Diskuze k článku

Stojí investice do Bitcoin za úvahu?

Příspěvků 102

4.11.2013 3:53

Diky za tip

Stryko Medved 179.?.?.?

Diky za zaujimavy clanok, celkom ma nahlodal, inac by ma to asi ani nenapadlo. Vela stastia v investiciach.

299145

4.11.2013 11:02

RE: Diky za tip

Tomas Verner 93.?.?.?

Reakce na 299145

Clanek supr, jen je mi trochu lito, ze tu autor odkazuje na intersagno. Tedy trh ktery mel v minulosti tolik problemu a ja bych ho osobne rozhodne neuvadel. Chybi mi v prehledu treba https://dagensia.eu. Pro cechy, kteri chteji jednoduse koupit nebo prodat je to asi nejlepsi alternativa.

299162

12.11.2013 17:08

RE: Diky za tip

Tadas 217.?.?.?

Reakce na 299162

Dagensia dela vopruz s overenim, ale jinak spolehlivost.

299528

4.11.2013 4:59

vtip

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Potká učitelka matematiky chronického pětkaře v nejluxusnějším autě a před zámkem který mu patří a říká jak si se k takovému bohatství dostal ? To je jednoduché paní učitelko, koupím za bitcon prodám za deset bitcionu a mi těch 10% bohatě stačí....... [velký smích]

299146

4.11.2013 8:00

RE: vtip

maršal Žukov 91.?.?.?

Reakce na 299146

ale ten chronický päťkár vedel aspoň to, že ak kúpi za 1 a predá za 10, ostane mu 9% a nie 10% [chechtot]

299147

4.11.2013 8:56

RE: vtip

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299146

No, matematik by zajasal aj nad článkom:

"...Dnes se mění jeden bitcoin za 224 dolarů (4400 Kč). Kdo nakoupil před rokem za 25 dolarů, má zisk přes 100 procent." Ehmmmm [oči v sloup]

A teraz kvízová otázka pre ťažkých matematikov: ak bitcoin stál pred rokom 25 USD a dnes stojí 224, k akému zisku!! si prišiel investor?? To že je to "preš 100%" je asi jasné, lenže ono to je HODNE cez, takže..... [chechtot]

299153

4.11.2013 12:17

RE: vtip

omega13 217.?.?.?

Reakce na 299153

snadné ...
editor není robot, a když píše článek ve svatém nadšení nebo hněvu, často střílí capiny. Právě proto že je to srdečný člověk. Snad se na něj nebudete zlobit.

Ehm, no a za článek o BC díky .. už o tom slýchám dlouho, ale nikdy jsem to nestudoval tak podrobně jako na zvědavci

299166

4.11.2013 12:31

RE: vtip

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299166

Nehnevám sa na autora, robí sysifovskú prácu, len som chcel prípadných investorov upokojiť, že je to teda hodne, hodne, hodne nad 100% [mrknutí jedním okem]

Bitcoin je zaujímavý pokus o emitovanie meny mimo centrálnu autoritu, mimo kontrolu centrálnych bánk a podobne. Zatiaľ sa celkom darí a P2P je relatívne ok a ak má človek ešte prax vo využívaní zabezpečených prístupov a komunikácie, môže to byť zaujímavé aj pre všetkých, ktorí chcú byť vo svojom podnikaní naprosto mimo dohľad...

299168

4.11.2013 16:10

RE: vtip

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 205.?.?.?

Reakce na 299153

Děkuji za upozornění, už jsem to opravil.

299174

7.11.2013 9:50

RE: vtip

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299174

jj, v pohode. Ono je lepšie keď vás upozorní priaznivec, než aby vás upozornil nepriaznivec. A inak vďaka za výborný článok [mrknutí jedním okem]

299303

5.11.2013 0:28

RE: vtip

Franta vhclm (zavináč) seznam (tečka) cz 79.?.?.?

Reakce na 299153

Taky znám jednu hádanku. Když před lety bylo nabízeno 10.000 btc za 50 usd, kolik prodělal investor, který si tu investici nekoupil k dnešnímu dni? Aktuální kurz si doplní každý sám, podle svého času :- ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Nesměju se Vám, ale nám všem, protože právě teď mám již pár dní svůj 1. btc za asi 140 usd. Rozhodně tuto investici doporučuji, bez ohledu na počáteční cenu, za kterou btc koupíte. Jen investujte malou částku o kterou můžete klidně přijít, kdyby projekt z nějakého důvodu zkrachoval, ať vás to nepoloží, (přece jen to je komodita naprosto bezcenná). Autor totiž silně podcenil možnosti růstu hodnoty btc. Nic nepředpovídám, nejsem věštec, jsem investor a vidím zde obrovský potenciál, který dnes jen málokdo dokáže ocenit :- )

299194

5.11.2013 15:23

RE: vtip

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299194

No, smiatím sa mne by bolo možno nosením dříví do leasa. A teraz hádanka - prečo? [vyplazený jazyk]

S druhou časťou druhého odstavca súhlasím bezozbytku [mrknutí jedním okem]

299218

4.11.2013 8:02

ofuck

maršal Žukov 91.?.?.?

Inak si myslím, že Bitcoin je podobný ofuck ako zlato, alebo iné úžernícke výmysly, ktoré slúžia na okrádanie gójov.

299148

4.11.2013 8:46

RE: ofuck

murkoslav 188.?.?.?

Reakce na 299148

Zlato ma aspon svoju hodnotu ako technicky prvok. Kvoli svojim specifickym vlastnostiam. Skor vacsi ofuck na gojov vidim v drahokamoch, diamantoch. Asi nie nadarmo sa drahokam povie po anglicky JEWel.

299151

4.11.2013 13:33

O la la!

Andrew Siddur 77.?.?.?

Reakce na 299151

ČOI: Jedenáct falešných šperků z dvanácti
Reklamy na cetky? Bez jeptišek to nepůjde (v nadrozměrné velikosti viselo na mrakodrapu GiTy v Brně)
Cetky nakupujeme v Izraeli, takže vám je můžeme nabídnout za výhodné ceny, aneb české košer reklamy
(Hmm, byla by ta 10% sleva taky tak úderná, kdyby byla vepsána v křesťanském kříži? [smích])

299171

5.11.2013 16:25

RE: O la la! - zlato není ofuck

Franta 79.?.?.?

Reakce na 299171

Zlato nakupuju jedině bankovní 24 kt s certifikátem. Je to sice drahý jako prase, ale když porovnám cenu za gram s cenou šperků, potom 8-)))
Samozřejmě si zlatou cihlu nikdo na sebe nepověsí, ale právě Ti, kdož si přejí nosit na sobě zlato navěšené mi zajišťují trvalou hodnotu. Důvodem, proč zlato všichni chtějí je to, že nás odpradávna fascinuje svou krásou a čistotou, protože nám připomíná jediného pravého boha a tím je slunce. To by Vám i můj pes vysvětlil, kdyby ještě žil, že sluníčko je ta nejlepší věc na světě. To je mé vysvětlení hodnoty zlata.
Technické využití zlata je mizivé, téměř všechno zlato, které lidstvo vytěžilo je dnes k dispozici a je ho tolik, že by to byla krychle o hraně velikosti tenisového kurtu (tak nějak přibližně, jestli chcete přesné číslo, tak si ho najděte a opravte mě:- )
A s hodnotou peněz se to má tak, že peníze mají svoji vlastní hodnotu danou trhem. Zatímco měna je prázdná a hodnotu nemá.

Zlato jsou pravé peníze, protože zlato je komodita. A její hodnota je dána poměrem poptávky a nabídky.

Takže zlato není žádný ofuck, ale když si někdo koupí vyleštěnou mosaz vykládanou jabloneckou bižu a zaplatí jako za zlato posázené dia [smích] Tak to není ofuck zlata, to je prostě jeho hloupost a normální podvod.

299223

5.11.2013 19:39

RE: O la la! - zlato není ofuck

maršal Žukov 87.?.?.?

Reakce na 299223

nie hodnota, ale CENA je daná poptávkou a nabídkou, vole.

299231

5.11.2013 20:24

RE: O la la! - zlato není ofuck

Franta 79.?.?.?

Reakce na 299231

jj mas pravdu vole, i když prave u zlata tento pojem splyva, ale nejsem tu proto abych se hadal o bezvyznamne detaily
(Zanechte prosím vzájemných důvěrností! Díky – moderátor)

299232

5.11.2013 21:21

RE: O la la! - zlato není ofuck

maršal Žukov 87.?.?.?

Reakce na 299232

Nono! rozdiel medzi cenou a hodnotou nie je bezvyznamny detail. To je to iste, ako ked ho strcis susedovi do prdele a obaja vyhlasite: mam ho v prdeli. Obaja mate pravdu, rozdiel je len v malom detaile.

299234

4.11.2013 9:29

RE: ofuck

herbert 85.?.?.?

Reakce na 299148

Tiez si myslim. Je to spekulacia nepodlozena akoukolvek realnou hodnotou. Je to vidiet aj na vyvoji "ceny", ked v priebehu kratkeho obdobia doslo k dvom vysokym skokom v cene a medzi nimi obrovsky prepad.

299157

4.11.2013 10:01

RE: ofuck

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299157

V tom by som problém nevidel. Ak sa bližšie pozriete na spôsob "ťažby" Botcoin zistíte, že je to vlastne ekvivalent spotrebovanej elektriny a nákladov na hardware (hlavne grafické karty). Výpočtový výkon, aby bol ziskový, chce dosť výkonných počítačov správne pozapájaných, inak to skoro nemá zmysel.

Čo sa týka výkyvov ceny, tak je to len reakcia na "neznámo" u investorov. Stúpajúca cena dnes je len odrazom možnosti obchodovať slobodnejšie, to je všetko...

299158

4.11.2013 17:38

RE: ofuck

dub 89.?.?.?

Reakce na 299158

a napadlo někoho se zeptat, proč by "někdo" nabízel odměnu za zasíťovaný strojový čas, navíc odměnu, která ho naprosto nic nestojí?

jen tak pro zajímavost...

299178

5.11.2013 11:00

RE: ofuck

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299178

Napadlo. Ten dotyčný pochopil, že akákoľvek mena stojí a padá na dôvere v ňu. Táto mena je generovaná automaticky a jej pohyby sú prakticky nekontrolovateľné a v tom je jej výhoda (jedna z mnohých). To je celé...

299209

5.11.2013 17:07

RE: ofuck

dub 89.?.?.?

Reakce na 299209

nevím co dotyčný (či dotyční, NSA, CIA, marťani...) pochopil, ale je evidentní, že získávání nových šušníků je v tomto systému možné jen a pouze těžbou.

těžba je evidentně jakýsi algoritmus prováděný opakovaně a automaticky za použití strojů, a navíc dosti neefektivně, protože je náhodný a tudíž k tomu potřebujete úměrně vyšší výpočetní kapacitu. a čím vyšší strojová kapacita, tím větší těžba.

a protože je odměňována pouze těžba, tedy výpočetní výkon (jeho vytváření a dání k dispozici), jde evidentně o systém, jehož primárním účelem, smyslem a cílem je maximalizace zasíťované strojové kapacity - PROČ?

(vše ostatní jsou podružné věci, které jen nalákají důvěřivé a zamaskují pravý smysl akce, a navíc umožní zasvěceným napakovat se na důvěřivcích, jako u každého "trhu s prdem". nehledě na to, že nikde není vysvětleno, proč byl zvolen právě tento algoritmus, proč byla nasazena právě tato výše "měnové zásoby" atd. atp. takže opět jen jakási "tulipánová horečka" 21. století).

299224

6.11.2013 8:24

RE: ofuck

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299224

...získávání nových šušníků je v tomto systému možné jen a pouze těžbou. Tu hovoríte o emisii meny. EUR sú emitované podľa toho, ako sa Mário vyspal. V prípade BTC vznikne cca každých 10 minut 1 blok, bodka. Porovnanie stability meny EUR a BTC je teda bez diskusií jasné. Investor totiž PRESNE vie ako sa veci majú, aj s ohľadom na budúcnosť.

Dopyt po anonymných platbách (kvôli kokotom typu EU establishment s ich reguláciami) stúpa a spolu s vysokou stabilitou tejto meny je dôvodom prečo sa dnes 1BTC blíži ku 150USD.

Čo sa týka emisie, je vlastne úplne fuk ako je mena emitovaná. Napr na tichomorských ostrovoch boli platidlom malé mušličky. Aby sa udržala ich relatívna hodnota, vybrali kmene mušličky, ktoré bolo ťažké nájsť, alebo bolo treba sa ponoriť do veľkých hĺbok. BTC je ekvivalentom "zložitosti", spočívajúcej vo vstupnej investícii za hardware; spotrebovanú energiu a v ume minera, ktorý aby dosiahol optimálny výkon za svoju investíciu a naťažil dostatok blokov, aby sa mu vyplatil payback, musí know-how [mrknutí jedním okem]

A je tu ešte jeden aspekt, ktorý túto menu robí ešte stabilnejšou a možno ten najdôležitejší - spôsob ako BTC získava dôveru v seba samú. Totiž tí, ktorí BTC ťažia, budú BTC aj používať - a máte investorov. Keďže z vyššie uvedených dôvodov:
- dopyt po BTC stúpa a
- počet minerov tiež
- a súčasne sa zvyšujú nároky na HW na mining bloku (väčšia investícia do HW + náklady na elektrinu)
- a súčasne sa BTC tvorí POMALŠIE, než stúpa dopyt po ňom

....bude cena naďalej stúpať.

Vysvetlené všetko je, len si to musíte nájsť.

299244

6.11.2013 19:52

RE: ofuck

dub 89.?.?.?

Reakce na 299244

to podstatné je, že to není systém nějaké alternativní měny, ale primárně systém vytvářející zasíťovanou výpočetní kapacitu.
to je jeho účelem. a to je to důležité.

ostatní je jen doplněk.
a není to ani vysvětlené - pokud tak mi laskavě sdělte, kdo je tvůrcem, co uvádí jako důvod vzniku systému, proč nastavil algoritmus právě takto, jak odůvodňuje omezení šušníků na oněch 21m atd.
já to nikde nenašel, takže to uvítám[smích]

a to o vysoké stabilitě jste jistě myslel jako fór, protože když se podívám na volatilitu těchto šušníků, tak mě momentálně nenapadá nic, co by ji mohlo konkurovat.
investor neví absolutně nic podstatného, protože ani neví, kdo za tím stojí a čemu to slouží. ale myslíte-li pojmem investor spekulanta, který vrazí zdroje do jakékoliv hry, dokud je ponzi scheme v konjunkturní fázi, tak to ano. ale na faktu, že je to pyramidová hra to mění sotva něco. tulipánová horečka měla svého času podobný průběh[smích]

299277

7.11.2013 8:30

RE: ofuck

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299277

Skúste sa držať Vašej pôvodnej otázky: a protože je odměňována pouze těžba, tedy výpočetní výkon (jeho vytváření a dání k dispozici), jde evidentně o systém, jehož primárním účelem, smyslem a cílem je maximalizace zasíťované strojové kapacity - PROČ? Vaše "PREČ" je založené na Vami uvedenom postuláte a to že: jde evidentně o systém, jehož primárním účelem, smyslem a cílem je maximalizace zasíťované strojové kapacity Ja som nikde tento postulát v súvislosti s BTC nenašiel a preto je zložité odpovedať na "PROČ" - ak ste postulát sám stanovil, odpoveď asi budete poznať len Vy. Je teda naozaj primárním účelem, smyslem a cílem je maximalizace zasíťované strojové kapacity ???

Tvorca má pseudonym ktorý poznáte - chcete aj číslo bot? Kto je tvorcom meny EUR, USD...? Viete to presne aj s tým kto a ako ju ovplyvňuje? Používate ju? [mrknutí jedním okem]

Dôvodom je vytvorenie meny, ktorá bude mimo kontrolu CB. Algorytmus je stanovený tak preto, lebo zabezpečuje extrémne vysokú STABILITU v rámci kontroly emisie tej meny. Môžte sa na hlavu postaviť, ale ten blok vypadne len každých 10 minut... Poznáte stabilnejšiu menu čo sa týka emisie, než BTC? Ak áno tak šup sem s ňou. Ak hovoríte o nestabilite na trhu s touto menou, tak to je spôsobené hlavne investormi samými...niektorí sú múdri a niektorí idioti. Čo s tým má mena?

TBC nemá znaky pyramídovej hry, keďže sa vyčerpaním stromu (ukončenie emisie BTC) nekončí, naopak [mrknutí jedním okem] Ľudia denne používajú bezcenné meny vydávané CB podľa ľubovôle a to je v pohode. Ale súčasne budú kritizovať BTC, ktorá sa takpovediac vydáva sama a je mimo kontrolu tých CB a uživatelia sú s tým veľmi spokojní a aj firmy ktoré si nechávajú platiť za svoj tovar a služby v BTC. Dnes by to nemalo byť o hľadaní ideálu hneď a rýchlo, ale o hľadaní alternatívy. Je ná Vás a každom čo bude používať DNES, teraz - iekto bude preferovať investície do bánk krytých Eurovalom prostredníctvom EUR a iných, alebo do BTC. Je to len voľba.

299296

4.11.2013 9:04

pečení holubi nelétají...

PejsekAK_ 89.?.?.?

BitCoin má jeden zásadní morální problém, ten, kdo naskočil dříve, nemusí hnout ani prstem a je možná už milionář, miliardář... dobré tak pro spekulanty a nákup drog na černém trhu. Jinak neodpovídá základnímu principu dlouhodobě udržitelného systému: objem peněz se musí rovnat objemu zboží + služeb. Tj. musím mít možnost pěněžní zásobu nafukovat a ufukovat podle potřeby, aby nevznikaly tlaky na ekonomiku. Tohle bitcoin nesplňuje, je to v principu pyramida, jedno velké letadlo, které sice možná poletí pár (desítek) let, ale furt letadlo. Jediná proměnná zde totiž je hodnota jednoho bitcoinu. Pokud by se měl používat v ekonomice jako valuta, hodnota jednoho bitcoinu by časem byla (všechno na světě) / 21.000.000 bitcoinů.... čili velmi mnoho, odhadem 1BTC = miliony současných dolarů. Ten co si koupil v roce 2010 1 pizzu za 10 tisíc BTC by asi litoval....

299154

4.11.2013 10:18

RE: pečení holubi nelétají...

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299154

Kto kúpil pred rokom 100.000 BTC a dnes predá za 10 násobok je tiež milionár...

Čo sa týka meny (napr peňazí), tak nemusí platiť že sa ich objem rovná tovaru a službám. To by malo platiť (ale neplatí) len u systému, ktorý aktuálne funguje a ktorý nás doviedol tam kde sme dnes - do riti. Tento dnešný aktuálny systém totiž predpokladá menu vydávanú (a regulujúcu) akousi autoritou, ktorá aby sa uchovala hodnota tej meny, tak ju musí udržovať umelo nedostatkovou a nastáva paradox: ľudia tzv nemajú prácu, je tzv nezamestnanosť, čo je ale samozrejme nezmysel. Ak sa rozhliadnete okolo seba nedá sa povedať, že by bolo už úplne všetko urobené, hotové, ani zďaleka. To, čo chýba nieje práca, tej je všade dosť, ale chýba niekto, kto je za ňu ochotný zaplatiť tou menou, ktorá je vydávaná tou samou autoritou a ktorá je nedostatková. Chápete ten bod? To, čo chýba, sú tie papieriky (či čísla v banke), ktoré jediné sú tou samou autoritou povolené pri výmene tovaru a služieb.

To čo dnes chýba sú tie papieriky a to je absolútny nezmysel. Máme veci, ktoré by sme chceli zlepšiť; máme aj ľudí a zdroje, ktoré na to zlepšenie potrebujeme a aj vôľu to robiť, všetko tu je....jediné čo nieje sú tie papieriky..... Šialenstvo.

Iný systém je založený napr na mene (peniazoch), ktoré vznikajú momentom vykonania služby ako vzťah debet/kredit, napr v časových jednotkách. Ja vám pokosím záhradu za 60 minut a vy máte debet 60 a ja mám kredit 60. Súčet všetkých kreditov a debetov je vždy 0. Ak túto menu budú akceptovať všetci, je po probléme. Otázkou už nebude "máme peniaze" ale "máme zdroje a vôľu to urobiť". To je všetko...

299159

4.11.2013 11:24

RE: pečení holubi nelétají...

PejsekAK_ 89.?.?.?

Reakce na 299159

lokální měny jsou dobrá věc (LETS ats, časové "kredity"[mrknutí jedním okem], určitě budou, ale jako jediný systém globálně to nejde. To na co poukazujete je právě proto, že peněžní zásoby je méně (a v nesprávných rukou), kvůli parazitické podstatě dnešního finančního systému - půjčování peněz do existence a exponenciálně se zvyšující compound interest. To už dlouho nebude, a je to šílený protilidský systém, s tím souhlasím. Ale BitCoin ani LETS systémy nejsou náhradou (bitcoin vůbec a LETS bude +- jen na komunitní úrovni, tam má své místo), to budou peníze nezatížené úrokem a emitované třeba formou základního příjmu, tak aby odpovídaly reálným potřebám a byly jen prostředkem směny, ne hodnotou samy o sobě. Bude pravděpodobně spojeno s malým demmurage, pro zabránění sterilizace formou mrtvých vkladů.

299163

4.11.2013 12:16

RE: pečení holubi nelétají...

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299163

Zásadným problémom princípu základného príjmu je otázka psychológie a motivácie jeho účastníkov. Nezabúdajte, že je nutné pracovať s aktuálnou populáciou, so stavom v akom reálne sme a to je veľmi ďaleko od ideálu a múdrosti. Videl som krásne video, kde sa malo ukázať, že 85% ľudí by pracovalo, aj keby nemuseli, ale realita ukazuje niečo iné. Efekt ekvivalentu základného príjmu môžme vidieť u cigánov v podobe dávok za existenciu. Drvivá väčšina z nich skutočne dávky za existenciu poberá. Je to skutočný základný príjem v praxi. Môžme vidieť k akému správaniu príjem za číru existenciu vedie, naprieč generáciami. Obávam sa preto (a z mnohých iných dôvodov), že toto nieje cesta....

Viem si však predstaviť aplikovateľnú metódu, ktorá je založená na niečom inom. Veľmi dobre to popisuje tento pán: http://www.lietaer.com/
Tu napr vysvetľuje v krátkom videu možnosť globálnej komplementárnej meny (TERRA skutočne s demmurage počíta), ktorá sa správa presne opačne než "klasický" systém a motivuje k opačným správaniam aj účastníkov, hlavne v súvislosti s rôznymi výkyvmi ekonomiky: http://www.youtube.com/watch?v=5Zoud9tFEmw Toto video je hlavne pre biznisy, ale venuje sa tiež komunitám a štátom s návrhmi implementácií rôznych modelov v rámci zvýšenia diverzity v rámci mien a tak aj stability finančného systému.

299165

4.11.2013 19:16

RE: pečení holubi nelétají...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 299165

oni by ale pracovali protože by pracovat museli
je třeba si nejprve ujasnit pojem "pracovat" kterým zde šermuješ
tak 1) pracuje každý i když si doma zrýpeš zahrádku abys zasázel brambory tak je to práce i když ti nikdo za ní neplatí
2)to co máš na mysli je výdělek nebo abychom použili lepší tvar slova tak výdělkářství - prodej práce za peníze
jednoduchá ekonomická dedukce - základní příjem by mohl být rozdáván pouze v případě že by na něj byly vybrány peníze a ty by byly vybírány zdaněním (nejlépe spotřeby) proto aby lidé mohli pobírat základní příjem by museli tedy něco produkovat a navzájem si to prodávat čímž by se vybraly peníze k rozdělení
tak a ted se dostáváme k tomu pojmu výdělkářství
když bude výdělkařit příliš málo lidí (mnoho se jich spokojí s pobíráním ZP) reálná hodnota ZP poklesne protože se vyrobí málo statků které bude možné na trhu zakoupit což zvedne jejich ceny a přinutí to k vydělávání peněz víc lidí čímž se to vyrovná
ZP není žádné právo na život ale je to racionální způsob jak přerozdělovat bez diskriminace a armády byrokratů kteří se tímto živí navíc je to spravedlivé protože všichni dostanou stejně a když bude existovat jen jedna rovná dan ze spotřeby tak i všichni zaplatí stejný podíl ze svého příjmu
je to dokonce lepší než systém tzv. sociálního zabezpečení jak ho známe protože když se někdo rozhodne vydělat si prodejem práce nespadá v příjmech na 0 a nemusí tak vydělat víc než je sociální transfer aby se mu to vyplatilo
pokud tě trápí že nikdo nebude chtít vykonávat práce které dělají ti kteří žádnou jinou práci neseženou tak tě to trápit nemusí protože holt budou muset zadavatelé připlatit aby přeji jen někoho nalákali na druhou stranu zase u zaměstnání příjemnějších mzdy poklesnou protože si jejich vykonáváním bude chtít přivydělat velmi mnoho lidí
já v tom z čistě racionálního a ekonomického hlediska nevidím žádný problém
jediné relevantní námitky vycházejí z iracionálních vášní jako je třeba závist ale s takovými já odmítám pracovat nepovažuji ze za povšimnutíhodné

PS: ZP není žádná novinka jedná se totiž o jakousi formu záporné daně kterou navrhoval jistý Milton Friedman
http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika-zaporna...
http://www.penize.cz/ekonomika/15798-zaporna-dan-j...
http://www.odpovedi.cz/otazky/co-to-znamena-zaporn...
výborný článek na téma přerozdělování zde

A.

299182

5.11.2013 11:16

RE: pečení holubi nelétají...

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299182

Budem uvádzať jeden príklad, lebo je rukolapný - cigáni v praxi dneška. Oni sa totiž nevyparia...

1) pracuje aj cigán ktorý strávi deň pred digi TV pyčo; prejde sa po námestí a kultúrne obohatí svoje okolie a t.d.?
2) tento bod súvisí s prvým. Daniť je zasa možné len tých ktorí spoločnosti niečo prinášajú a tak ak sa zvýši počet tých, ktorí tej spoločnosti neprinášajú nič, systém nevyberie potrebnú čiastku a skolabuje. Inak len tak mimochodom, prečo by mali niektorí vytvárať hodnoty na to, aby živili neustále sa zväčšujúcu armádu príživníkov?
To čo navrhujete je vlastne forma diktatúry, kde sú jednotlivci nútení pod hrozbou násilia, aby živili parazitov.
Ak sa teraz dvihne cena niektorej komodity (ako píšete), začnú cigáni pracovať???? Nie.... Rozprávate nezmysly.

Ak odmietate pracovať s aktuálne najdôležitejšími časťami ľudského psrávania a motivácie, ako vášne typu závisť, ktorá je extrémne silným motivátorom ľudských aktivít, je váš koncept tým momentom presunutý do oblastti sci-fi a utópie.

Milton Friedman hovoril o niečom inom, ale to nieje teraz podstatné. To dôležité je, že váš systém nerieši to najpodstatnejšie - dostatok meny (peňazí) na trhu tak, aby sa našiel niekto, kto tomu "chudému" za tú prácu zaplatí tou "ríšskou menou".

To čo popisujete, môžte totiž urobiť už aj teraz, nič vám v tom nebráni...ak je dopyt po službe a aj zdroje na ňu...musíte mať ešte tie peniaze, tie papieriky, aby sa výmena mohla uskutočniť. Tento paradox o ktorom tu píšem (ten smerodajný), ZP nerieši...

299211

5.11.2013 13:17

RE: pečení holubi nelétají...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 299211

1)cikány nehodlám řešit nelze vymyslet systém který by nebylo možné zneužít
2)když jediná dan bude DPH tak budou zdaněni všichni kteří provedou transakci bez ohledu na to jestli při tom něco přinášejí nebo ne
systém vybere přesně tolik kolik vybere
osobně bych to udělal tak že by se vybraly daně část by se vzalo na provoz a zbytek by se rozdělil - pokud by si lidi část peněz nechali klesl by ZP což by je donutilo utratit úspory nebo jít pracovat - problém vyřešen
to co navrhuji není forma diktatury protože ZP lze vyplácet anonymně na rozdíl od současných dávek donucení k placení daní není znak diktatury ale každého fungujícího systému
ještě jednou opakuji je to lepší a spravedlivější než současný systém
cikány nehodlám řešit ve skutečnosti totiž tohle nepředstavuje žádný problém peníze samy o sobě nemají žádnou hodnotu jsou pouze informací o hodnotě na druhou stranu považuji přerozdělování za nutnost která umožnuje fungování složitého systému ostatně i historie toto dokazuje - vždy se přerozdělovalo budto daněmi kvazidobrovolně nebo násilím jde mi pouze o to vymyslet systém který toto dodrží a bude zároven lepší a spravedlivější než ten současný

já neodmítám pracovat s vášněmi atd já pouze odmítám vyvracet pseudoargumenty vytvořené těmito iracionalitami

ano záporná dan a základní příjem se liší ale základní koncept je shodný

poslední větě moc nerozumím nevím co mohu učinit už dnes

299216

5.11.2013 16:01

RE: pečení holubi nelétají...

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299216

Jediným argumentom pri diskusii o nových prístupoch k usporiadaniu spoločnosti je argument, ktorý jasne počíta s populáciou jestvujúcou na planéte Zem, so všetkým čo k tomu patrí (alebo navrhnite zázrak a popíšte ako sa k nemu dostať). Ak sa však apriori odmietate baviť o aspektoch aktuálneho ľudského správania (populácie)na planéte Zem, v tomto prípade odpozorovaného z aktuálnej reality, patrí váš návrh do oblasti sci-fi.

Neprispôsobivých cigánov som uviedol ako jasný príklad, kde základný príjem UŽ TERAZ funguje v súvislosti s tým, kam ich tento princíp - peniaze za číru existenciu ukradnuté tým ktorí prinášajú hodnoty - doviedol. Nejde tu o mieru zneužitia, ale o reálne jestvujúci príklad z aktuálnej reality, ktorý ukazuje kam takýto nezmysel vedie, reálne, naozaj, bez vznosných kecov, stačí sa rozhliadnuť. Ak chcete túto realitu ignorovať, už to nieje ani sci-fi, ale fantasmagória.

Tí cigáni UŽ TERAZ žijú vo svete základného príjmu, už teraz môžu ale nemusia pracovať (kľudne celý život) a dostávajú peniaze za bytie. Čo je efekt? Chcú stále viac a majú pocit že sa má ktosi iný o nich postarať. Dôsledky takéhoto druhu motivácie je možno vidieť všade naokolo - alebo vy ich snáď nevidíte?? Aby títo paraziti prežili, berie UŽ TERAZ vláda pod hrozbou násilia stále väčší podiel zárobku na daniach od pracujúcich ľudí a dáva ich týmto parazitom. UŽ TERAZ je tu základný príjem, to nieje niečo nové.

Chcete VIAC toho istého? Ja som myslel že chcete zmenu od toho čo tu je teraz....?

299221

7.11.2013 23:24

RE: pečení holubi nelétají...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 299221

už je mi jasné že ty prostě nechápeš rozdíl
podstata je přeci v tom aby to bylo spravedlivé nebo lépe řečeno rovné tedy aby dostali ne jenom cikáni ale všichni stejně bez stanovování nějakých dodatečných podmínek
pokud se budou všichni chovat jako cikáni nastane ekonomická katastrofa a dopady svého chování pocítí všichni
pokud se budou všichni chovat racionálně tak se postupně systém narovná k situaci kdy všichni vydělají a důležitější je napsat odvedou zpět zhruba tolik kolik dostali a celý ten systém by mohl být postupně opuštěn
mě přeci nejde o to aby kdokoli nemusel pracovat právě naopak já chci aby VŠICHNI pracovali což současný systém neumožnuje
ale těžko se bavit o tom s někým kdo nechápe fungování ekonomických mechanismů podstatu peněz a mechanismů na ně navázaných
já pochopitelně chci změnu ale chápu taky že nelze chtít všechno hned
že je svět ve velkých problémech a ZP chápu jako způsob jak vycouvat ze současného centralizovaného hierarchického systému a získat čas na vyzkoušení a spuštění něčeho lepšího není to pro mě cíl změny ale prostředek k nějaké změně
a opravdu zkus ty cikány vypustit z hlavy (tedy pokud ti netančí každou noc pod okny protože pak chápu že je to velmi těžké) nebo se z toho zblázníš jsou důležitější problémy než pár hlučných darmožroutů
mimochodem i cikáni pracují tedy pokud práci budeme chápat jako jakoukoli činnost za účelem obohacení nebo ještě lépe zlepšení životních podmínek jen svou práci využívají nevhodně a dalo by se říct kontraproduktivně

299333

8.11.2013 8:42

RE: pečení holubi nelétají...

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299333

V tom je váš zásadný problém. Nechápete. Totiž ak sa ukáže, že Vám s aktuálne jestvujúcimi premennými nevychádza rovnica, tak z nej vyhodíte tie nepohodlné premenné a zrazu je všetko krásne....len to nemá nič spoločné s realitou. Skúsim Vám to vysvetliť inak.

Pokúste sa na začiatok pochopiť, že základný príjem tu už TERAZ funguje a nielen pre cigánov, ako tvrdíte. Prostredníctvom ZP (a všetkých iných systémov), sú ľudia motivovaní správať sa určitým spôsobom - vždy je v systéme vbudovaná určitá motivácia, nech je akákoľvek. Pre porovnanie sa pozrite na trvalý euroval a bailout, ktorým sa za vládami ukradnuté peniaze daňových poplatníkov, financujú nezodpovedné banky (v realite ešte inak, ale to teraz nieje podstatné). K čomu takáto bohulibá činnosť motivuje banky - k väčšej či menšej zodpovednosti? Odpoveď je jasná. Rovnako je to s ľuďmi, ktorí rýchlo pochopia, že parazitovať na systéme zabezpečujúcom potreby len za číru existenciu, je výhodné. Cigánov nazývame neprispôsobivými, ale to je zle - oni sú naopak dokonale prispôsobiví. Naprosto perfektne sa prispôsobili systému, ktorý je okolo ich. Tí cigáni, ktorí sa vám síce nehodia do krámu, ale jestvujú a nezmiznú, niesu jediní. Prisťahovalci z iných kultúr, ktorí prichádzajú do EU majú veľmi podobné tendencie (u nových) a neskôr systémom podporované návyky (u potomstva). Spoločnosti nič neprinášajú, ale od spoločnosti vyžadujú, aby sa o nich postarala. Predpokladám že ste informovaný, koľko z tých prisťahovalcov sa po príchode zaradí do pracovného procesu v štátoch, kam prišli. Je to extrémne malé percento. Porovnanie pomeru natality vs mortality u týchto parazitov je však v prospech nich a je veľmi pozitívny. Z toho vyplýva, že za nejaký čas MUSIA svojim počtom logicky prekročiť hranicu, kedy už spoločnosť ich parazitizmus fyzicky a ani psychicky neutiahne. Dôležité je, že to nieje ich chyba - oni len plne vedome využívajú systém, ktorý sme im MY ponúkli a ktorý nás zničí.

To najdôležitejšie však je niečo iné. ZP bude fungovať za predpokladu, že budete kradnúť ľuďom s pridanou hodnotou stále viac peňazí za ich schopnosti a prácu a budete ich dávať stále väčšiemu počtu parazitov, pod hrozbou násilia asankcií. To všetko prostredníctvom akéhosi úradníka, ktorý by mal vo svojej nekonečnej múdrosti vedieť, komu koľko a kedy a prečo. Nik taký ale nejestvuje. Aj to tu už dnes máme - máme predsa EU s ich úžasným establišmentom a výsledky vidíme okolo seba. Zdá sa, že všetko čo navrhujete tu už je, teraz v tomto momente. Navrhujete systém, ktorý bude nútiť pod hrozbou sankcií a náslila tých schopnách, aby MUSELI živiť tých neschopných, alebo lenivých, vychcaných...ktorí naopak NEMUSIA nič. To už sa deje aj teraz, vy to len navrhujete uzákoniť ako jasnú zákonnú normu a to je skutočné šialenstvo.

Preto sa pýtam - chcete viac toho istého?

299348

5.11.2013 17:10

RE: pečení holubi nelétají...

Roman r (tečka) svet (zavináč) seznam (tečka) cz 79.?.?.?

Reakce na 299216

Čau, mám podobný názor jako Ty na ZP. Vymyslel jsem ekonomický systém, který tak trochu jde tím směrem o kterém ty uvažuješ se základním příjmem. Teď budu nějaký čas pracovat na realizaci. Až to bude hotové budu potřebovat pomoc s propagací atd. Kdyby ses chtěl přidat, nebo kdokoli jiný, napište mi mail a až to budu mít ve zveřejnitelné formě, tak Vám dám vědět. Potom budete mít možnost můj systém posoudit a shledáteli jeho smysluplnost, zapojit se do něj.

A co se týká zneužitelnosti mého systému, tak to si musí v první řadě ohlídat sami jeho uživatelé.

299225

4.11.2013 13:18

RE: pečení holubi nelétají...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 299159

To je právě ten (morální) problém. Kde má normální člověk, který nekrade, žijící prakticky od výplaty k výplatě, vzít peníze na těch 100 000 BTC (asi 2 mil. CZK v cenových relacích před rokem)? Doporučil byste půjčku od Home Creditu?

299169

5.11.2013 10:58

RE: pečení holubi nelétají...

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299169

Kde má normální člověk, který nekrade, žijící prakticky od výplaty k výplatě, vzít peníze na těch 100 000 BTC

To neviem, ale môže ísť napr do zahraničia kde si tie 2 milióny zarobí a potom ich investuje. To nieje morálny problém, ale je to o pripravenosti v danom okamihu. Len prepásol šancu. Ako lev ktorý proste došiel na miesto kde cítil mäso ale medzitým mu ho zožrali hyeny. Hmm.... Chcete regulovať hyeny aby sa nažrali všetci a vždy "spravodlivo"?

299208

4.11.2013 10:57

RE: pečení holubi nelétají...

Tomas Verner 93.?.?.?

Reakce na 299154

To je mozna jeden ze zakladnich predpokladu FIAT men. Tady nehovorime o mene, ktera je nahradi, ale o internetove alternative. Proto na tom nevidim nic spatneho.

299161

4.11.2013 10:48

Internetové akcie pred koncom tisícročia

anonym 46.?.?.?

každý videl ich špekulatívne zvyšovanie ceny takzvanými investormi, kupoval, kupoval a zvyšoval sa mu "investičný majetok". Až prišiel moment, že ten posledný už nemal komu predať a stal sa naozaj posledným. Posledným hlupákom, ktorému ostali "hodnoty" nafukované počas pár rokov. A bola to bublina, podvod, hlúposť - nazvite to ako chcete.
Bitkoin je podvod, bublina, hlúposť bez akejkoľvek hodnoty, len sa umelo nafukuje cena.
Cena a hodnota sú rozdielne pojmy.
Ale zlato bude mať hodnotu dlhodobo - aby si ho vyťažil zo zeme potrebuješ prácu, stroje, energie. Nehovorím o potrebnosti alebo nepotrebnosti zlata, hovorím o vloženej do jeho dolovania nákladov/hodnote. A cena zlata sa bude odlišovať od nákladov - náklady tvoria ak sa to tak dá povedať vnútornú hodnotu, ktoré je nezávislá od ceny. A cena sa tvorí alebo na základe hodnoty alebo na základe dopytu/potrebnosti/špekulačnej bubliny. Ak bude cena zlata nižšia ako jeho vnútorná vložená hodnota/náklady - tak sa prestane dolovať a viac nové zlato nebude. Až dovtedy, kým jeho cena neprevýši jeho vnútornú vloženú hodnotu/náklady.
Bitcoin nemá vnútornú hodnotu, jeho cena sa tvorí len na základe špekulácií o budúcej cene. Je to špekulácia na úrovni špekulantov zarábajúcich na tých hlupákoch, ktorí budú poslední a nebudú mať komu predať bitkoin (samozrejme aj počas jazdy vznikajú cykly ceny hore-dole, takže aj počas jazdy sú hlupáci, ktorí drahšie kúpia a lacnejšie predajú). Je to manipulácia na úrovni ľudí nechápajúcich ekonomické fungovanie peňazí. Je to podvod na úrovni malých ľudkov, ktorí si chcú zašpekulovať a niečo zarobiť.
Jediná otázka znie - "kto sa stane tým posledným človiečikom, ktorí vo svojej hlúposti bitkoin kúpi ale ostane hlupákom, lebo tí chytrí špekulanti na bitkoine zarobia presne tú sumu, ktorú ten posledný hlupáčik stratí (plus sumy, ktoré stratili počas jazdy iní hlupáci).
Ak chcete mať funkčnú ekonomiku bez bublín, tak peniaz musia byť zviazané s množstvom novovytvorenej alebo zničenej hodnoty.
Ak sa vytvorí hodnota, vytvoria sa nové peniaze. Ak sa vojnou zničia hodnoty, peniaze sa zničia o tú sumu, o ktorú sa zničila reálna hodnota. Potom nebudú bubliny, nebudú šoekulácie, nebide "papierová hodnota" odtrhnuté od reality na úroveň čistých špekulácií. Bitkoin je podvod a zároveň špekulácia bez nádeje na budúcnosť. Lebo ak niekto zozbiera určitý počet bitkoinov, bude umelým dopytom a umelo vytvorenou ponukou regulovať ich cenu na trhu. Ak má ktokoľvek na základe určitej ekonomickej moci dostatok síl regulovať trh podľa svojich potrieb - je to manipulácia, špekulácia a podvod zo strany toho kohosi.
Všetky súčasné Fiat money sú tiež posvod, špekulácia a manipulácia nás všetkých hlupákov - lebo my nemáme moc ako túto manipuláciu zrušiť. Cieľ manipulácie je jeden - závislosť od elity a od jej fiktívnych hodnôt.

299160

4.11.2013 22:51

RE: Internetové akcie pred koncom tisícročia

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 299160

jediný racionální diskusní příspěvek. Stručně a exaktně (pravdivě, přesně a jednoznačně) popisuje skutečnost a tedy i novou měnu BITCOIN. Dokud nebude zákonně platit, že tok peněz (ve směru hodin) je přesně vyvážen tokem hodnot (zboží, služeb - proti směru hodin), tak se vždy bude jednat o židovský podvod na nežidovské hlupáky, nechápající ani kupecké počty, natož analytickou matematiku. Z tohoto úhlu pohledu si otroctví nežidé plně zasluhují, protože se podřizují židovské kruté lži. [bliji]

299190

5.11.2013 7:37

RE: Internetové akcie pred koncom tisícročia

PejsekAK_ 89.?.?.?

Reakce na 299190

ten alternativní systém je už několik let vymyšlen, jmenuje se energoinvariant: Finanční systém, peníze, zlato. O energoinvariantu

299196

6.11.2013 8:29

RE: Internetové akcie pred koncom tisícročia

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299190

Aha, takže ak ste pred časom kúpil 1BTC za 10 USD a dnes ho predáte za 140USD, tak vás židia odrbali? Hmm... A inak ako - vychádzky vám kedy končia??

299246

6.11.2013 9:03

RE: Internetové akcie pred koncom tisícročia

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299160

Tak toto je perla [velký smích]

BTC má omnoho vyššiu vnútornú hodnotu, než USD, EUR či CZK emitované z brucha a ako sa nám zapáči. Prečo ich používate?

Na vyťaženie bloku je potreba HW, energia a um minera. Možnosť anonymity výmeny nebude nikdy u zlata zrovnateľná s BTC.

Ale zlato bude....vloženú hodnotu/náklady. Naprosto presne s BTC.

BTC MÁ vnútornú hodnotu, hovoríte bludy. Jeho používanie neskončí momentom vyťaženia posledného BTC...len to jeho hodnotu ešte zvýši - toliko k ľuďom nechápajúcim ekonomické fungovanie peňazí.

USD a všetky fiat meny sveta sú tou ekonomickou bublinou - prečo ich používate? BTC sú jasne predvídateľné a dopyt po nich nieje umelý, ale viac než reálny, je mi ľúto...ste mimo.

Súhlasím s tým, že všetky aktuálne meny sú nezmysel, keďže fungujú v systéme, ktorý je centralizovaný s centralizovanou, nevolenou autoritou, ktorá reguluje podľa ľubovôle ich hodnotu, množstvo a pohyby.

Takže, ak hľadáte ideálny smenný prostriedok, založený na láske k blížnemu a rovnosti až za hrob, BTC to nieje. Tiež funguje v tomto nezmyselnom systéme. Ak však chcete už teraz investovať a obchodovať mimo regulátorov, centrálne banky a cenzúru do komodity, ktorá je krytá výpočetným výkonom na 1 blok a presne stanovenými pravidlami....máte možnosť.

Alebo môžte čakať na sluníčkovú menu a počas toho čakania používať tie USD a EUR [velký smích]

299247

6.11.2013 20:30

RE: Internetové akcie pred koncom tisícročia

anonym 46.?.?.?

Reakce na 299247

Prosím p. Stworu o uverejnenie tohto komentára napriek hrubšiemu obsahu. Nikoho neurážam osobne ani menovite na tejto diskusii a nehanobím žiadnu rasovú skupinu.
Bohužiaľ, mnoho ľudí je len tupý dvojnohý dobytok, ktorý nechce pracovať ale chce kúpiť jeden bitcoin za 100 dolárov a dúfa, že ho o 5 rokov predajú za tisíc dolárov, desaťtisíc dolárov, milión dolárov. Ten chlapík čo vymyslel bitcoin (ak to bol chlapík a nie nová hra elity) bol chytrý a zarobil. Ako v každej pyramíde prví mineri zarobili, a rozohrali na ostatných dobre nacielený podvod. Na svete neexistuje žiadna takáto virtuálna "hodnota", ktorej cena sa zvyšovala do nekonečna len preto, že noví a noví hlupáci ju začali kupovať a kupovať. Všetky tieto bublinové špekulačné "hodnoty vždy skrachovali. Vždy a väčšina vo veľmi krátkom čase.
Ak chcete - špekulujte. Špekulácia Vám môže vyjsť, ale väčšina z tých malých hlúpych špekulantov nič nezarobí a len stratí. Ak nechápete ekonomiku, ak nechápete že bitcoin je len špekulačná bublina, kde cena rastie kvôli očakávaniu budúcej vyššej ceny - tak ste malí hlupáci, z ktorých väčšina stratí to, za čo bitcoin kúpila.
Ak sa o 5 rokov vrátime k tejto téme, a bitcoin bude stúpať do nekonečna - poviem svoje meno a priezvisko a priznám verejne, že ja som hlupák. A zatiaľ tých čo kupujú bitcoiny delím na špekulantov a hlupákov. Špekulanti určitú dobu budú zarábať a hlupáci budú strácať.
A kedže Vy čo tu píšete o skvelej hodnote bitcoinu a kúpili ste ho v túžbe zarobiť na jeho budúcej vyššej cene - a nemáte jednoznačne ani jeden z vás dostup k insiderským informáciam z burzy, ktoré má svetová elita lebo tú burzu priamo riadi - tak ste bohužiaľ iba tí malí hlupáci, ktorí stratia peniaze vložené do nákupu.
Bitcoin je lietadlo pre prvých minerov, následne špekulačná bublina ako sviňa a vy páni nie ste špekulanti, lebo tým reálnym elitným špekulantom nesiahate ani po prvý chlp na prdeli.
Je úplne neuveriteľné, nakoľko sú ľudia manipulovateľní, hlúpi, odmietajúci rozmýšľať, želajúci bez práce mať peniaze. Na tejto planéte má bez práce peniaze iba elita, a nie malí hlupáci hrajúci sa na vychytrancov.
Nulové analytické myslenie, nulové ekonomické vedomosti, nulové chápanie ekonomických súvislostí. Jednoducho dvojnohý tupý dobytok nechápajúci ani hovno a vykladajúci kopu drístov o tom, aký je bitcoin neuveriteľná ekonomická hodnota.
Bitcoin je matematická rovnica, ktorej výsledkom je len mnohomiestne alfanumerické zoskupenie číslic a písmen.
Ak mi bude niekto neustále tvrdiť o neustále rastúcej hodnote a cene niečoho takéhoto "2gt5D5ghTR25Zu" tak je u mňa neuveriteľne tupý baran.
Jediná otázka je - dokedy bude bublina fungovať. Ak si myslíte, že kúpite bitcoin a kvôli tomu že ich je iba 21 miliónov sa s tým jedným vaším bitcoinom stanete o desať rokov milíonármi - tak ste neuveriteľní hlupáci.

299278

6.11.2013 22:08

RE: Internetové akcie pred koncom tisícročia

slak 77.?.?.?

Reakce na 299278

Tak, věnují tomu prostředky, zdroje, svou energii a píli a entuziasmus, vlastně nadšeně pracují s puntičkářským zaujetím a namistrováním bezpočtu detailů nadření s vložením víry v pro ně nepochopitelnou šalbu, bláhově se vyžírají a ještě v tom vidí smysl, no to už musí snad jít do genů a takovéto potřebují. A začínám mít důvodné podezření že školství je řízené touto agendou a vyselektovávají právě takovéto vytrvalce pro své potřeby. [překvapení] V celkovém kontextu hanba vystřízlivět, ale pro přirozeně hledající, tedy líné (neplést s tupými) aktivisty cest nejmenších odporů a zel vlastně úsměvné. [velký smích] [mrknutí jedním okem] A když chtějí lyžovat v bobový dráze tak ať si adrenalín užijí. [chechtot]

299280

7.11.2013 8:34

RE: Internetové akcie pred koncom tisícročia

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299280

Akú menu používate Vy osobne? Ako sa vám páči aktuálna bobová dráha emisií CB a euroval a....? Lepšie než BTC?

Želám Vám veľa úspechov na bobovej hyperdialnici - pásy dúfam máte pevné [překvapení] [pláč]

299297

7.11.2013 9:08

RE: Internetové akcie pred koncom tisícročia

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299278

Kľud, dýchajte, zavzdušnenie spôsobuje mdloby. [mrknutí jedním okem] Budem písať v podobnom duchu ako Vy, aby ste ma mohol chápať...i keď predpokladám, že i tak nepochopíte.

Keď sa ukľudníte, čítajte ďalej, anonyme. Dvojnohý (cenzurováno) vášho razenia, bude radšej používať EUR a iné nezmysly a kritizovať čokoľvek, čomu nerozumie. EUR áno a BTC nie? ROFL [velký smích] Vyčkajte a nepredbiehajte udalosti. Je až neuveriteľné do akej miery si (cenzurováno, neurážejte) neviete spočítať 2+2. Skutočná hodnota BTC nespočíva totiž len v tom, že sa bude jeho hodnota neprestajne zvyšovať (a ona bude, ale z iného dôvodu než si myslíte). Uťahovanie šrubov pokračuje svojim tempom na ceste za svetlými soc zajtrajškami až k Mordoru, pod taktovkou eurokratov. Preto sa čím ďalej tým viac schopných ľudí začína uchylovať k obchodovaniu cez meny, ktoré niesu centrálne regulované a dohliadané. To je skutočná hodnota BTC, ale rozumiem že to dobytok nechápe. To, že cena rastie je spôsobené dôverou investorov v BTC rovnako, ako klesajúcou dôverou investorov v ríšske meny typu EUR či USD. Vzhľadom k eurovalu a podobným hrôzam je logické, že sa ľudia budú snažiť investovať do niečoho, čo je mimo tieto nezmysly a kontrolu ala Mário. Ak sem príde Cyprus (a on príde, bez pochyby) BTC sú mimo akékoľvek legálne krádeže. Ešte furt nič??

Ak si myslíte, že investori do BTC investujú lebo veria že BTC "bzde stúpať do nekonečna", ste magor....sorry, ale to snáď [velký smích] Nič nikdy nestúpa do nekonečna a najhoršie je, že Vy sá si vytvoríte v hlave premisu, podľa ktorej si myslíte že investori uvažujú a na základe tejto kokotiny to potom kritizujete a to je sila.

Furt tu všetci hľadáte akýsi zlatý grál, ideálne riešenie a ak je na nejakom alternatívnom riešení jediná nejasnoť (ktorá u aktuálnych mien je tiež, ale väčšia a to vám nebráni ju používať, že? [velký smích] ), je to apriori kokotina. Neskutočná obmedzenosť. Súčasne však tento kritizujúci (cenzurováno) používa CB vydávané meny, podliehajúce všetkým vplyvom práve tých elít, ktoré u BTC kritizujú a u ktorých na rozdiel od toho EUR či USD nemajú preukázaný kľúčový vplyv. Tupé stádo...

Tak si to zhrňme: používanie EUR a USD a pod je dobré (alebo neni, ale aj tak ich používame), i keď ho vydávajú CB ako kokotko Mário Draghi, regulujú podľa lubovôle ich objem na trhu, regulujú ich používanie, podliehajú legálnym krádežiam ala Cyprus a ala euroval a a.t.d a t.d. Ale používanie BTC, i keď nepodliehajú CB, nik nemôže regulovať ani ich používanie, ani objem, nepodliehajú legálnym krádežiam bankovej mafie ala Cyprus a ala euroval...a cez to všetko je to zlé.

Takže - jebe vám? [velký smích]

299298

7.11.2013 21:18

RE: Internetové akcie pred koncom tisícročia

Viny 91.?.?.?

Reakce na 299298

Milý cenzore,

ste si istý, že slovo dobytok v prvej osobe jednotného čísla je v odpovedi na príspevok kde jeho pisateľ pomenováva ľudstvo "tupý dvojnohý dobytok" a jeho variácie pomenovávajúce ľudí ako celok v prvej osobe množného čísla, väčším prehreškom? Singulár nie, plurál áno, či....??

V pôvodnom príspevku ste to totiž necenzuroval. Takže urážať všetkých ľudí a nazývať ich tupým dvojnohým dobytkom je sluníčkové a pomenovávať pôvodcu tohoto urážania jeho vlastným slovníkom ako "dobytok" už sluníčkové nieje a je treba to cenzurovať?

(Nesmíte napadat spoludiskutující. Mohu přehlédnout a platí to rovněž pro Vašeho oponenta. Není zde žádné přísné střežení, příspěvek má být však k článku. Díky – moderátor)

Do zmyslu BTC som myslím prenikol, ale Váš algoritmus mi zostáva skrytý. Vážne začína aj tu, po tom všetko čo ste Vy sám na vlastnej koži zažil(!!), slepá cenzúra s rozbitým metrom?

Začína sa mi robiť zvláštne nevolno a budem skromne dúfať, že to bol len preklep z nepozornosti...

299329

7.11.2013 23:43

RE: Internetové akcie pred koncom tisícročia

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 205.?.?.?

Reakce na 299329

Pokud jsem to v původním příspěvku necenzuroval, tak mi to uniklo. V každém případě nebudu tolerovat označení oponenta za "dobytek" a to ani v přenesené či uhlazenější formě. Divím se vám, že to děláte. Vy přece máte rozumné argumenty a nepotřebujete se uchylovat k osobnímu napadání. Osobní výpady bývají zvykem u těch, kterým chybí jiné argumenty.

299335

8.11.2013 7:57

RE: Internetové akcie pred koncom tisícročia

anonym 46.?.?.?

Reakce na 299335

drobný dodatok. Áno, mnohých ľudí pokladám za normálne dôstojné bytosti, mnohých pokladám za parazitov, mnohých pokladám za tupý dvojnohý dobytok.
Vasvetľujem na konkrétnom prípade. Ak niekto kúpil pár takýchto alfanumerických zostáv "2gt5D5ghTR25Zu/bitcoin" a trasie sa v nadšenom očakávaní, koľko budú stáť o týždeň, o rok a predstavuje si na základe tej kampane, ktorú obíte bitcoinu aj Vy Viny, že o desať rokov bude mať obrovské hodnoty keď predá svojich päť "2gt5D5ghTR25Zu" - (Cenzurováno. Co si myslíte o konkrétní osobě si musíte ponechat pro sebe. -Moderátor) Čo je vo Vašej hlave neviem, či sa trasiete v nadšení o stúpanú ceny svojich pár "2gt5D5ghTR25Zu" neviem, či ste ich pár kúpili neviem. Ale psychologickú tlačenku do hláv nechápajúcich ľudí robíte a teda rozširujete množstvo nerozmýľšajúceho dobytka, ktorý si ten "2gt5D5ghTR25Zu" kúpi a bude čakať, kedy sa stane milionárom.
Ja som o dobytku písal veľmi všeobecne, ak ste sa v mjom príspevku vzhliadli a urazili, to je Váš problém a nie moje želanie Vás uraziť. Ja som len musel reagovať v myšlienkovej dôslednosti po mojom vyššie napísanom príspevku, a skutočne som neurážal Vás. Ale zopakujem, že mnoho ľudí má nulové analytické myslenie, nulové ekonomické vedomosti, nulové chápanie ekonomických súvislostí. A medzi týchto ľudí s nulovým alebo minimálnym chápaním ekonomických súvislostí zaraďujem aj Vás.
Vysvetlenie prečo. toto sú vaše vyjadrenia:
"BTC MÁ vnútornú hodnotu, hovoríte bludy. Jeho používanie neskončí momentom vyťaženia posledného BTC...len to jeho hodnotu ešte zvýši."
Lebo absolútne nechápete jednu základnú vec - žiadne peniaze nemajú hodnotu, len odrážajú hodnotu reálnych vecí za peniazmi skrytými. Hodnotu má dom, a peniaze vytvorené na to aby odrážali hodnotu domu sú len zrkadlový odraz hodnoty domu, len akýsi ekonomicko-štatistický záznam. To že ľudia nechápu ekonomiku, to že nemajú analytické myslenie doviedlo k tomu, že si myslia, že peniaze sú hodnota. Takto nás manipuluje epita, aby si za peniaze bez hodnoty, ktorých si natlačí nekonečné množstvo kúpila od nás všetky reálne hodnoty. Je to podvod nacielený voči nám. Žiadne peniaze nemajú hodnotu, ale vďaka našej nechápavosti fungujú a sami seba dávame dobrovoľne okradnúť. Bitcoin rovnako nemá žiadnu hodnotu, lebo je to robnaký umelý podvod niekým vymyslený.
Ak si myslíte, že ak by bitcoin bol nebezpečný pre elitu a elita by ho vešmi ľahko a okamžite nezničila, tak ste naivný. A z toho mi vyplýva, že keďže doteraz ho elita nezničila - tak ho sama ticho podporuje ako pokus o zavedenie celoplanetárnych bezhotovostných peňazí.
"BTC sú jasne predvídateľné a dopyt po nich nieje umelý, ale viac než reálny" ak tvrdíte, že tým, že kopa malých ľudkoch kupuje ten jeden svoj "bitcoin/2gt5D5ghTR25Zu" v nádeji stať sa bohatšími v budúcnosti a nazývate to prirodzeným dopytom, tak ste (Cenzurováno. Co si myslíte o konkrétním člověku si musíte ponechat pro sebe. -Moderátor). Jednoducho ekonomické súvislo...

Automaticky kráceno

299343

8.11.2013 9:39

RE: Internetové akcie pred koncom tisícročia

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299343

Pokúsim sa znova, aj keď obávam sa to bude

- Ak niekto kúpi paket xEUR za paket xUSD je tiež dobytok?
- Znova opakujem, že tu nehovorím o tom koľko úžasných USD dostane investor BTC o rok ale o tom, že tá mena bude používaná MIMO (halooooo!!) kontrolu CB v celom loope výmeny tovaru a služieb. Zabudnite už konečne na vaše vlastné premisy odtrhnuté od realitry, ktoré si tvoríte v hlave a podľa ktorých potom posudzujete veci ktorým nerozumiete.
- vy osobne máte analytické myslenie, ekonomické vedomosti, chápanie ekonomických súvislostí? Podľa toho čo píšete sa totiž zdá, že prívlastok "nulové" platí skôr vo vašom prípade, než v prípade tých, ktorých týmito prívlastkami častujete [mrknutí jedním okem]
- aktuálne peniaze ako USD resp EUR a pod majú MENŠIU vnútornú hodnotu než BTC a to práve z toho dôvodu, ktorý tu uvádzate - EUR je kryté tým ako sa Mário vyspal, BTC je kryté REÁLNYOU investíciou do hardware na vznik 1 bloku, spotrebovanej elektriny a umu (a času) minera. Čo Vám na to nieje jasné?
- ako Vy nazývate dopyt po službe či tovare, či mene, či čomkoľvek inom, na základe viery v jeho budúcu výhodnosť - neprirodzený? Aký dopyt je prirodzený? [velký smích]

Vy osobne používate akú menu na nákup tovaru a služieb??

299352

8.11.2013 8:01

RE: Internetové akcie pred koncom tisícročia

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 299335

Jednoducho ekonomické súvislosti vôbec nevidíte a (Cenzurováno. Co si myslíte o konkrétním člověku si musíte ponechat pro sebe. -Moderátor) V ten moment ako do bitcoinu vložil prvý dolár človek, ktorý ho nechcel okamžite použiť na nákup čohokoľvek sa z neho stala špekulačná bublina. Aj prvý mineri, ktorí ho predsa nemali ako použiť ale mali určité množstvo "2gt5D5ghTR25Zu/bitcoinov" najprv museli presvedčiť/zmanipulovať množstvo ľudí, že bitcoin je "hodnota" - aby sami dostali doláre za svoje bitcoiny. Oni vytvorili produkt s následne robili kampaň, aby svoj produkt bitcoin predali.
Takže ak bitcoiny terau na burzách kupujú špekulanti po stovkách a tisícoch, aby ich následne predali pár malým hlupákom, ktorí vidia stúpajúcu cenu - tak to nazývate prirodzeným stúpaním ceny a tvrdíte, že ja nechápem peniaze.
Lietadlo, špekulácia, manipulácia, podvod, umelý dopyt, umelá ponuka, donekonečna sa zvyľujúca cena - to všetko u mňa je štandardná burzová špekulácia na umelo vytvorenej neexistujúcej "hodnote" s názvom bitcoin. To isté bol mnohé fondy, akcie a iné virtuálne hodnoty.
Otázka ostala, dokedy sa bude bublina stúpajúcej ceny nafukovať.
Pan Viny, (Cenzurováno. Co si myslíte o konkrétním člověku si musíte ponechat pro sebe. -Moderátor)
mam tu chyby ale uz nestiham opravovat a bezim na vlak
(Pane anonym 46, musíte se vzdát jakékoli nechvalné kvalifikace ostatních diskutujících. Můžete mít zcela protichůdné názory, ale k článku. Díky – moderátor)

299344

8.11.2013 9:52

RE: Internetové akcie pred koncom tisícročia

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299344

[velký smích] [velký smích] [velký smích]

...takže ak si niekto kúpi 20kg múky v TESCO, lebo bola v akcii (za Máriove papieriky) tak je sluníčkový, ale ak hneď z nich neupečie koláč, ale 5kg predá niekomu inému, tak už to je špekulácia? Krása...

Aj prvý mineri,...svoj produkt bitcoin predali. Takže BTC investori sú vinní a zlí, lebo robili svojmu produktu kampaň a snažili sa presvedčiť druhých že ich produkt je dobrý? Hmm.....no úplné svine to musia byť, že robia to, čo robí každá jedna bytosť na tejto planéte, či už srnka čo sa predvádza pred srncom aby ho zbalila, alebo kvety ktoré si prostredníctvom toho čo kritizujete zabezpečujú opeľovanie a t.d..... Ty kokos [velký smích]

Takže ak bitcoiny....a iné virtuálne hodnoty. Skutočne je to tak ako píšete? Alebo si zasa tvoríte v hlave SÁM premisu odtrhnutú od reality a na jej základe potom argumentujete? Obávam sa že to druhé, stále dokola.

O vnpútornej hodnote som písal vyššie, mrknite tam a hlavne mi prosím odpovedzte akú menu používate na nákup tovaru a služieb Vy sosbne, ako sa Vás vyššie pýtal. Vďaka, to nás posunie ďalej.

299353

8.11.2013 19:03

RE: Internetové akcie pred koncom tisícročia

anonym 46.?.?.?

Reakce na 299353

Ak chcete používať btc ako paralelné platidlo, som za a smelo do toho. Ak chcete aby malý nechápajúci hlupáci kupovali btc lebo jeho cena/hodnota bude rásť, tak to je demagógia a jednoducho ekonomická nepravda.
Ak podporujete svojimi vysvetleniami rast ceny, tak sa z vás stal neplatený a nechápajúci pomocník tých špekulantov, ktorí na btc zarobia a okradnú tých malých hlupáčikov, ktorí si na základe Vašich vysvetlení urobia názor, že ak kúpia tak sa z nich stanú v budúcnosti milionári.
Platidlo - v poriadku.
Paralená mena ok, ale ak si myslíte že je málo kontrolovaná - tak tomu neverím pri súčasnej situácii, a v každom prípade predsa banky vedia kto a komu platí.
BTC ako uchovávanie hodnôt a stúpajúca cena do budúcna je to čistá špekulácia, manipulácia, podvod. A všetci malí hlupíčikovia, ktorí si ho kúpia jednoducho stratia. A namiesto miliónov bicyklov pre deti si kúpi novú jachtu pár desiatok reálnych chytrých špekulantov z elity.

299374

8.11.2013 19:01

RE: Internetové akcie pred koncom tisícročia

anonym 46.?.?.?

Reakce na 299344

odpoveď pre Viny
ak niekto hrá na burze na menovom páre USD/Eur je to špekulant. Ale robí to vedome.
Ak niekto kúpi 20kg múky v akcii a predá 5 kg susedovi o trošku drahšie, robí to vedome a alebo susedovi múku predá alebo nepredá.
Ak si niekto kúpi 1 bitcoin za 200 Usd, lebo si chce kúpiť drogy za 200 Usd, len to chce robiť anonymne s anonymnou menou - je mi to jedno, lebo ten dotyčný dal 200 a dostal za 200. Preňho v ten moment žiadna strata. A hodnota bitcoinu v dolároch je pre takýchto ľudí nepodstatná, lebo kúpil btc, zaplatil za tovar btc a dostali za btc tovar. Lebo pre týchto je podstatný tovar a nie btc. Takže ja neprotestujem proti btc ako alternatívnej mene. Nech si ju používa kto len chce.

Ale ak niektorý malý hlupáčik kúpi "2gt5D5ghTR25Zu/bitcoin", lebo číta celý nadšený tú tlačenku do hláv, aký bude o rok bitcoin drahší a o 10 rokov bude nekonečný, a celý nadšený sa trasie ako zarobí - tak ho pokladám za tupý dobytok nechápajúci ani kúsok z reality.
Ale mne je hlupáčika ľúto, preto stále bojujem proti "hodnote a nekonečne stúpajúcej cene" btc, lebo je to len podvod na toho malého hlupáčika.
Mne je hlupáčika ľúto, ja nie som špekulant, ja by som bol radšej, aby ten hlupáčik nekúpil bitcoin a radšej kúpil deťom bicykel. Ja vysvetľujem špekulačnú bublinu, pascu na hlupáčikov - lebo namiesto bicykla pre deti tomu hlupáčikovi ostane bitcoin s jeho reálnou "nulovou hodnotou.
A na konci každej špekulačnej bubliny sa cena virtuálnych nafukovaných hodnôť vždy dostane na svoju reálnu hodnotu - teda cena padne na nulu, lebo hodnota je nula.
Alebo dopúšťam, že bitcoin virtuálne priviažu k doláru, aby ho bublina nezlikvidovala úplne a 1 btc bude ekvivalent jedného USd určený na nákup v paralelnej mene.
Ale pre toho hlupáčika to bude znamenať úplnú stratu jeho hodnoty, a namiesto bicykla má prd makový.
Ja teda bojujem o to, aby bolo menej hlupáčikov, ktorí namiesto bicykla kúpia btc a budú nadšený očakávať obrovské budúce "hodnoty" svojho "2gt5D5ghTR25Zu".
A Vy robíte ekonomickú dezinformáciu na malých hlupáčikov, rozširujete ich množstvo, a v konečnom dôsledku každý hlupáčik ktorý Vám osobne uverí o hodnote "2gt5D5ghTR25Zu" a kúpi si ho - tak ste ho pomohol okradnúť o tú sumu, ktorú za ten btc zaplatí, a pomohol ste špekulantovi obabrať hlupáčika.
Ak chcete presadzovať btc ako paralelnú menu, tak nepodporujte manipuláciu a tvrďte niečo v tom smere, že btc je skvelá paralelná mena, ale ak ste btc kúpili tak ho opamžite použite na nákup čohosi, kvôli čomu ste ho kúpili.
Lebo Vy pletiete dohromady 2 nezlučiteľné ekonomické pojmy - platidlo a uchovávanie/zvyšovanie hodnoty "niečoho" v budúcnosti.
Ak chcete používať btc ako paralelné platidlo, som za a smelo do toho. Ak chcete aby malý nechápajúci hlupáci kupovali btc lebo jeho cena/hodnota bude rásť, tak to je demagógia a jednoducho ekonomická nepravda.
Ak podporujete ...Automaticky kráceno

299373

8.11.2013 9:19

RE: Internetové akcie pred koncom tisícročia

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299335

Obávam sa, že niektorí ľudia niesu schopní vnímať, ak k nim človek hovorí tak "ako by sa malo" ale len vtedy, keď s nimi komunikuje ich jazykom. Bohužial nespočet krát odskúšané a overené. Možno som sa na to mohol vykašlať, ale ak by sa človek vykašlal na všetko čo má značku slepej uličky....alebo sa skryl za "veď ja som mu odpovedel" i keď vedel že použitému typu komunikácie neporozumie...je alibizmus a to nieje môja šálka kávy.

Ono ak by to tam bolo vypípané už v tom pôvodnom príspevku [mrknutí jedním okem]

299350

7.11.2013 9:24

RE: Internetové akcie pred koncom tisícročia

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299278

....tak sa dnes prekonám a pošlem (cenzurováno, urážka, kroťte se, nebo vám to nebudu pouštět, máte argumenty, nepotřebujete osobně napadat, editor) ešte jeden aktuálny odkaz, menovite zo včera...: http://www.aktuality.sk/clanok/239615/komentar-jed...

Ako sa Vám, dobytku, pozdávajú teraz vaše kecy??

299301

4.11.2013 12:12

Srozumitelné vysvětlení

vitakappa 85.?.?.?

Děkuji za krásný článek, teď jsem to pochopil i já...

299164

4.11.2013 12:20

Bitcoin = podvod pro důvěřivé?

Andrew Siddur 77.?.?.?

Osobně se mi Bitcoin nelíbí; působí na mne jako autoritami trpěný švindl, který může být kdykoliv zakázán.

– jako každý produkt zabývající se penězi musí být bezpodmínečně pod drobnohledem USA, CIA, NSA

– reputaci neprospívá ani množství virů jako "Bitcoin Miner", kdy napadený počítač automaticky těží bitcoiny pro tvůrce viru, nebo aby měnu znehodnotil

299167

4.11.2013 13:19

Kybernetická vojna

Luko 195.?.?.?

- Ak hrozí kybernetická vojna mocností, korporácií, heckerov a pod., akosi neviem nájsť dôveru v čosi, čo si nemôžem vziať do ruky alebo aspoň uplatniť kdekoľvek a kedykoľvek.
- O to viacej nedôvery vo mne vyvoláva fakt, že bitcointmi už boli zaplatené krvavé skutky.
- Ak niečo človek vymyslel, nikdy to nie je isté pred ešte šikovnejším človekom (ale aj pred samotným autorom - pokušenie je veľké). Alebo že by sa tu zrodila dokonalosť? Neverím.
- Najväčšia zábrana však je, že ak sa zblázni napr. len Slnko (nejakou magnetickou búrkou) a I-net celosvetovo na chvíľu padne, tak u koho si budem uplatňovať svoje úspory?

299170

4.11.2013 16:40

RE: Kybernetická vojna

Pavel -Čert- Němec 62.?.?.?

Reakce na 299170

>- Ak hrozí kybernetická vojna mocností, korporácií, heckerov
>a pod., akosi neviem nájsť dôveru v čosi, čo si nemôžem
>vziať do ruky alebo aspoň uplatniť kdekoľvek a kedykoľvek.

Kyberneticky utok na banku je mnohem jednodussi nez utok na decentralizovany system. Nakonec tech utoku nejen na banky uz jsme zazili dost.

>- Najväčšia zábrana však je, že ak sa zblázni napr. len
>Slnko (nejakou magnetickou búrkou) a I-net celosvetovo na
>chvíľu padne, tak u koho si budem uplatňovať svoje úspory?

A co si jako myslite, ze se stane s vasi bankou? Pokud by k necemu podobnemu doslo, tak zkolabuje cely svet. Paterni sit internetu je tvorena optickymi vlakny, ktera magneticke boure neposkodi. Ale pokud uz podobna udalost zasahne servery, tak zaroven shori elektronika na ropnych plosinach, rizeni letoveho provozu, bankomaty, proste navrat do doby kamene, kde si budete moct po nasledne inflaci s tvrdou menou leda vytrit nebo zatopit. Pokud mate podobne obavy, tak bude nejlepsi investovat do zlata.

Ale ja myslim, ze v prve rade nechapete, jaky je smysl Bitcoin. To neni o tom, ze si koupite v samoobsluze rohliky(ne ze by to neslo). Je to o celosvetove svobodne paralelni mene, jejiz mnozstvi je matematicky omezene. Kurz neurcuje ani rychlost tiskarskeho lisu, ani rychlost bankeru mackat nuly na klavesnici, ani mnozstvi dluhopisu nebo derivatu v obehu, ani urokova mira centralni banky. Misto nekolika jednotlivcu urcuji kurz Bitcoin masy lidi, kteri jsou ucastniky systemu. Pro pochopeni Bitcoin je ve skutecnosti mnohem dulezitejsi chapat soucasny menovy system, nez samotny Bitcoin.

299175

5.11.2013 18:44

RE: Kybernetická vojna

Luko 195.?.?.?

Reakce na 299175

1. Ak som si dovolil použiť vojnový výraz, ktorý Vás dohnal k reakcii, tak na vysvetlenie - mal som na mysli skôr konferenciu "Dôvěra a bezpečnosť v medzinárodnej informačnej spoločnosti" konanej v Šanghaji a jej závery.
2. Obavy mám, ale do zlata neinvestujem. Diamanty prenesiem kamkoľvek vo vrecku (sú diskrétnejšie), ale s kufrom zlata už sa cestuje horšie.
3. Pre pochopenie "B" som si dobre prečítal nie len tento článok. Ono, pane, je úplne jedno, či vytriem alebo zakúrim tvrdou menou alebo "B", ak sa niečo stane. O tvrdej mene mám aspoň doklad, že mi ju nejaká banka spravovala a snáď aspoň na začiatku zlomu po "niečom" vďaka nej prežijem - je to šanca. Ale ako hovoríte, ak nastane doba kamenná, asi na tom nezáleží.
4. Ako viete, že "B" nie je možno len test, možno už pravý začiatok prechodu k elektronickej jednotnej svetovej mene, na ktorej budeme všetci závislí, ale ovládať ju bude len pár zainteresovaných mocných a nosatých? Že "B" nebude komusi slúžiť len ako nový donucovací prostriedok k poslušnosti v otroctve? Že jeho kurz bude stále určovaný masami ľudí? Je to len ničím nekrytý, šikovne spočítaný algoritmus (je záhadný autor čestný?). Ak toto pripustíme, potom veľký rozdiel medzi nekrytými natlačenými peniazmi a "B" nie je.

299228

5.11.2013 19:22

RE: Kybernetická vojna

dub 89.?.?.?

Reakce na 299228

ad info:

Bitcoin Is Broken
http://hackingdistributed.com/2013/11/04/bitcoin-i...

299229

5.11.2013 21:22

RE: Kybernetická vojna

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 205.?.?.?

Reakce na 299229

Ach. Četl jsem to pečlivě. Pochopil jste, jak to funguje? To není chyba v systému. To je lidská vynalézavost snažící se přečurat ten systém. Za podmínek nastíněných v článku to je částečně možné, ale ten titulek je bombastický a nepravdivý. To neohrožuje samotné bitcoiny, ani jejich produkci, to pouze zvýhodňuje jednu skupinu těžařů nad ostatními. Na zamezení toho jevu bude stačit jednoduchá úprava pravidla. Žádné změny protokolů ani algoritmů ani software nejsou třeba. Ostatně oni tam sami píši: The fix is simple to apply. It would be a good idea for the Bitcoin community to adopt it.

Takže díky tomu, že to bylo publikováno, komunita přistoupí k řešení, to si buďte jistý. Je výborné, že na to přišli, takhle se odstraňují chyby a vychytávky z každého systému.

299235

5.11.2013 22:23

RE: Kybernetická vojna

Pavel -Čert- Němec 94.?.?.?

Reakce na 299228

Pokud mate uspory ve vysi kufru zlata, tak doporucuju Hummer s neprustrelnymi skly a koly, ktery Vas doveze na letiste, odkud rychle odletite malym soukromym letadlem do bezpeci, i se zbytkem uspor ve zlate/diamantech.

Elektronicka svetova mena je dnes dolar. Decentralizovane meny jako BTC jdou proti principu, na kterem funguji dnesni banky. Nedokazu si predstavit, ze by kdokoliv z dnesnich mocnych prosazoval prechod na podobnou menu, pokud by ji neupravil tak, ze by ve finale byla stejna jako dnesni fiat meny. Pak uz to ale nebude ekvivalent Bitcoin.

299237

4.11.2013 16:04

Dovolím si upozornit na následujcí článek

djb 80.?.?.?

Leading Economist Predicts a Bitcoin Backlash

299173

4.11.2013 17:18

jsem z toho jelen,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

musím to přečíst vícekrát

299176

4.11.2013 19:11

velká volatilita

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Investovat do měny s tak velkými výkyvy hodnoty na trhu je čiré šílenství. To už je lepší investovat do zlata (což je taky špatně). Pokud se hodnota věci odvozuje od její funkce v židovském kasínu zvaném burza, tak je ta věc na dvě věci [smích]
V kasínu nakonec vždy vydělá jen jeho majitel, tedy žid.

299181

4.11.2013 20:26

RE: velká volatilita

maršal Žukov 87.?.?.?

Reakce na 299181

krátko a presne.

299183

6.11.2013 13:09

RE: velká volatilita

mkadlec 62.?.?.?

Reakce na 299181

Vykyvy? Nesmite koukat na denni nebo tydenni grafy. Uz v mesicnich grafech BTC trvale stoupa. A bude stoupat, z principu veci.

299260

6.11.2013 13:33

RE: velká volatilita

Andrew Siddur 77.?.?.?

Reakce na 299260

A bude stoupat, z principu veci.

Až do aleluja?

To mi trošku připomíná dnešní ekonomiku. Ta také vytrvale stoupá. Rovněž vše zdražuje, protože jsme přece čím dál bohatší.
No a pak člověk otevře oči... [velký smích]

299261

6.11.2013 16:08

RE: velká volatilita

Viny 77.?.?.?

Reakce na 299261

No, nie úplne.

BTC mena bude stúpať dovtedy, dokiaľ bude po nej vyšší dopyt, než jej ponuka. Rovnako ako so všetkým - kludne až do aleluja ak sa nájde dosť alelujákov.

Tí, ktorí nakúpili za 10 a predávajú za 140 už oči otvorili [velký smích]

299266

6.11.2013 18:32

RE: velká volatilita

mkadlec 37.?.?.?

Reakce na 299261

Uvazujte o bitcoinu jako o zlatu matrixu. Je ho omezena zasoba a jednou bude vsechen vytezen. Stejne jako zlato bitcoin ma jen tu cenu jakou mu lide prisoudi. Stejne jako zlato nema zadnou hodnotu ve smyslu uzitecnosti, neoblecete se do nej, nesnite ho, nezatopite s nim.
Mne by se docela libila ekonomika kryta bitcoinem, tzn kdy (hypoteticky vzato) nettolar by byl kryt bitcoinem.
Volatilita vychazi z toho kolik jsou lidi za btc utratit, takze vlastne meukazuje cenu bitcoinu ale cenu eura nebo dolaru vuci bitcoinu.
Ale kvuli tomu ze btc muze byt jen omezeny pocet a neni mozne ho vytvaret mandrake metodou, bude btc nabyvat hodnoty. Teda dokud lidi budou ochotni pristoupit na tu hru.

299271

4.11.2013 22:24

Nový Bitcoin

woxow 78.?.?.?

Nevím, ale jakmile někdo okopíruje princip BitCoinu a nazve ho třeba BigCoin nebo EsoCoin atd... a bude jich vznikat jako houby po dešti... akždý měsíc jedne druh, pak už to takové terno nebude.

Zlato je však jen jedno [smích]. Elektronických Bitcoinů může být milióny druhů.

Každá měna mimo kontrolu může být nazvána teroristickou a nelegální. Její nákup může být teristickým činem a její prodej bude zakázan... jak? Jednoduše jako je zakázan u drog. Zrušením hotovostních peněz, se vše dostane pod kontrolu. Otázkou jen je, jak dlouho si elity nechají zadní vrátka pro sebe.

299188

4.11.2013 22:33

RE: Nový Bitcoin

woxow 78.?.?.?

Reakce na 299188

Momentálně Vím o lepší investici, s tím, že u ní je jistota že nikdy nebude prohlášena za nelegální. Nevyžaduje moc peněz, ale znamená dlouhodobé výnosy díky zhoršování podmínek na zemi kácením pralesů, které vytvářejí kyslík, člověk má ptak nejen možnost slušně profitovat cca 20% ročně na znečišťovatelích ovzduší, ale dělá i něco pro záchranu země a života na ni. A proto to těší dvojnásob... přinutit koncerny platit chytřejším občanům. Se spořením s 20% výnosem se člověk za pár let stane bohatší než při silně převěrovaném systému spoření se státním příspěvkem kterému hrozí spíše znárodnění než perspektivita. Až budu si dám dohromady více informací o všech možnostech rád pošlu nebo zveřejním info. Kdo by chtěl na e-mail ať pošle na [email protected] zprávu.

299189

5.11.2013 8:03

Takže,

P.K. 185.?.?.?

shrnuto: investice do Bitcoin stojí za stejnou úvahu, jako investice "kamkoliv jinam"; podstatný je, totiž, jako vždy, výsledek, tedy výdělek, neboli zisk.
Pokud do toho, ovšem, přidáme špetku ideologie, potom raději svojí tzv. "investicí" podpoříme někoho nám (zdánlivě) více "ideologicky blízkého"...btw, podstatné je pořád slovo "zisk", ale přidali jsme další pojem "zdánlivě"[smích].
Tím se vše stává trochu komplikovanější, tedy i zajímavější (na tom leží celá Civilizace).

299198

5.11.2013 8:46

RE: Takže,

slak 77.?.?.?

Reakce na 299198

Vypichl bych tu závorku. Civilizace vždy se slovem zisk chytala fantaz a nezřídka se obracela v opak jako i teď. Osobně si myslím že to teď dělá pár depopulacionistů. A jsou to hry bankéřů v kasínovém systémku, ale fakt je ten že lidi jsou vovce) A kdo to nevidí tak má hormonální poruchu, abych do toho zapletl kde co. [chechtot] [mrknutí jedním okem]

299199

5.11.2013 9:09

Bezna spekulace

Liq 91.?.?.?

O bitcoin nevim nic, ale podivam-li se na uvedeny graf, tak je to ukazkovy vyvoj na jakekoli burze na svete, ktera je z 95% predmetem spekulaci a v podstate letadlo. Odpovezme si sami na otazku, zda byste chteli platit menou, ktera ma takove vykyvy. Naskocite-li v nepravy cas, prijdete o hodne. Ekonomie s uvedenym grafem by byla sezonni.

299201

5.11.2013 15:52

RE: Bezna spekulace

Ondraash 77.?.?.?

Reakce na 299201

Vase uvaha ma ovsem jeden zasadni nedostatek v logice. A to, ze graf, ktery popisujete, vyjadruje vykyvy prave bitcoinu. On totiz stejne dobre muze reprezentovat vykyvy USD. Ve skutecnosti jsou tyto grafy poze vyjadrenim vztahu jedne komodity k druhe. Pokud by lide zacali verit bitcoinu vice nez dolaru (v soucasne dobe je tahle alternativa snad i dokonce realna, alespon na nejaky cas [velký smích]) tak ackoli by se bitcoin stal velmi stabilni menou oproti dolaru, ktery by naopak velmi znestabilnel, graf bude vykazovat podobne vykyvy, chapete?

299220

5.11.2013 17:48

no já si myslím, že se neřeší

fist.of.heaven 213.?.?.?

to podstatné. kdo za tím stojí?! fed také musel nějak vzniknout. jestli tohle má být nový fed, v čem je výhoda? kdo ví, jestli to není tzv. "umělá opozice"? vždycky to může někdo zabalit a nevěřím, že to může být naprosto decentralizované (ale tolik se v tom nevyznám) - minimálně tam musí být centrální autorita. také je otázka, co bude po ukončení a zda to nebude prodlouženo apd. když to porovnáme s jinými virtuálními měnami, například fg na battlenetu (herní server), tak si můžeme být jistí, že jestliže bude mít někdo od systému "klíče", tak si rozhodně nebude lámat hlavu s tím, kde vzít bitcoiny. bitcoiny řeší jednu věc, aby měna nebyla nafukovací, ale s tím, že to je zatím pouze avizované a rozhodně se na to nedá spolehnout. jinak kryté nejsou ničím co má samo o sobě hodnotu, podstatou je určitá ruleta, která to rozdá. je to jako prapůvod jakýchkoliv peněz. dokud nebude král, vláda, zákon či centrální banka, která si vynutí používání, případně monopol na určitém území či pro určité transakce, ukotvení měny lítá ve vzduchu. je to stále založeno na důvěře, která je vrtkavá. stejně tak konvertibilita. jedno jestli to bude pro jiné nevýhodné či to bude přímo nepřátelský atack, pokud nebude převoditelnost na jiné měny, použitelnost bude velmi omezená. i kdyby to fungovalo, tak jako byla dříve nezávislá wikipedie či youtube, tak nic nezaručuje, že se neobjeví nějaký google, či ms, který koupil pro změnu skype. pořád se to jeví jako letadlo. buďto to spadne a někdo shrábne zisk a někdo utře nebo se musí něco stát. a v dnešním světě jsem dost skeptický, že tu je nějaká "světlá" síla, která by to prosadila, takže nakonec to může být další rotchildovská globální páka...

299226

6.11.2013 19:18

dozrávající pyramida

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 95.?.?.?

článek na sme.sk o bitcoinu
http://tech.sme.sk/c/6996015/dolovanie-bitcoinov-n...

Bitcoin má znaky pyramidy pro težare, kterí s tím začínají.
Za odmenu pyramida pak muže chvíli stát a pozdeji "chátrat". Rozumej tím možnost ostatních stavet další a "lepší".
Neverím ani na stoprocentní absenci zadních dvírek, o které možná jde i v linku a nemusí jít pouze o chybu. Být programátor, je dost na mne, zda tam dvírka udelám. Zdroják není problém udelat tak složite, aby mel druhý s tím problém.

Vždy bude hlavní problém pri smenitelnosti na jiné peníze.
Težba bitcoinu stejne není ničím kryta, to je taky problém. Krytí je dost virtuální, výpočetní výkon je zpracování matematické abstrakce, které užitek nemusí dost univerzálne odpovídat tomu, co mohou chtít jiní. Emise meny není kryta primereným užitkem pro druhé, povstala témer z ničeho, a já na perpeta moc neverím. Všechno se samo kutálí jen a pouze z kopce.

Jednodušší "bitcoin" je hromadná a dusledná ignorace bank, které ocenení svých služeb prehánejí, jinak i bitcoinu hrozí časem totéž.

299275

7.11.2013 10:37

Je to jednoduché

xXxXxXx 88.?.?.?

Je to strašně jednoduché. Cena BTC bude stoupat a klesat s důvěrou. Čím víc lidí jí bude věřit a obchodovat s ní, tím bude cena vyšší a naopak.

Pokud se snažíte předpovědět pohyb ceny, zkoumejte důvěryhodnost. Nic víc, nic ním. Vykašlete se na ty "inteligenty" co se snaží dělat ekonomické úvahy ohledně BTC. Lepší informace vám dá každá kartářka.

Sice by bylo možné ze strany státní moci podkopávat důveryhodnost BTC různými kampaněmi, na druhou stranu, proč by to dělali? Ve všech zemích světa jsou u moci grázlové a lumpové, kterým se určitě anonymní a nezdanitelné obchodování hodí. (A možná za vznikem BTC stojí právě oni)

Rozhodně BTC nenaplňuje žádné znaky "letadla", jak tady někteří chytráci psali. Stejně tak není pravda, že když někdo okopíruje princip, budou vznikat podobný měny. (viz. můj první odstavec)

299306

9.11.2013 16:58

RE: Je to jednoduché

F&T 212.?.?.?

Reakce na 299306

Rozhodně BTC nenaplňuje žádné znaky "letadla", jak tady někteří chytráci psali. Stejně tak není pravda, že když někdo okopíruje princip, budou vznikat podobný měny. (viz. můj první odstavec)
Jak to, že ne? Už se vyrojil třeba taková silvercoin a další podobné virtuální měny.

Bitcin má jedinou výhodu a to, že se s ním dají nezdaněně platit malé částky po celém světě.

To, co se teď děje, je hype spekulativní nákup nákup bitcoinu. Kupovat bitcoin v době, kdy ho všichni chtěji je nesmyslné.

A už jsem jednou psal, že bitcoin potopí rozsáhlost transakční databáze, která uchovává transakce od úplného začátku. Mě to teď vychází na 13GB a bude to stále každým narůstat. To se to ještě ani nezačalo naplno používat. Až to půjde do terabajtů, tak bitcoin budou moci emitoovat jen banky s velkými servery a jsme tam kde jsme být nechtěli.

30.09.2013 02:45 17 754 132 rev00081.dat
30.09.2013 03:56 133 970 561 blk00082.dat
30.09.2013 03:56 17 373 434 rev00082.dat
12.10.2013 01:08 134 045 300 blk00083.dat
12.10.2013 01:08 17 388 929 rev00083.dat
12.10.2013 03:03 133 925 335 blk00084.dat
12.10.2013 03:03 17 317 099 rev00084.dat
12.10.2013 05:19 134 072 186 blk00085.dat
12.10.2013 05:19 17 194 180 rev00085.dat
12.10.2013 10:10 16 777 216 blk00086.dat
12.10.2013 10:10 2 097 152 rev00086.dat
174 souborů, 13 070 138 217 bajtů

299406

7.11.2013 22:12

Bitkoin naruby

slak 77.?.?.?

Nežere energii nemrhá výpočetním výkonem je to prostě popírač i když simulace na kompu a prototyp fungují. [chechtot] http://probuzeni.blogspot.cz/2013/11/newtonuv-omyl-pavol-nemes.html [mrknutí jedním okem]

299332

9.11.2013 18:03

RE: Bitkoin naruby

F&T 212.?.?.?

Reakce na 299332

To není bitcoin naruby, ale offtopic příspěvěk dalšího zneuznaného blázna. Perpetum mobile by se dalo pohánět lidskou blbostí a to by to šlapalo. Jó to už klasik říkal, že kdyby blbost nadnášela, tak už si tu létáte jako holubička.

299408

9.11.2013 19:11

RE: Bitkoin naruby

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 299408

Jenže ono jim to šlape v aerodynamickém tunelu automobilky BMW ? na jasně prokázaných parametrech [velký smích] a na základě toho vyrobil vlastní konstrukci (do sklepa) kterou mu nechtějí zpatentovat. [chechtot] [cool]

299417

9.11.2013 20:03

RE: Bitkoin naruby

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 299417

Jo a jako čertík z krabičky vyskakuji, že aniž bych čemukoliv věřil tak jeden perpetis jsem v ceně bůra zakomponoval do motůrku a zdivočel a prokazatelně mám propálený těsnící kroužek za 86 vočí ale vzhledem k montáži na výfuku a auta do vzduchu s s odděláním krytu cca 10 nevyzpytatelných šroubků počítám dva litry když to nepotrhá a mám vyhlédnuté auto stejného typu jen s trojcifernou kw výkoností za cenu pneumatik s polovičním náběhem na motoru za dva týdny očekávám že stávajícího rychodraka odstavím na náhradní díly. Za 5 provozu nic, jen benzín ani olej nepapá a to jsem měl souběžně stejně obsahového lihouna i když tahle amerika taky šlape a chutná ji E95, holt řízené ventily. Toho jsem měl trochu dřív a po zničení lehnutím na boudu jsem zdědil mnou koupené auto mámě když odmítla volant. Ovšem jestli si viko filtru sání přehodím, tak na to si hodím korunou. To že to má poloviční spotřebu berte jako fór, humorné. I tak to předtím jezdilo za míň jak starý 130 rapidák s poloviční vahou. [smích]

299419

10.11.2013 18:13

RE: Bitkoin naruby

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 299417

A ještě mě kacířsky napadá co že tak hop trop se němec vzdal jádra, co pak asi za tím bude no? [mrknutí jedním okem]

299456

12.11.2013 14:41

RE: Bitkoin naruby

F&T 212.?.?.?

Reakce na 299456

Rozhodně tam o volnou energii nepůjde. Němci nakoupí daleko levněji elektrickou energii c čech a ještě riziko zamoření přenesou na jinou zemi. Myslete vlastní hlavou. Jenom my budeme za elektřinu cálovat stále více.

299524

12.11.2013 14:39

A že prý je Bitcoin bezpečný?

F&T 212.?.?.?

A že prý je Bitcoin bezpečný. Je to pohodlné mít virtuápní peněženku na www. Ale pakk to dopadne třeba takto.
http://www.novinky.cz/internet-a-pc/318973-ceskou-...

A kdyby se do PC dostal červ, tak také může všechny Bitcoiny anonymě ukrást. A neříkejte mi, že máte PC zabezpečená. Dokonale zabezpečit se to nepoodaří ani profesionálům. Zejména ne na Windows, která se neustále mění a kde platí security by obscurity.

299523

14.11.2013 22:58

Aktualizace

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Jeden z možných konců viz čerstvá zpráva na http://bitcash.cz/

299576

19.11.2013 19:48

vysavač značky Bernanke Bitcoin

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 95.?.?.?

http://slovak.ruvr.ru/2013_11_19/Vyhlasenia-Bernan...
EU mu zatím výkon neomezila.

299687

19.1.2014 0:00

BTC zdarma

Milan2000 188.?.?.?

Jen pro zajímavost, autor stránky prorokuje, že cena 1 BTC může dosáhnout až 1 milionu usd. [smích]

http://btcsance.blogspot.cz

A můžete si rovnou naklikat pár drobných.

302772

21.1.2014 14:02

btc zdarma

Michal2000 92.?.?.?

pokud si chcete zdarma naklikat bitcoiny, zde je návod

http://btcsance.blogspot.cz/

302894

9.2.2014 3:25

Bitcoin můžete rychle a jednoduše nakoupit a prodat na BtcEur.eu

BtcEur.eu 31.?.?.?

Bitcoin už nemusíte kupovat anebo prodávat jen na zahraničních burzách anebo ve směnárnách s nevýhodným kurzem. Česká burza BtcEur.eu nabízí online vklady z CZ i SK bankovních účtů bez nutnosti zahraničních plateb, výběr peněz realizovaný 2x denně z bankovního účtu v CZ anebo na Slovensku, nízké poplatky z obchodování až 0.1 % a podporu v češtině.
.

304325

6.3.2014 17:48

zajímavej web

mirek55 80.?.?.?

už jste koukali na tohle:

http://btcsance.blogspot.cz

něco na tom bude

306097

7.9.2016 8:42

Další informace o Bitcoinu

Bitcoin 77.?.?.?

Pokud byste chtěli více informací o Bitcoinu, je docela dobrý web ještě: http://www.bitcoin-info.cz

351732

3.12.2016 16:21

Info stránky o Bitcoinu

Bitcoin 212.?.?.?

Pokud by Vás zajímali další informace o Bitcoinu, doporučuji web: http://www.bitcoin-info.cz

353821

3.9.2017 10:23

bitcoiny

Kamila15 188.?.?.?

Koukněte na tento zajímavý web, vše funguje mám to osobně vyzkoušeno:

http://btcsance.blogspot.cz

smajlik - 5

Díky růstu kryptoměn jsem si již přišla téměř na 20 000,- kč, stačí si na webu přečíst odkaz "Fakta". Vše je tam vysvětleno. Určitě doporučuji

359800

Tuto stránku navštívilo 8 599