Diskuze k článku

Německo již měsíc stávkuje

Příspěvků 66

13.3.2006 1:03

Vim dopredu jak to dopadne

zap 65.?.?.?

- zamestnanci ustoupi. Dobre vi, ze si v porovnani s zivotem pracovniku v Severni Americe ci Australii (a asi i Britanii) ziji vysoce nad pomery a ze 'plizive' snizeni zivotni urovne (jak jsme na to my uz zvykli) budou muset prijmout. Jinak budou muset zacit stavet barikady jako Cesi v kvetnove revoluci. Je to spina, ale je to tak - 21 sloleti.

Znam od mnoha lidi, specielne od jednoho meho byvaleho zamestnavatele Nemce, ze jejich (BRD) system poradku a prav zamestnancu v prumyslu je zastaraly, ne-li absurdni. Vezmete si kuprikladu, ze chlap kteremu bylo jen neco kolem padesatky si podle pravidel 'fachmanschaftu' postavil hlavu, ze pracovat na kompjuteru se ucit nebude. A co na to zamestnavatel? Nic. Dal mu nahradni praci a dale jej drzel na stavu. Pro porovnani v Kanade, jen pri NAZNAKU neceho takoveho by mily pracovnik letel velkym obloukem za branu. A sletlo by se na nej devet cernych havranu. [cool]

97186

13.3.2006 2:10

Silně OT

Emma Bovary 84.?.?.?

Nešlo by to příště (a nejen u současné německé premierky) bez - ová.
Díky.

97195

13.3.2006 2:26

RE: Silně OT

zap 65.?.?.?

Reakce na 97195

Pak tedy budme konsistentni Emco,
rikejme ji Madam-Premier! [velký smích]

97198

15.3.2006 5:57

RE: Silně OT

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 97195

Copak ova vam pripada jako slovansky prezitek? [překvapení] [velký smích]

97637

13.3.2006 3:59

krize

Belveder pilsenaaa (zavináč) yahoo (tečka) com 64.?.?.?

Ke skutecne krizi jeste z daleko nedoslo.Lide uz zapominaji jak vazna socialni a ekonomicka deprese vypada.Krize zase jednou prijde a bude o to asi drsnejsi a krvavejsi v dnesni multikuluralni Evrope nez v dobach drivejsich.Jen si vzpomente na takovou mensi "krizi" ke ktere doslo pred nekolika lety v L.A. kdyz tam poldove zapasili s tim nadrogovanym cernouskem.Korejci se statecne branili sve obchody s puskama v rukou a cernousci behali a rabovali co se dalo.Bezpecnostni organy spocatku jen vsemu beznadejne prihlizeli a nez se vzpamatovali k efektivnimu zasahu tak bylo nadelano mnoho skod.

97203

13.3.2006 10:35

RE: krize

Baldi 212.?.?.?

Reakce na 97203

Moja reč. Navyše si myslím, že táto situácia nie je ani zďaleka problémom iba Nemecka, ale v podstate celého vyspelého sveta. Štáty odovzdali kontrolu finančných tokov súkromným korporáciam a tak teraz majú v podstate 2 možnosti.
1. Šetriť a tým pádom čeliť hospodárskej kríze v dôsledku chýbajúcich peňazí v ekonomike.
2. Požičiavať si od bánk ďalej a tým pumpovať peniaze do ekonomiky, avšak v takomto prípade sa stále väčšia časť ekonomiky a majetku bude dostávať pod kontrolu finančných korporácii. Navyše tento systém môže viesť v budúcnosti k ekonomickej katastrofe oveľa väčších rozmerov ,alebo prevzatia funkcíí štátu súkromnými korporáciami.
Čo robiť ?
Ja by som navrhol v prvom rade dostať emisiu nových peňazí pod kontrolu štátu, vrátiť sa k určitej obdobe zlatého štandardu a teda v podstate zrušiť súčasný finančný systém, čo asi podaktorým bude pramálo po chuti.
Zásadne by som sa nepozeral na Nemcov ako nejaký špeciálny prípad, pretože ich problémy možno o 10 rokov, možno skôr alebo neskôr čakajú aj Slovensko A Česko.

97226

14.3.2006 9:17

RE: krize

Rastík 212.?.?.?

Reakce na 97226

Suhlasim s Vami, akurat je dost problem, ze dnes uz je prakticky vsetka realna moc v rukach sukromnych korporacii. Politik, ktory by sa pokusal presadit to co navrhujete, by urcite neprezil ani jedno volebne obdobie. Jedinou moznostou je riesenie zdola - napriklad zavadzanie lokalnych mien, ktore podporuju lokalnu ekonomiku a sudrznost komunity a zvysuju jej nezavislost na bankovych instituciach. Niekolko takychto projektov uz vo svete uspesne funguje. Opat je ale problemom, ze myslenie ludi v podstate ovladaju media, ktore maju v rukach zase sukromne korporacie. Je to zacarovany kruh. S najvacsou pravdepodobnostou sa to skonci aj tak miliardami obeti.

97415

14.3.2006 10:53

RE: krize

lukas85 lukas85 (zavináč) mail (tečka) muni (tečka) cz 147.?.?.?

Reakce na 97415

> Niekolko takychto projektov uz vo svete uspesne funguje.

Prosím ťa, Rastík, napíš mi obšírnejšie o nejakom prípade, kde a ako sú komplementárne menové systémy vo svete aplikované. Už sa nejaký čas svetovým finančným systémom zaoberám a veľmi by ma potešilo, keby zo súčastnej situácie existovalo nejaké reálne východisko.

97434

15.3.2006 8:08

RE: krize

Baldi 212.?.?.?

Reakce na 97434

Napr. v Japonsku obiehajú tzv. Hureai Kippu, ktoré sa používajú v zdravotníctve. Študent dostane za opatrovateľskú službu určitý počet týchto lístkov a za ne si môže kupovať lekárske úkony.

97661

15.3.2006 10:01

RE: krize

Rastík 212.?.?.?

Reakce na 97434

Prave teraz citam o tom dobru knihu - Bernard Lietaer: Budoucnost peněz. Da sa objednat na www.paradigma.sk. Ten chlapik co ju pisal bol guvernerom Bank of England, takze je to naozaj fundovane dielo.

97672

15.3.2006 10:07

RE: krize

lukas85 lukas85 (zavináč) mail (tečka) muni (tečka) cz 147.?.?.?

Reakce na 97672

Tú knihu mám doma. Zdá sa mi dosť komplikovaná, nechcelo sa mi uvažovať nad komplikovanými tvrdeniami, ktoré tam autor píše. To však nič nemení na tom, že keď ju človek pochopí, tak dôjde k prakticky podobnému záveru, ako v prípade vyššeie uvedeného článku.

97674

15.3.2006 6:02

RE: krize

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 97415

No posledni z mocnych, kdo zkusil tento typ reformy byl JFK, a ten zaplatil daleko vice nez jedno volebni obdobi. Kennedyove jsou vyznamny stary klan v politice USA a zpatky to bylo skoro 50 let. Dnesky bych rekl, ze ty sracky co nas obklopuji jsou, rekneme vice do hneda a aromatictejsi.

97638

15.3.2006 8:03

RE: krize

Baldi 212.?.?.?

Reakce na 97415

Bohužial, ja to vidím tiež veľmi podobne.

97660

13.3.2006 9:43

Ruzyne

kubik 195.?.?.?

Pokud bych pouzil stejnej zpusob uvazovani jako v clanku, je patrne i CR na pokraji zhrouceni, nebot na letisti v Ruzyni se vcera a predevcirem tisnilo nekolik tisic lidi, nemluve uz o neprotazenych cestach atd...

97217

13.3.2006 12:36

ja sedim priamo na kotli

google 84.?.?.?

ja osobne, som clenom odborov (uz 15 rokov), pracovnikov socialnej, psychologickej a terapeutickej starostlivosti, v Nemecku.
nechce sa mi o tom dlho vypisovat, ale pravda je jednoznacne (80%), na strane strajkujucich.

dopokial ma stat, na rozdavanie sta milionov na izraelske ponorky, balkanske a afghanske vojenske dobrodruzstva a danove amnestie pre nadnarodne koncerny, tak moze aj zaplatit svojich pracovnikov.

97230

13.3.2006 12:52

RE: ja sedim priamo na kotli

Honza777 213.?.?.?

Reakce na 97230

Proces globalizace dokonale zamíchal kartami. Jak známo, na většině velkých vyprávění je zdaleka nejzajímavější právě to, co se v nich vůbec neříká. Velké vyprávění o globalizaci zamlčuje, že nadnárodní firmy opustily závětří národních ekonomik, ve kterém byly po zhruba sto let své nedospělosti hýčkány, a vytvářejí si svůj vlastní svět, jenž se řídí logikou maximalizace zisku. Toho zisku, který se jen nerad nechá brzdit zbytečnými sociálními, environmentálními, či dokonce politickými ohledy.
Jan Keller, Politika s ručením omezeným

97233

15.3.2006 6:11

RE: ja sedim priamo na kotli

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 97233

No ja mam zly pocit, ze to je ponekud horsi. Kapital se musi vyvazet do Ciny a jinam, protoze jinak by nas prevalcovala konkurence. GMC vykazal loni ztratu 8,5 miliardy $. Duvody drahe suroviny, to maji vsichni. Draha pracovni sila, jak kdo? A spatny odbyt klicovych modelu. No SUV pri rostoucich cenach ztraci na popularite a taky tady mame tu konkurenci, co treba nema tak drahou pracovni silu. Nejakych dvacet let zpatky by to administrativa byla asi schopna uregulovat, samozrejme pomoci cel a jinych omezeni. Ale mate pravdu korporace nam dospeli, v USA jim bylo odpusteno upravou zakona nejakych 400 mld na danich. A taky jsou nadnarodni, takze osud narodniho statu jim je u prdylky.

97639

13.3.2006 13:01

RE: ja sedim priamo na kotli

Honza777 213.?.?.?

Reakce na 97230

Globalizace neznamená, že skupina mocných manažerů velkých nadnárodních firem spolu s finančníky a s bankéři chce v rámci jakéhosi tajemného spiknutí připravit o moc národní vlády, aby si jejich dosavadní pravomoci přivlastnili a rozdělili mezi sebe. Jde zde o něco mnohem méně přímočarého. V průběhu globalizace se moc vytrácí z oblasti klasické politiky. Odchází z ní především proto, že klasické politické instituce nejsou schopny ovlivňovat rychlost pohybu velkých investic nadnárodních společností. Vlády formálně suverénních států se dostávají do málo důstojné pozice těch, jejichž úspěšnost je závislá na pohybech, které nedokáží nejen kontrolovat a usměrňovat, ale zpravidla nedokáží jejich budoucí vývoj ani přibližně předjímat.
Jan Keller, Politika s ručením omezeným

97234

15.3.2006 6:26

RE: ja sedim priamo na kotli

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 97234

Jak ktere vlady? Vlady "bananovych republik" jiste? Vlady zapadnich ekonomickych mocnosti maji zatim lepsi moznosti. Jsou schopny odhadovat vyvoj, vidi ze to smeruje ke krachu jejich narodnich ekonomik, ale nejsou schopny zadne regulace, natoz kontroly ( vcetne USA). A pak tady jsou vlady neceho jako Cina, Indie, Rusko anebo neco jako Iran diky specificke surovine jako ropa. No jak to bude ted probihat v Nemecku by mohlo lecos napovedet. Vsecky tyto "ekonomicke potize" zapadu povedou nutne k totalizace jeho politickeho systemu a uzavreni ekonomickeho trhu. Vicemene EU ma snahu vytvorit jakysi uzavreny sobestacny ekonomicky trh. To nutne bude vytvaret tlak na opusteni konzumnihu stylu zivota. A navic pokud zapad ma obstat musi venovat vysoku pozornost vzdelani, aby kreativita a inovace udrzely pri zivote jeho "prilis drahou vyrobu." Jinak se velice rychle dostane do pozice "jedne velke bananove republiky". Pokud samozrejme nebude valka.

97641

13.3.2006 13:26

RE: ja sedim priamo na kotli

google 84.?.?.?

Reakce na 97230

este jedna informacia nie je spravna, ze strajkovali bavorski cestari pocas snehovej kalamity.
v Bavorsku sa zacal strajk, az ked bolo najhorsie za nami.
tie zapchy, boli dosledkom nemoznosti, aj pri vyuziti plnych kapacit, situaciu zvladnut.
sam som bol na cestach.

97238

13.3.2006 14:01

RE: ja sedim priamo na kotli

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 97238

Zcela mimo diskusi bych jen připomenul několik písní doslova prorockých, které dnes stojí za nový poslech:
Chris Rhea - Road to Hell
Leonard Cohen - Future
Leonard Cohen - Closing Time
Leonard Cohen - Democracy
Bob Dylan - It's all over now Baby Blue (doporučuji versi někoho jiného, třeba Marianne Faithfull, Bobovi není rozumět ani slovo)

Times are a changing. [smích]

97241

14.3.2006 9:20

RE: ja sedim priamo na kotli

Rastík 212.?.?.?

Reakce na 97241

A dodam nieco tvrdsie, co vyslo len nedavno
Soulfly - Babylon (cely album sa vola priznacne Dark Ages) [smích]

97416

13.3.2006 13:02

Pliziva rakovina socialismu

kim77 134.?.?.?

Socialisticka rakovina zasahla a znicila kdysi prosperujici nemecko. Vim, ze na tomhle serveru se schazej prevazne levicaci, ale zkuste se zamyslet kam se dostal nemecky hospodarsky zazrak, ktery neznal nezamestnanost a zivot na dluh, za 10 let vlady rudych, za deset let zadluzovani, rustu dani, regulace a byrokracie, trestani bohatych a uspesnych podnikatelu, kteri zamestnavaj lidi. A ve stejnem smeru mame s rudou socialistickou rakovinou nakroceno i my.


Nynejsi stavku popelaru bych na miste trebas Hamburgskych, Stuttgartskych nebo Mnichovkych radnich vyresil behem 72 hodin. Svolal bych odborare, ne jejich zkorumpovane predaky, ale obycejne i cleny, a rekl, panove, mate 48 hodin na to abyste se vzpamatovali a a prehodnotili sve pozadavky, snad si pak alespon cast z Vas zacne vazit prace v zemi, kde socialiste vytvorili 12% nezamestnanost. Neprehodnotite-li, potom vas za 72 hodin nahradi popelarska firma z Polska ci Ceska, ktera za 80% vasich platu nebude pracovat 38 hodin tydne, ale 42 hodin. Cas Vam bezi, soudruzi odborari....

97235

13.3.2006 16:36

RE: Pliziva rakovina socialismu

Honza777 213.?.?.?

Reakce na 97235

Fajn... Ale neprozradil jste nám vy rozumbrado kam budete štosovat ty nezaměstnané, jejich rodiny, atd. ? Víte... já když vidím někoho kdo má na dnešní globální problémy okamžitě recept typu "a je to", jsem vždy na pochybách a v pozoru.

97255

13.3.2006 18:35

RE: Pliziva rakovina socialismu

zdenek 72.?.?.?

Reakce na 97235

presne tak, nenazrane unie a zhyckani lini zamestnanci nechapou, ze do situace, ktera nastala to dostali oni a misto nejake napravy to svou neustupnosti jeste zhorsuji. Nenazranost odborarskych bossu nezna hranic a je schopna se dopracovat i k sebezniceni. Doba, kdy unie byly neco platne a neco delaly pro delniky je davno pryc. Ted uz je to jen byznys, a to velmi vynosny, jako kazdy jiny. Akorat s tim rozdilem, ze ze profit nejde k investorovi, ale k vypasenym pijavicim.

97267

13.3.2006 19:59

RE: Pliziva rakovina socialismu

Aja 24.?.?.?

Reakce na 97267

Funguje to reciprocne.
Tam, kde unie neni, obvykle zaslapava zamestnance sef (vim, o cem mluvim), tam, kde je unie, zvlaste pak ve sfere vladni, je nenazrana ona.
Tak si vyberte.
I kdyz.... delala jsem sveho casu pro nemeckou firmu v Quebecu. Zadna unie, ale velmi slusne zachazeni zamestnavatele se zamestnanci.
To se musi sejit slusny lidi, ve kterych se neusadil trvaly pocit, ze ten druhej je chce oskubat a naopak.
Ovsem takova situace je spis vzacna nez bezna.

97278

13.3.2006 21:01

RE: Pliziva rakovina socialismu

zdenek 72.?.?.?

Reakce na 97278

>To se musi sejit slusny lidi, ve kterych se neusadil trvaly
>pocit, ze ten druhej je chce oskubat a naopak.

>Ovsem takova situace je spis vzacna nez bezna.

Ale, ano vzdycky se da domluvit, pokud si delnik uvedomi, ze vydelek firmy je i jeho vydelek a boss rozumi, ze bez delniku je nic tak to jde. Malou firmu mam 12 let a z 8 zamestnancu mam porad 6 "originalnich" z doby kdy jsem zacinal. O sve vuli jim platim benefice, 10% dovolene a penzi, s pocitem ze je to pro ne a ne pro nejake podezrele fondy jak je v uniich nazyvaji. Legal fond, welfare fond ap. A je tu jistota, ze kdyz za nimi prijde tzv. reprezentant unie, tak ho poslou do prcic, jako treba loni, kdy po hodinovem verbovani z nej vylezlo, ze by meli jako clenove unie asi o $ 1.20/hr mene nez maji.

97287

14.3.2006 1:12

RE: Pliziva rakovina socialismu

zap 65.?.?.?

Reakce na 97278

Tohleto je citliva zalezitost.

Na jedne strane by zamestnavatel rad bral lidi u huby co to jde (vice pravidlo nez vyjimka), na druhe strane podniky s odbory (unii) maji casto prohnilou pracovni moralku. V miste kde jsem zamestnanci z dilen 'musi' drzet kazdou prestavku, jinak to nejde - unie pravidla. Jsou 'osvobozeni' od jakehokoli nadstandartniho usili. Casto maji reci proti inzenyrinku (bez znalosti veci v tom oddeleni) a mysli si, ze jsou nedotknutelni. Lide se velmi snadno a rychle zkazi. Koho za to vinim? Nikoho, takovy je system.

97373

13.3.2006 21:23

RE: Pliziva rakovina socialismu

google 84.?.?.?

Reakce na 97235

pan Kim77, musim povedat, ze mate primitivne videnie sveta a k tomu, v tom mate systemove chyby. zabudate totiz, pri svojom nadseni pre kapitalizmus ponuky, dopytu a globalizmu, ze zem je gulata a den ma 24 hodin.
najprv zoberiete smetiarov z Ceska a nechate ich makat 42, neskor 50 hodin tyzdene, tym sa to prestane pacit a zacnu strajkovat. opät siahnete po osvedcenej metode a stiahnete Ukrajincov na 60 hodin tyzdenne, neskor Mongolcov a ste pri Japoncoch. ti, vam uz tu robotu robit nebudu a je to skurvene daleko. a aj keby robili, tych potom budete vydierat kym? znovu Nemcami?
nezabudajte na nemcinu, nezabudajte na ich rodiny, atd. atd.
ani ta 77- za vasim nickom, ktora zrejme oznacuje rok zrodu geniusa, neospravedlnuje blbost. [mrknutí jedním okem]

(Vsimam si vas delsi dobu. Velice casto prechazite k osobnim utokum, zesmesnovani oponentu, jejich ponizovani. Prosim, venujte se tematu, ne tem, kteri pisi. Dekuji. Editor)

97290

16.3.2006 2:16

RE: Pliziva rakovina socialismu

google 84.?.?.?

Reakce na 97290

>(Vsimam si vas delsi dobu. Velice casto prechazite k osobnim
>utokum, zesmesnovani oponentu, jejich ponizovani. Prosim, venujte
>se tematu, ne tem, kteri pisi. Dekuji. Editor)

otazka je, ci ich viac zosmiesnujem ja, alebo oni sami seba, svojimi kreaciami.
lenze samozrejme, ze sa toho nariadenia budem drzat, pretoze viem, ze v trestani "neposlusnych", ste niekedy rychlesi ako ADL.

97735

14.3.2006 1:19

RE: Pliziva rakovina socialismu

zap 65.?.?.?

Reakce na 97235

Socialisticka rakovina zasahla a znicila kdysi prosperujici nemecko.
---------------------------------------------------------------------

Socialistickou rakovinu zpusobila - kapitalisticka rakovina.
Chtel by jste to vzit zpet? [smích]

97375

14.3.2006 9:25

RE: Pliziva rakovina socialismu

Rastík 212.?.?.?

Reakce na 97235

Nie je nad ciernobiele videnie. Zavidim Vam, ze mate vsetko take jednoznacne, aspon Vas nic netrapi. Lenze skutocny svet je ovela komplexnejsi a vsetko je relativne.

97417

14.3.2006 9:35

RE: Pliziva rakovina socialismu

Honza777 213.?.?.?

Reakce na 97417

Fajn... Souhlasím, že skutečný svět je mnohem barvitější a komplexnější. Nicméně, když vám někdo vrazí facku, tak je to taky relativní ? [smích]

97420

15.3.2006 9:59

RE: Pliziva rakovina socialismu

Rastík 212.?.?.?

Reakce na 97420

Samozrejme ze hodnotenie takejto situacie je relativne. Clovek ktory mi vrazi totiz ma uplne ine skusenosti ako ja a urcite ma na to dovody, ktore ja nemusim ani poznat ani schvalovat. Pre mna je to automaticky "zle", kdezto z jeho pohladu to moze vypadat ako "dobre". Ziadna objektivna realita neexistuje rovnako ako neexistuje objektivna pravda. Svet ako ho vidim ja alebo vy existuje len v nasich hlavach. O kazdom jave sa mozeme bavit iba ak definujeme suvztaznu sustavu.

97671

15.3.2006 10:26

RE: Pliziva rakovina socialismu

Honza777 213.?.?.?

Reakce na 97671

>Samozrejme ze hodnotenie takejto situacie je relativne.

Nemluvím tu o HODNOCENÍ takové situace, ale veskrze o SITUACI (stav/skutečnost/realita) jako takové. Takže ještě jednou opakuji otázku: když vám někdo vrazí facku, tak je to taky relativní ?

97676

15.3.2006 6:43

RE: Pliziva rakovina socialismu

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 97235

No problem, je ze tito lidickove tvori hlavni zdroj prijmu kazde vlady. Je to zvlastni, ale z nezdanene miliardy i pres nizsi danovou sazbu odevzdaji prave lidickove do kasy mnohem vice nez nejaka korporace. Proste Helmut Schmid z Mnichova plati dane bernaku v Bavorsku a ne na Kajmanech nebo v Monacu, nic si tam neodpise a tezko podmazne ci pritlaci vladu, aby se provedli nejake legislativni zmeny. Navic kdyz vlada kopne Helmuta do prdele, tak nejenomze nedostane zadne dane, ale bude muset cvakat socialni davky, nehlede ze nasrany Helmud ji nebude volit. A kdyby jenom to i ty firmy zavisle na nemeckem vnitrnim trhu budou s Helmutem na dlazbe v horsi situaci. Mno, Haburk nikdy rude nebezpeci rakoviny realneho socialismu nepoznal. Vy zrejme verit v neomylnou spravedlivou ale hlavne neviditelnou ruku trhu. Rekl bych, ze uz dvacet let mimo Skandinavii a Svycarsko tomu veri i zbyle vlady zapadniho sveta. Nu coz nezbyva nez nam poprat good luck everybody.

97642

29.3.2006 19:22

RE: Pliziva rakovina socialismu

Libor 84.?.?.?

Reakce na 97235

Vazeni,
zatím se zde nikdo nezminil o tom, ze byvala NSR dava ca. 1 tretinu BSP do byvale NDR. A to neni malo pro tak vykonou ekonomiku jak je zapadni Nemecko.

101008

13.3.2006 17:39

Nemecko vyrabi, prodava a vyvazi dobre - v cem je tedy problem?

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Ze by miliardy nalite do Izraele za jekesi neprukazne mrtve duse z hollocostu dokazaly polozit Nemeckou ekonomiku? Neni treba cas (pokud "nejsou penize" ) je prestat posilat zidakum?
Neni cas na snizeni poctu statnich ouradu na rozdil od skutecnych a v 99% pripadu urcite i potrebnych pracovniku? Neni cas na zruseny nesmyslnych zakonu, na zaklade kterych policie nahani a soudy soudi (a danovy poplatnik to vsechno plati) lidi za jejich nazor? Za koureni travy? Za kde-jaky nesmysl, jenz je jen a jen jejich veci?

Prijde mi, ze by se neco melo delat s temihle vecmi a pak to muze zacit trosku fungovat [zahanbení]

97261

13.3.2006 17:45

RE: Nemecko vyrabi, prodava a vyvazi dobre - v cem je tedy problem?

YAMATO 62.?.?.?

Reakce na 97261

Až na ten Holocaus naprostý souhlas!

Přebujelá (to je spíš ještě eufemismus) byrokracie, nesmyslně nastavený sociální systém (vyplatí se brát podporu, nežli pracovat!) atd. atd.

Výsledky jsou tady, brzy to nastane i u nás, protože na poučení se a výraznou změnu nevěřím...

97262

13.3.2006 19:38

RE: Nemecko vyrabi, prodava a vyvazi dobre - v cem je tedy problem?

Tajnej agent 85.?.?.?

Reakce na 97262

V tomhle případě je zmínka o holocaustu oprávněná - někteří židi si totiž na jeho základě udělali z Německa dojnou krávu.

97277

13.3.2006 20:00

RE: Nemecko vyrabi, prodava a vyvazi dobre - v cem je tedy problem?

YAMATO 62.?.?.?

Reakce na 97277

Jasně, musím to upřesnit: jde mi o událost Holocaustu jako takového. Což pan trodas popírá.

Na tom, že 60 let po něm stále platit je už nesmysl, se shodnem.

97279

14.3.2006 1:16

RE: Nemecko vyrabi, prodava a vyvazi dobre - v cem je tedy problem?

zap 65.?.?.?

Reakce na 97279

Na tom, že 60 let po něm stále platit je už nesmysl, se shodnem.
--------------------------------------------------------------------

Pro Vas mozna nesmysl, pro NE ucel hry. [mrknutí jedním okem]

97374

13.3.2006 20:41

Vse souvisi se vsim -

Pravda 89.?.?.?

Zajimalo by nejen mne ale i ostatni co se stalo s Nemeckem, ktere bylo jeste do nedavno motorem a lokomotivou Evropy a marka byla silnejsi nez dolar-
Vse totiz nasvedcuje tomu, ze je zde zajem ekonomicky Nemecko poskodit-neobstoji nazor, ze tu katastrofu zpusobilo spojeni s byv.NDR- vychodni Nemecko bylo jiz za komunismu nejvyspelejsi a daleko pred nami nebo Madarskem a dnes tyto zeme se zenou dopredu. Byl to cil ostatnich zemi,predevsim Anglie a Francie, ktere nelibe trpely, ze porazene Nemecko je predhani. V Nemecku nebyly ani tak pocetne stavky jako ve Francii, kde tehdejsi prezident Mitterand donutil Kohla, ze musi zrusit marku a pristoupit na spolecnou menu a dale, ze musi podporovat byv.postkomunisticke zeme.
Nastala situace, ktera se v celych dejinach Nemecka jiz stala, kdy byl boj o kolonie, z ktereho predevsim Anglie Nemecko vysachovala.Vsechny valky, ktere Nemecko vedlo vzdy byly za ucelem dosahnout spravedlnosti at jiz v rozdeleni Evropy a pripojeni velkych oblasti obyvanych Nemci k Polsku anebo u nas Sudety.Anglie vedela dobre, ze Nemecko nemuze s takovym usporadanim souhlasit a potrebovala, aby Nemecko se zamerilo na tyto oblasti a nemelo cas na kolonie.
Vubec se mlci o tom, ze Anglie dovolila vyzbrojit Nemecko a podporovala ho v jeho cilech znicit bolsevismus. Cesta prvniho zastupce Hesse behem valky do Anglie nasvedcovalo tomu, ze musely byt nejake dohody mezi Nemeckem a Anglii. Nastoupenim Churchilla, ktery neznal nic jineho nez rozsirovat a udrzovat kolonialni panstvi,Hess nemohl u neho uspet.
Mazany Churchill dobre vedel, ze pro Anglii bude vyhodne kdyz se Nemecko s Ruskem navzajem znici a tim odstrani tyto event.zajemce o kolonie-
predevsim vliv do arabskych zemi a Indie.On to take jednou prohlasil na otazku proc se spojil s drivejsim velkym nepritelem Stalinem - ze se spoji i treba s certem, aby znicil Nemecko.
Tolik strucne k historii ale to odpovida na otazku, kdo ma zajem na oslabenem Nemecku a kdo ho prinutil, aby od padesatych let platilo miliardove sumy rocne na odskodneni Zidu a do Izraele
To je zajem i USA a tim se Nemecko vyridi jako nebezpecny konkurent a to take vysvetluje nesmyslne bombardovani nemeckych mest i posledni dany valky.

97283

13.3.2006 21:16

RE: Vse souvisi se vsim -

Honza777 213.?.?.?

Reakce na 97283

...co se stalo s Nemeckem

Nehledejte žádné složitosti. Stalo se to, co se muselo stát. To co se stane s každou zemí která přijala demokracii, ale která je v současnosti spíše plutokracií, ideologii liberalismu, svobodného podnikání, které je ale spíše zvůlí než podnikaním a vytvářením skutečných hodnot, pseudovíru volného trhu, který je především volným trhem s korupcí, ekonomiku, jejímž jediným ukazatelem a cílem je "růst" a "zisk" za každou cenu, spotřeba a gigantické plýtvání a je tedy spíše nehospodářstvím, neekonomikou, atd. atd. Vše souvisí se vším...

97288

14.3.2006 1:40

RE: Vse souvisi se vsim -

zap 65.?.?.?

Reakce na 97288

To co se stane s každou zemí která přijala demokracii,...
----------------------------------------------------------------
Souhlasim s Vami s vyjimkou te casti kterou kopiruji. Myslim, ze demokracie coby synonymum pro zprofanovany bordel, mlzeni a nezodpovednost byla na ne a vsechny ostatni uvalena, nikdo si ji vyslovne nevybiral. Ne takovou, jakou mame moznost pozorovat.

Navrhuji cist: www.constitution.org - Rousseau: Social contract

97382

13.3.2006 20:43

Bloody MBAs

zubr 216.?.?.?

Zhruba pred 10-20 lety nemecke technicke zavody, asi podle vzoru ze zamori, vymenili technicky management za byrokraty, typu MBA. CEO Mercedesu uz nebyl inzenyr ale sberatel umeleckych veci. Proto v Canade nove mercedesy kupuji pouze Cinani, kterym vyborny Lexus nejde pod fousy, kvuli minulosti. Je tedy celkem jedno jestli odbory v Mercedesu pracuji malo ci pomalu. Pochybuji ze by stary Daimler koupil Chrysler, ten pan s knyry si ale mysli ze udelal zazrak. VW uz jsem davno na ulici nevidel. Audi je znamo pouze pro pekelne elektronicke poruchy. Obavam se ze za par let budou Nemci s hrdosti montovat Toyoty, (nebo Skody [smích]) - jako my zde.

97284

15.3.2006 0:14

RE: Bloody MBAs

zap 65.?.?.?

Reakce na 97284

To ze Daimler koupil Chryslera ho zachranilo, alespon pro soucasnost. Jo slysel jsem, Mercedes ma cim dal vice problemu... uz to neni znacka kvality. Jinak ti zbyvajici dva jsou totalne v prdeli at se namahaji novymi modely jak chteji. Lidi jdou masove po japonskych autech (vyrobenych v Severni Americe). [oči v sloup]

97597

13.3.2006 20:54

Zas ty širší souvislosti ??

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Tichý, trpělivý a pečlivý pozorovatel se systémovým a ekologickým myšlením musel v duchu úpět hrůzou již hodně dávno - vše totiž souvisí prakticky se vším a to, co vidíme v Německu, lze tušit nebo již i vidět v různých fázích prakticky po celém světě.

Dámy a pánové - to je součást té obecné velké celosvětové krize, která na nás "kvačí" rychlostí zcela děsivou. Když svůj pohled "krutě" omezíme pouze na Německo a otázku sociálního neklidu, nemůžeme nevidět, že se jedná o jistý prototyp situace, známé i u nás v Česku, na Slovensku, na Ukrajině a "td. td. td." až kamsi do Mongolska a na Čukotku.

Zde máme ideální příležitost uvědomit si hrůzy "svobody, demokracie, liberalismu a konzumerismu" (fuj) a jasný příklad relativity ! Zatímco v zapadlé vísce na Čukotce vojenský felčar Čukča Ivan Ivanovič žehrá a přemýšlí o svém sociálním neklidu v duši, protože mu nějaký nástupce místního Sovětu odmítá zvýšit plat o tři solené lososy za měsíc, o petrolejových kamínkách do zemljanky-ordinace už ani nemluvě, tak Ukrajinec Voloďa Ostapovič je nespokojený s platem 1000 hriven v Kijevě v místním spičkovém špitále a sní velkolepý sen, že dostane místo na polyklinice v Košicích, odkud ovšem těsně před tím utekl pan doktor Ferenc Molnár za lepším do brněnského skoro-upadajícího špitálu, protože odtud s pocitem zneuznání utekl místní špičkový doktor a nyní již operuje za eura v Kolíně nad Rýnem. Kam momentálně utíkají němečtí doktoři - to netuším.

Zvolil jsem doktory, nicméně to platí pro všechny profese skoro identicky. Svět se otevřel a tím zmenšil. Všichni začínají vědět všechno - proč by nějaký Mongol honil kobyly a krávy po nekonečných stepích mongolska, když si 100x více vydělá v Česku na podpoře ? Hm ?? Tahleta sociální bouře, vlastně uragán - ta čerpá energii z nerovnováhy. Někdo si žije jako prase v žitě, jiný jako prase v hnoji a někdo chcípá hladem... To je motor katastrofy, který se již urval z řetězu jákekoliv kontroly !

Do toho ale přichází nyní již "rychlá fáze" klimatických změn, kolaps finančního systému světa, kolaps světové energetiky, kolaps potravinové základny světa, zatím neurčité ET hrozby, kolaps ekologické rovnováhy, hrozby zatím blíže neurčených pandemií, hrozba vymizení magnetického pole Země, hrozba posunu geografických polů a .... no šlo by pokračovat ! Ale toto stačí ! Vše souvisí se vším. Nikdo nedá na sny o holubech na střeše a drží si urputně svého vrabce v hrsti ! [smích]

97286

13.3.2006 21:26

RE: Zas ty širší souvislosti ??

Honza777 213.?.?.?

Reakce na 97286

Naprostý souhlas ! Jako doplňkovou četbu k uvedenému a k tomu oč tu celosvětově běží nabízím skvělý příběh zde:

Chcem celú Zem + 5% navyše! - http://www.paradigma.sk/redakcny_system/clanok.php?id=142

97291

14.3.2006 3:29

RE: Zas ty širší souvislosti ??

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 193.?.?.?

Reakce na 97291

Bylo to i zde a na WM je už dokonce v češtině [mrknutí jedním okem]

97385

14.3.2006 7:02

RE: Zas ty širší souvislosti ??

Honza777 213.?.?.?

Reakce na 97385

Dík za upozornění, nevěděl jsem. Čemu říkáte "WM" ? Můžete poslat link ?

97395

14.3.2006 8:28

RE: Zas ty širší souvislosti ??

Sidonius Zdenek M ZdenekM (zavináč) Primus (tečka) ca 216.?.?.?

Reakce na 97395

>Dík za upozornění, nevěděl jsem. Čemu říkáte "WM" ?
>Můžete poslat link ?

Doufám, že se babča neurazí - http://www.mwm.cz/

97403

14.3.2006 4:30

RE: Zas ty širší souvislosti ??

pastinak 23cenzura (zavináč) seznam (tečka) cz 201.?.?.?

Reakce na 97291

a me bylo divny od koho si ty staty vlastne pucujou kdyz vsechny Staty nekomu dluzej...)) haha

97387

14.3.2006 11:15

RE: Zas ty širší souvislosti ??

lukas85 147.?.?.?

Reakce na 97387

Veru tak. Doporučujem ešte článok http://www.paradigma.sk/redakcny_system/clanok.php?id=115. Tam sa o ekonomike píše trocha podrobnejšie.

97437

14.3.2006 1:25

RE: Zas ty širší souvislosti ??

zap 65.?.?.?

Reakce na 97286

Tentokrat jste se p. Gejdos vycajchnoval:
pekne shnuti! [smích]

97377

14.3.2006 3:50

RE: Zas ty širší souvislosti ??

pastinak 23cenzura (zavináč) seznam (tečka) cz 201.?.?.?

Reakce na 97286

Zdravim pane Gejdos..tak sem konecne v tomMexiku.. [velký smích] objizdim tu pyramidy,bastim kaktusy a snazim se proniknout do houboveho kultu.. [vyplazený jazyk] Nekteri Indiani jsou moc chytri pani a maji docela prehled i kdyz nemaj Internet coz me docela prekvapilo ,ale zda se ze jim staci logika.. [mrknutí jedním okem] Beru to od severu takze sem se jeste nedostal do toho spravneho Meyskeho strediska a ten sever to je jenom Azteckej odvarek..Mayove a Olmekove byli jiny borci..to mi pripomina ze tady skoro kazdej veri na Atlantidu... [chechtot] Kazdopadne porad premejslim kam se schovam az to tu zacne vrit..Asi nejaky hory s dobrym pristupem k vode..Tady je takovych mist hodne ale chybi mi Cechy,vratim se tam zpatky ale doufam ze odhadnu kdy odjet pryc..Myslite ze ten rok 2012 je spravnej?? tady o tom moc nemluvej,i kdyz se musim priznat ze do Spanelstiny sem jeste mkoc nepronikl(ucim se mesic) [chechtot] a moje nejcastejsi vety jsou Jeste jednou prosim a mluvte pomaleji.. [chechtot] tak az bude nejaky zajimavy info dam vedet...zatim zdravim...

97386

14.3.2006 14:39

RE: Zas ty širší souvislosti ??

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 97386

To Mexiko Vám se vši počestností závidím. Někde jsem četl, že Latino-Američané obecně a Mexičané zvláště jsou "lidé budoucnosti". Velmi pohodoví a hodní lidé - je to tak ? Dívejte se pořádně a "nasákněte" tu atmosferu.

Já byl vloni skoro měsíc ve Španělsku a byl jsem docela unesen tou "neupachtěnou lehkostí bytí". Myslím, že ten anglo-saský duch vzájemného "ojebávání" byl světu skutečně "čert dlužen" !! [smích]

PS Za rok 2012 neručím, vůbec bych se nedivil, kdyby to bylo dříve...

97491

14.3.2006 18:38

RE: Latinos

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 97491

Moc si je neidealizujte, nejsou o moc lepší než bílí ďáblové www.amren.com/0403issue/0403issue.html

97547

14.3.2006 23:34

RE: Latinos

zap 65.?.?.?

Reakce na 97547

Presne tak jak rikate.

Neidealizovat. Je to sice hodne davno co jsem tam byl a nic zleho se mi neprihodilo, ale jak rika Anti "casy se meni".

Tez pane Gejdos mejte na vedomi, ze Spanelsko a Mexiko jsou velmi vzadalene pojmy. Ve Spanelsku jsem nebyl, ale znam jej jak od meho ucitele spanelstiny, tak od lidi co tam byli docasne coby uprchlici. Jenom chvala. Spanele maji svoji dustojnost a praktikuji ji.

Jinak, nasemu cestovateli 'pastinakovi' hodne zdaru a stesti!

97592

15.3.2006 1:18

RE: Latinos

pastinak 23cenzura (zavináč) seznam (tečka) cz 201.?.?.?

Reakce na 97592

mel sem pro vas napsanej peknej clanek ale pak sem ho dvakrat nepotvrdil a je fuc... [naštvaný] asi jste ho nemel dostat..snad jen jedine..Lide vam do hlavy vidi vic nez si myslite a ani usmev spatne myslenky neschova..Moje zkusenost je takova ,ze kdyz prokazu uctu,uctou mi je oplaceno..urcite nejsem jediny a nevim proc to tak je..Tim ale samozrejme nechci tvrdit ze me jeste nikdo nepodelal ale byli to spis veci ktere jsem sam nekomu pred tim udelal..beru to tak,ze vse se jednou vrati a znamena to ze buh je s vami a dohlizi na vas,pokud se vam ale spatne ciny nevraci,jste ztracen( teda to nemyslim vas [chechtot] ) buh vas jiz opustil..Skoda ale ze ten prispevek pred tim mi nevysel..Byl mnohem lepsi.. [pláč]
Zdravim...

97603

15.3.2006 3:08

RE: Latinos

zap 65.?.?.?

Reakce na 97603

Mate v sobe elan mladi....
to mel asi kazdy z nas. I ja jsem kdekoli venku ukazal lidem respekt a i oni mi to vraceli, to je pravda. Ted uz jsem trochu 'trudovejsi'. A kdyz jsem byl v Nemecku vsude jsem zdravil "gutenptak". [chechtot]

97613

15.3.2006 1:01

RE: Zas ty širší souvislosti ??

pastinak 23cenzura (zavináč) seznam (tečka) cz 201.?.?.?

Reakce na 97491

Dobry den..
Toho pode mnou si nevsimejte..[smích])je to nejakej provokater..
Zrovna dneska sem zazil opravdu nadhernej den...Byl sem se podivat v jednom trosku zapomenutym nalezisti(mayskym) a bylo zavrino a okolo pul metru [velký smích] vysokej plot...tak sem ho preskocil a uplne sam se prochazel po nadvori mezi pyramidama,bylo jich v tom komplexu 8 a byli do odbelniku,pak sem zapalil kopal a vychutnaval pri meditaci jeho nadhernou vuni...no proste fantasticky..pak sem to tak nak fotil a prochazel a vylezl sem i na jednu pyramidu ,coz se nesmi a v tom na me zacal volat nejaky pan(tak 30 let at slezu)byl to hlidac, omluvil sem se a on byl velice prijemny a ocenil ze sem sam..asi videl ze me to opravdu zajima..Povidali jsme si o tom jak vlastne ty pyramidy vyrabeji vodu a jsou to vlastne funkcni stavby.!!! [mrknutí jedním okem] ta voda je pry dokonce pitna a vyteka na upati kazde pyrmidy a pak se slevaji uprostred namesti do jedne ricky..,No proste genialni...Rozloucil sem se a aby to nestacilo potkaval sem fsude strasne prijemne lidi co me zdravili na dalku a pak mi zastavilo hned druhe auto jestli nechci odvest zpatky do vesnice...no proste pohadka...Ty lide jsou opravdu strasne pratelsti a opatrnost prameni spise ze strachu..Skoro vzdy pomuzou a pak se zeptaj jestli jste American..po zaporne odpovedi citim vzdy ulevu a prakticky kazdy tu zna Ceskou republiku..Jsou to asi vazne lide budoucnosti,ziji tu hodne s prirodou,teda krome mest a bohuzel si nevedi pary s plasty..Lahve Coca-coly se tu vali `prakticky vsude..Ja piju jenom veci ze skla..( nebo se o to aspon snazim [mrknutí jedním okem] bohuzel je tu mlada generace ovlivnena medii a touzicim po rychlich autech a pozlatku..je ironii ze lide na zapade zase zacinaji touzit po tom co maji oni.. [zmaten] [chechtot] tomu rikam ironie..clovek asi nejni nikdy spokojen a to je jeho vezeni a peklo...Vzdyt kolikrat staci tak malo... [smích]
nekdy sem treba dam nejake fotky ale zatim nevim jak se to dela..
Mejte se krasne ...
Chuan... [vyplazený jazyk]
PS: ja si prave taky nejsem jistej a myslim si ze to prijde driv nez v 2012...kdyz ctu ty nazory lidi na ostatnich serverech plnych nenavisti,chce se mi zvracet...Ty lidi jsou proste jenom ustraseny hovadka co se bojej neznameho...mozna za to ani nemuzou.. [zmaten]

97601

14.3.2006 8:24

RE: Zas ty širší souvislosti ??

Baldi 212.?.?.?

Reakce na 97286

Úplne s Vami súhlasím, príznaky sú vidieť doslova na každom kroku. Bude to ešte veľmi zaujímavé.

97402

14.3.2006 18:41

Vse souvisi se vsim

Pravda 89.?.?.?

Stavky v Nemecku - to je teprve zacatek co bude nasledovat.V te souvislosti si lze pripomenout dobu v Nemecku po 1.svet.valce. Zapadni mocnosti chtely Nemecko umorit- veskere uhli, ocelarny atd muselo jit do doAnglie,Belgie, Francie a pak nastal krach meny.To byla prilezitost pro radikaly - bud komunisty nebo fasisty. Zadny neni mezi nimi rozdil. Predstavme si kdyby nevyhral Hitler ale nejaky komunista -kdyby zvitezil komunismus v Nemecku, tak uz je dnes komunismus na celem svete a sefem by byl Stalin.A tak by take byl nekdo kdo by ridil svet jako to chce Bush.
Take dnes Nemecko musi platit na vsechny strany a drzet hubu, nebot jinak mu pripomenou holokaust a Bush ho k tomu donuti.Musi posilat vojaky na vsechny strany a platit a platit. Novy Hitler se nemuze objevit - to je zajistene tim, ze je Nemecko v Nato a EU a nema zadnou silnou armadu.
Ale dnes ma Nemecko 5 milionu nezamestnanych a muze to byt brzy dvojnasobek. A co takovi lide jednou udelaji - vse jim bude jedno a vsechno znici -Komu to bude vyhovovat at si na to odpovi.-

97548

15.3.2006 0:25

RE: Vse souvisi se vsim

zap 65.?.?.?

Reakce na 97548

Nemecka vejenska sila

neni bezvyznamna. S nejakymi 500+ leopardy je to stale v porovnani s CR velmoc. Rovnez neverim ani zdaleka, ze by ambice Nemcu byly umrtveny. Prave naopak, drimou pod povrchem. Jejich prirozenost je jina, nez jak se napovrch jevi. I kdyz bydlim v Kanade znam Nemce (a nebo prave proto). Bushova zbozna prani nebudou splnena, kdyz se Nemci rozhodnou jinak. A pokud jde o tu nezamestnanost? Cim hure tim lepe, snad se jeste dockame zmeny. Ovsem tim zase pravdepodobne prijdeme o Sudety... takze si nevybereme. [smích]

97598

15.3.2006 6:56

RE: Vse souvisi se vsim

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 97598

Proc si myslite, ze za Schrodera tajna sluzba spolupracovala s CIA ( poprve co od valky Nemci porusili nevmesovani mimo Nemecko, teda poprve co t o prasklo) a Merkelova, jak je mila na JWB juniora. Chtelo by se nekomu na start kreslo staleho clena v RB OSN.

97643

Tuto stránku navštívilo 6 981