Diskuze k článku

Šaškárna se „segregací“ na základní škole ve Valašském Meziříčí

Příspěvků 48

27.5.2009 0:36

Největší sranda je,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

že zdůvodnění požadovaného "oddělení" není primárně od rasy odvozené, zatímco silové konečné řešení (ve V.M.) je zjevně rasově podložené. Kteří jsou vlastně rasisti (odvozující své konání od rasy)?

191986

27.5.2009 6:21

RE: Největší sranda je,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 191986

Kolik asi cikáňat je mezi žiďaty v pražských Lauderových školách? Vyvolení stojící na čele všech "neziskovek" pro multikulti a lidskocikánská práva přeci musí jít příkladem. Nebo se snad pletu?

192002

27.5.2009 14:35

SNESITELNÁ LEHKOST BYTÍ

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 192002

To čumíte-bílé huby
zaplatíte za mě dluhy
z vašich daní za práci
cikáni se vyplácí

Do práce já nechci chodit
starou budu nutit rodit
svinčík dělám kolem domu
jak je zvykem mnoha Romů

Kolem sebe všechno zničím
na krádeže pakáž cvičím
řádně platit nemám zájem
energie ani nájem

Kam já vkročím,kde se mihnu
stoprocentně něco švihnu
u kanálu krycí mříž
na hřbitově zase kříž

Na chlast dobrá každá pětka
něco vysouloží štětka
a podpora v řádné výši
blahobyt mě značně zvýší

Zničený byt prodám tady
v létě letím do Kanady
tam dostanu další mamon
já si žiju jako baron

Až přiletím zase zpátky
nárok mám na ušlé dávky
a pohodu v novém bytě
v žádanější lokalitě

192051

27.5.2009 0:43

Stejně nejspíše bude třída jenom pro cikány - příběh má pokračování

Montaznik 88.?.?.?

Dnes byl celý případ opět probírán ve zprávách a tam se přeci jenom objevila jasná a pragmatická věta ředitele školy,který prohlásil,že když teď je celý případ silně medializován,nikdo z rodičů do této školy dítě nepřihlásí a stejně bude jenom cikánská třída, takže vlastně se celým "humbukem"v médiích vyřešil problém sám!
Někdy stačí dát nějaký problém do novin a máte vyřešeno a politici se nemusí "unavovat" , aby museli něco dělat a o něčem opravdu rozhodnout!!! Možná by bylo možné i podobným způsobem řešit zákony přes média! Stačilo by napsat co se zase chystá za blbý zákon a lidé by se už v předstihu přizpůsobili a zákon by se už nemusel přijímat a státní kasa by ušetřila!!!Jenomže na co potom poslance a politiky máme? [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích]

191987

27.5.2009 2:07

Podotek k propagandě na iDnes (Třetí říše hadr).

Philleas Fog 93.?.?.?

K tomuto tématu se poněkud střídměji vyjadřuje i článek na XAndropoff:
http://www.exworld.estranky.cz/clanky/labbrig/prek...

191994

27.5.2009 3:06

Světlo na konci tunelu...

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

My jsme to světlo na konci tunelu. Články a diskuze na Zvědavci by se měly šířit lavinovitě do všech zákoutí české kotliny. Snad si radní ve Valašském Meziříčí přečtou, jak se "cikánská otázka" řešila za bolševika? Tehdy totiž ta cikánská otázka ani neexistovala. Pomocné školy pro všechny pomalejší žáky a je to.
Potom se už nemůže stát to, co je tak výstižně napsáno v článku:
...žijeme v době, kdy je zdravý rozum mlácen od rána do večera, nemohlo to dopadnout jinak.

191997

27.5.2009 3:27

RE: Světlo na konci tunelu...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 201.?.?.?

Reakce na 191997

po italsku http://www.czechfp.cz/site/?p=7094#comment-13566 [chechtot]

191998

27.5.2009 4:08

RE: Světlo na konci tunelu...

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 191998

Tomu říkám rychlost [mrknutí jedním okem] Každý si takhle přihodí malý kamínek a lavina se už nezastaví.

192001

27.5.2009 7:21

nejvetsi histerii spustily blisty

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

ktere se v posledni dobe stali predsunutym taborem prosazovani rovnotarske demagogie v praxi

192007

27.5.2009 7:30

Chaos ? :)

android 195.?.?.?

Rozdeluj a panuj alebo radsej:
Extrémismus je kouřová clona pro odlákání pozornosti od korupce ve státní správě

192008

27.5.2009 9:23

Trošku mimo

Tom77 85.?.?.?

Tady v Ostravě je pěkná cyklostezka, která vede Riegrovou ulicí v O - Přívoze. Touto ulicí neprojedete bez nadávek od malých "cigáňat" (staří se jen smějí). Někdy se to neobejde od spršky kamenů, buď to odnese tělo cyklisty nebo pouze kolo. No - zastavit a profackovat je nemá cenu - pokud není člověk sebevrah nebo masochista. Samozřejmě policajti s tím nezmůžou nic. I když tady v Ově s policisty mám docela dobré zkušenosti ohledně řešení "přestupků" výše jmenovaných (to si radši nechám pro sebe [smích] )
Hlavně mě příjemně překvapilo vytisknutí názoru jistého občana, který se zabýval problémem cyklostezky v Riegrově ulici v MS Deníku, pochybuji, že by to v nějakých jiných novinách prošlo.
O zkušenotech mého známého, řidiče autobusu MHD nemluvě. Zkrátka na ně platí tvrdá ruka, co si budem povídat.

Na druhou stranu znám "c", který si udělal SŠ, který nás chápe, a který dokáže ve vyhrocené situaci vyslovit některou "rasistickou" nadávku, samozřejmě na ně. Jenže - protože jeho rodina je normální, jsou celý život zvyklí
pracovat,tak to nemají v jisté "kolonce" kde žijí vůbec lehké, prožívají si rasismus mezi "svými".
Hlavně bych tě vzkázat těm blbečkům z Blistů nebo jakýchkoli jiných novin či TV, že pohled z hora je něco jiného než skutečný život a skutečné řešení těchto problémů. Ať se přestěhují do nějakého města, kdy jsou tyto lakality a normálně žijí, třeba změní názor.

192028

27.5.2009 13:07

RE: Trošku mimo

hřhřčjužřižřýik 85.?.?.?

Reakce na 192028

Cituji: "Hlavně bych tě vzkázat těm blbečkům z Blistů nebo jakýchkoli jiných novin či TV, že pohled z hora je něco jiného než skutečný život a skutečné řešení těchto problémů."

Musím Vás velmi zklamat. Když někdo vypustí nějakou blbost, tak platí jedna ze 4 možností:

Mluvčí té blbosti:
1)Zrovna se blbě vyspal, ale jinak je v pohodě
2)Je to primitiv či ovčan (viz diskuze na Novinky.cz před 1.3.09)
3)Je to hlupák - Je to inteligentní, vzdělaný a sečtělý člověk, ale jeho ideje jsou špatné - představte si třeba naivního zeleného intelektuála. (Ó jak já nesnáším naivitu!)
4)Je demagog. Ten člověk je inteligentní, protože pro demagogii je zapotřebí vysoká inteligence. Ten člověk lže a manipuluje a moc dobře ví, že lže a manipuluje. Dělá to pro svůj osobní prospěch. Představte si třeba V.Havla, Bursíka, Paroubka, Ratha, Roithovou... Je jich víc než dost. Téměř všichni političtí lídři jsou demagogové a manipulátoři.

No a to zklamání míním tak, že podle mě naprostá většina těch mluvčích blbostí patří do 4. skupiny, do té skupiny demagogů. Proč lžou? Někteří kvůli moci a prachům, někteří kvůli... Zjistěte si něco o svobodném zednářství, o Bilderberg group, o NWO...

192044

27.5.2009 18:20

RE: Trošku mimo

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 192028

http://www.blisty.cz/2009/5/27/art47023.html
http://www.blisty.cz/2009/5/27/art47027.html
BL na rozdil od propagandy hrubeho zrna nabizeji i alternativni nazory. Byt samozrejme redkace slozena z lidi ma taky nejakou svou vizi na realitu a vybira si s opozicnich nazoru dle sveho videni sveta, tak opozicni nazory se na BL vyskytuji.

Jiste by bylo dobre treba v mediich zastuncum multi-kulti krasneho ruzoveho sveta polozit otazku, zda by sve dite dali do skolni tridy, kde bude 10 cikanu na 7 ostatnich, bez toho, ze by bylo jasne na nejakych vstupnich testech ukazano, ze uroven vsech deti ve tride je srovnatelna po strance kazenske, hygienickych navyku a pece ( treba vsi ) i mentalni a jazykove zpusobilosti ucit se na zakladni skole? Upozornuju, ze uredni jazyk v CR je stale cestina, stejne jako v USA anglictina, ktera je i prvnim vyucovacim jazykem na verejnych skolach ve Spojenych statech.

Buzkova jako ministryne skolstvi nechala studovat svou dceru na velmi drahem privatnim gunnaziu, Jak to je s jinymi, co treba ministr Kocab, kde studovali ci studuji jeho deti? Ja bych v zadnem pripade sance svych vlastnich deti na co nejkvalitnejsi vzdelani nikdy nesnizil. Pokud nekdo tlaci verejnosti jiny nazor, pak by mel jit osobnim prikladem, ponevadz to je jediny zpusob, jak dokazat, ze neni pokrytcem.

192067

27.5.2009 19:45

RE: Trošku mimo

Aja 74.?.?.?

Reakce na 192067

Vsude je to stejne, kazat vodu, pit vino.

Pred casem quebecka ministryne skolstvi vychvalovala v rozhovoru prednosti statniho skolstvi az do okamziku, kdy se ji novinarka poptala, proc tedy jsou vsechny jeji tri deti ve skolach privatnich.... [zmaten]

192070

27.5.2009 10:02

pesimista

govind 195.?.?.?

Vladimíre, tolik optimizmu v poslední větě...
Nebojte, jednota funguje v rovnováze a tohle všechno je její součástí. Není nic mimo ni. Není ani nic jiného.

Však to světlo zase brzy uvidíte..

192031

27.5.2009 11:30

RE: pesimista

Cynik 62.?.?.?

Reakce na 192031

"Africentric school, kde se klade důraz na africkou kulturu, africké vzdělání a vůbec všechno africké".
Tak mi napadá, že by mohla byť zriadená "Eurocentric school, kde sa kladie dôraz na európsku kultúru, európske vzdelanie a vôbec všetko európske (v klasickom a nie multikulti zmysle). Samozrejme, bolo by to zo strany bielych "rasistické", preto by musela byť zriadená ešte "Multikulticentric school, kde sa kladie dôraz na multikulti. Každý by sa mohol slobodne, demokraticky a v súlade s rovnosťou občanov pred zákonom rozhodnúť, kam bude posielať svoje deti. Každý krok proti uvedenému by musel byť považovaný za rasistický zo strany multikulti a v rozpore s rovnosťou občanov pred zákonom, teda žalovateľný. Takto by mali byť organizované aj osobitné školy u nás (ČR a SR). Nápad vytvoriť čisto rómske triedy vznikol podľa mňa úplným zblbnutím predstaviteľov školy v snahe špeciálne riešiť "rómsku" otázku.

192038

27.5.2009 12:54

Jestliže platí

petr sleder petr (tečka) sleder (zavináč) seznam (tečka) cz 88.?.?.?

že "vzdělávání je založeno na rovném přístupu bez jakékoliv diskriminace z důvodu pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry či národnosti, etnického nebo sociálního původu občana", jak je to tedy potom s židovskými školami?

192042

27.5.2009 14:38

RE: Jestliže platí

Cynik 62.?.?.?

Reakce na 192042

Otázku ďalej rozvíjam: ako je to teda potom s maďarskými školami na Slovensku? Pokiaľ sa k nám nahrnie v rámci multi-kulti povedzme 50 etník, bude mať každé etnikum právo na vlastnú školu s vyučovaním v ich jazyku? Ktorý prístup je potom vlastne rovný a ktorý diskriminačný? Zdá sa mi, že to závisí od toho, čo je v záujme multi-kulti. Mimochodom Rómovia samotní nie sú schopní konštituovať sa ako národ ani kodifikovať spisovnú Rómčinu, nemajú jednoducho žiadnu inteligenciu, ktorá by o to mala záujem! Ešte aj to musia robiť za nich multi-kulti Gádžovia! Aké je to rasistické a nespravodlivé, keď sa tomu bežní Gádžovia čudujú!

192052

27.5.2009 14:59

RE: Jestliže platí

Fox_25 88.?.?.?

Reakce na 192042

Jenže to co jste uvedl platí pouze pro většinu aby nemohla omezovat menšinu. Takhle to podle mě je, jen se to neříká nahlas a už vůbc ne veřejně.

192054

27.5.2009 20:37

RE: Jestliže platí

insider 78.?.?.?

Reakce na 192042

není problem jít do LAUDEROVY školy jako křestan.

192074

28.5.2009 12:03

RE: Jestliže platí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 192074

Jako křesťan zvaný šábesgój? Kolik je tam takových? Měl jsem možnost nahlédnout do učebnice lauderovy školy - je to tam, přesně jako v často citovaných pasážích Talmudu. Co je zač takový šábesgój, když čte ve škole o tom, že je nevyvolený, čili, dle Talmudu, dobytek?

192133

28.5.2009 14:36

RE: Jestliže platí

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 192042

Pokud si židé založí vlastní školy a platí si je SAMI !!! bez příspěvku státu je to naprosto kosher i pro mne. Stejně tak je to za STEJNÝCH podmínek OK v případě rómských, slovanských, křesťanských (bílých) a jiných škol. Pokud ALE takovou segregační školu sponzoruje stát z peněz všech daňových plátců a poplatníků je to nepřijatelné. Pokud pak stát podporuje jen NĚJAKÉ takovéto menšinové školy je to neuvěřitelná drzost ze strany jak státu tak menšinových lobistů. Jednoznačně jde o zneužití pravomoci veřejného činitele a každý kdo z VEŘEJNÝCH prostředků přispívá na menšinové školy by měl okamžitě skončit za katrem.
Btw. Ví zde někdo jaká pravidla platí v praxi pro vkládání informací na Wikipedii, která se čím dál více stává všeobecně akceptovanou encyklopedií poznatků ? Opravdu zde může vkládat své závěry a poznatky kdokoliv ?? Můžu tam třeba i já vložit nějakou tu svou konspirační teorii o mimozemšťanech a prohlásit ji za fakt ? Nikdo mne nezcenzuruje ? Aby nakonec poznatky nepřikrášlovali jen někteří samozvaní odborníci [oči v sloup]

192167

28.5.2009 14:45

RE: Jestliže platí

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 192167

Pokud Vám nefunguje link je zde ještě jednou: http://cs.wikipedia.org/wiki/Wikipedie:Wikipedist%...

192172

29.5.2009 5:46

RE: Jestliže platí

kozoroh 59.?.?.?

Reakce na 192167

Zeptejte se Američanů, kdo zaplatil postavení holocaustových museí v USA, jděte se zeptat Britů ,kdo bude platit povinné školné o holocaustu ve třídách a kdo bude platit povinné návštěvy v Auschwitz koncentračním táboře, nakonec odměnování autoru a režisérů za holocaustové knížky a fimy by Vám také mohlo něco říci,také Nobelova cena nemůže zůstat stranou, jinými slovy dolary se přímo sypou do židovské pokladničky ze všech stran, kdybyste chtěl poučit žáky o táborech Gulagu a vedoucích "ruské revoluce", tak jsem si jist ,že na to nebudou peníze.
Vložený obrázek

Chtěl bych vidět toho politika=hrdinu,který by v americkém senátu neodhlasoval ,"dobrovolné" a nesplatné půjčky státu Israel a nebo na světovém filmovém festivalu neohodnotil film o holocaustu, takového zázraku se nedožiji, na tož ,aby český politik odmítl nepřidat do židovské školy, mně stačilo,že návštěvi musí vidět židovský hřbitov,jako musí politici mít na hlavě čepičku ,když jsou v Israelu, co by se stalo tomu,který by odmítl nahlédnout do holocaustového musea v Israelu?
Papežovi zakázali mít v ruce kříž ,když šel ke zdi nářků, každý politik ,před svým zvolením vykoná především cestu do Israelu a doma slíbí, místním židům ,že je bude podporovat, jinak?

192260

29.5.2009 13:38

RE: Jestliže platí

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 192260

Jo Kozorohu. To je přesně to o čem mluvím. [oči v sloup]

192296

27.5.2009 15:57

Můj názor

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Myslím, že segregace (oddělování) lidí (menšin či většin) je z principu příčinou mnoha problémů. Ať již je někdo oddělován či se sám z nějakého důvodu odděluje. Může se jednat o separaci do ghet, diaspor či ideových proudů.
Může dojít k různým variantám např :

MINORITY
1)Skupina se sama ze své vůle separuje a uzavře do diaspory z důvodu vědomí vlastní výjimečnosti. Majoritou je pak vnímána pochopitelně negativně a tady je podhoubí vzniku různých anti...ismů.
2)Skupina je separována majoritou (systémem)do gheta (oddělených tříd atp.) Sama pak přijímá utlačovatelský kompex a z něj vydíráním těží na majoritě výhody. Takováto separace pak pochopitelně nenutí minoritu INTEGROVAT SE, protože tak by přišla o všechny výhody. Musela by se začít více snažit.

MAJORITY
1) Majorita na první pohled separována být nemůže protože drží v systému otěže moci. Je to ale jen na první pohled. Mocenské prvky v plutokracii mohou cestou médií definovat majoritu cestou zobecnění jak např. RASISTICKOU. Zde dochází také k separaci, kdy je cíleně vytvářeno špatné svědomí většiny s cílem omezit kritické hlasy. Plutokracie se pak může krýt za různými minoritami. Může kritiku mířící jejím směrem označovat za xenofobní, rasistickou, antisemistskou atp.
2)Majorita se může separovat sama v tzv. ochraně před "škodlivým vlivem" menšin. Zde jsme již u čisté eugeniky a rasismu.

Myslím, že ve svobodné společnosti má jakékoliv etnikum, ideová skupina apod. PRÁVO na separaci. Něco jiného je pokud tlaky k separaci přichází z oficiálních míst, které by měli měřit všem stejně a bez ohledu na JAKÉKOLIV odlišnosti.

192059

27.5.2009 23:15

RE: Můj názor

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 192059

Máte to docela dobře roztříděné i se závěrečným odstavcem lze souhlasit. To co se mi nezdá, je určitá neujasněnost priorit při řešení problémů separace pomocí integrace. Např.
>Takováto separace pak pochopitelně nenutí minoritu INTEGROVAT SE, protože tak by přišla o všechny výhody. Musela by se začít více snažit.
Nebo:
>Majorita se může separovat sama v tzv. ochraně před "škodlivým vlivem" menšin. Zde jsme již u čisté eugeniky a rasismu.

Tady, podle mne, by měl být rozhodujícím klíčem respekt k jiné lidské bytosti, t.j. respekt ke svobodné vůli jednotlivců směřovat k separaci či integraci. A to jak pro majoritu či minoritu. Zákon by neměl toto nikam směřovat, jinak zákon ztratí to pro zákon podstatné - a to rovnost jednotlivců před zákonem.
Zákon nemůže nařizovat s kým se mám integrovat, nebo s kým se nemám integrovat. Tím nejsou nijak dotčeny možnosti zákonem regulovat nežádoucí jevy (ale pro všechny stejně). Rasové předsudky pominou, jakmile přestanou "kopírovat" skutečnost, do té doby jsou potřebnou ochranou před šlápnutím do ... Ony totiž většinou ani primárně rasové nejsou...

192076

28.5.2009 7:59

RE: Můj názor

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 192076

Myslím, že jde jen o nepochopení.

K první nejasnosti: Pokud jste příslušníkem minority a využíváte výhod, které Vám v této souvislosti systém nabízí tak nemáte potřebu vyvinout energii ke studiu, rekvalifikaci, práci. Je pro Vás více motivující čerpat výhody a vydírat majoritu slovy jako "rasismus" atp. Pokud na Vás úřady přestanou hledět odlišně než na ostatní, pokud Vám nebudou média a politici připomínat jak jste odlišní, pak se buď přizpůsobíte (INTEGRUJETE) nebo můžete jít žebrat (případně se vystěhovat někam, kde Vás ještě neznají a nechají si zneužívat vlastní sociální systém). Jste jen člověk jako kdokoliv jiný, žádný róm atp.

K druhé nejasnosti: Souhlasím, že minorita či majorita má právo se separovat. Je to jako s kluby. Založíte si klub basketbalistů a nebudete do něj přijímat přeci rybáře, kteří basketbal v životě nehráli. Je to Vaše volba a domluva s ostatními na společných pravidlech. Něco jiného je ale separování se z VLASTNÍ VŮLE a separování z pozice OFICIÁLNÍCH institucí. Příkladem je právě případ se školou. Pokud si založíte SOUKROMOU školu pro neromy a budete si ji sám sponzorovat, máte právo rozhodovat o tom kdo tam bude a kdo nebude chodit. Stejně tak si přeci vlastní školu mohou založit i romové. Pokud jde o státní školu je separace aktem oficiálním a je v rozporu s pravidly rovnosti. Prostě a jednoduše dělit děti ve státní škole na romy a neromy je popřením všech zásad rovnosti.
Rasistický atribut zde přichází v podobě zdůvodnění separace pomocí tezí o rasové nadřazenosti. Pokud je proklamovaným důvodem separace jen ŠPATNÁ zkušennost s mentalitou a jednáním jisté minority o ŽÁDNÝ RASISMUS NEJDE !!!

192095

28.5.2009 8:05

RE: Můj názor

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 192076

Dnes se neustále přetřásá tzv. MULTIKULTURALISMUS. Já osobně jsem ze subjektivního pohledu multikulti-liberál. Je mi osobně jedno jestli se nějaký příslušník jedné rasy mísí s příslušníkem rasy jiné. Je to jeho svobodná volba. Proti eugenice zde stojí biodiverzita. Já osobně z biologického pohledu nevidím důvod proč by pro druh Homo Sapiens mělo být mísení ras problémem.

Je zde ale i pohled systémový. Pokud integrujete minortu do majority PROGRAMOVĚ, důsledkem je většinou OSLABENÍ systému. Zde je podle mne stejně škodlivé programové bránění integraci jiných kultur i programová podpora této integrace. Jakýkoliv tlak v tomto směru je podle mne špatný. Programová podpora může být zdůvodněna různě např. pomoc obyvatelům chudých zemí, politický azyl tj. politická podpora. Může jít i o argumenty ekonomické např. import levné pracovní síly. Ve všech případech v důsledku systém slábne a ztrácí na dynamice v porovnání s těmi, kteří tak liberální v importu cizích kultur nejsou. Jako příklad mohu uvést smečku tažných psů. Snad se nikoho nedotknu. Pokud do dobře sehrané smečky zapřáhnete vlčáka, který není adaptován na prostředí, stravu atp. který není vycvičen v kooperaci s ostatními tažnými psy dosáhnete jednoznačně snížení efektivity smečky. Psi prostě už saně nepotáhnou jako dříve. Budou ňafat a útočit na nového člena a je otázkou zda-li se časem vůbec přizpůsobí. Okolní sehrané smečky budou kolem Vás svištět a Vy zůstanete někde vzadu přestože jste dříve patřil mezi špičku. Není lepší dát dohromady nevycvičené psy a vycvičit je společně v jejich vlastním prostředí?
Pokud už jsou příslušníci cizích kultur v naší společnosti přítomni, musíme se s tím nějak poprat a snažit se je integrovat. Začlenit je do fungujících "smeček" i za cenu zpomalení jejich efektivity. Pokud ještě příslušníci cizích kultur ve společnosti přitomni nejsou je hazardem snažit se je nějakým způsobem programově importovat.

192096

30.5.2009 2:52

RE: Můj názor

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 192096

Omlouvám se za zpoždění, i nyní nemám na toto dostatek času, tak jenom heslovitě zejména v těch místech ,kde si myslím, že se zcela neshodujeme.
Vezmu to od konce:
>Pokud už jsou příslušníci cizích kultur v naší společnosti přítomni, musíme se s tím nějak poprat a snažit se je integrovat.
Nemusíme, ani neumíme. Integrace je proces obousměrný mnohonásobně mezilidský až intimní, nevynutitelný. Ideální integrace je taková, když ji jednotlivci z obou stran ani nevnímají.
Co bychom měli dělat jako stát, je starat se o všechny občany stejně. T.j. žádné státní pozitivní diskriminace, a žádné státní integrační programy. Nařídit totiž integraci nelze, lze ji jen předstírat a to je dobré nanejvýš k docílení pravého opaku. Zejména bychom měli (my - stát) zajistit, aby se každý občan (takový jaký je) mohl důstojně uživit. Stát by měl být hlavně pro lidi - vlastní občany, až v druhé řadě pro firmy a instituce.
Jako jednotlivci, bychom měli takové státní starání-se podporovat. Hromadně na víc nemáme, své staré zkušenosti s minoritou vyměníme v "budoucnu" za nové. Jaké budou?... Soukromé iniciativy integrační nevylučuji.

Oslabení systému a efektivita smečky. V obojím máte pravdu, pochybnost se mi vtírá ohledně toho, zda takto zvolená kritéria nesměřují systém a jeho elementy špatným směrem...
>Je mi osobně jedno jestli se nějaký příslušník jedné rasy mísí s příslušníkem rasy jiné.
To mně není jedno. Sice to respektuji, ale neschvaluji, kdybych mohl tak jim to rozmluvím, zejména pro přidružené problémy s okolím, které tím aktem pro ně i pro jejich potomstvo nastanou.
K předchozímu bloku 192095 pouze krátce. Chápu a souhlasím i s celkovou logikou.
V prvním odstavci ovšem nesouhlasím s poskytováním výhod, jak i z mého předchozího textu plyne. Sám jste naznačil kam to vede, a jsou i další důvody proti.
Ohledně školních tříd je důsledná separace na romy a neromy jasný nesmysl. Ale otevřít dvě třídy pro prvňáky, místo jedné, kde hlavním důvodem není rasové dělení ale snaha řešit typické nedostatky jedné skupiny odděleně a získat tak větší efektivnost výuky u obou skupin, by měla být spíše žádoucí. Postupné sjednocování v dalších ročnících, by mohlo být i motivační...
K argumentaci o rovnosti v případě separace: Stát by mohl umožnit v místech, kde na škole je větší počet tříd v jednom ročníku, vytvořit třídy separované i smíšené a nechat na výběr rodičů či žáků samotných ...To by šlo realizovat nejlépe v místech, kde je zastoupení etnik přibližně stejné. Dám-li vybrat, je to snad dokonce více „principu rovnosti“, než když to ve všech třídách namixuji striktně v poměru místního výskytu etnik(?) Jinak ale souhlasím, že dlouhodobá separace může být škodlivá pro vzájemné vztahy.

192350

27.5.2009 16:13

A co v lavicích ?

Pavel. 80.?.?.?

A jak rozdělit děti do lavic ? Doufám že učitel nebude dělit děti do černých lavic a bílých lavic. Zase si to koleduje a nálepku rasizmu...

Stejně to nebude tak horké. Polovina jich odkočuje už během roku do jiného města v Kanadě, druhá polivina propadne hned v 1. třídě. Takže ty ostatní děti budou mít ve vyšších třídách klid...

192060

27.5.2009 20:34

Je třeba diferenciace

Michal Kretschmer kretschmer (zavináč) lbms (tečka) cz 85.?.?.?

Ze zkušenosti s nudou v socialistické jednotné škole před více než 50 léty vím, že je třeba, aby tam, kde je dostatek žáků, aby byli žáci rozděleni do paralelních tříd.

Budou tedy třídy lepší a horší. Je třeba, aby ten, kdo je v horší se mohl dostat, bude-li mít dobré výsledky, do lepší a naopak žák, který se přestane snažit a stane se brzdou, sestoupí do horší třídy.

Možná, že v té horší budou jen cikáni, ale primárním záměrem by to nemělo být.

Ovšem delikventní žáci, není-li rozumná naděje na rychlou nápravu, patří do polepšovny, aby nekazili dobré a také aby jim neubližovali.

192073

28.5.2009 13:01

hmm...

maverix 86.?.?.?

Štatistika je jedna vec, druhá vec je realita, možno štatisticky 40 percent "čiernych" nedokáže dokončiť strednú školu, ale ak sa nájde len jeden zo sto, ktorý je schopný, tak prečo mu upierať právo na normálne vzdelanie? Takisto sa aj medzi "bielymi" nájdu podpriemerní žiaci, ktorí by mohli brzdiť výuku v triede, ja si zo základnej školy pamätám pár takýchto prípadov. Riaditeľ zvolil jasnú rasistickú segregáciu, vhodným riešením by bolo rozdeliť žiakov na schopných sa normálne vzdelávať a tých zaostalejších, ktorí by sa umiestnili do špeciálnych tried.

192137

28.5.2009 17:35

RE: hmm...

Theo 88.?.?.?

Reakce na 192137

Ano, to je pravda. Ale na to Vám každý zvysoka... Jednoduchšie je vyliať si svoj kýblik žlče tu na papier. Veď ten znesie všetko však? Jednoducho delenie na slušných a tích druhých nefunguje. Veď akoby aj mohlo, to stojí energiu, zmenu myslenia a to dá prácu, celý svet by sa zrútil. Rómovia sú proste príživníci a basta. Čo na tom že slušný Róm a bohužiaľ keď ešte aj tak vypadá si to odnese a stratí všetky ideály. Ten bielo vyzerajúci Róm to môže aspoň zatajiť. Ale Róm ako cigáň napohľad? Nieee, neexistuje slušný, určite nie, všetci kradnú, rýchlo sa chytať povačkoch, prsiach, na zadku a neviem kde všade ešte. Je to až trápne keď sa takto ľudia obchytávajú a ja stojím za pultom. Ja som už stratil všetky ideály a to nie som Róm, čo na tom že tak vypadám. Aspoň že terajší zamestnávateľ mi dal šancu prehovoriť na pohovore a nezabuchol dvere predtým ako ma zjastril. Ale nechajte to tak. Ja už som sa prestal vyjadrovať, už iba občas ak je to do očí bijúce. Vysvetľovať že ľudia sa majú deliť podľa skutkov... strata času... A to že najviac škody, že s agendou rasizmus, a že vlastne matička zem stojí ledva na nohách, to že za tieto veci a kopu iných - vlastne tiež môžu Rómovia... Nie dneska som sa nesnažil o vecný príspevok, to nemá zmysel. Pozdravujem všetkých slušných ľudí bez ohľadu akej farby nosí hlavu. A nereagujte na mňa, ďakujem...

192212

28.5.2009 19:34

RE: hmm...

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 192212

Uz si konecne uvedomte, ze lidi v CZ i v SK deli cigany a dalsi nepripusobivy privandrovalce prave podle tech skutku o kterych jste se tady zminil a to pravem at se Vam to libi nebo ne! [velký smích]

192223

31.5.2009 20:01

RE: hmm...

jaran 62.?.?.?

Reakce na 192212

Tobě vadí předsudky ohledně cikánů, protože je nespravedlivě obsíráš. Jenomže slovo "předsudek" je odvozeno z vazby "předem soudit". V drtivé většině denodenního rozhodování rozhodujeme na základě předsudků, protože nemáme plnou informaci. Rozhodnout se však v reálném čase musíme. Nezbývá než předsuzovat na základě zkušeností z minula. Jinak to nejde. Kampaně všelijakých židovských spolků proti "rasistickým předsudkům" nejsou nic jiného než zákeřná psychologická válka vedená přes masmédia, pokleslé školství atd., která je vyjádřena tyranií židovsko-bolševické politické korektnosti. Zpět k Tobě: je mi líto že početně vzácní dobří a poctiví cikáni takto trpí, ale jak z toho ven?

192447

1.8.2009 12:23

RE: hmm...

mtk 78.?.?.?

Reakce na 192212

Mno, kdoví jak to je s Vámi. Taky mám přátele, kteří vypadají ještě cikánštěji než cikání (kromě toho podivného mdlého pohledu velké většiny Cikánů u nás ve městě) - jeden je hlavním IT specialistou, druhý dělá podobnou činnost ve firmě OTIS. Jejich barva pleti je občas přátelským terčem srovnání se zmíněným etnikem. Nikdy jsem si ale nevšiml ani náznakem toho, o čem píšete - a proto tomu moc NEVĚŘÍM. Slušní lidé nemají se slušnými lidmi problém, bez ohledu na barvu pleti - to se nám jen kdosi snaží "přišit", jací jsme rasisté. Nikdo mi nevymluví, že drtivá většina lidí hodnotí lidí podle skutků, nikoliv podle ksichtu, každý cizinec DOSTANE po jistém čase vzájemného oťukávání ŠANCI zapadnout do společnosti. Podstatná většina Cikánů se chová tak, že to vzbuzuje nesympatie,ale každý z nich má šanci to změnit vlastním přístupem k věci!! Víte podle čeho poznáte Cikána? Nikoliv podle hnědky, ale podle chování. Když jdete davem, tak si všimnete toho, co ční, křičí, ječí, vystupuje jako by mu to všecno patřilo. Jinak je vám totiž naprostý šumák, kdo kolem vás projde! "Rasismus" je mediální blivajz podtržtašek kdovíkoho. Do toho nastrčená banda tzv. údajných rádoby "nácků", co mají v rukávu "konečné řešení". Kam vedou všechny ty nitě? [oči v sloup]

196932

1.8.2009 14:54

RE: hmm...

HHBB 85.?.?.?

Reakce na 196932

Ha! A máme tě! Popírač rasismu! To je skoro jako popírač budoucího holocaustu! Možná ještě horší! [mrknutí jedním okem]
Jojo, rasismus je další ptákovina, na které si někdo nechává hodně záležet. Jsme různí a placatí a šišatí, dokonce bílí a černí. Každý americký černoch ví, že je negro, ale z televize se musí dozvědět, že je to špatně. Podobně Cikán už ví, že to je špatně, a tak je z něj Říman. Z židů máme rasu a běloch je výplodem ideologie. Jojo, musíme se pilně učit, abychom ty mezery v chování zaplácli. A hlavně sebemrskat, sebemrskat a sebemrskat.

196940

29.5.2009 11:06

Situace se po "zásahu shůry" jen zhoršila

Iv 85.?.?.?

Díky pozornosti medií a Kocába se situace zcela předvídatelně vyřešila tak, že romská třída zůstala romskou, pár bílých obětních beránků - dětí které v ní možná zůstanou pro nezájem svých rodičů se může zřejmě připravit na dost velkou hrůzu včetně šikany )postaral se Kocáb, aby v té třídě dostala učitelka aspoń asistenta?) a zbylé děti a jejich rodiče jsou diskriminováni tím, že budou muset celou školní docházku dojíždět/dovážet do vzdálenější školy. Nebylo řešením podložit roztřídění dětí podle schopností při zápisu - přítomností pedopsychologů?

192284

1.8.2009 12:26

RE: Situace se po

mtk 78.?.?.?

Reakce na 192284

> Nebylo řešením podložit
>roztřídění dětí podle schopností při zápisu -
>přítomností pedopsychologů?
A je Vám jasné, že by to s největší pravděpodobností dopadlo opět rasisticky? [chechtot]

196933

30.5.2009 12:19

Ceske skoly produkuji negramotne blbce

Jana2 213.?.?.?

Ceske skoly produkuji negramotne blbce
http://hedvicek.blog.cz/0812/ceske-skoly-produkuji-negramotne-blbce

192366

31.5.2009 15:36

problémy v argumentaci

Jan R. 77.?.?.?

Pokud jsem to správně pochopil, tak argumentace článku je, že "pomalejší by měli zůstat v pomalejších třídách, aby rychlejší nebyli omezovaní." S tím mám několik problémů.
1) v tomto přesně je odepření přístupu ke stejnému vzdělání (autor popírá sám sebe); všechny děti mají právo na stejné tempo výuky
2) děti "pomalejších" tříd budou na sobě nést navždy stigma "těch pomalejších" - i kdyby známky na jakémkoliv "vysvědčení" byly stejné jako známky průměrného žáka z "rychlejší" třídy, nikdo je za stejné považovat nebude
3) implikace rom -> "pomalejší žák" neplatí
To, že nějaká skupina v Kanadě přišla s nápadem něco aplikovat na sebe samou nijak nepodporuje tezi, že to je "dobrý" nápad.

192436

31.5.2009 22:53

RE: problémy v argumentaci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 192436

... všechny děti mají právo na stejné tempo výuky ... atd
Pověz mudrlante, jsi blb nebo provokatér?

192456

2.6.2009 1:29

RE: problémy v argumentaci

steve 70.?.?.?

Reakce na 192456

je to smichanec obojiho. Ale nech ho byt. On s tim i umre, uz mu neni pomoci. Bude mit co si sam vybral.

192466

2.6.2009 5:52

RE: problémy v argumentaci

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 192456

Jake ma byt to tempo vyuky? Takove aby vsichni stacili? Potes koste s vyhlidkami do budoucna.

192475

31.5.2009 23:23

RE: problémy v argumentaci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 192436

"...všechny děti mají právo na stejné tempo výuky..."
Nech se omýt studenou vodou! Bolševická multi-kulti hovada s takovým "názorem" by měla být neprodleně pověšena za koule do průvanu. Času na nápravu je mooc málo!!!

192458

2.6.2009 13:02

Spatne pojmenovani

Petr Řehák 194.?.?.?

Reakce na 192458

No pokud v pojmenovani te "zvlastni tridy" bylo konkretizovano to problemove etnikum tak to proste udelali blbe no.
Jediny spravny pristup (v souladu s politickou korektnosti) by bylo zrizeni tridy pro "slabsi" zaky a ono by to stejne drive nebo pozdeji skoncilo pomerem priblizne 7:10 "samo"
A pokud by nekdo z "gadzu" nestihal vyuku tak by bohuzel se s nim muselo do te "zvlastni" tridy. Sice by to byl celkem "chudak" a asi by si zazil sikanu, ale ja bych nechtel aby moje dite bylo brzdeno (bez ohledu na to jestli tim nejslabsim clankem bude cikan nebo jinej gadza). No a kdyz by naopak nejakej cikan byl "schopnej" tak sup s nim do "normalni" tridy .. asi by to byl taky obcas chudak, ale s tim uz nic neudelame. Znam i takovy ktery maji stalou praci, nebo i vlastni firmu (nezalozenou na podvodech) a treba i studujou VS. Smula je ze podle toho poctu deti (17) si nemuzou dovolit vice trid (my treba meli A,B,C a pak jeste byla zvlastni skola) takze rozdeleni na 2 tridy bude vzdycky trochu "hrube" Nadruhou stranu pokud ma ta skola kapacitu na to zridit tridu navic pro mene nez 10 zaku tak by to prospelo jedine tem zakum protoze by se jim dostalo mnohem vic pozornosti od ucitele at uz by skoncili v kterekoli z tech dvou trid.

192494

13.8.2009 11:39

RE: problémy v argumentaci

bezhacku 59.?.?.?

Reakce na 192436

Napsal jste to dobre. Jeho komenty v tomto smeru byly velice primitivni. Jde videt, ze s tematem zvlastnich skol nebo 'pomalejsich' zaku nemel nikdy moc spolecneho a obvzlaste ne osobne. A kdyz uz jsme u toho, do jake tridy by zaradil sam sebe - tridy "chytrych" nebo primo "prechytralych"?! Tento clanek je o povazne tematice, nicmene napsany tak subjektivne a arogantne, ze se nebudu pokouset cist zadne jeho dalsi clanky.

197807

Tuto stránku navštívilo 8 020