Diskuze k článku

Skutečný význam války v Jižní Osetii: Rusko vrací úder

Příspěvků 58

8.9.2008 0:50

Ano.

ELCID 90.?.?.?

Skvělý článek!

170079

8.9.2008 2:23

RE: Ano.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 170079

Veci pomenované pravými menami.
Výborné.

170084

8.9.2008 2:51

Well done!

anonymous 130.?.?.?

Omlouvam se ze opakuji nazory ostatnich ale nemohu jinak - skvely clanek. 10 out of 10.

170085

8.9.2008 6:26

Tak pise skutecny spickovy profesional.

Rene Bartosek 68.?.?.?

http://www.blisty.cz/2008/9/8/art42588.html
Neni k tomu, co prilis dodat. Jednoznacne PR agentura odvedla pro Mosku mizernou praci, pokud nemeli nic moc v ruce, pak jim chybi schopnost i vuci svemu klientovi si durazne rict, ze potrebuji tohle, tohle a tohle a vcera bylo pozde. Pokud to bude racionalne zduvodneno, tak lide v Kremlu na to budou slyset. Bylo by vhodne vytvorit medialni centrum se spickovymi profesionaly s kontakty na zapadni media, kteri budou kdykoliv schopni poskytnout zakladni informace. Podobne jako to funguje v Bilem dome nebo jinde na Zapade.

Jenom mala poznamka. Samozrejme pro formovani masoveho verejneho mineni plati naprosto, co napsal pani Rysankova. Interenetove servery jako Zvedavec jsou kapkou v mori.Ale v diplomatickych kruzich jsou si vedomi reality bez ohledu na masivni propagandu. Postoj Ukrajiny, Azerbajdzanu, koneckoncu i EU je vice nez vymluvny. V oblasti medialni komunikace, doslo k nejvetsimu znehodnoceni skutecne a zdrcujici porazky hloupeho Saakasviliho rezimu. Prevazne rezim pouzivajici v mire nadbytecne silu nejakou mozkovou kapacitou neoplyva.

Tohle je "drobna" sarvatka na velke sachovnici, ale zkvalitneni medialni praci muze mitt fatalni vliv na aktivace obcanske spolecnosti na Zapade, pokud by nekdo prisel o zbytky zdraveho rozumu a rozhodl se pro nuklearni konfrontaci. V Moskve i v kruzich na Zapade, kde ma navrch racionalita nad ideologii a emocemi, jiste vedi, ze i nabyti iluze o funkcnim globalnim raketovem destniku nas stavi do situace jaderne valky. Technicke testy a naznaceni schopnosti strategickeho obraneho potencialu Ruska oslovi pouze experty, ale verejnost jim nebude rozumet. Stejne tak verejnost nebude rozumet diplomatickym nuancim.

Celit propagande neni jednoduche, ale internet a digitalni media nabizi nove moznosti, ktere dokazou eliminovat znacen mnozstvi triku a manipulaci. Informacni revoluce zvoni umirackem propagande. Jedina cesta jak zachranit propagandu je silna cenzura internetu, ale to nejde bez totality. A totalita je velmi neefektivni system vlady, ktere vede k stagnace a z dlouhodobeho hlediska ke ztrate moci. "Dikator" sice muze drzet moc pevne, ale celkovy mocensky potencial zeme, kde vladne vuci okolnimu svetu neustale slabne. SSSR je ucebnicovy priklad.

170092

8.9.2008 12:10

RE: Tak pise skutecny spickovy profesional.

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 170092

Víte pane Bartošku, mě jen zarazila tato věta ze zmiňovaného článku: Všem médiím i všem politikům je jasné, že před médii nemá cenu informace zamlčovat, překrucovat či inscenovat. Co to je za nesmysl? Ta paní si snad myslí, že média informují nestranně? Na základě toho, co napíší novináři? Opravdu ji považujete za profesionála, když je schopná napsat takový nesmysl? Co já vím, tak první oběť ve válce je pravda, válka se nikdy nevede tak, že by média mohly psát pravdu. Naopak je to celé velice vychytaná propaganda, kdy státní složky dodávají překroucené, neúplné a zinscenované informace. Nevím, nevím, co tím myslela... [zmaten]

170112

8.9.2008 13:40

RE: Tak pise skutecny spickovy profesional.

Aja 74.?.?.?

Reakce na 170112

Na tema "o pravdivych informacich v dobe konfliktu" doporucuji shlednout kratke video v Zajimavych adresach: Jak se dela valecne zpravodajstvi.
Opravdu stoji za shlednuti, pokud to neni nemistny vtipek ze silvestrovskeho poradu, je to dost desive.

170119

8.9.2008 14:07

RE: Tak pise skutecny spickovy profesional.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 170112

Ja myslim, ze ona to mysli v komlexnim pohledu, ze to stejne praskne. Jinak souhlasim s tim, co rikate o nasich svobodnych nezavislych mediich jako celku. Muj nazor na intelektualni prostitky a ty co delaji novinarinu a sve uprimne nazory mohou psat mezi radky pro lidi jako jsme my, zustava nemenny. Avsak internet zacina svet pomalu, ale jiste menit svet. A protoze totalita, ktera muze jedina zakonzervovat soucasny status quo, se nebude na zapade zamlouvat spouste lidi v statnich strukurach, armade, policii, tajnych sluzbach... A tito lide jsou schopni dat si jedna a jedna dohromady. Tak diky tomu existuje stale nadeje do budoucna. [smích] [mrknutí jedním okem]Z celkoveho pohledu je tato analyza excelitni, i pres tuto problematickou pasaz.

170124

8.9.2008 14:23

RE: Tak pise skutecny spickovy profesional.

ika 77.?.?.?

Reakce na 170092

Dobrý den
po přečtení toho článku na blisty.cz mi to nedalo a autorce jsem poslala pár odkazů, kopíruji sem:

- anglojazyčný ruský TV kanál Russia Today. Lze nalézt tady: http://www.smotriseichas.ru a na www.youtube.com/r...

- koncert Gergieva v Cchinvali: http://www.youtube.com/results?search_query=tshinv...

- interview Medveděva pro Al Jazeeru (po uznání nezávislosti J.O. a Abch. dal několik interview různým kanálům): http://www.youtube.com/watch?v=ijQ14lGqaZ4

Na CNN byl na začátku konfliktu viděn Čurkin, velvyslanec u OSN a také S. Ivanov, místopředseda vlády (kterého ustřihli).
Čurkin zde: http://www.youtube.com/results?search_query=cnn+ch...

Tady je článek k tématu v angličtině: http://exiledonline.com/the-cnn-effect-georgia-sch...

Tady další (rusky, interview s šéfem ruské redakce Euronews): http://www.novayagazeta.ru/data/2008/65/22.html

170126

9.9.2008 3:56

RE: Tak pise skutecny spickovy profesional.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 170126

Ale ma pravdu v x-vecech, ktere v Kremlu udelali neobratne, nebo prilis pozde.... Vicemene autorka clanku pise, ze na Zapade je lepe propracovana vladni propaganda. I rychle selektivni servirovani neprilis overenych ci overitelnych informaci vytvari prvni dojem a prvni dojem je prvni dojem. Vzdycky se da rict orwelovsky, ze doslo k nejakym chybama pri informovani danych spechem. Nebo jak rika nas velky logik Havel drobne chyby, hlavni agresor... Vymejvarna samozrejme nesmi byt primitivni jako gruzinske forky nebo rozhovor na Fox News.

Nerikam, ze by se v Kremlu meli snizit k hrube propagande, pokud to udelaji ztrati svou prestiz jako ji ztratil Zapad, ktery je svym moralizovanim zbytku sveta, tak pro smich. Ale meli by vytvorit skupinu kvalitnich profesionalu na media, ktera by primitivni propagandu proti nim verejne rozpitvala a zesmesnila a to v casu, kdy to je aktualni. To je to nejlepsi jak nalozit s temi nejvetsimi speky primitivni propagandy. Pokud to neudelaji budou muset o to vice zbrojit, protoze nebude problem predstavit zapadni verejnosti Rusko jako hrozbu. Dulezite neni pouze, co je pravda i lziva slova maji obrovskou silu a moc, pokud jsou pronesena verejne, pak jejich moc je masova. Jestlize nebude verjne ukazana na jejich lzivou podstatu, pak se to vraci na hlavu lhari s dvojnasobnou nicivou silou.

Ech budu muset vypsat rucne, ale... T.Pratchett: Soudne sestry str.85-86

Vevoda pokrcil rameny. "Jak bych mohl bojovat s magii?"
"Slovy", prohlasil bezmyslenkovite sasek a okamzite toho zalitoval. Oba manzele na nej uprely tazave pohledy.
"Coze?" protahla vevodkyne.
"V cechu... v cechu nas ucili, ze slova mohou byt mocnejsi nez magie."
"Klaune!" usklibl se vevoda. "Slova jsou jen slova. Delime je na slabiky... obusek a kamen a je s tebou amen-." Odmlcel se a vychutnaval tu myslenku, "ale slova mi nikdy nemohou ublizit."
"Muj pane jsou takova slova, ktera to dokazi" odporoval mu sasek.
"Lhari! Usurpatore! Vrahu!"
Vevoda sebou trhl nazpet jakoby ho sasek uderil, a s bolestnym pomrkavanim sevrel operadlo trunu.
"I kdyz ta slova nejsou pravdiva", pospisil si sasek....

170173

9.9.2008 15:22

RE: Tak pise skutecny spickovy profesional.

ika 77.?.?.?

Reakce na 170173

Ano, má pravdu v x-věcech.
A máte pravdu i Vy, že Rusové by měli na tohle dát víc zdrojů.

Mám ale tušení (nechce se mi to ověřovat), že v článku jsou drobné, ale zavádějící nepřesnosti, že např. tiskovky ruského generálního štábu začaly vpodstatě hned a konaly se (téměř) každý den. Jiná věc je, že Nogovicyn není "sexy" (humor má dobrý). V Cchinvali sice pozdě, ale přece jen bylo otevřeno tiskové středisko. Nezmínit se o RussiaToday TV mi přijde zvláštní. Dobře, nemají velký dosah... Snažili se mj. o to, co radíte Vy. Např. natočili interview s kameramanem, jehož kádry z Cchinvali západní médial vysílala jako pozadí pro reportáž o Gori. Je na youtube.

Mám dojem, že házení viny za neúspěchy na informačním poli na ruskou neschopnost efektivní práce s médii je taktéž propagandou, která má tentokrát za úkol především očistit tato média. Nedostatek profesionalismu a nepodjatosti u některých z nich byl totiž při této krizi příliš očividný. Zároveň se podporuje již tradiční image zaostalosti Ruska za moderními vymoženostmi[mrknutí jedním okem]

Díky za Pratchetta[smích]

170206

10.9.2008 3:17

RE: Tak pise skutecny spickovy profesional.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 170206

Co jsem rekl na nehoraznou lez jako zabery znicene Cchinvali vydavane za Gori omlatit verejne o hlavu se zvysenou davkou sarkasmu, a k tomu je potreba chytre lidi schopne komunikovat. Rozhodne by nebylo od veci zacit podporovat treba karikaturituristy. Je to sice dvojsecne, ale pokud maji v umyslu vest vice fer hru, tak vetsiny zaseku inkasuje druha strana.

Lepsi je lidi na media digitalni svet najit, nez zaplatit a vytvorit z nich tym s technickym zazemim.. Treba takovy Klvana je tezky profesional, ale on to dela za prachy, nikdy se nebude moct rovnat profikovi s vnitrni motivaci. Ten byde ochotem makat jako kun, spat ve spacaku treba zbytek zivota. Na to nekdo jako Klvana nema. Kreml nepotrebuje najmout a zaplatit profiky, mnohem lepe je najit lidi, kteri budou motivovani odvraceni nuklearni konfrontace a o nic mensiho nejde. Dost spojencu i lidi uvnitr statni spravy i mimo ni ve verejnem sektoru ( treba media ) Zapadu svejkuje, protoze si uvedomuji rizika. A tech lidi muze byt mnohem vice nez si verejnost da dohromady jedna a jedna, muze to trvat, tak dlouho, ze bude pozde.

P.S. Pratchettuv cyklus Zemeplochy mohu doporucit za inteligentni a velmi poucny humor, ktery si vybira nekorektni temata zabalena do neprustrelneho obalu fantasy. Ank-Morpork neni nic jineho nez fiktivni preneseny pohled na Londyn.

170240

10.9.2008 5:00

RE: Tak pise skutecny spickovy profesional.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 170206

Zajimavy vyber pro rozhovor. Co rikate, muze selekce byt propagandou? Proc si vybrali nekoho, tak extremniho pro koho neni treba premier Putin dostatecne tvrdy na rozhovor do LA Times, prave ted? [překvapení] [mrknutí jedním okem]
http://www.blisty.cz/2008/9/10/art42661.html
Ruska politicka elita, prece je daleko vstricnejso dialogu i spolupraci. Pocinaje presidentem Medvedevem a konce treba velvyslancem v OSN panem Curkinem.

170245

10.9.2008 23:11

RE: Tak pise skutecny spickovy profesional.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 170206

http://www.novayagazeta.ru/news/318493.html
Tohle je prevzato z BL. Na ceskem netu by za takovou primitivni propagandu mel autorka z ostudy kabat. Nevim, jak je situace na ruskem netu nebo v ruskych mediich. Ale to je takova nahravka na smec, ze klidne muhou dat par vecnych otazek verejne i vladni vojensti experti na rakety a pridat par fotogarfii jeste primitivnejsi propagandisticke urovne, ktere v zahranici rozesilali o raketovych utocich Saakasviliho pohunci. Navic sarkasmus je ryze defenzivni zpusob komunikace, patrony vam musi tuposti, metstactvim ci sluzbou pro jine za vyhody... dodat druha strana. Jinak proste neni cim strilet. [smích] [mrknutí jedním okem]

170282

8.9.2008 8:23

Rusko jako "nový fenomén"

Pavel T. 193.?.?.?

Článek je bezpochyby zajímavý, především tedy zásadní až zoufalou snahou autora Rusko za všech okolností obhajovat a tvářit se, jakoby právě ono bylo tím jediným spravedlivým a dokonalým a ten hnusný Západ vlastně veskrze prolhaným a špatným...
No... Nejprve mne vcelku překvapilo hodnocení ruských oligarchů jakožto "agentů Západu". Já osobně tedy jsem skeptický vůči spikleneckým teoriím, a tak si opravdu nemyslím, že by se skutečně jednalo o "agenty". Netvrdím, že snad nějaký z ních skutečně nastrčeným agentem nebyl, ale většina byla (stejně jako naši "velcí privatizátoři"[mrknutí jedním okem] prostě šikovnými lidmi s dlouhými prsty, skvělými kontakty ve správný čas na správném místě. Rusko bezpochyby vysávali, Západu se to celkem hodilo, jejich odstranění není žádná škoda. Ale agenti? Ne, nemám pro své tvrzení žádný důkaz, ostatně autor také ne, takže jsme na tom úplně stejně...
Velmi mne pobavilo tvrzení autora, že Rusko nelze srovnávat s carskou říší a sovětským impériem. To osobně považuji za vtip dne. Pokud vím, Putin se vůbec netají svým obdivem k CCCP i carskému Rusku, rozpad CCCP označil za největší katastrofu 20. století atd. Rusko se prostě po x létech marasmu vrací ke svému imperialismu a dle mého názoru se bude snažit získat vše, na co má dle svého mínění nárok... Nehodnotím, zda je to tak špatné či dobré (a už vůbec nechci srovnávat s chováním USA), pouze konstatuji, že to tak prostě je...
Při psaní tohoto příspěvku mne napadl jiný zcela evidentní fenomén - fenomén nepoučení se z prohrané války. Rusko se stejně jako Německo po 1.světové válce z tého války nepoučilo a chce kráčet dál za svými cíly s pomocí stejných prostředků. Stejně jako tehdy v Německu se bagatelizuje, že studená válka pro ně skončila porážkou, vždyť armáda vlastně nic neprohrála, že atd. A místo pochopení prostého faktu, že rozpad CCCP a ztráta východoevropských kolonií byla prostě "daň z porážky" se toto nyní v Rusku chápe jako opětovná kudla Západu namířená na ten "tretij Rim, četvjortovo něbůdět"...

170093

8.9.2008 18:47

RE: Rusko jako

mtk 80.?.?.?

Reakce na 170093

>Pokud vím, Putin se vůbec netají svým obdivem k
>CCCP i carskému Rusku, rozpad CCCP označil za největší
>katastrofu 20. století atd. Rusko se prostě po x létech
>marasmu vrací ke svému imperialismu a dle mého názoru se bude
>snažit získat vše, na co má dle svého mínění nárok...

Těžko se posuzuje, zda židovláda je v Rusku skutečně u konce, nebo se jedná o Nové diWadlO. [mrknutí jedním okem]

170145

9.9.2008 4:08

RE: Rusko jako

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 170093

Jiste ta idea o nozi v zadech, byla smrtici pro hitlerovske Nemecko a Nemci za ni s celym svetem draze zaplatili. Doslo k ekonomicke padu mnohem tezkopadnejsiho totalitniho systemu SSSR stojicim na direktive centralniho planovani. Momentalne po Jelcinovskem chaosu prvky nekterych centralnich zasahu jsou velmi efektivni, ale rekl bych, ze si v Kremlu uvedomuji, ze neni dobre zasahovat do iniciativy, ktera skutecne pomoci volneho trjhu funguje v mikroekonomice nabo na stredni m levlu do urcite velikosti, kde ekonomicke vztahy maji zachovanu chaoticky charakter. Centralni charakter moci lepe funguje v krize, ale na druhou stranu iniciativa lidi je katalyzator, ktery zkracuje delku krize.

Druhou stranou mince je tzv. ruska paranoa. Reagan s Gorbacovem na Malte v roce tusim 1989 jiste nemluvili o pocasi. Existuje nejaky slib Moskve dany Reaganem, ktery by Zapad neporusil? Existuje vule pro integrace jako rovnoceneho partnera ze strany Zapadu? Rusko jiste nelze brat na stejne urovni jako pobaltske zeme nebo treba CR, at se nekdo neciti dotcen. Ani mu nelze vnutit partnerstvi jako Iraku.

170174

9.9.2008 15:53

RE: Rusko jako

ika 77.?.?.?

Reakce na 170093

Tvrzení autora o "agentech Západu" je lehce podpořeno nezanedbatelným počtem těchto lidí nacházejících se coby azylantů v Londýně. A v Izraeli.

"rozpad CCCP označil za největší katastrofu 20. století"
Za geopolitickou katastrofu. Jde o jeden z nejčastějších citátů z Putina. Stálo by zato najít, v jakém kontextu to vlastě řekl. Nemyslím, že šlo o obdiv k CCCP. Spíš o důsledky typu etnických konfliktů. Nucení ruských menšin v býv. republikách k asimilaci nebo diskriminace. Aj.

"Rusko se stejně jako Německo po 1.světové válce z tého války nepoučilo a chce kráčet dál za svými cíly s pomocí stejných prostředků."
Kdyby to tak bylo, okupovali by Rusové Tbilisi.

"Rozpad CCCP a ztráta východoevropských kolonií byla prostě "daň z porážky" -
Nejde o CCCP, jde o "tradiční ruské" oblasti vlivu, resp. bezpečnosti. Vemte Sevastopol, založený Kateřinou II., vůbec ztráta Krymu, to je pro Rusy velké auvajs. Zatracené Bělověžské dohody[mrknutí jedním okem] To ale ještě neznamená, že usilují o znovupřipojení. Kromě nacionalistů jsou se ztrátou vyrovnaní. Tedy - za podmínky dodržení neutrality...která je mimochodem v těch dohodách obsažena.

170208

8.9.2008 8:27

.

cyp 195.?.?.?

nezmůžu se asi na nic jiného, než na papouškování...výborný článek...kdy si Evropa konečně uvědomí, že správný partner je Rusko a ne USA

170094

8.9.2008 9:39

RE: .

Grovik 212.?.?.?

Reakce na 170094

Problem Evropy (a nejen evropy) je v tom ze, tak dlouho opakovala ze je rusko to spatne, zle a osklive. Ze ted tomu sama veri a nevi jak z toho ven.

170099

8.9.2008 12:37

RE: .

Cerw 82.?.?.?

Reakce na 170094

taky se pridam (nejde to jinak)

co se tyce otazka jak ven? -> mno hlavne informovani verejnosti tj zacnete u sebe a sveho okoli to ze ukazete lidem pravdu neni nic spatneho prave naopak (ale stejne si tim asi moc popularity neziskate)

pokud se ma tenhle system zmenit nekrvave je nutne ho zmenit zevnitr - vsechny ostatni alternativy jsou krvave a nasilne a to nema rad nikdo krom svetovych rezniku pro ktere jsou lide jen cisla ...

170116

8.9.2008 9:13

velmi věcná a srozumitelná analýza

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

jen tak dál [cool]

170096

8.9.2008 9:43

Správný partner pro Evropu - Rusko?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Opravdu si většina z vás myslí, že tím správným partnerem pro Evropu je Rusko?
Není tomu tak dávno, co polovinu Evropy ovládalo Rusko (SSSR) a druhou potažmo USA. Žil jsem v obou, mohu porovnávat... Proč statisíce lidí utíkalo na Západ? Proč dodnes lidé utíkají z Ruska a chtějí žít v USA nebo v Evropě? Proč se naopak houfně nestěhují lidé do Ruska třeba z USA?
Kdyby si teď kdokoliv z vás měl vybrat zda by chtěl zbytek života strávit v současném Richmondu a nebo třeba v Omsku, co byste si vybrali?

Nescio Nomen

170100

8.9.2008 16:00

RE: Správný partner pro Evropu - Rusko?

rk 85.?.?.?

Reakce na 170100

Tak pockej: Mluvis o Rusku, nebo o SSSR?

A mluvis o dnesnich USA, nebo o USA pred Raeganem?

To jsou totiz pojmy diametralne odlisne. Tak, jak kdysi existovaly tabory v Rusku, dnes existuje Guantanamo a Patriot Act. Nemluve o 9/11 a o "krizovych zakonech" umoznujicich uvalit na USA je-li prave chut diktaturu...

[bliji]

170133

9.9.2008 1:43

RE: Správný partner pro Evropu - Rusko?

Pasant-x 79.?.?.?

Reakce na 170100

Bez jediné sekundy zaváhání - Omsk!

170169

9.9.2008 2:32

RE: Správný partner pro Evropu - Rusko?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 170169

Aspon bych mohl koukat na Jagra!!!! [vyplazený jazyk] [smích]

170170

8.9.2008 10:06

Tak tak

hestroy 77.?.?.?

Také jsem měl v úmyslu napsat, že je to skvělý článek. Tak to i píšu. Ale je tam pár nepřesností v překladu. Např.: jsou. Zatímco politika CNN byla v podstatě nepřetržitě namířena proti Saakašvilimu - nechápu, proč? Anglický originál: While CNN basically used an 24/7 'open mike' policy towards Saakashvili - nemyslím, že v tomto významu jde o towards jako proti. Ale to je jen můj názor, protože mi není jasné, proč by CNN byla proti Saakašvilimu. Kremlin je asi Kreml. Ale jinak velice dobrý článek. [smích]

170104

8.9.2008 10:58

RE: Tak tak

8-P 88.?.?.?

Reakce na 170104

"While CNN basically used an 24/7 'open mike' policy towards Saakashvili" = "zatímco CNN měla připravený mikrofon pro Saakashviliho 24 hodin denně/7 dní v týdnu".

Taky jsem si toho všiml a nechápal jsem - editore, oprav to, dík [smích]

170107

8.9.2008 16:09

RE: Tak tak

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 170107

Opraveno. Díky. [zahanbení]

170134

8.9.2008 12:21

RE: Tak tak

Lahinch lahinch (zavináč) email (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 170104

to me taky zarazilo.
"Open mike(microphone)" samozrejme znamena libovolny prostor v vyjadrovani

170115

8.9.2008 10:49

při čtení tohoto článku

skud 194.?.?.?

Při čtení tohoto článku doslova mrazí v zádech a to se mi stává výjmečně.
Připadá se mi, že evropa se zmítá v rozporech a je dost oslabena a její vlády ovládá neokonzervativní iracionalita s destrukčními průvodními jevy pro evropské národy.
Rozdmýchávání nenávisti mezi Ruskem a evropou povede k horší ekonomické a politické situaci.

170106

8.9.2008 11:27

ruský vzestup

palacinka 195.?.?.?

Souhlasím se s autorem článku, co se týče postoje USA a Západu vůči Rusku. Nejsem si jistý, že má pravdu ohledně ty analysy vzestupu elit z původního KGB (putinovců). Ještě méně jsem nakloněn přijmout jeho názor ohledně ruského vzestupu posledních osmi let - mylsím, že jsou to slova a pouze slova.

170110

8.9.2008 12:19

vyborne

Lahinch lahinch (zavináč) email (tečka) cz 62.?.?.?

Moc dobre napsano. Krivda, dvoji metr, snahy o izolaci - to vse je zjevne, presto se o pocitech Rusu moc nepise ...

170113

8.9.2008 12:21

Rusové

Filip M 85.?.?.?

Evropani nesmí zapomenout, že Rusové 2x zachránili Evropu (proti Napoleonovi, ve 2.sv.válce). Ačkoliv je to velice paradoxní, v současné době je Rusko jeden z nejsvobodnějších států Evropy. Státy EU totiž svobodné nejsou, když 82% jejich legislativy vzniká v Bruselu nevolenými úředníky (tj. komisaři, europarlament to jen koriguje). Národní parlamenty hrají druhé housle a po Lisabonské smlouuvě už nebudou vůbec důležité.

Odborníci na internet nechť se podívají na toto (můžou k tomu i něco dodat): http://krajtl.blog.cz/0809/provokateri-na-novinky-...

170114

8.9.2008 13:13

Nonono

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Nechci tu spekulovat o Nacistické hrozbě pro Rusko v 50. letech 20. století, ale pokuď vím, ta Hitler chtěl sesadit onoho Židovského - komunistického zmetka Stalina.
P.S.: Říká Vám něco Ruská legie vedená generálem ( no teď mi vypadlo jméno ) skýtající 1 000 000 ruských vojáků, bojující na straně Německa ( onen generál potom podpořil Pražské povstání, ale stejnak byl popraven za zradu... )
Jak je možné, že rus bojoval za nacisty, když údajně podle dnešních pseudo - historiků byli Nacisté proti slovanským národům a koukali na rusy jako na nižší rasu?? Co fašistický stát Slovensko? na to se také něják zapomíná. A co legie na blízkém východě? Irák atp... Vy z jedné strany zde nadáváte na lež a manipulaci, ale z druhé strany ji přijímáte... Např. Irving, židovský historik, takových lží co přímo z té huby vysral a dnes se to bere jako pravda, hlavně nezapomeňte jakého práva bylo použito při Norimberských procesech.
P.P.S.: Mám kamaráda, který měl pradědu žida, a přes válku pracoval v Škodovce. Jak je to možné, když údajně všechny Židy posílali do koncentráků? Ti židé co byli deportováni, to byli samí "Umělci" "obchodníci" "bankéři" a podobní, žid ( kterých bylo veliké minimum ) se živil poctivou prací byl toho ušetřen.
Tím nechci říct, že nebyla segregace....
A pokuď vím, tak všichni židé, Židé byli varovániaby před rokem 1939 opustili Německo, jinak budou prezekuováni, to zapříčinilo, že ti bohatší ( cca. 300 000 ) utekli do USA, ti co zde zůstali a měli ještě majetky byli přesídleni do nově vznikajícího pa-státu Izrael.
Další "paradox", jak mohl Nacista spolupracovat s Židem, když je tak "úúúúkladně" nesnášel?? Dnešní "oficiální" historie vykresluje Nacisty jako to největší zlo, které chtělo vyhladit všechno živé a já nevím co ještě, ale myslíte si, že kdyby Německo vyhrálo, že by tu dneska byli problémy s cizinci atp??
Kdo chce připomínat něco s tím, že ani My bychom tu nebyli tak ať si nejprve přečte dokumenty K.H.Franka...
http://vyhlazeni.wordpress.com
[překvapení] .... [smích]

170117

8.9.2008 17:10

RE: Nonono

Mirko D. 82.?.?.?

Reakce na 170117

Polovzdělanec, anebo lépe čtvrtvzdělanec, který si ze svých nedostatečných znalostí skládá historii a následně ji prezentuje jako fakt je snad nejhorší variantou...Vzpomínám, že něco velmi podobné mému názoru napsal již nějaký klasik.

170138

8.9.2008 13:20

Nonono

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Předem se omlouvám, že to zde tak zahlcuji, ale abych to shrnul.
Autor článku se snaží odkrývat nějaké lži, ale nazávěr článku v podstatě ty samé lži používá, tomu já říkám pravé, nefalšované Pokrytectví i když třeba nevědomé... A nejenom ona, ale určitě mnozí z Vás...

170118

8.9.2008 13:58

Fuj!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 168.?.?.?

Mimoradne odporny clanek, navic spatne prelozeny do cestiny. Z Ruska se Putinovym pricinenim stava opet rise zla. Je cas se zacit bat.

170122

8.9.2008 17:20

RE: Fuj!

Mikes 213.?.?.?

Reakce na 170122

Byl jste někdy v současnosti v Rusku, nebo tam dokonce žijete? Umíte aspoň trošku rusky, abyste si sám něco přečetl na ruských stránkách? Rusko je pro lidi jako vy říše zla, jenom proto,že vám to řekli ve zprávách na Nově. Mám se bát Ruska snad proto ,že se nestalo US kolonií a brání své zájmy? Vraťte se k Superstar.Na nic jiného než na omílání blbých frází, jako "říše zla", "osa zla", atd, se asi nezmůžete.

170139

9.9.2008 8:51

RE: Fuj!

Lamber 89.?.?.?

Reakce na 170139

Mno nevim jesli bych Rusko označil jako říši zla,ale rozhodně je čeho bát.Země která není schopná dodržel podepsané dohody - mám na mysli stažení armády z uzemí Gruzie - ta dohoda platí už skoro měsíc a jen lži typu stažení začne za dva dny,týden..
Rusky jsem ještě uplně nezapoměl a naštěstí tam ani nežiju,ale vy si dejte pozor mohlo by se Vám stát ,že díky ropnému vydírání evropy ruskem které už teď začalo (viz. nabídka přímých dodávek ropy pro ČR - co asi zato budou chtít?)se v zimě na noc budete klepat zimou ,protože Putinova loutka Medvěděv utáhne kohouty.

170183

9.9.2008 10:54

RE: Fuj!

Saša 74.?.?.?

Reakce na 170183

Snad Vám uniká, že „pozorovací a kontrolní“ jednotky Ruské Federace jsou těsně za hranicí Abkhazie a Ossetie na pouhých pěti místech pro ochranu před napadením Gruzií. Dohodnuto bylo, že budou staženy pouze, až bude zajištěna mezinárodní záruka pro Jižní Ossetii a Abkhazii. Oficiální prohlášení pro média nic více neříká. Čtu však mezi řádky, že Saakashvili/Gruzínská vláda musí podepsat smlouvu o neútočení (což Saakashvili odmítá), Gruzínské jednotky musí být staženy do původních pozic a nejméně 200 pozorovatelů EU musí posílit a posléze nahradit Ruskou Federaci a to vše dříve než ruské jednotky budou staženy. Sarkozy chce vypadat jako, že vyhrál, Saakashvili nechce přiznat prohru, no RF pochopitelně chce bezpečí a nechce být podvedena jako mnohokrát. Byly to SSA, kdo porušil smlouvy. Rusko se nezdá světu nebezpečné a rozhodně není více než velké státy EU. Kdyby se něco podobného stalo SSA (byly napadeny americké jednotky a občané) tak by současná vláda napadla hned dva státy a zahynuly by milióny nevinných lidí, kteří by se ani nepočítali. [zahanbení]

170188

9.9.2008 13:51

RE: Fuj!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 170188

No nepřijde mi,že přístav Poti je "těsně za hranicí" mrkněte do mapy je to zrovna jedno z míst kde nemají rusáci co dělat ... Taky se snažím číst mezi řádky - mě vychází ,že budou rusáci v Gruzii opruzovat mnohem déle než deklarují a právě díky možnosti vydírat evropu a diktovat, to je to proč jsou nebezpečný...

Jaké smlouvy a kdy prosím vás amící porušily?

Amíky taky nemusím - pro mě jsou amíci umytý rusáci [překvapení])

170201

9.9.2008 18:51

RE: Fuj!

Saša 74.?.?.?

Reakce na 170201

>Jaké smlouvy a kdy prosím vás amící porušily?

Současná vláda US jednostranně zrušila smlouvu o počtu jaderných zbraní a mezikontinentálních raket – přesněji snad najdu později.

>Amíky taky nemusím - pro mě jsou amíci umytý rusáci [překvapení])

Rusové (RF) jsou chudší, náš nedostatek pochopení vyplývá ze záměny Sovětů s Rusama. Rusové za Sovětů trpěli stejně jako my. Rusové (opět RF) nenapadli žádnou zemi, zatímco Amíci s náklady na zbrojení vyššími než zbytek lidstava napadá pravidelně.

Po napadení Ossetie a Rusů, její obrana, která byla mezinárodně Ruskou povinností, trvala 5 dní. K získání či osamostatnění Kosova, US bombardovalo Srbsko 78 dní, aniž by kdy bylo napadeno. Spojené státy vynalezly terminologii „změny režimu“ a ne Rusové. Ironii dvojího metru zdůraznil americký komik John Stuart, když se slovy G.W.Bushe: „Nemůžete svrhnout vládu, okupovat hlavní město a porážet jejich sochy..!“ ukázal US invazi do Iráckého Bagdadu.

170219

9.9.2008 13:48

RE: Fuj!

stanko74 195.?.?.?

Reakce na 170183

To Lamber:
>Země která není schopná dodržel podepsané dohody...

Myslíte to všeobecne, že akákoľvek krajina, ktorá nedodržuje dohody je hrozbou? Možno si spomeniete na jednu dohodu medzi dvoma impériami spred dvadsiatich rokov, ktorej svojho času celý svet tlieskal a videl v nej víťazstvo rozumu, ale zrejme Vám ušlo, že jedna zo strán, podpísaných pod touto dohodou, flagrantne a jednostranne túto zmluvu porušila, čo v priamom dôsledku viedlo ku dnešným udalostiam nielen v Gruzínsku.

170199

9.9.2008 14:06

RE: Fuj!

Lamber 89.?.?.?

Reakce na 170199

jo jasně [smích]
ne měl jsem na mysli dohodu o podmínkách stažení vojsk z území Gruzie.
Obě velmoci mají ve skříní spoustu kostlivců (US Irák) (RUS Čečensko)...
Já chci jen říct ,že začít lézt do p... rusákům není výhra.
což neznamená ,že v US p... je nám líp.

170203

8.9.2008 17:44

RE: Fuj!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 170122

ŘÍKÁTE FUJ, CIZINČE? ANO, FUJ, KOLALOKOVÉ LIMONÁDĚ. [chechtot] [chechtot]

170140

8.9.2008 14:58

Curkinu projev v OSN

Cerw 82.?.?.?

pro zájemce projev Vitalyje Curkina v OSN (v originale s anglickými titulky)

http://www.youtube.com/watch?v=--huZTkJI4o
http://www.youtube.com/watch?v=weIO5clQVxY&fea...

170130

9.9.2008 4:38

RE: Curkinu projev v OSN

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 170130

Spickovy diploamticky projev, velmi srozumitelny i normalnim lidickam. Kdo o nem vi na Zapade? Ja se o politicke deni docela zajimam, o tomhle projevu nebo jeho utrzky jsme zavadil, ale komplet cely tech 15 minut slysim poprve. V poradi jsem na youtube cislo 1316. Jednaznace mezinarodni spolecenstvi pres diplomaticke kanaly, vcetne Zapadu zna celkovy obraz Saakasviliho valecneho dobrodruzstvi, ale jake je vedomi o cele kauze u zapadni verejnosti? Do dalsiho kola konfronatce s Ruskem ma byt vmanevrovan Zapad, ne tzv. Treti svet. A tato konfronatace bude mit behem hluboke systemove krize, ktera je nezadrzitelne na pochodu, pachut nuklearniho konce. [pláč] [naštvaný]

170175

9.9.2008 16:08

RE: Čurkinův projev v OSN

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 170130

A tu je český překlad.
Časopis Rusko v globální politice přináší hodně zásadních a závažných statí, a to i od oficiálních autorit. Zasluhuje bedlivou pozornost, v situaci, kdy se Rusko do globální politiky vrátilo.
Jeho česká mutace se po dvou vydaných číslech zastavila, ale po gruzínsko-ruské válce zřejmě v redakci usoudili, že je užitečné i v mrňavých a nepřátelských zemích ovlivňovat intelektuální klima, a obnovili aspoň uveřejňování aktuálních zpráv.

170209

8.9.2008 18:05

Rusko vrací úder

Prorok 195.?.?.?

Najvyšší čas začať s údermi aj na druhú stranu. VIVAT RUSKO !!!!

170143

8.9.2008 22:24

Ad Pavel T.

Gibi z Wilsonova 195.?.?.?

Prosto u vas je vzdy na prednom mieste negativna emocia. Rusko je
je jednoducho zle, nech mu vladli cari alebo Chazari. Taky maly cechackovsky komplex. No mozno vam vase videnie sveta este bude osladene. Mnohy Cech nie je Slovan, a to je vas pripad. Viete, co ked ten 3.Rim bude mat svoju vahu [chechtot] Ako vas poznam, obratite kabat, len aby vam to pomohlo. Nemyslite si, vseslovanska myslienka nie je vobec mrtva a plevy ako vy budu vymetene do zumpy. Tak [překvapení] [chechtot]

170159

9.9.2008 1:25

RE: Ad Pavel T.

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 170159

[oči v sloup] [chechtot]

170168

9.9.2008 17:56

Nejvyšší čas přijmout Lisabonskou smlouvu a z EU udělat jednotný stát

tana 88.?.?.?

Naše rozdrobenost je nám jen ke škodě.
Rusové by si měli uvědomit, že pro inteligentní národ je ponižující stavět svou ekonomiku pouze na exportu surovin a vojenském zastrašování.

170214

10.9.2008 3:44

RE: Nejvyšší čas přijmout Lisabonskou smlouvu a z EU udělat jednotný stát

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 170214

[velký smích] [velký smích] Co chcete radit zrovna vy ze zeme, kde zrusili pro decka ve skole pastelky a ucitele jsou hodnoceni prachbidne. A deti prominentu jako exministryne skolstvi Buzkova, misto ve statnich skolach studuji na prominentnich gymanziich, kde pulrok je skolne ve statisicich.

Zeme, ktera pres vsechny problemy s komunismem rozdrtila nacismus, ktery srazil Evropu na kolena. Vybredla z marasmu bolsevismu v extremnim pojeti, odmitla se stat surovinovou zakladnou Zapadu ve stylu tretiho sveta za jelcinovskeho chaosu. Neskoncila treba jako Irak, protoze ma dostatecny odstrasujici vojensky potencial.

Putin vi, proc tento rok vyhlasil v Rusku za rok rodiny, velka cast ruskych zdroju padne na vymenu strategickcyh raket s koncici zivotnosti ,co zbyde je investovano do vsestraneho rozvoje Ruska. Na cem stavi svou politiku soucasne USA? Pouze na vojenske sile a strachu z terorismu pro domaci publikum? Exportuji krome dluhu a inflace do sveta USA neco jineho v nadbytecnem mnozstvi? Pomineme- li fakt, ze vetsina prislusniku armady USA je mimo domaci uzemi.

170242

9.9.2008 18:17

Nadherne napsany

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 154.?.?.?

a pravdive ! Taky se me libi ze autor clanku si nedaval na hubu ubrousek !

170218

9.9.2008 23:25

RE: Nadherne napsany

Fučík 72.?.?.?

Reakce na 170218

(Zrušeno. Pouze popichování a tlachání bez argumentu. Editor)

170233

9.9.2008 22:37

Kvalitni clanek

Kadence crazy 154.?.?.?

, co slovo to pravda !

170231

11.9.2008 18:50

Mluvi

Aja 74.?.?.?

rozumne Putin , jak asi mysli?

170337

Tuto stránku navštívilo 8 976