Diskuze k článku
Pohádka o úsporách a vládních reformách
Příspěvků 94
Hej a Medzinarodny uzernicky fond im v ramci setrenia pozicia niekolko sto milionov EUR. Ved vladni uradnici si uz nejaky dovod najdu... a vsetky strany budu spokojne...a plebs zase len spokojne zamečí a pasie sa dalej akoby nic.
1.11.2010 14:35
RE: Fuck that banksters!
kurvas kurvas (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?
Reakce na 231514
ted už jen otázka zda budem psát rozlobené komentáře anebo rozhoupem loď. Je to tak, nikdo to za nás neudělá http://orgo-net.blogspot.com/2010/10/vlada-francouzska-nedba-demonstraci-tak.html
1.11.2010 14:46
RE: Fuck that banksters!
aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?
Reakce na 231551
tohle není rozhoupání lodi ale typická ovcoakce iniciovaná těmi nahoře ve stylu "zatejká nám do baráku tak ho podpálíme pak už zatejkat nebude"
Ja bych bral z rezervou ktere instituce rusit. On nazev moc nevypovida co vlastne delaji.
Znam 2 statni instituce ustavy(sem tam pro ne dela nase firma zakazky) nebo jak tomu rikaji a co delaji a delali. Ze znalosti veci musim rici, ze tlak na jejich zruseni delaji soukrome firmy bo jim delaji konkurenci(stejna data, ale zdarma) a oni je nemohou pak draze prodavat.
Stat tyto instituce nemuze zrusit bo to nedovoli unie, vsude v zapadni evrope prave jejich napln(tech instituci) dela take stat jelikoz ani v nemecku se neosvedcilo kvuly pravdivosti dat to nechat na soukromnikovi.
Proc se nepodivame na instituca jako vyplaceni socialnich davekl. Do roku 1997(nebo 1996? no zavedl to jeste Klaus) to delala ucetni odpisem dani(castka byla stejna) tu to stalo cca o 1hodinu prace navic, za vsechny zamestnance (dnes v dobe programu cca 5minut?). Proc nejit touto cestou? Pro ty co pracuji to dat odpisem dani(nulove naklady), pro ty co nepracuji "pracak" to muze dat tato instituce. Kolik platu a budov by se usetrilo?
Toto by melo naznacit, ne jit cestou nevim co instituce dela, ale podivat se co za instituce bylo zruseno po roce 1989. A proc ta ktera nebyla zrusena po tomto roce a zustala. Pak se podivat proc je existence nekterych novych po roce 1989 a jakto, ze stat mohl exitovat predtim i bez nich. Viz. socialka kde jejich pracu v pohode delala kazda ucetni za penize firem co nestalo stat ani korunu(firmy tu ucetni musi mit tak jako tak).
P.S. Hydrometeorologicky ustav taky nikdo neche rusit i kdyz bych mohl rici "muzem v klidu rusit mame preci meteopress?" jenomze co z neho vychazi za data uz je vec jina. Stat at se stara o mapy(katastr, lesy, apod.), o predpoved(at ma nejakou uroven), kontrolu norem(elektrika, plyn atd.), kontrolu skola(viz statni maturity, aby znalosti byli na urovni) apod., ale nesere se kdo vyrobi kde jakou zidli.
No, ono někdy sednutí na takovou dobře vyrobenou čínskou či jinak svobodně vyrobenou židli úraz převeliký Vaší zadele učiniti může. Konec konců, obchody jsou takovými skvěle zásobeny v míře převeliké a úrazy tyto výjimkou nejsou ... což znám bohužel ze zkušenosti.
dovolil pripomenout naklady na pritomnost nasich slavnych bojovniku v Afghanistanu. Myslim, ze nas rocne stoji 10 miliard KC. Na te se taky setrit nebude, naopak, posilenim naseho kontingentu delame radost nasi oblibene Hillary.
Nejdulezitejsi je pravicovat. Lide to chteji a libe se jim pravicovani do usnich bubinku nese. Kazdy jsme bv podstate egoista. Celou historii lidstva se vine boj kazdeho se svym EGEM.
Kooperativnost a slusnost je slabost - agresivita a brutalita je znakem Alpha Samce - vice koristi, vice samic, vice sexu, vice potomku, vice sveta v prackach meho rodu/klanu. Kdo by tomu vabeni odolal?
Jsem praviveho smysleni. Pravicuji. Nejsem socka. Jako socka bych se musel drzet zpatky.
Nechci druhe omezovat v jejich pravicovani a EGU. A chci, aby mi take tunelovani, socializace ztrat a privatizace zisku proslo, jako jim.
Miluji ponizene nasehopanaknizepana. Jeho pravicujici predci stvorili Orliky. Nezajima mne, proc tehdy nemeli Orliky vsichni v Podhradi. Ale verim, ze dneska muzeme mit Orliky a Toskanske Spindly vsichni.
Obdivuji pravicujiciho Vikki Kozeneho. Kdybych se mohl znovu narodit, chtel bych byt Radkem Krejciru nebo Tommy Pitru.
Bakala je mym vzorem, jak "vyskolil" 40.000 skoro-majitelu bytu. Chci take "skolit" obyvatele vsech nemovitosti na CELEM SVETE .... a muset rodinu schovavat ve Svycarsku, aby mi ti vyskoleni nezavideli a neco neprovedli.
Pravicuji a proto jsem... k tomu mi dopomahej neviditelna pracka trhu, zhasinaci brozurka a poucky Prof. Big Toonnela z Hradu, ex-komsomolec Necas, jeho moUdre deformy, naspanknizepan a jeho Nejlepsi ministr financi v Galaxii.
Jedinou cestou k prosperite je klasicky liberalismus. Nemusite s tim souhlasit, ale to je asi tak vsechno, co s tim udelate. Historie to uz nekolikrat dokazala.
1.11.2010 17:18
RE: Dulezite je pravicovat
kurvas kurvas (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?
Reakce na 231545
a co třeba ekonomika založená na zdrojích a spolupráci
K tomu mam jedine: Homo homini lupus. Clovek vzdycky byl je a bude sobecky tvor. K tomu, aby spolupracoval, potrebuje motivaci. A to laska k bliznimu nikdy nebude. Zadna utopicka ideologie to nezmeni. Jediny spravedlivy system je stat zalozeny na Laissez faire. Prectete si neco o rakouske ekonomicke skole.
Klasicky liberalismus je jen smycka. Koncici kumulaci moci u hrstky uzkych elit v imperiich, ktere se VZDY nakonec spolu (a na cizi ucet vlastnich obyvatel a jejich smrti/zivotu) v patu o misto hegemona servou. Je to prirozene, stejne jako Vam pripada liberalismus nejprirozenejsi.
Otazkou je: Chceme liberalismus - VZDY koncici ve valkach? A znovurozdani karet? Vzdy, pokazde, stale dokola?
Abyste komentoval klasicky liberalismus, musel byste o nem nejdrive neco vedet. Kumulace moci je typicka hlavne pro spolecnosti, kde se uplatnuje socialni inzenyrstvi v ruznych podobach. At uz multikulturalismus, ekoterorismus ci socialne-trzni a ekonomiky a podobne paskvily - to vzdy vede k vytvareni monopolu, ktere statni moc navic tise podporuje (to ostatne vidime napr. v EU) Ve statech zalozenych na principech Laissez faire tento problem odpada, v nich se monopoly a kumulace moci proste (az na vyjimky) nevyskytuji. Za domaci ukol nastudujte knihy F. A. von Hayeka.
>Ve statech zalozenych na principech Laissez faire tento problem odpada, v nich se monopoly a kumulace moci proste (az na vyjimky) nevyskytuji.
Tak uveďte příklady pane z Hájku.
Priklady se uvadi velice tezko, protoze v dnesni dobe snad neni stat s cistym Laissez faire systemem, snad s vyjimkou Singapuru, ktery se k tomuto modelu blizi (i kdyz v nekterych oblastech tam panuje velmi tvrdy rezim, ale je to dano asijskou kulturou). Typickym prikladem je 19. stoleti, kdy obrovske monopoly jako dnes nebyly. Nejvetsi rozmach monopolu byl v hitlerovskem nemecku a v komunistickych rezimech (na priklady si jiste vzpomenete sam).
SIngapur si nevede moc dobře, je to jedna z nejzadluženěnjších zemí
Takže shrnuto, je to jen teorie. S realitou to má, zatím málo společného.
8.11.2010 11:57
RE: Dulezite je pravicovat
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?
Reakce na 232111
Singapur je zaroven jednim z nejvetsich veritelu, podobne jako Japonsko
Presne tak jenom neco podobneho rekl A. Einstein: Jedine idiot zkousi stale dokola ty same testy a ocekava jine vysledky.
2.11.2010 16:03
RE: Dulezite je pravicovat
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?
Reakce na 231729
Je to presne tak. Lidstvo se nepoucilo z nacismu, fasismu ani komunismu a stale dokola zkousi ty stejne recepty jako v minulosti. (dnes se tomu rika socialne-trzni ekonomika). Slovy klasika: Cesta do pekla je dlazdena dobrymi umysly
Kdepak 193ko.
Nikoli lidstvo se nepoučilo (i když jeho globální povědomí také už dávno není tak zaostalé jako v minulosti), ale kdo se nepoučil jsou OVČÁCI, kteří tím "lidstvem" k obrazu svému, pro MOC a peníze do těch správných (nejen košér) kapes od věků, přímo nebo podprahově manipulují.
Vlastně i oni se poučili (protože člověk se mění každou vteřinu, i když má pocit že nikoli), jen nezměnili nijak podstatně manuál, podle kterého postupují a který jim pro zabezpečení pohodlného života a jako ideologie vyhovuje. Poučili se, protože všechno se mění a pokud by se nezměnili i oni (a jejich sofi metody) a nepřízpůsobili se, už dávno by byli smeteni nebo odstaveni.
A pozor na generalizaci (zevšeobecňování), příteli, protože právě ta je jejich nástrojem k ovládání oveček.
A nějaký pěkný nick by ti slušel a Peace s tebou,
jansmith
Co máte furt s tim "Lidstvem"?? Co to je kdo to je a jak se TO "učí"? Lidstvo je výmysl, kterému máme sloužit a milovat ho.
To je klišé pravicových politiků, které omílané do zlbnutí národa , vydává se za pravdu. Neoliberální koncept slavil úspěchy ve 20. století, dnes se již vyčerpal a mnoho ekonomů jej považuje za zastaralý.
Dnesni radoby pravicovi politici se ohani liberalismem, ale cini pravy opak a tak uz si dneska malokdo uvedomuje opravdovy vyznam toho slova. Prokazal jste zavaznou neznalost historie, klasicky liberalismus dominoval 19. stoleti, kdy stal za obrovskym pokrokem lidstva v teto dobe. 20. stoleti se vyznacuje naopak utahovanim sroubu temer ve vsech statech sveta. Opusteni liberalniho konceptu bylo pravou pricinou obou svetovych valek a spousty dalsich nestesti minuleho stoleti. Take vam doporucuji cetbu knih jednoho z nejvetsich geniu 20. stoleti - F. A. von Hayeka, predevsim jeho neprekonatelnou analyzu socialniho inzenyrstvi v knize Cesta do otroctvi (to by mela byt povinna literatura pro kadeho).
1.11.2010 21:33
RE: Dulezite je pravicovat
aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?
Reakce na 231545
nesmysl
jediná cesta k prosperitě je silná střední třída která je v symbioze se sociálním státem
to co popisuješ je skvělé v době rozvoje od feudální společnosti ovšem později to vede k fašizaci společnosti
Pricinou fasizace spolecnosti vzdy v minulosti bylo socialni inzenyrstvi nejruznejsich forem. Pricinou nastupu NSDAP k moci byla Bismarckova politika v 19. stoleti. Byla to socialni demokracie, ktera nemeckemu obyvatelstvu "naockovala" neduveru v principy Laissez Faire. Doktrina rovnosti za kazdou cenu se pro lid stala dulezitejsi nez svoboda a odpovednost. Problemem socialni demokracie byla jeji vira v zachovani demokratickych principu. Jenze demokratickymi procedurami nebylo mozne dosahnout onoho slibovaneho raje a s resenim prisli naciste. Ti pouze staveli na jiz vybudovanem kolektivnim smysleni Nemcu.
Principy Laissez faire naopak vzdy vedou k posilovani stredni tridy, ktera naplno vyuziva sily ducha svobody a svymi dovednostmi zamezuje vzniku mocnych monopolu, ktere jsou tak charakteristicke prave pro levicove systemy. Samotna historie nam ukazuje, kdo skutecne likvidoval prave stredni vrstvu - byli to fasiste, naciste, komuniste, dnes je to tzv. socialne-trzni ekonomika. Naopak k nejdramatictejsimu rustu sily a vlivu stredni tridy dochazelo v 19. stoleti. Je to pouze nahoda?
Příčinou obou světových válek byla snaha bohatých přerozdělit svět tak, aby to odpovídalo jejich zájmům, vlivu a ambicím.To se ostatně děje stále.Teze o tom, že trh vše vyřeší a nesmí být omezován sociálními zákony vede k dramatickým a nespravedlivým sociálním rozdílům ve společnosti a k nestabilitě systému.Ono totiž hovořit o stabilitě tam, kde malé procento populace kontroluje a vlastní většinu bohatství státu, popř. i světa je v dnešním světě těžko obhajitelné a odpovídá spíše feudalismu či dřevnímu kapitalismu. Lokální i světové válečné konflikty a krize jsou pak důsledkem této nestability exportovaným mimo hranice vlastního státu. Ostatně tržní ekonomika bez přívlastků je rovněž protimluv (tržní je rovněž přívlastek).Sociální demokracie sice není dokonalá a dost věcí pokazila, ale když budete objektivně hledat příčiny válek a krizí, vždy tam najdete sobecké zájmy těch nejbohatších, kteří se snaží uhájit a rozšířit své bohatství a moc.
Mozna vam to nedoslo, ale jsou to prave ti bohati a mocni, kdo propaguji socialni inzenyrstvi ruznych forem, protoze prave regulace trhu jim umoznuje dalsi kumulaci majetku. Kdo nejvice zbohatl na krizi 30. let a na nasledne regulaci? Naprosto stejne to probiha ted. Globalni elity chystaji dalsi regulace trhu. Principy Laissez faire naopak vedou k mnohem rovnomernejsimu rozdeleni bohatstvi a kazdy ma v zivote stejnou startovaci pozici. Laissez faire samozrejme nezaruci absolutni rovnost vsech, ale mnohem dulezitejsi pro svobodu jednotlivce je rovnost prilezitosti, vedomi, ze kdykoliv muzu odejit z prace a postavit se na vlastni nohy - tomu vsak kazda regulace brani.
houšť a jen více ... ale zasmál jsem se pěkně
1.11.2010 8:31
Zloději, lháři a lupiči, převlečení za reformátory a průkopníky pokroku
Tato vláda "rozpočtové zodpovědnosti" tj. pan Kalousek, Nečas a spol. byla před rokem a půl vládou rozpočtové nezodpovědnosti, která odpustila firmám a bohatým na daních 100 miliard ročně - tj. každý rok. O to se každoročně snížily příjmy státního rozpočtu. Tyto chybějící peníze ve skutečnosti rozjely spirálu státního dluhu. Všichni nahoře včetně Klause o tom ví, ale svádějí to na obyčejné lidi a snaží se jim sebrat poslední sociální výhody a udělat z nich jen otroky.
Tak jako po celém světě se tu vede nemilosrdná válka bohatých proti chudým. To je skutečná válka. Nikoliv válka proti terorizmu, která je jenom zaminkou pro přepadání cizích zemí a uloupení jejich přírodních zdrojů. Naší zemi vládnou oligarchové jako Bakala, Kellner a další, kteří si kupují politiky typu Kalouska a Nečase, aby za ně udělali špinavou práci při obelhávání, zneužívání a okrádání
obyčejných lidí. Jak dlouho ještě budeme mlčet a poslušně se necháme stříhat jako ovce. Kdy se konečně probudíme a aspoň je přestaneme volit? Co si o tom myslíte ?
1.11.2010 10:42
RE: Zloději, lháři a lupiči, převlečení za reformátory a průkopníky pokroku
Reakce na 231527
Pominu-li jistá zjednodušení, musím souhlasit. Teorie o daňové demotivaci vysokopříjmových papouškovaná politiky je odbrovským humbukem a podvodem s psychologickou manipulací. Kdo si své peníze vydělal poctivou prací, ten je motivován více poctivou prací než výší výdělku. Stát nemá žádný marketing, který by daňovým poplatníkům vyčíslil, kolik slev a služeb zdarma díky daním čerpají a o kolik více by muselí platit, kdyby daně nebyly. Tož tak.
at delaj co umi, cim vic budou lidi drit tim lip
stredni vrstva zmizi, ze se po ni jen zaprasi...
pak tu bude to co si lide preji - PRAVICE ve sve plne sile a krase
PS:alespon budeme mit co porovnávat...
Mě se pánové Kalouskové a Nečasové, příhodné jméno, zdají jako takový masochisti, asi nemají v sobě pud sebezáchovy. Za ten jejich poslanecký plat, bych to teda nedělal tu demontáž.
To máte marný. My mladí milujeme TOP 09. Každý z nás bude věčně zdravý, krásný a bohatý. Bude mít vilu za 15 mil., na zahradě BMW za 4 mil., vilu v Toskánsku a plat minimálně 100 tisíc. Pod to prostě nepůjdeme ...
To bude deziluze. Ze spousty dnešních mladých se za dva roky, u někoho za čtyři, deset, nanejvýš dvacet let, stanou zanícení revolucionáři.
Můžete mi tak pro prdel králíkum říct, jak se "spokojeně žije" z podpory 2020CZK? Uvědomte si KDO má JAKOU podporu! Kurva nejsem cigán s dvaceti děckama abych bral těžký tisíce!
Tak to laskavě rozlišujte!!!
Netahejte do toho doprdele furt "nezaměstnaný" v paušálním provedení a spíš řekněte, CO by teda měli dělat, když pro ně práce není, extra pokud jde o starší lidi nad 50 let nebo zdravotně postižený kteří by pracovat chtěli, ale není kde???
Pokud teda (a ani to často není možný) nechtějí (logicky) dělat odborný práce za 50k na hodinu co má i hajzlbába někde v podchodu v Práglu?
Krysa
Presne tak. Sikanovani nezamestnanych uz pripomina rasismus (pozn.Cechu proti Cechum), ale kolik STOVEK TISIC lidi taky-pracuje ve statnim aparatu potazmo taky bere (nikoliv vydelava) penize se jaksi hodne korektne tutla a to tak uspesne, ze na ne ani svice za bileho dne neposviti. Vlastni zkusenost: na pracovnim urade mi urednice (pozn.nikoliv s humorem) sdelila, ze mohu napriklad "nadlepovat obalky". Kdyz jsem se optal co to obnasi a u koho bych tuto cinnost provadel odkazala me na zazloutlou nastenku kdesi v onom urade kde o tom byla "jakasi" zminka, o serioznosti nemohla byt rec. A takovych lidi je tento a podobny urad a urady plny, a co tito lide vytvareji? Hodnoty? Byl jsem v SOUKROME agenture, takove alternative STATNIHO pracovniho uradu kde doslova kmitaly 2 (slovy dve) vekem asi jeste studentky a jedna mi jeste s mobilovanim u ucha podala jednu vizitku firmy, kde jsem se na nejakou dobu uchytil, pravda nic slavne, ale jak je uvedeno vyse, prace ku.va zadna neni, je to vsecko mytus jako prumerny plat a jine pi..viny!!!
Práce je tolik, že o ni zakopávám na každém kroku.... Nezastavím se jak je den dlouhý... Každý den vymýšlím jak prodat nové nápady, jak zaměstnat další lidi, jak získat peníze na projekt, jak projekt předat zákazníkovi.... Jo pokud čekáte, že vás někdo postaví k pásu a řekne co máte dělat... tak to se možná načekáte... Avšak práce kolem je stále dost... Stačí se podívat... Vidím ji všude okolo... Jen se o ni přihlásit, udělat a zkasírovat... No pokud to neumíte, nedivte se, že vás nikdo nehledá a radši vezme šikovnějšího...
Jinak socialismus má vůči liberalismu jeden zásadní logický problém... Opírá se o tzv. společenské dobro... Co je dobře pro společnost... Nikdo to neví... Snad průzkumy se přibližují, ale ty zas nelze dělat na vše... referenda nemáme a tak si "dobro" berou do huby politici... Je (tunel) BLANKA dobro nebo zlo... pro řidiče dobro, pro obyvatele okolí zlo... Kdo má pravdu? Co je společenské dobro - tisíc obyvatel okolí nebo statisíce řidičů??? A co Jančík - je horší, že vzal milióny úplatků nebo že vybudoval z Anděla a Smíchova úspěšnou čtvrť...??? Co je společenské dobro...?
V tom má liberalismus jasno - dobro je to, co chcete VY! Váš zájem! Sobecký, ale Váš a jasně deklarovaný. Buď je naplněn, nebo není... A je to na vás... Volte, podnikejte, podepisujte petice a referenda... jste tady sám za sebe... starejte se, neboť se o vás nikdo nepostará... Nebo takoví staří ještě věříte na pohádky...???
" Krutě trestali bohové smrtelníky, kteří si nevážili bohů a božských zákonů. I Sisyfa postihl zlý trest. Musí v podsvětí valit do kopce ohromný balvan mramoru, a když jej konečně dovalí na kopec, kámen mu uklouzne a sjede ze svahu dolů. Znovu a znovu opakuje Sisyfos marnou práci a jeho utrpení se stále obnovuje a nikdy nekončí. " Není práce jako práce.. a není to to, co po nás příroda chtěla. Bojování proti přírodě a jejím zákonitostem se krutě vymstí a nelze je porazit a je zrada se o to snažit. (Tráva bude stále růst ať sekáme trávníky sebevíc, tak PROČ to dělat? - je to NÁSILÍ!)
3.11.2010 15:41
RE: Ad: nezaměstnaní
Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 84.?.?.?
Reakce na 231837
Když už tak často a rád hovoříte o (údajně kýmsi lidem vnucené) práci, pane Abstrakte, víte vůbec, o čem hovoříte? Mohl byste nám říci svou definici práce?
Já se na rozdíl od Vás domnívám, že práce je jedním ze základních důsledků působení přírodních zákonů na člověka. Jedinec, který bude (v ideologiemi a socialismem nepokřivené přírodě) trvale odmítat práci, nikdy nedokáže vychovat svého potomka. Proto lidé s touto dispozicí museli již dávno vyhynout. A zbyli jsme my, kteří (ač neradi ), přesto občas pracujeme.
Spíše zkuste Vy aspoň jednu z definic "práce" vyplodit, díky. Na internetu jsem se nedopátral a nedá se říct, že mě to nezajímá. Akorát vím a jasně cítím, že kdyby byl člověk spokojený, nejspíš by v takovém stavu rád setrvával - to je ztracený ráj. To za naše "vědátory" dávno vymyslela Fysis - příroda. Strom roste a Vy byste to považoval za práci? Z Vašeho pohledu pokud ho zotročujete, tak asi ani - za práci pro vás. Je to ovšem násilí, to bychom neměli zastírat. Když půjdete a utrhnete si plod pro svou obživu či radost, je to práce? Jak jednoduché to je.
Prosím nadcházející generace člověka, aby se nezapomínalo v taktických modelech a obraně proti manipulaci na tento zákon:
NASTOLOVÁNÍ DYNAMICKÉ ROVNOVÁHY - Porušení rovnováhy vnější podmínkou(akce) vyvolá děj(reakci)směřující ke zrušení účinku akce. Takto jsme totiž mimo jiné tzv."motivováni" k neustálé "práci" a zacyklenému neúčinnému chování a chápání. Ukradli nám, co potřebujeme a co přirozeně patřilo k celistvosti člověka, krom toho otrávili jedy (i myšlenkovými) a máme tu peklo jak vymalované. Tím nás donutili pro ně "pracovat" ať přímo či nepřímo neboť člověk marně bloudí a hledá, co mu vzali a oni nabízejí po kouskách nedostatečné umělé JAKOBY NÁHRAŽKY toho a draze nám ty už pouhé iluze a cetky prodávají zpátky. Jako dobytek nás nahánějí na porážku tak, že zepředu otevřou vrátka, prásknou přes hřbet, zatímco zadní vrátka (MOŽNOSTI) uzavřou a tak to jde dál vstříc jejich cílům. Pak se nemůžeme divit, že jsme z toho ne-mocní. (Už se omlouvám, ale pište taky jiní- nehodlám porušovat nějakou přiměřenost v počtu příspěvků, aby mě pan Stwora nemusel kárat, díky za pochopení.)
4.11.2010 2:22
Jó, právo na lenost ...
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?
Reakce na 231844
Jediné, co mi imponovalo na bolšánech, byl jejich názor, že práce je v podstatě obtížná záležitost a bude pomocí vědecko - technického pokroku v budoucnu odbourávána. Ne že by se toho nějak zvlášť drželi, ale idea to byla rozhodně sympatičtější, než ten návrat nevolnictví, co nám nyní hlásají lichváři a satanisté - aniž by ovšem těm občanům s prodlouženým odchodem do penze dokázali nějakou tu rachotu sehnat - pochopitelně se ale stále budou zemí potulovat statisíce (pro zaměstnavatele) levných cizinců, co budou dělat různé práce, které údajně zbídačení domorodci odmítají ...
"Negr se zájmem o politiku", jak charakterizoval svého zetě K.Marx (aniž by tušil, kam až to jednou podobní dotáhnou), o tom napsal pojednání...
4.11.2010 14:20
RE: Ad: nezaměstnaní
Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 84.?.?.?
Reakce na 231844
Vám to nepřipadá zvláštní, pane Abstrakte? Snažíte se nás přesvědčit o správnosti svého názoru. Tvrdíte, že "práce nám byla vnucena". Prosím, každý má právo vyslovit svůj názor. JENŽE! Vy neumíte říci, co je (obecně) práce. Jak potom můžeme věřit Vaším závěrům?
Soudím, že práce je soustavná instinktivní či cílevědomá činnost, jejímž prostřednictvím odnímají organismy z okolního prostředí (z přírody) zdroje, nezbytné k uspokojování jejich potřeb.
Zkusíte mou definici práce falzifikovat? Pokud tak neučiníte, je Vaše tvrzení o "vnucené práci" evidentním nesmyslem. Nic ve zlém.
Na závěr dovolte malou poznámku. Lidé z nějakého důvodu rádi a zaníceně hovoří o jevech, o nichž prakticky nic nevědí. Dokladem jsou třeba ankety, organizované autory TV pořadu Nikdo není dokonalý. Všimněte si, jak v nich odpovídají lidé, kteří naprosto netuší, o čem je položená otázka. Namísto prostinkého NEVÍM, spustí dlouhou tirádu bezduchých tlachů. Všiml jste si toho také? Moc by mě zajímalo, proč to lidé dělají. Co o tom soudíte Vy?
Ve vší úctě pane Vojta49, nesnažím se přesvědčit o správnosti. Ukažte mi kde tvrdím doslovně, že "práce nám byla vnucena". Ohledně posledního odstavce, co jste napsal, odpovím jednoduše: Nesoudím o tom. /A Co se týče předložené definice práce - Uznávám ji jako jednu z možných. Jistě, šlo by si s tím různě hrát, že např."..činnost, jejímž prostřednictvím odnímají organismy z okolního prostředí .. zdroje.." tak se dá také nazvat třeba přijímání potravy. Je to, že jíte, pro vás práce? Jako dost problematické a subjektivní se jeví: "nezbytné k uspokojování jejich potřeb" - to by si vyžadovalo nadefinování, co je to nezbytné, co je to potřeb a co uspokojování. No a pak tu máme ty tzv. zdroje. Jsou např. peníze zdroje? Je např. případ, kdy byste vykonával funkci na úřadě (podle této definice) práce? Odnímá úředník něco ze svého okolí a nezbytně tím uspokojuje SVÉ potřeby? Je úředník vůbec organismus? Je např. tzv. "práce za mzdu" něco jiného než "práce"?
5.11.2010 0:17
RE: Ad: nezaměstnaní
Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 84.?.?.?
Reakce na 231937
Promiňte, pane Abstrakte. Třeba jsem nesprávně porozumněl Vaším slovům zde a zde. Zdálo se mi, že si v obou příspěvcích stěžujete. Na údajně nesmyslnou práci. Třeba spojenou se stříháním trávníků. Soudíte, že je to násilí.
Občas si nějaká stébla trávy uklovnou ptáci. Aby si z nich spletli hnízdo. Lidské stříhání uspokojuje nejspíš potřebu získat bezpečný plácek k dětským hrám. V případě ptačího "stříhání" jde o uspokojení potřeby bezpečného hnízda pro potomstvo. V obou případech jde o práci a žádná není zbytečná.
K Vašim otázkám. Tím že jím, uspokojuji svou základní životní potřebu. Abych ovšem měl CO jíst, musel jsem nejprve vykonat práci. Pečení holubi jaksi bohužel ...
Lidské potřeby. Téma na disertační práci. Znát je, patří k tomu nejdůležitějšímu v lidském životě. Škola nám tyto znalosti důsledně utajila. Většina lidí má o nich jen matné tušení. Kdo pochopí tajemství lidských potřeb a způsob jejich uspokojování, pro toho je život "procházkou v růžovém sadu". Zkusil byste třeba odhadnout, proč přispíváte do zdejších diskuzí? Vždyť psát slova vyžaduje energii a stojí to čas. Bezpochyby jde o práci. Jakou potřebu si touto prací uspokojujete? Víte to?
Peníze jsou univerzálním zdrojem. Jejich prostřednictvím lze uspokojit množství rozmanitých lidských potřeb. Avšak ne všechny. Za peníze si nekoupíte třeba přátelství, lásku, čas (mládí), vědomosti, zdraví, moudrost, ...
K "práci" současného úředníka. Zastávám názor, že veškeré dění na tomto světě řídí přírodní zákony. Žádní bozi, ani žádní ONI. Jen my lidé se tu a tam pokusíme ty přírodní zákony "přechytračit". Například prosazováním bludu, že všichni lidé jsou bratři, celibátem, násilným zespolečenštěním výrobních prostředků, pozitivní diskriminací menšin, dotacemi solární energie, ... Všechna tato přechytračení končí fiaskem. Že by přebujelý úřednický aparát byl také pokusem o "přechytračení"? Přikláním se k názoru, že ANO.
>K "práci" současného úředníka. Zastávám názor, že veškeré dění na tomto světě řídí přírodní zákony. Žádní bozi, ani žádní ONI. Jen my lidé se tu a tam pokusíme ty přírodní zákony "přechytračit"
Mohu mít dotaz? A násilné zavedení demokracie v Iráku nebo humanitární bombardování Srbska považujete za 1/ přírodní zákon anebo 2/ snahu o jeho přechytračení?
8.11.2010 2:02
RE: Ad: nezaměstnaní
Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 84.?.?.?
Reakce na 232088
Součaná podoba veškerého života na této planetě je výsledkem stovek milionů let trvající soutěže (kompetice, evoluce), pane Mtk. Do počtu veškerého života náleží i živočišný druh homo sapiens sapiens. Války, rozpoutávané tímto živočišným druhem jsou sice ohavné, ale jsou součástí této soutěže. Podobně ohavných aktů probíhá v přírodě nespočet. Přestože jsou ohavné, jsou v souladu s přírodními zákony. Všechny živočičné druhy, které jsou podrobeny běžnému tlaku vnitrodruhové soutěže se evolučně vyvíjejí.
Každý živý organismus, který se chce v souladu s přírodními zákony rozmnožit, si MUSÍ být schopen k rozmnožení zajistit vše pro přežití své i svého potomstva. S výjimkou jediného druhu. Člověka. Ten nedávno zavedl zajímavé "přechytračení". To dává PRÁVO každému lidskému jedinci neomezeně se množit. Bez ohledu na to, zda je schopen uživit sám sebe a své potomstvo. POVINNOST živit takové jedince včetně jejich potomstva přeneslo toto "přechytračení" z rodičů na společnost. Nazvěme ty, kteří nejsou schopni živit sebe a své potomky NEPRODUKTIVNÍMI. A ty, kteří to musí dělat za ně PRODUKTIVNÍMI. Dejme tomu, že v současnosti žijí na této planetě jen 2 miliardy neproduktivních (spíš jich bude víc) a zbytek produktivních. Neproduktivní rodí v průměru 6 potomků na pár, produktivní jen 1,5 potomka. Schopnost být produktivním či neproduktivním se v drtivé většině případů dědí.
Nyní si dovolím otázku já, pane Mtk. Co myslíte že ohrožuje budoucí existenci lidstva (jako celku) víc. Lokální (nespravedlivé, ohavné a kruté) války, nebo "přechytračení", popsané v předchozím odstavci. Zůstane-li toto "přechytračení" v platnosti, kolik generací může trvat, než celé lidstvo zdegeneruje do podoby, panující na Haiti před zemětřesením? Nebo až do stavu úplného zhroucení společnosti, charakteristického kanibalismem, které nastalo na Velikonočním ostrově po vyčerpání všech jeho zdrojů stupidním opakovaným stavěním soch Moaui?
Já mám trochu problém s tímto tvrzením: "že veškeré dění na tomto světě řídí přírodní zákony", možná se jedná o nešikovné vyjádření. Možná jste měl na mysli to, že přírodní zákony nastavují mantinely, které jsou nepřekročitelné. Máte firmu, že? A kdo ji více řídí, Vy anebo příroda? No, zřejmě kdybyste ji nechal na pospas přírodním zákonům, tak zanikne raz dva. Podíl Vaší vlastní vůle není zanedbatelný, pochopitelně v rámci toho, jak je svět "nalajnovaný". Takto někdo řídí město, stát, superstát (EU). "Oni" jsou nedílnou součástí soutěže.
K prvním dvěma odstavcům. Darwinismus je filozofickým proudem, který (jako každý jiný) má svá pro i proti. Je mi sympatičtější než všechny ty, které počítají s nějakou rozumově těžko postižitenou entitou. Abych se vyhnul víře v myšlenké proudy, tak nechávám věc názorově otevřenou.
K Vašemu dotazu. Jistě, války lze nahlížet i jako "seberedukční" nástroj lidstva. Ovšem ve věku ZHN může nastat situace kvalitativně odlišná. Ohledně pasáže o "neproduktivní části populace", bych raději zůstal stranou, empatie mi brání se s tím zcela ztotožnit. Netroufám si dát jednoznačnou odpověď, zda přemnožení může navodit skázu. Vyloučit se to jistě nedá.
Zdravím, Vojto.
>Války ... Podobně ohavných aktů probíhá v přírodě nespočet. Přestože jsou ohavné, jsou v souladu s přírodními zákony
Já jsem toho názoru, že ty ohavné akty nejsou podle přírody vůbec ohavné. Je to prostě příroda - zrození... smrt. Jeden na úkor jiného. Tu "ohavnost" si k těm aktům přiřazujeme my, druh lidstvo, a to na základě takzvané morálky... že se nám smrt nelíbí, že máme soucit se slabším či čímkoliv postiženým... i když je to dle přírody nesmysl, vadné, narušující normální běh věcí (v přírodě přece právě slabé kusy jsou určeny k sežrání, tedy k zániku, což zušlechťuje zbylou nesežranou populaci daného druhu).
Takže to, co bych já určil jako "přechytračení", jako ten vadný prvek zanesený lidstvem, je nikoliv množení (to není přechytračení) ale falešná solidarita, takzvaná morálka, a to jen někde, kde si ten luxus soucitu a vydržování slabých mohou dovolit -v Indii nebo v Somálsku tihle prostě umírají. Tam příroda funguje normálně - přemnožíš se? nemáš na výživu svou a potomstva? pak podle zákonů přírody zemřeš. TEČKA.
To jen v tzv. ekonomicky rozvinuté, TZV. civilizované společnosti se vyžaduje, aby se na slabé a vadné kusy skládali ti ostatní a udržovali je na živu, ačkoliv to z hlediska přínosu není efektivní, a ačkoliv to z hlediska vývoje genů daného společenství je ostře proti zájmům té společnosti.
>S výjimkou jediného druhu. Člověka.
Mám zato, že ani člověk není výjimkou. Jen se prostě snaží přírodní zákonitosti deformovat, a třeba evropský či severoamerický člověk na úkor afrického, asijského nebo i jihoamerického člověka nakumuloval jejich "ukradené" (přesunuté) prostředky, které mu tu deformaci, tu nenormalitu umožňují. Ale všeho do času - protože je na tom africké či asijské obyvatelstvo bito (zneužíváním se jim lokálně ztenčují zdroje a zhoršují podmínky k životu), budou zákonitě víc umírat, a pak už nebude možné je tak pumpovat (navíc budou méně a méně ochotni ke zneužívání, budou se chtít vyrovnat úrovni těch bohatších). A pokud by se snažili vzdorovat zhoršeným podmínkám zvýšeným rozením, pak bude zdrojů na jednoho jedince ještě méně a zemřelých více, a i hloupí přijdou na to, že tudy cesta nevede. A severoamerický a evrospký člověk tak postupně přichází o přesunuté zdroje a o luxus dočasné deformace přírodních zákonů. Nebo-li příroda si to časem srovná, ty lokální disproporce a snahu o lokální deformaci přírodních zákonitostí.
Mimochodem výjimka není u lidí ani co se týče válek:
>MUSÍ být schopen k rozmnožení zajistit vše pro přežití své i svého potomstva
to zahrnuje i vyzbrojení, i počet lidí/vojáků, i kvalitu výzbroje k uhájení životního teritoria, i politické schopnosti (neumí politiku => dojede na to, a zvítězí druh lidí, kteří ji umí =mají lepší genetické schopnosti).
9.11.2010 0:23
RE: Ad: nezaměstnaní
Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 84.?.?.?
Reakce na 232150
Máte pravdu, pane Mtk. Často se nedokážu vyjádřit tak přesně, jasně a stručně, jak bych rád. Ale v případě přírodních zákonů jsem to formuloval správně. Pokud Vy myslíte, že příčinami existujících jevů je ještě něco jiného, prosím o sdělení, co to je. A věřte nebo ne. I člověk se svými emocemi a zbytnělým egem je nedílnou součástí přírody. Může se přírodním zákonům vysmívat, vzpírat, odmítat je, stavět svou vůli nad ně. Ovšem marně. Církevní dogmata, která člověka postavila nad přírodu, jsou chybná. A aby ne. Vždyť jsou stará tisíce let a vycházejí ze žalostně chabých znalostí jejich tehdejších autorů.
Pro pana Tmo. Z Vašich příspěvků vím, že v otázkách evolučně determinované lidské motivace zastáváme přibližně stejné názory. V souvislosti s explozivním množením NEPRODUKTIVNÍCH já hovořím o právu odtrženém od odpovědnosti, Vy o falešné solidaritě. Myslím, že se v podstatě shodujeme.
Naprosto však nesouhlasím s tezí, že euroamerická populace dosáhla svého bohatství na úkor populací afrických (příp. dalších). Nesouhlasím s tím, že jsme si z Afriky nakradli naše továrny, školy, mosty, elektrárny, nemocnice, silnice, celá výstavná města a vesnice, železniční tratě, staletí pěstěné lesy, zušlechťovanou zemědělskou půdu, ... Ne. To všechno vytvořily pracovité ruce našich PRODUKTIVNÍCH předků. V podmínkách, kdy je po tisících kosily války, epidemie, hladomory, ... Oni to dokázali.
I současní chudobní Afričané měli své předky. Ale ti nějak nevybudovali a nezanechali svým současným potomkům téměř nic. Proč to také nedokázali? Opravdu byly jejich podmínky o tolik horší, než podmínky našich předků? Opravdu myslíte, že za jejich současnou bídu můžeme my? A nebo je to proto, že prostě byli a jsou NEPRODUKTIVNÍ?
Na Haiti žilo v roce 1950 3 mil. obyvatel. Převážně afričanů. Dnes jich tam žije (po zemětřesení) více než 10 milionů. Nikdo nic pořádně neumí, nikdo nepracuje, okrádají se navzájem. Z tropického ráje dokázali vytvořit peklo. Za to také můžeme?
>všechno vytvořily pracovité ruce našich PRODUKTIVNÍCH předků
ne všechno. co třeba otroci, dovážení právě z té afriky i odjinud? co bohatství koloniálních velmocí -holandsko, španělsko, portugalsko, anglie, francie...?
a co přispění takovými "drobnostmi", jako arabská matematika, hvězdářství, stavitelství, umění, oděvnictví, barvířství, arabské i japonské kovářské umění, čínský střelný prach (zásadní)? to vše bylo "vykradeno", zkompilováno a zneužito ve prospěch nadvlády bílých. neříkám, že umění někoho využít nebo zneužít není svého druhu umění/schopnost! ale je naprosto evidentní, že toho evropa (a později severní amerika) dosáhly právě díky jiným a na úkor jiných. takže byste neměl odporovat s tím "úkorem" -je to prostě tak! v kapitalismu to tak chodí -jeden může být o to bohatší, o co chudší bude druhý -viz asie, afrika, jižní amerika -nebo tam snad nejsou ti chudí-zneužití, kteří byli předběhnuti evropany/seveřany, takže se z toho područí a opoždění dnes už nemají téměř šanci dostat? (evropa a usa jsou jim teď už příliš silnými konkurenty, při té snaze o srovnání). myslím, že mám pravdu -žijeme si dobře na úkor třetího světa, kde si žijí právě proto relativně zle. a určitě se to hned tak neobrátí. snad trochu, někde -obětavostí lidí a chytrým vedením. díky levnější pracovní síle, což je konkurenční výhoda, a díky píli, nezhýčkanosti, ochotě dělat i za málo -viz třeba čína, která dotuje+úvěruje celý bohatý sever. nebo to také není pravda?
>Opravdu byly jejich podmínky o tolik horší, než podmínky našich předků?
asi ano. ten chladnější pás v úrovni evropy + usa + dnešního ruska znamená nějakou výhodu, zřejmě ne jen náhoda (v parnu se maká fakt špatně... tím spíše, když je daná země ještě sužována suchem, monzunovými záplavami, zotročena, kolonizována, vykradena a dál vysávána).
je jasné, že naši dávní předci asi měli v dané době nějakou konkurenční výhodu, dostali se k nějakým vynálezům dřív, nebo je kdysi dávno dovedněji zužitkovali, nebo měli vyšší agresivitu, bezohledné sobectví, když dokázali s jinými lidmi, co s nimi dokázali a využili to pro upevnění své pozice leaderů. nebavíme se ale o drobných výhybkách v minulosti, ale spíše o současném stavu, realitě, zneužívání, žití na úkor jiných a přírody, i budoucnosti. už to tak je.
> Haiti ... Za to také můžeme?
ano, přinejmenším částečně. navezli jsme tam otroky, vykořenili je, demoralizovali, a pak ponechali svému osudu. neříkám samozřejmě, že je to jen naše vina, ti černí mohli usilovat o vzdělání a přebrání bílých dovedností. jsou už ale jiní. to však neznamená, že nejsou/nebyli zneužiti.
viz také indiáni - napadení, zdecimování, rozvrat hodnot/kultury, nemoci, násilné přesídlení, zpřetrhání kořenů, opilství = totální demoralizace a okradení.
9.11.2010 23:55
RE: Ad: nezaměstnaní
Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 84.?.?.?
Reakce na 232201
Srovnejme Haiti a Austrálii, pane Tmo. Do Austrálie vyvezlo Britské království svou zločineckou chátru. Vašimi slovy
> vykořenili je, demoralizovali, a pak ponechali svému osudu.
A ti i přes to přetvořili tento kontinent ve vyspělou průmyslovou zem. Proč oni ano a bývalí otroci na Haiti, kteří tam byli dopraveni již o sto let dříve, ne?
Zkusme se nad touto otázkou nezaujatě zamyslet. Jak je to s evolučním tlakem, kterému jsme byli vystaveni my, obyvatelé vyšších zeměpisných šířek? Oč častěji zde umírali ti, kteří neměli dost předvídavosti, odpovědnosti a pracovitosti, připravit sebe a svou rodinu na dlouhou zimu (obydlí, oděv, potrava, otop, ...). V subtropech a tropech tento tlak chybí. A tak v tamní populaci přežívali a množili se i jedinci, kteří podobnou odpovědnost a pracovitost postrádají. Nemůže být tedy důvodem rozdílné vyspělosti australské a haitské společnosti různá genetická výbava jejich většinového obyvatelstva? Ta genetická výbava, která je zprofanována pod pojmem IQ?
Na podporu předchozího argumentu uvedu ještě jeden fakt, který ač je známý, lidé často přehlížejí. Původní australští domorodci, severo i jihoameričtí indiáni i drtivá většina africké populace žili v okamžiku jejich kontaktu s naší civilizací na úrovni lidí doby kamenné. Nedopracovali se k užití kola, kovů, písma, ..., souhrnně civilizace. Vždyť jsme je před jejich objevením nemohli okrádat. Tak proč oni ne a my ano?
K tomu lze jen dodat: KAM JSME TO DOPRACOVALI!
Vážený soudruhu Vojto, náš velký místní kapitalistický školiteli, Austrálie je jen opožděnou verzí slavných krachujících a bankrotujících JůYsEj: bílá menšina téměř vyhubila místní obyvatelstvo. Na ukradené a zadarmo rozdávané půdě vyplenila nerosty a přírodní bohatství. Pod pláštíkem laissez-faire
Austrálie má jednu velkou výhodu: silné odbory v padesátých a šedesátých letech (podobně jako Canada). Pokud by nebyly, byla by dnes Austrálie vydolovaná a vybydlená líným, nevzdělaným a zpohodlnělým obtloustlým obyvatelstvem naprosto stejně, nebo jen o něco méně, nežli slavné krachující a bankrotující JůYsEj.
Největší sociopatické a devastující australské zrůdy např. Rupert Murdoch tak musely odejít řádit a pravicovat jinam. A v Austrálii rozkvetl diky odborům (podobně jako v Německu a Skandinávii) prosperující sociální stát. Další výhodou Austrálie je vazba na Čínskou lidovou republiku jako její dodavatel nerostů a surovin - a samozřejmě i schopnost australského premiéra govořit se zlými čínskými komunisty (v době nejvěrší krize kapitaliSSmu devastující slavnou euro-atlantickou civilizaci) fluent mandarinštinou.
V té samé době čistými bělochy nevybydlená Jižní Amerika, co nevyhubila jako oni domorodé obyvatelstvo, zahýbá CELÁ mocně doleva, vyrábí pro celý svět skvělá letadla a další vyspělé technologie. A bratříčkuje se, stejně jako sociální Austrálie, se zlou rudou komunistickou Čínskou lidovou republikou.
Zkráceně: Pokud by Haiti nebylo vybydleno, vykáceno a vyrabováno kartely a monopoly ze slavných krachujících a bankrotujících JůYsEj, mohlo být díky potenciálním silným odborům menším klonem Austrálie, Kanady a kamarádem čínských komunistů = a mělo by se dobře. Otevřelo však náruč trhu bez přívlastků a bylo díky své velikosti vybydleno za zlomek času, nežli ke svému krachu potřebovalo JůYsEj, Island, Irsko, Pobaltí a další neoliberální ráje...
Srovnání Haiti a Austrálie v mnohém silně kulhá (divím se, že jste na to při vašem intelektu nepřišel). Na Haiti se jednalo o otroky, v Austrálii nejprve o svobodné osadníky.
-Ti první byli skutečně vykořeněni z jejich původního přírodního afrického domova a demoralizováni generacemi otrockých prací na plantážích. úmrtnost 30% nebyla řídkým jevem. Jediné právo černocha bylo dřít na plantáži někdy až 16 hodin denně (zbytek patrně spali). Co černoch mohl dělat? Lépe bude vyjmenovat si, co vlastně nesměl: Nesměl mít bez souhlasu pána psa, zbraň, koně, jít na zábavu, něco prodávat a kupovat. Bez povolení se nemohl vzdálit z plantáže. Nesměl chodit do školy.
-V tom druhém případě to bylo zcela jinak!!!
Austrálie byla nejprve rozparcelována na svobodné kolonie („free province“), a osidlována osadníky. a teprve později tam byli vyváženi trestanci: provincie Victoria a Západní Austrálie byly také založeny jako svobodné, ale později přijaly transporty trestanců. Transporty do Nového Jižního Walesu byly roku 1848 po protestech obyvatel zastaveny.
Osadníci si přinesli své vzdělání z Evropy, techniku, kulturu, a to vše mohli svobodně rozvíjet, krom jiného také námořním kontaktem s Anglií/Evropou. I ti trestanci už měli (kromě zločinecké „svobodné morálky“) nějaké základní vzdělání z dětství, dřívější zkušenost s bílou civilizací, a později i možnost začlenit se do místní komunity, ozbrojovat se a budovat svobodně místní společnost... byť jistě poněkud svérázně (asi i proto na to dojeli místní domorodci). Kromě trestanců tam byli i zcela normální osadníci, a teprve tímto smísením došlo k vytvoření "australského národa" -jak známo, trestanec se s trestancem nerozmnoží, ani kdyby se rozkrájel. Takže vaše informace jsou evidentně velmi kusé, a vaše představy a soudy podle toho zkreslené.
K tomu závěru: ano, některé civilizace žily spokojeně i bez vynálezu kola, a pro svou izolovanost nebyly tlačeny k nějakým změnám. To je v případě evropanů štěstím v neštěstí, ale vliv okolností NENÍ otázkou IQ, ale právě jen vlivem okolností - že určitá populace žila tam, kde žila, že měla styk s okolními národy, že ty civilizace byly částečně vyhlazeny a ty zbylé byly (jakožto evolučně úspěšnější) selekcí ponechány na živu -zřejmě ti agresivnější. To je prostě často otázkou štěstí, zákrutů historie, a v neposlední řadě i geografické polohy. To by s IQ spojoval málo kdo.
Jak je to s evolučním tlakem...
Ano, je to predevsim o evolucim tlaku, v tom mate pravdu. Mate pravdu i v tom, ze nase mirne pasmove zimy nas evolucne dotlacily odevu, otopu a hromadeni zasob ergo k honbe za majetkem a soupereni o zdroje. Ale rozhodne bych si dovolil protestovat vami podsouvanem nedostatku odpovednosti, pracovitosti nebo IQ. Kdyby se kdokoliv z nas, obyvatel mirneho pasma, dostal do situace kdy by byl nucen se stejnymi prostredky jako mel onen necivilizovany obyvatel tropu prezit v jeho prostredi, tak by pravdepodobne neprezil. Ne kvuli nedostatku odpovednosti, pracovitosti nebo IQ ale proste proto, ze nezna prostredi. Dostal by ho prvni jedovaty pavouk, had nebo nejaka selma.
Inteligence obyvatel tropu je zamerena spis na to aby v pomerne nebezpecnem prostredi prezili. Jejich odpovednost je zamerena spis k rodu, kmeni, vesnici, jejich IQ na znalost prostredi.
Co se tyce subtropu, myslim ze prave tem vdecime za civilizaci. Namatkou, Recko,Rim, Asyrie, Babylon...
Když jsi u toho Haiti Vojto nezapomínáš na těch 90 milionů zlatých franků co musela Haiti zaplatit Francii za nezávislost mezi 1914 a 1945? Ono se to těžko buduje když tě někdo přitom rujnuje.
Mimoto jak někde podotkl mtk se v horku fakt těžko maká a ke všemu se docela dobře leží na pláži a čeká až spadne kokos, oproti mrazům a hladu v podmínkách jaké známe my.
Nic není zadarmo jak jistě víš a pravdou je že mnoho za nás zaplatili jiní i když rozhodně ne dobrovolně.
11.11.2010 0:24
RE: Ad: nezaměstnaní
Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 84.?.?.?
Reakce na 232252
K povzdechu pana Abstrakta. Dopracovali jsme se k nejsvobodnějšímu, nejbohatšímu a nejspravedlivějšímu světu, v jakém kdy lidé žili. A jestli soudíte, že tomu tak není, prosím o určení místa a času, kde a kdy už bylo líp.
Pane Moudrostraku. Austrálie vybudovala svou současnou průmyslovou infrastrukturu především v době, kdy jí Čína (pod vedením velkého Maa) mohla dodávat tak nanejvýš hlínu na trpaslíky. Pokud jí tehdy nespotřebovala sama na výrobu "výživných" placek pro své vyhladovělé obyvatelstvo.
K Vaším argumentům o odborech a sociálních státech. V ČSSR bylo organizováno v odborech 99,99% pracujících. To byly panečku SILNÉ odbory, že? Adjektivum "socialistická" měla tato naše ubohá republika dokonce i v názvu. A přesto se z předválečné vzkvétající průmyslové země stalo pod vedením (dle Vás) skvělých komunistů z ČSR velké šedivé panelákové sídliště. S muzeálními fabrikami, neschopnými vyrobit jediný úspěšný exportní artikl. S umírajícími lesy, zamořenou vodou i půdou, nedýchatelným ovzduším. A hlavně, s morálně zdevastovaným obyvatelstvem, udržovaným na jejím státním území jen s pomocí ostnatých drátů a hrozby zastřelením. Ostatně stejně nebo hůř dopadly všechny země pod nadvládou komunistů.
Nebojte se. Je nás mnoho, kteří ty "šťastné" časy pamatujeme. A budeme je připomínat těm mladším, nezkušeným, kteří by mohli podlehnout Vaší iracionální levicové propagandě.
Pane Tmo. Zkuste si představit, že by se podařilo osvícenému mecenáši zakoupit nádherný ostrov v subtropech, podobný Haiti. Vybudovat na něm základní infrastrukturu a vystěhovat tam všechny naše cikány. Jak vyspělou společnost by tam tito lidé vybudovali za 1,3,7 generací? Když na IQ nezáleží? Co myslíte?
Pane Antiseptiku. Na 90 milionů zlatých franků nezapomínám. Vy se zkuste rozpomenout na strukturu haitského domácího produktu. A nezapomeňte, že už drahný čas jeho celou jednu čtvrtinu tvoří milodary ze zahraničí. Takže ten tok financí je už dost dlouho opačný. A výsledek?
A že se ve vedrech nedá makat? V Indii snad nejsou vedra? A co v Izraeli?
Pane Moudrostraku. Austrálie vybudovala svou současnou průmyslovou infrastrukturu především v době, kdy jí Čína (pod vedením velkého Maa) mohla dodávat tak nanejvýš hlínu na trpaslíky. Pokud jí tehdy nespotřebovala sama na výrobu "výživných" placek pro své vyhladovělé obyvatelstvo.
K Vaším argumentům o odborech a sociálních státech. V ČSSR bylo organizováno v odborech 99,99% pracujících. To byly panečku SILNÉ odbory, že? Adjektivum "socialistická" měla tato naše ubohá republika dokonce i v názvu. A přesto se z předválečné vzkvétající průmyslové země stalo pod vedením (dle Vás) skvělých komunistů z ČSR velké šedivé panelákové sídliště. S muzeálními fabrikami, neschopnými vyrobit jediný úspěšný exportní artikl. S umírajícími lesy, zamořenou vodou i půdou, nedýchatelným ovzduším. A hlavně, s morálně zdevastovaným obyvatelstvem, udržovaným na jejím státním území jen s pomocí ostnatých drátů a hrozby zastřelením. Ostatně stejně nebo hůř dopadly všechny země pod nadvládou komunistů.
Nebojte se. Je nás mnoho, kteří ty "šťastné" časy pamatujeme. A budeme je připomínat těm mladším, nezkušeným, kteří by mohli podlehnout Vaší iracionální levicové propagandě.
Vážený soudruhu Vojto, náš humanitárně-bombardující a pravicově-prosperující Velký Školiteli,
Austrálie není vydolována a vybydlena jako slavné krachující a bankrotující JůYsEj jen díky tomu, že v Austrálii zlé odbory hlídají, aby národní bohatství bylo pečlivě přerozdělováno mezi všechny oVčany - proto tam neexistují ghetta emerického stylu, bezvýchodné (ve vojtovštině "spravedlivé" sociální vyloučeni a'la Kathrine a dluhy, dluhy a zase jen dluhy.
Zlé rudé komunistické Československo stavělo po celém světě rafinérie, cukrovary, elektrárny, pivovary, vyváželo zlé rudé Sigmy, Zetory, JAWY, ČKD a další špičkové technologie a investiční celky, které neměly konkurenci. V dnešních humanitárně-bombardovaných končinách Iráku, Afghanistánu, Pákistánu a jinde, se naši nynější ambaSSádoři v dreSSu "dýmů-krásy" okamžitě ohánějí argumenty, že místní námi humanitárně-bombardovaní oVčané je milují, protože si pamatují právě výše uvedené značky a aktivity tehdejšího Československa. A vděčně stále užívají k zavlažování socialistické Sigmy. V hodném současném kapitalistickém Česku byly všechny tyto brandy již úspěšně vytunelovány, zprivatisovány, zpravicovány a zmizely, aby vyklidily tržní pozice ve světě konkurenci.
V Česku jsou (po úspěšně vytunelovaných a zničených Sigmy, Zetory, JAWY, ČKD a dalších) právě nyní ničeny poslední funkční veřejné nemocnice, doprivatizovávány=pravicovány=ničeny ČSA, Budwar, Česká pošta, Státní lesy a další poslední ostrůvky prosperity a věhlasu. Pravicující oVčané odkládají návštěvy lékařů, nákup léků a bojí se si vz
Pravicující oVčané nyní v Česku během nynější skvělé "dýmů-krásy" odkládají návštěvy lékařů, nákup léků a bojí se si vzít dovolenou ze strachu před pravicujícím vyhozením na dlažbu.
V našem vzoru=pravicujících JůYsEj krachuje jeden podnik a banka za druhou. Třígenerační rodiny ze ze slavných překližkových vil musí po exekucích kvůli nezaměstnanosti a kvůli nezaplaceným účtům lékařům a nemocnicím, sestěhovávat pod jednu střechu. Emerická infrastruktura se rozpadá, téměř vše se dováží NA DLUH nebo za dluhy podložené bez přestání tištěné zelené papírky. Slavné krachující a bankrotující JůYsEj nejsou schopny již vyrobit jediný úspěšný exportní atrikl.
Nevzdělaní, obtloustlí, líní a zpohodlnělí Emeričané v 95% nemají cestovní pasy. A v 90% si nikdy nemohli dovolit vycestovat do zahraničí, aby zjistili jak jsou milováni obyvateli zeměkoule, kterou bez přestání humanitárně-bombardují a přinášejí jim diktátory a "dýmů-krásy". Zatím, díky trpělivým, zlým, rudým čínským komunistům, ještě po krk zadluženým Emeričanům jezdí tankery s naftou, Číňané Emeričany šatí, živí a platí za ně lékařskou službu první pomoci a dovolují Emeričanům klimatizovat a vytápět překližkové "villy".
Vážený soudruhu Vojto, náš humanitárně-bombardující a pravicově-prosperující Velký Školiteli, nebojte se. Je nás mnoho, kteří ty "nešťastné" zlé rudé a proexportní a nezadlužené časy, s plnou zaměstnaností a sociální uplatnitelností, bez strachů z dlažby, exekutorů, školného a z neléčených nemocí a bez drog a zastaváren pamatujeme. A budeme je připomínat těm mladším, nezkušeným, kteří by mohli podlehnout Vaší iracionální pravicující propagandě za účelem rozdmýchávání a šíření "dýmů-krásy".
Komu furt nadáváš do soudruhů? Co si to dovoluješ? Není každý komouš jako ty. Zvědavec doufám ještě není komunistické médium... A vůbec ne každý podporuje prolhané komouše z Číny, kteří už vůbec neprovozují komunistický ani socialistický systém, ale úplně sprostý feudálně-cenzurovaný kapitalismus (deformovaný), kde sociální zabezpečení obyvatel Číny nedosahuje ani z poloviny úrovně lidí z takzvaně kapitalistických zemí - to jsou ty tebou vychvalované výhody socialismu. Taková Francie je víc socialistická, než rudá Čína.
Hlášky o emeričanech si taky schovej pro nějakou stranickou schůzi - jakkoliv nemám amíky rád, o jejich cestovatelských potřebách je třeba říct, že mají zemi tak velkou a na přírodní krásy tak bohatou, že by tu nádheru nestihli všechnu vidět ani do smrti, a to ani kdyby nemuseli ve všední den pracovat, což naprostá většina musí. Oni určitě navštěvují dost velké sousední státy... mají jich ve federaci asi 50, plus Kanadu a Mexiko. Mají hory, moře, jezera, řeky, lesy, vodopády, gejzíry, ledovce, pouště ... prakticky všechno, co hezkého lze na světě vidět. Pověz -co by měl amík chtít vidět někde jinde než v jůesej? Kromě jiných měst a galerií...
A pouhým 5% amíků s pasem nevěřím... měl bys to nějak dokázat, když to tvrdíš.
12.11.2010 1:32
RE: Ad: nezaměstnaní
Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 84.?.?.?
Reakce na 232294
Rozumím Vám, pane Moudrostraku. Vaše rétorika ukazuje na to, že jste si nejspíše dobře žil v jistotách a marasmu reálného socialismu. Jako ideolog či vyšší partajní funkcionář. Bylo to bezpečné, pohodlné a jisté. K výkonu Vaší funkce stačilo opakovat do zhloupnutí propagandistické bláboly, které předvádíte zde. Pracovat nebylo třeba. A měl jste vystaráno. A náhle? Vaše jistoty jsou v pekle. Není ani divu, že jste nenávistí celý bez sebe.
K nepravdám o "výkonnosti" našeho bývalého socializmu. Všechny značky, které jste zmínil jako socialistický exportní úspěch komunistů, jsou tradiční československé továrny, vybudované ještě před komunistickým pučem. A komunisty v souladu s jejich zvrácenou ideologií ukradené vlastníkům. A že jich bylo. Krom Vámi zmíněných také Tatra, Praga, Avia, ČZ, Aero, Škoda, Baťa, ... Všechny tyto značky komunisté tak dlouho drancovali, až z nich zbyly jen zastaralé polorozpadlé fabriky s muzeálním strojním parkem. Neschopné vyrobit jakýkoliv (na náročnějších trzích) prodejný artikl.
Nebo snad umíte vyjmenovat jedinou čs. průmyslovou značku, která byla vybudována po únoru 48 a dosáhla významnějších obchodních úspěchů? Že by třeba BAZ Bratislava? Joj, tam se toho vyrobilo!
Pravda. Mohli jsme mít úspěšné špičkové produkty. Všichni šikovní Češi a Slováci přece jen neemigrovali. Jenže. Diletantští komunističtí vůdcové dokázali zabít i ty nejskvostnější nápady. A tak jsme se "díky jim" nikdy nestali velmocí v produkci polarografických zařízení, gelových kontaktních čočkek, elektronových mikroskopů, ... Hanba jim.
O tom, kterak mi "výtečné" socialistické zdravotnictví vyvraždilo mé nejbližší se raději ani nebudu zmiňovat.
"...Sigmy, Zetory, JAWY, ČKD a další špičkové technologie..."
Tak jsem se po ránu fakt od srdce zasmál. Prej špičkové technologie
Luxore, jen aby tě smích záhy nepřešel.
Zetor - vidím výsledky ve zdejším kolchozu. Přešli z kírovců na Johndeery - poruch daleko více, na každou maličkost volat servis a opravy neúměrně drahé. Zetory si opraví popř. sami na koleně za zlomek ceny v porovnání s předešlým.
Čerpadla: Za komančů se začaly vyrábět čerpadla VN, které vlastním u domácí vodárny. V r97 při povodních jsem byl donucen uvažovat o výměně čerpadla protože bylo zatopené vodou. V tu dobu už byly na trhu jen ty modernější, tkzv. kapitalistické, SVA. Tak jsem musel do Hranic, kde jsem se dozvěděl, že tento typ čerpadla se již nevyrábí, ale sehnal jsem na ně náhradní díly, čímž jsem jej zachránil.
A proč?
Čerpadlo 2stupňové VN a nyní vyráběné SVA 2st.
VN stálo asi 2500Kč - v tu samou dobu SVA 4800Kč
VN žene motor 0,75Kw, SVA žene motor 3,5Kw
Výkonostně stejné, rozdíl v tom, že SVA by měl být samonasávací, opak je skutečností. Ale ouvej, SVA nemá zavodňovací otvor, jako VN, tudíž si jej musíš vytvořit až na sacím potrubí.
V tomto případě jsem měl možnost poznat a tudíž porovnat oba výrobky - podle parametrů posuď co je lepší.
Špičková technologie? - ta se dnes projevuje pouze v designu, že je výrobek pouze trochu víc naleštěný - nic víc v tom už nelze vymyslet.
O.K. V čerpadlech se nevyznám, možná máš pravdu. Ale za bolševika jsem chodíval pravidelně na brigády do JZD a místní kolchozníci ty slavné Zetory furt opravovali a nadávali na ně. A bolševiské Jawy, tak to byl totální shit. Měli jsme doma dvě a furt se na nich něco sralo. Tiše jsem záviděl štastným majitelům dederonských Simsonů.
Samozřejmě že Zetory byly na dílně pořád, ale taky jich bylo jak much na dvoře. Druhá věc je problém s obsluhou. Když jsi byl na brigádě - možná jsi si všiml, že někdo na dílnu nezajel jak byl rok dlouhý, a jiný tam měl "domovské právo"
Ty čerpadla jsem uvedl, protože s tím mám vlastní zkušenosti, a tehdy jsem se zaměstnancem Sigmy o tom hovořil, a také nebyl schopen vysvětlit, proč je tomu tak, a sám litoval, že se VNky již nevyrábí -( byly to vynikající čerpadla) závěrem jsme se shodli, že co bylo komunistický, bylo zásadně špatný a proto se vyrábět nebude.
A všimni si těch parametrů - kdy je elektřina drahá, všude slyšíme jak se má šetřit - ale toto je výsledek, dáme 6x silnější motor na stejný výkon, zákazník je blbý a zaplatí!
Jawy - částečně souhlasím, motorky nebyly dost socialistické, proto skomíraly, ale vzpomeň na dobu, kdy starej Honda přijel na návštěvu do Jawy a zpět si odvážel vypletenej ráfek z kola, no a kde je dnes Honda a Jawa, je zbytečné rozebírat.
Ale pro porovnání. Jistě si vzpomeneš na pionýr (jawa) - takový ty červený - "pařez" se tomu říkalo.
Tak karburátor, na pohled naprosto stejný jsem objevil u moderního postřikovače světoznámé značky "SOLO" na zahradním postřikovači - to bylo překvápko!!!
Narozdíl od fichtla se postřikovač nedá roztlačit, když se přechlastá - a to prosím v době, kdy skoro na všem jsou již membránové karburátory - dále nebudu rozepisovat, jaký zázrak je tenhle moderní výrobek, ještě že jej tak moc často nepotřebuji, jinak jsem prodavači vysvětlil, že až mě dojde trpělivost, tak mu jej dodám k opravě způsobem, přímo ze silnice přes výklad až na pult!!!
Vidím, že jsi technicky zdatnější než já, tak si netroufnu oponovat. Můj úvodní sarkasmus vyvolala má vzpomínka na "mašiny" co jsem měl. Kozí dech, pincek, manetek a dědova 125-ka. To bylo vždycky 2 dny drbání, aby to vůbec chytlo a pak jsem s velkou slávou vyrazil na "Bezstarostnou jízdu" jako Henry Fonda. No a domů jsem to pak většinou tlačil. Nehledě na to, že díky kopcovatému terénu mého rodiště, jsem se na svém husákovském harley nemohl pouštět do žádnejch větších akcí.
technicky zdatnější?
Zdání klame. To jen, že si všímám, kolem čeho chodím.
A ty "kozí dechy" a "fichtle", potažmo motorky apod.
taky byly dobré, většinou to trpělo špatným (amatérským) ošetřováním. Odborníka sehnat?, to byl problém, když nebylo lidí na nic. Většinou to každý ladil po svém, a taky to tak vypadalo. Ale když to vzal do rukou odborník, tak to chodilo jako hodinky.
Vím o tom své
Traktory?
V zemědělství mám akcie, tak se kolem toho taky trochu starám, a většinou vycházím ze selského rozumu. Co mě pomůže traktor, který má odhlučněnou kabinu a traktorista může poslouchat rádio v kabině, že jo. Ale traktor je v prvé řadě stroj, a výsledkem by mělo být zorané pole, za co nejlevnějších nákladů, a ne aby traktorista seděl v traktoru na obratích, a poslouchal rádio, a v poklidu čekal, až za týden přijede servis a zjistí, že mu vypadla elektronika, řádově za několik desítek tisíc... a jen proto nejede. To u Zetoru neexistovalo. Pokud traktorista traktor vyloženě nerozpůlil, nebo mu neupadly kola, tak si jej byl schopen opravit skoro sám, když nebyl úplný trouba.
Kdepak zdání neklame, máš přehled příteli, smekám. Máš naprosto pravdu.
Donedávna jsem jezdil starou 120-kou. Sice se na ní pořád něco sralo, ale dokázal jsem si většinu věcí opravit sám. U novýho auta můžu tak akorát dolít vodu do ostřikovačů. To je holt daň za vyšší komfort.
že bez-duché tlachy v (nejen) této diskuzi produkujete pouze Vy, pane Vojto. Nebo Vy snad uznáváte nějaké/ho ducha/duchy? Tím chci říci, že vaše tlachy nejsou schopny překročit primitivně zvířecí a hmotné hledisko nazírání na skutečnost, a "ducha" používáte pouze jako prázdné zaklínadlo.
Naopak příspěvky pana Abstrakta považuji za velmi duchaplné a relevantní.
Kromě zcela prázdné, ducha-prosté kritiky, jste nenapsal nic, co by bylo jakkoliv hodnotné... co by přinášelo nějakou novou informaci nebo zajímavý pohled na věci. Hlavně, že jste napadnul člověka, který to má v hlavě mnohem bohatší a lépe srovnané, než vy kdy budete mít.
Pepku, nerozčiluj se. Schválně si přečti, co tu trousíš ty. Už jsi někdy napsal něco k věci? Vždyť ty jen dokola urážíš každého, kdo se ti znelíbí. Seznam tvých příspěvků je opravdová bída. A co tenhle? Je k věci? Zase není? To je ale novina... Zkus si nejdřív zamést před svým prahem. Třeba z tebe konečně vypade něco zajímavého, kromě obvyklých nadávek...
Úryvek ze čtenářského deníčku_
"Zdálo se, že i když se statek vzmáhá, zvířata zůstávají stále stejně chudá. Pochopitelně s výjimkou prasat a psů. Asi to bylo také tím, že na farmě bylo tolik prasat a psů. Ne že by tato zvířata svým způsobem nepracovala. Jak Pištík neustále trpělivě objasňoval, práce s kontrolou a organizováním statku byla nekonečná. Většinou šlo o takovou práci, na kterou by ostatní zvířata nestačila a nerozuměla jí. Pištík vysvětloval, že prasata musí denně trávit dlouhé hodiny nad záhadnými záležitostmi, jimž se říkalo „spisy“, „zprávy“, „zápisy“ a „memoranda“. Byly to velké listy papíru, hustě popsané; jakmile byly takto popsané, okamžitě se spalovaly v peci. Tato činnost byla pro blaho farmy nanejvýš důležitá, jak říkal Pištík. Prasata ani psi však svou prací neprodukovali žádné potraviny – a přitom jich bylo tolik a byli vždy při chuti. Život ostatních zvířat byl – alespoň co pamatovala – stále stejný. Měla hlad, spala na slámě, pila z jímky, dřela na polích. V zimě trpěla chladem, v létě je obtěžovaly mouchy. Ta starší někdy pátrala v paměti a snažila se vzpomenout si, zda se jim za starých dnů hned po Revoluci, bezprostředně po vyhnání pana Jonese, dařilo lépe, nebo hůře. Nemohla si vzpomenout. Nebylo nic, s čím by se dalo srovnávat: museli se spoléhat jen na Pištíkovy seznamy čísel, které neúprosně prokazovaly, že je všechno lepší a lepší. Problém byl neřešitelný – zvířata měla navíc jen málo času na zkoumání takových věcí." (George Orwell – Farma zvířat)
Ano tato Pohádka bude mít špatný konec a to pro pana kalouska necase a jejich bandu vlastizradcu a kolaboranu uy bz si pomalu mely pod okna strakovky vzrayene matraca abz padalz do mekeho poleti totiy stejne jako slavata a martinic
Hledal jsem zdroje jejich financování tam, kde by měly být, tedy na jejich webových stránkách. Tam ovšem kromě všeobecných keců není nic.
Dost mne zaráží, že to nezkoumal nikdo z našich redakčních inkoustových rytířů.
Dal bych krk na to, že jim sype stát příspěvky. Naše peníze na jejich modrobolševickou východní propagandu, vo tom to je.
Další prozkoumání by zasloužila třeba i New York university v Praze. (Pehe, Urban a spol.)
Znáte to z dějin ne? V prvním patře je skutečná škola nebo institut a pod ním pračka nebo rezidentura.
Připomínám též památný Kavanův Ústav na výzkum demokracie
Je to docela zábavný sledovat a mnohá krytí nepostrádají smysl pro suchý humor jejich autorů ))))
Tady by měl stát nejen šetřit, ale tyhle trójský koně i vyšetřit. Třeba v Bohnicích, jako agenta Srbu
1.11.2010 20:56
RE: ad úspory - Občanský institut vedený Romanem Otrokem platí kdo?
Reakce na 231550
Nezapomeňte na Fakultu sionistických studií Masarykovy univerzity. Prokazatelně placenou zcela ze státních peněz
.. jestli je schopnější, než naše osvícená vláda.
On jeden příklad je lepší než 1000 slov.
Na stránkách:
http://www.svobodni.cz/snizte-schodek-statniho-rozpoctu/
si každý může modelovat svůj rozpočet podle vlastních názorů, preferencí a čistoty svědomí.
Je to opravdu lepší, než jakýkoliv "zasvěcený" komentář kteréhokoliv ksichta, co si v televizi dělá patent na rozum.
Ale pozor...je to jen pro silné nervy, když si na konci nad rozpočtem s přebytkem 168 mld. Kč uvědomíte jaký jsme vlastně nevolníci - tak jako já.
2.11.2010 10:13
RE: Každý si to může skusit sám ...
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?
Reakce na 231553
Nejprve musíte pochopit, proč každý kapitalistický stát musí vytvářet a navyšovat státní dluh.
http://pochybovac.wordpress.com/2010/10/29/statni-...
Stát sice nemusí ale dělá to. Oproti vám nabízím daleko jednodušší vysvětlení: "takhle to zkrátka dopadá, když někdo cizí hospodaří s penězi jenž nejsou jeho. Z úředníkovo kapsy to nejde, takže toho to nebolí, a až jeho úřad zkrachuje, úředník prostě podá beztrestně výpověď."
Jinými slovy za tímto stavem je nedostatečná veřejná kontrola úředníků. Nic víc (tedy kromě jednotlivých korupčních afér) bych za tím nehledal.
3.11.2010 17:39
RE: Každý si to může skusit sám ...
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?
Reakce na 231824
Spatne chapete nebo nechcete pochopit.Nove penize by se v ekonomice bez vznikleho statniho dluhu nemohly nikdy objevit.V tom je ten problem.
ale mohly, stačí je natisknout
5.11.2010 19:46
RE: Každý si to může skusit sám ...
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 208.?.?.?
Reakce na 231983
1)Natisknout je jenom tak
2)natisknout, aby bylo možné splácet úrok.
Varianta 1 by rychle prerostla v nekontrolovatelnou inflacni spiralu
Varianta 2 je vysoce sofistikovane a plizive vytvoreni moderniho otrokarskeho systemu
téma,zbývá v tv diskuzi VŽDY PÁR MINUT-zbytek pohltí vata...http://www.youtube.com/watch?v=52R9tOpEido
Miliarda je podle mě dost málo, mám pocit, že BIS má mnohem větší příjem. Ostatně divíte se? Dyť si fízly vychováváme za těžké státní peníze na veřejných vysokých školách!
http://is.muni.cz/predmety/predmet.pl?kod=BSS154;fakulta=1423;obdobi=
http://is.muni.cz/predmety/predmet.pl?kod=BSS162;fakulta=1423;obdobi=
Učí to bývalý ředitel ÚZSI!
Izrael je mocný a zvitězí
jsem hrdý že česká republika stoji po boku Izraele a USA v boji proti sockomunistům
modrá vítězí
2.11.2010 10:43
RE: Jewish Defence
aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?
Reakce na 231687
jako vtip dobrý
jako provokace nic moc
>Izrael je mocný a zvitězí
>jsem hrdý že česká republika stoji po boku Izraele a USA v
>boji proti sockomunistům
>modrá vítězí
Jasně, to nevzdávejte! To by byla škoda, ztratit tak vzácný postoj! Hurá! Po boku Izraele a USA ke světlým zítřkům!
jo, s tema jsme uz dobojovali! nejprve bolsevismus vymysli, pak proti nemu bojuji. hlavne, ze se jim odevsad sype, nejvice z dojne kravy zvane: holocaust.
shalom
proc neni ani jeden sionisticky vojak po vasem boku v Afghanistanu?Cha cha chalom.
Jo jo.....Voni věděj kdo byl nejlepčejší že? Voni uznávaj vedle Woldemortova i SD,SS,NKVD,GPU a jiné mírumilovné demokratické Woldemortovské spolky že? Jejich prastrýc....nebyl náhodou Berija?? ten hodný demokratický pán a nebo nedej Jahwe..samotný Reinhard Heydrich(Sus) s přehláskovaným u?? To by pak bylo jiné..demokratické kafčo a nebo že by byl v rodince Manfred Meinstein?? Také demokrat a "cistej árijskej demokratickej Khazar" Takto bychom mohli pokračovat ve vyjmenovávání mnoha "cistých árijských demokratických Khazarů" z celého světa,kteří měli ten správný lidský přístup dle KABALY a TALMUDU ke svým bližním GOIYM. Tóru nejmenuji,protože tu Khazars za svoji neuznávají...asik ji tehdejší velectěný pan a vládce středoasijské říše při konvertu v daném čase neměl k disposici?
Mno..přeju jim hodně radosti v čase brzkém ač poněkud nesametovém.
Tak už i Kabbala je ďáblův manuál, hm, možná, že by Vám její studium prospělo více, než studium a publikace podobných ideožvástů... Nechcete se oba vrátit na pubescentní iDnes?
Mezi příslušníky židovské a katolické komunity to holt jiskří. Jestli tyhle ideologické proudy trochu nezměknou, tak si naděláme do kalhot všichni.
P.S. Všiml jste si ale, že zdejší konfrontace výše uvedených proudů je jednostranná? Židé, (+- nezvědavci) reagují spíše na "nácky a popírače", zatímco "biikupy" a jiné křižáky (kteří dávají "světovému židovstvu" největší kapky) nachávají ladem. A obhajobu židovstva tak musí obstarat ateisté.
Spíše bych se považoval za deistu, ale to je vedlejší. Hlavně je s podivem, že na tyto náboženské triky se lidé bez rozmyslu a kritického nadhledu chytají už stovky let. Především osvícenství bylo oním hnutím, snažícím se o emancipaci na duchovní nadvládě teistů. Bohužel bylo v inkriminované době jistými silami svedeno do slepé uličky absolutního materialismu a ideologie "pokroku" (Voltaire, Rousseau, později Marx). Tyto teorie z principu nemohou popsat člověka ve vší komplexnosti, takže plodí jen chaos, ze kterého bude nabízena jen jedna cesta ven: Pokorný návrat všech zbloudilých oveček ke svým biskupům, immámům a rabínům.
2.11.2010 11:22
Prostě okradli zem a teď okrádají ty obyvatele,
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?
kteří si nemohou dovolit zaplatit lobbistu, nezasedají v té správné lóži nebo nemají genetické vazby k vyvoleným či alespoň jimi šanovaným a nedotknutelnými dávkami vykrmovaným (vzpomeňme jen, jak si Schwarzbildenberg spokojeně po volbách broukal, že chomutovská primátorka Řápková neprošla "pro rasismus" - ten byl ovšem nejen pro mnohé místní občany nejspíš jedinou její kladnou stránkou) ...
Jen velmi naivní liberál si může namlouvat, že mocně mediálně manipulovaný "volební boj" jištěný 5% prahem (a skoro 10 let po převratu se pro jistotu nevyplácel ani příspěvek za hlasy pod 3 %) má co dělat s výběrem vlády určené k vykonávání vůle lidu ...
To už je pravdě o málo blíže teorie rebelujících středních vrstev či opětovného vzniku nové třídy. Ale nejspíš prostě jen NWO klepe na vrata ...
Je ťažké veriť vo svetlé zajtrajšky tým, ktorí zatemňujú prítomnosť.
-"Nik vám nesplní toľko, ako vám my dokážeme sľúbiť."
Vlády v SR a ČR sú ako rodné sestry. Sľubujú budúcnosť a zabíjajú prítomnosť.
Znižovať životnú úroveň a kúpyschopnosť obyvateľstva je krokom k prehlbovaniu krízy. Povedie ku krachom malých podnikov, reštaurácií, služieb...
Cestou z krízy sú rozvojové programy a nikdy nie reštrikcie.
Škrtať dokáže každý blbec.
Zajímavé je, že se vždycky chytíme, když můžeme trochu ulevit své frustraci, když za příčinu nějakého průšvihu můžeme dosadit nějakou "jasnou" skupinu sociální, třeba důchodce - ti za to mohou, prožírají nám budoucnost, místo aby trénovali skok do dřevěného spacáku. Nebo pacienti, žerou moc léků a k doktorům si chodí jen povykládat! Parchanti. Nezaměstnaní, berou podporu a celý dni sedějí v hospodách a rozhazujou v hernách, sociální dávky pobírají darebáci co nechtějí dělat, sebrat jim to! Víte milánkové, kolik to dělá v rámci rozpočtu ČR ? Uprděných cca 6.5 miliardy vočí. Víte kolik jsme vybrali na poplatkách u lékaře? 5,5 mliardy a víte kolik jsme jen za rok 2009 zaplatili navíc za cizí léky jen proto, že SÚKL neprovedl jejich kontroly - podle údajů v mediích 30 miliard Kč. Protože osvědčený sabotér Šnajdr vyhodil ředitelku, která to brala vážně a na kontroly tlačila. Dnešní dluh ČR vznikl v době velké privatizace v dobách "kožených a železných" a odhady se různí, od 600 až do 1000 miliard Kč. pokud chcete bejt naštvaní, tak beze všeho, ale na ty kdo nás do těchto straček dostali. A to kupodivu nejsou cigáni, ale pokud řeknete, že ten slizoun Nečas je jeden z té party, nebudete daleko.
Tuto stránku navštívilo 8 557