Diskuze k článku

Miliardáři, a jak se jimi stali

Příspěvků 80

11.6.2007 1:34

Bez nich to nejde

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 85.?.?.?

Čtu si zde o zlých miliardářích. V poválečném, totálně zničeném Německu vlastnili rozvalené továrny a většinu výrobních prostředků jednotlivci. Nebyli to miliardáři a většinou ani milionáři. U nás jsme se zlých vykořisťovatelů ve 48. zbavili. Všechno bylo nás všech a hleděli jsme k radostným zítřkům. Zatímco ve zdevastovaném Německu se formovala skupina mrzkých milionářů a časem i miliardářů, u nás jsme se stavěli do front na toaletní papír, knihy a ovoce. Když se někdo z naší země čirou náhodou dostal za západní hranici, nevěřil vlastním očím. Jak je možné, že je tam tolik milionářů a miliardářů a přitom většina lidí si tam žije tak, že nám se o tom ani nezdá?

Jsem prostý člověk. Jednomu ale rozumím docela jistě. Na světě existovalo v minulosti mnoho zemí typu ČSSR, SSSR, ČLR, NDR ..., kde nežil jediný miliardář. Životní úroveň všeho obyvatelsta tam byla pod psa. Dodnes existují země bez milionářů (KLDR, Kuba). Stále je tam životní úroveň pod psa. Ve chvíli, kdy se třeba v Číně objevili první milonáři, jede jejich HDP vpřed neuvěřitelnými, téměř desetiprocentními meziročními skoky. A chudých ubývá.

Poučení? Bez milionářů a miliardářů to prostě nejde!!! Ani sebevětší horda místních, okresních, krajských a ústředních tajemníků to nezvládne.

Sláva miliardářům.

137315

11.6.2007 2:34

RE: Bez nich to nejde

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 137315

Ano, HDP, modletese k všemohoucímu HDP!

137318

11.6.2007 9:37

RE: Bez nich to nejde

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 137315

Nevím, proč by to bez nich nešlo? Jak zdvihne moji životní uroveň to, jestli si třeba Kellner koupí nový letadlo aby měl čím lítat na večeři do Paříže? Navíc mám zcela jasno, neb v tomto státu je jediný způsob jak nepřijít k pěnězům: pracovat.
Leda že byste za práci považovali manipulace na burze, podivný obcházení zákonů, politiku, administrativu a pod.

Celej ten bordel mi připomíná dnes že se nic nezměnilo. Prostě pár lidí dělá na ten zbytek, jako kdysi v jednom "odštěpném" podniku Zbrojovky, kde bylo deset dělníků a ti živili 50 administrativních pracovníků a vedoucích... no a dnes ještě živí majitele firmy.

krysa

137339

11.6.2007 13:03

RE: Bez nich to nejde

Bender 147.?.?.?

Reakce na 137339

Celkom jednoducho. Lietadlo niekto musi vyrobit a obsluhovat vdaka tomu je vytvoreny kopec pracovnych miest. Ty ludia, ktory tam pracuju si mozno nakupuju sluzby/tovary podniku pre ktory pracujes. Zarobit sa da aj dneska len to chce nekonvencne mysliet. Pozri sa na skype, goole a dalsie spolocnosti ktore vznikli v priebehu poslednych 8 rokov a dobe prosperuju. Predavanim sekanej alebo dotahovanim skrutiek na vyrobnom pase sa dneska neda zbohatnut.... Ak si myslis ze majitel firmy nic nerobi neexistuje vec ktora by ti branila si zalozit firmu a tiez nic nerobit....

137346

11.6.2007 17:00

bystrý postreh,

OndreG 91.?.?.?

Reakce na 137339

takí tupci ako ten nado mnou sa väčšinou hrajú na veľkých manažérov, kým im huba neovisne. Ak je majiteľ zároveň jedným z riaditeľov firmy, či už obchodným, ekonomickým, alebo vývoja, potom by mal prirodzene brať na firemné pomery špičkový plat. Ale majitelia akcií, ktorí zarábajú na špekuláciách a možno ani bližšie nevedia, čím sa "ich" firmy vlastne zaoberajú, to sú jednoducho kurvy príživnícke.
To mi pripomína moje skromné "portfólio" v správcovských spoločnostiach, kde svoje peniaze skôr chránim pred znehodnotením infláciou, ako vyrábam peniaze z peňazí. Celý peňažný systém je nanič, akurát, že tí veľkí ním skôr môžu mávať vo svoj prospech (peňažný, lebo oni inak ako v peňažnom vyjadrení o svete uvažovať nevedia).

137359

11.6.2007 9:53

RE: Bez nich to nejde

Jadawin 194.?.?.?

Reakce na 137315

Typické černo-bílé uvažování (dobro vs. zlo a NIC mezi tím) jak z bedny (oni vědí dobře, proč masírují masy tímto směrem). Dovedu si dost dobře představit uspořádání světa lidí bez super-bohatých zlodějů/grázlů a zároveň bez všelijakých tajemníků. Jedno mají totiž tyto dvě skupiny společné: nepředstavují žádný přínos a jsou velmi lehce postradatelné.

137341

11.6.2007 17:02

RE: Bez nich to nejde

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 137315

Autor ale pise o tom, ze neni miliarda jako miliarda. Je jiste rozdil mezi milardama, ktere vydelal Henry Ford na zaklade vyroby neceho co ma hodnotu a protoze je jednim z podnikatelskych geniu, ktery se na vrchol dostal ze zdola, tak byl ochoten zaplatit za praci svych zamestnancu daleko vice, nez bylo v te dobe zvykem. To mu na popularite u "hornich 10 000" nepridalo, ale za to to akcelerovala rust stredni ekonomicke tridy v USA. A je rozdil mezi miliardami vytvorenymi, spekulacema, korupci ci kriminalni cinnosti.

Zadny z uvedenych miliardaru nevytvoril behem 10-20 let, bohatstvi z niceho. Pouze pomoci, konexi, der v zakone ci poruseni zakona koncetrovali hodnoty vytvorene minulymi generacemi do svych rukou a na zaklade krajne pravicoveho liberarniho pristupu a propadu zivotni urovne obyvatel odcerpali zdroje z pritomnosti a kupr. prodejem byvaleho statniho majetku za zlomkove ceny do zahranici i na ukor budoucnosti obyvatelstva.

Pokud zijete v predstave fungujici ruky trhu, pak zijete v iluzi.
O tom, ze trh je silne deformovan mocnymi zajmovy skupinami nejlepe vypovida kolaps regionalnich trhu, kdy do regionu prichazi velci hraci s ekonomickym balikem, ktery prevysuje ekonomicky potencial daneho regionu a behem 3-5 let prebiraji kontrolu obchodni smenou. Centralni banky, akciove trhy jsou uzce svazane dohromady. Ono vedet s predstihem, jak bude treba menit takovy FED urokovou sazbu, je vec na ktere se pri spekulacich da vydelat balik. Trh s nemovitostmi v USA, ten kdo vedel, ze banky radikalne zvysi dostupnost penez na stvebni hypoteky, vydelal majlant na pozemcich i vsem co souvisi se tavebnictvim. Vysledek?

Tech s realitami expandoval z 10 bilionu na 20 bilionu. Avsak uroven zivota v USA spise stagnuje, coz svedci o tom, ze tech 10 bilionu rustu je bublina, ktera az praskne ozebraci miliony lidi, kteri nebudou schopni splacet hypoteky na tech baracich , co si koupili. Trh s derivaty je pripad sam o sobe. Derivaty jsou dost riskantni financni investice s vysokym ziskem za rok radove plus minus 30%, nebo se aspon takhle tvari. V roce 2005 byli v tomto financnim trhu pouze stovky milionu $. Dnes tam jsou biliony. Ty biliony tam nastrkali lide, co ty penize nasetrili za dlouhe roky, a protoze ekonomicky rust USA neni nejakych 30% a vice tak ten trhu neodpovida ekonomicke realite a jednoho krasneho dne pujde do kytek. Svou silu cerpa z minulosti, z tech nastradanych penez, co tam lidi nastrkali.

137360

12.6.2007 15:44

bohatstvo z ničoho?

OndreG 91.?.?.?

Reakce na 137360

a to sa ako dá? Každé bohatstvo je z niečoho, tak ako naše telo je po hmotnej stránke tvorené prijímanou stravou, následne upravovanou. Každý výrobok i služba má svoju hmotnú podstatu, teda na začiatku muselo byť jednak niečo, čo sme vzali z prírody a taktiež muselo byť vynaložené ľudské úsilie a kapitál vo forme strojov, prístrojov a nástrojov, aby bohatstvo mohlo vzniknúť. Ford prišiel s nápadom, ako toto všetko využiť, klady a zápory masovej výroby a rozšírenia automobilov nech každý posúdi sám.

Ani s poslednou vetou, že finančný trh čerpá svoju silu z minulosti nemôžem zďaleka súhlasiť. Oveľa väčšiu silu čerpá z očakávaní osprostených investorov. Deriváty sú len špekulácie, obchody znejú síce na veľké čiastky, ale väčšinou reálne dôjde len k zaplateniu opčnej prémie a rozdielu medzi dohodnutou a skutočnou cenou, čo je zlomok z nominálnej hodnoty obchodu. Väčšinou ide len o stávkovanie(tipovanie). No a hypotéky, tie predsa dávajú vzniknúť novým peniazom oproti úveru, na takom princípe funguje frakčné rezervné bankovníctvo, ktoré je dnes rozšírené prakticky všade. Objem peňazí v obehu musí donekonečna rásť. Po XL XXL, po XXL XXXL a tak ďalej. Isn't it beautiful?

137412

12.6.2007 17:35

RE: bohatstvo z ničoho?

Starman 131.?.?.?

Reakce na 137412

No bohatství z ničeho není taková blbost. Vezměte si např akcie ČEZu. Jejich tržní hodnota je 1000kč, ale realná jen 100 až 200kč. Neboli když je teď prodáte, dostanete 1000kč, ale kdyby se akcionáři dohodli, že zavřou kram a rozdají si vše mezi sebou, tak dostanou jen 100kč majetku na akcii.

137415

12.6.2007 19:40

RE: bohatstvo z ničoho?

OndreG 91.?.?.?

Reakce na 137415

zabúdate práve na prírodné zdroje a prácu ľudí, ktoré sa v ČEZ v rozhodujúcej miere podieľajú na výrobe elektriny a teda aj príjmov a zisku spoločnosti. Technické zariadenia možno tvoria 10% trhovej hodnoty ČEZ, ten zvyšok tvoria ľudia a prírodné zdroje (toky), ktorých hodnota je ale vnímaná pokrivene. Sú ocenené nákladmi na ich vyťaženie plus marža, ich cena nezahŕňa tempo ich vyťažovania ani škody, ktoré ich využívaním človek spôsobuje prírode. Je to podvod na prírode a teda aj na nás samotných.

137422

13.6.2007 14:18

RE: bohatstvo z ničoho?

Starman 131.?.?.?

Reakce na 137422

V tom případě místo na větrnou elektrárnu bude stát miliardy, protože zde lze miliardu let provozovat větrnou elektrarnu.

Si tak řikám, že nejsme v kapitalizmu, ale v ochotizmu.
Záleží na tom za kolik je zaměstnanec ochotný pracovat, na tom kolik je zákazník ochoten zaplatit a na tom, kolik je akcionář ochoten zaplatit za akcii. Vše ostatní určuje ten kdo má dostatečný počáteční kapitál.

Představte si, že vlastníte 50% akcii podniku. Začnete kupovat akcie z trhu a cena akcii roste. Na 60% přestanete s nákupem a máte 150% peněz v akciich než před tím, přesto že jste přikoupili jen za dalších 30% (20% tedy zisk z ničeho). A hodnotou akcii teď můžete ručit za pujčku v bance..

137462

12.6.2007 23:06

RE: bohatstvo z ničoho?

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 137412

Nevsiml jsem si, ze bych nekde napsal, ze boharstvi se tvori z niceho. ani u prikladu Forda to nebylo napsano. Avsak Ford se ke svym miliardam dopracoval na zaklade neceho, co ma realnou hodnotu a navic byl tak proziravy, ze cast toho bohatsvi dal k dispozici, tem kteri se o nej zaslouzili. Jestli se vam osobne zda Ford jako malo "dobrocinny", je to vas nazor. Stojim si vsak zatim, ze si Ford vyslouzil temito platy delnikum, minimalne neoblibu v bohatych kruzich a mel vyznamny podil na rustu stredni ekonomicke tridy USA.

Ano potencialne jsou podminky pro uspesne provadeni nejake cinnosti. Drtiva vetsina lidi, vsak tento potencial nevidi anebo ho neumi vyuzit. Na to potrebujete prave nejake lidi, jako Ford, ktery tento potencial uvedou v realitu. Jak vidno z historie vlastnosti techto lidi nepatri k beznemu prumeru. Ford zacal z jedne male dilny a doparacoval se na vrchol, bez nejakych poulicnich gangu nebo uplacenych politiku. Dneska uz neco takoveho neni mozne, protoze dobre napady od vas nekdo koupi nebo je ukradne. Muzete si svobodne vybrat. [velký smích]

A pokud jde o tisneni bankovek z ridkeho vzduchu? [překvapení] Mate naprostou pravdu, jejich mnozstvi bude opravdu rust, ale ne nekonecne. Nula nebo nekonecno, presneji receno atributy jedne a te same idee, jsou velmi nebezpecne myslenky, mel by jste opatrnejsi pri jejich pouzivani. V kazdem pripade mnozstvi obeziva muze stoupnout v predvalecnem Nemecku jste si poridil za miliony i krabicku sirek. [velký smích] A ekologicke dopady? V dobe Fordova zivota minimalni. Civilizace se vyslapla na maticku prirodu mnohem ostreji i v minulosti, treba takove odlesnovani nebo zemedelstvi, kde se na ne hrabe Ford. Verte mi, ze pudni eroze a ubytek spodni vody bude pro to, cemu rikame civilizace velmi akutni problem.

137431

13.6.2007 17:56

RE: bohatstvo z ničoho?

OndreG 91.?.?.?

Reakce na 137431

žeby tu? :

"Zadny z uvedenych miliardaru nevytvoril behem 10-20 let, bohatstvi z niceho." Keď človek píše niečo v zhone, môže nedopatrením napísať hlúposť a ani si to nepamätať [mrknutí jedním okem].

Platy robotníkom dali i komunisti. Okrem toho im zverili aj vysoké riadiace funkcie, čo už samozrejme bola kravina. Zato skresali platy vzdelaným ľuďom, čo bola ďalšia somarina. Lebo nadanie a potreba nasýtiť a rozvíjať ho sú úzko prepojené, teda kto je viac nadaný, tomu by malo byť umožnené viac zarábať a viac sa rozvíjať (v práci i mimo nej).

Nula a nekonečno nie sú nebezpečné, pokiaľ ich človek berie len ako matematické teórie, teoretické hranice, ktoré nemôžu byť dosiahnuté. Išlo o narážku na myslenie súčasných bankárov, ktorí tento svet ako sfetovaní závisláci ťahajú za sebou do priepasti.

137472

15.6.2007 4:47

RE: bohatstvo z ničoho?

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 137472

Ach tak, spatne jsem to formuloval. [smích] Mozna je to dvojznacne pochopitelne, ale v kontextu, to znamena, ze pouzivali korupci, porusovani zakona.... Tedy, ze ty miliardy smrdi. Pokud jde o vzdelani, ve chvili kdy bude prijato skolne. O coz se usiluje od prevratu, tak bude neveselo s budoucnosti v CR. Problem je ten, ze v USA maji vyresene vyhledavani talentu, ktere i prestizni university nechaji vystudovat na stipendia, podporujou s tim totiz svou prestiz.

Druha strana mince je prilis nerealne vysoke platy toho vzdelani. Ma to dvoji funkci. Za prve to funguje jako pumpa, ktera prerozdeluje bohatstvi ze zemi, ktere nedisponuji tak "vysoce kvalifikovanym" bohatstvim. Cenu kterou tyto mene rozvinute zeme plati, neni treba rozebirat. Za druhe to pusobi vysoke ekonomicke tlaky v materskych zemich, predevsim v oblasti zdravotnictvi, prava. Uz ted je jasne, ze v stavu v jakem to je, to nejde do budoucna ufinancovat.

A pokud jde o singularitu, tak ta desila stare recke filosofy, protoze by mohla rozmetat harmonii jejich usporadaneho vesmiru. Zpusobila pad Aristotela na nemz stavela katolicka cirkev a vyvola vazne nabozenske schizma, ktere rozdelilo katolickou cirkev valkou, ktera zasahla celou Evropu. Singularita je mnohem vice nez pouha matematicka abstarakce. A bankeri? Ti co jsou ve stinu a maji opravdu moc, ti vedi jaka je povaha trznich sil. A zrovna ted maji plne ruce prace. Silova alternativa se totiz ukazala nerealna a potrebuji cas, aby mohla byt realizovan novy plan. Jednoznacen se nachazime jako spolecnost v bode, kdy uzrali moznosti pro nejakou novou transformaci a mocni maji pouze jedimny zajem i po teto transformaci mit svuj mocensky vliv.

137538

16.6.2007 3:16

RE: bohatstvo z ničoho?

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 137538

Singularita je totiz nejzasi mez, kde muze dojit racionalita na ceste k Bohu! Dal se uz racionalita dostat nemuze. [smích] [mrknutí jedním okem]

137625

16.6.2007 9:46

RE: bohatstvo z ničoho?

OndreG 91.?.?.?

Reakce na 137625

uznávam, že poznanie dosiahnuteľné rozumom nie je neohraničené, tak ako nie je neohraničená ani duchovná múdrosť jediného človeka. Čo tým chcem povedať? Že človek sám spoločenstvo (Vy by ste povedal "Boha"[mrknutí jedním okem]) netvorí. Napriek tomu v ozajstnom spoločenstve každý myslí sám za seba.

137639

16.6.2007 19:35

RE: bohatstvo z ničoho?

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 137639

V tomto bode se zadny navod neda dat, to je individualni vyzva pro kazdeho z nas a jak uz jsem rekl racionalita je ke zkusenosti s transcedentnem spatny nastroj. Ja verim, ze singularita je nejzasi mez jakou se projevuje entita, kterou nazyvame Buh, kde muzeme dojit racionalni uvahou, jsou samozrejme i jine cesty a zpusoby, ale o tech uz vubec nemohu mluvit, protoze mi chybi osobni zkusenost. Kazdu si musi najit svou cestu v pristupu k Bohu, ateistou pocinaji nabozenskym fanatismem konce, nikdo jiny to za me nebo za jine jednotlivce to udelat nemuze.

137668

17.6.2007 10:14

iste, len potom možno

OndreG 91.?.?.?

Reakce na 137668

nie je celkom vhodné pri rozhovore s človekom, ktorý v Boha neverí, používať výraz "Boh". Pre mňa je to len slovo, ako každé iné. Slová alebo reč sú síce úžasným prostriedkom na dorozumievanie sa medzi ľuďmi, ale stále je to iba prostriedok, nie východisko, ani cieľ. Keď sa niekto začne točiť okolo pojmov ako singularita a entita (alebo Boh), ktoré môžu naberať x významov, stráca rozhovor zmysel. Ako som nedávno čítal v jednom rozhovore, "Ježiš by bol dnes ateista". [chechtot]

137702

17.6.2007 17:19

RE: iste, len potom možno

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 137702

Nevim, co by dnes udelal Jezis, ale ten rekl ..."jsem alfou i omegou"... a to na singularitu plati az neuveritelne presne. Jak uz jsem rekl, kazdy si svuj vztah k transcedentnu musi vytvorit sam. A i ateismus je zpusob interakce s transcedentnem. ateista totiz na jakemsi zaklade musel dojit k zaverum, na kterych stoji jeho ateismus. [mrknutí jedním okem] Jsme silne OT a nemyslim, ze bychom si mohli na toto tema jeste neco navzajem sdelit.

137712

18.6.2007 8:43

hlavne neviem,

OndreG 91.?.?.?

Reakce na 137712

čo znamená OT [chechtot] . Ďalej sa mi z Vašej strany javí ako povýšenecké, že si uzurpujete právo hovoriť, ako ateista došiel k ateizmu. Vlastne celý ten pojem ateizmus je iba škatuľka, ktorú najčastejšie používajú práve veriaci, aby si tých "odpadlíkov" niekam zaradili. Zrejme nedokážu zniesť tú neistotu, že tu žije ktosi "nezaradený", vo všetkom musí predsa byť poriadok, najlepšie vyšší, teda ich boží [vyplazený jazyk] .
V Boha ani iné "nadprirodzená" neverím. Rovnako si ani nemyslím, že ľudský rozum dokáže všetko vysvetliť. Život je záhada, ktorú každý žije vo svojej vlastnej verzii a réžiu vedieme spoločne. Práve to mi vadí na náboženstvách (ich pohlavároch), že sa snažia podrobiť si človeka a upraviť ho na svoj obraz. A že ohýbajú deti od útleho veku, to je úchylné, ale účinné. Keby mali získavať prívržencov v radoch plnoletých (nad 18 či 21), dlho by sa tu neudržali.

137737

18.6.2007 8:57

vyjadril som sa nesprávne,

OndreG 91.?.?.?

Reakce na 137712

deti je potrebné do určitej miery ohýbať. No to, čo tu predvádzajú cirkevníci, pripomína skôr lámanie na kúsky. Pod cirkevníkmi myslím predovšetkým RKC a cirkvi, ktorých hodnostári sú viazaní celibátom, lebo tí vedia o živote naozaj len holý úd. Hoci napríklad aj taký Luther bol v podstate scvoknutý. Nu, každý vyberá podľa svojho vedomia a svedomia.

137740

15.6.2007 6:01

RE: Bez nich to nejde

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 137360

René, co více by si mohl člověk přát?
Trochu si to zrekapitulujeme.
----------------
To, co obletělo svět ještě neznamená, že se tak stalo
a nebo stalo doslova.
Principy pásové výroby ve fabrikách byly již známy.
Henry Ford, jako veliký inovátor, je zdokonalil a zavedl
ve své továrně na masovou výrobu automobilů. Při
představení prvního vozu Model Tz roku 1908
prohlásil: vyrobíme milióny těchto automobilů a natolik
levně, že i dělník na pásové lince si ho může pořídit.
To je člověk, radost pro něj pracovat!
Potlesk, opona jde dolů, ale co se za tím skrývá?
Jsou to milióny spokojených dělníků ve fabrice
a nebo milióny nádrží na čtyřech kolech?

Co je to pásová výroba?
Nasadí se blatník, přitáhne se dvěma šrouby a jede se dál...
nasadí se blatník, přitáhne se dvěma šrouby a jede se dál...
nasadí se blatník, přitáhne se dvěma šrouby a jede se dál.
Stačí? Pokud ještě ne, tak to čtěte celých 8 hodin.
Potřebuješ na záchod? Zvednutá ruka zavolá dočasnou
náhradu. Linka se nezastaví a jede se dál.
(Dovolím si malou poznámku: Nebylo to až tak dobře
promyšleno. Kdyby se každému zavěsil na opasek pytlíček
na čurání, tak se ruka nezvedne).
A tak to jede ze dne na den...už celé století.
Výhody? Jednoduchý úkon, snadno zapracovatelný,
nekvalifikovaná síla, nízká mzda a snadno nahraditelný.

Něco málo z historie:
Ropa vyvěrala tlakem z nitra země a tvořily se malé rybníčky.
První hloubkový vrt byl proveden v polovině 19-tého století.
Eureká - máme tady černé zlato a to se musí prodat!
Energetické zdroje tehdejší doby:
Vodní kolo - mlýn a pila.
Topilo se uhlím/dřevem.
Parní stroje - v zemědělství a v dopravě: lokomotiva a
nákladní automobil.
Co teď, konvertovat? Vysoké investice a žádné úspory.
Tam to tedy nešlo a tak se dále házelo lopatou.
Co však s ropou, ta se musí prodat!
Těžba ropy podnítila výzkum výbušného motoru.
Průkopníci: Renault a Benz (ke konci 19-tého století).
Ford jich následoval.

A co si o tom myslím já?
Progres by se nezastavil. Auta by tu byla i bez ropy.
Neříkalo by se: "ať to pára tlačí", ale docela pravděpodobně:
"ať to voda tlačí".
Ano, vodíkový pohon v počátcích motorizace. Věřím tomu.
Naší předkové nebyli žádní blbci. Ale ropa se přeci musí
prodat!
Naskýtá se však otázka: Co je lepší - pohon na ropu
a nebo betonové ploty okolo řek, jezer a potoků?

Mirdastein
(konvertoval jsem...ať už mi konečně dají pokoj)

137542

15.6.2007 7:18

RE: Bez nich to nejde

Robocrep 194.?.?.?

Reakce na 137542

>A tak to jede ze dne na den...už celé století.
>Výhody? Jednoduchý úkon, snadno zapracovatelný,
>nekvalifikovaná síla, nízká mzda a snadno nahraditelný.
>

Zapomněl jste na jednu, naprosto zásadní výhodu!
A tou je garance jakosti a zaměnitelnost dílů.
(Když už je tedy řeč o autech. V případě např. bot a čepic to je přesně naopak, tam je sériová výroba vyloženě zlo.)

137548

15.6.2007 8:13

RE: Bez nich to nejde

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 137548

Spíše naopak.
Na pásové lince nikdo nepřemýšlí. Nejsou za to placeni. Jede se podle výkresu a tak to musí být. Proto nasekají tisíce vozů se závadou a pak, až se to provalí, dají ve fabrice hlavy dohromady a najdou řešení. Zákazníka ani nezavolají. Až to rupne a přijede do servisu, tak to všechno zaplatí. To, co oznámí veřejně v tisku, jsou pouze velmi závažné závady.


Volvo a Toyota a snad i jiní (nevím), dělají stále "nakoleně".
Dva, tři vozy v garáži, pět kvalifikovaných techniků a dávají
to dohromady. Nákladnější výroba, dražší cena, ale zaručená kvalita a žádné zmetky. Problém se řeší na místě, ne jako při pásové výrobě, kdy se linka nezastaví.

P.S. Mercedes má plně automatickou linku, až jsem zíral, jak to mají vymakané. Všude roboti.

Mirda

137551

15.6.2007 22:04

RE: Bez nich to nejde

V. Sodek 89.?.?.?

Reakce na 137542

>Mirdastein
>(konvertoval jsem...ať už mi konečně dají pokoj)
To jako ze jste si sedl vedle kociho? [smích]
Prijemnou jizdu,....a ne, abyste ho uhnal k smrti. [cool]

137607

16.6.2007 18:58

RE: Bez nich to nejde

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 137607

Filosofická otázka - filosifická odpověď.
---------------------
Miluji rychlou jízdu! Pomalá je pro mne až příliž nebezpečná,
jelikož se nedokážu soustředit...
Nesedím vedle kočího, ale zaním, pěkně v závětří...
Takhle vyčkávám a ostrým okem sleduji, kdy mu strhnout otěže.

Vláďo, ještě k těm odpustkám:
Ty církevní neuznávám. To je podvod. A ty jiné?
Já osobně: Když příjdu pozdě večer domů, tak jedině s kyticí.

Mirda

137667

16.6.2007 19:48

RE: Bez nich to nejde

Aja 74.?.?.?

Reakce na 137667

>
>Vláďo, ještě k těm odpustkám:
>Ty církevní neuznávám. To je podvod. A ty jiné?
>Já osobně: Když příjdu pozdě večer domů, tak jedině s
>kyticí.

>
>Mirda

..pak je to ale o necem jinem, ne o odpustcich, ale o odpusteni a za to se, panove, neplati...a to ani kytkou, ta se dava...ale co, to byste meli vedet, neee e? [smích] [smích]

137670

17.6.2007 1:29

RE: Bez nich to nejde

V. Sodek 212.?.?.?

Reakce na 137670

>za to se, panove, neplati...a to ani kytkou, ta se dava...ale co,
>to byste meli......

Ajo,....říkají mi
...Láskyplný Otakar [smích]

137683

17.6.2007 17:06

RE: Bez nich to nejde

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 137670

Ajo, vidím to stejně. Odpustky se vymáhají a o odpuštění se žádá. Kytka se dává od "srdce" na vyjádření upřímnosti.
Já tak často pozdě nechodím, ale ne proto, abych neušetřil
za květiny.

137711

17.6.2007 21:59

RE: Bez nich to nejde

V. Sodek 89.?.?.?

Reakce na 137667

>Miluji rychlou jízdu!
Jako 18ti lety kluk jsem chodil na Velkou cenu Brna do depa. Jednou si zajemce sedl vedle zavodnika a ten ho svezl kolecko. Kdyz vystoupil z auta, fotoreporteri symbolicky naznacovali otazku, jestli se nepodelal, heh

>Pomalá je pro mne až příliž nebezpečná
Je konvertovat bezpecnejsi?

>Nesedím vedle kočího, ale zaním, pěkně v závětří...
Kazdy si nejak nekdy nas.re do vlastniho. A v zavetri to muze dost smrdet. A navic,...co kdyz si koci ulevi? [velký smích]
>Takhle vyčkávám a ostrým okem sleduji, kdy mu strhnout otěže.
Ja vim,...bez prace to nemusi byt zrovna ono, ze [mrknutí jedním okem]

>Vláďo, ještě k těm odpustkám:
>Ty církevní neuznávám. To je podvod.
Na kazdou bolistku nosi felcar masticku. Ze je to zrovna katoliik,ktery umi navodit pocit iluze, proc ne.

A ty jiné?
>Když příjdu pozdě večer domů, tak jedině s kyticí.
Alibisto, heheh
A navic, ...priznat vinu? Privodit smutek osobe blizke? Proc? [cool]

137724

18.6.2007 0:39

RE: Bez nich to nejde

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 137724

Já naopak, jako "kluk" ty závody jezdíval a nějak mi to už zůstalo v krvi. Pomalá jízda mě skutečně unavuje a takhle má člověk tendence dělat mnoho jiných věcí, na rozptýlení.
V životě jsem ještě neměl nehodu z vlastní viny a stovkám pravděpodobných (zaviněných jinými), jsem zabránil předvídáním
a rychlou reakcí.
K ostatním věcem se nebudu vyjádřovat. Máme holt každý z nás jiný názor. To už tak v životě bývá.
Vláďo, už mi neodpovídejte zde v diskuzi. Zavírám knihu a jdu jinam.

137728

16.6.2007 3:14

RE: Bez nich to nejde

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 137542

To neni o autech? To je o systemu, ve kterem je usporadana civilizace. Demokracie ci realny socialismus byli pouhe neprilis rozdilne nuance tohoto systemu. Cely system tvori jako nedilny celek konzum, mocenska elita a vyroba. Je dobre si to uvedomit. Pokud nekteri lide mysli, ze se jim podari srazit dolu celkovou uroven konzumu, tak nemohou uspet. System jako takovy ma obranny potencial, ktery presahuje moznosti kohokoliv uvnitr systemu, aby neco zmenil.

Jsou dve moznosti, jak muze dojit ke zmene. bud se system zhrouti, principielne proti sobe stoji nutnost zvysovat konzum, s tim ze konzumenti jsou definovani, jako soucast vyrobnich nakladu, ktere je treba minimalizovat. Naprosto souhlasim s tim, ze Ford ve svych fabrikach mezi prvnimi pouzil dehumanizaci lidske prace, avsak na rozdil od jinych, za tu praci byl ochoten vice zaplatit, zda to byl altruismus nebo kalkul, ktery mel podnitit konzum to nevim. V kazdem pripade to byl pro USA pozitivni jev, ktery zemi katapultoval k vseobecnemu blahobytu obyvatelstva.

Druha alternativa je, ze dojde k transformaci lidske civilizace, ktera zaruci mocenskou kontrolu "soucasne elite". Ty uvozovky znamenaji, ze soucasna neznamena konkretni osoby, ale proste elitu, ktera existuje na zaklade soucasnych civilizacnich vztahu, jestli se v nejakem mocenskem centru planety objevi nove tvare neni podstatne. Treti moznost je, ze nejaka revolucni zmena podstatne ovlivni smysleni lidi a vytvori novy typ elity, pripadne tato zmena bude akceptovana soucasnou elitou, ktera ji prijme a bude s touto zmenou transformovana. ctvrta moznost, ze se postupne zmeni mysleni lidi a konzum padne, protoze prestanou existovat konzumenti. V tomto bodo jsem krajni skeptik, ja jsem sice pro system velmi nevhodny typ konzumenta, ale jsem jedna z bilych vran.

Takze byt vami, tak si polozim otazku, co je realne udelat pro to aby to bylo lepsi. Ja za sebe se snazim delat, co muzu. A reknu vam, ze nejvic me srazi dolu pratele a kamaradi, o kterych mam dobre mineni, kteri i kdyz se zajimaji a vedi, se drzi myslenky, ze nic se stejne zmenit neda. Bezmoc a beznadej sice muj naturel zvlada, ale... Revolucne nas cekaji klimaticke zmeny, kdyz se lame chleba, ma pravda mimoradnou silu. Budeme videt, jak se situace vyvine. [smích] [mrknutí jedním okem]

137624

16.6.2007 18:35

RE: Bez nich to nejde

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 137624

René, musíme rozlišovat mezi příčinou a následky.
Mamon byl, je a bude. Co však mamon dělá s člověkem je
vidět na dnešní společnosti. Zotročuje samotného strůjce
mamonu, kdy se člověk dostává mimo realitu normálního života
a jeho existence. Mamon zničí sám sebe a současně všechny ostatní.

Přečtěte si příspěvek dole (miro.slav). To je přesně to, co se děje a proč se to děje.
Zlato byl mamon doby minulé. Nyní sice také, ale především je to černé zlato a to od doby jeho nalezení. Všechno ostatní se musí podřídit a přizpůsobit. I za cenu války.

Rusko má největší zásoby ropy na světě (kaspická nížina) a tohle by vám mohlo vysvětlit, kdo se brání a kdo útočí?

Mirda

137666

16.6.2007 19:46

RE: Bez nich to nejde

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 137666

Ja jsem si vedom postaveni Ruska, tretiho sveta v souvislosti s USA a tim, cemu rikame zapadni demokracie. Valecny stret, v rozsahu jadernych velmoci je katastrofa bez vitezu. To je jediny duvod o snahu ziskat ze strany neocons strategickou prevahu. Zvysuje to vsak riziko nuklearniho stretu, coz vseobecne na popularite neprida.

A pokud jde o konzum ci mamon, tak si musite uvedomit, ze tvori nedilny celek se spolecenskym system, jeho elitami i malymi lidickami, kteri jsou konzumenti. Riziko ekonomickeho kolapsu neni pouze utokem na penezenku, ale daleko sirsi bezpecnostni riziko, ktere muze skoncit nuklearnim infernem. Vemte si kolik bezpecnostnich hrozeb v sobe skryval rozpad SSSR. V prospech Ruska hraje casovy faktor, stejne tak v prospech toho cemu rikame treti svet. Technologie nas privedla do situace, kdy silove reseni je hloupost, bud budeme akceptovat spolecenskou transformaci, ktera je stejne na pochodu, anebo zacneme v lepsim pripade znovu od pazourku.

137669

17.6.2007 18:45

RE: Bez nich to nejde

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 137669

René, nechtěl jsem vám brát váš názor na Henryho Forda, ale nevěděl jsem, jak to správně vyjádřit. Už se asi nedozvíme, kdo mu poskytl půjčku na zbudování továrny na auta a té "světoznámé" montážní linky? Kdo mu napsal ten proslov atd?
Ford byl veliký myslitel a byl také spolumajitelem publikace časopisu "Dearborn Indipendent" - antisemiticky zaměřený.
Fordovým dobrým přítelem byl Lindbergh, který měl ty správné abice a s velikou pravděpodobností by byl zvolen za presidenta US, ale "záhadně" zahynul. Proto si myslím, že Ford to skutečně myslel upřímně, ale stále to bylo jenom o ropě.

(Snad vám tohle dojde přes e-mail, když už jsme v archívu).

137717

11.6.2007 17:03

RE: Bez nich to nejde

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 137315

dokonceni
A to bude mazec. Jinak receno autor clanku, nekritizuje tak to, ze lidi jsou bohati, ale fakt, jakym zpusobem ziskali sve bohatstvi a zda to je na ukor chudoby zbytku populace. Ford odstartoval akceleraci stredni ekonomicke tridy a tahle "sorta milardaru", mini stredni tridu pohrbit. Vsechny tyhle nepodlozene miliardy jsou jako nablyskany palac postaveny z karet. Libovolna karta zpusobi pad cele stavby, ve ktere jsou nahromadene obrovske sily, ktery byli deformovany mocenskymi klany na globalni urovni .

Regionalni trh si lze ovladnout, globalni trh jde pouze deformovat. A to z jednoho prosteho duvodu, globalnih hraci jsou pouhou soucasti trhu a nikdy nebudou disponovat ekonomickym potencialem prevysujici potencial globalniho trhu, nikdy nebudou mit 3-5 let casu potrebnych na prevzeti kontroly a nikdy se nebudou schopni po dobu nekolika let domluvit na nejake strategii a tu dohodu vzajemne dodrzet. A z tehto duvodu se domnivam, ze k zadne globalni transformaci rizene mocenskymi centry zhora nemuze dojit. A ceka nas "pouze", ze jednou se protrhne prehrada, ktera drzi nahromadene deformovane sily trhu a nase civilizace bude muset zacit platit sve ucty. A platit budou prevazni ti maly lidickove za dluhy, ktere nekdo nasekal za ne.

137361

11.6.2007 2:50

Milion jiz neni co byval

Hastrman 71.?.?.?

Kdyz spocitame inflaci a globalni byznys, tak neni divu. Drive nekdo zbohatl a stacilo mu nekolik milionu. Dnes, kdyz nekdo vede byznys jako napriklad Wallmart, tak to naskakuje. Bill Gates to take mel celkem automaticke.
Ti co si nakradli a vedou ilegalni byznys, take maji.
Co me ale zarazi, je Cina, kde je stale oficialne komunismus a presto tam mohou jedinci nahrabat pro sebe. Ironicky, hned vedle sousedi jedna z nejchudsich zemi na svete, KLDR. Tam lide ani nevi co balik penez je. Na Kube, Castro ma ale jeho lid ne.
At zijeme my, obycejni milionari. Alespon muzeme jit beze strachu po ulici. [vyplazený jazyk]

137319

11.6.2007 4:21

RE: Milion jiz neni co byval

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 137319

>At zijeme my, obycejni milionari. Alespon muzeme jit beze strachu
>po ulici. [vyplazený jazyk]

Takže tenhle článek už asi nebude aktuální, ale stejně je zajímavý a je dobré si ho přečíst.
http://www.esoterika.cz/?akce=zobraz&clanid=113

137322

11.6.2007 9:44

RE: Milion jiz neni co byval

Jadawin 194.?.?.?

Reakce na 137319

Jen malá poznámečka: V Číně je oficiálně tzv. "Čínský socialismus" a s naším "reálným socialismem", popř. s komunismem má pramálo společného (informace od mého kolegy po jeho cestě částí Číny). Avšak myslím, že má hodně společného s raným kapitalismem.

137340

11.6.2007 11:12

RE: Milion jiz neni co byval

listonos 85.?.?.?

Reakce na 137340

Ono to v tej cine vyzera skor na fasizmus (nezamenovat s nacizmom) - prava celku protezovane na ukor prav jednotlivca, volny trh ale kapital vlastni vladna vrstva, co im nasledne dava moznost drzat umelo podhodnoteny kurz vlastnej meny a tym padom ziskavat pre seba znacnu konkurencny vyhodu atd... Zda sa ze im to aspon po ekonomickej stranke funguje aspon nateraz. Otazkou vsak je, co by urobilo s ich hospodarskym rastom uvolnenie kurzu juanu, lebo mne sa zda ze im to funguje hlavne preto, ze ostatny svet hra podla inych pravidiel. V momente ked oni zacnu hrat podla tych istych pravidiel, tak bude asi po zazraku. A o tom ze by takyto system dokazal prosperovat aj globalne, to jest bez vonkajsieho volneho trhu, tak o tom silne pochybujem.

137343

12.6.2007 10:10

RE: Milion jiz neni co byval

Robocrep 194.?.?.?

Reakce na 137340

Čínský režim využívá to nejvýhodnější (ne nejlepší ale opravdu nejvýhodnější) z kapitalismu i komunismu. Zatímco v ČR, resp. ČSSR tomu je přesně naopak, bylo zavedeno to nejméně výhodné.

137402

12.6.2007 23:12

RE: Milion jiz neni co byval

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 137402

Mno jestli tohle ma byt projev humanismu, tak doufam, ze cina tuhle vymozenost nebude vyvazet.
http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/v-cinske-tovarne-objevili-nodobe-otroky_116664_8tjb5.html
V Cine zije v reltivne slusnych podminkach 300 milionu lidi a miliarda lidi zije v bide, prestoze tvrde a dlouho pracuji. To je taky cena, za to cemu rikame "konzumni blahobyt". [pláč] [zahanbení]

137432

13.6.2007 8:08

RE: Milion jiz neni co byval

Robocrep 194.?.?.?

Reakce na 137432

To je přesně to o čem mluvím. Začínám Číňany nenávidět. [pláč] (Rozuměj jejich vládnoucí vrstvu)

137450

14.6.2007 2:54

RE: Milion jiz neni co byval

shoell 195.?.?.?

Reakce na 137450

daleko dulezitejsi informace je tady "Čínské úřady objevily v továrně na cihly v kraji Hongdong na severu země 31 dělníků, kteří byli nuceni pracovat a žít v nelidských podmínkách. Informovala o tom v pátek britská stanice BBC s odkazem na čínská média." vsimete si od koho ziskala BBC zpravu.

137484

15.6.2007 4:48

RE: Milion jiz neni co byval

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 137450

Opravdu? A ktere Cinany tu miliardu, ktera skoro "zadarmo" dre?

137539

11.6.2007 10:15

Pokiaľ platí zákon zachovania celkového množstva peňazí

vlado 85.?.?.?

resp. skôr materiálnych hodnôt (+ dajaké to percento novovytvorených), potom pri vzniku jedného rýchlokvaseného miliardára musí prísť jeden milión ľudí o tisícku ... alebo nie ???

137342

11.6.2007 16:22

RE: Pokiaľ platí zákon zachovania celkového množstva peňazí

listonos 85.?.?.?

Reakce na 137342

Nie tak celkom, lebo objem penazi v ekonomike nie je konstantny. Aj ked v popisovanom priklade asi aj ano, ibaze ty ludia prisli o majetok o ktorom ani nevedeli ze ho vlastnia - statny majetok - takze to ani nikoho moc netrapi. A v podstate sa to deje dodnes skoro v celej vychodnej europe (a vlastne aj na zapade napr. Francuzko) - statne zakazky a uz zakomponovane korupcne prachy v tejto cene - je to proste hnus.

137358

11.6.2007 13:05

Otresny levicovy social-komunisticky clanek

sinxing 194.?.?.?

A opravdu mi z techto clanku boli u srdce nekdy mi z nich boli hlava.
Jak je tedy vubec, ale vubec mozne, ze takove nazory vubec mohou vychazen na internetu v EU?!

Jenze cechcacci zavidi, stejne najo ostatni slovane. Cechacci nemaji zadneho uspesneho podnikaele a tak remcaji a plivou spinu na mezinarodni miliardare. Cechy a dalsi slovanske narody jsou totiz rakovinou Evropya demokratickeho zapadu. Cesi jsou jako zhoubny vred uprostred evropy. Slovane jsou proste problem, protoze slovane jsou nejlevicovejsi a nesocialnejsi narody, ktere nic nedokazaly a jen zavidi bohatym jejich uspech.

Cechaci nechteji trzni ekonomiku, nechteji demokracii, svobodu a pratelskou a vstricnou pomoc od USA (radary).

Miliardari jsou totiz nejkvalitnejsi a nejlepsi jedinci, protoze jsou pracoviti, kreativni, sikovni a chytri, coz cechacci a slovanej nejsou schopni.
Lek proti nezdrave spolesncosti, totiz neni komunismus, ale kapitalismus.Jenze cechacci to tjene nikdy nepochopi a bude lepeze cesi a slovane jsou narody na vymreni, ktere uvolni prostor pro uspesnejsi narody.

137347

11.6.2007 13:26

RE: Otresny levicovy social-komunisticky clanek

google 84.?.?.?

Reakce na 137347

vsetko najlepsie a skore uzdravenie do ustavu, nillbert.

137349

11.6.2007 13:43

RE: Otresny levicovy social-komunisticky clanek

MF 194.?.?.?

Reakce na 137349

Proč by se měl léčit? Není daleko od pravdy.

137350

11.6.2007 16:14

RE: Otresny levicovy social-komunisticky clanek

sinxing 194.?.?.?

Reakce na 137350

MF -souhlas.

tesim se na casy az nejaka vlada bude odvazna rozcupovat celou levici na padrt. Klidne nasilim a tvrdym terorem, aby nam zde nezabirala prostor k dalsimu parazitovani. Lide typu google by meli mit odnate volebni pravo, statni obcanstvi, popr. prava s tim spojena.

Zakladni listina lidskych prav a svobod a humanisticka ustava by mela byt radikalne reformovana. To ale u moci musi byt bud Nemci, USA, Anglicane nebo Israelite.

137357

11.6.2007 17:39

RE: Otresny levicovy social-komunisticky clanek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 137357

Zakladni listina lidskych prav a svobod a humanisticka ustava by mela byt radikalne reformovana. To ale u moci musi byt bud Nemci, USA, Anglicane nebo Israelite.

Sinxingu, ale vic uz penezi ta dnesni americka, chces-li tak miliardarska, demokracie zkorumpovat ani zdeformovat nejde. Miliardari z USA, Anglicane nebo Israelite se nasilim a tvrdym terorem po celem svete jiz davno snazi o radikalni reformu lidskych prav a svobod. Presto se vsak lidstvu z dnesniho systemu financniho apartheidu do primeho otroctvi (jak pises: lide typu google by meli mit odnate volebni pravo, statni obcanstvi, popr. prava s tim spojena.) nechce a proto tak vzdoruje.

137364

11.6.2007 18:58

RE: Otresny levicovy social-komunisticky clanek

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 84.?.?.?

Reakce na 137357

Ajajaj, jestlipak tady nemáme pěknou ukázku trestného činu. Ukázkově naplněna dikce § 260 trestního zákona. A vzhledem ke čtenosti Zvědavce bychom měli i slušnou společenskou nebezpečnost.

Nezdá se vám, bušistánská smečko, že už to trochu přeháníte?

P.S. Já vím, že takový komunistický paragraf neberete, ale v tomhle státě platí. A, kupodivu, platí i vůči těm, co by chtěli pověsit vás.

137370

12.6.2007 9:25

RE: Otresny levicovy social-komunisticky clanek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 137370

ad: P.S. A, kupodivu, platí i vůči těm, co by chtěli pověsit vás.

--------

Taky toho někdy lituju, když čtu podobný věci...

Mimochodem, v tisku jsem už dvakrát četl (V MFD) že terorismus je jen jiná forma pokračování politiky....
... mohu tedy říkat, že bych v jistých případech podpořil "jiné formy politiky"? Ježiš někteří lidi si o ty jiný formy rovnou říkají!!!


Krysa

137398

11.6.2007 19:56

RE: Otresny levicovy social-komunisticky clanek

Kropáč 89.?.?.?

Reakce na 137357

Vy jste docela dobrý provokatér.

137371

12.6.2007 10:21

RE: Otresny levicovy social-komunisticky clanek

Robocrep 194.?.?.?

Reakce na 137371

Já si myslím, že to je nějaký spamovací bot. Nechce se mi věřit že má někdo žaludek na to takhle psát.

137404

12.6.2007 23:32

RE: Otresny levicovy social-komunisticky clanek

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 137357

Sionisti o moci? Neprimo uz prece vladnou v USA a k cemu to vede? Nejbohatsi zemi sveta privedli na pokraj krachu. [pláč] [naštvaný] Co dal zbali se kufry a pujde se nekam jinam? Vladnout ma ten, kdo umi vladnout, pokud se podivam na mezinarodni prestiz a uspechy Izrale a USA, za kterou stoji za posledni roky stejna sorta lidi, tak nepotrebuju zadny dalsi komentar ohledne jejich schopnosti mocensky vest.

Nastesti USA nejsou sioniste a dokonce ani Izrael nejsou sioniste. Tak jako Nemci nejsou a nebyli nacisti a Rusove nejsou nebyli totez co komunisti. Svet je diky neschopnosti hlupaku, kteri sazali a sazeji na hrubou silu ve slepe ulicce. Skutecna mocenska elita bud bude muset dovest tuhle hloupou cestu az do horkeho konce anebo radikalne prehodit vyhybku a vyzkouset neco noveho. Pokud padne volba na novou alternativu, tak hlupaci jisteho typu uz dokazali, co umi a jenom tak v dohledne dobe sanci nedostanou! [velký smích] [velký smích]

137434

11.6.2007 20:17

RE: Otresny levicovy social-komunisticky clanek

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 137350

a vy rovnou s ním

137374

11.6.2007 15:35

RE: Otresny levicovy social-komunisticky clanek

Krtecheck 194.?.?.?

Reakce na 137349

kataklyzma které se blíží přežijí tedy hlavně slované [smích])

škoda, že Češi už slovany minimálně 200 let nejsou, ale třeba nám po slavných předcích zbylo ještě trochu krve a zase se sejdeme na kopcích tak jako přívrženci mistra Jana [mrknutí jedním okem]

137356

12.6.2007 10:18

RE: Otresny levicovy social-komunisticky clanek

Robocrep 194.?.?.?

Reakce na 137356

>škoda, že Češi už slovany minimálně 200 let nejsou, ale
>třeba nám po slavných předcích zbylo ještě trochu krve a
>zase se sejdeme na kopcích tak jako přívrženci mistra Jana [mrknutí jedním okem]

Mýlíte se, Češi nejsou Slovany teprve nějakých 17 let. To se naposledy přepisovaly učebnice dějepisu.

137403

11.6.2007 14:44

RE: Otresny levicovy social-komunisticky clanek

Starman 131.?.?.?

Reakce na 137347

Meleš nesmysly. Češi mají svého miliardáře (toho co si nahrabal na ppf a ještě ho nechytili). Teď leze i do Ruska a dalších státu. Já mu to přeju a vůbec nezávidim. Musí být hodně lidí, co mu jde po krku/penězích.
Já jen doufám, že si na stará kolena vzpomene a ČR a využije své miliardy i pro něco dobrého. Nebo alespoň jeho potomci.

Bohužel jsme zatim ve fázi miliardářu typu Paris Hilton, doufejme, že se objeví i typ Thomase Wayna. Nevíte kdo to je? A co jeho syn Bruce Wayne? Už vám to něco říka?
Komixoví a filmoví hrdinové. Zatímco Thomas bojoval proti zlu miliardařkými prostředky, jeho syn na to šel hi-tech zbraněmi.

Je pravda, že i jediný člověk může změnit svět. Ale musí to být miliardář, protože proti nadnárodním podnikům a vládam toho obyčejný "občan" moc nezmůže. Spíše mi to připadá jako urážka podobná slovům pěšák, vidlák, člen davu,.. Ve starém římě to označovalo 3. hodnost odzdola (z 6-otrok,svobodný,občan-voják,obchodník-velitel,senátor,císař)

137353

11.6.2007 20:22

RE: Otresny levicovy social-komunisticky clanek

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 137347

brzy poznáte jak šeredně se mýlíte. Čím blíže k zániku, tím více štěkáte. Ani mne to už nepřekvapuje, potřebujete se zviditelnit za každou cenu. Protože mimo vaše plky jste nic nedokázal. [chechtot]

137375

12.6.2007 9:21

RE: Otresny levicovy social-komunisticky clanek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 137347

Přál bych si podrobné vysvětlení, jaké hodnoty vytváří například Paris Hilton a současne s vysvětlením, proč za první republiky stačilo mý prabábě prodávání zeleniny na Zelňáku v Brně na to aby si vydělala na rodinnej domek (praděda byl mimochodem zametač) zatím co dneska na to nestačí obyčejně u nás ani kvalifikace inženýra!

Mimochodem úspěšný podnikatele máme, ale mohu vás ujistit, že ve firmách řady z nich byste teda dělat nechtěl a patrně ani nedělal! Leda že milujete takový věci jako minimální platy, 12hod prac. dobu, či nošení si vercajku z domu abyste měli čím dělat a pod.

Mimochodem, pokud takto postupují, jsou milionáři i miliardáři razdva... a dokonce je často vyhlásí ponikateli roku a podobně.

Krysa

[bliji]

137397

12.6.2007 23:21

RE: Otresny levicovy social-komunisticky clanek

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 137347

Zase zaciname s Cechacky a Slovany? Copak Nilbert byl jsi poradit s Havlem, ci jinym zradci a prasivci, kteri cesky mluvi jenom omylem? Tihle Slovane jsou tady tisice let, dokazali svou nezavislost uhajit se zbrani v ruce a sve bohatstvi si dokazli vytvorit svym umem a rukama. Nepotrebovali valcit, aby urvali korist ani nikdy nemeli v oblibe otroctvi a taky nasi predkove radeji umirali nez by otrocili. Doufam, ze nam jeste neco z jejich krve zustalo, aby jsme konecne narovnali hrbet i my Cesi! Rusove po marasmu bolsevismu zvedli hlavu a budi to ve svete respekt a nekde se toho i desi. Prevazne nejvic kvici tobe podobni. [velký smích] [velký smích] [mrknutí jedním okem]

137433

13.6.2007 1:15

RE: Otresny levicovy social-komunisticky clanek

google 84.?.?.?

Reakce na 137347

keby niekto zosmolil podobny text ako nillbert, kde by boli slova "Cech" a "Slovan" nahradene "zidom" a "semitom",
slovo "Cechacek", "Zidakom", a zidovstvo by bolo nazvane rakovinou planety, to by bolo zase kriku o antisemitizme na Zvedavcovi.
od Jeruzalema, cez "cesku" tlac, az po Nezvedavca.

137440

11.6.2007 13:46

trilión Dolarů

Starman 131.?.?.?

Jen bych chtěl autora upozornit na problemy s americkými a českými čísly. Je v tom totalni maglajs, jelikož každý druhý autor překlad provede, takže nevim co mam překládat a co ne..

Rozdíly:
ČR řada: Milion,miliarda,bilion,biliarda,trilion triliarda,..
USA řada: milion,bilion,trilion,kvadrilion..

Hlavní rozdíl je v řádu.
Když se napíše trilon, je to v angličtině 12 nul. V češtině je to už 18 nul. No a to pochybuju, že by se i v Rusku takový majetek nachazel. To by bylo Miliarda dolarů na každého čiňana.

137351

11.6.2007 19:58

Čtěte rovněž www.eretz.cz

Kropáč 89.?.?.?

Nejbohatší izraelští dolaroví miliardáři v loňském roce zvýšili svůj majetek v průměru o 25 % a hodnota tohoto jejich majetku dohromady dosahuje okolo 70 miliard dolarů (přibližně 1,4 bilionu českých korun), což je více než celý izraelský státní rozpočet.

137372

12.6.2007 3:20

RE: Čtěte rovněž www.eretz.cz

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 137372

>Nejbohatší izraelští dolaroví miliardáři v loňském roce
>zvýšili svůj majetek v průměru o 25 % a hodnota tohoto
>jejich majetku dohromady dosahuje okolo 70 miliard dolarů
>(přibližně 1,4 bilionu českých korun), což je více než
>celý izraelský státní rozpočet.

Rakev nemá peněženku !

137387

12.6.2007 5:55

RE: Čtěte rovněž www.eretz.cz

r 24.?.?.?

Reakce na 137372

To se tedy divim, ze ti budovatele komunismu(kteri pry odesli do Israele z Ruska), uz tam neprovedli nejaky ten vitezny unor. Tak jako tomu bylo v Ceskoslovensku v roce 1948 [překvapení]
Hned by se tam statni rozpocet vyrovnal [chechtot]

137390

11.6.2007 21:46

jo jo

cc 85.?.?.?

Z článku tedy jasně vyplývá, že každopádně žádný miliardář rozhodně nezbohatl vysedáváním v hospodě u piva a plkáním o tom jak vše stojí za hovno, nebo čuměním na TV....a vo tom to je.

137381

12.6.2007 9:52

RE: jo jo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 137381

Jistě, neb zbohatl ojebáváním jiných a ještě to jistě doplnil kecy jak se v průměru máme všichni dobře.

Např. kecy o růstu průměrných platů a pod. do kterých jsou započítány i jeho příjmy, přesně ve stylu "když já beru 900000 a z vás deviti každej 11000".... "tak je v naší firmě průměrný plat skoro 100000 měsíčně"!!! Tak co byste doprdele ještě chtěli, že???
Meziročně se pak zvýší průměrná mzda na 160000 měsíčně, což je úžasný ekonomický výsledek, v reálu ale pak vypadající tak, že vy máte furt 11000 a von něco kolem puldruhyho melounu...

Takový krásný ekonomický výsledky a vám kurvám se to furt nelíbí, nechcete dělat 12h denně, nechcete dělat v sobotu, otravujete s příplatkama za noc a víkendy, chcete dovolenou v létě místo v říjnu, a dokonce chcete stávkovat přesto, že průměrný plat narostl o polovinu! A baby dokonce šukají (a s vama nechcou) a mají pak děcka! KDO to kurva dovolil, a co je to za blbý nápady s mateřskou?! KDE mam brat ty prachy když VY sedíte doma s děckem? A nemoci? Zapomeňte! Do práce se chodí furt a na nemoc si vemte dovolenou! A ostatně když si mužete doma za nemoci uklidit nebo umyt nádobí, co byste nemohli být místo toho v práci?! Máte horečku? V zimě se ochladíte neb tu máme 16 stupňů! Zimnice? Žádnej problém, je léto a na dílně je 39! Jídlo? Jezte doma, v práci jste na práci! A co to máte za nápady abysme vám kupovali vercajk a měřáky? Jednak je jistě máte doma, tak si je doneste, aby firma viděla, že pro ni něco obětujete! Druhak přece není umění opravovat něco s měřením, umění je opravit to s jedním šroubovákem! Že to nejde? Takovej ukrajinec dokáže opravit i televizi když má kleště a kladivo! Tak proč doprdele ne vy a co si to furt vymýšlíte???!

Krysa

137400

14.6.2007 15:23

RE: jo jo

Cole 85.?.?.?

Reakce na 137400

Absolutní špica tenhle příspěvek. Zažil jsem to na vlastní kůži. [bliji]

137509

14.6.2007 19:55

RE: jo jo

cc 85.?.?.?

Reakce na 137400

Já ti rozumím.Taky jsem byl zaměstnancem.Není nic jednoduššího, než těm zlejm podnikatelům ukázat jak se to má dělat ve vlastní firmě.Jen mám osobní zkušenost s kolegou, který měl podobný názory jako ty.Pokud se mu dala funkce - stal se z něj větší kapitalista než-li samotný majitel firmy.

137526

19.6.2007 8:49

RE: jo jo

Cizinec 213.?.?.?

Reakce na 137526

Jojo, přesně tak. Nejlíp založit firmu tak, že majitelé by byli společně ti ostatní ubozí zaměstnanci s tím nízkým platem. Jednoho z nich udělat ředitele, druhého jeho náměstka, autor toho krásného příspěvku výše by mohl být druhým náměstkem, ostatní by dostali podobně výnosné funkce. A každý si musíte dát plat tak 500 000 měsíčně. Alespoň.

A na práci do vaší nové firmy si najměte ty lemry z vedení té staré. Až ta jejich firma v hrůze z vaší efektivity a radostné práce zkrachuje, půjdou k vám všichni dělat za slabých 10 000 měsíčně.

137823

12.6.2007 10:28

RE: jo jo

Robocrep 194.?.?.?

Reakce na 137381

Představa, že ti kdo nejvíc nadávají jen vysedávají u piva nebo čumí na TV (a naopak) už je asi 100x přežitá. Najděte si jinou.

137406

11.6.2007 22:04

Dnes na MSNBC

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

...vyšel článek What’s a CEO worth? Millions ... and then some. Myslím, že to dokresluje.

137382

12.6.2007 0:45

Podvyziva ve Tretim Svete a Vychodni Evrope

jaaan 67.?.?.?

http://www.fao.org/es/ess/faostat/foodsecurity/MDG_en.htm

jak vidite v CR je dnes (2002-2004) mene nez 2.5% podvyzivenych obyvatel a kaloricka spotreba dela 3330 kcal na osobu a den;

na Kube rovnez mene nez 2.5% obyvatel trpi podvyzivou a kaloricka spotreba cini 3320 kcal na osobu a den;

na Slovensku dnes 7% obyvatel trpi podvyzivou a kaloricka spotreba dela 2780 kcal na osobu a den;

137386

12.6.2007 17:29

Peníze neplní svoji základní funkci-nejsou už měřítkem přínosu jedince společnosti,

Kája Neslepý 85.?.?.?

nýbrž vyjadřují vůli kriminálních živlů, svedené buržoazie k lich vářským praktikám a také ochotu spotřebitelů,jak já tomu říkám,sponzorovat lichváře.Pomineme-li politikáři uzákoněné povinné sponzorování,kdy tito pod nátlakem legalizují kde co.Kde by byli tito tzv. úspěšní,kdyby lidé s úsměvem odmítali např.koupit si zpětné zrcátko za 2000kč,vzít si půjčku za 11procent u vědomí toho, že střadatel dostane 5 až 6 krát méně.Problém vidím v tom,že kapitalismus už skončil,pozvolna plynule nenápadně,pro většinu lidí nepostřehnutelně,a to,co tady dnes funguje, zasluhuje název jiný-např.LICHVISMUS,kdy lidé, místoaby se postavili proti tomuto polozločinecko lichvářskému absurdistánu,volí raději pro ně schůdnější cestu-přidávají se na stranu zla.Je to jednodušší,všeobecně akceptované jako normální,politikáři zlegalizované-za ukradených 5 tisíc může jít autor činu do vězení,za nalichvených 5 milionů je všeobecně ceněn.

137414

16.6.2007 16:03

Ale priznajme si

miro.slav 89.?.?.?

kto z nas v beznom zivote nevyuziva svoje kontakty,konexie a poznatky na to,aby mal z toho prospech.Ked to vo velkom robia
bohaci ,tak uz im tu smietku v oku zrazu vidime.
Ked sa na to akokolvek pozeram,nemozem si pomoct,ale kazdy ma sancu,nikto nikoho nenuti ,tak ako v otrokarstve,aby pracoval na inych.Je to slobodna volba kazdeho,co sa necha zotrocit:
a za to otroctvo nemozu zli kapitalisti,ale jeho vlastna CHAMTIVOST.Preco berie hypoteku,pozicky ked na to nema?
Preco sa zamestna v zamestnani,ktore ho nebavi?Preco nerozvija
svoj potencial v cinnostiach ktore ho naplnaju,aj napriek tomu,ze zatial to neprinasa profit?Preco si nezvoli radsej nizsi zivotny stadard,ale bude robit len to,co ho bavi,ale
radsej zvoli otroctvo,ktore mu prinasa vyssi zivotny standard?

137663

19.6.2007 8:43

Nádherně předvedená podstata komunismu

Cizinec 213.?.?.?

Bledá závist, neschopnost a neznalost podstaty věcí. Jsem tak rád za Nesmrtelnou tetu, kterou můžu ukázat svým dětem už od malička a kde můžou "vládu lidu" dobře pochopit.

Díky za tyhle bláboly, mohl jsem si připomenout minulost, ve které jsem žil

137822

Tuto stránku navštívilo 7 873