Diskuze k článku

MMF vstoupil do studené války; odpustil Ukrajině dluh vůči Rusku

Příspěvků 20

14.12.2015 7:03

Impérium se hroutí

Jacob 193.?.?.?

Je to zápas kdo z koho a na krev, cokoliv je pro dosažení cíle přijatelné. Dolarové impérium se hroutí jak supernova, nějakou dobu to potrvá, ale zhroutí se do sebe. Dluhy jsou příliš velké. Zhroucením do sebe se vytváří pomyslný Horizont událostí, pomyslná hranice, za kterou jsou strhávány do černé díry i její satelity zbytek se snaží dostat co nejdále, do jiné galaxie, aby konečná exploze měla na ně co nejmenší vliv a našli svou novou hvězdu, která je opět sdruží do nové hvězdné soustavy, osamoceni zahynou. Všechny nástroje jak toto odvrátit jsou jak vidno neúčinné, zbývají už jen jaderné zbraně ...............

343062

14.12.2015 11:26

RE: Impérium se hroutí

to je jedno 80.?.?.?

Reakce na 343062

Co já vím, tak za ty dluhy UA ručil zprostředkovatel obchodu, který ty dluhopisy prodával = měl by je tedy proplatit on, což ale může znamenat jeho bankrot (vláda by to musela sanovat)..., Pak je zde ještě snad precedens, kdy Argentina žádala o prodloužení lhůty splatnosti nějakých svých dluhopisů a nějaký soud to na žádost věřitelů zamítl... Takže je zde ještě cesta souzení se..., tak jako tak je to špatný signál vůči trhům, neb investoři si příště budou více rozmýšlet komu půjčí a komu ne...

343066

14.12.2015 23:35

RE: Impérium se hroutí

JirkaM 66.?.?.?

Reakce na 343066

To o tom ručení londýnskou burzou říkal Pjakin, ale asi tentokrát kecal. Je to chytrý pán, stojí za to ho poslouchat, ale občas střílí od boku.

S tím souzením se uvidíme. Hlavně počítám, že plyn, ropa a uhlí budou pro Ukrajinu až zaplatí dluhy.

343094

14.12.2015 11:44

???? odpustil Ukrajině dluh vůči Rusku?????

arbitr 194.?.?.?

nejak tomu nerozumim, prosim vy chytrejsi poucte mne.

Jak tomu rozumim ja, mozna spatne === Ukrove stale dluzi Rusku penize, ovsem ty Ukrum poskytneme my evropani, takze at uz MMF nebo Evropska kolonie zaplati za Ukry Rusum.

Mam pravdu?_

Pokud ano tak je to jak se rika zde v cesku "od Sumavy k Tatram", takze uz platime Rekum, Turkum, a ted i Ukrum.

Pripomina mi to zaver kdysi protibolsevickeho ftipu, kde kde pointa znela:

----"a az toho dosahneme, tak budeme vsichni zebraci"

343067

14.12.2015 16:36

RE: ???? odpustil Ukrajině dluh vůči Rusku?????

Malý a zvedavý 46.?.?.?

Reakce na 343067

Správne. A Rusko odpustí Grécku dlh voči Nemecku aj voči MMF.

343074

14.12.2015 18:20

Tak nebo jinak?

salimon 15.?.?.?

Dobrý nebo špatný obchod?
Rusku uvízly nesplacené 3 miliardy USD na Ukrajině. MMF změnil vlastní pravidla, když se mu přestala hodit.

I za předpokladu, že ty 3mld jsou definitivně ztracené, podíval jste se někdo na HDP a rozpočet Ruska? 3 mld USD tvoří (dle wikipedie) asi tři čtvrtiny procenta ročního rozpočtu Ruské Federace. Tedy odhadem příjem za méně než tři dny. To jen pro představu, jak zásadní útok na ruskou ekonomiku to je.

Na druhé straně je tu MMF. Finanční instituce. Základním kapitálem finančních institucí je důvěryhodnost. MMF donedávna těžil i ze svého monopolního postavení. Nyní však má MMF konkurenci v AIIB. A právě pro AIIB je toto báječný dárek. MMF prokázal nade vší pochybnost, že není nezávislou finanční institucí, ale politickým nástrojem. MMF prokázal, že jakákoliv pravidla změní, kdykoliv k tomu dostane pokyn.

Takže, byl to dobrý obchod? Podkopat svou vlastní důvěryhodnost za možnost lehce popíchnout RF? Zřejmě nebyl. Tohle rozhodnutí na straně MMF nebylo vedeno cílem poškodit RF.

A byl to vůbec obchod?
Porošenko nemůže splatit dluh RF i kdyby dostal půjčku přímo za tím účelem. Šelmy, které pomohl vypustit by ho roztrhaly (fyzicky, nikoliv obrazně). Bez půjčky od MMF by Ukrajina viditelně zbankrotovala (formálně bankrot je už tím nesplacením dluhu RF) a to by bylo přiznáním porážky strategie USA na Ukrajině. Tak někdo rozhodl obětovat věž (věrohodnost MMF), aby byl dočasně zachráněn pěšec (Porošenko, Ukrajina).

Takže to vypadá na špatnou pozici a vynucený tah. Možná špatný tah. Ale jen možná. Ukrajina je finančně černá díra, ale může se hodit na jiné věci. A MMF se ztrátou monopolu (vznikem AIIB) beztak ztrácí užitečnost, tak ten pád věže jen někdo urychlil.
Někdy záchrana pěšce stojí i za ztrátu věže. Hraje tu někdo rád šachy?

343078

14.12.2015 20:44

RE: Tak nebo jinak?

dub 94.?.?.?

Reakce na 343078

má to pokračování a bude to ještě zajímavé. putin pověřil vládu podáním žaloby, v tomto případě u londýnského soudu.
a to bude teprve prdel, protože jestli tento rozhodčí soud udělá totéž, co fond, londýn jako finanční centrum definitivně končí, protože po takovém rozhodnutí důvěryhodnost a nestranost = 0[smích]

343086

14.12.2015 21:42

RE: Tak nebo jinak?

jusupoff 92.?.?.?

Reakce na 343086

Tady nehraje duveryhodnost roli uz tak 150 let, takze je uplne jedno, jestli nekdo MMF/ USA veri, anebo ne. On si chronicky dluznik zas tak nemuze moc vybirat, kdo mu pujci a kdo ne. Pokud bude AIIB pujcovat benevolentnejsim zpusobem, nezli MMF, tak obratem zkrachuje a konci. Ostatne, AIIB je uz z nazvu banka a ne fond, tudiz uloha MMF bude i nadale nezastupitelna, navic AIIB je orientovana spise na infrastrukturu a ne na tahani z prusvihu. Ctenarum pak hodne utika fakt, ze clenem zleho MMF je i hodne Rusko a naopak clenem hodne AIIB je zla Anglie.

Cela tahle procedura je podobna fungovani exekutoru v Cesku, ona mafie ani nemuze fungovat nejak specialne, ale jen ucelne:
Nekdo ma dluh a prislusny jmenovany soudce to o nem vyhlasi...nasledne prijde cetnik s klackem a vezme dluznikovi predmety v takove hodnote, ktere odpovidaji vysi dluhu.
Podminkou je tedy: 1) dluh at uz "dobrovolny", anebo vynuceny, dale 2) soudce, uznavany cetnikem a nasledne 3) cetnik s klackem, uznavany naopak soudcem.
V pripade mezinarodnich sporu je to stejne jako u obcanskych: velka zem (cetnik) zabavi aktiva dluzneho statu a ta pak rozproda, aby uspokojila veritele. Zabavi lode, po galeriich se toulajici zapujcene obrazy, sklady statnich firem, umistene na cizim uzemi, obstavi bankovni ucty a jak jsme videli na pripadu Recka zavre svoje banky atd.
Tady na to zadnou duveru nepotrebujete.

Co se Ukrajiny tyce, pak podle mne nikdo poradne nevi o co vlastne jde. Ukrajina dluzi Rusku a MMF s tim nema co delat...proc tedy vyvolala u Rusu pujcka MMF takovou paniku? Kdyby jim nepujcili, tak by se na ruske pohledavce neco zmenilo? Proc?
Situace je podobna te, jak pisi vyse, pouze s tim rozdilem, ze rusky dluh nechce zadny soudce uznat a tudiz ani cetnik nebude konat. Rusko si postezuje, soudce odpovi ze Ukrajina penize ma (od MMF) a ze tedy narok Ruska na uvaleni defaultu na Ukrajinu je bezpredmetny.
A proc MMF neda ty tri miliardy rovnou Rusku a nezbavi se ho tak? No protoze s nim hraje spinavou hru a vycerpava ho na takovyhle prkotinach. Coz si muze dovolit jen proto, ze ma vetsi klacek za zady. Je to normalni hra kocky s mysi, bez legalniho opodstatneni, jako kdyz pujcite nekomu nespolehlivemu penize, on vam je nechce vratit, ale vy nemate na to, abyste to z nej vymlatili a do soudu se vam nechce.
Cely problem se scvrkava na tvrzeni, ze Rusko taha za kratsi konec provazu a Americane si s nim v ramci moznosti delaji co chteji.

343089

14.12.2015 23:25

RE: Tak nebo jinak?

dub 94.?.?.?

Reakce na 343089

ale tady nejde jen o státy (soukromý sektor má mnohem větší podíl). dokonce ani o rusko.
tady jde o důvěryhodnost celého systému, jehož je londýn finanční baštou.
bude-li takto nepokrytě diskreditována i důvěryhodnost rozhodčích orgánů a bezcennost jakýchokoliv smluv a dohod, bude totálně a otevřeně zdiskreditován celý systém, a to i pro blbý.

pak už nikdo, mimo bezmocných kolonií, nebude ochoten udělat podle tohoto systému nic, ani napsat datum do kalendáře. a to včetně soukromých firem a dalších subjektů.

takže tu nepůjde o nic menšího, než o definitivní vyjevení, že ručník končí, mýdlo končí. pak už zdochlá kobyla jen zatřepe nohama.

343092

15.12.2015 0:09

RE: Tak nebo jinak?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 343092

Kdyby zatrepala treba vcera, bylo by to nanejvyse mile. Doufejme, ze se ji to podari co nejdrive. Smrad z teto zdechliny bude vesmiru nadmiru prijemny a v mnoha galaxiich vzbudi u nasich soused radost , klid, a mir ..

343096

15.12.2015 2:02

RE: Tak nebo jinak?

jusupoff 92.?.?.?

Reakce na 343092

Ano, rozumim tomu, co pisete. Ovsem tak daleko jeste nejsme, nasteti...
System nefunguje nahodne, ale v urcitem algoritmu a s urcitymi zakonitostmi, ktere lze pomerne uspesne simulovat (nahodny vstup, napr. emocne vzniklou poptavku vymenite za predem fabrikovanou poptavku, s oporou v zakone, vymyslite si proste nejakou povinnou spotrebu). Takhle muzete pomerne uspesne udrzet na kolenou cely system, nebude to sice zadna slava, mozna to trochu bude pripominat nas socik, ale preci jen to nejak, byt hrkave, pojede.

Vim, ze se te predstave vzpouzite a neni divu, doted nebylo neco podobneho mozno simulovat, protoze nebyly pocitace a zacpavani arteficialnich systemovych der se delo tak pomalu, ze nebylo efektivni. To dneska uz neni problem, protoze vsichni jsme online a existuji nase profily (minimalne "prumerne"[mrknutí jedním okem], v archivech jsou prodejni statistiky. Tak, kdyz to prezenu, muze pridelovy system potravin fungovat i bez listku, protoze diky vasi karte uz vedi kdy kam a pro co chodite nakupovat, staci vas pak je zakonne a pod pohruzkou sankce vyzvat k odberu jednoho chleba v pondeli a kazdy lichy den k odberu 1l mleka (atd.) a vse pojede bez problemu.

Dnes uz neexistuje nejaka vyssi moralka, ktera by vas hnala do autodestrukcniho jednani. "Jak" to funguje je dulezitejsi nezli "proc" to funguje, tudiz prohlednuti prazdnoty a nesolidnosti systemu nebude mit za dusledek vystoupeni z nej. Naopak- vsimnete si prikladu Nemcu, cim vice se jejich stat rozklada, tim vice si stoji za volnym prichodem uprchliku. To neni nemecke specifikum, to je moderni systemova reakce s akcentaci na funkci.

Samozrejme pak existuje uplny kolaps, ale ten je ciste technickou zalezitosti, proste jednotlive kroky na sebe prestanou navazovat a nektere uplne zaniknou. To ale nebude dusledek ztraty duveryhodnosti, ale z prilisne slozitosti, generujici prilis poruch, ktere se jiz nevyplati opravovat, at uz z duvodu casovych, anebo nakladovych, bude zkratka produktivnejsi se bez te ktere funkce obejit, nezli se ji snazit zprovoznit.

343099

15.12.2015 19:03

RE: Tak nebo jinak?

dub 94.?.?.?

Reakce na 343099

problém není v simulaci, ale v nastavení systému, v jeho základních algorytmech.

a ty jsou takové, že bez ohledu na simulace a manipulace musí nakonec zkolabovat - není to nic jiného, než jedna velká pyramidová hra a ta vždy končí stejně.

je možné, že po krachu se ho bude elita pokoušet nahradit jiným (prakticky jisté), tak, aby se udržela u moci. a ten nový může být klidně i otevřeně otrokářský. nicméně už půjde o jiný systém, než dnešní.

a obecně - aby systém fungoval, resp. aby fungovala společnost na něm postavená, musí být důvěryhodný a lidi musí být ochotni se jím řídit. jakmile to ustane, systém končí bez ohledu na vše ostatní.
můžete ho sice ořezávat a nutit lidi násilím, protože jinak to nepůjde, ale ani to nepomůže.

no němci za tím nestojí, ale diktatura, která jim vládne. a logicy. protože je to ona, která se prostřednictvím uprchlíků snaží řešit svůj problém systému a moci...


ale opravdu nic není tak jendoduché, aby to pokryl jeden příspěvek[smích] tato debata je na dlouhé zimní večery...

343128

16.12.2015 0:38

RE: Tak nebo jinak?

salimon 15.?.?.?

Reakce na 343099

Touto diskusí se dostáváme do oblasti vysoce abstraktní a bohužel neznám detaily vašich úvah. Přesto na mě Vámi popsané působí jako obdoba pokusu o socialismus (no offense). A to přílišným zaměřením na technickou stránku věci bez vnímání efektu emocí (včetně dobrovolnosti).
Západní strategie ovládání lidí dosud spoléhala na příslib (nebo zdání) svobody a volnosti. Zároveň se pyšnila ideou humanity a legálnosti. Nemluvím o kostře, ale o kůži, kterou to zvíře nosí.
Vy tvrdíte, že systém bude funkční i když se změní kůže. Spadne nástřik humanity, legálnosti a dobrovolnosti. A funkční kostra to udrží v běhu. Možná máte pravdu.
Ale já se domnívám, že západní systém je živen masou obdivovatelů a příznivců. Kostrou byl tisk USD. Dnes je to příjem z kolonií a okupovaných území.
Pokud zvíře změní kůži, pak se z obdivovatelů mohou stát nedobrovolní poddaní. To zvýší náklady na udržování a vytvoří prostor pro alternativu.

Pokud dnes USA (MMF) mění dlouhodobá pravidla podle okamžité politické poptávky, ztrácí tak další příznivce a dojem legálnosti svého jednání. Otvírá to prostor pro šíření informací o dalších ilegálních aktech z doby nedávno minulé i starší. Tyto akty sice tehdy prošly bez větší negativní odezvy, ale vytváří masu, která nyní mění obecné vnímání.
Jinak řečeno, pokud rozdělíte svět na dva tábory, pak byste měl mít v ruce něco, čím získáte ostatní na svou stranu. Máte-li však pověst agresora, který nedodržuje ani vlastní pravidla, a druhý tábor vynakládá spoustu energie na zdání legálnosti svých činů, pak můžete zůstat ve vlastním táboře osamělí (krom několika vyžírků a slabých, které jste donutil zůstat).
Můžete sice nahnat ostatní do svého tábora klackem, ale máte klacek na všechny? Jak dlouho to udržíte? A nemá náhodou protistrana srovnatelný nebo lepší klacek? A máte vůbec na zaplacení drába, který klacek drží?
Končím jak jsem začal, podobností s východním blokem za studené války. Jeden tábor udržovaný klackem. A uprostřed zvíře s nepřitažlivým zevnějškem.

Jak jsem zmínil na začátku, neznám Vás ani předpoklady, ze kterých svůj názor čerpáte. Předkládám odlišný pohled než vy, ale důvodem mohou být čistě odlišné informace, ze kterých čerpám.

343137

14.12.2015 22:10

RE: Tak nebo jinak?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 343086

Samozrejme, ze udela totez, on totiz nic jineho udelat nemuze ...[smích]

343090

14.12.2015 18:26

MMF v histórii odpustil dlhy

kuro 87.?.?.?

MMF v histórii odpustil dlhy viacerým krajinám, tak čo sa čudovať? Okrem toho si neviem predstaviť, ako by Ukrajina dopadla, ak by teraz skrachovala. To by bolo utečencov, že by sme sa z toho .....

343080

15.12.2015 0:40

Zrůdy jsou v koncích

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Putin snadno prohlédl chazarskou svoloč a jejich dítě ISIL. Teď zrůdy mající na sobě cenný terč jen kličkují a čekají svou popravu. Zcela právem za hrůzy, které po celém světě rozpoutávaly po celá desetiletí kvůli své nenažranosti a patologické touze po světovládě.

343098

15.12.2015 16:52

RE: Zrůdy jsou v koncích

Kakabuska 193.?.?.?

Reakce na 343098

Naprosto souhlasím. Velmi stručně a výstižně napsáno, děkuji. Jen se obávám, že se chazaři svých destruktivních plánů jen tak nevzdají. Jsou to opravdu zrůdy, všehoschopné. Mstí se za svoji porážku Ruskem před dávnými lety celému světu, křiváci. >Putin snadno prohlédl chazarskou svoloč a jejich dítě ISIL. Teď zrůdy
>mající na sobě cenný terč jen kličkují a čekají svou popravu. Zcela
>právem za hrůzy, které po celém světě rozpoutávaly po celá desetiletí
>kvůli své nenažranosti a patologické touze po světovládě.

343124

15.12.2015 12:15

Len dve poznámky

lubosmat 212.?.?.?

1) Rozdiel medzi kapitalizmom ruským (čínskym) a kapitalizmom americkým (západným)
- V Rusku a Číne štátna moc priamo zasahuje do fungovania kapitálotvornej vrstvy.
- V Amerike a na „západe“ kapitálotvorná vrstva (tzv. globálny prediktor) priamo ovplyvňuje fungovanie štátov.

2) Nie Amerika zarába na vojne, ale korporácie ktoré ju ovládajú. Americký štát vedením vojny len prehlbuje verejný dlh.
- Politici platení v prvom rade korporáciami sa riadia nie záujmami svojich „voličov“, ale "chlebodarcov".
- Voľby slúžia len na legalizovanie zámerov „chlebodarcov“.

343113

16.12.2015 15:39

Půjčka MMF

Jacob 78.?.?.?

No kolikpak jsme to tomu MMF půjčili před pár lety a jaké podmínky vláda přijala od ČNB. Takže těch 44 mld je prdeli.

343158

20.12.2015 17:39

MMF je prodlouzenou rukou USA a NATO

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Vedi,ze dostat z Ukrajiny penize na dluh nemuze Rusko nic nez cekat do nekonecna
a jakykoliv utok na Ukrajinu znamena treti svetovou valku.
Co to mame dnes za elity ?- vypujcit penize z Ruska Ukrajine doporucili a nyni
jim asi radi, vykaslete se na ty ruske dluhy.

343357

Tuto stránku navštívilo 5 354