Diskuze k článku
Konec leteckých modelářů v Čechách?
Příspěvků 46
ARMÁDA VYKLIDILA TÁBOR GREENPEACE NA KÓTĚ 718 DVA DNY PO TOM, CO SE NAŠLO TĚLO SYNA GENERÁLMAJORA HYNKA BLAŠKA. VEDENÍ ARMÁDY ČESKÉ REPUBLIKY DOSTALO STRACH, ŽE JIM CIA ODKROUHNE DĚTI.
Uvažujte: Z 1 000 000 kluků si úchyl vybere zrovna syna 4. nejvyššího lampasáka. K podobnému případu u nás nedošlo několik let. Tři dny po nalezení mrtvoly zasáhne armáda proti Greenpeace.
Šance JEDNA KU MILIARDĚ ( i když pro Semtexe, Sereráda a Jirouse je to málo)!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A když k tomu připočítáme odvolání Michaela Wynna a Michaela Moseleyho, šance jedna ku bilionu.
Ze stejne stranky, nalezeno za cca 30 vterin: Od ledna do začátku května už postrádá své potomky 810 rodin. Asi dvacet dětí je přitom ročně zavražděno.
Odvolani tech dvou generalu s tim nema nic spolecneho.
Na zazivaci potize doporucuju pouzit Endiaron, s paranoiou poradit nedokazu.
V ČR žije 10 milionů lidí a generálů na generálním štábu je méně než 10. Když k tomu připočítáme další události ( odvolání amerických generálů a to, že se armáda z ničeho nic rozhodla vystěhovat Greenpeace ) tak pravděpodobnost, že je to všechno náhoda, je asi taková, jako že vylezu před barák a meteorit mě trefí do hlavy
Narozeninovy paradox znate?
"Paranoia je zpusob jak dat svetu smysl."
Zdanlive zbytecni modelari ale co je noveho?
Zajimava uvaha v Britskych listechv Britskych listech o lidech v pozadi.
"Není žádný rozdíl mezi vojákem německého wehrmachtu, vraždícího civilisty v Rusku a amerického mariňáka vraždícího civilisty ve Vietnamu nebo v Iráku. Oba dva by byli v míru slušní občané, dobří otcové rodin. Ale ve válce se z nich stávají zabíjející monstra. Nemají žádné zábrany, žádný lidský cit. Ten zemřel, když zabili prvního nepřítele. Jenže čího nepřítele? Jejich ne. Byl to nepřítel jejich vůdců, kteří je nahnali do té války"
Jak to souvisi s predchozim, ze jsem tak smely? Tedy pokud vynechame skutecnost, ze vse souvisi se vsim?
Zaujala me uvaha v BL o lidech v pozadi. Nemel jsem cas se rozepsat.
Clanek o modelech prinasi jakesi kocourkovske zapletence ale zrejme se jedna o tezke modely a vzdalenost od objektu, kde by model mohl jaksi uskodit.
Papirove vlastovky a jine hracky jiste zakazane nebudou.
Až se profláknou americké záměry v ČR, tak se lidi pořádně naserou. Vedení armády se podařilo zastrašit vraždou syna jednoho z jejích šéfů. Teď se soustřeďují na modeláře. Návod na výrobu výbušnin se dá sehnat na internetu a pokud se chemik dá do party s modelářem, tak jeden vyrobí model, druhý ho naplní trhavinou a prásk do baráku s nějakýma papalášema. Když se k tomu přidá laserová tužka a trochu elektroniky, máme spolehlivou řízenou střelu.
Nedej bůh, aby na barandovském mostě vybuchlo na plně naloženém kamioně 30tun hnojiva - ledku amonného. Bylo by pohnojeno. (zemědělci s ním rozstřelují hnůj na polích).
Taky by se měly zakázat pilky na železo - někdo by mohl podřezat sloupy elektrického vedení.
11.6.2008 9:25
RE: Topollán ( pokakán ) má z modelářů strach.
janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?
Reakce na 162963
...jo, odtud ten větřík asi fouká. Kamerka na modýlku taky udělá službu, že?
Uvidíme, jestli inspirace vyschne dřív jim nebo nám....
11.6.2008 10:47
RE: Topollán ( pokakán ) má z modelářů strach.
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?
Reakce na 162980
Presne tak. Toto je ucelem tohoto zakona, zamezit tomu, co zcela "legalne" jako monopol muze delat jenom vlada - spcilovani obcanu. QUI BONO?
Nejspíš ten právní předpis časem novelizují o požadavek, aby každý letecký modelář prošel bezpečnostní prověrkou a měl negativní lustrační osvědčení. A tak za čas budeme tak svobodní, že se ani neupšouknem.
11.6.2008 7:02
Ještě furt můžu elektrovrtulníčkem s kamerou dělat přelety nad Brdy :-).
Zatím, až bude radar tak si už nezalítá nikdo.
Myslím, že velmi dobře to vystihl uživatel pup v diskusi www.gliding.cz:
...úředník si naprosto přesně uvědomuje dopad opatření a je mu to jedno, protože má mnohem vznešenější cíl, kterým je naše známá "bezpečnost". Neumím to celé nazvat jinak než vědomým a cíleným zločinem proti modelářům a modelářství v ČR.
Základním principem je, že je prakticky vše generálně zakázáno a vy se můžete na MD potažmo ÚCL doprošovat o výjimky, které vám úředník blahosklonně schválí či nikoli, a to zcela na základě svého vlastního uvážení. O termínech vyřízení si také nedělám iluze, v doplňující informaci už si připravují půdu na to, že to nebudou stíhat. Fakt, že BO bylo vydáno 22.5. s platností od 19.6. (letní sezóna, prázdniny, modelářské akce pro děti atd.) je v lepším případě neschopnost, v horším bych se nebál za tím vidět přímo zlý úmysl. Co jim bránilo to řešit v zimě, vynořil se snad tento "problém" až letos v květnu?
Ještě bych zdůraznil v této informaci tolikrát zmiňovanou odpovědnost "Je třeba si uvědomit odpovědnost za provoz a předem uvážit možná nebezpečí." Reálně uvažující člověk si odpovědnost za jakékoli svoje konání uvědomuje stokrát za den, stejně jako z ní vyplývající občansko a trestněprávní konsekvence. Jestli někomu rozbiju hlavu cihlou nebo modelem je v konečném důsledku jedno a na nic nepotřebuju speciální předpis pro každý typ předmětu, kterým lze někomu tu hlavu rozbít. Oproti tomu odpovědnost úředníka za důsledky, kterými toto BO zbytečně poškodí většinou slušné a nikomu neškodící modeláře, tak tu bych chtěl vidět.
"...úředník si naprosto přesně uvědomuje dopad opatření a je mu to jedno, protože má mnohem vznešenější cíl, kterým je naše známá "bezpečnost". Neumím to celé nazvat jinak než vědomým a cíleným zločinem proti modelářům a modelářství v ČR."
Obávám se že situace je mnohem horší. Nemám pocit že by bylo cílem těchto vyhlášek poškodit modeláře. Prostě jen měli smůlu prozatim oni. Zejtra to můžou bejt rybáři a pozejtří bikeři. Řekl bych že je to prostě jen stahování smyčky kolem "poddanejch". Proto by to nemělo bejt jen problémem modelářů ale měl by se nad tim zamyslet každej.
Citat dne z osel.cz.
Všichni chtějí vaše dobro.
Nedejte si ho vzít.
Asi to napadlo při sraní Silversteina, koupil si dvě letadla, upravil je na bezpilotní, fláknul s nima do dvojčat a jedním vrzem trefil hned několik much jednou (vlastně dvěma) ranama (letadlama). Zbavil se starejch baráků, stát zaplatil odklizení suti a ještě se pěkně nažvejknul z pojistek. No jo, ale co kdyby to někdo udělal v ČR? Tak to ne, to byl můj nápad. Pár telefonů, a hrůzou zesranej úředník má za hoďku vyhlášku hotovou.
Začínám být z toho všeho v této zemi dost zhnusen. Nelegitimní vláda držící se u koryt, nesmyslný a nebezpečný radar, úřednická šikana, a teď budou lidem ještě zakazovat koníčky? Modely letadel mi sice nic neříkají, ale ve volném čase běhám po lesích a detektorem hledám věci z války (dodržuji pravidla, archeolokality nerabuju, spolupracuji s muzeem) - nicméně, v nejbližší době se má schvalovat zákon, který zakáže i toto hobby.
Je opravdu zájmem mocných nadělat z nás všech nemyslící otroky? Za komunistů to sice taky nebylo nic moc, ale v poslední době začínám mít pocit, že totalita ideologická byla pouze vystřídána totalitou ekonomickou
Mám z toho všeho dost podobný pocit. Jenom mám navíc obavy ,že ta "totalita ideologie" ještě neřekla poslední slovo!
12.6.2008 10:29
RE: To není zdaleka konec
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?
Reakce na 163010
Jo jo, když jsem před vstupem do říkla, že jsme ještě nevylezli z jedné totality a uže se hrnem do ještě horší totality - nikdo mi nevěřil.....
Já chovám psy a jsem schopná poměrně lehce je vycvičit na hledání jakéhokoliv pachu. Zbraně - tedy olej na ně, drogy, mrtvoly, živí lidé, semtex, co má trochu nějaký pach, to se dá vyčuchat. Kdy nám zakážou psy, protože vyčuchají něco, co nemají?
Ti kousací už jsou zakazováni.... Tak i ty čuchací.....
Opomenutí a jiné lidské chyby jsou lidské, a proto zhusta omluvitelné (s výjimkou vědomé explicitní odpovědnosti). Zatímco prase musí mít svou hmotnost, aby mohlo být zapíchnuto (prasata, omluvte mne, já to nespískal a vegetariánství se mi nepříčí), letecké modely musí prostě jen existovat, aby byly zapíchnuty - tedy v českém absurdistánu.
Pokusím se na příslušných místech zjistit, zda jde o opomenutí (tedy upozornit na to, že za tu kolosální pitomost by někdo mohl poztrácet voličstvo), jinak bude jasné, že voličstvo je komusi jaksi u odvrácené tváře. Ten jedenapůlmetrák je sice stejně arbitrární údaj jako maastrichská kritéria, ale ten nástřel má jakousi logiku i ve vazbě na mezinárodní pravidla. Český nástřel má taky logiku - ti v Kocourkově mají vždy pravdu - pokud zrovna vládnou...
Terrence Dickson z Bristolu, Pennsylvanie, opouštěl přes garáž dům, který právě vykradl. Nepodařilo se mu ale otevřít dveře garáže, protože vypovědělo automatické otevírání. Zpátky do domu se taky vrátit nemohl, protože si zaklapl spojovací dveře z garáže do bytu. Domácí byli na dovolené a tak zůstal p. Dickson uvězněn v garáži 8 dní a přežil jen díky zásobě Pepsi a velkému pytli psích granulí. Od vlastníka domu pak vysoudil náhradu za duševní újmu ve výši $500,000.
Třeba měl vlastník domu ve studni 10 kg bílého prášku, tak rád zaplatil . To je nějaká blbost ne? Jakou újmu mohl vlastník domu způsobit Mr. Dicksen? US společnost je dost na hlavu, ale až takhle ?
Kam na takovy kraviny chodite?
Darwin Awards?
12.6.2008 8:17
RE: Niečo o práve v USA:
DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 85.?.?.?
Reakce na 163060
Ano, za tohle byla Darwinova cena udělena.
Cena hodna Oskara?
http://www.snopes.com/horrors/freakish/darwin04.as...
Pokud to opravdu byla Darwinova cena, nevim.
Udelal jsem radost mistnimu monitorovi, internetovemu trolovi, Petru Maulemu, ktery me neprimo opravil, ze tyto kraviny jsou na Stella awards.
V kazdem pripade kraviny.
Za opravu dekuji. Neni spatne mit osobniho doktora a mezi nami, Dr. Benway je nejlepsi.
Bylo by opravdu krásné, jak si někteří myslí, kdyby jsme se zbavili většiny vlády, a pak o všem rozhodovali v referendu. Ale k čemu by to bylo, když podplatit se dá každý. Zfalšovaný politik, nebo zfalšované referendum? Vyberte si. Zakázané modelářstíví, je to jen chorý výmysl jednoho blázana? Nebo má účel? Buď ten, že tato v podstatě prkotina nás odvádí od důležitých problémů. Nebo ve stínu velkých problémů se tyto "prkotiny" nahromadí do neúnosných rozměrů?
Niekto kradne slobodu po častiach a ja tomu nechcem hovoriť prkotina. Tých prkotín sa zbiera nejak veľa.
Píše se: "nesmí se horizontálně přiblížit..."
Takže RC helipéra se přiblíží vertikálně a pak se vzdálí třeba horizontálně a je to...
V citaci se jasně píše, že se jedná o modely těžší než 7kg. A to už je pořádné dvoumotorové létadlo o rozpětí křídel nějakých 1,5m. A jako takové, letící třeba 50km/h, je už pěkně nebezpečné. Dovedl bych pochopit, že je stát chce mít pod kontrolou. Vždyť v minulosti jsme museli registrovat každou RC soupravu, která vyzářeným výkonem přesahovala 50mW.
Ale nikde jsem se nedočetl, že se to týká taky ostatních letadélek, modýlků a hraček, které ani zdaleka nedosahují na zmíněný hmotnostní limit. A o tom vlastně článek je. Že se jedná o omezení všech leteckých modelářů. Agenti v hračkárnách jsou jaxi mimo mísu a cítím za tím snahu udělat z komára velblouda.
Mýlíte se. Zde http://www.aecr.cz/download.php?file=upload/www.ae... si můžete přečíst, že opatření se vztahuje na všechny bezpilotní prostředky (modely) od 0 kg. http://www.aecr.cz/download.php?file=upload/www.ae...
Nad 7 kg hmotnosti upravuje toto opatření vzdalenosti od lidi a staveb, ale třeba pojištění na minimálně milion se vztahuje třeba i na papírovou vlaštovku. I takto pojištěnou vlaštovku si ale NESMÍTE hodit například v prostoru CTR Praha Ruzyně, obecně ve všech řízených prostorech, v zakázaných, omezených, nebezpených, rezervovaných a vyhrazených prostorech. Takže například v okruhu r=22,5 km kolem Temelína, Dukovan, kolem pražského hradu , těch prostorů je velmi mnoho...
Nevím jak vy, ale já beru nepojištěnou vlaštovku a pojedu s ní házet na parkoviště před brněnským letištěm...
Už mne ty debilní zákony serou.
Ostatně: dnes abych měl strach jet za Brno i s astronomickým dalekohledem....co když si to nějakej aktivní debil splete se střelou Stinger???
Krysa
Zajedte si do Sokolnic u Brna. Tam od leta stoji radar NATO
Citace z odkazovaného dokumentu: "Za bezpilotní systémy jsou považovány i modely letadel". Není tam napsáno "všechny modely letadel." Až dále je uveden ten limit 7kg.
Navíc musí být letadlo opatřeno "komunikačním spojením nebo prvkem pro vypuštění a návrat". Jak prosimvás toto zařízení vypadá u vaší papírové vlaštovky? Je to zemská gravitace, která vždy zařídí návrat letadla?
Tak si to prosím přečtěte znovu.
:::Za bezpilotní systém se považuje systém skládající se z bezpilotního prostedku, řídicí stanice a jakéhokoliv dalšího prvku nezbytného k umožnění letu,... ...Za bezpilotní systémy jsou považovány i modely letadel, včetně vybavení nezbytného
k jejich provozu...:::
U modelů žádný požadavek na existenci řídícího systému není deklarován. Z toho mi vyplývá : bezpilotní systém je a)bezpilotní prostředek s rídícím systémem, b) model letadla.
Dále -
:::...Minimální výše pojistné částky, na kterou musí být sjednáno pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem bezpilotního prostedku (limit plnění):
a) činí v případě bezpilotních prostedků, jejichž maximální vzletová hmotnost NEPŘESAHUJE 7 kg...:::
Z toho mi vyplývá, že tento odstavec se týká i modelů letadel od 0 do 7 kg.
Nikde, opakuji NIKDE se nepraví, že se toto opatření vztahuje jen na bezpilotní prostředky se vzletovou hmotností "větší než", jako tomu je u původního dokumentu EU. Z toho mi zase vyplývá, že platí bez rozdílu na všechny váhové kategorie.
Něco jsem někde přehlédl?
BON, asi hodně záleží na výkladu a ten Váš je určitě kompetentní. Já jsem laik a jezdím s lodičkama. U nich to tak daleko doufám nedojde.
Navíc si myslím, že to na nás někdo jenom zkouší, co si necháme líbit. Mluví pro to i skutečnost, že ten dokument už MD stáhlo.
Díky Pavel od vody
Vážení, základní problém je v tom, že zmíněný pamflet se odkazuje na zákon a pokud vím, každý zákon této republiky je nadřazen nad jakoukoli jinou, byť rádoby legislativní slátaninu ČR, natož na dokument jiné země. Proto zákon platí i po 19.6.08. A zákon v platném znění výraz "bezpilotní prostředek" nezná. Zná jen pojem letadlo a v názvosloví zákona je jasně uvedeno, co je to "letadlo" a co "model letadla" do 20kg. (Žádných 7 kg!!!) A protože pamflet jasně hovoří o "letadlu" je jeho výklad v rozporu se zákonem a tudíž neplatný a nevymahatelný, viz par.2 49/97sb.
Jinými slovy: seru na ně.
Třeba zakáží provozování amatérské astronomie. Mimo jiné existuje i odvětví astrofotografů, kteří fotí přelety ISS. Jsou to pěkné fotky. Co kdyby někdy vyfotili něco, co nemají. Nebo co kdyby se dalekohledy používaly k jiným účelům.
A co teprve když odposlouchávaš "všechno" jako já???
Počínaje navigačním systémem pro ruský ponorky v pásmu asi 10-14kHz a konče ISS, raketoplány,etc v pásmu GHz?
A mimochodem ,pouze NASE ministerstvo vnitra se před lety "vyznamenalo" tím, že poslalo QSL kartu (potvrzení vlastního vysílání) na "tajných" frekvencích a dodnes z toho mají všude "druhý Vánoce"....extra ten chlap, co to obdržel, hi!
CO nám ještě budou ti šulíni zakazovat? Nebo naopak: bude povinný sledovat vysílání z USA a zakázaný sledovat Al Džazíru???
A´t už jdou s tím do prdele!
Za sebe říkám, že nic podobné jako ty debility co vymýšlí (hlavněš u nás) nehodlám nikdy dodržovat!
Krysa
12.6.2008 19:45
RE: Astronomie
MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?
Reakce na 163070
máte pravdu, nádhera
12.6.2008 20:58
Tak už někdo prý podal oficiální žádost o povolení k provozu modelu..
Priemerne nadany technicky mysliaci clovek, ktory ma trocha praktickych skusenosti a teoretickych vedomosti;
Ak si pozriete tuto stranku, tak pochopite preco:
http://www.aardvark.co.nz/pjet/cruise.shtml
Vieme, ze energia E=(mv^2)/2
m=hmotnost [kg]
v=rychlost pohybu [m/s]
Ak sa pohybuje automobil o hmotnosti 2000 kg rychlostou 100km/h=27m/s, tak jeho kineticka energia je E=(20002727)/2=1.458.000 J [Joule]
Ak si vyrobime po domacky cruise missile o hmotnosti 100 kg, ktora leti rychlostou 600km/h (ako v uvedenom projekte), tak dosiahneme s nou energiu narazu:
E=(100600*600)/2=2.777.777, teda takmer 2x vacsiu energiu narazu (napriklad do toho radaru v Brdech).
Kolko nicivej sily sa skryva v tejto energii 2.777.777 J?
1 tona TNT pri vybuchu uvolni 1.63GJ energie, teda 1.600.000.000
1 kg TNT uvolni pri vybuchu energiu 1.600.000; teda ak narazi nas automobil o hmotnosti 2000 kg rychlostou 27m/s (co je rychlost 100km/h) do steny, alebo do radaru, tak udrie do tejto steny, alebo do radaru, tak (za predpokladu, ze vsetka kineticka energia sa prenesie do konstrukcie radaru, alebo budovy radaru) uvolni energiu, ako 1 kg TNT. 1 kg TNT staci prave na dokonalu demolizaciu jedneho rodinneho domku (dokonalu), alebo na dokonale znicenie jedneho terenneho ozidla o hmostnosti 2.000kg; teda to nieje malickost.
Co vstak s nsou DIY cruise missile? Ta ma dokonca 2,5-nasobnu ennergiu.
Podla mojho odhadu, takuto cruise missile si moze doma postavit kazdy v priebehu 6 mesiacov IBA Z MATERIALU, ktory dostanete v stavebictve. Odhadujem dlzku tejto cruise missile home model against the radar na asi 2.200mm, jej vahu na asi 110 kg pri odlete a jej vahu pri dopade na 80kg, by som strielal tuto CM z Raksuka, Nemecka, alebo zapadneho Slovenska. Ak ju vydstrelili v Ciech, tak je to prave tych 100 kg.
Teraz si predstavte, ze by ste tuto cruise missile vystrelili do zhromazdenia ODS a zabili vrchnych funkcionarov. Alebo by ste ju nechali dopadnut nejakuemu oplitikovy do bytu, ci do domu; je to perfektna teroristicka zbran proti prave objektom, ktore su zaistene tak, ze sa ku nim nik nepriblizi na vzdialenost kratsiu, ako 500m alebo 1000m. Tu neide o cenu (najdrahsia by bola elektronika: GPS, stabilizator letu, minipocitac, potencialne CCTV kamera a vysielac na rucne navedenie za dobrej viditelnosti, toto vsetko spolu by stalo okolo 1.000Euro), ide o SW, ktory treba urobit na riadenie, presne riadenie tohto monstra.
Dlzka by bola, ako som povedal, 2200mm, asi s dvojitymi kridlami tenkeho profilu (takpovediac dvojplosnik) so sirkou 1,7 m, alebo s deltakridlom so sirkou 2m, na tu vahu treba, aby sme dosiahli rozumnu startovaciu rychlost okolo 120km/h, asi 2,8m^2 plochu kridla.
Americania sa toho asi boja, si predstavte v spicke takej DIY cruise missile 500g trhaviny, alebo 10l benzinu. Staci, aby im to tam dopadlo 3x za rok a mozu ist do pekiel, budu sami tercom.
Tuto stránku navštívilo 7 423