Diskuze k článku

Ani zrno nazmar

Příspěvků 111

21.8.2014 4:10

Tady ....

Satanist 75.?.?.?

http:/www.ceskojede.cz. Preju Vam v pohode hodne ujetych kilometru.

315852

21.8.2014 4:36

..ani zrno

nevim 78.?.?.?

Já jsem zase našel na poli hromadu již vymlácené pšenice (odhadem tak 30kg) asi to vypadlo z kombajnu neboco. Takže postupně odvozím (nemám auto) na kole do spižírny [velký smích]

315853

21.8.2014 18:49

RE: ..ani zrno

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 315853

Pozor, jen jestli to není vyhozený osev. To by bylo peklíčko že monsanto by závidělo. [mrknutí jedním okem]

315913

21.8.2014 20:09

RE: ..ani zrno

nevim 78.?.?.?

Reakce na 315913

to snad ne. ten kombajn právě sklízel, viděl jsem ho. bylo to na cestě a byly tam dost vyjetý koleje a on jí přejel příčně, takže možná jak mu to skočilo.. no už z toho jím druhou večeři [oči v sloup] [velký smích]

315921

21.8.2014 5:44

Odpověď:

zrxn 81.?.?.?

Dotace [bliji]

315854

21.8.2014 7:04

RE: Odpověď:

leraK 88.?.?.?

Reakce na 315854

Dotace s tím nemá nic společného... [oči v sloup]

315862

21.8.2014 8:15

RE: Odpověď:

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 315854

Ale čeští zemědělci, pokud vím, nedostávají dotace na pěstování obilí (to by tak bylo, abychom byli soběstační!), jen na vybrané plodiny (řepku), nebo když nechají pole ležet ladem.

315866

21.8.2014 8:39

RE: Odpověď:

Jaromír 88.?.?.?

Reakce na 315866

Není rozdíl, zda pěstujete řepku či obilí. V první řadě dostávají čeští zemědělci dotaci na plochu (v rámci přímých plateb SAPS). Pravda je, že navíc můžete žádat o podporu na pěstování brambor pro výrobu škrobu, chmel atd. Není nic jako zvláštní dotace na řepku.
Kliněte, prosím, na http://www.szif.cz/cs

315870

21.8.2014 13:00

RE: Odpověď:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 315870

přesně tak, vyplatí se to zasadit ale už ne sklidit, bude to účel, navíc se tím můžou regulovat ceny, takže tok peněz jde přesně jak má jít a nejde o to aby byl přebytek a náklady na sklizeň když už vydělané peníze jsou ....

315894

31.8.2014 19:56

RE: Odpověď:

Ygorek 46.?.?.?

Reakce na 315894

Skutečně se zemědělci vyplatí připravit půdu, něco zasít, pohnojit, chemicky ošetřit (podle stavu diskutovaného porostu) a pak nesklidit?
Poněkud zvláštní ekonomika.
Kupodivu jsou mně známí farmáři nešťastní, když kvůli počasí nestíhají agrotechnickou lhůtu setby, ošetření, sklizně.
Objíždějí školení a předváděcí akce, aby byli v obraze, co se týče vývoje techniky, osiv a chemických prostředků
Snaží se najít schopného makléře a co nelépe produkty prodat.
Snaží se najít schopného bankéře a zajistit provozní úvěr.
Zřejmě jsou to hlupáci, stačí přece zasít a nesklidit, fpoho...

316500

21.8.2014 5:44

Dřístavost

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Po socialismu příjde debilismus, poudal kámoš. Dávno gradoval ve školství zdrbů uličních bab a dřístalů. A pokud nese úrodu dopadá očividně. [překvapení] Ps Netrestatelný "ing" šmejdil po bytě, jeho tlupí mi dala facku že jsem dostal druhou od zdi a když jsem chtěl jít na policii tenkrár VB tak spolčený soused chytrolil že nás vykradou pokud budu pryč. Jako by se stalo. Uklízečka z banky sedávala ve sborovně a organizovala šikan, třídní učitel chodil skárovaný od fízlů že nevěděl co je za den a rozdával pětky za učivo za půl roku . Divite se předpeklí. Ukrouši čekají na šance kádr. [překvapení]

315855

21.8.2014 5:51

Typicky ceske podnikani ...

PepikNosaty 90.?.?.?

Dostanu dotace na hlinu, zaseju, necham to shnit, zabrecim, jak byl spatny rok(v tuto chvili to svedu na sankce z Ruska), abych dostal kompenzace. Na danich nic nezaplatim, jelikoz jsem ve ztrate, usetrenou zelenou naftu prodam pod rukou a pockam na dotace na pristi rok, abych opet mohl pole obdelat ...

315856

21.8.2014 6:46

RE: Typicky ceske podnikani ...

qwe 193.?.?.?

Reakce na 315856

To zní dost rozumně...

315857

21.8.2014 6:46

psenica

Tomas Szabo 95.?.?.?

Co som pocul od znamych, tak EU (hlavne asi Francuzsko) plati polnohospodarom za to ze nezaseju. Polnohospodarovy sa oplati nezasiat a zinkasovat peniaze ako zasiat a predat.
Vidim to casto na miestach kadial chodim uz 20 rokov. Tak kde boli volakedy polia, teraz rastie trava...
Pred cca 7-8 rokmi bol na slovensku prebytok psenice. Kedze nikto nevedel co s tym, tak sa pouzivala na kurenie. To mi hlava nebrala [pláč]

315858

31.8.2014 19:59

RE: psenica

Ygorek 217.?.?.?

Reakce na 315858

A co byste poradil, když máte pšenici a na trhu ji neumístíte?
Prodáte ji do elektrárny (například v Hodoníně), protože tu tržbu prostě musíte realizovat, banka vám s úroky a splátkami nepočká.

316501

21.8.2014 7:53

Třeba zavést povinné dodávky

Pan Contras 90.?.?.?

Ano, jsou za tím zřejmě dotace. Je třeba zavést povinné dodávky, protože stále více křečků má hodně půdy, na níž berou dotace a neprodukují.

315863

21.8.2014 8:05

Odpověď je snadná

Čen 37.?.?.?

máme kapitalismus. První věcí, se kterou jsem se setkala po listopadové revoluci bylo to, že náš podnik zaorával brambory. Zaměstnancům nad tím usedalo srdce, ale podle pana majitele v tom roce bylo brambor hodně. Za bývalého režimu by se to hodnotilo jako trestný čin či sabotáž, prostě úroda se zpracovala vždy, ale holt máme kapitalismus. Když jsem tenkrát viděla, jak se ničí bramborová pole, vzpomněla jsem si, jak nás učili ve škole, že kapitalisti pálí obilí nebo je hážou do moře jen proto, aby nebylo levnější. Takže to byla po revoluci první věc, která potvrdila, že nám tenkrát nelhali. Tady na Karlštejnsku v Letech si počkali, až na poli bude obilí přede žněmi a sotva dozrálo, vjely do pole stavební stroje, aby na něm postavili obytné domy, sice jen na jeho okraji, ale přesto.Nevážíme si půdy, nevážíme si obilí.

315864

21.8.2014 9:47

RE: Odpověď je snadná

Zvirak 80.?.?.?

Reakce na 315864

To já jsem byl zase svědkem, jak se obilí vykoupené od sedláků vozí do německa do lihovarů, nebo tepláren, kde s ním topí...
A k těm dotacím, sedláci se maj jak prasata v žitě, pořád brečí jak se maj špatně (protože jsou zvyklí brečet) a co dva - tři roky si kupují nová BMW X5, aby s nima mohli jezdit na poli. To mi hlava nebere. A tohle neni ojedinělý případ, to se děje plošně.

Celou direktivu z EU (dotace atd.) bych zrušil včetně jejich užitečnýho idiota Babiše u nás. Díky tomu Slovákovi se zrychluje likvidace našeho zemědělství geometrickou řadou...

315877

22.8.2014 4:50

RE: Odpověď je snadná

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 315877

Když už máte potřebu uvádět národnost (opravdu nevím proč, jakoby snad Čech měl více rozumu, nebo buhviproč) tak tam dosaďtě tu správnou národnost.

315933

22.8.2014 14:47

RE: Odpověď je snadná

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 315877

Hele Milane a proč jsis to BMW ještě nekoupil ?

315949

31.8.2014 20:00

RE: Odpověď je snadná

Ygorek 46.?.?.?

Reakce na 315877

Dovolil bych si připomenout, že dotace mají svůj jasný původ a příčinu v době, kdy u nás řídila hospodářství RVHP.

316503

21.8.2014 13:49

RE: Odpověď je snadná

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 315864

Kapitalismus nemáme!
Dokonce jeden radikální názor zní, že od založení FEDu, tedy od r. 1913 kapitalismus neexistuje. A něco na tom bude.
Takže si to opravte. Pokud se dá tenhle společenský chaos nějak definovat, tak jako korporátní (velké nadnárodní koncerny) byrokratismus (úředníci, politici) podmáznutý bankovním klientelismem (majitelé bank a hybatelé s "hodnotou"(?) měn, financí).
Myslím, že ta slova jsou dostatečně výstižná sama o sobě a netřeba dále pitvat a rozvádět. S kapitalismem tenhle humáč má společný jen název, a to ještě v zaklínání ovčáků (politici a bankéři) a po nich papouškování davu (neznalí). Jo! Taky tudleta demokrácie, to je taky dobrý slovo!

Co je kapitalismus popisuje např. Peter. D. Schiff; "Ekonomické bajky pro vzdělané i laiky". A pak samozřejmě "rakouská škola".

315897

28.8.2014 19:50

RE: Odpověď je snadná

hs 82.?.?.?

Reakce na 315864

"máme kapitalismus."

To nemyslíte vážně? ! ?! A kde by se tu vzal?

316310

21.8.2014 8:10

Dotaz

Jaromír 88.?.?.?

Není možné, že se jedná o pozdní odrůdu ozimé pšenice, případně o pšenici setou na jaře a tedy později dozrávající? A to, co popisujete jako "zrno vypadlé z klasů a větrem roznášené po cestě", by nemohlo být obilí, které vypadlo v zatáčce z vozů svážejících úrodu z úplně jiného pole?

315865

21.8.2014 8:19

Jsou 2 vysvětlení

Heriot 85.?.?.?

Buď je zemědělec špatný hospodář, nebo je po minulém týdnu kdy pršelo, v poli pšenice ještě mokrá, takže čeká. Dnes už se nedosouší, jako za zlého bolšvika, aby se zachovala kvalita, dnes se pomele i černé zrno, použije se ve výrobě předpečných sajrajtů či jiných "takypekařských výrobků"...

315867

24.8.2014 20:48

RE: Jsou 2 vysvětlení

Ygorek 78.?.?.?

Reakce na 315867

Letošní sklizeň byla hodně obtížná kvůli počasí. Pšenice by se sklízet dala, ale mokrá půda neunesla kombajn. K tomu přistoupil souběh dozrávání různých plodin, to se občas stává. Lépe je sklidit řepku, než struky prasknou a vysypou se.

Jak a kde se, prosím, pomele černé zrno?
Mohl byste specifikovat, co tím výrazem míníte?

Jistě, na polích jsou vidět porosty s černými klasy.
Tyto jsou napadeny černí plevovou, která žije na plevách, tedy odumřelé části rostliny, a například prudší déšť ji dokáže smýt.
Plevy jsou to, co se se slámou sa semeny plevelů sype vzadu z kombajnu zpět na pole. Do pekárny se tento materiál nemá jak dostat. Tedy při mechanizované sklizni, při tradiční sklizni celých panáků a mlácení ve stodole se naopak tento materiál do stavení dostal, plevy sloužily jako krmivo pro dobytek a jako stavební materiál, třeba.

Daleko horším problémem jsou bio porosty napadené fusariem...

316039

24.8.2014 20:52

RE: Jsou 2 vysvětlení

FilutaCZ 62.?.?.?

Reakce na 316039

Like [smích]

316040

21.8.2014 8:32

Negatívna selekcia.

Definitíva 95.?.?.?

25 rokov u Slovanov vykonávajú anglosaso židia/chazari negatívnu selekciu v spoločnosti. Čo zlé to prežíva, čo dobré to je likvidované.

Ľudia sa delia: múdri a vzdelaní a tí ostatní, ktorých je min 2/3 väčšina.
Ak odišiel múdry a vzdelaný z poľnohospodárstva do iného odvetvia, tak si pomohol na peniazoch, voľnom čase a duševnom zdraví. A tak sa to deje už 25 rokov, čo zdravé zutekalo a to ostatné sú poľnohospodári.

Otrocký koloniálny vydieračský a dotáciami skorumpovaný konzumný kapitalizmus núti všetkých múdrych a vzdelaných z poľnohospodárstva odísť.

V poľnohospodárstve ostávajú zúfalci a nevzdelanci. Nevzdelanci sa nazývajú aj optimisti.

To mizivé % múdrych a vzdelaných súkromných moloroľníkov je systematicky ničených makroekonomikou EÚ, ktorá je nastavená tak /ceny-dotácie/, že u nás chov zvierat 25 rokov zaníká a na Západe funguje ďalej s extra starostlivosťou materských štátov o farmárov. Z rastlinnej výroby sa stáva troj plodinové pestovanie, obilie , kukurica, repka. Maštaľný hnoj nie je a je nahradzovaný umelými hnojivami, 25 rokov ubúda humus z pôdy. Dnešní odchovanci poľnohospodárskych Monsanto univerzít bez chémie nevedia dopestovať ani klások.

Obdobný vývoj registrujeme aj v priemysle, fabriky boli rozkradnuté= sprivatizované, školstvo degeneruje na USA systém, konzum ovládol ľudstvo a vyrába celé generácie chronicky chorých ľudí, ktorí sú psychicky spôsobilí plniť kasu farmaceutických korporácií, ale nie na používanie rozumu, zdravo žiť, pracovať na seba, svoju rodinu a komunitu.O zdravom spôsobe života deti v škole ani v rodine nič nepočujú, v detstve nezískajú návyky o zdravom žití, ale o homosexuáloch, kresťanstve, ktoré im zotročí slobodu ducha, o konzume, o poslušnosti a výhodách "demokracie" ako tom najlepšom, čo ľudstvo vymyslelo, čo je klamstvo ako svet, lebo keby sa učili zatajované dejiny Slovanov, spoznali by inú formu demokracie a duchovnej spoločnosti, ktorá pomáha jedincom v živote, ktorá nezotročuje ducha človeka a rozvíja spoločnosť a nie ju likviduje sociálnym parazitizmom úžerníckeho bankového systému, nekolonizuje cudzie územia, nerobí genocídu domorodcov.

Príčinou úpadku poľnohospodárstva je anglosaso židovský koloniálny parazitický systém. Vyspelé poľnohospodárstvo je základom vyspelej spoločnosti, vid.Západnú EÚ. Ak dopustíme zánik poľnohospodárstva, to znamená zánik našej kultúry a napredovania spoločnosti ako celku!

Boli z nás vyrobení poslušní bioroboti anglosaso židovskej/chazarskej civilizácie podľa Biblického projektu, našou úlohou je poslúchať a nechať sa vyciciavať sociálnymi parazitmi. Máme jediné právo, "slobodne" voliť politikov z politickej kandidátky, na ktorú sa sami napísali.

315868

21.8.2014 19:11

RE: Negatívna selekcia.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 315868

Souhlasím že školství chrlí choré davy chorými na to specializovanými jako na politiku z 80% a školství zrušit protože v něm rejdí sociopatů jak nasr.... a nevynechají příležitost se spolčit s kterýmikoliv formováky fašistických korporací i místních mafií a když je to na profit tak vychovávají až se kouří z devastovaných. [mrknutí jedním okem]

315914

21.8.2014 8:33

vysvětlení

LMJ 84.?.?.?

Nezlobte se prosím, ale protože je z Vašeho článku vidět elementární neznalost, dovolím si objasnit tuto "záhadu" [mrknutí jedním okem].
Porost pšenice, který jste nafotil, zůstal pravděpodobně poslední ke sklizni (pozdní odrůda, poslední setí atd.). Kombajny mají pevnou výkonovou kapacitu, která nejde nafouknout. V posledních 14 dnech se střídá pěkné počasí s přeháňkami a bouřkami. Pšenice, díky pluchám, které obalují zrno , vysychá ze všech obilovin po dešti nejdéle. Někdy je nutné počkat po posledním dešti i několik dní, než je možné začít mlátit. Přestože obilí vypadá jako suché, zrno má příliš vysoku vlhkost a musí se počkat. Ještě to velmi zhoršuje polehnutí porostu, protože pak to vysychá ještě daleko déle. Zrní na cestě zcela jistě nepochází ze sousedícího pole. Pšenice sama prakticky nevypadává z klasů. To obilí se tam sypalo nepořádnému hospodáři při dopravě po cestě (neutěsněný vlek, přeplněná fůra, atd.).

315869

21.8.2014 9:36

RE: vysvětlení

hugo23 195.?.?.?

Reakce na 315869

pan Stwora má mnohdy srdce na prvním místě. Vzhledem k tomu, že jsem v tomto stejný, nedovolím si kritizovat. Občas je holt dobré se o "problému" informovat, než na něj naroubuji jinak dobře padnoucí kritiku systému. V opačném připadě to totiž často dopadá v duchu hesla " přání otcem myšlenky". Historka o dědovi je však všeříkající. Jen by mě zajímalo, co na tom bolševikovi chceme zachovávat, když je na jednu stranu zlý , a emerice jidy sešroubovaný, a na druhé straně se nám líbí, jak jsme se v něm osírali oproti dnešku "tak akorát". Tohle přeci doprdele není cesta ven...tohle je senilita "par excellence". Buďme dobří sami k sobě, a šiřme toto mezi své blízké. Kdysi jsem slyšel , že bylo vypočítáno (sic), že kdyby se začala mezi lidmi šířit zombie nákaza, trvalo by 1 měsíc, než by byl infikován poslední člověk na téhle planetě. Proč toho nezneužít v šíření morálky a pozitivních hodnot ! To by bylo, abychom do měsíce nebyli všichni šťastní [vyplazený jazyk] ... pokud je to vůbec k něčemu [oči v sloup]

315875

21.8.2014 9:39

RE: vysvětlení

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 315869

Aha. No dobře. Dejme tomu, že zrno na zemi vypadlo při transportu, to opravdu může být.

Souhlasím, že často prší a obilí musí mít pro sklizeň určitou vlhkost. Ale nedalo by se to sklidit a dosušit v sušičkách obilí?

315876

21.8.2014 11:05

RE: vysvětlení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 315876

Nedalo. Slunce a vítr jsou zadarmo, cenu obilí si totiž neurčuje sedlák, ale kupec, a ta už je dopředu známá. Sedlák se buď vejde do nákladů nebo prodělá. "Ani zrno na zmar" je už dávno minulost, výnosy jsou vyšší, plochy (obilí) menší a vypěstujeme více než spotřebujeme.

315883

21.8.2014 14:39

RE: vysvětlení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 315883

Vypestujeme vice nez spotrebujeme... ale ale, to je mi priznani najednou... ne ze bych tomu neveril, ale je hezke to takhle nezavisle slyset.
A proto teda potrebujeme vsude cpat GMO, kdyz je vynosu tolik? Jinymi slovy (globalne) je potravin dost a hlad je jen kvuli spatnemu prerozdelovani. A vyresit to ma GMO... hm.. neco mi rika ze reseni je spis zmena systemu, ktery spatne prerozdeluje na system ktery prerozdeluje spravedlive.
GMO je tedy opet jen kvuli navyseni zisku, a povede jen k dalsimu rustu nerovnosti a tedy i hladu, a to jen ciste po ekonomicke strance! A to i kdyby sammotny koncept GMO nebyl zcestny sam o sobe (skudci se prizpusobi, takze nakonec se bude chemizovat jeste vic nez predtim a vetsim svinstvem a otravime se tak akorat sami)

315899

21.8.2014 15:48

RE: vysvětlení

Na-Iva tisk (tečka) amos (zavináč) gmail (tečka) com 90.?.?.?

Reakce na 315899

Máte to trochu pomotané,
a) u nás (v ČR i celé EU) GMO nehrají dosud žádnou podstatnou roli
b) v ČR je produkce většiny zemědělských produktů vyšší než jejich spotřeba, problém je výše nákladů a cena za niž se dají prodat
c) systém přerozdělování byla RVHP, to co funguje špatně dnes jsou neefektivně regulovaný trh
d) škůdci se přizpůsobují odedávna, "chemizovat ještě víc" nic neřeší, prostě se stále hledajé nové látky, na každou postupem času vzniká resistence (včetně CRY v BT GMO plodinách)
Můj komentář byl spíše než ke globálním problémům potravin směrován ke vzdechům za socialistickým zemědělstvím. Výnosy plodin jsou nesrovnatelně vyšší, spotřeba pesticidů po r. 1989 klesla (spousta ploch se neorá, používají se nižší dávky účinnějších).
Jen tak pro ilustraci: počty dojnic klesly na polovinu, ale produkce mléka je téměř dvojnásobná [smích]

315903

21.8.2014 23:32

RE: vysvětlení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 315903

Vy těm sračkám říkáte mléko? Kristova noho, lituju každého, kdo to pije. Říkáte, že spousta ploch se neobdělává, a to má být jako úspěch zemědělské politiky?

315928

22.8.2014 0:08

RE: vysvětlení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 315928

Neorná = pastviny!!!

315930

22.8.2014 9:06

RE: vysvětlení

Na-Iva tisk (tečka) amos (zavináč) gmail (tečka) com 90.?.?.?

Reakce na 315928

Máte pravdu, igelitový vemeno mělo své kouzlo.
Kam se na něj hrabou ty desitky druhů dneska, jen si umět vybrat. Je nejraději zajedu cca 8 km za město k sedlákovi a přivezu si přímu ze dvora, to se opravdu dá srovnat jen s tím co si pamatuju od babičky ze vsi, měla ještě koncem 70tých let "záhumenkovou" krávu.
Taky lituju ty co si neumí vybrat podle sebe.

315938

22.8.2014 9:38

RE: vysvětlení

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 315938

Tak to jsem šťastný člověk,že nemusím být drásán pochybnostmi,zda vyberu z tak bohaté dnešní nabídky mléék,to mlééko nejmléékovatější a zároveň nejekonomičtější...
Již od ranného věku mi chybí enzim (slovy mé léékařky) řešící problematiku trávení složitých bílkovin,jako je čerstvé mlééko a proto se mu snažím vyhnout a můžu říct,že se mi to daří a celkem rychle jsem se s tím to těžkým postižením vyrovnal a našel jiný zdroj výživy.....
Kdysi jsem chtěl jít příkladem svému o hodně mladšímu bratrovi a nutil se to mlééko pít s ním,ale přitom se se musel držet za kliku od hajzlu,protože to následovalo hned záhy...s výchovou jsem hned přestal.
Horší je,že tu nerozhodnost zažívám u regálu nepoměrně zajímavějším,kde je vše ve líbivých,pestrobarevných skleněných obalech...,kde se už tolik nemusí kontrolovat datum spotřeby,ale i zde je lepší mít svého prověřeného dodavatele....a brát to přímo "čerstvé od vemene".

315941

22.8.2014 15:35

RE: vysvětlení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 315938

Ano máte pravdu, v tom igelitovém vemenu bylo opravdové mléko, ne hezky zabalené výběrové sračky jako dnes. Pamatuju i litrové vratné láhve. A to jsem se nemusel trmácet k nějakému sedlákovi, prodávalo se v každé venkovské prodejně, ve které šéfoval vedoucí, který dokonce mluvil česky.

315952

23.8.2014 15:06

RE: vysvětlení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 315938

buď rád že většina ostatních nejezdí po jezedákách - jinak bys platil 10x tolik

315971

21.8.2014 23:53

RE: vysvětlení

steve 70.?.?.?

Reakce na 315903

.. počty dojnic klesly na polovinu, ale produkce mléka je téměř dvojnásobná ..
-------------
.. pochopil jsem to tak - ze STBacka krava davala 15 litru komunistickeho mlika a zacinkanim klicu dava stejna krava 30 litru humanitarniho mlika ve volnych chvilich pri truchleni nad holokaustem. Jsem si jisty, ze stejna krava bude davat 60 litru mlika po zvoleni Halika za presidenta.
Pri takove demokraticke dojivosti musi Putinuv rezim zkolabovat a my zase zvitezime ....

315929

22.8.2014 0:28

RE: vysvětlení

venkovan 213.?.?.?

Reakce na 315929

To jako že kráva mléčného plemene (holštýnka) dává při kvalitním krmení víc mlíka než kráva s kombinovanou užitkovostí. Na neoraných plochách se pasou masná plemena (charolle) a ta nedojí nic, zato jdou na jatka v 18ti měsících a ne ve třech letech. To je celý ten zázrak [smích] . Pokud se z každého ha kde to jen trochu šlo nesklízí obilí máme na horách i pod nimi zase pastviny. Tohle jsou fakta a nikoliv ideologické kecy, ale když chcete něco kritizovat asi budou ty žvásty jednodužší, nelze je totiž zpochybnit, že? Mimochodem, jaké asi budou současné ha výnosy a užitkovost skotu v zemi kde zítra znamená včera? Já jen, že bychom se opět mohli něco přiučit [chechtot] .

315932

22.8.2014 16:01

RE: vysvětlení

steve 70.?.?.?

Reakce na 315932

..jaké asi budou současné ha výnosy a užitkovost skotu v zemi kde zítra znamená včera?
--
..v onech zemich - jak tam mate pomichane ty zitrky a vcerejsky - je ekonomika nejvyssi, rovnez demokracie je tedy logicky vzato - nejvyssi. Z toho tedy vyplyva, ze ha vynosy i uzitkovost skotu jsou tak vysoke, ze je v mnoha pripadech obtizne tu vysokost dohlednout. Rovnez reservy k dalsimu zvyseni jsou velmi vysoke.
Priucit se samozrejme muzete. Ona velice vysoka vysokost je dana - porozumenim systemu "vedro ma ve dne diru - mila Lizo" ..
Tedy - mejte nejvetsi armadu na svete a vydojite i s masneho plemene (charolle) - 50 tisic kubiku zemniho plynu kazdy den - venkovane !

315953

22.8.2014 16:51

RE: vysvětlení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Reakce na 315953

A plácat páté přez deváté je skoro poviné. Jen by mě zajímalo čím ta největší armáda světa nakrmí vymírající národ. Asi tím plynem a ropou?

315954

23.8.2014 20:52

RE: vysvětlení

steve 70.?.?.?

Reakce na 315954

Ano, tim plynem a ropou nakrmi nejvetsi armada kohokoliv a kdekoliv na planete, neb tyto komodity jsou lehce smenitelne za komodity jine, napr psenici nebo knihy vaclava havla. Bude-li ovsem chtit je nakrmit. V dnesni piroteskni dobe vsak jasne prevlada nazor, ze je nutne vsechny vymirajici narody dorazit za ucelen dedictvi a dosud nevymirajicim narodum je nutne zaslat humanitarni pomoc ve forme prikryvek s pravymi nestovicemi, ockovani AIDSem pro radost i zdravi, chripky ze zkumavek, popr. jine formy demokracie ..
Kratce tedy - kdo sedi na beckach s olejem, hlady nepojde. A k tomu posezeni je treba nejvetsi armada, nebot - kdo zabije a ukrade prvni, ten ma ! [smích]
Timto povazuji osvetleni problematiky dojivosti krav za zcela vycerpavajici a preji - Mnoho oleje a plynu na hektar.

315975

24.8.2014 20:58

RE: vysvětlení

Ygorek 78.?.?.?

Reakce na 315903

Spotřeba pesticidů klesla zcela samozřejmě, protože výrobky současného chemického průmyslu jsou koncentrovanější.
Výnosy plodin jsou vyšší, ale ne nesrovnatelně. V roce 1990 byl výnos pšenice 5,5 t/ha, dnes se dostává i k 7 t/ha (při potenciálu současných odrůd 12 t/ha).

Průměrná dojivost v roce 1990 byla 3900 l na kus a rok, v roce 2012 6800 l, kvóta pro ČR je 7500 l.
Počet dojnic v roce 1990 byl asi 1 200 tis., v roce 2012 asi 400 tis.
Zvýšená dojivost je daná pokrokem v šlechtění, změnou chovaných plemen a faktem, že se krávy masných plemen nyní nedojí.

316042

24.8.2014 22:25

RE: vysvětlení

romaker 178.?.?.?

Reakce na 315903

Počty dojnic klesly a produkce je dvojnásobná ? [velký smích] To preto lebo k nám vozia mliečne výrobky zo Západu . Pančované margarínom , dochutené ochucovadlami a stabilizované a konzervované. Také je zloženie výrobkov v Lidli, Kaflande , Tescu atď. Predávajú nám hnus v peknom obale! Nedoporučujem jesť mäso západnej produkcie,
kanci, býci barani sa nesmú kastrovať /týranie/, preto sú od mala napichané hormónami a atrofujú im varlatá. Hormóny prejdú samozrejme do mäsa.

316053

21.8.2014 11:08

RE: vysvětlení

PeterS 213.?.?.?

Reakce na 315876

Jasne, ze by sa dalo dosusit, ale za to musite platit. A hned mate o 1/4 predrazene vstupy. Tento rok to vyzera na silnu urodu psenice v celej strednej europe, takze jej cena pojde dolu. A nepokryje zvysene naklady spojene s jej susenim..

A ako to vysvetlil niekto vyssie, pocasie je tento rok otrasne, nikto nechce riskovat, ze zozne vlhke obilie, ktore vam jednak nikto nevykupi, alebo vam chyti plesen niekde v sklade.

315884

22.8.2014 0:12

RE: vysvětlení

Rudy1 213.?.?.?

Reakce na 315884

No a prosím jak to dělali naši dědové,ti snad pořádali svatá
procesí aby svítilo sluníčko? [překvapení]

315931

24.8.2014 21:02

RE: vysvětlení

Ygorek 78.?.?.?

Reakce na 315931

Naši dědové to dělali stejně, jako my.
Něco se jim podařilo sklidit v optimálním termínu, něco ne, něco museli i zaorat.
Naši pradědové navíc sklízeli značkou část porostů ručnímu kosami, panáky se ručně vázaly, pěšky nosily a ručně skládaly do mandelů, takže například nároky na únosnost půdy byly menší, než v případě kombajnu a nákladního automobilu.

316043

21.8.2014 13:07

RE: vysvětlení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 315876

právě, vše toto může být pravda a dokonce i to že to tam stejně nechají shnít ...

315895

21.8.2014 19:20

RE: vysvětlení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 315876

Pokud je napršeno do té míry že kombajn zapadne, sklízet se dnešními metodami nedá. Netuším jestli se jedná o tento případ, ale to obilí u cesty rozhodně nevypadalo z klasů ...

315916

21.8.2014 8:50

Podobný obrázok je v okolí Tábora južné čechy

Dušan 193.?.?.?

Niesom poľnohospodár ale už ma to začína štvať. "Ľudia" si zabudli vážiť pôdu (zdroj jedla), lebo sú úplne od nej oddelený. A tie zmanipulované farebné papieriky si vážia viac. To má dôsledok zvyšovanie záťaže človekom na prírode (pri-ROD-e).

Tiež si myslím že to má dočinenia s cenou obilia alebo dotáciou (namiesto aby sa zrno uložilo do sýpok na horší rok).

[bliji]

315871

21.8.2014 9:12

Tož nevím...

Dap z lesa 37.?.?.?

Jezdím mezi poli do dědiny též. Dneska jsem se ptal chlapů, co orali jednu stranu pole, na druhé straně je kukuřice.
Odpovědˇ:
pane, dneska nemá cenu sít obilí. Když chcete vydělat, tak jedině sóju (ta se dá rozumně prodat ven) nebo kukuřici (ta se nechá uschnout a pálí se v elektrárně). A samozřejmě řepku (dotace).
Takže je klidně možný, že majitel už nemá naftu na sklizení....

To není o smyslu práce - jen a jen o penězích...podnikání, jako každé jiné.

315872

24.8.2014 21:05

RE: Tož nevím...

Ygorek 78.?.?.?

Reakce na 315872

Jo, sója...
Odhadnete, kolik procent půdy je ročně v ČR oseto sójou?

316044

24.8.2014 22:06

RE: Tož nevím...

jirzina 176.?.?.?

Reakce na 316044

Jo, sója...
Odhadnete, kolik procent půdy je ročně v ČR oseto sójou?


Taky mě to překvapilo. Myslím, že sója je silně zimomřivá, takže by na ní u nás nikdo nezbohatl. Jedině, že by zabral dotace za to, že mu nic nevyrostlo.
Taky bych si jí nasela na zahrádku, protože jsem vegetariánka. Už jsem zkoušela buráky ve skleníku. No, ale radši si je koupím. [velký smích]

Ale ten pán, co psal ten příspěvek asi bude emigrant, který už zapomněl v jakém klimatickém pásmu ČR leží. [velký smích]

316050

25.8.2014 12:37

RE: Tož nevím...

Dap z lesa 37.?.?.?

Reakce na 316050

Budete se divit, ale jsem na jižní Moravě tak jako ti traktoristi... [smích]

316076

25.8.2014 19:42

RE: Tož nevím...

Ygorek 78.?.?.?

Reakce na 316076

Sója v našich podmínkách nikdy nezaujímala významnější postavení. Největší plocha sóji u nás byla zaznamenána v roce 1949 – 2631 ha. Potom následoval pokles jejích ploch. K novému a zatím největšímu vzestupu výměry sóji v ČR došlo až v posledních třech letech, a to především zásluhou pěstování kanadských odrůd sóji firmy Prograin (podle hrubého odhadu asi na 3100 hektarech).

316098

25.8.2014 19:57

RE: Tož nevím...

Dap z lesa 37.?.?.?

Reakce na 316098

já o tom nic nevím - jen jsem tlumočil odpověd SKUTEČNÝCH lidí které zemědělství živí [překvapení]

316101

25.8.2014 20:57

RE: Tož nevím...

Ygorek 78.?.?.?

Reakce na 316101

V průběhu své praxe, JZD počínaje, jsem zjistil, že SKUTEČNÍ traktoristé, které zemědělství živí, mají odpověď SKUTEČNĚ na všechno.
Ovšem ne vždycky správnou a k dalšímu předávání vhodnou.

316105

25.8.2014 21:22

RE: Tož nevím...

Dap z lesa 37.?.?.?

Reakce na 316105

to nedovedu posoudit - spíš je pro mne podstatné, co vidím na vlastní oči zaseto na poli...poř, kdy je to sklízeno.
A když nevím, tak se zeptám lidí, proč to dělají...jo, není nad zdejší "odborníky".. [chechtot]

316107

26.8.2014 20:53

RE: Tož nevím...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 162.?.?.?

Reakce na 316101

Ti pologramotní peoni vědí jen to co probrali v hospodě a četli v blesku, odhaduji že jejich jedinou kvalifikací je plnit příkazy zaměstnavatele. Je neživí zemědělství, ale řízení traktoru. Věřte mi, že jsem měl několik takových jako podřízené a uměli si poradit s poruchou stroje, rozeznat řepku od hořčice a plevele po nich skutečně nemůžete chtít. Odborníci ze silnice vidí co je zaseto a sklizeno [smích])

316201

25.8.2014 19:47

RE: Tož nevím...

Ygorek 78.?.?.?

Reakce na 316050

Soja je především rostlina krátkého dne.
Pokusy se sojou pro domácí potřebu proběhly v polovině osmdesátých let (akce "Sojanka"[mrknutí jedním okem]. Zkoušel jsem to na zahrádce v poloze 540 m n.m., jižní svah, těžká a mělká kamenitá půda na rule (bramborářská oblast).
Rostliny odvetla a dozrály, ano, ovšem pro praktický užitek jsem dal v dalších letech přednost fazolím a hrachu.

316099

21.8.2014 9:14

Statisíce tun kakaa do moře - nedělejte, že jste to nevěděli

MoUdrostrak 90.?.?.?

Už světově nejslavnější českoslovenští soudruzi světoběžníci - ss. Zigmund a Hanzelka - psávali naším otcům či pradědům skvělé reportáže ze "svobodného světa" za Železnou oponou, kde popisovali na jedné straně otrocké vykořisťování člověka člověkem, lichvu, bídu, vymývání mozků Církví Svatou - a na druhé straně olbřímí problém nadprodukce téměř všude, kam se na svých cestách dostali - tj. třeba jen pár kilometrů od chudinských slummů - vysypávání statisíců tun třeba kakaa do moře. Jen a jen proto, aby byla zachována "rentabilita" Trhu, toho tržíčku - resp zisku a motivace pro jeho protagonisty.

Pokud si dnes hrajeme na hru, že "jsme to nevěděli", "nečetli", prarodiče a rodiče nám jen a jen velebili PanTatíčkaMasaryka a První republiku - v naprosté většině případů si lžeme do kapsy. Prošmejděme rodinné knihovny, prošmějděme Stahuj a podobné zdroje. A nebudeme se divně divit...

Pokud je někde zaseto a přitom nesklizeno, vyplývá z toho jen a jen jediné - není Trhu trzíčku, který by českého latifundistu za jeho finish v tomto případě "v"odměnil a motivoval. Resp. Trh tržíček se vydal cestou do stavu, kde ho kdysi viděli a reportáže z něho otcům, dědům a pradědům zprostředkovávali ss. Zigmund s Hanzelkou...a potvrdil by nám to i s. Vojta zajisté [smích]

315873

21.8.2014 14:43

RE: Statisíce tun kakaa do moře - nedělejte, že jste to nevěděli

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 171.?.?.?

Reakce na 315873

Tak tak, kdo znas necetl napriklad Neznalka na Mesici.. je tam vsechno [mrknutí jedním okem] A nejhorsi je ze to pravda...

315900

21.8.2014 16:53

RE: Statisíce tun kakaa do moře - nedělejte, že jste to nevěděli

coinageboy 98.?.?.?

Reakce na 315900

Presne!! Neznalek na Mesici je skvela a pravdiva parodie kapitalismu. Nikolaj Nosov byl asi genius.
Da se ta knizka jeste sehnat???

315908

21.8.2014 19:28

RE: Statisíce tun kakaa do moře - nedělejte, že jste to nevěděli

Čen 37.?.?.?

Reakce na 315908

Mám ji doma a čtu ji vmoučatům, je to skvělé vyobrazení současnosti

315917

22.8.2014 17:22

RE: Statisíce tun kakaa do moře - nedělejte, že jste to nevěděli

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 31.?.?.?

Reakce na 315908

Precist se da treba tady:
http://ld.johanesville.net/nosov-03-neznalek-na-me...

315956

24.8.2014 18:19

RE: Statisíce tun kakaa do moře - nedělejte, že jste to nevěděli

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 315908

http://ulozto.cz/hledej?q=nezn%C3%A1lek

316032

21.8.2014 9:20

Jo, jo ... zlatý socialismus, komunismus, maoismus, .stalinismus, EUismus...

jjj 213.?.?.?

Něvěděl jsem, že je pan Stwora až takovým příznivcem kolektivismu. Ale možná je chytrý dost na to, zamyslet se nad svým pohledem na věc.

JESTLIŽE SOUKROMÝ VLASTNÍK PŘIPUSTÍ, ABY MU VZNIKLA ŠKODA, MÁ K TOMU ZÁVAŽNÉ DŮVODY. TÍM JE PRO NÁS OSTATNÍ TATO VĚC UZAVŘENA.

Celospolečensky je to tak, že tržní systém je proto tak výkonný (ve srovnání s každým kolektivistickým), že přesně kopíruje psychologii každého z nás: nechceme dopustit, aby nám vznikla škoda na majetku a proto se o věci - i když se nám třeba 100x nechce - staráme.

Důvod pro nesklizení pole může být technologický, jak popisuje věci znalý diskutující přede mnou, ale sedlák mohl také třeba umřít, zkrachovat a zabavili mu zrovna traktor, ... Nehraje to ani tu nejmenší roli: celková produkce je 10x vyšší než se všemi pětiletkami, komisemi, bafuňáři ... a všímavými Stwory!
[chechtot]

315874

21.8.2014 10:25

RE: Jo, jo ... zlatý socialismus, komunismus, maoismus, .stalinismus, EUismus...

Mareš 212.?.?.?

Reakce na 315874

Celková produkce je 10x vyšší, ale ceny kupodivu také. To by mě zajímalo, v čem vězí to čertovo kopejtko, když tvrdíte, jak to všechno skvěle funguje. Na poli stojí obilí - a chleba opět meziročně zdražil o pět korun. [vyplazený jazyk]

315880

21.8.2014 11:16

RE: Jo, jo ... zlatý socialismus, komunismus, maoismus, .stalinismus, EUismus...

jjj 213.?.?.?

Reakce na 315880

Čertových kopejtek je jako vždy hromada - musíte studovat ekonomické souvislosti, když vás to zajímá.

Jedno z mega-kopyt už ale i v téhle diskuzi někdo zmiňoval: přebujelé úřednické aparáty zneužívají naše daňové peníze a platí z nich NAPROSTÉ NESMYSLY jako spalování obilí na energii nebo výrobu paliv z potravin! Je to nebetyčná hovadina, v soukromém tržním systému by se to stát nemohlo, ale kolektivistům všech druhů přímo vlhnou očka dojetím, jak se "stát stará". [bliji]

315885

26.8.2014 18:26

RE: Jo, jo ... lžete !!

Kiviss 93.?.?.?

Reakce na 315885

"... přebujelé úřednické aparáty zneužívají naše daňové peníze ..."
Další viz výše.

316186

21.8.2014 11:25

RE: Jo, jo ... zlatý socialismus, komunismus, maoismus, .stalinismus, EUismus...

jjj 213.?.?.?

Reakce na 315880

Ha .... klikám zrovna na své "oblíbené odkazy" a zrovna čtu na reformy.cz: "EU vrhá stamilióny vašich peněz na to, aby vám udržela uměle vysoké ceny potravin"

Tak můžete číst simultánně se mnou, třeba vás to inspiruje se zamyslet nad fungováním socialismu ve všech jeho kolektivistických podobách.

315886

26.8.2014 18:18

Jo, jo ... pán je demagog

Kiviss 93.?.?.?

Reakce na 315874

Lidé jako vy, by měli dostávat volební právo jen ve velmi výjimečných případech.

P.S.
Stačí-li Vám to takto, je to fajn. V případě, že jste něčemu shora uvedenému neporozuměl, můžete zcela svobodně požádat o bližší vysvětlení.

316185

21.8.2014 9:49

Takyjeden

Chechtal 109.?.?.?

Výkupní cena potravinářské pšenice podle cen světové bursy je v přepočtu a plánovitě deformovanému kursu Kč asi 3,30 Kč za kilogram, ve výsledku v základní potravině pro obyvatelstvo (Chléb) je prodejní cena 25,90-40,00 Kč, podle výše hrabivosti tzv.podnikatelů/neokapitalistů. V ceně je rovněž naplánovaných 15% DPH, takže suma sumárum, peněz je po celé trase dost (rolník, skladník, mlynář, pekař, prodejce včetně skladníků, dopravců a hlavně státu), tak proč se zbytečně namáhat a "blít krev" jako dříve pro jiné (Rusko, Kongo, Kuba, Sev. Korea,...), dnes pro ..... . Více nedostaneme než je naplánováno! [chechtot]

315878

21.8.2014 10:38

Obili

luke777 77.?.?.?

Moznosti je vice ale v dnesni trzni ekonomice bych se nedivil ze nesehnali odbyt.Za dalsi zalezi jestli ta psenice mela potravinarskou kvalitu a tudiz vyssi cenu nez krmna psenice.Nakonec bylo vyhodnejsi cele pole zaorat na podzim nez ho sklidit.porad lepsi nez pole sklidit a obili palit v elektranach

315881

21.8.2014 11:54

Váš děda

ascharad 85.?.?.?

pane Stworo byl asi velmi rozumný člověk, ale netušil, že existuje něco daleko horšího než komunisté, pravdoláskoví havlisté, občas si vzpomenu a jen tak mezi řečí řeknu "Pamatuješ jak jsi nadával na komunisty?" a ten člověk mě řekne :"Já? Nepamatuju se..."

315887

26.8.2014 18:35

Děkuji ...

Kiviss 77.?.?.?

Reakce na 315887

... málo slov, ale o to výstižnější.

316188

21.8.2014 12:08

Odpověď?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Neožidoliberálně-tržně-demogratická láska a prrachrrvda zvítězila nad gójskou lží a nenávistí.

315888

21.8.2014 12:15

Veľmi pekná téma, ďakujem za ňu :)

Danielle 178.?.?.?

Neviem, či v nás "zahubili" vzťah k pode, ale táto téma vo mne rezonuje.

Práve "riešim" prípad distribučnej spoločnosti (elektrárne), ktorá nechala bez akéhokoľvek finančného vyrovnania zapísať (v r. 2011) ťarchy (vecné bremeno)- kvoli postaveným stĺpom vysokého napatia - na ornú podu deduškov a babičiek, ktorých o tom ani "neráčila" informovať (neoznámil im to ani kataster, dozvedeli sa to náhodou pri získaní výpisu listu vlastníctva), neoznámili im to pravdepodobne úmyselne, lebo podľa zákona ak si nedohodli odmenu do 3 mesiacov, nárok na ňu im zanikne. Ale podľa Ústavy SR vlastnícke právo nie je možné obmedziť o.i. bez náhrady, takže som zvedavá, čo bude ďalej, lebo právnik spoločnosti poslal ako odpoveď niekoľkostranový list plný "báchoriek" o tom, že stĺpy stáli už za socializmu...

... ale o inom som chcela, len mi tie stĺpy vysokého napatia vo fotkách pána editora evokovali prvú úvahu... a možno aj tá druhá bude celkom "od veci" :

mnohí mladí nadšenci na Slovensku čakajú na spnenie sľubu pána ministra o dotácii pre mladých farmárov:
http://www.agroforum.sk/showthread.php?start&t...

myslím, že chlieb je nad zlato a návrat k takejto drine je nevyhnutný... lebo keď si nebudeme mať z čoho kúpiť drahé potraviny, skúsime si ich dopestovať sami...

viem, že som asi mimo realitu, ale určite som si istá, že cesta nevedie tadiaľ, ako naznačil svojho času skrivodlivý minister Mikloš, ktorý sa "preslávil" výrokom, že čo na tom, keď si pšenicu nedopestujeme, nakúpime si ju na komoditných trhoch, je jedno za akú cenu (požičiame si?)

315891

21.8.2014 14:48

Drina vo vzťahu k pôde vôbec nie je od veci.

lubosmat 195.?.?.?

Reakce na 315891

Priemyselné poľnohospodárovo vyžaduje vysoké vstupy a obrovské výmery, aby bolo rentabilné. Pamätáte si na „zelenú naftu“ , ktorá nakoniec bola červená, ale to je podobné ako v tom vtipe: Dedko čo sú to za červené bobule na tých kríkoch? No to sú čierne ríbezle vnúčik môj! A prečo sú červené? Hm, no, lebo sú ešte zelené?!

Celý tento „kapitalistický“ motor beží na nejaké to palivo, predovšetkým nafta a benzín (jedno je surovina a druhé produkt krakovania ropy), všetky alternatívne zdroje sú drahšie, alebo lepšie povedané prácnejšie.

Súčasný stav vecí je výsledkom vývoja, majúceho ani nie tak svoju vnútornú logiku, ako príčinné súvislosti. V čase tvrdého konkurenčného boja o presadenie sa na trhu s poľnohospodárskymi produktmi, si kliesnila mechanizácia svoju víťaznú cestu a drina zostávala v mozoľoch neprispôsobivých drobných pestovateľov, pomaly odsúdených na bankrot.

Východiská sa však radikálne zmenili, predovšetkým narástli potreby a vstupy:

1) Počet ľudí a dopyt po potravinách niekoľkonásobne,
2) Cena práce,
3) Ceny strojov,
4) Cena pôdy,
5) Stavebné materiály a stavebná výroba,

Stroje nahradili veľký počet „Drúcich“ potravinárskych
robotníkov, a na to aby tento stroj s minimálnym počtom ľudí, fungoval potrebuje lacný pohon (PHM).

PHM - Jediná komodita, ktorej cena je relatívne stabilná a aj neprimerane nízka, už veľmi dlho.

Predstavte si výrazné zdraženie PHM. Kolaps prepravy tovarov, hoc aj za minimálne jednotkové ceny, by na seba dlho čakať nenechal.

Všetci si lámeme hlavu, ako uspieť v konkurenčnom boji, ako sa vrátiť k pôde a nestratiť pohodlné živobytie.

Dnešný svet potrebuje k svojmu životu lacné pohonné hmoty a suroviny a preto aj za cenu násilia, vojnových zverstiev a genocíd ticho trpí a akceptuje vyčíňanie projektantov „NWO“.

Dobre vieme, že tento stav nie je trvalo udržateľný a fosílne zdroje sa raz vyčerpajú, ale trh ten mocný čarodej, tak ten to určite „vyrieši“.

Trh sa stal nástrojom, ktorý pomáhal celé tisícročia ľudstvu prežiť. Pomohol rozvinúť spoločnosť do jej všestrannosti, bohužiaľ nedokázal spoločnosť zbaviť v mene záchrany seba samého, dobyvačných, krutých a vyhladzovacích vojen.

315901

21.8.2014 12:55

akce a reakce..

fohat 194.?.?.?

v Praze se ted geometrickou řadou kopají zákopy a příkopy,jak při budování rozvinutého socialismu.Je to prdlý vodovdní řad,něco s plynem,elektřinou.Praha6 měla kolem deseti tisíc lidiček bez vody..A je to reakce na ZHUVĚŘILÉ hospodaření s pudou,s urodou.Komu z pragmatiku dojde,že lze třeba meditaci dosící,že divočáci rozkakají jen tu část urody,kterou PŘEMÝŠLIVÝ farmář oddělil pouhou čarou svým klackem? Ignorant,co nechá spálit obilí,nebo nechá shnít,pak roluje obočí udivem,že mu při trapné bouřce ulítne střecha od zahypotékové vily.V období kolem roku 90-98 jsme byciklem projeli vše na Šumavě i jinde,nyní jsou kola ve sklepě bradou vzhuru,protože nehodlám se střetávat s modními tvory se spičkovou výbavou,čtyřkolkáři...Čekat nyní na Přední Zvonkové na semafor,že muže stohlavá tlupa cyklistu vyrazit,to není PŘÍRODNÍ ZAŽITEK. [oči v sloup] [oči v sloup]

315893

21.8.2014 13:17

Je nutné něco málo vědět o problematice a potom by článek vypadal úplně jinak!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Především jde o ekonomické ukazatele a ty bohužel s těmi zemědělskými nejdou dost dobře dohromady. Z hlediska státu / dovolím si vážené čtenáře požádat prostudovat výstupy velmi zajímavé instituce a tou je výzkumný ústav zemědělský, kde jsou také zásadní ekonomické údaje za stát jako celek - nevím přesně, jak se dnes výzkumný ústav jmenuje - sídlí na Praze 2, v Mánesově ulici/
Tam najdete hodně otřesné údaje, které bohužel nejde dost dobře změnit! Stát musí počítat s rozmary počasí / katastrofální sucho a další vlivy / a tudíž nízkou úrodou, proto nechá osít každý rok daleko větší plochu než spotřebujeme! Spotřebujeme ročně cca 3,5 milionu tun obilovin, které sníme a také zkrmíme a přitom při dobré úrodě se podaří vypěstovat až cca 5 milionu tun obilovin. A tady začíná ten kardinální problém!!!!
Výkupní cena je stanovena na cca 4 000 korun za tunu a to je optimální cena , aby zemědělec ještě něco vydělal! Nemůže pracovat s prodělkem, to zemědělská výroba nepřipouští, protože příští rok by nebylo zaseto a úroda by nemusela být skoro žádná a jde také o strategickou surovinu a soběstačnost pro výživu lidí a skotu!!!
Každý rok je přebytek produkce v obilovinách cca až 2 miliony tun, přičemž obilí není surovina, která se nechá skladovat do nekonečna! Bohužel skutečnost je taková, že výkupní cena je cca 4 000 korun za tunu a když je velká nadúroda a velké přebytky, prodávají se obiloviny na volném trhu za pouhých cca 2 000 korun, takže když je velká úroda , stát musí doplatit rozdíl v ceně , aby vůbec bylo místo v silech na další sklizeň!
Když vidíte na polích velkou úrodu obilí, tak se můžete těšit, že bohužel zaplatíte v daních hodně peněz na zaručenou soběstačnost státu v obilovinách a státní intervenční prodeje s příslušnými dotacemi, které činí cca 2 000 korun za tunu!
Pokud si pamatuji, je to asi 4 roky, co se také obilí přidávalo a pálilo spolu s uhlím v elektrárnách, protože se nepodařilo zavčas prodat i s dotacemi a v silech se vyskytla plíseň!
Když se vrátím zpět od ekonomiky do zemědělství, je zde zásadní problém a tím je intenzivní!!! zemědělství a hektarové výnosy!
Není zde prostor popsat celý proces, takže mně musíte věřit!
Dnešní hektarové výnosy u obilovin činí cca 40 až 50 metráků po hektaru zásluhou různých podivuhodných agrotechnických kouzel, včetně intenzivní "chemie" / hnojení, proti škůdcům a jiné!/
Přirozený výnos po hektaru činí pouze cca 20 metráků obilovin!
Ekonomika je však nastavena tak, že pokud by pěstitel nedosahoval alespoň průměrných / vysokých/ výnosů, musel by prodělávat a to si nemůže zemědělství, jak shora řečeno, dovolit!Můžete věřit, či nevěřit , ale zemědělství je veliký ořech i v celé EU, kde dotace do zemědělství činí cca 50% všech dotací vůbec! Je zde hodně faktorů, o kterých běžný...Automaticky kráceno

315896

26.8.2014 19:03

Děkuji za Váš příspěvek

Kiviss 109.?.?.?

Reakce na 315896

De facto velice jasně a srozumitelně vysvětluje nepoužitelnost ideologie postavené na absenci všech hodnot, vyjma jedné - zisk.
Demokratismus je nepoužitelný pro většinu světa a lidí.

316194

27.8.2014 17:59

RE: Děkuji za Váš příspěvek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 316194

Tak to skutočne aj je.

316256

21.8.2014 14:00

Je nutné něco málo vědět o problematice ...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Pokračování:
Můžete věřit, či nevěřit , ale zemědělství je veliký ořech i v celé EU, kde dotace do zemědělství činí cca 50% všech dotací vůbec! Je zde hodně faktorů, o kterých běžný člověk, když pojídá chléb vůbec neví a ani netuší! Bohužel, příroda je mocná a příliš nejde s trhem dohromady!!! Buď toho vypěstujete mnoho a je malér, anebo vypěstujete málo a je malér ještě větší!
Obecně v EU je poměrně velká nadprodukce všech zemědělských komodit a jde o velmi citlivou politickou otázku!
Už celá desetiletí se v EU řeší problematika zemědělství a dotační politiky, ale zkuste nějakému státu EU nařídit, aby "vyráběl" méně potravin a přijímal méně dotací!!! Ve Francii to zkusili a bylo z toho málem revoluce! Pokud vím, "protestující" zastavili na dálnici české kamiony s masem a maso vyházeli na dálnici!!! I tak může vypadat zemědělský "trh" v EU!!!
Nechci zde obhajovat zemědělce a jejich velmi silnou lobby v EU!
Bohužel zemědělská "výroba" není jednoduchý podnikatelský úkol, jako ostatní odvětví, kdy můžete výrobu naplánovat a když není odbyt, prostě přestanu vyrábět! Jde také o údržbu krajiny a zachování jistého stupně zalidnění na vesnici, protože jinak dojde k totálnímu vylidnění venkova, což už leckde probíhá a má velmi neblahé důsledky v mnoha hlediscích!
Vždy když jdete kolem obdělaného pole někde na venkově, zkuste přemýšlet o celé problematice, opatřete si potřebné informace, včetně o velmi složité dnešní agrotechnice! A to jsem vůbec nezabrousil do problematiky pěstování skotu, přirozeného hnojení polí chlévskou mrvou, velice nízkých stavů skotu / v ČR od roku 1989 cca na 50% původních stavů a zase to má své důvody!!! /
Prase od nás exportované do Německa je rozbouráno, prodány jsou pouze některé drahé části, které Němec rád papá / kýty, panenky apod./ a ostatní části se ocitnou zpět na našem trhu za bezkonkurečně nízké ceny a potom nemůže český výrobce konkurovat!!!
Bohužel, zásadní kámen všech sporů je totální nadprodukce všeho! Ceny by se mohly trochu pohnout dolů, ale nějaké limitní ceny musíte držet, právě proto, že jde o zemědělství a zaručenou soběstačnost v potravinách každý rok!
Ruské sankce na zákaz dovozů potravin budou pro EU velmi bolestivé a zaplatíme je všichni v daních!!!
Buďte všichni rádi, že můžete přijít do obchodu a jsou tam celkem cenově dostupné potraviny. Situace by se mohla rapidně změnit a potom teprve přijde ta pravá revoluce!
Změny v zemědělství u nás a v EU jsou potřeba jako sůl, ale musí být citlivé a promyšlené! Jinak zase budeme všichni platit jako mourovatí!!!

315898

21.8.2014 16:31

RE: Je nutné něco málo vědět o problematice ...

Na-Iva tisk (tečka) amos (zavináč) gmail (tečka) com 90.?.?.?

Reakce na 315898

Váš komentář je velmi poučný, jenom nerozumím větě: "Přirozený výnos po hektaru činí pouze cca 20 metráků obilovin!"
Současné výnosy jsou výsledkem nových odrůd a vyspělé agrotechniky. Ta zahrnuje přípravu půdy, výživu a ochranu před škůdci. Pokud necháte porost svému osudu, výnos bude 0, kulturní rostliny jsou závislé na péči pro níž byly vyšlechtěny.

315906

21.8.2014 17:03

RE: Je nutné něco málo vědět o problematice ...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Reakce na 315906

Právě jde o výnosy před "intenzivním" pěstováním, třeba za první republiky, tak kolem roku 1920 , záleží také kde.Jiný je výnos na Hané a jiný někde na severu.

315910

21.8.2014 19:59

RE: Je nutné něco málo vědět o problematice ...

Na-Iva tisk (tečka) amos (zavináč) gmail (tečka) com 90.?.?.?

Reakce na 315910

Obilí, o kterém píšete mělo malé klasy a vysoká stébla, odebralo z pole podobné množství živin, ale dnes slámu nikdo nepotřebuje. Při takové výši výnosů by ceny musely být 2-3x vyšší. Obilí se sklízelo méně zralé a dousoušelo se v "panácích", jinak by samo vypadalo z klasů, mlátilo se ve stodole až do podzima. Taková technologie je dnes nemyslitelná. V zemědělství pracovalo 40% obyvetelstva, dnes necelá 3%, atd.. Máte pocit, že je možné vstoupit do stejné řeky?

315920

21.8.2014 16:10

udržela uměle vysoké ceny potravin

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

EU vrhá stamilióny vašich peněz na to, aby vám udržela uměle vysoké ceny potravin
http://www.nwoo.org/2014/08/21/eu-vrha-stamiliony-...

315905

21.8.2014 17:03

Dnes si ani není kde stěžovat.

mihulka 80.?.?.?

Dříve mělo " načalstvo," jakékoliv, strach už jenom ze stížností. Natož z přepadovek. Dnes už nemají respekt, natož strach, z ničeho a z nikoho. Lampárny na nádražích jsou už dávno zrušené. [mrknutí jedním okem]

315909

21.8.2014 17:31

Agronom Stwora

coinageboy 98.?.?.?

To je to prave dedkovstvi - laterit nad situacemi kterym vubec nerozumime....

315911

21.8.2014 23:11

RE: coinageboy 98.?.?.?

wiky 188.?.?.?

Reakce na 315911

vazeny muzete mi vysvetlit proc se trebas dovazi slunecnicova semena az z Ciny? ( jak bylo uvedeno na obalu -kupuji to v zime pro sykorky). Komu se to vyplati? Asi tem,kteri transportuji i opium ?
[zmaten]

315926

22.8.2014 12:43

RE: coinageboy 98.?.?.?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 315926

protože se tam pěstují?
nikdo ti nebrání pěstovat si na zahradě slunečnici
a přeju ti příjemnou zábavu při sklizni a vyloupávání [mrknutí jedním okem]

315946

21.8.2014 19:17

vyžral jsem si prach ze zrna...

fohat 194.?.?.?

Jako novopečený člen JZD...kvuli bytu mimo Prahu,jinak v Praze nebyla šance..jsem si o žních 1977 vyžral na sušce sušení obilí.Dvanáctihodinová směna se tehdy honorovala dvěma tisíci netto,což byl na tehdejší dobu knížecí příjem,plat se bral jednou měsíčně,jako dnes duchod.Střídal jsem směnu s nahnanými vojáky zákl.služby,topil jsem koksem,hlídal teplotu.Studentka hnojárny bydlela v karavanu a chodila během směny odebírat zrní a měřit jeho vlhkost.Novější sušky již topili topným olejem.Při noční se v haldě obilí mihaly vyžrané krysy,či potkani,jejichž tvar připomíná současné politiky.Po noční jsem spal polosedě,nebot jsem měl uporný kašel s nažraného prachu.Splachoval jsem ho uspěšně VINCENTKOU,vyrábí se ještě? Ještě poznámečka,kdo svařuje elektrikou a vyžere do oka OBLOUK,at si dá na noc obklad z vaty a kravského mléka.... [cool]

315915

21.8.2014 20:33

To se tvari, ...

Vsudezdejsi 91.?.?.?

...jako by to bylo susene roundupem na stojaka(prvni fotky), zvlaste pak moc krasna znicena puda (4,5fotka). Predpokladam, ze to skonci na topeni, vzhledem k tomu,ze bioplynky maji moc rozmazlene zaludky.

315923

21.8.2014 23:17

Stát, je špatný hospodář!

Nikdo 89.?.?.?

To nám říkal pak Klaus a pak i zmetek Kalousek. Ale oba zapomněli dodat druhou půlku věty, že SOUKROMNÍK JE PĚKNÝ ZLODĚJ a krade jako zmínění pánové. A říkají tomu demokracie. Kde se objeví demokrat, tam se začnou ztrácet peníze.

315927

22.8.2014 7:00

rano,ranicko...

fohat 194.?.?.?

Kdyz vyslo slunicko,se v dilne sesli traktoriste,aby vyfasovali ukolovy list od farmare...tedy sefika...a rozjeli se po polich.Zajimava finta byla s kouzlenim vymery ha na obdelani...pri zaorani po znich melo pole zazracne nizsi vymeru,nez pri znich,z toho byla obecne vyssi rejze..mily farmar prisel jednou jedinkrat s tou fintou,druhy den s monoklem pod okem,jak ho traktoriste hbite naucili spravne pocitat.JZD prislo hrde s tim,jak rozsirit polnosti...vykacelo v zime cast lesa,papirove se deklarovalo jako nove obdelane...nehnulo se prstem,normalni paseka s parezy...ale prachy byly...V zime traktoriste zaprahli pluhy a protahovali okresni silnice.Drevene zabrany na navetrne strane plnily perfektne svuj ucel,dnes vydrzi tam polovinu zimni sezony,rozkradou se na topeni...a zlodeji skuci pak do kamery,ze neprojedou a silnicari se flakaji..Je to v lidech a jejich nevedomosti souvislosti...

315934

22.8.2014 9:07

RE: rano,ranicko...

Rudy1 213.?.?.?

Reakce na 315934

Nojo,ale dříve když mě někdo pozdravil,řekl jsem Ahoj a dneska když mi někdo řekne Dobrý den,tak okamžitě začnu přemýšlet co je to zase za všivárnu.
Čím víc získávám zkušeností a informací,tím víc jsem přesvědčený,
že dřívější režim byl o kolektivu a přátelství a ač se to někomu nebude líbit vládnoucí strana měla v mnohém pravdu,dokonce i o tom Světovém četníku kterým nás stále strašila, no a je tu a můžeme si jeho slasti také užívat.Nikdy jsem v žádné straně nebyl ale nyní se mi chce zvracet a mám jedno jediné přání,stát se velitelem Rudých gard [bliji]

315939

22.8.2014 14:44

RE: rano,ranicko...

steve 70.?.?.?

Reakce na 315939

HA !! - z Vaseho prispevku jsem vycitil urcity stupen "pravicove rozviklanosti s tendenci stat se Putinovym agentem" ..
Jakozto major BISoTydlu jsem povinen Vam polozit otazku. Tato zni: - "kolik tydlu uchradlo v holokaustu ?" - HA?
--
.. Ste mudry, dobre ste to povedali. Celuckych 9.5 miliona. a aj viacej ...
Ale aj tak, ste dajaky divny .., preto si dajte do kufra kefu na papulu a topanky a hybajte do Plzne, Posleme Vas doviklat sa - na Ukrajinu. Budete sa volat "AZOV" a tie rozviklane Rude gardy Vam z tej Vasej antisemitskej palice vyondime ...

315948

22.8.2014 10:44

Jak to tak čtu,

libuše 109.?.?.?

chtělo by to zacouvat v historii do šedesátých let a nastolit tady socialismus s lidskou tváří. Pamatujete někdo ty roky? To bylo nadějí! A elánu.

315945

22.8.2014 14:53

RE: Jak to tak čtu,

fohat 194.?.?.?

Reakce na 315945

bodejt,tam se balancovalo s drobnými živnostníky a NÁRODNÍMI PODNIKY,brežněvova doktrína omezené suverenity to zazdila.Ovšem sami SOVĚTI se podivovali s jakou vehemencí si SAMI ČEŠI normalizují svuj dosavadní standard.Jako dnes,anglismy,kýble ledové hlavy přes oduševnělé palice..Zase Američané kroutí hlavou..to je taková česká specialitka.. [bliji]

315950

22.8.2014 15:27

RE: Jak to tak čtu,

steve 70.?.?.?

Reakce na 315945

Libusko !- Vy jedna kakraholte zenska, takovy pekny kukuc mate ..., .. a takove blbe napady !
Podle zakona MUSIME couvat do let 50., to delali komuniste ty zlociny a o tech musime diskutovat ! Couvat do let 60. je ze zakona zakazano, protoze to uz komunisti nic nedelali, a byly ty nadeje a elan .., a ty jsou s deemograzii v rozporu ! Deemograzije nepotrebuje Nadeji, protoze ma Jistotu. A misto Elanu ma Neviditelne paky.
--
..zacouvejme do mnohem palcivejsiho problemu. Napr.: .. " .. jak hnusny cesky Honzik ukradl na pionyrskem tabore nebohe, ponizovane a perzekuovane divce Gertrude odznak NSDAP po dedeckovi ..." , divka byla dovlecena do pionyrskeho tabora skoro nasilim, bylo ji odepreno aby spolu s jinymi gertrudami sedela na letni mezi a rozjimala nad krasou Sudet a vzpominat na dedecka, ktereho Honzikuv dedecek vyhnal kvuli par podrezanym ceskym zasranym, spinavym, zkurvenym a zase ceskym cetnikum ...
Ano - zde je treba diskutovat. A odskodnit. A vratit Sudety. Je treba skoncit s hnusnym honzikovskym zlocinem aby se bezpravi jiz nemohlo opakovat ....
... co? Libus, .. na kafe zajdeme ?, Nebo do prirody - do bufetu na nadrazi .., ruma "na stojaka" - kdyz uz mame tu - svobodu !? [smích]

315951

22.8.2014 17:12

RE: Jak to tak čtu,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 176.?.?.?

Reakce na 315951

Jak vás tak čtu, milý Steve, tak nabývám přesvědčení, že vy žárlíte na největšího humanistu střední Evropy a přilehlých hvozdů Havla. Anšto: v soutěži Největší Čech není o vás ani zmínka, také není po vás pojmenováno letiště v Praze Ruzyni. Na sexualitu máte naprosto, ano, naprosto nedostatečné a nekvalifilované názory a odmítáte přijmout odkaz velkého humanisty. Viz například tento:

Absurdní ideologie je, že rodina má mít výhody, protože plodí děti, na rozdíl od homosexuálních párů. To je pojetí rodiny jako teletníku, jako místa, kde se pouštějí býci ke kravám, aby byla telata. Uvedl Václav Havel.

Zdeněk Patrick (spisovatel) se k tomuto vyjádřil následovně:
Ačkoli rovněž patřím k 97% menšině, ubezpečuji zlatoústého, že se ani zdaleka necítím ve svém teletníku, jako statný býk mezi stádem krav.

Suše konstatuji,že z onoho nadmíru uvážlivého projevu, hodného navržení na další Nobelovu cenu Míru, pro mne zní jediné rezumé:
Rodina plodící děti je bohaprázdný nesmysl, protože napodobuje býky připouštěné ke kravám, aby byla telata. Což je samo o sobě zajisté zavrženíhodná činnost, jež může dokonce i nezákonně harašit. Avšak v zápětí jsem uklidněn: Teprve buzeranti vznesou do tohoto heterosexuálního chaosu "Nové pořádky".

Pak není divu, že nechcete couvat do 60 let a ještě dál. A nejste schopen se domluvit s Liduškou,kterou svádíte na ruma na stojáka.

315955

23.8.2014 21:07

RE: Jak to tak čtu,

steve 70.?.?.?

Reakce na 315955

.. no - ja toho krivaka znal. Takze, - Dej mu Paambuu kurevsky tezkou zem !

315976

23.8.2014 21:57

RE: Jak to tak čtu,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 176.?.?.?

Reakce na 315976

Já to napsal schválně, abych vás vyprovokoval. Před lety tady na Zvědavci jsme si vyměnili několik poznatků na zlatoústého a pamatuju si vaše reakce. Je vidět, že jste svůj názor nezměnil a to je dobře. Mě osobně zlatoústý šokoval mnohokrát.

Připomenu reportáž ČT: Summit prezident republiky versus poustevník, spasitel lidstva. Místo setkání: V lese u jeskyně ve které spasitel údajně přebýval. Spasitel prohlásil, že odešel od manželky před 30 lety a že se vrátí až zachrání svět. Dle jeho slov, bída lidstva tkví v tom, že ženy mají chladné srdce a ukázal na kameru velkou červenou remosku ve tvaru srdce.

Tomu bychom se mohli zasmát, avšak vše bylo zasazeno do širšího děje, který se týkal odsunu sudetských Němců a jejich odškodnění. Havel prohlašuje, že s minulostí se musíme vyrovnat ať to stojí co to stojí. Hned z počátku kauzy Benešových dekretů zastával Havel neobjektivní a urážlivé protičeské postoje- škodil a škodil. Takže se vaší reakci nedivím.

315979

24.8.2014 11:52

RE: Jak to tak čtu,

jarda666 93.?.?.?

Reakce na 315945

No jasne, pac Vam bylo 20, nyni jste stara zapskla babka. Ja jsem mlady ted a nynejsi rezim mi vyhovuje.

On i ten pradeda vzpominal jake to bylo za rakouska super , deda kolem valky , tata jak vy na komunismus a tak dale [smích]

316007

24.8.2014 21:47

RE: Jak to tak čtu,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 316007

Jenže žije se na dluhové otroctví a doposud se plenilo co vybudovali poválečné generace. Že mladé hřeje mládí se všeobecně ví a mají jiné radosti a starosti. Ovšem vykukové to na rozdíl od nich prozíravě využívají a je nemá kdo varovat neboť předchozí generace s tím a i rodiče zkušenosti nemají. Možná by bylo dobré nahlédnout proč ruští představitelé zvlášť po Jelcinovi tak nepřejí západní kultuře. [oči v sloup]

316048

13.11.2014 13:59

Trošku krásy do tejto atmosféry.

Danielle 91.?.?.?

National Geographic Россия zverejnil pred cca 2 hodinami krásnu fotku z Moravy. Nedá sa mi o ňu nepodeliť:

Popis k nej bol

«Сёрфер». Южная Моравия, Чехия. Фотограф: Влад Соколовский.

http://www.ulozisko.sk/obrazky/708873/moravafoto.j...

320988

Tuto stránku navštívilo 8 582