Diskuze k článku
Piráti na internetu
Příspěvků 40
Jediná cesta jak z těhle sraček ven je tvořit svobodné díla a kooperovat mezi sebou a tím se osvobodit. Třebas já osobně teďka tvořím strojnické tabulky online na které jsem získal od puvodního autora souhlas na volné vydání a hodlám je totálně uvolnit všem pod svobodnou licencí. Platit by se totiž mělo za služby a nebo za prvotní práci tak aby se zaplatilo díl osamotné ale musíme začít sdílet! Sdílení pod svobodnou licencí GPL, Creative Common, atd..., je to totiž další krok v lidské evoluci a svobodě! Pokud se totiž lidé technologicky/informačně osvobodí tak nebudou potřeba korporace a nebo naprosto minimálně (polotovary). Samozřejmě není to pro všechny ovečky, většina oveček bude dál chodit do práce a kupovat si levné věci ze supermarketu, ale pro lidi co se chtějí osovbodit je to šance a způsob jak toho dosáhnotu. JDE TO!
Správně, 1*
2.7.2012 20:49
RE: USAMA
jan vítek vyfukove (tečka) systemy (zavináč) seznam (tečka) cz 90.?.?.?
Reakce na 271382
myšlenka dobrá, jen je tu problém. Myslím v ČR.
Krátce to shrnu:
1) kamarád je majitelem hudebního klubu
2) zároveň hraje v kapele
3) jeden večer hráli s kapelou, jejich kapelou, v jeho klubu jejich vlastní písně
4) Přišel dopis z OSY kde bylo vyčísleno kolik mají za produkci odvést OSE a kolik je pokuta za to, že to neučinili a neodvedli sami automaticky.
5) Pakliže by se zaregistrovali u OSY tak by dostali za to, že jejich písně byly veřejně hrány peníze, které pro ně osa vymohla na organizátorovi akce.
souhrn: za to, že ve svojem klubu se svoji kapelou hráli svoje písničky museli OSE zaplatit cca 2500,- Kč a pakliže se zaregistrují u OSY tak tuto částku (poníženou o cca 2300,- Kč což jsou náklady OSY) dostanou ....tedy vydělají na tom, že se jejich hudba hraje
OSA totiž ze zákona je oprávněna vybírat i pro umělce, kteří si to vyloženě nepřejí a například hotely platí poplatky OSE za každý instalovaný reproduktor (nikoli reprobednu) takže rádio v restauraci vyjde levněji, když má jeden reproduktor než když má třeba 4 reprobedny po 3 reproduktorech.
jo jo joo. OSA dostává peníze z každého prodaného HD nosiče, z každého CDčka, televize, PC a podobně. To je kriminalizace společnosti. Ale nikoho to moc nezajímá a tak bude všechno přistarým. ) Co se týká koncertů taky pořádáme ale nikdy jsme ose neplatily. Házíme na ně bobek. ) Jedna s cest jak to obejít je napsat že se jedná o soukromou akci a tečka, polibte nám zadnici. Co se týká hotelů a tak, tak tam bohužel se bude muset platit, holt chceš li dělat takovýhle obchod tak se společnosit spolupracovat musíš. Co se ale týká tvorby svobodných děl tak na teb e fakt nemužou. Vydáš CDčko at si ho lidi kopírůjí. Vydáš knihu, at si jí lidé kopírují a vzdělávají se. Vytvoříš program, at si ho lidi redistribují, používají a hlavně hackují. Jiná cesta než osvobození se přez vlastní kultůru a technologie není a to hlavně proto že většina společnosti jsou ovce a ty dokud budou mít žrádlo tak protestovat nebudou.... Máš jinej nápad?
Pokud uz jsem videl film v televizi nebo kine, proc bych mel znovu platit autorske poplatky za koupi DVD? Nebo proc bych mel platit pri opakovane navsteve kina vic nez jeho rezii a zisk? Proc bych mel platit za opakovany poslech skladby, ktera uz zaznela v celostatnim radiu? Uz jsem za dusevni vlastnictvi jednou zaplatil. Format v jakem je distribuovano nema s jeho podstatou nic spolecneho. Mam ho dokonce ulozene ve svem mozku. To je take piratska kopie?
.. ulozene ve svem mozku ..
-----
.. samozrejme se dnes automaticky predpoklada, - ze ten vas mozek - NENI VAS !!
No jasně!!!
Hned po narození by rodiče měli zaplatit poplatek autorským SSvazům !!!
Nikoliv po narození. Všichni by měli zaplatit OSA autorský poplatek už při každém pokusu, byť i neúspěšném, o početí. Když se musí platit autorský poplatek i z prázdných médií včetně listu papíru a ze zakoupených záznamových zařízení, zvýšený navíc o 20% DPH, tak je i požadavek z předchozí věty sice idiotský, ale zákonný. Zákony přece tvoří zákonodárci i když jsou právníky ze z Plzně a nebo jimi nejsou vůbec, ale mají k tomu oprávnění od svých stejně inteligentních voličů...
Máte pravdu! Jak to, že se ještě neplatí poplatek z čistého papíru. Vždyď se na něj dá oprásknout skutečně cokoli!
A psací potřeby? Ještě nebezpečnější!
Zajdete si nekam do copyshopu. Poplatek pro LITIA za kazdou kopirovanou stranku vas vyleci z optimizmu...
Pokdu chcete změnu tak změnte sám sebe. Začněte dělat svobodnu kultůrů svobodné věci. Jinak budete pořád závislej na systému. Pokud vám vadí že chtějí autoři žít z tohoto systému tak začněte sám tvořit svobodné filmy. Samozřejmě že je tento systém nahovno, ale namísto toho aby jste tady žbrblal u píva pseudo intelektůálně žvásty tak zvedněte svoji zadnici a začněte něco svobodného dělat sám! Jinou šanci totiž nemáte a nebudete mít.
Suhlasim s tym, ze chudoba, a tej je u nas asi 60% si nebude aj tak
ich CD a DVD kupovat, cize nic neziskaju. Ba naopak stratia, lebo mladi od revolucie nic nedostali, len "akusi" slobodu ktorej castou
je aj relativne lahky pristup k tejto casti zabavy, co pre nich v ich veku znamena dalsi pokles kvality zivota. Zatial toleruju rozkradanie politickej mafie, zdieranie v praci, dokonca veria politikmi slubovanu krajsiu buducnost a pod. Aj oni si chcu cosi zo zivota urvat a zivot uzivat nie len bohati. Zoberme im to, potom
sa mozno budu pytat odkial bohaci maju peniaze na tie CD a DVD, budu isto castejsie v uliciach namiesto pozerania ohlupujuceho z internetu stiahnuteho filmu. Zoberme im to, mozno sa zacnu rozumnejsie spravat pri volbach a pod. Ze by ti lokajski politici uz uplne ohlupli ... ?
Uz kdysi davno jsem si vsiml, jak vracejici se z pobytu v USA s sebou privazeji kufry plne CD's. Pochopitelne tak je to i dnes, hromady lidi si kupuji a sbiraji cedecka, jen vetsina z nich bydli v cizine, nebo si to objednava z e-baye. Rozdil 5$ vs. 350Kc je pro americany mene nez hodinova mzda vs. mzda za pul dne. Ptam se, jak je mozne, ze je vsechno u nas drahe bud stejne, nebo vetsinou dokonce drazsi, nez v cizine?
Obávám se, že na toto Vám nikdo neodpoví. Nevím proč. Je to jako nějaká kletba, která jim nedovolí o tom přemýšlet. Vemte nájem, benzín, potraviny a vlastně dnes už cokoliv. Vše je přinejmenším srovnatelné s cenama na západ od nás. Minimální mzda ve Švýcarech 80 000 Kč a ceny? Téměř stejné. Plat tramvajáka v Rakousku nebo v Německu, mzda dělníka v automobilce v DM a CZ. Nechápu, proč to nikoho nezajimá. Na Slovensku Euro. Kolik vydělá pokladní v Berlíně ve stejném supermarketu u stejného majitele tam a na Slovensku? Vždyť její produktivita je stejná, jinak ji vyhodí. To je i případ těch CD. Stejný autor, materiál a lisovna v Číně. Dovoz stejný k nám i do USA. Nechápu, kde je ta chyba. Víte to někdo, proč je toto téměř tabu?
protože jde o vykrádání periferií centrem, anšto centrum je zbankrotované.
a o tom se mluvit nesmí.
proto i antimonopolní úřad drží hubu, protože tam maj všichni kapsy jak klokani a tudíž proč by se zajímali, že přestože jde ropa a dolar dolů a místní dodavetelské rafinérky mají 10 leté kontrakty s fixní cenou, tak stojí litr benzínu už přes 40
No já si myslím, že je to proto, že je ta naše "sametová revoluce" něco stála, a že jim teď tu jejich investici takhle splácíme...
Na to je jednoducha odpoved. Socializmus prehral III. svetovu vojnu
v roku 1989 a teraz sme koloniou vitazných mocnosti. Kolonia sluzi
na obohacovanie kolonizatorov a pri rovnakych platoch by mohli vykradat iba nerastné suroviny /tie nemame/ a k nam premiestnit ekologicke zataze. Vo vyssiej forme este budeme za nich bojovat
v akejsi ich vojne. Zial toto bude trvat az dovtedy kym kolonialne
mocnosti samy neskolabuju a bude nove rozdelenie sveta. Zas to pre nas nebude nic dobreho.
A nebojujeme už za ně (jako členové NATO) v Iráku, Afganistánu, Lybii, Sýrii a jinde?
Duvoduje asi vic. Nejsem zadny makroekonomicky expert ale moje postrehy jsou asi takovehle.
Desne se u nas krade. Zacina to na nejvyssich mistech a konci to u delniku v tovarnach podle hesla "kdo nekrade okrada rodinu". Kde se takhle krade tam ten to nekrade bude na tom vzdy hur.
Nemame zadny nas vlastni vyvozni artikl. Co jsme meli jsme rozprodali, zrusili a nebo nam to zrusil a vykoupil nekdo jiny. Vlastnici nadnarodnich korporaci logicky optimalizuji zisk na ukor vseho ostatniho.
Nechame si srat na hlavu a vsechno libit. Radsi drepime doma a v hospode nez neco opravdu zacit resit. Hlavne neinvestovat zadny cas nedejboze penize. At to vyresi za nas soused nebo nekdo jiny.
Kupujeme si veci z reklam ktere nepotrebujeme a jsou nekvalitni a predrazene. Mozna jen proto aby jsme se mohli pochlubit pred sousedem ze je mame, nebo se nestydeli ze je jeste nemame.
Zlodeji ve vedeni nejenze vsechno rozkradou, ale jeste si pujcuji aby mohli rozkrast i to co ani nemame. Diky tomu musi setrit na tom co jim neprinasi zisk . a to jsou napriklad platy podrizenych. Kdyz nejsou platy ve statni sfere tak soukroma se velmi rada prizpusobi a lide si zvyknou a berou to za standard.
No ono tech veci bude urcite vic. Ale jak se rika prilezitost dela zlodeje. A kdyz existuje v centru evropy zemicka kde jsou obyvatele smireni s nizkymi prijmy a vysokymi vydaji tak to sem holt pritahuje spolecnosti a individua ktera te situace radi vyuziji. Kdyby to tak nebylo tak se totiz nemuze stat ze napr. Skodovka vyrobena v CR stoji v CR vic nez kdyz se vyveze do nemecka.
za CD, počítač, monitor (chcú zaviesť Francúzi), internetové pripojenie a pod. Filmová lobi je na to dosť silná, a presadí to u našich volených "zástupcov".
Keby zákony schvalovali masy (napr. cez internet a pod.), tak by s nami lobisti nevybabrávali. Proste by museli vymyslieť iný model fungovania.
Ano, takzvaný rybářský model podnikání. Nahodí se návnada, a když se oběť nachytá, tak zaseknout, vytáhnout a umlátit (ekonomickým) klackem.
Jediné řešení je zrušit televizi, rádio, CD přehravač, ... a nakonec i počítač a internet. Nestačí vypnout. U televize a rádia se vybírá daň už i z pouhého vlastnictví přístroje.
Má to zajímavou logiku. Až se začnou danit děti, budeme platit i daň z přírození.
A získaný čas a peníze zase věnovat zahrádce, pěstování zdravých a chutnajících potravin, dětem, fotbálku, kytaře, výletům do přírody, ...
a konecne pp dlouhych nekonecnych debatach v mediich pan Vit absolutne presne zhodnotil "piratstvi" vsech tech MP3,AVI etc.,primo paradne jste to nastinil i tem skeptictejsim ctenarum,diky
Mr Bean a Nečas, - to jsou figurky, které v televizi rád sleduji.
A pořád opakovat a pořád opakovat to těmhle blbům do xichtu.
Všichni víme, že platíme za každý nosič a kopírovací prostředek (hard disk, tiskárna, dvd, cd...) poplatky OSA. Vcelku vysoké.
To je za to, že si pro osobní potřebu můžeme autorské dílo stáhnout a udělat si kopii. Musíme jen stahovat v dobré víře, že je to legální. Jiná podmínka není. Nemáme povinnost kontrolovat každá link co potkáme, zda je se souhlasem autora či ne.
Jo tak to je. Téměř v celé EU, ne všude, např. v Irsku (tuším), se žádné poplatky neplatí, ale taky se nesmí stahovat.
Nelegální je pouze stahování software a produktů licensovaných stejným způsobem (např. ebooky).
Nelegální je též sdílení.
Je zajímavé, že muzikanti, kteří si mohou vydělat koncerty se mohou posrat, zatímco autoři knih, které se odjakživa půjčují v knihovnách zdarma a kteří si jinak než prodejem vydělat nemohou, tak ti si nestěžují...
Jak kteří muzikanti. Narychlo z hlavy - Tři sestry, Abraxas... Ti to vidí opačně. Nevím, jak ofi stránky Třech sester, ale třeba na stránkách Abraxasu se dají stáhnout jejich veškeré výtvory (a asi má Slávek svého bráchu Péťu hooodně rád).
Spíš tam u těch muzikantů vidím přímou úměru - čím více vezme za koncert (písničku na akci), tím více řve o pirátech, o tom, jak ho okrádají. Kapelám, co na ně lístek pořídíte do dvou kil, je to zpravidla jedno. Podle tisíckrát ověřeného vzoru - čím prachatější, tím větší lakomec, zloděj, parchant nenažranej. Anebo naopak - ti, co nejsou nenažraní lakomí parchanti zlodějští, v životě nebudou prachatí. Což se mi jeví logičtější a stačí se rozhlédnout a jeden má hned jasno.
A nepomůže ani, když se ti zmrdi jednou za deset let sejdou, zazpívají "We are the world", pak naskočí do svých soukromých tryskáčů a odletí na svá sezónní sídla a nad kaviárovými toasty a lanýži mají squělý pocit, jakou že to udělali "príma věc".
Ano, uznávám, že generalizace je, jako ve všech případech, zjednodušení a ve stejném pytli skončí i normální lidé. Osobně bych z hlavy vyjmenoval jen Jarka Nohavicu (pro některé kontroverzního práskače). Abraxas a Tři sestry, ač to o nich nevím, jsou zajímavé doplnění, protože to jsou kapely trochu většího formátu.
Je to obvykle přesně tak jak píšete - čím víc je umělec bohatě zajištěn, tím víc si stěžuje, že ho lidé okrádají. Typická plačka jsou např. Metallica. Nejen opakované výlevy Ulricha, kdo nekupuje desky, ten pro něj není fanoušek a pomalu nesmí na koncert. Popř. Hammet je ve stresu, že kapela na truné vydělala jen 160 mil. USD a proto si nemůže vzít dva roky prázdnin.
U Metallicy je to obvzlášť zábavné, protože tato kapela se v počátcích proslavila tak, že dánský emigrant Ulrich to založil v USA jako prakticky revivalovou kapelu svých evropských bohů (zejm. Diamond Head), která v USA nikdo neznal a tak si všichni mysleli, že poslouchají originál. Poplatky neplatil sto pro, vyšplahl se po kradené muzice a teď ho ani huba nebolí
A podobně, i svazy autorské spisovatelů se začínají "probouzet", belgický SABAM přišel se skvělým nápadem, že by knihovny měly platit 250 EUR ročně poplatků za předčítání pohádek dětem v knihovnách, to Vy jako trojnásobná matka jistě oceníte...
Všem cenzorům bych navrhoval : zakažte výrobu a prodej magnetofonů, videorekordérů a všech zařízení, umožňujících nahrávání a následnou distribuci audio a video programů včetně počítačů.
Když Sony (nebo kdo to byl) přišla na trh s videorekordérem, tak nějaký takový pokus o zákaz byl, ale Sony soudy vyhrála.
SONY byli borci!!!
Pobavil mně Svěrák, když vlastně prohlásil: Dejte nám dotace na filmy, my je nytoříme a potom vás budeme kasírovat ještě na autorských poplatcích. Opravdu židovská vyčuranost, projevující se v celé děbatě o autorských poplatcích.
Zatím mně ještě zaráží, že pokud si koupím obraz, nemusím platit poplatek za jeho zkouknutí, když se na něj doma podívám. Doufám, že jsem nějakého i....a neinspiroval.
6.7.2012 14:23
RE: Jsou neskuteční. Ale nezdají se nám, není to sen.
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?
Reakce na 271537
Ještě k tomu přidal jakousi prupovídku, že za ty peníze nemůžeme hodnotit kvalitu filmů neboť nemáme jako laici ani páru o tom co kvalitní je a co nikoliv.
Máte pravdu, je to zrůdnost. Kdyby se tato logika aplikovala masově, tak se můžeme jít klouzat všichni.
neslýchaným idiotismem je nařízení,které nutí restaurace a hotely platit OSE poplatky za provozování audiovizuálních přijímačů ve svých provozovnách nehledě na to,že poplatky byly uhrazeny majiteli rozhlasových a televizních stanic.Je to stejné jako by zaměstnanec subdodavatelské firmy vyžadoval uhrazení mzdy za provedenou práci,kterou dostal od své firmy též po firmě generálního(vyššího)dodavatele.
Jednou z mnoha z příčin kolabujícího finančního systému v Evropě je též neúměrný nárůst parazitů v posledních desetiletích(mezi parazity nelze počítat důchodce a ty ,kteří ne vlastní vinou přišli o zaměstnání).Uživit tyto parazity se již v dnešní době nedaří,neboť patří k vyšším příjmovým skupinám a počet lidí tvořících hodnoty se neustále snižuje.Parazité(mají větší vliv než běžní občané)prosazují trvale stoupající trend svých příjmů,takže deficit jsou nuceni uhradit občané vytvářející hodnoty.
Hodně subjektivní článek. Já to cítím malinko jinak.
1) Když nevím, že něco existuje, nemohu potom bažit.
2) Když na něco nemám, tak si to nekoupím.
3) U spousty věcí klesly ceny pod dvě kila a stejně se najdou mentální chudáci, kteří to "upirátí". Princip, neprincip.
4) Dokud si sám nevyzkouším danou věc vytvořit, tak nemůžu vědět jakou to má opravdovou hodnotu. HODNOTU, ne cenu.
-----------------------------------------------------------------
Moravec je špatný moderátor. On nemoderuje, on tvoří špatné projekce. Ještě budeme zírat co se s naší televizí stane, až se naplno projeví nový ředitel.
Tak teď vám povím sladké tajemství jakožto tvůrčí bytost. Umění nejde dělat na kšeft. A za sebe vám mohu říct, že pokud někdo v sobě má nějakou tu invenci, je to tak mocná síla, že ani hmotná nouze ji nezastaví. Já mám svůj koníček, který se přibližuje těmto oblastem, nese to prd a největší radost z toho mají děti. Taky jsem v životě od žádného děcka nevzala ani korunu. Už se těším, až mě za to bude OSA honit po soudech. Jenže mě těší i ten samotný tvůrčí proces, tak co s tím, když vybodnout se na to neumím? Řvát, jak jsem okrádaná umělkyně? A co se stane, když se na to vyprdnu? Hovno, Majere. Jen budu mít o jednu radůstku méně já a možná pár děcek.
Blažková - omluva za anonymní přístup, smartfounuju
Člověk, který chce opravdu kvalitně poslouchat hudbu a má např. zájem o určitý druh hudby nebo kapely, tak si koupí LP desku (vinyl) buď nový nebo z antikvariátu či bazaru LP desek. Jinak se totiž hudba ani nedá opravdu kvalitně poslouchat.Vinyl si člověk už prostě musí koupit. Hold jich(vinylů) nebude mít stovky či tisíce jako např. "nelegálně" stáhnutých mp3 nebo FLAGů v PC nebo digitálních nosičů.Digitální forma pro takového hudebního fandu bude mít pouze informativní hodnotu. Poslechne např kopii, časem buď koupí to samé na vinylu nebo ne.
U filmů to může být trochu horší.Určitě však člověk, fanoušek určitého režiséra nebo umělce rád půjde na jeho film do kina, pokud mu to čas i finance umožní. Taky si určitě časem koupí DVD nebo Blueray originál, pokud nebude vyloženě předražený.
Knihy, ty zásadně čtu z originálních papírových knih.Nemusím to mít v PC nebo jiných digi bubáků. Prostě mě to nebaví číst z obrazovky není to ono. Kdyby bylo tak už knihkupectví neexistují. Zase digi forma může posloužit jako informace zda knihu koupit v papíře či nikoliv. Ale to je zase lepší si knížku prohlídnout v obchodě.Taky je to více zajímavé.Hold taky člověk nemusí mít v PC tisíce knih, které ani nestihne v životě přečíst.Výhoda knihy v digi podobě spočívá asi tak že si jí člověk může vzít do busu, vlaku apod a nemusí sebou tahat v batohu 3 knihy Já ty knihy tahám v batohu.Vždy tak jednu max dvě.
Závěr, DIGITALNI forma už PRIROZENE ZTRACI na HODNOTE! Dokonce její trvanlivost je omezená (filmy se kopírují a zálohují zase na filmový materiál, i když trend je opačný, odborníci vědí že např. film natočený na digitální kameru a medium je dobré protáhnout filmovým materiálem kuli atmosféře, barvám apod ale i kuli uchování a zálohování, film vydrží 100 let, někde i 500 let na negativu )Cena za digitalizaci je že, se dá snadno kopírovat. Analog nikoliv. Pokrok je pokrok, vydělali a vydělávají hodně a moc na digitálních přístrojích a nosičů. Ovšem je to hold na úkor snadného přenosu a tzv zneužití. Technologie to umožňuje, internet to umožňuje. Teď oni to vědí, a snaží se to pojistit zákony, tresty, pokutami, dohodami, šmírováním apod. Říkají plať, plať a ne málo za nuly a jedničky. Levně se kopírují a rychle, ale pouze my to mužem dělat. Nám se to musí pouze vyplatit. Říkají: plať 500 Kč za CD! Plať a zase plať nebo uvidíš. Chytrý člověk si ale řekne, proč bych měl platit za CD 500 Kč? Koupím v bazaru desku za 150 Kč a mám to kurňa na desce. Jiní to zkopírují z internetu a platí skoro nic. Platí společnostem jako UPC nebo O2. A tam musí nastat rozpor! Totální likvidace možnosti kopírovat či stahovat.Totální kriminalizace, může vést k tomu že vlastně proč bych měl platit UPC nebo O2 za rychlí internet? Vždyť si vše vlastně teď musím koupit a nepotřebuji rychlí internet (poku...Automaticky kráceno
Ano, jste hifista. Typické "argumenty" hifistů. Jsem si naprosto jistý, že byste nepoznal analogový a digitální záznam. Takže vaše "argumenty" jsou zcela subjektivní, nicméně je podáváte tak, jako univerzální pravdu. Což je samozřejmě úplný nesmysl. Víte vůbec, jaké má parametry gramofon? Že jeho fr. rozsah je do 15 kHz? A jaké má zkreslení reproduktor? Vždy jsem obdivoval hifisty, jak ladí kabely a zesilovače, aby měly zkreslení třeba 0.1% a pak to jde do repráků, které mají zkreslení 5%.
>odborníci vědí že např. film natočený na digitální kameru a medium je dobré protáhnout filmovým materiálem kuli atmosféře, barvám
Opravdu? A jak jste na to propánajána přišel? Vy už jste jak ti paka, co nejdřív něco natočí digitálně, pak to projedou osmistopákem a pak zase zdigitalizují. Víte vůbec, co se při tom procesu stane? Ten signál silně degraduje. Pro někoho (ne pro každého) je takovýto výsledek lepší, proto nakonec dá přednost omezenému frekvenčnímu rozsahu gramofonu.
Tím ovšem nechci obhajovat CD, které jsou ve skutečnosti pouze 14 bitová, což je málo. Ale digitální záznam 24 bitů 96 kHz je prostě zcela dostačující.
Zkrátka, příště tyto věci nevykládejte jako obecnou pravdu, ale vaši čistě soukromou preferenci.
Autorovi doporucuji studium autorskeho prava do vetsi hloubky. Vyvaroval by se pak clanku plneho nepresnosti, kdy ctenare uvadi nekolikrat v omyl.
Nechapu jak muze byt takovy clanek hodnocen znamkou 1.4....
Snad jen v pripade, kdy cislo jedna znamena nejhorsi.
Samozrejme bych zde mohl postupne vyvracet jeden omyl za druhym - ale odradil me od toho fakt, ze se autor pripravou na clanek vlastne vubec nezabyval. Je vubec k necemu poucovat nekoho, kdo o takove informace nema zajem? Pokud by zajem o danou problematiku mel, nikdy by nic podobneho nenapsal.
Nejsem ani pirat, ani bojovnik za autorska prava. Pouze mi vadi podobne vyplody, ktere se tvari seriozne, pricemz jejich autor venoval priprave clanku jen nekolik zbrklych myslenek. Mozna by bylo vhodne pouzivat citace.
Výborně. Tak jste si postěžoval, ale klidně jste mohl napsat i něco co má hlavu i patu. Ale trochu vás podezřívám z toho že vlastně nic nevíte, jen se učeně tváříte a chcete být za to obdivován. Nebo se pletu?
14.7.2012 2:53
RE: k cemu je clanek plny nepresnosti
Euroshopper energydrink 88.?.?.?
Reakce na 271869
Autorovi bych neodpovedel, nebot ten uz prokazal svym clankem, ze o hlubsi analyzu problemu nema zajem.
Vam vsak - jako nezaujatemu ctenari - rad odpovim. Budu se tesit na Vasi reakci, kterou si Vas bud ziskam na svoji stranu anebo naopak vysokou znamkou ohodnotite autora vyse zverejneneho clanku.
Citace autora clanku obsahuje za cislici pismeno A, moje reakce pak pismeno B.
1A) "Ti, kdož protestují proti „nezákonnému“ stahování, jsou hlavně majitelé autorských práv. Aby bylo jasné - to nejsou
autoři. Ti dostali svoji odměnu jednorázově od mamutích firem a další osud získaných peněz je plně v jejich režii.
1B) Autorskopravni vztahy jsou daleko komplikovanejsi nez si autor clanku mysli. Uchylil se ke zjednoduseni, ktere by se
castecne dalo aplikovat na nejvetsi hvezdy hudebniho showbyznysu. Nicmene autorskopravni ochrana se tyka vsech druhu autorskych del, ktere jsou definovany v §2 AutZ. Pokud si tento paragraf prectete zjistite, ze se tato ochrana tyka spisovatelu, maliru, socharu, hudebniku, architektu, fotografu, dramatiku, filmaru, kartografu.... v zasade se tyka vsech jejichz dilo je jedinecnym vysledkem tvurci cinnosti autora. Tyka se to tedy nejen profesionalnich umelcu ale vsech osob, ktere neco tvori.
Autori pak maji prava osobnostni a prava majetkova. S temito majetkovymi pravy pak muze autor libovolne disponovat.
Nechapu tedy povzdech autora, ze autor dostane jednorazovou odmenu od mamuti firmy a osud ziskanych penez je plne v jejich
rezii...
Prijde mne naprosto prirozene, ze autor dila - zvlaste pokud mu jeho dila prinaseji obzivu - hleda na trhu nejvhodnejsiho
smluvniho partnera, ktery mu pomaha se prosadit a dostat se do povedomi verejnosti. A muze se jednat o nakladatele, vystavovatele, hudebniho vydavatele...
Z autora clanku mam pocit, ze zije v relaci - zle vykoristovatelske spolecnosti vs. utlacovani autori.
Autoru dila preci nic nebrani v tom byt sam sobe nakladatelem nebo hudebnim vydavatelem - je to jen na jeho rozhodnuti.
Zaroven mu nic nebrani sve dilo volne sirit (napr. Radiohead). Pokud vsak sva majetkova prava smluvne poskytne nekomu jinemu,
tak je pochopitelne, ze se misto autora brani tento subjekt. A smluvni podminky jsou smluvni podminky - autori preci nemusi
podepisovat nevyhodne licencni smlouvy.
14.7.2012 2:55
RE: k cemu je clanek plny nepresnosti
Euroshopper energydrink 88.?.?.?
Reakce na 271869
Osobne si myslim, ze autory a jejich zastupce nejvice suzuje a frustruje ten pocit beznadeje kdyz vidi, jak na jejich dile
parazituje nekdo jiny. A s timto s nimi naprosto souhlasim a to i v pripadech "mamutich firem". Je preci nespravedlive, aby
misto autora zisk inkasovaly spolecnosti poskytujici diskovy prostor na internetu. A ze nejde o zanedbatelne castky prokazal
i pripad Megaupload. Mnozi uzivatele techto file-hostingovych sluzeb pak castokrat podlehaji dojmu, ze jejich mesicni pausal na stazena data je autorskou odmenou.
Mame tu tedy tri subjekty:
autor - z sireneho dila nema nic
poskytovatel datoveho uloziste - inkasuje prijmy z reklamy a z predplatneho
koncovy uzivatel - jez dilo zakonne ziskal a muze ho volne uzivat za podminek § 30 AutZ.
2A) "V lepším případě to zase smažou, v horším vypálí na DVD. A tady jsme u jádra věci. Je trestné si takový film vypálit? V
mnoha případech jsou na internetu filmy, jejichž autoři si naopak přejí, aby je lidé rozmnožovali a předávali dál. Jsou to
díla, která mainstreamové média bojkotují a sabotují. Jak má člověk poznat, že film je autorsky chráněný, a který je volně k
distribuci? (Výjimkou jsou nejnovější trháky z biografů, to poznat jde.)A je trestné takové DVD půjčit příteli? A co když si přítel takové DVD okopíruje a dá dál? Vážení cenzoři, co s tím chcete dělat?"
2B) Film je autorske dilo a jako takovy je chraneny kazdy film. Proc si toto autor clanku nezjistil z AutZ a dava nam recnicke otazky. Rozdil mezi stazenim a vypalenim filmu neni zadny. Pujceni priteli neni trestne stejne jako pripad, kdy by si to tento pritel okopiroval pro soukromou potrebu. Vice § 29-30 AutZ.
Mimoto jsem nepochopil autorovo pouzivani slova cenzor.
Osobne si myslim, ze naklady na vyrobu filmu temer vylucuji jeho volne sireni (snad krome amaterskych videi a studentskych filmu).
3A) "Podle mne jednou z možností je uvedení díla v radiu nebo v televizi. Z radia nebo z televize si dneska každý může stáhnout jakýkoli produkt a vypálit na CD nebo DVD. A tím to končí. Takový film je možno dát i na internet. Jen se tím trochu rozšíří oblast možných příjemců. Tady by měla končit oblast působnosti firem, toužících po větším zisku."
3B) Z TV nebo radia si skutecne muzete poridit zaznam pro osobni potrebu - § 30 odst. 2
Takovy film resp. zaznam vsak na internet dat NEMUZETE (resp. muzete, ale nevyhnete se autorskopravni odpovednosti). Timto
nahranim totiz dilo sdelujete verejnosti - § 18 odst. 1 a 2 a tim zasahujete do majetkovych prav autora § 12 odst. 1 a následující.
14.7.2012 2:57
RE: k cemu je clanek plny nepresnosti
Euroshopper energydrink 88.?.?.?
Reakce na 271869
4A) "Já jsem si na příklad koupil seriál majora Zemana asi za 50 Kč za kus. To je slušná cena. Ale když firma žádá 4 nebo 5
stovek za CD s populárním zpěvákem, je pitomá. To dá zase jen blbec, co nemá PC. Když slyším, že pirátské nahrávky připravují
firmy o miliardy korun, musím se smát. To jsou jen kecy – lidé, kteří si pořizují pirátské nahrávky by nikdy za CD nebo DVD
nedali 4 nebo 5 set korun – většinou proto, že na to nemají. Jsou rádi, když zaplatí za byt a za jídlo. Pánové, probuďte se !"
4B) Chapu, ze autora clanku trapi socialni otazka. Nicmene srovnavat vydani 40 let stareho serialu, notabene ve statisicovem nakladu v situaci, kdy byl uz xkrat odvysilan v TV s pripadem nove vydaneho hudebniho CD mi prijde hodne pritazene za vlasy. Mozna se durdi z prave objevene marze obchodniku s hudbou, ktera vsak neni prilis vyjimecna s porovnani s ostatnimi odvetvimi obchodu. Velmi by se divil, kdyby mu nekdo rekl, ze pravidelne vkladanou potravinu do kosiku kupuje ve skutecnosti za dvoj ci trojnasobek jeji vyrobni ceny. Co vsak oko nevidi (hlava nevi), to srdce neboli.
A ted jen kratce uvedu, proc jsem na tento clanek reagoval. Jedno internetove prislovi pravi, ze ziskat informaci z Internetu
je jako pit vodu z hydrantu. A ja si tak nekdy pripadam - informaci je skutecne nepreberne mnozstvi. Potiz je vsak v tom, ze nekdy je ta voda v hydrantu (zamerne ci nezamerne) kontaminovana informacemi, ktere kvalitu vyrazne snizuji. Zvedavec je stranka, kde je spousta zajimaveho cteni. Nejvice si vsak cenim cteni, kde jsou uvedeny zdroje pro overeni (napr. LIBOR). U tohoto clanku jsem mel stesti, ze jsem se autorskymi pravy studijne zabyval a tak mohu na zjevne chyby upozornit. Tuto
vyhodu pak bohuzel nemam u ostatnich clanku, kde mi chybi hlubsi nebo odborne znalosti. V takovem pripade verim, ze na podobne zamerenem portale by v sekci clanku mely byt jen ty, za kterymi stoji autor s dostatecnym prehledem. Editor tohoto portalu by mel mit mechanismus, jak se zverejnovani podobne zavadejicich clanku vyhnout. Tento clanek ma spis podobnu diskusniho prispevku (clanky by dle meho mely byt zakladem konstruktivni diskuse - nikoliv diskuse, kde se opravuji zjevne chyby).
Proto nemam ctenarum za zle, ze clanek vysoce ohodnotili - laickym okem jde o prijemne nastvany text, ktery vsak v nekterych
castech misto bile pouziva cernou a misto cerne bilou.
Tuto stránku navštívilo 5 491