Diskuze k článku

Washington je nejhorším nepřítelem lidstva

Příspěvků 61

17.4.2014 1:01

Jenom upřesnění toho,co je všeobecně známo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Ale není zde zmíněn hlavní důvod k rozpoutání války,předlužený
a krachující dolar! [oči v sloup]

308615

17.4.2014 23:28

Je vidět, že USA a jeji skvělá demokracie má problém....

Yenkirk 89.?.?.?

Reakce na 308615

Skvělé politice USA a jejím demokratickým principům, nevěří už ani jejich spojenci. Ukrajina to jasně ukázala, "do prdele s EU". Asi jsou na světě jenom amící. Nevěří jim ani vlezdoprdelistí, ale za prachy co by neudělali? Mají obrovský problém s důvěrou. A otázka vztahu je vždy otázkou důvěry. Ať je to jak chce, nemyslí to s námi dobře, nakonec ani se svými lidmi. Mluví nesmysly o liberalismu, multikulturalismu a přitom chtějí vykořisťovat celý svět. Dnes na šéfa NATO Anderse Fogha Rasmussena vytáhl Putin, že ho odposlouchával. On řekl, že to není pravda. Přitom každý ví, že to tak bylo, ale že je Rasmussen skvělej zasloužilý demokrat, tak se řekne, že lže Putin. Ale nevěří tomu ani Obama, ani celý demokratický svět. Oni mezi sebou moc dobře ví, co jsou to za demokratický dobytek a že Rasmussen je pěkný demokratické hovado a udělal to. Prostě to pokrytectví o skvělém demokratickém ráji už moc lidí nezajímá. Všichni vidí to pokrytectví a že je to jeden za druhým podraz a můžou si říkat, co chtějí. Většina světa už ví, co jsou zač a všude ztrácejí důvěru, prolhanci. Budoucnost jim nepatří, to je jisté

308664

17.4.2014 2:24

Demokratický se stává v pojetí USA synonymem pro teroristický

Halabala 178.?.?.?

Problém je hlavně se slovem"demokracie". Je to stejné, jako se slovem "socialistický".
Každé toto slovo se používalo, respektivě používá jako klacek na ty, kteří nesouhlasili, nebo nesouhlasí s oficiálně prezentovaným názorem.
Zcela ztratila náplň, který měla a stala se prázdným pojmem sloužícím vládnoucím, nebo ovládajícím k prosazování své politiky, ať už je jakákoliv.
V případě USA je slovo demokratický jen pasqvilem toho, co by měla demokracie obsahovat.
Slovem demokracie zakrývají USA všechna svinstva, která páchají po celém světě.

308617

17.4.2014 4:11

Demokratismus jako demokratismus ...

Kivis 194.?.?.?

Reakce na 308617

... Čechy nevyjímaje.

308619

18.4.2014 15:15

RE: Demokratický se stává v pojetí USA synonymem pro teroristický

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 308617

A pri tom je vtipné, že USA nie sú žiadna demokracia ale konštitučná republika. Keď si prečítate Deklaráciu nezávislosti alebo Ústavu, tak tam slovo demokracia ani nenájdete. Otcovia zakladatelia Spojených štátov boli pevne proti demokracii. Bez jedinej výnimky ju nepovažovali za nič iné ako vládu davu. Sami seba považovali za príslušníkov “prirodzenej aristokracie” a skôr než demokraciu hájili konštitučnú republiku.

To len posledných pár desaťročí sa nám mediálne prostitútky spolu s politikmi snažia nahovoriť, že USA sú demokracia a dokonca nám ju dávajú za vzor...

308678

18.4.2014 20:26

RE: Demokratický se stává v pojetí USA synonymem pro teroristický

Maxík 89.?.?.?

Reakce na 308617

Ano, ono se vždy řekne, že tohle není demokracie. Ale žijeme v tom dál. Nic se nemění. Pořád stejná písnička a podstata se pro obyčejného člověka i bohatého nemění. Prostě demokracie nevyřeší nic. Je to přežitek se starověku, který se táhne dějinami jako nástroj pro udržení moci nejbohatších. Miliardář, tady číst a psát příspěvky nebude a my ostatní to tady máme namísto hospody.

308691

19.4.2014 14:49

RE: Demokratický se stává v pojetí USA synonymem pro teroristický

n.z. 99.?.?.?

Reakce na 308617

Souhlasim s Vami plne. Americane (ti co jsou schopni myslet) si toho jsou take vedomi. K pochopeni, kdy USA ztratila demokracii (a tim vlastne samostatnost), je vhodne si pripomenout zacatek FEDu - je to jiz vice nez 100let. Dokonce bych si dovolil rict, ze americka idea demokracie jiz znacne utrpela vysledkem Obcanske valky. Myslim, ze to slovo "demogracie" by jsme meli prestat uzivat, alespon zde na Z. Tizi jak okovy a svazuje rozum; nepridava zadnou konkretni hodnotu zadnemu projevu. Je kompletne beze smyslu a jak rikate - paskvilem. Snad jen pro obdobi antickeho Recka muze mit nejaky smysl, ale i s tim si nejsem jisty. Ja pouzivam pro ten ucel vice popisny termin - MONEYCRASSY. (Podivejte se kdo byl Crassus a jake byly jeho metody vlady - velmi napomocne.)

Kdyz si prectete o dobe prezidenstvi Theodora Roosevelta (rizeneho bankeri dosazenym poradcem Baruchem), snadno pochopite jake dulezite zmeny v te dobe probihaly v americke domaci a zahranicni politice. Ja ji povazuji za absolutne klicovou a dulezitejsi nez vsechny nasledujici vcetne kompletne skandalni vlady Bushu (pro Obamy-hnus neni treba uz nic dodavat).

Vsak take nasledne, pouhe 4 roky potom se S.S. jiz aktivne zucastnily valky za Imperium - proti mineni vetsiny obcanu. V tom okamziku byla vznesena myslenka americka demokracie definitivne porazena a od te doby je to slovo nadale a o to silneji zneuzivano. Bez jejich vydatne pomoci by ta druha faze, ukoncena pacifikaci a kooptovanim Nemecka a Japonska vcetne pocatku Izraele nebyla mozna. Z toho je jasne, jak dlouhodoby a dukladny to byl plan a jakeho aktora mame prilezitost sledovat. Je to zlo primo gigantickych proporci. Autor puvodniho clanku proto zrejme nic ne-nadsazuje.

308717

17.4.2014 2:28

Životaschopnost té které diktatury

R 85.?.?.?

je přímo úměrná tomu, jak vymyté stádo intentzivně tleská. Nejlépe slouží ten, který neví že slouží. Proto bylo zapotřebí nejprve relativizovat hodnoty jako pravda, demokracie, bojovník za svobodu atd., do vymytých hlav nacpat jejich nový význam.

308618

17.4.2014 4:35

Rozbití přirozených vazeb a sociálních postojů:

Kivis 96.?.?.?

Reakce na 308618

- rodina
- vykořenění
- žena / muž
- mladí / staří
...
- (ne)normalita sexuálních úchylek
- krádež / poctivost
- lež / skutečnost
...
- morálka, pokora ...

308620

17.4.2014 5:38

Veskere politicke problemy posledniho trictvrtestoleti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

zapricinuje tato zakladni podstata:
>Volební hlasování jen maskuje vládu hrstky mocných zájmových skupin.
>
>americký Nejvyšší soud rozhodl, že kupování si americké vlády soukromými zájmovými skupinami je pouhým uplatněním svobody projevu. Tato rozhodnutí umožňuje mocným korporátním a finančním zájmům používat své peníze-moc k dosazování vlád, které slouží jejich zájmům na úkor obecného blaha.
>
>Kontrola soukromých zájmů nad vládou je tak naprostá, že tyto soukromé zájmy mají imunitu a nelze je stíhat za zločiny.
Vsechny politicko-spolecenske problemy, doslova uplne vsechny, ktere kdekoliv na svete behem zhruba v poslednich petasedmdesati letech vznikly, rozhybava a zaroven zastituje obsah slov techto casti dvou odstavcu. Jednoduche a hruzne.

308621

17.4.2014 6:29

Nobelova Cena Miru pro...

favela 113.?.?.?

...jsou Velikonoce a proto preji vsem lidem dobre vule mir a spokojenost...Nikoliv vsak jistemu Walesovi ktery nedavno vyzyval zapad k zakernemu prepadeni Ruska..Uvedomil jsem si ze Walesa byl pod rouskou antikomunismu predevsim agent CIA ,ktera muci a vrazdi ...Stvanim pro valky se ale dopustil hrubeho poruseni mezinarodnich zakonu,podobne jako Timosenko ,Havel,Hitler a dalsi.!!! Snad by se mel Walesa a vetsina jemu podobnych v Polsku velmi dychtivych valek a niceni a masakru a umistovani vojenskych zakladen US na jejich uzemi porozhlednout kolem a dnes prave predevsim smerem na sebe.Kdyz napr.v nedavne minulosti fasisticke armady zakerne prepadli CR,take polska armada po boku fasistu podobne napadla CR a jako vztekly pes se vrhli na ohlodanou kost kterou jim Hitler milostive predhodil...Tataz zurivost je dnes zamerena proti Rusku. Jiz 25 let Rusko neni SSSR ! SSSR od ktere mimo jine dostali velke uzemi z nemecke rise. Jak se Rusko provinilo proti Polsku s. Walesovi a jeho kumpanum . Asi zrejme tim ze nechce valky a vlastne jen tim, ze existuje a stoji v ceste zlocincum kteri chteji Rusko vyloupit,znicit a zotrocit jeho obcany.!!! Definitivne se Walesa zaradil mezi pravdolaskovce typu Havla . Pinocheta, Sakalsviliho na stranu antihumanismu a zla !! A Tech co prezvykavaji kravaty ktere ani dobytek nezere a nezvyka...Ten dobytek ,ktery nikdy nestudoval na prednich americkych universitach a ktery neni schopen bombardovani mest s pokojnymi spicimi obcany...A nezaslouzi si tak ten dobytek Nobelovu cenu Miru daleko vice nez jini laureati,pravdolaskovci ,kteri slovum laska a pravda rozumi jako nasili ,lzi podvody cynicke masakry na svych bliznich...a tak ....pokoj a hlavne mir vsem lidem dobre vule...

308623

17.4.2014 12:23

RE: Nobelova Cena Miru pro...

John 217.?.?.?

Reakce na 308623

Polsko v soucasne podobe je uzemi Nemecka pod spravou polskych uredniku. Rusko toto uzemi dalo polakum pouze do jejich spravy na konci II. sv. valky. Polaci maji strach, ze Rusko rekne tuto celou pravdu jak to opravdu bylo a ne jak se to uci v dejepisu. Rekne i tu pravdu o zakladani EU jiz behem I. a II. sv. valky a jakou roli pritom sehrali Polaci behehem tohoto obdobi. Po opusteni Rusu okupovaneho vychodniho uzemi Nemecka v 90. letech minuleho stoleti, ocekavali Rusove, ze to same udelaji i Americene a vrati Nemecku (celemu Nemecku i s vychodnim Pruskem, dnesnim Polskem) jeho svobodu a suverenitu. Opak se stal pravdou a toto uzemi bylo Americany zcela zabrano pod rouskou tzv. sjednoceni Nemecka, ktere zadnym sjednoceni Nemecka neni. Tzv. BRD je jemom docasny spravni konstrukt USA, ktery trva az do dnes. Se statem tato "sprava zvana BRD" nema zcela nic spolecneho, proto take Merkelova muze delat pouze to, co dostane narizeno z Washingtonu. Ne jenom Merkelova, ale i vsichni jejich a jimi dobre placeni poskoci, vcetne nasich sasku na hrade.

308638

17.4.2014 19:59

RE: Nobelova Cena Miru pro...

ascharad 90.?.?.?

Reakce na 308638

Zajímavé informace, tyto fakta budou hrát v příštích letech velkou roli ve východní Evropě, z pražských politiků o tom nemá tušení asi ani jeden.

308661

19.4.2014 14:01

RE: Nobelova Cena Miru pro...

n.z. 99.?.?.?

Reakce na 308638

Zminujete Polsko a to neni zcela nepripadne. Lide si navykli chapat, ze Polsko tam kde je dnes bylo tak vzdy - to samozrejme neni pravda. Jeho bezpecnostni situace je primo zavisla na existenci Nata a podpore Spojenych Statu. Proto tak ochotne nakupuje americkou vojensko techniku (nyni konrretne vetsi mnozstvi modernizovanych F-18) a zurive steka na Rusko presne podle povelu.

Uprime receno, kdyz se nekdo v CR obava mozneho navratu Sudetskych Nemcu je to v porovnani k situaci Polska mala hrozba; CR ma vicemene pevne hranice. S Polskem to ale neplati a oni si to jiste uvedomuji a vedi ze jsou vskutku mezi kamenem a tvrdym mistem. Proto take tak usilovne zbroji (jejich vojenska moc je vetsi nez CR, SR a Madarska kombinovana) coz jim ubira z talire a vede do stale vetsi zadluzenosti. Tu castecne pokryva sluzbami nemeckemu prumyslu jako druhorady poddodavatel. Opravdu, velmi nezavidenihodna situace.

308715

17.4.2014 7:00

komunisticka propaganda

fohat 194.?.?.?

Podobny obrovsky transparent jsem si barevne nafilmoval na pamarku.Znel...Nejvetsi nepritel lidstva je imperialismus USA.Hrde se trepotal na radnici v Kasperskych Horach toho roku 1972...Soudruzi z CSTV Jambor a Fort MELI pravdu....

308625

17.4.2014 7:08

JůYsEj nikdy nebyly "démoNkracií"

MoUdrostrak 90.?.?.?

Naopak, jsou constructem pro blaho 1%. A pacifikaci - a ujařmení do postrojů - 99% zbytku obyvatel nejen JůYsEj, ale celého světa.
Emeričanova jediná "svoboda" je grillování pochybných surovin na dvorku, či consum/ace pokleslých soap oper a hlavně reklam.
Proto 99% Emeričanů necestuje. Nemluví cizími jazyky, nebylo v životě v klasickém divadle, nečte beletrii. Jen qrillují, hltají reklamy, propagandu a těší se do penze, která jim (těm méně vymytým) na pár let přinese pocit a šance na poznání sama sebe, které má dnešní Evropan od narození jako samozřejmost.
Vždy si vzpomeňme na Pretty Woman - a let z L.A. za operou až do San Francisca. Na život těch dole - a nahoře. Na udržování se při životě prostitucí, likvidací firem a ničením existencí.
V tom dílku je pro neznalé CELÝ obraz Emeriky - a jako jediné východisko: sbalit Bankstera, co se napakoval ničením existencí druhých. Vykouřit a udržet si v ústech pyj demoNkrata. V tom >20 let starém filmu je i V.Š.E. o korupci v Senatu, tuposti běžných voličů, posluhovačů...
Za těch cca 25 let se Emerika změnila jen k horšímu. A podobné dílko by dnes bylo cejchováno coby antipatriotické. A tvůrce by nesehnal reklamu, prod/jů/sendy a sponsory. Natolik Emerika klesla - a je to s ní Ou-Wei.

308626

17.4.2014 17:54

RE: JůYsEj nikdy nebyly

P.K. 185.?.?.?

Reakce na 308626

To, co uvádíte(nedostatek divadla,klasiky, apod), není problém; ani pro američany, ani pro jiné národy. Čtení beletrie život nijak výrazně neovlivní; jde buď o přechodný stav, následovaný dalším vývojem, nebo o pouhou celoživotní zábavu. Jistě, díky propagandě většina myslí, že hlavními nositeli inteligence jsou kultura, umění, kniha, pan učitel, nebo farář. V reálu potkáte úspěšné, i dejme tomu moudré lidi, které konzumace kultury, ani jiného materiálu, moc nezajímá, a přesto jsou schopni nejen přežít, ale i žít, a občas mít pocit spokojenosti, pohody..
Znal jsem mnoho američanů, dokonce těch lépe situovaných, kteří doma neměli ani televizi; jejich pohled na svět byl diametrálně odlišný, než ten oficiální. A měl jsem dokonce dojem, že jsou na tom, co se týká slušnosti, ohleduplnosti, pochopení reality, podstatně lépe, než třeba Češi. Jistě, může jít o optický klam, způsobený materiálními podmínkami; protože lidé jsou v podstatě stejní..
Cestování..sorry, ale cestování určitě není nejefektivnější formou vzdělávání se, nebo dokonce seznamování se s jinými kulturami: znám mnoho lidí, žijících dlouhodobě s jinými, a přesto nechápajících jednání, chování, jejich blízkých![smích] Takže o osobním kontaktu to zřejmě není.
Je doba internetu, lidé na sebe na veřejných diskuzích prozradí mnohem víc, než si myslí(nějaké další čtení mailů atd, je v podstatě zbytečné; NSA a další zbytečně utrácejí peníze...).
Též si dovoluji upozornit, že "americký brak" hltá i napodobuje téměř celý svět. Nakonec, proč ne? Cesta zákazů něčeho, co není vyloženě škodlivé (zatímco třeba alkohol je v české veřejné TV vesele propagován), nevede nikam. Ať se v tom každý vymáchá sám za sebe; co tě nezabije, to tě posílí.
Btw, reklamy na alko byly (snad stále jsou) v public TV v US zakázány, stejně jako konzumace na veřejných místech, což mnozí (češi) vidí jako omezování osobní svobody. Mno, alespoň se jejich (ty americké) děti i další občané mohou rozhodnout bez nátlaku, bez "vymývání mozků", tedy střízliví[smích], jestli budou v životě pít, nebo něco dělat[smích].
Pokud se Amerika, i svět mění k horšímu, potom se tak děje od počátku "jejich" vzniku, případně již od velkého třesku: předtím tady, totiž, vládl klid.. možná.[smích]
Washington není nepřítelem lidstva; je to prostě parta úplně normálních lidí.

308658

17.4.2014 19:20

RE: JůYsEj nikdy nebyly

slak 77.?.?.?

Reakce na 308658

Spíš tam jsou loutky jednosměrných zájmů na ujařmení většiny a to dokonce světově. Na hospodaření doma nemají vliv a jejich panáčci outsorsují jak a kde se dá. A tedy se starají o o industrializaci i potažmo kulturu a prostředí národu-ům doma jako hrobníci. V případě volstrýťáckých loutkovodičů na koksu, které jim nato hlídá v afganistánu a zájmy bankovnictví, finačních trhů jsou mimo spokojených životů kohokoliv mimo sebeadorovaných nesouměřitelně bohatých. Ovšem je to bublina, neboli podvod a někdo by je měl sundat na zem, protože majetky na 50 planet a výrobu zboží všemi pro hrstičku, pro ně na milénium je neuvěřitelná a idiotská zhovadilost co nemá s účetnictvím nic společného, spíš s kriminalitou. KFO (kriminální finanční oligarchie) Nepostiženou, doufejme že zatím, ovšem pokud ideologii úžerů "neocon" neopustíme, budeme jako kondomijci vymrskáni z podstaty [chechtot] tak jako tak. Jen ta cesta bude klikatější a s většími nášupy čím dál bezprizornějším, což je už i teď naformátovaný s rozumem neslučitelně a jenom s logickým úpadkem.

308660

17.4.2014 21:19

Švejkování

Kivis 194.?.?.?

Reakce na 308658

ad1
Hodně mi Váš příspěvek připomíná republikánskou rétoriku.
Dobře to vystihuje příspěvek od "R" o něco výše:
dnes 2:28
"Životaschopnost té které diktatury"
ad2
Cestování
Člověk s rozhledem, který ví, proč cestuje, nemůže říct:
"sorry, ale cestování určitě není nejefektivnější formou vzdělávání se" - tady opravdu není "o čem".
ad3
Potkal jsem vysokoškolsky vzdělané Američany "bez televize", kteří chápali absenci TV jako základ "víry" a ne jako cestu.
Co je potom lepší? TV nebo zaslepený fanatismus?

308663

18.4.2014 8:52

RE: JůYsEj nikdy nebyly

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 308658

Tak jednoduché to není [smích]
Např. stran cestování: USrael (či obřezanci typu Vovky Železných a dalších Shabes/GOJ/im) drží v ruce (podvodem či po zásluze) většinu internetových technologií či virtuálních kanálů a médií. Mají tedy BYTOSTNÝ zájem na pozitivním PR USraele ve světě.
Přesto anebo právě proto - právě díky cestování existuje téměř unisono názor na USrael u většiny pozemšťanů. Ať se obřezanci a/i Shabes/GOJ/im snaží seč mohou. Není ani třeba zase tolik cestovat do země, kterou mají obřezanci SOUZENOU "jim" NA VĚKY KNIHOU [smích] Stačí potkat obřezance na pár desítek minut v letadle jako spolucestujícího. Anebo s "partičkou" z USraele se nedejbože setkat pod jednou střechou v hotelu anebo i jen v restauraci. Genozidu, kterou páchají na původních obyvatelích pak ponechme klidně stranou. A nevymyje mi zaručeně mozek ani tisíce tklivých filmů, dokumentárních pořadů nebo spectaculum [smích]
Rusové (většinoví) také přespříliš jako oVčané VelMoci necestují do zahraničí - nemají to díky kráse a rozloze Ruska zapotřebí. Přesto jsou oproti Emeričanům vzdělaní - i když mají např. "jen" tamní p_o_v_i_n_n_o_u školní docházku obdobnou i emerické - tj. podle českých norem "jen" středoškolské.
Když Rus necestuje, určitě čte. Když ani to ne, tak má oblibu v dokumentárních pořadech. Zatímco Emeričan jen valí bulvy max. na sport, ale spíše na porno nebo souboje typu wrestling, box apod., což je dané aggressivitě podstaty anglosasské povahy - přežívat na úkor druhých.

Vložený obrázek

Rusové namísto toho mají geneticky dáno pravidlo koexistence = soužití s jinými - i značně rozdílnými. Bez toho, aby je strkali "do kotlíku". Proto v Rusku žijí Číňani, židé, Burjati, Laponci, Eskymáci - a nevytratil se pod ruštinou jejich JAZYK, zatímco v Emerice už druhá generace immigrantů ani neví, ani odkud pocházeli rodiče. Natož aby si zachovali i jejich jazyk. Jen se rozlezli na původní indiánské půdě - a ssají potravinové kupóny. Zatímco Rus cítí odpovědnost za sebe a svoji vlast i dědictví po předcích.
Proto vymývání mozku je snažší u Emeričana, příp. i Moskvana - nežli u bytostného Rusa či Slovana.

308672

18.4.2014 19:48

RE: JůYsEj nikdy nebyly

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 308672

Stava se dost casto ze i z takovejch sexy sluts US $$$$$ nadelaj pavement princesses a donutej je slapat treba u White House ......

308688

19.4.2014 20:27

RE: JůYsEj nikdy nebyly

n.z. 99.?.?.?

Reakce na 308658

Jste v omylu a mylite ceskeho ctenare. Ja osobne ctu skoro denne Daily (Ron) Paul a tak vim, jak ostre jsou kriticti ctenari a dikuteri na tom blogu. Dokonce jsem tam nedavno videl napsano "nenavidim svoji zemi..." a vinu za to davaji hlavne system neproniknutelne politicke korupce vrcholici 'olympem' v Kongressu a White house.

Nevim jak dlouholeta je vase zkusenost styku s lidmi v US, ale moje je jina. Dale pak, cestovani a poznavani prostredi, zpusobu zivota a jednotlivych lidi MA obrovsky vyznam pro poznani. Chce to jen jednu vec - byt komunikativni a vladnout alespon jednou svetovou reci ve vice intimnich situacich nez jen pozdrav. Muj pristup je ten, ze vzdy navazu i pri kratke navsteve osobni kontakt. Je to nedocenitelne a v porovnani ke cteni na netu, i kdyz i to je prospesne se tomu nepriblizuje.

Lide chteji mit kontakt, touzi po nem a kdyz se k nim chovate uctive, doovite se vse z prvni ruky a hlavne bez cenzury!

308726

19.4.2014 22:41

RE: JůYsEj nikdy nebyly

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 308626

díky za ten výstižný postřeh z pohádky Pretty Woman - ano to je morální úpadek, který je vlastně glorifikován...prostitutka s banksterem ap Výstižný německý film Skvělá kariéra (2010) alespoň zobrazuje nějakou morálku proti těm americkým manipulacím.... http://uloz.to/xpwxzav/skvela-kariera-mus-avi

308730

17.4.2014 9:10

Demokracie, svoboda, lidská práva

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

- zní to moc hezky a hodně naivních na to stále slyší, zejména když média vlastněná či řízená mediálními magnáty soustavně provádějí intenzivní mediální masáž ovčanů, kteří neradi používají mozek a naopak rádi konzumují vše, včetně myšlenek druhých. Média jednoznačně určují, kdo je ten hodný a kdo ten špatný. Stačí si pustit jakýkoliv televizní kanál(včetně sportovních a dokumentárních) a nestačíte se divit, do čeho všeho se dá přimíchat politika a jedině správná ideologie.Nacističtí ideologové by museli zblednout závistí. Lze ale hovořit o demokracii a svobodě v systému, kde několik milionů bohatých a především pár stovek nejbohatších a jejich poradců zcela dominantním způsobem ovlivňuje domácí a zahraniční politiku nejmocnějšího státu světa, justici, policii,armádu,tajné služby atd.? Kde je záruka, že tito novodobí bohové nejsou ve skutečnosti nebezpeční šílenci s patologickou touhou po moci a bohatství bez ohledu na děsivé následky pro zbytek lidstva a přírodu a nikoliv vyjímečně schopnými a moudrými lidmi s filantropickými sklony, za něž jsou médii vydáváni ? Je to ještě demokracie, když procento nejbohatších vlastní cca 40% veškerého bohatství v zemi,když pár desítek jedinců má výsadní právo vytvářet biliony pouze strachem z krachu krytých peněz pouhou klávesnicí,může vyvolávat krize kdekoliv a kdykoliv je napadne, kupovat si celé státy nebo alespoň jejich zkorumpované loutkové vlády,organizovat státní převraty a revoluce všude tam, kde cítí bohatou kořist, bombardovat suverénní státy a nevinné civilní obyvatele pod smyšlenými nebo vlastními komandy připravenými a zinscenovanými záminkami ? Na tyto otázky ať si myslící a soudní lidé odpoví sami.

308631

17.4.2014 14:46

RE: Demokracie, svoboda, lidská práva

VojtaIL 84.?.?.?

Reakce na 308631

> Na tyto otázky ať si myslící a soudní lidé odpoví sami.

Dobrá, pane/paní 217. Zkusme si odpovědět na tu nejpalčivější:

> když procento nejbohatších vlastní cca 40% veškerého bohatství v zemi ...

Co by se stalo, kdybychom těch 40% bohatství s okamžitou platností zabavili a rozdali těm nejchudším? S vysokou pravděpodobností by byla většina tohoto bohatství neprodleně projedena, propita, prozážitkována. Prostě promrhána.

V čem dnes spočívá většina tohoto bohatství? Představa, že jde o pytle peněz je infantilní. To bohatství je skryto ve vlastnictví továren, bank, elektráren, farem, obchodních společností či podílů v nich. Zánik tohoto bohatství by připravil o práci a výdělky masu lidí. A státní kasu o daně. To si opravdu přejete? Tak to má být? [mrknutí jedním okem]

308647

17.4.2014 15:01

RE: Demokracie, svoboda, lidská práva

michalll 82.?.?.?

Reakce na 308647

Vojto, vy jste smýšlením otrok a tak to asi zůstane.

Někdo prostě má své otroctví rád a já vám ho neberu. V klidu si pracujte ve své fabrice a mějte klid na práci. Dostanete přiměřený přídel na potravu, nějakou tu zábavu a večer si můžete zanadávat u televize. Třeba to vydrží až do konce vašeho života. Třeba se ale pán který zkoupí i okolní fabriky rozhodne vás i vaše kolegy vyměnit za stroje a jednoduše vás kopne do zadku[smích] Poněvadž nebudete nic vlastnit, produkci potravin, léky i další důležité segmenty pro život bude vlastnit pán co vás právě vykopnul z práce a váš přehypotékovaný byt a fabie na leasing vás nenakrmí, tak pak možná v momentě až začnete mít hlad, začnete přemýšlet co je vlastně špatně.

308648

17.4.2014 15:46

RE: Demokracie, svoboda, lidská práva

lubosmat 195.?.?.?

Reakce na 308647

Dúfam, že vlastníte minimálne "prosperujúcu banku", v ktorej držíte onen "rezervný balík peňazí" na udržiavanie chodu impéria "filantropov". Ak nie, tak ste rovnaký ---chopat, ako oni a ste zrejme na dobrej ceste sa ním stať, gratulujem. Ak ste však niekde dole pod 1500€ na ruku mesačne, tak navštívte pánov v bielom, možno vám pomôžu. Peniaze sa nehromadia preto, aby ich niekto spravodlivo a múdro rozdeľoval, o to sa tu pokúšali možno utopistický feudáli. Dnes sa peniaze hromadia za účelom uzurpovania si moci, vaše české "Kdo maže, ten jede!" tady platí "na 110 procent". Problémy s obrovským množstvom dolárového papiera,alebo skôr virtuálneho dolára, ktorý sa banky boja pustiť do obehu, aby nedošlo k tomu, že by sa to ľudia jednoducho nesnažili prežrať, sú očakávané skôr vo forme straty jeho hodnoty. Celá naša svetová ekonomická mašinka má len obmedzený výkon, ak šlape na peniažky, museli by sa investovať do výroby a produkcie, trebárs cez spotrebný kôš, to by určite nešlo naraz. Problém je hlavne v tom, že finančné produkty, alebo chiméra "Peníze dělaj peníze!" je chorá a blokuje rozvoj výroby a slobodného podnikania. Zádĺž sa kúp si čo sa ti zapáči a potom sa budeš mať. Lenže ak si nevyrábal, tak, aby si prosperoval v malom, tak budeš zaručene krachovať aj vo veľkom. Keď však budeš mať odvahu, neustále budeš dostávať Ďalšie a ďalšie barličky, ktoré sa budú šplhať až do výšin EUROVALU, ak si sa už stal zmieňovaným bankárom, čo "na 110 procent" ospravedlňuje teóriu čo si vyplodil v príspevku.

308652

17.4.2014 17:12

RE: Demokracie, svoboda, lidská práva

čěf 94.?.?.?

Reakce na 308647

Na tyto otázky ať si myslící a soudní lidé odpoví sami
VojtaILe, to asi nebyla otázka na Vás.
Zestátnit (nikoli zabavit) banky, elektrárny (a vůbec všechny síťové služby) ano, ale rozdat je chudým samozřejmě nikdo nechce (taky jak?). Stačí, když zisky z nich půjdou proporcionálně všem včetně chudých (např. v podobě únosných poplatků za služby, které nepoplynou do ciziny; možná pamatujete dobu, kdy jeden telefonní hovor třeba půlden dlouhý stál padesátník, podobně kubík vody), a ne jen jednomu procentu Paris Hiltonových.
Představa, že hlavní bohatství je v pytlích peněz je infantilní, ale nadhazujete ji jen sám.
A změna vlastníka výrobních prostředků, jakož i zdrojů, neznamená jejich zánik.
A nejvíc promrhává bohatství ten, kdo ho má nesouměřitelně tolik, že mu pořád přibývá, ať mrhá jak mrhá, jako Paris.
Už jste četl Tři sociální světy od Jana Kellera?

308657

18.4.2014 16:50

RE: Demokracie, svoboda, lidská práva

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 308657

Zestátnit?!
Zkuste si přečíst a podumat třeba nad touto knížkou - "Ekonomické bajky pro studované i laiky" od Petera D. Schiffa.
Případně zabrouzdejte sem www.mises.cz, nebo sem www.wealthcycles.com ...

Možná, že Vás zaujme, že kapitalismus se vlastně přestal rozvíjet (a tak je otázka, kdy vlastně mohl opravdu fungovat) v roce 1913, kdy byl založen FED a emerický berňák a od té doby bankéři, stát a byrokrati stále strkají rypák a pařáty do peněženek a životů svých ... otroků.

308683

18.4.2014 19:54

RE: Demokracie, svoboda, lidská práva

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 308683

blaboly a zvasty (tyto mj. jiz pekne ulezele...) v ramci mytologie pro otroky, aby fungovali jen v intencich stereotypu zajistujicich jejich predvidatelne chovani a reakce, v souladu s pranim jejich panu.

http://bit.ly/1lgVt5i

308689

17.4.2014 18:15

RE: Demokracie, svoboda, lidská práva

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 308647

"To bohatství je skryto ve vlastnictví továren, bank, elektráren, farem, obchodních společností či podílů v nich. Zánik tohoto bohatství by připravil o práci a výdělky masu lidí. A státní kasu o daně."

To bohatství bylo zcizeno Velkou privatizací - bylo předáno do rukou zahraničních firem - co podle Vás bylo před privatizací našimi občany projídáno?

O naše průmyslové produkty měl zájem celý svět a státní kasa byla plná a zaměstnanost byla povinná. A bezdomovec byl v té době ufonem.

Vzhledem k Vaší inverzní logice se ptám - baví Vás tyhle provokace?

308659

18.4.2014 4:16

RE: Demokracie, svoboda, lidská práva

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 67.?.?.?

Reakce na 308647

I vy nestastniku. Delam v oboru ktery vydelava pekne penize. 49 procent meho platu jde do prdele hned , potom dalsi procenta pri nakupovani. A chudi jsou jeste vic chudi nez kdyz to bylo pred dvaceti rokama.Zeme kde ziji je bohata na nerostne bohatsvi . A bohati nemaji porad dost.

308668

18.4.2014 16:02

RE: Demokracie, svoboda, lidská práva

VojtaIL 84.?.?.?

Reakce na 308668

Díky všem za reakce, dámy a pánové. I panu Michalllovi. Jeho příspěvky zde jsou většinou racionální. Bohužel v reakci na mně si jen ulevil a chrstl po mně kbelík svých emocí. Nějaké argumenty by nebyly? Tak snad příště, pane Michallle.

Pan Čěf má racionální návrh. Zestátnit výrobní prostředky a zisk z nich rovnoměrně dělit všem. Ale to tady přece už bylo. Naše skvělé světoznámé firmy jako Baťa, JAWA, Škoda, ČKD, Tatra, … začaly po socialistickém zestátnění chátrat. Do té míry, až se jejich produkce stala prakticky neprodejnou. Jejich výrobky v naprosté většině beznadějně zastarávaly. Až se nakonec daly vyvážet už jen do rozvojových či socialistických zemí (čest výjimkám). Proč asi?

Proč ani dnes pane Čěfe neumíte pojmenovat jedinou světoznámou státní firmu (s výjimkou producentů energií), jejíž produkty se všude dobře prodávají? Například v KLDR existují státních podniků spousty. JENŽE! Firmy bez konkrétních vlastníků fungují prostě pod psa. Proto žádnou neznáte. A proto také bez konkrétního vlastníka ani nikdy žádná pořádná firma nevznikla. Nebo snad umíte jmenovat nějakou naší významnou firmu, založenou v období 1948-1989? Takovou, která v této době dokázala prodávat své výrobky po celém světě? Opět čest výjimkám. Mám na mysli malé party nadšenců, které dokázaly i tehdy vyvinout mimořádný výrobek. A občas jej i PROTI VŮLI komunistických byrokratů prosadit do výroby (T603, sportovní letadla, Tamara, …).

Zůstává zásadní otázka. Proč dosud nikde a nikdy nefungovala ekonomika bez soukromých vlastníků výrobních prostředků? Proč soukromého vlastníka nikdy nedokáže nahradit státní úředník? Až dokážete dámy a pánové nalézt racionální odpověď na tuto otázku, možná Vám už mé názory nebudou připadat tak zvrhlé. [smích]

308679

18.4.2014 17:04

RE: Demokracie, svoboda, lidská práva

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 308679

"Nebo snad umíte jmenovat nějakou naší významnou firmu, založenou v období 1948-1989? Takovou, která v této době dokázala prodávat své výrobky po celém světě? Opět čest výjimkám. Mám na mysli malé party nadšenců, které dokázaly i tehdy vyvinout mimořádný výrobek. A občas jej i PROTI VŮLI komunistických byrokratů prosadit do výroby (T603, sportovní letadla, Tamara, …). "

Jeřáby (Slaný), vysokozdvižné vozíky (Transporta Chrudim), porcelán (Karlovy Vary), sanitní keramika atd.

"nikdy nefungovala ekonomika bez soukromých vlastníků výrobních prostředků? Proč soukromého vlastníka nikdy nedokáže nahradit státní úředník? Až dokážete dámy a pánové nalézt racionální odpověď na tuto otázku, možná Vám už mé názory nebudou připadat tak zvrhlé. [smích]"

Zvrhlá a zločinná byla privatizace státního majetku převedením do rukou zahraničních "kapitalistů", podniky byly zlikvidovány delimitací aktiv - pasiva zůstala v ČR. Rozhodla tak vláda tehdejších všeho schopných úředníků s komunistickou knížkou v šupleti. [oči v sloup]

308684

18.4.2014 20:10

RE: Demokracie, svoboda, lidská práva

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 308679

Tak pojďme na ty argumenty bez emocí.

Vy si snad myslíte, že dnes takovou firmu založit lze? Je to prinejmenším stejne obtížné jak asi kdykoliv. Nejsou-li tehdejší prekážky, jsou jiné, nezrídka ješte horší.

Tou dnešní je umele snadný neprímo dotovaný dovoz zejména temi, kdo neumí vyrábet, ale umí prodávat s tak vysokou marží, že by se z ní dal vyrobit další stejný výrobek.
Pak si lidé zvykli veci rychle vyhodit, protože nejsou navržené ani na životnost, ani na opravu, jenom na hromady smetí. Není obecne pravda, že zvýšením prodeje stoupne životní úroveň, já na žádné perpetum neverím. Není ani obecne a donekonečna pravda, že čím hromadnejší výroba, tím je levnejší. Stejne tak mi vadí predávkovaný pokrok projevující se tolika novýma verzemi produktu, že do doby než prijde další "vylepšená verze", nestihne se zaplatit ta puvodní. Mení se podmínky, parametry tak, aby človek furt neco dotoval.

Dnes máme podmínky, konzorcia, lobbing, který normální smrtelník nepreroste, a musí vzniknout zvláštní konstalace, aby se vubec udržel nad vodou, pri dnešních zvycích a mantinelech. To, že pár jedincu nakonec vždy neco vyrobí, protože vždy jsou nekde díry, není recept nebo lék. Podstatné na tom dnes je, že má sotva šanci uspet, když si nakoupí materiál, prihodí si 50% za práci a 20% za prodej. Jsou dnes velmi vysoké režie a dane, hlavne proto, že hodne lidí delá bulsheet jobs. Nekde se to pak srovnat musí. Je otázka kdo vytvárí skutečnou pridanou hodnotu, kdo jen fiktivní, aby pak z ní ješte platil daň co se stejne nakonce vezme tem, kterí delají tu skutečnou a ne fiktivní. Ve skutečnosti je tak vznik bullsheet jobs jen dalším zatížením tech, co bulsheet jobs ješte nedelají. Perpetum proste nemá jak existovat. Hlavne také, že bankám se nelíbí protiúžernický zákon. Co jim brání fungovat tak, jak správná banka fungovat má.

308690

18.4.2014 20:43

RE: Demokracie, svoboda, lidská práva

slak 77.?.?.?

Reakce na 308679

Tak zasmějme se spolu s tím co plánovali na rok 2000. Platy průměr 70 000 a s dostavěním Temelína důchod ve 40. [chechtot] [velký smích] Pravdou ale tedy je že koruna měla k jednotce 1/14 a docela jistě pochybuji že někdo za litr dělal. Což tady je v převodu dnes etalon pro 3/4 nepoměrně rasujících v takových stresech že jim o nich dřív ani nezdálo, tedy kromě nezaměstnaných kterých je dozajista milión nehledě čísel, kdy nám to m. vnitra sčítáním % předvedlo v míře nebývalé idiocie u kandidátú prezidenta. Skoro si troufám říci že tendenci vývoje zatrhli pravdoláskaři s prackou mamona dárečka santa clauze na poslední chvíli. A mimo jiné na slovensku je ekonom který je ochoten prokázat podle prohlášení na slobodném vysílači že od sametáku vytunelovali podnikavci 5 biliónů, analogicky a letmé počítání na prstech v čechách 15 a z toho vyplívá pro bývalý celek s budováním kapitalismu hospodaření bezmála s bilionovou sekerou rok co rok a dluhové otroctví dětí 2 bilióny je už pouze u slaďoušů třešnička na dortu. V roce 1980 byl v podniku kde jsem dělal průměr na dílně 3 600 a byla to mizerná firma kde vrátný o půl osmé píchal štus 30 xxx? a víc píchaček administrativě (píchaček bylo přes 300, ale v kteroukoliv dobu by nikdo nenapočítal vic 50 zaměstnanců, teda byli dvě směny. Ztransformovámo 40 400 a do zvratu ještě rostly. [velký smích] [mrknutí jedním okem] Že v hospůdce sedělo 20 přičmoudlých který by fabrice netrefili do dveří jsem ani snad neměl zmiňovat, ovšem pro vyuční listy si na učňák došli. [cool]

308692

19.4.2014 10:13

RE: Demokracie, svoboda, lidská práva

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 308692

To, o čem píšete je typický prípad pozitivní diskriminace v ružovém. Nekde to neklape, tak by to melo neklapat všem. Zdechla mi koza, mela by i sousedovi, aby byla "dosažena spravedlnost".

Neklapající podniky se náležite zveličí, a pak prohlásí, že vinen je stát, tedy NIKDO. Prece ne vedoucí a manažeri, to jen muzikanti.

Stejne tak funguje politika "anglosasu" a jiných sasu, na ovládnutí majetku, nebo zduvodňování výše nákladu málo sytého, nebo neschopného automechanika, nebo jiného opraváre. Stejne tak se budou natahovat marže bank pri poskytování uveru. Proste ten, co službu nabízí se snaží být duležitejší, než ten, co ji prijímá, pokud je dostatečný odbyt. Pokud ne, tak se mu zkusí pomoct, POKUD to jen jde. Až pak vzniká nezájem o službu.

Nemužeme proto hodnotit veci podle námi účelove vypíchutých príkladu, které neodpovídají objektivní statistice, težišti situace. Prece když nejaký lump píchne 4 gumy, nezahodím celé auto.

Trochu ješte k tem Jawám, Tamarám... Slováci také mají sklon si myslet, že pokud nekdo z nich náhodou už konečne neco vymyslí, tak ten druhý do té doby jen sedel a koukal pres plot. Zvykneme si konečne, že šikovní (stejne tak hloupí) lidé žijí i jinde, a zkusme tomu prizpusobit své chování.

308709

19.4.2014 11:17

RE: Demokracie, svoboda, lidská práva

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 308709

Měl bych dodat že jsem dostal také dvě výplatní pásky na stejný měsíc do sáčku s výplatou. Měl víc podle jedné tak jsem skácel bobek. Ovšem pamatuji že probleskla zpráva, kterou tedy ani nikdo nepopřel, že jihomoravský kraj měl stejné občanky se severočeským a možnosti ulívání peněz prorostlé až do nejvyšších pater jsou jasné a jako bezpočet jiných věcí to zmizelo pod kobercem. Jinak po sameťáku se svýcaři vyjádřili v souvislosti válečnými majetky že nepoví. Ale nejvíc tam na počet obyvatel má uloženo československo a činí to melouna na jednotlivce počtu obyvatel. Takže když se vezme etalon 1/14 tak na dnešní dobu tam na každého bylo 14 melounů a to byl ten krachující socialismus kdy někteří privatizovali záhy či předem navíc bez dluhů státu. [velký smích]

308712

19.4.2014 11:00

RE: Demokracie, svoboda, lidská práva

slak 77.?.?.?

Reakce na 308692

Ale těm taky zaměstnancům to klapalo [chechtot], ovšem div je tedy že hospodářství se do dluhových otroctví dětem nesypalo na rozdíl od bubliňáku svozu odpadu sem nyní. Možná jste přehlédl datum ke kterému to bylo vztaženo a to co je dnes jsou podnikatelské záměry a tajemství patrně tehdejších zabukáčů transformovaných v elitu, kdy výsady už měli tehdy. [překvapení] [mrknutí jedním okem]

308711

19.4.2014 5:19

RE: Demokracie, svoboda, lidská práva

čěf 94.?.?.?

Reakce na 308679

Pane VojtaILe, já nenavrhoval zestátnění (všech) výrobních prostředků (jen těch pro síťové služby), tudíž Vaše návazné žvanění je mimo. Nicméně reaguji.
Příkladmo ta JAWA: Po jejím zestátnění (nikoli socialistickém, nýbrž v r.1945) nezačala chátrat, nýbrž představovala příštích cca deset let světovou špičku (Jawa Pérák, Kývačka), svět od ní opisoval. Pak se, ve shodě s evropským trendem, začaly preferovat investice do vývoje a výroby automobilů (na všechno nebylo, tehdy se nemohlo hospodařit na dluh). Když -v důsledku nasycenosti trhu a japonské konkurence- klesl odbyt, stát zavedl perspektivnější výrobu a z JAWA Pankrác se staly ČKD Polovodiče. Kdežto po převratu nechal stát fabriku zkrachovat, budovu prodal cizincům, a dnes se v ní nevyrábí nic, jen prodává.
Nebo ta Baťa: Nechátrala, vyvážela doslova milióny bot do východní Evropy a Ruska, a mohla by podnes. Jenže podle popřevratové obecné politické direktivy se z těch trhů Československo muselo stáhnout a dneska ze skvělé světoznámé firmy ve Zlíně zbylo jen skvělé světoznámé Muzeum obuvi.
Neznáte-li žádnou českou firmu, která v letech 1948-89 úspěšně vyvážela výrobky do světa, jste exot. Jen upozorním, že tehdy existovaly firmy, které vyvážely ne výrobky, ale celé investiční celky (pivovary, lihovary, cementárny, úpravny rud).
Bez konkrétního vlastníka ani nikdy žádná pořádná firma nevznikla, říkáte? Protipříklad: Stát vybudoval velkou námořní flotilu, která letech 1948-89 úspěšně převážela výrobky z celého světa. Jak s ní pak naložil konkrétní vlastník?
Radary Vera, Tamara (vyvinuté na zakázku sovětské armády) že parta nadšenců prosadila do výroby proti vůli komunistických byrokratů? Si děláte srandu?

Vaše „zásadní otázka“ je vlastně jinak formulovaná, kdysi převládající, hloupá, nedokazatelná a snadno vyvratitelná these „Stát je nejhorší vlastník“. Tu už –pod tlakem pětadvacetileté reality- málokdo propaguje. Takovému exotovi rád dávám jako protipříklad, jak soukromý vlastník naložil s nejmodernějším Cukrovarem československo-polského přátelství v Hrochové Týnci. Chátrat ho nenechal. I zde o něm byl článek, s působivými obrázky http://zvedavec.org/komentare/2010/03/3584-zanik-c...
A bylo cukrovarů takových více. Z diskuse ke článku: Cukrovar v Kojetíně byl před předáním společnosti ES kompletně zmodernizován, přesto po dvou rokách šel k zemi. Neponechali ani nové ubikace, třeba pro bezdomovce na vybydlení. Byly to nové, moderně zařízené a vybavené garsoniery.
- Ovšem co je to proti jistému podnikateli v hotelnictví, který za 600 miliónů koupil špičkový pražský hotel, a vzápětí ho za dalších 30 miliónů zboural. Kdyby takových soukromých vlastníků výrobních prostředků bylo více, to by nám ta ekonomika šlapala, že, pane VojtaILe?
Q.E.D., že žvaníte.

308703

19.4.2014 8:20

Argumenty - neodpovídám Vám, ale na uvedené (nechci být osobní)

Kivis 82.?.?.?

Reakce na 308679

ad1 - leitmotiv
Rétorika republikánů má převážně dva prameny:
a) fanatickou a zaslepenou nevědomost
a nebo
b) zlou a pokřivenou chamtivost

ad2 - ekonomika
a)
... bylo by možné pokračovat investičními celky, vývozním sklem, obuví, textilem, zemědělskou produkcí ...
b)
... zajímavější je ale porovnání hospodaření před a po převratu:
- do převratu vyrovnaný rozpočet bez dluhů, měna krytá mj. zlatem a svéprávný stát, kterému se říkalo "výloha východu".
- oproti ani ne 20 letům hospodaření demokratistů, kteří dokázali za méně než poloviční dobu zničit bankovní sektor, průmysl i zemědělství, zadlužit zemi a postavit ji do role vazalského(poddanského) území.
(Vždyť dokáže si někdo představit "špatného hospodáře", který prodělává přes 40 let a nemá dluhy?!
Zato grázla, který rozvrátí během 10 let cokokoli kam vstoupí, na to není potřeba fantazie, ale stačí navštívit ČR nebo Ukrajinu [pláč]!!)

ad3 - proč
Odpověď je jednoduchá a zároveň smutná:
a) krást, ničit a zabíjet je jednodušší než něco budovat (a je jedno zda jde o fyzické statky nebo lidské vztahy)
b) psycholog a sociolog zná i důvod - skrývá se v hlavách většiny lidí.
Jednoduchou a primitivní LEŽ mozek zpracovává ochotněji, než složitou pravdu (tzv. myšlení bolí - a ne jen obrazně [mrknutí jedním okem]).
Na tomto principu jsou ostatně založeny volby i PR agentury.

308705

19.4.2014 16:44

RE: Argumenty - neodpovídám Vám, ale na uvedené (nechci být osobní)

VojtaIL 84.?.?.?

Reakce na 308705

Opět děkuji. A omlouvám se za stručné odpovědi. Nemohu reagovat na vše. Tedy jen k těm největším "perlám".

Pro pana "109". Jeřáby Slaný je ČKD. Jak tato firma, tak Transporta Chrudim i Porcelán Karlovy Vary prokazatelně existovaly již za 1. republiky. ROZHODNĚ NEBYLY ZALOŽENY STÁTNÍM ÚŘEDNÍKEM. Pletete si pojmy s dojmy.

Pane Ppppp. Ročně u nás vzniká přes 20 tisíc!!! nových firem typu a.s. a s.r.o. Zdroj http://zpravy.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/mezi-p.... Tak jde to nebo ne?

Pro pana Čěfa. Ano, máte pravdu. STÁT JE NEJHORŠÍ VLASTNÍK. Dodnes. Zkuste mi dnes nalézt státem řízenou firmu, která je ve svém oboru lepší, než jiná soukromá. ČD? Produkují každoroční ztrátu, ačkoli soukromí dopravci na stejných kolejích evidentně prosperují. Pošta? Je před krachem. Sazka? Už zkrachovala a musela být prodána do soukromých rukou. ŘSD? Dokáže stavět nejdražší silnice na světě. A při jaké kvalitě, což? Budvar? Přes staletou tradici dlouhodobě skoro nevydělává. Lesy ČR? Průměrný výnos z hektaru lesa 300 korun. Když jiný lesní podnik těsně za hranicemi má z téhož hektaru dlouhodobý výnos 3000 korun. Čím to?

Když stát jako dobrý hospodář (tedy dle Vás) vybudoval tak skvělou námořní flotilu. A ta byla prosperující a mohla mu vynášet dlouhodobě zisk. Proč ji tedy prodával? A toho zisku se zbavoval? To dělá DOBRÝ HOSPODÁŘ? Ts, ts.

Obecně. V ČR jsme nesrovnatelní. V rozděleném Německu bylo srovnání ekonomik daleko zřetelnější. A o tom, zda je lepší ta státní či privátní nám zde svýma nohama hlasovali východoněmečtí občané. Masově u nás odkládali své Wartburgy a Trabanty (na které mimochodem dlouhá léta šetřili a čekali). Aby pak mohli pěšky přes pražské západoněmecké velvyslanectví opustit tu svou státem řízenou ekonomiku. Proč asi? Proto, že byla lepší? Ha, ha.

Pro pana Kivise. Vaše přesvědčení, že 40 let vlády totality v ČR nezanechalo dluhy je naivní. To diletantské komunistické vládnutí nám zde zanechalo daleko strašlivější dluhy, než je nějaký dnešní deficit státního rozpočtu. Právě ztráta konkurenceschopnosti drtivé většiny kdysi dobře prodejných čs. produktů na světových trzích. Způsobená několika hlavními faktory:

- Emigrací čs. špičkových vývojářů, konstruktérů, technologů, ... do zahraničí a demotivací (nivelizací v odměňování) těch zbylých.
- V postupném zchátrání výrobních kapacit v kdysi špičkových továrnách, o něž se nesměli starat jejich původní vlastníci.
- Ve stále se prohlubujícím technologickém zaostávání. Jediný šestnáctibitový osobní počítač u nás za socializmu vyvinulo JZD. Neuvěřitelné. Kde zůstaly naše kdysi věhlasné elektrotechnické firmy?

TO JE OBROVSKÝ VNITŘNÍ DLUH, Z NĚHOŽ SE NÁM DODNES NEPODAŘILO VYMANIT.

308721

19.4.2014 23:03

Argumenty??

Kivis 37.?.?.?

Reakce na 308721

ad1
"... prokazatelně existovaly již za 1. republiky ..."
To je co za argument/demagogii?
Znovu:
Po více jak 40 letech bolševici NEměli dluhy. Demokratisti vyrobili dluhy již během prvních 6 let po převratu, a jejich kvalitu a rozsah prohloubili během dalších cca 10 let.
BTW.
O "Štramberských uších" také budete tvrdit, že vypovídají o manažerech za posledních 750 let [překvapení] ?
ad2
Nebudu komentovat každý dílčí kousek pomýlenosti nebo záměrné demagogie.
Tak např. ČD/ČSAD vs. soukromí dopravci.
Existují statistiky dopravní obslužnosti za bolševika a nyní. Kdyby Vám nevoněly, můžete se poptat na odlehlých lokalitách, jak časté jsou spoje například v So a Ne. Jsou lidé (staří, mladí, nemocní ...), kteří nemají šanci se v So a Ne dostat z nebo do místa bydliště, popřípadě k lékaři!
A co na to tzv. "soukromí dopravci"?
Co by, "rýžují" jen na lukrativních linkách!!
Slíznout smetanu dokáže každý diletant nebo gauner.
Stejně tak rozbít fungující strukturu není těžké, ale postavit něco co slouží, to už chce opravdovou práci, a ne jen mít nos na to, jak "s tím" nebo "s nima" "vyj.bat".
Jak jsem napsal na začátku, ostatní nemá význam rozebírat. Je to stejná kalná tůň plná úplatků, příživnictví, zlodějin a podvodů.
A to nemluvím o kvalitě a způsobu podnikání (viz, co všechno např. "prasklo" na tzv. "soukromníky" při nehodě u Nažidel)! Tehdy to demokratistické "podnikání" stálo 20 lidských životů. A důvod? Prachy a chamtivost.

308732

20.4.2014 9:33

RE: Argumenty - neodpovídám Vám, ale na uvedené (nechci být osobní)

Heriot 85.?.?.?

Reakce na 308721

Člověče, Vy jste asi typický pravdoláskař, Pletete dohromady vyložené lži (viz Budvar, který ve skutečnosti dlouhodobě zvyšuje výstav a je trvale ve značném zisku, či Sazka, která byla privatizována proto, že vydělávala a Hušákem vytunelována, atd.)s totální neznalosti, jako o ŘSD, které žádné dálnice přece nestaví. Ty vážený pane staví soukromé firmy, které si rozdělily monopol a staví je neuvěřitelně draze a v neuvěřitelně mizerné kvalitě a ještě mají tu drzost se se státem soudit. Je tomu tak při vší úctě k Vám, zaslepení lidé s vymytými mozky propagandou jako jste Vy udržují tento shnilý systém při životě..-.

308752

20.4.2014 11:43

RE: Argumenty - neodpovídám Vám, ale na uvedené (nechci být osobní)

zamp1 88.?.?.?

Reakce na 308721

Pane Vojto žijete v ČR? Žijete ve věži ze slonoviny? Přišel jste někdy mezi normální lidi? Za tyhle výroky byste dostal už k večeru v hospodě přes hubu. A to jsou obyč. lidi silně, velmi silně indoktrinovaní neustálou PR kampaní v ČT a ostatních mediich. Silnější demagogii než tu co tu předvádíte jsem snad ještě nečetl.

308760

20.4.2014 11:52

RE: Argumenty - neodpovídám Vám, ale na uvedené (nechci být osobní)

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

Reakce na 308760

Pán Vojta je Rus a ako sám poznamenal tak za zlého boľševika v zlom CCCP bol dôstojník krvavej červenej bandy(armády) a pravdepodobne podľa rečí politruk a ako sa u nás hovorí poturčenec horší Turka, tak Vojtovi našemu pravicujúcemu cvičiteľovi z prdele strýčka Sama už netrčia ani topánky, on je v tej (_!_) vlezení celí!!! [mrknutí jedním okem] [chechtot]

308761

20.4.2014 16:23

RE: Argumenty - neodpovídám Vám, ale na uvedené (nechci být osobní)

VojtaIL 84.?.?.?

Reakce na 308760

Pane Kivisi. Na mou otázku "Nebo snad umíte jmenovat nějakou naší významnou firmu, založenou v období 1948-1989?" odpovídá pan 190, že ano. Jmenuje Jeřáby Slaný, Transportu Chrudim a KV porcelán. Stačí si vygooglovat "Transporta Chrudim historie" a dozvíte se, že "Zakladatelem Transporty byl František Wiesner, ... 28. října 1945 byla Wiesnerova továrna znárodněna".  Já takovým údajům říkám FAKT. Vy jim říkáte DEMAGOGIE? Proč?

K Vašemu stěžejnímu argumentu
> Po více jak 40 letech bolševici NEměli dluhy. Demokratisti vyrobili dluhy již během prvních 6 let po převratu, a jejich kvalitu a rozsah prohloubili během dalších cca 10 let.

Podobný vnitřní dluh, který za sebou zanechali bolševici v ČSR, způsobili samozřejmě i bolševici v NDR. Ani přes nesmírné dotace z bohatého západního Německa se DODNES V BÝVALÉ NDR TENTO DLUH NEPODAŘILO VYROVNAT. To přece vidí každý. Vy ne?

A teď to nejdůležitější. Hlavním bodem sváru v této diskuzi je přece otázka. Kdo je horší hospodář? Soukromý vlastník a nebo stát. Kdo jsou ti Vaši "demokratisti"? Určitě jsou to soukromí podnikatelé? Ale kdepak. Jsou to státní byrokraté, pane Kivisi. Už konečně otevřete oči. Naši zemi přece nezadlužují podnikatelé, kapitalisté, boháči. Ani náhodou. Naši zemi zadlužují námi volené parlamenty. Bez souhlasu parlamentu nelze státní dluh zvýšit ani o korunu. Jinými slovy – zadlužuje nás Vámi milovaný stát. To je rána, co?

Pro pana Heriota. Světový pivovarnický gigant Budvar dosáhl za rok 2012 zisku 190 mil. Kč. Malý soukromý pivovárek Svijany za tentýž rok vydělal 211 milionů. Přitom jen samotný export Budvaru byl vyšší, než celoroční výstav Svijan. Himl, v tom Budvaru jsou ale pašáci, že mají tak skvělý zisk, co?

K ŘSD. Pravda. Pánové z ŘSD osobně nekopou na stavbách krumpáči. Oni jen osobně rozhodují, co se státními miliardami. A že pro nás většinou za ty státní peníze koupí od soukromníků předraženou a ještě navíc zpackanou stavbu? No co naděláme, že? Naštěstí ty vyhozené miliardy nejdou z jejich kapes. Ba právě naopak. Jejich osobní majetky vysoce převyšují sumu, kterou si jako státní zaměstnanci legálně vydělali. Čím to?

Pane Zampe1. Ve svých příspěvcích se snažím uvádět výhradně a jen FAKTA. Zdá-li se Vám některé z mých tvrzení demagogickým, není nic snazšího, než je vyvrátit. Pravdu máte v tom, že některým lidem se fakta nelíbí. A mají tendenci "protiargumentovat" klackem. Patříte k nim? [smích]

308769

20.4.2014 17:15

RE: Argumenty - neodpovídám Vám, ale na uvedené (nechci být osobní)

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 308769

"Transporta byla česká firma s více než stoletou historií, vyrábějící především dopravní zařízení. Sídlo bylo v Chrudimi. Zakladatelem Transporty byl František Wiesner, který se v roce 1855 osamostatnil. Jeho syn František vybudoval dnešní Starý Závod. 28. října 1945 byla Wiesnerova továrna znárodněna. Transporta i s pobočnými závody prošla fázemi národní podnik, koncernový podnik, státní podnik i akciová společnost. Výrobky Transporty nacházely odbyt nejen v tuzemsku, ale i v Evropě, Asii, Africe nebo Jižní Americe."

Tak tedy pane Vojto pokračujte! v prezentaci Vašich "faktů".

"Ještě na počátku 90. let zaměstnával podnik přes 4500 lidí a jeho obrat dosáhl v roce 1997 více než dvě miliardy Kč. V říjnu 1999 byl na něj prohlášen konkurz.[1]"

To uvádím pouze jako jeden příklad Vaší polopravdivé argumentace. To ekonomické svinstvo sem nezatáhlo znárodnění, nýbrž "porevoluční" privatizační proces, jehož cílem bylo převedení zisků prosperujících podniků do pracek západních "kapitalistů" - pasiva zůstala v majetku našeho státu - proto ten konkurs.

Že se nestydíte - mozkový dezolát nejste - na tu Vaši špinavou funkci byste se měl ale pečlivěji připravovat.

[naštvaný] [naštvaný] [naštvaný]

308771

20.4.2014 20:33

RE: Argumenty - neodpovídám Vám, ale na uvedené (nechci být osobní)

fohat 194.?.?.?

Reakce na 308771

Transporta sekala eskalátory na objednávku DP-Metro,měla možnost ruzných délek,většinou se dávali do vestibulu a přestupu.Měli dvě rychlosti,dle potřeby a vytíženosti se měnil režim.Určitě by nebyl problém nastavit režim na POMALU a přes fotobunku zrychlit..Jak to umí současné šmejdy..Sovětští robustní nezmaři mají větší rychlost a spousta lenivcu z USA na ně neumí naskočit,takže je tlak na výmenu..Po výměně na Hradčanské nastal pruser,kdy ožrala típnul stop a stádo muselo pěšky dolu,aby se ZÁPADNÍ výrobek MOHL nastartovat...sovětský mastodont to zvládal i s tunou pasantu na palubě.. [chechtot] [chechtot]

308775

20.4.2014 23:12

RE: Argumenty - neodpovídám Vám, ale na uvedené (nechci být osobní)

Heriot 85.?.?.?

Reakce na 308769

Pane Vojto,Vy jste zvláštní člověk. Firma, která vyprodukuje čistý zisk (tedy odvedla řádně daně) 190 milionů Kč za rok podle Vás "skoro nevydělává"...to myslím o kvalitě Vašich příspěvků vypovídá dostatečně. [smích]

308780

20.4.2014 13:44

RE: Argumenty - neodpovídám Vám, ale na uvedené (nechci být osobní)

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 308721

Pan Vojta je hlupak a jeste sem chodi za to dekovat...[velký smích]
Naprosta vetsina zemi, kde je preferovane soukrome vlastnictvi je az po krk v dluzich (zejm. JuYsEj).
Naprosta vetsina zemi, kde je preferovane statni vlastnictvi prosperuje, navysuje suverenni fondy - a pujcuje a zachranuje ty staty, pro ktere Vojta horuje.
Duvod je jednoduchy:každý kapitalista ma jediný cil: privatizovat cizi zisk - a znárodnovat vlastni ztraty!
Microsoft toho mnoho nevymyslel, ale parazitoval na cizích objevech a vylepšeních. Stejně tak i Apple a další. „Úspěch" jim neplodila vývojová práce, ale drzí právníci a squeezování na cizím. Po nich zůstaly padlé start-upy, brown-fieldy, zlikvidovaní zaměstnanci, kteří objevy učinili.
A to jsou jen špičky ledovce. Kapitalismus je parazitování bez placení účtu za CONSUM [pláč]
A proto vždy končí krisí, bídou a restartujícími válkami. Čím dál horšími.

308766

20.4.2014 16:51

RE: Argumenty - neodpovídám Vám, ale na uvedené (nechci být osobní)

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

Reakce na 308766

Presne tak je to s tým mrkvosoftom, OS kúpili od zubára a IBM prišla do ich firmy až potom čo navštívili inú firmu, ale keďže v nej nikto nebol tak išli za Bilom a ten tam sedel v tej garáži a predal im do IBM PC zubárov OS a potom sa z neho stal génius a miliardár!!! [chechtot] [mrknutí jedním okem]

308770

20.4.2014 17:46

RE: Argumenty - neodpovídám Vám, ale na uvedené (nechci být osobní)

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 308721

>Ročně u nás vzniká přes 20 tisíc!!! nových firem typu a.s. a s.r.o.

Nenapsal jste, kolik jich zároveň zaniká, nejste objektivní.

I kdyby jste to uvedl, stále jsou s objektivitou podobného tvrzení potíže, protože z toho není zrejmé, které firmy nabízejí reálné služby, a které fiktivní, dokonce schránkové. Počet není natolik duležitý. Není ani zrejmé, které firmy reálnou pridanou hodnotu tvorí (existuje na ni životne duležitá poptávka) a které ne.

308773

20.4.2014 1:32

Pokud se má obhájit nějaká lumpárna, tak se vytáhne Severní Korea, nebo Kuba

Demokrad 89.?.?.?

Reakce na 308679

Každý demokrat, dnes hájí skvělou nezaměstnanost tím, že v severní Koreji je mnohem hůř. Ale žádný demokratický lidumil, budovatel té nejlepší společnosti, co svět znal, nikdy nevezme v potaz, neúspěchy Československé socialistické republiky z 60-tých let, kdy celá západní demokratická veřejnost jenom čuměla a tiše nám záviděla, co socialistický systém dokázal. Nebo 80 - létá, nebo konec 80-tých let, i rok 1989, sice to nebylo nejlepší, ale bylo to pořád dobrý. To jaksi říct , normálním lidem nejde, že se mají hůř proto, že jsou ve svobodě a demokracii...? Takže nejhůř na světě dnes, je žit v bývalých socialistických zemích. Ale na Kubě bych docela rád jednou strávil svůj důchod. Musím, se začít učit španělský.

308735

20.4.2014 6:39

RE: Pokud se má obhájit nějaká lumpárna, tak se vytáhne Severní Korea, nebo Kuba

Okim 193.?.?.?

Reakce na 308735

"celá západní demokratická veřejnost jenom čuměla a tiše nám záviděla, co socialistický systém dokázal" To si fakt delate z lidi pr*el. To si myslite, ze dneska uz nikdo nepamatuje co tady bylo v 60-tych letech. Doufam ze nemate na mysli propagandisticke exhibice na Expo nebo poradani ruznych "mezinarodnich" sjezdu pro levicove studenty ci novinare. Co bylo na soustavnem technologickem zaostavani "porad dobry".
Jediny co na ty dobe bylo lepsi bylo zdravi a erekce dnesnich pametniku. To co zpetne hodnotite neni socializmus, ale neci vzpominky na svet ve kterym se jeste vyznal.
P.S. Pokud mate duchod dyl nez za deset let. Pocitejte s tim, ze Kuba bude vypadat jako dnesni Rumunsko, jen tam bude vsechno patrit amikum [smích]

308742

17.4.2014 14:28

neviem či to mám dať do jemenu či do Washigtonu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

neviem či to mám dať do jemenu či do Washigtonu,
tento príspevok z yemenu, kde je aj video zo zasadania klubu priateľov USA:
Americká tajná služba analyzuje nové video z Jemenu, které zachycuje sjezd klubu přátel USA. CIA ani Pentagon o schůzce buď nevěděly, anebo nedokázaly na místo vyslat včas bezpilotní letoun,

Zdroj:

http://zpravy.idnes.cz/jemen-al-kaida-terorismus-c...

308644

18.4.2014 0:42

Petice podporující Putina

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Zde je možnost podepsat petici, vyjadřující uznání a podporu ruskému prezidentu Putinovi a ministru zahraničí Ruské federace Lavrovovi v jejich uvážlivé, trpělivé, ale i odvážné politice:

https://www.change.org/en-CA/petitions/president-...

308665

18.4.2014 10:36

Bohatství

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Modla moderní doby, za kterou se dají koupit celé státy nebo alespoň jejich zkorumpované vlády, luxusní bydlení,luxusní auta, pozemky,suroviny,továrny, hotely,vybraná jídla a pití,mnohé krásné ženy,ale i tituly, lepší zdravotnická péče,lepší vzdělání či dokonce alespoň formálně pravda a beztrestnost u soudů (pokud k nim v případě hodně bohatých vůbec dojde).Heslo příliš velký na to, aby padl, je dostatečně často v praxi používáno. Vítězný koncept neoliberalismu, který od konce 70.let prosadili právě ti hodně bohatí, se jim nutně musí líbit.Vítězové, tedy ti nejbohatší, berou vše, ostatní dostanou pouze drobečky z královsky prostřeného stolu nebo vůbec nic.Těch posledních velmi rychle přibývá. Problémy, které z tohoto velmi nespravedlivého rozdělování bohatství v lidské společnosti v globálním měřítku nutně vyplývají, nejsou jen velké ekonomické krize, sociální a etnické nepokoje a zatím jen lokální války, ale i likvidace kapitalismu jako systému.Ti opravdu hodně bohatí tak nevysávají a nepožírají jen ty menší, malé a nejmenší, ale i celý systém, z něhož tak fantasticky profitují.

308674

19.4.2014 2:05

opravdu jsme tak hloupi?

Eman 138.?.?.?

ne jenom v Cesku ale i zde v Australiji vylizujeme Amikum prdel.

308699

19.4.2014 9:12

RE: opravdu jsme tak hloupi?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Reakce na 308699

Už nejde jenom o Američany,i když oni vedou!Mafiánská,prolhaná,zločinná a zlodějská forma "kapitalismu",už je roztahaná po celém světě! [bliji]

308707

20.4.2014 5:19

RE: opravdu jsme tak hloupi?

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Reakce na 308699

Jeste vic nez si myslite,drzime v tom svetovy primat-prvenstvi.Ceskoslovensko v ramci"obchodu" dodavalo saci bagry do SSSR a reditele se predhaneli v lokajstvi,od urcenych Ruskem 12 bagru,ze udelaji_ne, teda oni,oni nepracuji_,ale ,udelali zavazek ze daji saci bagr trinacty v do doby terminu,prislo na den prevzeti a nekdo v noci,necim ostrym poskrabal vtupni dvere,cimz na den prevzeti-zitra,nemohli udelat nalezitou oslavu,oprava se protahla o dve dny,tim,padem nebyl adoddrzena lhuta,coz ucinilo skodu SSSR a ty prakticky i pri mizerne cene,dostali ty bagry zadarmo.
Nemyslite,ze to bylo i jinde,kdyz,Polsko dostalo pomoc z Ruska, v konzervach s prazskou sumkou z tovarny z Cech,to byl ten zpusob RVHP,ale,zde pocitejte s kolaboranstvim navic,jez to horsi delali jeste horsim,z teto zkusenosti dnes byvaly-byvala,delaji obchod se zapadem.Na ceskych hlavach se da i drivi stipat!
Je mi naprosto jasne proc Havel dostal presidenstvi po prislibu,ze komunisty nebude hnat k zotpovednosti za byvale zlociny a je mi jasne,ze jeho trinact poradcu byli ty nejzasvecenejsi,jak si naplnit vlastni kapsu.Odprodej Skodovky do soukromych rukou byl jenom malym prikladem,nakonec,dnes jak uz priznal i pan Kozeny vsechno je rozkradene,takze uz tam neni nic,co by se dalo ukradnout.Ulehcenim pro nas Cechy muze byt to,ze i jinde ve svete bezi ten samy program,v ramci globalisace a jedne svetove vlady,z tech ,co nejvic nakradou,pardon,obchodne ziskaji.V USA maji take maslo na hlave[velký smích]emocrat leader reaped $ 1,1 million from saleof land he didn`t own.
V ramci svych styku,nebot ti nahore jsou vsichni kamaradi,prodal demokraticky vudce dvakrat pozemek ,jez mu nepatril a tak ziskal 1,1 miliony dolaru a potom,ze ty obchody nejdou dobre, "jak nekteri placou.Senator Harry Reid, z Las Vegas je jineho mineni.

308741

Tuto stránku navštívilo 8 275