Diskuze k článku

Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Příspěvků 111

6.6.2005 0:40

Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

kema 205.?.?.?

Jiste ze bylo za appartheidu lepe. Jenze ten rezim byl opravdu rasisticky a bylo na case ho odstranit.Zaslouzili se o to mezi jinymi i jihoafricti podnikatele, kteri chteli cernochy coby zakazniky a nikoliv otroky.
Nejvetsi problem pro Jizni Afriku je dnes pravdepodobne ANC. Velka cast jeho vedeni jsou byvali komuniste, kteri maji stale plne hlavy levicovych hovadin a kteri se jen tezko prizpusobuji realitam moderniho sveta.

54757

6.6.2005 10:10

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Copaallegro 213.?.?.?

Reakce na 54757

Ty jihoafrické podnikatele - to jako myslíte De Beers a spol, co tam těží diamanty ? Kolik z tamějších černoušků chodí s brilianty na rukou a uších ? A za jakou mzdu tam budoucí zákazníci v dolech dělají ?
Kecy.
Byl jste tam ? Hrál jste na tamnějších špičkových hřištích golf ?
Levicové hovadiny - kecy - mají v hlavě akorát to, jak si nejvíce nakrást, a propočtů, která nadnárodní organizace na těžbu jim dá větší úplatek.
Všude, odkud byli kolonizátoři odejiti a vládu převzali černí, tam to jde from bad to worse. Podívejte se na Haiti - země, kde stačí zaklepat palmou a kokosy Vám rozbijí hlavu, zasadíte motyku a do tří měsíců můžete sklízet. A přesto se tam ti magoři mydlí a chcípají hlady.
Je to o R strategii negroidů - podrobnosti v knize Tabu v sociálních vědách.
Režim byl rasistický a bylo třeba ho odstranit - člověče, vy jste génius, ne fakt jako, tahle věta by zasloužila vytesat do skály ( a pochcat ). Byl to režim, který prosperoval. Teď tam je obrácený rasismus - není zapotřebí to také sakra odstranit ??

54798

6.6.2005 18:33

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Modráček meskal (zavináč) seznam (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 54798

De Beers patří rodině magnáta Oppenheimera - netřeba více dodávat. P Bakalář popisuje r-strategii velmi dobře. Naposled se naturel černoušků projevil v Zimbabwe, kde černí revolucionáři zplundrovali farmy bílých majitelů. Nyní je Zimbabwe odkázána na mezinárodní pomoc. Azyl bílým zimbabwským farmářům nabídl dokonce Olusegun Obasanjo, nigerijský prezident, který si slibuje od tohoto kroku zajištění naprosté potravinové soběstačnosti své země. Tento vývoj mě docela zajímá, mnoho farmářů zatím odešlo do Zambie, kde se bohužel začínají objevovat první třenice. Podle některých zpráv s případným neúspěchem tohoto bělošského exodu R. Mugabe politicky kalkuluje. Černoušci zkrátka ještě nepochopili, že k dosažení vyššího životního standardu je třeba tvrdé práce. [naštvaný]

54865

9.6.2005 3:49

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

zap 65.?.?.?

Reakce na 54798

Pritom je zajimave, ze k rozkladu apartheidu prispeli do velke miry..

'pokrokove smyslejici a s cernosskym obyvatelstvem solidarni' zeme jako USA a Britanie(nepolepsitelni puritani). Jizni Afrika byla dlouho pod embargem a presto si dokazala vyrobit temer vse sama. A byl tam poradek a kultura. Dnes - zoufalost. Znam jednoho byvaleho Jihoafricana (anglickeho puvodu). Stale jeste 'miluje svoji zemi', ale kdyz se tam jel podivat a porovnat s tim, co pamatoval z minulosti (asi i uvazoval o navratu), velmi ochotne se vratil zase do Kanady.

55291

6.6.2005 3:26

Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Rene Bartosek 68.?.?.?

Vynikajici clanek! Ano, existuje i cerny rasismus, korupce a neschopnost. Jedina fungujici ekonomika v Africe toho byla dukazem. Autor by mel pocitat s tim, ze bude napadan pro xenofobii, rasisismus, zaujatost a nesnaselivost. Bohuzel odpovednost za triskni situaci v tretim svete lezi take Zapade. A penize rozhodli o tom, ze Afrika musi vymrit, protoze zajistit tomuto na suroviny bohatemu kontinentu, normalni socialni uroven by bylo prilis nakladne. A problem JAR klade otazku, zda je to vubec mozne?

54769

13.6.2005 8:44

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 54769

lezi take Zapade
Předpokládám, že Vám tam vypadla předložka "na". Ale proč "také"? A na kom jiném, než na Západě?! Někde tady někdo napsal, že omlouvat se za kolonializmus je jako omlouvat se za tornádo. S tím lze jedině souhlasit, způsob, jakým řešily své ekonomické problémy evropské státy zhruba od toho 16. do poloviny 20. stol. se nabízel sám, byla tady spousta území s přírodním bohatstvím, které se dalo těžit a dovážet, a zároveň se tím daly vyřešit domácí problémy s nezaměstnaností atd., těch příčin bylo víc. Jenomže se tím totálně rozhodil fungující a uspokojivý způsob života miliónů lidí, najednou byli konfrontováni ze zcela jiným způsobem života,myšlení, ekonomiky, úplně všeho. A pokud tu konfrontaci přežili, tak s ní měli, mají a ještě dlouho budou mít obrovské problémy. Mentalita, zažitý způsob života, kultura atd., tohle všechno se nedá měnit jak fusekle, to nakonec vidíme kolem sebe, nemusíme do Afriky. Domorodé elity se chca nechca musely přiblížit bílým, a naučily se od nich hlavně lumpárny, ty jsou vždycky nakažlivé. Takže spoléhat se na ně, že něco doma změní, je iluze.
Včera jsem na ČT2 koukal na děsivý dokument o dětských vojácích, vidět černoušky v maskáčích čs.lidové armády zrovna pohled pro bohy nebyl. Kolonializmus funguje dál, pod jinýma firmama, a Západ, čili teď už i my, na něm dál profituje, a Afrika a spol. z toho má dál akorát škodu. Jenomže na rozdíl od většiny Afričanů, kteří z toho nemají pojem, my víme, co se děje, a můžeme s tím něco dělat. Ale děláme?

55920

13.6.2005 14:15

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Dana 82.?.?.?

Reakce na 55920

Naprosto s vámi souhlasím. Neděláme bohužel vůbec nic a jednoho dne za to západní civilizace draze zaplatí.Afrika totiž už dávno není ten vzdálený a neznámý kontinent, který se nás netýká.

55951

14.6.2005 0:16

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

abel 81.?.?.?

Reakce na 55920

Omlouvám se, zase jsem se zapomněl přihlásit.

56017

6.6.2005 5:29

Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Misu 193.?.?.?

Nechci vypadat jako rasista, ale kdyz uz jsme v te "Cerne Africe", muzete mi nekdo dat jmeno jedne zeme s majoritou cernosskeho obyvatelstva, ktera je na tom "dobre"? Tedy stabilni vlada, zdrave prostredi jen s mirnou korupci, pocetnou "stredni vrstvou", s relativne bezpecnymi mesty...
Alespon jednu, ja si na zadnou nemuzu vzpomenout... Nebo zadna opravdu neni? A proc? Nema to co delat s prirozenym naturelem prevazujici vetsiny obyvatel?

54776

6.6.2005 6:46

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 54776

Narodni staty jinde ve svete jsou skutecne narodni. Kolonie mocnosti byly tvoreny na zaklade sily, ktera byla schopna dobit a kontrolovat dane uzemi i s obyvatelstvem. nebylo podstatne kolik kmenu, skupin, marodu v danem regionu zilo, jake byli mezi nimi vztahy a vazby. Na obyvatele kolonii bylo pohlizeno jako na lidsky dobytek, takze drobne etnicke cistky byli umyslne prehlizeny a vetsi nepokoje tvrde potlaceny. Verejne mineni nemelop take dostupne informace o tom, co se tam prakticky deje. Se stazenim kolonialnich mocnosti z techto regionu, pokud probehlo prilis rychle( urady, policie, armada, odborny personal, ucitele, inzenyri) doslo ke stavu, ze neexistovala nahrada na stejne urovni. Pokud o obsazovani postu v statnich institucich bylo ovlivneno protekci, neni podstatne zda na zaklade etnickem, ideologickem ci nabozenskem, plus prosazovani sfer byvalych kolonialnich mocnosti, pak mame obraz Afriky jaky muzeme videt dnes. Kena a Tanzanie po vyhlaseni nezavislosti nijak neuspechali odsun Britu ze statniho aparatu ani ze zeme a urcite na tom neprodelali.

54781

6.6.2005 7:25

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

zrzek 147.?.?.?

Reakce na 54776

Jj, ja souhlasim, proste my bili si myslime, ze vsichni by meli zit jako my, protoze nas zpusob zivota je nejlepsi. Vsechny musime chranit pred hladem, nemocemi - i kdyz nakonec zjistime, ze nasim moci-panum jde hlavne o to, jak tyto zeme vyzdimat.

Kdyby se belosi do Afriky nesr..., mohli tam zit dodnes v pralese a byl by klid. Takhle se tam hrnou penize a stejne nikdy nebudou spokojeny, protoze nejsou schopny zit jako my. Mozna, az se odstehujou sem k nam, tak budou spokojeny.

Koncim, uz se nechci rozcilovat, jdu neco delat, dokud mam praci ...

54786

9.6.2005 12:41

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

zap 65.?.?.?

Reakce na 54786

Kdyby se belosi do Afriky nesr..., mohli tam zit dodnes v pralese a byl by klid...

Toto je neuveritelny nesmysl...

Mily pane, vsichni se 'sereme' do tohoto sveta, protoze je cely nas! Africane se mohou prave tak nazyvat 'doma' na Antarktide, jako my (bili) jsme doma v Africe(udajne jsme vsichni z Afriky) a Cinane a Indove jsou 'doma' v Kanade! Nikdo(rasa ci narodni skupina) si nemuze v dnesnim svete delat narok na urcite uzemi jako vylucne jejich. To je vec minulosti a to velmi davne.

Jeste k tem Boerum a jejcich prichodu do Jizni Afriky. Kazdy kdo o tom neco vi, je seznamen s faktem, ze oblast Kapskeho mesta a i dale na sever byla pri prichodu Boeru bez obyvatel. Kdo videl nejake zabery z te oblasti si mimo jine muze vsimnout, ze krajina tam napadne pripomina Evropu vcetne jehlicnatych lesu a mirneho podnebi. A tak Boerove se tam usadili, tak jako kuprikladu Cesi se rozhodli usadit v 5. stoleti v 'ceske kotline'.

55390

10.6.2005 8:27

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

zrzek 147.?.?.?

Reakce na 55390

Dobra tedy, usadili se tam ty Boeingove ci kdo, ale nemuseli si ochocovat mistni obyvatelstvo (resp. dovezene, kdyz tam zadne nebylo) a hrat si na pany=otrokare. Ale je mi jasny, ze tenkrat to bylo normalni. Ted na to bili v JARu doplatili ...

55531

10.6.2005 12:48

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

L.T. 194.?.?.?

Reakce na 55531

Zrzku, to bylo trosku jinak.

Burove (cesky preklad z Boers) nebyli otrokari. Spis se podobali americkym Amishum a usazovali se na mistech neobsazenym puvodnim obyvatelstvem. A podobne jako Amishove se zivili zemedelstvim.

To co pripisujes Burum se spis vztahuje na pozdejsi prichozi - na Anglicany. Po objeveni zlata a diamantu v Transvaalu zahajili Anglicane proti Burum valku a znicili obe jejich republiky. Mimochodem v Burske valce Anglicane "vynalezli" koncentracni tabory.

55582

13.6.2005 7:34

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Zrzek 147.?.?.?

Reakce na 55582

Uznavam, ze jsem na tenkem lede, dejiny Afriky neznam ...

55914

10.6.2005 14:37

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

abel 81.?.?.?

Reakce na 55390

Mily pane, vsichni se 'sereme' do tohoto sveta, protoze je cely nas!
Hm, pozoruhodná myšlenka. Zkuste ji nanést před nějakým Čečencem nebo krymským Tatarem, který měl to štěstí, že se vrátil ze stř. Ázie, kam je vystěhoval Stalin. Jistě, pokud člověk považuje za smysl života hromadění statků, tak je mu celkem jedno, kde tak činí, k danému místu nemá žádné psychologické, kulturní a jiné vazby, nicméně si myslím, že o dost přichází.
Nikdo(rasa ci narodni skupina) si nemuze v dnesnim svete delat narok na urcite uzemi jako vylucne jejich.
Nemůžu si pomoct, ale musím se zeptat,umíte uvažovat i v jiných kategoriích, než vlastnických?

55598

6.6.2005 9:42

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 54776

Slušně funguje Gabun. Jinak souhlasím. Dobrá je na toto téma Kiplingova báseň "Břímě bělochů". Docela přesné.

54792

6.6.2005 10:14

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Hulvath 217.?.?.?

Reakce na 54776

Budete sa divit, ale su tam v Afrike aj ako - tak stabilne krajiny. Miniaturna Gambia - tam je klud a pomaly sa tam zlepsuje i zivotna uroven, na africke pomery je to ostrovcek pokoja a stability. Susedny Senegal je zas jedinou africkou krajinou, kde sa vo vaznejsom meradle presadila zdravotna kampan za pouzivanie prezervativov - to vela hovori o urovni statnej spravy a stabilite zriadenia a systemu. Zial, viac prikladov mi nejde na rozum. Asi su toto len vynimky potvrdzujuce pravidlo. Znamy cesky zoolog dr. Ing. Vagner, ktory v Afrike stravil kus zivota povedal mudro, ze kolonizacia mala jednu chybu : Trvala prilis kratko... A kuzlom nechceneho mi to raz priznal jeden africky diplomat, ktory zdovodnoval, ze jeho krajina je chudobna, "u nas nebola kolonizacia" - cim nepriamo priznal, ze bez zlych kolonizatorov by ich este striasali z palmy [smích])

54800

6.6.2005 11:53

Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Zemi v minulém století zvelebili a pozvedli bílí kolonisté, poctiví a pracovití lidé. A prosil se jich o to někdo?! Tady je celé jádro pudla, veškeré lamentace o tom, jak to po odchodu bílých zase černí zmršili jsou o ničem! Netvrdím, že před příchodem Búrů tam byl ráj na zemi, řezalo se to tam vesele, ze severu se tam cpali tuším Ndebelové (zažil to ještě E. Holub, ten jim říkal Matabelové), ale na africké poměry to byl poměrně klidný kout, nezasažený např. masovým odlovem otroků, tak daleko na jih se arabským otrokářům už nechtělo. Některé kmeny, např. Zuluové vytvořili docela solidní (na tu dobu a místo) státy, však taky jejich vůdce Shaka zle zatápěl jak Búrům, tak Anglánům. Pak se tam na..ali bílí, je nesporně fakt, že to zvelebili, ale k obrazu svému, nikoliv Afričanů! Uvědomte si, že když mluvíte o prosperitě, pořádku atd., tak máte na mysli tyhle "bílé" hodnoty, a automaticky je berete jako univerzální. Což ovšem ani zdaleka nejsou. Navíc tihle "poctiví a pracovití lidé" byli holandští kalvinisti jak poleno, a priori přesvědčení o tom, že oni jsou Bohem předurčení vládnout, a černí držet ústa a krok. Sice na druhé straně byli poměrně slušných způsobů, na rozdíl od svých amerických bratří ve víře, ale apartheid (hol. oddělenost) vymysleli oni, a brali to jako vnější vyjádření přirozené, Bohem dané nerovnosti ras. Ke studiu Kalvínova veledíla "Institutiones religionis christianae" jsem se ještě nedostal, abych zjistil, kde na ty blbosti přišel, nicméně je fakt, že kam tihle pacholci přišli, ať do Afriky nebo do Ameriky, tam se veškeří domorodci automaticky stali lidmi 2. kategorie, jen o stupínek výš, než dobytek. Tak co se pak divíme? Když se takový tlak naráz uvolní, tak to pěkně dlouho "bublá". A to, že se určitá vrstva domorodců naučí všem možným lumpárnám a korupčnímu jednání je bohužel taky přirozené. Kolonializmus a jeho následky se nedají z dějin a ze života lidí nijak "vyzmizíkovat", a o tom, že se dá z dějin poučit si taky myslím svoje. Ale ještě pořád se divím, když se někdo diví.

54813

6.6.2005 22:09

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Had 194.?.?.?

Reakce na 54813

>Ale ještě pořád se divím, když se někdo diví.
No, teď už tedy zbývá jen pozorovat s těmi, co pozorují...

Dobře napsáno.

S těmi "bílými" hodnotami to je přesně vohno... ta namyšlenost bělochů a církevnického křesťanstva je vskutku takřka ku stálému divení se.
Ale co, vše má svůj počátek, průběh a konec a zatím to vypadá, že prožíváme konečné fáze této civilizace, jde jen o to "vytřískat" z toho mumraje, co nejvíce zkušeností, ale to je už opět něco jiného...

54886

6.6.2005 22:25

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 54813

Nejpočetnější kmen Xhosa (ANC) začal do dnešní JAR pronikat zhruba v téže době, kdy do země připluli Holanďané, budoucí Búrové. Původním obyvatelstvem byli Křováci, které zahnali do pouště Kalahari. Britové pak okupací Kapska a snahou o omezení otroctví způsobili "Velký trek" Búrů do vnitrozemí. Teorie vyvoleného národa je stará vesta ze Starého zákona, kalvinismus vyznává predestinaci (předurčení k spáse nebo zatracení už od zrodu člověka), to se ale nevztahuje na rasu. Mýtus vyvoleného národa na sebe kromě Búrů vztáhli i Angličané a Američané. Co se týče hrůz kolonialismu, slyšel jsem anekdotu o knězi v Burundi, kterého se domorodec ptal, kdy už ta nezávislost konečně skončí.

54888

6.6.2005 13:54

Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

abel 81.?.?.?

Houby si přeju zůstat v anonymitě, mé ego by to nepřežilo[smích] Akorát jsem se zapomněl přihlásit. A blbne mi dnes připojení.

54838

6.6.2005 21:42

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Petge 83.?.?.?

Reakce na 54838

To jste moc pěkně "rozpitval", s tím se nedá nesouhlasit [smích] . Ono to přitom platí obecně - tedy i v Asii. Nikde jinde fakticky klasické kolonie nevznikly, než v Africe, Asii a částečně v Oceánii.

V Americe, jak severní, tak jižní fakticky ke klasické kolonizaci nedošlo. Na severu v Kanadě a USA byli původní obyvatelé prostě vyvraždění a bylo po koloniálním problému. A v Latinské Americe zase došlo k docela paradoxnímu jevu, že se to rasově dokonale pomíchalo, kterýmžto pádem se taky nedá příliš mluvit o koloniích, samozřejmě ty mini-Guyany, Belize a nějaké ostrovy nepočítám.

Běloši s Biblí v jedné ruce, "v hubě" lásku křesťanskou a v druhé ruce nemilosrdný meč - armáda Lehů - přinesli údajně kulturu, svobodu a demokracii lidojedům. Jestli před sto - dvěmi sty léty duchovní elita zkolonizovaných národů proklínala Brity, Francouze, Holanďany, Belgičany, Italy, Němce a umírali se slovy "Pán Bůh vám to vrátí na dětech" - tak ty děti, to jsme teď my !! A fakt - pán Bůh nám to teď vrací.

A všichni ti chytrolíni typu Leho, Dušan, Kema a spol. tady můžou šířit ty svoje moudra a nic se na tom nezmění - jen na sebe vylátli, že "co jsou zač, za veleduchy".

54883

6.6.2005 22:21

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

dusan 70.?.?.?

Reakce na 54883

Běloši s Biblí v jedné ruce, "v hubě" lásku křesťanskou a v druhé ruce nemilosrdný meč - armáda Lehů - přinesli údajně kulturu, svobodu a demokracii lidojedům. Jestli před sto - dvěmi sty léty duchovní elita zkolonizovaných národů proklínala Brity, Francouze, Holanďany, Belgičany, Italy, Němce a umírali se slovy "Pán Bůh vám to vrátí na dětech" - tak ty děti, to jsme teď my !! A fakt - pán Bůh nám to teď vrací.

Pedge ci jak se jmenuje

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Co to tady zase placate za nesmysly, vy vzdelance ?
Na jedne strane pisete, ze jsou to "lidojedi" a hned
na to, ze tam byla "dusevni elita". Uz si to konecne
dejte vy vzdelance dohromady. Nebo, ze by ti lidojedi
napred spapali tu svoji duchovni elitu ? Tak jak je
to vlastne. A taky me poucte o tom vyvrazdovani Indi-
anu v Kanade, budte tak hodny. Moc jsem zvedav jak
si to ceska dusevni elita vysvetluje.


54887

6.6.2005 23:14

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Petge 83.?.?.?

Reakce na 54887

Já se Vám pane Dušane hluboce omlouvám, ale mi to tady "sežere" nanejvýše 1000 znaků a já tedy nemůžu formulovat příspěvek pro normální lidi a pak to ještě vysvětlovat i Vám. Na druhou stranu by Vás ale neubylo, kdyby jste přece jen trochu zapřemýšlel, než něco napíšete.

Ale k věci, jsem ochoten Vám cokoliv vysvětlit, co Vám není jasné ? Chtěl by jste vědět, jak byla obydleno území severní Ameriky ? Chcete poučit, něco se dovědět o rezervacích ? Nechtěl by jste mi sdělit, ať se orientuji zhruba, jaké máte vzdělání a jestli něco čtete a tak podobně, abych mohl správně zvolit strukturu a hloubku mých informací?

54898

6.6.2005 23:24

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

dusan 70.?.?.?

Reakce na 54898

Ale k věci, jsem ochoten Vám cokoliv vysvětlit, co Vám není jasné ? Chtěl by jste vědět, jak byla obydleno území severní Ameriky ? Chcete poučit, něco se dovědět o rezervacích ? Nechtěl by jste mi sdělit, ať se orientuji zhruba, jaké máte vzdělání a jestli něco čtete a tak podobně, abych mohl správně zvolit strukturu a hloubku mých informací?

Petge -- 83.?.?.?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX



Vy jste na me moc vzdelany pane.


54900

7.6.2005 2:38

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

dusan 70.?.?.?

Reakce na 54898

Ale k věci, jsem ochoten Vám cokoliv vysvětlit, co Vám není jasné ? Chtěl by jste vědět, jak byla obydleno území severní Ameriky ? Chcete poučit, něco se dovědět o rezervacích ? Nechtěl by jste mi sdělit, ať se orientuji zhruba, jaké máte vzdělání a jestli něco čtete a tak podobně, abych mohl správně zvolit strukturu a hloubku mých informací?

Petge -- 83.?.?.?

Ne, ne vazeny pane Petge, tady neni misto na to aby jsme
se mohli dohadovat, kdo ma vice ci mene znalosti. Jsem
moc rad, ze mate takove hluboke znalosti o Kanade a jejich
puvodnich obyvatelich. Zejmena o zivote v reservacich.
Klobouk dolu. Ja se spise drzim toho co prohlasil kdysi
davno jeden pan, jmenoval se Sokrates : Vim, ze nic nevim.

54914

7.6.2005 14:51

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Petge 83.?.?.?

Reakce na 54914

To nevadí, že máte pocit, že jsem na Vás moc vzdělaný, rád pomůžu, když budu moci. Vy zas na oplátku, když bydlíte v té Kanadě, mě můžete poučit o realite Indiánů dnes v Kanadě, potažmo i v USA. Já to mám bohužel trochu z ruky a tedy to mám pouze vyčtené z knih.

Třeba by jste mohl v nějakém indiánském institutu zjistit a zde prezentovat, kolik se odhaduje, že na územi Kanady a potažmo USA původně žilo Indiánů a kolik jich žije teď. Já čtu jen takové akademické knihy od amerikanistů a ti vždy jaksi litují, že buď už ten který kmen vůbec vymřel, nebo se k tomu chystá a považte, dosti si prý stěžují na nedobré životní podmínky. Pry jsou líní a nechce se jim pracovat, jen by se flákali v přírodě, do fabriky utahovat šroubky se jím prý nechce. Ohnivou vodu a neštovice na ně !! [cool]

55008

7.6.2005 15:29

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

dusan 70.?.?.?

Reakce na 55008

Třeba by jste mohl v nějakém indiánském institutu zjistit a zde prezentovat, kolik se odhaduje, že na územi Kanady a potažmo USA původně žilo Indiánů a kolik jich žije teď. Já čtu jen takové akademické knihy od amerikanistů a ti vždy jaksi litují, že buď už ten který kmen vůbec vymřel, nebo se k tomu chystá a považte, dosti si prý stěžují na nedobré životní podmínky. Pry jsou líní a nechce se jim pracovat, jen by se flákali v přírodě, do fabriky utahovat šroubky se jím prý nechce. Ohnivou vodu a neštovice na ně !!

Petge -- 83.?.?.?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

No abych se uprimne priznal, takovou HOVADINU jsem
jeste tady v Kanade necetl. Vite, ze zde se "natives"
maji populacni rust 3,5 x vic nez belosi. Vite, ze
trebas na zapade Kanady v roce 2060 bude populace
belochu k Indianum 50:50 ? Vite, ze uz ted sami
natives pripravuji plany na regulaci jejich populace.
Vy si tady opravdu "poustite hubu" a plne kola a nevite
o cem mluvite. Dokonce urazite a to velice hrube cele
akademicke publikum. Prestante se zhazovat.

55027

7.6.2005 12:25

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 54898

Pane Petge, tak to vidíte, jak ta diskuze s Lojdou - Dušanem dopadá. Raději napíše, že nic neví, než by napsal, jaké má školy. A to tady na potkání každého označuje za nevdělance a doporučuje mu, aby studoval, aby se vzdělával. Se svojí propagací Lenina : učit se, učit se, učit se, je až otravný.
On má všechny nejnovější poznatky z první ruky. Jak tady jednou napsal, ledacos vyslechne z debat hostů v universitní kafetérii v přestávkách mezi mytím nádobí. Pochlubil se, že mají na to nějakou exstramoderní myčku. Zná se s význačnými profesory a ti mu tykají.
Ovšem váš požadavek na Lojzu, aby občas zapřemýšlel, je troufalost. Vždyť na to má v kafetérii dost lidí, aby takovou námahu sám nepodstupoval.

54973

7.6.2005 12:49

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Lev 68.?.?.?

Reakce na 54973

Tvrdě ! souhlasím pane Karle z Čech. On totíž dušolojzovec je takový trochu nepodařený, pokulhávající člen lehova gangu - všechno, co je pro normálně přemýšlející lidí zdravé, tak tomu lehovu gangu, je "nezdravé". V podstatě, je dušoloujzovec, neškodný a je mi ho skutečně a upřímně líto. [cool]

54976

7.6.2005 15:34

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

dusan 70.?.?.?

Reakce na 54973

Pane Petge, tak to vidíte, jak ta diskuze s Lojdou - Dušanem dopadá. Raději napíše, že nic neví, než by napsal, jaké má školy. A to tady na potkání každého označuje za nevdělance a doporučuje mu, aby studoval, aby se vzdělával. Se svojí propagací Lenina : učit se, učit se, učit se, je až otravný.
On má všechny nejnovější poznatky z první ruky. Jak tady jednou napsal, ledacos vyslechne z debat hostů v universitní kafetérii v přestávkách mezi mytím nádobí. Pochlubil se, že mají na to nějakou exstramoderní myčku. Zná se s význačnými profesory a ti mu tykají.
Ovšem váš požadavek na Lojzu, aby občas zapřemýšlel, je troufalost. Vždyť na to má v kafetérii dost lidí, aby takovou námahu sám nepodstupoval.

Karel z Čech -- 212.?.?.?


XXXXXXXXXXXXXXXXX

Pane Karle, snad VY jste si nekdy nemyslel, ze ja vam
budu vysvetlovat co delam, co studuji, jake mam vzdelani.
To stejne plati pro pana Pledge. Vzdyt to preci nejde.
Vy dva by jste to urcite nepochopili. To by opravdu
pro vas nebylo mozne. Pro vas jsem ten umyvac nadobi
ci cistic zachodu. A tomu vy urcite snadno porozumite.
A kdyz to bude na vas moc, jiste vam pomuze pan Lev.

55029

8.6.2005 12:47

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 55029

>Pane Karle, snad VY jste si nekdy nemyslel, ze ja vam
>budu vysvetlovat co delam, co studuji, jake mam vzdelani.
>To stejne plati pro pana Pledge. Vzdyt to preci nejde.
>Vy dva by jste to urcite nepochopili. To by opravdu
>pro vas nebylo mozne.

No Lojzíku, jaké ty máš zdělání, to bychom zcela určitě nepochopili. To jistě bude tajné, protože jde o nějaké interní pro stoupence bušismu Ovšem že pilně studuješ bušismus, to ti samozřejmě nikdo nemůže upřít a jistě také ani neupírá. V tom jsi skutečně dobrý. Pro každého nebušistu je jistě přínosné vědět, jak takový bušista myslí, resp. jak správně papouškuje nabiflované propagační letáky neocons. Proto je také dobře, že je vás tady na Zvědavci víc a tak můžete jeden druhého podle potřeby doplňovat, případně zastoupíš leha, když je občas na trestní výpravě proti školákům.
>Pro vas jsem ten umyvac nadobi
>ci cistic zachodu. A tomu vy urcite snadno porozumite.
>A kdyz to bude na vas moc, jiste vam pomuze pan Lev.
>
Není důležité, co a kde momentálně člověk dělá. Mark Twain pracoval také ledaskde a nijak mu to na inteligenci a schopnostech neubralo, spíše naopak.

55167

10.6.2005 10:04

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

abel 81.?.?.?

Reakce na 54887

No, je pravda, že některé africké, jihoamerické i papuánské kmeny lidožroutství vesele pěstovali, neb živočišných bílkovin není nikdy dost, ale podle Vás je tím vyloučeno, žeby měli nějakou řekněme duchovní elitu? A co takhle šamani, léčitelé, nebo v případě rozvinutějších kultů třeba v Africe přímo kněží? Mnohdy tihle lidé měli skutečně hluboce rozvinuté u nás už zakrnělé schopnosti, třeba telepatie, nebo vidění budoucnosti a pod. Nic ve zlém, ale tohle je hodně zjednodušený pohled, evropocentristický (nebo bělochocentristický) až hrůza. Navíc si myslím, že na poznání, že se kolonializmus bílým v delší perspektivě nevyplatí stačí úplně zdravý selský rozum. Jestli upřete černým i ten, tak asi nebude mít moc cenu s Vámi diskutovat.

55552

6.6.2005 22:43

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Karel Infeld Prachensky 194.?.?.?

Reakce na 54883

Petge, Vy jste humorný človíček. Nechcete raději sbalit svých pár švestek a opustit tu naši prokletou západní civilizaci, třeba k těm ubohým indiánům? Jejich "duchovní elita" by Vás jistě přivítala s otevřenou náručí.

54893

7.6.2005 8:46

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Idealista idealista9 (zavináč) hotmail (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 54893

>Petge, Vy jste humorný človíček. Nechcete raději sbalit
>svých pár švestek a opustit tu naši prokletou západní
>civilizaci, třeba k těm ubohým indiánům?

Kdyby ti vasi evropští Járové, Karlové, Dušani a ostatní, kteri chteli vic nez meli, zustali doma a neotravovali zivot indianum, mohli tito pokojne po dalsich tisic let zit vlastnim zivotem v souladu s prirodou. Agrese evropanu a lidi z middle east dohnala americke natives tam, kde se nyni nachazi.

54948

7.6.2005 15:17

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

dusan 70.?.?.?

Reakce na 54948

Kdyby ti vasi evropští Járové, Karlové, Dušani a ostatní, kteri chteli vic nez meli, zustali doma a neotravovali zivot indianum, mohli tito pokojne po dalsich tisic let zit vlastnim zivotem v souladu s prirodou. Agrese evropanu a lidi z middle east dohnala americke natives tam, kde se nyni nachazi.



Idealista --

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Vite vy clovece vubec nekdy o tom co pisete ? Jak me
Vy muzete obvinit s toho, ze ja nekde s middle east
narusuji zivot Indianu ??? Nejsou to halucinace ?
To je dost trapne. Proc se tady tolik zhazujete ?

55022

9.6.2005 4:03

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Jiri Koumak 67.?.?.?

Reakce na 54948

Kdyby ti vasi evropští Járové, Karlové, Dušani a ostatní, kteri chteli vic nez meli, zustali doma a neotravovali zivot indianum, mohli tito pokojne po dalsich tisic let zit vlastnim zivotem v souladu s prirodou. Agrese evropanu a lidi z middle east dohnala americke natives tam, kde se nyni nachazi.

Ja bych byl moc rad byt takovym dnesnim indianem a pobirad mesicne kolem 10 tisic dolaru dividents z nejakeho kasina a nic nedelat. [smích]

55295

9.6.2005 17:08

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

dusan 70.?.?.?

Reakce na 55295

Kdyby ti vasi evropští Járové, Karlové, Dušani a ostatní, kteri chteli vic nez meli, zustali doma a neotravovali zivot indianum, mohli tito pokojne po dalsich tisic let zit vlastnim zivotem v souladu s prirodou. Agrese evropanu a lidi z middle east dohnala americke natives tam, kde se nyni nachazi.

Ja bych byl moc rad byt takovym dnesnim indianem a pobirad mesicne kolem 10 tisic dolaru dividents z nejakeho kasina a nic nedelat.

Jiri Koumak -- 67.?.?.?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

V prumeru na kazdeho Indiana plati Kanada rocne asi
28 tisic $. Ale pokuste se to vysvetlit tem "levico-
vym intelektualum". Oni budou stale a stale tvrdit
jak ti bily utlacuji ty rudokozce. Jen 8 % je jich
v pracovnim pomeru, zbytek zije na statni podpore.
Predseda vlady v Kanade ma asi 200.000 $ rocni pri-
jem. Indiansky nacelnik kazde kanadske provincie
ma plat 400.000 $ rocne. Ale to se neda vysvetlit
tem ceskym pivnim skautum.

55440

7.6.2005 15:01

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Petge 83.?.?.?

Reakce na 54893

Vzdor 108 kilům živé váhy zaběhnu ve svých 53 letech stovku pod 15 sekund, humorný sice možná jsem, těžko však človíček.

Tuto myšlenku zvažuji již dávno i bez Vaší rady, po 14 dnech pobytu na Sahaře ve společnosti prostých beduínů jsem se totiž cítil jako znovuzrozený. Všem těm kecalům bych tady doporučoval trochu číst vážnější četbu, než obrázkové magazíny s hambatýma děvama a chodit do přírody ...

55013

6.6.2005 23:07

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 54883

I v Evropě byla řada "kolonií",tj. osad či v jiném slova smyslu závislých nebo okupovaných území. Kolonialismus nelze přesně definovat, měl řadu podob a projevů. Paul Johnson tvrdí, že šlo o spíše věc pestrých politických atlasů, fyzik Vodák se ve spisku Abendland domnívá, že omlouvat se za něj coby produkt západního technologického náskoku je cosi jako omlouvat se za tornádo. Rozhodně se nejednalo snahu bělochů vybít si své agresivní pudy na domorodcích, spíše o export evropských lidských přebytků a technologií (které kromě pár šílenců žádný osamostatnělý stát nezavrhl). Přístup se různil, Španělům stačilo domorodce pokřtít a po zjevení Panny Marie Indiánovi v Guadalupe se s nimi začali i mísit, Angličané preferovali omezenou administrativní správu, aby běloši nemuseli pracovat fyzicky (např.skoro půl Indie zůstávalo pod vládou domorodých vladařů a o hnutí za nezávislost většina rolníků téměř nevěděla) - proto také Britové zamezili větší emigraci do Jižní Afriky. Většinou platilo, že bohatší země se ke svým koloniím chovaly lépe(mnohé byly prodělečné), kdežto chudší se snažily pomocí mnohdy nevybíravých metod zlepšit si rozpočet.

54897

7.6.2005 2:09

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

kema 205.?.?.?

Reakce na 54883


>V Americe, jak severní, tak jižní fakticky ke klasické
>kolonizaci nedošlo. Na severu v Kanadě a USA byli
>původní obyvatelé prostě vyvraždění a bylo po
>koloniálním problému.

Pane Petge, slysel jste nekdy o Valce za Nezavislost? Nebo v pripade Kanady o postupnem osamostatnovani z kolonialni moci?
O tom vyvrazdeni puvodnich obyvatel Kanady napiste prosim neco blizsiho.
Prelozim to do anglictiny a predam mistnimu nacelnikovi. Jiste ho to bude zajimat. [smích]


>A všichni ti chytrolíni typu Leho, Dušan, Kema a spol.
>tady můžou šířit ty svoje moudra a nic se na tom
>nezmění - jen na sebe vylátli, že "co jsou zač, za
>veleduchy".



[zmaten]

54910

7.6.2005 14:44

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Petge 83.?.?.?

Reakce na 54910

1)Na otázku, zda jsem slyšel o Válce za nezávislost - odpověď ANO, ovšem kterou ale máte na mysli ?
2)Nebo o postupném osamostatňování - odpověď ANO, ale koho máte na mysli, že se osamostatňoval ?
3)Podrobnosti o vyvražďování Indiánů - dejte mi adresu a já Vám pošlu nějakou četbu.
4)Prý to přeložíte do angličtiny - hm, netřeba. Představte si, že toho je většina přímo v angličtině.

Na místní náčelníky se dívávám v televizi v takových těch pořadech jakoby "S kamerou na cestach", moc jim to sluší, jak dělají opičky pro turisty [cool]

55005

8.6.2005 4:52

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

kema 205.?.?.?

Reakce na 55005

Pane Petge,

vy vite dobre ze mam na mysli valku americkych kolonii za nezavislost, takze prejdu hned k veci.
Indiany v Kanade nikdo nevyvrazdil (i kdyz oni sami se o to behem cetnych valek mezi sebou nesmele pokouseli). Zajiste na nich byla ucinena cela rada nespravedlnosti a prikori za ktere "bily muz" (vetsinou cinskeho puvodu) dodnes plati. Kterazto pozitivni diskriminace pochopitelne zapricinuji zavist a nevrazivost u bileho (cinskeho) obyvatelstva.
Indianu je nyni mnohem vice nez v dobe prichodu bileho muze a mohu vas ujistit, ze mnoho z nich jsou to chytri a hrdi lide.
Kdyby si jejich (udajne vyvrazdeni) nacelnici precetli vasi posledni poznamku, meli by vas za rasistu.
Pro objasneni faktu bych vam doporucil navstevu Kanady, televize ne vzdy informuje objektivne.

55120

8.6.2005 5:27

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Lev 68.?.?.?

Reakce na 55120

>Pane Petge,
>
>vy vite dobre ze mam na mysli valku americkych kolonii za
>nezavislost, takze prejdu hned k veci.

>Indiany v Kanade nikdo nevyvrazdil (i kdyz oni sami se o to
>behem cetnych valek mezi sebou nesmele pokouseli). Zajiste
>na nich byla ucinena cela rada nespravedlnosti a prikori za
>ktere "bily muz" (vetsinou cinskeho puvodu) dodnes plati.
>Kterazto pozitivni diskriminace pochopitelne zapricinuji
>zavist a nevrazivost u bileho (cinskeho) obyvatelstva.

>Indianu je nyni mnohem vice nez v dobe prichodu bileho muze
>a mohu vas ujistit, ze mnoho z nich jsou to chytri a hrdi
>lide.

>Kdyby si jejich (udajne vyvrazdeni) nacelnici precetli vasi
>posledni poznamku, meli by vas za rasistu.

>Pro objasneni faktu bych vam doporucil navstevu Kanady,
>televize ne vzdy informuje objektivne.
________________________________________________________________

Pane kema, clovece, ja vas obdivuji. Vy musite mit urcite nejakou kucharskou diplomatickou skolu na Marsu. Vy si totiz, aniz byste si to uvedomoval, protirecite, priteli. Pekne to zde vysvetlujete panu Petge, jako z Ottova slovniku naucneho, dokonce jste se zde "ohnal" i rasismem - jak miloucke. Ale ted k veci priteli: co dela vas soukmenovec leho, na ktereho si nedate "šáhnout" ( myslim tim na "leha", tot vse, nic vulgarniho, ze ano ... ), v Iraku ? Nezda se vam, ze ta podoba vaseho shora uvedeneho deje s tema indiany a s tim rasizmem, je hodne podobna lehovemu konani v Iraku - pane ?



55123

8.6.2005 8:28

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

kema 205.?.?.?

Reakce na 55123


>Nezda se vam, ze ta podoba vaseho shora uvedeneho deje s
>tema indiany a s tim rasizmem, je hodne podobna lehovemu
>konani v Iraku - pane ?

Nezda.

55137

8.6.2005 13:03

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 55120

>Indiany v Kanade nikdo nevyvrazdil (i kdyz oni sami se o to
>behem cetnych valek mezi sebou nesmele pokouseli). Zajiste
>na nich byla ucinena cela rada nespravedlnosti a prikori za
>ktere "bily muz" (vetsinou cinskeho puvodu) dodnes plati.

Kemo, mohl byste pro nás méně sdělané čtenáře prosím upřesnit, jak vypadá takový bily muz" (vetsinou cinskeho puvodu) ? Já osobně si pod takovým označením nedokážu nikoho blíže představit. Chápu, že Amerika je země netušených možností a je tam možné cokoliv, ale jako pouhý evropan až tak velkou obrazotvornost skutečně nemám.

55172

9.6.2005 8:22

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 55172

pane Karle, take mi to z pocatku zarazilo, ovsem po kratkem zamysleni mi doslo, ze se jedna o bileho muze z Ciny. Stejne jako Old Shaterhand byl bratr rudeho Vinetoua dokonce i Rybana vypadala vice bile nez rude. Neni tedy zakonem, ze Cinan musi byt vzdy zluty, ba i cele skupiny mohou byti cinsko bile.

55329

9.6.2005 8:38

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

kema 205.?.?.?

Reakce na 55329

Trefil jste hrebik na hlavicku, pane Vcelicka.
Jest tez znamy pripad africkych zemi Nigerie a Nigeru. Obyvatele prvni zeme se anglicky nazyvaji Nigerians, obyvatele te druhe Niggers. A to i v pripade, kdyz jsou bili!!!
Ale ted vazne - pane Karle z Cech, v Kanade i jinde na svete se s oblibou hovori o tom, jak belosi utiskuji indiany.
Uz po kratke prochazce po Vancouveru ovsem zjistite, ze tito "belosi"se narodili ve vetsine pripadu v povodi reky Yang C' Yang. Zbytek obyvatel pak nosi turbany.
Proto by bylo asi lepe pouzivat vyraz "neindiani"

55334

9.6.2005 15:21

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Petros 194.?.?.?

Reakce na 55334

Pro pana "Kema":

omlouvam se, ze otravuji, ale dovolil bych si drobnou opravu: ta reka, kterou jste mel na mysli, se asi jmenuje Jang-c'-ťiang.

Petros

55414

9.6.2005 21:42

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

dusan 70.?.?.?

Reakce na 55172

>Indiany v Kanade nikdo nevyvrazdil (i kdyz oni sami se o to
>behem cetnych valek mezi sebou nesmele pokouseli). Zajiste
>na nich byla ucinena cela rada nespravedlnosti a prikori za
>ktere "bily muz" (vetsinou cinskeho puvodu) dodnes plati.

Kemo, mohl byste pro nás méně sdělané čtenáře prosím upřesnit, jak vypadá takový bily muz" (vetsinou cinskeho puvodu) ? Já osobně si pod takovým označením nedokážu nikoho blíže představit. Chápu, že Amerika je země netušených možností a je tam možné cokoliv, ale jako pouhý evropan až tak velkou obrazotvornost skutečně nemám.

Karel z Čech -- 212.?.?.?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Pane Karle s dalekych Cech. Mel jsem zde svoje pribuzne.
Jeli jsme do Vancouveru. Cely den jsme se courali v tomto
krasnem meste. Vecer manzelka pribuzneho se me velice
vazne optala, opakuji, nepokousim se o zadny vtip " A
tady neziji zadni belosi ?? "
Toto si prosim doplnte k vasemu tak vysoce postavenemu
vzdelani Severni Ameriky. Vzdyt vy i znate kde a jake
hriby tady rostou.
vas Dusan s daleke Kanady

55472

9.6.2005 4:09

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

zap 65.?.?.?

Reakce na 55120

Indianu je nyni mnohem vice nez v dobe prichodu bileho muze a mohu vas ujistit, ze mnoho z nich jsou to chytri a hrdi lide.
Kdyby si jejich (udajne vyvrazdeni) nacelnici precetli vasi posledni poznamku, meli by vas za rasistu.


Tedy pane Kema, v Kanade ziji 26 let, ale to, co mluvite mi moc smyslu nedava

Jste indianolog, anebo jen romanticky nadsenec? Chodite na pow-wow? Chytri a hrdi lide??? Zdegenerovani ubozaci! Neschopni nic jineho nez skuhrat a spilat 'nepuvodnim' za jejich nespravedlnosti a to za penize danovych poplatniku. A pritom provozujou ruletu, pasuji cigarety a jejich deti cuchaji k benzinu! Chytri a hrdi lide! Buuulshit!

55296

8.6.2005 4:58

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

kema 205.?.?.?

Reakce na 55005

Prominte,ale svou adresu vam na vasi zadost nenapisi. 108 kilo zive vahy je o 37 kilo vic, nez mam ja.
Lec mezi indianske bojovniky dobre zapadnete, neb jsou to muzove a zeny postav vetsinou bohatyrskych. [smích]

55121

7.6.2005 15:19

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

dusan 70.?.?.?

Reakce na 54883

A všichni ti chytrolíni typu Leho, Dušan, Kema a spol. tady můžou šířit ty svoje moudra a nic se na tom nezmění - jen na sebe vylátli, že "co jsou zač, za veleduchy".

Petge

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Vite pane Petge, ja znam ty Indiany s prvni ruky. Vy
jen s Rodokapsu a to, co jste si o nich precetl s
Majovek.

55023

9.6.2005 4:01

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

zap 65.?.?.?

Reakce na 54838

No pane Abel, akademicke znalosti mate, ale posouzeno spravne to dle meho selskeho nazoru neni.

Myslim si to proto, ze stranite drevakum nad civilizaci. A o te mluvit ve vztahu k cernym je uplne mimo diskuzi. Skutecnost to co rikam take dokazuje. Kdyz bili 'pacholci', co takhle 'cerni' pacholci? Boerove rovnez na skale mojich hodnot prevazovali Brity 3x ku jedne. Proto take nad nimi v Burske valce vyhrali.

55294

9.6.2005 10:04

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

abel 81.?.?.?

Reakce na 55294

Možná máte pravdu, straním. Protože neuznávám argumenty typu "podívejte, jak oni tu zemi zvelebili". Jenomže to nebyla jejich země, o to jde. A to "zvelebení" jako argument proto, aby tu zemi dál drželi pro mně prostě neplatí. Navíc je to argument šíleně pokrytecký. V USA, v New Havenu (CT) mi tamní profesor sociologie, samozřejmě "levičák", ukazoval neuvěřitelně zpustlé parcely se stejně neuvěřitelně zpustlými domy, a zeptal se mě, jestli si myslím, že ty domy někomu patří. Samozřejmě jsem odpověděl, že ne, vždyť kdyby patřily, tak by se snad o ně majitel staral. Chyba lávky, ty parcely i s domy měly majitele, a většinou majitele pěkně mohovité. Jenže ty pozemky drželi jednak pro prostou rozkoš z vlastnictví, a jednak ze spekulativních důvodů, někdy v budoucnu by se daly dobře zpeněžit. Podle Vaší logiky by se jim měly vzít, a dát někomu, kdo je "zvelebí". Tak vidíte, když totéž dělají bílí hamouni, je to OK, a když to dělají černí, protože jim to "zvelebení" nic neříká, tak je to necivilizovanost.
Samozřejmě jsem se setkal zrovna v té Americe i s černými pacholky, a skutečně se tam ze mě na chvilku stal vyloženě rasista. Např. ve washingtonském metru nad posledním volným sedadlem ve vagonu stáli dva černí, a živě se bavili, a když jsem se zajímal, jestli by mě neráčili pustit sednout, tak se koukali dosti opovržlivě. Blbost, sprostota, a co já vím co rozhodně nejsou typologickými rasovými znaky, bohužel jsou univerzální.

55360

9.6.2005 13:02

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

zap 65.?.?.?

Reakce na 55360

Protože neuznávám argumenty typu "podívejte, jak oni tu zemi zvelebili". Jenomže to nebyla jejich země, o to jde. A to "zvelebení" jako argument proto, aby tu zemi dál drželi pro mně prostě neplatí. Navíc je to argument šíleně pokrytecký. V USA, v New Havenu (CT) mi tamní profesor sociologie, samozřejmě "levičák", ukazoval neuvěřitelně zpustlé parcely se stejně neuvěřitelně zpustlými domy...

Pane Abel, vskutku nabyvam presvedceni, ze Vase znalosti jsou nejen akademicke alei velmi 'novopecene'...

V predchozim jsme Vam odpovedel, proc a za jakych okolnosti Boerove osidlili Jizni Afriku. Nikdo tam nezil a nasli tam svoji 'zemi zaslibenou', prave jako nasli Cesi pote co stanuli na Ripu. Dalsi argumentace na toto tema je pro me vyrizena.

Pokud jde o New Haven, tak ten shodou nahod znam dost dobre. Nejen ze jsem tam byl nekolikrat na sluzebni ceste ale moje zena tam ma i bratra. Vec je ta, mily pane: vsude v Americe pustnou stredy mest, zatimco predmesti buji vystavbou. I kdyz tento stav se tu a tam vylepsuje.

Ty majetky(pozemky) ktere pustnou odlivem(nepritomnosti) obyvatel v centredh se stavaji predmetem spekulace, ktera je (jak bych ocekaval ze vite) pruvodnim jevem dravciho severoamerickeho kapitalismu. Zamery jednotlivce(rozumejte jeho ekonomicka svoboda) jsou nad zajmy spolecnosti! Nema to s kolonizaci nic co do cineni.

55392

10.6.2005 14:13

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

abel 81.?.?.?

Reakce na 55392

Myslím, že s těmi zpustlými pozemky jsme si neporozuměli. Neboť jste mi nijak nevyvrátil můj pocit dvojího metru. V USA je to průvodní jev kapitalizmu, v Africe by to byla vrozená černošská lenost, primitivizmus atd.

55593

6.6.2005 15:43

Spousta Cechu z vlny (1968) opustili spesne JAR

Peter Veliky 205.?.?.?

V osmasedesatem roce ve Vidni jsem tez zasel na Jihoafricke vyslanectvi zjistit jake podminky kladou na imigraci.
Jihoafricke vyslanectvi tehdy delalo nabor mezi Cechy (uprchliky) a slibovali hory doly pokud budou imigrovat do jejich zeme.
Uz to ze slibovali ze bili imigranti nebudou muset manualne pracovat ve me vzbudilo neduveru.
Mnoho Cechu podlehlo jejich propagande a zakotvili tam. Vetsina z nich si vedla velmi dobre. Po prevziti moci cernymi a rostouci kriminalite proti bilym vsichni zacali uprkem utikat do statu, kde tedy nepadaji peceni holuby do huby ale clovek se nemusi bat ze kdyz rano vyjede do prace bude prepaden cernymi kriminalniky kteri mu ukradou auto a v mnoha pripadech zastreli.
Znam jich par, kteri odesli do Australie. Zde v Kanade jsem zatim nepotkal zadneho.

54853

6.6.2005 19:13

RE: Spousta Cechu z vlny (1968) opustili spesne JAR

Modráček meskal (zavináč) seznam (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 54853

slibovali ze bili imigranti nebudou muset manualne pracovat

O této skutečnosti jsem něco slyšel, údajně tomu tak opravdu po nějakou dobu bylo, že se nepočítalo s fyzickou prací bělochů. Neplatilo to samozřejmě doslova, ale přesto se toto nařízení v praxi uplatňovalo. Později ho zrušil snad prezident Botha. Pokud o tom ví někdo více, uvítal bych text. [smích]

54867

6.6.2005 20:24

RE: Spousta Cechu z vlny (1968) opustili spesne JAR

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 54853

Totální nesmysl! Byl jsem tenkrát ve Vídni taky a do J.Afriky jsem odjel. Nikdo nám nic takového nesliboval, naopak hledali jakékoliv řemeslníky. Černoši v té době nesměli dělat odbornou práci. Samozřejmě, emigr. úřad o nádeníky k práci s lopatou nestál.
Jsem tu dodnes a bohužel, s článkem musím souhlasít. Joora.

54875

6.6.2005 15:46

Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Peter Veliky 205.?.?.?

Myslite ze je nejakej rozdil mezi Cernochy a Araby?
V Kanadskem Toronte uz dokonce jejich gangy strileji z aut na lidi kteri nastupuji do vlaku podzemni dopravy.
98% strelby v Torontu maji na svedomi cerni.
Nikdo by se neodvazil (vcetne policie) udelat statisticky pruzkum (nebo zverejnit) ktery na tohle poukazuje.

54854

7.6.2005 9:36

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Copaallegro 213.?.?.?

Reakce na 54854

V současné době ten průzkum nikdo neudělá. Pokud by Vám stačily průzkumy z dob nedávných, tak si kupte knihu Tabu v sociálních vědách - dozvíte se věci, že se Vám bude špatně usínat. A všechno budou suché statistiky....

54950

10.6.2005 20:29

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

zap 65.?.?.?

Reakce na 54854

Myslite ze je nejakej rozdil mezi Cernochy a Araby?

Je-li toto mysleno, ze NENI rozdilu mezi Cernochy a Araby, pak jsem jeste vetsi nehoraznost neslysel.

Existuje mnoho narodnosti a subkultur v kazde rase, v nekterych pripadech neni mozno mezi nimi rozeznat. Dalsi faktor je individualita cloveka. I kdyz lide maji tendenci se chovat jako clenove komunity(popularne 'stado'[mrknutí jedním okem], jsou mezi nimi podstatne rozdily. Muzete mit cernochy muslimskeho vyznani (ci bez nej) a budou se chovat kompletne odlisne od Arabu. Ah, ztrata casu...

Jeden priklad za vsechny: jeden muj pritel je z Jamajky(cernoch miseny s Nemcem z druheho pokoleni); je inzenyr a ma vysoky eticky standart. Jeho kultura je prijata zapadni, o 'africkem' citeni uz nic nevi. Mluvili jsme tez o 'cernych gangech' v Toronte.

Jeho pohled je, ze je to skutecne problem (hlavne) Jamajcanu. Ale nezna nikoho s takovymi naklonnostmi - s takovymi lidmi se on neprateli. Jamajcanu je v Kanade na 300 tisic. Je-li jich 0.5 procenta s kriminalnimi sklony, pak to neni asi statisticka vyjimka celopopulacniho prumeru, i kdyz je to vice nez dost.

55648

6.6.2005 19:21

Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

kema 205.?.?.?

>Ty jihoafrické podnikatele - to jako myslíte De Beers a
>spol, co tam těží diamanty ? Kolik z tamějších
>černoušků chodí s brilianty na rukou a uších ? A za
>jakou mzdu tam budoucí zákazníci v dolech dělají ?
>Kecy.

Diamanty jdou pokud vim hlavne na vyvoz. Ja sam jsem beloch a jediny diamant ktery vlastnim slouzi k rezani skla. [smích]
Kazda prosperujici zeme drahy pane potrebuje silnou stredni tridu.
To jsou lide kteri chodi do prace, plati dane a kupuji nejruznejsi vyrobky a sluzby. Bez nich jde cela ekonomika do p....
Ze tu silnou stredni tridu nemuze obstarat bila mensina sama o sobe vam snad nemusim vysvetlovat.

>Je to o R strategii negroidů - podrobnosti v knize Tabu v
>sociálních vědách.

O techhle teoriich jsem neco cetl a nejspis na nich neco je. S rasistickymi zavery bych ale prilis nepospichal. Znam totiz cernochy kteri chodi do prace a ziji jako normalni lidi. Znam take pochopitelne bile, pro ktere plati nazev "white trash".
Takze se stereotypy radeji opatrne.

>Režim byl rasistický a bylo třeba ho odstranit -
>člověče, vy jste génius, ne fakt jako, tahle věta by
>zasloužila vytesat do skály ( a pochcat ). Byl to režim,
>který prosperoval. Teď tam je obrácený rasismus - není
>zapotřebí to také sakra odstranit ??

Nevim co vas tak rozzlobilo, nicmene s posledni vetou souhlasim. Obraceny rasismus je treba odstranit, je to rasismus jako kazdy jiny a tudis svinstvo.

54870

6.6.2005 22:54

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 54870

Na "rasových stereotypech" asi něco bude, v pořadu ČT rekonstruujícím cestu E.Holuba byla vidět realita bílými opuštěného a chátrajícího obchodního centra Joeburgu patrná jasně. Dokonce jsem slyšel nějakého jihoafrického představitele. který chtěl centrum z bezpečnostních důvodů přemostit.

54895

7.6.2005 1:13

Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

abel 81.?.?.?

Zaznělo tu, že kolonializmus v katolickém provedení byl o trochu míň rasistický, než v protestantském. S tím můžu jenom souhlasit, katolicizmus je v podstatě univerzální, nakonec "katolický" znamená něco jako "obecný". A navíc misionáři jsou i dnes vesměs vzdělaní lidé, kněží nebo mniši, kteří rozhodně vystudovali víc, než nějaký teologický rychlokurz. Samozřejmě se excesům taky nevyhli, o čemž píše už B. de Las Casas z Mexika v 16. stol. Ale přeci jenom nechali ty lidi víc na pokoji, nebrali jim, co nemuseli. Jediné, v čem se s protestanty shodli bylo oblečení těch nahatých divochů[smích] Nakonec, v USA jsem žil v puritánské Nové Anglii (Rhode Island), ale potkal jsem i pár Kaliforňanů, a ti byli docela jiné kafe. Kalifornii totiž původně kolonizovali Španělé, a řekl bych, že je to asi poznat. Last not least, v některých zemích Lat. Ameriky (Bolívie a j.) se dostali Španělé do velkých nadmoř. výšek, a Evropanky tam nějak nerodily, takže chca nechca se s domorodci pomíchat museli. Ale hlavní je ten univerzalismus, je jedno, jakou má kdo barvu, jazyk atd., hlavně, že je katolík. Na podobném principu funguje nakonec i islám.

54908

7.6.2005 3:38

Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Uz mnohem drive ,jeste za Herzla ,chtela zidovska-chazarska sebranka na Britech Ugandu,ackoliv tam biblicky Mojzis nikdy nevkrocil a v bibli nic o tom nepisi,ale,nakonec to Herzlovi neproslo,ackoliv padal navrch na Argentinu,cast Texasu ,ostrov Malta a Madagaskar a jine.
Ale k veci,jiz mnohem drive Spojene Narody vedomi si ucinku AIDS ,jez byl vyroben v americkych laboratorich vznesl dotaz na delegaty,jak nalozi s Afrikou ,az vsichni cernosi tam doslova vychcipaji na AIDS,coz ,chapavy ctenar muze zavetrit ,ze cele to slavne UN ma jiste plany s Afrikou,nakonec nam znami Kissinger se nechal slyset o depopulace jistych zemi,tim ,nemyslel ovsem Israel,to da rozum a planem se zabyvala zdravotni komise UN ,jez sve plany naznacila na Kahirske konferenci.
Kazdy ,kdo jen trochu zna pomery v Africe a hladovost mezinarodnich koncernu vi ,jak je Afrika bohata na prirodni zdroje,tezit zde ,znamena dostat se do potycky s mistnimi lidmi a tak pripada reseni v podpore mistnich tlup valecniku,plne revolucniho ducha ,jimz zapadni spolecnosti dodaji zbrane a pozornost ve vykradanizeme od prirodnich zdroju je ta ,tam,tak ,jak i Kisisnger rekl,ze vsechny prirodni zdroje sveta jsou majetkem "Ameriky"coz mu i pritel Brezinsky potvrdil,takze ,to co se deje v Africe neni nahoda ,ale dobre provadeni plan genocidy,za odlidneni uzemi,jez je v planech nadnarodnich velkych korporacnich celku-jinymi slovy,kolonialismus v jinem havu,korupce,nepokoje ,vrazdeni,vse ve jmenu humanismu,jen kdyz to sype do spravnych kapes,nakonec ukazku najdem na Iraku s jeho olejem,kdyz by olej dosel,tak druhy den ,nenajdem jedineho "Americane" v teto zemi.

54926

7.6.2005 9:57

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Copaallegro 213.?.?.?

Reakce na 54926

Přece jenom, máte pravdu. Vyvolat povstání líných černochů, aby je pak mohla pravidelná armáda zmasakrovat, jak to udělala blahé paměti US Army s indiány, a teď se to snaží dělat v Iráku ( a plánuje v Iránu a Sýrii ), teď moc nejde. Kdo pravé černochy zná, myslím ty pravé, nenamixované bílými geny, co je odlovíte v Kongu, na které platí pouze vyhrožování šamanem (Ostatně nevěřili byste, jak důležitá je mezi černochy magie a ty nejnesmyslnější pověry vůbec )tak ví, že Ti se do práce jako asiati, či Indové zapřáhnout nedají, takže bude lepší je nechat umřít a ty diamanty, co po nich staletí černí šlapali bosýma nohama bez povšimnutí, prostě ukrást.
Je to drsná úvaha, které je schopná právě a pouze jediná rasa na světě, která lidstvo bere jako spotřební jednotky vyčíslitelné a srovnatelné s jinými materiálními hodnotami, rasa, která současně vládne světu. Ale to bychom se dostali tam, kam je zakázáno chodit....

54951

7.6.2005 12:48

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 54951

Plánovaná genocida afričanů zdárně pokračuje, jenže se najdou lidé, kteří byť nevědomě záměry vyvolených kazí. Proto musel Bush tvrdě vyjet proti používání kondomů. Obrana před smrtí na AIDS je podle něho v rozporu s křesťanskou morálkou puritánů. Kondomy jsou dnes strategické výrobky a do Afriky nepatří.

54975

7.6.2005 14:52

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Dana 82.?.?.?

Reakce na 54975

Škoda, že ten kondom nepoužil Bush starší, ušetřil by nám všem spousty problému.

55009

7.6.2005 15:06

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Petge 83.?.?.?

Reakce na 54975

V záadě myslím, že je na místě vážně uvažovat o tom, že choroba AIDS byla vytvořena záměrně za tímto účelem. Ach Bože, je mi líto těch Američanů, kteří jsou v tom skutečně nevinně, tedy pokud existují - neznalost neomlouvá ...

55017

8.6.2005 0:29

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

dusan 70.?.?.?

Reakce na 55017

V záadě myslím, že je na místě vážně uvažovat o tom, že choroba AIDS byla vytvořena záměrně za tímto účelem. Ach Bože, je mi líto těch Američanů, kteří jsou v tom skutečně nevinně, tedy pokud existují - neznalost neomlouvá ...

Petge -- 83.?.?.?

XXXXXXXXXXXXXXXXXX

V zasade si myslim, ze kdyby s takovou myslenkou prisel
tem posledni uklizek nekde v nemocnici, tak a na ten sup
vyhodi ven pro ignoranstvi. No uz jsem si na ty vase
"akademicke" myslenky tady zvykl.

55092

8.6.2005 1:20

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Lev 68.?.?.?

Reakce na 55092


XXXXXXXXXXXXXXXXXX

V zasade si myslim, ze kdyby s takovou myslenkou prisel
tem posledni uklizek nekde v nemocnici, tak a na ten sup
vyhodi ven pro ignoranstvi. No uz jsem si na ty vase
"akademicke" myslenky tady zvykl.
_______________________________________________________

Jezisi dusane priteli, co to zde pisete za bla, bla, bla. Vzdyt to vypada profesore, jako kdybyste byl, v poslednim tazeni [zmaten] . Tak to ja jsem u vas, zvyklej na lepsi chuťovčičky. [oči v sloup]

55096

8.6.2005 16:01

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Copaallegro 213.?.?.?

Reakce na 55092

V předposledním WM Magazínu jsem se dočetl o jakémsi pánovi, který chce vládu ( tím si nejsem jistý ) v USA zažalovat, protože si je jistý, že virus HIV byl uměle vytvořen a zneužit, dokonce dokládá, že tento virus je zaregistrován pod jistým patentovým číslem tuším z roku 1975. Ale to víte, progresivní skleróza a alzhajmr mi z paměti vymazaly podrobnosti.
Kecy o tom, že ten vir se do lidstva dostal, když nějaký negr vošoustal vopici a ten gen v jeho těle zmutoval, jsou sice velice zábavně a pro někoho i lechtivé v rozkroku, ale zdráhám se tomu věřit ...

55203

9.6.2005 0:34

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

dusan 70.?.?.?

Reakce na 55203

V předposledním WM Magazínu jsem se dočetl o jakémsi pánovi, který chce vládu ( tím si nejsem jistý ) v USA zažalovat, protože si je jistý, že virus HIV byl uměle vytvořen a zneužit, dokonce dokládá, že tento virus je zaregistrován pod jistým patentovým číslem tuším z roku 1975. Ale to víte, progresivní skleróza a alzhajmr mi z paměti vymazaly podrobnosti.
Kecy o tom, že ten vir se do lidstva dostal, když nějaký negr vošoustal vopici a ten gen v jeho těle zmutoval, jsou sice velice zábavně a pro někoho i lechtivé v rozkroku, ale zdráhám se tomu věřit ...

Copaallegro -- 213.?.?.?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Politicky je to mozne. Prakticky ne. Tato myslenka se objevila
nekolikrat. Prisla jen proto, aby lide HIV nakazeni mohli
dostavat od vlady penize. Lecba jednoho pacienta stoji za den
az 150 $ US. Asi pred 5 lety 50 nejlepsich virologu na nejakem
velkem seminari, kde bylom i 10 laueratu Nobelovych cen, reklo
ze to neni mozne, aby se viry HIV mohly vyrobit umele.
Pro vasi informaci, ti virologove jsou multimilionari, ti se
nedaji podplatit. A nebyli to jen Americane, aby se dali
zastrasit.


55261

8.6.2005 22:29

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 55092

Ani jsem od Vás žádnou "jiskrnou myšlenku" nečekal. Takže nejsem zklamaný, nicméně, přeci jen, co Vy si vážený pane Dušane myslíte, jak asi tato choroba vznikla ? Myslíte, že přirozenou cestou ?

Já vím, že ne každý se zaobírá do podrobností takovými katastrofickými myšlenkami, ale nicméně, kdyby se Vám dostala do ruky kniha od jistého pana John Hogue "The Millenium Book of Prophecy" z nakladatelství HarperCollins 1994, potom když slíbíte, že budete opatrný, tak tam se můžete dočíst velmi zajímavé údaje, mimo jiné o AIDS. Ale pozor ! Je to značně tlustá a obsažná kniha, není vyloučeno, že by to mohlo i zabíjet ! (nejen pádem na hlavu) [cool]

55250

8.6.2005 4:08

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

dusan 70.?.?.?

Reakce na 54975

Plánovaná genocida afričanů zdárně pokračuje, jenže se najdou lidé, kteří byť nevědomě záměry vyvolených kazí. Proto musel Bush tvrdě vyjet proti používání kondomů. Obrana před smrtí na AIDS je podle něho v rozporu s křesťanskou morálkou puritánů. Kondomy jsou dnes strategické výrobky a do Afriky nepatří.

Karel z Čech


Ale pane Karel, zase jste zaspal. Bush jim tam prave vcera
zaslal malem 800 milionu dolaru jako pomoc. Nikde jsem tam
necetl, ze si za to nemohou koupit nejaky preservativ.
Uz prestante nadavat na toho Bushe a sledujte poradne tisk.
Vy uz musite mit v zaludku aspon deset zaludecnich vredu
s toho kluka z Texasu. Uz si setrete trosku toho zdravi na
stara kolena. Nedela vam to dobre.

55109

8.6.2005 13:13

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 55109

>Ale pane Karel, zase jste zaspal. Bush jim tam prave vcera
>zaslal malem 800 milionu dolaru jako pomoc. Nikde jsem tam
>necetl, ze si za to nemohou koupit nejaky preservativ.
>Uz prestante nadavat na toho Bushe a sledujte poradne tisk.
>Vy uz musite mit v zaludku aspon deset zaludecnich vredu
>s toho kluka z Texasu. Uz si setrete trosku toho zdravi na
>stara kolena. Nedela vam to dobre.
>

Nějaký ten miliónek bušík jistě klidně málem pustí. A jistě pustí i pár milionů nejen málem. Vždyť to nedává ze svého. Ovšem proti kondomům je ze zásady, podle svého puritánského přesvědčení. Mnohokrát o tom před posledními volbami bušistáncům promlouval do duše.

55174

9.6.2005 8:34

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 55174

tak ted nevim pane Karle, jestli ste pro pouzivani preservativu proti AIDS nebo proti oplodneni. Mate nejaky napad, jak cesky narod zajisti nadale rozmnozovani? Planujete pristi generaci Cechu ze zkumavek?

55330

9.6.2005 22:33

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 55330

Lékaři Včeličko, puritánští bušistánci smí souložit pouze za účelem zplození potomka. Bude se vám to zdát sice divné, ale skutečně existují ve světě i země, kde sexuální styk je nejen povolenou a tolerovanou, ale skutečnou radostí žen a mužů. Navíc lidé kulturní a civilizovaní své rodičovství plánují. Kondom pak je jedna z možností, jak se nepřipravit o potěšení ze sexuálního obcování a zároveň nenarušit své plány ohledně zplození potomků. Pokud nahlédnete do svých starých učebnic, tak tam se o takových věcech píše.
Uznávám, že nepoužívané školní znalosti postupem času upadnou do zapomnění. Proto si dovolím připomenout vám, že na medicíně jste se o takovýchto věcech cosi učil a tudíž nemusí být pro vás obtížné, zapomenuté vědomosti si oživit.

Vámi naznačený směr úvah o zajištění růstu české populace formou zákazu používání kondomů si dovoluji posoudit jako nebetyčnou zhovadilost. To může napadnout pouze omezence Bushe a jeho stoupence.

55480

9.6.2005 23:53

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

dusan 70.?.?.?

Reakce na 55480

Navíc lidé kulturní a civilizovaní své rodičovství plánují.

Karel s Cech

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Jen malou otazku. Jak to bylo s vasimi rodici ?

55483

10.6.2005 11:45

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 55483

Co ti je Lojzo do toho?

55575

10.6.2005 11:44

Populační vlna se dělá následovně :

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 55480

Devět měsíců poté, co udeřil v centrální části amerického státu Florida první ze tří loňských hurikánů a uvěznil obyvatele v jejich setmělých domech bez elektřiny, hlásí nemocnice v oblasti výrazný vzestup porodnosti. Napsal to v úterý místní list Orlando Sentinel.
Nemocnice Halifax Medical Center ve městě Daytona Beach zaznamenala o 25 procent víc porodů, než ve stejnou dobu před rokem. A těhotné ženy, které chodí do poradny nemocnice, vyprávějí stejnou historii.

"Nešla elektřina, trávily hodně času doma, svítilo se svíčkami - a zbytek si domyslete," řekla mluvčí nemocnice Kate Holcombová. Některé ženy také uvedly, že se kvůli hurikánům Charley, Frances a Jeanne nemohly dostat do lékárny pro antikoncepční pilulky.

55574

10.6.2005 19:28

RE: Populační vlna se dělá následovně :

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 55574

no vidite pane Karle, ted musite zhasnout v Cechach a mate vystarano[smích] No jinak otazka pana Dusana byla zajimava, byl ste planovan, nebo jste se pouze vyskyt?

55638

12.6.2005 3:34

RE: Populační vlna se dělá následovně :

dusan 70.?.?.?

Reakce na 55574

Devět měsíců poté, co udeřil v centrální části amerického státu Florida první ze tří loňských hurikánů a uvěznil obyvatele v jejich setmělých domech bez elektřiny, hlásí nemocnice v oblasti výrazný vzestup porodnosti. Napsal to v úterý místní list Orlando Sentinel.
Nemocnice Halifax Medical Center ve městě Daytona Beach zaznamenala o 25 procent víc porodů, než ve stejnou dobu před rokem. A těhotné ženy, které chodí do poradny nemocnice, vyprávějí stejnou historii.

"Nešla elektřina, trávily hodně času doma, svítilo se svíčkami - a zbytek si domyslete," řekla mluvčí nemocnice Kate Holcombová. Některé ženy také uvedly, že se kvůli hurikánům Charley, Frances a Jeanne nemohly dostat do lékárny pro antikoncepční pilulky.



Karel z Čech -- 212.?.?.?
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

No vidite pane Karel s Cech, ze mate talent na sexualni
klipky. Na tu p[olitiku se uz vykaslete, to vam vubec nejde.

55804

8.6.2005 6:06

Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

S Africa - The First
FORCED Sale Of
A White Farm From Jan Lamprecht AfricanCrisis.Org 6-7-5

It's coming... Soviet Socialist Republic of South Africa... Here we go - another step closer to becoming ZIMBABWE II.
The farmer originally wanted R6 million for his farm. The Government is going to pay him R1.7 million. BUT, wait... you never know what strings are attached and whether he will actually get the money in one go or not.
I have been saying for years now, that as this process goes further, you will see them changing the rules, fudging the rules, and selectively cheating the farmers more and more until eventually the farmers walk away with nothing except maybe a handful of worthless Govt Bonds to be paid years later. Take note of what Chris Jordaan is quoted as saying below.
Let this be a warning to foreign investors - to stay away - because anyone's land can be seized. In Zimbabwe they have taken away farms owned by French, Germans, etc. These Govts start looking for "absentee landowners" (normally foreigners or people who have left the country), and then they will steal your land away from you. -- Jan
AllAfrica.Com
Land Affairs and Agriculture Minister Thoko Didiza is set to approve SA's first expropriation order using a new restitution law, Gauteng and North West land claims chief Blessing Mphela said yesterday.
The expropriation order, which is expected to be signed by the minister by the end of the week or early next week, may spark fears that it could become the norm instead of the exception, as occurred in neighbouring Zimbabwe.
The department's financial directorate would this week finalise the amount of compensation to be paid to the farmer before Didiza signed the order, Mphela said.

55129

8.6.2005 10:48

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

abel 81.?.?.?

Reakce na 55129

Vážený pane, já jsem o sobě domníval, že rozumím i mluvím anglicky docela slušně, leč po zkušenostech s Vámi uveřejněnými anglickými většinou neúměrně dlouhými texty, často majícími s tematikou daného článku jen málo společného, jsem o jednu iluzi chudší. Což by mi až tak nevadilo, ale myslím, že stejně jako já většina zdejších návštěvníků takovéto texty raději přeskakuje. Čas a námahu na jejich čtení vynaložené jejich informační hodnota bohužel vesměs nevyvažuje.

55147

8.6.2005 12:04

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Sidonius Zdenek M ZdenekM (zavináč) Primus (tečka) ca 216.?.?.?

Reakce na 55147

>Vážený pane, já jsem o sobě domníval, že rozumím i
>mluvím anglicky docela slušně, leč po zkušenostech s
>Vámi uveřejněnými anglickými většinou neúměrně
>dlouhými texty, často majícími s tematikou daného
>článku jen málo společného, jsem o jednu iluzi
>chudší. Což by mi až tak nevadilo, ale myslím, že
>stejně jako já většina zdejších návštěvníků
>takovéto texty raději přeskakuje. Čas a námahu na
>jejich čtení vynaložené jejich informační hodnota
>bohužel vesměs nevyvažuje.

Nevím jak dlouho se zabýváte čtením a diskuzí na Zvědavci, řekl bych že asi dlouho ne, protože to, co jste sdělil p.Nohejlovi, už mu bylo dáno najevo víckrát a z několika stran, dokonce i sám editor si posteskl, jak mu to ubírá kapacitu a navíc je zde mnoho čtenářů z ČR, kteří bohužel neumí anglicky, tudíž je to pro irelevantní a zbytečné. Já sice anglicky jakžtakž umím, ale scroluju ty příspěvky zrovna jako Vy. Znáte tu pohádku, jak se tam ten pán ptá báby :"osobo, neviděla jste tudy jít děti?" A ona :" Pleju len, pleju len". [oči v sloup]

55159

9.6.2005 8:46

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 55159

pane Zdenku M a ted ruku na srdce, cetl ste nekde neco podobneho co zde pan Nohejl tak verne lepi? Ja se priznam ze ne. Je sice nekdy unavne cist jednu informaci dvacetkrat (jako ze Zide vyhlasili valku Hitlerovi) Ovsem nektere uvahy ku prikladu o USA, primo z centra Australie jsou velice zabavne. Priklad zprava o propousteni v GM. Skoda, ze pan Nohejl nevenuje tolik casu politice jeho "rodne" Australie [smích]A co husy pane Nohejl uz odletaji? [oči v sloup]

55336

9.6.2005 13:15

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

zap 65.?.?.?

Reakce na 55336

pane Zdenku M a ted ruku na srdce, cetl ste nekde neco podobneho co zde pan Nohejl tak verne lepi? Ja se priznam ze ne. Je sice nekdy unavne cist jednu informaci dvacetkrat (jako ze Zide vyhlasili valku Hitlerovi) Ovsem nektere uvahy ku prikladu o USA, primo z centra Australie jsou velice zabavne. Priklad zprava o propousteni v GM. Skoda, ze pan Nohejl nevenuje tolik casu politice jeho "rodne" Australie A co husy pane Nohejl uz odletaji?

Pane Pcelicka...

jiz tu take nejaky patek sedim a musim Vam sdelit sve presvedceni o Vasich sklonech coby sklonech, ehm...ignoranta.

Pan Nohejl nam predklada bohatstvi a kvalitu informaci jak nikde jinde nenajdete. Dela pro nas vytah z toho co kde sam cetl a co povazuje za dulezite. Nemyslite si, ze za to zasluhuje nas vdek?! Kdyby nebylo jeho a par podobne znalych lidi, byla by ze Zvedavce jen vesnicka beseda hlupaku.

Pokud jde o informovanost Australanu tak ta je zdaleka ta nejlepsi - celosvetove. Proc tomu tak je nevim, ale asi proto, ze jsou zemepisne tak vzdaleni 'zbytku sveta' a tak to chteji dohnat. Dale si uvedomme, ze byt v Australii ci jinde na svete nam nedava lepsi ci horsi pristup k informacim. Jedinym limitujicim faktorem je nase lenost (a ignorace), pane Pcelicko.

55394

9.6.2005 23:56

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

dusan 70.?.?.?

Reakce na 55394

Pan Nohejl nam predklada bohatstvi a kvalitu informaci jak nikde jinde nenajdete. Dela pro nas vytah z toho co kde sam cetl a co povazuje za dulezite. Nemyslite si, ze za to zasluhuje nas vdek?!

zap

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Vdek za to, ze rozsiruje nenavist ? Pane, kdo vy vlastne
jste ???

55484

10.6.2005 3:22

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

zap 65.?.?.?

Reakce na 55484

Vdek za to, ze rozsiruje nenavist ? Pane, kdo vy vlastne
jste ???


Obdivovatel pana Nohejla - rozhodne ano.
Snob a mest'ak jako nekolik zde pritomnych - rozhodne NE!


Nenavist vtloukat do hlavy je mozno jen tomu, kdo neni schopny vlastniho usudku. Co pro jednoho je 'sireni nenavisti', je pro druheho prijimani znalosti. Jen nekdo, kdo je pristupny volnemu mysleni, je schopen prijmout pravdu. Necitim se svym darem nikterak poskozen, prave naopak.

55505

11.6.2005 11:04

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

abel 81.?.?.?

Reakce na 55505

No,pravdu. Tohle slovíčko se zde vyskytuje v míře větší než malé, to nebude náhoda. Být Vámi, tak si po jeho vyslovení jdu vypláchnout ústa, mohlo by to být nebezpečné. "Pravda" p. Nohejla totiž ze všeho nejvíce vypadá na solidní paranoju. Psychické poruchy nebývají nakažlivé, ale přece jen, pro jistotu ...

55711

12.6.2005 3:38

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

dusan 70.?.?.?

Reakce na 55505

Necitim se svym darem nikterak poskozen, prave naopak.


zap -- 65.?.?.?


XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Ten dar vam zavidim. Takovy ja nemam.

55805

13.6.2005 8:10

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 55394

pane zap, vy mate problemy s vyslovnosti? Nebo neumite cist?
Vcelicka pane Vcelicka [chechtot]

55918

9.6.2005 0:12

Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Pavel ntpng (zavináč) austarnet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Odpoved cernych Jihoafricanu je naprosto logicka a pravdiva. Ve vsech zemich kde se domorodci dostali k moci je situace naprosto stejna. Ja zil ctyri roky na Papua New Guinea v Mt Hagemu. V roce 1967 jim Australie predala sebevladu a byl konec. v roce 1990 jsme meli stanne pravo na sest mesicu. Omezeni pohybu kamkoliv od sesti vecer do sesti do rana. V techto hodinach strelba bez upozorneni. korupce? Na to by se melo pouzit silnejsi slovo. dorazil jsem na Guineu totalne bez jakekoliv rasove nenavisti, za ctyri roky roky jsem zmenil nazor a nikdo nema dostatek soudnych dukazu mi to vyvratit. Byl jsem svedkem takovych otresnych vrazd, ozbrojenych prepadeni, rabovani, znesilnovani atd. Drzim Papua New Guinea rekord byt v ozbrojenem prepadeni dvakrat za den. V prevazne vetsine kdy hovorim s lidmi o teto zemi se vubec nenamaham o techto otresnych zkusenostech mluvit, protoze prevazna vetsina lidi tomu nebude verit, pouze Ti kteri v takovych zemich zili veri. a co se tyce Mandely prosim uvedomte si za tento komunista byl odsouzem k smrti pozdeji dozivoti za vrazdu sesti lidi,

55259

9.6.2005 15:14

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

zap 65.?.?.?

Reakce na 55259

V prevazne vetsine kdy hovorim s lidmi o teto zemi se vubec nenamaham o techto otresnych zkusenostech mluvit, protoze prevazna vetsina lidi tomu nebude verit, pouze Ti kteri v takovych zemich zili veri.

Verim Vam kazde slovo i kdyz jsem tam nebyl.

Je prave nasim poslanim 'bit a pobit' politickou korektnost na kazdem kroku nasi cesty zivotem. Je ji neuveritelne kolem nas(vidite co je ji z pera nekterych pisatelu na Zvedavci), ale nesmime se vzdavat!

Mame moznost a pravo rict co si myslime a co je vysledkem nasi zkusenosti, at si o tom mysli kdo co chce. Necht' je to nazyvano rasismem ci cimkoli jinym. Pravda je jen jedna a tu bychom meli znat.

55412

9.6.2005 15:27

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Petros 194.?.?.?

Reakce na 55259

Tak tak, pane,

rovnez jeho manzelka Winnie, ci jak se jmenovala, byla vzorem "cestne bojovnice za svobodu" - he!he!he!... (aby sam pusobil politicky korektne, tak se s ni musel rozvest).

Petros

55417

9.6.2005 13:24

Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Vít Zdrálek 195.?.?.?

Nestačil jsem přečíst všechny příspěvky a chci jenom krátce něco připsat. Současná situace v JAR je skutečně velmi složitá (to neprezentuji jako objev, ale suché konstatování). Stejně složitá byla i v období od 1948 (vítězství Národní strany) do předání mocí. Celou problematiku je zcela nemožné vtěsnat do jednoznačných několikařádkových výroků ať už propagující jeden nebo druhý názor. Případným zájemcům o hlubší porozumění situaci doporučuji, kromě samotné cesty do JAR nebo studia afrikanistiky, jednodušší řešení. Přečtěte si některé z románů současného JA literáta J. M. Coetzeeho, mj. nositele Nobelovy ceny za literaturu. Jeho literární činnost začíná v druhé polovině 60. let a trvá do současnosti. Za apartheidu byl, ač Afrikánec (Afrikaaner), jeho jednoznačným odpůrcem; dnes naopak kritizuje vývoj JAR od 90. let. Do češtiny jsou přeloženy romány Život a doba Michaela K. (Life and Time of Michael K.), Čekání na barbary (Waiting for the Barbarians) a Hanebnost (Disgrace). Smutnou vypovádající schopnost má skutečnost, že se tento křehký a nenápadný intelektuál (profesor literatury na Uni of Cape Town), v devadesátých letech raději vystěhoval do Austrálie.

55395

10.6.2005 3:31

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

zap 65.?.?.?

Reakce na 55395

Velmi dobre odkazy!

Ja jsem cerpal moje znalosti od (2) nezvisle poznanych krajanu, kteri vykonali svou emigraci 2x a jednoho rodileho Jihoafricana, jak jsem se jiz zminil. Zavery z jejich vypovedi jsou shodne. Ac motivace pro jejich odchody z JAR se mohou ruznit, poznani a zavery mluvi o zklamani. Neni co slavit na konci cele te 'revoluce'.

55506

9.6.2005 23:59

Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Pavel ntpng (zavináč) austarnet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Mandeluv nejblissi poradce byl mezinarodni komunista Ceskeho puvodu GeorgeJiri Slovo

55485

10.6.2005 14:23

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

abel 81.?.?.?

Reakce na 55485

To jméno mám nějak zafixované ještě z dob totáče, tuším byl u nás na sjezdu KSČ coby delegát jihoafrických komoušů. Ale mám nějak pocit, že se nejmenoval George, tuším Joshua nebo Joe.

55597

10.6.2005 22:00

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

zap 65.?.?.?

Reakce na 55597

Je to tak: byl to Joe. Asi pred 2-3ma roky zaklepal backorama. Byl z toho statni smutek.

Ac se maloval denne cernym kremem, na cernocha rozhodne nevypadal... [mrknutí jedním okem]

55653

10.6.2005 0:48

Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Pavel ntpng (zavináč) austarnet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Znam Roberta velmi dobre jsme dobri kamaradi. Ziji 350 km na sever od jeho domova v Queeslandu. Oba dva mame zajmy v politice a navic odhalit nehorazne lzi, ktere svetovi "politikove" nam cpou do chrtanu.Internet dava moznost se dovedet veci ktere pred dvaceti lety byly nedostupne. dnes cerpame znalost z dokumentu ze svetovych archivu z universit, statnich archivu ETC. Kdo se chce dohmatnout pravdy se pravdy dohmatne. mym nejvetsim sokem bylo poznani ze nejvetsim tvurcem Israelskeho statu bylo nacisticke Nemecko. Tento maly detail byl od nas drzen desitky let.Proto byl Adolf Eichmann unesen z Jizni Ameriky a popraven aby nemohl mluvit. Byl poveren Himmlerem aby vytvoril Israel. Zioniste s nim plne spolupracovali. To uz se dnes zamest pod koberec neda. Proto jsou v dnesnim Nemecku takove otresne zakony.nesmi se pochypovat ci davat otazky.Okamzite kriminal. Diky bohu jsem presvedcen ze tito kriminalnici se u moci dlouho neudrzi. Bohuzel napachaji mnoho zla, ale nakonec PAVDA ZVITEZI, pamatujete pana presidenta Masaryka motto???

55497

10.6.2005 12:26

Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Pane Vcelicka:. Priklad zprava o propousteni v GM. Skoda, ze pan Nohejl nevenuje tolik casu politice jeho "rodne" Australie

Tak tady mate odpoved:GM to slash 25,000 jobs
http://news.yahoo.com/s/nm/20050607/bs_nm/autos_gm_de&printer-1
Osm rozdilnych provozu GM je v problemu,jak se zda ,tak konkurence s ostanimi vyrobci automobilu zpusobi upadek americkych firem,Cina zacina ovladat mezinarodni pole obchodu.
Jinak k tem husam,pane vcelicka ,reknete,proc husy odletaji na sever,kdyz se jinak vyschla jezera naplni vodou ,jak to mohou vedet na vzdalenost tisice kilometru,kdyz jezera nedostanou vodu ,husy netahnou,jak to mohou vedet?

55579

10.6.2005 22:15

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

zap 65.?.?.?

Reakce na 55579

Osm rozdilnych provozu GM je v problemu,jak se zda ,tak konkurence s ostanimi vyrobci automobilu zpusobi upadek americkych firem,Cina zacina ovladat mezinarodni pole obchodu.

*GM dela nejruznejsi kejkle jak se udrzet. Nedavno zacal do Kanady dovazet vozy z Koree vyrobene firmou Daewoo. Jsou to puvodne japonske Suzuki. Zde se vydavaji za Chevrolet s tim, ze typicky neinformovany 'joe' na to naleti. Ale pozor, neni to jen tady. I v Cesku se take prodavaji a to rovnez pod jmenem Chevrolet. Inu, GM ma asi velmi chabe informace o sofistikovanosti ceskeho zakaznika. Je to jen ukazkou jejich zoufalosti - tonouci se i stebla chyta.

Cina je uz dnes na vedoucim miste ve vyrobe autodilu. Chrli je do montaznich podniku v celem svete vc. USA, Kanady a Mexika. Od pristiho roku se zacne tez montovat v Cine nova Octavie(zatim jen VW, Felicie a stara Octavie v pomerne malych mnozstvich), asi 60tisic kusu rocne.

Kapitani prumyslu brzy poznaji, ze si americka vlada s tou globalizaci pekne nadelala do bot: behem nejakych 5let bude vetsina dovozu hotovych vozu z Ciny. Nejzabavnejsi na tomto schematu bude, ze japonske vozy vyrabene v Americe se budou vydavat za zarucene a stoprocentne americke(!) v boji s novou konkurenci. Proste ceka nas hodne srandy....

55659

11.6.2005 1:08

Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Pavel ntpng (zavináč) austarnet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Pane Abel,
Mate dobre tuseni. Podival jsem se zpatky do mych rekordu o Jizni Africe, Joe Slovo je jeho jmeno a byl predsedou JA komunisticke strany. Pekny hajzlik. omlouvam se za nekorektni informaci.

55670

11.6.2005 15:45

RE: Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

abel 81.?.?.?

Reakce na 55670

No, Jihoafričan s takovým jménem, to se nedalo nezapamatovat[smích]

55733

14.6.2005 13:36

Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Vcelicka napsal: Priklad zprava o propousteni v GM

Tak si najdete nazev "GM to slas 25.000 jobs (zprava z uvnitr Australie )
http://news.yahoo.com/s/nm/20050607/bs_nm/autos_gm_de&printer-1

Pane vcelicko ,divate se na svet z Novgorodu a tak i podle toho posuzujete ostatni,na rozdil ze zprav ze stredni Australie svet funguje trochu jinak,nez jak se vam zda ,zpochybnovani zprav ,kdyz sam nic nevite je hezke a nijak riskantni zamestnani,pravdou jer vsak to,ze Amerika ma velke potize.
Kdyz jste zavadil o ty husy,tak byste nam mel rici ,proc husy tahnou na daleku sever jen za predpokladu ,ze jezera jsou naplnena vodou,kdyz neni voda ,husy netahnou,jak to mohou vedet na tu dalku tisice kilometru?
Doufam ,ze jste se v tom Novgorodu neucil byt bacou,prvni rok vyhanat,druhy rok zahanat a tretim rokem rustinu.
To je jen maly pozdrav ze stredni Australie,doufam ,z emate smysl pro humor.

56094

21.6.2005 20:52

Jižní Afrikou otřásá korupční skandál

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Naprosto souhlasim s autorem clanku. V JARu ziji nekolik let a musim rici, ze to zde nejde od deseti k peti, nybrz od peti k nule. Zdejsi "afformative action" je nehoraznou rasouvou diskrimanaci namirenou nejen proti bilim, ale i misencum. Na uradech a ve velkych institucich dnes bilou tvar nepotkate. Cerni zde maji vetsinu veci zdarma, vcetne studia na universite, lekarske pece, elektriny, vody ap. Na druhe strane jsou naprosto neschopni. Kdyz jsem si napriklad otevirel ucet v bance, trvalo to mile pani asi tri a pul hodiny a stejen tam udelala spoustu chyb. Kdyz potrebujete poradit a zavolate si hlep line treba zdejsiho mobilniho operatora a uslisite cernocha, muzete zase rovnou zavesit, bude vas prepojovat tak dlouho, az nakonec vypadnete. Cerni chteji vymozenosti bilich, ale zadarmo, prace jim nevoni. Jen pro zajimavost, cernosi do jizni afriky prisli z afriky stredni, zdejsi puvodni obyvatele jsou koi a sun. Jako z filmu "bohove musi byt sileni" (Gods must be crazy). Jiz zminovani burove pro line cerne nenasli uplatneni a tak na konci 19 stoleti museli importovat "zemedelske delniky" z indie.

57582

Tuto stránku navštívilo 7 319