Diskuze k článku
Že by nová normalizace? Kdo kritizuje Lisabon a Unii, jde od válu
Příspěvků 64
Uz to propagacni a viditelne mozek vymyvajici samoposouzeni na internetu
iDNES.cz - nejdůvěryhodnější zpravodajský portál na českém ...
iDNES.cz - Nejdůvěryhodnější zpravodajství ve spolupráci s deníkem MF DNES.
hovori varovnym jazykem - ze je vhodnejsi jejich zpravy hodne filtrovat. Oni si asi mysli, ze jsme takovi magori...?! Nastesti nejsem sam, jak se dozvidam o MF kolem sebe.
A ani bych se nedivil, kdyby to dopadlo tak, jak to uz dopadlo s jednou zalezitosti, o niz se nesmi ani povzdechem zapochybovat.
Pečlivě jsem přečetl článek, nicméně nevím o co autorovi jde? Jistě je každému hloubavému člověku, který se zaobírá novinařinou jasné, jaká je úloha médií, že již ani okrajově nejde o skutečnnou práci novináře, ale o systémovou manipulaci lidí a prosazování zájmů mocenských skupin - inzerentů či majitelů tiskovin.
Pokud někdo je překvapen tím, že z propagandistického tisku odejde proto, že neplní funkci propagátora co na tom lze shledat tak šokujícího? Nemluvě o tom, že ani nevím moc dobře co to je patriotismus? Národní hrdost je též termín, který je přinejmenším diskutabilní.
V tomto článku zcela absentuje, kromě banální konstatace, že když nebudu psát podle majitele potřebnou propagandu odejdu. Navíc dotyčný neodešl jak by se slušelo s jakýmkoliv protestem, zjevně dostal tučné odstupné a také byl řadu let vydržován službou proti lidem, nevěřím, že si neuvědomuje o čem propaganda, nazývaná nesprávně novinařina je. Nalezneme v textu i skrytou pohrůžku, že pan pisatel ví ještě o dalších, kteří se v rozporu se svými vědomostmi a znalostmi podílí na propagandistickém psaní, třeba je udá, aby také oni přišly o svá místa? Nevím, absurdní text pro mne
4.1.2010 16:02
RE: Nerozumím tomu smutku
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 79.?.?.?
Reakce na 208758
>zjevně dostal tučné odstupné a také
>byl řadu let vydržován službou proti lidem,
>
>třeba je udá, aby také oni přišly o svá místa?
Pane, nemohu uverit svym ocim. Co to je za argumenty -
>zjevně dostal
>třeba je udá
??? Pokud vim, argument by mel byt podlozen faktem, dukazem, a ne spekulaci, dokonce vyjadrenou stylem pavlacovych drben.
>Nevím, absurdní text pro mne
Souhlasim s absurdnosti, ne vsak jeho.
Ide o to, ze kopec hlupych oviec si naivne namysla, ze novinari v mediach pisu a vyjadruju sa slobodne. O nic ineho.
ktorych novinarov poznas osobne?
5.1.2010 9:55
RE: Nerozumím tomu smutku
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?
Reakce na 208758
Pri vsi ucte pane, tohle je reakce hodna zavisti se zalkavajiciho cloveka! Co je nepochopitelne na autorovem clanku a jeho hlavni myslence? Nemuzu si pomoci, nejste jeden z bejvalych kolegu, kteri se otocili autorovi zady....protoze presne tak vyznela vase pseudointeligentni reakce. Reakce cloveka co nevi co si pocit s jinym nazorem nez je nam bezne naprogramovan.
Já zase nerozumím, že může být někdo takový trouba a napíše "oni přišly"....
Jo, tak to znám také. V podstatě jsem si až na drobné odlišnosti prošel tím samým v redakci VLP (Vltava Labe Press) při schvalování Euroústavy. Taky to zkončilo dohodou o rozvázání pracovního poměru. Šéfové měli tenkrát alespoň tolik slušnosti, že mi řekli, že tohle se v Denníku prostě psát nemůže.
Rád bych se omluvil p. Bartošovi a stejně smýšlejícím a píšícím novinářům, které jsem hodil do jednoho pytle, kdykoli častuji mainstream media nelichotivými termíny.
Vážím si lidí s takovým osobním postojem jako p. Bartoš a držím palce i ostatním novinářům, aby v sobě našli odvahu být skutečnými novináři a ne jen prodlouženou rukou různých lobby.
Taky mám za to, že vyvážená mají být média, nikoliv jednotlivý novináři. Nevadí mi článek PRO EU, když vedle najdu jiný (ani nemusí být nutně zcela stejně dlouhý), který zastává opačný názor, nebo třebas první článek alespoň kriticky doplňuje a narovnává...
S Klausovými názory sice povětšinou nesouhlasím, ale rozhodně budu bránit jeho právo je říkat a publikovat. Trochu problém mám spíše s metodami prosazování - pokud jde o zastupitelskou demokracii, měl by zastupovat voliče (ať už tím chápeme pouze Parlament, nebo všechny voliče). Tím, že nepodepsal a stál tak proti názoru výrazné většiny voličů, sněmovny, vlády atd. neplnil své zadání!!! A to je špatně. Když svůj názor neprosadil dříve, jako úředník si de facto "nemůže dělat co chce", i když du jure tu možnost má...
Víte, myslím že nemáte zcela pravdu. Je pravda, že stál proti vůli vlády, proti vůli sněmovny. Ale čím máte podloženo že stál proti vůli většiny voličů? Když se podívám kolem sebe, tak bych to odhadl tak 50/50. Jistě, řeknete, že to není žádný nezávislý průzkum. Není, jistě, ale ty, které byly někde zveřejněny, myslíte, že ty jsou? Jsou obvykle někým placeny, na něčí objednávku. S velkou pravděpodobností se bude jednat rovněž o propagandu. Stačí někdy správně vymyslet otázky. Anebo se zeptat té správné skupiny obyvatel. Popřípadě obojí...
Rad bych se take pripojil k omluve delal jsem to same hazel je do jednoho pytle ale jak vidim mylil jsem se a p. Bartos naopak zaslouzi obdiv ze to vtom tom probagandistickem platku tak dlouho vydrzel . zamerne nepisu noviny pac to noviny nejsou je to sprosta normalizacni propaganda korporatniho fasizmu oatatne stejne jako CT a ostatni ceska mainstemova media. no a jak z toho ven jednoduse proste vsichni novinari co maji mozek v hlave a srdce na pravem miste spojte se a vytvorre skutecne ceske noviny ktere budou informovat o tom co se skutecne deje a ne valit na ctenate fasistickou propagandu, verim tomu ze se najdou vlastenecti podnikatele ktery vas do rozjezdu zasponzoruj.
Je velmi, velmi chvályhodné že jste si nastávající mormalizace v MF(dnes) povšiml. Ovšem nutno podotknout že až po tom co jste dostal kopačky ... Řekl bych že většina čtenářů si silně jednostranného pohledu nejen ve vztahu k EU všimla už o hodně dřív. Tak nevím - pochválit Vás za to že hrdinně odktrýváte masku tzv. nezávislých novin nebo říct že to na co jste přišel při či před výpovědí viděl dávno i slepej a ten škvár pro který jste pracoval přestal kupovat?
jsem vděčný totalitě, že jsem se naučil číst Rudasa mezi řádky a dlužno podotknout,že orgán UV KSČ měl oproti dnešku nějak měkkou cenzuru.....Ovšem v pokročilejším období 80 let.
To jsem myslím uměl taky. Ovšem zázračné prozření p. Bartoše je z jiného soudku. Spíš bych to tipnul na reakci zhrzené milenky: Nemůžu psát co bych chtěl, tož to na vás povím... mrkněte na uveřejněné linky, vskutku chrabrý a čestný to vojín sedmé velmoci...
Taky dekuju prozretelnosti za tuhle skolu. A kupodivu jsou i dneska novinari v case svobodnych medii, co umi psat a pisi pro ctenare, kteri umi cist mezi radky. Kdo by si to v ere lasky a pravdy pomyslel, ze ano?
aby nevyznel clanek pana Barose uplne idealne, tak zde uvadim link. mam takovy pocit, ze samotne clanky na idnes.cz nebyly duvodem odejiti... nekolik autorovych clanku na idnes k tematu jsem si precetl a nezda se mi, ze by byly az tak "zavadne".
Dík za linky,
p. Bartoš zdá se prohlédl ... ovšem až po nuceném odchodu. Jojo, mouřenín může jít...
Pan Bartoš, který kdysi demonstroval s izraelskou vlajkou, našel dnes své publikum na Zvědavci...
4.1.2010 18:40
RE: Jak paradoxní
aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 77.?.?.?
Reakce na 208807
tak nezbývá než doufat že se panu Bartošovi rozsvítí
ale spíš si myslím že získá zaměstnání v nějakém jiném deníku a bude dělat "investigativní" novinařinu dál
A co jako má být? To zas je nějaká podprahovka a navíc Váš zřejmý názor, že tady všici jsou fašisti, antisemiti a ještírci, bo co? Jak souvisí EU, Lisabon a názory Klause s nošením Izraelské vlajky? To mi tedy vysvětlete.
Zvědavec se věnuje širokému spektru od ekologie, přes lidská práva, technologické objevy po třeba kulturu a historii, takže s takovými příspěvky můžete jít opravdu někam.
Normalizace počala již v roce 1945 (nepočítáme-li normalizace válečné.). Tehdy se rozhodlo "o nás bez nás" v Jaltě. Byli jsme "vtěleni" do sovětského bloku. Pouze tu a tam se někdo prořekl (Jan Masaryk - "jel jsem do SSSR jak ministr zahraničí, vracím se jako Stalinův pohůnek, nebo Marie Horáková - "Jalta, to byl druhý Mnichov".
Další nomalizace byla po roce 1948. Zde jsme si přáli "SE SOVĚTSKÝM SVAZEM NA VĚČNÉ ČASY". Jako majetek velmocemi daný Stalinovi v plen je to logické. Kdo si to nepřál, byl "normalizován".
Další normalizace byla po roce 1969. Ten, kdo nevěděl, že jsme si události roku 1968 vlastně nepřáli a nevěděl, že toto všechno způsobili protistátní živly, byl "normalizován".
Další normalizace byla provedena po roce 1989. Ten, kdo nevěděl, že jsme si události roku 1968 vlastně přáli, byl "normalizován".
A tak můžeme pokračovat i nadále. Dozvěděli jsme se, že si přejeme "radar v Brdech", že si přejeme své vojáky v Afganistanu a podobně. No a stejně, jako dříve, stejné postupy. Ten kdo brojí proti unii či Lisabonu bude "normalizován".
Takto je u nás pojímána " česká demokracie".Je snad něčí představa, že žijeme v jiné demokracii??
Normalizace ma snad zaklad v slove norma,standart,to co je spravny pro vetsinu??Tak o co jde?Nebo bychom meli pouzivat jine slovo.Kdo neni snama,je proti nam...Nevim kdo je puvodnim autorem tohoto vyroku,ale pro Stalina to bylo stranicke heslo.Tak ze kdo jsme a kam patrime???
Když už, tak standarD.
>Normalizace ma snad zaklad v slove norma,standart,to co...
Behem radarove masaze, si nekteri cesti novinari posteskli v ramci profese, ze musi platit hypoteky. K tomuto priznani se v branzi nejak doslo, co si aktiviste natocili sami a co presentoval verejnopravni CT. Pak o tom zrejme sla rec v kuolarech. Prosaklo do BL a sice to bylo tercem kritiky ceskych novinaru, ale muj nazor je, ze na zapade to neni o mnoho lepsi. Koneckoncu novinarka vydala jako zdroj Libbiho, protoze ji melo hrozit dva roky basy a zapadni novinari byli velmi krotce zticha. Cest vyjimkam, ale tech neni skutecne mnoho.
Pokud jde o idnes.cz, tak se jedna o velmi jednostrane prezentovane informace. Ctu to malokdy, protoze tenhle styl dvakrat nemusim. Sice si to dokazu odfiltrovat a dostat se k faktum, ale to muzu udelat i jinde v ideologicke mene zatizene forme. Ztratit praci to rozhodne nikomu nepreju, i z toho duvodu, ze ty lidicky bez prace obvzlast v dnesnich casech nepovazuju za neschopne!! Velmi dobre, ze si i novinar povsimne, ze redakce a majitele svobodnych nezavislych medii maji nejaky nazor na deni kolem nas. Tady na Zvedavci to tzv. konspirativci povazuji za hotovou vec a nepotrebuji k tomuto typu prozreni padaka z prace.
Docela mně pořád vrtá hlavou, kdo má takový strašný zájem na socializaci a zlevicovění celé společnosti. Ale když si člověk uvědomí, že v levicovém systému má stát daleko větší moc než v pravicovém, který se ji snaží omezit, tak je to celkem jasné, jsou to nejbohatší lidé, jenž tahají za šňůrky a chtějí tedy pouze tahat ještě více, nahrabat si na úkor ostatních a kohokoli, kdoby mohl být stejně úspěšný jako oni skopnout. Média jsou koneckonců ovládány stejnými lidmi, takže 1+1=?
nejbohatsi lide = stat? Spis neschopny stat vyhovuje nejbohatsim lidem a aristokracii. A kolik novinaru ve svete se vubec venuje one aristokracii (ona se za tych 100 let nikam nevyparila)?
Stav médií je 20 let po tzv. revoluci přímo otřesný - naprosto neobjektivní a zaujaté zpravodajství, novináři kopou za zájmy svých nadnárodních vlastníků - koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Měli by se přejmenovat z televizí rovnou na židovize nebo na PR agentury Bílého domu. Je to přesně tam jako před 20 lety - v novinách vystupují jen ti "správní" prokádrovaní lidé se "správnými" názory, na věčné časy jdeme tentokrát s USA a Izraelem, ti co dnes nesouhlasí jsou místo rozvracečů republiky označovaní jako extremisté a neonacisté. Buďme alespoň rádi za internet, i když i ten se evidentně loutkaři snaží zcenzurovat co můžou. Autor tohoto článku - pan Bartoš ve mne ale mimochodem moc důvěry nebudí - zvlášť svou radarovou propagandou a máváním izraelskými vlaječkami na sionistických konferencích
Ktere novinare znate osobne, aby jste mohl alespon dedukovat, kdo jim co prikazuje psat? Jak takovy prikaz vypada, jak se realizuje, jak kontroluje a vyhodnocuje? A jeste neosobni dotaz: Proc by mel Internet loutkarum skodit, kdyz umoznuje ventilaci uzvanenych jedincu, ktery misto zvednuti se z prdele v anonimite klepou do klavesnice a pisou zvasty, ktere si nejsou odpovedni predem overit?
Vaše otázka mi připomíná debatu Bolka Polívky s Ivanou Chýlkovou ve filmu Dědictví aneb Kurvahošigutntag, vypadala zhruba takhle: Věříte v boha,paní doktorko?
Nevěřím, nikdo ho neviděl.
Však já jsem vašu p.ču také neviděl a věřím že ju máte...
Dobrá odpověď kubrte.. a já bych se jen tvého oponenta zeptal, jestli někdy slyšel/slyšela něco o pojmu novinářská "autocenzura", kdy pro pozici nebo placení hypotéky se píše přesně to, co rádi vidí editor nebo vlastník.
Ale nezeptám, protože to evidentně nemá smysl a Andreejka bude muset ještě nějakou dobu k pochopení Souvislostí samostudovat.
jansmith
Jiste soudruhu. A v jinych firmach si muzete delat co chcete a nerozhoduje vule majitele. Vase skoda, ze jste se nezeptal.
Myslím jsme spolu měli učenou disputaci na téma perfektní němci versus český póvl. Tož to tvůrčím způsobem uplatněte na pana Bartoše ( na iniciály kašlu ). Kurvahošigutntag!!!!!
Jste obvyčejná sračka, pane multinárodovče. Děkuju Bohu, že takovýho šéfa opravdu, ale opravdu nikdy mít nebudu.
Kubrte, Vy radeji nemyslete
Problém je v tom Andreejko, že tady se nebavíme o poměrech v soukromých firmách, ale o svobodě slova ve veřejnou "míňku" vytvářejících (často veřejnoprávních) informačních médiích/kanálech.
Jde o to, že v demokracii je jakákoli cenzura názorů a slova (pokud nedochází k porušování zákonů) dle proklamací Ovčáků nahoře nepřípustná, ale praxe je po farizejsku (v přímém souladu s principy brainwashingu a manipulace ovcí) JINÁ.
Chceš tím naznačit, že ti tyto souvislosti nejsou známy a o to raději a radostněji zde diskutuješ?
jansmith
Pan Andeejka nemůže ani naznačovat. Neboť by si nakálel na hlavu. Není problém těmto lidem dokázat že kecají, je problém donutit je to přiznat.
Spravne. Andreejka nic nenaznacuje. Priznavam se. A ted jste na rade Vy Kubrte...
6.1.2010 1:59
Omezte laskavě počet svých příspěvků
Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?
Reakce na 208991
Jenom za dnešek jich tady máte 14. Od začátku měsíce přes 30. Další vám pouštět nebudu až do února,ledaže by byly mimořádně kvalitní. Což, myslím, nehrozí.
No vidite pane Stworo, prispevky, na ktere jsem reagoval, byli jiste kvalitni, hlavne ten od Kubrta alias Kurvahosigutentag, ktery primitivni debatu odstartoval - jenom ja blbec tu kvalitu nepochopil. Omlouvam se za predchozi prispevky. Respektuji vase rozhodnuti "majitele" cenzurovat me prispevky z pohledu mimoradne kvality a jsem rad, ze jste se tak dokonale trefil do temy. Pokud nehodlate dal trpet me provokativne dotazy, na ktere ma problem odpovedet vetsina z tich, kteri tu jenom mlzi a vidi za svoji neschopnosti prosadit se celosvetove spiknuti, rad nam usetrim cas a necham vas cerno-bily svet v klidu. Preji hezky den a dekuji Vam za zverejneni meho minimalne tento mesic posledniho prispevku.
O odkdy je idnes verejnopravni medium? A odkud berete presvedceni, ze se tady nebavime o soukromych firmach - kdyz cely clanek je o pomerech v idnes? A pojem "minkotvorny" je ciste subjektivni hodnoceni a neni nikde konkretne stanoveno, co tento pojem obnasi, tudis osobne nepovazuji zadne medium za "minkotvorne". Ktery zakon zakazuje cenzuru slova v soukromem mediu? A ted misto dojmu konecne nejake fakta. Dekuji.
Kubrte, pro Vas je jiste tezke odpovedet na konkretny dotaz. Proto jsme ho polozil nekomu jinemu. Kdyz tam venku mezi lidmi odpovidate na dotaz, na ktery se Vas nikto nepta, nedivte se, ze Vas maji za blazna. A ja se zase nedivim, ze Vasi vnimani reality vysvetluje primitivni komedialni postava.
Ale vůbec ne. Moje milovaná bytost končila na pražském nejlehčím gymplu čili FŽ UK v květnu 1989. Dost tragických i komických postaviček dnešní mediální scény zná osobně ... za blba jste s odpuštěním i bez odpuštění Vy. Sebejistý, sebestředný,ve své pravdě naprosto neomylný, už se těším co budete mít na náhrobním šutru...
Moje vnímání reality ta primitivní komediální postava celkem nemusí ovlivňovat - protože je podstatně bližší skutečnému člověku než Vaše pitoreskní postava dokonalého dělníka v BRD či jiné západní destinaci, pamatuju na jistou debatu ... Vy ne?
Kubrte, Kubrte, jsem rad, ze jsem se do Vas trefil. No Vam to moc nejde a proto neni nac reagovat. A nenechte se prosim dal provokovat. Vy jste mi k smichu a ja Vam k vzteku. Nebudeme nahodou kamaradi?
I vy jeden... ptal jste se jiného kolik zná novinářů. Tedy jsem vám odpověděl : má manželka jich znala za svých studií a ještě doteď asi sakra víc než máte prstů na všech končetinách, pokud nejste stonožka. Pár jich znám i já. O novinářské etice versus balíku co pisálci shrábnou za PR článek či kampaň ( viz Klvaňa ) se tedy myslím raděj bavit nebudeme.
Ubezpečuji Vás že jste mi k smíchu nebo vzteku asi jako bolení hlavy mé tchyně. A kamarády si vybírám podle dost přísných kritérií. Takže nebudem
>Ktere novinare znate osobne, aby jste mohl alespon dedukovat, kdo
>jim co prikazuje psat? Jak takovy prikaz vypada, jak se
>realizuje, jak kontroluje a vyhodnocuje?
Čistě obecně - Není potřeba znát osobně novináře, nebo vidět nějaký příkaz. Nakonec ono to ani není o tom, co jim kdo přikazuje psát, nýbrž o tom, co následuje, když píší ze své vůle objektivně, svobodně a pravdivě, což může jít zájmům redakce (vlastníkům práv na informace) "proti srsti". Za totality jsem taky mohl napsat cokoliv, mohl jsem mít stokrát pravdu a taky mě za to mohli vyhodit, nebo jinak umlčet. Nic moc se nezměnilo ani v tzv. Demokracii.
podivejte se, kde nejsou dukazy, zustavaji dojmy. A tam ja nestracim cas. V kazde jedne firme musite poslouchat majitele, sefy a podobne. Rovnez musite ctit firemni kulturu a v neposlednim rade prinaset mene konfliktu a vic penez. A kdyz se Vam nelibi, zalozte si vlastni firmu, kde Vam klidne muzete psat, co se libi jenom Vam. Otazni je jestli prezijete ...
není moc, co bych vám na vaše dotazy odpověděl. Snad jen to že internet je dnes jediná cesta jak uniknout z informační propagandy mainstreamu. A je vidět, že s tím loutkaři nepočítali. Cenzura internetu je pro Vaši informaci v plném proudu (nedávno proběhl soud i s tímto webem). Samozřejmě se cenzuru jako vždy snaží obhajovat vznešenými cíli (boj proti rasismu, extremismu, nacismu bla bla bla a tak dále). Co se týče novinářů, osobně je neznám, hodnotím jen to co píšou. A to je čirá propaganda, vyplývající z toho co si přejí jejich nečeští chlebodárci
Pokud vim, soud neprobehl s timto webem, ale s jeho provozovatelem. A ten soud neprohral. Takze spatny priklad. Muzete mi prosim napsat, jak vypada soucasna cenzura internetu, ktera se stala konkretne Vam? Neznam firmu, v ktere by zamestnanec nemusel poslouchat majitele. A kdyz se mu nelbi, at si zalozi vlastni firmu.
5.1.2010 22:04
RE: nic nového
aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 77.?.?.?
Reakce na 208936
jo ahááá tak takhle to teda je
takže za komunistů kdy byl stát vlastníkem novin byla cenzura naprosto v pořádku
Stat ani v dnesni dobe neni vhodnym prikladem pro podnikatelsky subjekt, ale vy ste meli v komunizme moznost v pripade nespokojenosti zalozit si vlastni firmu? Nepostrehl jste podstatny rozdil. Proc?
6.1.2010 11:46
RE: nic nového
aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 77.?.?.?
Reakce na 208988
takže je cenzura s pohledu vlastníka naprosto v pořádku nebo ne?
pakliže ano tak musela být i komunistická cenzura v pořádku
a nějaká možnost něco zakládat je jen podružná o to zde vůbec nejde
Pane Bartoši, prokazujete jen, že jako člověk za nic nestojíte. Dokud jste patřil mezi ty, kteří mohli lhát a masírovat lidi svými články, tak jste tuto činnost prováděl, ani jste se nezastyděl, ale když jste se netrefil do noty vašim chlebodárcům a dostal jste kopačky, tak zjišťujete, jaké, že to poměry vládnou v médiích? Jděte se bodnout pane, se svými nářky. Od takového člověka, jako jste vy, je to pokrytectví, nejhrubšího zrna.
není pro mne zcela důvěryhodný. Co to, že si už dávno nevšiml jednostrannosti informací v ostatních oblastech, publíkovaných v tomto listě? http://www.zvedavec.org/images/smiles/icon_confused.gif
Prijit o praci je jeden z nejvetsich soku v zivote - pokud clovek zustane bez uplatneni delsi dobu. Doufam, ze to nebude Vas pripad a drzim palce. Ovsem na zaklade precteneho prispevku mam dotaz ohledem Vasi objektivity: Co ste psali o Lisabonske smlouve pozitivniho a co o panu Klausovi negativniho (napr. za jeho podvod na demokracii jmenem opozicni smlouva jsem ho na dlouhe leta preradil do nizsi ligy, na strane druhe obdivuji jeho schopnost jit proti davu) ?
Kdyz zamestnanec dostane kopacky, dlouho mu vrta hlavou, co vsechno se pod definitivni konec podepsalo. Nikto neni dokonaly a pokud se zrovna o objektivnim novinari bavime, musel by neco napsat i o svich chybach. Kdyz ma zamestnanec situaci pod kontrolou, odejde sam driv, nez se situace vyhroti k vypovedi. Domnivam se, ze pracovno-pravni vztah mezi zamestnavatelem a zamestnancem neni o rovnopravnosti, nybrz o vymezeni roli a prostoru a hry, ktera si vyzaduje objektivitu na obou stranach.
Typický příklad článku, u kterého by stálo zato oddělit hodnocení samotného článku a hodnocení jeho autora. Článek bych ohodnotil relativně dobře na rozdíl od autora samotného...
Annalee Newitz:
"Faunov labyrint nás upozorňuje, že zničenie každej rozprávkovej vízie je politickou túžbou. A zničenie politických túžob rozprávková vízia. Nezáleží na tom, koľko krát rozdrvia rozprávkové vízie – oni sa vrátia"
- je to recenzia na film Faunov labyrint, film o despotizme a rozpravkach, hodi sa vsak aj k tomuto pribehu. Snat autora potesi.
Dodavam, ze politicke tuzby, tu tiez vzdy budu.
http://www.blisty.cz/2010/1/5/art50628.html
Podle tohodle zakoniku by me soupli do basy jenom, co by jsem vylezl ven z letadla.
Lisabon? Budiz. Je hezke ze ste si sahl take trochu do svedomi a nebo asi vubec? O Lisabonu iluze nemam a bohuzel ani o novinarich na iDnes, to co popisujete ohledne Lisabonu se delo i kolem radaru neniliz pravda? Na ci strane jste tehdy byl? Neni pravda ze novinar nemuze byt nezaujaty. Muze byt nezaujaty. A budu velice potesen az si novinari uvedomu ze skutecnou pomoci pro partaj za niz kopaji je zacit kritizovat prave ji(a tim ji pomoci se ocistit, zkulturnet, zpoctivet) a ne do opozice. Nicmene to nenapadne lehke podsouvani toho sveho pohledu na vec je horsi, nez naplno napsano zhodnoceni jednostranne a s oduvodnenim proc to tak je napsano, a ne to hrani si na nevinnost. Nedavno jsem otevrel knihu "Vladneme nerusit" a nestacil sem se divit, popis udalosti predchazejicich opozicni smlouve byl vicemene jednostrany, a to tak ze ODS, rebelove versus Klaus, schvicarske konto zmineno ale neodsouzeno, nerozebrano, celkove vyzneni, proti Klausovi se vsichni spikli a klaus je nevinatko, proti tomu udalosti v CSSD, nejake schuzky, Zemanuv kufrik, otevrene kritizovano, odsouzeno, zatimco Klaus je vidavan za pozitivniho az neutralniho aktera, ktery chudak nemohl dodelat reformu, je Zeman vydavan za zaporneho, Tabery je idiot, takhle jednostranne okate napsanou knihu o udalostech minulich sem jeste necetl :/, tohle je mor ceske zurnalistiky. A vy jste take jeden z tech kteri ji pomahaly tvorit a udrzet, stydte se.
Další link:http://www.fragmenty.cz/iz148.html
Vyskytly se tu odsuzujici nazory, pripominajici nekdejsi novinarovo ideove souzneni s jeho zamestnavatelem - MFdnes. Domnele souzneni, podtrhuji. Je tady alespon jeden dukaz toho souzneni? Neni. Jsou to jenom spekulace, ze takovy ci onaky do urcite doby byl. (Snad jsem nejaky dukaz neprehledl.)
I kdyby tady nejaky dukaz byl, a opravneny, co by na tom novinari bylo spatneho? Proste splyval, az najednou prestal. Treba prohledl, treba se zmenila situace. No a co?
Papez taky v detstvi splyval s necim, co bylo spatne... Ovlivnuje ho ta jeho nekdejsi aktivita v dnesnim nazoru, v cinnosti, v pracovnich vysledcich?
Myslim si, ze je chyba pojeti systemu, kdyz se chybujicimu, mylicimu se cloveku neposkytne druha sance bez toho, ze by nejake predesle selhani bylo nasledne brano v potaz.
Nehodlam akceptovat to, ze vlastnik ma pravo byt despoticky. Pokud je, mel by byt kritizovan, potiran.
Jak jsem uz nadhodil, jak novinarina, tak i papezstvi jsou praci, vytvarejici vyrobky. Prevedme to treba do tovarny: Delnik vyrabi produkt nejakym postupem. Je vsak dumyslny a casem objevuje jinaci postup ci docista jiny, zlepseny vyrobek. Vlastnik vsak to nove zasadne odmita, trebaze by to jeho firme prospelo.
Nechodme daleko. Albert Schweitzer nikdy nepripustil, aby v jeho nemocnici v Lambarene, byla zavedena elektrina...
Cili vinikem je system a neuvedomelost, nesoudnost jeho vyrobku - lidi, tedy v pripade naseho novinare MFdnes.
#
JO, někde na netu, pozapomněla jsem kde, zanechyl český aktivista zprávu, že již přistoupení bylo protiprávní. Všechny úřady obešel a nechal si vystavit doklady ….o doručení oficiálního překladu z Itálie. Z článku vyplývá, že oficiální překlad dorazil ažý po uskutečnění referenda, takže nikdo vlastně nemohl znát oficiální text a referendum je neplatné. Aktivisté skupiny Amici Beppe Grillo pak ověřili, že oficiální “trezorovatel” mezinárodních smluv EU Itálie to má s překlady tak, že monopol má agentura, v jejímž čele stojí bývalý (?) člen CIA. Přišlo se na to díky tomu, že Beppe Grillo (jeden z 9 nejvlivnějších bloggerů na planetě) má manželku a tchána Íránce – a při sledování jedné televiziní debaty na choulostivá bezpečnostní témata je zvedl ze židle fakt, že řečené, tedy překládané vůbec neodpovídalo tomu, co říkali Íránci.
Bylo by vhodné dozhledat znovu onu zprávu o protiprávnosti připojení. Tuším, že ji zanedlouho budeme potřebovat. To až se ukáže, že EU má stále něco proti rozkvětu či alespoň fungování českého zemědělství./Zdokumentováno - okoli kleslo o to se zvýšilo evropské/
A ještě výtka – napsat 129 článků a nedotknout se jedinou hlubší větou obsahu lisabonky, to je tedy výkon. Po hříchu by se také mělo zuveřejnit, žeLisabonka nebyla k dostání než za eura, byť se v TV pořadu Česká spořátelna chlubila, že s pomocí ČEZu ji vydala – ale nedala se najít a objednat, a skutečný interentový materiál (a dosud nevím, zda i s předchozími smlouvami, an něž navazuje a jež josu součástí, se objevil až nedávno. Nebyli prostě lidi, kteří by to komentovali, a bylo náhodou, že někdo z netsocanu objevil film End of Nations, kde jsou hlavní a nejhruběší nepřístojnosti zvýrazněny, a aby o tom podal kratší zprávu na netsocanu a delší v literárkách. Výsledek je ten, že dodnes pohyb a možnosti uplatňování práv po lisabonce vůbec neznáme, nemáme expertní skupinu, nevíme a neumíme nic. A samozřejmě chování našich institucí bude takové, že sovu odpovědnost budou plnit ještě méně, protože hurá – odpovědnost se přemístila na Evropu. Skončí to s největší pravděpodobnost tak, že kvůli vážně a pateticky prezentovaným kravinám jistě přijdeme i o důležitá ustanovení Ústavy a Listiny, protože nám je evropský dvůr zruší a my stejně nikdy nepochopili, k čemu nám jsou natož, jak se správně používají.
Stačí sledovat nově navrhované a zároveň těmito navrhovateli z řad převážně politiků, oklešťující zákony namířené proti svobodě názorů na určité problémy. Je při tom z cela jasné, že bez kritického pohledu na věci veřejné nemůže dojít k nápravě a o tom samo o sobě je demokracie jako záruka svobodné dizkuse.
Tuto stránku navštívilo 7 360