Diskuze k článku

Olympiáda z pohledu laika

Příspěvků 63

15.2.2010 0:36

souhlas až na jediné - indiáni nejsou cikáni

Jiřin hlavakarel (zavináč) gmail (tečka) com 90.?.?.?

zdravím Vás Vladimíre, co se týká názoru na olympiádu, míru komercializace a nesmyslnost honby za dalšími a dalšími rekordy, v reálu i klid zbraní (i když ten bych uvítal trvalý) jsem s Vámi zajedno

ohledně sexu mezi sportovci, to je celkem jejich věc a do článku bych to osobně nezařadil, ale je to Váš názor, ctím ho [smích]

ale srovnávat cikány a indiány, to mi přijde dost nespravedlivé, jistě máte pravdu, že dnes jsou z nich nemakačenkové s "VIP" průkazkami, ale uvědomte si, že to byla jejich země, kterou jim bílí gauneři ukradli a ty nemakačenky z nich "vyrobili" díky naprosté nekompatibilitě přírodního způsobu života a kapitalistické mafiánské vražedné džungli. cikáni oproti indiánům nikdy ani nezkusili žít v souladu s přírodou, vždycky jen parazitovali a parazitovat budou

a pak ještě zmínka, jak "jsme my bílí" dostali tuto zemi na "slušnou úroveň" - opravdu nemám pocit, že bychom měli nebo mohli být hrdí na to, v jakém stavu je dnes tzv. západní civilizace a jak jsme její "výdobytky" exportovali násilím všem, kdo o to nestáli...

pěkný den [smích]

212571

15.2.2010 4:18

RE: souhlas až na jediné - indiáni nejsou cikáni

J. Fiala 190.?.?.?

Reakce na 212571

Spousta kanadskych indianu pracuje denne mnohem vic hodin nez vy, pane Stwora. Delal jsem nejaky cas v B.C. v logging campu a vim,o cem mluvim.

212583

15.2.2010 16:17

RE: souhlas až na jediné - indiáni nejsou cikáni

fohat 85.?.?.?

Reakce na 212583

Nadšenci z Moravy studovali kulturu a jazyk indiánu tak dukladně,až delegace z USA je přijela přemluvit,aby jim v reservaci vyučovali skoro zapomenutý rodný jazyk,což se stalo. Malá satisfakce......

212615

15.2.2010 18:49

RE: souhlas až na jediné - indiáni nejsou cikáni

novy zacatek 99.?.?.?

Reakce na 212571

To je prvni co me prastilo do oci. Myslim, ze bychom meli tuto nespravedlivost vuci kanadkym 'cikanum' zastavit. Pripada mi to slaboduche. V prvni rade to nejsou praobyvatele Indie ale Mongolska, jejichz predkove se dali kdysi do pohybu na vychod a 'objevili' Ameriku.

Hlavne bychom si meli uvedomit: "Puvodni obyvatele - Natives" jsou antikorporativni element a v tom jsou nasi spojenci. Nikoho nevyssavaji a ti co 'zleniveli' k tomu maji duvod - belosi jim znicili jejich zpusob zivota. Kdyz nic jineho tak jim dluzime nekonecne omluvy, ne pomluvy. Fandil jsem jim pri jejich povstani na reservaci Oka; dali se do toho dobre, dokonce jednoho poldu odbouchli, ale pak dost zklamane slozili zbrane.

Indian je muj kamarad - nikdy nepritel. Je to vlastne 'rudej nigr', kdyz muzu pouzit tu parafrazi. Mam k nim proto obdiv.

Howgh!

212632

15.2.2010 22:26

RE: souhlas až na jediné - indiáni nejsou cikáni

Lin 85.?.?.?

Reakce na 212571

Souhlasím. Za indiány stojí bohaté kulturní tradice, měli svou vlastní zem i způsob života, který jim byl ukradený násilnou "civilizací". Žádní divoši, měli jen jiný styl života. Běloši je převálcovali svými technickými vymoženostmi, ale nemohli se s nimi rovnat co do znalostí přežití ve volné přírodě. Porovnávat kvalitu života technikou mi příjde dost nefér a taky zavádějící. Chtěla bych vidět dnešní "civilizované" bělochy, kdyby jim např. vypli proud. Však už většina neumí ani rozdělat oheň. A taky bych chtěla vidět nás, "civilizované" - co by z nás zbylo, kdyby nám někdo násilně vnutil třeba životní styl indiánů. Pěkně v rezervacích, bez naší techniky, živit se lovem a sběrem, vyrábět si šaty, boty, stavět příbytky. Obávám se, že by víc jak polovina nepřežila první zimu. [smích]
Oproti tomu cikány (jako kmen) údajně vypudili z Indie jejich vlastní lidi, protože byli už tehdejší společnosti "neprospěšní". Ano, je to také přírodní národ, má nějaké svoje tradice a způsob života. Jenže... nějak jsem neslyšela, že by museli o svou zem bojovat, že by byli nahnáni do rezervací a bílí jim sebrali to, co jim poskytovalo jedinou obživu. Taky jsem nikdy nezaznamenala nějakou výraznou osobnost z této komunity - prostě někoho, kdo stojí za historickou zmínku. Kdežto takových indiánů je dost [smích] Nejen slavní bojovníci a náčelníci, dneska třeba i herci.

http://www.youtube.com/watch?v=VYH9U3wlY0k

212648

16.2.2010 8:57

RE: souhlas až na jediné - indiáni nejsou cikáni

mkadlec 62.?.?.?

Reakce na 212571

Nelibilo se mi to uz na olympiade v Melbourne (myslim, memoria mia fragilis est) a nelibilo se mi to ani tady. Myslim tu strukturu uvodniho ceremonialu. Vsimnete si:
1: na zacatku prijde banda puvodnich obyvatel, zakrepci (na muziku slozenou na motivy nejakym nenativnim hudebnim skladatelem s choreografii nejakeho nenativniho choreografa) a vypadnou
2: nastoupi sportovci
3: po povodnim obyvatelstvu po zbytek ceremonialu nikdo ani nevzdechne
Proc? Nejdriv jste tu byli vy. Pak jsme prisli my. A ted uz nas nezajimate.

212672

15.2.2010 0:38

My Evropané máme jiný sport

fohat 85.?.?.?

je to příjemný adrenalin, aneb, jak se vyzout z matrixu. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010021407 [cool] [chechtot]

212572

15.2.2010 1:01

RE: My Evropané máme jiný sport

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 212572

Toz to pred nim smekam...

212575

15.2.2010 0:54

Zajímavý pohled :)

olfess 78.?.?.?

Nicméně můj pohled:

1) Myšlenka olympijských her je dnes už překonaná, je to šaškárna a dojárna pro davy, to známé "chléb a hry"

2) Nic bych proti této "zábavě" v zásadě neměl, kdyby nebyla alespoň tak drahá a nemluvilo se o ní rok před a rok po akci, tedy zabírá místo v médiích (kvůli tomu se to taky dělá)

3) Když si vezmete koho v naší současné neutěšené situaci civilizace prakticky téměř před kolapsem oslavujeme za "skorobohy" a lidi, kteří něco ve svém životě "dokázali" - tedy sportovce, je to zoufalé. Jeden šmudla rychle běhá po prkýnkách na sněhu , druhý daleko skáče, další parta šmudlů vybírá dobře zatáčky na ledě, jinýmu jde sjezd přes bouličky a pod... [chechtot] [chechtot] [chechtot], už jim chybí jenom parta od filmu a z přehlídkového mola, abychom to měli kompletní. (asi to cítí sami, že jsou stejná sorta, protože se často mezi sebou párují)
Nic hodnotného a trvalého nevytváří, ničím nepřispívají, jenom tahají prachy. Jinak nic proti sportu jako takovému, jde o tu omáčku kolem.

4)Jediný, co jsem z OH zatim viděl, byly naše dresy a já jsem velmi spokojen. Je to odvážné, nápadité, super! [smích]

212574

15.2.2010 2:42

RE: Zajímavý pohled :)

Venca Ryšavec 89.?.?.?

Reakce na 212574

Mohu Vaše závěry z mého okolí jen potvrdit. Vládnoucí elita nemá zájem na rozšíření vzdělání, znalostí, píle, zkrátka kultivace společnosti a občanů. Naopak potřebuje tupé stádo, které zahrne dostatečným množstvím "palčivých" zástupných problémů, či zábavy všeho druhu, které kdekdo bez vzdělání a širších souvislostí bude rozumět a schopen o nich zasvěceně komunikovat. Oni nepotřebují zásadové, morálně kvalitní, inteligentní, vzdělané občany se širokým obzorem znalostí a zkušeností. Protože by se také jednou mohlo stát, že by takováto společnost ze svého snu prozřela a celou tu vládnoucí elitu spláchla do odpadu.

212580

15.2.2010 1:21

Calgary, páter Bauer a Dewsbury

fohat 85.?.?.?

To bylo jediné povyražení v mém nesportovním životě,kdy jsem čuměl na bednu.Jinak bych dal inserát,koupím Gretzkého na volby v čr, nebo na mytí nádobí,nebot platím nejvíc. A o to jde.

212576

15.2.2010 2:41

...

Soudce Lynch 81.?.?.?

Každé zahájení olympijských her se nese v duchu té dané země. Proto ti Indiáni. Indiáni měli velice důmyslný systém jak žít, který fungoval staletí, neli tisíciletí. Ne jako ta naše "demokracie", která padne na hubu každých několik dekád. Bohužel jsem zahájení her neviděl...

Nyní k tomu nerostnému bohatství...
Naftu máme v České republice a dokonce i tady v Londýně... Není to nic neobvyklého. Asi jste měl na mysli ropu...

212579

15.2.2010 4:12

Olympijske hry dneska se zcela mijeji s myslenkou reckych olympiad.

Kozoroh 61.?.?.?

Dnes, jsou olympijske hry predevsim business-obchod a nic vic.Staty si udelali sportovni university,co by pristi zamestnani, ktere je podporovane politiky-statemz kapes danovych poplatniku, kteri koukanim na "vyber"profesionalu, sami jsou obezni,nesporotvne vyhlizejici,mnozi brzkem veku nemocni cukrovkou a zaduchou a tam se na penezich setri a podle toho vypada i zdravotnictvi.
Media nam ukazuji pocatek Olympiady,ale vterinovy zaber je na kanadske demonstranty,nesouhlasici s investovanim penez do "svetovych profesionalu", zatimco je tisice jinych veci ,kam by bylo potreb a dat penize.Na jednoho dobre vyhlizejiciho pripada stovky nezdrave vyhlizejicich deti a to vse v ovzdusi sveta nasili, valek,zabijeni,nespravedlnosti, posudte samy, jen dnesni den na zpravach:Real US/NATO Deaths, Casualties In Afghan Operation?
Stop Making Cancer ----- http://www.nationalexpositor.com/News/2209.html
15, 2010 Boy, 12, stabbed in chest at Brisbane (deti se vrazdi)
NATO's Role In The Military Encirclement Of Iran
Indo-Pak Peace Talks Threatened By Bomb Blast
Americans Stock Up, Prepare For End Of The World
Top Scientist Admits No Global Warming Since 1995
Terror And The Birth Of Israel
Blackwater Billed US For Prostitutes In Kabul
Israel is accused of waging covert war across the Middle East

Slow Progress in US Afghan Assault
Rockets Kill 12 Civilians in Helmand

US
Bombs Slow US Advance in Taliban-Held Afghan Town
Federal Reserve Bank of New York Subpoenaed in AIG Fraud Case

Different Accounts Offered About Afghan Civilian Deaths
New Blow to Iraq Election Credibility


Ban Forces Rivals of Iraqi PM to Halt Campaign
Anti-Ba'ath Campaign a Spur to Iraq Shi'ite Voters
Staying On: The Last Brits in Iraq

Top Pakistani Court Nixes Presidential Order
Pakistan' Political Parties Fear Clash Between Govt, Judiciary

Officials: US Missiles Kill 5 in NW Pakistan
9 Die in India's First Big Attack Since Mumbai


Nationalists Blame Pakistan for Bombing in India
Under Obama, More Targeted Killings Than Captures
--------
Mala ukazka z TV zprav ,z Afganistanu[překvapení]tec ukazuje foto mrtvych deti,co byli "omylem zabity" a zbytek deti spi obaleny vsim moznym na udusane hline podlahy, tak,jak jsou obleceni, jedno je asi trilete ,druhe nekolik mesicu stare, tak, tomuhle narodu chceme dat demokracii zapadniho stylu- prostituce a dragy?
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/us_and_americas/article7025159.ece
"Osvobodit zeny" od muslimskeho zpusobu zivota, do prosterdi bordelu, kde se polonahe budou tocit na tyci?
3 US Service Members Die in Afghanistan
British Soldier Dies in Afghanistan Offensive on Taliban
US Marines Spearhead Major Afghanistan Offensive
Britain 'Pleased' With Progress in Afghan Operation
US Troops Fight, Then Work to Win Hearts, Minds in Afghanistan
Afghan 'Surge' Launched as Australian Soldiers Injured
Flying Into History With the British Forces on the First Day of Operation Moshtarak
Canadian Soldier Killed in Ka...Automaticky kráceno

212582

15.2.2010 5:12

mash up

Down under 122.?.?.?

Na Vasej stranke si zvyknem precitat clanok, niekedy v nom mozno najst urcitu pravdu, niekedy je to ocividne zavadzanie a manipulacia s faktami. Presto vsetko beriem Vasu stranku ako akusi alternativu voci mainstreamu.
Pamatam si na tie strasne prognozy o pade dolaru, pade Ameriky, pade civilizacie a pade neviemcohovsetkeho...Ale zatial sa nic take nekonalo...Nie je teda vsetko iba akesi nepodlozene kecanie bez akychkolvek faktov? Skusili ste si vobec spravit malu sukromnu bilanciu faktov, ktore Vam vysli a ktore boli iba totalne konspiracne bludy? Len tak, pre Vasu informaciu.
Rad by som sa ale vyjadril k Vasmu najnovsiemu pocinu, clanku o Olympiade. Myslim, ze kazdy normalne mysliaci clovek pochopil indianske "tancovanie" a rozne vyjavy ako vzdanie urcitej ucty povodnym obyvatelom Kanady. Ja si osobne myslim, ze bolo vykreslene mimoriadne vkusnym a peknym sposobom. Celkovo bol pre mna otvaraci ceremonial jednym z najkrajsich co som videl. A to, ze sa na zaver zdvihli iba 3 piliere, miesto styroch? Ano stava sa, ale to pekny dojem z ceremonialu nepokazilo.
Pan Stwora veci typu, ze nerozumiete ako sa skokani dostanu na mostik, ze nerozumiete pravidlam urcitych sportov, ze nevidite co robia sportovci v spalni...To snad nepotrebuje hadam ziaden komentar...Azda, keby ste miesto kritizovania chvilu aj pozerali, zistili by ste niektore veci sam. Predsa sa pri kazdom futbalovom zapase nebudu vysvetlovat pravidla...
A reci o utokoch vojsk Nato proti mierumilovnym pastierom koz, nad tym sa iba pousmejem [smích] Ja by som za tych mierumilovnych pastierov ruku do ohna nedal, ale som si isty, ze Vy urcite ano..
Jedina vycitka, ktora bola na mieste sa tykala zabijania tulenov, s ktorym absolutne nesuhlasim, Kanada by s tym mala razantne skoncovat!
Naozaj rozumiem, ze tu pisete vlastne nazory, nemam s tym problem, len by ste sa mohli snazit o viac objektivity a studium faktov, lebo takto vyznievaju clanky priserne amatersky a ucelovo...

212585

15.2.2010 5:19

Nemohu souhlasit , v článku jsou hrubá zkreslení a paušalizace!!!!

Montaznik 88.?.?.?

Indiáni jako přírodní národy měli velice mnoho moudrých zvyků,mytologie a opatření, aby mohli přežít v divočině, se kterou žili v harmonii a bohužel my jim dnes můžeme jenom tiše závidět, co oni všechno uměli a hlavně to byli "šťastné" bytosti - oni věděli podle svého učení, proč jsou na světě a podle toho se také k sobě a přírodě chovali a měli jí v úctě a žili s ní v plné duchovní a hmotné jednotě!!!!Takže do života původních přírodních národů bych se nenavážel, protože až teprve s příchodem "bílého" osadníka a naší degenerované civilizace došlo i k naprosté především duchovní devastaci původních obyvatel, jak Ameriky, tak Kanady!!!! My o skutečném životě indiánů mnoho nevíme,neměli písmo, takže se nám toho příliš nezachovalo - jenom nějaké útržky, ale celý jejich bohatý život neznáme!!!! V indiánkách od Maye se to nedočteme!!!
Co se týče olympiády, učiním pouze jedinou ale zásadní poznámku!
Olympiáda měla při svém založení nějaký etos, byla to akce vysoce mravní a její zásady čistého amatérismu a soutěže krásy a radosti z pohybu jsou dávno zničeny a z olympiády se stal cirkus , kolotoč peněz a stupidní reklamy, ke které jsou využívána "monstra" - říkám jim "vyskákaní chocholouši", kteří už se skutečným sportem nemají nic společného!!!! Člověk má především sportovat kvůli radosti z pohybu a nikoliv , aby se z něj stal novodobý gladiátor, kam třeba můžeme zařadit hokejisty!!!!
Vůbec se nedivím, že se tam pořádala demonstrace, protože finanční prostředky by se nechaly použít moudřeji, než na pořádání podivných a nebývale okázalých bachkanálií!!!!!!!
Olympiáda je hezká akce , ale měla by naplňovat alespoň z části duchovní principy zakladatelů!!!! Nemusela by být tak okázalá a měla by se otevřít všem lidem, nejenom fyzicky zdegenerovaným "monstrům" , kde se někdy člověk diví, co je to za hybridního tvora, který neumí třeba nic jiného, než dobře honit kulatý nesmysl po ledě,jezdit na lyžích ve sněhových boulích,honit kameny s koštětem po ledě a za to dostává milionové honoráře!!!!
Trochu jsem to celé pojal jako parodii, ale ve světle současných světových a všelidských problémů, se mně zdá pořádání nabubřelých olympijských her, jako hodně blbé a hlavně zbytečné!!! Pouze jako systém "chléb a hry" pro lůzu!!! Potom ano,pak mají smysl, ale pro koho? [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích]

212586

15.2.2010 13:37

RE: Nemohu souhlasit , v článku jsou hrubá zkreslení a paušalizace!!!!

xman 89.?.?.?

Reakce na 212586

Nerad bych te montazniku zklamal, ale spousta indianskych kmenu melo sve pismo a nektere kmeny to pismo pouzivaji doted. Takze naopak, o indianskem zpusobu zivota toho vime velmi mnoho. Viz http://www.first-nations.com/ Ale neni to poprve, kdy svoji neznalost kamuflujete za desitky vykricniku.

212607

15.2.2010 6:16

V celku s Vami pan Stwora suhlasim

Peter Szakal petrik (zavináč) somine (tečka) net 24.?.?.?

na otvaracom ceremonialy sa mi nezdalo nic uzasne, nadherne, napadite... v celku bezna saskaren.

Slovensky team ma rovnako nevydarene oblecenie... letnu capicu a paplon sa mi zda pre sportovca v zime nevhodne

Ale najviac zo vsetkeho ma nasrala reklama:
hlavnym sponzorom je McDonalds a CocaCola - tak to je uz vrchol!
Co to ma so sportom? brrrr
Cigarety a alkohol sa propagovat nesmu a toto svinstvo ako symbol degeneracie stravovania je v poriadku?
Este ukazu atleta ako si dava hranolky...FUJ!

212587

15.2.2010 6:30

Souhlas, ale...

Hombre va (tečka) stejskal (zavináč) seznam (tečka) cz 88.?.?.?

Zahájení jsem viděl a opravdu to bylo jaksi mimo mísu, vlastně se mi nejvíc libila Kanadská jízdní policie [cool] a inteligent k tomu přistupuje s pocitem, že vše je jen iluze pro pobavení mas.

Olympiáda už opravdu není co za barona Coubertena a dnešní heslo zní: "Rychleji, více, platěji" [bliji]

Jinak RESPEKT pro Sáblíkovou [mrknutí jedním okem]

212588

15.2.2010 9:28

Zásobníky

Pierre 78.?.?.?

Oni to umístění zásobníků ukazují, dokonce celou střelbu. Jenže málokdo si uvědomí, že to zásobníky jsou. Podívejte se na pravou stranu pažby (u leváků na levou). Tam, přibližně v místech, kde je pažba podepřena pravou (levou) rukou, vyčnívají při horním okraji pažby do stran takové výrůstky. A to jsou právě zásobníky. Jsou to malorážkové zásobníky, na pět ran, tudíž velmi malé. A máme je celou tu dobu na očích, právě při záběru obličeje střelců.

212595

15.2.2010 9:43

Biatlon

Libcin 85.?.?.?

My se u televize bavili, kam až sahá historie sportu jménem biatlon, kde jsou jeho kořeny. V Německu je velmi populární a tak jsme si představovali, jak jezdí Němci u Stalingradu na lyžích s puškou a pokud netrefí, musí udělat jedno trestné kolečko kolem tohoto města. Tam jim ten závod trochu nevyšel.....(-:

212598

15.2.2010 11:13

Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

hestroy 77.?.?.?

Vladimíre, to snad nemyslíte vážně. Srovnávat Indiány s Cikány, není to trochu jako míchat hrušky s jabkama?

1. Indiáni bydleli na jejich území, nebyli to oni, kdo přišel k nám, ale my k nim. Vy když přijdete k někomu na návštěvu, máte tendenci zůstat v jeho domě a následně původního obyvatele vypudit do kůlny na zahradě?

2. Když už to uděláte, budete po původním obyvateli chtít, aby vám platil za nájem? Nabídnete mu ubohé hodnoty západní civilizace, jako je shromažďování majetku (drancování přírodního bohatství), izolace od přírody a chlast, přičemž jeho hodnoty označíte za primitivní a špatné?

3. (Cenzurováno. Osobní výpady. Editor) Proč vás tedy zajímá stát Izrael? Vždyť ta úžasná vyvolená skupina lidí předělává poušť do ráje na Zemi. A ti Palestinci (ve vašem případě Indiáni, záměrně však nezmiňuji Cikány), kteří tam bydleli předtím, se tomuto bohulibému cíli snaží zabránit.

Víte Vladimíre, to vy jste na návštěvě, i když už máte pocit, že tam patříte. Nemáte žádné právo soudit původní obyvatele, kteří byli násilím odtrženi od svých tradic a od své země.

Je dvojí metr ještě žurnalistika nebo jen pouhá propaganda? [bliji]

212601

15.2.2010 11:36

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 74.?.?.?

Reakce na 212601

Vcera jste p. Stworo neuverejnil muj prispevek, na stejne tema o nemz mluvi Hestroy. Nevadi, Hestroy to napsal prakticky stejnymi slovy. A navic, coz jsem nenapsal, nazval Vas pokrytcem.

212603

15.2.2010 11:44

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

Kincsem 90.?.?.?

Reakce na 212601

Souhlas s tím, že nemáme právo soudit Indiány, protože za to, jak nyní žíjí může bledá tvář ( strašně mě vždycy na..re strejda, kterej když přijede z Kanady, tak o nich mluví jako o "fucking Eskymos" - ale před ještě tak dvaceti lety se s nima kamarádil a pracoval mezi nima, no asi jak člověk stárne, tak blbne ) .

Co se týče úžasné vyvolené skupiny nesouhlasím, dělá přesně to samé, co bledá tvář na americkém kontinentě a ostaně i ve všech jiných koloniích - vyhání nebo vyvražďuje původní obyvatelstvo a přivlastňuje si všechno na co cestou narazí. Ráj na zemi tam fakt
není - pokud to nebylo myšleno ironicky?! Konec konců z počátku přišli hlavně z Evropy no a podle toho se také chovají, jako kolonizátoři, nic víc.

212604

15.2.2010 11:54

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

djb 90.?.?.?

Reakce na 212601

V podstatě totéž jsem chtěl napsat, včetně přímery o dvojím metru.
Můj přístup je sice jiný, považuji za nemožné opravovat historii spravedlivě, neexistuje žádný vyšší soudce, neboli, nelze se opřít o to, že Palestinci mají nárok na území která ve válce vojenské i diplomatické prohráli, nelze dnes operovat Holocaustem jako záminkou pro výhody pro Židy a v důsledku se ani nedá mluvit o navrácení Indiánům území, ačkoliv při porovnání Palestina vs Izrael a Indiání vs "Bílí dobyvatelé", jsou na tom Indiáni nepoměrně hůře (ztráta celého kontinentu a cca 100 milionů vyvražděných, ať mečem či nemocemi - přičemž nemoci se dnes velmi nadsazují, aby se zamlčelo vyvražďování).
Vzhledem k poměru rozsahu se ani nelze vymlouvat na šest desetiletí vs pár století stáří událostí.
Historie je zkrátka pryč. Je důležité se z chyb poučit a stávající stav zařídit tak, aby v něm obě strany mohli existovat jako lidé. Zahrnuje Palestince, Indiány i řadové Izraelce.

Každopádně podepisuji. Nelze se na obě události dívat opačně. Člověk by měl mít jednotný názor. Nemyslím, že by p.Stwora byl pokrytec, spíš nedokáže důkladně procítit všechny souvislosti.

212605

15.2.2010 13:27

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

xman 89.?.?.?

Reakce na 212601

Hestroyi, ač nerad, tak s vámi naprosto souhlasím... Nechápu, co se to v poslední době stalo [oči v sloup] Akorát u toho Izraele je to trochu sporné - podle některých historiků, je praotcem palestinců Ezau, takže oba národy v oblasti žily +/- současně.

212606

15.2.2010 15:50

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

Kincsem 90.?.?.?

Reakce na 212606

Z mnoha různých historických pramenů a dnes i z rozborů DNA vyplývá, že dnešní Palestinci jsou jednoduše potomky všech
průběžně se střídajících kultur a národů v oblasti, mají DNA se znaky typickými pro středomořskou oblast + asi 15-20% pro židy,
to znamená, že se částečne mísili i s nimi. Židé ani v biblických časech nikdy na tomto území nežili sami, ale vždy souběžně s jinými
národy ( např. Féničany, Pelištejci apod. ) Podle významného izraelského archeloga prof. Israele Finkelsteina se Izrael ani ve svém nejvýznamnějším období (které však trvalo snad jen 100 let) nerozkládal na území, jak tvrdí bible, ale na mnohem menším prostoru a nedosahoval ani k mořskému pobřeží. To samé Judea.

212613

16.2.2010 3:57

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 74.?.?.?

Reakce na 212606

- podle některých historiků, je praotcem
>palestinců Ezau, takže oba národy v oblasti žily +/-
>současně.

Kolem 135 BC byla judeanskych vladarem jmenem Yochanan (John) Hyrcanus (nikde se nedoklada ze ten sam by byl Israelita, tj. potomek 12 kmenu puvodem z Jakoba-Israele) dobyta zeme nachazajici se na jih od Judei, Edom. Edomite ci Idumite, tradicne nepratele na zivot a na smrt 12 Israelitickych kmenu, v dobe kdy 10 kmenu se jiz na uzemi byvaleho Israele nenachazaely, byli Hyrcanusem nasilne obrezani, Edom pripojen k Judei, a z Edomitu se stali Judejci, ci tzv. Zide. Nejznamejsi z nich byl Antipater, a jeho syn Herod, ktery mel prave na prave Israelity nejvice spadeno: napr. pri hledani nemluvnete Krista, vyhubil israeliticke deti do 2 let. A kdo byli Edomite/Idumeans? Vseobecne to byli Canaanite, jejichz "zakladajici otec" Esau (bratr Jacoba-Israele) se proti prani svych (hebrejskych) rodicu Isaaca a Rebeky prizenil mezi Canaanity (manzelky z kmenu Hittite a Hivite), presunul se ze zeme Abrahama na jih, a tam zalozil Edom (Edom znamena "rudy"[mrknutí jedním okem]. A tak ti "pravi" Zide kteri nenavideli, a zabili Krista, byli potomci Esau, byli to misenci, a s Israelity nemeli nic spolecneho.
Mate-li zajem se priucit od historika te doby (tj. ne od PC "historiku" dneska), prectete si kapitolu 9, odstavec 1, a poznamku (25), "Starozitnosti Judejcu" od historika te doby jmenem Josephus Flavius.
http://www.ccel.org/j/josephus/works/ant-13.htm
Edomite/Zide, misenci z Esau, jak Kristus uznal, skutecne meli puvod z Abrahama (Jan 8. kapitola), ale v hadkach s Kristem priznali ze nikdy v otroctvi nebyli, zatimco pravi Israelite byli v otroctvi a) v Egypte, b) 10 kmenu v Assyrii (722 BC, z nehoz se nikdy nevratili), c) 2 kmeny v Babylonu (586 BC), a tim padem tito Kristu nepratelsi Zide nebyli zadni potomci Jacoba-Israele, s touto lzi se dnesni zide (navic 90+% z nich jsou chazarskeho puvodu) vehementne ohani, a tim zduvodnujici sve "pravo" uloupit Palestinu. A to bylo zhruba 800 let pred hromadnou konvertaci asiatickych Chazaru na uchylnou doktrynu babylonskych rabinu, na judaismus jimz dnes, coby spolecenskou strategii dabla, nici tradicni svet ..
Palestinci jsou lide zeme zvana Palestina, vetsina puvodem z teto oblasti, ale tez mozna puvodem z male casti Israelitu (z kmenu Judah a Benjamin) kteri po vrazde Krista neprijali Farizeismus-judaismus, zustali na uzemi, ci z Reku, Rimanu. Jednoduse "lide zeme", kterym Palestina byla v nedavne dobe uloupena zionistickymi fanatiky, kteri s biblickym Israelem nemajici nic spolecneho.

212665

15.2.2010 13:59

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 212601

Souhlas, není k tomu co dodat.

212608

15.2.2010 14:47

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

amp 213.?.?.?

Reakce na 212601

Suhlasim s Vami. Nebudem sa dlho rozpisovat, iba tolko, ze ste pan Stwora klesli na uroven suterenu. Mozno by ste mali menej navstevovat nezvedavca, pochytili ste privela nenavisti.

212611

15.2.2010 15:45

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 212601

Mě se Olympijské otevření líbilo, i s těmi indiány a inuity. Naopak, pokud bychom jako bílí lidé oslavovali jenom výdobytky naší komerční kultůry, přišlo by mi to trapný. Nevyčítejte pane Stworo indiánům nic, až bude jednou váš způsob života vyhlazen a po 500 let budete nucen žít jako oni ve vlastní zemi která Vám už nepatří, pochopíte je. Kanada je tolerantní země, toleruje mne a já toleruji její původní obyvatele. Přišli o mnohem víc než jim dnes dáváme.

212612

15.2.2010 16:15

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

Soudce Lynch 81.?.?.?

Reakce na 212601

Cenzurováno??? Osobní výpady? Pak nevidím smysl informovat o tom, že projev pana Faraga byl cenzurován... Názor Hestroye, který nebyl nikterak hrubý a vulgární, byl cenzurován??? Že by při vší úctě k Vám pane Stwora Vám Hestroy šlápnul na malíček???
Váš dům stojí na pozemku, který byl násilím ukraden původním obyvatelům... Tak to prostě je.

212614

15.2.2010 16:34

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 212614

[smích]

Osobní výpady jsou v této diskuzi zakázány. Tečka,

Myslím, že by všem přátelům indiánů neškodilo méně číst Karla Maye. Romantická představa o odvážných a čestných indiánech žijících v souladu s přírodou je jistě hezká, každý potřebuje nějaký ten pozitivní vzor, ale někdy je také dobré dospět a opustit své pubertální představy.

Buď si jsme rovni nebo nejsme. Není možné uzákonit nadřazenost jedné rasy nad druhou na základě jakýchsi minulých křivd. Indiáni dnes v Kanadě těží z pozitivní diskriminace, mají výhody, o jakých se normálním Kanaďanům ani nesní.

Pozitivní diskriminace je oxymóron. Diskriminace nemůže být pozitivní, diskriminace je vždycky špatná.

212617

15.2.2010 17:08

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 212617

Dobře, Vladimíre. Názor, který autor prezentoval v článku je pokrytecký. To už není osobní výpad, že?

>Romantická představa o odvážných a čestných indiánech žijících v souladu s přírodou je jistě hezká, každý potřebuje nějaký ten pozitivní vzor, ale někdy je také dobré dospět a opustit své pubertální představy.

Čím dál hůř. Opět se ptám, proč se zastáváte Palestinců. Zeptejte se na názor velké části Izraelců, židů či sionistickch křesťanů v jiných krajinách, co si o Palestincích myslí. Jsem si jistý, že použijí daleko horší slova, než které jste použil vy o Indiánech.

>Buď si jsme rovni nebo nejsme. Není možné uzákonit nadřazenost jedné rasy nad druhou na základě jakýchsi minulých křivd. Indiáni dnes v Kanadě těží z pozitivní diskriminace, mají výhody...

A proč by je mít neměli? Bílí Kanaďané drancují přírodní bohatství jejich země. To, co za to dávají Indiánům je hrstka odpadků. I když máte pocit , že vám vybírají vaši peněženku. Už jen to, že můžete bydlet na jejich zahradě, něco stojí. Vaše nenávist k Indiánům je založena na čem? Na nějaké křivdě? Proč tedy máme soudy? Proč neřekneme, že křivda je promlčena okamžitě? Vždyť bychom ušetřili obrovské množství financí za policii a soudy. Koneckonců, tento trend se v Čechách již zavedl...

> Pozitivní diskriminace je oxymóron. Diskriminace nemůže být pozitivní, diskriminace je vždycky špatná.

Tak ať se všichni ti, co se do Kanady přistěhovali, odstěhují a nemusí se řešit nějaká diskriminace. Víte, ono je hrozně snadné někoho diskriminovat a pak, když už dosáhnu toho, že mám všechno, co dříve patřilo někomu jinému, začít vykřikovat o tom, že diskriminace je špatná... To se nechá nazvat jen jediným slovem. Pokrytectví.

Viděl jste film Tanec s vlky? Dle vás je to asi pohádka, že? Dle vás Indiáni žili vždy ve špíně, chlastali, nic nedělali a celkově byli k ničemu. Víte, že podobný názor občas vypluje na povrch a následně je použit k etnickému čištění?

Co byste dělal, kdyby se tu na Zemi najednou objevila vysoce vyspělá rasa, pro kterou byste byl vy najednou špinavým a nečistým (například po stránce jejich kultury, myšlení nebo struktury) a ta rasa by začala s fyzickou likvidací původního obyvatelstva? Vás by vykopli z vašeho domu, takže byste musel jít hledat jídlo na smeťák. Přijal byste svůj osud s pokorou?

Pokud odpovíte ano, pak je váš názor konzistentní a není pokrytecký. Pokud byste začal namítat, že to není to samé, pak je váš názor jaký?

Vladimíre, Vladimíre, na jednu stranu dojímáte lidi až k slzám příběhy o zvířátkách, na druhou stranu pro vás někteří lidé nemají žádnou cenu. Jaký je rozdíl mezi vaším názorem a názorem těch, kteří staví koncentrační tábory?

Ale co bych se rozčiloval... Nicméně to o něčem vypovídá...

212619

15.2.2010 17:40

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

xman 89.?.?.?

Reakce na 212619

Je to přesně tak. I v samotném arabském světě považují Palestince za trošku méněcenné spoluvěrce. Stačí se zeptat lidí v Sýrii, Jordánsku, Egyptě. Arabové sice mají plná ústa řečí o utlačovaných Palestincích, ale nikdy by pro ně nehnuli ani prstem.

212622

15.2.2010 18:12

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 212622

Jdi si xmane provokovat někam jinam.
Poslední vraždění Palestinců je naprosto jasné a neomluvitelné!!!
Operace "Lité olovo" 1400 mrtvých,5000 zraněných Palestinců a škody přesahující 4 miliardy USD!!!! Gaza vypadá jako Drážďany po válce!!!! To je "úspěch" izraelských vrahů, který je a ještě bude po zásluze mezinárodní komunitou přesně popsán a odměněn!!!
Dnes si slušný člověk, který dříve stranil Izraeli, protože se jako malá země brání arabskému "moři", jenom nad Izraelem tiše odplivne!!!! [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [bliji] [bliji] [bliji] [bliji] [bliji] [bliji]

212625

15.2.2010 18:51

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 212625

Pane Montážníku, je mi velice líto, ale opět se musím xmana zastat. V jeho příspěvku jsem nenašel ani schvalování zabíjení, ani nějakou lež. To co tu řekl, je bohužel smutná pravda. Nakonec, podívejte se na Vojtu49. To je jiný "kabrňák." Ten tu v podstatě jinými slovy řekl, že vyhlazení Indiánů bylo potřebné, protože to byly zaostalé opice. [bliji]

212633

16.2.2010 0:54

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

xman 89.?.?.?

Reakce na 212633

Je to přesně tak, nikde jsem ani náznakem nenaznačil, co si myslím o té "slavné" izraelské ofenzívě, ale Montaznik má hned ve všem jasno. Asi ještě nemůže rozdýchat to, že ta jeho slavná řepka olejka pokryje spotřebu benzínu a nafty z 1 % [chechtot]

212656

15.2.2010 18:08

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 212619

Je poněkud obtížné diskutovat s člověkem, který se horlivě zastává Palestinců a přitom netuší, kdo byl Jásir Arafat. Stejně tak plamenně hájí indiány a přitom čerpá své znalosti o nich ze současných filmových pohádek.

Skutečnost je trochu jiná, pane Hestroyi. Když dorazili bílí kolonisté na Severoamerický kontinent, našli tam lidi doby kamenné. Ano. Ti lidé neznali kolo. Neuměli zpracovávat kovy. Dokonce ještě neobjevili ani zemědělství. Žili v lovecko-sběračských tlupách, putujících krajinou. Bez trvalých sídel. Jejich "kulturu" měli evropští kolonisté převzít? A začít štípat pazourek?

Jestliže jim náleží pozemek pod domem pana Stwory, komu asi náleží pozemek pod Vaším domem? Avarům, Germánům, či Keltům? Nebo dokonce Neandertálcům, protože ti byli s největší pravděpodobností v České kotlině první? Už Vás vidím, jak spěcháte na katastr, abyste pozemek pod svým domem vrátil jeho původním vlastníkům. [chechtot]

Že je to nesmysl a že nikam nepůjdete? Tak stejné nesmysly neužívejte jako argument proti oponentům.

212624

15.2.2010 18:39

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

Laskavý 88.?.?.?

Reakce na 212624

Arafat jistě nebyl ideální , jako skoro nikdo v té oblasti, ale byl po několika letech spolu s Rabinem velmi blízko k dojednání nějakého i když jistě hodně křehkého míru mezi Izraelem a Palestinci!!! Arafat byl za svojí činnost také nositelem mnoha
mezinárodních vyznamenání včetně Nobelovy ceny míru!!!
Je dobře vědět, kdo nechce mír v oblasti - Rabin byl ultrapravými sionisty zákeřně zavražděn a celá mírová smlouva šla pod stůl!!!!
Taková je pravda pro Vojtu49, který patří také k pravidelným nasíračům a rozvracečům diskuzí!!!! Jakmile se diskuze stočí k tématu Izraele, Palestiny, ihned vyskočí jako čerti s krabičky Vojta49, Xman a další "placené" síly a začnou svoje rozvracečské
dílo!!!!!
[oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup]

212629

16.2.2010 0:59

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

xman 89.?.?.?

Reakce na 212629

Vyjeďte si historii všech mých příspěvků na zvědavci. Nikdy jsem ani slovo nevěnoval Izraelso-palestinskému konfliktu, ale hned je vám vše jasné. Je mi vás líto [bliji]

212657

15.2.2010 18:46

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 212624

>Je poněkud obtížné diskutovat s člověkem, který se horlivě zastává Palestinců a přitom netuší, kdo byl Jásir Arafat.

Nepřekvapil jste. Odpovím vám stejně. Vy podporujete vraždění lidí, jak jste zde již několikráte prezentoval. K ospravedlnění vraždění obecně používáte tyto argumenty:

>Když dorazili bílí kolonisté na Severoamerický kontinent, našli tam lidi doby kamenné. Ano. Ti lidé neznali kolo. Neuměli zpracovávat kovy. Dokonce ještě neobjevili ani zemědělství. Žili v lovecko-sběračských tlupách, putujících krajinou. Bez trvalých sídel. Jejich "kulturu" měli evropští kolonisté převzít? A začít štípat pazourek?

Samozřejmě že ne, Vojto. Naštěstí používali metodu, kterou byste použil vy. Vyvraždili je a zničili jejich kulturu. Jste s výsledkem spokojen?

>Jestliže jim náleží pozemek pod domem pana Stwory, komu asi náleží pozemek pod Vaším domem? Avarům, Germánům, či Keltům? Nebo dokonce Neandertálcům, protože ti byli s největší pravděpodobností v České kotlině první? Už Vás vidím, jak spěcháte na katastr, abyste pozemek pod svým domem vrátil jeho původním vlastníkům.

Kde jsou ti původní vlastníci? Máme je snad zavřené v rezervacích? Vy víte, kde jsou? A kdyby byli zavření v rezervacích, šel byste a odplivnul byste si? Vy víte, že ano...

Má smysl se dohadovat s někým, kdo nechápe ten rozdíl? Já, jako majitel půdy v Čechách nechodím a neodplivuji si nad někým, kdo tu byl před několika tisíci lety. Kdyby tu ovšem byla skupina lidí, kteří tu byli před námi a my je měli zavřené v rezervacích, pak by to byla trochu jiná situace, ne? Nebo ne? Odpovězte mi jen na tuto otázku, ať se trochu odkopete.

Vím, že to nepochopíte. Stejně jako já nechápu, proč máte vždy radost z toho, jak ti silnější masakrují slabšího. Je mi vás opravdu líto.

212631

15.2.2010 21:07

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

Van Guld 88.?.?.?

Reakce na 212631

Shalom hestroyi. Víte, tady to jsem si schovával pro zvláštní příležitost. Na zvědavce už nechodím. Takže mě tohle už nebude mrzet. A vy za to prostě stojíte!!!

Hestroyi, vy jste jeden (cenzurováno, osobní výpady, editor), které jsem neměl tu čest potkat. Každý váš příspěvek je perla. Fakt nikdy nevím jestli se vám mám smát nebo plakat. Plakat nad tím, že takový idiot chodi mezi námi.

Tak pane Stworo a teď mě zabanujte. Za tohle mi to stojí. Juhu... [velký smích]

212643

16.2.2010 0:16

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

Saša 74.?.?.?

Reakce na 212619

Pane Hestroy, ono se Vám to bude více líbit, když to napíší takhle: i „pozitivní“ diskriminace zbavuje člověka práva. V Severní Americe právě tak zvaným zvýhodněním původního obyvatelstva v rezervacích jim bylo nejvíce ublíženo, byla jim vzata příležitost splynout se společností a stát se rovnocennými občany. Byli uplaceni za to, že budou s očí a s výjimkou oblbování „misionáři“ byli ponecháni svému osudu několik set let za ostatním světem. I přes tyto překážky, někteří jsou úspěšní, ovšem značná část (také díky nám) zcela nepřipravena na dvacáté století tvoří chudinu v městech nebo žije z podpory na rezervacích v podmínkách předminulého století. Co se historie týče, zdědili jsme nejméně bojovné a tím méně úspěšné kmeny, ty co utíkaly před ostatními do nejnevlídnější divočiny. Jak víte kultura a bojovnost středoamerických původních obyvatel byla na výši, respektive „bílé tváře“ ji začaly ničit v době po jejím vrcholu, když začínal úpadek. Dobyvatelé Ameriky se do dnešního dne zasluhují o jisté zmrznutí v čase původního obyvatelstva jeho izolací od doby jejich téměř vyhubení. Svým způsobem Palestinci žijící již druhou a třetí generaci v utečeneckém táboře může čekat podobný osud. Žijeme v čase a nemůžeme za chyby našich prarodičů, vládců atp.

212654

15.2.2010 17:20

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

djb 90.?.?.?

Reakce na 212617

To je demagogie. Jací přátelé Indiánů, jaký Karel May, jaká romantika?

To je zcela věc Indiánů, jestli žili romanticky, nebo se chovali mezi sebou jako neandrtálci.

Věc je jednoduchá.

Oni si tam žili po svém a my jsme jim to ukradli.

Analogie s Izraelem/Palestinou je velmi dobrá.

na obojí lze mít pouze stejný názor. Jste nebezpečně blízko argumentaci typu všem přátelům Palestinců a čtenářům Karla Maye s romanticku představu Kara Ben Nemsího a jeho druha a přítele Hadžího Halefa Omara bych doporučil se podívat na zbytky dětí na Izraelské diskotéce po teroristickém útoku

Divný směr zvědavce.

212620

15.2.2010 19:44

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

abc 89.?.?.?

Reakce na 212617

Vladimír, tento článok budí dojem, že ste ho napísali akoby v somnambulnom stave...a keby aj nie aj Kazateľ 5:3 opisuje sen ako dôsledok hojnosti zamestnania... ako inak si máme vysvetliť, že vy ako znalec protokolov múdrych ste nepochopili na čo slúži olympizmus, kto ho založil a k akému účelu slúži? Pripomínam
Protokoly mudrcov § 13 odsek. 4. Aby ľud nemohol rozumne uvažovať o politike, rozptýlime ho zábavami, hrami, divadlami, záľubami, pohostinstvami a strediskami ľudovej kultúry. Čo­skoro začneme v tlači vypisovať ceny pre umelecké i športové súťaže všetkých druhov. Nový záujem, ktorý to vzbudí, dokonale odvráti myseľ ľudu od otázok, pre ktoré by sme sa inak s ním mohli dostať do rozporu. Keď ľud pomaly úplne stratí schopnosť samostatného myslenia, bude s nami mimovoľne súhlasiť. My jediní mu totiž budeme, pomocou našich agentov, dávať látku na premýšľanie, ale tak, aby o jej spojitosti s nami nemal ani tušenia.

Aj Hitler najprv vyhlasoval, že olympiáda je „vynálezom Židov a slobodomurárov“ a v ríši ju nebude možné usporiadať. Režisérke Leni Riefenstahlovej sa priznal, že ho ten olympijský humbug ani veľmi nezaujíma. Ale svojou zvrhlou genialitou pochopil, že olympiádu môže dokonale využiť na propagandu svojej idey.

Keď Medzinárodný olympijský výbor v roku 2001 rozhodol o tom, že letné olympijské hry budú o sedem rokov neskôr v Pekingu, robili to nádeji, že za tých sedem rokov sa Čína pomaličky posunie k demokratickejšiemu režimu. Že pribudne nielen áut a moderných mrakodrapov, ale aj priestoru pre slobodné myslenie, demokraciu a väčšiu úctu k ľudskému životu.Je po dvoch rokoch po pekinských olympijských hrách a optimistické a mierne naivné predstavy olympijskej elity sa nenaplnili. [bliji]

212637

15.2.2010 20:43

RE: Velké zklamání - dvojí metr na Zvědavci

fohat 85.?.?.?

Reakce na 212617

partička všeho schopných ateistu z tv Nova---pořadu Na vlastní očí si očíhla šibřinky, zvané Tanec Slunce. Místní Native jim sdělil, že je zákaz filmování v jednom sektoru tance. Naši drzouni ovšem, jak jinak, točili v tom pásmu tajně. Zase přišel onen místní občan, aby prý toho nechali.Doma zjistili,že záběry překračující povolený prostor do zakázaného jsou zničené, že na nich byly jen pruhy. Odbornice na Indiánskou kulturu jim sdělila,že poškození techniky,která se toulala přes Japonsko a Německo,kde odborníci závadu nezjistili,je jen malý políček,že jindy by drzouni,nerespektující přírodní obřady, by přišli o život. US připosraná vláda vážně uvažovala z tohoto duvodu o zákaz tohoto obřadu.Nevím současně,jak to vypadá,jestli to opravdu zatrhla.

212641

15.2.2010 17:39

Ceske legendy o indianech

V. Kulik 64.?.?.?

Reakce na 212601

>1. Indiáni bydleli na jejich území, nebyli to oni, kdo
>přišel k nám, ale my k nim. Vy když přijdete k někomu na
>návštěvu, máte tendenci zůstat v jeho domě a následně
>původního obyvatele vypudit do kůlny na zahradě?

>2. Když už to uděláte, budete po původním obyvateli chtít,
>aby vám platil za nájem? Nabídnete mu ubohé hodnoty západní
>civilizace, jako je shromažďování majetku (drancování
>přírodního bohatství), izolace od přírody a chlast,
>přičemž jeho hodnoty označíte za primitivní a špatné?

>Víte Vladimíre, to vy jste na návštěvě, i když už máte
>pocit, že tam patříte. Nemáte žádné právo soudit
>původní obyvatele, kteří byli násilím odtrženi od svých
>tradic a od své země.


Tak jsme si precetl duchaplne nazory pana "hetroy" a musim rici,ze se Cesi strasne radi vyjadruji k tematum, kteremu ani nerozumi [chechtot] Minuly rezim si udelal z kolinizace Severni Ameriky svoji anti-americkou propagandu, ktera vesele pokracuje ve stejnem duchu a lze se jak kdyz Rude Pravo pise. Indiani, severoamericti indiani byli primitivni lide, co neumeli opracovavat kovy, neznali kolo - co jsou zakladni kroky v civilizaci lidstva- ohen, zpracovani kovu, vynalez kola a domestifikaci zvirat.Krome ohne indiani neznali ani jedno.
A ze meli kouzelny a harmonicky vztah k prirode?? Dalsi romantizovani indianu jako napriklad ve filmu Avatar, kde se puvodni obyvatele spojuji s prirodou jakysimi ocasky. Ve skutecnosti jsem na rozdil od Vas navstivil nekolik buffalo jump sites, kde indiani nahaneli bisony a ti padali ze straze nebo z utesy primo sve smrti do rokle, kde na ne cekali indiani a zranena, umirajici zvirata dorazela. Pochopitelne ne vsechny mrtve bisony zuzitkovali ke sve potrebe a po takovych lovech zustavalo nekolik desitek mrtvych zvirat. Dalsim nezminovanym faktem je ,ze vetsina severoamerickych indianu vyznavali otrokarsky system. Pokud napriklad sousedni kmen nevyvrazdili cely, tak si zeny a deti odvadeli jako otroky (starce rozvnou vrazdili).

1)Indiani na Americkem kontinente nebyli puvodni. Byli to take pristehovalci, kteri prislo na kontinent z Asie a Tichomorskych ostrovu.

"Vy když přijdete k někomu na
návštěvu, máte tendenci zůstat v jeho domě a následně
původního obyvatele vypudit do kůlny na zahradě?"

A tahle veta me dojima ze vseho nejvice [velký smích] A jak si myslite,ze se Cesi ocitli tam kde jsou??? Uplne stejne jako Americani, Kanadane, Mexicane a dalsi. Ceske kmeny take pritahli do Ceske kotliny jako privandrovalci a vyvrazdili keltske a germanske kmeny. Cesi take nejsou puvodni obyvatele techto mist. A vycitaji si to Cesi dodneska?? Samozrejme ze ne a proc taky?? [vyplazený jazyk]

Je zajimave,ze veci co se stali indianum pred 200-300 lety (a to severoamericti indiani dopadli daleko leope nez treba Aztekove, Inkova, brazilisti a nebo karibsti indiani) dokazi porad vyvolavat nenavist a litost mezi Cechy, kteri ne tak davno vyhnali puvodni obyvatele ze Sudet a jeste jsou na to hrdi, pysni a udelali si na to svoje...Automaticky kráceno

212621

15.2.2010 18:36

RE: Ceske legendy o indianech

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 212621

Na tyto nesouvisející argumenty nemá cenu reagovat. Nechci se dostávat do diskuse s člověkem, který mi bude tvrdit, že zabít někoho, protože mu smrdí nohy, je v pořádku. Snad jediná věc, která není jak vystřižená z propagandistické příručky je tato:

> Ceske kmeny take pritahli do Ceske kotliny jako privandrovalci a vyvrazdili keltske a germanske kmeny. Cesi take nejsou puvodni obyvatele techto mist. A vycitaji si to Cesi dodneska??

Na to jste přišel jak? Máte možnost nahlédnout do minulosti? Odkud jste čerpal? Na to nedokážete odpovědět, že? A pokud najdete ten pramen, pak se možná podivíte, zcela jistě bude německý. Co tím myslím, nemá cenu vám vysvětlovat, svým příspěvkem jste jasně dokázal, že váš názor už je neměnný.

Co vy na to, pane emigrante? Je zajímavé, jak je názor většiny emigrantů konzistentní, jsem si jistý, že Hedvíček by to napsal stejně.

Ještě mě zaujalo toto:

>Dalsi romantizovani indianu jako napriklad ve filmu Avatar, kde se puvodni obyvatele spojuji s prirodou jakysimi ocasky.

Tahle věta dost vypovídá. Jsem si naprosto jistý, že podporujete invazi do Iráku, aby se těm opicím pomohlo. Pletu se?

Abych to uzavřel. Nikdo tu nikoho neromantizoval, ten chabý argument romantizace tu nepadl od nikoho z přispívajících, vyjma autora článku. Příště doporučuji přečíst si text, než odpovím. Ale chápu, že odvádění od tématu je klasickým způbem, jak nabořit diskusi, když chybí argumenty.

Mimochodem, ke způsobu odsunu Němců mám úplně stejné výhrady, jako k názoru editora. Na rozdíl od vás nezobecňuji a snažím se hledat pravdu v širších souvislostech.

212628

15.2.2010 18:57

RE: Ceske legendy o indianech

V. Kulik 64.?.?.?

Reakce na 212628

>Na to jste přišel jak? Máte možnost nahlédnout do minulosti?
>Odkud jste čerpal? Na to nedokážete odpovědět, že? A pokud
>najdete ten pramen, pak se možná podivíte, zcela jistě bude
>německý. Co tím myslím, nemá cenu vám vysvětlovat, svým
>příspěvkem jste jasně dokázal, že váš názor už je
>neměnný.

Jak uz jsme o vas psal, nejenomze neznate dejiny Severoamericke kolonizace, ale Vy nenzate ani svoje Ceske dejiny. To se pak nemuzu divit a je velice smutne ze takovy clovek se vyjadruje k dejinam jinych statu o kterych nema sebemensi poneti,

takze k memi zdroji:
kronikář Přibík Pulkava z Radenína, ve čtrnáctém století o tom, jak se Cesi ocitli v Ceske kotline:

„Konečně v Chorvatsku byl nějaký člověk, jménem Čech, který kvůli vraždě, spáchané na jakémsi velmoži v oněch krajích, opustil Chorvatsko a se svými bratry a druhy si šel hledat novou vlast, v níž by mohl žít v bezpečí. A postupuje z místa na místo, přešel Dunaj. Odtud přišel do země, která se latinsky nazývala Boemia a německy Bemen. Říká se totiž Boemia od boh, jak se do slovanského jazyka překládá Deus (Bůh). A tak podle tohoto výkladu jsou Čechové (Boemi) nazýváni podle jména božího. Boemia pak je podle jména prvního obyvatele nazývána ve slovanském jazyce Czechy. Tento Čech se svými bratry a druhy shledal, že v řečené zemi není žádných obyvatel a usedlíků, ba že tato domovina je ještě plná lesů a zvěře, a usadil se na jakési hoře, která se obecným názvem jmenuje Říp, což se v latině řekne respiciens (rozhlížející se). Neboť z té hory lze kolem dokola zřít velikou rovnou zemi. I je hora položena mezi řekami Labem, Vltavou a Ohří. Tam nejdříve začali obdělávat a obývat českou zemi."

A ted trosku z overene historie dokazane archeologickymi vykopavky ceskymi archeology a paleontology"
"Tedy přesněji, někdy v šestém století jsme z české kotliny vytlačili původní obyvatelstvo. Tím byly Germánské kmeny, které předtím vypudily Kelty. Zde leží původ onoho tajemného slova Sudety.

Když Ptolemaios, význačný vědec, sestavoval svoji mapu světa, užil Keltského názvosloví pro území na němž se dnes kmen Čechů nalézá. Sudeta Ore (Sudetské pohoří) - Krušné hory, Smrčiny, Lužické hory, Jizerské hory. Askiburgion Oros (Askiburgijské pohoří) - Krkonoše, Jeseníky a Orlické hory. Gabréta Silva - Šumava a Český les. Luna Silva - Pálavské vrchy a Malé Karpaty. Orkinios Drymos - Českomoravská vrchovina a Chřiby. Sarmatika Ore - západní část Karpat. Takto tedy Sudety přišly ke svému jménu. Dávno před Germány. Ještě déle před Slovany.


A ted by me zajimalo jake mate historicke znalosti z doby kolonizovani USA a Kanady??? Studoval jste to nebo jen cetl nake 2 strankove clanecky?? Studoval jste nekdy puvodni prameny, zapisky a nebo ruzne dokumenty z te doby?? Ja narozdil od vas jo a Early Colonization jsem vystudoval z diplomem.

212635

15.2.2010 20:16

RE: Ceske legendy o indianech

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 212635

Přibík opisoval od koho? Od Kosmy, který 90% opsal z řeckých bájí a zbytek domyslel dle reálií své doby?

"že v řečené zemi není žádných obyvatel a usedlíků"

Typická fabulace německých historiků.

I tzv. stěhování národů je německý výmysl. Mohu minimálně ještě zmínit dělení dob na železnou, bronzovou a kamennou, romantický to výmysl evolucionismu 19. století, užívaný přiblble dodnes.

"podle jména prvního obyvatele nazývána ve slovanském jazyce Czechy"

Czechy nejsou podle jména 1. obyvatele, ale podle číšovitého-cziechovitého terénu naší země, v době Kosmy myšleny především dnešní západní Čechy.
Otázkou také je, z kteréhože Chorvatska to náš údajný praotec přišel. Z Bílého Charvátska v Haliči, které sahalo až do východních Čech(Slavníkovci)? Nebo snad z jadranského Chorvatska, kam z Bílého Charvátska dorazilo 7 velkých rodů na pozvání byzantského císaře?

"která se obecným názvem jmenuje Říp, což se v latině řekne respiciens (rozhlížející se)"

Opět jinak. Spis "De nuptiis Philologiae et Mercurii" od římského autora Martiana Capelly člení klima na 8 podnebných pásů. Nejsevernější je "diarhiphaeon clima", tedy klima vedoucí přes hory ripajské. Kosmas hory ripajské zúžil na jedinou horu, Rip.

"Tedy přesněji, někdy v šestém století jsme z české kotliny vytlačili původní obyvatelstvo. Tím byly Germánské kmeny, které předtím vypudily Kelty."

Fabulace německých historiků. Slované jsou autochtonní obyvatelstvo středoevropského prostoru už několik tisíc let.
Zajímavá je tato teorie
Svědčí o tom i genetika. Dominantní znak R1A Y-DNA.

Vložený obrázek

Doufám, že nebudete tvrdit, že i Vikingy a Varjagy jsme vytlačili ze Skandinávie [velký smích] I když... tradice bersekrů je prý tradicí ožralých slovan.dřevorubců (ber-sekyrové)[smích]

Jinak, Kelty odsud nikdo nevypuzoval, Slované s nimi žili vedle sebe, snad i díky podobnému životnímu stylu.

Údajně germán. Markomani, jsou Mar-Kumáni(slovan. označení kumán pro jezdce na koni), turkičtí kočovníci. A vedl je Maro-Bud, což zní hezky slovansky. Mar jako kořen slova Marava-Morava. Možná nějaký slovanský velmož, co si kočovníky najal jako svou osobní družinu. Bum, německý historik z toho udělá tlupu Germánů.

Suma sumárum: historii nám napsali vítězové, svatá říše římská národa německého. Snaha znevěrohodnit nárok Slovanů na jejich území, případně tvrdit, že vůbec neexistují (i s tím se dá setkat). Politika Drang nach Osten.
Jak podobné mariňakům z Avataru.

212638

15.2.2010 21:54

RE: Ceske legendy o indianech

V. Kulik 64.?.?.?

Reakce na 212638

>Přibík opisoval od koho? Od Kosmy, který 90% opsal z řeckých
>bájí a zbytek domyslel dle reálií své doby?

>
>"že v řečené zemi není žádných obyvatel a
>usedlíků"

>
>Typická fabulace německých historiků.

>I tzv. stěhování národů je německý ov]výmysl[/url]. Mohu
>minimálně ještě zmínit dělení dob na železnou, bronzovou
>a kamennou, romantický to výmysl evolucionismu 19. století,
>užívaný přiblble dodnes.

Nemecky vymysl?? A zdroj?? Zdroj je z nakeho nacionalniho slovenskeho spekulativniho webu protiprudu.info
Opravdu sem se pobavil nad ctenim tohoto nacionalistickeho platku. Bohuzel, archeologove, antropologove a historici mluvi jinak. Stehovani narodu bylo v minulosti vice. Debata se pouze vede odkud prisli Slovane na dnesni uzemi Cech. Jestli z Vychodu a nebo z jihu.
>
>"Tedy přesněji, někdy v šestém století jsme z české
>kotliny vytlačili původní obyvatelstvo. Tím byly Germánské
>kmeny, které předtím vypudily Kelty."


>
>Fabulace německých historiků. Slované jsou autochtonní
>obyvatelstvo středoevropského prostoru už několik tisíc
>let.

Nejvice fabulaci ohledne Ceske historie se dopustili prave Cesti obrozenci, jen si pripomene spisy Kralovevodske (nebojak se to presne jmenovalo) spolu s dalsimi tremi falzifikaty.

Podle Ceskych historiku samotnych vsak prisli Slovane na uzemi Cech odnekud jinud. Pravdepodobne to uz nikdo nezjisti,ale ze Cesi byli puvodni obyvatelstvo to je velice odvazne tvrzeni.

>Svědčí o tom i genetika. Dominantní znak R1A Y-DNA.
>

>
>Doufám, že nebudete tvrdit, že i Vikingy a Varjagy jsme
>vytlačili ze Skandinávie [velký smích] I když... tradice bersekrů je
>prý tradicí ožralých slovan.dřevorubců (ber-sekyrové)[smích]

>
>Jinak, Kelty odsud nikdo nevypuzoval, Slované s nimi žili vedle
>sebe, snad i díky podobnému životnímu stylu.

V tom pripade nechapu co se Keltum na Slovanech nelibilo kdyz od nich odesli [chechtot] [chechtot]
To je dalsi takovy Cesky vymysl, kterym se Cesi chlacholi jak byli mirumilovni a jak s kazdym vychazeli a podobne nacionalni pribehy.

Suma Sumarum, sami Cesi nevi odkud prisli. A mozna ten pocit menecennosti dal zaklad ruznym legendam jako napriklad Aloisi Jiraskovi a dalsim spisovatelum.

212645

15.2.2010 22:31

RE: Ceske legendy o indianech

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 212645

"Opravdu sem se pobavil nad ctenim tohoto nacionalistickeho platku."

Nerozebral jste jednotlivé argumenty, zaútočil jste nálepkováním. Smutné.

"jen si pripomene spisy Kralovevodske (nebojak se to presne jmenovalo)"

Je vidět, že diplom máte skutečně jen z těch amerických (kanadských dějin), zde na to jak "zasvěceně" píšete máte zajímavé mezery. Navíc existují čeští historici, kteří se na ona "falsa" dívají jinak.

"Pravdepodobne to uz nikdo nezjisti,ale ze Cesi byli puvodni obyvatelstvo to je velice odvazne tvrzeni."

Psal jsem o Slovanech. Češi se z nich vydělili až historickým vývojem.

"V tom pripade nechapu co se Keltum na Slovanech nelibilo kdyz od nich odesli"

Neodešli, splynuli. Jinak bychom tu dodnes pili jen víno (dnes typické především pro Moravany) a medovinu. Pivo bychom nanejvýš dováželi.


"To je dalsi takovy Cesky vymysl"

A Vy tu hovoříte za Němce, nebo amerikanizované Anglo-Sasíky?


"sami Cesi nevi odkud prisli"

Češi odnikud nepřišli. Vyvinuli se zde, coby jedna slovanská větev. To Vás neučili, že diferenciace starého slovanského jazyka proběhla někdy kolem přelomu 1. tisíciletí n.l.?

Teorie stěhování pasuje německým manipulátorům, aby ospravedlňovali svoji protislovanskou politiku (v poslední době především likvidace Lužických Srbů, a účast na likvidaci Jugoslávie z pumovnic humanitárních bombardérů).

212649

15.2.2010 20:27

RE: Ceske legendy o indianech

hc 90.?.?.?

Reakce na 212635

Kulíku, vy to máte v hlavě hodně popletené. V jednom příspěvku napíšete, že Češi vyvraždili keltské a germánské kmeny a v dalším, že přišli do neobydlené oblasti a kousek dál zase, že Kelty vyhnali Germáni a Germány Češi. Už se pro něco rozhodněte, vzdělanče. Zde si můžete přečíst, že co se týče Ptolemaia, tak ani není jasné o jakých Sudetech to vlastně plkal.

212639

15.2.2010 21:28

RE: Ceske legendy o indianech

V. Kulik 64.?.?.?

Reakce na 212639

>Kulíku, vy to máte v hlavě hodně popletené. V jednom
>příspěvku napíšete, že Češi vyvraždili keltské a
>germánské kmeny a v dalším, že přišli do neobydlené
>oblasti a kousek dál zase, že Kelty vyhnali Germáni a Germány
>Češi. Už se pro něco rozhodněte, vzdělanče.
>Zde si můžete
>přečíst, že co se týče Ptolemaia, tak ani není jasné o
>jakých Sudetech to vlastně plkal.



Vy zrejme nerozumite psanemu textu. Do neobydlene oblasti prisli podle toho kronikare. Ja nic takoveho netvrdil. Ze ceske kmeny vyhnali germanske kmeny je potvrzeno podle Ceskych archeologu pri vykopavkach.
[chechtot]

212644

16.2.2010 2:31

RE: Ceske legendy o indianech

Gladiator. 216.?.?.?

Reakce na 212628

>Nechci se dostávat do diskuse s člověkem, který mi bude tvrdit, že zabít někoho, protože mu smrdí nohy, je v pořádku.

Tebe by mel nekdo za ty kecy zabit i s umytyma nohama. Podle tebe by meli byt americke kontinenty prazdne, po prerii by se prohanel Vinnetou s tisici idiany a ostatni populaci by tato planeta nedokazala uzivit. Planeta Zeme patri kazdemu, kdo se o ni stara. Indiani ji jen plundrovali a za tisice let nebyli schopni se usadit a osidlit ji. Oni sem prisli z Asie a native tudiz nejsou. To je jen korektni zvast bolseviku a hlupaku, kteri o Americe a Kanade nevedi ani prd. Co tvuj kamarad Chavez, ten indianum pudu a prirodni zdroje neukradl. Populace severoamerickych idianu i kanadskych je dnes vyssi nez v dobach prirozene kolonizace, ktere nikdo nemohl zabranit. Tvoje stupidni okopirovane kecy z Ameriky a Kanady nikoho nevystehuji.

212661

16.2.2010 10:58

RE: Ceske legendy o indianech

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 212661

Skvělé! Další emigrant, pravděpodobně ze spolku ynteligentů. Je zajímavé, že názory určité části emigrantů jsou jak přes kopírák. A hned vyzýváš k zabíjení? Hmmm.... Nauč se česky, když už chceš diskutovat...

Milý emigrante, to, co jsem tu rozebíral, byl dvojí metr. Na jednu stranu zde editor bojuje za Palestince, kterým někdo ukradl jejich půdu a strčil je do rezervací (což, jak jsem pochopil, podporuješ). Na druhou stranu si odplivuje nad Indiány, kterým někdo ukradl půdu a strčil je do rezervací (což, jak jsem pochopil, podporuješ).

Víš, emigrante, ty máš alespoň konzistentní názor. Což se mi na tobě líbí. Jinak jsi pro mě odpad. [bliji]

212676

16.2.2010 11:53

RE: Ceske legendy o indianech

Saša 74.?.?.?

Reakce na 212676

Pane Hestroy, editor vychází z dnešních a místních poznatků. Tedy z toho co ze zbytků Indiánů zdejší společnost (během spousty let) udělala. Opravdu si myslíte, že by se Palestinci vyhazovali do povětří, kdyby nebyli ve stále se zmenšující rezervaci? Již jednou jsem jinde psal, že díky životu již po generace v utečeneckých táborech mohou dopadnout jak místní Indiáni. Na obrovské rozloze Amerického kontinentu žije řada kmenů s různými původními jazyky a značně odlišných. Poznal jsem Indiány ve střední Americe, Mexiku a na jihu USA. Jsou zcela jiní než ti na severu! Nevím jestli je to zásluhou toho, že jsou to potomci těch, co utekli před smrtí do tehdy zcela neobydlených částí Ameriky, životem v nepříznivých klimatických podmínkách nebo „pozitivní“ diskriminace s účelem vyloučení ze společnosti - jsou dnes často méně přizpůsobiví. Málem jsem napsal, „ač šťastní“, ale sebevražednost mladistvých je v rezervacích dvojnásobná oproti většinové společnosti. Lze říci, že Indiáni na severu kontinentu je jiný národ než na jihu a poznáte rozlišnost dokonce i v různých provinciích Kanady. (Pro Gladiátora, Hugo Chávez je Indián a nic Indiánům nevzal ba naopak.)

Do roku 1924 Indiáni nebyli ani občany USA! Dr. David E. Stannard napsal knihu American Holocaust/ The conquest of the New World. Předmluva je zde.

Dle profesora etiky na University of Colorado vyvraždění jen Severoamerických Indiánů po roce 1500 z odhadovaných 12ti milionů na 237 tisíc v roce 1900 je obrovský genocid. Historik David E. Stannard na University of Hawaii píše „ nejhorší lidský holocaust trvající 400 let s desítkami milionů obětí“. Dle Adolfa Hitlera praktičnost koncentračních táborů a genocida ho napadla po studii historie USA. Oproti tomu existují v USA i popírači holocaustu Indiánů a editor mezi ně nepatří.

212682

17.2.2010 2:03

RE: Ceske legendy o indianech

Gladiator. 216.?.?.?

Reakce na 212676

>Milý emigrante, to, co jsem tu rozebíral, byl dvojí metr. Na jednu stranu zde editor bojuje za Palestince, kterým někdo ukradl jejich půdu a strčil je do rezervací (což, jak jsem pochopil, podporuješ).

Tenhle palestinsky partyzan si napr. pudu koupil, ale z penez, ktere nakradl z humanitni pomoci poskytovane Palestincum predevsim z USA a Izraele :

vůdce Hamasu v Pásmu Gaza a de facto premiér této oblasti Ismajl Haníja (Ismail Haniyeh) si v Gaze koupil pozemek v hodnotě 4 milionů amerických dolarů (přibližně 75 milionů českých korun) a zřejmě má v úmyslu na něm stavět. Nákup se uskutečnil na jméno jednoho z jeho synů. Haníja také nakoupil další nemovitosti pro členy své rodiny, včetně bytu pro svoji ženu.

>Na druhou stranu si odplivuje nad Indiány, kterým někdo ukradl půdu a strčil je do rezervací (což, jak jsem pochopil, podporuješ).

Editor musel pudu na ktere stoji jeho dum zaplatit a plati z ni dane, na rozdil od zlodejskych Palestincu, kteri jsou tvym vzorem a kteri kradou jako straky.
Pred dvema dny zakukal v Dubai dalsi masovy vrah, partyzan Mahmúd Mabhúh. http://www.rozhlas.cz/komentare/portal/_zprava/690... A uz ted je jasne, ze Mossad to asi nebyl. To te ale urcite nenasere, protoze ty jsi nasrany porad.
Apropo co ukradl emigrantum tvuj komunisticky dedecek, ze je nemas rad? Ehm a cestinu se od tebe ucit nebudu, a uz vubec ne k tomu, co ty pokladas za diskusi a co je jen hadka a nadavani. Asi jsi pri hodinach slohu dost casto chybel. A ze ty zrovna neco chapes, no to dovol abych se s chuti zasmal.

212768

16.2.2010 14:23

RE: Ceske legendy o indianech

Kincsem 90.?.?.?

Reakce na 212621

>A ze meli kouzelny a harmonicky vztah k prirode?? Dalsi
>romantizovani indianu jako napriklad ve filmu Avatar, kde se
>puvodni obyvatele spojuji s prirodou jakysimi ocasky. Ve
>skutecnosti jsem na rozdil od Vas navstivil nekolik buffalo jump
>sites, kde indiani nahaneli bisony a ti padali ze straze nebo z
>utesy primo sve smrti do rokle, kde na ne cekali indiani a
>zranena, umirajici zvirata dorazela.

Nepletete si to s Buffalo Billem? Ten pokud vím se zasloužil o vybití většiny bizonů v Severní Americe - a jenom pro zábavu!!

212697

15.2.2010 18:52

..z pohledu laika

daniela 95.?.?.?

Nemohu jako pan Stwora posuzovat indiány, protože s němi žádné zkušenosti nemám.
Pokud se však v naprosté většině chovají jako naši cigáni,pak si nemyslím,že je třeba sem zatahovat indiánskou historii.Ani my neměli v minulosti na růžích ustláno,i my byly ne jednou ve své historii podmaněnou zemí,ale zůstali jsme "lidmi".
Tohle to vytahování zásluh jednotlivých národů ze vzdálené jejich historie je poněkud směšné, chci-li hodnotit jejich morální úroveň k dnešku.
K těm olympijským hrám.Nesleduji to.Už to není to zdravé soupeření o nejzdatnější jedince,ale krutě dravé a drahé.
Když vzpomenu na olympijské hry v Aténách roku 2004...Pokud si dobře pamatuji,řekové očekávali, že je olympijské dny vyvedou z blížící se krize.A kde jsou dnes?
Opravdu je to až přílíš vyumělkované a drahé, než aby to mohlo bavit a těšit.Ty skutečné olympijské hry dávno ztratily svoje přirozené kouzlo a je to škoda.

212634

15.2.2010 23:14

DANCE 2 TRANCE

Peptalkin 78.?.?.?

Clanok som si precital, ale komentovat ho nejako nechcem. Ciastocne suhlasim, ciastocne nie.

Zahajenie som nevidel a ani som nemal zaujem. Je to komercna saskaren a bude toho len velmi malo, co si v TV aj pocas olympiady pozriem.

Osobne by som ako memento olympiady vo Vancouveri urcil toto:

http://www.youtube.com/watch?v=Wumr8rX5Qjg

Tento klip v podstate vystihuje vsetko o com je Severna Amerika...

212652

19.2.2010 14:00

Viva la democracia

ahasver6 85.?.?.?

Nieje to sice o indianoch, ... ale o tom ze nam za velkou mlakou nasi bieli bratia opat zase ukazali ako sa robi demokracia.

http://sportky.topky.sk/c/42551/pretekarom-zakazali-komentovat-bezpecnost-drahy

212988

25.2.2010 15:09

hmm

data 81.?.?.?

ked tomu nerozumies ...tak to nekomentuj a studuj ...

zasobniky su v pazbe zbrane ... (co bolo niekolko x aj vidiet)

213490

Tuto stránku navštívilo 7 663