Diskuze k článku

Konečně nějaká pravda o Iráku a Afghánistánu

Příspěvků 27

29.7.2008 4:29

Nojo

Datel 75.?.?.?

Bohuzel , jsem zjistil ze jsem komunista . Porad si myslim ze prirodni bohatstvi ma patrit statu. U nas mame rafinerii a jeji gas station prodava benzin za nejvetsi penize.

166303

29.7.2008 10:11

RE: Nojo

cyp 195.?.?.?

Reakce na 166303

to není bohužel, ale bohudík

166317

29.7.2008 13:32

RE: Nojo

wilonix 213.?.?.?

Reakce na 166303

Na tom nevidím nic komunistického. Podle mě by měla každá strategicky důležitá surovina patřit pod kontrolu státu. Zabraňuje se tim kumulaci moci jednotlivce či malé skupinky vlastníků. Stát by měli řídit odpovědní (u nás to zrovna dvakrát neplatí) politici s mandátem voličů a ne pár náhodnejch oligarchů kteří se notabebe dostali k majetku dost podivnejma cestama.

166324

29.7.2008 14:14

RE: Nojo

Miroslav Yamato 62.?.?.?

Reakce na 166303

Nemyslím, že stát je lepší hospodář. Rozhodně ne paušálně. Ono totiž záleží hlavně jaký stát...v případě špatného státu je to fuk kdo co vlastní a dobrý stát si ohlídá, aby soukromý vlastník dodržoval stanovená pravidla.

Že takových mnoho není, pokud vůbec? To už je jiný problém...

166329

29.7.2008 15:15

RE: Nojo

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 166329

Ale stat ma zpetnou vazbu na region, na rozdil od zglobalizovanych trhu. Stat chape socialni stabilitu v regionu jako nutnost sve existence.
http://www.blisty.cz/art/41816.html
Toto bude v bouri, ktera se na nasi civilizaci nezadrzitelne vali velmi silna karta. Stabilita bude brzo jednou za co se budou lide vroucne modlit. Zapadni vlady si mohou o vlivu na nadnarodni koncerny nechat zdat, ten ztratily tak 25-30 let zpatky v case. Vysledkem je ekonomicka i socilani devastace stredni tridy jako hlavniho nositele nakladu fungovani globalizovaneho kapitalismu. V hornich patrech ekonomiky neni trh, bylo by dobre, aby tam aspon byla jakas rovnovaha, kde aspon jedne strane by skutecne zalezelo na socialni regionalni stabilite.

166334

29.7.2008 19:44

RE: Nojo

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 166334

Jak je vidět, tak v Rusku vláda vládne firmám a nikoliv koncerny vládě, jako v USA a jinde.
Přestože někteří lidé budou pištět o demokracii, tak podle mě je mnohem demokratičtější, aby vláda státu pracovala - zodpovídala se občanům, parlamentu, než nadnárodním korporacím.
Volba loutky voděné světovými olejáři a bankéři je parodie na demokracii, nikoliv demokracie.

To u nás jsme již dál, už si ani na demokracii nehrajeme. Protože máme bohaté zkušenosti s totalitou, tak by to bylo zbytečné. Komunisti-zlatokopové sdružení hlavně v Oblbovací demagogické straně nám říkají přímo, že když jednou mají mandát, tak občanům již není nic do toho, komu a jak výhodně oni občany a stát prodají.

166355

29.7.2008 20:23

RE: Nojo

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 166355

Ano nekdo bude pistet, ale politicka elita na zapade zcela jiste jenom tise zavidi. Obvzlast ti lide na vrcholu politicke moci, pro ktere vlajka a hymna jejich zeme nejsou prazdne symboly.

166360

29.7.2008 20:44

RE: Nojo

jansmith1984 85.?.?.?

Reakce na 166334

Máte chuť na malou asociaci na Ala Caponeho, přátelé? [smích]


Takže. Ani lidumila Ala Caponeho se nepodařilo dostat do báně za jeho skutečné skutky, organizované zločiny, ale nakonec vlastně jenom za daňové úniky.

Viz, např. tento úryvek z Wiki:
Al Capone sám pod svým jménem nic nevlastnil, všechno měl napsáno na své nejdůležitější lidi. Všechny Caponovy obchody byly prováděny prostřednictvím třetích osob. S pomocí nastrčeného agenta se však podařilo shromáždit důkazy proti Al Caponovi o porušení zákona o přiznání daně z příjmu.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Al_Capone


Pokud je ve vedení státu skutečná, nebo "pseudo", mafie, která také ráda tzv. "smočí", vždy půjde na ruku oligarchům nebo zájmovým skupinám, které se slovy o svobodném podnikání, vysávají a devastují ekonomiky států a samozřejmě na úkor běžných občanů. Příklad máme v polistopadovém vývoji v ČR/SR i jinde plno, ale to je asi tak, při současné politické garnitůře, její aroganci a představě o morálce a etice, bohužel všechno.

Pak logicky scházejí peníze na funkce, které má stát směrem k lidem zabezpečovat, utahují se opasky (samozřejmě těm běžným a bezbranným, protože těch u vesel a jejich lokajů se to netýká - právě naopak) a posilují se předpoklady ke vzniku extrémismu, zločinnosti ve všech formách, které paradoxně nahrávají snahám o posílení moci těch před i za oponou a Big Brother si mlaská.
jansmith[smích]

166361

30.7.2008 0:35

RE: Nojo

Ilja Sajdl 82.?.?.?

Reakce na 166329

Demokratický stát, pokud jeho obyvatelé nejsou chudí duchem, už
z podstaty demokracie nemůže být špatným hospodářem. Pozor,demokratický svým obsahem! Za pouhou demokratickou formou se může a také skrývá pěkná diktatura.

166369

30.7.2008 4:35

RE: Nojo

Datel 75.?.?.?

Reakce na 166329

To jo. Budme naivni.Mi hlavne vadi ze ziji v prostredi kde rabuji prirodni bohatstvi -odvezou - privezou hotovy vyrobek - my platime enviroment taxu.

166375

30.7.2008 7:12

RE: Nojo

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 166375

A co reknes az se jednou prestane v CR pestovat chmel, varit pivo a bude dovezene drazsi, treba z Mexika? [oči v sloup]

166379

29.7.2008 14:47

RE: Nojo

anti-anti 82.?.?.?

Reakce na 166303

A já zjistil, že jste hloupý komunista, protože zastáváte pravdivost Protokolů sionistických mudrců.

166332

29.7.2008 16:05

RE: Nojo

Takyjeden 77.?.?.?

Reakce na 166332

Hmm,na to se dá reagovat pouze slovy z jednoho francouzského filmu: Bože můj,Bože můj!
Byli to právě komunisté,kteří za víru v pravdivost Protokolů ,či jejich vlastnictví - stavěli ke zdi!!! [bliji]

166335

29.7.2008 17:54

RE: Nojo

Vodník 82.?.?.?

Reakce na 166332

Co má víra v pravost Protokolů co dělat s kommunismem?? [překvapení] [překvapení] [překvapení]

166342

29.7.2008 20:47

RE: Nojo

anti-anti 82.?.?.?

Reakce na 166342

Stejně jako zastánce vládní konspirace u 9/11 nebude nikdy zastávat radar, tak zastánce Protokolu bude pro komunismus. I přesto, ze protokoly jsou proti komunismu a podle nich jsou součástí Židovského plánu na světovládu. Ani však onen komunista Protokoly nezná, jen je proti Židum.

166362

29.7.2008 22:43

RE: Nojo

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 166362

Vy vse vidite moc jednoduse a zda se ze ani neberete vyznam slova komunista spravne. Nadavani do komunistu zde dela kde kdo.
Komunismus ve skutecnostli nebyl a byvali komuniste se dnes ke sve minulosti nehlasi.
Jetli nekdo veri ci neveri v 9/11, protokoly neni znamka komunismu a diskuse na ta tema zatim neni proti zakonu.

166365

30.7.2008 1:25

RE: Nojo

KILLROY killroy (zavináč) azet (tečka) sk 78.?.?.?

Reakce na 166362

neodporujete si trosku? ako moze byt komunista proti Zidom? ved ten neludsky diabosky system je jasnym (resp. asi vasim)experimentom vyvolenych.

a hla pomoc svojich svojim v praxi [bliji]
http://www.prop.sk/vzpominky_antonina_novotneho.html

166370

30.7.2008 4:43

RE: Nojo

Bruce the Spruce 74.?.?.?

Reakce na 166332

Clovek ktery si mysli, ze stat muze delat byznys (vcetne tezby nerostneho bohatstvi) lepe nez soukromy sektor neni ani tak komunista jako spis blbec. Blbec s pameti slepice. Takoveho cloveka bych poslal na zkusenou do Venezuely, ktera by diky soucasnym cenam ropy mohla byt nejbohatsi na svete a kde je misto toho pod vedenim socialistickeho osla ekonomika zcela v prdeli.

166376

30.7.2008 6:28

RE: Nojo

Datel 75.?.?.?

Reakce na 166376

Chtel bych platit za benzin jak ve Venezuele.Vidim co se deje tady . Lide trati praci , procenta bankropcy se zvysuji .Fronta pred armadou spasy se prodluzuje.A to ziji v zemi kde se to rafinerkama hemzi.A co se tyce Venezuely kolik krat jste tam byl ? A pokud se nemylim sponzorovala chude v USA aby si mohli v zime zatopit.

166377

30.7.2008 7:05

RE: Nojo

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 166377

Staci se podivat na Californii. Tam se olej tezi, jsou tam rafinerie ale benzin maji nejdrazsi v USA. Na dalnem vnitrku Statu, kde nic neni, maji benzin mnohem levnejsi, prestoze se tam musi dopravit.
Proc? Protoze lidi v Ca jsou zvykli platit?

166380

30.7.2008 7:36

RE: Nojo

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 166376

Ano silny stat muze uplatnit vliv na soukromi byznys, tak aby z toho melo prospech domaci obyvatelstvo, pokud tomu tak chce. Muze zajistit, aby zisk do znacne miry neopoustel region, kde byl vytvoren. Typicky priklad Cina nebo muze chranit to, co povazuje za nutnost. Napr. Indie potopila dohody o volnem obchodu, protoze nemini riskovat v dnesni situaci likvidaci svych farmaru. A Rusko srovnalo do late Jukos a ted varovalo metalurgicky koncern i zbytek korporaci, ze nektere veci jsou nepripustne.

O tom si muze Kongres USA nechat jenom zdat, i kdyz se pokousel nedavno neco delat se spekulacemi okolo ropy, managment Exxonu a jinych korporaci se jim vicemen vysmal do tvare. Ani Cina, ani Rusko ani Indie to s nejakymi zasahy neprehaneji, ale protoze na urovni velkeho byznysu nemuze existovat trh, tak pusobi stat jako prakticky jedina z vyvazovacich sil k dosazeni socialni i ekonomicke stability.

Velky kapital bez autoregulatoru trhu vytvari nerovnovahu, ktera dlouhodobe vede k ozebraceni stredni tridy a nevuhnutelne ke krizi. V dnesnim globalnim svete pri rychlosti pohybu kapitalu a jeho nafouklemu objemu odtrzeneho od reality skrze fiat money, narostal schopnost devastace spolecenskych vazeb na neunosnou miru. Paradoxne i velky byznys bude velmi rad, kdyz nektere dostatecne velke regiony budou stabilni.

166382

30.7.2008 14:29

RE: Nojo

jansmith1984 85.?.?.?

Reakce na 166382

Zase jedno velmi dobré shrnutí, René. Díky. Sem zvědavý jak na to tedy v diskuzi zareagují ovečky a lokajové systému. Asi nijak výrazně, odhaduji. Pravděpodobně se uchýlí ke klasickému omílání svých protiruských a protičínských agitek a nezapomenou k tomu správně strašit ostatní a hlavně ty neinformované a nevědomé o hrozbě islámského terorismu, Iránismu, komunismu a "čínštismu".[smích][smích]

Mafie ve vedení států a lidi ve vedení chamtivých korporací oni nevidí. Naopak, jediným řešením je součesné, pro korytáře výhodné status quo udržovat a historickými průsery zprofanované tržní hospodářství bez přívlastků i vlastní hrudí podporovat.[smích][smích]

Už se těším, jak budou tvým řádkům oponovat.
jansmith[smích]

166399

31.7.2008 16:22

RE: Nojo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 166303

Bohuzel , jsem zjistil ze jsem komunista . Porad si myslim ze prirodni bohatstvi ma patrit statu.

V Česku to tak donedávna bylo, a bylo to dozajista v souladu s míněním většiny obyvatelstva, tehdy i dnes.

Ústava Československé socialistické republiky z r.1960
Čl.10
Nerostné bohatství, základní zdroje energie, základní lesní půdní fond, přírodní zásoby podzemních vod, vodní toky a přírodní léčivé zdroje jsou ve státním vlastnictví. Podrobnosti stanoví zákon Federálního shromáždění.

Kdyby novou Ústavu v r.1992 nechaly všechny tzv."demokratické" strany schvalovat v referendu, jistě by v ní tento klíčový článek zůstal.

166483

29.7.2008 16:53

tora85

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Myslim,ze indicka spotreba nebude 8 miliard barelu ropy denne, ale 8 milionu. Kdyz dnes je celosvetova denni spotreba ropy cca. 80 milionu barelu denne a USA z toho cini cca. 20 milionu barelu, bylo by to pro indii pekne velke sousto a odhadovane zasoby 300 miliard barelu ropy by indie sama spotrebovala behem 37,5 dne. Pojdme vsichni do indie [smích] a pomozme jim s tim [smích]

166341

29.7.2008 20:14

RE: tora85

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 166341

Naprosto se spotrebou 8 milionu barelu denne ropy pro Indii souhlasim, ale spise to je optimismus a realita se bude v budoucnu pohybovat pri nizsich cislech. V kazdem pripade by to bylo dobre opravit v clanku. Vse naznacuje, ze vrchol tezby ropy byl v letech 2005-2006. Logika veci je neuprosna, nejprve jsou vyuzivane nejlepe pristupne zdroje suroviny. Nalez "lehce" pristupenho megapole jako Ghawar je nepravdepodobny, jedine nejaky revolucni zvrat v tezebni technologii by mohl mit vliv na tyto prognozy blizke budoucnosti.
http://zlomropy.blogspot.com/2008/07/stedndob-vhle...

166359

29.7.2008 23:28

Pravda, ale ne celková

Jan M, 85.?.?.?

Autor má pravdu, ale ne úplnou. Zájmy těžařských firem byly důležitou součástí causa belli (jak to zní paradoxně,že?), ale ne jedinou. Dalším důvodem války v iRáku byl fakt, že Saddám Hussain pár měsíců před válkou prohlašoval,že nebude ropu prodávat za USD, nýbrž za eura, čímž by narušil americký měnový systém. Amričani totiž žijí na úkor zbytku světa díky tomu, že jejich měna má výsadní právo na obchodování s ropou. Přínosný článek je zde. Vyplatí se ho přečíst, i když je velmi dlouhý: http://www.mwm.cz/clanek1.php?id=1275&pjmeno=&...

166367

29.7.2008 23:40

Total

Jan M. 85.?.?.?

Jo, zapomněl jsem napsat svou úvahu o spol.Total. Total se považuje za francouzskou. A jak je známo, Francouzi byli velmi velmi silně proti válce v Íráku. Proč? Vrtá mi to hlavou. Že by kvůli tomu, že anglo-americké ropné firmy společně s nizozemsko-britskou Shell už tehdy plánovaly nedat fr.Totalu šanci a dávaly mu to tehdy (při tajných jednáních) najevo? Nyná platí opak: Total si má taky nahrabat...

166368

Tuto stránku navštívilo 6 121