Diskuze k článku

Nové zprávy z Afghánistánu

Příspěvků 34

26.6.2007 10:06

Nebrať zajatcov

Sid 84.?.?.?

Najlepším krokom by asi bolo stiahnuť vojská z Iraku (aspoň nejaké) a posilniť frontu v Afganistane. Afgánske hory sa musia vyderatizovať od tých krýs v turbanoch. Ak totiž obsadia nejaké mesto, určite zmasakrujú každého, kto sa Afganistan pokúsil trochu modernizovať (napríklad učitelia, čo učia dievčatá čítať a písať, alebo niekto, kto tam stavia kanalizáciu). Ten ich úchylný starovek sa nesmie vrátiť a myslím si, že väčšina Afgáncov si to uvedomuje.

PS: Keď si človek uvedomí, aký pokrokový bol Afganistan v sedemdesiatych rokoch a čo sním porobili tí fanatici, asi bude najlepšie nebrať zajatcov.

138467

26.6.2007 14:18

RE: Nebrať zajatcov

Blue litr (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 138467

Side, a co že jsi to pil? Úplně normální houbovej čaj říkáš?

138480

26.6.2007 14:20

RE: Nebrať zajatcov

V. Sodek 212.?.?.?

Reakce na 138467

>Najlepším krokom by asi bolo stiahnuť vojská z Iraku (aspoň nejaké) a posilniť frontu >v Afganistane. Afgánske hory sa musia vyderatizovať od tých krýs v turbanoch.
Zdravím, pane agresivní [smích]
A v které zemi pobývate?....že jsem tak smělý,... ehm.

P.S. Jste heroin dealer? [cool]

138481

26.6.2007 16:08

RE: Nebrať zajatcov

Sid 84.?.?.?

Reakce na 138481

Keby som bol, tak Taliban zbožňujem, lebo do Európy posielali najlepší materiál. Nech si neveriaci psi štofnú.

138492

26.6.2007 16:21

RE: Nebrať zajatcov

Brixenský vězeň brixenskyvezen (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 138492

Omyl, Taliban, a tím jej nechci obhajovat, byl jakousi hrází proti tunám opiátu, který začal po americkém zásahu vesele proudit do Evropy. Ale to je asi i dobře, neboť alespoň různí protidrogoví odborníci v jednotlivých vládách uvidí, jak je současná represivní politika neúčinná.

138496

26.6.2007 15:21

RE: Nebrať zajatcov

Julian 66.?.?.?

Reakce na 138467

Pokud se opravdu Taliban rozhodl dobyt Kabul na jare tohoto roku, tak to pekne prosvihl. Dokonce ani sebevrazedny utok v lete tohoto roku uz to nespravi.
Tahle primitivni propaganda ve ktere americke tanky hori jako prskavky silne pripomina cinnost kreatury jmenem Bagdadsky Bob. Mozna se statecny Bob probil z obkliceni a ted pracuje pro Taliban.

138487

27.6.2007 3:21

RE: Nebrať zajatcov

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 138487

Taliban ma pomerne dost casu, nepotrebuje nikomu predvadet pokrok ve vedeni valky do konce zari. A pokud prechazi na taktiku sebvrazednych utoku z Iraku, pak hodne stesti spojeneckym vojakum. Krevni msta uz ted zajistila stovky doprovolniku a spolu se stovkami tisic Afgancu deportovanych s Iranu a Pakistanu se do zeme presunuli dalsi vojaci Talibanu, kteri prosli kvalitnim vycvikem, zapadni veleni si toho uz stacilo vsimnout. Ale vyhravame, a protoze zrejme chce NATO tohoto velkeho vitezstvi pouzit k posileni sebevedomi vojaku aliance, tak zada hojnejsi zainteresovast clenskych zemi paktu, aby se posilala moralka hezky od podlahy. [oči v sloup] [překvapení]

138528

27.6.2007 8:24

RE: Nebrať zajatcov

Julian 66.?.?.?

Reakce na 138528

Ja jsem tady pane Bartosek reagoval na tu hloupou propagandu. Kabul se na jare dobyt nepodarilo, ba dokonce se o to ani nikdo nepokusil. Vybuch bomby na tele sebevraha v autobuse plnem lidi je ze strany Talibanu spise priznani vojenske porazky.
Nepochybuji ovsem, ze takova "taktika" bude mit za pricinu smrt mnoha lidi. Vojaku koalice mezi nimi ovsem mnoho nebude. Ti nejezdi tak casto v autobusech a nenakupuji na trzistich.

138539

27.6.2007 21:19

RE: Nebrať zajatcov

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 138539

Vojaci koalice take nejsou cily utoku letectva aliance. Avsak taktika "bezpecneho" valceni vede k civilnim obetem. A verte mne je rozdil, kdyz zabiji civilisty cizinec nebo domorodec, sice to vede oboji k mrtvym, ale je to rozdil!Z toho plyne krevni msta. A pokud neni aliance schopna zajistit bezpecnost v autobusech a na trzstich, nahradu za opium a stabilitu, uz ted je porazena, tak jak se to stalo v Iraku.

Nemusi se vam to libit, dokonce to nemusi byt ani spravedlive k civilistum, ale takova je realita. Taliban byl za posledni desitky let jedina sila, ,ktera byla schopno kontrolovat Afganistan jako celek a zapadni mocenske elity budou nuceny s Talibanem jednat a zdaleka nejenom s Talibanem, aby stabilizovali situaci v Afganistanu a celem regionu.

138574

28.6.2007 8:57

RE: Nebrať zajatcov

Julian 66.?.?.?

Reakce na 138574

To je opravdu miloucke pane Bartosek, jak dokazete podle sve ctene libosti plynule menit tema diskuse. Ja jsem napsal o hloupe propagande Talibanu a o nesmyslnosti blabolu o dobyti Kabulu.
Mate pravdu, aliance nedokaze zabranit bombovym utokum proti nevinnym lidem. Tem ale nedokaze a nedokazal zabranit nikdo. Nedokazala jim zabranit ani napriklad vlada v Severnim Irsku. Presto ani toho nejblbejsiho teroristu tehdy nenapadlo vykrikovat, ze na jare bude dobyt Belfast.
Jestli tem recem talibanskych politruku o znicenych tancich verite, reknete to hned at neztracime cas.

138594

29.6.2007 4:24

RE: Nebrať zajatcov

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 138594

Na rozdil od vas dokazu priznat, ze beru s rezervou propagandu. bere s rezervou tedy i propagandu Talibanu, videl jsem tyto preklady tusim po druhe. Ja si vsak nazor na Afganistan delam z toho, co ctu mezi radky te "spravne propagandy" ze Zapadu a to nekolik let.

Takze dekuju za optani ohledne propagandy, ctu informace z ruznych zdroju, vyuzivam potencial diskutujicich na Zvedavci, a protoze mam dobrou pamet, tak mi to semtam udela cvak a par kousku zapadne od vetsiho obrazku na nejkakem jeste vestim obrazku, a zase casem cvak... Vypada to, ze nejsem zrovna vhodny material pro propagandu.

Veci jako cetnost leteckych utoku, posilovani vojenske pritomnosti, kritika zemi jako Nemecko vuci civilnim ztratam, nebudeme valcit proti makovym polim, neschopnost kontrolovat v jistem casovem obdobi cele okresy, ztrata bojove technika oficialne priznana Zapadem, kritika primo od loutkove afganske vlady, budeme tam muset zustat desitky let je to beh na dlouhou trat, necekana navsteva Cheneyho a hned utok, tedy unik velmi citlive informace... A kdyz se podivam na mapu Afganistanu, tak strategicka poloha teto zeme k Iranu, k zemim okolo Kaspickeho more a to, ze je mezi Cinou a zememi bohatymi na ropu.

Velmi vazne duvody, proc tam vesli Soveti a ted USA. Bez Talibanu to vsak nepujde, Zapad neni schopen zlomit moc Talibanu a stabilizovat situaci v zemi. Na rozdil od Londyna, ktery se na lidi v Sev. Irsku, vzdy dival na rovnocenne obcany Britanie a byl stabilizujicim prvkem, tak Zapad neni schopen, ani potlacit heroin, ktery nam pusobi vnitrni problemy. Taliban dokazal stabilizovat situaci, pres svou krutovladu a z pohledu zapadu tmarskou vladu dokazal i razne zamest s drogami. Nebal se ani narkobaronu, ani vlady USA, ktere se nevzdal. Kdo ma tedy v ocich Afgancu vetsi moc Zapad nebo Taliban?

Zapad ztratil duveryhodnost mistnich obyvatel. Nejde vubec o moralku ci spravedlnost, ale o schopnost porazit sve protivnika, uchopit moc a stabilizovat zemi. Jeste horsi katastrofou je Irak. Vyznamnou mocenskeou frakci, kterou nejste schopni eliminovat, nemuzete ignorovat v pristupu k moci. A to je podstata problemu Talibanu ci byvalych prislusniku Bass, "nevhodne orientovanych" imamu...

A pokud jde o atentaty na "soft" cile, dulezite neni tolik, zabranit atentatum. Dulezite je nezahnat skupiny lidi do kouta, aby takove veci delali. Cetnost sebevrazednych utoku prudce narostla v globalnim meritku v poslednich letech? Proc tomu tak je? V kterych zemich se to deje? V Evrope? V USA? V Rusku?

138708

29.6.2007 6:49

RE: Nebrať zajatcov

Kubyk 76.?.?.?

Reakce na 138708

Je moc hezke Bartosku, ze priznavate, (urážky vypuštěny - moderátor) ale jak jste prisel na to, ze bez Talibanu to nepujde? Vy delate jako by uz Taliban mel kontrolu nad Afganistanem. Tu nemel ani v dobach sve nejvetsi slavy a za cenu tech nejhorsich krutosti na prostych lidech, jake si civilizovany clovek dokaze predstavit. Je zajimave, jak se na tu jejich vladu v duchu tesite. (urážky vypuštěny - moderátor) Vy budete opravdu asi jeste vetsi internetovy bohatyr, nez jsem si myslel. O to vulouceni jste se take postaral vy, hrdino?

138711

29.6.2007 13:03

RE: Nebrať zajatcov

V. Sodek 212.?.?.?

Reakce na 138711

Sakra,... ten obchod s nejkvalitnesim matrosem je asi lepsi, nez obchod se zbranemi [smích]
Jinak by se o to tak neprali, ehm,...ale ruka ruku myje. Takze pouzitim zbrani, dve mouchy jednou ranou: crude oil i afghansky heroin.
A navic za nase dane,... kua. [vyplazený jazyk]
Co se da delat, potahneme tu karu dal az vsichni... pojdem.[pláč] [pláč] [pláč]

...,ale kdo by je pak zivil[zmaten].....takze [velký smích] [velký smích] [velký smích]

P.S.
Kubyku,
copak Vam nestaci, ze Bartosek uz toho moc vi, a ze je vlastne timto odsousen k odstrelu? Budte shovivavejsi k oběti. [cool] [velký smích] [cool]

138735

29.6.2007 15:06

RE: Nebrať zajatcov

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 138711

O vulouceni? Eek? Pokud jste si v rozcileni spletl y s u, tak si Ben Hure daj kus cokolady, mrknou se do archivu a zjisti, ze jsem dal hlas i nicku leho, aby zustal na Zvedavci. Tohle neni muj styl, abych u nekoho brecel nebo pozadoval nejaky zasah, ohledne pristupu k diskusim. Ja se ridim zasadou, ze informace jsou vecicka s nenulovoym souctem v teorii her. Vetsina veci ma totiz soucet nula, nekdo trati nekdo ziskava. Avsak informace ma vsobe zabudovabe nekonecno. Nekdo dava ostatni berou a nikdo netrati.

Pokud jde o vas osobni nazor na mou osobu nema vahu, protoze postradam k tomu, co presentujetu i zakladni spetku ucty. Internet je pouze mensi cast toho, co predstavuje muj zivot. Chvala Bohu. A pokud jde o Taliban, tak s nim nesympatizuju, avsak tvrda realita neni o sympatiich, ale o realnych moznostech. Vice se v tomto punkte cenim tech, co veri, ze muzou Taliban vojensky porazit, nez pseudomoralistu, kteri vedi nejlepe duvody, proc by Taliban nemel vladnout.

138737

29.6.2007 9:23

RE: Nebrať zajatcov

Julian 66.?.?.?

Reakce na 138708

No to je pane Bartosek hezke, ze dokazete sam sebe tak pochvalit a vysvetlit nemytym masam jak nenaletite na kdejakou propagandu. Ono to totiz podle vasich nazoru vypada, ze mate ten filtr nastaveny hodne nalevo. Ale to neni zas tak dulezite.
Hlavni je, ze Taliban dokazal podle vas stabilizovat situaci a svobodne zvolena vlada to nedokaze. A prece je to tak jednoduche. Staci pevna ruka, vystrilet obcas nejakou tu neposlusnou rodinku nebo vesnicku a je hned poradek. Hitler to vedel taky protoze za jeho vlady to taky klapalo, jen ti pitomi zastanci demokracie v tom nemaji porad jeste jasno.
A v kazde zemi se jeste dodnes najdou kverulanti kteri netusi, ze na vzpurneho muzika patri bic.

138725

30.6.2007 3:24

RE: Nebrať zajatcov

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 138725

[velký smích] [velký smích] Od vas je vsecko nalevo. A ja mam skutecny talent udelat si nepratele v extremni levici i pravici. A to je dobre, protoze je to nebezpecny ksindl a ja jsem jeho nepritelem. Taliban od pokusu dosadit loutkovou vladou Sovety, ktery zapocal tusim 1979, byla az do ted jedina politicka sila, ktera dokazala zastavit v zemi valku a prevzit moc a nebylo to ani pro nej vubec jednoduche. Srovnal do late i drogove bose s jejich soukromyma armadama. A USA se rozhodli takovou silu porazit a ignorovat v novem mocenskem usporadani.

Soveti si po 10 letech se stotisicovou armdou vylamali zuby. A to byli mladenci z tuhe totality, kteri jak nekdo obrazne velmi trefne vyjadril " ve trech s vercajkem na opravu auta, opravi letadlo, sezerou k tomu mistniho psa a vypijou vodu z kaluze."

Od utoku NATO se nachazi zeme ve chaosu a bezvladi. Zpusob vedeni valky ze strany NATO, vyvolava takovy odpor domaciho obyvatelstva, ze ho dokonce kritizuje loutkova vlada. Jak vidite vase taktika bice nefunguje, pokud totiz lidem vezmete tolik, ze nemaji, co ztratit, tak vam je lidove receno ten bicik k hovnu. Nekterem zastancum tvrde ruky uz to velmi neprijmnym zpusobem dochazi nebo uz jim to doslo, jak vidno zdaleka ne vsem.

A s tim muzikem bych byl opatrnejsi, ja bych do Ruska se zlou vuli a kverem v ruce nesel, ani kdyby me tahlo sprezeni koni. I kdyz kone jsou na to moc inteligentni, takze by museli zrejme zaprahnout voly. Tatari, Svedove, Napoleon, Hitler ve sve dobe vzdy nejmocnejsi armady a jak si nabehli na vidle tech ruskych muziku. [velký smích] [velký smích]

138767

30.6.2007 5:08

RE: Nebrať zajatcov

Datel 206.?.?.?

Reakce na 138767

Ono by se melo take dodat ze CCCP armada vpadla do Afganistanu za uplne jinych podminek nez USA. A v pocatcich vcelku privedla pokrok . Bohuze mocnostem se to nelibilo a vyzbrojili povstalce. No a tak to dopada - Milosevic ze zacatku pritel USA -dnes mrtvy. Sadam - tak samo. Muhamedzini likvidovani.

138770

30.6.2007 14:06

RE: Nebrať zajatcov

LenTak lentak (zavináč) inMail (tečka) sk 213.?.?.?

Reakce na 138725

Staci pevna ruka, vystrilet obcas nejakou tu neposlusnou rodinku nebo vesnicku a je hned poradek.
Koaliční vojska následně večer vybombardovala vesnici a zabila 120 až 130 civilistů i ozbrojenců. Byly mezi nimi ženy a děti.

138792

1.7.2007 10:16

RE: Nebrať zajatcov

Julian 66.?.?.?

Reakce na 138792

Zautocit na vojenskou kolonu, schovat se mezi nevinne vesnicany a doufat v co nejvetsi masakr je stara taktika. K dokonalosti ji privedli Palestinci, praktikoval ji i Vietcong. Ze na to vy i Bartosek naletite, to je vase chyba.
Pruser je v tom, ze nebyt lidi jako vas, teroristi by tyhle svinarny nedelali a ti nevinni chudaci nemuseli zahynout.

138891

1.7.2007 14:33

RE: Nebrať zajatcov

LenTak lentak (zavináč) inMail (tečka) sk 213.?.?.?

Reakce na 138891

Pradpokladam ze ste tam v tom case osobne bol.
Pokial nie, je zbytocne s vamy stracat cas.

138904

26.6.2007 16:21

RE: Nebrať zajatcov

Aja 74.?.?.?

Reakce na 138467

>
>PS: Keď si človek uvedomí, aký pokrokový bol Afganistan v
>sedemdesiatych rokoch a čo sním porobili tí fanatici, asi bude
>najlepšie nebrať zajatcov.

To mate na mysli obdobi, kdy byli u moci socialiste, podporovani z Moskvy; a islamiste v opozici, proti stavajicimu rezimu vyzbrojovani a podporovani z Washigtonu?

Afganistan je divoka a slozita zeme, temer zadna hlava statu od roku 1 919 neodesla z fukce do "duchodu". Kazdy sef byl zavrazden, popraven a v lepsim pripade utekl do exilu.
Vsechno komplikuji rodove rozpory; kolem 40 provincii a pokud dojde ke zmenam, tak v Kaboulu a blizkem okoli, dal nedojdou.
Tu zemi nikdo nedobyl, soucasna nejmodernejsi vojenska technika se tam "placati" od roku 2 001.
Vy jste vojensky strateg- amater, ze? Tedy, jak rikate, jeste par bombicek a Taliban je na kolenou. To by bylo, abychom je te nasi demokracii nenaucili.

138497

26.6.2007 17:41

RE: Nebrať zajatcov

Sid 84.?.?.?

Reakce na 138497

Veď ja viem, že pôvodne podporovali mullahov USA a nie som im za to vďačný. Na vine bola politika republikánov- podporovať každého, kto nie je komunista. Ale Bush je neocon a to je niečo iné.

A to, že sa tam ťažko bojuje neznamená, že treba obyvateľstvo znovu nechať napospas tým zarasteným dementom.

138502

26.6.2007 18:27

RE: Nebrať zajatcov

Aja 74.?.?.?

Reakce na 138502

>Veď ja viem, že pôvodne podporovali mullahov USA a nie som im
>za to vďačný. Na vine bola politika republikánov- podporovať
>každého, kto nie je komunista. Ale Bush je neocon a to je
>niečo iné.

To mate pravdu, to je docela neco jineho.
Ted je to...podporovat kazdeho, kdo neni muslim, s vyjimkou muslimskych zemi, o kterych ja-Bush rozhodnu, ze jsou "s nami, tudiz nejsou proti nam". Tam uz tolik popirani ruznych prav nevadi, ze?

>
>A to, že sa tam ťažko bojuje neznamená, že treba
>obyvateľstvo znovu nechať napospas tým zarasteným dementom.

Az zvitezite, dejte vedet.
Vase pece o obycejne lidi, dojemne, jeden by vam to skoro uveril.

138508

26.6.2007 18:32

RE: Nebrať zajatcov

V. Sodek 212.?.?.?

Reakce na 138502

>Veď ja viem, že pôvodne podporovali mullahov USA a nie som im za to vďačný.
A kohopak podporují nyní?
A jste za to dańovým poplatníkům USA patřičně vděčný?

>A to, že sa tam ťažko bojuje neznamená, že treba
>obyvateľstvo znovu nechať napospas tým zarasteným dementom.
A že Vás to tak s..e, ....se teda divím.Vždyť je to jejich rodná země.
Kdo ví, co jste Vy za ptáčka....možná holohlavého. [mrknutí jedním okem]

138511

27.6.2007 7:16

RE: Nebrať zajatcov

Kubyk 76.?.?.?

Reakce na 138511

>A že Vás to tak s..e, ....se teda divím.Vždyť je to jejich rodná >země.

A od kdy je rodna zeme Talibanskych Arabu Afganistan pane Sodku? To mate nejak popletene. Taliban v Afganistanu puvodni obyvatele z nichz vetsinu tvorili Tadzikove vyvrazdil a vyhnal. S pomoci teroristickych band Ladina, mel tento rezim v umyslu vytvorit z Afganistanu Islamabad, svetove stredisko teroru a muslimskeho fasismu. No mozna se jim to s vasi pomoci a propagandou jeste podari.

138535

27.6.2007 9:43

RE: Nebrať zajatcov

SandWalker 87.?.?.?

Reakce na 138535

Poslyste Kubyku-Leho-Kemo, prestante tady programove tvorit tu svoji napapouskovanou virtualni historii - snazite se marne tisickrat opakovat neco a tak to pretvaret do podvedomi lidi jako faktum - tohle muze cist bez smichu jen blazen.

A nesnazte se me zase vtahnout do debaty tvrzenim, ze nemam argumenty - pane, tem Vasim bludum argumentovat je naprosta ztrata casu.

Mel by jste zase zmenit nick a zacit tak nejak sofistikovaneji - ne jako s detmi ve skolce.

[cool]

138546

27.6.2007 8:35

RE: Nebrať zajatcov

Julian 66.?.?.?

Reakce na 138511

Ja si nejsem jisty, zdali je Afghanistan rodna zeme tak zvrhleho hnuti jako je Taliban, ale vim zcela urcite, ze tam Taliban zadne volby nevyhral.

138540

1.7.2007 2:07

RE: Nebrať zajatcov

Kyklop 217.?.?.?

Reakce na 138540

V Afganistáne sa moc nezískava vo voľbách, ale so zbraňou v ruke. Také sú prastaré miestne pravidlá hry.
Taliban vznikol ako reakcia na zhovadilosť mudžahídov vycvičených v Pakistane za americké peniaze - a to až po odchode rusov, keď títo "bojovníci za slobodu" ovládli väčšinu krajiny. Vo vnútornej vojne ich porazil, pretože na rozdiel od bezprávia, ktoré tam panovalo prinášal právo a poriadok, síce kruté islámske právo šaría, ale aj to bola pre väčšinu lepšia voľba ako bezprávie a zdivočelé bandy bývalých "bojovníkov za slobodu" a ich lokálnych veliteľov.

138873

27.6.2007 3:14

RE: Nebrať zajatcov

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 138467

Zadny problem US Army nema dost rekrutu bezte se prihlasit jako doprovolnik a muzete sirit "dobro na zapadni zpusob po svem", treba vas preveli i do Afganistanu. Mimochodem ti fanatici koncem sedmdesat a v osmdesat letech byli spojenci a vyzbrojovala je CIA, kuprikladu raketami Stinger. [velký smích] [velký smích]

138527

27.6.2007 7:41

RE: Nebrať zajatcov

Hisbalah 84.?.?.?

Reakce na 138467

Sorry, Vy píšete, že Afganistán byl v 70-tých letech "pokrokový".
Musíte však upřesnit ve kterému období středověku to bylo.
Přeji krásný den. [oči v sloup]

138536

1.7.2007 2:09

RE: Nebrať zajatcov

Kyklop 217.?.?.?

Reakce na 138536

Obdobie "ruskej okupácie" bolo nazatiaľ jediným obdobím v dejinách Afganistanu, kedy sa základné vzdelanie poskytovalo aj dievčatám.

138874

1.7.2007 15:10

Věčná a vděčná Al-Kaida

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Něco málo z historie, co se děje v centrální Asii, kde je
největší světové naleziště ropy tzv.

Kaspická pánev


Přes Afganistán vede ropovod z Turkmenistánu do Pakistánu,
který byl v pronájmu Argentinskou ropnou společnosti -
Bridas Corporation. Tak se podívejme, kdo se tam tahá o potrubí
a kdo má zájem o získání území centrální Asie včetně Ruské oblasti
Kaspické pánve a to i za použití vojenské síly? Kdo má zájem
ovládnout Islámské státy Ruska a kdo se tedy jen brání a kdo útočí?

V roce 1979 administrativa Jimmyho Cartera založila islámský odboj
Al-Kaida. Výcvikové tábory podporované CIA a Osama Bin Laden byl
vybrán, jako šéf Al-Kaidy. Tato "domácí" organizace měla za úkol
destabilizovat politický režim v zemi a nastolit vládu podporující
zájmy US vlády k ovládnutí centrální Asie.

Ruský medvěd s tímto samozřejmě nesouhlasil a ve stejném roce
tam Brežněv poslal Rudou armádu v počtu 100 tisíce vojáků.
Al-Kaida byla průběžně vyzbrojována a organizována pomocí CIA
a Sověti za deset let okupace ztratili deset tisíc vojáků.
Další krok ve strategii ovládnout tuto oblast byla podpora režimu
Saddama Hussaina v Iráku a napadení Iránu v roce 1980.

V roce 1989 president George Herbert Walker Bush veřejně oznámil,
že zahajuje operaci Steppe Shield k vojenskému ovládnutí Střední
Asie a to především těchto států:
Turkmenistán, Kazachstán, Uzbekistán, Azarbajdžán, Georgia,
Kyrgystán a Tadžikistán.

Odskočme si na chvíli do Azerbajdžánu, kde již před pádem komunismu,
koncem 80-tých let, operovala CIA pod hlavičkou Obchodní komory.
Tato organizace byla připravena převzít azerbajdžánské ropné
společnosti, ve státem připravované privatizaci. Toto pochopitelně
Viktor Kožený nemohl tušit a zorganizoval investorský večírek ve
své vile v Asper Colorado, se stejným záměrem. Mimochodem, mezi
pozvanými hosty byla i Ivana Trumpová, bývalá manželka Donalda
Trumpa. Koženého investorská společnost měla název Oil Rock
(olejová skála) a vybraná investice se blížila půl miliardě US
dolarů. Kožený se snažil úplatkami přesvědčit tehdejšího prezidenta
a zakoupit tamní ropné společnosti.
Netušil však, že je pouze malá štika mezi žraloky a proto je nyní
ve Spojených státech ve vězení za uplácení veřejného činitele.

Administrativa prezidenta Clintona (1995-1997) se snažila zablokovat
ropovod vedoucí přes Afganistán, stále ještě v pronájmu Bridas
(Argentinské ropné společnosti) a pomocí loutkové vlády Talibanu
vybudovat ropovod nový, již ve vlastnictví US společnosti -
Amerada Hess. Taliban nabídku 42 bilionů US dolarů nepřijal a proto
bylo zorchestrováno na 11. září 2001 napadení US, kdy stopy vedly
na AL-Kaidu. Následovalo napadení Afganistánu, sesazení Talibánu
a nastaly věčn...Automaticky kráceno

138907

1.7.2007 15:33

RE: Věčná a vděčná Al-Kaida

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 138907

oprava:
Má být - Taliban nabídku 42 miliard US dolarů...
(nikoliv bilionů).

138911

1.7.2007 15:13

Věčná a vděčná Al-Kaida

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

- dokončení -

Následovalo napadení Afganistánu, sesazení Talibánu
a nastaly věčné války proti Al-Kaidě. Další pokračování války v
Afganistánu je především ovládnutí trhu s opiem a udržet loutkovou
vládu H.Karzaje (člen společnosti Amerada Hess). Za vlády Talibanu
byla produkce opia kompletně zastavena.
Válka místních drogových baronů se CIA, armádou OSN, US a Kanady
může být nekonečná, protože hlavním důvodem je udržet místní
režim pod svou kontrolou a také udržet příliv peněz prodejem opia.
Afganistán se tímto stává největším producentem opia na světě.

Mirda

138908

Tuto stránku navštívilo 5 880