Diskuze k článku

Jak zlikvidovat živnostníka

Příspěvků 75

20.6.2014 4:11

uradnicke svine

stary baran 177.?.?.?

No veru nezavidim situaciu, dufam ze sa vam podari nejak ziskat lepsie zivotne podmienky a nacerpat novu silu. Mne vcera tiez jedna vypasena svinska uradnicka pekne zamiesila zivotom na najblizsie obdobie. Nasledoval som pokyny vsetkych svinskych uradov, dezinformovanych, skorumpovanych, neochotnych a aj ked mi to potvrdilo 9 z 10 tich, jedna z poslednych, pravdepodobne najmenej dolezita debilka, mi moje snazenie znicila v jedinom momente. Zijem v Juznej Amerike, ale ubezpecujem vsetkych, ze praktiky svinskych uradnikov su vsade na svete rovnake. Za svoj zivot som mal to stastie, ze som sa s nimi moc nemusel stykat, ale aj tak som videl ludi na uradoch plakat ci odpadavat v roznych castiach sveta. Moj problem je, ze vo mne nieco vybuchne a zacnem po nich vrieskat, cim som si vzdy akurat viac zavaril, ale toto je pocit, ktory nie som schopny ovladnut, ked vam hnusny odporny prizemny tvor pluje do ksichtu a nici vasu snahu. Mrzi ma aku moc zveril lud tymto instituciam. A najhorsie je na tom to, ze miesto bicovania a mucenia, co by si tie svine zasluzili, ich ludia este ponizene uplacaju. Ak by som sa na stare kolena nudil a mal dost sily a guraze, tak zacnem tie svine lovit a na svojej pode ich likvidovat, pre zlepsenie karmy a ocistu spolocnosti. Clovek ktory bezohladne nici zivoty inym, pravomocou ktora mu bola zverena, si nezasluzi zit. Tak drzim vam aspon palce, nech sa to nejak obrati k lepsiemu.

311960

20.6.2014 15:45

Principem všeho zde popisovaného je had, jehož hlava žere svůj ocas.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 311960

Je to na každé synagoze. Mělo by to být i na každém finančním úřadě.

312014

21.6.2014 16:51

RE: Principem všeho zde popisovaného je had, jehož hlava žere svůj ocas.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 312014

Co vy na to, pane Žid? (1): Šéf exekutorů
http://www.cd89.cz/co-vy-na-to-pane-zid-1-sef-exek...

312081

20.6.2014 6:01

mini-pokus o povzbuzení:

oijkio 91.?.?.?

Práce ve výzkumu a vývoji, pak rok 89, v podniku se udrželi komunisti a já první letěl. Měl jsem 4 děti na vysoké, manželku s mizerným učitelským platem. Ve věku přes 50 let mně nikde nevzali, šanci měli jen tak třicátníci. Tedy živnosťák, řemeslo (ještě že jsem typ kutila), měsíce shánění práce od nevidím do nevidím. Spotřebovával jsem víc než si vydělal, rodině jen bral. Zachránil nás manželčin plat, dětské přídavky, krutá skromnost, výpomoc detí s živností. Po 6 letech jsem platil poprvé daň, a později vrátíl rodině co předtím vzal. Měl jsem zásadu nemít zaměstnance, nepřipouštět rizika, abych nepozbyl i rozestavěný domek. (A úředníků přibývalo a přibývalo, a nohama nudou klimbali a klimbali.)
Co tím myslím? Že máte víc roků ještě před sebou než měl já, a možná nemáte ty 4 na vysoké. Takže musíte věřit, že lepší časy určitě přijdou. A s nekonečnou trpělivostí a úsilím se snažit, aby to bylo brzy. Mým stylem bylo jít na jistotu, spoléhat jen na sebe a rodinu, nejít do rizika půjček, investovat jen když si našetřím. Přeji Vám, abyste horší časy taky vydržel.

311965

20.6.2014 7:17

chce to změnit systém

Belphegor 185.?.?.?

Česká republika se prostě za poslední roky stala mafiánským rájem, kde to má obyčejný člověk opravdu složité. O podnikání ani nemluvě. Za to, že se např. musí platit DPH z nezaplacených faktur, nemůže žádný úředník, ale přímo ti nejvyšší představitelé státu. Tady konkrétně ta největší svině, která tady za poslední roky řádila = kalousek !!!

Ústava ČR jasně říká, že lid je zdrojem veškeré státní moci a když ti zástupci moci, kterou jsme jim my lid dali, nefungují ve prospěch občana, tak je třeba donutit je a to I SILOU !!!

311968

20.6.2014 11:34

Řekl bych, že by se všichni současní voliči měli pozavírat na psychiatrii.....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 311968

Pokud volí neodpovědná a nesvéprávná paka, mohou zvolit zase jen pakárnu. / Nikdo normální dneska k volbám nejde./. Kdyby neexistovaly volební paka, tak by nemohli dlouho existovat ani zloději, kteří jim nastrkali volební lístky do rukou, a odpadli by.
To, že "...lid je zdrojem veškeré státní moci..." je zástěrka pod kterou vládnou zloději. Pokud bychom sledovali spektrum největších zlodějů, uvědomme si, že má už více než půl století stále jenom jedno maximum..

311990

20.6.2014 13:58

RE: Řekl bych, že by se všichni současní voliči měli pozavírat na psychiatrii.....

nevolim 78.?.?.?

Reakce na 311990

přesně tak, jedině nevolit nikdy nikoho je cesta jak z toho ven. jenže volící pako má přece "právo" volby a musí ho využít neb všechny práva se prej musej využívat.. chjoo.. [bliji]
http://www.youtube.com/watch?v=ISYtDsivzkY

311998

20.6.2014 15:27

Kdyby ten šoumen neměl tak divnej nos,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 311998

tak bych to jeho vystoupení považoval za věrohodné. Pokud třeba dopadnou volby jako posledně, tak už je opravdu nutno, začít platit kvalifikovanější herce než dosud. V podstatě by se dalo říci, že člověk zastupuje zájmy toho, komu prospívá. Zejména, je li za to placen. I když někdy opravdu neví, komu vlastně slouží. Ti poslední jsou pak nejlepší agenti, protože do toho co dělají "dle vlastního uvážení" nemohou v podstatě kecat. Nazývá se to neoliberalizmus. Možná, že kdyby nebylo třeba KSČ, nebylo by ani mnoho slavných českých herců jako Wérich a spol. / zase ty divný nosy..../.

312011

20.6.2014 16:40

RE: Řekl bych, že by se všichni současní voliči měli pozavírat na psychiatrii.....

six 87.?.?.?

Reakce na 311998

demokratická možnost volit všem byla dána proto, aby si lidé odhlasovali jakoukoliv předloženou stupiditu. Mimochodem, odbory mají stejnou funkci.
Podmínkou je že současná většina je snadno manipulovatelná. A toto právo volit bylo dáno ve chvíli, kdy si tou manipulovatelností byli 100% jisti. A přesto jsou vedeny vždy dvě kampaně. První se snahou zmanipulovat "paka" jak je potřeba a druhá se snahou odradit od volby ty přemýšlející.

Tedy, milý pane, problém NENÍ ve volbách, ale v tom, že zmanipulované pako má stejnou váhu hlasu jako znalý. A přesto věc by nebyla ztracena. Neb v rámci hry demokracie musí zmanipulované stádo roztříštit do několika stran. A každé volby několik desítek procent chytráků jako vy si raději svoji lenost ospravedlní podobnou hloupostí, místo aby zvedly prdel a šly volit nějakou malou stranu, nespojenou s politikou. Vy se na vzniku tohoto tristního stavu přímo podílíte. To že nová strana neprolezlá kurvama by rychle podlehla, jsou teoretický kecy.

Nečekám že to pochopíte, raději si vymyslíte další ospravedlnění.
six

312018

20.6.2014 17:13

RE: Řekl bych, že by se všichni současní voliči měli pozavírat na psychiatrii.....

nevolim 78.?.?.?

Reakce na 312018

a kdy v naší "demokratické" historii se to stalo? to že nové strany nepodlehly? Jak víte že nové/malé strany s Vámi nemanipulují? ode mne to není lenost, ale to že tuhle hru zvanou "demokratické volby" prostě nehraju, nemyslím si totiž že tahle hra nějak řeší skutečné lidské problémy. Nemám potřebu předávat svojí moc nějakým zásTupcům, nějakým pochybným "autoritám", které defacto ani neznám aby určovali a lajnovali můj život [oči v sloup]

312022

22.6.2014 1:39

RE: Řekl bych, že by se všichni současní voliči měli pozavírat na psychiatrii.....

HAKS 78.?.?.?

Reakce na 312022

"Já sám chci být pánem svého osudu."
Jde o to, že "předávat svojí moc nějakým zásTupcům" - nepředává se konkrétním lidem, ale FUNKCÍM - vytvořeným a uspořádaným zcela fiktivně do "logického" vzorce (vyšší-nižší atd. - co je čemu podřízeno atd. - to je jenom uměle vymyšlená "funkce"[mrknutí jedním okem] a to je ta hra (ale zároveň jatka). To, koho na ty funkce korpomedia a komplot korporací jako své zástupce dosazuje už je jen formální.

312102

20.6.2014 17:19

RE: Řekl bych, že by se všichni současní voliči měli pozavírat na psychiatrii.....

nevolim 78.?.?.?

Reakce na 312018

a já se samozřejmě svým nevolením na ničem nepodílím.. viz. carlinovo video. pasivita nic nevytváří (ani horší ani lepší budoucí stav), to aktivita (nespokojenost se současným stavem) vytváří. Aktivita "něco změnit" (mít se lépe) se pak zákonitě většinou obrací do mít se hůře, protože na tomhle světě nic není černobílé že..

312024

20.6.2014 19:17

RE: Řekl bych, že by se všichni současní voliči měli pozavírat na psychiatrii.....

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 312018

Souhlasím s vaším každým slovem a dodávám,že důkazem možnosti voleb dosáhnout změn,právě těmi nemanipulovatelnými jedinci je vřískání a zděšení korektních politiků a bruselské byrokracie po volbách do EP,kdy je tolik vyděsil nárůst euroskeptiků v čele se stranami UKIP Farage a LePenky.....všichni ti volební ignoranti by měli aspoň tou svou malou měrou přispět ke změně poměrů a nezůstat jen u nadávání....když si ta parta grázlů vymakala tak neprůstřený systém,hledejme jeho slabiny,...chtějí si hrát na demokrcii,vemme je za slovo a přehlasujme je,jinak se s toho nedostaneme....V Praze na plné čáře zvítězila TOPka,protože je tam největší koncentrace vyžírků,kterýchto tato strana zájmy hájí a oni si tu příležitost volit a tím hájit své zájmy ujít nenechají a kdyby mohli,tak půjdou volil i 3x,jen pitomec se toho práva alespoň takto mít možnost nenásilně a pohodlně změnit poměry,vzdává..... [naštvaný]

312027

20.6.2014 19:50

RE: Řekl bych, že by se všichni současní voliči měli pozavírat na psychiatrii.....

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 312027

Si přečtěte jak dopadl předseda pirátské strany, který byl autentický, ne něčí agent. Pak snad jednou konečně pochopíte, že ONI mají zmapované úplně všechno- i tu nejmenší straničku mají pod dokonalou kontrolou. Je z toho jediné východisko- aby 99 procent lidí nešlo k volbám a tím pádem by mafiáni nemohli tvrdit, že jsou v politice legálně, protože byli legálně zvoleni.

312029

20.6.2014 20:13

RE: Řekl bych, že by se všichni současní voliči měli pozavírat na psychiatrii.....

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 312029

....Porco Dio !!!....Tak to zařiďte,aby 99% lidí nešlo volit,pro mě z mě je třeba postřílejte,ten fraucimór a fanklub Schlaffendrecka a ostatní,....a už konečně přestaňte rozvíjet teorii "kdyby k volbám nikdo nešel,tak by se to vyřešilo"....Ujišťuji Vás,že se to NIKDY NIKDE nestalo a nestane se to ani tady......je to nebetyčná kravina.... [oči v sloup]

312031

20.6.2014 20:28

RE: Řekl bych, že by se všichni současní voliči měli pozavírat na psychiatrii.....

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 312031

Tak samozřejmě že je to kravina, ale kravina taky je, když Vy lidi k volbám nabádáte.

312033

20.6.2014 22:04

RE: Řekl bych, že by se všichni současní voliči měli pozavírat na psychiatrii.....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

Reakce na 312031

Pane Robot keďže ste ten špecialista na volenie, mohol by ste poradiť Emeričanom koho si zvoliť vo voľbách za prezidenta aby Amerika a svet bol v pohode, takže koho??? Hitlari Klingonovú alebo Jeba Kríka(Savana) [mrknutí jedním okem]

312045

20.6.2014 20:35

RE: Řekl bych, že by se všichni současní voliči měli pozavírat na psychiatrii.....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 312029

jak dopadl?

312034

21.6.2014 10:07

RE: Řekl bych, že by se všichni současní voliči měli pozavírat na psychiatrii.....

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 312034

Předseda pirátské strany Ivan Bartoš se za těch 5 let činnosti ve straně nervově zhroutil, rozpadla se mu rodina, rezignoval na funkci.

Klasika: Jakmile strana získala 14 milionů, byli do jejích řad nasazeni agenti, kteří to tam vzájemně všechno odborně rozeštvali a Bartoše doslova vyštvali. Nový předseda strany je již klasická poslušná loutka mocných.

http://www.lidovky.cz/proc-odstoupil-predseda-bar...

312070

21.6.2014 11:04

RE: Řekl bych, že by se všichni současní voliči měli pozavírat na psychiatrii.....

fohat 194.?.?.?

Reakce na 312070

Milý pan Bartoš se měl zeptat profesorky Hromádkové /DEU/,nebo Václava Fischera,Františka Ringo Čecha,jak to chodí...Ušetřil by si zdravíčko..

312072

28.6.2014 22:39

RE: Řekl bych, že by se všichni současní voliči měli pozavírat na psychiatrii.....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 151.?.?.?

Reakce na 312070

mily pan Bartos nemel hulit

312423

22.6.2014 10:40

RE: Řekl bych, že by se všichni současní voliči měli pozavírat na psychiatrii.....

Ch. 88.?.?.?

Reakce na 312029

Myslím, že lepšie než nevoliť je zäčastniť sa volieb - ale hodiť prázdnu obálku. Malo by to pozitívny vplyv na:
- výšku odmien za hlasy
- keci, že "nás" volila väčšina blabla
- mnoho ďalších

Prekvapujú ma tvrdenia, že chytrý človek nejde voliť, lebo je znechutený - takto len pridáva práve tým populistom, z ktorých je znechutený. Nieže by som si myslel, že voľby a ich akýkoľvek výsledok majú šancu čokoľvek meniť - keby to tak bolo, tak ich zrušia . .

312128

22.6.2014 7:28

Trochu nedomyšlené

Kiviss 5.?.?.?

Reakce na 312018

Vyhraje malá, neznámá strana bez zázemí. A co dál?!!
(ku..a?!!)

Takoví jako Babiš, Bakala, Kellner + nadnárodní korporace a otrokářské státy a instituce jako Německo, Francie USA s celou NSA, Googlem, Facebookem ...

... si Vás koupili / UKRADLI i s hrobem a rakví!!!

P.S.
Volební lístky nejsou dobré ani jako toaleťák.

312110

22.6.2014 7:17

Palec nahoru.

Kiviss 94.?.?.?

Reakce na 311990

"Kdyby volby mohly něco změnit, už dávno by je zakázali!"
"Kdyby volby mohly něco změnit, už dávno by je zrušili!"

312109

20.6.2014 21:48

RE: chce to změnit systém

runner 86.?.?.?

Reakce na 311968

Příteli, demokracie neexistuje, je to jen divadelní fraška. Poslední demokracie existovala v řeckých městských státech, protože demokracie může fungovat jen tehdy, když volíte někoho, koho znáte vy osobně, nebo ho zná osobně někdo, koho vy osobně znáte a může vám o něm poreferovat z vlastní zkušenosti. To, co se nám prezentuje jako demokracie, je ve skutečnosti plutokracie, která se za posledních 100 let víceméně nezměnila a která vedla ke vzniku alternativních modelů vládnutí - k fašismu a nacismu.

http://dedictvipredku.wordpress.com/2014/06/19/h-p...

312041

21.6.2014 21:22

RE: chce to změnit systém

jan vítek 84.?.?.?

Reakce na 311968

kdo z Vás podniká?
měli byste vědět, že tohle už se napravilo a stačí do faktury napsat, že přenáším povinost odvést DPH na zákazníka a on sám musí poslat mě částku bez DPH a DPH odeslat finančáku.....

312092

23.6.2014 18:21

RE: chce to změnit systém

Martin 12345 37.?.?.?

Reakce na 312092

>kdo z Vás podniká?
>měli byste vědět, že tohle už se napravilo a stačí do
>faktury napsat, že přenáším povinost odvést DPH na
>zákazníka a on sám musí poslat mě částku bez DPH a DPH
>odeslat finančáku.....

POZOR!!! Vyse uvedena rada neni spravna.

Rezim, kdy lze povinnost odvest DPH prenest na zakaznika, je umoznen pouze u urciteho typu sluzeb/zbozi (napr. stavebni prace, kovovy odpad, apod.). Takze u vetsiny dodavek musi DPH odvadet dodavatel a nema moznost se teto povinnosti zbavit.

312202

22.6.2014 7:05

Změnit systém? ANO!

Kiviss 31.?.?.?

Reakce na 311968

Největší svině Kalousek? NE!

Je to jen další grázl v řadě malých grázlů jako Klaus, Drábek, Langr ... a další, kteří nestojí ani za úder do klávesnice!

Díváte se, ostatně jako většina zde přítomných i v ČR žijících, špatným směrem.

312108

24.6.2014 2:40

Kalousek ...

Kiviss 199.?.?.?

Reakce na 311968

... to NEMÁ ze své hlavy!

To je jen jeden z grázlů v řadě.

312210

20.6.2014 8:57

Zázrak se nekoná = zbývá flexibilita

MoUdrostrak 90.?.?.?

Ti nejšpičkovější kolegové okolo mne (kromě lékařů), NIKDY nepůsobí v oboru, který vystudovali. O něčem - o světě okolo nás - to vypovídá.
Češi byli Zlým starým R-U, HyperMilovanou první republikou, Zlým Hitlerem i Zlým Bolševíííkem vychováváni k expertismu - někdy až k fachidiotismu.
Nejdůležitější v životě je ale NADHLED. A schopnost získat ODSTUP.

Píšete, že jste (během emerického hvězdného podnikání) 7 let nebyl na dovolené, tvrdě makal...
V tom je ale ten nejvíce zakopaný pes. Nezajímal jste se o golfový či tenisový podnikatelský kroužek. Nestál jste s dalšími sponsory ve V.I.P. zóně u rautového stolečku.
Tam a nikde jinde se buduje "ochrana", vytvářejí se společenská pouta, získává se vliv ovlivňovat věci okolo sebe sama.

Pokud jste jen tvrdě makal, s nikým během dovolené neutužoval business vztahy, sklidil jste trpké ovoce (možná nechtěného) fachidiotismu.

Někdo si kvůli svému nevyléčitelnému fachidiotismu přibere společníka na "business development", skámoší se na život a na smrt na dovolené se svým advokátem, pořídí si shodné plemeno psa jako má manželka ředitele finančáku.

Pokud se nezměníte ve schopnosti odstupu a nadhledu, nezkoušejte to znovu v podnikání! Častokrát je business jen z 20% o hard core. A zbytek 80% času a prostoru je potřeba věnovat networkingu.

Ne NÁHODOU, v době internetu, digitální fotografie i videa a vcelku levných a superrychlých expressních služeb dosud nevymizely veletrhy, kontraktační akce. Ne náhodou se v businessu nepřešlo jen na telekonference.

Chlubit se tím, že 7 let jsem nebyl na dovolené, jen tvrdě pracoval - a přitom zkrachoval sebe i své zaměstnance, je nejtypičtějším projevem nezvádnutého self-madu.

Slyšel jste někdy o Espévéčku?! Empévéčku?! Forfaitingu?! Fatoringu?! Proč by (VůBEC) existovaly, kdyby si to zajištění firem a projektů nevyžadovalo?!

Spoléhal jste na "ten" Hodný SPRAVEDLIVÝ Trh, ten milovaný tržíček... Určitě i zakazoval Vašim zaměstnancům odbory. Usínal se Slavnými Poučkami Prof. Big Toonnela i Hayek, Friedricha VON na nočním stolku během 7 letého období bez dovolených. Na fachidiotismus bez nadhledu a odstupu.

Realita Vás dostihla jako stamiliony dalších před Vámi... Bohužel!

311974

20.6.2014 9:50

RE: Zázrak se nekoná = zbývá flexibilita

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

Reakce na 311974

Ono to je síce pekné čo hovoríte ale to je big biznis a dotyční skôr predstavuje človeka ako bol v seriáli krok za krokom, čo mal stavebnú firmu a tiež nerobil žiadne siete a na golfe im opravil záchod namiesto budovania siete/net(hral golf), ono tú robotu musí aj niekto urobiť nielen tliachať, dotyční bol proste veliteľom partie a sub dodávateľom, ale teraz k jadru veci v civilizovanej krajine by dotyční išiel na políciu a povedal im svoj príbeh, policajti by zdvihli prdele a skontrolovali nepreplatené faktúry či za ne dostal neplatič zaplatené a bum niekto by išiel do basy a som o tom na 99% presvedčení(aspoň tak to v civilizovanej krajine funguje, čo SR a ČR nie je) [mrknutí jedním okem]

311980

20.6.2014 10:04

RE: Zázrak se nekoná = zbývá flexibilita

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 311974

Sice drsný, leč reálný rozbor. Syrovou pravdivost vašeho popisu potvrzuje i to autorovo (živnostníkovo) soustavné omlouvání se všem kolem dokola. Vypadá to na nepřekonatelný imprinting. Na tohle pomáhá rok na vazbě ( oznámení FÚ o trest.činu daňového podvodu ).

311982

20.6.2014 12:46

RE: Zázrak se nekoná = zbývá flexibilita

Mentol 85.?.?.?

Reakce na 311974

Musím povedať, že ste ma rozosmiali.
Ten váš tvrdý, bezcitný rozbor fachidiota, naivného chudáka, ktorý síce vytrvalo maká ale aj tak nikdy nezbohatne, nikdy nepričuchne k šťavnatým štátnym zákazkám dokonale vystihuje moje metódy podnikania.

311995

20.6.2014 14:06

RE: Zázrak se nekoná = zbývá flexibilita

VojtaIL 84.?.?.?

Reakce na 311974

> Ti nejšpičkovější kolegové okolo mne (kromě lékařů), NIKDY nepůsobí v oboru, který vystudovali.

To se tedy pohybujete v dosti zvláštním prostředí. Chcete tvrdit, že letadla, kterými létáte, pilotují vyučení ševci? A Váš dům Vám projektoval kunsthistorik? Obleky Vám šije strojní inženýr? A Váš daňový poradce je původním povoláním cukrář?

Ano. Znám skupinu lidí, kteří dnes nepůsobí v oborech, které původně vystudovali. Patří mezi ně třeba Janoušek (číšník), Gross (strojvůdce), Bakala (dámský krejčí), Rittig (vyučený prodavač), ... To jsou ti Vaši "kolegové"? [mrknutí jedním okem]

312000

20.6.2014 14:44

RE: Zázrak se nekoná = zbývá flexibilita

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 312000

Demagoga Vojtu by měli přidávat do každé pravicující obálky.

CEO Boeing McNerney začal svou podnikatelskou kariéru u Procter & Gamble v roce 1975 na pozici v managementu. Pracoval jako konzultant pro řízení ve společnosti McKinsey. 1978 - 1982.

President and Chief Executive Officer (CEO) of Airbus Fabrice Brégier graduated from École Polytechnique and École des Mines de Paris. Brégier began his career in 1983 as a test engineer at the Creys-Malville Superphénix nuclear plant. In 1984, he became sales manager for French aluminium conglomerate Pechiney in Japan.

Abych byl dobrým top managerem, nemusím vůbec do detailu rozumět core businessu. Naopak, musím být dobrým managerem interakce produktu s okolním prostředím, což obvykle fachidiota či po rakousku Fachtrottela v jeho zaujetí produktem a jeho produkcí naprosto nezajímá.

Z hlediska české šovinistické urban legendy jménem Baťa - kdyby pantáta Baťa neuměl zkorumpovat nákupčí K.u.K. rakousko-uherské armády ve Světové válce, NIKDY by se během války díky tomu nevyhoupl.

Za každým velkým majetkem musí stát v naprosté většině vzorových kauz (i přiměřený) zločin ( Bata+vojenske holinky, Google+osobni data, Microsoft+kradení patentů, Samsung+nedovolená podpora...) Fach- či trottel- idiot je jen málokdy schopen k němu (naštěstí či naneštěstí) přistoupit...

Na počátku první světové války u firmy Baťa se z hlediska orientace na lehkou plátěnou obuv jevilo jako nemožné, že by získala zakázku na dodávky těžké kožené vojenské obuvi pro armádu. Tomášovi se však podařilo ve Vídni zakázku získat, což pomohlo také v tom, že zaměstnanci nebyli odváděni na frontu – uvádí se však, že v důsledku zakázky působilo ve firmě v té době i vojenské vedení.

312003

20.6.2014 15:38

RE: Zázrak se nekoná = zbývá flexibilita

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 312003

Moudrostrako, připadá mi, že při své pilotáži občas dost obracíte. Možná je to jen doublethink, a nebo dialektika materializmu,....Teď nějaká česká disidentka překládá znovu román "1984" G.Orwela, a dospěla k názoru, že tam uváděný výraz "newspeek" je nevhodný, mladý čtenář mu prý dobře neporozumí, a nahradila ho jiným nevšpekem...

312012

20.6.2014 20:02

RE: Zázrak se nekoná = zbývá flexibilita

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 312003

Vy nějak Moudrostraku vůbec nechápete, že existují lidi, kteří chtějí jen poctivě pracovat, odvádět perfektní práci, být užiteční celé společnosti, aniž by se museli zúčastňovat VIP večírků a golfů a různě k tomu intrikovat a dělat podrazy. Vy takové lidi nazýváte fachtrotly, ale ve skutečnosti jsou tito lidé, kteří po režimu nežádají nic, jen alespoň trošku snesitelnější podmínky při vytváření hodnot, solí každé země. Nikoliv mana-žéři a podobná havěť.

312030

21.6.2014 10:28

Kopíruji příspěvek jako odpověď na vaši naivitu:

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 312030

dnes 10:02
podnikatelské riziko
J&K 46.?.?.?
Žádný úpadek firmy, pokud není záměrně vyvolaný vlastníky, není radostným procesem, ale bohužel svět není místo stvořené k všeobecné radosti a tak se i toto stává a stává se to v kapitalismu poměrně často. V roce 2012 to bylo v ČR přes 3500 zkrachovalých firem. Vstup do podnikání je vstupem na bojiště. Na bojištích se bojuje a pochopitelně v boji mohou uspět jen někteří, přičemž to ale nemusí být vždy jen ti nejlepší.
Každopádně kdyby zahájení podnikání bylo zárukou trvalého úspěchu, tak by asi podnikali všichni. Jenomže podnikatel musí přijmout riziko neúspěchu a ani stát není zaopatřovací ústav, který každému na bojišti zrovna podléhajícímu rychle přispěchá na pomoc a nedopustí jeho pád. Stát by se měl snažit vytvářet nějaký rámec a co nejspravedlivější pravidla boje, aby se z toho nestala nekontrolovatelná řež(netvrdím že se to daří). Ale z ringu budou vždy vedle vítězů vycházet i poražení. [překvapení]

312071

21.6.2014 19:10

RE: Kopíruji příspěvek jako odpověď na vaši naivitu:

✰lak 77.?.?.?

Reakce na 312071

Základním systémovým prvkem kapitalismu je konkurence. No a to není o spolupráci a synergickém přínosu všem účastným, zcela naopak. Co se z jednotlivých atomizovaných událostí přenáší nakonec na celek. A Gorbačov měl asi nakonec pravdu když řekl že ani netuší jak jim ublížili sebráním nepřítele či konkurenta a jejich vyhledávání a vytváření si ho vyvolává značně útrpné posměchy, opovržení. [oči v sloup] Tento systém už podle mnohých vytváří jen zmar konqiskadorů stavějící své okolí do rolí indiánů snanoucích se cizinci ve vlastních zemích i se spirálou smrti. Nejen exploatovaných. [překvapení]

312085

21.6.2014 23:58

RE: Zázrak se nekoná = zbývá flexibilita

MoUdrostrak 37.?.?.?

Reakce na 312030

Jarmilo, plácáte nesmysly. I např. sebelepší umělec je bez schopnosti self promotion či bez backování schopným impresáriem odsouzen k misserii. Za každého každičkého režimu. Onehdá mi zde pan Editor smazal příspěvek s poukazem na Salieriho, jenž okopával kotníky WolfGangu Amadeu.

312098

22.6.2014 9:05

RE: Zázrak se nekoná = zbývá flexibilita

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 312098

Nesmysly rozhodně neplácám, nesmysly píšete Vy, když srovnáváte věci, které jsou k sobě nesrovnatelné. Drobný živnostník je úplně něco jiného než nějaký podělaný umělec.

Když po pseudorevoluci ptáčky lapali, pěkně jim zpívali. Tehdejší výborné podmínky k podnikání se dnes vůbec nedají srovnat s dnešními otřesnými podmínkami. Vládnoucí mafiáni prostě odírají drobné živnostníky zaživa z kůže až takovým způsobem, že se radši rozhodují mnozí z nich odejít radši do předčasného důchodu i za cenu, že ho budou mít až do smrti trvale zkrácený. Ptala jsem se jedné paní, proč zavírá svůj pěkně vybavený krámek, když do toho všeho vrazila i se svým manželem tolik času a energie. Odpověděla mi, že se jim již vůbec nevyplatí dál ten obchůdek provozovat, protože by ho museli dotovat ze svých důchodů.

312118

21.6.2014 16:42

RE: Zázrak se nekoná = zbývá flexibilita

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Reakce na 312000

>Ano. Znám skupinu lidí, kteří dnes nepůsobí v oborech,
>které původně vystudovali. Patří mezi ně třeba Janoušek
>(číšník), Gross (strojvůdce), Bakala (dámský krejčí),
>Rittig (vyučený prodavač), ... To jsou ti Vaši "kolegové"?
>[mrknutí jedním okem]

A co mají společného? Židovského strýčka?

O židech se říká "Každý by chtěl strýčka, díky kterému mu všechno projde" [pláč]

312080

20.6.2014 15:26

RE: Zázrak se nekoná = zbývá flexibilita

kodl23 89.?.?.?

Reakce na 311974

"Častokrát je business jen z 20% o hard core. A zbytek 80% času a prostoru je potřeba věnovat networkingu. "
V tom případě jsou řeči o "tržním systému postaveném na rovné soutěži kde zvítězí lepší produkt" jenom teoretický plky, připomínající trochu plky o výhodách socialistického společného vlastnictví výrobních prostředků. V realitě je systém vždycky značně zdeformovaný aby vyhovoval jenom někomu.

312010

20.6.2014 17:09

RE: Zázrak se nekoná = zbývá flexibilita

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 312010

no, to vam to trvalo... samozrejme ze jde jen o ideologicke kecy,
vladne tu plutokracie ktera si k sobe uz nikoho nepusti. A pisecek se dal zmensuje, jak jde vse do haje, a tak se krysy zahnane do rohu zacinaji uz mezi sebou pozirat.

Holt z karmickeho hlediska to asi neni uplne vporadku, kdyz nekdo dobrovolne participuje na systemu zalozenem na tzv. "konkurenci" (aneb silny zere slabsiho). Tento ekonomicky system, jakozto aplikovany satanismus, pak vcelku logicky pripravuje svym vzyvatelum peklo..

312021

20.6.2014 21:12

RE: Zázrak se nekoná = zbývá flexibilita

Dlužník lawwiss (zavináč) email (tečka) cz 91.?.?.?

Reakce na 311974

Co se týká networkingu, v tom máte pravdu = velké ponaučení.
Odkupy pohledávek, teď zpětně nevím, to můžeme jen polemizovat.
Ale zásadní věc je, rozdíl mezi krachem(úpadkem) a systémem(státem)
řízenou likvidaci firmy. Pro pohledávku, která mohla být umořená v 12-ti splátkách.

312038

20.6.2014 10:40

A tomu se říká demokracie

Amík 195.?.?.?

Jak je vidět, je to smutné, hodně smutné, ale žádného člena ODS, nebo TOP09 ani ČSSD to nezajímá. Lidí je jak sraček, ne? Vážený pán určitě cinkal na náměstí a řval demokracie a svoboda. Samozřejmě nikdo tady nechce nějakou totalitu, ale nemíním tady podporovat, zloděje, podvodníky a grázly všeho druhy, kteří nalezli do vlády, parlamentu, soudu, bank, policie, úřadu a říkají si demokrati. Taková klika se jen tak nedá zlomit. Jak už jsem říkal, slušný člověk s demokratem nepůjde.

311985

20.6.2014 12:39

Držím palce

ra.ri.ta 88.?.?.?

Zklamu vás pisateli, mám obdobnou zkušenost. Nenaskočíte alespoň 10 roků. Minimálně tak dlouho vás bude dohánět minulost.

311994

20.6.2014 13:10

Tak a nejste sám.

jok 164.?.?.?

17 let práce, tři dovolené obraty celkem přes 150 mil. Vše co jsem vydělal jsem odevzdal státu. Stačilo zpoždění plateb a na soc a zdrav bylo rázem 350tis. ty jsem zaplatil asi za tři měsíce. Prostě jsem neměl z čeho. No a jakmile mi zpožděné platby přišly fičel jsem to doplatit. Jenže platba šla na penále, ale dluh zůstal. Tak to bylo v roce 93. 1% každý den, ale napřed platba na penále. Celkem ze 350 tisíc byl 5,5 milionu. Splácel jsem to opravdu dlouho. Už mi zbývalo posledních asi 70tisíc /změnili zákon/, napřed se platba připsala na dluh a pak na penále.No a zdravotní pojišťovna "Revírní Bratrská" dluh bratrsky dala panu Vránovi. Ten už se o firmu postaral.Dnes neživím 10 lidí, mám dluhy a žádnou možnost se postavit znovu na nohy. Prostě mne zničili. Stačilo chvíli počkat. Asi jsme pro stát navíc. Mám tedy výzvu: Milá Česká republiko, pokud si myslíš, že je správné zničit každého, kdo byť nevlastní vinou, ale nezaplatil tvé požadavky, řekni nám to přímo.My už se nebudeme snažit a můžeme odejít. Je nás už opravdu mnoho, co jsme přišli o vše a už nemáme odkud čerpat. Mám pocit, že svět je velký, a nejsme přikováni. Právě plánuji jednou pro vždy opustit tuto zem, která je pro mne pastí, místo Vlastí.
Kolik lidí se dostalo do neřešitelných problémů??
Za chvíli nás bude polovina.
Komu slouží stát? Nám? Ale tomu snad už nikdo nevěří.

311996

20.6.2014 14:53

RE: Tak a nejste sám.

Slezan 88.?.?.?

Reakce na 311996

Přesný osud potkal i mou firmu. A také při souběhu dvou nezaplacených zakázek. Jenže z minulosti byla třetí, se kterou jsem se pořád pral. Opravdu můžu potvrdit, že jedině snad útěk znamená žít.

312004

20.6.2014 23:35

Takových s prominutím blbců je hodně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 311996

Tak a nejste sám. Takových s prominutím blbců je hodně. Proč se nejdříve nevzděláte v tom, jak funguje systém, jak fungují peníze, jak funguje daňový systém, co je cash flow atd.
Kdybyste to vše pochopili, tak byste nikdy nikoho nezaměstnali. A když už, tak byste platili nízké mzdy, abyste si udělali rezervy na horší časy - jenže ty Vám stát pěkně zdaní a jste opět v (_|_).
Takže až pochopíte systém - stát bere (a ještě hází klacky pod nohy, nefunkční soudní systém atd.), když vyděláváte (DPH, DzPP, DzFO, odvody za sebe i zaměstnance, silniční daň, spotřební daně atd.), ale nepomůže, když proděláváte. Na takový stát se jedině vys..t.
Když už to musí být, tak to jde i jinak. Zaměstnávat lidi na živnosťák (mimochodem, dělají to tak pojišťovny i stavební spořitelny - od těch si vemte příklad!!!), Schwarz systém, na dohodu o provedení práce atd. = nízké náklady, žádné odvody nebo daně za zaměstnance, případně peníze navíc na ruku a pod. Jo, když systému nerozumíte a jdete podnikat, nebo dokonce ještě zaměstnáváte lidi, tak to jste v prd..., jako pisatel článku.
Znám taky pár lidí, kteří šli "podnikat" do pojišťovnictví nebo do ZFP nebo do realitky a po krátké či delší době skončili s dluhy u příbuzných, u ZP i OSSZ, a ještě dodatečně musí (po zrušení pojistných smluv klienty) vracet i obdržené provize. Právě pomáhám takové holce po 5 měsících práce pro ALLI... pojišťovnu. Dluží jim na provizích a penále cca 100000 Kč, což je pro holku bez příjmů likvidační, navíc má dluhy na sociálním a zdravotním poj.

312054

22.6.2014 8:20

Šťastnou cestu!

Kiviss 77.?.?.?

Reakce na 311996

1)
Lidé jako vy, rozvrátili ČR. Takže je možné, že mnoha lidem uděláte radost.
2)
Zničili a ničíte se navzájem.
"Neviditelná ruka trhu", tak nějak tomu říkají šmejdi.
Požíráte se navzájem! Ale za vaše choutky platí milióny jiných, nevinných - děti, staří, nemocní, poctiví ...

312113

22.6.2014 16:55

RE: Šťastnou cestu!

jok 164.?.?.?

Reakce na 312113

Každý je tak velký jak vysoko doplivne[smích] Jste velký člověk[smích]1) Nevím, že jsem rozvrátil zemi. Jen tak že jsem na daních a poplatcích přímo odevzdal státu přes 15 milionů. Kolik Vy? 2) Zničili a ničíte se navzájem... Opravdu jsem nikoho nezničil, ale to mi nemusíte věřit. Na moje choutky? Pane tuším že jste obdařen názorem, nikoli zkušeností. V podstatě mne ani nepobuřujete, spíše je mi líto Vaší situace. Jsem na kolenou, ale nezlomen...

312147

22.6.2014 19:03

Drahý kolego ...

Kiviss 77.?.?.?

Reakce na 312147

... můj budget nebyl nikdy v červených číslech.
BTW. Bývaly časy, kdy jsem nasíral berňák výškou přeplatků. Ale to sem nepatří.
Býval jsem dost vysoko na to, abych viděl pod pokličku i lidem jako Koláček.
Od té doby si o "podnikatelích" myslím své.
Ne marně se v mezinárodních průzkumech prokázalo, že "pravicově založení lidé" jsou hloupější:
http://www.national-geographic.cz/detail/volici-pravice-jsou-hloupejsi-nez-volici-levice-tvrdi-to-kanadska-studie-10944/
(Nejsem levičák ani Einstein, od 1.1.1990 ale ani "pravičák".)

Proč to píši?
1:99 volíte pravici.
Myslíte si:
a) Že většina problémů by se vyřešila, kdyby nebyly daně (nebo alespoň minimální).
b) Za vše může úředník, ne Vy.
c) Žádná cla = žádné překážky.
d) Nejzdravější je "ekonomika bez přívlastků".
5) Vše vyřeší neviditelná ruka trhu.
(Mýlím se? Opravte mě!)

Mimochodem.
Víte co mi kdysi ve vinném sklípku na Moravě odpověděl Koláček na to, když jsem se jej zeptal:
"Co se stane, když Pepa okrade Karla, Karel okrade Vencu a Venca okrade Pepu?"

Neznám ve svém okolí člověka, který by se mi nepochlubil nějakou levárnou, nepřiznal úplatek nebo "optimalizované" daně!!

Líto? [smích]
Věřte mi, spím dobře a spím rád.

312155

20.6.2014 14:04

Česká úplatkářská republika

Korupce 77.?.?.?

"úředník na FÚ rozhodl o nepovolení splátkového kalendáře... Rozhodli po 86 dnech od podání mojí žádosti, tedy ne 90 dní po... Ujistila mě, že 90 dní je zákonná lhůta, a že to určitě projednají dříve. Nevím, co si tím úředník na FÚ uspokojil, a jakým mindrákem trpěl."

Trpěl tím, že nedostal úplatek. Kdyby dostal úplateček, povolil by splátkový kalednář, rozhodl by ihned, odpustil by daně, snížil by pooplatky, zrušil by penále, ...

311999

20.6.2014 14:58

pan podnikatel si jel na dovolenou

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Pan podnikatel má dluhy kam se podívá, ale v klidu si jede na 16 dní na dovolenou, místo aby každý den volal na FÚ a zajímal se o svou situaci.

312007

20.6.2014 15:12

5 let růstu

kodl23 89.?.?.?

"Následovalo velmi pozitivní období cca pět let růstu."
Moc tomu teda nerozumím, to jako firma nezískala za tu dobu žádný větší majetek, ze kterého by se třeba dal dluh splatit ? Co teda těch pět let dělala ?
Jinak věřím tomu, že některý úředníci jsou hajzlové, zase nadruhou stranu, pokud by byli moc benevolentní, tak na platby budou všichni kašlat. Každopádně by měli posuzovat individuálně každý případ a podle toho rozlišovat.

312009

20.6.2014 22:58

RE: 5 let růstu

MARTin - anonym 178.?.?.?

Reakce na 312009

Nevím jak v té jejich firmě.

Co jsem viděl na dvou případech ze svého okolí, tak v takové chvíli nemusí být snadné proměnit rychle majetek na peníze.

Pokud odběratel dluží za pár měsíců práce 20ti lidí, tak to může být třeba dva milióny, když se to sejde u víc velkých odběratelů, tak jsou to třeba 4M. Náklady na odvedení práce už firma zaplatila, nájmy a podobně také, takže tím vyčerpala většinu volných prostředků (tady se kvůli tomu dokonce už zadlužili) a čeká se na platby. Dluží ještě třeba 600 000 korun DPH z plateb, které jim ovšem nepřišly a možná ani nepřijdou, pár set tisíc korun ostatní dluhy a když by přišly peníze, tak po zaplacení dluhů a výplat zbude pár set tisíc korun, co by normálně sloužily jako rezerva.

I pokud ta firma něco má, tak to budou nějaké specializované stroje, v nejlepším případě auta a budovy. Pokud auta/auto obstavili spolu s účty a pak pod cenou vydražili (ještě ho kvůli tomu podvodu zadlužili), zbývají nemovitosti.

Teď jsem sám pro někoho nemovitost i pod cenou prodával přes půl roku. Ono jak je tam exekuce, tak se hůř jedná, musí být odhad, řeší se podmínky kupní smlouvy, pak se čeká než bude zrušená exekuce po zaplacení (exekutor zrušil ihned, ale na úřadě ten výmaz visel přes měsíc bez ohledu na lhůty a pak se teprve ukázalo, že exekutor udělal chybu, takže dostal dalších deset dní na opravu...), pak se dá návrh na vklad nového vlastníka (další měsíc) a během té doby tam nesmí skočit žádná jiná exekuce ani na pár korun, jinak zase minimálně čtvrt roku v háji.

Pokud mu mezitím dluh pár desítek tisíc korun rozprodali po pár tisících třeba čtyřem různým exekutorům (mně tohle kdysi udělala ČKP), tak ty dluhy mohou narůst vyloženě raketově. A jak na to vztáhnou ruku exekutoři, už se to nemusí povést prodat vůbec (vlastně se to ani nesmí při určitých typech exekucí) a dražby mohou být velmi nevýhodné.

Celkově se mohou miliónové majetky rozplynout jak pára nad hrncem kvůli dluhům původně v řádu stovek tisíc a přesto zůstanou miliónové dluhy.

312052

21.6.2014 8:15

RE: 5 let růstu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 312052

obyčejná lichva, to už je překonáno, koshér je divoký exekuční hyenismus, to je vejvar, to je možná sto miliard ročně - a jak jinak vyvedeno ven z republiky - do kosher "destinací"

312064

20.6.2014 20:18

Rangers apprentice

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 5.?.?.?

Ano, poslušně hlásím, dalšího s téměř stejným osudem!
Výrobní malá, spíše řemeslná firma. 8 zaměstnanců, žili jsme jako přátelé a všichni byli vcelku spokojeni víc než 8 let, protože jsme nevěděli co nás čeká za státní vyděračský systém a za konce. Přihnali se supové exekutoři a problém dluhu se znásobil několikrát.

Kdo vše řídí, nechám stranou, jednoznačně jde dámy a pánové o sofistikovaný systém, který byl úspěšně implantován do českého prostředí. (Dívejme se pozorně, a hele, i u sousedních zemí...)
Ten, kdo ho spustil byl velmi dobrý psycholog a stratég a zkušenosti musel čerpat mimo naši zem, tedy cizí práce.
Je to virus nemorálnosti, drancování, podvodů, cílené státní šikany za radostného přispění vypláchlých úředních mozků, atd.
Takovým zbývají drobky od stolu...


Ten kdo zlikviduje druhé takto sofistikovaně, zbaběle a podle, toho nelze nazvat jinak než odpad lidské společnosti.
Je to akt agrese, který energeticky je násilný, a tedy žádá odezvu a trest.


Ano, je to naše chyba, jsme nezkušení s mafiány a zločinci, vychovaní jsme k slušnosti a skautským gestům jinou dobou, a využívají toho jako vždy a v každé zemi, v každém městě, v každé jeskyni paraziti společnosti. Poučme se z toho, co se děje na východě. Ten systém se nezastaví před ničím, bere nejen majetek a peníze, vaše domy a domovy, drtí rodiny,...dokonce už umí za každého zabitého civilistu inkasovat velké sumy.

Pokud přijdete jen o peníze, o firmu, o iluze, o světonázor, o přátele, lze přežít. Ale pokud je rozbita i vaše rodina, pro blaho nenažranců a jejich výhodu v tom, že se neštítí okrádat své okolí, ztrácíte právo na život, to je systém který dějiny neznají. Končí dost špatně.
Ale každý i v téhle situaci má tisíc a jednu možnost jak dál...

Ale diskuze končí, už bych psal spíš text na úvahu...[smích]

Bojujme dál, nevzdávejme to, protože zločiny musejí být potrestány.
Doufám, že ne všeobecným krachem ČR, která je tak či tak, díky vlastním lidem nad propastí. Kdosi nám ji vykopal a chtěl vidět náš pád. Otočí se to podle známých pravidel?

Přichází obrat! Bumerang zločinu se vrací k těm co ho vyhodili!
Nebo už neplatí žádné fyzikální a přírodní zákony?!

312032

21.6.2014 8:56

Vas Problem

podnikatel 89.?.?.?

Mily pane, vas problem je ve vasem vlastnim strachu. Tu pujcku ze sporitelny jste mel vzit klidne 10x vetsi, nez jste vzal. Jako podnikateli vam ma byt jasne, jak slouzite ostatnim a mate byt ochotny to delat do umoru - kdyz spadnete, je treba vstat a pokracovat. Kdyby vam bylo jasne, co je vasim zivotnim poslanim jakozto podnikatele, vzal jste ten uver jeste vetsi, protoze byste ty penize jednoduse potreboval na plneni velke vize, bez nich by to neslo. Problem pana Bezdeka i vetsiny dalsich zkrachovalych podnikatelu je budto strach, nebo vlastni ego - nepodnikame sami pro sebe, ale pro ostatni, a kdyz to prestaneme chapat, zacne se darit velmi zle. Mel jste skvele namireno a nekde cestou jste se pozapomnel.

312066

21.6.2014 10:02

podnikatelské riziko

J&K 46.?.?.?

Žádný úpadek firmy, pokud není záměrně vyvolaný vlastníky, není radostným procesem, ale bohužel svět není místo stvořené k všeobecné radosti a tak se i toto stává a stává se to v kapitalismu poměrně často. V roce 2012 to bylo v ČR přes 3500 zkrachovalých firem. Vstup do podnikání je vstupem na bojiště. Na bojištích se bojuje a pochopitelně v boji mohou uspět jen někteří, přičemž to ale nemusí být vždy jen ti nejlepší.
Každopádně kdyby zahájení podnikání bylo zárukou trvalého úspěchu, tak by asi podnikali všichni. Jenomže podnikatel musí přijmout riziko neúspěchu a ani stát není zaopatřovací ústav, který každému na bojišti zrovna podléhajícímu rychle přispěchá na pomoc a nedopustí jeho pád. Stát by se měl snažit vytvářet nějaký rámec a co nejspravedlivější pravidla boje, aby se z toho nestala nekontrolovatelná řež(netvrdím že se to daří). Ale z ringu budou vždy vedle vítězů vycházet i poražení.

312069

21.6.2014 14:06

RE: podnikatelské riziko

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 312069

Poražení, dejme tomu. Mrtví jsou však neakceptovatelní. A jakmile jste takto v dluhové pasti, jste na tom ještě hůř než mrtvý.

Pro zajímavost - jak si představujete vy takového z onoho pomyslného ringu odcházejícího poraženého? Stačí mu na krk pověsit ceduli s nápisem PORAŽENÝ nebo ho přivážeme za povoz a budeme vláčet ulicemi za jásotu davů? Dostane někdy šanci k odvetě?

312076

22.6.2014 17:32

RE: podnikatelské riziko

J&K 46.?.?.?

Reakce na 312076

Takového poraženého si kupodivu představuji jako autora článku, a obecně jako člověka, který byl nucen své podnikání ukončit se ztrátou nebo s nulou.
Netuším jak vás napadlo, že by měli být podnikatelé, kteří neuspěli, jakkoli pranýřováni. Dost na tom že přišli kromě peněz i o ztracené roky života. Lidé, kteří byli propuštěni ze zaměstnání také nemusí nosit ceduli PORAŽENÝ a nejsou vláčeni ulicemi(zatím?). Putují na ÚP, kde se sejdou třeba s těmi neúspěšnými podnikateli.
Mimochodem, sám jsem jeden z těch, kteří podnikání ukončili, i když bez břemena dluhů, ale také bez valného zisku.

312149

23.6.2014 14:24

RE: podnikatelské riziko

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 312149

Nejen podnikatelé. Právě že i zaměstnanci. Bavíme se o exekučních pastech a dluhových spirálách. Takže OK, nevyšlo, prohrál jsem / prohráli jsme - jde-li o celou firmu i se zaměstnanci. Jenže odvody je třeba platit pořád, nájem je třeba platit pořád, jíst je třeba pořád. Z čeho, když účty jsou obstavené?
A jak do toho zapadají zaměstnanci? No právě těmi platbami na nájemné atd. Oni vám totiž na pracáku podporu nedají, když dáte výpověď z firmy, která vám dluží výplatu. Až když vám firma dluží výplaty tři. A to už obchází exekutorská mafie, na byťáku už se to domlouvá s advokátem a spřátelenou exekutorskou firmou. Odpojují se energie a pokud máte děti (a prima sousedy), začne obcházet i sociálka. Tenhle systém je prostě nastaven k nepřežití. K nepřežití pro ty slušné.

To vláčení soudy, oblepování majetku, neustálé hlídání si zad, rozdělování majetku v rámci rodiny, prokazování, zda někdo někde bydlí či nebydlí, to je to, co jsem myslela oním pranýřováním. To bušení na sousedy různými vymahači. To, jak se ouřady střepaly povinnosti cokoli betonově prokazovat a břemeno důkazů hodily na občana. To si tak zdravotní pojišťovna například vymyslí dluh, penále a máte exekuční příkaz jen to švihne. Nepomůže prokazování ani to jednoznačné - doprdele, přece jsem hlásila, že jsem na mateřské, kde bych asi tak jinak vzala průkazku pro mimino! Přece tu mateřskou beru, stát o tom musí něco vědět! Přece je obecně známým faktem, že tady tato ZP fúzovala s druhou ZP, tudíž jim tam asi během tohoto procesu vznikl bordel, to ale není chyba má! Nezajímá. Zamítá se. Proč by si ouřada vymýšlel. Měla jste si to nahrát, paninko, když jste tam byla. Ačkoli je téměř jisté, že takovýto důkaz bychom stejně zamítli.

312192

24.6.2014 10:59

RE: podnikatelské riziko

Kamarád 5.?.?.?

Reakce na 312192

Vyhodnocuji tento příspěvek baby Blažkové, podle zkušeností svých, jako nejlepší komentář situace!!!Bravo, výstižné.

Jen bych rád dodal, že v té věci s firmou a obecněji ŽL u těchto lidí nejde o prohru nebo výhru. Vedení slušné firmy není sport, bingo nebo loterie, ale tvrdá práce. Takže jde o cílenou likvidaci, oběti a jejich rozsápání ekonomické.
To mnoho lidí nechce vidět!
A víte proč?! Museli by být stateční, projevit nesouhlas, nastavit se v zájmu druhých, jenže to přináší ztráty a posměch.
Takže tudy cesta pomoci nevede. Lehké je být zbabělec, těžké statečný kamarád a přítel. A pak kudy...
Stejně jako říci po náletu, prohráli ti vybombardovaní, měli smůlu. No tak jako o co jde, jak říkají jiní pod článkem.
Ať vstanou a jdou dál ne?!

Jenže to nejde, protože taková agrese, podpořená lhostejností je 3x větším zlem a energetickou ranou pod pás.

Jedna svině vedle druhé, kryje záda svini jiné.
Není to podle materialistického zákona, silnější vyhrává. Ani podle schopnější vyhrává. Tak nejsou nastaveni jednotlivci, ale zrůdná společnost, lhostejná, závistivá, morálně slabá, neschopná života, společnost umírající, v posledních křečích...

312221

24.6.2014 13:30

RE: podnikatelské riziko

VojtaIL 84.?.?.?

Reakce na 312221

Mám jiný názor. Vy přirovnáváte krach firmy k lidem, kteří byli vybombardováni. A to je holý nesmysl. Proč? Vybombardovaní lidé nemohli svým rozhodnutím ovlivnit zhola nic. Naproti nim zkrachovalý podnikatel činil řadu rozhodnutí. Počínaje tím, kde, kdy a jakou založí firmu. V jakém oboru bude podnikat, kolik zaměstná lidí, kolik a kde si půjčí, jaké zakázky přijme. A hlavně ZA JAKÝCH PODMÍNEK je bude plnit!!!

A zde je ten rozdíl mezi úspěšnými a neúspěšnými podnikateli. Spočívá výhradně a jen v kvalitě rozhodování. Ti úspěšní se rozhodují obvykle správně. U těch neúspěšných VŽDY NALEZNEME CHYBNÉ ROZHODNUTÍ, KTERÉ JEJICH NEÚSPĚCH ZPŮSOBILO. Ano. I neúspěch může být zapříčiněn vyšší mocí (záplavy) či zlým úmyslem jiného (zapálení nepojištěné provozovny). Ovšem krachů z těchto důvodů je naprosté minimum. Prostě smůla. Ve většině případů si za krach (a to dokonce i ten nepodnikatelský – osobní) může člověk svým vlastním špatným rozhodnutím.

Otázkou už pak zůstává jen jediné. Co je příčinou tak častých chybných lidských rozhodnutí?

312225

21.6.2014 16:59

Big five

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Po první světové válce bylo u nás asi 100 výrobců automobilů a motocyklů. Do druhé světové jich přežilo pár. Trh se "zkonsolidoval".

V marketingu se učí "pravidlo pěti". Každý tržní segment časem ovládne 4 až 6 největších, nejagresivnějších, "nejinovativnějších" ... hlavně v marketingové strategii.

en.wikipedia.org/wiki/Big_Four
en.wikipedia.org/wiki/Big_Five
en.wikipedia.org/wiki/Big_Six
...

[cool]

312082

22.6.2014 10:06

Nejvyšší forma organizovaného zločinu v místě, takzvaný "stát"

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

je vždy organizována jako ten had, žeroucí si vlastní ocas, to je hiererchie pod sebou vydírajících se stále menších zlodějů. Vždy jsem se bavil představou, že si někdo ještě pořád může myslet, že tzv. " svobodné podnikání, rovná příležitost a "ruka trhu" není jen absurdní žvást, kterým mafie láká naivky, aby si nakradli jakýmkoli způsobem, a odevzdali svým "nadřízeným" minimálně polovinu...

312122

22.6.2014 15:37

Kamarád

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 5.?.?.?

Lidí jako jsou zmíněni v článku jsou stovky.
Není to neschopností se napřímit a jít dál.
Prostě by jste se musel chovat každý stejně vyděračsky a bezohledně v té situaci. Já osobně jsem prožil to samé, ale právě mnoho lidí nezvládne pochopit pokud nezažili, že ti co neplatí tak konají záměrně, a SYSTÉM STÁTNÍ SPRÁVY a Exekutorské bestie jsou nastaveni na několikanásobné vydírání a krach vyhlížejí, které mj.zákon cíleně umožnil.
Je to způsob promyšlené a obecně podporované likvidace, kdy se slétne hejno supů na zraněného, místo aby mu někdo pomohl
vstát, tak ho ještě dorazí. Ale tak, aby ždímal i po jeho ekonomické smrti dále.
Společnost se chová stejně jako tento systém, podobně jako dravec. TO NELZE NIČÍM OMLUVIT, ANI SPEKULOVAT o chybách obrany u OBĚTÍ ZLOČINU.
Každý, kdo odsuzuje a chytračí, jak by měl kdo postupovat by se měl spíš STYDĚT, až by zčervenal i na zadku. Hanba těm posměvačům, spravedlnost si vás najde, protože jste si o to nyní řekli svým hulvátstvím. Je to energie a zákon.

Je to morální zrůdnost v důsledku naprosté ignorance základních práv druhých.

Humanita ke zločincům je antihumanitou k jejich obětem.
Těším se, že přijde čas, kdy se všem agresorům vrátí jejich agrese.

312144

22.6.2014 20:16

Tak jak to je.........?

Dap z lesa 37.?.?.?

Naše vlastní chyby nám nesou poučení(jsme-li ho vůbec schopni),
z chyb ostatních děláme byznys.
Pokud se Vám podaří dospět do bodu, kdy Vám dojde, že vlastně o tom život není - pak Vás poučí i chyby ostatních.

312157

22.6.2014 22:30

Když chceš bojovat s mafií, musíš do ní vstoupit

Northwest 213.?.?.?

Rozhovor s Leo Steinerem, bývalým úředníkem Regionálního operačního programu Severozápad. “Krade a podvádí se všude, u nás to ale překročilo všechny myslitelné meze.”
http://nazory.aktualne.cz/rozhovory/kdyz-chces-boj...

312167

26.6.2014 16:23

Znám ten pocit beznaděje

Aleš 62.?.?.?

Podobnou situaci také prožívám a trvá to již 5 let, kdy roztočená spirála, se mi stále nedaří zastavit. Před mým problémem, jsem nedokázal pochopit, že někdo je schopen spáchat za relativně málo peněz, které někde dluží sebevraždu, sice jsem tyto sklony neměl, ale bylo mi jedno, zda bych zemřel a dokázal jsem si představit ten následný klid v duši. Kdo tento stav nepozná, tak se nikdy nedokáže do něj vžít a nikomu ho nepřeji, jelikož pokud taktžo vypádá peklo, tak je opravdu šiléné. Také jsem žádal o splátkový kalendář FÚ kdy jsem podal žádost, zaplatžil 1000Kč kolek a čekal jsem, bohužel žádosti nebylo vyhověno, díky nesrovnalostem v určitých bodech, které FÚ požadoval i přes to, že FÚ věděl o mé finanční situaci, tak si 1000Kč za kolek nechali, je to sice pro mnoho lidí prkotina a řeknete si moje chyba, ale oni tu žádost převzali, přeci stačilo říct, né tohle máte špatně, tohle předělejte, kde pák to bychom chtěli po FÚ mnoho, oni totiž prý nesmějí radit. Plně tohoto pána chápu a cítím co prožívá, nejde o bahatnutí, ale o to zbavit se závasků, kdy už dávno převyšují penále, úroky, pokuty dlužnou částku a prostě jen žít. Držím Vám palce i všem v podobných nesnázích. Někteří si možná myslí, že je to pláč posery, ale ujišťuji tyto lidi, že za sebe, jsem byl celej život chlap s velkým CH" a tato situace nastane tak rychle, že si jí nedokážete ani uvědomit, je to šílená bezmoc a beznaděj! Každopádně děkuji, že jste se netyděl napsat svůj příběh! Děkuji

312331

26.6.2014 17:41

RE: Znám ten pocit beznaděje

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 312331

Nedávno jsme byli na FÚ zaplatit daň z nemovitosti našeho společenství majitelů bytů - mladík úředník nám sdělil, že název našeho společenství se mu v PC nevejde na příslušný řádek - a zcela vážně nám sdělil, že nám název musí zkrátit.

PC formulář se souhlasem jeho vedoucí jsme si na FÚ vyplnili sami.

Exekutor má výjimečně smůlu.

312340

26.6.2014 22:42

Prakticke pouceni

Tomek 176.?.?.?

Pro me z toho plyne prakticke pouceni:
1. Jako zivnostnik nikdy nikoho nezamestnavat.
2. Jako zivnostnik se nikdy nestat platcem DPH.

Vsichni mi znami se zivnostenskym listem takhle funguji. Ti, kdoz maji mali byznys, s tim vystaci. Ti, kdoz maji vetsi byznys, ho nedelaji na zivnostensky list, ale na S.R.O.
Zajimalo by me, co vedlo autora clanku k tomu, ze zamestnaval lidi a stal se platcem DPH jako zivnostnik a nikoliv jako S.R.O. Melo to nejakou vyhodu?

312353

9.9.2017 10:11

Živnostníci jsou šťastnější než zaměstnanci?

volnonozka81 88.?.?.?

Na netu je článek o živnostnících a zaměstnancích https://www.freelance-market.cz/nl/102/zivnostnici..., ale jak čtu tenhle Váš příběh, není jisté, že se to každému vyplní.

359919

Tuto stránku navštívilo 8 274