Diskuze k článku

Oligarchie versus planeta Země

Příspěvků 33

26.11.2013 6:40

Hmm...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 147.?.?.?

Pán asi nepozná druhú vetu termodynamiky: Entropia (miera neporiadku) v uzavretom systéme vždy narastá. Otázka je len či je naša Zem naozaj uzavretým systémom, veď máme Slnko ako zdroj všetkej energie (aj jadrovej).
My ale v rámci "zeleného šialenstvs" pre stromy nevidíme les.
Zem sa otepľuje miernejšie a pomalšie ako sa predpokladalo.
Problém je v tom, že N E V I E M E , prečo sa otepľuje. A S I sme spoluvinníci ale aký je náš podiel?

299880

1.12.2013 11:31

RE: Hmm...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

Reakce na 299880

S 2. větou termodynamiky bych byl opatrný. Existují názory, že tato věta byla vytvořena jako past na lidské myšlení (až potud smíš uvažovat, dále jdeš proti přírodním zákonum). Pozorování přírodních děju např výbuchu supernov ukazují totiž na přesný opak, že totiž vesmír má tendenci vytvářet struktury a řád. A jiné vyjádření tohoto 2. zákona TMD, že totiž použitou a tedy přeměněnou energii (nejčastěji práce a teplo) NELZE získat reverzním procesem zpět do využitelné podoby je právě ta past na myšlení, protože by tam mělo být, že zatím NEUMÍME vyzářenou energii využít, protože tohle vyhovuje globálnímu kapitálu ve vytváření systému energetické závislosti (i když účinnost stávajícího systému centralizované výroby el. energie a její následné distribuce je asi 6 - 9% podle vzdálenosti od zdroje). Kdyby si každá rodina, každá fabrika vyráběla lacinou energii, ztratili by globalisti moc. Proto jsou snahy o získání technologií zužitkovávajících energii vyzářenou do prostoru tvrdě potlačovány a ti kdo se přiblíží objevu nemilosrdně vražděni nebo zesměšňováni a informace o jejich objevech potlačovány.

300134

26.11.2013 8:48

blábolení průměrného ekoalarmistického neználka

Nikdo 81.?.?.?

Je to prostě taková všehochuť, nad kterou člověk ztrácí chuť jakkoli diskutovat. Možná to je smyslem článku, otrávit mysl nesmysly. [smích]
P.S.: Současní loutkovodiči sice nestojí za nic, ale hlavně ať se nikdy nedostanou k moci lidé typu autora článku. To by bylo teprve peklo.

299886

26.11.2013 9:00

Automaticky předpokládáte,

MARTin - anonym 178.?.?.?

že běžní lidé si většinově přejí příklon k "zelené energii"? Možná čistě teoreticky, jako pěknou myšlenku.

Prakticky si podle mne hodně lidí spojí zelenou energii spíš s podvody kolem dotací, se zdražováním, s nejistotou ohledně globálního oteplování a manipulacemi v té oblasti... Ostatně podívejte se, kolik lidí volilo ekologicky zaměřené strany.

Mně osobně to připadá tak, že zde není dostatečná vůle k přechodu na plně obnovitelné zdroje celkově, zdaleka ne jen mezi oligarchií. Lidé by nejspíš řekli že jsou pro, pokud se kvůli tomu nebudou muset ničeho pro ně podstatného (maso, auta...) vzdát.

Navíc osobně třeba ani nevím, zda je takový přechod reálně možný. Za stavu, kdy celý svět má přestat těžit uhlí, ropu a další neobnovitelné energie. Kolik solárních elekráren, kolik větrných, jaderných a dalších je třeba postavit (s tím, že už tak proti jaderným elektrárnám je ve společnosti odpor), aby byla zabezpečena současná energetická spotřeba + ještě podstatně vyšší spotřeba, kterou budou časem mít v současnosti rostoucí ekonomiky (Indie, Čína...)?

Kolik energie se musí vyrobit aby lidé mohli přestat jezdit na ropu a začali hromadně jezdit na něco jiného? Na co? Kde a jak se to vyrobí? Jaké budou ve výsledku ceny? Je to vůbec reálné bez toho, abychom nepomřeli hlady, protože budeme pole a potraviny používat jako palivo do aut?

Přitom veškeré modely, které budou počítat s tím, že lidé přestanou jíst maso, přestanou jezdit auty, přestanou se chovat jako konzumenti, případně se začnou mít rádi a na celém světě spolupracovat místo konkurence, jsou podle mne zatím utopie, ne aspoň teoreticky funkční model.

Pokud máte nějaký kvalitně zpracovaný zdroj s propočty toho, jak vůbec technologicky ten přechod provést, jaké celosvětově zdroje, jaké budou ceny a podobně, tak ho sem prosím dejte. Velmi by mne to zajímalo.

299888

27.11.2013 3:44

RE: Automaticky předpokládáte,

lindsay ntqld (zavináč) mail (tečka) com 203.?.?.?

Reakce na 299888

Ja jsem s na tu "zelenou energii" nechal nachytat utratil jsem takrka 15000 aust dollaru za slunecni energii. Pane je to podvod do zakladu bez dobreho generatoru nelze existovat Slunce nesviti elekrina NENI. Je to tak jednoduche. Placate nehorazne nesmysly.Jsem presvedcen ze Ti kteri prijali "zeleny bullshit"s Vami nebudou slusne hovorit.

299942

1.12.2013 18:47

RE: Automaticky předpokládáte,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

Reakce na 299942

absolutní souhlas, větrná a sluneční energie je slepá ulička (resp. má velice omezené možnosti použití), celá ideologie AGW má několik cílu a jedním z nich je upevnění resp. prodloužení moci díky současnému modelu výroby energie (závislost na centrálních zdrojích, jejichž výstavba je investičně náročná). Peníze na výzkum alternativ byly pomocí této ideologie záměrně nasměrovány do těchto masově nepoužitelných technologií, aby byla závislost uměle prodloužena, protože objevy, jak výrobu energie decentralizovat na místo jejího využití (samozřejmě ne znečišťující a provozně drahé naftové generátory) by ukončily nebo omezily moc globálního kapitálu.

300147

26.11.2013 9:52

Pán se krapet zmýlil :)

Dap 37.?.?.?

Zdá se, že pán netuší co vlastně demokracie je - vždyt zhruba funguje [smích]

Demokracií je vždy myšlena Demokracie římská.
To znamená, že schopnost vládnout je prokazována hromaděním majetku, nikoli silou.

Ovšem vznikla ve společnosti, kde ekonomika státu byla postavena na OTROCTVÍ. Volební právo měli až občané (nynější střední vrstva).
Takže budte vlastně rád, pokud jste normálně pracující (otrok),že vůbec volíte...[smích]

Jak z historie vidíte, nebyl to ideál pro všechny - však taky zanikla..

299894

26.11.2013 19:55

RE: Pán se krapet zmýlil :)

Nikdo 81.?.?.?

Reakce na 299894

Tak dějiny ani politologie nejsou Vaší silnou stránkou. Raději se držte toho, co umíte. [oči v sloup]

299920

26.11.2013 11:07

Klaatu a profesor..

fohat 194.?.?.?

Ve filmu Den,kdy se zastavila Země je zajímavý rozhovor,kde profesor říká mimozemštanovi,že lidstvo je nad propastí zániku uplně stejně,jako jejich planeta,takže jeho mise na likvidaci lidských parazitu je zbytečná,pokud dá ještě lidstvu šanci,jako měli oni.Hezky sdělená naděje,která umírá vždy poslední..Otázka je,jestli lidstvo umrtvené egem je schopné restartu bez pomoci STRÁŽCU.... [oči v sloup] [zahanbení]

299895

26.11.2013 18:21

RE: Klaatu a profesor..

Manuell 78.?.?.?

Reakce na 299895

Veš v kožichu a jak se jí daří. Když už jsme u těch filmů, katastrof a loutkovodičů, pak nabízím pro totální otrávení dnešního večera ještě tento LINK: http://m.novinky.cz/articleDetails?aId=320374&sId=&mId=

299915

26.11.2013 11:33

Lidstvu chybí hlavně velcí lidé, kteří by mu dali vizi

Yvona 95.?.?.?

Osobnosti jako Karel IV (který vybudoval české království a mnoho staveb) a Václav Havel, který se 17. listopadu naštval a zničil sovětský blok) se u nás již nenarodí, utápíme se v marasmu a deziluzi. Možná z důvodů komplexů vůči oněm dvou nebo z důvodu naší vlastní neschopnosti. Proto jsme při prezidentské lednovéo volbě pohrdli slušným člověkem, kterému tleskají a který nesl odkaz jednoho z těch dvou.

299896

26.11.2013 16:28

RE: Lidstvu chybí hlavně velcí lidé, kteří by mu dali vizi

drakan 178.?.?.?

Reakce na 299896

Srovnávat Karla IV a Havla, může jen naprosto neinformovaný, přitroublík, s prominutím.

299909

26.11.2013 17:09

RE: Lidstvu chybí hlavně velcí lidé, kteří by mu dali vizi

Andrew Siddur 77.?.?.?

Reakce na 299896

To už se spíš naštval sovětský blok a instaloval nám sem Havla

299911

26.11.2013 18:26

RE: Lidstvu chybí hlavně velcí lidé, kteří by mu dali vizi

R 85.?.?.?

Reakce na 299911

Jojo hloupoučký slaboch, s vadou řeči a ve svetru, z toho ženské (mající opatrovatelský pud) vlhly ...

299917

26.11.2013 18:22

RE: Lidstvu chybí hlavně velcí lidé, kteří by mu dali vizi

fohat 82.?.?.?

Reakce na 299896

je dobre se opirat o svou zkusenost a zejmena posilovat intuici a neztracet svou energii vuci jinym,jejichz vyvoj posleze mnohe zklamal....

299916

26.11.2013 19:59

RE: Lidstvu chybí hlavně velcí lidé, kteří by mu dali vizi

Nikdo 81.?.?.?

Reakce na 299896

Hezký příklad dvou prolhaných prodejných narcistů, co zbabrali, na co sáhli a kteří zadělali českému národu na staleté problémy.

299921

27.11.2013 0:05

RE: Lidstvu chybí hlavně velcí lidé, kteří by mu dali vizi

R 85.?.?.?

Reakce na 299921

u Havla 1000% souhlas, ale Karel IV? Co zbabral?

299933

27.11.2013 2:44

RE: Lidstvu chybí hlavně velcí lidé, kteří by mu dali vizi

Nikdo 81.?.?.?

Reakce na 299933

Natahal sem ve velkém Němce, Židy a dal velkou moc katolické chamradi. Je toho samozřejmě více.

299938

28.11.2013 0:13

RE: Lidstvu chybí hlavně velcí lidé, kteří by mu dali vizi

mtk 88.?.?.?

Reakce na 299938

Ono vždy záleží na úhlu pohledu, žejo.
Jelikož internacionální Lucemburk Karel IV (prý otec vlasti, cha chá) byl císařem svaté říše římské, tak je zřejmé, že bude pracovat pro ni, no a Němci, židi a katolická chamraď byli výstavní skříní impéria. A být uvnitř impéria a být vně impéria představuje podstatný rozdíl vzhledem k tomu, co se může stát vně impéria, pokud je jedna z definicí impéria - "přijměte naše principy, a dostanete naši ochranu". U tak malé lokality, jako je čechomor, je to zřejmě jasné. A u těch "natažených Němců a židů" to můžete brát jako pozdně středověké multi-kulti, dejme tomu třeba i s cílem obohatit kulturně barbarské Čechy.
Nehledě k tomu, že životní styl ve věčném městě ve starověku nepochybně imponoval "germánským" barbarům (kteří se pak právě stali převlečenými římany, co školí barbary české), tak jako dnes imponuje západní životní styl nepochybně celosvětově. "Všichni" sice pindají, ale "všichni" to hltají, co všechno ten západní Europoid s tou svou "římskou" říší s luxusní provincií dobyté Ameriky (které se i staré centrum klaní), nevymyslí. Jelikož nejsem stoupencem ničeho, tak si to vyložte, jak uznáte za vhodné. [mrknutí jedním okem]

299985

26.11.2013 23:20

RE: Lidstvu chybí hlavně velcí lidé, kteří by mu dali vizi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 299896

Dnes jsem měl, co se týká netu, nějaký divný den, ale toto mě opravdu dorazilo, to jsem tu nečekal. Jsou tu sice k zhlédnutí často pořádné hlouposti, ale mají aspoň úroveň co do formy.
Dnes už vypínám a jdu spát.

299930

27.11.2013 15:30

RE: Lidstvu chybí hlavně velcí lidé, kteří by mu dali vizi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 299896

"Osobnosti jako Karel IV (který vybudoval české království a mnoho staveb) a Václav Havel, který se 17. listopadu naštval a zničil sovětský blok) se u nás již nenarodí, utápíme se v marasmu a deziluzi. Možná z důvodů komplexů vůči oněm dvou nebo z důvodu naší vlastní neschopnosti. Proto jsme při prezidentské lednového volbě pohrdli slušným člověkem, kterému tleskají a který nesl odkaz jednoho z těch dvou."

Ráno raníčko panna vstala - husárnu sobě zavázala - půjdu matičko k netu a všem cosi kvalitního upletu [velký smích] [chechtot]

299960

28.11.2013 18:33

RE: Lidstvu chybí hlavně velcí lidé, kteří by mu dali vizi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 299960

Tím slušným člověkem myslíte pana Sw. ????????????
Tak to je stejná bota, jako u paní, která tu velebí Havla..
Takže jste si tak trochu kvit...

http://www.blisty.cz/art/71194.html [smích] [smích] [smích]

300010

28.11.2013 19:20

RE: Lidstvu chybí hlavně velcí lidé, kteří by mu dali vizi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 300010

"Osobnosti jako Karel IV (který vybudoval české království a mnoho staveb) a Václav Havel, který se 17. listopadu naštval a zničil sovětský blok) se u nás již nenarodí, utápíme se v marasmu a deziluzi. Možná z důvodů komplexů vůči oněm dvou nebo z důvodu naší vlastní neschopnosti. Proto jsme při prezidentské lednového volbě pohrdli slušným člověkem, kterému tleskají a který nesl odkaz jednoho z těch dvou."

Na výše uvedený příspěvek následovala má níže uvedená reakce:

Ráno raníčko panna vstala - husárnu sobě zavázala - půjdu matičko k netu a všem cosi kvalitního upletu [velký smích]
[chechtot]

Oslava Sch snad z toho nevyčnívá [překvapení] [překvapení] [překvapení]

300011

26.11.2013 12:02

Berlusconi se může stát ruským velvyslancem při Vatatikanu

petesv 95.?.?.?

Já bych mu našel lepší funkci. Ať dělá vyslance v ČR, aspoň tu zkrotí kalouse se švarzhorou. Bavilo by mě, jak ten vysvětlí kalousovi, co je omerta a příslušnost k rodině. http://lenta.ru/news/2013/11/26/envoy/

299899

26.11.2013 22:44

k tomu článku...?

Ďuro Trulo 89.?.?.?

Nekoncepční slátanina názorů bez podpory fakty, takže si na ni diskutéři oprávněně smlsli. Každopádně se na ZVĚDAVCI zlepšila diskuse v těchto parametrech:
1) faktografie o 10%
2) gramatika o 20%
3) slovník (spisovný jazyk) o 15%
4) pečlivost projevu (překlepy atd.) o 10%
Ještě jsou značné rezervy ve výběru a zpracování základních témat, ale to je dáno hrůzami doby, kterou prožíváme. [smích]

299928

27.11.2013 11:02

RE: k tomu článku...?

Ďurďošík 195.?.?.?

Reakce na 299928

A, promluvil další demokratický zloděj. Každé opovrhnutí názory většiny, je dobré...

299950

27.11.2013 9:44

Demokracie = přežitek a taky demokrat = zloděj

HonzíkX 89.?.?.?

Demokracie vznikla před více než 2000 léty. Lidé měli v té době velice primitivní představy o světě a společnosti. Země v té době byla placatá a v moři jí nesli čtyři velryby a v té době byla demokracie to nejlepší, co znali. Loupení a zlodějiny byly naprosto normální, nikoho z demokratů by ani ve snu nenapadlo zrušit otroctví. A tak se tento systém v duševně zaostalých zemích přežil dodnes. Na vzdělání se drží pod pokličkou a blbcům se říká, že demokracie je to nejlepší a hlupáci tomu věří. Hlavně tahle myšlenka jde s USA. Kde víme, že první kolonizátoři Ameriky byli kriminálnici všeho druhu a jejich demokratický systém je tím poznamenán do dnešních dnů. Kde platí právo silnějšího a prolhanějšího demokrata, kde demokracie znamená beztrestně krást. Stačí se podívat na jakoukoli kovboyku USA. Furt to samé, loupeže vraždy, násilí a pak jeden spravodlivej. A z USA se to šíří dál. Státy ve sféře jejich vlivu chudnou. Dnes dávno víme, že země je kulata a jak vypadá vesmír. Ale myšlení lidí se mění velice pomalu. A taky je čím dál víc vidět, že Česká země je jako okupovaná země, jenom není vidět uniformy cizí armády.

299949

27.11.2013 14:40

PENÍZE=MOC prozatím!

Miloslav Dědek 178.?.?.?

2170 světových miliardářů kontroluje 33 bilionů USD čistého bohatství, tj. dvojnásobek amerického HDP.
Papež kritizuje mimo jiné "tyranii trhu" a vyzývá mocné, aby bojovali s nerovností a chudobou. Hospodářský systém, jímž se svět řídí, je podle něj "až do kořenů nespravedlivý". "Tohle hospodářství zabíjí," píše v apoštolské exhortaci. "Peníze musí sloužit a nikoli vládnout," prohlašuje.
K názorům papeže je možné dodat, že ve výrobě, výzkumu, vědě a v dalších oblastech se rychle a úspěšně vyvíjejí velké globální organizace. Naproti tomu pokrok v organizaci globálních mocensko-politických struktur stagnuje. Například je nejvyšší čas začít účinně globálně omezovat příčiny oteplování atmosféry, což stávající mocensko-politické struktury nejsou schopné efektivně realizovat. Jedna z možných cest k vytvoření mocensko-politických struktur, které budou schopné efektivně realizovat nejen opatření proti oteplování atmosféry, je uvedena v článku "Prognóza budoucnosti lidstva", který je např. na: http://dedej.bigbloger.lidovky.cz/
Dosažená úroveň rychle se vyvíjejících výrobních prostředků a poznání je v příkrém rozporu s chaoticky se měnící a v podstatě stagnující organizací globálních mocensko-politických struktur. Důsledkem toho je, že budoucnost lidstva se předvídá podobně jako se předpovídá počasí. Je nejvyšší čas vytvořit globální organizaci, která bude centrálně vládnout celému světu. Demokratická světovláda v čele s prezidentem světa bude mít předpoklady a podmínky pro systematické a cílevědomé plánování budoucnosti lidstva v globálním měřítku.

299958

27.11.2013 17:33

RE: PENÍZE=MOC prozatím!

dub 89.?.?.?

Reakce na 299958

a můžou nám vašnosti říct, jak chcete omezovat síly vesmíru a kosmické cykly? by mě to opravdu zajímalo a přišel bych se na to podívat[velký smích]
(tedy pominu-li holý, a zcela evidentní, fakt, že jsme přešli do cyklu ochlazování)

tak to halt vypadá, když do rozhodování začnou kecat debilové a nedoukové...

299967

27.11.2013 18:11

RE: PENÍZE=MOC prozatím!

Houska 89.?.?.?

Reakce na 299958

K neuvěření: "Demokratická světovláda v čele s prezidentem světa bude mít předpoklady a podmínky pro systematické a cílevědomé plánování budoucnosti lidstva v globálním měřítku".

Zase jeden vymytý mozek. Ti nahoře, se už nemůžou dočkat, až budou globálně demokratický pomáhat chudým a potřebným z celého světa a myslí to s nimi upřímně. Ale totalitní grázlové jim v tom brání.
Ty asi budeš asi taky jeden z těch lidumilu, co s námi to myslí dobře. Koukám, že taky lžeš, podvádíš a kradeš. A kradl bys dál, viď, demokrate?

299970

27.11.2013 16:37

Demokracie

leicester196 86.?.?.?

Tvrzení, že demokracie je vládou lidu, je jedním z obecně nejrozšířenějších omylů. Ve starověkém Řecku se lid nazýval laos. A o žádné laokracii není řeč. Samotný laos se ještě dělil na demos (ekvivalent toho, čemu se dnes říká "elita národa" či "horních deset tisíc" ) a ochlos (v dnešní době nazývaný "lůza" či "dolních 99 %" ). Demokracie je tedy vláda demosu nad ochlosem neboli horních deseti tisíc nad lůzou, což přesně vystihuje současný stav

299964

27.11.2013 22:17

RE: Demokracie

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 299964

Demokracie je především líbivým slovem, které umně zakrývá podstatu a principy fungování současného velmi nespravedlivého a kořistnického uspořádání světa. To učinilo modlu z peněz a z konzumu. Světu dnes fakticky vládne pár tisíc superboháčů, kteří zbytku lidstva vnutili pravidla hry výhodná jen pro ně.Politici jsou pouze poslušnými loutkami v jejich rukách. Uspořádání světa nesvědčí pro často opakované tvrzení, že lidé jsou díky rozvoji mozku vrcholem ve vývoji živé přírody, ale spíše pro tvrzení, že lidstvo představuje slepou vývojovou větev, po jehož dominanci nastane všeobecná zkáza a chaos.Druhá věta termodynamiky se naplní. Ale třeba se mýlím.

299982

28.11.2013 9:56

Zmeny

Viny 77.?.?.?

Autor sa mýli v jednej podstatnej veci - každý obor sa hýbe len vďaka človeka na rozhodujúcej pozícii, alebo skupiny takých ľudí. Odmieta pripustiť, že obor je len uskutočnením sna predátora, ktorý ho riadi - mať svoje lovisko na podnose... Predátori chápu, že spolupráca je výhodnejšia než vzájomný boj. Preto je pohyb konzistentný.

1. Neanalyzoval jsem, nakolik nebezpeční by obři byli, kdyby se neúčastnili politiky. Pokud by nikdo, mimo lidských bytostí, nemohl utrácet peníze za „politické akce“ v USA, a pokud by takové výdaje byly ohraničeny dobře vynutitelným ročním „stropem“, demokracie by mohla být opět možná. Obri sa nemôžu neúčastniť politiky, keďže je ich nástrojom, prostredníctvom ktorého plošne ovládajú svoje lovisko, svoju pastvu. Ak by nejestvoval štát a politika so svojimi zákonmi a donucovacím systémom, nemohli by obri plošne aplikovať svoju vôlu nad ľuďmi. Prostredníctvom štátov a ich systémov to však robiť môžu a vynutí to za nich niekto iný - výborný mechanizmus.

299998

Tuto stránku navštívilo 4 195