Diskuze k článku

Pentagon používá Haiti jako výcvikový prostor

Příspěvků 18

1.4.2010 9:08

Rozumný postup.

SPECZ 193.?.?.?

Je to jeden z mála efektivních způsobů jak snižovat ztráty v Afgánistánu. Čerství nováčci mají nejvyšší úmrtnost v každém konfliktu, pokud maj možnost se "otrkat" v místě kde už neni tak bezpečno jako doma v kasárnách, je to pro ty kluky jen dobře. Haiťanům , řekl bych, to nijak neubližuje.
Jiná věc je že USA v Afgánistánu nemaji co dělat, ale to je jiná část problému.

216122

1.4.2010 22:10

RE: Rozumný postup.

steve 97.?.?.?

Reakce na 216122

..Také pro svobodníka Keitha Cobba (23) bude nasazení v Afghánistánu jeho první zkušeností s válkou. ,Chci zabíjet teroristy a likvidovat zlé lidi ..
--- [chechtot] [chechtot]
-----------------------
Moralka bojoveho ducha nasich chlapcu je nezmerna !! Fakt, ze se nam to dovede "s bidou" podepsat umocnuje "patrioticke" citeni nasich mladych muzu, kterym konci obzor rozhledu na krabici srackoveho Buddweisera.
.. "nas" svobodnik Keith Cobb je "klasika" !! Mladej, blbej, v hlave nasrano, vlastenec - v civilnim zivote charakterizovan jako - "na hovno a na nic", v armade jiz Svobodnik !?, ktery hrave urci zle lidi - nasledne znasilni, ustreli hlavu, polije benzinem a pujde si s kamosema grilovat kuratko ..., po skonceni kontraktu v armade (s nejakou medaili URCITE !!) - bude zase krast auta na nahradni dily, kseftovat s herakem a prodavat "food stamp-sy" atd., atd.
.. a ze takovych "Keithu" je velky kopec - vyrobenych v USA, nasem vzoru a spojenci ..

216160

2.4.2010 11:09

RE: Rozumný postup.

Lin 85.?.?.?

Reakce na 216122

Nesouhlasím s "rozumností", i s ohledem na vaši poslední větu. Jednak proto, že tenhle konflikt je naprosto zbytečný a jednak proto, že mi výcvik v zemi, jakou je dnes Haiti, příjde dost cynický. Neumím si představit, kdyby např. po velkých povodních v ČR místo pomoci (k obově) dorazily nějaké armády a na zpustošeném území si udělaly výcvikový trenažér.

216196

2.4.2010 12:02

RE: Rozumný postup.

SPECZ 193.?.?.?

Reakce na 216196

Jistě, nejrozumnější by bylo neprovozovat žádný vleklý konflikt, v Afgánistánu ani kdekoliv jinde. Ale to USA z nějakého důvodu nechtějí, nebo nemohou.
V tom okamžiku mi přijde rozumnější když projdou, byť podle vás cynickým výcvikem. Nerad se amíků zastávám, ale v tomhle případě musím nesouhlasit s vaší větou: "Neumím si představit, kdyby např. po velkých povodních v ČR místo pomoci (k obově) dorazily nějaké armády a na zpustošeném území si udělaly výcvikový trenažér. ", protože oni tam napřed trochu a mizerně, ale přeci jen pomáhali.
Mimochodem, doporučuji k přečtení článek o Haiti před zemětřesením

216207

2.4.2010 13:07

RE: Rozumný postup.

Lin 85.?.?.?

Reakce na 216207

Nesouhlas přeci nevadí [smích] Každý máme svůj úhel pohledu.
Díky za odkaz, ten článek jsem už četla, ale nevadí. Nechám vám tu taky jeden. Možná trošku vysvětlí tu averzi Haiťanů k bílým nebo jejich "neschopnost" stát na vlastních nohách.
A omlouvám se za uniklé písmenko, ani jsem na to nepřišla, až teď.

http://www.blisty.cz/art/50825.html

216211

2.4.2010 15:01

RE: Rozumný postup.

SPECZ 193.?.?.?

Reakce na 216211

JJ, díky za info. Krátce řečeno, Haiti je neopravitelně na kaši. Neopravitelně z pohledu lidí kteří mají vazbu na ty co to tam podělali. A ti ani opravovat nechtějí. Na bídácích se nejsnáz vydělává a těžko se budou bránit. Je to hnus.
Ale i tak trvám na tom, že trénovat tam vojáky před odesláním do Afgánistánu je rozumné opatření, které zabrání zbytečným ztrátám. Obyvatelstvo Haiti i Afgánistánu má američany stejně v "oblibě", jen na Haiti neni každej vybavenej kalašnikovem už od kolíbky.
Politiku USA ve světě považuju za humus, ale proti těm lidem který posílaj vraždit po světě nic nemam. Dokonce ani svobodník Keith Cobb mi nevadí, on nemůže za to že je tak blbej a zmanipulovanej, tomu se podlehne snadno.
Stejně jako nemám nic proti severokorejci který je ochotný věřit tomu že když Kim-Ir-Sen házel po nepřátelských vojácích šišky, dopadaly na ně granáty. Oba jsou obětí systému.

216221

3.4.2010 4:58

RE: Rozumný postup.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 216221

Nesmysly Haiti je suverejni zeme (pripada Vam okupace v 68 legalni). Amici se maji skolit doma. A klidne i na civilech.

216276

2.4.2010 16:33

RE: Rozumný postup.

HubertKK 90.?.?.?

Reakce na 216207

Ja vas vubec nechapu, asi jste velice nevzdelany clovek, nebo pro oci nevidite. Vy tu jeste upozornite na clenek, ktery mluvi o bide na Haiti zpusobene USA, ktera zde podporila diktatory a o ignoraci vojaky OSN, kteri by meli pomahat, ale z nejakehou duvodu pouze okupuji ostrov a pritom tvrdite ze tam Americani jeli pomahat.. Bud jste opravdu tak hloupy nebo vas za to nekdo plati.. [velký smích]
Napadlo vas nekdy, ze si jen amici berou zpet jejich strategicky ostrov, ktery na chvili propujcili byvalim otrokum bez naroku na prirodni bohatstvi? [bliji]

216230

2.4.2010 17:37

RE: Rozumný postup.

SPECZ 62.?.?.?

Reakce na 216230

Ne, nenapsal jsem že tam jeli pomáhat, napsal jsem že tam i chvíli pomáhali, a to je podle mě dost zásadní rozdíl. Zkuste příště jemněji rozlišovat význam slov než začnete používat urážlivé výrazy.

216233

2.4.2010 20:34

RE: Rozumný postup.

Střelec 77.?.?.?

Reakce na 216207

Myslíte, že US nemohou neprovozovat války ? Buďte ubezpečen, že nechtějí, ne že nemohou. Je to v jejich nenasytném zájmu o ovládnutí surovinových a energetických zdrojů a jejich dopravních cest.

Vy jste si jistě přečetl článek na který jste sám upozornil. Divím se, že jste si z něho nevzal to co z něho zřetelně lze vyčíst. Že příčinou pádu Haiti do propasti byli nejprve Francouzi a po nich nastoupili Američané. Se svým osvědčeným postupem. Připravit nepokoje, nastolit do čela svou loutku, zadlužit stát i s pomocí MMF a dále prostor ovládat bez ohledu na stav obyvatel. Přece je známo, že právě Haiti se stalo první černošskou republikou již počátkem 19. století. Jenže počátkem 20. století (1915) zapracovaly USA a pokračovaly tak jak jsem napsala. Aristide, který byl schopen Haiti povznést, byl odstraněn. Dokonce mu nebylo umožněno ani po zemětřesení přijít na pomoc, přestože se nabízel. Američané měli ještě před zemětřesením připravenou armádu, která na Haiti ihned po zemětřesení nastoupila a dělala pořádek podle svého. To, že pomáhali mizerně, to máte svatou pravdu. Humanitární pomoc zadržovali dlouhou dobu, lidem nedávali ani potraviny ani vodu a trosky zahrabávali buldozery i s mrtvými lidmi. Otázkou je, jestli ti lidé byli všichni opravdu mrtví. Jediní, kteří ihned pomohli byli kubánští zdravotníci a Venezuela, která smazala Haiti jejich dluh.

Naprosto soulasím s větou
"Neumím si představit, kdyby např. po velkých povodních v ČR místo pomoci (k obově) dorazily nějaké armády a na zpustošeném území si udělaly výcvikový trenažér. ",

216243

3.4.2010 2:22

RE: Rozumný postup.

SPECZ 81.?.?.?

Reakce na 216243

"Myslíte, že US nemohou neprovozovat války ? Buďte ubezpečen, že nechtějí, ne že nemohou. "
Na to odpovídám: Nemohou nechtít, protože to nechtějí sionisti.
"Neumím si představit, kdyby např. po velkých povodních v ČR místo pomoci (k obově) dorazily nějaké armády a na zpustošeném území si udělaly výcvikový trenažér. "
Věta je věcně v pořádku sama o sobě. S realitou nesedí jen ta drobnost že napřed pomáhali (kvalitu teď neřeším) a až pak si z toho udělali trenažér, a to už přeci jen je rozdíl, i když to zjevně byla jen zástěrka , zdůvodnění přesunu které přišlo vhod.
Rozhodně se nezastávám toho co USA dělají ve světě, američtí vojáci nemají co dělat kde jinde než v americe. Ale pořád trvám na tom, že z pohledu těch co jsou posíláni do afgánistánu (a které beru TAKY JAKO OBĚTI us systému) je předběžný výcvik na Haiti rozumným opatřením jak snížit jejich ztráty na životech.

216273

3.4.2010 5:05

RE: Rozumný postup.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 216273

TAKY JAKO OBĚTI us systému) je předběžný výcvik na Haiti rozumným opatřením jak snížit jejich ztráty na životech.
Troubo, jedineho snizeni ztrat dosahnete stahnutim vojaku z okupovanych uzemi.Prestante premyslet vojenskym mozkem.

216277

3.4.2010 11:45

RE: Rozumný postup.

SPECZ 81.?.?.?

Reakce na 216277

"Prestante premyslet vojenskym mozkem."
Nemůžu. Jinej nemam.

216300

3.4.2010 10:51

RE: Rozumný postup.

Střelec 77.?.?.?

Reakce na 216273

Pane SPECZ, zde s vámi mohu již v některých věcech souhlasit. Nabyla jsem ne zcela jistého dojmu, že váš první komentář byl rekognoskací.

Američtí vojáci v blízkosti Haiti byli zjevně připraveni k akci. Nastoupili okamžitě a okamžitě měli připravenou organizaci, vzali na sebe právo pouštět k pomoci složky podle svého rozhodování. Zajímavá je informace, která se brzo po zemětřesení objevila, že toto zemětřesení na Haiti nebylo spontánní. To samozřejmě lze vzít jenom na vědomí, důkaz nikde nenacházím. Právě tak jako nenacházím důkaz toho, že zemětřesením trestají USA v poslední době vzpurné Japonce. Mohu to brát jenom jako informaci "jedna paní povídala".

Americké vojáky, kteří jdou do Afgh. lze sice brát jako oběti, ale oběti, které ví do čeho jdou. Jejich účast není snad povinná. A konec konců USA mají přece dost prostoru kde si mohou cvičit vojáky na vlastním území.

216291

3.4.2010 11:59

RE: Rozumný postup.

SPECZ 81.?.?.?

Reakce na 216291

Ano, vědí do čeho jdou. ALE jsou velmi intenzivně přesvědčováni a věří tomu, že jdou dělat dobrou věc. Proto je beru jako oběti, oběti podvodu.
S prostorem kde cvičit určitě USA nemají problém, ale o tom to není. (tím reaguji i na příspěvek č. 216221).
V případě cvičení na Haiti nejde o prostor, jde o to aby si navykli na situaci že se denně pohybují mezi spoustou lidí kteří je nenávidí, Haiti je z tohto pohledu "Soft verze Afgánistánu".
Žádná okupace mi nepřipadá legální, Hait, Irák,Afgánistán,Palestina, všechno je to svinstvo.

216302

1.4.2010 23:06

V dnesni dobe

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

zadna valka neni vedena aniz by slo o nekoho jineho prospech nezli dvou zucastnenych stran. O valce za svobodu, obranu sve rodiny, atd nemuze byt rec. Vse je jenom sarada aby byl nalezen duvod, ktery musi byt dostatecne uveritelny pro normalniho nezucastneneho cloveka. Bohuzel trpi tisice nevinnych. Ti co ziskavaji sedi v mrakodrapech tisice mil od nebezpeci, piji salek kavy, ctou si Wall Street Journal ci obedvaji cerstveho humra.

216165

2.4.2010 5:22

Dovolím si podotknouti že

Esmate 85.?.?.?

Reakce na 216165

nejen v naší době, ale v každé době. A pokud si nedo myslí, že první a druhou světovou válku zoragisoval někdo, kdo byl "zlý" a vyhrál někdo, kdo byl "hodný", měl by zůstat u pohádek typu "Karkulka". [smích]

Nebo se dodatečně informovat, než se z důvodů "dětské pornografie" scensuruje internet úplně. [mrknutí jedním okem]

216174

11.4.2010 11:39

To mi hlava nebere.

Frank51 77.?.?.?

Není to tak dávno, kdy všechna média slavnostně referovala o hrdinském postupu žoldáckých vojsk, kdy konečné ovládnutí Afgánistánu je otázkou několika dnů. A najednou je opět ticho po pěšině? A další posily?

216930

Tuto stránku navštívilo 4 723