Diskuze k článku

Svět se zbláznil. Ten, kdo bere, diktuje tomu, komu bere

Příspěvků 29

28.6.2012 3:15

Ale co jiní?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Tys měl v ruce alespoň ty klíče, za které si můžeš vynadat do volů a třeba i naliskat. Ale těch nezvoníků bylo oproti té hrstce zvoníků většina národa a ti jsou na tom po té pamětné Havlově velkolži mnozí ještě hůř, protože s bídou mají nárok na ty dávky, bez nichž si mohou leda tak hodit mašli, jak už mnozí z nich i udělali... Nebylo by správnější hodit tu mašli těm, kteří to poplyšákovo mají na triku? Určitě jich není tolik jako těch druhých a můžou tak mít i společné spočinutí někde v rohu smetiště.

271238

28.6.2012 3:33

RE: Ale co jiní?

lindsay ntqld (zavináč) mail (tečka) com 116.?.?.?

Reakce na 271238

Bohuzel tak se jedna zs blbci az do te doby kdy se probudi z letargie a nabijou jim hubu.Presne takova byla podstata pogromu c carskem Rusku a kdekoliv jinde na svete a pokud tito lumpove budou mit pravo okradat spoluobcany bude tak kdekoliv na svete.

271239

28.6.2012 8:05

je nás dosť, a nevieme čo s tým?

ppppp 178.?.?.?

Dá sa napísať, že je je to s tým požičiavaním a zmocnením zhruba tak. Ale nie za všetko môžu tie "štrngajúce kľúče".

Mne sa napríklad nepáči aké veľké, ťažké a drahé autá vyrábajú, s akou spotrebou, a odôvodňujú to nárokmi kupujúcich, ktoré sú ale vypropagované, a ak by neboli umelo motivované, tak by neexistovali.
Napríklad výkon na prekonanie 12% stúpania pre auto s hmotnosťou 1000kg je zhruba pri rýchlosti 360km/h 120kW, pri rýchlosti 72km/h iba 24kW. Tak aké výkony nám to vlastne sú treba, a na aké sa ladí optimálna spotreba motorov? Prečo tých zhruba 30-50kW nie je dosť? Kvôli akcelerácii pri nezmyselnom predbiehaní, ktorej nikdy nebude dosť, lebo vyplýva skôr z povahy vodiča? Kto o tom rozhoduje a menom koho sa vyjadruje?

Nesúhlasím s autorom v nevyváženom podaní pokusov o alternatívne zdroje energie. Autor by sa nemal vysmievať hľadaniu optimálnej cesty, a podsúvať nepodarené konštrukcie megamonopolov ostatným, čo by tak nerobili a ktorých sa tiež nikto nepýta. Inak robí presne to, čo kritizuje. Tie veľké opachy vrtule neinvestuje bežný človek, ani nemíňa polia na soláry, tie hektáre väčšinou nevlastní. Predsa kladivom nemožno operovať ani človeka, nieto chrobáka. Estetiku by som do toho vôbec neťahal, to, že VVN vedenia sú po krajine ako pavučiny, to nám nevadí, to tam byť môže? Riziko, že niečo padne je podobné. Tam nám nevadí, že platíme za distribúciu, straty a komu vlastne?
Nevadí ďalej, že automobilky, sklady a objekty priemyselných zón, firmy na zelenej lúke s partiou podarených PC architektov oveľa viac plýtvajú pôdou? Nezastávam koncept megavrtulí. Menšiu vrtuľu by mal mať iba ten, kto vie tú energiu z nej vhodne využiť, nemá zmysel vetrom poháňať klimatizácie pre nevhodne riešenú architektúru. To je ako investícia do rastu hnilého jablka. Ak by sme ale slnečné kolektory porozkladali po strechách, na ktorých inak nič nie je, tak by sme možno ani nepotrebovali ďalšie elektrárne, musel by sa ale doriešiť problém akumulácie. Problém je, ak "netreba nič robiť" a vytvorila sa vrstva, ktorej to tak vyhovuje, tí budú prví hovoriť, ako to "nejde" akumulovať.

Verejnosť je načisto zblbnutá, ale právom. Nie iba "anonym" či "zmocnenec" môže za toto všetko. Kupujeme si my tie autá? Kupujeme si my tú zlú elektrinu? Kupujeme od reťazcov, zdierajúcich výrobcov? Tak čo máme iné očakávať? Vyjadrujú sa politici pred voľbami, ku ktorému nadnárodnému alebo národnému bloku potiahnu? Samozrejme ja keď dlžím, číha exekútor. Ak ale niekto mojím menom dokáže vytvoriť dlh, ako sa to deje, tak je to iba nevoľníctvo v ružovom. Anonymizované jednomyseľné hlasovanie. Rôzne typy demokracií sú skôr podvrhom. V podstate nás rivali navádzajú opisovať a degenerujú našu schopnosť sa organizovať.

271243

1.7.2012 17:24

RE: je nás dosť, a nevieme čo s tým?

pje 193.?.?.?

Reakce na 271243

Myslící člověk se znalostmi je vůči Matějkovým slátaninám odolný. Kéž by takových bylo více.

271340

28.6.2012 10:00

Dobre napsane... ALE co s tim?

Toblertwo 89.?.?.?

Tohle je opravdu velky problem (a nejen v CR!). Politici zneuzivaji sveho postaveni bohuzel na celem svete. A hodne z nich nic jineho "nez politiku" vubec neumi (vlastne ani tu ne...) a v normalnim zivote by ani nebyli schopni prezit.
V CR je urcite jen malym a nedulezitym uklidnenim, ze byvali politici za doby komunismu nebyli o nic lepsi, delali presne to same, jen pod rouskou statniho kapitalismu. Tohle by si vsichni meli uvedomit.
Neni to vec systemu, je to vec urciteho typu lidi, kteri proste tohle delaji. Diktatori, zastupci lidu ci monarchove- je to uplne jedno.
Takze je skutecne otazkou co s tim?
Nekdy je dobre zacit "od Adama" - co to znamena? Adam byl sam a mohl rozhodovat jak chtel. Jakmila tu ale pak byla i Eva jiz byly dva nazory. A tak se pocet nazoru a cineni rozrusta s poctem lidi. V malem spolku (sportovnim, zajmovem atd.) je nutno se dohodnout, aby bylo vubec mozne souziti.
V politice by to melo byt take mozne - zacit v mensich jednotkach - lokalne - tam kde se lide osobne znaji a tyto, ze zkusenosti "dobre" politiky pak volit dal do vetsich slozek. Ja vim, ze je to idealismus a v praktickem provedeni to trva roky - generace. Ale nekde se zacit musi a mozne by to bylo - ziji v zemi, kde to tak jiz po staleti funguje. Ale prave ta staleti... [smích]
Bohuzel je ta volnost a nestoudnost politiku skutecne problem - velky a ne lehce resitelny. Snad jedine doporuceni je - jit k volbam a volit pouze ty, ktere volic zna a ke kterym ma duveru - skrtat vsechny, kteri maji nekde nejaky flek - doufaje, ze se z tech novych "neposkvrnenych" stanou slusnejsi... K volbam vubec nejit, neni dle meho nazoru zadne reseni.
Hezky den.

271250

28.6.2012 19:25

RE: Dobre napsane... ALE co s tim?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 271250

Co s tím? No přeci klacek do ruky, do druhé provaz a jdese na věc.

KDO BUDE PRVNÍ?


KDO NEKRADE NENÍ ČECH ! HOP, HOP, HOP !!!

[bliji] [bliji] [bliji] [bliji] [bliji]

271270

28.6.2012 22:19

RE: Dobre napsane... ALE co s tim?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 271270

Aby oni sami nezdržovali dáváním si přednosti kdo bude tím prvním na řadě atd., a když losovačky jsou jak známo zakázané, tak bude nejlepší vzít to odshora pěkně po řadě.

Všichni jak tam jsou porušili ze zištných pohnutek slib daný Ústavou ČR a jsou tedy velezrádci. Lhostejno zda aktivně, či svojí pasivitou. Věděli, nebo vědět měli čeho jsou aktéry, či svědky a co je jejich občanskou povinností. Takže to co se jim klade, nelze pokládat za kolektivní vinu, no a spravedlnosti musí být učiněno zadost, byť by dopadla i na ty, kdož tvoří zákony. Jít do politiky za vidinou moci byla jejich svobodná volba, ale moc nutně provází odpovědnost. Jinak by se zde nevládlo z vůle lidu, nýbrž by zde vládla zvůle moci, proti kteréž mají občané ústavní právo se postavit na odpor.

271276

28.6.2012 10:43

matějka

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

NE

271252

28.6.2012 10:57

Buržoasie to vidí stejně

karpolat24 80.?.?.?

To je zvláštní, ale podobně to vidí i buržoasie:

http://www.mises.cz/clanky/bohati-utikaji-743.aspx

Cituju: „Neutíká však jen Saverin ze Spojených států. Obdobně je na tom Francie, kde po volebním vítězství socialisty Hollanda oznámila svůj odchod řada bohatých Francouzů. Většina jich neodchází do Singapuru nebo Hongkongu, ale prozatím jen do okolních států, například do Švýcarska, aby byli poblíž svým firmám a přátelům. I útěkem do Spojených států by si však polepšili oproti Hollandem oznámené 75% dani.

Nastává tak bizarní, avšak nevyhnutelná ekonomická situace, kdy v západních státech zůstávají pomalu jen ti, kteří ze současného stavu přerozdělování profitují. První skupinou jsou chudí a druhou bohatí závislí na státních financích a výsadách. A protože při přerozdělování se pouze peníze z jedné kapsy neopatrně sypou do jiné, nemůžou profitovat všichni. Při následných vyjednáváních o tom, kde vzít další peníze, mají však vždy větší vyjednávací sílu státem privilegovaní bohatí. Nakonec tedy na vysokých daních nejvíce prodělají chudí.”

271253

28.6.2012 12:08

Za vším stojí přirozená lidská vlastnost-chamtivost.

Snílek 80.?.?.?

Stále výše,rychleji,stále víc delikates na stole a nepotřebných krámů kolem sebe.Všudypřítomná,vlezlá reklama útočí slevami a výhodnými nabídkami.Člověk se stal spotřebním strojem a kamínkem v mozaice konzumní společnosti.A jak z toho?Když změníme své konzumní návyky a začneme jednat racionálně rozjetá konzumní mašina se zastaví.Spousty lidí přijdou o práci,přestanou utrácet a konzumní kolečko se zastaví.Naše společnost je založena na plýtvání věcmi,potravinami a energiemi.Z průměrného člověka se stal otrok kličkující mezi složenkami od výplaty k výplatě.A lichvářský věřitel stát se svými biřici tvrdě vyžaduje své.Právo se rozdělilo na to pro vyvolené a pro kmány.Nemáš prachy,tak sem nelez my jsme klub úspěšných a všeho schopných.Nejsem pesimista,ale myslím že jen pád na držku nás vyléčí z pýchy. [zmaten]

271257

28.6.2012 13:40

RE: Za vším stojí přirozená lidská vlastnost-chamtivost.

Roman roman (tečka) slama (zavináč) mail2me (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 271257

Tento zvrácený systém bude přetrvávat tak dlouho, dokud si ho většina občanů bude hýčkat. Až se větší část lidí dobere k poznání, že tento režim podivného, "lidožroutského" kapitalismu vede do slepé uličky, v podstatě do záhuby, až tato většina ukončí svůj sen o svém zbohatnutí, pakliže budou tento systém podporovat či mu přímo přisluhovat, v naději, že nějaké drobty z koláče zůstanou i pro ni - potom zůstanou jen ty dnešní pijavice a zakrátko se dostaví kolaps. Ten je stejně tak-jako-tak nevyhnutelný, jeho umělým oddalováním se pouze rozšiřuje okruh těch, kteří padnou zároveň s ním. To je matematická jistota. A o to tu právě jde.
Jediným lékem pro jedince, a později i pro společnost, je se v co největším počtu a co možná v největší míře postupně odpojit od tohoto systému. Dokud ještě zbývá nějaký čas.
Já to udělal již před několika lety, stejně jako nemnozí další. Poté, co (nejen)moje varování, kam tento vývoj dospěje, naráželo převážně na hluché uši.
[pláč]

271259

30.6.2012 6:03

RE: Za vším stojí přirozená lidská vlastnost-chamtivost.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 271259

Jak takové odpojení probíhá? Děkuji.

271302

30.6.2012 11:05

RE: Za vším stojí přirozená lidská vlastnost-chamtivost.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 271302

V první fázi vyhoďte televizi a jak si vyčistíte mozek od reklamy, pak zjistíte, že 90%procent nových věcí nepotřebujete. No a pokud jste dobře duševně a duchovně nastaven, začne samoočistný proces. A hlavně Vám zbude čas (místo TV) na čtení spousty zajímavých stránek, které Vám mnohé osvětlí a povedu kupředu.. TV je vymývač mozku a žrout času.. Mějte se... [cool]

271311

30.6.2012 21:52

RE: Za vším stojí přirozená lidská vlastnost-chamtivost.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 271311

To jsem pochopil již dávno. To samé platí i pro tištěná mainstreamová média.

Ale co dál? Pořád totiž musíte v tomto systému koexistovat.

271333

1.7.2012 18:46

RE: Za vším stojí přirozená lidská vlastnost-chamtivost.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 271333

Zdravím.. Nejsem v tomto odborník, ale zatím jen poučený laik na počátku, ale vidím to ve dvou rovinách - materiální a duchovní. Materiálně se zcela odpojit asi nejde, vodu, elektřinu či plyn každý potřebuje, taktéž bydlení či potraviny, nehledě o penězích či placení daní. Prostě zde pomůže jen ztracený pustý ostrov alá Robinson.. Ale pokud se odpoutáte duchovně a nenecháte na sebe dále negativně působit těmi oblbováky, pak je z větší části vyhráno, systém už s vámi nedokáže tak snadno manipulovat. No a ideálem je práce na sobě, čili obnova čaker a astrálního těla. Jak se říká - prach jsi a v prach se obrátíš, ale musí se udělat vše pro čistotu duše.. Mějte se. [cool]

271343

30.6.2012 10:31

RE: Za vším stojí přirozená lidská vlastnost-chamtivost.

Marten264 93.?.?.?

Reakce na 271259

A co třeba takhle -


http://www.eshop-rychle.cz/rybka/6-

271309

28.6.2012 14:39

RE: Za vším stojí přirozená lidská vlastnost-chamtivost.

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 271257

V celku souhlasím. Ale nemyslím si, že za tím stojí chamtivost, ale pouhopouhá lidská hloupost. Proto je také vidět, jak se mocipáni snaží snižovat inteligenci lidí, jak jen to jde.

Další věcí je také rozdílný pohled můžů a žen. Chlapi by bez ženských jen těžko utráceli za totální krávoviny. Ale když ženská někde něco vidí, tak to musí mít taky, když už to má Máňa, no ne? Přes to vlak nejede.

271262

28.6.2012 20:34

RE: Za vším stojí přirozená lidská vlastnost-chamtivost.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 271262

S první částí souhlas, ale to druhé jste netrefil. "Ženský" utrácí za krávoviny tisíce, ale chlapi statisíce. (jsem chlap) [smích]

271273

28.6.2012 21:03

RE: Za vším stojí přirozená lidská vlastnost-chamtivost.

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 271273

Přesně tak, to se musím ohradit!
Make-up, barva na vlasy, to jsou stovkové položky.

Můj drahý - on prostě toho smarfouna musel mít... (a aby mi to nebylo líto, koupil mi taky jeden, doprdelepráce, nevím, z čeho usoudil, že mi to udělá radost a budeme si spolu s těma nahovno peachovinama hrát) teď prudí, že tablet, skůtr, další auto, to staré prodáme, možná by se vlezla i lepší, větší televize, vymlouvá se na krizi středního věku, ale naprosto tím pádem netuším, která krize kteréhožeto věku jej ponoukala dosud utrácet za projektory (ten plurál je správně), televize s obřími úhlopříčkami, repro sestavy s výtlakem pomalu ku dvěma stům wattům plus subbas, který rozbíjí ledvinové kameny, a podobné hovadiny; a přitom bydlet ve smradlavém nevymalovaném holobytě. Jak říká stará pravda, mezi malými kluky a muži je jediný rozdíl. Cena jejich hraček. Nic ve zlém. [smích]

271275

30.6.2012 6:05

RE: Za vším stojí přirozená lidská vlastnost-chamtivost.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 271275

Tak ho vyměňte.

271304

30.6.2012 8:05

RE: Za vším stojí přirozená lidská vlastnost-chamtivost.

Saša 24.?.?.?

Reakce na 271304

>Tak ho vyměňte.

Když to si holka nevybere. Vy snad nejste oslněn každou novou píčovinou? To je to naše macho, kdo ho má většího, Vy skrblíku! [chechtot] Baba má bohužel pravdu. Asi vedlejší účinky testosteronu. Ženská zas staví pořád hnízdo.

271307

30.6.2012 17:51

RE: Za vším stojí přirozená lidská vlastnost-chamtivost.

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 271304

Jo. Za magora, který bude stejné částky investovat do chlastu nebo automatů (popř. kurev). To jo. To už tu bylo. Děkuji pěkně.
[vyplazený jazyk]

271327

28.6.2012 17:04

RE: Za vším stojí přirozená lidská vlastnost-chamtivost.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 271257

Ono všechno dění má svoji příčinu. Tedy i to lidské, které ač má fyzický základ v hominidech, přece jen se od nich dost podstatně liší ve dvou rozdílech, které jsou vzájemně příčinou a následkem. Příčina je v chybějící přirozené výbavě nutné pro existenci na této planetě a následek je rostoucí intelekt. I ta příčina je ovšem jen následkem jiné příčiny o které ale můžeme jen spekulovat, nebo ji převzít z Bible. Prostě nás někdo uplácal pro planetu s jinými podmínkami životního prostředí, dovolujícími nám být vegetariány. A pak nás čert ví proč přemístil sem kde vládnou ty zdejší dovolující jen život v potravním řetězci, ale pozapomněl nám rovněž upravit pohlavní pud na zdejší sezónní. Sice nám to pomáhá zachovat náš druh, ale jsa na vrcholu toho potravního řetězce a nemaje tedy přirozených regulátorů populace v predátorech, množíme se rychleji než je nám milé a tak maje rozum, máme tím i regulatorní nástroje k redukci početních stavů dvoumoudrých a to jak tu, nebo tam, či někde zcela jinde.

Důsledek toho všeho je v tom, že si to chybějící životní prostředí snažíme prací a organizací nahrazovat v následném řetězci příčin a následků. Jednak abychom nezanikli jako druh a pak že jsme tak líní jako vandrácká hůl, takže se třeba i strháme, jen abychom nemuseli nic dělat.

No a ono se to daří až tak moc, že nás samo toto úsilí sice existenčně ohrožuje, ale protože to je současně náš úděl, viz "v potu své tváře...", tak se s tím sotva dá co rozumného dělat v podmínkách, kdy převládají rozumem umocněné pudy. Zejména ten vlastnický. Ten se uplatní i v primitivním společenství, příkladem čehož může být scéna s lahví od Coca-Coly ve filmu "Bohové musí být šílení", která je spíš reportáží právě o tom, co je v nás.

Když žádná jiná vhodná planeta není kam až oko dohlédne, máme jen dvě možnosti. Být bit, protože škoda rány která mimo padne, nebo nebýt, protože to prostě uděláme jako ti v té "Planetě opic".

271268

28.6.2012 15:39

:-(

osa x 193.?.?.?

hezký text, ovšem dle poslední věty jste pane Matějko nepochopil nic resp. méně než nic, klacek z ruky nelze dát totiž n i k d y

271267

28.6.2012 20:46

to už tak ve světě chodí

l.leimas 90.?.?.?

připomeňmě si jak podle kronikáře krásně vysvětlil německý císař Jindřich III, svému spojenci českému knížeti Břetislavovi I. uložení nové daně Čechům a vlastně "světa běh", vzpomeňme na to nejen když se jedná o svaz částečně samostatných evropských zemí. Chovají se tak všichni politici.
"Králové mají zvyk vždy něco nového přidávati k předešlému právu; neboť není všechno právo ustanoveno v jednom čase, nýbrž skrze nástupce králů vzrostla řada práv. Neboť ti, kdo spravují práva, nespravují se právy, protože právo, jak se obecně říká, má nos z vosku a král má ruku železnou a dlouhou, aby ji mohl vztahovati, kam mu libo. Král Pipin učinil, co chtěl, ale neučiníte-li vy, co já chci, ukáži vám, kolik mám malovaných štítů anebo co zmohu ve válce"

271274

29.6.2012 8:26

K pláči nebo k vzteku ?

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Jo toho znám. Mě ještě poslal nějakou složenku a obvinil mne z toho, že jsem prožral vše co on mi milostivě dal.

No nic. Je třeba ještě pár her k tomu chlebu co mi dává. Copa to dávají v bedně ? VIP prostřeno ? Super .. české celebrity (to je asi něco jako výkvět národa a vzor pro naši mládež) se předhánějí kdo lépe uvaří. Zadlužený Pomeje servíruje žranici anorektičkám. Jedna co neví jak na sebe upozornit, protože kdyby na sebe neupozorňovala, tak si nevydělá ani na slanou vodu. Druhá jejíž gynekologický profil zná celý svět a nyní si hraje na slušnou maminu po bohu křesťana a novináře, který se slitoval nad ovečkou s hříšnou minulostí a přesvědčivým tělem. Nakonec VIP pornoherečka, která byla v USA zatčena za prostituci, z Izraele ji proto vyhostili a jejího manžílka Arielka hledá Interpol, kvůli finančním podvodům. Krásně nám ty "hry" servírují. Až se z toho "chleba" místy zvedá žaludek. Shalom ovečky

271283

30.6.2012 6:09

RE: K pláči nebo k vzteku ?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 271283

Hezky shrnuto. [mrknutí jedním okem]

271305

29.6.2012 14:33

To je ale (cenzurováno)

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 184.?.?.?

To je ale (cenzurováno, neurážejte autora) ten Matějka. Celou dobu od pádu komunistů obhajuje zlodějský kapitalismus a teď, když se to celé podělalo, křičí, že dluhy platit nechce. Jako by nevěděl, že kapitalistický systém je na dluhu založen a státní dluh je podvodný způsob, jak z lidí dělat loutky ochotné se klanět sionistickému božstvu. Fakt (cenzurováno). Pane Stworo, máte to zapotřebí, pořád otiskovat ty jeho nesmysly za to, že se vás jednou zastal?

271287

1.7.2012 17:22

Rýt držkou v zemi

pje 193.?.?.?

Matějko, já bych vás nechal tou vaší držkou rýt v zemi dlouho, abych se přesvědčil, zda ten váš hendikep nesimulujete. Pak bych se uvolil diskutovat s jinými o tom, zda vám pomůžeme. Není od věci zrcadlit zakomplexovaným ultralibertariánům jejich nitro, jež svými slovy nedokázali skrýt. Zvláště, hodlají-li s ignorancí vědění i mravů jim vlastní brát, co oni sami za své prohlásí.

271339

Tuto stránku navštívilo 5 059