňujte z toho vzdělávací systém, ale lidi, a to nejen ty , kteří ho svojí deviací a ustrašeností przní ( ten vzdělávací systém) , ale i lidi , kteří tvoří právě ten nadsystém , jehož nerovnováhu pouze cítíte, a konečně také především sebe.
Pokud vám není jasné π a jeho význam v přírodě a teoretický podklad, tak studujte a nefňukejte nad systémem. Politika nemá s π nic společného. Tady žvanění nepomůže.
Svět není prolhaný, prolhaní jsou lidé, protože prolhaní být mohou, neboť ze strany prosťáčků nebo pravdomluvných nečeká lháře žádný trest.

Například druhá světová válka bude probírána z hlediska historie, zeměpisu a matematiky...

Příklad z finské mezioborové školní hodiny: německá a finská vojska obléhaly Leningrad 871 dnů , za tu dobu jich tam ve střetech s Rudou armádou padlo 578 tisíc, Rudá armáda utrpěla při obraně města ztráty 3 430 tisíc vojáků a obyvatel Leningradu umrzlo či zemřelo hlady 649 tisíc. Otázka : šli byste do toho znovu ?

355755

16.2.2017 13:29

RE: Bravo!

ignorek 95.?.?.?

Reakce na 355751

Co je na tom čísle pí tak špatné?

Dnes na klavesnici samé smajliky, ale číslo pí tam není. Náhoda?

Takže něco shnilého.... Nejspíš to budeš ty. Soráč!!!

355757

16.2.2017 13:46

RE: Bravo!

kolokol 213.?.?.?

Reakce na 355757

Nevím, zda jsi mi porozuměl. Proto jsem dával do uvozovek slovo naučil. Kdyby nás "naučili", že pí=4,28 , byli bychom stejně chytří. Nebo mi chceš namluvit, že v tvé třídě na základce vám učitel opravdu objasnil, jak to pí vypočítat?
Domníval jsem se, že smysl mémo příspěvku je jasný. Že je pí jednou ze základních konstat vesmíru taky vím. To, že hned napadáš, se mě zvlášť nedotýká. Jen mi obecně takový přístup nepřijde zrovna "čerstvý" - soráč.

355758

16.2.2017 22:23

RE: Bravo!

Jaj 87.?.?.?

Reakce na 355758

Ne kazdy je schopen pochopit detaily, ale odsuzovat dle toho uroven vzdelani? Asi jsi mel davat vetsi pozor v te skole.

355775

17.2.2017 0:04

π je znamka lidske omezenosti

Janecek 173.?.?.?

Reakce na 355758

π neni zadna zakladni konstanta vesmiru, ale znamka toho, ze lidsky mozek nebyl schopen v matematice vymyslet neco elegantnejsiho a tak jsme se uchylili k reseni numerickemu.

Je prece ostudne, ze jeste nezname analyticke vyjadreni takove zakladni krivky jako je kruznice bez toho abychome nekde dole neschovalli numerickou metodu. 22/7 ...

Nevim kde se propaganda okolo π bere, ale hlavne o ni hovori lide, kteri tomu vubec nerozumi. Dokonce byl vyhlasen nejaky den of π a mladi lide si mysli, ze je to cool. Holt oblbovat se da se vsim. Asi uz oblbovani s Einstainem a jeho teorii relativity uz prilis vycichlo.

355781

17.2.2017 8:06

RE: π je znamka lidske omezenosti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 355781

Snad tím nikoho neurazím, když jedno takové analytické vyjádření kružnice (o poloměru 1) do této diskuse poskytnu :

x^2+y^2=1

Připomínat, na kterém stupni školského systému se toto učí, by bylo jistě velmi necitlivé. Ale možná je to jen propaganda. Kromě všudypřítomné ruské, tu máme ještě jednu, mnohem nebezpečnější - matematickou. Ve svém úsilí naučit lidi myslet jim vlastně způsobuje bolest. Nutí lidi učit se a eventuálně až pak se k něčemu vyjadřovat. To je velmi nedemokratické a politicky nekorektní. Jistě někoho brzy napadne vědce od zbytku lidstva izolovat a tím je zneškodnit. Přemýšlivé a (sebe)kriticky myslící lidstvo je přece vrcholně škodlivá věc. Většina bude souhlasit, přírodní zákony konečně přestanou platit a hlavně už nebudou lidi otravovat.

PS: 22/7 také není Pí, jak někteří z nás vědí, zlomek je racionální číslo, což poměr mezi obvodem a průměrem kružnice v Eukleidovské rovině není.

355784

17.2.2017 8:25

RE: π je znamka lidske omezenosti

JN 31.?.?.?

Reakce na 355781

Asi pro Tebe budu génius, ale takhle vypadá analytické vyjádření kružnice x2+y2=r2.

355786

17.2.2017 23:14

RE: π je znamka lidske omezenosti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 87.?.?.?

Reakce na 355786

jsi génius. a to jsem ani nevěděl, že matematika je dnes i pro mentálně postižené.

355813

18.2.2017 20:40

RE: π je znamka lidske omezenosti

JN 81.?.?.?

Reakce na 355813

Ty jsi samej argument[smích]

355838

19.2.2017 12:23

==: π je znamka lidske omezenosti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 355781

Orwel v románu 1984 uvádí, že "nevědomost" je síla. Jedna ze základních sil již odjakživa. Nikdo to však nerespektuje. Kdyby se dalo nevědomostí topit, svítit a točit motory, ztratila by jaderná energie okamžitě význam jako nepodstatná a ani ne ekonomická hračka. Pí stejně jako nevědomost a podobné problémy je výzva opravdovému výzkumu, a jeho snad i jeho základní a poslední významná perspektiva a naděje.

Pojem "debilita" je jen umělý nadpočetný termín, jedno z mnoha v rámci principu doublethinku účelově vymyšlených slov newspeaku.

355851

16.2.2017 14:00

RE: Bravo!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 355757

Jen pro srovnání - kdysi, za minulého režimu, na základce nebo nejpozději na střední škole se člověk dověděl, že Pí není 3,14, ani 3,1415926, jak to ukazovala osmimístná kalkulačka, ale že nemá konečný ani opakující se nekonečný desetinný rozvoj. Jelikož je to číslo iracionální.

Dneska, studenti VŠ, budoucí inženýři, kladou výuce matematiky tuhý odpor. Pomalu se z ní stává zakázaná věda, a dávný totalitní vtip o sinu elevačního úhlu sovětských dělostřelců (na tehdejší vojenské přípravě vysokoškoláků prý kdosi tvrdil, že dosahoval až 3.0) realita už dávno překonala.

Samozřejmě jsou důležitější věci pro život, než je přesná hodnota čísla Pí, ale je to docela dobrý indikátor matematického vzdělání. Stejně jako porozumění pointě předchozího "vtipu".

355759

16.2.2017 9:54

Nástroj

Sugar 94.?.?.?

Obecně...

Základní myšlenka není špatná pro střední školy, které připravují studenty na vysokou. V podstatě jim dá možnost vyzkoušet a zasoustředit se na to, co je zajímá.

Samozřejmě ty varianty by měli být nějak rámcově vymezeny, aby výsledek studia opravdu nasměroval studenta k správnému oboru na vysoké, který ho bude zajímat. Protože kdo v 15 letech reálně ví, čím se chce živit?

Ale je to extrémně těžko uchopitelné, protože by kantor musel mít obrovské nadoborové zkušenosti (žrec) a tyto kádry jednoduše v požadovaném objemu nejsou – nikde. Každý řídící moment se musí opírat o objektivní realitu, jinak ztroskotá.

Takže výsledkem bude:
"Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky."

355744

16.2.2017 10:05

Do prdele,

omar 147.?.?.?

to už naozaj všetci zošaleli?
Všetci si necháme od tých pár zmdov takto diktovať?

Presne - D ako debil...

355745

16.2.2017 22:06

RE: Do prdele,

F&T 212.?.?.?

Reakce na 355745

Jasně. Pokud odhlédnete od slova debil jako od nadávky a podíváte se na pravý význam tohoto slova:
https://sk.wikipedia.org/wiki/%C4%BDahk%C3%A1_du%C...
Ľahká duševná zaostalosť (starý názov je debilita; príslušná osoba je debil), v MKCH -10 F70, je najľahšia forma duševnej zaostalosti. Rozsah IQ je od 50 do 69 (u dospelých, mentálny vek od 9 do 12 rokov)

355774

16.2.2017 10:38

Byla by tam i pozitiva...

JaJa 165.?.?.?

Domnívám se, že, jak pravil "předřečník", myšlenka by to byla dobrá, aneb se vyřeší dilema mezi "stoletím páry" a "klasickým 19.století"...[mrknutí jedním okem] V rámci "jedné" hodiny se student dozví, co (matematika, fyzika, chemie, biologie, významné literární dílo, filozofická myšlenka aj.) se na daném celosvětovém místě (zeměpis) v danou dobu stalo (historie). Ovšem takto bych spíše pojal "širší" hodiny historie, nikoliv technických předmětů. Tady jsou samostatné hodiny (např. počítání limit a úpravy výrazů...) nutné, jinak z nich opravdu vyrostou deb...

355747

16.2.2017 13:07

Nic nového. U nás již běžná praxe v systému Montessori

vj66 82.?.?.?

A mohu potvrdit, ze tento system vyuky je mnohem prinosnejsi. Finkso tedy brzy bude v cele statu, s nejvyse hodnocenem vzdelani. Naopak - my se stale ucime dle predmetu o ocasu, nozickach, ouskach misto toho, abychom se ucili o "celem slonovi". To je totiz presne pricnipem systemu nove vyuky. Nejprve si tedy prectete neco o systemu , nez ho zacnete kritizovat !
"Výuka probíhá ve velkých tematických celcích, které v sobě při konkrétním rozpracování zahrnují veškeré učivo prvního stupně ZŠ. Jazyk a matematika jsou prostředky k poznávání světa, proto je důležité propojit všechny vyučovací předměty do jednoho funkčního celku. Tento program, podle něhož se učí děti v Montessori třídách, se jmenuje kosmická výchova."
http://zs5kveten.darkhelm.eu/montessori/pedagogika[mrknutí jedním okem]

355754

16.2.2017 13:20

RE: Nic nového. U nás již běžná praxe v systému Montessori

dub 89.?.?.?

Reakce na 355754

k získání základního přehledu je to užitečné, nicméně pak nutně musí nastoupit i klasické memorování, protože bez znalosti násobilky, schopnosti spočítat integrál, složení chemické směsi, technik genového inženýrství atd. to budou jen idioti se základním přehledem, avšak neschopní v praxi čehokoliv.

o argumentační schopnosti nemluvě, protože těžko argumentovat bez znalosti faktů, a ta je nutno se naučit nazpaměť.


a to nemluvim, že až jim vypnou proud, nespočítají si ani kolik maj zaplatit za dvě housky se salámem...

takže všeho s mírou

355756

16.2.2017 14:12

RE: Nic nového. U nás již běžná praxe v systému Montessori

ROMAN1 88.?.?.?

Reakce na 355756

Jenomže od 16 let (jak se píše v článku), nastupuje v rámci SŠV již jistá míra specializace, kterou je pak možno završit VŠ vzděláním. Z tohoto principu se nevydělují ani víceletá gymnasia, i když tam je míra specializace nejmenší. Všeobecný základní rozhled mají děti získávat na ZŠ, a ten nejzákladnější v MŠ. Finové tak hodlají "stavět dům od střechy". Tohle naposledy zkoušeli dělat soudruzi v SSSR v sedmdesátých letech. Nedopadlo to valně.

355762

16.2.2017 14:01

RE: Nic nového. U nás již běžná praxe v systému Montessori

dub 89.?.?.?

Reakce na 355754

a ze všeho nejhorší je mantra, že se není třeba nic učit nazpaměť, protože všechno je přece na internetu, kde se to dá pak najít.

toto má ale jednu vadu na kráse, a to dost zásadní. na internetu je skutečně spousta věcí, ale místo toho, co tam je teď, a to dokonce na stejném místě, může být za vteřinu něco úplně jiného, dle potřeby páníčků.

takže když si jako příklad vezmeme ukrajinu, tak zmrdům trvala příprava toho, co se tam děje teď, desítky let, kdy museli natisknout nové učebnice, vychovat podle nich novou generaci, z pamětníků udělat idioty zcela mimo (geronty, senily apod. jak generaci prarodičů dnes hezky častují), aby jejich očitá svědectví a výpovědi nikdo nebral vážně, a z předešlé generace rodičů, která sice povědomí má, neboť se to ještě klasicky učili, ale už to nezažila na vlastní kůži, udělat staromilce, kteří ničemu nerozumí a jsou proti pokroku.
a teprve pak mohli přistoupit k akci.

teď, kdy budou všichni mít obecné povědomí, že někde nějaká ukrajina a evropa existuje, a že měly nějakou historii, a všechno ostatní lze najít na internetu, tak proč se něco učit a pamatovat, budou moct takovou akci realizovat během hodin.

neboť všichni budou vědět všechno a hovno, a když se pak o věc začnou zajímat, bude na internetu přesně to, co tam páníčkové potřebují mít, a nikdo si toho ani nevšimne, protože nikdo nebude mít nic v paměti a tudíž nebude mít žádný referenční rámec.

no a pak jsme zpět v temném středověku, kdy vše bylo v bibli, a teď to bude místo bible svaté internet svatý. důsledky budou naprosto identické - všichni budou mít přesně to písmo svaté, jaké sepíšou zmrdi...

takže hodně štěstí v takové společnosti[mrknutí jedním okem]

355760

16.2.2017 14:07

Experimentujete na lidech. Zastavte to, udeřili profesoři kvůli „genderové výchově“

vj66 82.?.?.?

Reakce na 355760

Uz to některým začíná docházet
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Chlap...[mrknutí jedním okem]

355761

16.2.2017 18:20

RE: Nic nového. U nás již běžná praxe v systému Montessori

E.R. 141.?.?.?

Reakce na 355760

..ano,tam se to vše směřuje...k "blbcům na dálkové ovládání",kteří už dneska nosí mozek ve vixlajvantové,blikající krabičce se sluchátkama,bez které netrefí ani na hajzl a asi proto,aby to měli jednodušší,tak se smažou z těch ceduliček na dveřích ti "panáčci a panenky"....[velký smích]


....zaplať pánbů,že už jsem "starej čurák" a můžu se nejen na to,ale na všechno vysrat.. .[velký smích]

355768

16.2.2017 16:27

RE: Nic nového. U nás již běžná praxe v systému Montessori

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 355754

Mohl byste mi vysvětlit, jak debatujete o slonovi bez znalostí nožiček, ocásku a chobůtku ? Vciťováním se do jeho duše nad jeho obrázkem ?
Nezbývá než si udělat velké zásoby všeho na mnoho let, a ani ne kvůli válce, ale kvůli budoucím "odborníkům".

355765

16.2.2017 21:21

RE: Nic nového. U nás již běžná praxe v systému Montessori

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 185.?.?.?

Reakce na 355765

Mile rád - současné školství záměrně odděluje výuku do jednotlkivých předmětů. Ale ona je věda přeci celek, tzn. že svět funguje jako celý "slon" a ne matika zvlášť, fyzika zvlášť atd. Bez chápání celku přeci děti nemohou pochopit souvislosti. Což je mi platný výborný počtář, který nechápe, že úzké znalostí jednoho oboru nevedou v reálném životě k poznání zákonotistí celku/natož ke vzdělání/, neboť doposud nepochopil, že svět funguje v souvislostech. Chcete-li jednou pochopit jak funguje vesmír, matika vám k tomu nestačí, neboť je jen jednou nohou "slona". Když řešíte v reálném životě nejaky problem, leckdy musite pouzit znalosti z ruznych oboru najednou v souvislostech - tedy znát CELEK. Nejprve musím pochopit celek a pak se dá stavět na detailech. Víte jak učí matiku např. Montessori? Je to v podstatě Komenský v praxi. Dítě se neucí jen pocitat a memorovat, ale doslova si osaha matiku jiz od mala vsemi smysly. Na pomuckach se dotykaji čísel, umí odovzovat i velká čisla za pomoci logickeho mysleni atd. Nikdo jim nerika, že jde o matiku, uci se spontanne napr. v celku, kdyz probiraji Vesmir. V jednom takovem mnohahodinovem celku jiz zacinaji chapat, ze pokud chci vesmir poznat, potrebuji nejen matiku, ale i zaklady jazyka, vc. ciziho, nazorne pomucky a logicke vysvetlovani procesu v prirode. Divil byste se, jak se pak takove deti uci rady, dobre chapou latku a ve svych prezentacich se se svyma znalostma s ostatnimi zaky podeli o sve nabyte vedomosti - cimz se ovsem vzajemne uci i od tech ostatnich. V jedne "tride" jsou vsichni od 1 - 5. rocniku. Tak jako vy jste v praci s lidmi ruznych vekovych kategorii. Starsi uci ty mladsi,vse ve vzajemnem respektu. To je vyuka, kterou zrejme ma Finsko na mysly. A pokud jde o nutnou specializaci od strednich skol - system je propracovany stejne i do vyssiho skolstvi. Dam vam jediny priklad - zacka ktera jiz drive absolvovala jeden z prvnich Montessori rocniku po nastupu na gympl si ve vlaku cestou do skoly hned v uvodu cetla jednu z ucebnic. Po precteni a rychlemu pochopeni obsahu se otazala spoluzaku z klasickeho skolstvi - co se to ted bude ale cely rok ucit?? Jiny priklad - zak byl na zkousku 1 den v klasicke skole aby videl, zda-li nezaostava ve vyuce oproti otatnim klasickým /a predrazenym/skolam. Zatimco se ostatni memorovali a byli tak trochu jako vojacci /nesmeli se optat bez hlaseni, vyrusovat, byly jako bez duse/ zacek nepochopil, proc se vsichni kamaradi musi hlasit? Po dotazu jedne z ucitelek na to, proc kdyz to vi, tak se take neprihlasi /zrejme kdo se hlasi, tak to jiste vse chape/ zacek odpovedel:"Proč se mám hlásit? Když se mne chce na něco paní učitelka zeptat, tak proč se mne na to rovnou nezeptá?" Chápete, že stará koncepce školství se jaksi mimo a doslova ubíjí nadané děti a jejich osobnost. Co na tom chcete rovijet? Dodnes se nikdo podle Komenskyho neuci, vse je delano na zamernou vychovu poslusnych otroku misto rozvoje tvurciho ducha zaka[pláč]

355773

16.2.2017 22:43

RE: Nic nového. U nás již běžná praxe v systému Montessori

A jeje 87.?.?.?

Reakce na 355773

Naprosto souhlasim, ze pro hloupejsi deti je to lepsi. At si kazdy da sve deti kam chce, ale at nenuti chytre deti zakrnet mezi temi hloupymi. Ten priklad s tou studentkou vam rekli v te skole? A coze to bylo za ucebnici? To uz vam radeji nerekli, ze? To, co tu pisete je uplne stejne vymyvani mozku, o kterem mluvite. Vas posledni priklad je naprosta hovadina, ktera nic nepotvrzuje ani nevyvraci, jen se stavi proti jakemukoliv systemu, jinymi slovy vy chcete, aby si ve spolecnosti kazdy delal, co se mu zlibi. Nerikam, ze soucasny stav vzdelavani je dokonaly, ale jestli si myslite, ze byste se naucil vice osahavanim cisel, o tom silne pochybuji. Staci porovnat vysledek vzdelavani zde a v USA. Pokud chcete, aby zde lidi neumeli ani urcit, kde lezi Rumunsko, jen tak dal.

355776

17.2.2017 9:49

RE: Nic nového. U nás již běžná praxe v systému Montessori

vj66 82.?.?.?

Reakce na 355776

Pochybovat je lidske, Je videt, ze o metodach vyuky nic nevite. A ano - v klasickem skolstvi doslo k upadku vychovy a zanlosti, v tom s vami souhlasim. Mimochodem precte si neco o systemu vyuky Montessori, budete se divit, jake znalosti maji zaci oproti tem "klasickym". Neni to o vymyvani mozku jak rikate, k tomu slouzi soucasna vyuka . Myslim, ze Finsko pochopilo jako prvni jak zkombinovat ucebni metody vsech druhu skol a uvest je do praxe pro dobro veci. Uvidime[smích][mrknutí jedním okem]

355789

17.2.2017 23:19

RE: Nic nového. U nás již běžná praxe v systému Montessori

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 87.?.?.?

Reakce na 355789

jasně, jasně.. také jsem byl na pochodu žen. dnes jde pokrok kupředu opravdu rychle.. mají také společné WC na montessori školách? ale chápu, že je to pořád dokola, každý si brání tu svoji hovadinu zuby nehty. takže hurá ke světlým zítřkům, jsem si jistý, že s osaháváním se dostaneme mnohem dál.

355814

17.2.2017 8:58

RE: Nic nového. U nás již běžná praxe v systému Montessori

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 355773

Po vylíčení světlých zítřků mi vysvětlete, proč stále rychleji dochází k propadu našich žáků a studentů v mezinárodním srovnání?
Tyto stupidní kecy jsou přesně to, na co máme skočit.
Celý život pracuji na VŠ a vím, o čem mluvím.

355787

17.2.2017 10:22

RE: Nic nového. U nás již běžná praxe v systému Montessori

vj66 82.?.?.?

Reakce na 355787

Ne, to mi vysvetlete Vy sam. Prave diky lidem jako jste vy, s akademickymi tituly , se dnes nachazi skolstvi prave tam, kde je. Mit cely zivot klapky na ocich diky indoktrinaci od zakladniho stupne az po VS, vymyslet pak diky tomu nesmyslne koncepce skolstvi a ani v praxi nechapat smysl vyuky - to je i vase zasluha, ze skolstvi je nyni v upadku. Videl jsem spousty chytrych lidi s titulem, kteri nikdy nic zaka nenaucili. Pravda, kdyz se to spravne "akademicky" poda, da se tomu ten spravny nazev, tak mnoho rodicu se nachyta a je schopno mnohdy i priplatit za takovou nesmyslnou vyuku. Predevsim ti rodice, co berou jako modni trend kdejakeho hochstaplera co vymysli jiz davno vymyslene nefunkcni hovadiny. /ostatne maminka-blondyna od kdejakeho bohateho magora ci fotbalisty - sama negramotna - da na ruzne "koncepce", nebot kdysi sama jednu antikoncepci nevzala a ted se musi "starat" o potomka/. Ale vysledek? Stydte se[bliji]

355791

17.2.2017 14:07

RE: Nic nového. U nás již běžná praxe v systému Montessori

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 355791

Abych získal své tituly, musel jsem něco vymyslet, udělat a publikovat v mezinárodních časopisech. Doporučuji ověřit na Web of Science.
Nechcete si nějakou výuku vyzkoušet? Umožním Vám to.

355803

17.2.2017 20:32

RE: Nic nového. U nás již běžná praxe v systému Montessori

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 355803

Nepodezřívám Vás jako nevysokoškolák z nějakého spiknutí, ovšem, když se díváte, a vidíte co odchází z fakulty, je mi Vás líto, že se zřejmě musíte z existenčních důvodů i Vy podílet na absurdní fantasmagorii, kterou Vám jako dnes již jen zbytkům inteligence nakonec opravdoví viníci jednou s úsměvem hodí na hlavu...

355809

17.2.2017 9:49

RE: Nic nového. U nás již běžná praxe v systému Montessori

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 355773

Začněme cílem : vytvořit masu úplných debilů na dálkové ovládání po internetu ( přesně jak píše "dub" výše ) - zde můžeme vidět moderní metodu a adaptaci řízení procesu.
Jak toho dosáhnout : pěkně postupně jedna generace za druhou, stačí zkurvit jednu a pak už to jde samo indukcí. Poté už jen přikrmovat a ladit.
Jelikož kostely selhaly, tak se použijí školy, a jelikož pracovníci ve školství jsou vycvičeni a organizováni jako armáda, stačí pak ovládnout generální štáb a prznění může začít.
Příklad z první úrovně likvidace mám před nosem, stačilo vyměnit ředitele školy kvůli politickým hrám na zastupitelstvu a místečku pro soukmenovce a vyhlášená základka ( díky práci původního ředitele ) jde během roku do volného pádu.
Vždyť do té kotliny ani žádné geny z afrických plání dovážet není třeba, tady si vystačíme úplně s vlastním materiálem, pěkně vyšlechtěným ve školách s následnými "kurzy zdravého myšlení " v podání "české" televize a komerčních stanic.
Věci mají ale setrvačnost, takže tradice RU ck školství a jeho pokračování za první republiky dojížděla až do konce sedmdesátých let i přes snahy soudruhů. V osmdesátých letech minulého století to již začíná být zajímavé a úplný rozkvět a rozjezd mohl začít konečně v devadesátých letech a to v souvislosti s celkovým koloniálním plánem pro budoucí opětný protektorát. Průměr v protektorátu nevyhovuje , když je vysoko, žádoucí je nízký. Těch pár statistických odchylek nad průměr není podstatných, protože budou použity jiné metody na jejich svázání s lenním pánem.
Takže zrušení jednotných osnov, učebnic a vytvoření mnoha "systémů" a zavedení komických kompetencí do obcí či krajů je jen technická metoda plnění plánu shora uvozeného primárního cíle.
Potom to vypadá tak, že ve státně-obecní škole dětem na 1.stupni ZŠ zatají prostý fakt, že zlomková čára má význam dělení. A když se zeptáte, kam došli v učebnici, tak se neví , protože struktura učebnice je naprosto účelový zmatek.
A komerční presentace montessoriho , waldorfu, či různých nadací jako THE KELLNER FAMILY FOUNDATION atd. jen dělají svou práci saprofágů na mrtvole společnosti.

355788

17.2.2017 13:44

RE: Nic nového. U nás již běžná praxe v systému Montessori

martin bares 46.?.?.?

Reakce na 355754

Ta škola, na kterou je odkaz, je prakticky v sousedství kde bydlím.
,
Zjistím si různé názory.

Jinak mne jako staršího, vzdělaného starým socialistickým a z velké části i prvorepublikovým školským systémem, novoty typu Montessori a Waldorf děsí.

Staré systémy mne do nového současného světa vybavily docela dobře, alespoň co se týče schopnosti pracovat, řešit problémy, dále se vzdělávat a učit se ze zkušeností životních. Újmu jsem žádnou od školství neutrpěl.

Poznal jsem ale na nejrůznějších duševně-poševních seminářích spoustu lidí, a část mě jich taky děsilo. Svými novotami, ideemi a fantastickou nepraktičností. Tou především.

Takže až produkty vzdělávacích systémů, viz výše, dospějí, bude asi pozdě naříkat.

Jsem holt konzervativní člověk.

355802

16.2.2017 16:04

No

qwe 193.?.?.?

nazdar!

355764

16.2.2017 17:01

Chraň nás, prosím, Pane, před těmi idioty, kteří polezou ze škol

Annna 90.?.?.?

Už teď státní školy produkují polopitomce, ale s tímto bude další generace zase zpět na stromech a po stěnách jeskyně zas bude čmárat blátem piktogramy.

Vzhůru k budoucí realitě filmu Idiocracy / Absurdistán ! [bliji][bliji][bliji]

355766

16.2.2017 20:55

RE: Chraň nás, prosím, Pane, před těmi idioty, kteří polezou ze škol

E.R. 141.?.?.?

Reakce na 355766

Něco málo aktuálního k tématu zde v tomto článku i s pěknými obrázky......[oči v sloup]



http://www.svetkolemnas.info/novinky/zahranicni/5417-brnenska-skola-islam

355772

16.2.2017 18:08

jsou nebezpečně chytří

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Jak chtějí tyto děti uplatnit v praxi, když nebude jasné co se naučili a co umí protože neexistují předměty a specializace?

Finové jsou nebezpečně chytří a vzdělaní proto je potřeba z další generace vychovat dementy. Tak jako u nás. Dnešní český absolvent je stejný dement jako průměrný američan. Kvalitní české školství je minulostí.

Své udělal už konec socializmu jehož pajdáky produkovaly kvanta afektovaných tupých hysterek, co neměly na lepší školy. Zbytek byl dokonán po převratu, kdy ze školství prchli i ti poslední chlapi-srdcaři kteří neuživili rodinu. Školství bez chlapů to je naprostá drůbežárna.

Dnešní neukojené hysterické soudružky učitelky prý šikanují děti když nemají ty správné multikulti názory, stejně jako za socíku když jste neměl ty správné komunistické.

355767

17.2.2017 0:46

Jan Amos Komenský

Jan 007 37.?.?.?

se nejspíš obrací v hrobě.

355782

18.2.2017 22:10

V EU nová,

Aja 82.?.?.?

béžová rasa s IQ tykve.
Tam směřujeme.

355840

19.2.2017 2:57

1+1

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

1+1=2 Klasický součet extenzivních veličin. Př.: 1kg +1kg = 2kg
1+1=1 Součet intenzivních veličin (vážený aritmetický průměr s vazbou na extenzivní veličiny) Př. Voda o teplotě 1°C + Voda o teplotě 1°C dá vodu o teplotě pořád 1°C správněji by mělo být: (1°C x hmotnost+1°C x hmotnost)/ celková hmotnost.
1+1=0 Vektorový součet sil působících proti sobě. Silou 1N působíme na předmět, a proti němu působíme silou 1N. Výsledná síla 0N.
1+1=0,5 Součet společné práce nebo nátoku s vazbou na čas. Bazén se naplní jedním přítokem za 1h samotný. Druhým taky za 1h samotný. Pokud pustíme oba naráz, pak se bazén naplní za 0,5h.
1+1=3 Filozofický součet. Jeden muž + jedna žena = muž + žena + dítě
1+1= mnoho (až nekonečno) Jaderný částicový součet. Dvě částice, které do sebe narazí a proběhne-li jaderné štěpení, pak vznikne mnoho dalších částic.
....[velký smích] Učitelé kecali. 1+1= se nerovná vždy 2

355846

20.2.2017 8:50

RE: 1+1

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 355846

Tedy vzal jste to pěkně zeširoka, a tak navrhuji zůstat pouze u těch extenzivních veličin , jelikož tam se nemusíme příliš zabývat interpretací, která je často zdrojem neporozumění.
Neextenzivní veličiny se zneužívají v politice velmi často zejména ve spojení s tzv. nekonečnem. Zdroje podělíte nekonečnými sliby politiků a vyjde efektivní nula pro nepolitiky.

355871

20.2.2017 10:48

RE: 1+1

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 355846

Krása.
A právě ten "klasický součet" se nikde nevyskytuje. Je to vlastně fantasmagorie. Jedná se ideální jedničku, která se jaksi může vyskytovat v libovolném množství, a pak ji lze tedy prostě sčítat. Jenže v celém vesmíru nenalezneme nic, co by takto ideálně existovalo byť jen dvakrát (ani ten kilogram). Když tvrdíme, že 1+1=2, pak se vlastně pohybujeme v náboženských vodách. [chechtot]

355875

20.2.2017 10:20

maturita z matematiky už povinná!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Právě to schválili. Vyjímkou budou školy zdravotní, umělecké a sociální.
Takže výsledkem bude více dementů ze sociálních škol a na technické školy se nikdo hlásit nebude takže je rovnou můžeme zrušit. A to byl cíl.

355873

22.2.2017 13:13

Kaukazská rodová škola+++

Lara 109.?.?.?

...príklad v RUSKU ...veľmi z a u j í m a v é video o jednej rodovej škole na Kaukaze a poučné pozrieť...celkom nový a náročný štýl učenia sa mládeže " PRE ŽIVOT" = skutočná ž i v o t o l ó g i a...

https://www.youtube.com/watch?v=A_88x8SZTSY

355922

25.2.2017 15:15

Na vás otitulovaný platí jedině zase otitulovaní

dr.s 94.?.?.?

Vícekrát jsem si všiml, že v diskuzích a článcích jsou protěžovány názory pedagogů a doktorů a tak i tady notně diskutují profesoři.Mám s těmi konzervativními přístupy problém, je toho plná společnost, stejně jak v této diskuzi, vždyť lid má názory převzaté většinou ze škol a z domova a tedy zase ze škol. Jaké mohou být ještě jiné zdroje?
Lamte si trochu hlavy. Už tak jsem vám hodně napověděl. [smích]

Právě jsem z odkazu tady z diskuze najel na týdenní přehled výuky nějaké té "jiné" školy: http://zs5kveten.darkhelm.eu/sites/default/files/nastenky/referaty_2017_8.pdf

Přijde mi , že se naučit musí to samé, mnohdy ty samé nesmysly , třeba problém předčasného styku. Je to nesmysl, protože dnešní společnost řeší hlavně problémy typu první dítě po čtyřicítce a padesátce. Než si vy profesoři všimnete v jakém světě vůbec žijete, žádný díky vám už nebude.

Na seznamu byl kdysi článek, jak učitelka kopla žáka, za nevhodné chování. Prostě v rámci rychlé nápravy použila kousek z karate , nebo co. To byste nevěřili jak všichni horují za mlácení dětí.

To byste nevěřili jak v článcích autoři i diskutéři chápou naše doktořy, kteří chtějí přidat na platech.


Jenže vás to dostihne ze všech stran a právě i z této.
Bílá mafie je pojem od Dr Hnízdila a on tvrdí zajímavou věc, že léky, které se snaží management a doktoři tlačit, za nemalé výhody, na trh , na trh hýčkaný titulovanými ekonomy , na trh který má skrz naskrz asociální hluboké trhliny a sociální nůžky kam se podíváte, vás a je bude jednou taky léčit.

Až se budete ptát jestli na vaší bolest existuje lék a oni vám řeknou, že na bolesti už máte věk, tak je to jeden z momentů kdy pochopíte, že vám nerozumí nikdo ani na stejném stupni důležitosti a vzdělání. Má to jednu společnou příčinu, protože celý život jste se snažili jen a jen nechápat život jaký je a vnucovat jiným vaše jedy a oni umí to, co jste je naučili vy.

Lidi se musí naučit hlavně se učit a o zbytek je laskavě nechte postarat se je samotné. Učíme se celý život, každý.
Trochu škodolibě a hlavně velmi libě dodávám, že v pokročilých technologiích přijdou o práci jako první popeláři a učitelé, protože počítač bude mít mnohem větší přehled o soustředění svého žáka než jaký i ten nejlepší učitel je schopen vyvinout, natož trvale udržet. Popeláři si ztěžovat nebudou, protože jim to nebude vadit až tolik.

Takže článek mě zaujal, ale ze židle mě spíš zvedla opět diskuze. [smích]

356046

Tuto stránku navštívilo 4 429