Diskuze k článku

Jak (ne)přicházejí peníze

Příspěvků 125

1.4.2014 0:47

Peníze

Petr0123 80.?.?.?

Příspěvek návštěvníků zase mých stránek:

Rok 1999-2014...............0 kč.

Náklady jen na techniku, díky níž mohu pokračovat v práci, se za tu dobu blíží tak půl miliónu. Další nepočítám.

Můj plat ze kterého vše dotuji, je prachmizerný, žádný Janoušek nebo Rittig, případně další kreténi, kteří dělají v tomto směru hovno.

Myslím, že nám všem, kteří něco takového provozují, včetně Zvědavce, patří uznání, ale prostě, až to nepůjde, tak ten krám zavíráme, protože internet je prostě zadarmo vole. Lidi přichází, odchází, někteří něco dají (pokud žádám, já ne), většina dá kulový. Buď to mohu dělat a podmínky dovolí, nebo ne. Nic netrvá věčně, minimálně jednou natáhnu bačkory a tím to končí.

Je to sice tvrdé, ale pokud nebude na provoz Zvědavce, tak končí. Stejně jako já či kdokoliv. Ale prostě není v tomto směru ničí povinnost něco někomu dávat. Napsat na stránky, koukejte mi něco dát, nebo sem nelezte, mi připadá v tomto kontextu mimo mísu, je mi líto.

307648

2.4.2014 6:56

RE: Peníze

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 307648

Palec nahoru tady nemate, ale vam ho davam [mrknutí jedním okem]

307731

2.4.2014 17:24

RE: Peníze

hestroy 91.?.?.?

Reakce na 307648

Mohl byste prosím dát odkaz na vaše stránky? Třeba je jejich hodnota 0 Kč a pak samozřejmě příspěvek 0 Kč naprosto odpovídá. To vás nenapadlo?

Mimochodem, kolik hodin vašim stránkám DENNĚ (každý den) věnujete? Kolik příspěvků v diskusi musíte DENNĚ přečíst a schválit? Jsou to stovky, desítky, nebo jednotky? A jsou tam vůbec nějaké příspěvky v diskusi?

A ten trouba níže, co dal palec nahoru, by se mohl trochu zamyslet, ne jen plácnout první věc, co ho napadne.

307782

22.4.2015 11:41

RE: Peníze

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 307648

Doména 75 - 150,- kč ročně
Webhosting 1000,- kč ročně
Redakční systém Joomla nebo Drupal - zdarma, instalace v rámci většiny hostingů v ceně..
Vhodně umístěná reklama pokryje výše uvedené náklady, pokud na stránky chodí dost lidí. (podle % platících zcela jistě chodí)
Náklady na překlad se dají minimalizovat, pokud je přeloží komunita nebo budou mít stránky více editorů a majitel jen bude články pouštět ven.
Nebo se dá udělat podobný model jaký provozuje Dtest. 24000 měsíčně je fakt hodně peněz..

331655

1.4.2014 5:04

nikdy na aprila.

fohat 194.?.?.?

Mily editore,jelikoz prezivam se svym duchodem v nejvychcanejsi zemu sveta,kde zakony se kulati dle vypasenosti tvaricek nejen zakonodarcu,v zivote bych neurgoval cokoliv na aprila a bez fotodokumentace...

307654

1.4.2014 5:27

Jako apríl dobrý ...

Na-Iva tisk (tečka) amos (zavináč) gmail (tečka) com 90.?.?.?

... jinak by to byla škoda, nebo ne? [cool]

307656

1.4.2014 8:13

RE: Jako apríl dobrý ...

kolokol 88.?.?.?

Reakce na 307656

Poznávám se tam s tou jednou pajckou [smích] , ale apríl to nebyl. Inspiroval mě před časem článek o kafi a myslím, že to i zafungovalo. Bohužel to mělo asi jen krátkodobý efekt, a to je škoda. Vždyť jde opravdu jen o jedno nadívané kafe ... [oči v sloup]

307668

1.4.2014 5:50

TO NEMUZEME DOPUSTIT CTENAROVE !!!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Jsem jedna z tech co se veze, tedy mimo male pomoci s spreklady. Bohuzel muj uplne zakladni invalidni duchod mi nedava mnoho moznosti v ruznych potesenich, ktere jsem pred svym urazem brala jako uplnou samozrejmost.
Dnes jsem neco malo poukazala v dobre vire zatrast zbytkem tech vezoucich se, co neziji skoro pod hladinou, a temi , kteri si mohou dovolit vypustit 200 kacek mesicne na podporu tohoto skveleho serveru.
Zvedavec je skvele cteni, vsichni sem chodime jak po pouceni, tak pro pobaveni a prevazna vetsina comentaru , ktere se casto meni v diskusi je dalsi skvely ctenarsky bonus.

TAK SAKRA NENECHTE TOTO SKVELE SETKAVANI SE, VZAJEMNE INFORMOVANI SE ZAJIT NA UBYTE !
ZACHOVEJTE TENTO SERVER PEKNE PROSIM PRO NAS OSTATNI, KTERI SI VELKOU PODPORU DOVOLIT NEMUZEME, ALE PRESTO SE ALESPON TROCHU SNAZIME.
Dekuji Vam za precteni meho apelu a za pochopeni jak dulezita je Vase dolarova desetikacka, nebo ceska dvousetkacka pro udrzeni tohoto unikatniho serveru.
Jarmila Vrabec Ontario : [zmaten]

307660

1.4.2014 6:00

600 posláno

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Nedivil bych se tomu, že sem chodí spousta lidí, co nikdy nepřispěli ani kačku, ale mají předplacený Stbákův MF Dnes, Lidovky možná kupují i Blesk a navíc cálují komediantské lůze koncesionářské poplatky za ta jejich ,,zábavná a poučná,, veledíla

307662

1.4.2014 6:35

Tak to zavřete..

Vladimír Kovařík 84.?.?.?

Pane Stwora, jsem občasným návštěvníkem(tak jednou za měsíc) těchto stránek a nevím čím to je, ale pokaždé, když sem vstoupím, tak nečtu nic jiného než Váš pláč na nedostatek financí. Existuje nejméně deset dalších nezávislých webů, kde žádná žebrota neprobíhá.Jak to dělají tedy jiní?Pokud je návštěvnost tak vysoká jak tvrdíte, jistě najdete způsob,jak získat prostředky z reklamy.Jinak pro mne osobně zde většinou nic tak skvělého ke čtení nenajdu.AC24, Czechfreepress nebo Hlas Ruska jsou o dva levely výše a to i bez neustálých plačtivých vložek.Pěkný den Kovařík

307663

1.4.2014 9:29

RE: Tak to zavřete..

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

Reakce na 307663

Naprostý souhlas. Chovejte se tedy jako všichni ekonomicky a zavřete to, rozhodně to nedotujte. Musíte také z něčeho žít, tak místo sedění u PC si najděte práci a kašlete na zvědavce. Ostatně jsou i jiné weby, které umí zacházet například s placenou reklamou. Beru Vás za moudrého člověka s rozhledem, proč například nezveřejníte nabídku reklamního prostoru na svém webu, místo "žebroty"? Nechodím tady nijak často, takže jestli jste, tak učinil v minulosti vážně nevím.

307676

2.4.2014 11:17

RE: Tak to zavřete..

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 307676

jo nebojte, Nezvedavi zumpari vas zachrani a doplati schodek, ona by totiz jejich existence nemela smysl, jelikoz o nicem jinem nediskutuji nez o vas a zvedavci. a v jejich zahlavi zni, ze jsou vyhradne zamereni proti zvedavci, tak at to zumpari dotuji!!! [chechtot] [velký smích] [oči v sloup] [mrknutí jedním okem]

307750

1.4.2014 9:38

RE: Tak to zavřete..

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 78.?.?.?

Reakce na 307663

Vy jste asi zvyklý na dojnou krávu. Jenže realita je všude taková, že pokud nekdo dojnou krávu nemá, tak nezbývá nic jiného, než tuto stránku pripomenout, pokud se blíží limity.

Pokud neumíte nic poslat, nebo nemáte neco konstruktivnejší, tak se neozývejte, a své editační okno zavrete. Není vaše starost určovat, odkud se má co "podle vzoru jiných" financovat.

Zjevne nejste zvyklý si žádat peníze za odvedenou práci, jinak by jste mel k ní asi vetší respekt. Reklamo. Já treba tady reklamu nechci, a stejne ani vaše nicneríkající príspevky.

307678

1.4.2014 9:56

RE: Tak to zavřete..

Na-Iva tisk (tečka) amos (zavináč) gmail (tečka) com 85.?.?.?

Reakce na 307663

To se jim to "nezávysluje" olevely výše když je plati KGB ...

307680

2.4.2014 9:49

RE: Tak to zavřete..

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 307680

A kdo myslíš, že platí tohle? [chechtot]

307739

2.4.2014 13:22

RE: Tak to zavřete..

steve 70.?.?.?

Reakce na 307739

.. tohle plati AbrakaKajda, Severni Korea, Venezuela, nekdy Syrie, .. ale uplne hlavne to plati Putin a jini osove zla za ucelem zavideni nasi svobody. Editor dostal od vyse jmenovanych zlocincu - "kouzelnou harficku" a muze si nabrnkat treba 100 korun, nebo treba 500 korun, nebo treba 7 milionu hedtroju a 4 miliony stevu ....
Ale nikomu ani muk ! Editor a Putin jsou brachove - tak jste to myslel - "kamarade pane hestroji ?" [smích]

307758

1.4.2014 11:15

RE: Tak to zavřete..

Heriot 77.?.?.?

Reakce na 307663

Tak když zde nic nečtete, tak nic nepřispívejte, to po Vás asi nikdo nechce, ale nevytahujte se tím. Smysl Vašeho příspěvku je nulový...To je jako byste šel do obchodu vykřikoval, že nic nekoupíte, protože se Vám nic nelíbí. Žádost o příspěvek je směřována těm, kdo čtou, a to je pochopitelné

307687

1.4.2014 7:55

Drobnost

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Jsem důchodce s nízkým důchodem, nekupuji nic zbytečného, posílám na podporu zvedavce pravidelně 50,-. Je to drobnost, ale kdyby to udělalo více...Vždyť návštěvnost je vysoká.

307667

1.4.2014 8:17

Co napsat..

Dap z lesa 37.?.?.?

..snad jen - OMLOUVÁM SE.
Zítra to napravím, dnes to bohužel není možné.

307669

1.4.2014 8:42

platba

MaX_cz 93.?.?.?

Joj, to je částka na měsíc? tak to je šílené. Server je to opravdu dobrý. Jsem tu nový, dvě piva večer pošlu, ale do budoucna by to asi chtělo zredukovat náklady.

307671

2.4.2014 16:56

RE: platba

hestroy 91.?.?.?

Reakce na 307671

>do budoucna by to asi chtělo zredukovat náklady

To je dobrý nápad. Pan editor by například mohl začít kupovat levnější jídlo, snížit teplotu v domě, případně si dát každý druhý den půst. Také by mohl přestat pít alkohol a kouřit. Ušetřil by a navíc žil zdravě! [smích]

307778

3.4.2014 0:12

Témata jsou propíraná multifaktorově,

slak 77.?.?.?

Reakce na 307778

nikoli jednosměrným dětským myšlením. [překvapení]
Počet neřestí prý zůstává stejný, kdyby V.S.(vtírá se mi velitelské stanoviště) zavřel expreso nonstop lahůdkářství "maliny zvědavých" potom by mohl olupovat pocestný a dávat to chudým. Takhle ta forma informací obohacuje všechny a to je proti žádoucí nivelizaci. No nakonec, ... aby ještě nakoupení za hubičku propadli zahálčivým životům, NELZE. [smích] Ten návrh by byl smysluplný a pro mnohé potírače nestandartů víc ready. A hlavně na to řešení znají a ne když neví co kdy a jak který básník myslí a jak bude vytěžen, aplikován a nedej bože dokonce snad i třeba pochopen. Přestože mnozí zařazení mají jiné ladění poslušňáků, byť nemravného "zkusme dosadit" třeba NWO, potenciál nabytí vědomí tuší, sakra šperci. [chechtot] [velký smích] [mrknutí jedním okem]

307799

1.4.2014 8:43

Kdo

nemam 88.?.?.?

Bez urážky, ale trochu mi to připomíná přísloví
"Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody"
I když chápu, že za ty roky to nadšení už vyprchalo...

Ale zdá se mi, že pár tisíc měsíčně na provoz by mohlo stačit.

Teda neznám cenu překladů.
Jestli jsou tak drahé, tak by to mohlo fungovat tak, že bude existovat fond, ve kterém budou-li peníze, použijete je na překlady článků, nebudou-li peníze, nebudou ani články. Přesněji, bude tolik článků, kolik se vybere peněz.

307672

1.4.2014 20:46

RE: Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 307672

To pořekadlo jste zvolil dobře, akorát sedlo přesně na Vás.
Já ráno okamžitě po přečtení výzvy převedl pár stovek neboť server je dobrý, poučný a chodím na něj denně. To že se se mnou veze dalších třeba tisíc lidí v nouzi nebo jen vychcaných šmejdů, neřeším.Důležité je, že jsou zde lidé ochotní informovat ovčany i jinak než např. TV Howna. a takové je třeba podpořit.

Vy jste radši začal šťourat kolik stojí překlady a jestli by to neměl provozovatel dělat za míň apod. krávoviny...kdoví kolik si Stwora za ty roky už bokem nenasysloval do kapsy, třeba na jachtu, že ano...
Jen doufám, že i na finančáku jste taky tak aktivní a tvrdej kverulant a z vyměřené daně jim dáte jen část s oprávněným odůvodněním, že tu zlodějskou politickou bandu nahoře živit nebudete a plnou taxu dáte až po Vámi provedeném auditu státních financí [smích]

307711

2.4.2014 8:20

RE: Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody

nemam 88.?.?.?

Reakce na 307711

Vaší reakci moc nechápu.
Navrhl jsem možné řešení. Jestli se Vám nelíbí, tak prosím.

Ale proč hned označujete lidi za vychcaný šmejdy. Asi byste měl změnit přístup. Co takhle více úcty.

To že jste poslal pár stovek Vám k tomu rozhodně nedává právo. Pokud vím, tak je zde příspěvek dobrovolný. Snad víte, co to znamená.

A do mého jednání s fin. úřadem Vám nic není.

307734

1.4.2014 8:59

Rád bych přispěl.

Ríša klobasa (tečka) klobasa (zavináč) seznam (tečka) cz 193.?.?.?

dobrý den, rád bych přispěl, ale nechci používat systém platby Paypal. přijatelná je forma poštovní poukázky, platba na účet. je možné udat číslo účtu na který se dá přispět?

307674

1.4.2014 9:25

RE: Rád bych přispěl.

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 307674

Ano, je možná platba poštovní poukázkou typu A z pošty, číslo účtu je 2000368066 / 2010. Adresu odesílatele si lze vymyslet, pokud chcete zůstat v anonymitě. Existují i další možnosti platby.

307675

3.4.2014 16:54

RE: Rád bych přispěl.

Petiq 93.?.?.?

Reakce na 307675

>Ano, je možná platba poštovní poukázkou typu A z pošty,
>číslo účtu je 2000368066 / 2010. Adresu odesílatele si lze
>vymyslet, pokud chcete zůstat v anonymitě. Existují i
>další možnosti platby.


Pozdravujem, rád prispejem , keďže som pravidelný čitateľ. Potrebujem však IBAN a SWIFT ( BIC ) , aby som mohol prispievať zo zahraničného účtu...

307842

3.4.2014 17:04

RE: Rád bych přispěl.

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 307842

Čtenáři na Slovensku mohou vyplnit běžný platební příkaz na euro s uvedením stejného čísla účtu, jako čtenáři v ČR a kódu banky 8330. FIO banka peníze automaticky převede na koruny.

Účet číslo 2000368066 / 8330

IBAN CZ4720100000002000368066
BIC kód/SWIFT FIOBCZPPXXX

307843

1.4.2014 9:34

Nevěřím že to zavřete ...

Red 86.?.?.?

Nevěřím že to zavřete ... je to to jedine co mate ...je to vaše miminko... mate ho rad a starate se o nej. Takze neverim ze to zavrete ... ikdyby nikdo uz nic neposlal . vzdyt by jse nevedel co mate delat cely den. tohle je vase napln.

307677

1.4.2014 10:00

RE: Nevěřím že to zavřete ...

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 307677

Ano, je to moje miminko, ano, mám tu práci rád, ale dotovat ji nemohu, na to prostě nemám.

307681

1.4.2014 10:28

RE: Nevěřím že to zavřete ...

hestroy 91.?.?.?

Reakce na 307677

OMG [chechtot] Nevědomost je sladká.

307685

1.4.2014 12:19

RE: Nevěřím že to zavřete ...

steve 70.?.?.?

Reakce na 307685

.. co je to - OMG ?, .. gugluju, wikipedim, ptam se rabina i babisovcu ..., - a nic !

307691

1.4.2014 14:44

RE: Nevěřím že to zavřete ...

hugo23 88.?.?.?

Reakce na 307691

əʊ maɪ ˈɡɑːzəˈ(strɪp) ! [oči v sloup]

307694

1.4.2014 22:14

RE: Nevěřím že to zavřete ...

Hladovec 88.?.?.?

Reakce na 307691

Druhé přikázání by měl rabín znát ...

307717

3.4.2014 13:58

RE: Nevěřím že to zavřete ...

adre 109.?.?.?

Reakce na 307691

OMH - oh my god ó můj bože [smích]

307837

1.4.2014 10:06

Dva problémy...

mmichal 82.?.?.?

Vidím tu dve roviny problému financovania.

1. anonymita prispievateľov. Domnievam sa, že minimálne časť ľudí by rada prispela, keby existoval nejaký jednoduchý anonymný spôsob prispievania (bitcoin nie je pre bežných ľudí). Pochopil som, že táto možnosť je formou českého šeku s fiktívnou adresou odosielateľa. V tom prípade túto variantu čo najviac opticky zvýraznite hneď na titulke.

2. náklady na preklady. Ak správne chápem, tvoria významnú časť nákladov prevádzky webu. V tomto smere by stálo za to zapojiť do prekladov čitateľov. Mnohí ľudia možno nechcú/nemôžu prispieť, ale boli by ochotní urobiť trebárs 1x do mesiaca nejaký preklad zadarmo. Taktiež by bolo riešením, že pokiaľ sa v rámci mesiaca vyčerpá limit peňazí na preklady, tak by sa články zverejňovali v originálnom znení, až do doby, kým ich niekto dobrovoľne nepreloží.

307682

1.4.2014 10:09

Chce to klid

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Ti co píšou, že neznají cenu za překlady - za každým článkem je to uvedeno. Dále - Zvědavec s tímto není sám - např. nedávno podobná výzva byla na Wikipedii - kdo z vás ji ještě nepoužil? Také máte pocit, že má žít z reklam? Rovněž Čulíkovy Britské listy před časem volaly po příspěvcích. Opravdu se většině z vás zdá padesátikoruna moc?

307683

1.4.2014 10:30

Zvědavec.org

ShawnRay 90.?.?.?

Chodím sem rád a rád pročítám i diskuzi (což na většině běžných serverů prostě nedá).
Co se týče provozu serveru, myslel jsem si, že se vybírá na nový hardware nebo něco takového. Nenapadlo by mě, že je to na měsíční provoz (možná by nebylo špatné to zdůraznit).
A protože mi Zvědavec v mnoha věcech otevřel oči, hrozně rád přispěju na provoz serveru. Takže jsem zadal trvalý příkaz.
Díky a ať se daří udržet server při životě.

307686

1.4.2014 11:27

anonymita je podľa mňa v dôsledku kontraproduktívna

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 78.?.?.?

V dobe stoviek mimovládok, ktorým chodia na účty ťažké prachy by to nemal byť problém. Reálne prispievateľ nemôže byť zodpovedný za obsah ostatných prispievateľov, ak by bol, tak by nemohol ani nesúhlasiť, ak by niekto napísal niečo proti ľudským právam.
Ak by predsa len u niekoho vznikol problém, mala by tu existovať schopnosť sa hoci aj hromadne brániť, a nie sa nechať tlačiť stále do kúta ako myši. Anonymita len zvyšuje možnosti útlaku jednotlivcov. Je lepšie o sebe vedieť.

pripomeniem slovenské číslo účtu, aby nebolo treba platiť na český účet poplatkovaným zahraničným príkazom... dúfam to ešte funguje:

2000368066/8330 ...ale po novom sú tie dlhokánske čísla v inej forme, tak sa musím na to spýtať, či platí aj staré

307688

1.4.2014 13:22

RE: anonymita je podľa mňa v dôsledku kontraproduktívna

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 307688

IBAN by mal byt: SK58 8330 0000 0020 0036 8066

Pre transfery financnych prostriedkov v ramci uctov fyzickych osob sa ale tusim este dva roky bude dat pouzit stary format. SEPA platby s uctami v IBAN budu onedlho povinne pre podnikatelske ucty, resp. pre ucty podnikatelskych subjektov.

Takze po kratkom googleni, pridavam aj link na relevantne informacie:

http://goo.gl/Lv5e7p

307693

1.4.2014 12:00

Transparentnost a volba cilu

Zdenal 91.?.?.?

Ctu to tady jen par tydnu, celkem se mi to libi, ale tohle me prekvapilo. 24k za mesic se mi zda celkem hodne. Muzete rozepsat na co penize mesicne jdou?

Za preklady to bych jeste dokazal pochopit, i kdyz v tomto smeru by mozna stalo za to preposilat jen treba odkazy na originaly s tim ze preklad by se slozil dle zajmu. Neni podle me treba prekladat vse. Uvazoval bych v tomto smeru o nejakem kompromisu a zmene.

Za udrzbu server, domenu, bezpecnost a sitove pripojeni, certifikat SSL... To mi prijde ze prihazujete jen mnoho terminu ktere ve vysledku tvori malou cast rozpoctu.

Programove upravy? Omezit, sbirat penize dle priorit uzivatelu na jednotlive features.

Grafika? Prosimvas podivejte se na takovy D-fens jak je to oldschool a porad tam lidi chodi.

Abych to shrnul, za soucasne situace nic neposlu, protoze nevim na co by penize sly a mam pocit ze nejsou vyuzity tak efektivne jak by mohly.

307689

1.4.2014 15:04

RE: Transparentnost a volba cilu

devaa 89.?.?.?

Reakce na 307689

Taky se přimlouvám pro transparentnost.

Já zas nerozumím tomu, proč někdo, kdo žije 20 let v Kanadě musí platit za překládání textu z angličtiny.

To pak vypadá, jako když to překládá paní Stworová, a peníze pak investuje do zlata, o kterým tu je článek 2x týdně.

Odkazy po stranách jsou pževzaty. Ty si člověk najde jinde. A hlavní články mě tolik nezajímají.

307695

2.4.2014 15:21

RE: Transparentnost a volba cilu

hestroy 91.?.?.?

Reakce na 307689

>za soucasne situace nic neposlu, protoze nevim na co by penize sly

Ty peníze se samozřejmě používají na boj proti imperialismu a zlým lidem obecně!!!

[chechtot]

Proboha, to je editorův příjem, z kterého mu po zaplacení výdajů moc nezbyde... Kolik potřebujete měsíčně vy? A kolik hodin práce měsíčně děláte pro cizí lidi zdarma?

307772

1.4.2014 12:17

muj pohled...

marek 212.?.?.?

...je jednodussi. Vyuzivam sluzby a proto za ne i zaplatim. Kazdy, jak muze. Snad se nas, takovych malych prispevatelu na provoz, najde vic. pekny den vsem. [mrknutí jedním okem]

307690

1.4.2014 15:45

Rada.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 158.?.?.?

Poradim vam. Zacnete si preklady, ucetnictvi, grafiku a dalsi veci delat sam. Usetrite a leccos se naucite.

307697

1.4.2014 18:00

RE: Rada.

Mareš 212.?.?.?

Reakce na 307697

Dobrá rada nad zlato. [velký smích]

Překlad v ceně 400 Kč bude přece pořád překladem v ceně 400 Kč. Nestane se bezcenným jen proto, že za něj nikdo nedostane zaplaceno. Proč si všichni myslí, že to, co si člověk udělá sám, je zadarmo? [chechtot]

307701

2.4.2014 1:03

RE: Rada.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 158.?.?.?

Reakce na 307701

To ano. Ale kdyz si sam opravite kapajici kohoutek nebo postavite na dvore kulnu, usetrite za instalatera a za tesare. Dobry hospodar je dobry hospodar.

307727

1.4.2014 23:09

RE: Rada.

Stepe 85.?.?.?

Reakce na 307697

Skutečně "duchaplná rada".Ano,měla by smysl,kdyby to dělal sám pro sebe.Tohle by mohl říct třeba servisák svému známemu:"hele já vím,že mě občas (nebo každý den)vozíš svým autem do práce,ale ten servis na autě si udělej sám.Ušetříš a ještě se něco naučíš.Vozit grátis mě budeš snad dál,ne? [chechtot] "
Služba za peníze,služba za službu.Principiálně stejné...

307721

1.4.2014 15:55

Pár nápadů

Zvirak 89.?.?.?

Já jsem poslal 40,-Kč (17.3.) co se mi válely na Paypalu. Rozumím panu Stworovi, že chce aby mu každý symbolicky přispěl na provoz servru. Vidím tam několik ale, kvůli kterým se dostává do tohoto neutěšeného stavu:
1) Určitě nestačí malá lišta v levém sloupečku.Dle mého by to chtělo trochu nenásilně "zviditelnit".
2) Pokud chce aby mu lidé přispívali, jednoznačně musí být transparentnost nákladů.
3) Pokud větší část nákladů jsou překlady, zkusil bych využít čtenáře. Podle příspěvků pod články soudím, že sem chodí vzdělanější (nebo alespoň s otevřenější myslí) část obyvatelsva a předpokládám vyšší gramotnost i v jiných jazycích.

Rád bych tak popřál pevné nervy všem kdo se tomto server starají, chodím se čím dál častěji, protože jsem byl mile překvapen kvalitou a kultivovaností informací a necenzurou. Rozšířil jsem povědomost o zvědavci i známým.

307698

2.4.2014 9:46

RE: Pár nápadů

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 307698

Doporučil bych před umisťováním nápadů přešíst si diskuse pod tímto typem článků…

Nejde o symbolický příspěvek, ale o příspěvek. Pár korun nikoho nevytrhne.

Mimochodem, je fascinující, kolik "dobrých" nápadů se zde pokaždé vynoří.

>Pokud chce aby mu lidé přispívali, jednoznačně musí být transparentnost nákladů.

No jistě, nejlépe příspěvky i se jmény a rovnou i bydlištěm.

>Pokud větší část nákladů jsou překlady, zkusil bych využít čtenáře.

Zkuste to, můžete začít… Kolikrát už jsem tuhle větu četl?

307737

2.4.2014 10:03

RE: Pár nápadů

Zvirak 89.?.?.?

Reakce na 307737

Nevím proč na můj příspěvek reagujete tak podrážděně.
Pár desítek korun opravdu považuji za symbolický, když se sejde cca od 500 a více lidí už může fakticky pomoci.
Transparentností myslím rozepsání nákladů alespoň v hrubých rysech, aby bylo jasno, co všechno je třeba platit. Ovšem jména a bydliště s tím mají pramálo společného. (Nevím jak jste na tohle přišel)
Na překlad bych si troufnul, ale jistější jsem si v němčině (pracoval jsem v D).
Tu větu jsem četl dle Vás několikrát i tak ale nechápu, kam míříte [smích]

307743

2.4.2014 10:06

RE: Pár nápadů

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 307743

Přečtěte si ty diskuse, tenhle typ článku je tu každý měsíc… Na druhou stranu je diskuse pod těmito články ta nejlepší vůbec. To se člověk nasměje... [chechtot]

307745

1.4.2014 17:40

financování

Lubomír Rákos 213.?.?.?

Dobrý den, jakmile jsem před dvěma měsíci tento server objevil, hned jsem hledal variantu financování. Pochopil jsem, že je třeba přispět, tak jsem poslal 1000 kč. Bohužel jsem pak nenašel nikde inforamci zda peníze dorazily a nebyla žádná další zpětná vazba. Konkretní informaci, že stačí přispívat měsíčně stovku vidím dnes poprvé, když server končí. Nenašel jsem ani žádnou adresu, kde bych se zeptal, jak to s financováním je. Nesnáším diskuze a tak jsem neměl kam psát. V tom sloupečku, kde je částka, jsem nepochopil, zda to je na rok či měsíc nebo týden. Takže chápu Vaše rozhodnutí,je samozřejmě správné,ale možná je zde více lidí jako já, kteří prostě na stránkách nenašli to co chtěli, rádi by zaplatili,ale stejně jako já nechtěli posílat peníze na účet, kde není jasné zda dorazily. Co takhle členská sekce na heslo a vyšší poplatek? S pozdravem Lubomír Rákos

307700

1.4.2014 18:12

RE: financování

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 307700

Pokud jste peníze poslal přes banku, tak tam opravdu zpětná vazba není, nemám na dárce kontakt. Pokud jste to poslal přes PayPal, tak většinou posílám poděkování u větších částek.

Co se dalšího týče, otázku financování tady řešíme opakovaně a je zde i řada článků na toto téma, nicméně chápu, že pro nového čtenáře je těžké se v tom orientovat. Přidám odkaz s vysvětlivkami do sloupečku vlevo. Děkuji za podnět.

307702

1.4.2014 23:27

RE: financování

Stepe 85.?.?.?

Reakce na 307700

Když vidím občas v TV nějakou "zábavnou šou",kde můžou lidé(resp. měli by)zaslat nějaký finannční příspěvek,tak mám často pocit,že to udělají v mnoha případech proto,protože na obrazovce vidí ihned běžící titulek se svým jménem a částkou,kterou přispěli.Takže proč anonymita?Naopak,je třeba probudit v lidech hrdost(nebo jinou ctnost),že čtou a drží Zvědavce nad vodou a místo reklamy tam vylepit jejich skutečná,nebo přihlašovací jména.Tím se druhotně vyřeší i příspěvky do diskuzí:neplatíš-nepindej-nekritizuj příspěvky!

307722

2.4.2014 9:48

RE: financování

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 307722

No samozřejmě, jenže je zde i druhý typ lidí, kteří se ohánějí tím, že neposílají z důvodu nízké anonymity… [chechtot]

A už jsi něco poslal?

307738

1.4.2014 18:39

Prispel som...

Roman 95.?.?.?

Poslal som 100czk,
Financna situacia je u mna mizerna ale nieco som poslal. Dufam ze sa to tu nezavrie. Ak ano, budu mi chybat hlavne diskusie, clanky sa z 60-70% daju najst paralelne.
V kazdom pripade je to asi moj posledny prispevok, ak sa to nepolepsi budem musiet poziadat o podporu MMF. Od buduceho mesiaca som asi aj ja v minuse...
Rozdiel je v tom ze budem musiet ukoncit platby pre dceru na vyske.

307703

1.4.2014 18:44

RE: Prispel som...

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 307703

Pro Romana a všechny, kteří mají hluboko do kapsy: Prosím vás, nic neposílejte. Má výzva se týká pouze těch, pro které není problém dát si někde kávu. Vím, že je mezi čtenáři hodně těch, pro které to problém je. Ti jsou zde vítání zdarma. Nechci peníze od důchodců, nezaměstnaných a všech, kteří jsou drceni současným systémem.

307704

2.4.2014 16:50

RE: Prispel som...

Erika 52 91.?.?.?

Reakce na 307704

Milý Vladimíre.
Zadala som na trvalý príkaz symbolické jedno € v domnení, že tí, ktorí ešte zarábajú, si zaplatia plný mesačný poplatok a že sa tak náklady nejako uhradia.
Teraz ho zvyšujem na 1.50€, čo je stále len symbolická suma, naozaj tá spomínaná jedna káva v kaviarni.
Bolo by mi veľmi ľúto, keby mal Zvedavec skončiť, cítila by som to ako osobnú stratu.
Nachádzam tu výborné články, pravdu, pre ktorú stojí za to žiť a snažiť sa veci meniť k lepšiemu.
Tiež sa tu zoznamujem s ľuďmi, ktorí sú mi názorovo blízki a ktorí sa neboja pravdu čítať, šíriť a hlásiť sa k nej.
Doba Orwellovského štátu napreduje, ľudia sa zastrašujú, začína tiché prenasledovanie.
Dožili sme sa časov, o ktoré nik z nás nestál a ocitli sme sa v súkolí, ktoré hrozí, že nás pomelie.
Napúriek tomu sa nesmieme nechať zastrašiť, lebo je to práve náš strach, čo nás nakoniec porazí.
Strach, ktorý nás vydá do područia a urobí z nás otrokov.
Dúfam, že Zvedavec pobeží ďalej, že sa nájde dosť ľudí, ktorí majú záujem aj možnosti ako ho zachrániť.

307777

1.4.2014 19:20

Vsem Chytrakum Kteri si Mysli ze Zvedavec je Vydelecna Trafika

coinageboy 98.?.?.?

Ty negativni kecy za timto appelem jsou zrejme od placenych provokateru.

Pan Stwora sel za vydavani tohoto website malem brucet - vlastenectvi prvni ligy. Dovedu si predstavit stress, obavy, casovy ztraty a financni naklady spojeny s timto utokem nepratel pravdy a svobody slova.

Operovani slusnyho serveru - stoji daleko vic penez nez si nekteri kybicove zde uvedomuji. Ja mam silny podezreni, ze to Stwora castecne dotuje ze svyho.

Kdo jste kdy prekladal clanky vite ze je to makacka i pro cloveka tyto jazyky ovladajici.

Napadat cloveka - aktivistu kterej venuje svuj cas, energii a prachy do nerovnyho boje proti svinstvu, pokrytectvi a bezpravi je dost ubohy...

Howgh, domluvil jsem.

307706

2.4.2014 15:26

RE: Vsem Chytrakum Kteri si Mysli ze Zvedavec je Vydelecna Trafika

hestroy 91.?.?.?

Reakce na 307706

>Pan Stwora sel za vydavani tohoto website malem brucet

Prdlajs, má kanadské občanství a kdyby sem k těm soudům vůbec nejezdil, tak by se taky stalo úplný kulový.

Mohl se na nějaké soudy úplně vykakat, právníka nechat chcípnout hlady a nekrmit mafiánskou strukturu policie-soudy-právníci.

Ale asi se mu v Čechách líbí...

307773

1.4.2014 19:30

uvaha

DARESko 77.?.?.?

chodievam sem zriedkavo ale v poslednej dobe sa tu riesia financie, financie a financie... v januari som si myslel ze sa jedna o rocne prevadzkove naklady a z radostou som poslal 200,-€. Na moje prekvapenie som zistil ze sa jedna o mesacnu ciastku a cely cas mi vrtalo v hlave co na tak jednoduchom webe moze stat tolko penazi. dnes som sa v diskusii dozvedel, ze preklady. A tu som ostal zarazeny ... klikol na predposledny clanok, pozrel cenu jeho prekladu a klikol na povodny link. A div sa svete, clanok bol v anglictine. Dotycny pan tvrdi ze je v kanade, jeho prispevky su v cestine z toho mi logicky vyplyva, ze si preklady vie riesit aj sam. Nehovoriac o tom, ze preklad z AJ do CJ vie 99% mladych ludi spravit hravo a z nadsenia. Takze mi s toho vychadza ze tu nieco nieje z kostolnym poriadkom. [zmaten]

307708

2.4.2014 9:58

RE: uvaha

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 307708

Prosím pěkně, a jak jste těch 200 euro v lednu poslal? Já tady nemám žádný záznam o takové částce v tom období. Nebylo to dříve?

A u tak vysoké částky se nejedná o měsíční částku, prosím, nepokoušejte se navodit ten dojem. Pokud někdo pošle 100 Kč, tak ano, to je měsíční. Pokud někdo pošle více, má jakoby "předplaceno".

307741

2.4.2014 10:04

RE: uvaha

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 307708

Roční náklady? [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] Vy taky pracujete za 25 000 ročně? To vás lituju.

307744

2.4.2014 20:48

RE: uvaha

c4mp3r 195.?.?.?

Reakce na 307708

S kostolným poriadkom nie je tvoja logika, pretože automaticky predpokladáš, že pán editor je povinný robiť tieto preklady zadarmo.

307790

2.4.2014 21:05

RE: uvaha

dub 89.?.?.?

Reakce na 307708

můžete mi prozradit, kolik mladých lidí mimo znalosti jazyka, o svém rodném jazyku nemluvě, zná také problematiku překládaného?

protože pokud o tom, co se tam píše, člověk nic neví, tak z něj nevypadne překlad, ale jen jakási jeho karikatura, kdy obsah původního článku zůstane pro čtenáře utajen a vyjma pobaveného konstatování "zas jeden MIPS" a útrpného úsměvu je to jen ztráta času.

ono stačí, co předvádí profesionální překladatelé neznalí dané problematiky, takže u laiků by to bylo řádově humornější čtení[smích]
a místo kvalitního serveru z toho bude bulvární humoristický plátek.

ale pokud jste si jist, že vy něbo někdo, koho znáte, ovládá zdrojový jazyk, rodnou češtinu (a ne češtin tak běžný ve sračkometech) a daná témata, nepochybuji, že to editor velmi uvítá a takovému zdatnému jedinci dá rád příležitost vyniknout.

307792

1.4.2014 19:50

Překlady?

Dušan dusanturek (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Zdravím.
Chtěl bych nabídnout mé jazykové znalosti na překlady ANG textů.
Odvažuji se napsat, že mé znalosti ANG jazyka pro překlad jsou dostačující a s pomocí slovníku bych to měl zvládnout úplně. Možná stylistika bude trochu problém. Ale mám vizi, že učesání a finální korekci textu byste, pokud by Vám to p. Stwora nevadilo, udělal Vy sám. Honorář nevyžaduji. Rád se procvičím v překladu... : )))

307709

2.4.2014 10:08

RE: Překlady?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 307709

A jste schopen dodat hotový překlad středně velkého článku do 2 hodin po zadání sedm dnů v týdnu 365 dnů v roce? Dokážete si poradit s odbornými finančními termíny? A budete překládat také z ruštiny?

Překlad musí být bezchybný jak po gramatické tak stylistické stránce. Nečekejte, že si váš překlad vezmu, k tomu původní anglicky, a budu ho překládat znovu - z češtiny do češtiny, jako že se i to často stává u různých dobrovolníků. Rozumíte dostatečně, aby jste překládal obsahově správně? Čtenáři nic neodpustí a jenom pasou po chybách, aby mi to mohli otlouct o hlavu.

Budete sám hledat a doporučovat zajímavé články k překladu a opět 7 dnů v týdnu 365 dnů v roce?

A v ne poslední řadě, budete to dělat zadarmo pořád? Jak dlouho vás to bude bavit?

307746

2.4.2014 15:06

RE: Překlady?

hestroy 91.?.?.?

Reakce na 307746

>Jak dlouho vás to bude bavit?

Já to vím... První článek... Přeci jen, když člověk zjistí, že to netrvá půl hodiny, ale 4 hodiny, tak ho ten entuziasmus rychle přejde. Ale zkuste ho, za pokus nic nedáte, ne?

Pane Stworo, kdy si už konečně necháte poradit? To vám to tady musí všichni psát každý měsíc? Tolik dobrých nápadů!!!

Kdy konečně zkusíte ten banner, nebo nástěnku se jmény a e-maily těch, kteří přispěli? Co třeba zvětšit teploměr vybraných peněz?

Ještě že máte pana Nohejla, co to nakonec celé zatáhne...

[chechtot]

Nakonec, vždyť víte, co nejlíp zabere. Na konci měsíce zavřít krám a počkat dva dny...

307770

2.4.2014 15:09

RE: Překlady?

Ural 78.?.?.?

Reakce na 307770

Možná tu jde o úplně docela něco jiného...(třeba taková zadáčo sklizeň nápadů pro zne-užití někde zcela jinde někým jiným a pro zájmy někoho jiného?).

307771

2.4.2014 15:47

RE: Překlady?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 307770

>Kdy konečně zkusíte ten banner, nebo nástěnku se jmény a
>e-maily těch, kteří přispěli?

Absolutně vyloučeno. Ti lidé by se okamžitě stali předmětem šikany mých "přátel". Kdysi jsem ty seznamy uveřejňoval a dopadlo to strašně.

307776

1.4.2014 21:53

Zvědavce prosím pomozte zachovat

Hladovec 88.?.?.?

Přiznám se k jedné věci. S celkem velkým potěšením sleduji ten obrat názorů v diskuzích na Novinkách a Aktuálně. Mnoho lidí se už prostě nenechá účelově tahat za nos od těch mediálních služebníčků vezdejšího režimu a dá jim to s gustem i vědět. Nevím kolik lidí chodí pro informace sem na Zvědavce ale myslím, že má na tomto obratu nemalý podíl. Navržených 12 x 50 = 600 Kč za rok pro obecné blaho [velký smích] jsou proto dobře vynaložené peníze. Alespoň pro každého, kdo nemá rád když hajzlíci mají navrch a ke všemu jim ještě všechno hladce prochází. Pokud by se náhodou sešlo víc peněz než je potřeba, nepochybuji že by je pan Stwora využil ve prospěch nás čtenářů. Nerad se starám o prkotiny, tak jsem si placení zadal do IB jako tvalou platbu.

Všem zde přeji zajímavé a oči otevírající čtení.

307714

1.4.2014 22:03

Není dneska

Průchozí 94.?.?.?

náhodou apríl?

307716

1.4.2014 23:36

Díky za připomenutí

pwc 94.?.?.?

Sypu si popel na hlavu, už dlouho jsem nic neposlal, i když čtu Zvědavec stále pravidelně. Poslal jsem teď jednorázový příspěvek a založil jsem i trvalý příkaz.
Líbila se mi poznámka o diskuzích na Novinkách a iDnes (přidávám ještě iHned). Taky pozoruju že se už velká část diskutérů nenechá manipulovat, což je Vladimíre určitě i Vaše zásluha, díky za Zvědavce!

307723

2.4.2014 0:40

Jsem taky padesátkář

Duanitta 62.?.?.?

ale spíš už jen ze setrvačnosti, kdyby se tu pan editor nechoval jako idiot, místo konfliktů se snažil lidi spojovat, rozvíjet rozhovory, prostě víc dávat než brát, zajímat se o čtenářstvo, méně o sebe, jsem přesvědčená, že by vybíral snadněji. Stojí si v pozici drába, omezuje diskuze, neuvědomuje si, že právě ty diskuze má zadarmo a zde se lidé rozhodují k příspěvku. Nerada to říkám už kvůli lehožumpě, že budou mít radost, ale ono je už stejně asi pozdě. Fotrovatíte, stárnete, žárlíte, editore. Pár lidem (vč.mě) může vadit že vás tak úžasně točí Babiš, ještě nic nezkazil, naopak to nevypadá vůbec špatně, ale tuny jiných zmetků ani neřešíte. Nějak mi chybí logika, vyváženost, já vím, že jste spíš citově založený, ale koukejte tu hlavu zapojit, jako dřív, stačí chtít. Starat se o lidi tady, jsme tu asi výběr podivínů, ale máme něco společného, třeba nám chybí v okolí podobný kolektiv, možná se někdo osamělý chce i semtam sejít, prostě když chcete peníze na svou osobu, tak musíte víc makat jako osoba.

307726

2.4.2014 2:42

RE: Jsem taky padesátkář

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 78.?.?.?

Reakce na 307726

Jenomže si asi vzpomeneš, že kdyby nebyly mantinely, tak se zde vyrojí o to víc plevele, samo se to málokdy ureguluje. Myslím také, že ty omezována nejsi, já zcela jiste ne, je spíše práce navíc rozhodovat se, zda neco už nepustit. Skoro vždy s tebou souhlasím, ale v tomto prípade mi to dost nesedí [smích]

Myslím si, že hlavní problém je opravdu spíš v pasivite, pohodlí, a že každý čeká už jen na tu kontraproduktivní reklamu. Dokonce se nabídla možnost jít pres účet skoro bez poplatku, tak co víc. Jaký velký rozdíl proti treba telefonu. Chybí odpojení pred exekucí?
Nebo máme pochybnosti o vlastní slušnosti nebo úrední svévoli?
Tak to potom stačí jen "poslušne hlásit" [smích]

307728

2.4.2014 7:19

RE: Jsem taky padesátkář

Erwin 91.?.?.?

Reakce na 307726

Víte, ono je jednoduché radit druhému to, či ono, co by měl, jak a kdy. Vážím si na editorovi, že nepodléhá podobným radám, dělá si Zvědavce dle svého a nesnaží se sklouznout na vlně momentální líbivosti podle hesla kam vítr tam plášť . Je to jedna z oáz, kde není třeba užívat autocenzury, kde se nelže do vlastní kapsy, kde není cítit vztyčený prst politicky korektního cenzora. A to již po řadu let beze změn a veletočů.
Již se opakuji, nechme editora, ať si dělá to, co dělá a způsobem, který si určí sám. Kdo nechce, ať nechodí a nepřispívá. Mnoho lidí to pochopilo, berou tyto podmínky a jsou ochotni zaplatit. Výsledkem je to, co můžeme denně vidět : poměrně kvalitní příspěvky většiny čtenářů mnohdy s vysokou informační hodnotou jako produkt myslících hlav.
K tomu je ovšem třeba jistých moderátorských zásahů. Píšeš kraviny, provokuješ, urážíš ? Máš výzvu se nad sebou zamyslet. Ne ? Tak po druhé. Pak bye bye.
Nedá mi to, abych nevzpomněl ukázkový odstrašující případ. Kdysi jsem si se zájmem přečetl knihy od T.Krystlíka Zamlčené dějiny. Je to člověk z mnoha stránek zajímavý a do jisté míry kontroverzní. Asi před rokem jsem narazil na jeho blog. Zaradoval jsem se, kolik příspěvků jsem viděl pod jeho články. Po přečtení několika jsem nadobro a zcela zhnusen upustil od čtení příspěvků. Nevyhodil trolly, namaže příspěvky bez jakéhokoliv informačního obsahu, jde tam jen o ego přispěvatelů a urážky, vulgarismy a zase jen urážky. Nedovedu si představit, kdyby měly vypadat diskuze na Zvědavci podobně. Našly by se jistě stovky ochotných k podobným praktikám.

307732

2.4.2014 9:52

RE: Jsem taky padesátkář

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 307726

Milá Duanitto, pan Editor je naopak jedinečný! Nejvíce si ho vážím (přes zjevné rozpory v našich názorech) pro to, že je pan Editor (a díky tomu i Zvědavec) a-u-t-e-n-t-i-c-k-ý. V okolním moři slizu, oportunismu, vlezprdelkovství.
Navíc nedopustí, aby byl Zvědavec napájen (přes sponsorující či inserující bílé koně/vlivové ýdženty) z Moskvy, Pekingu - natož z Tel-Avivu, Langley, Vatikánu - či dokonce z Pullachu nebo nějakého drogového překladiště u Pristiny[pláč]
Tisíckrát jsem se pokoušel otevřeně (v diskusích zde) či niterně (sám pro sebe) Zvědavce srovnávat s jinými médii. Bohudík či bohužel je Zvědavec nesrovnatelný. A to i díky zvláštní povaze pana Editora.
Kdysi jsem panu Editoru přispíval na delší "předplatitelská údobí". Pak mne předplatné pan Editor zrušil. Protože jsem přispíval v průměru do diskusí 4 (čtyřmi) příspěvky denně. A dle jeho pohledu je "zapleveloval". Navrhl jsem mu tedy, ať mi vymaže a že tím spolu skončíme. Na to mi odvětil, že mi mazat nehodlá. Jen (ani zpoplatněně) nestojí o tom, abych se na Zvědavci "producíroval".
Od té doby uplynulo hodně vody ve Vltavě. Pan Editor přišel díky svému (v dnešním materiálním světě) u-n-i-k-á-t-n-í-m-u rozhodnutí o několik tisíc korun. Já naopak mnohonásobky vydělal na produktivní činnosti (od které mne Zvědavec tehdy odlákával - a já "kouzlu diskusí" podléhal).
Píšu tuhle noticku/vyznání proto, aby bylo jasné, že pan Editor není žádný parazit, co si založil web a šikanuje jeho návštěvníky proto, aby měl o jednu koblihu navíc. Ať je pan Editor sebevíce zvláštní, tak je c-h-a-r-a-k-t-e-r. Možná v dětství četl přespříliš Karl Maye, díval se na husitské trilogie Zlého Otokara Vávry či dostal jinou průpravu, aby se n-e-h-o-d-i-l přespříliš do současného r-e-á-l-n-é-h-o světa.
Berme ho proto takového jaký je! Pan Editor - a jeho Zvědavec - je spíše odrazem našich t-u-ž-e-b o světě, jaký by měl být: bez Predátorů, bez parazitů (souzených a určených GOJ/im na V_Ž_D_Y "onou velkou" K-N-I-H-O-U)

Vložený obrázek

- o světě kde je láska, vztahy mezi opačnými pohlavími jsou normou, kde je úrok pod lichvou a peníze jsou kryty důvěrou.
Kdo nechce o tento svět přijít, ať přispívá.
Ostatní ať to neřeší a alespoň na výzvy pana Editora pietně mlčí - či jdou pravicujícně zvracet jinam...

307740

2.4.2014 13:11

Moudrostraka má hodně pravdy!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 307740

Prostě Zvědavec a pan Editor by měli být chráněni jako vzácná a jedinečná bylina slovesnosti a názorové pestrosti.
Vůbec si nedělám legraci, myslím to vážně.
Jsem členem Národní knihovny ČR a tam jsou záměrně jako prameny uchovávány daleko obskurnější písemnosti a památky, ze všech možných období naší bohaté a košaté historie, včetně období protektorátu a totality. Už dnes je Zvědavec se svým rozsáhlým archivem obrovským polem pro studia z mnoha oborů čisté lingvistiky a sémantiky. Také mnohá politologická témata by se jistě našla pro bohatý studijní materiál. Také rozsáhlejší studijní zpracování soudního projednávání Zvědavce a pana Editora je také na pořadu dne. Právě pro absurdnost trestního stíhání je nanejvýše potřebné celou kauzu "vytáhnout" na literární světlo a může posloužit jako námět pro dramatické, či mediální zpracování. Svoboda slova a projevu je nedělitelné občanské právo, kodifikované ústavou a mezinárodními pakty!
Bohužel právě v kauze Zvědavec došlo mírně řečeno k drastickému
"ohnutí" práva a myslím, že stejně bude ještě řešeno, i když už těžko právně, tak na poli obecné informovanosti o věci.
Nejsem na žádné straně sporu, ani nemohu, jenom si myslím, že současná doba a výroků naší justice a obecně poměrů ve společnosti bude ještě velmi podrobně řešena ,až nastane čas.
Veřejný mediální prostor je dnes záměrně zahlcován již skoro pošetilým "honem" na "estébáky" a různé "komunisty" všelikého ražení - kdo a jak udával a podobné nesmysly po 25 letech od "Velikého sametového převratu" a jde pouze o odvedení pozornosti od "zločinů" a všech nepravostí, které se odehrály právě v posledních 25 letech a kam soud se Zvědavcem také jistě patří!!!
Jako velkou perličku uvádím "objev" Ústavu pro studium totality, nebo jak se ten ústav vlastně jmenuje a to - údajný udavačský dopis spisovatele Milana Kundery! Nakonec z toho vylezlo, že Kundera musel podobný dopis napsat, aby sám nebyl stíhán a popotahován! Ale ve všech "bulvárech" proběhlo - Milan Kundera - udavač!!!
Nebudu se dále šířit, není třeba, vnímavý čtenář si zcela jistě svůj obraz o současnosti v České republice již učinil!
Děkuji Zvědavci a panu Editorovi, že je, byl a bude i nadále!!! [smích] [smích] [smích] [smích] [smích] [smích] [smích] [smích] [smích] [smích] [smích] [smích]
Archiv Zvědavce by již měl být nabídnut ke zpracování Národní knihovně ČR, která by jistě podobný záměr uvítala.

307756

2.4.2014 13:38

Národní knihovna

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 307756

Před několika roky se na mě obrátila Národní knihovna se žádostí o archivaci Zvědavce. Došlo k podpisu smlouvy a zhruba po dobu jednoho roku Národní knihovna Zvědavce archivovala a ukládala. Bohužel, pak to nějak přestalo, myslím, že odpovědný pracovník odešel nebo byl odejít a jeho nástupce se mi už nikdy neozval.

307760

2.4.2014 14:15

RE: Národní knihovna

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 307760

Oni se jistě obrátili z oddělení pro registraci / povinné výtisky / všech písemností, co kde vyjdou.
To je jejich povinnost a vyplývá z popisu základních činností
Národní knihovny ČR, uchovávat a archivovat celou českou literaturu a prameny cizojazyčné, související. Jsou na to také vyčleněny fondy ze státního rozpočtu na kulturu!
Právě teď nastává zcela nová kvalita pro uchovávání všech pramenů, kdy dochází ke všeobecné digitalizaci všech, i starých svazků.
Zvědavec je sám již v digitální podobě, takže zde není žádný technický problém. Stačí se na NK ČR obrátit.
Jde o to, že Zvědavec a jeho archív je velmi zajímavý studijní materiál a byla by škoda, kdyby přišel vniveč!!!
Také právě proto, že zde z velké části diskutuje česká a slovenská emigrace z celého světa, prostřednictvím elektronické komunikace, což nebylo do té doby tak běžné a možné. Je pravdou, že celá diskuze je hodně zaplevelena všelijakým, především časovým politickým nánosem, ale za každým článkem se najdou perly, které stojí za uchování!!! To už je na odborných pracovnících NK ČR, aby učinili vše potřebné a vybrali cenné texty, vhodné ke studiu a dalšímu zpracování.
Zvědavec není a nebyl běžným diskuzním fórem a tím je zajímavý a cenný!

307764

2.4.2014 19:28

RE: Národní knihovna

hugo23 88.?.?.?

Reakce na 307764

Cenné texty si musí podle mě vybrat každý sám. Pro každého je přeci cenné něco jiného. Mě například opravdu baví pročítat se i tím " časovým politickým nánosem". Ten naopak jaksi ukotvuje ty jinak obecné diskuze v nějakém čase, a podává o něm a jeho náladách mnohdy autentičtější svědectví, než vycizelovaná souvětí, byť ty jsou samozřejmě bez diskuze tím pravým bohatstvím zdejšího serveru. Kdo hledá, najde ! Výtah ze Zvědavce vytvořený pod dohledem Odborného pracovníka NK Čr zní mým uším děsivě [smích] Jsem divný ? [cool]

307785

3.4.2014 7:26

RE: Národní knihovna

steve 70.?.?.?

Reakce na 307785

.. nejste divny. "Odborny pracovnik" pobira svuj plat (a jine ..) pouze v primce "korektnosti", vyboceni z teto linie konci - pobiranim zbytku stravy z popelnic.
Samozrejme - "odborny pracovnik ideopolicie" - je jina primka. Ta konci u soudu, vezeni, popr na popravisti ...

307813

3.4.2014 18:28

RE: Národní knihovna

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 307813

Akviziční politika
Doplňování fondu NK ČR probíhá podle zásad, které jsou v knihovnách označovány jako akviziční politika.
NK ČR získává produkci vydanou na území ČR prostřednictvím povinného výtisku. Historie povinných výtisků sahá do minulosti, povinné výtisky pro tištěné knihy získávala NK ČR – tehdy Pražská universitní knihovna – již od roku 1781 (zpočátku produkce pražských tiskařů, od roku 1807 i dalších českých tiskařů). V současné době získává NK ČR povinný výtisk pro periodické a neperiodické publikace v souladu s platnou legislativou. Jeden výtisk takto získané produkce je archivován v Národním konzervačním fondu.

Akviziční politika je důležitá zejména při rozhodování o získávání dalších exemplářů českých a zahraničních publikací. Pro knihovnu je podstatné budovat své fondy konzistentně, tak aby se uživatel v jejích fondech snadno orientoval. NK ČR vystavila informaci o svých fondech na stránkách Fondy Národní knihovny ČR, kde čtenáři najdou charakteristiku fondů i informace o strategii jejich doplňování. Z materiálů bohužel vyplývá chronický nedostatek prostředků, který je dokumentován rozporem mezi strategií a skutečností. Vedle nákupu získává NK ČR publikace z darů, případně výměnou. Metoda výměny publikací je používána k pokrytí produkce v zemích s nedostatečnou distribuční sítí, případně tam, kde přináší ekonomické úspory.

NK ČR nedoplňuje pouze tištěné dokumenty a dokumenty na fyzických nosičích, v posledních letech doplňuje i e-knihy a e-časopisy, i zde vychází ze strategie doplňování fondů.

307846

4.4.2014 15:16

RE: Národní knihovna

steve 70.?.?.?

Reakce na 307846

DEKUJI ! - poucne.

307896

4.4.2014 14:26

RE: Jsem taky padesátkář

hugo23 88.?.?.?

Reakce na 307740

Drahý Mou,

za tohle vám od srdce tleskám !

Jen mám pocit, že už když jsem sem poprvé přišel, a není to tak dávno, byla zde atmosféra o dost odlišná. I obyčejným pozorováním diskuzních příspěvků si lze všimnout, že se sem valí stále víc a víc čerstvě probuzených zvědavců. Pro editora potenciálně pozitivní zpráva. V záplavě této a jiné angažovanosti to bude jistě fuška udržet zacílené na "svět, kde je láska, vztahy mezi opačnými pohlavími jsou normou, kde je úrok pod lichvou a peníze jsou kryty důvěrou."

Tož se držme, a já slavnostně slibuji, že též nějaké to kafe do budoucna objetuji. V zájmu té naší "divné" lásky, která nepotřebuje MÍT za každou cenu pravdu !

Nebýt "indiánského" ducha pana Stwory, už se to zde jmenuje Snaživec.com a já bych běhal jak blbec venku na sluníčku, místo abych ho hledal na mnohem pravděpodobnější adrese...

P.s. Pietní mlčení čechům zásadně nejde..

307894

2.4.2014 10:03

RE: Jsem taky padesátkář

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 307726

Babiš je hrozně slušný člověk. Jeho papínek byl 100% prověřený STBák a velvyslanec ve Švajcu, kde jeho synáček (později též agent STB) študoval, aby mohl jednou převzít celé Čechy jako fabriku.

Babišovo "podnikání" spočívá v tom, že za penízky ušetřené a půjčené jeho papínkem, skupuje zemědělská družstava, podniky podnikající v potravinářském průmyslu, jejich zaměstnance okamžitě propustí a nabídne jim novou práci za poloviční až tříčtvrteční plat.

Vytvářením monopolu snižuje výkupní ceny ostatním zemědělcům a zároveň zvyšuje ceny na trhu. K tomu dostává od státu miliardy dotací za nesmyslná biopaliva.

Jak se má v tomhle státě něco lepšit, když lidi jsou úplní idioti, co si volí bolševické zlodějské šmejdy do vlády? To, že vypadá jak idiot, co neumí do pěti počítat ještě neznamená, že je to slušný člověk, proboha! To by člověk blil… [bliji]

307742

2.4.2014 11:05

RE: Jsem taky padesátkář

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 78.?.?.?

Reakce na 307742

jeho papínek byl....

je sice pravda, že jablko nepadá daleko od stromu, ale každý je odpovedný za sebe, nejenom za papínka. To bychom pak klidne tady každý mohli mluvit za své papínky, a sami se k veci ani nemuseli vyjádrovat.

Jste si jistý, že vaše kritéria pro podobná hodnocení jsou tak dokonale vyšpičkována, aby výsledek byl objektivní? Mohu merit neco metrem, který nekde viklá? Je vaše metoda porovnání a práce dokonalejší, než treba toho Babiše? Nepodceňujete lidi kolem sebe?

Nechci relativizovat, ale čím vetší problém, tím se hure posuzuje. Nalejme si čistého vína. Myslíte si, že jde vymýtit zbohatlíky a oligarchy a ... jak se nám to prezentuje "ve správné demokracii"? Nejde náhodou o prirozený trend, na který má jen nekdo konkurenčne zálusk? Opravdu jsou všichni páni, nebo bohatší lidé tak špatní? Já jsem si vyzkoušel, že ne. Také jsem si vyzkoušel, že v nohavicích od oleje ne vždy nekoho presvedčím o svých jistých zkušenostech a kvalifikaci, i když je ten olej tam nekdy správne. Zažil jsem situace, kdy jsem byl na tom stejne, jako vietnamec na trhu, jsou to také lidi, a ne všichni nanic. Pán nekdy musí být pánem, jinak nemá respekt. Už vubec ne mezi imitátory nejaké práce se slušným výdelkem.

Takže je treba zvážit i jinou možnost. Že proste Babiš ví, že pokud neco neuhraje, tak ho proste velice rád zastoupí nekdo jiný. Tak proč by se majetku zbavoval. Mnohý dnešní spravedlivý by s ním naložil mnohem hure, než on, jak jsem svedkem rozkradených a rozprodaných bývalých podniku na slušné úrovni. Vyhodit neco do smetí, kde chybí spíš jen pár správných lidí je plýtvání a škoda. Copak rozprodává? Drží to, kormidluje, mnozí se jen díky nemu vezou. Neverím na perpetum, kde se rozdávají pseudodemokracie a hospodárské zázraky. Západní postupy také nejsou perpetistické, i když to tak navenek vypadá, a nedojí zadarmo. Kdyby to nedelal dobre, nebude proti nemu štvanice, ale ho spíš budou chlubit a pak si nabrousí zuby. Predátoru a konkurence je kolem snad dost.

307748

2.4.2014 12:02

RE: Jsem taky padesátkář

fohat 194.?.?.?

Reakce na 307748

problémek je,že nekvalita babišových dobrot zpusobuje ubytek jeho věrně potencionálních voliču,takže HO nikdo příště nezvolí.... [pláč] [vyplazený jazyk]

307752

2.4.2014 13:31

RE: Jsem taky padesátkář

hestroy 91.?.?.?

Reakce na 307748

Tady jde o úplně něco jiného. Vůbec se nazabývám jeho vstupem do politiky, ale tím, že tihle "podnikatelé" NIC netvoří, pouze deformují trh. Zcela v souladu s bolševickou doktrínou. Vytvářejí obří monopoly, díky čemuž můžou diktovat jak ceny, tak platy. NIcméně chápu, že tohle už chce trochu přemýšlení, zda je to dobře nebo špatně. Je to něco podobného, jako přijmout za své, že dva baráky spadnou totožně. Pak už je přemýšlení zbytečné.

Mimochodem, on nekupoval neprosperující podniky, ale naopak! Kupoval to, co mělo nějakou cenu. A žrádlo bude vždy potřeba. Nevšiml jsem si, že by koupil cokoliv, co by bylo před krachem a postavil to na nohy.

Ale pokud někomu nevadí, že na západě připravovaný bolševický synek, bývalý STBák, je nyní ve vládě, pak není co k tomu dodat. Kde není morálka, tam není právo a kde není právo, tam je hromada trusu.

A co že ten Babiš vlastně vybudoval? Co postavil? Co vymyslel?

Skutečný podnikatel, kterého potřebujeme, je podle mě ten, kdo z ničeho něco vybuduje, má vlastní myšlenku, tu dotáhne do nějakého konce a ne ten, kdo si něco za papínkovi peníze koupí.

To jsou ti, co postavili továrny na auta, stroje, ti co postavili kravíny, mlékárny, pekárny atd. Ne ti, co jim je papínek koupil.

Babiš je pěkná svině, ale na to jednou přijdeš i ty.

307759

2.4.2014 14:45

Babiš může být jakýkoliv, ale má jednu devizu, nepotřebuje krást!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 307759

Nevím jak bude Babiš hospodařit se státní pokladnou, ale je dost bohatý, jako člověk, aby nemusel krást!
To je důležité. Možná, že si bude pro svoje podniky vytvářet nějaké výhody, ale to je pořád málo, než když je stát masívně rozkrádán!
Máme státní dluh cca 1,8 bilionu korun a z toho jistě polovina byla systémově rozkradena!

307768

2.4.2014 17:06

RE: Babiš může být jakýkoliv, ale má jednu devizu, nepotřebuje krást!

hestroy 91.?.?.?

Reakce na 307768

> ale je dost bohatý, jako člověk, aby nemusel krást!

Dotace na biopaliva je v podstatě rozkrádačka, i když posvěcenná sviněma v parlamentu.

A když slyším, že bohatý člověk nepotřebuje krást, tak se musím opravdu od srdce zasmát.

Kdy je člověk dost bohatý, aby přestal krást? Když má miliardu? Nebo dvě? Nebo deset? Nebo sto? Nevšiml jsem si, že by bohatí šejkové rozdávali své bohatství lidem, kterým kurví jejich životní prostředí a zároveň je okrádají o surovinu, která by měla patřit všem.

A to, že někdo vytvoří systematicky monopol v potravinářském a zemědělském průmyslu, tak tím získá co?

Bude vykupovat zemědělskou produkci levněji nebo drážeji? A bude pak tyto vykoupené suroviny prodávat levněji nebo drážeji?

On a je určitá morálka i v rámci obchodu. Tuto morálku (která je něco jako bílá vrána) obvykle supluje konkurence. Pokud zmizí konkurence, jsou dveře k okrádání lidí (a o nic jiného se nejedná) otevřené.

A když budou lidi chudí, tak se budou daně vybírat lépe nebo hůře?

Občas by to chtělo zapojit mozek.

307780

3.4.2014 6:48

RE: Babiš může být jakýkoliv, ale má jednu devizu, nepotřebuje krást!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 307780

Pisete sice dobre, ale to CR nepomuze [mrknutí jedním okem]
Co kdyby jste vstoupil do politiky a ukazal jim co proto!

307809

8.4.2014 23:15

RE: Babiš může být jakýkoliv, ale má jednu devizu, nepotřebuje krást!

hs 82.?.?.?

Reakce na 307768

Vy jste ale najivní. Co to je "nepotřebuje krást"?? A kdo z těch co kradli dosud to potřeboval??????????? Co to vůbec znamená potřebovat, či nepotřebovat krást???????????????
Tihle lidé nemají nikdy dost, protože s jídlem roste chuť.
Já jsem proti našim politikům žebrák a taky nekradu. A stejně tak tisíce jiných lidí,kteří žijí "z ruky do huby" a přesto nekradou, neboli vašimi slovy: nepotřebují krást.
Zlodějna není otázkou bohatství, ale charakteru.

308176

2.4.2014 20:10

RE: Jsem taky padesátkář

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 78.?.?.?

Reakce na 307759

>A co že ten Babiš vlastně vybudoval? Co postavil? Co vymyslel?

Udržel treba bývalé Duslo Šaľa pred rozkradením, nebo prodejem. To samo není až tak málo. Má podíl na vybudování výroby a distribuce potravin, ať kritizuje kdo co chce, není záruka, že by nemohlo být i hur, stačí si vzpomenout, jaké chlebíčky se vyrábely za socialismu ve východním Nemecku.

Aby fungovala ve dnešních mantinelech jakákoliv výrobní firma, tak má co delat, z každé strany je nekdo, co po ní neco chce.
Nejak nechcete vzít do úvahy, že on s tema podnikama nekšeftuje jako ostatní. Proč mu také vyčítáte, že vzal to, co melo nejakou cenu - to by asi udelal snad každý, i vy.

Vycházíte príliš z bulváru, a nenašel jste si o Babišovi žádné seriozní informace. Zkuste treba nekde pohledat jeho životopis, nebo nejakou chronologii, momentálne to nemám čas hledat, ale četl jsem toho dost, a všechno celkem rozumné veci.

Zkuste jej také porovnávat ne se sebou, ale s nekým, kdo má firmu aspoň o pár desítkách lidí, to není tak jednoduché, jak to vypadá napoprvé.

Proč treba kritizujete tu jeho repku. Je to monokultura, není to ekologické, ale je to racionální. Neudelá on, udelá Monsanto, s ješte vetší pasekou, plus výsmech nebo po prstech k tomu, na rozdíl od Babiše. Proč radši nekritizujete výkony dnešních aut, co té repky sežerou 2-3x tolik. Tam je spíš problém, a ne u Babiše. Mne to také vadí, ale lidí je strašne moc, a není lehké to udržet na uzde. Podle mne je to schopný chlap a delá veci dobre.

Proč mu vytýkáte, že "žrádlo bude vždycky potreba". To prece muže využít každý. Proč vám nevadí spíše "práce tech", co tvorí peníze ze vzduchu. Problém není v Babišovi, ale v tom, kdo vymyslel dotace, dnes je to účelová trhová deformace, která nemá nic společné s vyrovnáváním rozdílu prírodních podmínek za socialismu. Ne tak on tlačí ceny nahoru, jako spíš nákupní retezce tlačí ceny nákupu dolu. Zeptejte se nejprve vlastníku Tesca, Lidl, ... proč to delají. Oni to jsou, co nenakoupí od menších dodavatelu, a tlačí je ke zdi. Zeptejte se, ve které zemi platí dane.
Takhle by šlo pokračovat krok po kroku, a nic by nebylo najednou tak černobílé.

307788

2.4.2014 22:40

RE: Jsem taky padesátkář

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 307788

...pépéčko, Hestroy je zaujatý, spíš bych řekl, že úplně zblbnul. Napsal jste mu to dobře, ale je to hrách na zeď.
Zvedavec už není, co býval. A naštěstí už má konkurenci.
...mějte se co možná dobře... [smích]

307797

3.4.2014 6:03

RE: Jsem taky padesátkář

Perunwit 91.?.?.?

Reakce na 307797

Milý JANKU, mluví z tebe zhrzenost.... po tom, cos začal TY blbnout, se s tebou pár lidí přestalo bavit... a to tě žere, viď, pastýři? Tak mlč a šoupej nohama.

307805

3.4.2014 7:15

RE: Jsem taky padesátkář

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 307805

...je to naopak Perunenewíte, vítám, že se s lidma, co myslí jen v šablonách, nemusím bavit. To je osvobozující.
....vidím, že ses taky zařadil. [smích]

307812

3.4.2014 20:14

RE: Jsem taky padesátkář

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 307812

stojím ve výborný řadě Janku... kde stojíš ty to netuším, ale držím ti palce, ty to potřebuješ [smích]

307848

3.4.2014 10:16

RE: Jsem taky padesátkář

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 307797

toz janko daj nam link na lepsi nebo jine stranky, porovname???
dik

307823

3.4.2014 10:35

RE: Jsem taky padesátkář

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 307823

jo, s radostí. Ono je dobré číst zprávy z různých zdrojů, každý má svá témata i zpracování.
Rozdíl mezi "fanouškem" a myslícím člověkem je v tom, že ten první neumí vnímat situaci z jiné pozice než z té jeho, kterou si vybral....

http://www.ac24.cz/

http://www.uzitecny.net/zpravy/podskupina/45_zpravodajstvi-alternativni-hlavni-udalosti_1.html

http://czech.ruvr.ru/

http://czech.cri.cn/

http://www.outsidermedia.cz/

307827

3.4.2014 20:17

RE: Jsem taky padesátkář

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 307827

si fakt šikovnej, Janku! Nečekal bych, že dokážeš nalinkovat tolik dobrejch zdrojů informací po tom, cos předváděl před lety... šel si do sebe!! Možná že skrytě doufáš, že s tebou začne zase někdo diskutovat? Možný je šéééécičko.

307849

3.4.2014 22:05

RE: Jsem taky padesátkář

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 307849

...doba pro moje kecy teprve dozrává, nejen Tesla předběhl dobu, on v elektřině, já v "lidštině". Zatím je málo lidí, kteří aspoň tuší, o čem "abeceda lidštiny" je. Ale to nevadí, zrání zatím funguje, proměna myšlení čeká každého z vás, otázkou je kdy......

307858

3.4.2014 21:47

RE: Jsem taky padesátkář

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 307827

jednoznacna pravda, ze sledovat i jine zdroje je radno. delam jiz dlouho, al jazeera, press, france, cctv, russia a dalsi jine v english. diky internetu netreba "zrat" jen cnn, reuters a jine, vyvolenymi vlastnena media, ale porovnat s necim jinym. [smích]

307854

2.4.2014 4:13

To zase budou mít blbečkové na lehožumpě radost!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Tam už vůbec na lehožumpu nechodím, je to tam o hovně a tady zase brečí, že nejsou prachy!To by se jeden potentočkoval!

307730

2.4.2014 8:14

Ospravedlnenie

Cicero 91.?.?.?

Vážený pán Stwora, ospravedlňujem sa za všetkých hlupákov, ktorí Vás urážajú. Myslím to naozaj úprimne, oni za to nemôžu.
Príde na stránku, prečíta si a vygrcia sa, čo k tomu dodať.
Prajem veľa síl a večer posielam príspevok na účet.
Cicero.

307733

2.4.2014 9:32

DMS

Jirka Špaček 88.?.?.?

Jsem student bez učtu na rozhazování nemám, ale jednou za čas bych rád poslal dárcovskou sms.

307736

2.4.2014 10:59

Zredukovat náklady

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

Ty měsíční náklady na provoz jsou neuvěřitelně velké. Mnoho z těch položek jsou malé částky (doména, webhosting, atd..), resp. by měly jít lehce zredukovat, pokud využíváte nepřiměřeně drahé řešení. Jaké měsíční náklady plynou na bezpečnost? SSL certifikát chápu, ale nevím, z jakého jiného důvodu platit za bezpečnost na dobře naprogramovaném (zabezpečeném) webu.

Pokud jde o překlady, v dnešní době angličtinu zvládá téměř každý, samozřejmě jen část tak dobře, aby mohla překládat. Ale i ti se najdou a mohou být ochotni překládat i zadarmo, místo toho, aby museli platit na provoz webu a živit drahé překladatele. Nebude také problém najít další, kteří ovládají ruštinu, a další jazyky, ze kterých je zde čerpáno. TED, resp. TEDx, má také mnoho dobrovolníků, kteří se snaží šířit jeho obsah a zadarmo překládají do mnoha jazyků..

307747

2.4.2014 14:56

RE: Zredukovat náklady

hestroy 91.?.?.?

Reakce na 307747

Přečíst všechny diskuse na toto téma, ať se to tu dokola neopakuje do naprostého vysílení a zblbnutí... Každé slovo z tohoto příspěvku tu už bylo omleto tisíckrát. A ještě stokrát k tomu.

A přečíst alespoň předchozí příspěvky, ať se to neopakuje do zblbnutí alespoň v jedné diskusi.

Nicméně jsem pokaždé naprosto fascinován, kolik se tu najednou vynoří profesionálních manažerů, kteří pod jinými články nenapíšou ani řádek.

Jakýsi expert tu v minulosti tvrdil, že zavedení voucherů je jediná možnost. Editor se nechal zviklat a Zvědavec málem chcípnul na úbytě.

Zde je jeden z nejlepších nápadů vůbec.

307769

2.4.2014 15:35

Pokud tomu správně rozumím

ksč 188.?.?.?

tak pan Vladimír S. v polovině 80. let zradil pracující lid coby pilíř bránící vniknutí amrdolského imperialismu do světové socialistické soustavy, odešel ze socialistické vlasti, šel budovat kapitalismus, a šel sloužit (byť třeba nepřímo, morální podporou ve formě samotné emigrace) imperialismu. Nyní jako korouhvička obrátil, bije proti amrdolskému imperialismu a obrací svou tvář na bratské Rusko. K tomu odmítá kapitalistické manýry, mezi které co kapitalismus kapitalismem padá, patří reklama a sociální darwinismus. Aha. [cool]

307774

2.4.2014 19:38

Rozumíš tomu jako koza petrželi!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Reakce na 307774

Kanada a USA byly před 30 lety zcela jiné země než dnes!
Těžká zadluženost ,fašizující prvky v politice a mnoho dalších negativních atributů, to je dnes Kanada a USA, i když Kanada je trochu lepší.
[oči v sloup]

307786

3.4.2014 6:51

RE: Rozumíš tomu jako koza petrželi!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 307786

Konecne to nekdo napsal, jak to je! [mrknutí jedním okem]

307810

3.4.2014 10:25

RE: Rozumíš tomu jako koza petrželi!

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 307786

urcite pravda, doyebali to vse a yebou nadale a cim dal tim vice. dnes "opet" obama, jako i jini presidenti v minulosti, pri tragedii v fort hood, vyzdvihl chrabrost a statecnost us vojacku v boji za "nasi svobodu". sranda je, ze svou svobodu bojuje na uzemi cizich statu!
[chechtot] [velký smích] [bliji]

307826

3.4.2014 10:55

RE: Rozumíš tomu jako koza petrželi!

slak 77.?.?.?

Reakce na 307826

Spíš za svobodu zájmů oligarchické totality zdegenerovaných problémejkrů dokazujících si že jsou všehoschopní. Ano jsou [bliji]

307829

3.4.2014 11:33

Klub pro gentlemany

Rostislav Mucha 89.?.?.?

Je více možností, jak přispívat. Připomínám metodu, která zde již byla: platící nějak bonifikovat, jakkoli. Tehdy se tuším pro veřejnost zamykaly některé články a nebyl přístupný archiv. V té době jsem přispíval také - a šel bych do toho zase. Připadá mi spravedlivé, že kdo má abonement, má i výhody.

307831

3.4.2014 13:21

Omlouvám se,

Marten264 93.?.?.?

delší dobu jsem na tom nebyl dobře, právě jsem odeslal platbu na Váš účet.

307836

3.4.2014 21:49

RE: Omlouvám se,

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 307836

taktez jsem dnes poslal 100.-kc

307855

3.4.2014 16:00

...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Pokud si je majitel jisty navstevnosti, tak at stranky zpoplatni ... uvidi kolik lidi zustane a je ochotno mu platit.

307841

3.4.2014 17:19

Také se přidávám...

pawman 80.?.?.?

Vážený pane Stworo,
už více než tři roky pravidelně navštěvuji (byť většinou jen jako čtenář) Zvědavce a mohu s čistým svědomím říct, že mi tento server pomohl v mnohém otevřít oči. Je i mnoho jiných alternativních serverů se spoustou zajímavých informací, ale ten Váš je prostě "svůj". Navíc je zde mnoho přispěvatelů do diskuzí, jejichž úroveň je velmi vysoká a přestože jsem většinou pasivní čtenář, velmi rád čtu příspěvky lidí, kteří diskutují a argumentují, protože arogance a vulgarita (tak často viděna na mnohých jiných serverech) ještě nikdy ničemu dobrému nepomohla. Máte můj obdiv a sympatie za to, že tuhle "káru" táhnete tak dlouho a za to, že máte svůj názor a máte v sobě tu odvahu "dát hlavu na špalek" na rozdíl od mnohých, jejichž plané výkřiky zde můžeme občas číst v diskuzích. Díky za Vaší práci, kterou mnozí nedokážou ocenit a snad můj, od nynějška pravidelný měsíční příspěvek ve výši lehce převyšující cenu jedné krabičky cigaret (kafe nepiji[smích]) pomůže k zachování něčeho smysluplného a snad Vám můj příspěvek dodá alespoň trochu vědomí, že Vaše práce má smysl...

307845

3.4.2014 21:56

RE: Také se přidávám...

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 307845

rovnez souhlasim a preji dalsi provoz, i pres prani zkazy zoufalych lehozumpovniku z nezvedavce. jen bezte nahlednout na zoufale kreatury www.nezvedavec.org
elita immigrantskeho povlu se vam predstavi v plne parade, nejprve par x
[chechtot] , pak [pláč] a nakonec jen [bliji] [bliji] [bliji]

307857

4.4.2014 15:20

Prachy?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

No jo,zpoplatni to.A můžeš to zabalit.Peníze dostaneš jen za top informace.A ty nemá nikdo.Vidím to na orgonetu.Chce peníze a informace pomalu polevují a mizí.A stále častější pauzy.Nějak to zapálení už není, a co kdyby z toho něco bylo?Vše zpoplatněte a budou vám přispívat jen prorežimní figurky.

307897

29.7.2014 23:53

nic vam nedam

jurij7 jurij887 (zavináč) gmail (tečka) com 84.?.?.?

ja aj mam na to, ale nic neprispejem, ja si na grafiku moc nepotrpim, myslim si, ze ste zacali uplne zle, preco hned zacinat strankami na platenych serveroch, dajte vsetko na servery zadarmo a nemusite nic platit a stacia mi biele stranky s ciernym pismom a na co platite za bezpecnost, co vam tu kto ukradne? A ak vam aj niekto bude chciet sa sem naburat ziadna ochrana vam nepomoze, takze zbytocne minate podla mna, stranky si musia v prvom pripade na seba zarobit az potom ich mozte dat na platene servery, presne tak mi to pripadaa ako keby ste bol sam a byval by ste v troj izbovom byte a kazdy mesiac by ste plakal, ze nech vam ludia prispeju, lebo vela platite za najom a nemate to z coho platit, a dalsia vec, ked mate mizerny plat, tak sa vyserte na tieto stranky a najprv zvyste svoj prijem potom ked budete bohaty si zalozte taketo stranky, okrem toho ja by som si radsej 24 000 mesacne nechal a urcite by som ich nevrazal do nejakej stranky. takze sory, ale nic vam nedam a nebojim sa to povedat a svoje dvovody som uviedol, kopu vasich citatelov ani nevidelo tolko penazi pokope a vy sa nehanbite ich kazdy mesiac len tak zahodit, podla mna by ste sa mali hanbit, ze zahadzujete tolko penazi kazdy mesiac a nie len svoje, ale este aj svojich citatelov a este ich nahovarate kvoli svojej neschopnosti si zarobit peniaze aby aj oni zahadzovali svoje tvrdo zarobene, desat razy zdanene a este tvrdie usetrene peniaze.

314357

25.3.2015 10:25

Návrh: Občasné Stwora-News MP3 podcasty

Jurash 93.?.?.?

Vážený pane Stworo,
i já Vám chci poděkovat za dlouholeté otevírání očí hodnotnými trefnými informacemi lidem v rámci celého bývalého Československa. Vaše články a překlady mě svou kvalitou a Hlavně zaměřením na nejdůležitější světové nesrovnalosti snad nikdy nezklamaly. Chtěl bych přispět i nápadem, který jak se domnívám, by Vám mohl zvýšit čtenářské příspěvky. Vida Vaše nedávné první pokusy o videoprezentaci Zvědavce myslím, že cesta vede přes občasné audio off line podcasty, zveřejňované na Vašich stránkách. Tyto audio podcasty vyrobíte jednoduše s pomocí Win i Linux freeware Audacity, všemožné stříhání zvuku tam jde lehce a umožní Vám přednést i Vaši prosbu o pomoc s financováním Zvědavce, třeba na konci informačního záznamu, která bude mít pravděpodobně větší vliv na počet přispěvatelů než lehce přehlédnutelná informace v textu. Myslím, že audio ovlivňuje i jinou část mozku člověka, než jen jakousi strouhou racionální část mozku, která právě bývá imunnější k prosbám o finanční příspěvek. Viz úspěšný příběh internetového rádia Slobodný Vysielač. No a nakoniec sa aj, ako ste chcel, naučíte hovoriť, spočiatku ľahšie, do upravenej strihanej audio nahrávky, ktorá Vám myslím pomôže aj s financovaním stránok už kôli rozšíreniu vplyvu na ľudí o zvukový kanál vnímania informacií.

329828

6.6.2015 12:13

Nabídka pro zvědavce

PetrNovák 37.?.?.?

Dobrý den,

Váš server čtu již delší dobu, a oceňuji ho.
Bohužel, moje finanční situace mi nedovoluje pozvat Vás na kávu. Místo toho Vám posílám následující nabídku.

Na trhu se objevila nová sociální síť "tsu" - http://www.tsu.co/ - která na rozdíl od Facebooku platí uživatelů za její používání - za příspěvky na vlastní stránce, příspěvky jiných uživatelů na vlastní stránce či "like" na články. Dává jim podíly z generované reklamy.

Přístup je zdarma, avšak pouze na pozvání, já Vám jej posílám. http://www.tsu.co/NabidkaproZvedavce
Žádné vstupní ani další skryté poplatky.

Pokud byste tam publikoval Vaše články a povedlo se Vám tam stáhnout diskusi z webu, mohl by to být na podzim první slušnější finanční příjem pro Vás a Zvědavce... Zvláště, kdyby se všichni čtenáři, co si chtějí přečíst Vaše články a diskutovat pod nimi "přes Vás" registrovali a tím Vám přinesly dodatečný příjem.

Stačí jen tuto síť používat běžným způsobem, jakým by se používal Facebook.

Tento příspěvek zejména v počátcích bude velmi malý, částku v řádu alespoň stovek až jednotek tisíc korun měsíčně lze čekat tak na podzim hlavně podle toho, kolik lidí tam bude Vaše články číst a diskutovat pod nimi.

Jak jsem psal, sám Vám finančně přispět nemohu. Svůj hlavní profil na síti mám bokem a tento profil jsem založil jen za účelem tohoto emailu.

Pokud bude mít zvědavec příjem z reklamy, část tohoto příjmu dostanu i já na tento profil v rámci systému MLM. Slibuji, že tento příjem Vám pak pošlu jako podporu.

S pozdravem

Čtenář Zvědavce Petr Novák

P.S.
Z komentování článků Zvědavce na sítu tsu by měli drobné i čtenáři zvědavce. Kdyby i oni poté darovali své "příjmy" z této sítě zvědavce, podpora by mohly být skutečně zajímavá.

334157

Tuto stránku navštívilo 10 977