Diskuze k článku

Kapitulace Íránu

Příspěvků 24

4.12.2013 3:54

Myslím, že je to jinak

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Nezlobte se, ale vidím to odlišně. Dokud není spokojen Izrael, nemůže být ani řeč o nějaké kapitulaci, i když takový dojem má vzniknout. Kdo tento dojem chce vyvolat, je sama o sobě dost zajímavá otázka. Možná samotný Írán.

Ale zpět k Izraeli. Ten není spokojen, protože sám dobře nejlíp ví, jak je možné a snadné nebo nesnadné utajit vývoj jaderné zbraně. Na Íránu vidí na základě své zkušenosti, že Írán má ty samé technické možnosti, jako měl také Izrael - ty, které jsou navenek vidět. Ale hlouběji nikdo nevidí a ani MAAE ani Amerika, Rusko, vůbec nikdo kromě samotného Íránu nemůže vědět, kolik obohaceného uranu na kolik procent Írán má a kde to všechno je. Když si Izrael mohl v tichosti vyrobit nukleární zbraně, Írán může také prostě proto, že technické možnosti na to má. Byl by hloupý, kdyby na této možnosti nepracoval a všechno kolem je jen takové divadýlko a hra na kočku a myš, ve které má Írán navrch, protože je na vlastním území a mezinárodní inspektory může vodit za nos dlouhá léta, než tu bombu skutečně vyvine. Možná, že už ji i má. Nemůže proti tomu udělat nikdo nic, dokonce ani Izrael, kdyby chtěl Írán bombardovat, pokud jaderná zbraň už existuje, jistě je schovaná velmi dobře. Jediné co víme téměř s jistotou, ale jen téměř, že zkoušky žádné neproběhly. Žádný íránský pokusný jaderný výbuch. Ale to nemusí nic znamenat. Zbraň může být funkční i tak. Proto také Izrael neútočí a útočit nebude. Naopak samotný fakt, že k izraelskému útoku nedošlo spíš svědčí o tom, že možnost existence Íránské jaderné zbraně je reálná. Izrael propásl chvíli vhodnou k útoku a dobře to ví. I když Írán nemůže mít jaderných bomb mnoho, na Izrael při jeho velikosti stačí jediná.

Morální otázka spojená s vývojem bomby je jiná věc. Těžko obstojí tvrzení, že některé státy mohou jadernou zbraň mít a jiné ne. To je neudržitelné a je zřejmé, že počet jaderných mocností bude přibývat. Nikdo to nemůže zastavit.

300269

4.12.2013 4:38

RE: Myslím, že je to jinak

steve 70.?.?.?

Reakce na 300269

.. doufejme pouze, ze Iran jadernou zbran ma. Mooc bych mu to pral ...
- optimalni reseni by bylo, aby jadernou zbran mel kazdy, i cygani ! Krome ceske republiky - samozrejme. Tamejsi vladni zmrdogarnitura by byla totiz schopna pouzit atomisticke bomby vsude tam kde by citila, ze havloidni rozkvet je ohrozen - napr. na jesle a materske skolky ...

300271

4.12.2013 10:12

RE: Myslím, že je to jinak

Ploskuták 88.?.?.?

Reakce na 300269

Souhlasím s Vámi, na můj vkus až příliš proíránský článek. Izrael samozřejmě haleká neustále, ale musel by být padlý na hlavu, když by si myslel, že se Írán vzdá kompletně celého jaderného programu, Izrael totiž nemá morální právo něco takového požadovat.

Na druhou stranu, promiňte mi to slovo, byl Ahmadínnežád trochu magor. Ani já nejsem fanda Izraele, trochu ho považuji za ukřičené děcko, které jakmile mu není vyhověno, tak se hlasitě vzteká, kope kolem sebe, zkrátka je rozmazlené. Já osobně jsem rád, že Ahmadín už není prezidentem, neboť jeho rétorika byla, řečeno diplomaticky, poměrně kontroverzní a pověsti či obrazu Íránu na Západě moc nepomohla.

Jinak dohodu vítám. Uvidíme, zda ji západní politici myslí vážně, zda nejde jen o hru a oni budou nadále své podmínky stupňovat a jaderný program Íránu bude jen zástupným problémem. Uvidíme také, jak Írán bude dohodu plnit, protože (ruku na srdce) v minulosti bych íránský jaderný program za transparentní rozhodně neoznačil. Takže jsem velmi zvědavý, zda obě strany to, co slibují, myslí upřímně a férově.

Doporučuji přečíst rozhovor s paní Drábovou, který je moc hezký a která se na problematiku dívá normálním selským rozumem a ne ideologicky. Kupodivu vyšel na iDNES:

http://zpravy.idnes.cz/rozhovor-s-danou-drabovou-d...

300281

4.12.2013 10:23

RE: Myslím, že je to jinak

Viny 77.?.?.?

Reakce na 300281

Pani Drábová (a nielen ona) ale zabúda na to najpodstatnejšie - akým právom akýsi jaderný klub rozhoduje o tom, kto bude a kto nebude mať jadrovú bombu, keď oni sami ju majú. Rovnako môžu zakázať niektorým štátom používať enkrypciu pri ich strategickej komunikácii, alebo im stanoviť kvóty na počet vojakov a iného vojenského aparátu.

Na otázku "prečo" to robia je jednoduchá odpoveď - aby si uchovali svoju dominanciu a rozloženie síl a aby mali mechanizmy pre vydieranie tých štátov, ktoré sa vďaka takýmto "kvótam" niesu schopné účinne brániť.

Všetko vychádza z viery, že tieto štáty majú akýsi patent na rozum a chcú určovať čo, ako, kde, kto a aj prečo všetkým ostatným....pod hrozbou napr násilia.

300283

4.12.2013 10:45

RE: Myslím, že je to jinak

Ploskuták 88.?.?.?

Reakce na 300283

No, nejsem historik a jsem trochu líný hledat, ale Smlouva o nešíření jaderných zbraní byla podepsána někdy po roce 70(?) a šlo o smlouvu, kterou podepsalo nejvíc států na světě, včetně Íránu. Podle mě je to jednoduché - o bombu neusiluji, mohu podepsat, bomba by se mi líbila, nepodepisuji. S tím, že kdykoliv v budoucnu mohu od smlouvy odstoupit. Indie, Pakistán, Izrael nepodepsaly, atomovky mají a nikoho to nepopuzuje.

Já sám jsem proti jaderným zbraním a nejradši bych je zakázal. Ale ta pětice stálých členů RB OSN měly atomovky už před podepsáním téhle smlouvy. Tenkrát si možná ještě neuvědomovaly, jak moc hrozivá zbraň to je a tak přišly s touhle smlouvou. Nevím, jestli proto, aby učinily svět bezpečnějším nebo proto, že měly strach, že přijdou o svou výjimečnost a že by mohl mít jadernou zbraň kdokoliv. Někdo tvrdí, že takový svět by byl bezpečnější, státy by se navzájem sebe bály, nikdo by nikoho vojensky nenapadal. Možná na tom něco je. Ale je otázka, co takové ty ne úplně stabilní režimy a zařadil bych sem i Írán a Pakistán. Co když někomu ve vedení rupne v bedně? A nebo se moci chopí extrémisti? A byl by svět lepší bez jaderných zbraní nebo s nimi? Nic není černobílé a vše má své pro a proti..

300284

4.12.2013 11:33

RE: Myslím, že je to jinak

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 300284

Přece byste naivně nevěřil smlouvám. Ještě k tomu v mezinárodní politice. Ty se přece neuzavírají proto, aby je někdo plnil, ale aby tím dal najevo nějaký momentální postoj, vyvolal dojem...

Proč by v 70 letech, kdy ani zdaleka neměly technologii, by mnohé země nepodepsaly smlouvu o nešíření jaderných zbraní. Aspoň mohly křičet, my jsme ti hodní. Izrael zase nepodepsáním dával najevo - dejte si bacha, možná tu bombu mám a rozhodně ji brzo mít budu. Pro Írán je jaderná zbraň otázka vlastního bezpečí. Jinak mu hrozí libyjský nebo sýrijský scénář.

300287

4.12.2013 13:45

RE: Myslím, že je to jinak

Viny 77.?.?.?

Reakce na 300284

Ale to je predsa hlúposť. Celá tá zmluva je paskvil, ktorý nik nedodržuje, ani tie štáty RB OSN preboha.

Nejde zakázať poznanie a preto nejde zakázať ani nič, čo z toho poznania vzíde. Ak toho raz sme technologicky schopní a otestovali sme funkčnosť, budeme to robiť aby sme získali výhodu nad inými, bodka. Snaha týchto štátov je jasná - získať výhodu nad štátmi, ktoré ešte bombu nemajú. Snaha štátov, ktoré si vážia vlastnú slobodu a nezávislosť bude tú bombu vyrobiť, lebo ich to zbaví nevýhody (za cenu iných nevýhod).

Súhlas s týmto: Někdo tvrdí, že takový svět by byl bezpečnější, státy by se navzájem sebe bály, nikdo by nikoho vojensky nenapadal.
Príklad, do akej hospody pôjdete:

a.) do hospody, kde je ozbrojených len 5 štamgastov a tí rozhodujú o tom, kto dostane koľko z výčepu a kto nie a keď im drbne v bedni, tak vás donútia zaplatiť celému lokálu a vám neostane nič len držať hubu.

b.) všetci sú ozbrojení a....každý sa preto správa ku každému slušne, aby sa neocitol na špatnej strane hlavne.

???

Inak btw to platí aj na diskusiu o zákaze streľných zbraní pre civilistov [mrknutí jedním okem]

p.s. extrémisti tu už sú a už majú jadrové zbrane...

300292

4.12.2013 15:03

RE: Myslím, že je to jinak

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

Reakce na 300292

primer trosku pokulhava, presnejsi by bylo dodat ze stamgasti jsou ozbrojeni batohem vybusnin a dvere hospody jsou zamcene...

300294

4.12.2013 18:18

RE: Myslím, že je to jinak

Jiri Orten 46.?.?.?

Reakce na 300281

Vice-mene s Vami souhlasim. Jen bych se zeptal, jestli jste se nekdy zamyslel, jak dalece je obraz Ahmadínnežáda zkreslen medialni propagandou?

300296

4.12.2013 10:21

RE: Myslím, že je to jinak

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 78.?.?.?

Reakce na 300269

Samozrejme, že je to inak, Irán len pozastavil obohacovanie na 6 mesiacov za výmenu získal 3 veci:
-nebudú proti nemu v tomto období nové sankcie;
-môže legálne obchodovať svoju ropu v zlate;
-1 blok atómovej elektrárne spustili ešte pred konferenciou (pokiaľ si to dobre vybavujem).

6 mesiacov je dlhá doba a veľa vecí sa môže udiať, mám na mysli prasknutie finančných bublín.
Hovorím to takou istotou, že Didier Sornette vo svojej štúdií poukázal na to že vytváranie a praskanie finančných bublín má veľa spoločných vlastností s mnohými prirodzenými procesmi a preto uverejnil 2 predikcie, starší hovorí o prasknutí bubliny v januári 2014 a ten novší o decembri 2013.

Keď to praskne, tak Číňania, Rusi a možno Indovia (významný konzumenti Iránskej ropy) využijú svoje ekonomické páky (čítaj použijú vydieranie) na to aby pre Irán vyjednali lepšie podmienky a uzemnili Izrael, Katar a Saudskú Arábiu.

300282

5.12.2013 10:40

RE: Myslím, že je to jinak

Liq 91.?.?.?

Reakce na 300282

Dekuji za tip na Didier Sornette. O problematiku se zajimam a zde jsou me postrehy na jeho vysledky: Dedier nachazi spolecne rysy, ktere zpusobuji vyrazne propady v ekonomickych ukazatelich. Jadro pudla zatim ale neobjevil. Ma pravdu, ze krize lze mirnit vetsi kontrolou/rizenim financniho sektoru, ale chteli byste to? Kolik z vas popudil nedavny krok CNB? Kolik lidi popudilo QE v minulych letech? Zvysena kontrola a rizeni dosahnou stejneho vysledku, jako soucasne jednorazove aktivity centralnich bank. Jaky pacient/nemoc, takova lecba. Take navrhuje zvysit urok. Nemyslim si, ze vyse uroku potlaci krize. Vysoky urok spise bude brzdit rozvoj novych odvetvi. Jeho casove odhady jsou dobre (zalezi na tom, ktere ukazatele povazuje za ukazatele zdravi dane zeme).

300317

5.12.2013 14:04

RE: Myslím, že je to jinak

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 78.?.?.?

Reakce na 300317

Práve som prečítal článok o stave amerického bankového sektoru:
-malé banky miznú;
-veľké sú ešte väčšie ako boli pred 5 rokmi;
-ich expozícia v derivátoch predstavuje asi 44 biliónov (t.j. 12 núl) dolárov.

Ďalšia vec je, podľa jednej štúdie, keď banky utrpejú 4% stratu tak vďaka pákovému efektu a vzájomnej zadlženosti celý finančný systém imploduje.
Pre neznalých veci, tie natlačené papiere u centrálnych bánk slúžia ako istina na burzové hry a celé sa to blíži k maximu.

Takže stačí jedna platobná neschopnosť stredne veľkej banky (čo vzhľadom na ekonomickú situáciu a rastúcej nezamestnanosti je celkom reálna možnosť), "šialený" vysokofrekvenčný obchodný (HFT) algoritmus, vojna na Blízkom či na Ďalekom Východe, politická kríza či len priškrtenie QE (+101 iných možností) a celé to bude ísť do luftu. Preto radím kupovať fyzické zlato a striebro a uchovať si ju doma + cash vo väčšom množstve a mať minimum na účtoch-spomeňte na Cyprus.
Kontrolovať trh sa neodporúča ale Sornettova práca dáva cenný nástroj na investovanie a trading.

300326

6.12.2013 9:55

RE: Myslím, že je to jinak

Liq 91.?.?.?

Reakce na 300326

Ty 4% v aktivech je zakonne minimum, ktere banka musi mit. Pokud klesne hodnota aktiv pod 2/3 tech 4%, tak ztraci status banky. V obdobi rustu jsou banky na koni, penize se pujcuji (doslova tvori), uroky se splaci,... Zranitelne obdobi je ale ekonomicka recese nebo krize. Krom snizeneho zajmu o pujcky a neplaceni uroku, klesa i hodnota aktiv tak, jako jdou vsemozne ekonomicke ukazatele dolu. Preziva ten silnejsi s dobrym rozlozenim aktiv/rizik. Nyni je situace jina v tom, ze CNB musela resit prichozi deflaci jiz nyni - v dobe, kdy ekonomicke ukazatele jsou na vrcholu! Pri krizi kolem 2009 byla deflace asi jen dva/tri mesice a to jeste na samem konci krize.

300358

4.12.2013 5:25

...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

http://www.youtube.com/watch?v=Y88dC8pWyEc

300272

4.12.2013 12:05

RE: ...

AlA777 88.?.?.?

Reakce na 300272

Fake and probably gay.. [chechtot]

300289

4.12.2013 21:45

RE: ...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 300289

Nějaký věcnější komentář by nebyl?

300299

5.12.2013 8:48

RE: ...

AlA777 88.?.?.?

Reakce na 300299

Vždyť tam z toho hošana padají báchorky, jako kdyby spal u mě v knihovně. Pokud by zážitky byly autentické, jistě by je neváhal podpořit celou hromadou důkazů, které v dnešní době každý by byl schopný pořídit naprosto každý. Víte po více než dvaceti letech co se o podobné fenomeny zajímám, zjištuji že tento obor je tak jako každý jiný infiltrovaný zástupy podvodníků a lhářů, kteří se chtějí zviditelnit, vydělat, nebo mají legraci z toho, že šálí ostatní, nebo jsou to slovy Emila Robota zlovolní podjebávači. Nevím kam zařadit tento výpotek, ale už jen to, že je zakázaná diskuse indikuje, že radši autoři setrvávají dál v nevědomosti, než by zjistili, co si o jejich produktu myslí široká veřejnost. Mé hodnocení již znáte..

300311

6.12.2013 2:29

RE: ...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 300311

Já mám jiné osobní zkušenosti. Ten pán na první pohled vypadá jako kdyby si to vymýšlel. Osobně bych diskuzi pod takovým videem taky zakázal...né kvůli cenzuře, ale kvůli hloupým komentářům. Každý má možnost si udělat vlastní názor. Vy se 20 let těmito fenomény zajímáte? Tak to jste asi špatný investigativec. Já se o tyto fenomény zajímam 10 let a už jsem viděl a zažil mnoho, asi narozdíl od internetových kecálistů se osobně s některými lidmi stýkám (těch co něco opravdu zažili). Je možné, že se může jednat o záměrnou dezinformaci, nicméně jevy které popisuje jsou mi známy a existují a nejedná se o nějaké "schizofrenní" jevy. Mě jeho komentáře nepřekvapují. Projevy o kterých hovoří jsou známé a prožil jsem je. U mě třeba probíhalo dost časté buzení mobilem v noci (několikrát a neměl jsem jej zapnutý...tedy buzení)...taková "stb" šikana na dálku...nebo mi v noci proletělo letadlo stealth velmi v nízké letové hladině, skoro až nad barákem, ale to souvisí s tím čím se zabývám a co kde píšu. Já jsem si vědom, že jsem různě v diskuzích psal na různé témata (okolo těchto jevů) a vím, že někomu to může opravdu vadit. Mě je celkem jedno co kdo píše a co si myslí, ale vím a prožil jsem svoje. Psát o tom je celkem zbytečné, protože lidé nechtějí slyšet. Spinkejte dál.

300349

6.12.2013 11:37

RE: ...

AlA777 88.?.?.?

Reakce na 300349

Když nejsou důkazy, jsou to pořád jenom báchorky. Něco jako s unášením mimozemšťany. Většinou jsou to jedinci, kteří se ládují praškama, fetem, chlastem, nebo dlouho hladoví a moc cvičí jógu [smích], často jsou tito navíc mentálně labilní, schizofrenní. Pak můžou zažít takové věci, jako jsou návštěvy jiných sfér, nebo Alien Abduction, vidět anděly, nebo být pronásledováni démony z pekel. Nejspíš proto se to také děje převážně v Americe, když totiž hledáte únosy jinde ve světě je jich jako šafránu a protagonisté jsou většinou ti, které můžete zařadit do kategorie "kook". Stejně bych to viděl tady.
Je to jen v tvé mysli NEO! [mrknutí jedním okem]

(Nedovolil bych si ale tvrdit, že je to všechno nutně podvod, jen už si dávám velký pozor na to: kdo to tvrdí, proč to tvrdí, co z toho má, odkud takové informace přicházejí, aplikuji všechny břitvy atd.)

300364

5.12.2013 15:03

RE: ...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 300272

k tomuto videu nelze přidávat komentáře [mrknutí jedním okem]

300328

4.12.2013 7:54

chtelo by znát argumenty rozhodnutí

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 78.?.?.?

1. Írán má dost slunce. Pokud najde rešení na akumulaci, má slušnou alternativu ve fotovoltice, neli i lepší. (naprotiargumentujte prosím ti, co o fotovoltice víte málo, ale radši ten čas venujte rozšírení obzoru)

2. Nemyslím si, že svetová pozice se dá získat a.bombou svrženou na Izrael. Nejak se mi to izraelsko-kvičení nezdá, dejme tomu, že tam žijí treba nejvetší spekulanti, copak ale jich není po celém svete naklonováno tolik, že je nejaký Izrael celkove zcela bezvýznamný? Jeho význam je udržován snad nevyspytatelností použití JEHO jaderného arzenálu, čím obviňuje ostatní, aby zakryl svou tvár. To by ale také dost riskoval sebevraždu.

300275

4.12.2013 8:36

RE: chtelo by znát argumenty rozhodnutí

Viny 77.?.?.?

Reakce na 300275

1. o fotovoltaike viem naozaj dosť a dokiaľ a pokiaľ nepoužijú Petrovskite, alebo niečo aspoň trochu sa tomu blížiace, bude ich bilancia negatívna. Na výrobu solárneho článku sa pri dnešnej ubohej účinnosti spotrebuje viac energie, než je ten článok schopný vyrobiť za svoju životnosť. Všetky ostatné kecy naokolo sú nepodstatné....

2. mmmm.....rofl?

300277

4.12.2013 12:48

RE: chtelo by znát argumenty rozhodnutí

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 78.?.?.?

Reakce na 300277

>Na výrobu solárneho článku sa pri dnešnej ubohej účinnosti spotrebuje viac energie, než je ten článok schopný vyrobiť za svoju životnosť. Všetky ostatné kecy naokolo sú nepodstatné....

Tú info máš spred 10 rokov? Tak si ju aktualizuj, ale poctivo, nie propagandisticky. Objektívne to nie je pravda.

Dokonca aj KEBY bola pravdivá, tak ešte stále zostáva pravda, čo som napísal.

...perovskit... z môjho pohľadu a pohľadu systémom nedeformovaných projektantov v pohode stačia už tie dnešné, iba treba pár vecí rešpektovať a nečurať proti vetru.

300291

4.12.2013 12:09

Energie

anonymous coward 89.?.?.?

Mno, proc se mi zda, ze vsichni resi blbosti se zbranemi, i kdyz je cela ta hra realne o energii a tazeni, jak zmonopolizovat jediny rozumny energeticky zdroj, co ve vyhledu desitek let mame, tzn. jadro? ...

300290

Tuto stránku navštívilo 4 523