Diskuze k článku

Přibylo těch, kteří nemají

Příspěvků 68

2.10.2007 8:11

Sláva, Zvědavec funguje!:)

Jarmila 88.?.?.?

Já ten vývoj nějak nechápu. Praděd mého muže byl za první republiky živnostník, dělal krásný nábytek a z této práce si za celý život pořídil činžák v Dejvicích a vilu v Liboci. Za komunistů jsme si pochopitelně nic moc nepořídili, ale když nic jiného, tak jsem si uvědomila, že celé moje široké příbuzenstvo včetně širokého příbuzenstva mužova- všichni jsme od státu dostali zdarma byt. Čili asi 10 rodin a všichni dostali zdarma byt a k tomu ještě bezúročnou půjčku 30 tisíc, kde se za každé dítě ještě odepsali peníze dolů.

Dnešní třicátníci nedostanou od státu ani nudli, žádný byt a žádnou bezúročnou půjčku. Pokud si vezmou hypotéku na byt, tak to budou splácet div ne až do smrti, přestože mají práci nejistou a důchodu se asi nedožijí, když jeho délka je stále prodlužovaná.

Tak kam směřuje ten vývoj? Člověk by usuzoval, že když vzrostla technika, počítače a roboti usnadňují práci, že by měla růst i životní úroveň. Místo aby se zkracovala pracovní doba, tak mladí makají od nevidím do nevidím, prodlužuje se jim důchod a nemají na byt. Aby si koupili za svou práci činžák jako kdysi dědeček, to opravdu nehrozí.

144763

2.10.2007 8:20

RE: Sláva, Zvědavec funguje!:)

Golem 212.?.?.?

Reakce na 144763

Ano, ja ako mlady clovek z vychodu Slovenska po skonceni skoly nevidim inu alternativu, ako odyst do zahranicia. Lebo ostat a robit za takmer minimum u nejakeho sukromnika 10 hodin denne nema zmysel. Potom je nerealne si kupit auto, nehovoriac kupit si byt a zalozit rodinu.

144765

2.10.2007 12:06

RE: Sláva, Zvědavec funguje!:)

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 144765

Opatrne, clanek je o tom, ze podobny problem je uz i v Americe. Mozna jeste v UK by to slo, ale nevim nevim... [oči v sloup]

144783

2.10.2007 23:39

RE: Sláva, Zvědavec funguje!:)

vladuna 86.?.?.?

Reakce na 144783

Mozna ano. Ale pokud jste "privandrovalec", tak horko tezko. Ziju tu uz tri roky.

144842

2.10.2007 10:36

RE: Sláva, Zvědavec funguje!:)

Bělouš 82.?.?.?

Reakce na 144763

Myslím, že jste tak trochu zapomněla na to, že praděd vašeho muže byl živnostník a zřejmě úspěšný. Pokud budete dnes úspěšným živnostníkem také si zřejmě za celý život vyděláte na činžák a vilu. Jako zaměstnanec rozhodně ne. Ze mzdy se zbohatnout nedá. To ví každý. Buď začnete podnikat a možná zbohatnete nebo zůstanete chudá. Takový je holt život. Bohužel ne každý má vlohy k tomu být podnikatel.

144777

2.10.2007 14:51

RE: Sláva, Zvědavec funguje!:)

hestroy 85.?.?.?

Reakce na 144777

Já také podnikám (služby), ale poté, co státu odevzdám 50% toho co vydělám hned (zaměstnanec ve své firmě) a dalších pár desítek % odevzdám později za DPH a spotřební daň, nemám pocit, že bych mohl zbohatnout... [bliji]

144792

2.10.2007 14:35

RE: Sláva, Zvědavec funguje!:)

Novákneu 195.?.?.?

Reakce na 144777

I já jsem podnikal a mohu říct , že mám k tomu vlohy, hezky mi to šlo a brzy bych měl také na ten činžák. To vy však zapomínáte jaký je trend dnešní doby , měl by to vědět i ten nejblbější ekonom. Jde o to , že k podnikání musí někdo dát podmínky a zakázky, jde tedy o politiku vlády a o mezinárodní politiku. Je zcela evidentní (pro někoho méně) , že se tyto podmínky berou malým na úkor velkým. Mě zakázky vzali a nyní mou práci dělají levněji turci. Takže já si činžák nekoupím , ale za ušetřený peníze si ho koupí zadavatel této práce, jenže on už činžáků má dost , takže tímto způsobem si holt každý rok koupí nový model sporťáku a já budu denně makat na rohlíky a benzín do auta abych mohl mastit do a z práce. I to podnikání je tedy o dávání a i kapitalisti toto slovo skloňují denně ve všech pádech a o vlohách či schopnostech se mohou vést jen blbé kecy. Když vám nikdo zakázku nedá , tak se vám změní barvy světa hned.

144793

2.10.2007 15:13

RE: Sláva, Zvědavec funguje!:)

hc 194.?.?.?

Reakce na 144777

Za první republiky si mohl ze mzdy postavit vlastní domek kdejaký tramvaják nebo železničář a stát mu na to prodal za pár šupů pozemek. A dokonce i v soukromém sektoru existovaly pro zaměstnance výhody, o kterých se dneska nikomu ani nezdá - na př. podíly ze zisku.

144797

2.10.2007 15:01

RE: Sláva, Zvědavec funguje!:)

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 144777

Naprosto souhlasím s tímto názorem. Navíc bych se rád informoval, kterak mohla za komančů rodina dostat byt. Zde si paní Jarmila plete pojmy s dojmy. Ano, rodina možná dostala dekret na obecní byt. Ten jí však rozhodně nepatří! Bude-li jej chtít někdy skutečně vlastnit, bude si jej muset od stávajícího vlastníka odkoupit. Za hotové či na hypotéku. Jako všichni ostatní vlastníci. Takže co že to všechno dostala rodina paní Jarmily od komančů?

144800

2.10.2007 15:52

RE: Sláva, Zvědavec funguje!:)

Romanov 24.?.?.?

Reakce na 144800

Byty zadarmo od komancu dostavali jen "zaslouzili" komunisti, policajti a vojaci z povolani.
Neznam nikoho jineho, kdo byt dostal uplne zadarmo. Takze nam pani Jarmilo, reknete jak to bylo s vami. [oči v sloup]

144805

2.10.2007 18:35

RE: Sláva, Zvědavec funguje!:)

bývalý antikomunista 193.?.?.?

Reakce na 144805

Jak to bylo za komančů s byty?
Psal se rok 1969 a situace s byty by a tristní. Ze statistiky uváděné v té době se uvádí, že na jednu obytnou místnost v socialistickém Československu připadalo 1,3 osoby, zatímco v kapitalistické Francii už v roce 1954 jeden člověk, v Rakousku v jedenapadesátém 0,9 člověka, v Dánsku o čtyři roky později 0,7 člověka.
Na družstevní byt se čekalo v průměru čtyři roky, v Praze deset let, na koupi bytu v ceně sto tisíc korun tři roky. Samozřejmě, na tak levný byt se vyplatilo počkat.
Žádné úspory nemělo přes pětašedesát procent snoubenců ve městech a přes padesát procent venkovanů, více než dvanáct tisíc mělo „našporováno“ šest procent novomanželů. Tím pádem to znamenalo, že v sedmdesátých letech byla zavedena novomanželská půjčka třicet tisíc korun s desetiletou splatnosti a úrokem podle účelu vydaných peněz jedno až dvě a půl procenta. Ano, stát se chtěl dohnat kapitalisty, tak dával a povedlo se mu to.

Je pravdou, že státní byty od komančů dostávali především „zasloužilí“ komunisti, policajti a vojáci z povolání, ale i sociálně potřební a jiní, zde se pak rozdělovalo podle nutnosti a pořadí.

144820

2.10.2007 23:37

RE: Sláva, Zvědavec funguje!:)

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 144820

Ještě bych to trochu rozšířil. Státní byty dostávali především lidé v regionu potřebných profesí, tedy kromě policajtů i zdravotníci, učitelé a pod. a přednostní nárok měli i "zasloužilí" umělci. V době, kdy prakticky neexistovalo soukromé vlastnictví bylo zcela jedno, zda člověk byt skutečně vlastnil, nebo ho měl jen v nájmu. Z bytu ho nikdo nemohl vystěhovat, pokud neměl bytů několik.
Vedle toho byly byty podnikové, kdy svým pracovníkům přidělovaly byty podniky.
Pouze lidé, kteří neměli šanci dostat byt státní nebo podnikový se zapisovali do bytových družstev a na získání bytu si platili, případně i něco museli odpracovat. U bytů podnikově družstevních podniky pracovníkům v potřebných profesích dávali na získání bytu nenávratné půjčky na desetiletý závazek k práci v podniku. Někde - v některých oblastech státu - dostal člověk byt okamžitě při nástupu do zaměstnání, jinde, jako třeba v Praze byla na družstevní byty ze svépomocné výstavby čekací doba mnoho let. Poměrně nejlíp na tom byli pracovníci JZD, kteří v sedmdesátých a osmdesátých letech z jedné či dvou dobírek ročních odměn si byli schopni postavit vlastní rodinný domek.
Šikovní pražáci, aby dostali byt v Praze, tak se na čas odstěhovali do jiného kraje a pak s návratem do Prahy dostali byt přednostně.
Stát, podniky i bytová družstva nové byty stavěly, ale bytů stále bylo málo a je málo doposud. Ani 17 let kapitalismu bytové potřeby lidí nevyřešilo. Kdo má 5 a víc milionů, může mít nový domek prakticky okamžitě. Ovšem k podmínkách, kdy králíkárna je proti takovému domku luxus, protože pozemky jsou drahé.

144841

2.10.2007 17:19

RE: Sláva, Zvědavec funguje!:)

Pavel -Čert- Němec 195.?.?.?

Reakce na 144800

To je mozna pravda, ale po sametu se spousta techto obecnich bytu prodala najemnikum za desitky tisic, tedy o rad nizsi cenu nez byla trzni. Tedy ti, kteri meli byt tehdy, bez problemu, az na vyjimky, bydli i dnes. To se ale neda rict o mladych lidech, kteri muzou leda platit trzni(nadhodnoceny) najem nebo se az do duchodu ci do smrti zadluzit.

144814

3.10.2007 3:09

RE: Sláva, Zvědavec funguje!:)

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 144800

Opravdu. Vite me to hlava nebere. Nekdo poukazal na dost zasadni rozdil mezi vykonem ekonomiky v HDP a schopnosti obyvatel, kteri se v danem regionu na tomto HDP podileji nakupovat. Treba v USA tato nerovnovaha cini okolo 30%. Kdyz nad tim selsky uvazuju, tak uspesna ekonomika tim svym HDP tlaci ceny nahoru a lidi vzhledem k vysoke nerovnovaze maji zrejme problem nakupovat a "roztacet kola vyroby". V pripade USA deficit obchodni bilance. Prumyslova vyroba v Asii jak kazala volna ruka trhu, ekonomika stoji "pevne na sluzbach ze 70% toho slavneho HDP a doma se vyrabi kanony, ktere se vyvazi ve velkem, ale prece nektere moc dobre kanony vyzvezt nelze.

Nas "stary dobry socialismu" chcipl na centralni planovani, ktere sice zajistilo lepsi vyvazenost systemu, ale pohrbilo na mikroekonomicke urovni schopnosti inovace, osobni iniciativy, kreativity... Jelikoz svym maximalnim durazem na udrzovani rovnovahy znicil motivaci lidi. Nas "stary dobry kapitalismus" volne ruky spustene z retezu chcipne na svou vysokou vykonost videnou s perspektivy ctvrleti. Tedy kratkozrace a hloupe je postupne vytvarena masa lidi, kteri si tu skvele zrychlujici HDP nemohou koupit. A jelikoz svet neni nafukovaci, tak tu nadprodukci nelze nacpat do zbytku vesmiru.

System bez solidarity deformujici lidske byti na nekonecny zavod o to neco vlastnit. Nakonec clovek je socialni tvor a bez tech ostatnich by proste ani v te prirode neobstal. Buh nas chran od ridicu "blbcu", kteri umi tocit pouze jednim smerem volantem toho "spolecneho autobusu", ve kterem se vsichni vezem. Obvzlast ve chvilich, kdy zatacka nad propasti jde jinym smerem, nez miri nas vsevedouci pitomec i se svym tymem poradcu. Pravda, zivot je vynikajici skola, akorat skolne byva nekdy velmi vysoke.

144851

2.10.2007 15:19

RE: Sláva, Zvědavec funguje!:)

Novákneu 195.?.?.?

Reakce na 144763

Tento systém získává rapidně jiné vlastnosti a je stále nebezpečnější ikdyž se mluví o prosperitě a svobodě. Nebude brzy před ním kam utéct a o revoluci nebude možno vůbec hovořit. Napadá mě zatím jediný způsob, jak tento systém zničit dřív než začne být dokonalým otrokářstvím. Nejde o můj nápad , jde o popis toho co se samovolně děje a sice nedát mu děti. Všichni víme , že se porodnost ve vyspělých státech snižuje a počet lidí se udržuje importem. Za určitou dobu nutně dojde k problémům které umožní revoluci podporovanou všemi třídami společnosti. Do té doby však máme velké rezervy k propadu do velmi špatných poměrů , příkladem jsou státy jako Bulharsko , Rumunsko aj. Obranu v těchto neutěšených poměrech vidím v tom , že lidi prostě přestanou být ambiciozní , budou vždy raději nedělat , nenervovat se , jakmile dostanou nadřízeného , který je začne honit , doporučuji okamžitě ho vyštípat. Pro ty co mají přes to budovatelské choutky podotýkám , že většina výrobků mají úmyslně krátkou životnost , většina jich je zcela zbytečných a o ekologii , která bude brzy takto v kelu se jen mluví.

144798

2.10.2007 17:11

RE: Sláva, Zvědavec funguje!:)

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 147.?.?.?

Reakce na 144798

Nedat systému děti nepomůže. Lidé mají obrovské roezervy.. Není jen Bulharsko a Rumunsko, je taky Bangladéž a Afrika. Lidí je dost. Viz Bondy.

144810

2.10.2007 18:21

RE: Sláva, Zvědavec funguje!:)

Novákneu 195.?.?.?

Reakce na 144810

Jak nepomůže? To teprv uvidíte co dokáže vyhnití za živa. Nebudou lidi , kteří si tento systém budou přát.

144817

7.10.2007 14:28

síce je už po diskusii,

OndreG 78.?.?.?

Reakce na 144763

ale aj tak chcem jednu vec podotknúť. Možno po hmotnej stránke to bolo za komunistov lepšie, hlavne čo sa istoty týka. No vtedajšia spoločnosť sa vyvíjala nezdravo, deti sa plodili hlava-nehlava, pritom rodičia boli sami ešte deťmi, veď štát sa postará. Dnes sa tu mladé generácie lámu aj pod ťarchou tohto starého dlhu, nakopenej nezrelosti.
Hoci hop alebo trop kapitalizmus, ktorý prišiel od západu je možno ešte horší, každý sa snaží utrhnúť si čo najviac bez ohľadu na to, či tak robí na úkor druhého, alebo aby vôbec vedel, koľko toho k životu potrebuje. Proste magorina.

145078

2.10.2007 8:18

Máme co jsme chtěli...

Karl 84.?.?.?

Bohužel dnešní stav světa je naprosto tristní a výhledově nedojde ke změně. Jedinou šanci proti americkému šovinismu a demokracii, ve které morální marasmus přechází do stavu čirého zvířecího pudu, vidím v čínském hospodářství, respektive v jejich národní kultuře, která jako jediná velmoc odmítla sdílet vizi, přesnou kopii amerického snu. Jejich pojetí existence v dnešním světě, který je spíše bojem bez pravidel než extrémní spolupráci, dává záruku, že se dopracují na světovou špičku dominance jak v ekonomii tak i ve vlivu na celkový životní styl. A doba kdy od FEDu přestane brát i jejich vlastní vláda peněžní oběživo se rapidně blíží....

144766

2.10.2007 11:00

RE: Máme co jsme chtěli...

te 77.?.?.?

Reakce na 144766

Tím, že Čína nenásleduje vizi ameriky, si nejsem jistý. Psal jsem si s jednou číňankou přes penpal a ona popisovala situaci u nich stejně jako ji známe z Česka. Oficiálně to tam vedou komunisti, ale už tam mají kapitalismus předminulého století. Všechny tradiční hodnoty jsou pryč, nastala jen honba za penězi a neustále se zvyšující třídní rozdíly mezi těmi co mají a co nemají. S Čínou už je taky konec.

144779

2.10.2007 10:51

RE: Máme co jsme chtěli...

Vladimír Bílý vladimirbily (zavináč) post (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 144766

nic proti číně,ale já bych nechtěl být dělníkem v jejich fabrice..vytvářejí prosperitu, ale nikoli pro sebe ale díky levné pracovní síle, která je téměř bez práv a svobod,megazisky vojensko-průmyslovým místním korporacím a nebo megazisk cizímu kapitálu. Na jejich životní úrovni se to příliž neprojeví, i když pokud je startovací čára 0, tak i nepatrný postup je viditelný...

144780

2.10.2007 14:45

RE: Máme co jsme chtěli...

bývalý antikomunista 193.?.?.?

Reakce na 144780

>nic proti číně,ale já bych nechtěl být dělníkem v jejich
>fabrice..

Můj známý ze zdejší cizí fabriky byl několik měsíců v Číně ve dvoumilionové vesnici, jméno jsem zapomněl a zde stavěl a oživoval výrobní linku. Ženy tam mají stejné výrobní normy jako u nás a musí také zajišťovat nepřetržitý provoz, tj. pracovat ve 12 hodinových směnách ve dne i v noci. Jistě mají tam menší výdělek, ale je tam jiná kupní síla, takže pracující žena nebo dívka uživí celou rodinu. Bývá tam zvykem, že v domě žije několik generací.

V době totality ženy, až na výjimky nepracovaly v noci. Dnes i maminky velice nerady musí pracovat o sobotách a nedělích od šesti do šesti ve dne nebo v noci. S jednou takovou pracující maminku jsem hovořil, pracuje na dílčí kontrole výrobku, povídal jsem jí „můžete u toho jistě sedět“ ona „kdepak my u výrobní linky musíme stát“. Jistě v sedě by mohla v noci přijít na ni dřímota. Je u nás běžné, že tyto ženy od výrobních linek chodí na operace šlach od této namáhávé práce. Máme dnes SVOBODU, nikdo je nenutí takto pracovat, rozhodly se přece dobrovolně.

144791

2.10.2007 15:22

RE: Máme co jsme chtěli...

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 144766

"která jako jediná velmoc odmítla sdílet vizi"

nesouhlasím v tom smyslu, že jich je více než jedna- krom konfuciánsko-komunistické je to např. pravoslavná, islámská, hindská; šintoistická se chystá svrhnout americké jho ze svých zad... divil by jste se, co dřímá pod pokličkou. Kdyby se národy a kultury Eurasie nenechávaly rozeštvávat teroristickou CIA s občasným přispěním mafiánského Mossadu, a kdyby některé z nich byly schopny překonat minulost (Rusko,Evropa), jinak by se tu pak žilo, bez kamer, laciného morálního odpadu z filmů točených převážně v USA, přežíravé nadvýroby, tvořící na jedné straně masy chudých a na druhé straně zbohatlíky, investující své přebytky právě do válek a manipulací s chudšími za účelem ještě většího mamonu. Žel bohu, zlo je snažší než dobro, a na tom to celé stojí. A uděláte-li zločinem z člověka zrůdu, těžko se pak takový jedinec zachraňuje. Když to však uděláte ve velkém měřítku pomocí neoliberalistických zvratků, zejména zkrze média, války a oblbování lidí "svobodou", ničíte tak celé populace, národy a s nimi i celkový obraz lidstva a světa. Takoví lidé se stávají pouze nástroji sil v pozadí, nesvéprávnými živočichy hnanými pudy a touhou po moci a rozkoši, v neomezeném množství, papouškujícími vše, co je jim shora zkrze média předhozeno.

Cílem moci je opět moc. A i ta je zotročitelem, toho, který zotročuje.

144802

2.10.2007 16:25

RE: Máme co jsme chtěli...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 144802

Pane, vy jste optimista. Bez CIA a Mossadu by se nám žilo víceméně stejně, jen byste mohl mluvit o jiných jménech tajných služeb jiných států. Možná by nebyly kamery, jen donašeči. Mamon a manipulace tu jsou odjakživa všude na světě a zaniknou až s koncem lidí.
Černobílý svět je jednodušší, ale takový nikdy nebyl a ani nebude.

144807

2.10.2007 18:48

RE: Máme co jsme chtěli...

Novákneu 195.?.?.?

Reakce na 144807

Čirá spekulace o tom kdo by byl , kdyby někdo nebyl a jaká pravidla by byla, kdyby tato nebyla. Mamon a manipulace mohou být zakázané metody , oni i do jisté míry i jsou...

144818

3.10.2007 9:15

RE: Máme co jsme chtěli...

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 144807

víte, po ovoci poznáte je. Četnost agresí vedených USA a Izraelem (příp. britským pudlíkem v závěsu) hravě překonává četnost a brutalitu agresí libovolného jiného státu. A tento stav nemůže a nebude trvat do nekonečna.

"Bez CIA a Mossadu by se nám žilo víceméně stejně"

nežilo, touto větou bagatelizujete jejich bezprecedentní činy

černobílý svět samozřejmě neexistuje. To nás však nesmí odradit od idejí, dát mu barvy, vůně a pocity. Protože pak nám zústane jen šeď.

144862

3.10.2007 15:05

RE: Máme co jsme chtěli...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 144862

Vím že po ovoci... a nepopírám, že CIA, Mossad a mnoho dalších jsou státně teroristické organizace. Ale jejich činy rozhodně bezprecedentní nejsou. Na světě se už vedlo hodně genocid, válek o půdu, vodu, ... Pachatele to neomlouvá, měli by být potrestáni, ale v historickém kontextu by byl nový ten trest, ne ten zločin.

USRAEL resp. jeho elity usilují o světovládu. To je samo o sobě hnusné a jejich metody jsou ještě odpudivější a zločinné. Jenže v tom nejsou první ani poslední, a ani jediní. Kdyby opadla moc USARAELE, rychle a ochotně nastoupí na jeho místo Rusko, Čína, Německo, Indie nebo kterýkoli jiný stát s dostačující vojenskou a hospodářskou silou.

144874

3.10.2007 20:24

RE: Máme co jsme chtěli...

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 144874

pak je v našem zájmu udržovat rovnoměrné rozvrstvení sil, které se snaží ve sféře

a) vojenské- USA nachýlit na svou stranu sérií útočných válek a rozprostíráním sítě základen po celém světě+ podporou oblastní hegemonie Izraele, za jakoukoliv cenu

b) hospodářské-výroba Čínský ekonomický válec drtící ekonomiky celého světa (dolar stále klesá)
hospodářské-služby Indie, čekající na svou příležitost. Rozhodně by se nehrnula do světovlády, nemá to v povaze.

c) vojensko-hospodářské- Rusko, se svou jedinečnou kombinací sofistikovaných zbraní, kterým se těžko hledá konkurence a nerostného potenciálu

d) individualismus s občasným podrazem X vazalství- mix států EU na obě strany

e) jiné- např. sociální rovina v přečíslení (r-strategie)- obecně muslimové, při bližším pohledu zejména Pákistánci,Maročané,Alžířané,Turci. Pokud se nemýlím, tak ne v takové míře Arabové či Peršané, kterým je to s gustem připisováno.

Jako Evropa jsme stále roztříštěni, a zejména USA to vyhovuje, protože nás lépe ovládají.

144879

2.10.2007 22:04

RE: Máme co jsme chtěli...

jozin z bazin 128.?.?.?

Reakce na 144766

Teda hledat v Cine nejakou ochranu pred "bojem bez pravidel", to jste se clovece dost utnul. Ti vas teprve nauci, co to boj bez pravidel je. Takovou brutalitu vuci zamestnancum, takove rozdily mezi lidmi a zboznovani penez, to jsem teda nikde jinde nevidel. Dokonce ani nic co by se tomu byt jen blizilo. A cinskej sovinismus, to je vubec kapitola sama pro sebe. Zlatej americkej sen.

Verit mi nemusite, oni vas Cinani pouci sami. Vono vlastne to co si myslite ze pochazi z Ameriky je jen primym dusledkem rostouciho vlivu Ciny, ale to ste tomu este nevidel ani zacatek. Teda az ty budou mit vliv na celkovy zivotni styl, to bude takovy coro moro ze vas prejde smich.

144831

3.10.2007 8:20

RE: Máme co jsme chtěli...

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 144831

špatně jste mne pochopil. Nehledám v Číně ochranu. Spíše protisílu, která je schopna vyvrátit USrael z kořenů.
NAvíc komunismus je u ní jen epizodka v tisícileté historii. Konfuciánské myšlení nezemřelo prvním výstřelem Mao-ceových vrahů.

144860

3.10.2007 9:30

RE: Máme co jsme chtěli...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 144860

Já zase doufám, že konfuciánské myšlení bude jednou mírově poraženo odkazem Lao-tse.

144864

3.10.2007 20:15

RE: Máme co jsme chtěli...

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 144864

tao není státotvorný princip, tudíž tomu velké šance osobně nedávám. Nanejvýše by mohlo ovlivnit konfucianismus a vytvořit tak jeho "lidštější" verzi, to by se povést mohlo.

144880

3.10.2007 20:54

RE: Máme co jsme chtěli...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 144880

Máte pravdu. Tao je ono "království nebeské, které není z tohoto světa". Trochu se bojím, že hmota byla, je a zůstane jenom školou, kde se učíme z chyb, čili něco jako ideální stát nikdy nevznikne, protože ani vzniknout nemá.

144882

3.10.2007 22:28

RE: Máme co jsme chtěli...

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 144882

toto si musím zapamatovat, myslím, že jste trefil do černého

144889

2.10.2007 22:58

RE: Máme co jsme chtěli...

jozin z bazin 128.?.?.?

Reakce na 144766

Ja neodolam a polozim vam otazecku:

Kterapak zeme to je co jednu velkou zemi okupuje, druhe vyhrozuje jadernou valkou, kde vladnouci garnitura ma nepokryte svetovladne cile, ktera horecne zbroji, kde neexistuje zdravotni nebo duchodove pojisteni, kterou prumerny obcan povazuje za pupek sveta, kde pracant neznamena vubec nic, dnes tady jsi a zejtra na dlazbe, kde neexistuje politicka pluralita...?

Abyste se nemejlil, ja nemam nic tak hroznyho proti Cine. Spis mam vyhrady k neinformovanymu naivismu, vite. Jak rekl Napoleon, Cina je spici gigant, ktereho je lepe nebudit. Jo probuzenej uz je.

144836

3.10.2007 8:45

RE: Máme co jsme chtěli...

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 144836

ať si probuzenej je. Bojovat proti němu v žoldu USraele nehodlám. Mojí domovinou byla a je Evropa. A jako takovou z ní nechci americký protektorát, kterým se nyní fakticky stává.(na druhé straně ani čínský) Ať se mlátí Amíci s Číňanama, klidně, když jim to bude k duhu, ale ať svoje svinstva typu PNAC netahají k nám. Terorismus a Čína jsou jen záminkou pro realizaci jejich světovládných choutek.
Jaderné vyhrožování? Čína není sama, totéž slyšíme z Izraele a USA.

Politická pluralita neexistuje ani v USA, možná tak na papíře. Republikáni i demokraté jsou členy téže lóže, takže je jedno, kdo je u moci.

Prozradím vám sladké tajemství. Čínský mamut má ruský obojek. Nekecám.

144861

3.10.2007 13:09

RE: Máme co jsme chtěli...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 144836

Jestli tou velkou okupovanou zemí myslíte Tibet, tak tato historie vzájemných okupací jen dokládá, že každý chvilku tahá pilku, že tlak vyvolává protitlak, že kdo seje vítr sklízí bouři atd. To platí jak pro Tibet, tak pro čínu či USA.

144869

3.10.2007 16:42

RE: Máme co jsme chtěli...

jozin z bazin 128.?.?.?

Reakce na 144869

Ja bych misto tehle obecnejch lingvistickejch frazi a sofizmat si dovolil odpozorovat, ze si dneska proti tyhle okupaci uz nikdo nedovoli ani pipnout, aby si nepohneval pekingske pany. A podivejte se treba tady na tehle diskuzi--lidi si mysli, ze tenhle odliv vyroby ze zapadniho sveta je nejakym dusledkem machinaci temnych sil v USA nebo dokonce v Izraeli; ten zjevny fakt, ze je to zamyslenym, samozrejmym, a primym dusledkem cinske hospodarske politiky, nad tim pomlcime, ze. Ono s tim taky v nasich zajetejch kolejich nic nejde delat. No zatim to cinskym panum vychazi velice dobre.

Ja uz to vidim, jak ceskej pracant klesne na uroven cinskyho a bude vykladat, ze za to muzou zidi. Tyhle povery vobecnyho lidu byly odedavna velka recese.

144876

3.10.2007 19:47

RE: Máme co jsme chtěli...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 144876

Proti příslovím a tisíciletou zkušeností prověřeným moudrům stavíte Vaše osobní pocity a preference. Nevidím žádný argument, který by vyvrátil to, co tak opovržlivě nazýváte, ale co je ve skutečností kvintesencí empirické zkušenosti lidstva. Aby to člověk pochopil, je ale třeba uvažovat v trochu obecnějších souvislostech a v trochu dlouhodobějším časovém horizontu než je ten, který osobně pamatujete. Někdo moudrý řekl:

"Kdyby lidé žili věčně, vše by se měnilo. Protože žijí krátce, vše se stále opakuje."

Dnes to vychází čínským, americkým či izraelským pánům, v předchozích a v budoucích generacích to bylo/bude zase - zákonitě - naopak....

144881

2.10.2007 11:41

Útlak bělochů v USA

svoboda jirisvoboda (zavináč) bigstring (tečka) com 82.?.?.?

Je jasné že životní úroveň bělošské střední třídy v USA neustále klesá, neboť země je plná barevných a dalších příživníků. My máme 2% Cikánů a nadáváme na ně ale v USA mají 31% příživníků (Černoši, přistěhovalci), které mu¨sí ten zbytek živit ze svých daní. Vláda odebírá bělochům jejich těžce vydělané peníze, aby je mohla dávat černochům a Mexičanům. Běloši si kvůli obrovským daním nemohou dovolit mít děti, a to je pro vládu záminka, aby pouštěla do země další imigranty. To si stát dlouhodobě nemůže dovolit. Americká ekonomika se do dvaceti let musí zhroutit díky strmě rostoucím sociáln¨ím výdajům a nákladům na zdravotnictví pro stále rostoucí armády přistěhovalců a také kvůli horečnému zbrojení.
Naštěstí si však Američané začínají pomalu uvědomovat kdo jim vládne.
Všem doporučuji přečíst si knihu amerického politika a spisovatele Davida Dukea Moje probuzení, kterou najdete ve slovenském překladu na stránkách
www.europskenarody.info
tam se dozvíte více o sionismu, o rozdílech mezi rasami, klesajícím počtu bělochů ve světě, o nebezpečí rasového míšení, o homosexualitě, feminismu, o vládě USA a o dalších problémech současného světa. Tato kniha bude znamenat pro 21 století to co znamenalo učení Adama Smitha v 19. stol. a učení Karla Marxe ve 20. století

144782

2.10.2007 14:20

RE: Útlak bělochů v USA

penis 91.?.?.?

Reakce na 144782

[chechtot] [chechtot] [chechtot] [bliji]

144789

2.10.2007 14:53

RE: Útlak bělochů v USA

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 144782

A není ono to náhodou tím, že Amerika bělochům nepatřila a že ji těm "barevnejm příživníkům" sprostě ukradli? A kromě toho si tam další barevné přitáhli ze zištných důvodů a proti jejich vůli? To víte, každý sklidí jen to, co zaseje...

144790

2.10.2007 16:45

RE: Útlak bělochů v USA

Kryšpín 194.?.?.?

Reakce na 144790

Hele, a neukrad' vy ste náhodou tudle zavšivenou planetu ňákejm dinosaurům?

144808

2.10.2007 20:23

RE: Útlak bělochů v USA

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 144808

Ani jako vtip nic moc....Nevzpomínám si, že bych byl dinosaury obelhal, ukradl jim zem, většinu vyvraždil a zmutovaný zbytek zavřel do rezervací.... Ani jsem je neodvlekl z jejich domoviny, aby na mě makali s menší údržbou než věnujte svému auťáku ... ale možná vidíte nějakou podobnost, která mi unikla [oči v sloup]

144823

2.10.2007 23:16

RE: Útlak bělochů v USA

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 144823

On ten dějinný vývoj není zase až tak nespravedlivý, jak by se na první pohledm mohlo zdát. Vždyť dnes již těm pyšným bohatým amerikancům vládnou prostřednictvím peněz a politického vlivu "ještě bělejší" asiaté z ruskotatarských stepí, co chodí naříkat ke zdni nářků. Z USA již udělali nejzadluženější stát světa.
Kdo s čím zachází, tím také schází. Není proto žádný důvod k pesimismu. Jen ta boží spravedlnost má vzhledem k délce lidského života trochu delší termíny, než se naplní. [chechtot]

Však to všichni známe z Bible, že Pánbůh není žádný horlivý pracant ani úderník. Šest dnů jakž takž něco dělal a od té doby jen lenoší. Možná má pořád od té doby stále jen ten sedmý den.

144837

3.10.2007 9:00

RE: Útlak bělochů v USA

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 144837

Přesně tak. Karma musí být vyrovnána, a to jak jednotlivci, tak národy... Neodejdeme odsud, aniž bychom zaplatili do posledního penízku...

144865

2.10.2007 22:07

RE: Útlak bělochů v USA

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 144790

Porad ctete dokola a znovu dokola stare Rude Pravo? Neukradl jste Cesko Vikingum? [pláč] [pláč]

144829

3.10.2007 2:29

RE: Útlak bělochů v USA

takymammozekvhlave 99.?.?.?

Reakce na 144790

uz aby nekdo slovany vyhnal zpatky za ural, to co jsme vsechno ukradli se snad ani neda pocitat... jak daleko do minulosti chcete jit 100 let... 300... 1000...2000... kdy to jeste bylo OK a od kdy uz to byl zlocin???

takymammozekvhlave

144848

3.10.2007 9:02

RE: Útlak bělochů v USA

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 144848

poučme se u Izraele. Tam šli zpět 2000 let. Slušná laťka.

144863

3.10.2007 12:36

RE: Útlak bělochů v USA

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 144848

Zločin je to tehdy, kdy nejen že popíráme, že jsme v minulosti kradli, vraždili, zotročovali a zabírali cizí území, ale děláme to dodnes. To se myslím mne jako západního Slovana netýká...

144868

2.10.2007 14:49

RE: Útlak bělochů v USA

hestroy 85.?.?.?

Reakce na 144782

Nevím, nevím... Tihle "příživníci" dělají práci, kterou by bílý člověk nedělal... Zametají ulice, uklízejí, pracují na plantážích... I u nás v Čechách je nedostatek lidí ochotných dělat "špinavou" práci, takže ji dělají Ukrajinci. Také si nemyslím, že by těmto "příživníkům" v USA někdo platil sociální dávky a měli zdravotnictví zadarmo. Domnívám se, že většina peněz mizí v kapsách bankéřů (splácení úvěrů), výrobců zbraní a politiků. Ale možná se pletu...

144796

2.10.2007 17:15

RE: Útlak bělochů v USA

detergent 194.?.?.?

Reakce na 144796

Ale jo, ono by se i na tu "špinavou" práci našlo dost "našich" - jenomže to by ta práce musela být odpovídajícím způsobem zaplacená. Moneyžeři nabídnou člověku mzdu, za kterou by oni sami ani nepřešli na protější chodník, a hrozně se diví, že se jim lidi o takové místo lidi neperou. Čech jim zkrátka za plat "z ruky do huby" dělat nepůjde. [vyplazený jazyk]

144813

2.10.2007 21:27

RE: Útlak bělochů v USA

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 38.?.?.?

Reakce na 144813

Za plat "z ruky do huby" by nešel dělat ani ten Ukrajinec. Vtip je v tom, že "z ruky do huby" se při přechodu hranic změní na relativně slušný plat (proti ostatním v daném regionu).
Ostatně to známe z našeho vztahu k "západu" v období socialismu.

144826

2.10.2007 18:20

RE: Útlak bělochů v USA

Starman 131.?.?.?

Reakce na 144796

Já zas slyšel, že makaji převážně přistěhovalci..
Ale možná to budou je ti čerství a ti kteři už tam kempi par generaci už se na to vykašlali, protože furt robim a furt nic nemam je začalo nudit.
Ale jak jsem řekl, jen jsem slyšel, nebyl jsem neviděl jsem nezvitězil jsem.

Už nacisti za 2WW si vypočitali že by se mohli mít dobře kdyby..
V 80. letech vypočítali američti ekonomové kolik (asi 4 nasobek tehdejšího průmerného platu), by mohli mít lidé, s minimem práce.
No jsou 10. léta a prachy a hlavně spokojenost nikde. Kde udělali kapitalisti chybu?

144815

2.10.2007 20:57

RE: Útlak bělochů v USA

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 144815

Kapitalisti žádnou chybu neudělali. Tu udělali ti, co jim to baštili - přes všechno to, co víme o lidské povaze ať už z historie, či ze soudobého vědeckého výzkumu...

144824

3.10.2007 15:24

RE: Útlak bělochů v USA

rusel.k 62.?.?.?

Reakce na 144796

Vaše domněnka o tom, kam mizí peníze, je zcela správná. Pro srovnání uvádím: Když jsem si za jinak neblahé vlády komunistů nastřádal na vkladní knížku s roční výpovědní lhůtou 50000 Kč, dostal jsem na ročních úrocích 2000 Kč, dnes dostanete tak 150 Kč. Přitom
je nesrovnatelné, co jste si za ty peníze mohli pořídit dříve.
Kampak dneska ty prachy mizí?, inu do kapes těch, co umí dělat z peněz další peníze, v oborech "poctivé lidumilné činnosti", kde zisky činí kolem 30%. Nedivme se pak, že jedni mají a druzí nemají, ti první jsou holt koumáci a umí to, umí! Jak to takhle bude pokračovat, pár těch koumáků bude mít v rukách všechny prachy světa a co budou mít ostatní? Na to si odpovězte sami.

144873

4.10.2007 12:27

RE: Útlak bělochů v USA

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 144873

Náhodou mi dnes přišlo mailem a sem se to přesně hodí. Prostě dnes není jak bejvávalo. [smích]

R e a l i t a d n e š k a . . .

Neslavíme VŘSR, máme Haloween a Santu, obojí je stejně odpudivé.
Není RVHP, jen diktát úředníků EU.
Národní hrdosti se ted říká zpátečnické čecháčkovství.
Peníze není třeba podložit prací, buď dá sociálka, nebo banka.
Řemeslníci zmizeli, každý je manažer.
Socialismus je pro naše děti dlouhá fronta na banány a nic jiného.
Kniha faktů stojí pětikilo, tak proč ji kupovat, Blesk a Aha vás připraví na maturitu levněji.
Za zábavou se chodí do obchodních center.
Historici nepracují, sporné věci řeší vynucené zákony.
Znalcům je dvacet pět, zkušenost je zbytečná, zodpovědnost rovněž.
Člověk po padesátce přestává existovat.
Nepřizpůsobivost a agresivita jsou pryč, máme kulturní odlišnost.
Spravedlnost nahradil výklad práva lépe placeného právníka.
Podvody nejsou, existují jen nevydařené podnikatelské záměry.
Největší žijící orel ve volné přírodě se jmenuje Mattoni.
Není vláda jedné strany, pravdu má ten, kdo je u koryta.

144916

2.10.2007 16:17

RE: Útlak bělochů v USA

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 144782

"Tato kniha bude znamenat pro 21 století to co znamenalo učení Adama Smitha v 19. stol. a učení Karla Marxe ve 20. století"

To zní výhružně. Jen si myslím, že se to naštěstí nestane.

144806

4.10.2007 18:53

RE: Útlak bělochů v USA

Pasant-x 85.?.?.?

Reakce na 144806

Nepovídejte, že jste si to přečetl!
Sice s autorem v mnoha ohledech nemohu souhlasit, ale najdete tam řádku FAKTŮ nad nimiž Vám zůstane stát rozum... nebo možná ne... [smích] Ale nedělejte stejnou chybu jako dnešní pologramotní intelektuálové, kteří zhusta nevědí o čem mluví. Nikdo z nich si nepřečetl Bibli ani Marxe. A to je chyba. Těžká chyba, protože smyslem čtení není souhlasit s autorem, ale získávat informace. A tento autor si dal skutečně práci s jejich opatřováním.
Jak chcete něco pochopit a diskutovat, když netušíte o čem je řeč? Napsat pár řádků do diskuse je jednoduché, ale investigativně sebrat fakta, a pak přijít s něčím, co má hlavu a patu, to umí jen nemnozí, viz třeba Bartošek, i když i s ním občas zacloumají emoce. Nevadí, ještě vyzraje. [mrknutí jedním okem]
Přeji Vám i ostatním dobrý večer.

144933

3.10.2007 2:40

RE: Útlak bělochů v USA

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 144782

[velký smích] [velký smích] Fakt jo? A kolik by stal nebyt hlavne tech "prizivniku" z latinske Ameriky. Treba barak, listek do kina, hamburger... Tihle lenosi totiz tvrde pracuji za mnohem mene penez. Oni netlaci dolu jenom platy, ktere nominalne stagnuji a dolar pada jako hruska, ale i ceny vseho mozneho i nemozneho v USA. Nemluvim o 10 bilionech babek , o ktere vyletel nahoru trh z nemovitostna za nejakych 5 let. Tech 10 000 000 000 000 $ prostaveno v novych baracich drzelo nad vodou ekonomiku, spolu s vyrobou a vyvozem "kanonu". Lidi si koupili baraky, auta, vercejak, neco na sebe, neco projedli, taky nejaky chlast a cigara. Problem nejsou imigranti a jini obetni beranci.

Problem je celkove nastaveni systemu, kdyby byl mene nelidsky, tak lide v masovem svou rodnou hroudu opoustet nebudou. Co nuti treba latinos k imigraci? Jenom pisen o zemi zaslibene nebo taky zajmy velkych korporaci? Jednou to je nafta, jednou biolih. Vyleti nahoru ceny pozemku, farmari nejsou schopni platit dane, sve zavazky a zmeni se "jenom" majitel pudy". Cert vem nejakou lidsky rozmer a socialni dusledky. Neni dulezit co bude za 5, 1o nebo 20 let. Dulezity je vysledek za tohle ctvrleti.

144852

6.10.2007 21:52

RE: Útlak bělochů v USA

V. Sodek 89.?.?.?

Reakce na 144852

> Dulezity je vysledek za tohle ctvrleti.
Jaro, Léto,Burčák,Zima [velký smích]

145059

2.10.2007 12:55

Přibylo těch, kteří nejsou

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Nadpis příspěvku je narážkou na Frommovu definici stavu existence v modu "mít" či v modu "být".

Je to smutné, když se civilizace stále děsivěji dělí na pár těch, co mají, a na miliardy těch, co k smrti nemají. Je to ovšem až důsledek toho, že je jen pár těch, co JSOU, a většina těch, co sami sebe definují jen tím, že MAJÍ...

144785

2.10.2007 21:38

Nehrabal jste se nahodou v kodu?

LG lg (zavináč) zion (tečka) cz 213.?.?.?

dost divne se mi to zobrazuje - pravy sloupec (obchod, ve zkratce,...) mam pod "hlavicka-stred-image-bg.jpg" (zrovnano nalevo) a clanky jsou vmacknute pod obrazkem s okem...

144827

2.10.2007 21:20

RE: Nehrabal jste se nahodou v kodu?

LG lg (zavináč) zion (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 144827

ha...

Uz je to v poradku [cool]

144828

2.10.2007 22:52

Moznosti stale existuji

Latinec 148.?.?.?

I v US se stale daji delat penize. A to ne coby podnikatel, nybrz jako technicky profesional, zamestanec kompensovany hodinovou sazbou. A nezavisly. Vydelky za posledni 2 roky ? Mezi 215-240 tisici US $ rocne. Pritom ziji v prenadherne zemi Latinske Ameriky: Quinta, finca (ranch) v kopcich s pohledem na Pacific. Bez dluhu, bez hypoteky. Zrejme zalezi jak jeden se pricini, co dokaze. I pracovat za mzdu.

144833

3.10.2007 14:56

RE: Moznosti stale existuji

hc 194.?.?.?

Reakce na 144833

Všude se dají dělat peníze a to se jeden ani nemusí moc přičinit. Článek je o tom, že přibývá těch, kteří se přičiňují a mají z toho prd. Jestli tenhle trend (nastartovaný pádem komunismu) bude pokračovat, tak se jednoho dne ti co mají prd naštvou a tvůj ranch u Pacificu ti seberou nebo rozmlátěj.

144872

3.10.2007 19:38

RE: Moznosti stale existuji

Latinec 148.?.?.?

Reakce na 144872

> tak se jednoho
>dne ti co mají prd naštvou a tvůj ranch u Pacificu ti seberou
>nebo rozmlátěj.

I toto je mozne. A vide kdo dnes manipuluje oji kary NWO (internacionalni zion-zido klika a vybrani prostituti, pohonem je ochocene internacionalni gojimstvo dnesnich Jew-es-ej), jednoho dne celkem dost pravdepodobne.
Ex svetovy socialismus (znamy tez coby zidobolsevismus) pod manipalutory stejneho druhu neuspel. Dnes, v dobe materialistickeho globalniho konsumu kterym, jeste navrch radne propeprenym jejich lzivou propagandou, zahltili zpite gojstvo, jim to vychazi daleko lepe. A to konecne ve vysnenem globalnim meritku.
Ty k-rvy maji zalusk na vse, na majetek vsech NE jejich druhu. Tak jak je vytyceno v nejsovinistejsim a nejzrudnejsim spisu lidske historie, Talmudu: Cely svet, se vsim vsudy je jejich.
(Das Capital, Communist Manifesto, Protokoly, UN osnovy, etc., jsou jen ratolestmi Talmudu).

144877

5.10.2007 0:18

RE: Moznosti stale existuji

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 144877

Ďalším ukazovateľom genetického základu pôvodnej rímskej civilizácie je bežné židovské slovo gojímovia, ktoré pochádza z rímskeho výrazu gens, výrazu označujúceho pravé rímske rodiny, ktoré dlhodobo budovali a ovládali Rím. Pre vtedajších Židov
znamenali výrazy gens alebo gojim nepriateľa, ktorý si ich v Palestíne podrobil.
Slovo gens je základom slov ako gentleman, gent (pán), gény, genetika, genocída, genus (rod) a ostatných výrazov súvisiacich s rodom.

gens (jenz), pl. gentes
1. skupina rodín v starovekom Ríme pochádzajúca z rovnakých predkov a spojená rovnakým menom a náboženskými obradmi.
2. Antropol. Skupina pochádzajúca z rovnakých predkov v mužskej línii; klan.
3. gens rasa, národ. Viz. ROD, POHLAVIE

gentleman
1. muž z dobrej rodiny, dobrého pôvodu alebo sociálneho postavenia.

144955

Tuto stránku navštívilo 6 610