Diskuze k článku

Puštěné z řetězů: Vlády, banky a energetické společnosti „podporují klimatické změny“

Příspěvků 92

16.3.2013 3:28

.

Gustav 89.?.?.?

Není důvod se vracet zpátky ve vývoji k primitivnímu způsobu života. Pravda je, že my ve skutečnosti nejsme vůbec závislí na ropě. Existuje mnoho patentů na volnou energii, které by zajistily udržitelný rozvoj a byly by šetrné k životnímu prostředí. Jen to zatím není na pořadu dne. Jak je řečeno v článku, stávající stav určitým kruhům vyhovuje.

286422

16.3.2013 10:39

RE: .

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 286422

Nevěřte tomu, to že se dá něco patentovat, neznamená, že to funguje. Žádný funkční zdroj na principu volné energie v pozemské technologii neexistuje, pokud by existoval, nejprve by se jeho princip objevil v odborných, recenzovaných fyzikálních časopisech a věděla by o něm fyzikální komunita. Na Keshe a podbné šarlatány zapomeňte, nikdy nic funkčního nepostavili, ani nepodali konzistentní návrh, který by mohl fungovat. Je to jen fikce na tahání peněz z důvěřivých sponzorů.

Za hypotetické mimozemšťany někde z druhého konce galaxie pochopitelně mluvit nemůžu, ti by třeba něco mohli mít [smích]

286441

16.3.2013 20:29

Tak

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 286441

Já jsem Kesheho magrev viděl v akci, přesně jak on ten projev popisuje. V souvislosti s prostorem vojenské posádky, celé to bylo na 2-3 desetiny sekundy o půl třetí ráno před čtvrt rokem, možná déle, ale vystopoval bych den na jistých stránkách. Oči mne nešálili bez obav. A že to má zrovna armáda a nikdo jiný, to mne nepřekvapuje. Neřeknou nám spousty věcí ale bulíkují nás o to více, přímo vědecky. Takže středověk a tmářství neskončilo, je jen sofistikovanější a o to víc musíme vážit činnost sebevyvolených. [překvapení]

286473

16.3.2013 21:32

RE: Tak

ppppp 178.?.?.?

Reakce na 286473

pane, nedelejte z lidí voly ... buď chcete neco sdelit, nebo nechcete. Pokud chcete, podejte tu informaci tak, aby šlo overit nebo vyhodnotit aspoň neco, co by naklonilo duveryhodnost ve váš prospech. Tech, co videli nejaké "ufo" je plná amerika, a prece mají problém presvedčit o tom ostatní, co mají taky oči a uši.
Jenom jim chybí ten 6. smysl, kterým vy "samozrejme" disponujete.

To co jste videl se totiž popisem nijak neliší od mžiku pred očima.
Nepíšete místo, cozmizelo, okolnosti, proste vubec nic, coby melo nejakou informační hodnotu. Pokud se neco bojíte napsat, tak nechoďte do lesa a nestrašte tím lesem lidi.

286477

17.3.2013 0:19

RE: Tak

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 286477

Popsaný projev jako rychlé světlo popsal sám Keshe, s krátkým zastavením nad zemí bleděmodrého neúplného nakloněného půlobloučku ze směru pohybu, předmět jsem neviděl jestli vás to zajímá, pokud jste takový puntičkář můžete vyhledat, tak jsem to sdělil na orgonetu pod nevím už jakým článkem pokud nemaže starší věci ale dozajista ne, možná to bylo v 3 05 nejsem si jistý a né o půl třetí, ale datumy a čísla fakt nenosím a mžitku si nechte. [chechtot]

286491

17.3.2013 20:25

RE: Tak

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 286491

Já jsem viděl už ledacos. Žábu, jak buší pětí do skály, koně blít, neustále se oddalující spuštění různých Ecatů (samozřejmě jen kvůli zlepšení parametrů). Také jsem viděl různé naivky, kteří uvěří každé totální krávovině. Ale důkaz jsem od Kesheho zatím žádný neviděl.

286533

18.3.2013 7:30

Uvidíme i hvězdičky, když nechemtrailzují a velký kulový.

slak 77.?.?.?

Reakce na 286533

Ano, udržujte paniku, systém nedostatku se smějícím bestiím vyplácí a bude preferován neomezenými prostředky. Tak a nikdy jinak. Perpetum mobile mají. Davy vychovaných, které na lusknutí prstů budou vyvádět cokoliv, dokonce i požadované. I když smetánky si zábavu na zahnání nudy najdou, ať už se děje cokoli jakoli ale hlavně aby jim nikdo nelezl do zelí a neměli na to možnosti. Preference moci nad schopnostmi, vůlí, invencí a hlavně nad možnostmi svobody nesebevyvolených, aby si o sobě moc nemysleli a to se těm vydaným na pospas zvůli, když budou vyskakovat hravě dokáže. Zhovadilostní krávoviny mají navrch, vidíme je denně, mocní - nemocní se překonávají čím dál víc a na to důkazy netřeba. [smích] [mrknutí jedním okem]

286550

16.3.2013 23:16

RE: .

none 85.?.?.?

Reakce na 286441

Pokud by existoval efektivni zdroj volne energie, nikdy by s nim vlady nesly ven.

- Kazdy podobny system by mohl byt zneuzit ve vojenskem prumyslu s nepredvidatelnym rozsahem.
- Vlady by jej samy aplikovaly pouze na vojensky prumysl a nasadily by technologii pouze v pripade totalni nouze. Popripade v tajnych vesmirnych projektech, nebo vyzkumu.
- Kdyby nekdo smeroval k vyvoji podobne/obdobne technologie, byl by zpacifikovan jeste pred dokoncenim.

Vlady by nikdy nepripustily moznost volneho uziti z bezpecnostnich duvodu.

286484

17.3.2013 1:05

RE: .

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 286484

Nejde o to co vlády tají. Vlády nemohou tajit základní vědecký výzkum. Od objevení fyzikálního principu k fungujícímu zařízení je dlouhá, nejistá cesta, plná tápání a slepých uliček. Tuto cestu - nebo aspoň její nejdelší část - nedokáže nikdo utajit. Především proto, že se na ní podílí vědecká komunita celého světa, ale taky proto, že ty mocné to vůbec nezajímá, jelikož se to nedá zpeněžit hned. Spíš je problém získat na takový výzkum peníze, které nikdo nechce dát do projektu s nejistým výsledkem. Natož aby dával prostředky na nějaké utajení něčeho, co možná, z velké části, nikdy k praktickému použití nebude. Kdyby tedy nějaké nové, "zázračné" zdroje energie existovaly, vědecká komunita by o nich diskutovala dlouho předtím, než by nějaké např. ropné společnosti získaly pocit, že je to ohrožuje, nebo se vlády začaly starat o vojenské využití. Stačí si připomenout objev radioaktivity a dlouhou cestu k atomové bombě nebo první jaderné elektrárně. Druhý, v jistém smyslu opačný příklad jsou kvantové počítače. Ačkoli je ještě nikdo neumí sestrojit, vědecká komunita o nich zcela vážně diskutuje, vychází o nich články a seriózní vědecké monografie, rozvíjející teorii kvantových výpočetních operací, jejich využití například v kryptografii a podobně. Jakmile bude učiněn technologický objev, který doplní malý, ale možná zásadní kamínek do mozaiky, kvantové počítače fyzicky opravdu vzniknou a celé odvětví se rychle posune kupředu. Kdyby někdo tvrdil, že v nějaké tajné laboratoři světa již běží funkční kvantový počítač, na němž si tajné služby luští mnohabitové šifry, třeba RSA-kódy, by bych ochotný věřit, že by to snad mohla být pravda. Nic podobného se ale kolem volné energie neděje, a proto si troufnu s velkou jistotou tvrdit, že žádná vláda, ani korporace něco podobného v záloze nemá.

Jedině, že by nešlo o pozemskou technologii, což je ještě více bláznivá a za vlasy přitažená teorie, než že by něco velkého a funkčního vymyslel a zrealizoval, bez vědomí mezinárodní vědecké komunity, sám Keshe.

286495

18.3.2013 16:23

RE: .

BB 85.?.?.?

Reakce na 286495

to co pisete nie je logicke. Ak by bolo, neboli by technologicke rozdiely medzi ani firmami ani krajinami ani velmocami. Vojensky vyskum vam asi nic nevravi vsak? Urcite vlady, ktore grcnu miliardy penazi na vyskum to zavesia na web ci nebodaj napisu do casopisu. Zabudate totiz na jednu dolezitu vec. to ci nieco funguje a ako to efektivne spravit nerobi nejaky clanok v casopise, ale prave pokusy a mnozstvo vynalozenych prostriedkov, kde a nevie co robi b ale vsetci robia na tom istom ... ako zaciatok odporucam precitat nieco od Feynmanna, napr. to nemyslite vazne pan Feynmann ... mozno ti to vela veci objasni. Btw. ak nevies kto je Feynmann http://cs.wikipedia.org/wiki/Richard_Feynman

286581

17.3.2013 1:38

RE: .

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 286484

Tak jako Rusové možná mají na oběžné dráze orbitální kinetické zařízení, kterým rozstřelili Čeljabinský meteorit. Objevilo se totiž video:

http://www.youtube.com/watch?v=LDhUua6rUl0

Pokud to video ovšem není podvrh. Může jít o zařízení, původně určené likvidaci balistických raket, s nimiž měl meteorit podobnou dráhu - jen jinak parametrizovanou, a dokonce i podobnou rychlost, protože meteorit byl poměrně "pomalý" - na kosmické zvyklosti. Z videa se zdá, že meteorit trefil projektil, který přiletěl odkudsi zezadu, z mírně šikmého směru. Musel letět několikanásobně větší rychlostí, než meteorit, řádově tak 100 km/s. Je známo, že Rusové dělali pokusy s elektromagneticky urychlovaným projektilem, jímž pouze kinetickou energií (převyšující jakoukoli chemickou trhavinu) probíjeli pancíř, dokonce bylo o tom dostupné video. Orbitální zařízení by pravděpodobně bylo jen na jeden výstřel, při němž by bylo samo zničeno, napájené chemickou, nebo malou nukleární náloží.

Pokud je spekulace pravdivá a Rusové tuto technologii mají, jistě byl velmi dobrý důvod ji tajit, ale riziko obrovských škod při dopadu meteoritu na zem mohlo převážit a rozhodnout. Naopak nikdo jiný by asi kvůli ruskému městu vlastnictví této technologie neodhalil, ani by své zařízení nemohl mít nad Ruskem v palebném postavení, natož aby směrem na ruské území střílel.

286496

18.3.2013 18:02

RE: .

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Reakce na 286496

Byly proste aktivovana Ruska Kosmosfera,jedna ze zbrani Triady
Ruskych kosmickych zbrani,pouzita mohla byt casticova paprskova
zbran,krera roztrištila meteorit,zbram ve tvaru UFO maji taky
Americane,pohaneji je utronovy motor s byli již i na Marsu
a jsou vykonavany utajeny kosmicke lety.

286588

16.3.2013 11:18

RE: .

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 286422

Nejde len o zdroje energií, čo ostatné zdroje suroviny, pitná voda, pôda, lesy atď, tie sú tiež potrebné a spotreba týchto zdrojov je obrovská.

286444

16.3.2013 12:05

RE:.

ppppp 178.?.?.?

Reakce na 286422

Dekuji vám za muj prispevek. Smula, že ty patenty o kterých mluvíte jsou jen hromadne opsaná chyba v písemce. Monopolum by bylo levnejší nekterý z patentu použít, mají k tomu nejlepší pozice.

Podstatné je, že pokud bychom nalezli podobné zroje, tak ten rust začne být opet NEUDRžitelný a upečeme se tady jako v mikrovlnce, protože odpadní teplo po premene této energie se neztratí (energie nevzniká, ani nezaniká +++) a atmosféra ho vysálá do vesmíru až potom, co se ohreje [smích]
Takže je dobre, že zdroje "volné" energie nakonec nemáme, protože bychom s nima opet neumeli odpovedne nakládat, stačí jak s ní nakládáme dnes a není zdarma.

+++hromada lidí úplne špatne chápe pojem energie. Energii lze získat pouze ze zmeny. Ptám sa, na co se má zmenit vakuum, když mám z nej získat "volnou" energii? Na treba černou díru? Protože verejnosti se podsouvá, že klidne i z vakua. Pokud jde o neco jako studenou fúzi, tak není škoda, zda se pár gramu niklu zmení na meď, jenže proces té zmeny je prirozene tak prudký, že generuje bežnou radiaci. Když talír spadne z balkonu na beton, tak lítají bežné strepiny a je slyšet rinčení porcelánu. On proste ríká, že pri jeho procesu to rinčení ani nevzniká, protože ho na prirozené úrovni vzniku nepotrebuje tlumit. Na atomové a elektronové úrovni zatím není známo, jak proces adekvátne zpomalit, aby šlo prevést tuto energii bez radiačního odpadu, neumíme prehazovat elektrony bez "rinčení", i když je to v principu možné, jenomže z čeho udelat košík na 1 elektron, když už atom je jako regál?

Jiná vetev otázky je, že zákon zachování energie není nekým vymyšlený, ale odpozorovaný z prírody. Týká se výlučne množství, ne kvality energie, takže po degradaci kvality energie je nám stejné její množství nanic, když energii lze využít pouze pri(a kvuli) zmene její kvality.

Napsat, že e-cat je rešení je jen cirkus, když ani na univerzite v bologni neumí dostatečne verohodne prokázat výslednou bilanci, a s predpotopním zarízení s prvkama z instalmontu spíše naznačují, že jen jednorázove čerpají energii z oxidace hliníku, ať ve forme elektrod, nebo skrytého zásobníku v zarízení, místa na den funkce je tam po nej všude dost.

Ať se k energiím vyjádrují ti, kterí zvládnou základní pojmy, a kterí neberou proces horení jako flogiston ve stredoveku. Odpoutávat pozornost šuplíky monopolu je motaní se do zelí zaríkávačum a šamanum.

Obnovitelná energie nerovnáse volná energie.
Co se týče kvality spotrebního zboží, zastávám názor, že je treba vyrábet dráž, ale kvalitneji, protože recyklace je také energetická zátež a nebývá optimální, vrší se zbytečné hory odpadu. Že to neuživí současný prebytek obchodníku a úredníku? Samozrejme, ale máme vlastne všichni plýtvat proto, abychom je živili? Živit dinosaura, co má porád hlad? Nebo radši kobylky? Co tak se zamyslet nad smysluplností konkrétní práce?

286446

16.3.2013 14:58

RE:.

Torpado 87.?.?.?

Reakce na 286446

päťpéčkové somariny, z vás museli mať na fyzike riadnu čurinu a učitelia hlavobôľ, že aj takýto obmedzenci im do školy chodiť musia. Musíte nutne všetko meniť na teplo, aby ste s niečím pohli? To sa potom nedivím, že sa vám od mladosti varí mozog. Tak to to nefunguje, možno potom by ste mali vybiť aj všetky zvery a ryby, lebo svojim pohybom generujú teplo a spôsobujú de facto ohriatie vzduchu a oceánov. Ale kľudne si blábolte niekde v kúte sám, aby ste neboli za blázna

286453

16.3.2013 19:33

RE:.

ppppp 178.?.?.?

Reakce na 286453

- nemusím nutne meniť všetko na teplo, aby som niečím pohol, takmer 100% recipročne (reverzibilne) môže za určitých podmienok fungovať premena mechanickej energie na elektrickú(a späť) alebo chemickú na elektrickú...tepelná energia sa na mechanickú recipročne nemení, pretože teplo je naopak odpadový produkt po premene mechanickej. Teplo je menej organizovaná energia, než mechanická, a je logické, že poriadok sa nerobí sám od seba, opačne je to pravdepodobnejšie. Mechanická energia je pohyb častíc jedným smerom, teplo je pohyb náhodným smerom.

- prakticky energia každého pohybu sa mení nakoniec na teplo (končí ako teplo), takmer nič z toho sa nevyžiari do vesmíru inak, než teplo, takže áno, človek generuje 100W tepla ako samotné jeho kúrenie, plus pri práci priemerne 100W mechanickej energie, ktorá sa tiež premení na teplo. Čo to je proti bežnej Fabii, ktorá odovzdá do atmosféry 30kW pri jazde po ROVINE po diaľnici s mechanickým výkonom 10kW na kolesách (čiže pri pätinovom výkone motora).
približne 10kW cez chladič, 10kW cez výfuk, a 10kW na kolesách, ktoré sa premenia na teplo valivým trením pneumatík a trením o vzduch. Ty si asi skutočného učiteľa fyziky ešte nepočul. Tiež ti ďakujem za príspevok, iba nabudúce skús niečo vecné, lebo sú tu aj takí, čo sa im fyzika páči.

286470

16.3.2013 19:27

RE:.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 286446

Technologie promeny ziskani pro nas vhodne enegie skutečne existuje
jenomže princip toho pochopeni je ve skutečnosti velice jednoduchej,ale pro nas ted velice složitej,protože plati 1+1=3
když spojime dve konstanty tak vznika treti s jinou vlastnosti.
Utronovej motor ma kterym pracoval již Tesla dokazal již neco
uplne jineho,vas neutronovej system byl spojem s tymhle strojem
a ridili jste ho silou myslenek.

286469

17.3.2013 2:44

RE:.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 286469

To se dneska už málo ví, ale Tesla prý uměl otevřít i červí díru do jiné části galaxie, hvězdnou bránu, kterou cestoval na tehdy neznámé exoplanety. A také cestoval běžně časem, do jiných dob. Ve skutečnosti to byl on, kdo změnil minulost a zvrátil téměř jisté vítězství Sovětského svazu ve studené válce, prevít jeden. Nebýt Nikoly Tesly, Gorbačov by se vůbec nenarodil a my bychom už žili, v alternativní realitě, dávno v komunismu! Utronovej motor sovětské konstrukce byla jen jedna z maličkostí, které Tesla u toho používal, jeho stroj času by poháněn právě jím!!!

286498

17.3.2013 16:31

RE:.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 286469

Jak pracuje Utronový motor? Utrony jsou elementární částice páté dimenze, které jsou opakem ne-utronů a tvoří převážnou část temné hmoty vesmíru. Vyznačují se vysokým kvantovým spinem, bez něhož nemohou existovat - podobně, jako fotony nemají klidovou hmotnost, utrony nemají bezspinovou hmotnost. Pomocí utronového Higgsova pole přenášejí celý svůj kvantový spin přímo na hřídel utronového motoru a samy přitom zanikají, čímž přeměňují celou svoji hmotnost na energii otáčivého pohybu. Volnou energii vesmíru, uloženou v podobě temné hmoty, které je všude dostatek, tak převádějí přímo na jinou, zužitkovatelnou formu energie, aniž by byly porušeny fyzikální zákony zachování hmoty a energie. Utronový motor tak může přímo a ihned nahradit klasické motory, spotřebovávající běžná paliva, přitom je naprosto čistý, ekologický, a mnohem účinnější, než jaderná energie.


!etsj ilětelan ,iliřěvu umot etsj dukoP

286523

17.3.2013 23:08

RE:.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Reakce na 286523

Dekuji za vysvetleni principu Utronoveho Motoru,ja mam info jenom
z vypraveni Ralha Ringa ktery spolupracoval s Otisem T.Carem,spolupracovnikem N.Teslu.
ktery se zaprisahal ze byli s UFO,ze zeme za 5 hodin na obežne
dzaze Mesice a pak se vratili v pohode spatky,mate li jakekoli
info ke konstrukci a cinnosti utronoveho motoru tak napište zde.
Co se tyce cestovani Teslu casem a dokonce zmenu lidskych dejin
tak o tom čtu ted poprve,jestli je to vubec pravda.

286540

16.3.2013 22:08

RE:.

fist.of.heaven 213.?.?.?

Reakce na 286446

"hromada lidí úplně špatně chápe pojem energie..." jakmile tohle někdo napíše dá se očekávat: velké ego a arogance, mesiášský komplex a zabedněnost par exelance. nebudu vás rozebírat, ale jestli se bavíte o energii, měl byste napsat co tím máte na mysli. energii obecně? a co to je? elektrickou? nebo jinou? podle definicie je elektrická energie uspořádaný pohyb elektronů. jenomže, co to je elektron? všichni znají pouze modely, bublinkové elektrony, avšak skutečnost je jiná. když si vezmeme střídavý proud, zjistíme, že tam rozhodně neběhají kladné a záporné elektrony. pak tu mám i stejnosměrný. ať tak či onak, nikdo mi nevysvětlí, že by energie, které je všudypřítomná, nešla usměrnit jinak než přes turbínu např. tepelné elektrárny. možná v tom není špatný úmysl, ale pouze zabedněnost tzv. techniků. cítí se jako elita, ale vesměs jsou to jelita. nadutá a bez fantazie. jsou schopni řečnit o věcech, které jim někdo natloukl do hlavy, ale chodí jako křečci pořád do kola v systému. vykouknout z něho a něco opravdu vymyslet, na to nemají invenci, jsou to naprostí impotenti ohledně opravdové tvůrčí práce, kterou nutně musí každé opravdové "vynálezectví" být. a pokud se někdo takový objeví, je to bílá vrána, společenstvo kočičí pracky ve své malosti a zakomplexovanosti mu bude překážet, takže veškeré úsilí musí promrhat válkou s větrnými mlýny. na druhou stranu stínoví vlivní hráči, armády a tajné služby na toto nehledí a geniální, třebaže až vyšinuté, jedince vyhledávají a poskytují jim velkou podporu. my to pouze platíme, ale nikdy to nepoužijeme, většinou se o tom ani nedozvíme...

286478

16.3.2013 3:58

Auta

haban 89.?.?.?

Jeden známý, který financoval auta, mi tvrdil, že ještě před pár lety byla předpokládaná životnost 20 let. Dnes prodávaná auta prý vydrží tak 10 let.

A jeden automechanik mi tvrdil, že Němci vyrábějí auta ve dvou nebo ve třech kategorich, s různou kvalitou dílů. Pro vlastní a západní trh, a pro nás a pro východ. Doporučoval mi zásadně kupovat auta vyrobená pro německý trh. Prý to platí i o Škodovce v Mladé Boleslavi. Může to někdo potvrdit nebo vyvrátit?

286423

16.3.2013 8:24

RE: Auta

punkaca 77.?.?.?

Reakce na 286423

ale to neni jen s auty..kdyz si date nescafe a coca colu treba v dansku, chutna uplne jinak, nez ta v CR, jelikoz ma proste jine slozeni..kdyz se ohradite a zeptate se, proc to tak je, tak vam reknou, ze konzumenti v cr maji jine chute a tak jim zrejme staci misto opravdoveho cukru tam dat jenom glukozu..a proc to delaj? Protoze to lidi stale kupujou..ja se tedy vracim taky zpet, opoustim mesto, zakladam zahonky a jezdim na kole..opoustim tuhle nemocnou spolecnost..

286433

16.3.2013 23:28

RE: Auta

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 286433

Pred nedavnem byl kvuli tomu proces u Evropskeho soudu. Korporace tvrdily, ze mame jine chute. A vida, ES jim to priklepl.

Cela EU je vrchol pokrytectvi.

286486

17.3.2013 19:13

RE: Auta

Tsignotschka 90.?.?.?

Reakce na 286433

at Vam to opousteni spolecnosti vydrzi, drzim palce [smích]

286529

16.3.2013 8:28

Praktická zkušenost

slak 77.?.?.?

Reakce na 286423

Koupil jsem forda z rakouska a známý se smál když viděl čím chci povolit šrouby u kol, malou ráčnou s ořechy. No co myslíte, v pohodě, šrouby nezarezlé tak minimálně na nich čuprový matroš. Když jsem kdysi vezl škodovku do šrotu tak jsem nesundal 3 kola s dobrými gumami a to jsem na klíč dupal a spíš bych si zlomil nohy. Možná kdybych měl 2 metrovou lešeňovku trubku. [chechtot]

286434

16.3.2013 8:42

RE: Auta

Dimenza dimenza (zavináč) seznam (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 286423

Tak to ti potvrdit mohu. Jede o systém garance a záruky. Záruka je na pět let a veškeré opravy jsou nutné v autorizovaných servisech, jinak se záruka nevztahuje. Tím si drží klienta a po záruce auto začíná odcházet víc a víc.Mám s tím zkušenost, proto si dovolím tvrdit, že ne 10 let, ale 7 roků, než auto začne být spíš přítěží. Každopádně článek, který jsme četli je vyzývavý k zamyšlení se nad sebou a naším způsobem života. Jedná se sice o úzký pohled na věc, ale je to promyšlený text, který v základu plnohodnotně odráží naši reklamovou nenasytnost.

286435

17.3.2013 14:13

RE: Auta

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 286435

Jenže co chcete dělat? Kupovat zboží můžete jen to, co nabízí. Takže budete lítat po reklamních textech abyste si koupil jakžtakž auto, jakžtakž mobil, žrádlo , pití , bydlení....
Žencká bude taky koukat co máte a ideologie o skromnosti ji zajimat nebude.

286514

16.3.2013 13:50

RE: Auta

mtk 88.?.?.?

Reakce na 286423

To je naprosto logické. V momentě, kdy sledujete jediný cíl - růst, tak potřebujete odbyt. Auta s životností 20 let jsou neperspektiví. Vzrůstá tlak na čím dál kratši obnovu vozového parku. Navíc automobilky dnes vydělavají spíš na prodeji náhr.dílů a servisu, než na prodeji aut. Mám vw caravelle model T4 1998, motor této káry v pohodě nahrčí 500 000km a více. A stačí mrknout na bazary, T4 s najetými 400 000km jsou dražší než nové modely T5 s podstatně menší kilometráží. Můj soukromý odhad je, že držáky se dělaly tak do roku 2002. Ekonomika postavená na hlavu.

286450

16.3.2013 23:49

RE: Auta

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 286450

Dodge Pick Up truck - Cummins Diesel - radovej 6valec OHV, 5.9 l - najeto 860 000 miles z toho aspon 1/3 v arctickejch mrazech na jet fuel no.3 (kerosin), 3x vymenovany jen zhavici svicky a palivovy podavaci cerpadlo za specialni aftermarket Stanadine Arctic protoze kerosin je suchej. Drzak made in USA.... [vyplazený jazyk]

286487

17.3.2013 15:45

RE: Auta

mtk 88.?.?.?

Reakce na 286487

Dobrý. [smích] A rok výroby?

286518

18.3.2013 2:04

RE: Auta

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 286518

Second generation heavy duty Dodge pick up truck 2002, tenhle je dually 4500 heavy duty fully loaded (all factory options) a zrejme jeden z poslednich se stick shift a s heavy duty transfer case a diesel engine kterej jeste neni vovesenej zbytecnejma dratama a senzory jako pick ups treti generace.

286544

20.3.2013 17:34

RE: Auta

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 50.?.?.?

Reakce na 286544

>Second generation heavy duty Dodge pick up truck 2002, tenhle je
>dually 4500 heavy duty....
---
Satanisto, máš tam chybu? Typ 4500 se začal vyrábět až v roce 2007
jako model roku 2008.
Zeptej se souseda ještě jednou. On si z tebe utahuje a zcela jistě jenom machruje.

286762

16.3.2013 16:32

RE: Auta

Adam.. 94.?.?.?

Reakce na 286423

Naprosto správně !Mám MGF

http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.aron...

Jenže jen levnou verzi a tak je tam všechno z nějakého bakelitu místo chromu atd.Takže ano vyrábějí několi verzí.Dobrý odhad

286461

16.3.2013 19:44

RE: Auta

neverman 95.?.?.?

Reakce na 286461

Je to samozřejmě nesmysl, neříkám, že třeba Audi nemá kvalitnější materiály, ale třeba všechny díly na škodovky jsou identické pro jakoukoliv zemi....

286471

16.3.2013 23:26

RE: Auta

none 85.?.?.?

Reakce na 286423

Pouze jedno muzu potvrdit.

Do notebooku Sony Vaio byly po radu let dodavany jine LCD zobrazovace (podstatne kvalitnejsi), nez pro nas trh. A slo o stejnou typovou radu.

Nemecky trh mel i zvlastni typove rady, ktere byly dodavany pouze na jejich trh a ty byly nejkvalitnejsi.

286485

18.3.2013 21:16

RE: Auta

Serial Loser 213.?.?.?

Reakce na 286423

Je to nesmysl, alespon pokud jedou auta pro ruzny trhy najednou. Dulezitejsi je, nebrat auto z nocni smeny [mrknutí jedním okem] Jinak samozrejme Yeti z Novgorodu asi nebude takovy jako z Kvasin, co jsem tak slysel, tak staci Bratislava (a ze i v Kvasinach se dely veci - hlavne v noci).

286600

16.3.2013 8:03

JaJa

JaJa 85.?.?.?

Pak to, co jsme si koupili, začalo mít „vestavěnou zastaralost“. = Předpokládám, že autor mluví o kurvítkách.[mrknutí jedním okem]
To, co snadné není, je navrhovat a vyrábět topinkovač, který si někdo bude chtít nechat 20 let, protože jako lidé, jako spotřebitelé, jsme na to nebyli vycvičeni.“ = Je zcela zjevné, že autor je buď velmi mladý a nebo nevyrůstal v době, kdy bylo samozřejmé mít tu samou pračku/ledničku/žehličku do té doby, dokud se nerozpadla (nikoliv působením kurvítka!)...[mrknutí jedním okem] Dnes je problémem sehnat i klasický telefon na telefonování, který by vydržel alespoň 10-15 let. Kua, nechci si kupovat nevyužívané mraky věcí kolem (čímž roste i pravděpodobnost poruch), potřebuji jednu věc, která dělá svou funkci pořádně a dlouho!
Mám inkoustové pero po dědovi a ačkoliv se s ním dá ještě psát, nepíšu s ním, nýbrž se ptám, copak si asi můj budoucí vnuk schová po mně. Zatím to vypadá jen na dluhy politiků a skládky odpadů z těch věcí, které se programově po 2 letech rozpadly...[bliji]

286431

16.3.2013 12:59

Na "kurvítkách" funguje celý kapitalismus

smutnyklaun 217.?.?.?

V kapitalismu nelze vyrábět jednoduché a spolehlivé výrobky s dlouhou životností, což by zejména nemajetní spotřebitelé uvítali.Mnozí nostalgicky vzpomínají na životnost výrobků produkovaných "zlými" komunisty, které vydržely dvacet a více let a případné opravy byly směšně levné.Pravda, povrchová úprava nebyla tehdy nic moc a byly ošklivě zabalené, ale většinou vydržely. Nyní se produkují výrobky, které mají mnoho funkcí,(většinu úplně zbytečných), krásný design a navrch několik "kurvítek", jejichž životnost je vymyšlena tak , aby se pokazily co nejdříve po uplynutí záruky.Staří opraváři dobře věděli, že co na autě není, nemůže se pokazit.Oprava a náhradní díly jsou nyní většinou tak drahé, že se nevyplatí porouchané věci opravovat a koupí se nový krám.Že je to mrhání materiálem, energiemi a lidskou prací ? Ano je, ale výrobcům a obchodníkům to přináší tučné zisky, a to je v kapitalismu to nejdůležitější.Přírodní zdroje jsou sice nesmyslně drancovány, peněženky lidí soustavně provětrávány a peníze se rychle přesouvají od spotřebitelů na konta nejbohatších, zatímco ostatním rostou dluhy.Na tomto principu funguje celý kapitalismus. Je to báječný stroj na peníze, ale jen pro bohaté.Nesmí se nikdy zastavit, neboť by rychle skončil.

286449

16.3.2013 22:17

RE: Na

fist.of.heaven 213.?.?.?

Reakce na 286449

ano, přesně tak. a tím je také řečeno, proč se nesmí ani udržovat na místě. je to letadlo, nikoli vrtulník. pokud se nebude pokračovat v růstu, tak se to celé zadrhne. jenomže ten růst pouze zakrývá inflaci a jiné jevy, které ve výsledku znamenají, že lidé jsou čím dál tím víc ožebračováni, ale díky růstu a obecně chaosu si toho není skoro nikdo vědom a navíc se to nedá spočítat. je to jako dělat inventuru v nonstopu, vždycky se to dá nějak udělat, aby to plus mínus sedělo, i kdyby bylo před krachem. stejně takhle se dá různě kejklovat s čísly a nechat promlouvat prefabrikované odborníky, politické ekonomy, kteří v médiích do lidí hustí naprosté nesmysly a tím se vyrábí čas. a pak se to vždycky řeší buďto krizí nebo válkou...

286479

16.3.2013 23:06

RE: Na

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 286479

krizi léčit krizí je nesmysl z hlediska logiky léčit ji válkou je nesmysl jako léčit zlomeninu amputací ano máme tady ojedinělý příklad druhé světové kdy se to povedlo ale to byly ojedinělé podmínky jinak ta kauzalita je spíš opačná tedy válka a pak krize
ty hlavně neříkáš nebo možná nechápeš jednu podstatnou věc "krize" je nedílnou součástí kapitalismu je to v podstatě očistný proces (ted mluvím jako fanatický liberál snad to vysvětlím) problém je v tom jaký má dopad a ten je velký protože existuje stát který garantuje hmotné i nehmotné vlastnictví naakumulovaného kapitálu takže ty ozdravné procesy neprobíhají neustále latentně a nejsou rozloženy na všechny subjekty což by se dělo pokud by byl systém skutečně "volný" (opět zprofanované slovo bohužel mě jiné nenapadá) tedy by neexistoval stát který garantuje patenty (at už tak absurdní jako jsou applu na vzhled jejich výrobků) značky vrácení zapůjčených peněz včetně úroků a tím spolu s dalšími legislativními opatřeními vytváří různé bariéry vstupu na trh neumožnuje neustálé volné přelévání prosperity na všechny jako vody ve sklenici když s ní zatřepu a tím vytváří jev zvaný krize
probíhá to asi tak že nejdřív se daří akumuluje se kapitál úvěry jsou spláceny jsou vytvářeny nové tím vznikají peníze které jsou utráceny mzdy stoupají panuje všeobecná důvěra v naakumulované lidé se ještě víc zadlužují pak se něco pokazí důvěra se sníží a celé to letí prudce dolů a působí to na ekonomiku ničivým způsobem
kdežto kdyby bylo umožněno kapitálu volně se pohybovat tak by "krize" probíhala neustále stejně jako "konjunktura" výsledkem by nikdo nebohatl nikdo by nekrachoval všichni by si tak nějak vyměnovali to co znají umí vyrobí vypěstují apod a pokud by nedošlo k nějaké velké živelné katastrofě tak by k žádným výkyvům nedocházelo
problém je tedy stát čistě jeho existence nikoli jeho zasahování protože stát zasahuje už tím že je otázka je jestli se s tím dá něco dělat pokud ne tak jako druhou nejlepší možnost vidím k návratu ke keynesiánství protože to je jediný způsob organizace kapitalismu který prokazatelně fungoval

286483

16.3.2013 22:48

Plánované zastarávání

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 286449

http://www.youtube.com/watch?v=8W4V_4ZxBFg&fea...
Zde je odkaz na celý film o problému umělého zkracování životnosti různých zařízení a výrobků, aby byl zajištěn odbyt
a neklesal zisk!!!
Musíme zničit fašistický,korporátní kapitalismus, jinak zničí on nás! Je otázkou, zda jde ještě o kapitalismus!

286482

17.3.2013 0:11

RE: Na

disident 88.?.?.?

Reakce na 286449

naprostý souhlas.Jen malá poznámka:na kurvítkách je založený kapi-
talismus 21.století.Kapitalismus dřívějších let produkoval výrobky,
které byly schopny vydržet desítky let(vlastním automatickou prač-
ku "Zanussi"vyrobenou v 70-tých letech,která je dosud v provozu).
V 80-tých a 90-tých letech 20.století,kdy byly výrobky ještě poměr-
ně kvalitní,byl spotřebitel oblbován reklamními slogany,aby si
koupil výrobek technicky dokonalejší,s novým designem,s menší spo-
třebou,atd.a ten starý vyhodil.Dnes,kdy každý spotřebič je přesycen
elektronikou stačí na toto "kurvítko" halířové hodnoty.

286489

17.3.2013 0:47

RE: Na

slak 77.?.?.?

Reakce na 286489

Tak to se dělá i kompů, není potřeba nic extra, nalepí se hliníkový štítek na plošný spoj a když se lepidlo časem odpaří tak to šlusne, s pohnutím se přesune a uživatel ani neví kde to bylo nalepené. Jiná sranda byla když tam co jsem dělal na stotunových lisech se nedopočítávali počítače z deseti na čtyřech, 2-4 měsíce po záruce a zjistilo se že to bylo naletované na čistém cínu a ten na rozdíl od slitin zoxiduje a je po obvodech. To je potom překvapení ze zmetků. A může jít i o život, protože mašiny dovedou létat sakra fofr. Kousek po záruce to dovedou zrafičit precizně.

286494

16.3.2013 15:10

Zase strašák klimatických změn

Nikdo 81.?.?.?

Klima se měnilo odjakživa a vždy se měnit bude. Lidstvo na to má pramalý vliv a nezbývá mu než se přizpůsobit.
V každém případě problém využívání a vlastnění tzv. fosilních paliv a dalších přírodních zdrojů nemá žádné ideální, spravedlivé nebo byť jen lepší řešení, protože na celém světě se bojuje o moc. Jinými slovy lidská přirozenost nic globálně lepšího nedovolí.

286454

16.3.2013 16:06

uspokojivější, než neustálý hlad socialismu

Adam.. 94.?.?.?

Soudruhu,máte tam chybu !

286459

17.3.2013 6:14

Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

MoUdrostrak 90.?.?.?

Článek je plný nesmyslů: Např. "...Avšak většina lidstva prožila ne století, ale tisíciletí úspěšné existence tak, že měla dostatek..."

Lidstvo ve skutečnosti šlo o války k válce, od hladomoru k hladomoru, od epidemie k epidemii, od krize (produkce, filozofie, společnosti...) je krizi, od devastující bídy k bídě. Ve středověku padalo jen cholerám a dalším nemocem za oběť až 2/3 lidstva.

Před tím vším "dostatkem" kočovali (museli kočovat!) celí národové. Kdo byl úspěšnější v hledání a dobývání, přežil[smích]

Až teprve sofistikace dopravy, navigace a kartografie přinesl možnost propojení vzdálenějších oblastí světa a místo rozšiřování okolního území jen na úkor souseda, nastolení kolonialismu. A z toho plynoucí "přirozené koalice", kdy už kočovali jen conquistadoři a kolonisté a zajišťovali stůj co stůj (ohněm a mečem) "dostatek" pro Vrchnosti, Shabes/GOJ/im a drobty i pro GOJ/im.

Teprve a PRÁVĚ uhlovodíkový mejdan ale přinesl obezitující "dostatek" pro všechny resp. pro nemalou část lidstva. Nicneříkající, zaplevelující a obtěžující obrázek je ZDE

Přestali se (muset) stěhovat národové, conquistadoři i kolonisté - začal uhlovodíky promazaný obchod - v EUropě jablka z Nového Zealandu, v JůYsEj jahody z Chile, jedny jeansy, co jsou kompletovány na pěti místech od sebe vzdálených těch tisíc mil, těch tisíc mil.

Vymizely i války (až na ty, které stojí právě za získáváním uhlovodíků) resp. byly kumulovány/outsourcovány mimo sídla Vrchnosti a příbytky Shabes/GOJ/im i většiny v "SYSTÉMU" zapojených GOJ/im.

Proto nechápu, PROČ lživě či mylně pan/í Autor/ka argumentuje "...tisíci lety úspěšné existence v dostatku...". Je to nesmysl. Kdyby tomu tak bylo, vypadal by svět jako před těmi tisíci lety. Nebyl by nutný U_H_L_O_V_O_D_Í_K_O_V_Ý mejdan. Nehrálo by se o "klimatické změny". Neradovali bychom se jak malé děti z odtávání Arktidy a Antarktidy a zpřístupnění z toho plynoucích těžebních lokalit.

Pokud začnu cokoliv argumentovat na lživém nebo vysněném faktu, nemohu se dostat k echt vývodům. Pan Author/ka je typickým produktem anglosaského odbytého a zkomercionalizovaného školství - a tam by měl/a nejprve začít. [pláč]

Libenter homines id, quod volunt, credunt! (Caesar) [smích]

286501

17.3.2013 10:01

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

Magnus Maximus 90.?.?.?

Reakce na 286501

Ano s tím lze než souhlasit. Mě spíše zajímá jak bude uhlovodík nahrazen. Přibližně 60 % ropy je spotřebováno právě na dopravu. Je už známa alternativa ? Co bude po mejdanu ?

286505

17.3.2013 15:00

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 286505

Ještě lepší otázkou je, zda (vůbec) lze uhlovodík nahradit. Prozatím vždy je ke každé náhradě uhlovodíku (její výrobě, manipulaci, skladování...) spotřebováno ještě o něco víc právě uhlovodíku, nežli náhrada adekvátně poskytne.

Ne náhodou se Vrchnost i její Shabes/GOJ/im bezhlavě vrhají do nových a nových válek. Před 5 a více lety jim stačilo ve FED pod dohledem židovských rodinných bank megatisnout nekryté a illegální petrodolary. Jak je iDnes a iHned vidět, už ten tisk nestačí.

Pokud je si někdo (vůbec jistý), co bude po mejdanu, měl by být lidstvem navržen na Nobelovu cenu (zda by mu ji Vrchnost a Shabes/GOJ/im se uráčili věnovat). I pokud by byla vynalezena alternativa za uhlovodík - v uspokojující míře mobility, skladování, dostupnosti - pořád ale narážíme na fakt, že uvolněná energie nezmizí jen tak jednoduše do vesmíru. Bude nám zahřívat klima a ovlivňovat planetu. I kdybychom našli palivo do všech potřebných atomových elektráren, ohřejeme díky tomu řeky (které využíváme k chlazení), půdu, ovzduší...

Dokážu si např. představit minireaktory, které umístíme do vozidel hromadné dopravy nebo jimi budeme napájet trakce v místech vzdálených od přenosových soustav. http://www.prekon.cz/full_story.php?subaction=show... Těžko si ale v takové společnosti dokážu pak představit prosperovat vysoce pravicující, individualistické, egoistické a egocentrické jedince.

Těžko si pak dokážu představit Blackwaterem chráněnou Vrchnost a její prominentní Shabes/GOJ/im, neustále budující nové a nové Toskánské Špindly.

Proto se spíše domnívám, že nežli by Vrchnost a Shabes/GOJ/im vysedli z Business Jetů, budou velet raději do dalších a dalších humanitárních bombardování, bezletových zón a ostatního osvědčeného arsennálu "dýmů/krásy".

286515

17.3.2013 19:23

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 286515

Kdyby ropa šla nahradit, tak vám to přeci nebudou pořád mlátit o hlvu na každém bilboardu, v rádiu, v televizi a v novinách, ale náhodou prosáklé info se zesměšní nebo ignoruje na různé variace. Dá se dělat tolik věcí jinak, než se právě dělají, že z toho rozum stojí, ale když někomu stojí napěchovaná peněženka, tak chápu , že je vše jak má být. Ve skutečnosti se vše dělá tak aby se samo co nejvíce kurvilo, ale nedělejte , že to nevíte. V každém oboru je tolik bordelu, že to mláti dveřmi. Mám podezření , že to vaše přání ohýbají realitu.

286530

17.3.2013 21:44

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 286530

Bohužel a/nebo bohudík si nemyslím, že by se věci dělaly nebo vyráběly "hůře". Vidím to např. na autech. Není to zase tak tolik let, kdy jsem musel v zimních měsících na horách čekat, nežli vyjde slunce či se zvedne teplota, abych v -30C nastartoval (pokud jsem to aditivy včas dopředu neošetřil). A stačí o jeden model modernější auto/motor a nastartuji i v minus 35C. Auta se nikdy (kromě dolévání provozních kapalin) nedotýkám - a slouží model od modelu spolehlivěji a spolehlivěji. Pamatuji si nedávné doby, kdy jsem musel dočišťovat přední skla od nalepených much apod. Dnešní stěrače a ostřikovače si poradí se vším. Soudobá technika, ale i lékařství, umí pohledem před i jen deseti lety, neuvěřitelné zázraky.

Domnívám se, že lámat klacek nad celou epochou je nedostatkem pokory. Důležité je srovnávat srovnatelné - např: PROČ zlé sociální státy prosperují - a včerejší "ikony" trhu bez přívlastku se hroutí?! Proč např. blahobytní zaměstnanci Lufthansy si zastávkují a Predátoři odběhnou - a pravicující a daleko hůře placení zaměstnanci ČSA si dobrovolně utáhnou opasky a nechají společnost Predátory zruinovat, zašantročit a prodat jako aušus za cenu půlky leteckého motoru?! Proč jsou v pravicujícím Česku km výstavby dálnic několikrát dražší, nežli v Německu, Rakousku, ale i Švýcarsku?!

Ale že se v průměru máme lépe, nežli lidé před dekádou, stoletím a/nebo tísíciletím či tisíciletími - je snad nad slunce jasné...

286536

17.3.2013 22:54

"... v průměru se máme lépe, nežli lidé před dekádou, stoletím ..."

yoker 109.?.?.?

Reakce na 286536

No, zkuste přesvědčit bezdomovce.

286539

18.3.2013 7:01

RE:

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 286539

O čem a proč? Dříve se polovina dětí nedožila věku pro zahájení školní docházky. Lidé v zimě umrzali, umírali na banální škrábnutí, kontaminovanou vodu, zkažené potraviny, hladomory. Dnes i bezdomovec má nárok na pomoc (obce) v hmotné nouzi. Může odcestovat do Palerma, Melilly nebo do Nice - mezi kartonama na Promenade des Anglais tam vegetují i bezdomovečtí Češi a Slováci - a mají v celkem pohodovém klimatu 5* výhled, za který pravicující oVčané pár metrů od nich platí stovky € za noc. A trh s každodenními přebytky za rohem.

Každý menší supermarket či restaurace dnes likviduje každodenně nutriční hodnoty, které dříve museli nasytit středně velkou obec. Pokud se někdo dobrovolně propadne pod úroveň, že už není schopen si vyběhat ani ztracenou ID ( a s ní cestovat za pár stovek na zimu do mírného klimatu, čerpat zde zatracované "dávky"[mrknutí jedním okem], je to skutečně jen jeho boj. O čem bych ho asi měl přesvědčovat a jak?! Že by se dříve nedožil ani nástupu do první obecné?!

286548

18.3.2013 10:47

RE:

fohat 194.?.?.?

Reakce na 286548

mám veliký obdiv ke kultivaci oněch bezdomovcu,co se naloží na týden do vany,aby vyčichli,pak vyskuhrají správný obolus a správné hadry,aby ve frontě na letadlo nevzbudili pozornost a nařčení z terorismu,jejich smrad by zabíjel totiž na dálku....Kdejaký poslanec České respubliky by si z nich mohl vzít příklad,ačkoliv,špína zadřená v duši se očistí až v kremaci..... [oči v sloup] [oči v sloup]

286558

18.3.2013 16:45

RE:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 286548

Pane MoUdrostrako, máte na mysli kterou zemi? Ptám se, kde sídlí ta cestovní kancelář? Likvidace nutričních přebytků plyne do konzerv se záruční lhůtou min. 0,5roku - poté se prodává se slevou. Těch 50% uhynulých dětí??? A víte, ráda Vás čtu - takže tohle jsou od Vás srandičky, srandičky.

286583

18.3.2013 20:36

RE:

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 286583

Díky za lichocení, ale odkáži Vás na http://www.demografie.info/?cz_umrtnosthistorie Ke konci Středověku byla dětská úmrtnost do pěti let skutečně 50% (všichni chceme přeci být nastrojenými princezničkami v romantické době rytířů a bydlet na zámku - ať to trvá věčně - pak už to dokáže přebít jen = Emerický sen) [smích] Střední délka života byla pouhých (romantických) 25-30 let!

Že i v době feudalismu (konkrétně 1737) dosahovala dětská úmrtnost do pěti let věku někdy až téměř děsivých 80% resp. 800 promile, si potvrdíte zde: http://www.prirodovedci.cz/geograf/clanky/zmeny-ko...

Ještě chcete být princeznou - anebo snad raději snít Emerický sen (o The Mount Sinai Medical Center) [velký smích]

Ještě na počátku 20. století umíralo běžně 22% dětí mladších jednoho roku. Až s nástupem zlých socanů v Rusku resp. nutnosti jim v pediatrii konkurovat a nedopustit šíření jejich návodu Europou, se s dětskou úmrtností začalo systematicky bojovat i na hodném Západě v "dýmů/krásy".

Tip na Vaše cesty bez většího budgetu: Česky a slovensky hovořící houmlesáky vídávám (a slýchávám) už roky hned vedle Opery v Nice - přímo na Promenádě. Vyskytují se tam ještě od dob před vstupem ČR do EU... Každý večer si tam nanosí z vedlejších restaurací kartony a debužírují zbytky, co vysomrují ke konci trhu nebo vyloudí od restauratérů. Že už je tenhle styl běžný i v ČR si můžete přečíst "vědecky" např. zde: is.muni.cz/th/237759/fss_b/dipl.doc

Česko se stává vys(č)pělou kapitalistickou zemí se zbídačenými lidmi - tak PROČ NE? [smích]

286597

19.3.2013 12:35

RE:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 286597

beru - jen bych ještě potřebovala statistické údaje od lovců mamutů

286654

18.3.2013 23:13

RE:

yoker 109.?.?.?

Reakce na 286548

Za první republiky lidi končili v obecní pastoušce své domovské obce. To teď není. Bezdomovci žijí zkrátka jako zvířata. Pokud máte jen baťoh a igelitku, tak si "5* výhled" moc nevychutnáte. Kromě toho: pokud se někomu nebudete líbit, pošle na vás policajta, který vás přetáhne pendrekem, rozkope vám igelitku a máte po legraci.

Souhlasím, že materiálně se "v průměru" máme lépe než třeba před padesáti nebo sto lety, ale problém je ten "průměr". Nějakých těch 5, 10 procent se má hůř! V Řecku, Španělsku to bude ale víc. Možná 20 procent. A bude to pokračovat dál. Dřív nebo později dojde i na vás.

286609

18.3.2013 11:24

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 286536

To vůbec nepochybuji, že výrobky vidíte přes růžové brýle. Patříte k těm, co si koupí nový , kdyby něco. A lepší , že? Myslíte , že veškerá věda je schopna jen hezčejc ohnout plech a udělat hezčí odlitý disk na vašem kole ? Je to jen pilování detailů , ale skutečné technologické změny jsou zdržovány , proč neprodávat ještě pár let starší verze, když to marketingově vyhovuje přesně tak jak to nyní je. Zásadně vaše nové auto nevydrží víc než ta stará škodovka a technologicky je to vymyšleno aby nedejbůh nevydrželo víc jak 10 let. Vy jste zaslepen úspěchy z odstranění mušek, ale to co se okolo všechno sere nevidíte. To vaše zatím oslavované lékařství je kapitola sama pro sebe, až vám dramaticky řeknou, že neví, můžete se začít divit. Nejsilnější osobnost v českém možném formátu je zde dr Hnízdil. Ten vám z denní praxe řekne, jaký to jsou zázraky , hlavně pro nafukování peněženek.
Není zde zájem na divokém západě budovat blaho pro všechny, s pádem socialismu to skončilo, ale to vy nepochopíte. 10% se má skvěle a jejich zájmy a plány se prosazují a dalších 20% jim k tomu dělá hezké kulisy, ale víc se dovíte v tom větším zbytku obyvatel a nejlépe když sestoupíte na jejich roveň tedy 8-15 000,- měsíčně a bez kontaktů a kontraktů. Těch 30 % mají krize vždy jen plnou hubu, ale žít ji přímo na tělo je něco jiného. Kdybyste tu měl nechat zbytky rodiny asi byste jako bezdák nechtěl začít kariéru na novo někde u moře v teple , ten sešup dolů byste nutně musel vnímat.

Nejmíň posledních 100 let šlo dělat vše mnohem lépe a bohatí opět selhali na plné čáře. Západ selhává definitivně a vůdčí roli právě odevzdává východu. Tam jsou jiné podmínky a je pravděpodobné, že technologie během 20-30 let využijí ve prospěch všech. V každém oboru vám mohu vyjmenovat průsery, které neobhájíte a ani nemůžete mít za epochální vývoj, ledaže byste byl masochista nebo měl pořádně vypito.

Musíte si vytvořit dva na sobě nezávislé průměry pro 70% a horních 30%. Ty horní se mají bezesporu lépe, to je jediné s čím s vámi zatím souhlasím.

286562

18.3.2013 16:21

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 286562

Nevím, jak si představujete vývoj soudobého auta. S něčím jsem ale přišel do kontaktu, když mi o něm vypráví některý spolucestující v letadle apod. Velký podíl na inovacích mají dneska subdodavatelé. Doráží na výrobce a snaží se u něho "udat" svoje vychytávky. Z výrobce se dneska stal spíše takový Project či Produkt Manager, nežli inovátor. A hledá/hádá míru inovací, které je ještě trh schopen za danou cenu akceptovat. Proto jsou si dnes auta velice podobná, srovnatelně vybavená a liší se často jen v pojetí marketingu a v ozdobných lištách. Určitě se zlepšuje funkce brzd, pneumatik apod. Takže do 12 či 20 letého veterána by svého blízkého nutil sedat sedat jen sadista, když okolní auta akcelerují a jsou schopná reagovat na dopravní situaci bezprostředněji a tudíž bezpečněji. Nevím tedy, proč zrovna argumentujete a shazujete inovaci na jiný ohyb plechu či poklice. [překvapení]

Dále nechápu, proč házíte celý Západ do jednoho pytle. Je dnes velký rozdíl např. mezi pravicující Velkou Británií a zlým sociálním Německem či zlou přerozdělující Skandinávií. Ti, co nevsadili na hodnou Reaganomiku jsou dnes vítězi. Zatím co ti, kteří vzývali Poučky Hayek, Friedricha VON a Prof. Big Toonnela, dřou bídu s nouzí a skrývají se před exekutory, Predátory a jejich Shabes/GOJ/im.

A jsme u Vašich kontaktů a konexí: Predátoři a jejich Shabes/GOJ/im naučili Váš 70% Plebejce módně pravicovat, utíkat z odborů a profesních sdružení, zatímco sami se mezi sebou socializovali a tetelili v Bilderbercích, Trilaterálních komisích, Římských clubech či v místních sdruženích ODS. Uváděl jsem to už v minulém příspěvku při srovnání pokusů o tunel v Lufthanse versus ČSA. Plebs si dnes bere půjčky na papírové vzdělání, namísto toho, aby se sdružoval a vytvářel tlak jak na své otrokáře a vykořisťovatele, tak na spotřebitele. Pak se diví, že nemá z čeho školné splácet a je často s papírovými diplomy i bez práce. Můžete mi, prosím, ozřejmit, proč ve zlém sociálním Německu je relativně málo nezaměstnaných specialistů, když je tam vzdělání ZDARMA, zatímco v hodných tržních JůYsEj nezvládají absolventi půjčky a těžko hledají zaměstnání?! A proč si čeští pravicující a zinkající Pepíci a/i lídlující Mařenky navolili strany velebící školné a půjčky na vzdělání?!
Mohu být dolních 70%. Ale o úrovni těch 70% se přece také hraje. Není low cost Němec, Švýcar či Rakušan to samé jako low cost tupý Brit nebo Emeričan!

286579

18.3.2013 17:52

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

ppppp 178.?.?.?

Reakce na 286579

"Takže do 12 či 20 letého veterána by svého blízkého nutil sedat sedat jen sadista, když okolní auta akcelerují a jsou schopná reagovat na dopravní situaci bezprostředněji a tudíž bezpečněji."


S tímhle jste ponekud prestrelil, rozdíly asi nejsou tak významné, jak to z vašeho popisu muže vypadat. Také je treba srovnávat "nového" veterána s novým autem, ne starý šrot jedno na které strane s nečím novým.

Také nejde do toho automaticky míchat schopnosti ridiče, protože ridič muže oba prípady posunout jak do plusu, tak do mínusu.

Veterány, nebo starší auta jdou díky absenci ruzných posilovaču a vylepšovaču lépe cítit, protože se účinek ovládaných prvku prenáší zpetne víc na toho, kdo je ovládá.

Dnešní auta jsou více blbuvzdornejší, avšak je tato blbuvzdornost silne zneužívána, a hledá si cestu jinde už jen tím, že se ridič spolehne na to, že má/zaplatísi neco víc, a prestane mít úctu k prírodním jevum/zákonum.

Dejme tomu se zlepšil dezén, ale brzdná dráha je jenom funkcí materiálu použité gumy a použitého asfaltu, nezávisí na ničem jiném, pokud se dodrží správné zatížení. Protože gumu nejde donekonečna zlepšovat, a koeficient trení se blíží 1, podobne asfalt máme nejaký, tak nezbývá, než se spokojit s fyzikou, která treba ješte nezakazuje odpálit raketové motory buď pro zpetný chod, nebo pro prítlak pneumatik. To všechno jenom proto, že furt se najde nekdo, kdo nejede dost pomalu, aby mohl včas zastavit. Je zajímavé, že v tomto psychologickém smeru pokrok ne a ne nastat. Pritom je nejjednodušší a nejlevnejší.

286586

18.3.2013 18:36

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 286586

To se, bohužel, mýlíte[pláč] Přibylo nejen aut, ale i motocyklů, skútrů, zároveň ale i telefonujeme, smskujeme, hledáme v navigacích - a to NEJEN MY, ale i ostatní řidiči okolo nás. A my na jejich nepozornosti musíme VČAS reagovat. Nejen brzděním, ale třeba právě i akcelerací a včasným objetím, nežli do nás narazí jiné auto zezadu.
Jezdím na všech světadílech, s levostranným i pravostranným řízením. Určitě nejsem nějakou výjimkou. Dnes cestuje služebně či soukromě kde kdo. Doprava houstne a zrychluje se neskutečně všude.
Na druhou stranu jsem už nikde na světě asi 10 let nevyměňoval reservu. Kdysi jen v rámci třeba jedné země jsem hledal hever ve výbavě 2 i 3x do roka. Přes 15 let jsem nemusel volat assistenci nebo odtahovku, že by mi třeba praskla hadice servořízení, odešlo relé, poroučel se klínový řemen apod. Dříve (jen ta vysokotlaká hadice) tak jednou v průběhu 3-5 let i u nejdražších modelů (jedno jakého výrobce).
Stejně tak jsem nezažil už asi 10 let prasklou jakoukoliv žárovku. Pokud mi přestala svítit, bylo to v denním osvětlení a stačilo zakroutit konektorem.
Používám třeba nyní až 3-4 notebooky najednou. Pořád zálohuji a sichruji se. Nikdy mi žádný hardwarově neodešel. Pamatuji doby, kdy stál notebook ještě přes 13k USD. Vydržel mi bez jakékoliv poruchy asi 7 let. A vyřadil jsem ho mj. i proto, že už měl vyviklaný monitor, který se oddělil mechanicky od těla. Ale jinak stále fachal-možná, že ještě někde u mne straší na půdě nebo ve sklepě či garáži. Ty dnešní vyhazuji, když už chtějí podruhé novou baterii.
Nepřipadá mi tedy, že by technika byla plná kurvítek. Když si představím, že notebooky nikdy nečistím, neluxuji...a kdysi (v IT Pravěku) jsem nesměl do počítačových sálů bez pláště a přezutí[pláč] Stejně tak si pamatuji auta sousedů, kteří jezdili kamsi stále promazávat čepy a jejich závist, že já už nemusím[smích] Takže doba nás neuvěřitelně rozmazluje - jen nemáme (většina) dostatek pokory si to uvědomit[pláč]

286591

18.3.2013 20:21

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

ppppp 95.?.?.?

Reakce na 286591

[pláč] srovnáváte nesrovnatelné [smích] že jste nechytl defekt až tolik nesouvisí jenom se schopností delat kola kvalitne, ale i se schopností je propíchnout. Roli hraje i "volba" hloubky dezénu. Pokud jezdíte tudy, kudy jezdí hodne aut, tak proste ježky posbírá dostatek lovcu pred váma. Co píchá kola? Šroubky z desek, nebo plastu ledabyle namontované výbavy ostatních aut.

Klínový remen? Dobre nadimenzovaný na správných remenicích vydrží 10-20 let. Po celou dobu životnosti stroje. To s pokrokem nic nemá, pouze s úrovní konstruktéru v dotyčné kancelári. Možná vetšina stroju má životnost určenou kreditem a motivy konstruktéru, a ne až tolik dobou.
Prasklá žárovka je slabý argument, reknu díte šťasteny, a počítače? Neznáte druhou stranu mince, delám opravy všeho možného, vidím dobre co a proč se kazí, a co se týče počítaču, tak jejich spolehlivost neroste, beží mi nekterá 486 nonstop, kdežto mnohé nové mainboardy s 3V napájením procesoru jsou dávno po smrti. To je stále hodne individuální. Opet spíše vliv konstrukce a použitých prvku, než pokroku doby. Sklon ke flákání nekde možná klesá rustem specializace a profesionalizace, jinde stoupá, protože mladí lidé potrebují hned výsledky, a nemají odkud načerpat dost zkušeností. Vemte si treba kolik procent čínských, nebo i nečínských LED baterií vydrží dejme tomu 3 roky, pritom pokud je to dobre udeláno, nemá se tam co pokazit, a muže to vydržet klidne 20let. Vím možná o jediné z dvaceti ruznych typu. Reknete mi, že je to spotrební zboží, a já nebudu souhlasit [velký smích] Vezmime si bežnou 3pólovou vidlici na 230V, dnes jsou všechny odevšud prumerne nebezpečnejší, než oba druhy, co se delaly tady za sociku. [překvapení] Jenom to nikdo nechce videt, vždyť stačí mít na sobe vylisovaných aspoň 10 zaplacených certifikačních známek pár státu kolem. Stejne pak otázka proč se kolíky vidlic niklují, když je to spíše nebezpečné, a prináší samé potíže? Snad proto, že stríbritý lesk na pohled je víc, než dobrý, ale vzhledove matný, nestejnobarevný, dobre oklouzaný kontakt? Jakým pokrokem je treba, když se prední smerovky dávají z vnitrní strany svetlometu? To si mám pripadat jako na výslechu, když se chci podívat, kam to auto mírí? Kde je tady zdravá tradice? [mrknutí jedním okem]

286596

18.3.2013 21:35

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 286596

A je to venku! Pokud jste zdatný "záchranář" techniky, tak musíte zákonitě trpět úměrnou profesionální deformací[smích] Samozřejmě, se dříve konstruovali věci tak, aby šli opravit. A dnes se počítá, že spíše přežijí morální zastarání věci. Dříve jsme kupovali věci se 6 měsíční zárukou. Ve Švýcarsku jsem pořizoval už tehdy věci s dvou letou zárukou, která se nakonec prosadila i ve zlé EU. Věřte, že už tehdy "v Pravěku" byly věci pro švýcarský trh daleko spolehlivější, nežli pro trh německý apod.

Takže jsme u výstupní kontroly: Často se pokouším zpovídat konstruktéry nebo managery automobilek, když je na to čas. Potvrzují mi, že díky přenosu odpovědnosti na subdodavatele, týrají testovací auta v neuvěřitelných podmínkách a zápřazích. A drží subdodavatele dílů tak dlouho pod krkem, dokud nejsou s kompletem spokojeni. Možná i to je důvodem, proč kdysi byl Fiat vyhnán z Emeriky - a nyní vstoupil hlavní branou a pohltil si Chryslera. Evropský (byť italský) cit pro technický detail tupý a nevzdělaný Emeričan nikdy není schopen pochopit.

Co se týká prodlužovaček, tak s Vámi souhlasím. Na druhou stranu ještě ani jedna není označena za původce požáru, takže se dováží vesele dál. Pokud byste ale viděl prodávané prodlužovačky (indické a čínské provenience) v Emerice, tak z těch poddimenzovaných kabílků a kolíčků by Vám naskákala husí kůže: Emerika = náš vzor!

Takže kolem a kolem, pokud byste nebyl technickým patologem, uvěřil byste, že zdraví (Vašich) ostatních pacientů je kvalitnější a žijí produktivnější život. Že ale nonstop opravujete a pářete se s nerozebiratelnými poťouchlostmi, lámete na technickým vývojem hůl. Poučte se u Romů či Zikánů, obvykle si pořizují staré Žigulíky, Mercedesy a podobné chuťovky - aby si v nich mohli vedle na dvoře zapálených ohňů "kvalifikovaně" bastlit[smích] Mají na to spoustu času i chutě. Já si, bohužel, raději vsadím na jistotu a ušetřený čas proflákám s Vámi diskusí na Zvědavci [velký smích]

286603

19.3.2013 0:12

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

ppppp 95.?.?.?

Reakce na 286603

Není nic venku [smích] teda krome vánice v breznu po mdž. Morální zastarání je velmi relativní pojem. Nepotrebuji každé 2 roky nový mobil, když s ním jenom telefonuju, protože internet reším radeji jindy a jinak. Dovedl bych používat mobil 10 let starý, stejne jako 10let staré PC.
Pokud by si ti, co delají softy nenárokovali automaticky každým rokem nové PC, a nenutili ho uživatelum, s tím, že musí mít stejne výkonné, aby jim neco beželo. Prece uživatel nepotrebuje bežne kompilovat jejich zdrojáky a spouštet megaaplikace. Zbytek je spíše dusledkem neefektivní práce programátoru, nebo z x duvodu príliš šílená konkurence.
Krome oprav delám i nové veci, i když na porádnou konkurenci zatím nikdy nedošlo, takže nejsem vyložene patolog, znám pohled z více stran. Asi jsem už i pomalejší, nejde být celý život stejne rychlý, já vím, co mi chcete naznačit, že mládí, ať technické, nebo vekové má své tempo. Jenom není dobrá premíra zbrklosti, málo tech zkušeností, obcházení tradice, a zríkání se nekterých rekneme etických kriterií, které nemají poločas rozpadu nejakých pouhých 10 let.
K tomu žigulíku...náhodou jsem v týdnu jednoho videl zespodu a obdivoval sem, jak má promyšlene a účelne udelaný podvozek i proti generačne novejším autum, krome fušersky dodelaného záchytu bowdenu ruční brzdy snad dokonalé. Mužu zvažovat - nové auto 10000E, starší auto rekneme 2000, a zeptám se, když obrátím to své na krovky, rozeberu, venuju tomu 2-3 týdny, rekneme že za stejné peníze, nebudu na tom nakonec lépe? Vždyť na tech 10000 potrebuju intenzivne odkládat rekneme 2 roky s rizikem otázné inflace. Začínám fakt zvažovat, zda "veterán" není celkove levnejší, a komu vlastne zustane více času na diskusi [smích] Se starým mobilem to už vypadá jinak... Ale napadá mi, že ješte stavba domu je na tom (autu)podobne, a s tím také, co v naší společnosti je nejvíce "podchyceno" [smích] Takže dekuji za reakci, a zase budu muset jít neco delat, jinak me ta konkurence sežere, dneska normálne nestačí mít lokální dosah, preválcují človeka klidne i poruzní kočovníci [smích] preju pohodové pozorování

286615

18.3.2013 20:52

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

Timechild 87.?.?.?

Reakce na 286591

Ako to tu už ktosi vo fóre spomenul, existuje niekoľko kvalitatívnych tried a sám osobne som sa s ich dosahom oboznámil. V USA kúpené Salomonky vyrobené v Číne mi vydržali 2x tak dlho ako kúpené na Slovensku. Notebook Acer zakúpený v Nemecku v roku 2004 mi drží dodnes, akurát sa mu rozpadli pánty a minulý mesiac odpochodoval disk, ale dával som mu zabrať, takže sa nedivím. Asus sa mi do dvoch rokov pokazil(odišiel motherboard) a aj záručnú opravu som musel reklamovať. Dnes má 3 roky a nie je funkčný opäť. Nejde zapnúť, nefunguje vypínač a to napriek faktu, že som ho na 99% vypínal a zapínal softwarovo. Samozrejme bol kúpený u nás. Robím technického správcu a vidím, kam do riti sa poslednú dobu derie kvalita výrobkov. Všetko je iba na spotrebu, nie na výdrž. [bliji]

286598

18.3.2013 21:08

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 286579

To, že nevíte proč tak argumentuji je tím , že nejste zcela jistě technicky zaměřený. Auto lze uělat tak aby hlavní kostra byla takřka nesmrtelná např. sklolaminát plus výstuhy a opravy můžou být segmentové výměny, ale proč nevyrábět každou chvilku jiný model aby to právě bylo pro spotřebitele dražší. Takže výroba nových není na uspokojení potřeb, ale na mega projekty na mastění si vlastních kapes , nic víc.

Západu náleží jako celku vyprášit kožich za níčení PLANETY. Vypadá to, že zodpovědní se tomu výprasku pořád směle vyhýbají. Rozdíl v základu mezi státy západu je naprosto nulový. Ostaní státy zatím hrají poctivě od základu nepoctivou hru bílé smrtky. Veškeré výrobky jsou na spotřebu nikoliv na uspokojení potřeb od žiletek, žárovek, kuchyˇnských mlýnků , přes nářadí na jedno použití , nenajdete výrobek s opravdovou dlouhou trvanlivostí, přestože by tak šel udělat. Možná sekera se sklolaminátovou rukojetí je dobrá. To jsme jen u výrobků. Co teprve různých nařízení , a příkazů třeba očkování, nebo když si vaše manža udělá dítě s jiným a rozvedete se , tak platit alíky budete vy , nezávisle na předmanželské smlouvě.
Co teprv výzkumy, které se falšují, tady najdete, kdybyste chtěl, takových tun bordelu, že to daleko přesahuje všechny dílčí problémy s odbory, se stranami, státními specifiky, problémy se specialisty, ikdyby v čr vládl sám Trautenberg a všichni tu byli na sociálce a na nucených pracech.
Radu bezďákům jste dával těm v ČR a tak jsem vytýčit specifické rozdíly dolních 70% a horních 30.

Že je líp je jen zdání, jak to vůbec můžete vypustit , když jen v Evorpě je asi 80000000 na antidepresivech? Škoda , že matka příroda trestá tak šetrně aby měli krizi trochu spravedlivěji i ti , co ji způsobují. Možná , že jim nadělí ještě podstatně míň spermií do koulí a konečně začnou kláct ty správné otázky.

Vůbec nevíte o čem píšu, protože vy si přece všechno koupíte.

286599

18.3.2013 22:18

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 286599

Ty všechna negativa, o kterých píšete, jsou skutečná. Fór ale je, že se 90% z nich dokážete vyhnout! Stačí, když se odmítnete stát konsumní (a ještě k tomu dobrovolně zadluženou) popelnicí. A rázem se vznášíte o několik pater výše. Kdysi obíhala jedna chytrá, ale prostinká knížka - jmenovala se Kupec Bagdádský. A byla o tom, že v dnešní době každý dokáže 10% příjmů ušetřit a investovat. Stačí se jen omezit v bezuzdném konsumu. Možná už to dnes ve zpravicovaném a zbídačeném Česku neplatí. Ale určitě to nějaký čas šlo a ve většině Starého (dobrého) Západu to lze dodnes. A pokud investujete chytře, tak časem ta investice Vám začne financovat rozvoj sama sebe. Nebudu konkretizovat moje řešení, nápady a úspěchy nebo neúspěchy. Ale asi je zřejmé, že jde si např. koupit kvalitnější boty, auto, oblečení - a prodlouženou délkou obměny si také udržet vyšší míru úspor, nežli chodit v Česku "ke Vietnamcům" a být tam pro to samé několikrát do roka[pláč]

Pokud si vybírám kvalitní přátele, partnerku, zájmy a společnost, dokážu jistě i lépe relaxovat, socializovat se a udržovat se nejen fyzicky, ale i duševně fit. Chce to ale počáteční vůli, sem tam odpírání a nakonec to přinese ovoce. K antidepresivům utíkají nakonec hlavně jedinci, co se snaží věci (a život) řešit sami se sebou. Ani antidepresiva a medikace, bez práce odborníka a spolupráce okolí, nikam samy o sobě nevedou. Jak vypadají neléčené deprese a psychózy je nejlépe vidět v emerických ulicích i dopravních prostředích. Ale lidé snili o Emerikááán Drým - a dneska jedou na Prozacu[pláč]

Emrikááán Drým stojí i za honěním trendů - a sama sebe. Každý emigrant od Zlého Bolševíííka slyšel rady, že když nebude konsumovat jako Emeričan, tak se rychle dopracuje do lepší ulice, děti dá do lepší školy atd. atd. Byl od Zlého Bolševíííka naučený žít přiměřeně - tak to zvládl a rychle se naturalizoval bez propadnutí konsumu, ale jinak se vším všudy. Nejde tedy o to, že dnes je vše špatné - ale jak udělat korekci (ke zlé Třetí cestě), aby "TO" roz. SYSTÉM fungoval a přitom nás lidsky neruinoval [velký smích]

286607

19.3.2013 9:47

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 286607

Nejde o to , že je vše špatné a nebo dobré , ale o to co určuje další vývoj. Zatím víceméně chytré kličkováním mezi krizemi pro co největší spodinu a možnosti na západě se zmenšují. Kdyby ženy nebyly početně lapeny vidinou příjemného zajištění s uděláním dítěte, tak klesne dramaticky porodnost ještě víc jak u cigošů tak celým spektrem. Pokud si myslíte , že se dá přispůsobit ze zdola, tak nezapomeňte , že právě ze zhora se ošetřují všechny skulinky v možnostech ne-otrockého žití a osamostatnění a mají nesrovnatelně větší zkušenostní a inteligenční potenciál než kdejaká ta vaše grupa od dětství.
Takže systému se zespodu přispůsobit a dokonce jej využít masově nelze , jelikož by to byl protimluv a nic bychom tu neřešili. Možná to půjde v jiných podmínkách, ale zprávy přináší taky informace o chytristice smrtkového stylu z Indie a jinde. Jejich jiné poměry a zvyky snad zajistí jinou techologii a konzum zbytečnosti a krásně stylově zahnutých plechů a všeho se tam nechytne.

Planetární dopad konzumu nechápete, protože technicky vidíte vše v rozvoji a super a dokonce stále lépe odstraňující mušky. Ani jiné možnosti technicky nechápete jako vhodné.


Vy jste zbohatl , jako ten co přišel do emeriky a měl jen jednu sirku v kapse a jablko, tak to jablko vyleštil a prodal a koupil dvě oškliváa tak dále. Sem tam odpírání a bylo to. Vy jste vážně vtipnej. [smích]))Někdo má štěstí jiný nemá a masově to radami vašeho typu nefunguje, na to jsou tu jiné páky.
Šlechta v minulosti , tak jak byla selhala , protože žila pro své mega projekty a mejdany. Dnešní bohatí zápaďáci již před sto lety selhali na plnou čáru tím, že vytváří celou dobu a stále víc podmínky neslučitelné s životem zneužíváním informací, ale tomu nemůžete věřit , když věříte že kdysi dávno se žilo ve stresu do 30.

286641

19.3.2013 11:59

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 286641

"Vy jste vážně vtipnej"
on není vtipnej on prostě jen kecá bájná lhavost se tomu říká odborně není to nic neobvyklého [mrknutí jedním okem]

286651

19.3.2013 21:48

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 286641

Omyl, kdo žije ve stresu, dožije se obvykle delšího věku dožití.
Ať tomu chceme nebo nechceme, je to prostě tak! Není stres jen negativní, ale i pozitivní. Takže "hráč" má naději se dožít delšího věku v lepší kondici, nežli "bačkora".
Není to jen odpozorováno u lidí, ale i u myší - pokud jednu skupinu mírně stresujete a druhou jen necháte vegetovat, jak myslíte že to dopadne?!
Proto lidé podvědomě raději i pravicujícně otročí za čistou mzdu, která je mnohdy po odečtení nákladů na cesty do zaměstnání a další s prací spojené náklady i nižší, nežli by měli podporu v nezaměstnanosti. Nevydrží totiž doma si hledat a čekat na odpovídající práci - chybí jim uměřený stres a napětí kolektivu na který byli navyklí.
Co je (pro LehoŽumpu) nejvíce palčivé, je fakt, že povalující se a poflakující Emeričané, co vegetují na úkor ostatního světa, jsou na tom nejbídněji - nicneříkající, obtěžující a zaplevelující grafika je zde http://blog.solsticemed.com/the-impact-of-poor-hea...

286698

20.3.2013 10:35

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 286698

To se mi líbí, jak vymetáme všechna témata, ale jaksi jen okrajově. Samozřejmě, že vím o pozitivním stresu ,ale je jasné, že vy neznáte účinek dlouhodobého negativního sám na sobě. Ten je rozséván, nikoliv proto, že je póv líný, ale proto, že jsou nastavena pravidla hry na drancování a základem drancování je výroba hovadin nebo výrobků zaměřených na maximalizování zisku a nikoliv uspokojení potřeb. Někdo vidí základ v bankovnictví , ale banky žijí hlavně díky spotřebě , pokud se nepletu. Auto lze postavit už dávno tak, že vydrží i v naších podmínkách intenzívního solení 50let a více. Jen s občasnými opravami a s nízkou spotřebou. (přidávání trochu vody do spalovacího procesu - nejprimitívnější zlepšovák, jsou i lepší). Lze vyrábět nesmrtelné žiletky, žárovky, nářadí, skoro všechno….ekologicky a lze to zaplatit, jen chtít. Odmítám slepý doposavadní pokrok a nikoliv z nedostatku pokory, ale na základě znalosti, že vše jde dělat i jinak.

Proto tvrdím , že být bohatý při současném zejména smrtkovém západním stylu pokroku je pro každého bohatého takřka na tutáč prokletím, protože nehne prdelí aby se situace konečně nikoliv jen zmírnila , ale radikálně otočila. Začínat je možné s mnohými projekty , ty nejodvážnější jsou sebevražednou misí, ale jaký bude jednou výběr v otráveném a ve splundrovaném prostředí plných finančních záporně vystresovaných trosek a pozitivně vystresovaných na hranici kolapsu úspěšných kapitalistů smrtkového stylu, avšak také bez dostatku spermií? Spoustu projektů běží, hází se jim klacky pod nohy, podle vás správně, alespoň mají stres a to že jejich výkon jde do ztracena? Vy vidíte jen pokrok. O opravdových hrdinech se dovídáme soukromým intenzivním hledáním obvykle se značným zpožděním mnoho desítek let.

286741

20.3.2013 21:48

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 286741

Omyl! Banksteři postupují podle teorie her, na jejímž základě si generují a testují reakce GOJ/im a i motivují a udržují zahřáté své poslužné Shabes/GOJ/im. Kdo by chtěl spekulovat, může s určitou opatrností je kopírovat. Jsou předvídatelní!
Facebooky, on-line střílečky i forexy atd. jsou už sofistikovaně zapojené do "kdo s koho/člověk člověku vlkem". Všichni už se na glob nevejdeme, Vrchnost (určená nám v KNIZE) a Shabes/GOJ/im si z nás vyberou ty, kteří dostanou šanci přežít.
Já jsem podružný a navíc notoricky nestádní. Mám biologické záklopky, které mi dávají signály (neurovegetativně), kdy jsem blízko svých kapacitních i morálních limitů. Na druhou stranu, delší nečinnost mne vybudí, abych zase nějakou zajímavou cestu ušel, něco nového odpozoroval, zasel a jiné sklidil. Nejsem /stále doufám/ propadlý H_Ř_E [smích]
Velice často i podpořím něco, co mi stojí jen práci, čas a námahu. Ale dělá mi to dobře na duši. A občas se i stane, že to dodatečně přinese i nějaký měřitelný efekt i pro mne.

Zamyslel jste se někdy, jak by vypadal život na zeměpisné šířce pravicujícího Česka, nebýt pokroku, technologií a vyspělé vědy?! Co bychom spatřili, kdybychom přelétali okolí Řípu na pohádkovém koberci? [smích]

286774

21.3.2013 11:35

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 286774

Předvídatelnost spočívá v tom, že oni nastaví svá pravidla a tím rozdělí a panují. Mají na to staletí a póvl má jen mizernou obranu, jeden život je krátký na masové prohlédnutí a dokonce odmítnutí takové taktiky. Vše je problematika jemného rozlišování. Měl jsem již hezkou řádku projektů jak se nadprůměrně a posléze podprůměrně avšak pohodově uživit a byly sestřeleny limity vyšších vrstev. Oni sebe zajišťují a stále lépe a tím dolů vytváří stres a stále větší. Když někdo vidí, že štěstí sotva bude mít, tak je lepší to zavčas a bez reptání udělat pocigošsku, nasekat parchanty a poznat ten milý socální výplatní inštitút. Vy radíte bezdomovectví u moře. [smích] Zatím na to většina přeci jen nemá žaludek, možná jednou po bohatých zkušenostech ze svého okolí ano. [smích]

Já vůbec neodsuzuju vědu, to je nesmysl. Taky ale neopěvuji usa třeba pro počítače jak to dělají někteří.Nejde jen o rozlišování mantinelů , ale o změny v úhlech pohledu. Věda v otroctví tak jak je většinově vedena pro výrobu braků jen pro zisk, co nic nevydrží a navíc neekologicky je prokletím, protože to jde i jinak. To je úhel pohledu , který evidentně neznáte a odmítáte a proto mi chcete podsunout vylévání vany i s dítětem. Jsou to právě bohatí, kteří zneužívají vědu a proto mám ty jejich koule s čímdál více mrtvími spermiemi za celkem slušivý nápad přírody. [smích]

Nejúčinnější obrana mas je v její biologii, asice že v mizerných podmínkách vychcípává a souvisí to hlavně s tím stresem a životním prostředím. Myslím že se to časem půjde blbě přesně kormidlovat. Blbě se vytváří dlouhodobě mizerné podmínky, když mohou být notabene logicky lepší a na druhé straně udržet zdraví mas na ještě přijatelné úrovni. Přetížení manažeři a jiní vrcholoví pracovníci sotva dokážou skrýt naprosté zdrcení povinnostmi a čímdál hůř dokážou i vysokoškoláci překrýt to své biologické zděšení us-hepy výrazem. Takoví po úchvatném výkonu jdou velice nečekaně třeba ve 40-50 do kytek. Nedokážou včas vydělat těch svých dnes nutných aspoň 10-100 mega Kč ani rozpoznat, že něco už nesedí.

Dovedete si představit jak tohle kočírovat podobným stylem třeba v zalidněné Číně, kde je tradiční vědomostní vyspělost nesrovnatelně výš než zdejší křesťanská primitivní, tupá agresivní a sebedestrukční tlupa?

286816

17.3.2013 21:12

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

smutnyklaun 217.?.?.?

Reakce na 286515

Po uhlovodíkovém mejdanu ( či spíše ještě během něj) nastane velká válka o zbytky uhlovodíků a dalších přírodních zdrojů s fatálními důsledky pro celé lidstvo a život na Zemi.Lidé jsou nepoučitelní.Nevěřím, že by se ta bohatší a sobečtější část lidstva dobrovolně vzdala bohatství, aut, tepla a pohodlí, na které jsou zvyklí.Člověk sice stojí na vrcholu pyramidy živočišné říše, ale mnozí lidé v takzvaných civilizovaných zemích už dávno ztratili pud sebezáchovy a přestali se vnímat jako součást živé přírody.Mocní a bohatí tohoto světa získali dojem, že díky rozvoji výroby, vědy a technologií mohou přírodu i méně bohatou část lidstva jen bezohledně vysávat, měnit k obrazu svému, obcházet nejrůznějšími triky a ignorovat. A to je začátek smutného konce celého lidstva. Těmto "elitám" ještě nedošlo a zřejmě ani nedojde,že to bude i jejich konec.Přežijí možná o něco déle než chudí a nevzdělaní, ale smrt jim budou ještě závidět.Peníze a moc jim úplně zakalily rozum a soudnost.Ale najdou se výjimky.

286534

17.3.2013 22:20

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 286534

Elitami se stali sociopaté. Oni nemají a neznají ani pocit viny, ani pocit strachu.

Jsou to hráči, závislí na svých úspěších. Nemají a ani nikdy nebudou mít dost. Dobře je to popsáno v úvodu třetího dílu Petera Josepha http://www.youtube.com/watch?v=5rJfE135HEY

Učí se z přírody, kde zvířata také brutálně vraždí ostatní konkurenty i když je nekonzumují: např. králové divočiny - lvi - vyvraždí (kromě vlastní smečky) mláďata všech ostatních predátorů široko daleko (čerstvě narozené hyeny, i lvíčata svých lvic od předchozích konkurenčních samců).

Podobný osud nyní chystají Predátoři/Vrchnost a/i jejich Shabes/GOJ/im pro ostatní pozemšťany - je nás příliš mnoho, překážíme si/jim a oni potřebují více a více zdrojů - které se ale ztenčují.

Kromě Shabes/GOJ/im Vrchnost (od boha určená a vyvolená v K_N_I_Z_E) nikoho nepotřebuje. Ani otroky - na co?! I ve Antice se lidé dobrovolně zříkali svobody, té zde vzývané S_V_O_B_O_D_Ě_N_K_Y, a vstupovali do otroctví - aby se o ně pán musel starat - šatit, živit, léčit atd.

Vrchnost (od boha určená a vyvolená v K_N_I_Z_E) ví, že otroci budou stát na dlažbě fronty, aby se dali zotročit. Proto už nyní probíhá předselekce - proto Facebooky, brutální on-line gamesky, pokery, porna, casina...

Kdo nebude tvrdý hráč a V.Š.E./ochotný k jakémukoliv tasku, nedostane šanci...postoupit do otroctví či NWO. Vrchnost i Shabes/GOJ/im už předselekce bedlivě vyhodnocují. Český národ na tom bude opravdu, opravdu, ale opravdu velice špatně - neprošel zkouškou ohněm - nezvolil v předklonu neslyšícího, nevidomého a nesrozumitelného Karl Mena ZU za svého vladaře. A to se nezapomíná!

286538

18.3.2013 7:46

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

slak 77.?.?.?

Reakce na 286538

Zpedagogovaní študenti pochopili vůli "boží" a vypustili by duši v zájmu papírového království (a trautnberga) na kterém jsou závislí a dobře vědí že nezáleží na vědomostech ale na možném škrtnutí pera a od toho se odvíjející vše další. Takže kvalitně vychovaní na hnutí mysli a takoví se uplatní a adorující jsou žádaní. [cool] [mrknutí jedním okem]

286551

18.3.2013 23:24

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

p. 60.?.?.?

Reakce na 286538

...uz davno svet ovladla pathologicka chamtivost a je za vsim ,akorat lide z ulice nekdy odolavaji...Autor se pta proc musime stale rust. Tim se zahrnuje mezi ty mocne . My rust nemusime ale vsemocne KORPORACE musi .!!!! Otrokarsky system nebyl nikdy zrusen , jak se imperialisti chlubi . Jen se zmenil pro potreby demokratickych monopolu , kartelu a korporaci. Modla demokracie a imperialismu Abraham LIncoln a 700 000 mrtvych v obcanske valce provedli zmenu vzhledem k potrebam prumysloveho severu US. A zmeny budou dale at to stoji co chce...!!!

286610

17.3.2013 14:01

RE: Článek stojí na nesmyslech - přání otcem myšlenky

mo(U)drá šance 93.?.?.?

Reakce na 286501

Možná by stálo za to si uvědomit, kde během minulých tisíciletí ta většina lidstva žila.
(nápověda pro modré a i jinak vybarvené chyráky - v evropě to nebylo)

286513

17.3.2013 10:45

treba si konečne uvedomiť!

pravicový boľševik 95.?.?.?

Treba si konečne uvedomiť, kto a prečo nám naočkoval tieto kváziekonomické pateórie.
Hlavným účelom je udržiavať gójov v neustálom strese, súťaživosti, zaneprázdnenosti nezmyselnou činnosťou - prácou pre neustály nezmyselný rast (množstva odpadu na planéte).
Takáto zaneprázdnenosť zaručuje, že gójovia nemajú čas venovať sa vzdelávaniu, kultúre, rozvíjaniu medziľudských vzťahov, ale hlavne nemajú čas skúmať a zisťovať, kto, ako a prečo ich donekonečna ťahá za nos a robí z nich otrokov.

286508

17.3.2013 21:55

RE: treba si konečne uvedomiť!

***** 89.?.?.?

Reakce na 286508

........Vaše řeč musí být omračující, energická, agresivní,
sebevědomá. Více šumu a slovního pozlátka,
více nepochopitelného a vědecky mlhavého. Tvořte teorie,
hypothézy, směry, školy, metódy reálné i nereálné.
Čím extravagantnější, tím líp! Nevadí, že ty theorie nikdo
nepotřebuje, že zítra přijdou v zapomenutí.
Nechť gójové si lámou hlavu a nachází v nich, co v nich není,
zítra dáme novou stravu jejich primitivním mozkům.
Nezáleží na tom, co říkáte, záleží na tom, jak to říkáte.
Sebejistota v projevu bude chápána jako přesvědčení,
ambice jako vznešenost, způsob jak poučujete a opravujete
góje jako výtečnost./.../

Z manifestu zdravomyslícího žida, 1945

286537

17.3.2013 13:01

Podívejte se, co se děje v Evropě

Pítr 193.?.?.?

Jak se chovají bankéři dnes? Zabaví lidem peníze

A to tak, aby lidi nezachránilo ani pojištění vkladů. Prostě to nazvou "daň".
Před něčím takovým není možnost obrany. Snad jen mít peníze doma a ne v bance. I když tam jsou zase jiná rizika.

286511

17.3.2013 17:46

RE: Podívejte se, co se děje v Evropě

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 286511

jestli to zavedou i v ostatních státech tak bude následovat run a bankrot systému vůbec to neznamená zabavení peněz i když na druhou stranu je dost ovcí kteří tam ty peníze nechají a dan budou platit protože "na to mají"

286525

17.3.2013 16:18

v roce 1972

fohat 194.?.?.?

jsem parkoval před prací a kolegové tam měli Pobědu a zejména Varšavu Combi...tyto okopčené Ameriky měly milimetrový plech na karoserii a životnost uctihodnou...

286521

17.3.2013 20:12

Bez komentáře:

***** 89.?.?.?

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Rozkradani-za-Klause-Expremier-promluvil-a-stare-rany-zase-boli-265714

286532

18.3.2013 9:02

a jak do toho zapadá ochlazování pomocí chemtrails?

r.m. 213.?.?.?

Dneska ráno nad Prahou zase kovová deka a pod ní sluneční světlo ochuzené o podstatnou část čerbené složky.
Je trapný jak stejně jako loni a předloni stříkaj přesně podle začátku kalendářního jara.
Pak se zase budou s*át do začátku léta.
Možná takhle to zapadá - aby nemuseli přecházet na dražší bezuhlíkatý technologie, raději nás budou zasypávat sírou a hliníkem, a to všechno říznutý baryem. [zmaten]

286555

18.3.2013 17:59

RE: a jak do toho zapadá ochlazování pomocí chemtrails?

fohat 194.?.?.?

Reakce na 286555

milý r.m.213.kdopak dneska zrakem bedlivákem vejrá po obloze? Tytam jsou pryč doby,kdy partička recesistu na Václaváku lelkovala cvičně NĚKAM nahoru,za chvilí se srotili čumilové a čuměli...dnes je program čumět,abychom nešlápli do psince, Možná moudrostrakové moudře vysvětlí,že chemtrails jsou FAKE...

286587

19.3.2013 10:25

RE: a jak do toho zapadá ochlazování pomocí chemtrails?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 286587

Vy dva jste asi nějaký jedlý ne? Tak spusťte megarepublikovou levnou akci s octem. A mraky se rozplynou. Tak to tady jednou od vás psal.

286644

19.3.2013 12:56

RE: a jak do toho zapadá ochlazování pomocí chemtrails?

r.m. 213.?.?.?

Reakce na 286644

ocet? v přízemní vrstvě na rozplynutí kondenzačních jader z kovových solí? v pěti až osmi kilometrech?
do toho mne netahej [velký smích]

286656

20.3.2013 11:20

RE: a jak do toho zapadá ochlazování pomocí chemtrails?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 286656

Udělejte si v té vaší chemtrailsové a orgonitové propagandě pořádek a nemějte lidi za blbečky.
http://orgo-net.blogspot.cz/p/nepravidelny-denicek-chemtrails.html

286743

20.3.2013 10:25

Něco mi v článku trhá uši.

pecao pecao (zavináč) seznam (tečka) cz 80.?.?.?

Návrat na udržitelnou úroveň je dle mého mínění utopie.Volání po něm je nostalgie a neznalost.Když člověk přemýšlí o takových věcech, měl by si vedle sebe na papír nakreslit obyčejnou sinusoidu a neustále si imaginovat její dynamiku v čase.
Stoupáme, nebo padáme a to vždy. Žádný rovnovážný, optimální a udržitelný stav neexistuje. Jakýkoliv krok zpět je vždy nástup pádu.
To že sinusoida kmitá, znamená, že svět kolem nás je a my žijeme.
Nalezení na ní pro nás "optimálního bodu" a pokus o setrvání v něm je pokusem o smrt.
Cesta, která pro nás může mít řešení (ovšem opět ne napořád, pouze do dalšího "velkého třesku"[mrknutí jedním okem], je omezení progrese entropie (maximální optimalizace tepelných procesů).O to ovšem žádný kapitalista nemůže mít upřímný zájem. Jakýkoliv zdařilý krok v tomto směru by znamenal omezení obchodu se zdroji, tj. nižší zisk.
Myslím, že tohle je ďáblovo kolečko a prokletí nás lidí.
Pro bližší objasnění toho co jsem zde nastínil doporučuji pro ty,co se nehroutí při vyslovení slov matematika a fyzika nastudovat princip II.termodynamického zákona, případně připomenout si nejjednodušší poučku o fungování vesmíru -"co je dole, je jako to co je nahoře"- - nahlédněte do matematiky fraktálů a atraktorů.
s pozdravem pecao

286738

22.3.2013 9:50

Geoengineering White Sky By Seeding Stratosphere With Sulfate Said Possible

r.m. 213.?.?.?

http://www.huffingtonpost.com/2012/06/01/geoengineering-white-sky-seeding-stratosphere-sulfare_n_1564288.html

Poručíme větru dešti, tentokát konečně s pravými "přáteli" české republiky.
[oči v sloup]

286881

Tuto stránku navštívilo 6 302