Diskuze k článku

Volební divadlo

Příspěvků 49

23.10.2006 3:45

Pan pisatel mluvi o "kompetentnich" kandidatech.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Avsak: kdo je "kompetentni" kandidat? To je pro me otazka takrka filosoficka. Nejsem si jisty. Je to ten vzdelanejsi? Nebo ten s lepsim moralnim profilem, tedy ten mene uplatitelny.... i kdyby to byl v civilnim povolani treba vratny?

Vim ze je mnoho "kompetentnich" kandidatu (treba zde v Kanade), ale mam o jejich moralne-volnich kvalitach pochybnosti. Vzdy (az na vyjimky) tahnou dohromady se systemem a skoro vylucne to jsou - pravnici (advokati). [naštvaný]

z.a.p

119762

23.10.2006 6:03

RE: Pan pisatel mluvi o

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 119762

>...Je to ten vzdelanejsi? Nebo ten s lepsim moralnim profilem, >tedy ten mene uplatitelny...
Zdeňku, což tak to skloubit všechno dohromady? Jak se říká, že peníze kazí lidský charakter se téměř vetšinou potvrzuje zvláště u politiků. Vysoký plat a postavení ve společnosti
s někým skutečně zamává a nedokáže to vstřebat. Jak už někdo majetek má a zůstal slušný, tak bude slušný i nadále a s největší pravděpodobností i nepodplatitelný. Napití komáři už nekoušou, jak se říká a pokud je ten člověk inteligentní a s vysokou diplomacií, tak mu dávám jedinečnou šanci, že to zvládne na výbornou. Vzdělání pomůže, ale není natolik podstatné. To lze nejen doplnit, ale mnohdy nahradit zkušenostmi.
Co se týká lidí uvedených v článku? Já osobně bych to zkusil s tou recepční Kateřinou Žákovou. Zvláště pro ten předvolební slib. [chechtot] [chechtot] [chechtot]
Zdeňku, já se ti ozvu později. Rád bych prohrábnul tu situaci tady v Kanadě, jak jsi se také zmínil, ale už je poměrně pozdě. Snad zítra.

119768

24.10.2006 2:05

RE: Pan pisatel mluvi o

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 119768

Dik Mirdo,
porovname si pozorovani. Ja jsem, jak sis uz asi vsim 'vysazen' specielne na pravniky. To je podle me nejvic bezcharakterni pakaz co svet znal. Tem by nemelo byt NIKDY dovoleno jit do politiky.

z.a.p [velký smích]

119831

24.10.2006 9:16

RE: Pan pisatel mluvi o

Miroslav Yamato 62.?.?.?

Reakce na 119831

Bacha, člověče! Tzv. Editorka je (prý...) taky právnička...aby si na vás neposvítila. Ještě že ideologicky zapadáte.
[chechtot]

119843

24.10.2006 14:37

RE: Pan pisatel mluvi o

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 119843

Vzdycky se najde vyjimka, ktera potvrzuje pravidlo i mezi advokatama. Pak Kral je prej taky pravnik, zrejme jste na neho zapomel.

119855

24.10.2006 9:25

RE: Pan pisatel mluvi o

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 119768

"Já osobně bych to zkusil s tou recepční Kateřinou Žákovou"

skutečně? [chechtot]

Vložený obrázek

119845

24.10.2006 15:37

RE: Pan pisatel mluvi o

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 119845

Katka Jacques by mi ve firmě jistě rozjela nějaké provokace.
Nebudu ji však kvůli tomu vylučovat. Konkurz bude v bikinách a už jí posílám pozvánku.

119860

24.10.2006 19:25

RE: Pan pisatel mluvi o

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 119762

>Vim ze je mnoho "kompetentnich" kandidatu (treba zde v >Kanade), ale mam o jejich moralne-volnich kvalitach >pochybnosti.
Na tohle jsem chtěl navázat a nastínit čtenařům, že tunelování není jenom "zručnost" politiků v ČR. Tahle tendence frčí snad všude a rovněž tak i v Kanadě. Bývalý Prime Ministr Liberální vlády Jean Chretién vymyslel a zorganizoval t.zv. "Sponsorship" program. Finanční podpora pro různé akce pro které by se oficiálně těžko zdůvodňovala finanční odměna. Našla se firma která fakturovala vládě za neprovedenou nebo minimálně provedenou práci řádově miliony dolarů. A tak putovaly z této firmy obálečky s pětitisícovkou měsíčně lidem, kteři se nějak zasloužili o pozdvižení dobrého jména Liberální vlády. Obálky putovaly i ve stylu "brácha na mne, já na bráchu" a tak se pan Chretién odměnil i svému bratrovi za účast na předvolební akci. Po několika letech úspěšného tunelování se vše provalilo a soudní verdikt zněl - vina nebyla prokázána. On pan Chretién měl toho na triku mnohem víc, ale přece se soud nebude zabývat nějakými prkotinami jako například Registrace zbraní, která za jeho vlády stála dvě miliardy dolarů a faktura daňovým poplatníkům stále roste. Nyní si pan Chretién při vší úctě užívá tučného důchodu. A zdravotnictví v Kanadě chátrá, protože nejsou peníze. Stejná situace v ČR. Vina nebyla prokázána v kauze bývalé ministryně zdravotnictví MuDr Marie Součkové. Přesto si myslím, že i tam hrála roli "malá" domů a JuDr Zdeněček Nováček se s Maruškou pěkně šábli o těch deset melounů českých nebo o tu soudem sníženou částku, kterou dostal za "nicneudělání". Už i to penále dest miliónů za vypovězení smlouvy samovolně pozdvihuje obočí. Je tohle vůbec legální? Pozvolně jsme se tedy přesunuli k těm právníkům.
Ne nadarmo se tady v Kanadě říká právníkům "šajstr". Z tohoto pytle však musíme nezbytně vytáhnout zdejší tým spravedlivých právníků a to je JuDr Richard K. a JuDr Dagmar K.
A co se týká té kombinace právník-politik? Krátce po získání místa ve státním úřadu převážná většina začnou remcat: v soukromém sektoru jako právník bych si vydělal mnohem více, tak si myslím, že si zasloužím větší plat. Proč tam tedy lezl!

119881

24.10.2006 19:58

RE: Pan pisatel mluvi o

Mindy 217.?.?.?

Reakce na 119881

[oči v sloup] Pch, nechte na hlavě ( a v pytli), Krhounku Mirdo. Nejhnusáčtější padouši jsou pumpaři (v Česku) a hned po nich automechanici (ve značkovejch servisech v Česku). Sem načerpala jakési pančované "benzinoidní" svinstvo a oprava škytajícího a uchcípávajícího povozu mě přijde na 40 (slovy čtyřicet)tisíc korun českých. [pláč]
[zahanbení] A ještě sem oftopík a protekčně si to obhájím:"bueee"...a hned amnestuju. Mindy

119883

25.10.2006 1:01

RE: Pan pisatel mluvi o

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 119883

Mindy, máte pravdu, jsme nepatrně mimo, ale když přihmouříte jedno oko, tak snad i tohle projde? Ty vaše patálie se žebřiňákem je smutná, ale bohužel běžná věc. Tohle je však snadno prokazatelná záležitost. Nasát vzorek benzínu, najít si dobrého právníka a začít bojovat. Benzinka vám zacvaká opravu vozu i právní náklady. Mimochodem ta Benzinka by to měla udělat i bez remcání a bez právníka. Stačí upozornit, že se chystáte napsat o tom článek do novin a rozumný vedoucí (manager) rozhodně nebude riskovat reputaci a tím i ztrátu zákazníků.
Mindy, ještě jednu věc. Napsala jste:
>[oči v sloup] Pch, nechte na hlavě ( a v pytli), Krhounku Mirdo.
Co to znamená Krhounku? To jsem ještě neslyšel. Teď nevím, mám se urazit nebo se poplácat po hrudi a načechrat si peří?
[smích] [smích] [chechtot]

119898

25.10.2006 1:34

RE: Pan pisatel mluvi o

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 119881

Mirdo,

z meho pozorovani v teto zemi (za vodou v rakosi) jsem dosel k presvedceni, ze vsichni pravnici bez vyjimky jsou povl. Avsak, jak naznacujes ti mene schopni(orientovani na 'karieru ve spolecenskych sluzbach' jak se tomu unikove rika) jsou mi tim pravym trnem v oku. Vsak se podivej na ruzne ty skunky pravniciny (a to specielne skuncice) jak se chytaji kazde mozne prilezitosti, aby se uplatnily v nejake politicky-natlakove skupine.

Vite, Vy co tu nezijete, aby jste tomu rozumeli: vetsina obecenstva na vse kali a proto se ji rika 'mlcici vetsina'. Ale ruzne ty male natlakovky vedene prave temi 'karierovymi' pravniky jsou puvodem vseho zla. Postavi se za kazdy smer, ucel ci modu v politice, jen aby se 'zavedli'. Absolutne drze a pokrytecky. Delaji, jako ze ty jejich smesne 'verejne' (defakto specialni skupinove a osobni karierove) zajmy jsou zajmy nas, verejnosti. Lez prostopasna..... fujfujfuj! A ti by nam chteli vladnout...[naštvaný]

Sakra, nezacina Vam to pripominat Cesko? [překvapení]
Kdyz jo, tak je to ciste nahodou. Nenechte se tim nijak rozhazet.

z.a.p [velký smích]

119899

25.10.2006 5:37

RE: Pan pisatel mluvi o

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 119899

Zdeňku, pozoruji,že se díváme na situaci zde, za vodou v rákosí,
přes stejné brýle. V celé síle si uvědomuji ty lumpárny kolem, ale dosáhl jsem určitého bodu, že oči to sice vidí, ale mozek
to již odmítá registrovat. Něco jako apatie. Paraziti lidské společnosti existují všude ať už v Kanadě nebo v ČR a stále často platí, že za peníze si koupíš nejen v Praze dům, ale i spravedlnost. Tedy jedeme přesně podle zákonů přírody. Jak se říká právo silnějšího. Včera byl odsouzen p. Skilling, CEO z Enronu na 25let natvrdo. Jen jsem zvědav, kdy se skutečně dostane ven? Odhaduji 7 až 12 let. Museli ukázat plevám, že se něco děje a také jedna vlašťovička jaro nedělá.

119906

23.10.2006 5:01

Na prospěch české společnosti

virila 88.?.?.?

Volby nejsou procházka růžovým sadem. Hlas voliče v současné politické konstelaci znamená jisté absolutorium, pokud máme jistotu, že bude respektován v rámci pravidel hry. Bohužel tu jistotu nemáme, dokonce jsme rukojemními presidenta, který mění pravidla počas hry. Jednou je mu 101 hlasů dost a když tuto možnost promarní, najednou mu je 101 hlasů málo. Přitom se jedná o pravidla ústavní, tedy základ všech pravidel zákonnosti společnosti. Co jeho inaugurační slib ?

Objektivně bychom se měli smířit s faktem, že tyto volby jsou bojem komunistů proti komunistům. Pták není modrý, ale rudý, protože z členské základny 1,2 mil. "bývalých" komunistů přeběhlo díky sametové revoluci k modrým více kmenových komunistů, než k oranžovým a rudým dohromady. A především jsou modří ti nejbohatší bílé koně globálních monopolů. Vítězí na široké frontě tisku a medií penězi a ne přesvědčením - v boji o voličské hlasy.

Když tedy mluvíme o volbách, nejsou volební výsledky zdaleka adekvátní oné propagandistické eufórii modré strany. Neviděla jsem v komunálních volbách žádnou katastrofální prohru levice. Volební účast: 46.38 %, a celkem 36000 zastupitelů jsou NESTRANÍCI !. Jenom 5900 ODS a 8000 levice (ČSSD+KSČM). Kde máte to fantastické vítězství ODS? když 56% lidí se úplně distancuje - nechce senát. Volby pokračují druhým kolem. Tak jaké oslavy výsledků voleb v senátu ?

Na rozdíl od většiny politologů a komentátorů si myslím, že volební pat je za dané situace prozíravostí občanů a dobrodiním pro český národ. Ať se moc ve státě rozdělí smysluplně v prospěch prosperity občanů. Ať žádná ze zájmových bojůvek nezvítězí. Ať se rozvine spravedlivá soutěž politická i hospodářská, zejména ve vztahu k monopolům a globalizaci. Jsme malá krásná krajina v srdci Evropy. Můj přítel z USA říká, že je u nás, jako v pohádce .. za každou zatáčkou nový svět. A má pravdu, zatím je to tak !

119765

23.10.2006 5:44

RE: Na prospěch české společnosti

Zdenek Matoušek 207.?.?.?

Reakce na 119765

>Objektivně bychom se měli smířit s faktem, že tyto volby
>jsou bojem komunistů proti komunistům. Pták není modrý, ale
>rudý, protože z členské základny 1,2 mil. "bývalých"
>komunistů přeběhlo díky sametové revoluci k modrým více
>kmenových komunistů, než k oranžovým a rudým dohromady. A
>především jsou modří ti nejbohatší bílé koně
>globálních monopolů. Vítězí na široké frontě tisku a
>medií penězi a ne přesvědčením - v boji o voličské
>hlasy.

Takže docela jednoduše by se dalo říct, že je to boj jedněch grázlů, proti ještě větším grázlům, bez ohledu na stranickou a politickou příslušnost. Čili korytaření.

Jsme malá krásná krajina v srdci
>Evropy. Můj přítel z USA říká, že je u nás, jako v
>pohádce .. za každou zatáčkou nový svět. A má pravdu,
>zatím je to tak !

Velice si přeju, aby to byla pravda. [překvapení]

119767

23.10.2006 11:51

RE: ceske volby nejsou jedinym prikladem

Stan 195.?.?.?

Reakce na 119765

toho, ze tento model parlamentni "demokracie" si uz v nazvu odporuje, podobne "demokraticky" je i orientalni bazar, kdo pritlaci popojede. Ne bezduvodne se rika, ze USA maji ten nejlepsi kongres ktery se da koupit, plati to u nich v pravem slova smyslu. Kolikrat si volic musi jeste nabit nos aby pochopil, ze je vlastne jen komparsem? Jedno je jasne, zadny dokonaly system neexistuje, ani nejaka vlada tech kvalifikovanych pred korupci neochrani. Podle mne, pokud si nejaky system nazev demokracie zaslouzi, je to svycarska prima demokracie. Prestoze i zde ve Svycarsku je medialni masaz bezna, podstatne a dulezite veci si lidi odhlasuji a rozhodnou sami. Ne vzdy to dopadne optimalne ale vysledek se necha videt, tento system je totiz hlavnim duvodem zdejsi prosperity a vysoke zivotni urovne, nikoli jak nekteri hlupaci tvrdi, zidovske a nacisticke poklady. Cesky volic by mel konecne pochopit, ze jedina cesta k uspechu je omezeni pravomoci politiku, toho lze dosahnout pouze volbou stran, ktere tento system pozaduji.

119782

23.10.2006 19:10

RE: Na prospěch české společnosti

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 119765

Ať se moc ve státě rozdělí smysluplně v prospěch prosperity občanů. Ať žádná ze zájmových bojůvek nezvítězí. Ať se rozvine spravedlivá soutěž politická i hospodářská......
----------------------------------------------------
Ať,ať,ať
Jen vědět, jak to odělať. [chechtot]
A hlavně nekecejte nesmysly o kmenových komunistech.
Kde jste o vyhrabala?
[chechtot]

119808

23.10.2006 19:14

RE: Na prospěch české společnosti

kileros 88.?.?.?

Reakce na 119765

Bohužel tu jistotu nemáme, dokonce jsme rukojemními presidenta, který mění pravidla počas hry

A jake ze to meni pravidla??? Pan prezident se chova v souladu s ustavou, ktera mu dava pravo na vyber dle sveho uvazeni. Je tedy jenom na nem jaky klic k vyberu zvoli. Problem je jinde. Jak je mozne, ze ustava neuklada casove lhuty ve kterych musi prezident jednat. Jestlize nova vlada musi pozadat o duveru do 30 dnu, proc stejne pravidlo neplati pri jmenovani predsedy vlady?

Jenom 5900 ODS a 8000 levice (ČSSD+KSČM). Kde máte to fantastické vítězství ODS?

Srovnavate nesrovnatelne. Bud se rozhodnete srovnavat jednotlive strany a pak musite srovnavat ods a cssd nebo srovnavejte pravici s levici. Mimochodem ja nepripocitavam hlasy kscm k hlasum levice. To prece neni strana ktera vznikla na myslenkach (neo)keynesianstvi. Ona nema co delat ani na pravo ani na levo jelikos prasuzuje jinny spolecensky system - vladu delnicke tridy i kdyz tvrdi ze se dokazala poucit. Proc se tedy nevzda nazvu komunisticka??? Demokrat v pravo, socialista v levo, komunista v ???

119809

24.10.2006 0:16

RE: Na prospěch české společnosti

virila 88.?.?.?

Reakce na 119809

"kecy" o kmenových komunistech lze najít na internetu, jenom do tá kapku práce a máte to v počtech i jmenovitě. Jak dosáhnout smysluplně rozdělení moci ? Více si ctít ducha mandátu, který voliči udělují. Podle mne není volebního vítězství .. tato válečná terminologie je reliktem minulosti .. je jenom míra oprávněnosti, kterou udělují politikům občané státu.

Strana s nejvíce procenty hlasů ať nepotírá stranu s hlasy třeba o 2 % menší, protože každý mandát představuje počet rodin, závislých na politicích ! Zrůdná je idea Klause mít absolutní většinu a nemít opozici. Pro občanskou společnost je důležitá vyrovnanost mandátů stran, umožňující koalice a znemožňující zvůli diktátu totality. Mírná převaha některé ze stran je garancí, že se vývoj hne dopředu.

Ústava ČR je jednoznačná. Nepokoušejte se ji zpochybňovat, protože tím otevíráte Pandořinu skříňku ! Tam není nic o tom, jak může president spekulovat i když to prý dělá v zájmu "spravedlnosti"!. V opačném případě si může Topolánek zřídit na Hradě svoje velitelství a tím získat dpor nejméně 60 % obyvatelstva. A rozhýbat nenávist potomků Jana Žižky z Trocnova proti sobě, to mu opravdu rozmlouvám !

Snažila jsem se osvětlit specifikum české společnosti po sametové revoluci. To není bonmot, ale exaktní realita, kterou by si měli uvědomit jak historikové, tak manageři politických stran, co hýbou komunitami. Německá CDU anebo rakouská ÖVP neprokazuje levicové tendence, jako ODS. Pravicová politika není nálepka, ale boj o demokracii a rovnost názorů všech občanů. To ODS doslova potírá a šíří strach !

119829

25.10.2006 18:37

RE: Na prospěch české společnosti

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 119829

kecy" o kmenových komunistech lze najít na internetu, jenom do tá kapku práce a máte to v počtech i jmenovitě.
................................................................
Víte paní Virilo, KSČM má asi 23 000 členů,ČSSD 16 000 a ODS 25 000
to by byla dost velká práce a navíc by ani kouzelník nedošel k tomu, že v ODS je víc předrevolučních komunistů, než v KSČM a ČSSD dohromady.
Jako vzorek by se mohl vzít třebas parlament a tam to rozhodně neplatí.

119951

25.10.2006 19:03

RE: Na prospěch české společnosti

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 119951

Přehmat.KSČM má 90 000 členů.

119955

23.10.2006 6:13

Mylná analogie

E. F. Ossian 59.?.?.?

Celý článek je založen na nesprávné analogii soukromá firma - stát. Soukromá firma, hierarchicky řízená, má za cíl svůj vlastní, dílčí zisk na volném trhu. Stát je celkové, nikoliv dílčí seskupení lidí, a není na žádném trhu. Stát je komplexní, totální "podnik". Nejde mu o zisk, ale o co nejlépe uspořádané soužití různých zájmových skupin. Stát je tedy v podstatě přesným opakem soukromé firmy. Dalším problémem je rovnost hlasů. Nevím, kam nás chce autor poslat v minulosti, do kterého století. Ale jako nejspravedlivější zřízení společnosti se ukázala jedině demokracie, v níž je každý duševně normální občan uznán za politicky (nikoliv schopnostmi, ale hodnotou svého lidství) rovného ostatním. Nemůžete mít největší možnou svobodu a zároveň chtít nerovnost práv pro různé členy společnosti (pozor, nejde nutně o stejnost, viz těhotná x muž, ale volič = volička), protože moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda jiného, takže čím víc práv si vezmu díky svým schopnostem, tím víc jich vezmu druhému, který tyto schopnosti nemá nebo je nechce projevovat, protože mu to přijde třeba nemravné. Proto nejvíce svobody ve společnosti může být realizováno pouze politickou rovností (svobody, práv...) jejích členů. A tedy i rovným hlasovacím právem. Nechtějme svou svobodu omezovat, cena za to je příliš vysoká. Takové sociální inženýrství už tu kdysi bylo, "moudří" nahoře věděli nejlépe, co je správné apod., ale nedalo se v tom dýchat.

119769

23.10.2006 7:03

Hold

Robocrep 194.?.?.?

Hold. Komu nebo čemu hold? To slovo mě pronásleduje v každé diskusi. Získal jsem na něj alergii. Mám pocit, že lidi spontánně změnili pravidla pravopisu. [bliji] [bliji]

119771

23.10.2006 8:55

Autor je "mimo"

osd 81.?.?.?

Autorova analogie s firmou je dle mého názoru mylná od samého počátku. Autor analogii staví na závislém postavení zaměstnance a zaměstavatele. Stát však závisí na svých občanech a je jimi tvořen. Ne tak firma. Ta může existovat i v případě, že v ní budou pracovat jen vlastníci. A jsme zpět u autorovy analogie. Stát skutečně lze přirovnat k firmě, nejlépe k typu "veřejná obchodní společnost" (v.o.s.), někteří používají přirovnání k akciové společnost. Jelikož je a.s. známějším typem, použiji pro srovnání tu.

Řekněme, že existuje akciová společnost s 10 miliony akcionářů, přičemž všichni mají stejný majetkový podíl. Dokážete si představit, že taková akciovka bude chtít pořádat valnou hromadu s deseti miliony účastníky? Myslíte si, že si bude chtít zvolit představenstvo a dozorčí radu? Jistě. Pro účinnost jednání valné hromady se napříč firmou vlastníci dohodnou a poskytnou sílu svého podílu delegátům (kteří za ně budou jednat). Tyto delegáty budou i platit (aby zastupovali jejich názory). Valná hromada zvolí představenstvo. Dozorčí radu může také vybrat valná hromada, ale protože jsou akcionáři základním kamenem, mohou se rozhodnout, že dozorčí radu vyberou také přímo.

Zaměňte slovo "akcionář" za "občan", sousloví "valná hromada" za "poslanecká sněmovna", sousloví "dozorčí rada" za "senát" a slovo "představenstvo" za "vláda" a získáte základní představu o skutečně funkční analogii. Samospráva (vláda na místní úrovni) je analogií téhož, jen je jednodušší (přímé volby jen delegátů - zastupitelů). Koneckonců to z toho slova ("zastupitel" ) přímo čiší..

119774

23.10.2006 11:12

RE: Autor je "mimo"

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 119774

ANO, ALE ...... několik problémů to v praxi jaksi "znefunkčňuje"
- zatímco u akciovky je možné doufat v případnou trestní odpovědnost za porušení pravidel (zákonů) členy vedení firmy u státu je to v praxi jen chiméra.
- zatímco vedení akciovky je možné průběžně měnit, u státu je to fixováno na 4 roky

- zatímco u akciovky je jasný výsledek a ohodnocení minulého období jasně daným výnosem nebo strátou u státu je tohle poměrně subjektivní problém neboť spousta lidí může mít rozdílné životní priority a tím pádem nelze očekávat jasné ohodnocení.

Navíc je zde problém společný, a to že v takovéto velikosti velmi záleží na tom, zda firma či stát funguje v právně stabliním a férovém prostředí, což bohužel Česká republika ovládaná mafiemi není....

119780

23.10.2006 15:55

RE: Autor je

osd 81.?.?.?

Reakce na 119780

Myslím si, že na to máme podobný pohled. Poslal jsem pro přehlednost dva příspěvky. Ve druhém jsem Vámi uvedené problémy zmínil, tedy především průběžné hodnocení/odvolávání.

Myslím si, že společnosti by pomohlo, kdyby voliči průběžně interpelovali své poslance/senátory/ostatní zastupitele a také případné protikandidáty (tj. "jak se stavíte k problému X" u nezvolených a "proč jste hlasoval pro X" u zvolených).

Dokud nebudou mít voliči aktivní zájem o politiku, bude to stejné jako s výrobní firmou, jejíž zákazníci nehledí na kvalitu a cenu produkce (prostě jsou hloupí a koupí cokoliv). Jakmile se zákazník začne chovat racionálně a bude něco vyžadovat, dodavatel se bude muset snažit požadovaný produkt dodat (jinak neuspěje). Myslím si, že s politiky je to podobné.

Mafiánské manýry jsou dle mého názoru docela pochopitelné. Jinak řečeno, firma, kde majitel nehlídá management, bude zcela jistě brzo vytunelovaná. Firma, kde majitel management hlídá a motivuje, bude mít tendenci být úspěšná. Voliči, kteří si nehlídají své zastupitele, budou okradeni. Voliči, kteří své zastupitele hlídají a motivují, budou mít kvalitní vládu (na kterékoliv úrovni).

119795

23.10.2006 20:14

RE: Autor je

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 119795

Přesně tak.
Možná by stačily čtyři zdánlivě jednoduché věci :
1) Změnit volební systém mezi poslaneckou sněmovnou a senátem, tedy aby se do poslanecké sněmovny volili poslanci většinovým systémem podle volebních obvodů a do senátu který má hlídat ústavu a být jakousi radou starších ať se volí podle poměrného zastoupení politické strany a to bez nějakých přepočtů hlasů a s mnohem menším povinným procentním prahem pro vstup (dejme tomu cca 1-2%).


2) Poslance dolní komory by mělo být možné v jejich obvodu při splnění určitých podmínek odvolat.

Tím by se stalo že :
-poslanci by byli tlačeni hlasovat více podle mínění "lidu" než podle mínění stranické centrály.
-poslanec by se nemusel bát znelíbit se své straně, protože dobrý poslanec by měl v příštích volbách šanci nechat se zvolit i jako nestraník.

...a spousta dalších výhod, a tak bychom nemuseli vyhánět čerta ďáblem (ČSSD ODSkou)

Za třetí, by se měla stanovit jasná soudem přezkoumatelná metodika "úspěšnosti" státu (HDP,nezaměstnanost,dluhy) a podle té by byli poslanci a senátoři motivovaní stylem základní plat jako dnes (někde okolo 2-3násobku průměrné mzdy) s tím, že po skončení madnátu bude výplata "prémií" v řádech desítek milionů korun na poslance ovšem jen pokud stát splní určitá předem daná kritéria. Jinak nic.

No a za čtvrté by měl vzniknout jakýsi právní kodex veřejného činitele resp. zastupitele, který by byl opět soudně vymahatelný a kde by soud posuzoval například podezření z korupce a podobné přestupky a mohl by sám (ten soud) navrhnout jakousi politickou baráž toho konkrétního poslance - neboli doplňující volby v příslušném obvodu - na jeho místo (tím by soud byl kontrolován veřejností) aniž by musely být nezbytně předloženy naprosto precizní důkazy jako pro trestní soud. A hlavně by se to vše konal bezodkladně. V případě senátorů by "baráž" probíhala stylem stranických primárek.
Odvolaný poslanec by samozřejmě neměl nárok na žádnou prémii.

Prostě úspěšný poslanec by si měl za 1 až 2 volební období, tak jako hokejista v NHL vydělat na bezpracný konec života. Pokud to bude ochráněeno aby to MUSEL dělat dobře, je to správné a spravedlivé.

119814

23.10.2006 9:07

Proč to nefunguje..

osd 81.?.?.?

V předchozím příspěvku jsem autora kritizoval za, dle mého názoru, nesedící analogii (stát a občané vs. firma a zaměstnanci). V tomto příspěvku bych rád poskytnul můj názor na to, proč to pořádně nefunguje.

Teoretická východiska obvykle počítají s předpoklady, které se v praxi nedaří naplnit. V ekonomii jde o nulové náklady vstupu na trh, úplné a dostupné informace a homogennost produktů (aby skutečně produkty různých firem byly zaměnitelné). Z praxe víme, že dostat se na trh (začít podnikat, vytvořit distribuční síť a podobně) je náročné, informace (o konkurenci, o zákaznících a podobně) jsou drahé a těžko dostupné a každý výrobce se snaží o jedinečný produkt (tomu navíc pomáhá ochrana autorských a průmyslových práv).

Pokud jde o akciovky a jejich vedení, je to podobné. Ti, kdo dali delegátovi mandát, jej mohou kdykoliv odvolat (ne tak voliči svého zastupitele/senátora). Akcionáři ve firmě mohou delegáta interpelovat (žádat úplné vysvětlení/vyjádření na dané téma), u zastupitelů to téměř nefunguje. Akcionáři ve firmě platí svého delegáta přímo a mají tak průběžný vliv na jeho práci (odměnou jej hodnotí), ne tak voliči svého zastupitele.

Závěrem: Myslím si, že systém je v principu dobrý, jen prováděci předpisy jsou jaksi ochranářské. Chrání delegáty (zastupitele), to by však neměli. Sílu zvolit, odměňovat a odvolat delegáta (zastupitele) by měli mít jen ti, kdo mu dávají sílu svého podílu (tj. tu 1/10.000.000).

119775

23.10.2006 15:31

Vláda elit?

J. Barták 62.?.?.?

Autor si na konci článku povzdechnul nad kvalitou voličstva. Inu dobrá. Měli by mít tedy vzdělaní lidé větší váhu hlasu než lidé nevzdělaní? Nikoliv. Tedy nikoliv za podmínek, kdy nemají všichni rovný přístup ke vzdělání (prosím neplést s bolševiky deklarovaným "bezplatným školstvím"; mám namysli promyšlený austraský systém se systémem půjček a splácením až po dosažení nadprůměrného přijmu). Ono by bohatě stačilo SEBRAT AKTIVNÍ I PASIVNÍ VOLEBNÍ PRÁVO DLOUHODOBĚ NEZAMĚSTNANÝM. Jsi v produktivním věku a nepracuješ? Neplatíš daně? Pak nemáš co kecat do politiky. Něco podobného tuším funguje v Japonsku. A pravice by vždy dostala min. o 5 procent víc. [smích] K volbám má smysl chodit, jen nemá smysl mít přehnaná očekávání. Rozhodně je ale rozdíl, jestli stát povede KSČSSD nebo ODS a další nelevicové strany.

119792

25.10.2006 18:41

RE: Vláda elit?

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 119792

Ono by bohatě stačilo SEBRAT AKTIVNÍ I PASIVNÍ VOLEBNÍ PRÁVO DLOUHODOBĚ NEZAMĚSTNANÝM. Jsi v produktivním věku a nepracuješ? Neplatíš daně? Pak nemáš co kecat do politiky. Něco podobného tuším funguje v Japonsku. A pravice by vždy dostala min. o 5 procent víc.
------------------------------------------------------------------
Ještě bych přidal trestané a Pakoubek s komančema by měl vymalováno.

119952

26.10.2006 16:18

RE: Vláda elit?

Agent Smith 62.?.?.?

Reakce na 119952

Také policie a armáda a snad i státní úřednictvo by měly být bez volebního práva. Pak by odpadlo uplácení těchto skupin právě vládnoucí stranou.

120037

23.10.2006 17:47

Dobrý článek

Zorba 83.?.?.?

Naprosto souhlasím s autorem v jeho kritice a odsuzování současného demoliberálního režimu. Ocenuji také to že jako bývalí člen Pravé Alternativy pomáhal v noji za svobodu našeho národa. Pravá Alternativa byla vynikající vlastenecká strana, jejíž předseda pan Jan Kopal se projevil jako skutečný hrdinný nacionalista, nebot otevřeně schvaloval atentáty z 11.9.2001 krátce po jejich uskutečnění, za tento hrdinský postoj mu patří věčná sláva a dík celého národa. Autor článku ovšem dostatečně neřekl jak by si představoval možné řešení. Podle mne je nejlepším řešením odstranění současného demoliberálního režimu a nastolení národního režimu kde bude silné vedení jež zachrání celý národ před zkázou. Ovšem k tomuto cíli můžou lidé přispět i při volbách tak že budou volit nacionalisty. V řadě zemí to jde a vlastenci jsou na vzestupu.
Výhrady mám pouze k poslednímu odstavci kde autor píše že by vrátný nebo uklizečna neměli mít stejný hlas jako profesor nebo chirurg. Nevím jak to myslel, ovšem je třeba si uvědomit že všichni lidé ve společnosti jsou si rovni a mají stejnou hodnotu. Každý má sice své místo kterého by se měl držet, ovšem na druhou stranu má mít ve volbách a pod. stejnou váhu hlas každého občana. Kvalita lidí se neposuzuje podle jejich bohatství nebo dosaženého formálního vzdělání, nýbrž podle jejich charakterových a morálních vlastností.

119798

23.10.2006 18:10

RE: Dobrý článek

Dale Coopper 64.?.?.?

Reakce na 119798

>Pravá Alternativa byla vynikající vlastenecká strana,<

To je dobrej forek. Hlavně že se kolem ní motal Skružný (syn nacistického kolaboranta) který obhajoval protektorát jako "nejsvětlejší období v dějinách českého národa". Ale o mrtvých jen to dobré že.
Nakonec i pro toho Honzu Kopala to bylo asi moc a z PA odešel a nakonec kandidoval (volby do sněmovny 2002) za nějakou jinou stranu která se ale mezitím taky rozpadla.

119800

23.10.2006 21:02

RE: Dobrý článek

Zorba 83.?.?.?

Reakce na 119800

To že se kolem Pravé Alternativy motal nějaký nácek ještě neznamená že taková byla celá strana. Pravá Alternativa jako celek byla jednoznačně vynikající nacionalistická strana.

119821

23.10.2006 18:13

Nooo,

Aja 24.?.?.?

Reakce na 119798

to ja bych, Zorbo, souhlasila s tim poslednim odstavcem, ovsem pouze za predpokladu, ze pokud by svetoznamy neurochirurg, ci vehlasny pan profesor volili spatne, uklizecka Libuska i vratny Jirka by je mohli prijit profackovat. [chechtot] [chechtot]

Co by asi pri volbach "elit" melo priority?
Pan profesor by hlasoval pro tu stranu, ktera by rozsirila studium managementu, neurochirurg by se zahledel do supliku ministra zdravotnictvi, zda nezapomnel na vystavbu dvou novych neurochirurgickych klinik...pro Libusku uz by nezbylo na koste a kyblik a Jirkovi na uniformu vratneho...za pekare Frantu, kterej taky nema vysokoskolske vzdelani by volil, hmmm, treba znamy, Oscarem odmeneny pan reziser..no a housky by se mohly dovazet.
Bezva nahled na volby, ne, ze bych mela o jejich dulezitosti a zasadnosti nejake iluze, ale volby v rukou uzce specializovanych odborniku, zarucuji co?????

119801

24.10.2006 15:56

RE: Nooo,

Zorba 83.?.?.?

Reakce na 119801

Nezaručují nic. V opravdové demokracii musí být rovné volební právo pro všechny. Lidé by měli být dosazováni do svých politických funkcí především díky svým morálním a odborným kvalitám. Podle mne by ministerstva měli řídit především na slovo vzatí odborníci a nikoli političtí hochštafleři.

119862

23.10.2006 18:46

Chronologické shrnutí kauzy Pravá alternativa

Dale Coopper 64.?.?.?

Reakce na 119798

http://www.reflex.cz/Clanek10305.html

119804

24.10.2006 16:00

RE: Chronologické shrnutí kauzy Pravá alternativa

Zorba 83.?.?.?

Reakce na 119804

No to je sice pěkné, ovšem Reflex nelze brát vážně jako zdroj hodnověrných informací, nebot se jedná o hlásnou troubu sionistické propagandy. Reflex je ukázková židovská vymývárna mozků.

119863

24.10.2006 18:49

RE: Chronologické shrnutí kauzy Pravá alternativa

Miroslav Yamato 62.?.?.?

Reakce na 119863

Cokoliv, co se nehodí, lze označit nějak jako "hlásná trouba té či oné propagandy" a podobně...co to zkusit argumentovat?

119878

25.10.2006 17:42

RE: Chronologické shrnutí kauzy Pravá alternativa

Zorba 83.?.?.?

Reakce na 119878

Já myslím že argumentů na obhajobu Pravé Alternativy jsem zde uvedl víc než dost. Stačí si přečíst na této diskusi mé příspěvky. Jinak podle mne je rozdíl mezi propagandou a medii jež informují alespon relativně pravdivě.

119946

25.10.2006 18:22

RE: Chronologické shrnutí kauzy Pravá alternativa

Dale Coopper 64.?.?.?

Reakce na 119946

>Já myslím že argumentů na obhajobu Pravé Alternativy jsem zde uvedl víc než dost. Stačí si přečíst na této diskusi mé příspěvky. Jinak podle mne je rozdíl mezi propagandou a medii jež informují alespon relativně pravdivě.<

Kolem PA se motalo víc nacistů nejen Skružný ale i Skoupý nebo Hlinka lidé kteří před tím byli v Národní Alianci. Nebo Ondřej Makový pražský thai-boxer a nazi-skinhead. A mnozí z těchto lidí
se jen tak "nemotali" ale byli přímo na prvních místech kandidátek do sněmovny (kterých se nakonec Pravá Alternativa nezúčastnila)
Vůbec je zajímavé že takový lidé se vyskytují hlavně kolem stran které se označují jako nacionalistické nebo vlastenecké a ne třeba kolem socanů a zelených [smích])
To samé demonstrace u přiležitosti svátku svatého Václava 28 září letos. Holohlavý mládenci na fotkách měli až příliš často trička nebo mikiny Thor Steinar (německá oděvní firma populární mezi neonacisty)
Takže jste nevyvrátil absolutně nic.

119950

29.10.2006 14:14

RE: Chronologické shrnutí kauzy Pravá alternativa

Zorba 83.?.?.?

Reakce na 119950

Za prvé je už samo označení někoho za nácka problematické. Anarchisti tak nálepkují řadu nacionalistů. I kdyby ale všichni lidé které jste jmenoval byli skutečně nějakým způsobem spojení s národním socialismem tak podstatné je to že Pravá Alternativa měla jasně nacionalistický program hlásící se k nejlepším tradicím Českého nacionalismu a že byla samozřejmě proti Němcům a jejich nacismu. Jinak to že má někdo na sobě oblečení od určité firmy podle mne nic zásadního neznamená.

120270

23.10.2006 18:05

Na tom že má každý hlas stejnou váhu

Dale Coopper 64.?.?.?

není nic špatného navíc podle mne lidé s nižším vzděláním a inteligencí mají menší ochotu se voleb zúčastnit. Aspon u nás to tak je. Byl jsem u voleb v pátek asi půldruhé hodiny před uzavření volební místnosti a schválně se díval do seznamu voličů v našem okrsku kdo šel volit co měla členka komise před sebou a kroužkovala a kdo už je zakroužkovaný.
Bez jediné vyjímky si troufám že šlo o lidi kteří patří po intelektové, vzdělanostní a morální urovni k tomu lepšímu co v mém nejbližším okolí je. Hospodští povaleči a primitivové zakroužkovaní nebyli. No možná šli volit v sobotu.
Na závěr si neodpustím málé rýpnutí ta strana Pravá Alternativa nebyla tak trochu nazi (figurky jako Hlinka, Skoupý, Skružný)?
A nebyl pan Podolák na webu Antifa v sekci monitoring jako jeden z vůdců neonacistické scény na Jihlavsku?

119799

23.10.2006 22:21

RE: Na tom že má každý hlas stejnou váhu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 119799

>Na závěr si neodpustím málé rýpnutí ta strana Pravá Alternativa nebyla
>tak trochu nazi (figurky jako Hlinka, Skoupý, Skružný)?
>A nebyl pan Podolák na webu Antifa v sekci monitoring
>jako jeden z vůdců neonacistické scény na Jihlavsku?

No a?
Mate tam predsa v Cechach demokraciu, alebo nie?

119826

24.10.2006 2:05

RE: Na tom že má každý hlas stejnou váhu

Dale Coopper 64.?.?.?

Reakce na 119826

>No a?
Mate tam predsa v Cechach demokraciu, alebo nie?
<

Já ale nemíním nijak omezovat pana Podoláka. Na svoje názory má jistě právo. Ovšem jestli tento web nechce být terčem kritiky za uadjne konexe na neonacisty měl by si občas editor zjistit kdo jsou jeho přispěvatelé. Pokud vím tak v minulosti sem psala i nějaká členka KSM dokud pan Stwora nezjistil její politické aktivity. Pak měla utrum. Neonacisté sem ale zřejmě psát můžou.

119830

24.10.2006 9:07

RE: Na tom že má každý hlas stejnou váhu

Marmot 213.?.?.?

Reakce na 119799

>Bez jediné vyjímky si troufám že šlo o lidi kteří patří
>po intelektové, vzdělanostní a morální urovni k tomu
>lepšímu co v mém nejbližším okolí je.

Výborně, zkuste si přečíst toto realita v Mostě, zvláště odstavec Volební mejdan v Chanově. Tito a jim podobní, kteří dostali lísteček s losem a číslem volební strany těmto vyhráli obecní volby. Kampaň je stála 20 mil., nejvíce ze všech regionálních stran ale všichni vědí, že se jim to bohatě vrátí. že umí odírat lidi totiž už dokázali, jen to teď bude ve větším.
Jak je vidět, tak role lidí na opačném konci stupnice je zvláště u voleb velmi podstatná. A za to pak dostávají své sociální služné. Koupit si obec je tedy zdá se snadné.

119842

24.10.2006 16:09

RE: Na tom že má každý hlas stejnou váhu

Zorba 83.?.?.?

Reakce na 119799

>Na závěr si neodpustím málé rýpnutí ta strana Pravá
>Alternativa nebyla tak trochu nazi (figurky jako Hlinka, Skoupý,
>Skružný)?
>A nebyl pan Podolák na webu Antifa v sekci monitoring jako jeden
>z vůdců neonacistické scény na Jihlavsku?

Pravá Alternativa byla vynikající Česká vlastenecká strana. Jednoznačně byla proti Němcům a nacistům. Výborným způsobem hájila České národní zájmy. Obdivuhodná je ozvláště její aktivita po atentátech v USA z 11.9.2001 kdy tato strana v čele se svým předsedou otevřeně schvalovala atentáty a již tehdy její členové i vedení veřejně označovali USA a sionisty za jediné skutečné teroristy a nepřátele našeho národa. Český národ vděčí za svoji existenci právě takovým lidem jací tvořili a vedli Pravou Alternativu. Pokud se kolem ní motal nějaký pomatený nácek tak je to zcela bezvýznamné a na věci to nic nemění.
A Antifu nelze v žádném případě považovat za věrohodný zdroj. Pro tu anarchistickou bandu fetáků a budižkničemů je každý slušný člověk, vlastenec a křestan "nácek" a "fašoun". Oni dokonce označili za "nácka" i zpěváka který ve svých písních opěvoval hrdinství Československých letců v RAF!

119864

24.10.2006 16:17

Přispěvovatelé

naroznej 80.?.?.?

Vážení , kteří jsem píšete příspěvky. Proč hned autora článku , který napsal jiný článek než které běžně uveřejňují "demokratická periodika" typu MF Dnes či LN , nazýváte skoro fašounem ?
Vaše reakce je téměř podobná , jako reakce komunistických představitelů před dvaceti lety , když nějaký český disident napsal poznámku pro Svobodnou Evropu. Naprosto stejná analogie. Tyto vaše příspěvky dost vypovídají o vašem "demokratickém" povědomí.
Co se týče článku. Hodnotím jej pozitivně. Kdo to řekl tu jednu památnou větu o té demokracii ? Churchill ? Vzpomínám si , že ta věta zněla: Demokracie je strašný způsob vlády ,ale bohužel neznám lepší . Myslím , že s tímto citátem je možné se ztotožnit.

119865

24.10.2006 21:31

Paralela kulhá

pepík 89.?.?.?

Paralela mezi firmou (zesměšňování zaměstnanců) a státem (kritika demokracie) kulhá na obě nohy. Lidé nejsou tak hloupý aby ve firmě hlasovali pro nesmysly a i kdyby, tak by firma brzy zkrachovala a uvolnila zdroje pro efektivnější, rozumnější firmu. Se státem je to jinak. Nemá příliš demokracie ale málo. Diktuje krutá stanická oligarchie. Tržní řešení nabízí studie Josefa Šímy Právo a obrana jako zboží na trhu, ale jsou i jiné varianty?

119889

24.10.2006 21:39

Firma

G3 85.?.?.?

Jenže cíle státu jsou úplně jiné než cíle firmy.

119890

Tuto stránku navštívilo 7 298