Diskuze k článku

Kdo a proč zničil československý průmysl

Příspěvků 120

21.1.2014 0:26

Naprostý souhlas

rgergeerehjrw 37.?.?.?

Naprostý souhlas s článkem. Když to řeknu jednoduše tak na světě, v životě jde o jediné: O majetek, statky, tedy o moc. A pokud jsme tak imbecilní národ že si tyto záležitosti neuvědomujem a dobrovolně degradujem samu podstatu svého státu(ano stát je založen na majetku, tedy moci), tak ať všichni chcípnou, za svoji primitivnost.
Nicméně bych navrhnul trochu utopistický přístup. Kolektivní strategie je mrtvá z pohledu státu. Na náš stát tu kde kdo naprosto kašle. A pokud někdo vzývá český národ tak je většinou na nízké inteligenční úrovni a prodaný plán nepoužitelný. Nicméně z probíhající globalizací se domnívám je možné vytvořit systém free technologií a systém free volného šíření myšlenek tak aby ten samotný systém mohl být hacknut a využit jenom na využívání masově výroběných levných komponentur, ze kterých by se lokálně stavěli free věci s vysokou přidanu hodnotou. Mohla by z toho plynou decentralizace systému a částečná záchrana lidí z vyžším vědomím. Ostatní pojdou tak jako tak. Podotýkám že nějvětším nebezpečím inteligence bude masa vypatlaných zvířat vycvičených v současném systému...

302845

21.1.2014 1:13

RE: Naprostý souhlas

lindsay ntqld (zavináč) mail (tečka) com 203.?.?.?

Reakce na 302845

Pokud mi pamet pracuje spravne byly v minulosti za zradu a svevolneho niceni a okradani spolecnosti rozsudky smrti provazem. Bylo tak prakticky po celem svete. Bohuzel v prevazne
vetsine zemi byl tento zakon zrusen a proto tito sycaci maji volne ruce a kradou jak si usmysli, jsem presvedcen z je na case zmenit tuto "spravedlnost" a nastavit opet spravedlive tresty

302847

21.1.2014 18:37

RE: Naprostý souhlas, ale ještě o čkolství

Myslete! 89.?.?.?

Reakce na 302847

Myslím, že velice výstižný a pravdivý příspěvek, na který dnešní skvělá demokratický systém, nedokáže odpovědět, pouze obelhávat..., jako s Palachem. Už i mistr Halík, opěvuje budovatele socialismu a uvědomělého bojovníka za Pražské jaro. J. Palacha. Nakonec, kde je demokracie, tam to nestojí za nic.
Ale chtěl jsem autorovi oponovat v tom, že bez průmyslového školství, nebude žádný průmysl. Víme všichni, že odborných řemesel ubývá. Dnes se plní jakési normy v počtu vysokoškolských vzdělaných lidí, na jakýsi počet obyvatel. A tak se všichni hrnou na střední školy, bez přijímaček. Úroveň je otřesná. Na základkách se neučí matematika a bez matematiky není technické odbornosti. Dnes je ve školství pravidlo počet děti=počet peněz ve škole. A kantoři jsou nucení nechat procházet idioty ve škole, které by za socialismu, vyhodili i z kravína. Navíc, je průměrný věk učitelů - techniků je přes 50 let a nových je velice málo. Vede to pořád stará garda, která má ještě smysl pro odpovědnost. Mladý člověk, který má rodinu, nepůjde do školství a ožebračovat svou rodinu. Úroveň školství je nízká, jako celý tenhle skomírající stát ve skvělém demokratickém ráji. Nezávidím budoucí generaci vůbec nic. Jsem rád, že jsem žil v totalitě a ničeho se nebál, než v dnešní demokracii a svobodě, kde se všichni bojí všeho.

302919

23.1.2014 13:50

RE: Naprostý souhlas, ale ještě o čkolství

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 302919

Přiznám se, že už jsem z těchhle bolševických žvástů, co v tom článku soudruh řeší, unaven. Ano revoluce byla připravena západními mocnostmi, ano náš průmysl byl v privatizaci lacino rozebrán, ale kecy o tom, v jak dobré kondici bylo naše hospodářství v 80. letech je kravina nejhrubšího zrna. Komunisti nedodržovali ani to, co jejich guru Marx nazývá prostou reprodukcí, což je nutná podmínka pro přežití (jedoduše řečeno o kolik klesá hodnota strojního vybavení jeho opotřebením a zastaráváním, tolik si musím odložit na nákup nového zařízení). Neboli neinvestovalo se do nových technologií v nutném rozsahu. Komunistický stát z peněz, kterých by bylo potřeba na modernizaci strojového parku (i tehdy se to jmenovalo odpisy základních prostředků) sanoval zdravotnictví, školství a dotoval základní potraviny. Proto mohl Baťa po příjezdu do Zlína najít ve Svitu stroje, na kterých se před válkou vyučil a které byly stále v provozu. O tom, jakou takový stroj měl asi produktivitu ve srovnání s moderními technologiemi bych pomlčel. Po revoluci jsem pracoval pro jednu švédskou společnost, která koupila celulózku na jihovýchodním Slovensku. Viděl jsem, jak se tam v ruině z 19. století vyráběla celulóza. Děs. O tom co se vypouštělo do protékající řeky bych raději nemluvil. Doporučuji všem autorům podobných žvástů, aby se nejprve dovzdělali v podnikové ekonomice, aby pochopili, v jakém stavu opravdu byla komunistická ekonomika na konci 80. let.
Inu žít bez toho, aby se mi stát o všechno postaral je daleko těžší, takže spousta lidí naříká, jak bylo za komunistů lépe,ideálně ve chvíli, když tlačí plné košíky zboží z Tesca.

303097

23.1.2014 17:18

RE: Naprostý souhlas, ale ještě o čkolství

Bubin 82.?.?.?

Reakce na 303097

[velký smích] [velký smích]
presne!
kdyz se muj tata po plysaku prihlasil o viceucelovy drevoobrabeci stroj z roku 1912 - tkzv. "johanku", ktera mu byla rudou verbezi nasilim po roce 48 uloupena, museli souzi zastavit vyrobu, jelikoz ji nicim v one provozovne nedokazali nahradit [chechtot]
a takovych pripadu by se daly najit, receno rudym klasikem "od fabriky k fabrice jdem" - tisice!
docela by stalo za to si dat praci a tyto pripady zacit sbirat a posleze i knizne vydat. [smích]
samozrejme ze rudi lhari, sedmilhari, by nam opet tvrdili , ze to neni pravda.... [bliji]
skoda jen, ze nezijeme v pohadce. prstynkem princezny arabely, by se nejvetci kvicaci docela snadno dali lecit prenesenim na par let na exkurz 70-80 let. jak by se jim ta pamet zacala pomalu vracet, umerne by prestavali kvicet, az by nakonec ani nekvikli. ti, co by presto kvikli, tak maximalne 1x, nez by si za to na par let v komunistickem kriminale cmikli.
samozrejme, ze i dnesni doba je plna nespravedlnosti, krivd, hnusu a svinaren, lec v kontextu s dobou o ktere je rec - zaplatpambu za dnesek...

303112

24.1.2014 1:11

RE: Naprostý souhlas, ale ještě o čkolství

lindsay ntqld (zavináč) mail (tečka) com 203.?.?.?

Reakce na 303097

Co si myslite a o cem jste presvedcen je Vas problem a pravo mit , jeden fakt je vsak bez pochyby nevyvratitelny Ceskoslovensko nemelo obrovske dluhy dnesni doby.Dnes vidime po celem svete hrozne ekonomicke otroctvi

303160

24.1.2014 16:38

RE: Naprostý souhlas, ale ještě o čkolství

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 303160

Ale o tom snad diskuse není. To proč jsou všude dluhy a ekonomické otroctví není pochyb. A ten problém je v tom, že státy si netisknou své peníze, ale že to za ně dělá lichvář a účtuje si úrok. Takže pokud se podaří vymést lichváře a změnit peníze ze zboží na prostředek směny, přestane být problém se zadlužováním. To ale nic nemění na tom, že komunismus byl parodií ekonomického chování. A ty dluhy neměl právě proto, že peníze fabrik použil místo na nákup strojů do státního rozpočtu.

303192

28.1.2014 14:37

RE: Naprostý souhlas, ale ještě o čkolství

Roman 212.?.?.?

Reakce na 303160

proboha to jsou argumenty!
Proč ten Váš opěvovaný rudošedý reálný socialismus asi zakukal?
1. protože už nebyl nidko ochoten ČSR půjčit (tedy dluhy by byly, kdyby byl někdo ochotný prachy půjčit). Zajděte si do archivu URO ČR a vytáhnete si třeba zprávu o hospodaření libivilného odvětví průmyslu. S hrůzou zjistíte, že komunističtí pohlaváři již od konce roku 1986 (spíše začátkem roku 1987) věděli, že se "NĚCO" musí stát, protože vnitřní zadlužení veřejných rozpočtů nabralo takový spád, že i největší najivové museli vědět, že to už nelze zachránit.
2. reálně socialistická ekonomika nebyla schopna lidem zajistit základní životní potřeby a životní úroveň, která v reálném socialismu dlouhodobě stagnovala, byla ve srovnání s tou "kapitalistickou" podobná bídě.

Socialismus nerozložil Havel svými absurdními dramaty ani Charta '77 svými opileckými akcemi, ale Neckermann svým katalogem v Tuzexu.
Socialismus nechcípnul na rozklad imperialistickými silami, ale na nedostatek bytů, šťávy, hajzlpapíru, vložek, banánů, kakaa, ojetou Š105 místo nového Escorta a na dovolenou od ROH v betonovém protiatomovém krytu v Krušných horách místo na Jadranu.

303441

31.1.2014 18:02

RE: Naprostý souhlas, ale ještě o čkolství

Mild 109.?.?.?

Reakce na 303441

Že všechno v té době nebylo naprosto ideální o to není pochyb ale jak je tedy možné že když republika byla na huntě a nikdo by nám nepůjčil dokázal po změně režimu modrý pravicový bolševik rozkrást pro sebe a rozprodat za hubičku státní majetek za stovky miliard korun a po dvaceti letech nově nastoleného blahobytu jsme zase na huntě.A stát(daňový poplatník který nic nezavinil) má navíc biliónový dluh ale může se pouze pochlubit před kapitalistickým světem několika miliardáři.Ještě bych rád dodal že komunisté zanechali stát bez finančních dluhů a s pohledávkami za miliardy v třetích zemích. Tak teda kdo byl vlastně lepší hospodář? [zmaten]

303705

3.2.2014 12:29

RE: Naprostý souhlas, ale ještě o čkolství

valek 94.?.?.?

Reakce na 303705

Přesně. Ale to je jen jedna stránka. A ta druhá, o které se nemluví byla ona "embarga" na náš stát, stejná jako se dnes používají na blízkém východě a ostatních státech, které "vzdorují" všesvětovým globalzájmům pár lumpů. Vžýdyť to vidíme i dnes. A také proto nebylo k dostání to či ono. Takže je potřeba sundat klapky z očí. Ale dnešní populace už nemá klapky, ale jak kdosi naznačil vypatlené hlavy a šátky přes oči.....

303880

4.2.2014 5:15

RE: Naprostý souhlas, ale ještě o čkolství

lindsay ntqld (zavináč) mail (tečka) com 203.?.?.?

Reakce na 303880

Bohuzel musit priznat ze mate Svatou Pravdu a je to po celem svete. Ziji ctyricet let v Australii Australane dnesni doby jsou naprosto jini nez ti pred lety kdy jsem do Australie prijel. Jsou totalne zblbli materialismem, bohuzel to byl zakladni nastroj Marxe a Eengelse.

303955

21.1.2014 1:35

RE: Naprostý souhlas

slak 77.?.?.?

Reakce na 302845

No nejásal bych, protože na poli hi-tech uspějí ti s výzkumem a profinancováním a v podstatě primitivní systém vyhovuje právě nekulturním nevzdělaným násilníkům a na přežití jsou vybavení i s tím jak se říká blbec, nic se ho netýkajíc přechodí vše. Ovšem lze se snížit na úroveň vytelpanosti a platí pořekadlo kdo chce s vlky býti a nemusí být na výběr holt musí s nimi výti. [překvapení] Je to ostudné, ale v opačném případě se věší na vrata nepřátel což primitivové jsou vždy. [mrknutí jedním okem] Plavec mezi neplavci je prvním utopeným pokud to zmerčí. [chechtot] [cool]

302848

21.1.2014 23:25

RE: Naprostý souhlas

mirik 90.?.?.?

Reakce na 302848

Možná jde víc o sílu ducha a čistotu srdce, než o míru vzdělání a inteligence ,o)

302947

26.1.2014 22:40

Naprostý souhlas

maruš 90.?.?.?

Reakce na 302845

Další naprosto perfektní článek k současné situaci, hned po článku Šukají ještě vůbec lidi v Čechii? A můžete to rozebírat jak chcete, že to tak nebylo, tak to tak prostě bohužel bylo. Myslím si, že jsme jako lidi za socializmu nebyli blbci, ani teď nejsme všichni blbci, ale co jsme si nechali v té polistopadové éře líbit, to hraničí s veškerou formou pochopení situace, jak jsme se mohli nechat takhle hromadně zblbnout, jak jsme to mohli jako inteligentní bytosti vůbec nechat takhle daleko dojít???? Už mi to připomíná jen to, jak se nechali Němci zblbnout Hitlerem, že všichni hajlovali jak blázni a ženské měly při projevech Hitlera orgasmus.Napište mi někdo, jestli je z toho vůbec nějaká cesta. Jinak by přeci dávno nemohl v televizi vystupovat nějaký patologický lhář Kalousek, nebo se donekonečna probírat, proč a v čem je problém ODS, nebo teď další boj o koryta nějakých podivných individuí. Je vůbec něco, co by ty naše lidi zvedlo od televize, nebo stolů v hospodě, aby šli do ulic a dali své mínění o těch zrádcích národa, zlodějích, podvodnících, mega-krádežích ... najevo???Jestli víte, napište. Děkuji Eva

303304

21.1.2014 7:16

tak -

timur 85.?.?.?

nech žije Havel - alebo nie ???? - a Klausa ste tam načo toľko držali, - predstav si, oni sa mi vyhrážali atentátom - Mečiar pri návšteve u Kohla, nehcel sa prispôsobiť, otrávili ho bývalý minister hospodárstva - atď - a terazko Ukrajina

302853

21.1.2014 7:54

Je to jinak.

Jiri Radosta 64.?.?.?

Nezlobte se, ale ten clanek je vicemene komunisticka verze udalosti.
Ve skutecnosti to bylo tak, ze kdyz se ropadlo RVHP, nenasel se zakaznik ktery by dal prednost napriklad Tesle pred Sony nebo Jawe pred Hondou.
Vyrobky socialistickych fabrik byly ve sve vetsine nejen poruchove a beznadejne zastarale, ale v porovnani s vyrobky prednich zapadnich firem vyrabenych v rozvojovych zemich i drazsi.
V mnoha pripadech byl prodej jedinou moznosti, jak zachranit co se da.

302856

21.1.2014 10:41

RE: Je to jinak.

fohat 194.?.?.?

Reakce na 302856

Radostně s třicetiletou Jawou,lze dosud brázdit nesilnice na Ukrajině,či na Sibiři,což se současným werkum nedaří ani omylem.Možná mohla Honda konkurovat v hi-tech Jawě díky konkurenci Východ-Západ,potom, co Západ,tak krám,co vydrží dva roky záruky a pak se vyveze jako odpad do třídírny v Indii,kde to dělají místní děti,aby nechcípli hlady.Usměšky,že Moskvič má dubové písty ustoupil pragmatismu výšce podvozku pro teren,kdy o 4krát4 a SUV nebylo ani potuchy... [chechtot] [chechtot]

302865

21.1.2014 14:06

RE: Je to jinak.

Bubin 82.?.?.?

Reakce na 302865

jojo,presne tak !
ja to porad tvrdim, ze sedesatilete i starsi vraky brazdici nesilnice fidelstanu sou jen toliko burzoazni propagandou upravene sovetske mosqice prestrojene za emerik korveta a spol. [chechtot] [chechtot]
jojo, presne tak, jako gdysi byli sovetsti vojaci prevleceni za emericany, gdyz nam osvobodili plzen, jak nam sdelovala s. ucitelka. A ta by preci, coby kovana clenka ksc nelhala, tak jako nelzou jeji dnesni naslednici. zene [velký smích]

302895

22.1.2014 10:51

Životnost amerických aut na Kubě

Vesničan 147.?.?.?

Reakce na 302895

Podle vyprávění Čechů, kteří v minulosti na Kubě pracovali, Kubánci s těmi americkými bouráky moc nejezdili, protože do nich neměli benzín. V polovině 60tých let Fidel zavedl na Kubě příděly benzínu, každý majitel amerického auta měl nárok na 10 galonů měsíčně (1 galon = 3,86 litru). Navíc se stávalo, že občas ani ten benzín na příděl nebyl k sehnání. Takže ta uchlastaná americká auta na Kubě mohla najet tak 2-3 tisíce Km ročně. Karoserie nerezly, protože tam nemrzne a nesolí se silnice. I v Čechách existují auta stará 40-50 let, která byla uložena v garáži či ve stodole a mají na tachometru 20-30 tisíc ujetých Km.

302977

22.1.2014 12:01

RE: Životnost amerických aut na Kubě

Bubin 82.?.?.?

Reakce na 302977

ja mel dobreho znameho, ktery tam v tech dobach dlel pres 2 roky. a proto od nej vim, ze bezny kubanec tento pridel umel celkem bezne obejit. asi tak , jak se obchazely u nas tuzexove poukazky.ze.
take tato americka auta DODNES tam jezdici prevazne jako tkzv. "peso-taxiky" nemaji zadnych 30 tisic , ale mnohdy kolem milionu i vice najetych km.
sam mam zkusenosti z ne tedy americkym ale nemeckym vozem VW vento, se kterym jsem v 90 letech skoro ten milion km tez dal. bez zavaznejsich oprav. a tak muzu porovnat se skoda 120 ktera u me ventu predchazela.

302985

21.1.2014 21:43

RE: Je to jinak.

JB 82.?.?.?

Reakce na 302865

Kolik jste toho najel na motocyklech že takto píšete? Počítám, že nic....
Dvacet let jsem jezdil na Jawách a ČZ a prometl jsem na nich skoro celou RVHP (do Ruska nás nepustili). A teď dvacet let jezdím, ale už ne na Jawách/ČZ. A hádejte, s čím a jak se mi asi lepší jezdí? NO na výrobcích našeho motoprůmyslu ne.... to dá rozum.
Motorky Jawa/ČZ byly v 1989 beznadějně technicky i morálně zastaralé křápy (jejich motor vyvinul za války ten hnusný kapitalista Janeček a bolšáni ho vyráběli dál padesát let).
A o "západních" motorkách taky víte karas. Mám dvě, r.v. 1991 a 1989, a obě dodnes jezdí, bez velkých investic a oprav, jedna má za sebou 170 000 km a druhá tak 250 000.
Takže, jak vidno, jen blábolíte bez jakýchkoliv znalostí a zkušeností. Tož tak.
A jestli i Vaše další tvrzení jsou založeny na podobných "základech", tak potěš koště....
Ještě na okraj - mám dost kamarádů, kteří na svých cestách míří směrem východním, třeba až do Mongolska a na Sibiř, ale ani jeden tak nečiní na výrobku JAWA/ČZ. Asi nemají Vaše slovutné vědomosti a znalosti....

302939

21.1.2014 22:24

RE: Je to jinak.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 302939

přesně tak ty jawácký dvoutaktní olejničky měly to nejlepší za sebou už v 70. letech
jo bylo tady pár podniků které byly zločinně záměrně dovedeny k bankrotu jako třeba poldi kladno ale většina včetně například zbrojovek prostě neměla šanci přežít

302944

21.1.2014 11:00

RE: Je to jinak.

slak 77.?.?.?

Reakce na 302856

Jo a tak se vzala cizí licence s vlastníkem i projekty na dluh a jsme vyfutrovaní ala šktla. [překvapení] Jde o to že se ztratili pracovní příležitosti kolem projektů a tady se dopřálo outsorsovaným za žvanec a evidentně kdykoliv páté kolu u vozu, při vyvážení vytvořeného aniž by hybžoni na vlastní produkty měli. Zisky jinam, výrobky jinam a tady aby se udržuje dřina za suché z nosu i s mrháním energiemi, to je na samostatnou kapitolu, debilita vyvážení elektriky, čisté energie a ještě laciněji jak vlastním je vlastně podtrhnutím zájmů zdejších a důvěry že loutkovodiči, protože v rámci demokratůry odpovědnost nemají a viníka vždy - opozici pro čisté svědomí a úsměv jak se všemi vyšplouchli a nejsou na budku. [cool] Jenom tento břídilský systém který dává posmát čím dál většímu množství lidí, v tom lepším případě. [mrknutí jedním okem]

302867

21.1.2014 11:30

RE: Je to jinak.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 302856

Před rokem jsem si koupil elektrocentrálu - Made in China (i když to na ní nebylo napsáno). Běžela ca 14 hod. Po reklamaci mi dodavatel na své náklady poslal zcela nový kus. Ten běžel ca 2 hod. a konec - tedy i mého snu o centrále. Takhle tedy mají vypadat moderní a vyspělé výrobky? Věc je neopravitelná, tudíž více než 40 kg materiálu (hlavně kovů) směřuje do sběru.

302869

28.1.2014 14:44

RE: Je to jinak.

Roman 212.?.?.?

Reakce na 302869

Výhoda dnešní doby - na rozdíl od té opěvované - je, že si zpravidla můžete vybrat.
Vy jste vybral nejlevnější, a překvapivě nefunguje.
Na rozdíl od minulosti Vám nejenže uznali reklamaci, ale zboží Vám ihned vyměnili (to nebylo možné) a po třetí reklamaci Vám vrátí peníze a Vy si můžete něco přidat a koupit třeba Puch.

303442

21.1.2014 12:10

RE: Je to jinak.

hestroy 91.?.?.?

Reakce na 302856

>Vyrobky socialistickych fabrik byly ve sve vetsine nejen poruchove a beznadejne zastarale

Jo, máš recht, zejména výrobky Poldi a plzeňské Škodovky byly beznadějně zastaralé, takže ty turbíny byly vlastně neprodejné a strašně poruchové. Tatra byla taky nepoužitelná, no, vlastně všechno, jak správně říkáš. A ty Babety byly taky nepoužitelné, proto se taky dnes znovu prodávají.

To, že nevíš, že se zde hojně vyrábělo pro západ (IKEA atd.), ti nezazlívám, to moc lidí neví.

302872

21.1.2014 13:29

RE: Je to jinak.

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 302872

A taky bylo poruchový pivo a jak!A to jak Urqell tak Budvar,vždycky,když jsem ho vypil víc,tak mě po něm bolela palice..... [bliji] [bliji] [bliji] [bliji]

302889

21.1.2014 13:57

RE:Ale víme...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 302872

http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/266680-na...

http://byznys.lidovky.cz/ikea-celi-novemu-narceni-...

302893

7.2.2014 20:35

RE: Je to jinak.

František Lipš Fr (tečka) Lips (zavináč) seznam (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 302872

Musím reagovat na ččlánek,že Poldi bylo zastaralé.Týká se ocelárny Dříň.Koncem 70sátýcch a začátkem 80sátých let tam bylo vb provozu zařízení na zpracování oceli/odsíření,vakuovací stanice/a další drobnosti včetně konti.Ten kdo je z oboru ví o čem píšu.Tahle dokonalá modernizace se v Třinci začala realizovat až po roce 89.A kde je dnes ocelárna na Kladně-Dříni.Některý chytrý blb ji nechal srovnat se zemí.

304277

21.1.2014 12:46

RE: Je to jinak.

Ramzes XVI. 95.?.?.?

Reakce na 302856

Vy ste provokatér, alebo ste naozaj taký hlupák? Ak podľa vás bola Jawa nanič, prečo ju potom kupovala aj švédska armáda?

302879

21.1.2014 13:35

RE: Je to jinak.

VojtaIL 84.?.?.?

Reakce na 302879

Pan Radosta má samozřejmě pravdu, pánové. Autor článku se totiž sice považuje za odborníka na průmysl. Ale o ekonomii zjevně neví nic.

ZÁKLADNÍM PROBLÉMEM veškerého průmyslu RVHP byla žalostná úroveň výrobních prostředků. Proč? No protože za socialismu podniky odváděly 99% ze svého zisku státu. A stát (tedy prakticky komunističtí diletanti) rozhodoval, kam vybrané zdroje investovat. A tak snadno mohlo dojít k tomu, že ještě v šedesátých létech úspěšné Jawy nebyly dál vyvíjeny. Na modernizaci motorky totiž fabrice nezbývaly žádné peníze. Ty byly rozhodnutím ÚV vloženy třeba do výstavby BAZu Bratislava. Fabriky, která v době svého uvedení do provozu v sedmdesátých létech měla stejný počet zaměstnanců, jako třeba letňanská AVIA. Modrých Avií jezdilo tehdy po silnicích spousta. Pamatuje si snad někdo nějaký výrobek z tehdejšího BAZu? [chechtot]

A tak kdysi úspěšné čs. fabriky postupně zastarávaly a chátraly. Až se z nich nakonec staly MUZEÁLNÍ MANUFAKTURY, NAPROSTO NESCHOPNÉ KONKUROVAT moderním japonským, německým, americkým, ... výrobcům. Nebo se snad najde někdo, kdo v 89. pracoval ve špičkové moderní čs. továrně, produkující zboží, dobře prodejné na světových trzích? [chechtot]

302890

21.1.2014 16:19

RE: Je to jinak.

Nikdo 78.?.?.?

Reakce na 302890

Ale ano, např. punčochové pletací stroje z Třebíče po 89tém vyvážené především do USA.Majitelé ale postupně dali přednost rozprodání, jak se stalo i v dalších případech.Určitě by se daly uvést i další případy.

302905

21.1.2014 17:53

RE: Je to jinak.

Bubin 82.?.?.?

Reakce na 302905

ano,auticka skoda
dosahla takoveho uspechu ve velke britanii, ze dodnes si tam z nich delaji srandu [velký smích]

302917

21.1.2014 20:19

RE: Je to jinak.

ascharad 90.?.?.?

Reakce na 302917

Pro VB jsme dělali v BOPO třebíč do roku 1989 boty tzv. "laciňáky", byly to tvrdé boty, ale angličtí lordi je měli asi tak neradi, že za ně dávali 60 liber za pár. Jak se ti chodí dnes v čínských šunkách ty chromajzle?Mě naše boty vydržely patnáct let, dnes se v tom čínském šmejdu nedá chodit.

302931

22.1.2014 9:54

RE: Je to jinak.

Bubin 82.?.?.?

Reakce na 302931

nevim,ze by sme byli svoji soudruzi , ci nekdy nejake husy popasali, ze mi tykas.
no nest.

to, ze ale smatles v komunistickejch cinskejch kruskach (jako i totalni ztrata pameti) je problem tvuj. tak z nej nevin vsechny kolem.

ono, uz jenom to, ze podle tebe, cina je zapadni , kapitalisticka zeme - cosi vypovida, zano !!! [velký smích] [velký smích] [velký smích]

heh, mane mi napadl text jiste pisnicky, co se tehdy zpivala:

...i ty boty ze svitu , maji svoji kvalitu.
ze jsou v paru dve leve, je velmi vesele...

[velký smích] [velký smích] [velký smích]

samozrejme, p.radosta i ti, co jej podporili maji v TOMTO thematu pravdu.

302969

22.1.2014 23:59

RE: Je to jinak.

ascharad 90.?.?.?

Reakce na 302969

v tom Svitu mělo práci 20 000 lidí, BOPO 5 000 lidí, když velký demokrat Klaus, heh , ve skutečnosti velký zločinec otevíral s velkou slávou veřejné záchodky kde dostala práci jedna hajzlbába, když přilezli japonci do Nošovic tak se před nimi klaněl jak lokaj Hehu,tvý příspěvky to je požer.... doporučuju mokrý hadr na hlavu, když to nepomůže tak omývat přirození vlažnou vodou.... [chechtot]

303034

23.1.2014 7:30

RE: Je to jinak.

Bubin 82.?.?.?

Reakce na 303034

jasne,pozer. ruda kreatura spila zrcadlu, ze ji ukazuje i s tim jejim krivym rypakem. [chechtot]

303060

25.1.2014 20:33

RE: Je to jinak.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 303060

rubínečku Rubínku, kde jsi nechal maminku, neutřela ti nudlinku [překvapení] [překvapení] [překvapení]

303265

23.1.2014 20:57

RE: Je to jinak.

Mentol 91.?.?.?

Reakce na 303034

... v tom Svitu mělo práci 20 000 lidí ...

Štát Slovensko
Kraj Prešovský kraj
Okres Poprad
Nadmorská výška 763 m n. m.
Súradnice 49°03′57″S 20°11′41″V
Rozloha 4,5 km² (450 ha)
Obyvateľstvo 7 605 (31. 12. 2011) [1]

Na tomto serveri diskutuje mnoho ľudí, ktorí by si za svoje dane zaslúžili omnoho lepšiu zdravotnú strostlivosť.

303134

24.1.2014 9:25

RE: Je to jinak.

ascharad 90.?.?.?

Reakce na 303134

Svit Gottwaldov, co do toho pleteš Slovensko polomaďare? [vyplazený jazyk]

303168

24.1.2014 19:51

RE: Je to jinak.

Mentol 91.?.?.?

Reakce na 303168

Bol to omyl, myslel som, že sa jedná o mesto Svit. Ďakujem za opravu, môj jednoduchý priateľ.

303207

24.1.2014 22:44

RE: Je to jinak.

ascharad 90.?.?.?

Reakce na 303207

Já se omlouvám za toho polomaďara, jen jsem tím jsem chtěl naznačit, co vám hrozí od vašich sousedů po událostech na Ukrajině. Hej?

303216

25.1.2014 10:25

RE: Je to jinak.

mtk 88.?.?.?

Reakce na 303216

Co by jim asi tak hrozilo? Maximálně společný slovanský stát R1a
[velký smích]

303234

21.1.2014 23:54

RE: Je to jinak.

Tomas Szabo 95.?.?.?

Reakce na 302890

V Bratislavskom Muzeu dopravy, su 3 prototypy velmi zaujimavych a perspektivnych dodavok, ktore boli vtedy okrem mnohych dalsich vyprojektovane Slovenskymi konstruktermi v BAZ-ke.
Pravda je vsak taka, ze Ceske automobilky nechceli mat na Slovensku konkurenciu a preto vyroba tychto - na svoju dobu velmi modernych - vozidiel nebola nikdy povolena. BAZ-ka sa tak stala teda len dalsim vyrobcom uz vyrabanych "Ceskych" vozidiel.
Tieto informacie mam od konstruktera, ktory tieto vozidla projektoval a chodieva sa na ne obcas do muzea pozriet.

Pokial niekoho zaujimava fotka, tak na nizsie uvedenom linku treba ist do zalozky "Galeria", mysou sa nastavit na pravu sipku a prerolovat obrazky uplne doprava. Je to na predposlednej fotke - modre vozidlo je prototyp Tatry a tie 3 na pravo su z BAZ-ky:

http://www.muzeumdopravy.com/galeria.html


Pamatuje si snad někdo nějaký výrobek z tehdejšího BAZu?

302951

22.1.2014 13:40

RE: Je to jinak.

VojtaIL 84.?.?.?

Reakce na 302951

> Pravda je vsak taka, ze Ceske automobilky nechceli mat na Slovensku konkurenciu ...

To je prazvláštní "pravda", pane Szabo. Opravdu chcete tvrdit, že české automobilky rozhodovaly v sedmdesátých létech o výrobě v BAZu? Tytéž české automobilky, které byly dlouhodobě ruinované odváděním celých svých zisků na výstavbu nesmyslné automobilky (za desítky miliard korun) na zelené louce u Bratislavy?

Nebo je pravda úplně jiná? Taková, že o veškerém ekonomickém dění v tehdejší ČSSR ROZHODOVALI SOUDRUZI Z ÚV KSČ. Diletanti typu Husáka, Bilaka, Lenárta a pod. A tito trumberové, puzeni svou nacionálně-šovinistickou touhou po vlastní slovenské automobilce, svými katastrofálně chybnými rozhodnutími prakticky ZLIKVIDOVALI ČESKOSLOVENSKÝ AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL. A nejen automobilový. Bohužel.

303000

22.1.2014 14:47

RE: Je to jinak.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 303000

Ano sushlasim s Vami. Ta BAZ-ka tu bola postavena na silu, pamatam si este na tu "zelenu luku" pred vystavbou, az na to ze to bolo pole [smích] Kazdopadne ked uz bola postavena, fungovala tak, ako som pisal pred tym.
Zo Slovenska zase isli peniaze na Prazske metro.
Kazdopadne tu nechcem rozbehnut narodnostne hadky, len pisem ako to bolo.

303006

22.1.2014 16:14

RE: Je to jinak.

ascharad 90.?.?.?

Reakce na 303006

Kto vám vybudoval po roce 1918 průmysl keď ste boli enem maďarskou latifundií a agrární zemí kde se len těžilo drevo, snad vy sami?

303011

29.1.2014 20:03

RE: Je to jinak.

Sirea2 31.?.?.?

Reakce na 303011

Už prestaňte točiť tie šovinistické drísty! Slovensko bolo najpriemyslnejšou časťou UHORSKA!Hádam si nemyslíte, že na puszte boli najväčšia fabriky!Podniky krachli práve po 19189 - keď padol trh s Maďarskom a prijali sa zákony, podľa českých štandardov, ktoré poškodzovali slovenské! A to bankové, železničiarske (rozdielne tarify)a podnikateľské! (Uhlie sa prestalo dovážať zo Šalgotarianu, z Moravy bolo drahšie a doprava 3x nákladnejšia, niektoré fabriky sa presúvali do Čiech, aby nekonkurovali - veď tu boli aj štrajky!) Niečo si naštudujte! A priemysel sa začal podstatnejšie budovať na SR až za Husáka(preto ho tak nenávidíte), bolo to odškodnenie za národohospodárske straty pri povojnovej výmene slovenskej koruny 1.1, hoci mala hodnotu 1:3 a na čiernom trhu 1:10! A to ešte nespomenieme Alweg, kde sa skladalo celé Slovensko, aby Praha mala metro! [překvapení]

303561

29.1.2014 21:16

RE: Je to jinak.

Bubin 82.?.?.?

Reakce na 303561

...Slovensko bolo najpriemyslnejšou časťou UHORSKA...

to jsem tedy netusil ze uhorsko na tom bylo az tak zle

303566

6.2.2014 12:21

RE: Je to jinak.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 303011

Nemci [chechtot]

304188

29.1.2014 13:56

RE: Je to jinak.

Roman 212.?.?.?

Reakce na 302951

Vážený pane, prototypů udělali nejen v BAZu, ale i Česaně nebo v Kvasinách desítky, ba možná stovky.
Vaše spiklenecké teorie o důvodech, proč se tyto koncepty nikdy nerealizovaly, jsou však naprosto mimo realitu. (jsko mezi lidmi zaběhnuté fráze o tom, jak nám SSSR zakázal vyrábět lepší Škodovku, než byly jejich Lady).
1. TPV (technická příprava výroby) nebyla schopna vytvořit smysluplnou technologickou linku pro změnu výroby v době kratší 6 (!!!) let.
2. hromada těch prototypů by v reálném světě neobstála v bezpčnostních testech, v otázce životnosti atd.
3. hromada těch prototypů byla nevyrobitelné v podmínkách socialistického strojírenství – a't již z hlediska materiálů, výrobních tolerancí nebo postupů; nevole k dovozu jediné součástky, nevole k novým odlitkům, raznicím... to si jako laik ani neumíte představit, co bylo za boje za navrtání zadních bočních skel u Š 110R, jaký problém byla realizace karburátoru a la Weber na stejném voze, jaké problémy byly se sedadly pro Rapida, problémy s dveřními výplněmi atd. A to jsou maličkosti ve srovnání s motorem. Proč si myslíte, že Favorit měl zastaralý tříložiskový motor OHV, když leta byl připraven a odzkoušen mnohem lepší moderní motor 1500 s pěti ložisky a rozvodem OHC? Myslíte, že jsme takový lamy, že jsme to neuměli nakreslit? Houby s octem, takových prototypů motorů bylo (Česana, ÚVMV, ČVUT...) Realita? "Proč bychom soudruzi měli vydávat peníze za nový motor, když naši občané stojí fronty na pořadníky i na vozy se součanými motory? Myslete politicky, soudruzi". Tato zaklínací mantra ukončila VŠECHNY snahy o jakoukoli modernizaci.
Takže se vesele ukájejte nad tím, jací blbečci byli v AZNP, když nechtěli pustit na trh super kvalitní a pokrokovou konkurenci z BAZu. Opak byl bohužel pravdou - lis, který sjel v Kvasinách 200krát za směnu pak v BAZke sjel sotva 120x. Když došlo k přesunu výroby Rapida z Kvasin do BAZu, polovina těch aut do roka shořela, ta druhá polovina shnila do tří let. Ta auta se rozpadala už v prodejnách Mototechny a s jejich reklamacemi byly neskutečné problémy, které se ale řešily vždy "politicky" (soudruzi se to přece musí jednou naučit) a nikoli technicky.
To, co píšete, jsou tedy jen hromady naprostých nesmyslů.

303533

6.2.2014 16:49

RE: Je to jinak.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 302890

No a co? Proč by člověk nemohl jezdit na Jawe, vozit dřevo na Avii a na chalupu jet škodovkou? Proč se furt někam hrnout dopředu? Kam? K vyčerpání veškerejch zdrojů světa? Přesně tenhle blbej pohled máte pane. Trošku brzděte a popřemýšlejte, jestli na tom světě nejsou kvalitnější hodnoty, než konkurovat světovému trhu. Kdyby byla česká republika soběstačná, nevadilo by mi jezdit na Jawe z pětašedesátýho... Nevidim v tom žádnej problém.

304199

21.1.2014 21:48

RE: Je to jinak.

JB 82.?.?.?

Reakce na 302879

Švédská armáda koupila pár desítek zimních speciálů v šedesátých létech, a potom už nic, nikdy nic.
Jawy/ČZ od šedesátých létech až do konce už byly jen a jen morálně a technicky zastaralé relikty padesátých let.
Vysvětlete mi, proč, když podle Vás byly Jawy tak super, tak proč "vládní motooddíl tehdejší VB" už za komoušů používal Bavoráky?
Jsem velmi zvědav na fundovanou odpověď, opravdu se na ni těším...

302940

22.1.2014 11:25

RE: Je to jinak.

Pepin z lesa 83.?.?.?

Reakce na 302940

Ale ale, kdo vyhral šestidenní v 89 ? A ze to bylo naposledy to je jen hloupa,demokraticka nahoda...jasně,to znám. Uvedomte si, ze doted Jawa nebyla prekonana v poctu vitezstvi v šestidenni, nyní čti MS Enduro a to neberu v potaz, ze vlastne uz 20 let je posmrti ! A jenom pro info v 66 byl kazdy ctvrty motocykl na svete znacky JAWA !

302980

22.1.2014 11:48

RE: Je to jinak.

JB 37.?.?.?

Reakce na 302980

Ale ale, srovnáváte nesrovnatelné[smích]
Taky se doposud bavíme o normální "uživatelské" produkci a ne o závodních speciálech. S těmi je to trochu jinak, ty se dají dělat kusově a za použití "západních" dílů. V případě enduroJaw třeba i celých motorů Rotax, takže jakýpak echt český produkt?
A na Váš druhý argument mohu jen podotknout, že z 90 procent se Jawy vozily do SSSR. Kdyby SSSR trval, tak se tam mohly vozit i nadále. Mimochodem paradoxně SSSR zákazník byl hrobařem Jawy, protože chtěl pořád ten klumpr co měl základ v péráku a "hlavně, soudruzi, pokud možno žádné změny"! A tak se vyráběly staré šunty na starých výrobních linkách. Jawa nebyla schopná sériově vyrobit moderní čtyřtakt už jen proto že na to neměla stroje a linky a materiálovou základnu.
Přečtěte si o tom něco, nastudujte a pak mluvte. Ale k věci, prosím.

302983

22.1.2014 13:21

RE: Je to jinak.

hc 90.?.?.?

Reakce na 302983

Materiál je jen materiál, důležitější jsou znalosti. A ty tu rozhodně byly. O Jawu prý začátkem devadesátých let dost stála Honda, ale krachlo to na české straně.

302998

22.1.2014 16:37

RE: Je to jinak.

JB 82.?.?.?

Reakce na 302998

No speciálně v závodění můžete mít znalostí deset přehršlů, ale když nemáte odpovídající techniku jste v loji.
Pro úspěch potřebujete jedno i druhé. Však ti naši enduristé s úpadkem Jawy odešli do šedého průměru.

303014

24.1.2014 11:00

RE: Je to jinak.

hc 90.?.?.?

Reakce na 303014

Nejsem žádný kapitán průmyslu a obchodu a na rozdíl od teoretiků z Prognosťáku si na něj ani nehraju, ale tvrzení "když máme zastaralou výrobní linku, tak musíme zavřít fabriku" je zjevně absurdní. Dělal jsem v té době v jednom IT oboru, kde příslušné vybavení do převratu vůbec nebylo k mání, protože v RVHP se nevyrábělo a Západ ho embargoval. Po převratu se koupilo a jelo se. Vzpomínám si na výrok deformátora Tomáše Ježka: "Chtěli jsme náš průmysl zničit, aby na jeho místě mohl vyrůst nový a lepší." Ale on ten nový a lepší nějak nevyrostl, že?

303172

22.1.2014 10:25

RE: Je to jinak.

fooggyy 88.?.?.?

Reakce na 302879

Hlupák tu bude asi někdo jiný. Je potřeba si přečíst taky příspěvky výše. Jawa byla dobrá, ale v padesátých a šedesátých letech. A to výběrové řízení bylo někdy v r. 1968. Jasno? Nikoho neurážej.V sedmdesátých letech byla Jawa kaput. Bydlel jsem tenkrát v Týnci nad Sázavou a něco o tom vím. Vyváželi se leda do Indie.

302972

22.1.2014 11:02

RE: Je to jinak.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 302879

Proto měl F.Šťasný na ní takové úspěchy.
Jawu pohřbil výrok vedení KSČ v 70 letech, že do socialismu pojedeme v autech a ne na motcyklech.
[oči v sloup]

302979

21.1.2014 13:05

RE: Je to jinak.

Andrew Siddur 77.?.?.?

Reakce na 302856

No...
ale teď už přece máme, co jsme chtěli...
Tak nač hledět do minulosti!

302883

21.1.2014 13:14

RE: Je to jinak.

Moiry 77.?.?.?

Reakce na 302856

Vývojoví konstruktéři ve strojírenství byli v českých firmách "preventivně" šikanováni už za Gorbačova. Zejména pokud dotahovali požadované parametry před uzavřením velkých kontraktů na západ. Dalším krokem bylo zničení POLDI Kladno a potažmo všech strojírenských oborů. Pády všech fabrik byly uměle řízené shora a důvodem rozhodně nebyla zastaralost a poruchovost.

302885

21.1.2014 13:25

Komunisty bych do toho nepletl!!!!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 302856

Jde o zásadní ekonomický problém!!!
Zda je možné mít úplně tržní hospodářství a nechat všechno na "neviditelné ruce trhu" , anebo určitou strategickou část ekonomiky podřídit plánu! To znamená regulovat trh!!!
Je pouze otázkou, kolik trhu má být regulováno a co všechno!
Myslím, že Čína je na dobré cestě, kdy osvícená Komunistická strana Číny ,ale je to opravdu jedno, jak se parta u moci jmenuje, pragmaticky otevřela ekonomiku trhu, ale zásadní odvětví reguluje a dá se říci, že se jim to daří!
Co se ale ekonomicky stane, až i Čína přestane "vyvážet", protože prostě nebude kam - už teď je světový trh přesycen, to dnes umí odhadnout málokdo!
Celá ekonomika je stejná "věda" jako meteorologie!!!!
Ví dobře , co bude za týden, možná za měsíc, ale co bude za rok a jaké bude počasí, je ve hvězdách! [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích]
Tak už se zde přestaňte hloupě hádat o věci, o kterých neví nikdo nic! Jenom budeme čekat , až motyka dopadne a potom se budeme všichni divit!!!! [velký smích] [velký smích] [velký smích]

302887

24.1.2014 17:42

RE: Komunisty bych do toho nepletl!!!!

disident 88.?.?.?

Reakce na 302887

s Vaším příspěvkem naprosto souhlasím.Diskutující se zde utápí v detailech(na jedné straně pilní čtenáři Mladé fronty Dnes a na druhé nostalgici).Článek má pravdu v tom,že USA a Západ provedl transformaci naší země tak,že z jedné nejprůmyslovějších zemí Evropy vytvořil montovnu a tranzitní zemi různých výrobků,náš průmysl byl neodvratně zničen.Jeho obnova je dnes fata morgana,jelikož celá Evropa se propadá do stále větších obtíží a kdo by ze Západu stál o to,aby zde vznikla konkurence a dále,kde na to vzít finanční prostředky.Investice z Číny a Ruska nejsou zdejšími ideologickými havlovci vítány.

303196

21.1.2014 14:25

Prosím, nereagovat!

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 302856

Prosím vás, nereagujte, tohle je typický trolling.

302896

21.1.2014 19:25

RE: Prosím, nereagovat!

Mentol 91.?.?.?

Reakce na 302896

Pán Stwora, pri všetkej úcte, mýlite sa. Pán Radosta nie je troll, pán Radosta je tu pravdepodobne jeden z mála ktorý netrpí totálnou amnéziou či spomienkovým optimizmom. Zaujímalo by ma, koľkí z diskutérov, ktorí mu tu nadávajú do provokatérov naozaj na vlastné oči videli stav fabrík pred a po revolúcii. Neviem aká bola situácia v Čechách ale ako očitý svedok môžem potvrdiť pravdivosť nasledovných dokumentov o jednej a tej istej slovenskej fabrike.

Vtedy

Dnes

302924

22.1.2014 8:10

RE: Prosím, nereagovat!

Moiry 77.?.?.?

Reakce na 302924

V posledních letech jsem viděla desítky českých i slovenských pod cenou vyprodaných a vyrabovaných fabrik. Není to pěkný pohled, věřte. Zejména v těch, které znám i z dob jejich fungování mě přepadá pocit zmaru, nespravedlnosti a bezmocnosti. Není to nostalgie, ale pocit ztráty řemeslných hodnot nahrazených pracovními postupy pro cvičené opice na výrobních linkách.
Je zajímavé, že o ty nekvalitní poruchové navíc použité strojní vybavení je dodnes ve třetích zemích obrovský zájem. Bohužel už i tam dělají banky a korporace soběstačných obrovské potíže.
A bohužel i tam existují iniciativní obdivovatelé cetek

302963

22.1.2014 7:57

RE: Prosím, nereagovat!

Jiri Radosta 64.?.?.?

Reakce na 302896

Opravdu netusim, kde trolluji. Tu zkusenost se zastaralymi a poruchovymi vyrobky udelal za socialismu snad kazdy. Pamatuji si napriklad na elektroniku, ktera se jeste v obchodech pred zakaznikem vybalovala a zkousela, protoze ani obycejne stereoradio po vybaleni vetsinou nefachcilo. A tech televiznich opravaru, co se tehdy uzivilo !
Ja pouzil priklad motocyklu, protoze jsem motorkar. A bohuzel, ty pomale a tezke Jawy nebo Cezety mohl clovek opravovat od rana do vecera. Skoda, protoze jsem mel svou prvni "Cizu" opravdu rad. Ted mam Hondu, na ktere jen jednou za rok menim olej, napinam retez a kontroluji tlak v gumach. A ono to jezdi a jezdi.
Zaplat pan buh za firmy jako je Volkswagen, ktere byly ochotne neco koupit, zmodernizovat a odnaucit delniky vysedavat u piva.

302960

22.1.2014 12:00

RE: Prosím, nereagovat!

JB 37.?.?.?

Reakce na 302960

Zdravím kolego! Pan Stwora se zase jednou s velkou slávou trefil vedle.... no co, nikdo nejsme dokonalý.
Vidím to s motorkama přesně jako Vy, koneckonců čtyřicet pět let v sedle motorek mi dává možnost pohledu zpět.
Ano, měli jsme ty svoje Jawy/ČZ rádi (já jich vystřídal od J90 přes ČZ1750 až po "třindy" celkem pět), ale jakmile byla možnost, s radostí jsem tuhle slepou uličku vývoje opustil. Ano, raději bych opravdu jezdil na pořádném českém čtyřtaktu, ale ten nikdy nebyl a ani dneska není, a ani už nebude. Tak jsem podobně jako Vy musel vzít zavděk cizáckým strojem, v mém případě evropskými (byly celkem čtyři). A i v tom musím souhlasit, ty mašiny jezdí, měním olej, gumy, baterky, občas nějaké to gufero či ložisko, ale nic fatálního, vždy jsem dojel z cest domů. Takže vůbec ne, jak to výše psal jakýsi primitiv, že se tyhle stroje po dvou létech rozpadnou a musejí je v Indii rozmontovat...
Takže přeju ještě hodně pěkných kilásků v sedle!

302984

22.1.2014 12:30

RE: Prosím, nereagovat!

hestroy 91.?.?.?

Reakce na 302960

Jo, máš zase pravdu, Jiříku. A teď honem na Lehožumpu mezi ostatní "ynteligenty". Tady je tvých "rozumů" škoda.

302989

22.1.2014 10:14

RE: Je to jinak.

lucifuge 95.?.?.?

Reakce na 302856

Typické dnešní plky a la ODS. Typografický průmysl takřka ze dne na den chrlil knihy a noviny barevně a jiné. Před tím byly limity ny papír, plány na vydání knihy se táhly měsíce, roky. A najednou to šlo. Šlo by to i jinde, leccos by jistě padlo, ale téměř celé hopspodářství se likvidovat nemuselo. Jenže bylo výhodné podnik vytunelovat a pak zavřít jako bezcený - ale pro koho? Pro obyčejné lidi ne.

302970

25.1.2014 7:51

RE: Je to jinak.

plzenskybaron fsuk (zavináč) seznam (tečka) cz 68.?.?.?

Reakce na 302856

a co textilni prumysl Ha???
Mohli jsme oblekat celou evropu co jsme meli schopnych fabrik!!!
a vsechn o je v prxdeli a nekvalitni textil z ciny je nam ted vnucovan . chlapci je to v riti!!! [zahanbení] [zahanbení] [bliji] [bliji]

303227

21.1.2014 10:10

NE Bruselu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Vzniká nová strana NE Bruselu Národní demokracie. Nechci propagovat dopředu, ale má velice zajímavý program. Už proto se stane terčem pro současnou politickou scénu, pro kterou je nebezpečná. Brzy se dočkáme "nálepkování".

302861

21.1.2014 11:21

Radime bravo!

J.Zatočil 109.?.?.?

Za článek děkuji, je to přesně to téma, které současní zločinci nepustí do svých propagandistických kanálů! Bez toho, že začneme minulost hodnotit objektivně se nepohneme, jen si budeme dále lhát do kapsy, dokud to tu nerozkradou úplně.

Gratuluje J.Z. z K.H. [smích]

302868

21.1.2014 12:59

blábol

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

kdyby se škodovka neprodala VW tak už dávno v řiti. Podívejte se na Bosch Budějovice. Chtěli koupit i magneton v kroměříži, ale ten jsme neprodali a jak dopadl.....

302881

21.1.2014 13:12

Prosím,zůstaňte v těch všech soudech na zemi!!!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Nemáte pravdu ani jeden a bohužel ve své zaslepenosti si nejste schopni připustit velice krutou realitu současného světového stavu ekonomiky, kdy naprosto hlavním a zásadním problémem je obrovská nadvýroba všeho a tím kritický stav nadprodukce výrobních kapacit, které povede pouze k ještě hlubší světové ekonomické krizi!!!
ZATÍM SE UDRŽUJE SVĚTOVÁ EKONOMIKA NA STÁLE SE ZVYŠUJÍCÍM ZADLUŽENÍ !!!!
Český průmysl byl po roce 1989 postižen zbabranou privatizací, kdy byla odvětví a průmysl, který mohl přežít, ale zase tak dramaticky bych to neviděl! Přeci jenom proti zavedenému zboží a západním značkám neměla velká část českého průmyslu šanci! To je krutá pravda, můžeme debatovat o míře úpadku českého průmyslu, ale to je asi tak všechno.
Jenom bych připomněl, že pouze 17% toho, co vyrobíme, spotřebujeme! 83% naší produkce HDP je určeno na vývoz!
Takže přijde brzo doba, kdy také zároveň s Německem, naším ekonomickým souputníkem, pro které nejvíce vyrábíme a které také tak dramaticky vyváží, půjdeme pěkně rychle do kytek.
Z jednoduchého důvodu. Kdo si myslíte, že bude stále naší obrovskou nadprodukci všeho kupovat? A hlavně za co? A to zdaleka neuvažuji o prudkém vzestupu čínského exportu, kdy se Číňané naučili dělat všechno i velice kvalitně / dodávají americké armádě a hitech průmyslu USA, pokud ten ještě něco vyrábí! /
Je nutné úplně jinak orientovat celou společnost a ekonomiku! Kde budou nosné biotechnologie, nanotechnologie, 3D tisk a také se musí zcela jinak orientovat sociální a politické uspořádání společnosti, bez ustavičného "růstu" spotřeby pro samotnou spotřebu, jenom aby se blbý systém "růstu" udržel v chodu!
Nevím , co budou dělat desítky procent lidí "bez práce", protože prostě nebudou pro "výrobu" potřeba!!!!
Ale to je zase jiná kapitola! [velký smích] [velký smích] [velký smích]

302884

21.1.2014 14:55

RE: Prosím,zůstaňte v těch všech soudech na zemi!!!

fohat 194.?.?.?

Reakce na 302884

tisíce bílých límečku se dvěma světovými jazyky,co ročně chrlÍ vysoké školy,se chopí elektronických rychlopalných lopat,aby posléze KONEČNĚ rozsekali stovky montoven a rozorali ZPĚT na pole se žrádlem nikoliv něžně GENETICKY prafabrikovaným... [chechtot] [chechtot]

302899

21.1.2014 17:40

RE: Prosím,zůstaňte v těch všech soudech na zemi!!!

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 302884

Vystihl jste to přesně - "krize z nadvýroby",způsobující tzv."technologickou nezaměstnanost" a tedy i nesolventnost a tím nemožnost kupovat výrobky a vytvářet další poptávku.
Jak už tu někdo kdysi napsal"had si požírá vlastní ocas",který se mu teď zadrhnul v krku a bez důrazných změn"sociálního a politického uspořádání společnosti" je změna nemožná.....a proto "pánbů snáma co nás čeká a asi ani nemine".... [oči v sloup]

302914

21.1.2014 19:59

RE: Prosím,zůstaňte v těch všech soudech na zemi!!!

Definitíva 85.?.?.?

Reakce na 302884

Dobrý postreh. Ekonómia je spoločenská veda, ktorá hovorí o zbožnom prianí autora, nerešpektuje zdravý rozum a prírodné vedy. Dnešní absolventi univerzít sú keynesiáni, poznajú len nekonečne rastúci zisk a nekonečne rastúcu spotrebu, ktoré sú potrebné na nekonečne rastúce platby za nekonečný dlh. Fyzická ekonómia je tabu. Jediná trvalo udržateľná výroba je tá, ktorá sa doma vyrobí a doma aj spotrebuje, peniaze sa točia doma, zisk ostáva doma a pracovné miesta sú stabilné. Génius Baťa je v ČR tabu, zisk firmy investoval do sociálneho programu zamestnacov a do rozvoja firmy. Privatizácia zisku bola zločin. Kríza je krízou morálky ľudstva.

302928

21.1.2014 13:24

nedoceněný příspěvek:

ekonomické dějiny Česka 77.?.?.?

Ekonomie v zrcadle vývoje české ekonomiky
http://www.i-sn.cz/file/33/kukacka-vyber-z-clanku-...



P. S.
Jan Kukačka († 15. srpna 2011 ve věku nedožitých 68 let) byl český konstruktér, ekonom a politik (Demokratická strana Československa), známý častými posluchačskými dotazy v Českém rozhlase („Dobrý den, tady Jan Kukačka, ...“). V roce 2006 vydal sborník svých článků Ekonomie v zrcadle vývoje české ekonomiky. Publikoval též pod pseudonymem Bohuslav Bruncvík.

302886

21.1.2014 16:53

Kde se stala chyba

vaclavcerny vaclavcerny (zavináč) seznam (tečka) cz 37.?.?.?

Říká se mně to těžce, ale je to bohužel pravda. Dalo se tomu předejít i větší možností cestování na západ před r. 1989, a tím možnosti srovnávání. A samozřejmě i výukou "trh, marketing" apod.

302910

21.1.2014 17:35

RE: Kde se stala chyba

fohat 194.?.?.?

Reakce na 302910

když člověk čuměl na Loewe Opta,Elac,Nordmende,Blaupunkt,Ingelen, v Tuzexu 70let,lezly mu nehty z prstu touhou zavekslovat a ZAKOUPIT.S Blaupunktem Derby za 600bonu by se hrál JEŠTĚ DNES fotbal a ještě by hrál...Tak, jako tehdejší auta,co dnes dosluhují na KUBĚ...A kde ta kvalita DNES je,kde ty firmy jsou? Poslední byl mobilní Siemens,co to střelil do Asie a firma šla do kopru,jako všechny,co měly tradiční kvalitu.Takže,leckdo opráší třeba nezdolný VEB Stern Radio Rochlitz-Stradivari3 z roku 61.... [vyplazený jazyk]

302913

21.1.2014 19:08

RE: Kde se stala chyba - nepochopeni

nz 99.?.?.?

Reakce na 302910

Obavam se, ze to nevidite v sirsi slozitosti. My jsme byli nominalne socialisticka zeme s tuhym ideologickym rezimem (pakarnou). Podobne byla socialisticka Jugoslavie, ovsem s tim rozdilem, ze byla napojena na zapadni finance a trhy. Ucelem toho tzv. prevratu bylo vymazat a zdegradovat jakekoli zdani socializmu. Provest neco takoveho s CSSSR nebyl problem - spadla jako zrala hruska. V Jugoslavii to bylo daleko horsi. Proc? Byla daleko liberalnejsi a dovolila lidem nejen jezdit, ale take na tom "zapade" pracovat a pak z privezenych penez doma podnikat.

Jinak receno, my jsme byli moralni ritina bez sebeduvery. SFRJ byla systemove vyvazena sebevedoma zeme a proto odolavala daleko dele. Kdyz zniceni jeich meny nepomohlo, tak humusarni bombardovani to konecne dalo doporadku. Oni byli ti posledni kdo padnul. U nas to treba nebylo. Kdyby to bylo naopak, bylo by to skoncilo prave tak krute jako u jiznich Slovanu. Dochazi vam to?

302922

21.1.2014 17:02

Clanek mi pripada jako ...

nz 99.?.?.?

"....to byla ale rana; .... a co me to vlastne vzbudilo?" V bezne reci by asi vyhovoval vyraz: "... tak uz jim to dochazi". Nojo no. Cesi byli vyemigrovani ze sve zeme; je to smula.

Reknu vam tolik - zbytecny povyk, je v tom cely svet ne jen male Cesko. S kazdym je predpazovano a to tvrde. Co bych doporucil je kunsaftovat se s jinymi podobnymi mensimi staty (pardon jurisdikcemi) a zacit kout nejake smysluplne pikle. Narikani demobilizuje. To je jak s tim prevoznikem.

Co si takle s nekolika podobnymi zacit hrat na svem pisku? Kde je ta 'Visegradska ctyrka', xakru?! (to uz se zase rozhadali?)

Jinak, pisateli nelze ciste na zaklade spravedlive nasranosti oponovat.

302912

21.1.2014 17:40

drzost na drzost

Riša 193.?.?.?

Exposlanci ODS žádají po státu za stíhání a zničenou kariéru každý čtyři milióny
Za nezákonné stíhání policií, které loni v červenci zastavil Nejvyšší soud ČR, žádají bývalí poslanci ODS Petr Tluchoř, Ivan Fuksa a Marek Šnajdr po zhruba čtyřech miliónech korun. Nárok vznesli vůči ministerstvu spravedlnosti už minulý čtvrtek.

"zničení" kariéry zloděje nebo podvodníka je už trestné? stejně si ti "poctivcí" pánové za svou kariéru nabrali z našich kapes i pro další své generace. měli by zmizet z povědomí a někde v koutě se tiše modlit, aby na ně došlo až za co nejdelší dobu.... myslím tím po pánech vondrovi, langrovi, topolánkovi, grossovi a dalších "divných klaunech" naší politické scény.
[bliji] [bliji] [bliji]

302915

21.1.2014 21:41

Kšefty byly připraveny

Bubeník 89.?.?.?

V nedávném magazínu HN víkend se profesor Jan Vaňous svěřuje, že „ještě před pádem komunismu, kolem roku 1978 se začal intenzívně stýkat s lidmi z prognostického ústavu. Tehdy prý už bylo jasné, že musí proběhnout ekonomická reforma. …………….Čechoameričtí ekonomové, mezi nimi i VAňous, byli připraveni nabídnout síly. V.Klaus však dal jasně najevo, že rady ze zahraničí nepotřebuje, vzpomíná na svoje rozčarování profesor VAňous.
http://hn.ihned.cz/c1-61540050-reagan-byl-pokerovy-hrac
S ministrem financí a tehdejší hlavou ODS se rozešel i v názorech na kup.privatizaci. Měl (Vaňous) obavu, že privatizace bez kapitálu je pseudoprivatizace. Domníval se, že lepší řešení je nabídnout značnou část průmyslové kapacity k prodeji zahraničním investorům.“
To se ovšem v podstatě uskutečnilo. Jenže pan profesor již v rozhovoru nedodal, že vše za hubičku, či-li za netržní ceny v korupčním prostředí pod patronací a velebením vlád, ODS i Hradu. Kapitál zde ovšem prokazatelně tehdy byl – penzijní úspory občanů u státu. Ty se ovšem nepoužily a udělaly se z nich nekryté závazky státu – skrytý dluh – dle deníku HN v roce 1995 – 2760 mld korun!
Jen podotýkám naivkám, že i podnik Škoda MB se zašantročila původně jako společný podnik a následně celkem za pakatel (2,2 mld marek) prodal Němcům. NA přípravě kšeftu století byl také Z.Bakala jako poradce.

302938

21.1.2014 23:50

Nerozumím

Milan Tajovský 91.?.?.?

Nerozumím slovům, dluh, peníze majetek a ........
Kde nic není ani smrt nebere. Nemohl jsem si půjčit něco, co nikdy nebylo (ani já, ani stát) a proto nemám co vracet.
Zlodějina bude vždy zlodějinou a bude-li zákonná, pak zákon je neplatný. Zákon je společenský konsensus, který má být pro dobro všem.
Jediná možnost je začíst znovu. Špatné zákony škrtnou, vynulovat bankovní počítače a ........

302949

22.1.2014 16:12

RE: Nerozumím

nz 99.?.?.?

Reakce na 302949

To je spravne - i kdyz soucasnemu svetu vzdalene - chapani.
Spatny zakon je ne-zavazny - absolutni souhlas!

303010

22.1.2014 4:02

Ti,jez od konce druhe svetove valky skocili"pres zabradli potapejici se lodi."

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

V zahranici,je pres milion a pul byvalych Cechoslovaku,proc myslite,ze tomu tak je?
Mnozi zkoncili i tragicky,mnozi za komunismu byli na hranicich doslova roztrileni i s celou rodinou.V dobe "Sametove revoluce" mnozi emigranti nabidli pomoc roztocit kola Ceskoslovenskeho prumyslu a co nasledovalo?
Doma,mezi svymi krajany byli mnozi okradeni,kde se dalo,navic priviligovana vrstva,ala Kozeny a spol,rozkradli co mohli.Proste a kratce,nemame na to,abychom si sami demokraticky vladli,jsme v celku velmi lehce manipulovatelni, cesta jez vede ke spatnym koncum,stat je plny vselijakych kolaborantu,jenom ne narodovcu a politickych statniku.PRAVDA VITEZI,je jen reklama na spatne zbozi,ktere nejde na odbyt.Rozpadem Ceskoslovenska se dovrsilo to,co mame dnes,kapka vody jez se rozplyne v mori.
Nakonec,po nas zustane museum,kam Vas uvede vietnamsky pruvodce,ktery bude rozdavat katalogy ve vsech svetovych recich,ale,ne v cesine, nebude,uz nikoho,kdo by tomu psani rozumel.Svejkovinou se nezachranime od lenosti myslet, mamon a opium moci nas zcela ovladlo.
Cesky stat,narod, zahodil neco,pro co nikdy pred tim tato generace nebojovala.Mnozi zjisti,ze ten fasismus a nebo vlastenectvi melo neco do sebe.
Ztrata Ceskoslovenskeho prumyslu neni tragedii,kde kazdy obcan byl vlastnikem,tunelovani,ale,uz nebylo tragedii,nebot "rakovinovy zarodek",uz jsme meli v tele cela desetileti, ted uz je zachvaceno cele telo,je pozde.
Narod,ktery nebojoval o svou svobodu,nema narok na preziti-AH

302954

28.1.2014 12:11

RE: Ti,jez od konce druhe svetove valky skocili

PC 212.?.?.?

Reakce na 302954

To jsou ale hnusné a urážlivé řeči, ale hlavně zcestné o českém národu. Ty chceš, aby všechny nástrahy prohlédl člověk, který nevytáhl celý život paty za hranice, který je zvyklý na jednotné ceny a na právní ochranu. Najednou by z něj měl být protřelý světoběžník a obchodník-podnikatel mající jak domácí tak mezinárodní právo v malíčku a úspěšně svádějící boj se západním nadnárodním kapitálem a to vše bez jakékoliv podpory našich vypečených vlád?! Chtěl bych vidět člověka, který by toto dokázal! Stejně tak tvrdě narazil náš plánovaný průmysl, když ho bez jakékoliv dočasné ochrany rovnou bez pomoci a bez finančních zásob předhodili nadnárodním západním podnikům. Tady nejde o to co jsme nebo nejsme schopni, ale že jsme byli zrazeni našim vedením a vedením celého mezinárodního společenství. Byli jsme jako národ okradeni, byla nám zničena budoucnost, byly zničeny naše majetky a úspory, naše výrobní prostředky, byla nám odepřena jakákoliv právní ochrana a jakákoliv práva. Nemůžeš spílat národu,spílej našim politikům a politikům jak západu tak východu - tihle lidé nás kormidlují, tihle lidé nás zradili a okradli.

303427

22.1.2014 9:10

příčiny jsou politického, náboženského, rasového i ekonomického charakteru

r.m. 94.?.?.?

stručně, jasně, přehledně

302964

22.1.2014 10:34

Měli jsme levné výrobky a cenu práce

woxow 89.?.?.?

Kdybychom získali nové technologie, za zachování ceny energie a hodinové mzdy na hodinu práce, které byly pro západ nedosažitelné, získali bychom v evropě velmi silné ekonomické postavení díky exportu. Pro němce v přepočtu na marky byl favorit levný jako je dnes pro nás horské kolo.

302973

22.1.2014 10:36

RE: Měli jsme levné výrobky a cenu práce

woxow 89.?.?.?

Reakce na 302973

A tak se nejdříve muselo zničit "zprivatizovat" v našem hospodářství to nejvíce konkurence schopné.

302974

22.1.2014 12:32

Dáreček k soutěži na dno

slak 77.?.?.?

http://www.nwoo.org/view.php?nazevclanku=evropa-na...

302990

22.1.2014 13:20

Pre tích ktorí ohovárajú (oprávnenene) socialistickú ekonomiku

Dusan123 193.?.?.?

Mám pre nich zvlášť pekný odkaz prečo sme šli do kôpru a prečo sa neinvestovalo do pokroku v technológiách (t.j. kríza riadenia), prečo pád socíku trval 40 rokov od umretia Stalina a našeho prezidenta Gottwalda (stalinistu). Ktorý akože úplnou náhodou umrel hneď po Stalinovy.

Len chcem upozorniť. Som za plánovanú ekonomiku v strategických odvetviach a úplné slobodné neziskové (teraz hovorím o peniazoch t.j. rozumnej miere fyzický zisk je v poriadku) podnikanie v ostatných odvetviach (myslím skutočnú slobodu obmedzenú len vlastním svedomím a čo možno najbližšie objektívnej realite t.j. podľa "Koncepcie Sociálnej Bezpečnosti"[mrknutí jedním okem]

https://dl.dropboxusercontent.com/u/79978438/Z%C3%...

302996

23.1.2014 11:43

Nejdřív průmysl, pak Čechy. Stejně jsou to zapáchající pivní buráci s igelitkama

r.m. 94.?.?.?

Tak se to jeví podle zakladatele akticvity Čechy v Čechách nechceme žida Goldmana, původním jménem Roztočil.
http://www.stopcechum.cz/

303078

24.1.2014 0:16

Proc tedy lidi v roce 1989 zvonili klicema?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Dostal jsem toto na muj FB, doufam ze nebude moderatorum vadit, kdyz to tady zkopiruju ...

CHTĚL TO NĚKDO Z VÁS V ROCE 1989:

- aby bylo600 000 nezaměstnaných a 30 000 bezdomovců

- abyžilo 1 200 000 lidí na hranici chudoby

- aby voda zdražila na80 násobek ceny roku 89

- aby plyn zdražil na 15 násobek

- aby elektrika zdražila na 15 násobek

- aby se bytů stavěla polovina a byty zdražily na50 násobek

- aby uhlí a dříví zdražilo na 15 násobek

- aby Metro zdražilo na 32 násobek

- aby seneobdělávalo 7 miliard m 2 zemědělské půdy

- abymasmédiamanipulovala s veřejným míněním

- aby sevybily 2 miliony kusů skotu a trávu neměl kdo žrát

- abyzdraví bylo hlavněpro bohaté

- aby se rodilo v průměrukaždý rok o 50 000 dětíméně

- aby na místo dětí K NÁM přicházeli imigranti z Rumunska ,Ukrajiny, Vietnamu, Slovenska, atd.

- aby vzrostlakriminalita o 300 %

- aby stoupl početvražd o 100%

- aby bylo milion exekucí ročně

- aby se národní podniky předaly zahraničním vlastníkům a ti si odváželi 500 miliard výnosů a zisku ročně

- aby schopní a inteligentní odešli do ciziny

- aby byla rozpoutánaskrytá občanská válka a slušně rozeštván národ

- aby tady byla gigantická byrokracie apřibylo 50 000 státních úředníků

- abychom měli stejnéceny jako v Německu, ale třetinové platy

- aby nám ukradli vodárny, plynárny, energetiku, doly, pískovny, cementárny, cihelny, ocelárny, banky, obchody či tisíce podniků

- aby tady byladiskriminace větší než tady byla

- aby člověk mělstrach vyjít sám večer na ulici

- aby se hodně lidíbálo každého dalšího dne

- aby sibrali advokáta na kde co ze strachu, že je někdo napálí

- aby si například prodavačkynevydělaly za 8 hodin na bydlení, jídlo, oblečení, poplatky a dopravu do práce

- aby tady bylo desetitisícenarkomanů, gambleři na hracích automatech,prostitutky v příhraničí u hlavních silnic,bezohlednost,pokrytectví aběžně vítězila leža nenávist.

To všechno tu totiž n e b y l o, víte? Hlavně vy mladí?!

Ale zato jsme stáli frontu na banány!

….. Oh ta hrůza!!!

Docela by me tedy zajimalo, kdo ten 17. listopad zorganisoval, protoze jsem mluvil z mnoha lidmi i v Praze a kazdy rikal, ze tam na namesti nebyl [oči v sloup] [zmaten] [překvapení]

303157

29.1.2014 14:09

RE: Proc tedy lidi v roce 1989 zvonili klicema?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 303157

http://www.czechfreepress.cz/dalsi-blogy/genocida.html

303534

29.1.2014 14:57

RE: Proc tedy lidi v roce 1989 zvonili klicema?

Roman 212.?.?.?

Reakce na 303157

Na některé Vámi položené otázky bych odpověděl ANO.
Většina z nich jsou ale demagogické nesmysly.
Všimněte si,že všechno, co dal stát z rukou do soukromého sektoru je v přepočtu na kupní paritu dnes LEVNĚJŠÍ, než bylo za reálného socialismu.
Naopak vše, co si stát ve svých rukou ponechal, je DRAŽŠÍ, a to až o tisíce procent.
Závěr si vyvoďte sám.

Já jsem na reálnén socialismu nic pozitivního nepozoroval.
O tom, zda 17. listopad byla sametová lidová revoluce nebo připravená transformace moci politické v moc ekonomickou, bychom mohli vést nekonečné debaty. Když nahlédneme do materiálů, které byly projednávány na vládě ČSR v letech 1985-1988, zejména pak do zpráv o hospodaření v jednotlivých rezortech za jednotlivé roky, je teorie o tom, že 17. listopad byl naaranžovaným převodem moci, poměrně snadno uvěřitelná. Exponenciální růst deficitu hospodaření ČSR byl v roce 1988 neudržitelný a konec roku 1989 by pravděpodobně znamenal vyhlášení státního bankrotu.
Proto se spiklenecké teorie o naaranžování lidové revoluce zdají být poměrně uvěřitelné.

Věřím, že některým lidem se žilo v reálném socialismu dobře. Možná mezi ně patříte. Ale jsem přesvědčen o tom, že to, čemu dnes říkáte "pod hranicí chudoby" bychom tehdy definovali jako "slušný životní standard". I mně se moc věcí nelíbí. Ale drtivě většině poctivých pracujících lidí se žije v této zemi v této době lépe, než kdykoli v její historii.

303538

24.1.2014 9:12

orválek lokají :-)

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

http://www.nwoo.org/view.php?nazevclanku=illuminati-v-cr-3-cast-1-andrej-babis&cisloclanku=2014010103

303166

24.1.2014 19:54

děkuji za reakce

radim10 scholly (zavináč) seznam (tečka) cz 217.?.?.?

zdravím všechny čtenáře.chtěl jsem jenom čelit zlé propagandě postkomunistů. průmysl aspoň zčásti musíme obnovit a můžeme se spojit při tom s celou Evropou, která je na tom podobně.konečně to členství v EU může k něčemu opravdu být.
pokud jde o spor sony tesla je to o celé ekon. reformě-zda žít na dluh nebo zvolit obtížnější cestu budování komparativních výhod. tesla mohla se sony krásně kooperovat!!! nebylo třeba naše podniky likvidovat ale bylo možné je ve spolupráci rozvíjet! teď sice lidé mají sony a hondy ale nemají kde pracovat! montovny nejsou práce ale otroctví!

303208

28.1.2014 14:11

Nešiřte halucinace

hell 188.?.?.?

Bráníte se lžím a přitom šíříte lži.
Stalin nemohl za náš těžký průmysl. My už byli kovadlinou Rakouska-Uherska a toto zaměření naší země upevnil především Hitler ten udělal z ČSR zemi těžkého průmyslu. Ke konci války výroba našeho těžkého průmyslu představovalo 80% produkce těžkého průmyslu celé Říše. Stalin po druhé světové chtěl vlítnout do Západní Evropy? Tak to je úplná halucinace, byl lidsky i materiálně vyčerpán, potýkal se i poválečným a naštěstí posledním hladomorem. Naše hutě nepotřeboval na to, aby nesmyslně vlítl do Evropy a likvidoval jiné země ale naopak na vybudování SSSR. Na výstavbu všeho od mostu, infrastruktury a měst bylo potřeba především železa a tedy hutí.

303434

28.1.2014 14:25

DŘÍVE JSEM SE PODOBNÝ ČLÁNKŮM SMÁL, DNES MÁM CHUŤ VRAŽDT

Roman 212.?.?.?

Ještě před cca 15 lety jsem se podobným článkům smál, jak aprílovému číslu Dikobrazu. Představa diváků socialistických televizních seriálů, že československý reálně-socialistický průmysl byl rodinným stříbrem, které zlí západní kapitalisté rozložili za pomocí spikleneckých plánů tajných služeb, mi připadala vždy velmi komická. Představa, jak James Bond ve Vysočanech v hospodě u Kulatky spřádá plány na likvidaci podniku, který desítky let vyrábí něco, co se dá prodat stěží za cenu šrotu, mi přišla opravdu komická.
Nevím, co autor bere, ale chci to taky. Taky chci mít pocit, že socialistický průmysl byl naším rodinným stříbrem. A chci věřit, že západní imperialisté nám toto stříbro seškrábli a odvezli neznámo kam. protože je snazší, než si přiznat, že jsme byli všem za šašky. Hlavně my, co jsme dělali ve "vývoji".
Já jsem v tom průmyslu pracoval a nic z toho, co tu píšete, jsem nikdy nepozoroval. Pozoroval jsem v šedém davu jenom pár šílenců (a patřil mezi ně), kteří za své soukromé peníze kupovali "kapitalistické" výrobky, aby je pak rozebírali a snažili se přesvědčit vedení strany a vlády, že výroba něčeho podobného by život s socialismu třeba trochu obarvila. Marně, neboť socialističtí strojaři směli neřešitelný problém trefit se do kapitalistických výrobních tolerancí, socialističtí huťaři měli problém se trefit do složení a kvality materiálu, socialističtí chemici měli problém změkčit plast a nenechat jej sežrat a vyvrtat díru do prohnutého skla byla povídka z kategorie sci-fi, jejíž realizace trvala pětiletku. To musel James Bond fakt zblednou závistí!
Představa, že takový marast musel někdo sofistikovaně rozkládat, je opravdu vtipná. Složilo se to jako domeček z karet tváří v tvář kapitalistické konkurenci. Nebyl nikdo, kdo by perly socialistického průmyslu byl ochoten směnit za sebemenší část svých těžce získaných statků.
Ona realita a socialistické televizní seriály neprobíhaly synchronně v jedné časoprostorové rovině...
Dnes ale už mám u podobných článků chuť vraždit. Nevzdělaná rudá lůza, která v Paříži v 70. a 80. letech zapalovala auta, rabovala obchody a ničila majetek pracujících, dneska ve vedení EU nostalgicky pročítá podobné zrůdnosti, na jejichž základě nám chystá návrat do šedé reálně-socialistické minulosti. Nebýt takových článků, skončil by socialismus tam, kde je jeho místo – v propadlišti dějin. Bohužel někteří lidé mají stále potřebu "staré časy" opěvovat (jasně, nikdo po nich nic nechtěl, nemuseli se vzdělávat, nemuseli nic produkovat, prostě proplétali se schůzemi ROH bez jakéhokoli zapojení šedé kůry mozkové), a tím neustále jitřit dávno zaschlou krev.
Prosím, nepiště už takové ani podobné články.
Raději nepiště vůbec a věnujte se zahrádce. V té Vámi opěvované reálně-socialistické době by to bylo to jediné, c...Automaticky kráceno

303438

28.1.2014 19:50

RE: buďte konkrétní

radim10 217.?.?.?

Reakce na 303438

1. i kdybyste měl pravdu, ptám se co vaši oblíbenci havel a klaus vyprodukovali za 25 let postkomunizmu(protože demokracie ani tržní ekonomika to tady není).
KDE JSOU VAŠE SVĚTOVÉ postkomunistické výrobky, kde je vašimi havly a klausy slibovaná západní životní úroveň průměrného občana České republiky?
KDE to všechno je?????( v ...).
2. pokud jde o nekvalitní nvýrobky a firmy jmenujte konkrétně výrobek a podnik. ve svém článku jasně píšu "středně vyspělé",naučte se prosím porozumět textu!

zdraví r scholly

303467

29.1.2014 14:09

RE: buďte konkrétní

Roman 212.?.?.?

Reakce na 303467

Klaus a Havel byli proboha politici a jejich úkolem nebylo produkovat jakékoli výrobky!!! To jste nevěděl???
A protože jsem byl v konstrukci Škodovky, tak stačí srovnání tehdy (85 000 zastaralých a na volných trzích prakticky neprodejných aut vyrobených za rok) a dnes (cca 670 000 aut mírně podprůměrné až průměrné konstrukční úrovně a mírně nadprůměrné kvality).
Škoda Auto dělá kolem 10 % HDP, nechápu, co byste ještě chtěl jako víc?

Český průmysl jede a tato země žije z exportu. Exportu strojírenského, energetického a elektrotechnického. Domácí poptávky klesá vlivem nevzdělaných politických zločinců či diletantů a jediné, co nás drží mimo celoevropskou krizi je právě průmysl a export. Že tomu tak někdy bude, by Vám v roce 1988 neuvěřil ani žák základní školy - bylo to totiž zhola nemožné!

303535

28.1.2014 21:07

RE: DŘÍVE JSEM SE PODOBNÝ ČLÁNKŮM SMÁL, DNES MÁM CHUŤ VRAŽDT

Bubin 82.?.?.?

Reakce na 303438

Romane , mate jiste pravdu. ale ne ve vsem. tak jako zde nasi rudi "pratele" i Vy zapominate na jednu velice, velice zasadni vec. lapidarne receno bolsevik nas zatah do studene valky, kterou po case prohral. a to je cele. jsme proste ve valce porazenou zemi. a od toho se odviji vsechno ostatni.
nic vic a nic min.

303472

29.1.2014 14:44

RE: DŘÍVE JSEM SE PODOBNÝ ČLÁNKŮM SMÁL, DNES MÁM CHUŤ VRAŽDT

Roman 212.?.?.?

Reakce na 303472

Nejde o studenou válku, ten problém je celoevropský bez ohledu na bývalé hranice Studené války.
Ač to asi nechcete slyšet, Česká republika je dnes jednou z mála zemí v Evropě, kde se žije opravdu velmi dobře. Pracoval jsem v několika západoevropských zemích, ale v poslední době mám pocit, že i tam, kde jsem se v 90. letech cítil velmi dobře (lépe než v ČR), se všichni zbláznili. Co mne doslova drtí je byrokratická formalistická tyranie ze strany vlád jednotlivých zemí. Nedělám si iluze, že toto obecné celoevropské "zdebilnění" má jakousi výraznou souvislost s budováním Evropské unie. A právě díky tomu, že část našich představitelů nebyla v nedávno minulé době dost "proevropská" nám zřejmě zajistilo lepší výchozí situaci, než mají ty více "proevropské" země skutečně reálně zmítané všemožnými krizemi. Tady není žádná krize vidět, ale zkuste Itálii, Francii - tyto donedávna doslova průmyslové mocnosti dnes připomínají strašáka do zelí. O Španělsku - nám dávaného důkazu přínosu evropského sjednocení - s jeho třetinovou nezaměstnaností raději nemluvit. Když jsem jezdil po revoluci z Německa, bylo cítit, že Česko prostě smrdí. Dneska smrdí naopak Německo, jehož policie se navíc chová jak smyslů zbavená. Všichni se tváří, že skutečně věří tomu, že hodnoty vznikají na úřadech a s každým nařízením, zákazem či restrikcí se více a více blížíme ráji. Téměř veškerá mládež v zemích EU touží po kariéře úředníka (když ne rovnou celebrity) a za tímto účelem plní vysoké školy příživnické a žvanivé. Energetická politika Německa je naprostou a totální sebevraždou a Němci sami se tváří, že fakt věří tomu, že kráčejí vstříc šťastným zítřkům (místo reálně hrozícího black-outu).
Naopak Česká republika jakoby byla trochu stranou. Sice i naše děti studují většinou žvanění a příživu, ale i tak máme ještě v porovnání k počtu obyvatel docela solidní počet absolventů přírodních věd, technických univerzit a dokonce tu můžete vystudovat i jadernou fyziku na velmi vysoké úrovni (a ještě za to pobírat slušné peníze).
Když se tak podívám na život v ČR a jinde, mám skutečně pocit, že se tu žije v současné době velmi dobře.
Připomíná mi to tu židovskou anekdotu, kdy Kohn a Roubíček točí globusem, kam by jako emigrovali, a tak procházejí jednotlivé země a zvažují pro a proti, až nakonec Kohn říká: "a poslouchaj, Roubíček, nemaj' voni ještě nějakej jinej glóbus?"

303537

29.1.2014 17:38

RE: DŘÍVE JSEM SE PODOBNÝ ČLÁNKŮM SMÁL, DNES MÁM CHUŤ VRAŽDT

Bubin 82.?.?.?

Reakce na 303537

diky za obsahlou odpoved. s vetsinou toho , co uvadite nemam problem. nicmene i ja mam zkusenosti s praci (kvalifikovanou) u nasich sousedu . tech na jihozapad od plzne, zano, [smích]
mohu-li tedy porovnat, mam pocit, ze dnes se u nas pracuje stejne kvalitne , jako tam, avsak mnohem usilovneji, za horsich podminek i socialniho zazemi. a to radove .
pres tato nektera negativa je zrejme, ze naprosta vetsina tech , kteri CHTEJI pracovat a tady uz se v nazorech nelisime, zije dnesni sve zivoty podstatne kvalitnejsi, nez pred triceti roky.
Je vsak tez mozne, jelikoz zadna revoluce, zadny prevrat , ani zadna valka nebyla ta posledni, jednou tento, nebojim se to pojmenovat - blahobyt skonci a nastanou opravdu zle casy. a ti ruzni kvicaci prehrslemi nakonec dostanou to, po cem tak hlasite volaji a oc si koleduji.

blahobyt - nebojim se tohoto vyrazu. v kontextu dneska a dob minulych,komunistickych, zcela vystihuje dnesni realitu

hm,a jeste, malem jsem zapomel.za tom si stojim - komunismus zcela jiste PROHRAL studenou valku. proto je treba k nekterym vecem a udalostem let poplysakovych zohlednit i tento fakt.
(pritom neodbytne se nabizi otazka, jak by svet dneska vypadal, kdyby tomu bylo naopak?)

303548

28.1.2014 21:03

všem milovníkům postkomunizmu

radim10 217.?.?.?

i kdyby soc. podniky byly tak špatné proč je tedy záp. kapitalisté v tak masovém měřítku nakoupili???!!!
žádný socialismus neopěvuji,podniky tady byly,většina v nich pracující lidé komunisté nebyli, po obnově a investicích mohly podniky zaměstnávat naše lidi a živit jejich rodinyy. co máme teď?
hlé zadky, vážení,holé zadky!

303470

29.1.2014 10:56

RE: všem milovníkům postkomunizmu

MartinO 46.?.?.?

Reakce na 303470

Po "obnově a investicích" Z ČEHO??? Na to právě ten socialistický průmysl dojel, že už neměl z čeho investovat a obnovovat. Vzpamatujte se proboha.
Západní kapitalisté zde nakupovali, protože zde tehdy byla velmi levná a relativně kvalifikovaná pracovní síla. Zcela určitě ne kvůli světovému věhlasu značek, špičkovému know how nebo strojovému vybavení.
Bez masivních investic a know how Západu bychom dnes byli na úrovni známých socialistických pohrobků Běloruska, Moldávie, Kuby... Nebo co si myslíte, že by dnes vyráběla taková Škoda auto za zázraky a komu by je asi tak prodávala a kam by je vyvážela?
Socík padl nejenom u nás, ale po fiasku posledního pokusu o jeho záchranu v SSSR pomocí perestrojky, také v celém bývalém Ostbloku. Žádná země Ostbloku na tom není dnes lépe jak ČR. To není žádná náhoda

303518

29.1.2014 13:17

RE: všem milovníkům postkomunizmu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 303518

Takže Gorbačov neřekl že výměnou za mír bylo umožněno kapitalistům rozebrat ekonomiky východního bloku a ruska. Žádná země na tom nemůže být líp, když reálně je v outsorsované pozici ekonomické kolonie, no kohopak asi a jejich krizi tady lidé sanují otrockou prací za ničemné platy, náhodo. Chtělo by si v tom smetníku nasypaných mouder manipulovaným udělat pořádek co z čeho vyplývá a proč se tak děje. Ale nedivím se, dvě desetiletí jsou lidé ohlupováni bolševiky kteří si na pravici hrají ovšem loutkáři jsou grandiózní. [mrknutí jedním okem] Jeden si dokonce na to pořídil zámeček, poté co žil z daní zaměstnavatelů voličů, přeci mýrnix týrnix dostal nějakou stovku melounů darem na institut. [chechtot] [cool]

303529

29.1.2014 13:37

RE: všem milovníkům postkomunizmu

VojtaIL 84.?.?.?

Reakce na 303518

Moc dobře řečeno, pane MartineO. Zcela s Vámi souhlasím.

Na doplnění Vašich slov bych se snad ještě pana Radima zeptal, co tak hrozně cenného vlastnil on či jeho rodina v dobách ČSSR? Oč a jak poté přišel, že mu zbyl už jen "holý zadek"? [velký smích]

303531

1.11.2016 16:38

RE: všem milovníkům postkomunizmu

working class hero 188.?.?.?

Reakce na 303518

to je zaujimave ... socik podla teba " padl"...a co potom kapitalizmus ?... ved ten kapitalizmus (ak si si este nevsimol) pada permanentne...permanentne ho bailoutujeme, zachranujeme, stimulujeme, dotujeme a dufame, ze prezije dalsi rok bez recesie...a ze to pri jeho pravidelnom padani neskonci obcianskymi nepokojmi alebo poriadnou kuca-pacou ako v 30tych rokoch....staty/domacnosti/male firmy po usi zadlzeni, realne mzdy vacsiny nizsich a strednych vrstiev dlhodobo v upadku, dochodky detto, koncetracia aktiv a moci v coraz uzsich rukach, rodinne byvanie luxusom, stabilna solidne platena praca luxusom, najblizsiu generaciu hosp. rast minimalny, agregatny dopyt nedostatocny, demografia tiez, stratena cela jedna mlada generacia bez perspektivy...atd. ... ale kapitalizmus je len super a nikdy nepada...[chechtot]

353046

29.1.2014 14:17

RE: všem milovníkům postkomunizmu

Roman 212.?.?.?

Reakce na 303470

Ale nenakoupili, dostali je téměř zadarmo, a i tak většinou postavili vedle těch socialistických nové provozy, na zelené louce. Důvody nákupu byly následující:
1. velmi vysoká úroveň obecného vzdělání obyvatelstva; zejména v technických oborech byli absolventi velmi žádaní, protože v "kapitalistických" zemích se již začínala naplno projevovat lachtaní nemoc
2. nízká cena práce a poměrně solidní potenciál v růstu její produktivity a růstu přidané hodnoty (voz. bod 1)
3. jazykové a komunikační znalosti absolventů středních a vysokých škol (zejména němčina)
4. nízké ceny energií a předimenzované energetická sousatava díky rozšířenému hutnímu průmyslu
5. předimenzovaná železnice a snadné spojení se západní Evropou
6. účetní ztráty, umožňující snížení okamžité daňové zátěže (zlepšení cash-flow)

Bohužel v bodech 1-3 už začínáme být nezajímaví, protože i naše děti již raději studují genderové nebo enviromentalistické žvásty místo technických oborů (!!!!!!!!!!), bod 3 platí již jen v té otázce únosnosti (nikoli ceně, kterou Němci točí do neskutečných výšin), bod 5 je již dnes bezvýznamný a bod 6 pominul, mnohdy byl nahrazen "investičními pobídkami", což zásadně odsuzuji.

303536

28.1.2014 22:31

Pravdoláskově

slak 77.?.?.?

http://www.svcz.cz/news/jak-ukrast-stat-ol-/

303485

29.1.2014 15:51

Reakce na "Romana"

Proto 78.?.?.?

Pane Romane, jaký máte názor na to, že jsme vyváželi před listopadem 89 náročné ínvestiční celky, vyráběli proudová letadla, zbraně, radary, náš systém TAMARA neuměl vyrobit nikdo na světě, uměli jsme vyrábět bloky jaderných elektráren.Naše vozy TATRA směle konkurovaly na mezinárodním fóru.Na takovou zemičku to opravdu není špatný výsledek.Proudových letadel od jednoho typu jsme vyrobili dokonce více než kterákoliv firma na světě.Díky mezinárodní situaci jsme však museli vydávat i velké peníze na obranu, zbrojení.I přes to jsme žili bez dluhů a měli jsme co nabídnout.Co můžeme na podobné úrovni nabídnout dnes? Vy jakoby s klapkami na očích hodnotíte průmysl jen dle spotřebního zboží.Výroba spotřebního zboží však zdaleka není tak náročná,a ekonomicky přínosná jako zmíněné komodity.Blýskající se spotřebku vám dnes vyrábějí v Číně a my se zadlužujeme, abychom jí mohli kupovat.Škodovka vyrábí lepší auta, ale zisk z prodeje se daní v německu. Přehlížíte takové "detaily" záměrně z propagandistických důvodů, nebo je váš rozhled o těchto věcech opravdu tak ubohý? Vy pouze papouškujete dosavadní postkomunistickou propagandu.Jen jste zapoměl na banány.Vyjádřete se férově, v celé šíři problému, jinak si vás budou lidé plést s redaktorem ČT.

303540

30.1.2014 13:14

RE: Reakce na

Roman 212.?.?.?

Reakce na 303540

Pane Proto, tato země byla a i dnes je plná velmi schopných, vzdělaných a tvořivých lidí. Jen vám je už nikdo neukazuje v televizi. Já měl to obrovské štěstí, že jsem mohl být těmto schopným a vzdělaným lidem za reálného socialismu nablízku a viděl jsem, jak režim usilovně drtí jejich schopnosti a jak zahazuje jejich usilovnou práci. Víc a víc sil se pak soustředilo na boj proti režimu, než na práci samotnou. I přesto dokázali mnozí v kontextu doby prosadit nejlepší řešení i přes odpor strany a vlády. Nebylo to díky reálnému socialismu, ale naopak jemu navzdory.
Tatry šly na odbyt pouze, ale zato velmi dobře, na východních trzích. Jejich opuštění nebyl na první pohled strategicky správný tah. Jenže, jak byste to technicky udělal? Kdyby ta Tatra tehdy dostala nějaké státní dotace, skončily by v propadlišti dějin, na soukromých účtech vybraných soudruhů, kteří by rychle jen převlékli kabáty.
Co se týká energetiky, ta je celoevropským problémem. Účinné a efektivní elektrárny se v Evropě zavírají, protože jejich provoz je nerentabilní, když "vůdce" (Evropská komise) nařídil, že elektřina musí být vykupována přednostně z OZE a to za cenu, kterou si "vůdce" vycucal z prstu a která je nejšílenější na světě a činí náš (myšleno evropský) průmysl katastrofálně nekonkurenceschopným. Skutečnost, že jsme za reálného socialismu dokázali vyrábět energetické celky účinnější než dnes, není nic mimořádného - stejně tak, a ještě lépe, to uměl třeba i dnešní nejsebevražednější idiodebilní předvoj na poli energetiky - Německo.
Proudová letadla jsme vyráběli zastaralá a buď licenční, nebo z dovozových dílů. Doba, kdy jsme byli na poli aeronautiky docela na solidní úrovni se zase datuje před "Vítězný únor". Žádná špičková technika se tu pak již nedělala, tu si nechávali sovětští bratři pro sebe (a byla postavená na nacistickém vývoji, který zabavili při dobití Německa). Tamara je záležitost hustě porevoluční, ta nemá s komančema nic společného.
Žádnou propagandu nehodlám vést, už proto, že současnou podobu EU považuji za šílenou a sebezničující. Pochybuji, že by ČT šířila podobné názory.
Mé názory na minulost jsou dány mými prožitky. Ano, byl jsem mlád, věčně zamilovaný do nějaké (vlastně snad každé) krásné dívky, o Vánocích byl sníh a v květnu kvetly šeříky. Ale to neznamená, že na dobu řádění socialistických zločinců budu vzpomínat s nostalgií. To rozhodně ne!

303594

30.1.2014 21:02

RE: Reakce na

Proto 78.?.?.?

Reakce na 303594

Pane Romane. Opravdu nehodlám polemizovat o dalších tématech,která namísto věcné reakce otevíráte. Mohu zcela zodpovědně říci, že lžete o tzv. Tamarách. Přesněji můžeme obdobná zařízení nazvat radiotechnickými pátrači.Ještě přesněji RP s využitím časoměrně hyperbolické metody.Celou věc odstartoval v ČR V.Pech. Vyráběná zařízení nesla tato jména:KOPÁČ (korelační pátrač),RAMONA,TAMARA,VĚRA. Počátek práce na těchto zařízeních a tedy i datum vzniku oboru v ČSSR je v roce 1960!Prvním úspěchem tohoto zařízení bylo lokalizování raketového palebného oddílů US armády na druhé straně Šumavy.Opravdu "polistopadová" byla VĚRA.
Vláda ČR kolaborací s cizí mocí(ministr KDU ČSL Svoboda)naši firmu i s know how za pakatel předala jisté mocnosti.Ta poté co si důležité poznatky patentovala, firmu prodala zpět. Prosím nelžete, nebo mylně neinformujte veřejnost o věcech o kterých zjevně nemáte ponětí! Škodíte tak i důvěryhodnosti vašich příspěvků. Rovněž byste si měl ověřit, co byly letouny L-29, L-39. S konstruktérem Albatrosu panem Vlčkem se znal můj otec. Nebyla to licenční výroba. Opět vaše mystifikace či deformace ideologii. Docela žasnu, jaké nesmysly a lži dokážete tvrdit očividně bez znalosti problematiky. To je špatná cesta. Mají se porovnávat fakta, ne dojmy a zbožná přání.Podotýkám, že neobhajuji minulý režim. Jen je politováníhodné že, citace faktů o něm vypadá ve světle "úspěchů" 24let budování kapitalismu jako jeho propagace. V čem s vámi souhlasím je to, že máme šikovné lidi.Dnešní režim však jejich potenciál,jak vyplývá z faktů dokáže využít daleko hůře, než to činil ten minulý. Propadáme se do pozice kolonie.

303650

18.2.2014 2:10

Kde bychom byli dnes?

TnT 195.?.?.?

Mám obavu, že bychom jako národ byli dál, než jsme se dostali. Podívejte se na to, co se tu odehrálo. Pod odborným dohledem postkomunistických vlád bylo rozkradeno téměř vše, co se dalo rozkrást. Koruna byla několikrát zdevalvována, naposledy před měsícem. Myslím, že bychom se při rozvážném vládnutí dostali mnohem dál, než jsme dnes. I před rokem 1989 byla celá řada oborů, kde jsme na tom byli v celosvětovém srovnání docela dobře, později byly levně prodány nebo zrušeny. Hned po roce 1989 byl rozvrácen systém zahraničního obchodu, který mohl s malými úpravami sloužit i za kapitalismu. Po rozbití PZO se už těžko daly vyvážet investiční celky, takže továrny se začaly hroutit. Rozbití RVHP znamenalo konec odbytu na východě bez adekvátní náhrady nějakou jinou oblastí světa. Díky Havlovi se podařilo přibrzdit i vývoz zbraní, který se začíná opětovně rozbíhat až dnes. Samozřejmě, že jsme byli okamžitě nahrazeni demokraty z Německa, USA, Švýcarska i odjinud. Bylo napadeno a částečne rozvráceno zemědělství, vlajková loď JZD Slušovice mohla být někde tam, kde je dnes Babišův Agrofert nebo spíš mnohem dál. Měli propracovaný systém rozvoje, mozky i finanční prostředky, takže byli nebezpeční, proto je vláda zlikvidovala desítkami soudních procesů. Rozprodej cukrovarů znamenal pro spoustu zemědělců existenční problémy. Vývozy masa pod reálnou cenou se také nedaly dělat do nekonečna a perfektně jsme si vybili chovy dobytka - ohromný úspěch (pro konkurenci v Německu). Zrušení zákonů na ochranu socialistické ekonomiky vedlo k zlegálnění podvodů a zlodějin, na které doplácíme dodnes. V zásadě souhlasím s autorem článku. Nebýt Havlů, Rumlů, Klausů a podobných "umělců" jsme mohli být dál.

304912

29.1.2016 17:09

.

Cico_Ciciak 62.?.?.?

RNDr. Karol Ondriaš, DrSc. - Knihy
----------------------------------
Zaujímavé knihy o tom, ako bolo slovensko a jeho obyvatelia skolonizovaní, zotročení a zdegenerovaní za posledných 25 rokov od tzv. "nežnej revolúcie"! Totálna hrôza!

http://www.ondrias.sk/index.php/knihy.html?task=sh...

Odporúčam túto knihu:

Víťazstvo „demokracie“ po 25 rokoch. Komunistický zázrak vs BoPKoTi - slovensko je totálna kolónia a slováci totálni zdegenerovaní otroci vo "svojej" krajine!
------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.ondrias.sk/index.php/knihy.html?task=md...


Proc by mela byt agentura pro planovani budoucnosti? - Meritokracia, plánovanie budúcnosti, hybrid systém v Japonsku... - Fulford
-------------------------------------------------------------------------------------------------
http://benjamin-fulford-cz.webnode.cz/news/proc-by...


Za co nenávidí Stalina a Beriju
-------------------------------
http://leva-net.webnode.cz/products/za-co-nenavidi...

Alexandr Samsonov: Pogrom na nestátní podnikání přišel až s Chruščovem
----------------------------------------------------------------------
http://leva-net.webnode.cz/products/alexandr-samso...

http://www.stripkyzesveta.cz/cz/media/1303/alexand...

344963

Tuto stránku navštívilo 9 557