Diskuze k článku

Další slepá ulička: stát bude hradit zaměstnavatelům 100 % mzdy mladých

Příspěvků 38

9.7.2013 16:14

To někdo vymyslel pro sebe

Jana Hanzlíková 77.?.?.?

Tatíček fiktivně zaměstná synáčka nebo dcerušku a práci odřou stejní voli, jako předtím. Fakt nechápu, jak tohle mohlo na MPSV projít.

292988

9.7.2013 17:11

RE: To někdo vymyslel pro sebe

meloun 217.?.?.?

Reakce na 292988

Liberecko je baštou ODS, tak že malá domů ze společného zaměsnavatelům a voličům ODS. [bliji]

292990

9.7.2013 18:03

RE: To někdo vymyslel pro sebe

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 292988

Na to taiček nic takového nepotřebuje, je běžné že v soukr firmách jsou vedeni jako zaměstnanci rodinní příslušníci, které tam nikdo skoro nikdy neviděl. O jejich platech taky nikdo nikdy neslyšel.

A k té proplacené praxi - ta bude mít pak menší hodnotu než poctivá praxe, je to jak cpaní peněz do cikánů. Tuhle proplácenou praxi pravděpodobně budou získávat hlavně lempli a protekční mazánci. Určitě ji erár nezaplatí automaticky každému absolventovi.

292996

9.7.2013 17:19

pracovní doba

kelemek 90.?.?.?

co takhle snížit pracovní dobu z 8 hod na 6?
nebo ještě lépe daňově zvýhodnit půlúvazky, což by mohlo býti výhodné i pro zaměstnavatele- v případě nutné absence jednoho zaměstnance (nemoc, dovolená, mateřská...) by jeho práci mohl snadno zastat ten druhý =>více pracovních míst, větší zaměstnanost

a současně snížit soc. dávky aby se chronickým němakačenkům vyplatilo aspoň trochu maka =>stát by ušetřil

292992

9.7.2013 20:09

RE: pracovní doba

ermite 217.?.?.?

Reakce na 292992

co takhle snížit pracovní dobu z 8 hodin + x procent navic které zaměstnavatelé různými triky se zaměstanaců ždímají na zákonných 8 hodin. Konkrétně v mém případě mi bylo po tom co jsem v práci trávil "jenom" 8-9 hodin sděleno že se tak nějak očekává že mám prostě makat a udělat všechnu zadanou práci a pokud na to nestačí pracovní doba tak mám pracovat víc. Podotýkám že nejsem ve vysoké manažerské pozici, můj plat je teď nejnižší za posledních 15 let a v práci se opravdu neflákám. Pokud tomu je takhle všude tak jen odtraněním těchto skrytých přesčasů by se významně snížila nezaměstnanost. Obyčejné zákonné snížení pracovní doby by znamenalo jen snížení platů ale po zaměstnancích by se chtěl stejný výkon. To už jsem taky ve své minulosti zažil, když firma začala tímto způsobem "šetřit"

293000

9.7.2013 20:34

RE: pracovní doba

Jana Hanzlíková 77.?.?.?

Reakce na 292992

Než jezdit pouhých 20 + 20 km denně do práce kvůli výdělku za 4 hodiny při dnešních cenách pohonných hmot, je lepší zůstat na těch dávkách.
A to někteří otočí za den kvůli práci vlastním autem i 100 a víc. Zkrácené úvazky se vyplatí jen v případě dosahu MHD.

293002

16.7.2013 20:16

RE: pracovní doba

x3 212.?.?.?

Reakce na 293002

To vite, kdyz chce nekdo denne migrovat v dvoutunove nenazrane emericke popelnici z/do zbohatlickych satelitnich mestecek, misto aby mu stacil normalni byt v panelaku ci cinzaku v dosahu MHD, tak si musi nasledky pricist vlastni hlouposti.

293398

17.7.2013 5:23

RE: pracovní doba

Jana Hanzlíková 77.?.?.?

Reakce na 293398

Chápu, že nově vybudované čtvrti navenek vzbuzují pocit luxusu.
Ty nové úpravné domečky však obývají lidé, zatížení hypotékou na deset i více let. Není co jim závidět.
Ale ona ta závist k lidem z fiktivně bezpečných a bezstarostných panelákových brlohů vždycky patřila a patří. Z práce k televizi,víkendová kultura v obchodním centru dostupném MHD, zbožňování celebrit, věčné kritizování bez znalostí faktů, neúcta k přírodě, pláč nad titěrnými složenkami a povyšování nad venkovem.

293410

9.7.2013 22:17

RE: pracovní doba

Jacob 78.?.?.?

Reakce na 292992

A proč cokoliv nějak zvýhodňovat? To opět pouze pokřiví cenu práce. Vše má svoji cenu, tedy i práce. Pokud do běžného smluvního vztahu vzneseme cokoliv jiného, pokřivíme tím jeho podstatu: nabídka a poptávka. Dotujme pracovní místa penězi těch úspěšnějších, všem těm, co se bez práce zadarmo neobejdou.Má to smysl?

293011

9.7.2013 23:23

RE: pracovní doba

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2.?.?.?

Reakce na 293011

S práci je to jako s koláčem. Když jeden vezme kousek, na jiného nezbude. Když jsme se zbavili většiny průmyslu a skutečné výroby, těžko tu mohla nějaká smysluplná práce zůstat. Ovšem pokud člověk práci má, tak dře jak kůň za dva a samé přesčasy. S tím by se snad něco dalo dělat, jenže naši slavní zákonodárci nemají šajnu o životě "tam dole".

Starší zaměstnanci beztak si stěžovali, že musí živit rodinu atd, kdežto mladí, co sedí na krku u rodičů a potřebují jen přilepšit na nějaký ten krám či diskotéku, dělají za pakatel, čili nekalá konkurence.

Tento nový štědrý příspěvek státu se zvrtne do dalšího tunelu. Mladí klidně můžou zůstat doma, o ten příspěvek se šarpnou se zaměstnavatelem.

293012

10.7.2013 16:17

RE: pracovní doba

Duanitta 194.?.?.?

Reakce na 292992

A já souhlasím [smích], ono to není tak jednoduché zaříznout už ve čtvrtek jedoucí technologie, zařízení, procesy a vybavení. Nejde jen nabrat více lidí na čtyřdenní týden, musíte jim dát "stroje". Opravdu 5prac:2volna je logické, 4prac:3volna už je skoro polovina prostojů technologie, to už není dobře. Nebudeme ani jako zákazníci ochotni užívat méně služeb v pátek..

Tento problém se odstraní zcela 6 hodinovou pracovní dobou, během dne vyplnit čtyřmi místo třemi směnami prac. dobu.
(a jak to všem cpu, ve výjimečných případech umožní lidem ve finanční dluhové pasti vzít dva úvazky, za super dvojitou výplatu - vím, že by to brali všemi deseti - je to slušná alternativa a přijatelný trest za předchozí lehkomyslnost).

Sama bych brala raději ten 4denní týden a dloouhý víkend, ale když si to vezmu s odstupem, lepší je ta 6 hodinovka. K rekreaci slouží dovolená, zato 6hodinovka zvyšuje kvalitu života, vztahů, péče o děti - vezměte si, co dnes během dne nestíháte a jste z toho unaveni - to 4 denní týden nevyřeší, v pátek nic nezařídíte, když bude všude zavřeno. Na chatě děti k matematice nepřinutíte. Dětem nemůžete prodloužit školní výuku, aby byl pátek volný - mají jen jeden mozek, co se unaví. Tělo dělníka dle průzkumu trpí nejvíce právě ty poslední dvě hodiny.

A finančí pohled [smích] ... i každý pravičák ví, že před sto lety se pracovalo i v sobotu, a to třeba i 12 hodin denně. Pomůže něčemu, když se to vrátí? Asi těžko, že by to byl těžkej průšvih? [smích] Technologický rozvoj nám pomáhá lépe žít. PROTO existujeme jako inteligentní společnost, aby byla za 6 hodinovou dobu stejná výplata jako za 8 - ony se ty peníze najdou, žádný strach. Anebo přinejhorším, když se budou firmy moc bránit, i kdyby to měl stát dotovat místo dávek - může snížit sociální odvody, nakonec ušetří i on. A postupně ty dotace odbourávat.
Mj. kam se ztratilo 20 let technologického výzkumu po revoluci..

293038

11.7.2013 11:22

RE: pracovní doba

ppppp 95.?.?.?

Reakce na 293038

No ale co se studentama a žákama... tem bys pak také musela snížit jejich 8 hodin na 6... jinak by nechápali ješte víc, než toho nechápou dneska [smích] Co s touhle "úschovnou"...

Ale ta filosofie snížení počtu hodin není vubec špatná, protože se kolikrát tech 8 stejne nedodržuje, a když, tak bývá ten čas často nadsazený. Otázka je, zda by se pak ze zvyku stejne nedodržoval i ten 6, nebo kompromisne 7hodinový den, stejne jako se "dodržují" rychlosti bez ohledu na zbytky zdravého rozumu, který není dovoleno používat.
8, nebo i víc hodin makat na nekoho, plus k tomu silné daňové zatížení začíná být moc, a míra je ujetá. Být na to mít vliv, tak to snížím na když povinných, tak 7 hodin i pro ty studenty. Klidne i 6, ale tak velkou zmenu naráz pri současných "zvyklostech" bych neriskoval. To by pak zase nebyly dost vytížené v práci WC a bufety. Je vždy dilema, kde je lepší plýtvat časem, zda v práci, nebo doma... asi nikde [smích]

Na druhé strane bych se zameril na jeden nepríjemný problém, kterým je chození nachcípaných lidí za každou cenu do práce. Snad tam nechodí proto, aby nenakazili svou rodinu a zbytek je šumafuk. Podobne je panika, když onemocní syn, dcera, tady není normální mechanismus, jak zarídit, aby proste človek, který má zdravotní potíže mel svuj klid na regeneraci. Stejne ta práce bude odpovídat možnostem a stavu človeka, co ji vykonává, proč se tolik pasujeme do pozice stroje, vždyť i stroje mají kolikrát své mouchy. Sme na sebe proste nekdy príliš zlí, a na toho, co krade klidne i dobrí, aby náhodou neukradl nás [smích]

293083

12.7.2013 14:28

RE: pracovní doba

Duanitta 194.?.?.?

Reakce na 293083

Ahoj Peter,
těch 6 hodin není ani tak můj nápad..
Žáci myslím přes 5 hodin denně ve škole nejsou, na víc ani nemají koncentraci, nemůžeme jim sebrat den. Ale můžou mít doma mámu o dvě hodiny dřív.
Když už jsme v té krásné teorii, tak by šlo 6 hodinovku zavést ve třech fázích:
6 hodin pro pracující na směny, pak se rok uvidí co to provede,
za druhé ostatní dělnické profese, zase chvilku počkat, a nakonec kancelářský. Bude to občas záhul na personálním, ale to zvládnou. Stát může pár let kompenzovat ztrátu firmám snížením odvodů na soc., odpadnou dávky v nezam.
Ten čtyřdenní tejden podle mě nepůjde udělat vůbec - to se nedá, už na to zapomeňte.

293170

9.7.2013 17:36

nejjednodušší vysvetlení je dost pravdepodobne správné

ppppp 95.?.?.?

začíná být problém, že mladí si odvyknou jakékoliv užitečné práci a tím je zadeláno na další prúsery a sociální kolize. Dost na tom, že je už príliš mnoho lidí odtrženo od reality, a žijí jakýsi filmový život.
My se také té užitečné práce rádi zbavujeme, protože neumí vydelávat ryhlé a hlavne fiktivní peníze.

292994

9.7.2013 17:47

Po celé republice

Karviná 46.?.?.?

Myslím, že se to bude provádět celorepublikově (nebo v oblastech s nejvyšší nezaměstnaností?), ne jen na Liberecku. Můj známý už takto zaměstnává 5 mladých lidí od května, na Karvinsku.
I v tom článku iDěs se v první větě píše: "Úřady práce budou firmám, které zaměstnají absolventy, dávat peníze na jejich celý hrubý plat." Takže nejen na Liberecku.

292995

9.7.2013 18:09

a už mají také štědře placeného "rómského poradce"

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

pardón: pardón, mentora - za 10 tisíc na 15h týdně, to zase bude vejvar pro všelijakou humanitární pakáž....

"Kromě peněz určených na mzdy budou moci jednotlivé firmy vytvořit funkci mentora, který by se novým absolventům věnoval.

"Na tuto činnost je možné použít třicet tisíc měsíčně, ale předpokládáme, že by se tomu mohl věnovat tak patnáct hodin týdně, takže by bral asi třetinu této částky," dodává ředitelka Úřadu práce v České Lípě."

292997

9.7.2013 20:03

Ohrožení pracujících

woxow 89.?.?.?

Firmy se mohou vypovědět stávajícím zaměstnacům smlouvy a neustále točit absolventy... tím pádem budou jejich mzdové náklady nulové a zisky enormní. To aby se člověk bál, že přijde o práci kvůli mladým. Peníze dnes potřebuje každý... a jak říká ekonom... není problém mít dobrý nápad, věci i levně vyrobit... problém je najít člověka který bude mít peníze na to aby si to koupil. Bez odbytu těžko i dotovaná pracovní místa vydrží.

292999

9.7.2013 20:20

na rok?

motouz 81.?.?.?

tady jde jen na okraj o zmírnění sociálního napětí do jisté doby, takových projektu placení mzdy kdoví odkud je hodně, jde tu spíš o kontrolu společnosti a její stability...
Už dnes si kde kdo zaměstnává z takovýchto záležitostí služky aj.

293001

9.7.2013 21:00

známí známému

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

ano , souhlasím s tím že to ještě více prohloubí praxi ve stylu děti a známí podnikatele dostanou brigádu nebo práci, už to tak stejně funguje a to nejen v soukromém sektoru ale i ve státních a polostátních firmách. Takže ano , mladí dostanou práci a pracák to zaplatí, ti mladí ale budou většinou děti nebo blízcí známí těch co firmu vedou nebo vlastní.......... takže výhoda zase jen pro někoho. Ctyricet let starý uchazeč už dnes nesežene práci a po takovém zákoně už vůbec ne .....

293006

10.7.2013 1:19

Však se o zaměstnanost (pouze) mládeže něco nastarají i u nich

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 293006

v Evropě (pikantní je v odkazu opálená euroruka). Již v ranném mafiánském kapitalismu se u nás běžně objevovaly pracovní inzeráty "do 35 let" - to sice po schválení nějaké té eurolegislativy přestalo, ale nahrazuje to "mladý kolektiv" apod.
Vládnoucí kreatury jistě kalkulují s tím, že dojde k rapidnímu snížení důchodů na naprosté minimum, jelikož nejméně polovina strarších pracujících "doklepe" do penze na dávkách nebo za minimální mzdu.
Zároveň je třeba udržovat indoktrinovanou mládež v jakés - takés naději na lepší příští (to ovšem bude čím dál tím těžší). Nakonec se zřejmě bude muset "elita" uchýlit k nějaké formě policejního státu či otevřené diktatuře.

293013

10.7.2013 1:53

soukromnicky socialismus

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?

to je proste takovy statne dotovany soukromnicky socialismus , tento ekonomicky vyvoj je siroce praktikovany i tady kanadskou vladou

293014

10.7.2013 8:45

RE: soukromnicky socialismus

slak 77.?.?.?

Reakce na 293014

Přesun prostředků všech do rukou jednotlivců smrdí systémovou zájmovou korupcí zainteresovaných až to dloube voči.

293022

11.7.2013 3:21

RE: soukromnicky socialismus

Tonda z Hitachi 46.?.?.?

Reakce na 293022

Zajímavá diskuse je na aktualne.sk Hľadáte prácu? Pozrite si desať vecí, ktoré vás môžu pri pohovore potopiť

293057

11.7.2013 8:18

Socializmus pro zainteresované, kapitalizmus jak řemen pro všechny ostatní!!!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 293057

Obávám se, že zakomplexovaní idioti, zaměstnaní na místech perzonalistů musejí způsobit svým firmám značné škody, zejména, pokud opravdu hledají odborníky, a nemají jen v úmyslu, ošukat za dopoledně tak čtyři až deset zájemců o práci v kanclu na psacím stole, a pak je vyhodit.

293072

11.7.2013 8:31

http://doma.nova.cz/clanek/pribehyleta/vas-pribeh-sefova-me-sikanuje-chce-sex.htmlRE: soukromnicky socialismus

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 293057

Sex na psacím stole perzonálního oddělení není jedinou novinkou sametového "českého kapitalizmu". Před časem v autobuse líčil jeden student druhému, jak se ucházel o místo u jedné pracovní agentury, a špatně vyplnil v asi stostránkovém dotazníku otázku: - Jste registrován u bývalé StB?

/ Totiž, vyplnil ji záporně /.

Perzonalista vzal do ruky asi za tři hodiny jím vyplněnou v podstatě knihu, zručně a neomylně ji otevřel právě na příslušné straně, a s úžasem se zeptal:

A proč sem teda lezete? Co myslíte, že tady budete dělat ?

A s těmi slovy ho vyhodil na chodbu. Tam již bylo několik také vyhozených, a jeden z nich ostatním radil, že prej je možný se "na příslušným úřadě" za úplatek asi 25 papírů dostat za tejden do seznamu agentů StB, a že je to prej vynikající investice...

293074

10.7.2013 9:32

Podpora mentálů.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Tuhle jsem navštívil nějaký supermárket v Praze, a překvapily mne mongoloidní obličeje obsluhy. Okolo chleba a housek chodil jakýsi mladičký mentál v bílém plášti s rozšněrovanýma botama. Vzal jsem do ruky bílou housku, která byla úplně gumová, a vrátil ji tam s nechutí zpátky. Mentál přišel s košíkem, a vysypal do bedny dalších sto v místní pekárně dopejkaných ale nedopečených zmetků, a asi deset mu jich upadlo na podlahu. Asi na dva šlápl botou když je sbíral. Pak na mně vyvalil veliké šilhající oči, a hrdě řekl: "Ty sem pek já.....", a utřel si slinu.

Čéšskaja amérika vrcholí.

293023

11.7.2013 4:37

to znam, ja zase koukal na salam

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?

Reakce na 293023

Ja jsem onehdy cekal ve fronte na uzeniny v jednech ceskych potravinach a zrovna prichazela mlada ucnice s preplnenym tacem nakrajeneho sucheho salamu. Mela co delat , aby tezky tac ta hubenoucka slecna vubec udrzela v rukou a jak tu salamovou pyramidu cpala pod proskleny pult, tak mozna 10 deka salamu pristalo na podlaze. V bezne prodejne tady v Canade by automaticky letel salam do odpadkoveho kose,ale v techto potravinach jsem zustal udiveny jak Adelka. Slecna uplne v klidku a pohode pred zraky cekajicich zakazniku zase z te podlahy ty platky hezky sebrala a hodila je nazpatek na vystavnou pyramidu. Jenom jsem ziral a cekal, ze se nekdo hned na zacatku fronty ozve a k memu neuvereni nikdo z nakupujicioch svedku tehle ohavnosti ani necek. A tak jsem se tedy ozval ja a dovolil jsem si podotknout na adresu mlade slecinky, ze snad salam patri do odpadu. Skoprnela,mirne se zacervenala a koukala na mne jak telatko.Opatrne odstranila zase z te salamove hroudy nekolik kolecek salamu a odnesla je za zastenu,kam je urcite polozila na stul a po mem odchodu zase dodala za pult. To se asi dalo cekat ,ovsem ze se nikdo z tech zakazniku neprida na moji stranu, to mne opravdu zarazilo. Ja si jen tak rikam, ze to asi tenkrat musela byt vylozene velika nahoda a ve fronte se sesli sami bulici a snad kazdy normalni clovek by se ozval.Myslim, ze do dnesniho dne z tehle nechutne zkusenosti mam jiste trauma a vzdy pri pohledu na nakrajeny salam si vzpomenu na ucnici telatko.

293059

10.7.2013 10:37

A jaké?

valek 94.?.?.?

A jakápak mzda to bude? Ta průměrná ve státě, ta minimální anebo jako podpora v nezaměstnanosti?????
Možná bude separovaná. Pro potomky vyvolených ta nejvyšší, a pro někoho taky nic... Ergo zase legalizovaný tunýlek????

293029

10.7.2013 12:58

Divadlo

Унексист 62.?.?.?

Uz dnes aj na Slovensku existuju rozne pracovne diskriminacne debility. Napr. ze niektore pracovne miesta na ktore ma zamestnavatel subvenciu od uradu prace su urcene len pre osoby do 26 rokov. Dobra spinavost a ukazka jasne diskriminacie. Ako je mozne ze toto Europska komisia toto neriesi? Ale co cakat od tej debilnej bandy, ktorej to je jedno. Oni vysoku nezamestnanost potrebuju, vtedy sa ludia lahko ovladaju a su vydieratelni. Skurvena uradnicka luza sa len tvari, ze bojuje proti nezamestnanosti. V skutocnosti robia vsetko preto, aby prace bolo este menej.

293034

10.7.2013 14:23

RE: Divadlo

orin 77.?.?.?

Reakce na 293034

Dochodcu napriklad v SR nie je mozne prepustit. Len zrusenim pracovneho miesta. To znamena ze dotycny berie dochodok + mzdu. Mlady ktoremu zabera miesto je na pracaku, berie socialku a podporu. Najhorsie su na tom matky s detmi. Z jedneho platu 500 € platia byt, skolne vydaje a stravu vo vyske 550 €. O to, kde zoberu tych 50 sa socialny stat uz nestara. Rom zoberie na poste 1.500, nepracuje, nedochadza do prace, deti mu do skoly nechodia, a aj ked chodia, stat im da zadamo obed aj ucebne pomocky. Ine slovo ako diskriminacia bielych sa neda ani pouzit.

293036

10.7.2013 18:14

RE: Divadlo

erich 145.?.?.?

Reakce na 293036

Len či by ten mladý bol ochotný robiť tú robotu za ten plat ako dôchodca [smích] U nás v robote chceli využiť tú istú možnosť na zamestnanie mladých čo teraz navrhli v čechách (na slovensku už totiž dlhšiu dobu platí tiež - dlhodobo nezamestnaným do 29 rokov po zamestnaní štát hradí minimálnu mzdu), no mladý čo prišli vydržali maximálne do výplaty. Už sa ich prestriedalo dosť! No ani sa im nečudujem,za 320-350eur/mes. obsluhovať a nastavovať naraz 2 stroje v hodnote niekolko 100 000Eur s plnou zodpovednosťou za ne, môžu robiť iba taký "dedkovia" čo sme tam ešte ostali, kedže vo veku nad 40 rokov nás už ťažko niekto zamestná. Nota bene v okrese s vyše 35% nezamestnanosťou (oficiálnou). Čo sa týka platu 500eur pre ženu, tak moja polovička by tancovala od radosti keby tolko mala. Ako vedúca menšieho kolektívu sa musí uskromniť s 330e/mes.
Takže by som rád pozrel na mladého ktorý bude robiť za takéto platy ( tie naše sú v našom okrese ešte dobré), valná väčšina ich odchádza do zahraničia.

293043

11.7.2013 0:50

RE: Divadlo

slak 77.?.?.?

Reakce na 293034

K tomu jsem se už vyjádřil,(nekompromisně vyžadovat základní příjem od volených zázraků + jejich vyseknuté ideologie, jejich snadno zmatlatelný zdroj zaměstnávání mladých, blbých a silných. Budou socialisticky přerozdělovat prostředky všech do kapes spřízněným korupčníkům či vlastníkům - zaměstnavatelům a mladé (nejenom) kterým se to nebude ten rozpor mezi slovy a činy líbit možná sčipují a to je jejich ideál skrývané totality. Brat, jo. Euro nainstalované bankstery za oceánem či spřízněnými a dalo by se říci historicky sortou vyvolených bude vovčany dojit a i dovedou to co řezníci nejenom. Fór je to, že pro svou virtuální hodnotu ničím nepodloženou brání socialismus (s kapes daňových poplatníků) pro sebe a s kapes všech a pro ty kteří jim přání plní a i dokonce někteří rozumnější logicky ne, jejich špinavou hru a na to mají kapitalistické či kořistnické oprávnění, jako bonus exekutory. [cool] A o práci jim skutečně nejde, tou obblbují jejich mrzcí slouhové, vybraní kritériemi na lokaje nenažraných na zvláštní pedagogismus nejenom mrzačící děti.

293052

10.7.2013 14:59

Hle hle hle

Ol_dis 193.?.?.?

Už to hlásám dlouho, že čtyřdenní pracovní týden by byl lékem na nezaměstnanost.

293037

10.7.2013 18:53

Jen další vyhozené peníze

Lin 85.?.?.?

Stát místo toho, aby konečně zrušil paskvilní zákon, podle kterého zcela nesmyslně nekončí zaměstnanci pracovní smlouva odchodem do důchodu, vyhazuje peníze na nesmylsné "projekty" . Dalším paradoxem je nesmyslně vysoká věková hranice pro odchod do důchodu. Takže u nás jsou v současnosti dva paradoxy:
1) Jedni už dosáhli na důchod a pobírají ho, ovšem přitom mají stále své (často lukrativní) pracovní místo, ze kterého nehodlají odejít. Zaměstnavatel by si často přál nahradit takového zaměstnance někým mladším, ovšem musel by tomu stávajícímu (již důchodci) dát výpověď, která obnáší tříměsíční odstupné. A toto je problém - zvláště ve státní sféře, mj. i ve školství. Na odstupné se totiž "nepřidělují finance" (v rámci "úspor" ).
Chápu, že někteří zaměstnanci z této kategorie jsou neocenitelnými odborníky. Pak by ovšem stačilo, kdyby zaměstnavatel po jejich odchodu do důchodu s nimi uzavřel smlouvu novou a takovou, která by vyhovovala oběma stranám.
2) Druzí by naopak do důchodu rádi odešli a místo uvolnili mladším. Mají na to odpracovaná léta, ovšem nedovršili věkovou hranici. Takže se "mordují" v zaměstnání, které je vyčerpává nebo zdravotně poškozuje. Nemusí jít přímo jen o fyzicky náročné profese. Často jsou důvodem pro vyčerpání a zhoršující se zdravotní stav i stresující podmínky, nápor na psychiku nebo jednostranná námaha (viz lidé u výrobního pásu). Také směnný provoz již v určitých letech nemusí "dělat" dobře.
A teď k "projektu":
V článku se uvádí také "projekt" praxe studentů. V praxi to vypadalo tak, že student obchodní akademie stál dvě hodiny denně u skartovačky a "likvidoval" . Pak šel domů. To byla celá jeho praxe. Praxe učně spočívala v tom, že uklízel bordel po dílně nebo po provozu. Takže žádné "předávání odborných zkušeností".
Nynější "projekt" by měl zaměstnavateli hradit až 24 tis. měsíčně. Pcha... tohle na Liberecku nemá u soukromníka ani zaměstnanec s dlouholetou praxí. Takže to bude probíhat stejně, jako se zaměstnáváním tělesně postižených (také zaměstnavatelé svého času pobírali hojné dotace). Prakticky tak, že absolvent bude zaměstnaný jen papírově, zaměstnavatel mu měsíčně dá třeba 5 tis a zbytek si nechá. Výhodné pro oba - absolvent se nemusí namáhat chozením do práce a po dvou letech "praxe" již bude mít nárok na slušnou podporu - a zaměstnavatel si pěkně "přivydělá". Absolvent totiž, když dneska jde ze školy přímo na pracák, nemá nárok na nic. Stát za něj pouze odvádí socko a zdrávko, živit ho musí rodiče. Takhle bude mít alespoň svých (např.) 5 tis.

293044

10.7.2013 19:44

RE: Jen další vyhozené peníze

dub 89.?.?.?

Reakce na 293044

a to si vemte, že jsou ještě jedinci, kteří odpracováno nemaj, do důchodu daleko, a protože jsou "starý" jsou nezaměstnatelní - ti si to mají asi hodit, protože příjem žádný (živit je nemá kdo), vyhlídky na práci díky věku nulové, a i kdyby se důchodového věku dožili, tak nebudou mít odpracováno, neboť po 50 už dneska nikdo nikoho nezaměstná.
a počet takových lidí roste.
a tohle oaptření jejich situaci ještě zhorší.
no a máme tu opět společnost hezky polarizovanou, dotovaní mladí neumětelové versus nezaměstnávaní praktici...

hezky to vedou soustruzi, hezky[smích]

293045

10.7.2013 21:23

RE: Jen další vyhozené peníze

Lin 85.?.?.?

Reakce na 293045

No Dube... vy jste šiřitel "blbé nálady" ve společnosti... [oči v sloup]
Takový hodný a starostlivý úřad...
Říkala mi známá, která je v takové situaci, kterou uvádíte, že jí tam hezky poradili. Prý - máte ještě 75-letou matku, takže vás má kdo živit.
On vůbec ten úřad dbá o lidi. Celkem nedávno rozdával peníze z fondu EU na celoživotní vzdělávání a rekvalifikaci zaměstnanců. No nerozával zaměstnancům, to dá rozum. Ti nevyvinuli žádné osobní nasazení... ani netušili, že byli v čemsi vzděláváni. "Práci" s tím vším vyřizováním měli zprostředkovatelé a zaměstnavatelé. Víte, co okolo toho měli papírování?! A odměna náleží přeci jen za "poctivou" práci.
No a jaképak zhoršení situace či generační polarizace? Situace už snad ani horší být nemůže a jestli jo, tak i středověk byl idylickou životní procházkou... A říká se nám přece už nejméně 15 let, že mladí na staré jen doplácejí = že kvůli starým se nemůžou mít mladí dobře. K čemu taky starý? Ten už zisk nikomu nenese...

293049

11.7.2013 1:05

To se vyplatí

brasol 88.?.?.?

Takže když si firma najme dva mladé obchodníky, kteří si navzájem prodají hodinky made in china za 5.000/kus a jinak nic neudělají - za což ovšem dostanou plat třeba 15.000 čistého budou všichni spokojení... Firma +10.000, mladí obchodníci oba +10.000 a stát se postaral o to, aby mladí získali tolik potřebnou praxi a snížil nezaměstnanost [chechtot]

293053

11.7.2013 13:22

Jsem z Liberecka a mohu potvrdit, že se jedná o dokonale připravený korupční projekt.

Mejla 85.?.?.?

Tato akce bude stát daňové poplatníky těžké milióny, které samozřejmě nikomu nepomohou. Jedná se byznys, z něhož žijí úředníci, kteří tyto peníze rozdělují (jak krásné zaměstnání, nic nevyrábět, jen rozdělovat cizí peníze). Tyto dotace se zdaleka netýkají jen firem, ale mohou je čerpat i státní a obecní úřady !!! Takže jsem již viděl poptávku na asistentku vedoucího autokempu, asistentku vedoucí informačního střediska, přičemž obojí patří místnímu vesnickému úřadu.

293093

Tuto stránku navštívilo 4 574