Diskuze k článku

Reakce na článek Čteme si v preambuli Ústavy

Příspěvků 30

9.3.2010 9:06

jak z toho ven?

Tsignotschka 90.?.?.?

Kdyz bude revoluce, tak se pro lidi nic nezmeni, porad se nahoru dostanou grazlove hmmm
Takze nezbyva nez cekat az zacnou s depopulaci a doufat, ze ja budu mezi temi 500k - 2M lidi, kterym bude dovoleno prezit? hmmm

Me napada jako reseni jedine zmena mysleni, nehnat se mamonem, vratit se k prirode. Pomahat si navzajem, myslet pozitivne. Verte, ze to jde. Nejhorsi je ten prvotni strach kvuli existencim problemum, ale jak si zvyknete, ze vetsimu veci, bez kterych si jsme si zivot ve meste nedokazali predstavit, vubec k zivotu nepotrebujete.
Stacilo by se inspirovat moudrosti a umenim nasich prababicek a pradedu pred 100-200 lety, zit jako oni s dnesni technikou to musi byt kralovsky zivot. (pracka vypere, mycka umyje, cirkula poreze...) Bohuzel lidi zmeny delat zadne nechcou, protoze fotbal v televizi je, telenovely taky a pivo zatim taky tece.
Az tohle nebude (jak prijde krize a ekonomiky padnou nebo bude valka) tak bude pro vetsinu pozde s tim neco udelat.

a pritom staci tak malo, vodu ze studne, na topeni krb, na vareni kamna, na teplou vodu lazenska kamna. Mensi policko se zahradkou, nejaka ty domaci zviratka a uvidite jak hodne vam klesnou zivotni naklady. A vlastni prebytky vymenovat s jinymi.

Ale nutit k tomu nejde nikoho, kazdy by mel dojit za svym stestim sam. a verim, ze nekomu vyhovuje chodit do prace, do hospody, do postele, do prace, do hospody, do postele...je to tak jednoduhe, bez premysleni, delaji to tak vsichni.

PS: tu hospodu muzete zamenit za cokoliv - posilovna, televize, hry atd... proste veci co mely slouzit jako odreagovani, ale ted jsou kolikrat hlavni naplni programu.

Me trvalo par let se zmenit (hlavne v uvazovani) a porad citim zachvevy vychovy a ovlivneni okolim a kolikrat me moje hloupe jednani pobavi. Ale mam nastesti cely zivot abych mohl na sobe pracovat, se zlepsovat.
Je mi lito lidi co ve treba 30-ti maji konecny nazor na svet, maji svoji konecnou pravdu. Ti uz muzou umrit.

Takze za par desitek - stovek let, po hafo znicujicich valkach, po hafo ruznych vladnoucich systemech, to mozna lidem dojde.

214415

9.3.2010 13:52

RE: jak z toho ven?

zamp1 90.?.?.?

Reakce na 214415

Vážený, každý nemůže mít svoje políčko. Kdyby se zrušily všechny fabriky a lidem rozdala políčka, tak by pravděpodobně na světě nezbyly ani ty 2 mld lidí! Doufám, že pan Stwora nemyslel miliony.
Od doby kdy první lidé začali pracovat, tak jejich největší starostí bylo, uhájit plody své práce před predátory. Jak je řečeno v článku dnes mají predátoři jasně navrch!!!

214427

9.3.2010 14:06

RE: jak z toho ven?

Lin 85.?.?.?

Reakce na 214427

Áááá - byl jste rychlejší [smích] Bylo to první, co mě ve spojitosti s návratem k rolnictví (?) napadlo a než jsem to vysmolila, už jste tu byl se stejným.
No... možná právě kvůli tomuto modelu se se současným stavem populace do budoucna nepočítá...

214429

9.3.2010 14:01

RE: jak z toho ven?

Lin 85.?.?.?

Reakce na 214415

Mám jednu poznámku:
Při současném počtu obyvatel asi nebude prostor pro tento vámi navrhovaný způsob života - aby každý měl baráček, vlastní studnu (nehledě na to, že zdroje vody jsou buď zničené nebo zamořené) a vlastní pozemek k obživě.
Je to sice starý a osvědčený způsob, ale obávám se, že návrat k němu nebude možný pro každého, kdo bude chtít.

214428

9.3.2010 18:45

RE: jak z toho ven?

Tsignotschka 90.?.?.?

Reakce na 214428

nemusi mit nutne kazdy svuj pozemek a kazdy farmarit. Rodina s 10 hektary uzivi vice rodin nez jen sebe.

214456

9.3.2010 21:25

RE: jak z toho ven?

Lin 85.?.?.?

Reakce na 214456

No jo, kdyby tomu tak nebylo, už máme hladomor dávno, nemyslíte?

ALE nabízel/a jste:
"...a pritom staci tak malo, vodu ze studne, na topeni krb, na vareni kamna, na teplou vodu lazenska kamna. Mensi policko se zahradkou, nejaka ty domaci zviratka a uvidite jak hodne vam klesnou zivotni naklady. A vlastni prebytky vymenovat s jinymi."

K tomu je potřeba mít vlastní pozemek i dům, nejlépe i kus lesa - ne dodávku potravin z farmy. A to není možné pro všechny při dnešním počtu lidí. Umíte si představit takovou Prahu, kdyby každý chtěl farmu? Kdepak by se asi ty pozemky pro všechny vzaly, když rozloha půdy není nafukovací?

214465

9.3.2010 22:49

RE: jak z toho ven?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 214465

V ČR na jednoho člověka (včetně kojenců) připadá cca 0,354 ha zemědělské půdy z toho osevní plocha tvoří 0,254 ha (2540 metrů čtverečních)plus lesní půdy 0,265 ha. Pražáci by se museli rozptýlit do ostatních krajů. [mrknutí jedním okem]

214468

10.3.2010 9:39

RE: jak z toho ven?

Tsignotschka 90.?.?.?

Reakce na 214465

hehe to uz je vas problem,kdo chce svoje si najde, Za ty silene ceny bytu v Praze by si kazdy mohl koupit male i vetsi hospodarstvi - treba na pomezi Čech/Moravy je spousta krasnych statku za hubicku.
A samozrejme je mi jasne, ze v Praze se ty policka nenajdou.

Kdo nechce najde si duvod, kdo chce najde si zpusob.

A vlastni bio potraviny si muzete vypestovat klidne doma ve skrini pod lampou. Sice to nebude jako vyrostle na slunicku, ale rozhodne to bude lepsi nez strikana zelenina v obchodech.

214487

10.3.2010 18:41

RE: jak z toho ven?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 214487

Že se do toho motám. Je to krásnej nápad a pro mnoho lidí i realizovatelnej. Jenže nezapomeňte, že v týhle společnosti, jakmile projevíte pro něco masový zájem, ihned ceny vyšponují x násobně. Takže koupě statečku může potom klidně dosáhnout cen pražskýho bytu. [smích]
To pěstování doma pod lampou fakt možný je, ale co náklady? Domníváte se, že je možný takto konkurovat velkopěstitelům?

214514

10.3.2010 18:11

RE: jak z toho ven?

daniela 95.?.?.?

Reakce na 214456

Člověk by opravdu měl dostat možnost volby.A to i tu volbu,zda chce pouze farmařit pro svoji obživu nebo vytvářet hodnotné věci v zájmu společnosti.Mnohým lidem by to opravdu zjednodušilo život.Ne všichni jsou stvořeni pro kanceláře a průmyslové stroje.

214512

13.3.2010 8:45

RE: jak z toho ven?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 214512

Danielo mila a chytra osoba si stale neuvedomujete ze penize jsou k nicemu a ti urednici v kANCELARI JSOU KVULI TOMU NICEMU.Kolik bynam prineslo zruseni penez, lide by byli nuceni obchodovat dal, ale svuj ochod by byli nuceni podminovat svou praci. Porad si nikdo neuvedomuje ze tento svet nas uzivi vsechny, jen eliminovat prizivniky + investovat do skolstvi.

214740

13.3.2010 7:02

RE: jak z toho ven?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 214428

I pri soucasnem poctu obyvatel se da zit krasne. Kazdy nemusi mit baracek. Staci par lidi kteri se daji do hromady. Ja mam par hektaru, samozrejme ze je neobhospodarim. Vypestuji brambory na cely rok coz zabere 20krat dvacet metru a to jeste zasobuji zname.Dalsich par metru mi zabere zelenina, par metru vselijake bery, mel jsem kolem +- desiti koz (zalezelo jak byli hladovi kojoti. Ty kozy se nazraly na dalsich par ctverecnich metrech.Ty holky nemely zadne ploty a pohybovaly se kolem nas.Ale vse chtelo praci- podojit okopat pozbirat.Lidem je lip pred obrazovkou s piviskem. Voda se muze vycistit, v baracku muze zit vice rodin a pozemek muze byt i maly staci dobre hospodarit.Samozdrejme par hektaru jsem chtel zadarmo propujcit kamaradum z mesta - poslali mne do prdele. Je pro ne jednodusi vzit odemne par brambor, natrhat si berys a rici jak krasny zivot mam [smích]

214732

13.3.2010 7:20

RE: jak z toho ven?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 214428

Jo a to jsem zapomnel podotknout ze akohol kapal skoro zadarmo, sipky na caj stacilo posbirat, los prisel pred okno stacilo zmacknout spoust. Ryb jsem mel pres stokilo, dluhy zadne. No a ted sedim na prdeli zadluzeny az po usi(kvuli danim)zamestnavam lidi, zeleninu a maso nakupuji, zadne kozy ktere za mnou vzdy prisly na pokec nemam.Mam zivot kterym pohrdam drzim to jen kvuli zamestnancum za nez se citim zodpovedny.Podivejte -kdyz Vas uzivi oni proc by Jste se nemohi sami?

214734

9.3.2010 14:15

Pro autora

Lin 85.?.?.?

Díky za pohled, který ukazuje politiky jako zboží. To mě fakt nedošlo. Vždycky jsem se podivovala, že např. u nás vymýšlejí trakař, který už ve světě dávno jezdí. Přičítala jsem to spíš jejich nadutosti (že přece "oni" to umějí líp). Koukám, že jen ta nadutost v tom nebude [smích]
PS: Zdravím a díky za včerejší kytku pro zdejší ženské diskutérstvo. Potěšila [smích]

214430

9.3.2010 18:09

Neplánovaně

daniela 95.?.?.?

Máte pravdu.Revoluce nic nezmění.Tedy, alespoň ne ta spořádaná.Organizovaná.Čeho se politici jistě nejvíce bojí, že se jim jedna taková revoluce vymkne z rukou a davy budou neovladatelné.Logicky a jak je známo,veškeré davy, které se ženou ulicemi, musí mít nějakého vůdce.A i tajné služby hledají či alespoň to tvrdí, vůdce vzpoury.Davy jsou vždy umělecky zabavovány z "provizorních"tribun.Jsou tak udržovány pod kontrolou.Ať už to byla bolševická revoluce,za víru a Boha,za demokracii apod.,vždy působí tribuny.
Tak trochu jsem si vzpoměla na ty zaražené "ksichtíky" za okny paláce v roce 2002,kdy se v Praze konal sumit.Bylo to tehdy "překvapení"pro mocné panstvo,když se lidé z Evropy sešli na jednom místě a působili"potíže".Jak se tehdy nechal kdosi slyšet,"pocenili jsme bezpečnost.."
Další věcí a faktem je,že pro mocné má naše maličkost-my, lůza,jen tehdy nějakou hodnotu, pokud jsme dobře poddajní a ovladatelní. V momentě, kdy davy nejednají tak, jak bylo počítáno-předpokládáno, nastává tam nahoře panika.
Další věcí je slovíčkaření.Ano.Jak bylo řečeno,může se to jmenovat třeba i bubokracie.Těm, co nám vládnou, je opravdu zcela lhostejné,vytváří-li demokracii, kapitalismus či fašismus.Pro ně je důležité, zachovat hierarchii za každou cenu.A udržet národ či národy pod kontrolou.K tomu se použžívají různé nástroje.Jako třeba-Máte demokracii,chraňte si ji před teroristy.. [vyplazený jazyk]
Revoluce tedy ano, ale musela by vyjít "neočekávaně".Z konečné naštvanosti.

214451

9.3.2010 18:39

RE: Neplánovaně - se nestane nic

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 214451

Dokážete si vzpomenout na nějaké revoluce, které vyšly jen tak z davu? Bez nosné myšlenky, CO DĚLAT?

Nebo tomu vždycky bylo úplně naopak. Nejprve přišel charismatický člověk se zajímavou myšlenkou (třeba jakýsi Ježíš z Nazaretu, Jan Hus nebo V. Uljanov). Shromáždil kolem sebe nevelkou skupinu lidí, která se pro jeho myšlenku nadchla. A tato relativně malá skupinka v čele se svým zaníceným vůdcem pak provedla revoluci. Davy tak nanejvýše s revolucionáři sympatizovaly, případně byly použity jako hrozba proti odpůrcům revoluce.

Takže se ničeho nebojte, paní Danielo. Dokud se neobjeví ona zásadní MYŠLENKA a také schopný vůdce, nic se nestane. Pokřikující dav způsobí tak nanejvýš škody a nepořádek. Revoluci od něho rozhodně nečekejte. [smích]

214455

9.3.2010 20:51

RE: Neplánovaně - se nestane nic

daniela 95.?.?.?

Reakce na 214455

To ano.Máte pravdu.Vždy musel někdo přijít.Ale zásadní myšlenka nepřichází z jedné hlavy.Je to vždy výsledek tzv, kolektivní práce.Zní to možná trochu "socialisticky",ale tak opravdu funguje většina věcí.Např.takový odborný posudek je v konečném či v posledním vydání také více méně ucelený soubor více autorů.Takže, už to,že tu kvokáme takříkajíc o ničem, nemusí být nutně o ničem.[velký smích]

214461

10.3.2010 0:03

RE: Neplánovaně - se nestane nic

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 214461

Neznám žádnou převratnou myšlenku, která by byla "kolektivním dílem". To neznamená, že neexistuje. Připomeňte mi prosím nějakou. Nemyslím hezký kolektivní nápad z Vašeho posledního abiturientského srazu, který zněl - "pojďme nás opít". [velký smích]

Myslím MYŠLENKU, která je dílem "kolektivní práce" a po níž zůstala zřetelná stopa v historii.

214472

10.3.2010 9:42

RE: Neplánovaně - se nestane nic

Tsignotschka 90.?.?.?

Reakce na 214472

mozna to pani Daniela myslela tak, ze se vytvori kolektivni myslenka v podvedomi, ale charismaticky jedinec (vudce) ji dokaze prenest krasne do slov...

214488

10.3.2010 17:51

RE: Neplánovaně - se nestane nic

daniela 95.?.?.?

Reakce na 214472

Milý pane Vojto.Nic není stvořeno z ničeho.A to ani myšlenka.Myšlenka.Chcete-li nápad."pojďme se opít".např.Ale nenapadlo Vás, že kdyby kdysi ve středověku nevznikl nápad krčmy,kam by pocestný přišel povečet a přespat,nemusely by dnes vůbec nějaké takové podniky pro veřejnost existovat?
A co takové vytváření nesplatitelných dluhů? Domníváte se snad,že tohle "dokonalé"dílo vzešlo z jedné hlavy u skleničky vína?Víte dobře, že ne.To co zažíváme dnes, vyšlo z jednodušího nápadu,půjčit, ale nechat si vráti trochu více.A z toho vzešlo plno dalších "vylepšováků".Jako třeba bezcenné barevné papírky....Ale tuhle historku už dnes zná každý.
Takže, co z toho pro mě vyplývá? Že je lepší mít tisíc pitomých nápadů, než vůbec žádný.Z fyzikálního hlediska vyroste cokoliv.I myšlenka.-Jeden přijde s nápadem.Vy jej vylepšíte a "pošlete dál".Asi v tom smyslu jsem také měla na mysli "kolektivní".

214511

9.3.2010 18:22

Vytesat do kamene,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 79.?.?.?

aby to oko volice bez ustani poutalo
>Politici tady nejsou proto, aby sloužili zájmům voličů. To je jenom taková zástěrka pro naivní lidi, musí nějak hezky opisně vysvětlit, proč jsou u koryta, a nemohou to vybalit na plno. Jako žena naplno neřekne, proč se nechá mužem pozvat na kafe, a muž naplno neřekne, proč ji zve. Politici tady jsou, aby jim bylo zaplaceno. Jsou zboží. Jako ta houska na krámě. Jenom čekají, kdo si je koupí. Můžeme se rozčilovat, mávat morálkou a ohánět se ústavou. Oni se nám smějí.
a podle toho pak chapal, ze existuje jedina cesta... VNUCENI svych zajmu. Ted pred i behem voleb existuji prostredky.

214454

9.3.2010 19:10

RE: Vytesat do kamene,

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 214454

jojo, a když jednu cestu, jak nebýt ovcí (a mít aspoň jméno a požadavky) nabízím na stránkách www.nejsme ovce.cz - tak se ozvou ti, co nechápou, že zbraní skutečných mocných je jejich anonymita.
Oni mají peníze, kterými lze zaplatit libovolnou vládu v libovolné evropské zemi, a řídí cenou zdrojových komodit krachy v různých zemích. Copak to není zřejmé na první pohled?
A to, že se identity bojí, to je přesně zbraň, kterou lze proti nim použít. I zdejší anonymové vědí, jaké možnosti jim dává jejich anonymita, byť je často vedená z jiných důvodů.

Pročpak se asi v mediích vedou kecy o zneužití třeba rodného čísla - když každá fyzická osoba jej musí dávat na každou fakturu, chce-li dostat od státu zpátky aspoň DPH???
No přeci proto, abychom nikomu Z NÁS SAMÝCH nedali možnost je zneužít. A přitom oni mají o nás přehled, o jakém se nám ani nezdá.
Mlčící, bezejmenný občan je jejich přímou polaritou, opakem. Naprosto bezmocný, ukecatelný, protože bojácný. Bojí se o svou identitu a o svou práci. Aby zaplatil dluhy, které si vytvořil vesměs vlastní chtivostí.

Místo aby občan začal propagovat projekt "základní příjem", tak fňuká a neví co dělat. Jakmile se projekt dostane do medií, je možné vysvětlovat základnu, na které stojí a postupně realizovat kroky k přeměně státního dluhu na "přebytek v pokladně" a uvádět další možností praktického řešení.

214457

9.3.2010 21:07

RE: Vytesat do kamene,

daniela 95.?.?.?

Reakce na 214457

Pane janko,myslím, že základní příjem moc věcí nevyřeší.Základ má dnes třetina obyvatel ve formě sociálních dávek.A jak vidno,jistá část obyvatel by tenhle "skvělý projekt" asi opět pochopila po svém.

214464

9.3.2010 23:42

RE: Vytesat do kamene,

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 214464

...a vám by se to nelíbilo, kdyby se stal státní dluh plusovou položkou a z něj byste dostávala také bez práce peníze?
Vím, že podstatě té transakci nerozumíte, proto se ptám na "výsledný efekt". Jak se z dluhu dělá "pokladní zůstatatek", to nechte na jiných.

Jedna věc je "myslet si" a druhá "znát data". Kolikrát jste si pustila to video a vážně o projektu přemýšlela?
Nestarejte se o tmavší a líné občany, pište za sebe a promítněte sebe do počtu podobných lidí. Vždy budou ti, kdo se "povezou na vlně". Je tak těžké se přidat, pokud převod dluhu na zůstatek bude logicky zdůvodněný? Vždyť ten "dluh" jsou papírky i z vaší práce, kterou ale za vás udělaly stroje. Někdo jejich práci zapomněl danit, to je zkrátka fakt. A je dobré mu uvěřit.

214470

10.3.2010 0:14

RE: Vytesat do kamene,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 79.?.?.?

Reakce na 214470

Napsal jsem:
"...existuje jedina cesta... VNUCENI svych zajmu. Ted pred i behem voleb existuji prostredky."
Tech "existujicich prostredku" je povic a mezi nimi jsou i takove, ktere by se jich zarucene velice dotkly.

214474

10.3.2010 22:02

RE: Vytesat do kamene,

daniela 95.?.?.?

Reakce na 214470

Mě by se opravdu nelíbilo, aby člověk získával příjem bez nějakého přičinění.Obzvlášť lidé (jak se dnes hodnotí)v produktivním věku.Vždyť, co to vlastně řeší? Je velmi hodně lidí, kteří, kdyby nepotřebovali peníze, by se "na to prostě vykašlali".
Neřeším tedy,pod jakou položkou by v takovém případě státní pokladna držela výdaje za povinnou výživu svého obyvatelstva, ale to, jak by této velkorysé příležitosti,mít základ na vyžití,využili lidé.
Nezakrývejte si oči před realitou,Janko.Jen v našem státě jsou miliony mladých lidí, kteří raději parazitují na vlastních rodičích, než aby je něco přimělo dělat nějakou práci.
Základní příjem neřeší vůbec nic.Ani nedostatek pracovních míst,ani hluboký nezájem o dění ve státě a už vůbec neřeší otázku,jak lidi se základním příjmem motivovat k nějaké činnosti.
Proto bych raději upřednostnila myšlenku "práva volby".Kdo chce mít příjem z práce jako zaměstnanec, jako živnostník či chce pouze obhospodařovat svůj pozemek pro vlastní spotřebu.Rozhodně by se tak dala odstranit i závislost na státu.A tak vznikla i větší svoboda.Z čehož se dá také udělat jakési "právo na nezávislost".
Základní příjem je možná také dobrá myšlenka, ale realizovatelná podle představ tvůrců, tak i Vašich,pouze v hodně vzdálené budoucnosti. [smích]

214525

11.3.2010 10:07

RE: Vytesat do kamene,

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 214525

Danielo, mrzí mě, že jste asi velmi nepozorně vyhodnotila video http://mustwatch.hztz.cz/film/zakladni-prijem-grundeinkommen/ , řeší totiž právě ty položky, které podle vás neřeší.
Ale je třeba v hlavě mít zcela jinou myšlenkovou základnu.

Samozřejmě, že si mnoho rodin bude hospodařit na svém, soběstačnost je prvotním cílem toho projektu.
A kdybyste pečlivě četla i to, co jsem psal výše, tak byste věděla, že základní daní je dohodnutá cena surovin (vodou počínaje) - která by v sobě zahrnovala i koeficienty pro vrstvy zpracovatelů (ve stylu DPH) kde před koncovým spotřebitelem se daň ze suroviny a část z těch koeficientů z ceny odebere a přejde do státního fondu pro základní příjem. Zbytkovou cenu pak zaplatí spotřebitel.
Ti, co budou chtít pracovat, ti část z některého koeficientu dostanou zpět formou mzdy. Takže ke spotřebiteli půjde pouze cena za opotřebení strojů a náklady na infrastrukturu státu.

Právo volby dostane mnohem širší platnost. Jsme teprve na začátku, nastavit tento systém je úkolem této generace, jeho realizace bude možná až po rozpadu (přesněji nahrazení) stávající pozice dolaru jako rezervní měny. Nelze o základním přijmu uvažovat pouze v národním měřítku, i když určitě bude země, která jej bude svým způsobem "testovat".
A i když se vám to nejeví, tak čeští lidé jsou ochotni pracovat, ale musí vědět, že ta práce má smysl. Myslíte si, že většina dnešních zaměstnanců ve své práci vidí smysl??????! Že nevědí, že se "vaří z vody"???

Vím, že je těžké si představit zcela jinou strukturu lidského společenství. Budu muset v dalším článku navrhnout natolik konkrétní řešení, aby jste nejen vy o této zcela zásadní změně chápání života začala vážně přemýšlet ve vzájemných vazbách - tedy v tom, co odpadne z dnešního přerozdělovacího systému. A čím se to nahradí.

214555

13.3.2010 17:51

RE: Vytesat do kamene,

daniela 95.?.?.?

Reakce na 214555

Janko,asi mi někde unikla vaše zmínka o tom, že základní příjem by byl možný jen v tom případě, že by se změnil celý dosavadní systém.Tedy tady (?)

Jsme teprve na začátku, nastavit tento systém je úkolem této generace, jeho realizace bude možná až po rozpadu (přesněji nahrazení) stávající pozice dolaru jako rezervní měny.

V tom případě s Vaším nadšením pro "základní příjem" souhlasím.Ale zbořme dosavadní a postavme nový! Jak to udělat? Já nevím.Myslím, že bude třeba vyčkat,dokud společnost nedozraje.K totální naštvanosti nebo bezmoci, kdy už není co ztratit.Je to ale jen moje úvaha,dějiny se dají tvořit samozřejmě i jinak.
Rezervní měna,dá rozum, nemůže zaniknout, dokud ji bude mít kdo "opečovávat".Rovněž si nemyslím, že v momentě, kdy by současná měna(rozumějme,ta tištěná v jedné tiskárně),by bylo možné cokoliv dosavadního(systém, jak byl nastaven)udržet.Dá se i říci, že pokud padnou Rotschildovci a jejich zlatá éra, rozpadne se vše.Takže,ano.Pak by bylo po jisté době reálné uvažovat o základním příjmu.Ale to už opět mluvíme o budoucnosti, dost vzdálené.

214813

13.3.2010 18:20

RE: Vytesat do kamene,

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 214813

Danielo, nikoliv až v budoucnosti, vše se děje zároveň, postup rozpadu i hledání nitky pro propojení už změněných potřeb mnoha lidí. Dnes mi přišla od kamaráda adresa, kde se ing. Schlimbach zodpovědně popral s některými aspekty "základního přijmu". I když si myslím, že na některé podstatné zapomněl, obdivuji jeho práci a děkuji za ní.
http://www.ekonomickareforma.cz/pdf/reforma.pdf

Ano, populace musí dozrát k mnoha překvapením, která nám naši vládci "zapomněli" sdělit.
..a pak už to půjde asi dost rychle k lepšímu. Němci vytvořili analogii ke svému jazyku - seznam změněných potřeb člověka a směr cesty, kterou je třeba se dát. Jejich jazyk také slepuje slova do "lovosic", postrádajících švih, ale obsahujících vše podstatné, tedy směr.

A náš jazyk a lidé, kteří jej vytvářeli po mnohá tisíciletí!!!, má naději nahradit dvojici angličtiny a počítačů něčím, co lidi bude víc bavit. A pro legraci, vzniklou kvůli snazšímu překonání útrap - jsme byli v této kotlině historií vývoje "soustředěni".

214818

13.3.2010 19:01

RE: Vytesat do kamene,

daniela 95.?.?.?

Reakce na 214818

Janko,mám ráda,když jsou dobré myšlenky vloženy do stručných a jasných terminologií.Ty body programu SRS by leckterou duši, zaměřenou na sociální jistoty pro každou bytost, pohladily po duši.Přiznávám,že i mě.
Viditelně neodporujete mé doměnce,že bez pádu stávajícího se nic nového prosazovat nedá.Takže,pokud se podaří v příštích troskách vzbudit přirozenou lidskou potřebu tvořit a vytvářet,pak nic nebude stát v cestě,aby němci naznačený směr našel své uplatnění a tím snad i prostor pro přirozený rozvoj každého lidského jedince.
Jen tak mimochodem-
A pro legraci, vzniklou kvůli snazšímu překonání útrap - jsme byli v této kotlině historií vývoje "soustředěni".
Pěkně jste to vyjádřil! Dost možná,že češi se ještě ke svému slovu dostanou !! [smích]

214829

Tuto stránku navštívilo 4 307